Konsertit ja muut tapahtumat

kesällä

Hei, käyttekö kesäisin konserteissa, niitähän on koko maassamme ympäriinsä. Hesassa paljon myös kansainvälisiä tähtiä. Samoin usein tku, tre, ja savonlinna. Paljon on myös muita mielenkiintoisia tapahtumia. Kirkkokonsertit yöllä, Espoon kirkossa, on hienoja. Kesäteatterit, monilla paikkakunnilla, käytkö? Yleensä, mitä rientoja kesääsi kuuluu, sen tavallisen mielenkiintoisen elämäsi lisäksi. Olisiko joku sellainen, mihin kannattaisi pidemmältäkin tulla?

28

1001

Vastaukset 28

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a-woman1

...siis vappuna menen kuuntelemaan Big Bandin musiikkia A-salille Jyväskylässä. Viime kesänä kävin 17-vuotiaan sisarentyttären kanssa Oslossa kuuntelemassa ihastuttavaa Leonard Cohenia. Konsertti oli Bisletillä ja kuulijoita muistaakseni 16 000. Oli ainutkertaista minulle, noin suureen tapahtumaan tuskin enää tulee lähdettyä. Aloituksen tekijä, käytkö itse jossakin mainitsemissasi konserteissa?

• kesällä

käymään ainakin kesäteattereissa. Lähes joka kesä, suomenlinnan teatteri, tampereen, ja turun kesäteatterit. Savonlinnassa kerran vain käynyt, ei ollut oikein minun juttuni. Espoon kirkon konserteissa, ja temppeliaukion, niissä usein upeita solisteja. Hartwal areenalla parissa konsertissa ollut, sielläkin ihmisiä hurjasti aina, ei kuitenkaan noin paljon, kuin sinulla Oslossa. Oikein mukavaa vapun musisoinnin kuuntelua sinulle.

• Pirre*

konserttiin oisin tahtonut, mutten saanut enää lippuja sinne, josko pitänee lähteä Hartwal areenalle asti heitä kuuntelemaan ja katsomaan. Kesäteatterit on hauskoja, niissä olen käynyt ainakin kerran kesään, - tosin viime kesänä jäi käymättä. Jos oisi eläkkeellä, kiertäisin kai työkseni ympäri maata erilaisissa musiikkitapahtumissa. :)

• a-woman1

...kävin Savonlinnassa oopperassa, mutta nyt en enää pitkään aikaan. Mieli tekisi kyllä käydä, mutta lippu pitäisi varata niin ajoissa, että voi olla jo myöhäistä tulevaa kesää ajatellen. Kesäteattereissa tulee minunkin käytyä, ainakin paria kolmea lähiteatteria seuraamassa. Kesäisin on myös useita hyviä taidenäyttelyitä, niissäkin käyn, mutta en ole vielä ottanut selvää alkavan kesän tarjonnasta.

• Pirre*
        a-woman1 kirjoitti:

...kävin Savonlinnassa oopperassa, mutta nyt en enää pitkään aikaan. Mieli tekisi kyllä käydä, mutta lippu pitäisi varata niin ajoissa, että voi olla jo myöhäistä tulevaa kesää ajatellen. Kesäteattereissa tulee minunkin käytyä, ainakin paria kolmea lähiteatteria seuraamassa. Kesäisin on myös useita hyviä taidenäyttelyitä, niissäkin käyn, mutta en ole vielä ottanut selvää alkavan kesän tarjonnasta.

minä tykkään taidenäyttelyistä, Retrettiin ainakin pitää päästä "joka" kesä, viime kesä meni "piloille" tämän meijjän rakennusprojektimme takia. Oopperassa ei olekaan tullut vielä käytyä, josko seuraavana kesänä...:)

• kesällä,

Olin siinä konsertissa areenalla, kun Tarja Turunen oli viimeistä iltaa. En itse olisi lippua ostanut, vaan miniäni sairastui, ja poikani otti minut daamikseen. Halusi sivistää äitiään, ja tuoda uusia elämyksiä ;)

• kesällä, kirjoitti:

Olin siinä konsertissa areenalla, kun Tarja Turunen oli viimeistä iltaa. En itse olisi lippua ostanut, vaan miniäni sairastui, ja poikani otti minut daamikseen. Halusi sivistää äitiään, ja tuoda uusia elämyksiä ;)

pidit?

• kesällä
        Pirrejuupas kirjoitti:

pidit?

ei fania tullut kylläkään ;D Se akustiikka vaihtelee siinä hallissa, olen B,Adamsin konsertissa paremmilla paikoilla ollut, jopa sain selvää, mistä laulettiin. Samoin olen muutamassa muussa konsertissa harmitellut tuota. Musiikki ehkä ei myöskään sitä mitä kuuntelen yleensä. Muutama hyvä kipale kuitenkin. ajattelen jo kauhulla mitä ihmiset saa Madonnasta irti, jos tuulee kovin, väärästä suunnasta, ja vielä sataa. Toivotaan ettei niin käy, nuoret menossa katsomaan. Rollareita stadikalla olen ollut katsomassa, Madonna ei kiinnosta. Tina T, olen myös kerran nähnyt, oli hyvä, todella.

• monessa ja paljon, joskus harmittavan vähän ja monia mielenkiintoisia tapahtumia jää suunnittelusta huolimatta väliin. Mainitsemasi "Urkuyö ja aaria" -konsertit Espoon vanhassa kivikirkossa ovat mielestäni aina olleet miellyttävä - ja kestoltaan juuri sopivan mittainen - elämys. Mieleeni on jäänyt muutamia aivan erityisiä elämyksiä, esim. Dilbér. Korkeat naisäänet eivät ole suuri ihastukseni (korkealta ja kovaa kauhistus), mutta Dilbérin herkkä lauluesitys tuntui koskettavan sisintä, suorastaan kaikkia soluja. Erityistä ihastusta ja hämmästystä hän herätti laulaessaan korkeita nuotteja hiljaisella "pienellä" äänellä, joka kasvoi käsittämättömän "suureksi", helisi ja soi sanoin kuvaamattoman kauniisti ja koskettavasti kivikirkossa. - Tietääkö joku jaksaako Polle ikääntymisestään huolimatta edelleen järjestää noita suosittuja konsetteja vai ovat nuoremmat jo siirtyneet remmiin? Muista erityisesti mieleen jääneistä voisin mainita esim. Joensuun IloVaari-Rock -konsertin Ilosaaressa (nuorempien Ilosaari-Rockin kanssa samaan aikaan "vanhuksille" tarkoitettu tapahtuma), jonne voisin lähteä uudelleen mielelläni, jos se olisi lähempänä ja lippuja saisi helpommin. Monet suositut tapahtumat jäävät kokematta siksi, etten viitsi nähdä erityistä vaivaa lippujen hankkimiseksi. Onneksi välillä joku näkee sen puolestani.;)) Kiinnostava U2-konserttielämys olisi taatusti jäänyt kokematta, ellen olisi sattunut saamaan lippuja liikelahjana. Kesäteatteri ja erilaiset näyttelyt matkan varrella, joihin voi pysähtyä pikaisesti, ovat melkein pakollinen kuvio joka kesä. Orivedelle tai Lahteen olisi kiva joskus päästä muutamaksi päiväksi tai pitemmäksikin aikaa ja kaikenlaista muutakin tulee mieleen. Pitäisiköhän kerrankin alkaa suunnitella ajoissa tärkeimpiä? Mikä on teille tulevana kesänä se kaikkein odotetuin tapahtuma? PS: Suostuisikohan joku, vaikkapa Pirre, hankkimaan meille liput, jos päättäisimme lähteä joukolla IlovaariRock'iin? Siitä voisi tulla hauska kesäjuttu.;)) Kopioin tähän tulevan kesän esiintyjät sivulta: http://www.ilovaarirock.com/ Pääesiintyjinä: Ernos Agents Clifters Muita esiintyjiä päälavalla: Boogie Company (Est) Houserockers Hanna Honey Wagon Bluesband Kakkoslava: Huojuva Lato Keystone Cops Ballroom Jump Voyager Mitä sanotte, kiinnostaisiko?

• Lippupalvelusta saa liput kätevästi, kunhan vaan pitää huolen että on käsi "kahvalla" heti sinä päivänä kun lipunmyynti alkaa :) Kahtena kesänä olen saanut liput lippupalvelusta. Tulkaa yksin, tai yhessä linja-autoilla :)

• Pirrejuupas kirjoitti:

Lippupalvelusta saa liput kätevästi, kunhan vaan pitää huolen että on käsi "kahvalla" heti sinä päivänä kun lipunmyynti alkaa :) Kahtena kesänä olen saanut liput lippupalvelusta. Tulkaa yksin, tai yhessä linja-autoilla :)

tarkistin tapahtuman ajankohdan, ja arvaa..olemme lähdössä kylätoimikunnan järjetämälle "risteilylle" - Savonlinna - Kuopio. Voihan pahka :(, nyt pitää Ilovaari jättää väliin, ei viitsi perua tuotakaan meijjän juttua nyt, varasin kesäloma ajankohdankin tuota pikkureisua silmälläpitäen.

• Pirrejuupas kirjoitti:

tarkistin tapahtuman ajankohdan, ja arvaa..olemme lähdössä kylätoimikunnan järjetämälle "risteilylle" - Savonlinna - Kuopio. Voihan pahka :(, nyt pitää Ilovaari jättää väliin, ei viitsi perua tuotakaan meijjän juttua nyt, varasin kesäloma ajankohdankin tuota pikkureisua silmälläpitäen.

seuraavaa kesää. Vai lippupalvelusta saisi lippuja. Yllätys, yllätys. Tosin toistaiseksi ei ole tullut mieleen yhtään niin kiinnostavaa tapahtumaa, että olisin lähtenyt tuntikausiksi lippuja jonottamaan. Ehkä jonain päivänä tulee.;)) Sen ainoan kerran kuin kävin siellä Ilosaaressa, yksi tuttu nuorimies sattui olemaan yksinhuoltajana ja sai liput toisella yrittämällä, kun oli lähtenyt autolla liikkeelle, nukkuva lapsi takapenkillä, joskus neljän ajoissa aamulla lippuja jonottamaan. - Tai ainakin kertoi niin.;)) Sisävesiristeily kuulostaa kivalta vaihtoehdolta varsinkin kauniina kesäpäivinä. Pätkän Heinävedenreittiä muutamine sulkuineen olen minäkin joskus kokeillut. - Ajattelepa, pian pääsemme pitämään niin monta kesälomaa kuin haluamme. Joku mietti tautien vuoksi Suomeen "jäämisen pakkoa". Suomi on mielestäni rajattomien mahdollisuuksien maa, erityisesti luontoa rakastavien voisi olla vaikea löytää yhtä monipuolisia lomamahdollisuuksia kuin Suomessa. - Kun lähden taas jossain välissä Kermaan uimaan, olisi kiva ehtiä tehdä mutkia matkalla. Esim. Savonlinna, Punkaharju, Koli, Lieksa, Joensuu ovat kaikki tosi upeita paikkoja. - Ei hiisi, noita upeita paikkoja on joka puolella Suomea niin paljon, ettei kannata edes yrittää alkaa luetella. Harmi vaan, että matkakumppanit alkavat olla laiskoja liikkumaan omalla lihasenergialla ja ilman sitä luontoelämykset jäävät vilkaisutasolle. Jännä juttu muuten: vaikka minäkin olen aloittanut Suomi-matkailun jo 50-luvulla, kun liikuimme isän loma-ajat autolla teltan kanssa, niin siitä huolimatta näkemisen ja kokemisen nälkä ei taida olla yhtään vähentynyt. Sillä suunnalla kävimme yhteen aikaan useampia kertoja vuodessa Kerimäellä. Herttuassa oli mielestämme superhyvä hinta-laatu -suhde sekä monipuoliset liikuntamahdollisuudet. Jossain vaiheessa hinnat alkoivat nousta yhtä paljon kuin palvelun taso, talo ja varusteet huonontuivat. Nykyisestä tilanteesta en tiedä.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

seuraavaa kesää. Vai lippupalvelusta saisi lippuja. Yllätys, yllätys. Tosin toistaiseksi ei ole tullut mieleen yhtään niin kiinnostavaa tapahtumaa, että olisin lähtenyt tuntikausiksi lippuja jonottamaan. Ehkä jonain päivänä tulee.;)) Sen ainoan kerran kuin kävin siellä Ilosaaressa, yksi tuttu nuorimies sattui olemaan yksinhuoltajana ja sai liput toisella yrittämällä, kun oli lähtenyt autolla liikkeelle, nukkuva lapsi takapenkillä, joskus neljän ajoissa aamulla lippuja jonottamaan. - Tai ainakin kertoi niin.;)) Sisävesiristeily kuulostaa kivalta vaihtoehdolta varsinkin kauniina kesäpäivinä. Pätkän Heinävedenreittiä muutamine sulkuineen olen minäkin joskus kokeillut. - Ajattelepa, pian pääsemme pitämään niin monta kesälomaa kuin haluamme. Joku mietti tautien vuoksi Suomeen "jäämisen pakkoa". Suomi on mielestäni rajattomien mahdollisuuksien maa, erityisesti luontoa rakastavien voisi olla vaikea löytää yhtä monipuolisia lomamahdollisuuksia kuin Suomessa. - Kun lähden taas jossain välissä Kermaan uimaan, olisi kiva ehtiä tehdä mutkia matkalla. Esim. Savonlinna, Punkaharju, Koli, Lieksa, Joensuu ovat kaikki tosi upeita paikkoja. - Ei hiisi, noita upeita paikkoja on joka puolella Suomea niin paljon, ettei kannata edes yrittää alkaa luetella. Harmi vaan, että matkakumppanit alkavat olla laiskoja liikkumaan omalla lihasenergialla ja ilman sitä luontoelämykset jäävät vilkaisutasolle. Jännä juttu muuten: vaikka minäkin olen aloittanut Suomi-matkailun jo 50-luvulla, kun liikuimme isän loma-ajat autolla teltan kanssa, niin siitä huolimatta näkemisen ja kokemisen nälkä ei taida olla yhtään vähentynyt. Sillä suunnalla kävimme yhteen aikaan useampia kertoja vuodessa Kerimäellä. Herttuassa oli mielestämme superhyvä hinta-laatu -suhde sekä monipuoliset liikuntamahdollisuudet. Jossain vaiheessa hinnat alkoivat nousta yhtä paljon kuin palvelun taso, talo ja varusteet huonontuivat. Nykyisestä tilanteesta en tiedä.

http://www.lippupalvelu.fi/html/home.htmI?l=FI&cat=5&siteCat=5 lippupalvelua, ja kai ymmärsitkin..? Tuolta kautta lippujen varaaminen käy vaivattomasti. Kyllä, Suomessa on hienoja tutustumiskohteita, retkeillenkin. Toivoisinpa että joskus voisin päästä kanssasi jonnekin lihasvoimaa vaativalle reisulle, tosin en enää uskalla kovin kehua voimillani, mutta kyllä mie perästä tulisin sitten kun kerkeisin :)) En oikein osaa arvioida Herttuan (entiseltä nimeltään)tasoa, kun ei ole oikein mihin vertaisi, vertailukohtaa, - aikas vähän minulla kokemusta näistä tään tyylisistä majoitus palveluista, ei ole ennen ollut varoja sellaisiin :)

• Pirrejuupas kirjoitti:

http://www.lippupalvelu.fi/html/home.htmI?l=FI&cat=5&siteCat=5 lippupalvelua, ja kai ymmärsitkin..? Tuolta kautta lippujen varaaminen käy vaivattomasti. Kyllä, Suomessa on hienoja tutustumiskohteita, retkeillenkin. Toivoisinpa että joskus voisin päästä kanssasi jonnekin lihasvoimaa vaativalle reisulle, tosin en enää uskalla kovin kehua voimillani, mutta kyllä mie perästä tulisin sitten kun kerkeisin :)) En oikein osaa arvioida Herttuan (entiseltä nimeltään)tasoa, kun ei ole oikein mihin vertaisi, vertailukohtaa, - aikas vähän minulla kokemusta näistä tään tyylisistä majoitus palveluista, ei ole ennen ollut varoja sellaisiin :)

Tallensin ihan uuden linkin suosikkeihin, ja varmasti sitä jonain päivänä tarvitsen. Tutut ja ystävät ovat yllätyksekseni jo monia vuosia hankkineet mielestäni ihan riittävästi lippuja, niin ettei ole ollut pakottavaa tarvetta. Historiaa ajatellen ei onneksi tarvitse kokea huonoa omatuntoa, koska puuhastelin aikoinaan ahkerastikin lippujen kanssa. Parissa paikassa Helsingissä oli tuttuja, jotka tiesivät minun pystyvän järjestämään olemattomalla hälytysajalla katsomontäytettä, jos oli ilmaisia tai muodollisella hinnalla lippuja tarjolla. Lihasvoimani riittävät juuri ja juuri oman massan liikuttamiseen.;)) Saattaisin pärjätä sinulle melomalla liikkuessa, mutta tuskin muuten. - Mutta onko pakko kiiruhtaa, varsinkaan kauniissa maisemassa. Liikuntaan tuli tauko, ja nyt en ole vielä saanut itseäni niskasta kiinni. Talvella suksia ulkoiluttaessani järkytyin. Luontoretkille lähden mielelläni, kun joku vähän nykäisee. Itse en saa (vielä) nykäistyksi, ja muutamien ystävien kanssa "retkeillessä" huomaan istuvani suurimman osan ajasta - auton kyydissä. Toivottavasti tulisi hyvä melonkesä, niin pääsisi taas alkuun ihan huomaamatta. Muuten on pakko ryhdistäytyä ja aluksi järjestää aikaa. Myöhemmin aikaa alkaa kummasti löytyä, kun tuntuu että on pakko päästä liikkumaan. Mutta, mutta.... Jos poikkeat sopivasti täällä etelässä, voisin viedä sinut mielelläni kokeilemaan melontaa vieraanani. Viestitellään, jos tulee ajankohtaiseksi. - Kukaties jonain päivänä retkeilemme Pielisellä kajakkien ja teltan kanssa tai vaellamme yhdessä Samarian rotkossa Kreetalla tai... ;)) Valoa, kuplivaa iloa ja rentouttavaa vappua sinulle! PS: Jos aiot kirjoittaa joitain ikuisia viisauksia tähän, ehdotan, että kirjoitat sen oman viestisi jatkoksi. Aion poistaa tämän myöhemmin, etteivät kovin monet ehtisi harmistua kahdenkeskisistä viesteistä. - Kuka se onkaan laiska? ;))

• kesällä
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Tallensin ihan uuden linkin suosikkeihin, ja varmasti sitä jonain päivänä tarvitsen. Tutut ja ystävät ovat yllätyksekseni jo monia vuosia hankkineet mielestäni ihan riittävästi lippuja, niin ettei ole ollut pakottavaa tarvetta. Historiaa ajatellen ei onneksi tarvitse kokea huonoa omatuntoa, koska puuhastelin aikoinaan ahkerastikin lippujen kanssa. Parissa paikassa Helsingissä oli tuttuja, jotka tiesivät minun pystyvän järjestämään olemattomalla hälytysajalla katsomontäytettä, jos oli ilmaisia tai muodollisella hinnalla lippuja tarjolla. Lihasvoimani riittävät juuri ja juuri oman massan liikuttamiseen.;)) Saattaisin pärjätä sinulle melomalla liikkuessa, mutta tuskin muuten. - Mutta onko pakko kiiruhtaa, varsinkaan kauniissa maisemassa. Liikuntaan tuli tauko, ja nyt en ole vielä saanut itseäni niskasta kiinni. Talvella suksia ulkoiluttaessani järkytyin. Luontoretkille lähden mielelläni, kun joku vähän nykäisee. Itse en saa (vielä) nykäistyksi, ja muutamien ystävien kanssa "retkeillessä" huomaan istuvani suurimman osan ajasta - auton kyydissä. Toivottavasti tulisi hyvä melonkesä, niin pääsisi taas alkuun ihan huomaamatta. Muuten on pakko ryhdistäytyä ja aluksi järjestää aikaa. Myöhemmin aikaa alkaa kummasti löytyä, kun tuntuu että on pakko päästä liikkumaan. Mutta, mutta.... Jos poikkeat sopivasti täällä etelässä, voisin viedä sinut mielelläni kokeilemaan melontaa vieraanani. Viestitellään, jos tulee ajankohtaiseksi. - Kukaties jonain päivänä retkeilemme Pielisellä kajakkien ja teltan kanssa tai vaellamme yhdessä Samarian rotkossa Kreetalla tai... ;)) Valoa, kuplivaa iloa ja rentouttavaa vappua sinulle! PS: Jos aiot kirjoittaa joitain ikuisia viisauksia tähän, ehdotan, että kirjoitat sen oman viestisi jatkoksi. Aion poistaa tämän myöhemmin, etteivät kovin monet ehtisi harmistua kahdenkeskisistä viesteistä. - Kuka se onkaan laiska? ;))

Vappua sinullekin, ja anna kirjoituksesi vain olla. Tämähän on keskustelupalsta, ja juuri keskusteluja saisi olla enemmänkin, eikä vain yksittäisiä mielipiteitä. Mehän voimme kaikki osallistua, tuohon väliinkin, jos on asian tynkää. Minusta kirjoituksesi on mukava, yleensähän ne ovatkin sinulta ja Pirreltä, aina kiva lukea, molempien ajatuksia.

• Pirre*
        optimisti-orvokki kirjoitti:

vie kovin syvään veteen aluksi hi.., jos vaikka keikahtaisin nurin :/ En tiedä mistä johtuu, mutta mikkää ei voita luonnossa liikkumisen tuomaa iloa, vaikka vain kävelyä metässä, - sienireissua, marjastusta, tai istuskelua nuotion ääressä mehtälammen rannalla, tai metsän pohja kasvuston katselu, - taijjankin olla sielultani tolokun mehtäläinen..:)) Kyllä mie vielä tulen, ja jos liikut täälläpäin, niin tervetuloa vaan käymään, ja vaikka melomaan tuosta meijjän rannasta. :) Ei meillä ole kotona hienouksia esitellä, mutta uskon ettet sie niitä täältä tarvia etsiäkään :)

• O - O
        kesällä kirjoitti:

Vappua sinullekin, ja anna kirjoituksesi vain olla. Tämähän on keskustelupalsta, ja juuri keskusteluja saisi olla enemmänkin, eikä vain yksittäisiä mielipiteitä. Mehän voimme kaikki osallistua, tuohon väliinkin, jos on asian tynkää. Minusta kirjoituksesi on mukava, yleensähän ne ovatkin sinulta ja Pirreltä, aina kiva lukea, molempien ajatuksia.

ja ystävällisestä kommentista. Aurinkoista, mukavaa vapun aikaa sinullekin.

• Pirre*
        kesällä kirjoitti:

nolostuupi, mutta kiitos ystävällisistä sanoistasi . Oikein Hyvää- ja iloista Vappua :)

• O - Orvokki
        Pirre* kirjoitti:

vie kovin syvään veteen aluksi hi.., jos vaikka keikahtaisin nurin :/ En tiedä mistä johtuu, mutta mikkää ei voita luonnossa liikkumisen tuomaa iloa, vaikka vain kävelyä metässä, - sienireissua, marjastusta, tai istuskelua nuotion ääressä mehtälammen rannalla, tai metsän pohja kasvuston katselu, - taijjankin olla sielultani tolokun mehtäläinen..:)) Kyllä mie vielä tulen, ja jos liikut täälläpäin, niin tervetuloa vaan käymään, ja vaikka melomaan tuosta meijjän rannasta. :) Ei meillä ole kotona hienouksia esitellä, mutta uskon ettet sie niitä täältä tarvia etsiäkään :)

mielessä, josta pääsee turvallisesti ja mukavasti aloittamaan. Sitä paitsi se on ainoa jäsenseuroistani, jonne virallisesti voin ottaa seuran ulkopuolisen vieraakseni. Kajakkeja voi myös vuokrata, mutta juuri tuo paikka on mielestäni yksi parhaita aloittelijalle. Jos olet veden kanssa sinut uimasillasi, uskon sinun kokovan homman ihan samantien omaksesi. Muutamat perusasiat pitää vaan tietää ja opetella. Nopeasti tottuu. Ladun jokiretkillä on ollut mukana reippaita ensikertalaisia ja vain kerran olen nähnyt yhden ihmisen kaatuvan. - Hän oli kokenut ikäisemme meloja, joka lähti korkealta penkereeltä huolimattomasti vesille taitoihinsa luottaen. Tasapainon pitää olla tosi hyvä, kun laskee tai suorastaan hyppää penkalta veteen. Me muutkin taisimme oppia jotain, ja koska kyseessä sattui olemaan nainen, ei hän edes menettänyt kasvojaan - kastui vaan.;)) Noita mainitsemiasi iloja olen välillä tosissani kaipaillut. Nykyään pitäisi kai lähteä itsekseen, jos haluaisin pitempään luonnossa liikkua. Useimmat aikaisemmin ilman omaa tarvetta kanssani liikkuneet ovat vähitellen muuttuneet korkeintaan pick-nickille luontoon tai ulkoilualueille grillin ääreen kävelijöiksi ja muuten moottorilla varustetuilla kumipyörillä liikkuviksi. Huomasin sen vaikuttavan omaankin kuntooni, kun liikkumisajasta suurin osa kuluu autossa. Kiitos kutsusta, saatat jonain päivänä yllättyä. Minä voisin esitellä niitä hienouksia... jos niitä olisi. Kauhistuin äskettäin, kun tuli mieleen muuttaminen lähivuosina. Jos tämän hetken suunnitelmat toteutuvat, muutan pienempään. Tavaraa pitäisi alkaa vähitellen alkaa kierrättää, kun en osaa heittää haaskiolle käyttökelpoista.

• non-rec

Onko täällä ketään muita vanhan jatsin ystäviä? Ja saa siinä välissä olla jotain uudempaakin, mutta perinteinen klassinen jazz vanhojen mestareiden tyyliin on minun mieleeni. Esimerkiksi Backas Jazz pitäisi korkata tänä vuonna, tai viimeistään ensi...? Perinteeksi on muodostunut Otava Happy Jazz vanhan kansanopiston kauniissa pihapiirissä. Ja tietysti kesäteatteria; mitä pienempi kylä sen hauskemmat näytökset, koska vähintään toisen puolen nautinnosta tekee TUNNELMA.

• kesällä

Aikoinaan useinkin, exä piti jazista. Kerran Savoyteatterissa Antti Sarpilan konsertissa. Kuuntelen sujuvasti, nautin tunnelmasta, mutta en ostaisi levyjä. ;D

• a-woman1

Unohdin kokonaan Pori jazz -tapahtuman. Jo ensimmäisenä kesänä istuin siellä nyt jo edesmenneen mieheni kanssa kuuntelemassa. Muutama kesä on yhteensattumien vuoksi jäänyt väliin, mutta lähes joka kesä on tullut käytyä. Tosin Poriin tulevat nykyisin esiintymään muutkin kuin jazz'in osaajat. Kuulee siellä kuitenkin jazziakin ja jopa ilmaiskonserteissa. Tavataanko siellä?

• vaan, olen
        a-woman1 kirjoitti:

Unohdin kokonaan Pori jazz -tapahtuman. Jo ensimmäisenä kesänä istuin siellä nyt jo edesmenneen mieheni kanssa kuuntelemassa. Muutama kesä on yhteensattumien vuoksi jäänyt väliin, mutta lähes joka kesä on tullut käytyä. Tosin Poriin tulevat nykyisin esiintymään muutkin kuin jazz'in osaajat. Kuulee siellä kuitenkin jazziakin ja jopa ilmaiskonserteissa. Tavataanko siellä?

porilainen

• -80 luvulla

Muutamia kivoja reissuja, oli Kaustisilla aikoinaan. En tiiä, ne vaan jotenkin hiipui, ei tullut enää mennyksi. Seinäjoen kesäteatterissa, muutamia kertoja tullu käytyä.

• aikaan upeaa

Oli ne aikoja. Ihmisiä tuhat määrin. Vieläköhän niitä musiikkijuhlia siellä on?

• meirikki
        aikaan upeaa kirjoitti:

Oli ne aikoja. Ihmisiä tuhat määrin. Vieläköhän niitä musiikkijuhlia siellä on?

tietoa, ole hyvä:) http://www.kaustinen.net/

• oli hyvä

Näin sen areenalla ja nyt sitten savoy teatterissa. Oman ikäluokan juttu. Lumi teki enkelin, ja Ake, Make, Pera ja mä. En tiedä keikkaileeko muuallakin, vielä. UITssa pakko joka kesä vierailla, katsomossa.

• 1943

niin usein kuin mahdollista. Lavatansseja on melko lähellä monena päivänä. En välitä istua paikoillani ja kuunnella ja katsella.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      112
      1093
    2. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      33
      819
    3. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      55
      818
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      767
    5. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      684
    6. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      37
      653
    7. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      14
      579
    8. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      16
      537
    9. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      3
      532
    10. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      22
      532
    Aihe