Musiikin voitto

Ilahduin kun Euroviisujen esitykset ovat palanneet juurilleen. Kauniita, melodisia kappaleita kuultaviksi, taitavien ja kauniidenkin esittäjien suorittamina. Norja aivan omaa luokkaansa eikä ihmekään. Valkovenäläisperäinen nuori musiikkinero säveltäjänä ja esittäjänä. Varmaan ihastuivat naiskatelijat tuohon iloiseen esiintyjään niinkuin minä vaikkapa Islannin vaaleaan laulajatyttöön ja melodiaankin. Voidaan tietysti ihmetellä miksi ulkonäölläkin on niin suuri merkitys musiikissa. On vaan, kun tuo visuaalinen puolikin tulee esiin. Tulos varmaan muuttuisi jos esiintyjiä ei näkyisi. Tuolloihan ei tarvitsisi tulla edes paikan päälle vaan kuunnella voisi kotonakin. Mikähän olisi ero jos olisi kaksi arvosteluraatia, toinen näkevä ja kuuleva ja toinen ainoastaan kuleva. Suomi voisi lähettää esiintyjät vain jos he ovat tasoltaan riittävän hyviä.

15

604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32111
      • kitaran soinnut,

mutta se kieltään lipoja kirkulintu ei oikein miellyttänyt - no saattoihan tuolle hetken vinosti hymähtää. Samaa mieltä laulustaan olen sen kanssa, joka heitti sitä kalossilla, siunattu olkoon tekonsa.

• 32111
        kitaran soinnut, kirjoitti:

mutta se kieltään lipoja kirkulintu ei oikein miellyttänyt - no saattoihan tuolle hetken vinosti hymähtää. Samaa mieltä laulustaan olen sen kanssa, joka heitti sitä kalossilla, siunattu olkoon tekonsa.

Ja aatele mun tytär laitti sen mulle ja sano että oon ilimottanu sun idolis kilpaan, ja käski hariotella.

• Tämä raspikurkkuhan oli tosi taitava. "Laulussa" tunnetta ja kaihoa ja traagiset rääkäisyt palauttamassa kuulijan maan pinnalle. Kitara oli mestarillinen. Kiitos, 3211! Esitys olisi varmaan pärjännyt euroviisuissakin, mutta paras olisi kuitenkin ollut Norjan viisu. Pitkästä aikaa minun suosikkini voitti!

• 4711

Alunperin kilpailu oli tarkoitettu juuri näille melodisen musiikin harrastajille. Viime vuosina on vain oltu harharetkillä, esim Lordin Hallelujah, jossa reksivisiitta oli pääasia eikä itse musiikki. Norja oli suosikkini samoin Islanti.

• tulenlieskat

Kauneus melodisuus on näissä. Hienoa kun annetaan laulajille mahdollisuus esiintyä. Liika rekvisiitta on ollutkin keskipisteenä,toivottavasi melodisuus jää pysyväksi.

• En pitänyt Lordista ollenkaan, en näistä muistakaan viime vuosien esityksistä paljoa. Melodia on minusta pääosassa musiikissa, puhtaus myös rytmissä.

• Katleija3

Panin ilolla merkille myös tuon melodisuuden lisääntymiseen sekä tarjonnan monipuolisuuden. Yhteen aikaan oli vain jytää ja hyppimistä lavalla. Pidin itse kovasti Ruotsin edustuskappaleesta, vaikka arvelinkin että Norja voittaa. Ihmettelin kuitenkin Ruotsin vähäisiä pisteitä. Valkovenäjän tapaisia kappalaeita ei jaksaisi enää katsoa. Turkin esityksestä pidin sen itämaisen rytmin ja sytyttävän kauniin esityksen takia. Hienoa oli myös kansanmusiikin piirteet joissakin esityksissä (Portugali ja Hora-tanssin esittäjämaan kappaleissa).

• pilvi*

Mikä elämänriemu,täysverinen lahjakkuus löi itsensä ylivoimaisesti läpi.Sanoitus oli viehättävä! Ilo oli myös kuunnella Norjan, kauniin ja herkän äänen omaavaa suloista tyttöä. Siinä minunkin suosikkini.

• sorry...
        pilvi* kirjoitti:

Mikä elämänriemu,täysverinen lahjakkuus löi itsensä ylivoimaisesti läpi.Sanoitus oli viehättävä! Ilo oli myös kuunnella Norjan, kauniin ja herkän äänen omaavaa suloista tyttöä. Siinä minunkin suosikkini.

tietysti!

• Viron tyttöjen esitys Rändajad oli upea.Hillitysti,vilpittömästi,aidosti esitetty,lisäksi omalla äidinkielellä. En edes kaikkia viisuja ole kuullutkaan,mutta myös Armenia ja Portugal miellyttivät.

• Huomattavaa, että Venäjä ja Viro antoivat toisille hyvät pisteet. Se on ihan ilahduttavaa kaikkien kissanhännänvetojen jälkeen, mitä on mediassa kuultu ja nähty. Mutta monissa pisteissä se naapuruus tai entinen kotimaa on pääasia, ei musiikki. Jo etukäteen voi arvata, kenelle jotkut maat pisteensä antavat.

• LaulajaTarTar

Tota noin. Pitäisikös siis surkutella edellisiä sukupolvia, kun radioon oli tyytyminen, kun ei voinut nähdä esittäjiä/soittajia? Ei suinkaan pitäisi. Kyllä musiikista itsestään saa enempi irti, jos se nautitaan kuulevin korvin. Kuulevin, ei näkevin.

• LaalajaTar

• Atolfia
        LaalajaTar kirjoitti:

Tässä Venäjän voimallisessa esityksessä visuaalisuus ei kylläkään liikaa kahlitse kuuntelunautintoa, vaan tyylikkäästi musiikkia täydentää: http://www.youtube.com/watch?v=HN45ZDwI2Ik

oli ihailtavan monia tänä vuonna, mutta oli paljon sellaisiakin, joissa ei ollut mitään järkeä. Norja todellakin ansaitsi tuon voiton. Miellyttävä esiintyjä, vailla turhia manööverejä, vieläpä vaatimatonkin. Noista asiantuntijaraadeista ei sitten ollut mitään hyötyä. Naapurimaille meni yleensä parhaat pisteet. Ehkä siihen vaikuttaa kulttuuritaustatkin. Raati pitäisi muodostaa niin, että joka maasta olisi yksi tai kaksi edustajaa koottuna samaan tilaan tai sitten raadin jäsenet olisivat vaikka USA:sta, silloin ei ainakaan olisi kiusausta antaa pisteitä naapuruuden perusteella, vaan musikaalisuuden perusteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe