On mainitsemisen arvoista

frihet

Ihan näin yön hiljaisena hetkenä, kun vaimo edellisen kuun kirjanpitoa viimeistelee, niin täytyy ihan taas muistuttaa. Kyllä elämä Kristuksessa on elämisen arvoista jo täällä telluksella, saatikka sit kultakaupungissa. Meinaan vaan, kun minut entisen alkkarin Jeesus kutsui pelastukseen, niin sinne jäi alkoholit ja sätkät, näin ulkoisten osalta. Meinaan vaan, et kun ihminen saa synnit uskon kautta armosta anteeksi, nii siinä saadaan kaikki synnit anteeksi ja ne jotka Jumala antaa anteeksi, ne Hän myös unohtaa, eli Hän ei niistä muistuttele. Kyl se on ihana asia ettei enää tarvitse synnin orjana elää ja pakoitettuna tehdä sitä, mistä Jumala ei pidä. Se on myös ihana muistaa, että saamme tehdä mitä hyvänsä, kunhan muistamme, ettei kaikki ole hyödyksi, eikä rakenna. Tää alkanut päiväkin on ihana alkaa rakkaan Jeesuksen seurassa ja vieläpä vaimollakin on vapaa päivä, joten voidaan ihan levollisin mielin nauttia tulevasta kevät kesän päivästä. On se vaan ihmeellistä, kuinka Jeesus pitää hyvää huolta lapsestaan. Ja näin toivotan teille kaikille oikein siunattua päivää ja myös Poikalapselle erikseen, Jeesus kanssanne Ps. koirani voi hyvin ja kohta pääsee kanssamme lomaileen oikein taas Ruotsin puolelle, ehkäpä sinne koto-Suomeenkin.

15

483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja samoin hyvää kevättä! "Todistuksen sanoihin" minulla ei ole mitään "vikoilemista". :) Kiitos Jumalalle! Mutta tuo minua jäi vähän mietityttämään, että miksi Poikalapselle erikseen? Miksi pitää yksi nimimerkki erikseen nostaa? No, ehkä siksi kun olette henkilökohtaista kädenvääntöä käyneet, tai jotain. Kiistakumppanikin voi tulla erityisellä tavalla läheiseksi, ikäänkuin sydänystäväksi, kun tarpeeksi kauan kiistelee. Tai sitten sinulla on omat syysi muuten vain, ja en niitä lähde tarkemmin arvailemaan, kunhan tässä ikäänkuin pintapuolisesti pohdiskelen... Pääosin koen kirjoituksesi oikein siunaavana juuri henkilökohtaisen todistuksesi vuoksi ja kiitän Jumalaa. Kiitos Herralle sinusta rakas veli! Sitten vielä pari asiaa. Sheriffi yritti saada Kaalepin bannatuksi törkykirjoitusten vuoksi, mutta ilmeisesti epeli kirjoittaa vaihtuvan IP:n takaa. Joku voisi pitää toimintaa jopa kieroiluna. Itselleni ainakin nousee ajatus, että Jeesuksen sanoista ovelat kuin käärmeet mutta viattomat kuin kyyhkyset, on jätetty loppuosa ymmärtämättä. Minulla on syytä olettaa että joku palstan vakiokirjoittajista tietää Kaalepin henkilöllisyyden. En tiedä tiedätkö sinä eikä tarvitse paljastaa mutta sefuna tietysti voisin vedota että jos tiedät niin ottaisit ylläpitoon yhteyttä ja kertoisit, koska se helpottaisi työtäni palstalla. Toivon kuitenkin ettei henkilön jäljittämiseen tarvitse mennä ja niinpä en esitä pyyntöäni, mutta jos tunnet ko. henkilön, välitäthän viestimme perille. Kiitos. Tuossa tuli ehkä vähän sheriffiasiaakin, mutta sitten toinen asia, puhtaasti rivikirjoittajana. Olen ennenkin kantaa ottanut vuosien aikana ja en viitsi nytkään olla hiljaa. Koskee Paavalin opetusta määrätynlaisten ruokien syömisestä ja niihin liittyvistä uskomuksista ja tavoista. Siinä yhteydessä Jumalan sana sanoo että kaikki on luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi eikä rakenna. Paavali meni niinkin pitkälle, että oli määrätyissä tilanteissa valmis kokonaan luopumaan lihan ja viinin nauttimisesta, jos ne loukkaisivat veljeä tai siskoa. Hän siis oli Kristuksen rakkauden tähden valmis rajoittamaan itseltään sellaisiakin asioita mitkä eivät varsinaisesti ole syntiä, ettei olisi vapaudellaan loukannut lapsen asteella olevia ymmärtämättömiä uskovia. Kuinka kaunis opetus. Monet asiat olisivat sinänsä aivan luvallisia, siis ei-syntiä, mutta jos ne ovat lähimmäiselle loukkaukseksi, silloin on ehkä hyödyllisempää ja rakentavampaa luopua niistä, toisten eduksi. Paavali ei siis tarkoittanut eikä Jumala sanassaan tarkoita että saamme tehdä mitä tahansa kunhan muistamme ettei kaikki ole hyödyksi. Vaan. Tiukasti kontekstissa eli asiayhteydessä: saamme nauttia mitä tahansa ruokalajeja, sellaisiakin mitä epäjumalanpalvelijat myyvät lihatiskeillään, mutta viisaampaa on niitä välttää tai niitä ei ainakaan tulisi tarjota sellaisille veljille ja siskoille, jotka ovat epävarmoja ja voivat loukkaantua. Laajemmin tulkittuna: saamme tehdä mitä tahansa mikä ei varsinaisesti ole syntiä, mutta joskus on enemmän Herran mielen mukaista ja siunattua malttaa mielensä ja rajoittaa vapauttaan, että Herran hyvyys ja rakkaus paremmin saavuttaisi sydämiä. >Kyl se on ihana asia ettei enää tarvitse synnin orjana elää ja pakoitettuna tehdä sitä, mistä Jumala ei pidä.< Jep. Itse ainakin joudun paljon viettämään aikaa Herran edessä hiljentyen, Hänen läsnäoloa odottaen ja kaivaten, että en sekottaisi omia alitajunnasta nousevia vaikutteita ja impulsseja Pyhän Hengen vaikutukseen, voisin tuomita inhimillisen taipumukseni puolustella itseä jne. ja että Pyhä Henki oikeasti saisi näyttää minulle asioita tai asenteellisuutta mistä Jumala ei pidä. On piirteitä ja painotuksia mitä itse en voi havaita enkä niiden vahingollisuutta ymmärrä, ellei Jumala sitä minulle osoita. Kokemukseni mukaan Hän osoittaa kyllä. Jos vain suostumme riisumaan omat puolustelut ja antaudumme hyvän Jumalan tutkittavaksi. Siunausta!

• tpk68

on käytännössä tehoton. Helppo kiertää useamallakin tavalla, vaikkapa proxylla tai vaihtamalla verkkokortin mac-osoite, jolloin operaattori antaa uuden IP:n automaagisesti. Jos taas operaattorin IP:t ovat NATin takana, kuten usein ovat takana iskee banni sitten koko taloon, korttelin, kahteen tai sitäkin laajemmalle.

• Tapio522

mamabeard "...Siinä yhteydessä Jumalan sana sanoo että kaikki on luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyksi eikä rakenna. Paavali meni niinkin pitkälle, että oli määrätyissä tilanteissa valmis kokonaan luopumaan lihan ja viinin nauttimisesta, jos ne loukkaisivat veljeä tai siskoa". ------------- Room. 14. luvussa Paavali ottaa puheeksi sen, miten eri tavalla ajattelevien kristittyjen tulisi suhtautua toisiinsa. Seurakunnassa esiintyy kahta suuntaa. Toisen suunnan edustajat sanovat itseään ”vahvoiksi” ja nimittävät toisella kannalla olevia ”heikoiksi” (Room 14:1). Erimielisyyksien aiheena on lähinnä ruoka ja juoma. Myös päivien valikoiminen tuotti epäsopua. Vahvat uskovat saavansa syödä kaikkea, heikot ovat kasvissyöjiä ja kieltäytyvät viinistä (2). Heikot myös tarkkaavat sopivia ja sopimattomia päiviä, kun vahvat eivät piittaa niistä (5,6). Nämä erottavat tekijät tulivat esiin räikeästi seurakunnan yhteisillä aterioilla, missä ruuan ja juoman pitäisi olla kaikille sama. Kukin otti esille omat ruokansa. Toinen toi yhteiselle aterialle lihaa, toinen vihanneksia. Toinen joi viiniä, toinen vettä. Yksi ja sama ruoka ei ravinnut kaikkia; yksi ja sama mieli ei yhdistänyt kaikkia. Vahva halveksi heikkoa tämän heikon uskon tähden. Heikko taas tuomitsi vahvan menettelyn, jossa hän näki liiallista vapaamielisyyttä ja suruttomuutta (10). Paavali itse lukeutuu vahvoihin. Siitä lähtökohdasta hän antaa neuvon: ”Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä” (1). Heikkoja on käsiteltävä tasaveroisina ja otettava mukaan uskon yhteyteen. Vahvojen on hyväksyttävä heikot sellaisina kuin he ovat: ”Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö” (3). Myös heikkojen tulee hyväksyä vahvat ; ”...ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa” (3). ”...ja jos teillä on jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on” (Filipp. 3:15). Älkäämme tuomitko ja halveksiko niitä, jotka ovat eri mieltä kanssamme ns. ehdonvallan asioissa (10). ”Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen” (10). Jumalalle yksin kuuluu valta ja voima ja kunnia, Vain hänelle on ”meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme” (12).

• mamabeard: "Itse ainakin joudun paljon viettämään aikaa Herran edessä hiljentyen, Hänen läsnäoloa odottaen ja kaivaten, että en sekottaisi omia alitajunnasta nousevia vaikutteita ja impulsseja Pyhän Hengen vaikutukseen, voisin tuomita inhimillisen taipumukseni puolustella itseä jne. ja että Pyhä Henki oikeasti saisi näyttää minulle asioita tai asenteellisuutta mistä Jumala ei pidä. On piirteitä ja painotuksia mitä itse en voi havaita enkä niiden vahingollisuutta ymmärrä, ellei Jumala sitä minulle osoita".. ----- Usein teemme elämässämme hätiköityjä ratkaisuja. Paniikkimielialan valtaama ihminen ei kykene ajattelemaan selkeästi. Hän pyörii itsensä ympärillä, eikä näe ulospääsyä vaikeasta tilanteesta. Silloin kannattaa pysähtyä ja rukoilla Jumalaa. Juuri hiljentyminen ja rukous vapauttaa meidät päättömästä hätäilystä ja asiat ennen pitkää ”loksahtavat” paikoilleen. Itseensä käpertymisen sijasta meidän tulisi suuntautua ulospäin. Emme saa muista kärsimäämme pahaa, vaan meidän tulee osoittaa anteeksiantavaista mieltä lähimmäisiämme kohtaan, sillä ”rakkaus peittää syntien paljouden”. Me olemme saaneet Jumalalta erilaisia armolahjoja palvellaksemme niillä lähimmäisiämme. Puhuja puhukoon sitä, mitä Herra antaa puhuttavaksi ja palveluksen työtä tekevä pankoon itsensä ”likoon” etsien siihen voimia Jumalalta. Meillä itse kullakin on Jumalalta saatu tehtävä, että Hän tulisi kirkastetuksi Jeesuksen Kristuksen nimen kautta. -- 3. Sydämen, suin ja kätten töin avuksi kiiruhtakaamme. Rukous nouskoon päivin, öin, Herralta Hengen me saamme. Hätä ja tuska maailman suurempi on kuin aavistan. Ken tahtoo kärsivää auttaa? (Virsi 434:3)

• bannaa niin se
        tpk68 kirjoitti:

on käytännössä tehoton. Helppo kiertää useamallakin tavalla, vaikkapa proxylla tai vaihtamalla verkkokortin mac-osoite, jolloin operaattori antaa uuden IP:n automaagisesti. Jos taas operaattorin IP:t ovat NATin takana, kuten usein ovat takana iskee banni sitten koko taloon, korttelin, kahteen tai sitäkin laajemmalle.

on juuri toi ylempi kirjoittaja, jolle vastasit.

• todé
        tpk68 kirjoitti:

olen minäkin joskus udellut kaalepin perään.

• todé kirjoitti:

olen minäkin joskus udellut kaalepin perään.

siunataan nyt toisiamme ja toivotaan parasta, katse eteenpäin veljinä ja siskoina, nimimerkkiin katsomatta. Ja eikös ollut hyvä todistuksen sana Frihetillä? Elämä Jeesuksen kanssa on elämisen arvoista. -parta.

• todé
        mamabeard kirjoitti:

siunataan nyt toisiamme ja toivotaan parasta, katse eteenpäin veljinä ja siskoina, nimimerkkiin katsomatta. Ja eikös ollut hyvä todistuksen sana Frihetillä? Elämä Jeesuksen kanssa on elämisen arvoista. -parta.

joo. On hyvä, että ylläpito/sheriffi alkaa vihdoin puuttua ko. palstojen rääviyksiin.

• frihet

Tuli vain mieleeni, kun Herramme mainitsi "ja Pietarille", eli erikseen. Se osa mikä käsitti "kaikki on luvallista...", tahdoin selkeesti ilmaista ettei uskovan osaksi tullut pakkoa, kuten monet Kristuksen ulkopuoliset asian ilmoittavat ja ehkä aidosti luulevat, että ihminen EI SAA TEHDÄ sitä eikä tätä. Tosihan on, ettei uskovan TARVITSE enää tehdä sitä tai tuota. Kumpa kaikki ymmärtäisivät, esim. alkoholin suhteen, ettei kaikkien keskuudessa ole eduksi käyttää, vaikka viiniä, koska se voi olla toisen lankeemukseksi. On tosin monia muitakin tapoja, jotka olisi ehkä hyvä pitää omina ja siten ei langettaa ystävää, vaikkapa tanssi. En käy tuon asian suhteen nyt kättä vääntämään, mutta tiedän myös mitä ja mistä kirjoitin. Eri kansat ja kultuurit pitävät myös "ihmetyksiä" sisällään, joten on hyvä joskus ihan hiljaisuudessa asiaa pohtia, onko oikein mennä "opettamaan" asian suhteen. Kaalepin asiaan en puutu, joten se on ylläpidon ja sefun heiniä. Pysykäämme nöyrinä ja täytetään Kristuksen tahtoa, siellä missä elämme ja vaikutumme, siunattua kesää kaikille.

• Se julkinen

Muisteleminen palstalla?On oltu lusimassa ja niin edelleen...?Eikös ne pitäisi itse myös unohtaa eikä käyttää esimerkkinä muille?

• frihet

Emmehän elä enää entistä elämää, mutta voimme kertos mitä se synnin orjuus piti sisällään. Eli kuinka Jeesus rakkaudessaan kutsuu ihmistä ELÄMÄÄN ja yltäkylläiseen elämään. Minullekin on joskus tultu sanomaan, mites sinä tiedät, kuinka elämä alkoholistina on, jos en olisi kertonut, että olen sen itse läpi käynyt, niin uskottavuuteni ehkä ei olisi niin suuri. Tiedän siis omakohtaisesti mistä puhun, kun keskustelen sellaisen ihmisen kanssa joka kipuilee viinan kiroissa. Minä en tosin itseäni enää alkoholistina pidä, vaan olen Raamatun mukaan uusi luomus Kristuksessa.

• Eroe

Hyvää kesän alkua sinulle. Mukava kun et ole palstaa unohtanut sitten niiden aktiivisimpien aikojen jälkeen. Ps. Minunkin sefferi-koira voi hyvin. Nöyrä ja hyvä luontoinen, mutta luja ja rohkea. Sanoipa eläinlääkäri siitä; harvinaisen tervepäinen koira.

• todé

sefferit ja muut hirvityskoirat nykyään enää tervepäisiä? Kierrän mahdollisimman kaukaa kaikki ko. hyökkääjärodut.

• Eroe
        todé kirjoitti:

sefferit ja muut hirvityskoirat nykyään enää tervepäisiä? Kierrän mahdollisimman kaukaa kaikki ko. hyökkääjärodut.

60 ja 70- luvulta tulee se sefferien huono maine. Saat sinä kiertää kaukaa, ei se minua haittaa. Lapset tykkäävät kovasti koirastani ja koira lapsista.

• frihet
        todé kirjoitti:

Minullahan on tää maailman viisain vahti ja nyt on hiukka lihonut, et painaa jo 7 kg. Eli jos se sun kans metsää lähtis, nii kyllä se ne parhaat sienet hetkessä koriis opis etsimään. Nii eilen se tosin otti lomailun kannalta ja istui pyöräkorissa retkemme matkan. Nyt asian on tehny hiukka mutkikaammaksi, kun perheessä on tää vanha-akka-koira, jolla on heikko kuulo ja näkökin vain toisessa silmässä. Meinaan, että meinaa tää mun villakoira hiukka häpeillä tuolla ulkosalla, minkä ruovan on ulkomailta itelleen kosinnu. Näin päätteeks tiedonanto, perheemme siiamilais kissaan ei koirani sekaannu, et on täysin eheytynyt, nuoruutensa "hölmöilyistä". PS. koirani on myös uskossa, eli meittikää ensin, kun käytätte Raamatun kohtaa, "koirat ja velhon...", se ei tarkoita siis eläimiä, vaan kuvaa eräitä muita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      74
      1710
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1678
    3. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      167
      1410
    4. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      310
      1358
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      67
      1270
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      108
      1239
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      61
      1096
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      60
      1089
    9. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      96
      1029
    10. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      57
      980
    Aihe