Minun oppini on ainoa oikea!

Il-Mari

Noin ajattelin silloin uskoon tultuani, ja liityttyäni Helluntaiseurakuntaan. Ajattelin esim. että Luterilaiset eivät voi pelastua, kun heidän seurakunnassa on kaikenlaisia rikollisia seurakunnan sisällä. Meillä Helluntaiseurakunnassahan ei pääse edes seurakunnan jäseneksi, ellei ole uudestisyntynyt ja tehnyt parannusta. Joten "meidän" seurakunta täytyy olla se oikea. Noin ajattelin, vasta uskoon tulleena. Vuosien saatossa olen huommannut, että kyllä Luterilaisessakin kirkossa on paljon pelastuksesta osallisia Jumalan lapsia, siitäkin huolimatta vaikka siellä sisällä seurakunnassa onkin kaikki rikolliset ja uskovaiset "sikin sokin". Surukseni olen myöskin tullut huomaamaan sen tosiasian, ettei Helluntaiseurakunnassakaan olla täydellisiä. Sielläkin on lankeemusta ja epätäyrellisyyttä kerrakseen, monin paikoin. Joten en nykyään enää ole niin ehdoton kannassani, kuin silloin nuodena uskovaisena. Yhdessä asiassa olen kuitenkin ehdoton, ja se on usko Herraan Jeesukseen. Siitä en anna periksi yhtään, vaikka monissa muissa uskon asioissa olenkin kantaani muuttanut. Usko Herraan Jeesukseen on ainoa tie pelastukseen, oli seurakunta sitten mikä tahansa. Täytyy myöskin muistaa se, että mikään seurakunta ei pelasta ketään, vaan ainoastaan usko Jeesukseen on tie pelastukseen. Minä olen keskustellut myöskin jehovantodistajien kanssa. Olen ydittänyt johdattaa heitä Jeesuksen tuntemiseen, kun he ovat alkaneet minulle kertomaan uskostaan. Kerran kävi niin, kun luokseni tuli 2 jehovantodistajaa, ja alkoivat sitten keskustelemaan uskon asioista. Minä kysyin sitten jossain vaiheessa heiltä, että minkälaisia lauluja te siellä valtakunnan salilla laulatte. No pikkasen epämääräinen vastaus heiltä tuli, että jokin aloitus laulu lauletaan eikä välltämättä niinkään hengellinen. No minä kysyin että saanko laulaa teille muutaman laulun, haluatteko kuulla. No kohteliaisuuttaan varmaankin sanoivat, että laulahan toki. Otin kitarani ja lauloin heille pari koskettavaa Hengelistä laulua, ja he alkoivat itkeä. Kysyin että mitä te itkette? He vastasivat, etteivät milloinkaan ole saaneet kokea noin ihanaa rakkauden tunnetta. sanoin että se on Jeesus joka teitä rakastaa, antakaa Jeesuksen pelastaa teidät teidän ei tarvitse muuta kuin ottaa Hänen vastaan. Eivät kuitenkaan tehneet ratkaisuaan silloin, enkä ole heitä myöhemmin tavannut, joten en tiedä miten heidän uskonsa laita on tällä hetkellä. Mutta olen huomannut, että kaikille kannattaa evankeliumia julistaa. Ei pidä eikä saa "karsinoida" ketään pois!

35

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinensynkkis

samanlainen maailman kala olet kuin muutkin.juokse perässä.. yritä saada kiinni pelastus ja oikea rauha.. sitä et koskaan saa.

• tuhat ja yksi

"Minun oppini on ainoa oikea!" On saatu uskoteltua ja se on muodostunut "minun opiksi",- mutta myöhemmin oppi onkin paljastunut huonommaksi ,kuin se hyväksymishetkellä on ollut ja sen minkä ihminen hyväksyy sen hän sitten pyrkii pitämään se onkin jo psygologiaa ( ei mitään uudestisyntymää!) Huom uudestisyntymis oppi on oppi uskonoppien joukossa.( Ei niinkään todellista muille ,kuin siihen uskoville uskossa totta se heille voi olla ei muuten.) Pillittävät jehovantodistajat ,- no laulujen musiikki ja sanat nehän vetoavat tunteisiin ja jotka eivät ole moiseen varautuneet ( se on tark,- paatuneet tai tottuneet) ja ovat herkkiä noille uskonnollisille vaikutuksille tietysti pillittää todetessaan jotta samanlaisuuteen pyrkimystä on niin helluntalaisellakin kuin jehovantodistajilla ja saman uskonnon luomuksia molemmat lahkot ovat, ei siitä päästä mihinkään. Nuo tunneliikutuksiin herkistävät laulut ja musiikki ovat tehneet kepposet useille ja niin ne tekevät edelleenkin. Se on sen herätys kristillisyyden valttikortti uskonkilvoituksesa toisia kilpailijoita vastaan, sieluista käydään jatkuvaa taistoa. Kuka keksi nuo musiikit herätyskristillisyys vai työväenliike Suomen aatteelliseen valloitukseen kovin ovat samasta puusta veistetty ne musiikit? Vai oliko aikakausi vain sama ?

• sivusta seurannut

parannus ja ota Jeesus vastaan! Kirjoituksestasi käy hyvin ilmi, että et ole Herran oma vielä.

• tuhat ja yksi
        sivusta seurannut kirjoitti:

parannus ja ota Jeesus vastaan! Kirjoituksestasi käy hyvin ilmi, että et ole Herran oma vielä.

Olet nielaissut syötin kiduksiisi josta et ehkä pääse ikipäivänä eroon, minä puolestani en ole tuon syötin vanki. "parannus ja ota Jeesus vastaan! Kirjoituksestasi käy hyvin ilmi, että et ole Herran oma vielä." Ymmärrä uskon kahleet!

• on pahimmat särmät hieman hioutuneet, joka on yleensä normaali ilmiö ihmisen aikuistuessa. Eihän sulle Jeesus tai Pietari ole kuitenkaan antanut taivaanportin avaimia, kun viestissäsi määrittelet kuka pelastuu tai ei. Eikös Raamatun mukaan nuo omat ja varsinkin toisten pelastusasiat päätetä jossain ylemmällä taholla eikä suinkaan sinun toimesta. Toisten nimitteleminen rikolliseksi ei ole sopivaa. Jos on rikoksista tuomittu ei tarkoita sitä että saisi yleistää joka asiassa rikoksen tekijäksi. Kirjoituksesi on hyvä, mutta mulla pistää silmään asiat jotka mainitsinkin.

• kiinostunut..

että mitenkäs sellaisia henkilöitä jotka esimerkiksi varastelee ja pahoinpitelee lähimmäisiään tulee sinun mielestäsi mainita sitten? "Toisten nimitteleminen rikolliseksi ei ole sopivaa." Taidat olla itse suur-rikollinen, kun puolustelet rikollisia? Tosin Eroekin kyllä jo mainitsi että olet linnassa ollut, joten taitaapi olla oma lehmä ojassa tuossa?

• kiinostunut.. kirjoitti:

että mitenkäs sellaisia henkilöitä jotka esimerkiksi varastelee ja pahoinpitelee lähimmäisiään tulee sinun mielestäsi mainita sitten? "Toisten nimitteleminen rikolliseksi ei ole sopivaa." Taidat olla itse suur-rikollinen, kun puolustelet rikollisia? Tosin Eroekin kyllä jo mainitsi että olet linnassa ollut, joten taitaapi olla oma lehmä ojassa tuossa?

sen tuomion (7kk) joka on Leksan tuomio. Hän kun pitää minua edelleenkin Salmelan Leona vaikka on pyytänyt häneltä anteeksi erehdystään. Kirjoitusmuodot luulisi omaksuvan oikein, jos on ollut kouluaikoina hereillä äidinkielen tunneilla. Jos joku on syyllistynyt rikoksiin, niin voi sanoa esim. "hän on syyllistynyt rikoksiin". Jos sanoo "rikollinen" niin se loukkaavasti yleistää hänet rikoksentekijäksi jokaisessa asiassa.

• Juuso K
        kiinostunut.. kirjoitti:

No minkä takia rikoksen tehnyt ja siitä rangaistuksen saanut pitäisi leimata nimittämällä häntä esim. "rikolliseksi". Hänhän ei sitä välttämättä enää ole. Se, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Veikkaan, että me kaikki olemme tehneet jotain ainakin pieniä lain rikkomuksia. Olemme siis kaikki rikollisia, vaikkemme ehkä tuomittuja. Muistatko, mitä Jeesus sanoin ryövärille ristillä. Jossain yhteydessä ihmisen tausta on toki syytä ottaa esille. Esim. pedofiliasta paljastunutta ei tule asettaa lapsi-/nuorisotyöhön, eikä seurakunnan paimeneksi. Jumala antaa hänellekin anteeksi, kun hän on katunut tekoaan. Samoin ihmiset voivat antaa anteeksi, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että hänet saatettaisiin tehtäviin, joissa hän voi joutua kiusaukseen. Aivan kuten parantunutta alkoholistia suojellaan tilanteilta, joissa hänelle tulisi kiusaus käyttää alkoholia.

• sivusta seurannut
        Juuso K kirjoitti:

No minkä takia rikoksen tehnyt ja siitä rangaistuksen saanut pitäisi leimata nimittämällä häntä esim. "rikolliseksi". Hänhän ei sitä välttämättä enää ole. Se, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Veikkaan, että me kaikki olemme tehneet jotain ainakin pieniä lain rikkomuksia. Olemme siis kaikki rikollisia, vaikkemme ehkä tuomittuja. Muistatko, mitä Jeesus sanoin ryövärille ristillä. Jossain yhteydessä ihmisen tausta on toki syytä ottaa esille. Esim. pedofiliasta paljastunutta ei tule asettaa lapsi-/nuorisotyöhön, eikä seurakunnan paimeneksi. Jumala antaa hänellekin anteeksi, kun hän on katunut tekoaan. Samoin ihmiset voivat antaa anteeksi, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että hänet saatettaisiin tehtäviin, joissa hän voi joutua kiusaukseen. Aivan kuten parantunutta alkoholistia suojellaan tilanteilta, joissa hänelle tulisi kiusaus käyttää alkoholia.

tuossa "Olemme siis kaikki rikollisia, vaikkemme ehkä tuomittuja." Siis rikollien on ihan oikea nimitys. Esti kiellät että ei saa leimata, ja sitten myönnät että kaikki on rikollisia. Joten hairahtelevainen on sinun päättelysi!

• Juuso K
        sivusta seurannut kirjoitti:

tuossa "Olemme siis kaikki rikollisia, vaikkemme ehkä tuomittuja." Siis rikollien on ihan oikea nimitys. Esti kiellät että ei saa leimata, ja sitten myönnät että kaikki on rikollisia. Joten hairahtelevainen on sinun päättelysi!

Voihan sitä saivarrella, jos ei halua itse asiaa ottaa vastaan, vaikka ymmärtääkin pointin :) Kun kaikki ovat "rikollisia", nimitystä ei enää tarvita. Joillakin on kova tarve lokeroida ja leimata ihmisiä ja syynkin siihen tiedämme, eikä se ole mitenkään mairitteleva.

• liioitella!
        Juuso K kirjoitti:

Voihan sitä saivarrella, jos ei halua itse asiaa ottaa vastaan, vaikka ymmärtääkin pointin :) Kun kaikki ovat "rikollisia", nimitystä ei enää tarvita. Joillakin on kova tarve lokeroida ja leimata ihmisiä ja syynkin siihen tiedämme, eikä se ole mitenkään mairitteleva.

rike ja rikos on kaksi aivan eri asiaa!

• toiset...
        liioitella! kirjoitti:

rike ja rikos on kaksi aivan eri asiaa!

Ylennät siis itsesi ristillä roikkuvan ryövärin yläpuolelle, koska haluat luokitella toiset ihmiset ankarammin "aivan eri" kastiin.

• .hellari

on todellinen harhaoppi.

• asbest

Ja opittomuus johtaa omiin ratkaisuihin joille ei löydy tukea Raamatusta.

• asbest kirjoitti:

Ja opittomuus johtaa omiin ratkaisuihin joille ei löydy tukea Raamatusta.

Room. 16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

• Tapio522 kirjoitti:

Room. 16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.

jehovantodistaja on minulle kertonut, kuinka he haluaisivat jättää koko järjestönsä mutta kun se on niin vaikeeta. Olen kysynyt sitä, että miksi se on niin vaikeeta. Ovat kertoneet, että kaikki ystävät ja sukulaiset jäisivät kun eivät saisi enää tävata heitä. Minä kysyin, että eikö pelastuminen Jeesuksen kautta olisi tärkeämpää kuin sukulaiset. Mutta sanoivat että mietippä sitä, jos joutuisit kaiken jattämään, ystävät ja sukulaiset ja jopa sisaruksesi, olisitko valmis siihen? Eli kovat on säännöt heillä. En ole jehovalasia ulos ajanut silloin harvoin kun meillä poikkeevat, mutta en kylläkään tervetulleeksikaan ole toivottanut. Omaa näkemystäni uskosta, olen heille kertonut, ja aika äkkiä ovat useinmiten poijes lähteneet, kun ovat huomanneet jääneensä altavastaajiksi.

• Tapio522 kirjoitti:

vastaankin voidaan olla "yksimielisiä": Psalmit 83 1 Laulu, Aasafin virsi.(83:2) Jumala, älä ole niin ääneti, älä ole vaiti, älä ole, Jumala, niin hiljaa. ... 5 (83:6) Sillä he neuvottelevat keskenään YKSIMIELISESTI, he tekevät liiton SINUA VASTAAN:

• issaki

ja jotkut jäävät ns.lapsen tasolle.Tälläkin palstalla huomaa kirjoituksista, kuka on kasvanut uskossaan aikuiseksi ja kuka jää junnaamaan samaa.Mutta hyvä on se, että ottaa vastaan Isän armon.Armossa on pelastus.

• tuhat ja yksi

Muistan jonkun kertoneen Adolf Hitlerin menneen Kansallis Sosialistien kokkoukseen ,vakoilemaan mitä sielä puhutaan ja huomannut tässäseon ( ja hurahti uskoon) lopun tiedättekin paljon paremmin!

• ml213.

Minä olen keskustellut myöskin jehovantodistajien kanssa. Olen ydittänyt johdattaa heitä Jeesuksen tuntemiseen, kun he ovat alkaneet minulle kertomaan uskostaan. --- No, eikö juuri tämä/kin mielikuva tai käyttäytymisesi ilmennä, ettet ole vielä päässyt irti "oikeaoppisuudestasi".Siis kielteisestä asenteestasi muita uskovia kohtaan. Niin, mitä taas itse tunnen muutamia Jehovan todistajia, niin tuntemillani Jehovan todistajilla on aivan sama Jeesus kuin muillakin ja erikoisesti HALUAVAT seurata Jeesusta ja uskovat syntiensä sovittajana. Ainoastaan Jumalan nimestä he ovat erittäin tarkkoja eli he ymmärtävät Jumalan Jahveksi.Toisaalta ovay vielä jyrkempiä oikeaoppisuudesta kuin Helluntalaiset eli samassa veneessä olette. No, jokainen taas ymmärtänee, miten joka puolueessa on ihmisiä joka lähtöön.

• samassa veneessä! "Toisaalta ovay vielä jyrkempiä oikeaoppisuudesta kuin Helluntalaiset eli samassa veneessä olette." Jehovalaisten oppi poikkeaa niin paljon Raamatun sanomasta, että missään tapauksessa en ole oppini kanssa samassa "veneessä". Olen keskustellut heidän kanssaa muunmuossa siitä, että onko heillä pelastusvarmuutta. Ovat kertoneet minulle että ei ole, vaan se on jehovan asia jos haluaa pelastaa heidät se ei ole heidän asiansa. Näin he (jehovantodistajat) minulle kertoivat. Raamatussa kerrotaan, että Jumala haluaa että KAIKKI pelastuisivat. Ja kaikki voisivat pelastua, jos ottaisivat Jeesuksen Kristuksen vastaan ja näin ollen tekisivät parannuksen ja saisivat syntinsä anteeksi Jeesuksen kautta. Huomaan kyllä sen, että sinä et ole vielä saanut täyttyä Pyhällä Hengellä, sillä muuten tuollaiset asiat olisivat sinulle jo valjenneet. Näin ollen ymmärtäisit sen tosiasian, kuinka harhassa jehovantodistajat vaeltavat. Lue Raamattua ja vertaa sitä jehovan oppiin, niin huomaat kyllä ettei heidän oppinsa ole Raamatunmukaista. Rukoile Pyhän Hengen täyteyttä, että ymmärrät Raamatun sanoman oikein. Pyhä Henki avaa silmäsi! Siunausta sinulle!

• sivusta seurannut
        Il-Mari kirjoitti:

samassa veneessä! "Toisaalta ovay vielä jyrkempiä oikeaoppisuudesta kuin Helluntalaiset eli samassa veneessä olette." Jehovalaisten oppi poikkeaa niin paljon Raamatun sanomasta, että missään tapauksessa en ole oppini kanssa samassa "veneessä". Olen keskustellut heidän kanssaa muunmuossa siitä, että onko heillä pelastusvarmuutta. Ovat kertoneet minulle että ei ole, vaan se on jehovan asia jos haluaa pelastaa heidät se ei ole heidän asiansa. Näin he (jehovantodistajat) minulle kertoivat. Raamatussa kerrotaan, että Jumala haluaa että KAIKKI pelastuisivat. Ja kaikki voisivat pelastua, jos ottaisivat Jeesuksen Kristuksen vastaan ja näin ollen tekisivät parannuksen ja saisivat syntinsä anteeksi Jeesuksen kautta. Huomaan kyllä sen, että sinä et ole vielä saanut täyttyä Pyhällä Hengellä, sillä muuten tuollaiset asiat olisivat sinulle jo valjenneet. Näin ollen ymmärtäisit sen tosiasian, kuinka harhassa jehovantodistajat vaeltavat. Lue Raamattua ja vertaa sitä jehovan oppiin, niin huomaat kyllä ettei heidän oppinsa ole Raamatunmukaista. Rukoile Pyhän Hengen täyteyttä, että ymmärrät Raamatun sanoman oikein. Pyhä Henki avaa silmäsi! Siunausta sinulle!

tuohon omaa mielipidettä, mutta olen sinun kanssasi samaa mieltä. Olen huono tuomaan esille asiaani kirjoittamalla, mutta selitää kyllä osaisin sen mitä tarkoitan livenä.

• Il-Mari kirjoitti:

samassa veneessä! "Toisaalta ovay vielä jyrkempiä oikeaoppisuudesta kuin Helluntalaiset eli samassa veneessä olette." Jehovalaisten oppi poikkeaa niin paljon Raamatun sanomasta, että missään tapauksessa en ole oppini kanssa samassa "veneessä". Olen keskustellut heidän kanssaa muunmuossa siitä, että onko heillä pelastusvarmuutta. Ovat kertoneet minulle että ei ole, vaan se on jehovan asia jos haluaa pelastaa heidät se ei ole heidän asiansa. Näin he (jehovantodistajat) minulle kertoivat. Raamatussa kerrotaan, että Jumala haluaa että KAIKKI pelastuisivat. Ja kaikki voisivat pelastua, jos ottaisivat Jeesuksen Kristuksen vastaan ja näin ollen tekisivät parannuksen ja saisivat syntinsä anteeksi Jeesuksen kautta. Huomaan kyllä sen, että sinä et ole vielä saanut täyttyä Pyhällä Hengellä, sillä muuten tuollaiset asiat olisivat sinulle jo valjenneet. Näin ollen ymmärtäisit sen tosiasian, kuinka harhassa jehovantodistajat vaeltavat. Lue Raamattua ja vertaa sitä jehovan oppiin, niin huomaat kyllä ettei heidän oppinsa ole Raamatunmukaista. Rukoile Pyhän Hengen täyteyttä, että ymmärrät Raamatun sanoman oikein. Pyhä Henki avaa silmäsi! Siunausta sinulle!

Toisaalta harmittaa miten pohdit ihmisistä,- vaikka et ole edes nähnyt heitä. Itse pohdin AINA ja tuon sen esiinkin.Siis pohdin TUNTEMIANI ihmisiä.Meillä käy lähes joka puolueen edustajia ja esim. Jehovan todistajajien kanssa pohdimme useimpien käännösten kautta Raamatun ilmoituksia ja vertailemme niitä toisiinsa. Lie vaikeaa ymmärtää, mutta ainut todiste ihmisen uudestisyntynmisestä on hedelmnät ihmisessä. * "Olen keskustellut heidän kanssaa muunmuossa siitä, että onko heillä pelastusvarmuutta. Ovat kertoneet minulle että ei ole, vaan se on jehovan asia jos haluaa pelastaa heidät se ei ole heidän asiansa". ------ Tas meillä olemme iloinneet kaiki yhdessä, miten tärkeää on ihmisen uudestisyntyminen ja elämä uskossa/Jumalan aivoituksissa.Siis pohdin TUNTEMISTANI ihmisistä. Muuten ymmärrätkö, miten RAAMATTU OPETTAA yksilö tasolla kohtaamaan ihmisiä,- jopa harhaoppisia."Harhaoppista ihmistä karta.....".Näin eläen ihminen elää todellisuudessa ilman omia kuvitelmia, joihin mahdollistuisi valheellisuus. Ymmärrätkö tämän. Jos pohtisin miten KAIKKI Jehvan todistajat ovat sitä ja tätä, niin eläisin valheellisuudessa, koska enhän edes mahdollistuis tuntemaan heitä kaikkia.Siis todellisuus on, TUNTEMANI ihmiset. Muuten tällä reagoimistavalla on valtava merkitys ihmisen alitajuntaan ja sen ohjaukseen.Niin, et löydä toista lajaa lähdettä kuin Raamattu on, joka ohjaa ihmistä yksilö tasolla. Ihmisen sairastusessa laajemmin mieleltään, niin hän juuri samaistaa mielikuvissaan KAIKKI ihmiset samaan käyttäytymiseen ja näin ongelmoittaa itsensä. Ajatteleppa, jos sinä ajattelisit, miten 5 milj. ihmistä ajattelee sinusta kielteisesti.Tämä mielikuvahan on luontaisen lihallisen ihmisen tuiottamaa ja toisaalta yleistäkin, mutta uudestisyntyneillä ihmisillä sen tulisi olla kaukana.

• sivusta seurannut
        ml213 kirjoitti:

Toisaalta harmittaa miten pohdit ihmisistä,- vaikka et ole edes nähnyt heitä. Itse pohdin AINA ja tuon sen esiinkin.Siis pohdin TUNTEMIANI ihmisiä.Meillä käy lähes joka puolueen edustajia ja esim. Jehovan todistajajien kanssa pohdimme useimpien käännösten kautta Raamatun ilmoituksia ja vertailemme niitä toisiinsa. Lie vaikeaa ymmärtää, mutta ainut todiste ihmisen uudestisyntynmisestä on hedelmnät ihmisessä. * "Olen keskustellut heidän kanssaa muunmuossa siitä, että onko heillä pelastusvarmuutta. Ovat kertoneet minulle että ei ole, vaan se on jehovan asia jos haluaa pelastaa heidät se ei ole heidän asiansa". ------ Tas meillä olemme iloinneet kaiki yhdessä, miten tärkeää on ihmisen uudestisyntyminen ja elämä uskossa/Jumalan aivoituksissa.Siis pohdin TUNTEMISTANI ihmisistä. Muuten ymmärrätkö, miten RAAMATTU OPETTAA yksilö tasolla kohtaamaan ihmisiä,- jopa harhaoppisia."Harhaoppista ihmistä karta.....".Näin eläen ihminen elää todellisuudessa ilman omia kuvitelmia, joihin mahdollistuisi valheellisuus. Ymmärrätkö tämän. Jos pohtisin miten KAIKKI Jehvan todistajat ovat sitä ja tätä, niin eläisin valheellisuudessa, koska enhän edes mahdollistuis tuntemaan heitä kaikkia.Siis todellisuus on, TUNTEMANI ihmiset. Muuten tällä reagoimistavalla on valtava merkitys ihmisen alitajuntaan ja sen ohjaukseen.Niin, et löydä toista lajaa lähdettä kuin Raamattu on, joka ohjaa ihmistä yksilö tasolla. Ihmisen sairastusessa laajemmin mieleltään, niin hän juuri samaistaa mielikuvissaan KAIKKI ihmiset samaan käyttäytymiseen ja näin ongelmoittaa itsensä. Ajatteleppa, jos sinä ajattelisit, miten 5 milj. ihmistä ajattelee sinusta kielteisesti.Tämä mielikuvahan on luontaisen lihallisen ihmisen tuiottamaa ja toisaalta yleistäkin, mutta uudestisyntyneillä ihmisillä sen tulisi olla kaukana.

näköjään asioita samoin kun ekivaarikin, eli taidat ollakin ekivaarin opetuslapsi?

• Il-Mari kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi sinullekkin, miten uskovien/kin keskuudessa mielen suurin ongelmoitaja on tämä luuleminen.Siis ihminen ei ole KOHDANNUT, vaan samaistuksen kautta ihmiset yhteen taakoittaa itsensä. Tämä ongelma ilmenee ihmisessä siten, että hän alkaa reagoida KAIKKIIN ihmisiin samalla tavalla/tasolla.Siis on voimakkaasti ennakkoasenteinen alitajuisesti. Siis todellisuudessa uskovatkin ihmiset ovat mukautuneet maailmaan,- vaikka juuri tulisi uudeistua mielen uudistuksen kautta.Seuraappa esim. mediaa, miten laajasti se ohjaakaan ihmisiä reagoimaan monikko muodossa,- eikä yksilötasolla.

• sivusta seurannut kirjoitti:

näköjään asioita samoin kun ekivaarikin, eli taidat ollakin ekivaarin opetuslapsi?

No, jos sanon suoraan ja avoimesti, niin minulla on tässä/kin asiassa "kotikenttä etu". Nimittäin olen geneettisesti/lihallisesti helposti ylkireagoiva ihminen ja siten helposti ongelmoituva.Tähän tekijään läheisesti liittyi puhevaikeuteni ennen uudestisyntymistäni.Siis siinä vanhassa luomuksessa. Uudestisyntyessäni koin todellisen mielenuudistuksen, joka avasi uuden tavan tutkia ihmistä ja erikoisesti mitkä tekijät ohjaavat ihmisen alitajuntaa ja siten koko käyttäytymistä. Nioin, ihmiselle merkittävin tekijä on omaksuuko hän tavan ajatella yksilöllisesti vai monikko muodossa.Moni ihminen ei edes ajattele tätä asiaa tietoisuudessa, mutta sillä on alitajuisesti valtava merkitys. Raamattu on ainut lähde,- joka opetaa ihmistä ajattelemaan siten, moiten ihminen ei luulemisen kautta rasita itseään.Tarkistappa väitteeni. Ymmärränkin, miten tähän tekijään perustuu se lepo ja rauha ihmisessä,- jonka höän saa kun uskoo Jeesukseen/Raamatun opetukseen KIRJAIMELLISESTI. Monen uskovan ihmisen ahdistus arjessa johtuu juuri tästä kun hän ei usko KIRJAIMELLISESTI Raamatun jakeen ilmoituksiin, vaan usko miten on opetettu uskomaan. Siis VÄÄRÄ ajattelutapa rasittaa ihmisen psyykettä ja jopa kehoa.Tietysti tähän vaikuttaa myös geneettiset asiat ja persoonalllisuus eli toinen ihminen reagoi samaan asiaan herkemmin kuin toinen.Mutta siitä huolimatta suosittellen KAIKILLE ihmisille parasta mahdollista ajattelutapaa Raamatun lehdilta.Miksi rasittaa itseään turhaan,- vaikka keho/psyyke sen kestäisikin.

• ml213, sinä kirjoitit:
        >>>Niin, mitä taas itse tunnen muutamia Jehovan todistajia, niin tuntemillani Jehovan todistajilla on aivan sama Jeesus kuin muillakin ja erikoisesti HALUAVAT seurata Jeesusta ja uskovat syntiensä sovittajana.
        Ainoastaan Jumalan nimestä he ovat erittäin tarkkoja eli he ymmärtävät Jumalan Jahveksi.

• Å
        jumalan_pete kirjoitti:

ml213, sinä kirjoitit:
        >>>Niin, mitä taas itse tunnen muutamia Jehovan todistajia, niin tuntemillani Jehovan todistajilla on aivan sama Jeesus kuin muillakin ja erikoisesti HALUAVAT seurata Jeesusta ja uskovat syntiensä sovittajana.
        Ainoastaan Jumalan nimestä he ovat erittäin tarkkoja eli he ymmärtävät Jumalan Jahveksi.

Olenpa jälleen samaa mieltä kanssasi jumalan pete. Mikään sisäänpäin kääntynyt seurakunta joka väittää että vain meidän järjestömme/uskonkautta tulee pelastus ei tosiassa ole pelastus. Se on suuri harha ja eksytys.

• ajatuksia..

helposti tulee juuri uskoon tulleille, itsekin ajattelin joskus noin. Tuo kirjoituksesi on niin hyvä mielestäni, että nostin sen, sen takia uudelleen esille nyt kun siihen on mahdollisuus tän sivu-uudistuksen myötä.

• tööt.tööt.

Tulinen on palsta.Keskustelu on lähtenyt käyntiin.Keskustelupalstahan tämä on.Työnnän lusikkani keitokseen.Kun tässä on nyt sitten rikollisuusasia käsitelty.Täytyypä sanoa,että nyt ei tunnu tulevan mitään erikoista mieleeni.Huoltokatkos.

• Å

Alku oli ihan hyvää ja todellista kirjoitusta mutta miksi aloit valehtelemaan Jehovan Todistajista? Mihin pyrit? Yosiasiahan on että he eivät varmasti sano mitään tuollaista puhumattakaan itkemisestä. Tosi läpinäkyvä ja räikeä vale.
      Et siis edelleenkään ole Jeesuksessa koska valehtelet. Tuo vale vesitti koko sinun uskosi. Häpeä!
      Sinun olisi syytä opetella todella tuntemaan heidät koska se näkyy sinua jostain kumman syystä kiehtovan. Miksi olet ottanut juuri heidät hampaisiisi niinkuin pari muutakin täällä? Onko sinun oma uskosi niin heikko että sitä tarvitsee valheilla pönkittää. Koetko Jehovan Todistajat uhkana. Kenties pelkäät että he ovatkin lähempänä totuutta kuin sinä itse olet Il-Mari?
      Silloin vasta olet Jeesuksen todellinen seuraaja kun opit rakastamaan kaikkia ihmisiä huolimatta heidän uskonnollisesta vakaumuksestaan. Ja valehtelulle sanon vieläkin että HÄPEÄ! Kertomuksesi ei kiillottanut yhtään kilpeäsi, paljastit ja menetit vain kasvosi.

• Uusiluonus

Se koira älähtää johon kalikka osuu. Näytät olevan jehovantodistaja kun niin kovasti älähdät. Minäkin tunnen monia jehovantodistajia jotka ovat itkeneet kun heille on totuus valjennut että heitä on harhaan johdettu siellä järjestössä. Kyllä se kuule itkemään laittaa, kun kaikki ystävät joutuu jättämään eikä saa edes tervehtiä kun siitä jehovan järjestöstä eroaa. Et semmosta.

• Å
        Uusiluonus kirjoitti:

Se koira älähtää johon kalikka osuu. Näytät olevan jehovantodistaja kun niin kovasti älähdät. Minäkin tunnen monia jehovantodistajia jotka ovat itkeneet kun heille on totuus valjennut että heitä on harhaan johdettu siellä järjestössä. Kyllä se kuule itkemään laittaa, kun kaikki ystävät joutuu jättämään eikä saa edes tervehtiä kun siitä jehovan järjestöstä eroaa. Et semmosta.

Huti tuli mutta ei se mitään. Olen jo oppinut tietämään että teillä helluntailaisilla on hirvittävä kateus Jehovan Todistajia kohtaan. Mutta ei sen niin tarvitsisi olla.
        Tiedän että monet helluntailaiset käyvät "salaa" onkimassa heidän tietämystään Raamatusta ja Jumalan sanasta. Mutta kateus, se mädättää ihmisen sisältä, ja se on paha asia. Ja tuo valehtelu, hyi. Eikös molemmat niin kateus kuin valehtelukin ole syntiä myös helluntailaisille?
        Mutta en nyt tahdo missään nimessä yleistää kaikkia helluntailaisia. Tunnen aivan normaaleja helluntailaisiakin. Heitä on aikaajoin täällä palstallakin käymässä, harvoin tosin.

• niinmpä
        Å kirjoitti:

Huti tuli mutta ei se mitään. Olen jo oppinut tietämään että teillä helluntailaisilla on hirvittävä kateus Jehovan Todistajia kohtaan. Mutta ei sen niin tarvitsisi olla.
        Tiedän että monet helluntailaiset käyvät "salaa" onkimassa heidän tietämystään Raamatusta ja Jumalan sanasta. Mutta kateus, se mädättää ihmisen sisältä, ja se on paha asia. Ja tuo valehtelu, hyi. Eikös molemmat niin kateus kuin valehtelukin ole syntiä myös helluntailaisille?
        Mutta en nyt tahdo missään nimessä yleistää kaikkia helluntailaisia. Tunnen aivan normaaleja helluntailaisiakin. Heitä on aikaajoin täällä palstallakin käymässä, harvoin tosin.

Olen puolestani oppinut tietämään Jehovan Todistajilta että Jeesus on enkeli Mikael. He eivät ole osoittaneet yhtäkään jaetta Raamatusta joka todistaa asian? Teidän kehäpäätelmille en anna mitään arvoa.

Joh. 8:24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.

• Å
        niinmpä kirjoitti:

Olen puolestani oppinut tietämään Jehovan Todistajilta että Jeesus on enkeli Mikael. He eivät ole osoittaneet yhtäkään jaetta Raamatusta joka todistaa asian? Teidän kehäpäätelmille en anna mitään arvoa.

Joh. 8:24. Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
        25. Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.

Onhan se hyvä että olet heiltä jotakin oppinut. Sinuna minä kuitenkin tarkastaisin kaikki heidän oppinsa Raamatusta. Osa pitää paremmin paikkansa kuin esim, helluntailaisilla mutta tuota mainitsemaasi Mikael-Jeesus yhdistelmää ei tosiaankaan löydy Raamatusta. Saman neuvon annan myös kaikkien muidenkin uskontokuntien opetukselle, tarkasta kaikki omasta Raamatustasi ajatuksella ja ajan kanssa. Rukoilu auttaa paljon totuuden erottamiseksi valheesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      83
      2032
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      394
      1811
    3. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1808
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1475
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1354
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1350
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1317
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1253
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1123
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      101
      1107
    Aihe