Muutaman päivän vapaat piti käyttää hyväksi, joten suuntasin kohti merta ja saaristoa ... oikein rentouttava reissu kaikin puolin, mitä nyt vähän iho paloi käsivarsista ja nenänpäästä :). Huominen päivä vielä vapaata, joten sekin pitää käyttää hyödyksi ja lähteä melomaan ... tällä kertaa vain järvelle.
Tykkäättekö te veneilystä ja ylipäänsä meren/järven rannoilla/vesillä olemisesta ja liikkumisesta?
Terveiset saaristosta!
73
327
Vastaukset
ole varovainen ja muista pelastusliivien käyttö
- persona-non-grata
Se on vähän samanlainen automatisoitunut refleksi, kuin turvavyön käyttökin ... vaikka miten pienestä matkasta olisi kiinni.
- sitä kai
tykätä kun muutaman veneen omistaa.
- persona-non-grata
Ja nimenomaan purjeiden varassa seilaten, ei dieselin voimalla ... jo ihan äänenkin vuoksi.
Omistatko muuten vesijetin tai oletko päässyt ajamaan sellaisella? Mitä tykkäsit mahdollisesti siitä? - omista..
persona-non-grata kirjoitti:
Ja nimenomaan purjeiden varassa seilaten, ei dieselin voimalla ... jo ihan äänenkin vuoksi.
Omistatko muuten vesijetin tai oletko päässyt ajamaan sellaisella? Mitä tykkäsit mahdollisesti siitä?vesijettiä, enkä halua ajaa sellaisella. Olen konservatiivi ja sellaisella helvetinmankelilla ei meillä ajella ;) .. no tosiasiassa luulen, että kyllästyisin aika äkkiä.
Olen purjeveneillyt ja moottoriveneillyt. - persona-non-grata
omista.. kirjoitti:
vesijettiä, enkä halua ajaa sellaisella. Olen konservatiivi ja sellaisella helvetinmankelilla ei meillä ajella ;) .. no tosiasiassa luulen, että kyllästyisin aika äkkiä.
Olen purjeveneillyt ja moottoriveneillyt.katselin merellä, miten pari tyyppiä sellaisella ajeli ... en edes mene arvailemaan, kuinka nopsaan tuo peli kulkee, mutta todella lujaa menivät. Pitää oikeasti tietää sopiva reitti, missä ajaa ja tuntea menopelin vaaramomentit, jotta uskaltaa mennä niillä nasta laudassa. Itseä kyllä hirvitti jo katsellessakin :).
Kummasta pidät enemmän ... purjeveneilystä vai moottoriveneilystä? - veneilyä..
katselin merellä, miten pari tyyppiä sellaisella ajeli ... en edes mene arvailemaan, kuinka nopsaan tuo peli kulkee, mutta todella lujaa menivät. Pitää oikeasti tietää sopiva reitti, missä ajaa ja tuntea menopelin vaaramomentit, jotta uskaltaa mennä niillä nasta laudassa. Itseä kyllä hirvitti jo katsellessakin :).
Kummasta pidät enemmän ... purjeveneilystä vai moottoriveneilystä?mietitään niin purjeveneilystä. Mikä sinusta on parasta veneilyssä ?
- persona-non-grata
veneilyä.. kirjoitti:
mietitään niin purjeveneilystä. Mikä sinusta on parasta veneilyssä ?
kaiken hektisyyden keskeltä ja mikä sen parasta, kun sen voi tehdä meren äärellä. Ulkoilmaelämä on enemmänkin minun juttu ;) ... veneilystä saa niin fyysisesti irti, kuin henkisestikin. Sielu lepää kauniissa ja osittain karussakin saaristoympäristössä ... myös avomerellä mukava olla. Siellä tuntee olonsa tosi pieneksi ihmiseksi ... jollain ihmeellisellä tavalla silti turvalliseksi. Olet yksin, muttet kuitenkaan.
- mielestä.
kaiken hektisyyden keskeltä ja mikä sen parasta, kun sen voi tehdä meren äärellä. Ulkoilmaelämä on enemmänkin minun juttu ;) ... veneilystä saa niin fyysisesti irti, kuin henkisestikin. Sielu lepää kauniissa ja osittain karussakin saaristoympäristössä ... myös avomerellä mukava olla. Siellä tuntee olonsa tosi pieneksi ihmiseksi ... jollain ihmeellisellä tavalla silti turvalliseksi. Olet yksin, muttet kuitenkaan.
parasta on se kun tulee vapauden tunne ja todellakin tuntemus omasta pienuudesta.
- persona-non-grata
mielestä. kirjoitti:
parasta on se kun tulee vapauden tunne ja todellakin tuntemus omasta pienuudesta.
sellaista, mikä on jo olemassa. Sitä ei enää tarvitse mistään hakea erikseen. Ymmärrän silti, mitä tarkoitat.
Miltäköhän tuntemuksia esimerkiksi Hjallis Harkimolla on ollut silloin, kun purjehti yksinään maailman ympäri aikoinaan? Olisi mukava tietää, mitä mietteitä ihmiselle tulee, silloin kun on pitkään yksin vaativassa suorituksessa meren ja luonnon armoilla ...
- Jazuli
...niiko mökkeillen..tahi veneillen iha normi veneel soudellen..=o)
...mu muute en oo mikää seilori tahi vesipeto..
=o)))
...mu vedellä on kuiteskii rauhottava vaikutus....- persona-non-grata
veden äärellä olemisella on. Toki muuallakin luonnon helmassa on mukava rauhoittua ja nollata itsensä ... mm. patikoiden. Kamera tietysti mukana olla pitää ;). Veden äärellä on mukava vain olla ... aina ei tarvitse tehdä mitään erityistä.
Myös uni maittaa paremmin mm. meri-ilmastossa ja univaikeuksista ei ole tietoakaan.
Kyllä veneily on oikein mukavaa puuhaa, mutta saaristosta saa borrelioosia ja aivokuumetta.
- persona-non-grata
puutiaisaivokuumetta vastaan. Ja sitäpaitsi ei niitä punkkeja sinuun tule, ellet nyt hyppele missään heinikossa kintut paljaina ;) ... suojaus ennenkaikkea ja ihon tarkastus iltaisin.
Jos kaikkea jatkuvasti pelkää, ei voi koskaan tehdä mitään kivaa ;). - muuten.
saa kun on rokotus.
puutiaisaivokuumetta vastaan. Ja sitäpaitsi ei niitä punkkeja sinuun tule, ellet nyt hyppele missään heinikossa kintut paljaina ;) ... suojaus ennenkaikkea ja ihon tarkastus iltaisin.
Jos kaikkea jatkuvasti pelkää, ei voi koskaan tehdä mitään kivaa ;).sukelluspuku päällä ja silti niitä punkkeja pölisee lasin sisäpuolella niin, ettei ulos meinaa nähdä... :)
Voikohan nuo sairaudet tarttua naisesta seksin aikana? Mietin vain sitä, että jos olet saanut tartunnan...
Tätä menoa jään kyllä neitsyeksi...muuten. kirjoitti:
saa kun on rokotus.
jos tulee saaristoon asiaa. Luin joskus, että Ahvenanmaalla jopa kolmanneksella väestöstä on borrelioosi piilevänä, mutta taudin yleisyyden takia sikäläisille on kehittynyt immuniteetti tautia vastaan. Mantereelta sen sijaan, kun sinne matkustetaan, niin tulee sairastumisia.
- persona-non-grata
dazu kirjoitti:
sukelluspuku päällä ja silti niitä punkkeja pölisee lasin sisäpuolella niin, ettei ulos meinaa nähdä... :)
Voikohan nuo sairaudet tarttua naisesta seksin aikana? Mietin vain sitä, että jos olet saanut tartunnan...
Tätä menoa jään kyllä neitsyeksi...yht` äkkiä seksiin hyppäsi? ;)
Kysymykseesi vastaus: Ei voi tarttua ... persona-non-grata kirjoitti:
yht` äkkiä seksiin hyppäsi? ;)
Kysymykseesi vastaus: Ei voi tarttua ...se oli siellä jo potentiaalisesti. *halii* Mulle on nyt tullut joku pelko siitä, että saisin seksissä jonkin tartunnan, vaikka flunssan... XD
- näin on..
dazu kirjoitti:
jos tulee saaristoon asiaa. Luin joskus, että Ahvenanmaalla jopa kolmanneksella väestöstä on borrelioosi piilevänä, mutta taudin yleisyyden takia sikäläisille on kehittynyt immuniteetti tautia vastaan. Mantereelta sen sijaan, kun sinne matkustetaan, niin tulee sairastumisia.
pieni vastustuskyky löytyy mantereeltakin. Laji on vain suhteellisen uusi, että varmasti menee vähän aikaa. Venäjältä leviävä aivokuume on oikeasti vaarallista. Muistelisin, että n. 40 % punkeista tartuttaa taudin purressaan.
Punkithan kantavat vain mahdollisesti jopa yli kymmentä tautia.
Muista pysyä kotona. näin on.. kirjoitti:
pieni vastustuskyky löytyy mantereeltakin. Laji on vain suhteellisen uusi, että varmasti menee vähän aikaa. Venäjältä leviävä aivokuume on oikeasti vaarallista. Muistelisin, että n. 40 % punkeista tartuttaa taudin purressaan.
Punkithan kantavat vain mahdollisesti jopa yli kymmentä tautia.
Muista pysyä kotona.Armeijassa oli aikoinaan meningokokki b:ta ja siihen oikeasti kuoli ihmisiä; aiheutti verenmyrkytyksen ja monielinvaurion, kuolema kuudessa tunnissa. Siinä tuli pikkusen pestyä käsiään, kun jos koskee raanaan hampaita pestessä, niin samaan aikaan seuraavana päivänä ruumishuoneella.
- vielä.
dazu kirjoitti:
Armeijassa oli aikoinaan meningokokki b:ta ja siihen oikeasti kuoli ihmisiä; aiheutti verenmyrkytyksen ja monielinvaurion, kuolema kuudessa tunnissa. Siinä tuli pikkusen pestyä käsiään, kun jos koskee raanaan hampaita pestessä, niin samaan aikaan seuraavana päivänä ruumishuoneella.
että kumlingen tauti on eri kuin borrelioosi.
- persona-non-grata
dazu kirjoitti:
se oli siellä jo potentiaalisesti. *halii* Mulle on nyt tullut joku pelko siitä, että saisin seksissä jonkin tartunnan, vaikka flunssan... XD
saada jotain mm. se flunssa itselleen, mutta se ennaltaehkäisy ja järkevä toimiminen eri juttujen yhteydessä ;). Kannattaako ehdoin tahdoin hakeutua tilanteisiin, joista mahdollisuus sairastua itse?
- lähinnä mietin
dazu kirjoitti:
Borrelioosi on Lymen tauti.
kun oli puhe tuosta rokotuksesta.
lähinnä mietin kirjoitti:
kun oli puhe tuosta rokotuksesta.
on bakteeritauti, eli siihen on tehokkaat lääkkeet olemassa sitten, jos sen saa.
saada jotain mm. se flunssa itselleen, mutta se ennaltaehkäisy ja järkevä toimiminen eri juttujen yhteydessä ;). Kannattaako ehdoin tahdoin hakeutua tilanteisiin, joista mahdollisuus sairastua itse?
mutta pelkään, etten osaa kieltäytyä... :D
- persona-non-grata
dazu kirjoitti:
mutta pelkään, etten osaa kieltäytyä... :D
varsin hyvä mielenhallinta todellisuudessa ;).
Itse olen nyt enemmän huolissani - sorry, itsestäni-, kun näköjään poltinkin aika pahasti itseni. Huolestuttavan punoittava iho on :( ... persona-non-grata kirjoitti:
varsin hyvä mielenhallinta todellisuudessa ;).
Itse olen nyt enemmän huolissani - sorry, itsestäni-, kun näköjään poltinkin aika pahasti itseni. Huolestuttavan punoittava iho on :( ...Jos nainen on riittävän päällekäyvä ja oma-aloitteinen, niin jään vaan katsomaan "vierestä", mitä tapahtuu...
Olin itekin lähellä palaa eilen, mutta ehkä käytän tästä eteenpäin arinkovoidetta. Joskus paloin raksalla oikein kunnolla niiltä alueilta, mitkä paidan ulkopuolelle jäivät...
Mut levitä jugurttia palaneille alueille ja pidä siinä tunti, pari, jos vaan jaksat...- persona-non-grata
dazu kirjoitti:
Jos nainen on riittävän päällekäyvä ja oma-aloitteinen, niin jään vaan katsomaan "vierestä", mitä tapahtuu...
Olin itekin lähellä palaa eilen, mutta ehkä käytän tästä eteenpäin arinkovoidetta. Joskus paloin raksalla oikein kunnolla niiltä alueilta, mitkä paidan ulkopuolelle jäivät...
Mut levitä jugurttia palaneille alueille ja pidä siinä tunti, pari, jos vaan jaksat...rasvaa, joka tarkoitettu auringonoton jälkeen ja juonut olen runsaasti nestettä.
En oikein viitsi alkaa "pelaamaan" ruoan kanssa ... sottaista puuhaa vaan ;). Enkä jaksa olla aloillani tuota aikaa kuitenkaan. persona-non-grata kirjoitti:
rasvaa, joka tarkoitettu auringonoton jälkeen ja juonut olen runsaasti nestettä.
En oikein viitsi alkaa "pelaamaan" ruoan kanssa ... sottaista puuhaa vaan ;). Enkä jaksa olla aloillani tuota aikaa kuitenkaan.Mä voisin ehkä tulla levittämään sen jugurtin ja sitten nuolla sen pois... Ethän vain ottanut aurinkoa ilman yläosaa?
- persona-non-grata
dazu kirjoitti:
Mä voisin ehkä tulla levittämään sen jugurtin ja sitten nuolla sen pois... Ethän vain ottanut aurinkoa ilman yläosaa?
Auringonpistoksenko olet saanut? ... luojan kiitos en ottanut aurinkoa yläosattomissa. En halua kokea tunnetta, kun polttaaa rintansa :).
Auringonpistoksenko olet saanut? ... luojan kiitos en ottanut aurinkoa yläosattomissa. En halua kokea tunnetta, kun polttaaa rintansa :).
Sisäinen aurinkoni saattaa kyllä kokea jotain auringonpilkkuja... mutta onhan siihen syynsäkin, kun vain ajattelen niitä... pehmeitä, kosketeltavia...
Olisihan se kaamea kokemus, jos polttaisit rintasi... *rutistaa*- persona-non-grata
dazu kirjoitti:
Sisäinen aurinkoni saattaa kyllä kokea jotain auringonpilkkuja... mutta onhan siihen syynsäkin, kun vain ajattelen niitä... pehmeitä, kosketeltavia...
Olisihan se kaamea kokemus, jos polttaisit rintasi... *rutistaa*kiellettyä ;).
Alkaa kuullostaa aika houkuttelevalta vaihtoehdolta tuo mainitsemasi jogurtti ... kelpaako laktoositon mansikkajogurtti? persona-non-grata kirjoitti:
kiellettyä ;).
Alkaa kuullostaa aika houkuttelevalta vaihtoehdolta tuo mainitsemasi jogurtti ... kelpaako laktoositon mansikkajogurtti?eilen keskustelun, kun koneesta loppui muisti kesken(olisko ollut liian jännät jutut sulatettavaksi) ja sain sen nipin napin sammutettua parin tunnin lataamisen jälkeen...
Laktoositon mansikkajugurtti kevannee ihan hyvin... ainakin, mikäli jugurtin "poistajalla" on laktoosi-intoleranssi. :)- persona-non-grata
dazu kirjoitti:
eilen keskustelun, kun koneesta loppui muisti kesken(olisko ollut liian jännät jutut sulatettavaksi) ja sain sen nipin napin sammutettua parin tunnin lataamisen jälkeen...
Laktoositon mansikkajugurtti kevannee ihan hyvin... ainakin, mikäli jugurtin "poistajalla" on laktoosi-intoleranssi. :)jaksanut netin ääressä kauempaa roikkua ;).
Mites sinun päivä? persona-non-grata kirjoitti:
jaksanut netin ääressä kauempaa roikkua ;).
Mites sinun päivä?katsoin silloin illalla tanssii susien kanssa, kävin saunassa, tulin vielä koneelle, kaaduin kolmelta sänkyyn ja heräsin puoli yhden aikaan. Aattelinkin lähtee tästä rannalle, mut vois kyllä venettäkin katsoa... Täällä on vaatimattomasti 30 astetta lämmintä. :)
Mites sun päivä viimeisen parin tunnin ajalta? Kävit pyöräilemässä aamulla... oon taas kade, kun en pysty sitä tekeen. Tosin on niin kuuma, etten tällä ilmalla yleensäkään ole käynyt lenkillä.- persona-non-grata
dazu kirjoitti:
katsoin silloin illalla tanssii susien kanssa, kävin saunassa, tulin vielä koneelle, kaaduin kolmelta sänkyyn ja heräsin puoli yhden aikaan. Aattelinkin lähtee tästä rannalle, mut vois kyllä venettäkin katsoa... Täällä on vaatimattomasti 30 astetta lämmintä. :)
Mites sun päivä viimeisen parin tunnin ajalta? Kävit pyöräilemässä aamulla... oon taas kade, kun en pysty sitä tekeen. Tosin on niin kuuma, etten tällä ilmalla yleensäkään ole käynyt lenkillä.sijoittaa näillä helteillä myöhempään iltaan, jos mahdollista. Illalla myöhemmin minäkin lähden vielä melomaan järvelle. Täällä tosiaan ollut jo muutaman päivän ihanat helleilmat ... eilenkään ei sitten satanut, vaikka synkkää pilviverhoa taivaanrannassa näkyikin. Nyt ulkosella niin lämmin, ettei auringossa kauheasti viitsi olla. Varjoon kannattaa enemminkin hakeutua ...
Tykkään kyllä kovastikin nimenomaan järvimaisemasta ja lähtisin mielelläni vaikka soutuveneellä mato-ongelle, jos olisi mahdollisuus. Mukavaa lomailua sinulle :) !
- persona-non-grata
Rantaongintakin on ihan mukavaa ... varsinkin ne eväät ;). Aina pitää minulla olla jotain evästä mukana. Luonnon keskellä ruokakin maistuu aina paremmalta ...
- kuka.
En kaipaa veneilyä itsessään. En meriä enkä järviä. Halajan joelle. Tulin eilen kotiin oltuani mökillä kaksi yötä. Hyödyttikö käyntini mökillä? Kuvat puhukoot puolestaan.
Jk. Mikään ei ole niin maukasta kuin savustettu lahna.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4410875.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=4410876.jpg- persona-non-grata
tilaisin ahvenet paistettuna ja ruodottomana, kiitos! :)
Lahnaa en ole koskaan syönyt, enkä syö ... en tiedä, mikä siinä pistää vastaan. Mielikuvat? - vaativainen olet.
tilaisin ahvenet paistettuna ja ruodottomana, kiitos! :)
Lahnaa en ole koskaan syönyt, enkä syö ... en tiedä, mikä siinä pistää vastaan. Mielikuvat?Paistetut ahvenet ilman ruotoja?!? Onko se edes mahdollista. Niin tietysti jos ensin paistetaan ja sitten vielä ruodot poistetaan ennen tarjoilua:) Mikäs lahnakammo sinulla on? Jos olisit syönyt savustettua lahnaa, jättäisit paistetut ahvenet syömättä.
- persona-non-grata
vaativainen olet. kirjoitti:
Paistetut ahvenet ilman ruotoja?!? Onko se edes mahdollista. Niin tietysti jos ensin paistetaan ja sitten vielä ruodot poistetaan ennen tarjoilua:) Mikäs lahnakammo sinulla on? Jos olisit syönyt savustettua lahnaa, jättäisit paistetut ahvenet syömättä.
Rakkain veljeni osaa tehdä ruodottomia fileitä meriahvenesta mm. Maailman parhaita ...
Mistä lie tuo lahnakammo peräisin ... pitääpä maistaa joskus tuota savustettua lahnaa, jospa mielikuvat muuttuisivat. Savustatko lahnan joskus minulle? - tietysti.
Rakkain veljeni osaa tehdä ruodottomia fileitä meriahvenesta mm. Maailman parhaita ...
Mistä lie tuo lahnakammo peräisin ... pitääpä maistaa joskus tuota savustettua lahnaa, jospa mielikuvat muuttuisivat. Savustatko lahnan joskus minulle?Sinun ajatuksissasi oli ne isot meriahvenet, joita pystyy fileroimaan. Meillä kun jokiahvenet paistetaan aina ihan kokonaisena. Vasta paiston jälkeen ruodot poistetaan.
Tottakai savustan jos niin haluat. Luuletko, että itse söisin kaikki nuo saamani lahnat yksinäni. Ehei, minä ne savustan mökilläni ja kotiintulomatkallani jakelen savulahnoista pitäville ystävilleni/sukulaisilleni. Että pääsisit savulahnakammostasi, linkitän pari kappaletta katseltavaksesi. Niitä kun katselet päivät pääksytysten, kenties lahnafobiasi helpottaa:)
http://www.aijaa.com/v.php?i=4417726.jpg - persona-non-grata
tietysti. kirjoitti:
Sinun ajatuksissasi oli ne isot meriahvenet, joita pystyy fileroimaan. Meillä kun jokiahvenet paistetaan aina ihan kokonaisena. Vasta paiston jälkeen ruodot poistetaan.
Tottakai savustan jos niin haluat. Luuletko, että itse söisin kaikki nuo saamani lahnat yksinäni. Ehei, minä ne savustan mökilläni ja kotiintulomatkallani jakelen savulahnoista pitäville ystävilleni/sukulaisilleni. Että pääsisit savulahnakammostasi, linkitän pari kappaletta katseltavaksesi. Niitä kun katselet päivät pääksytysten, kenties lahnafobiasi helpottaa:)
http://www.aijaa.com/v.php?i=4417726.jpgNe ruodot tosiaan pystyy poistamaan vielä raaoista kaloista. Olen omin silmin nähnyt ja kypsänä maistanut, ettei tosiaan niitä enää ole.
Sovitaanko niin, että minä tuon sinulle niitä ruodottomia meriahvenia ja sinä minulle sen savustetun lahnan? ;) - totta.
Ne ruodot tosiaan pystyy poistamaan vielä raaoista kaloista. Olen omin silmin nähnyt ja kypsänä maistanut, ettei tosiaan niitä enää ole.
Sovitaanko niin, että minä tuon sinulle niitä ruodottomia meriahvenia ja sinä minulle sen savustetun lahnan? ;)Tiedän minäkin jotain filerauksesta ja ruotojen täydellisestä poistamisesta kaloista ennen niigen jatkokäsittelyä. Pienistä kaloista vain tulee pelkkää silppua, jos moiseen puuhaan ken ryhtyy:)
Sovitaan sitten niin kuin ehdotit. Tuonkos minä ensin niitä savulahnoja, vai tuletko sinä ensin tuomaan ruodottomia meriahveniasi? - persona-non-grata
totta. kirjoitti:
Tiedän minäkin jotain filerauksesta ja ruotojen täydellisestä poistamisesta kaloista ennen niigen jatkokäsittelyä. Pienistä kaloista vain tulee pelkkää silppua, jos moiseen puuhaan ken ryhtyy:)
Sovitaan sitten niin kuin ehdotit. Tuonkos minä ensin niitä savulahnoja, vai tuletko sinä ensin tuomaan ruodottomia meriahveniasi?savulahnat, niin tuon sitten itse myöhemmin kesällä ne ruodottomat meriahvenet sinulle ;). Minulla on silloin enempi aikaa ... järjestetäänkö oikein piknikki?
- ehdotit.
savulahnat, niin tuon sitten itse myöhemmin kesällä ne ruodottomat meriahvenet sinulle ;). Minulla on silloin enempi aikaa ... järjestetäänkö oikein piknikki?
Haluan ensin varmistua siitä, että lahnakammosi on taakse jäänyttä elämää. Kertonet sitten kun savulahnakuvani eivät tuota sinulle ahdistusta, niin heti oitis olen matkalle valmis elävine savulahnoineni. Tai siis kuolleitahan ne jo ovat kerta ne savustan. Tottakai sinä viet minut merelle piknikille. Minä sitävastoin joelle sitten kun sinä saavut;)
- persona-non-grata
ehdotit. kirjoitti:
Haluan ensin varmistua siitä, että lahnakammosi on taakse jäänyttä elämää. Kertonet sitten kun savulahnakuvani eivät tuota sinulle ahdistusta, niin heti oitis olen matkalle valmis elävine savulahnoineni. Tai siis kuolleitahan ne jo ovat kerta ne savustan. Tottakai sinä viet minut merelle piknikille. Minä sitävastoin joelle sitten kun sinä saavut;)
kai sitten otetaan pullo kuohuviiniä kalan kanssa? Saanko minä valita merkin?
- valita.
kai sitten otetaan pullo kuohuviiniä kalan kanssa? Saanko minä valita merkin?
Kuohuviini on juhlavaa nautittavaa hyvässä seurassa. Olkoonkin, että savulahnan kyytipoikana hyvää olutta ei mikään voita:)
Olen kuitenkin siinä ehdoton, että kerrot minulle kuohuviinisi merkin, jonka minä tuon sitten tullessani.
Kerro sitten kun lahnapelkosi alkaa helpottamaan niin tiedän lähteä verkonlaskuun. - persona-non-grata
valita. kirjoitti:
Kuohuviini on juhlavaa nautittavaa hyvässä seurassa. Olkoonkin, että savulahnan kyytipoikana hyvää olutta ei mikään voita:)
Olen kuitenkin siinä ehdoton, että kerrot minulle kuohuviinisi merkin, jonka minä tuon sitten tullessani.
Kerro sitten kun lahnapelkosi alkaa helpottamaan niin tiedän lähteä verkonlaskuun.kuohuviiniä, eli minun tapauksessa shamppanjaa ;), Olutta en ole koskaan juonut. Enkä muitakaan väkeviä ... viineistä taas saan jonkinmoisen allergisen reaktion (valkkaria en ole uskaltanut kokeilla jospa sittenkin sopisi). Shamppanja jostain syystä sopii vartalolleni ;). Mitäs sitten, jos humalluttava vaikutus villiinnyttää? Onko lahnat jätettävä väliin?
- pahan.
kuohuviiniä, eli minun tapauksessa shamppanjaa ;), Olutta en ole koskaan juonut. Enkä muitakaan väkeviä ... viineistä taas saan jonkinmoisen allergisen reaktion (valkkaria en ole uskaltanut kokeilla jospa sittenkin sopisi). Shamppanja jostain syystä sopii vartalolleni ;). Mitäs sitten, jos humalluttava vaikutus villiinnyttää? Onko lahnat jätettävä väliin?
"Mitäs sitten, jos humalluttava vaikutus villiinnyttää? Onko lahnat jätettävä väliin?"
Yritän hiillitä itseäni ja jätän sinulle suuremman osan shamppanjapullosta niin eiköhän me ihan kiltisti piknikistä selvitä. Ethän kuitenkaan toisinpäin asiaa tarkastellut? Tuskinpa vain. Pelkkää toiveajatteluani;) - persona-non-grata
pahan. kirjoitti:
"Mitäs sitten, jos humalluttava vaikutus villiinnyttää? Onko lahnat jätettävä väliin?"
Yritän hiillitä itseäni ja jätän sinulle suuremman osan shamppanjapullosta niin eiköhän me ihan kiltisti piknikistä selvitä. Ethän kuitenkaan toisinpäin asiaa tarkastellut? Tuskinpa vain. Pelkkää toiveajatteluani;)omaa villiintymistä. Shamppanjalla tuppaa sellaisia vaikutuksia olemaan ;). Hmm ... minä, kun muuten niin sovinnainen ja konservatiivinen olen :).
- naamani.
omaa villiintymistä. Shamppanjalla tuppaa sellaisia vaikutuksia olemaan ;). Hmm ... minä, kun muuten niin sovinnainen ja konservatiivinen olen :).
Ei vielä yksi shamppanjapullo sinua villiksi tekisi seurassani:)
Hyvää yötä. Kauniita unia ja pelottomia savulahnankuvia. - persona-non-grata
naamani. kirjoitti:
Ei vielä yksi shamppanjapullo sinua villiksi tekisi seurassani:)
Hyvää yötä. Kauniita unia ja pelottomia savulahnankuvia.Ja puoli pulloa, kun riittää minulle ...
Hyvää yötä sinullekin! :) - huomenta.
Ja puoli pulloa, kun riittää minulle ...
Hyvää yötä sinullekin! :)No ei välttämättä naaman näkö ratkaisekaan, mitä villiintymiseen tulee. Voihan ruman ulkokuoren alta paljastua mitä herttaisin sisältö ken sinne pääsee kurkistamaan;)
- persona-non-grata
huomenta. kirjoitti:
No ei välttämättä naaman näkö ratkaisekaan, mitä villiintymiseen tulee. Voihan ruman ulkokuoren alta paljastua mitä herttaisin sisältö ken sinne pääsee kurkistamaan;)
Heräsin jo aikaisin ja olen ehtinyt pyöräilläkin parinkymmenen kilometrin lenkin ... täälläpäin ilma, kuin morsian ;). Aurinko paistaa jälleen pilvettömältä taivaalta.
- pirtsakkana.
Heräsin jo aikaisin ja olen ehtinyt pyöräilläkin parinkymmenen kilometrin lenkin ... täälläpäin ilma, kuin morsian ;). Aurinko paistaa jälleen pilvettömältä taivaalta.
Sinä jo pyörälenkiltä palailet kun minä vasta ensimmäistä kertaa kylkeäni käännän nukkuessani:) Morsiamen ilmat olivat täälläkin pitkin päivää. Nyt tosin synkät pilvet verhoavat tuota morsianta. Ukkosta ilmassa. No eipä tuo minua haittaa. Minähän tästä lähden uimahallille.
Rattoisia melontahetkiä, jos sinne aiot vielä suunnistaa. - persona-non-grata
pirtsakkana. kirjoitti:
Sinä jo pyörälenkiltä palailet kun minä vasta ensimmäistä kertaa kylkeäni käännän nukkuessani:) Morsiamen ilmat olivat täälläkin pitkin päivää. Nyt tosin synkät pilvet verhoavat tuota morsianta. Ukkosta ilmassa. No eipä tuo minua haittaa. Minähän tästä lähden uimahallille.
Rattoisia melontahetkiä, jos sinne aiot vielä suunnistaa.lähden. Kiikarit pitää muistaa ottaa mukaan! Palaillaan illemmalla ...
- melontaretki.
lähden. Kiikarit pitää muistaa ottaa mukaan! Palaillaan illemmalla ...
Mihinkäs sinä kiikareita tarvitset meloessasi? Minusta ainakin olisi hankalaa samaan aikaan meloa ja kiikaroida:)
- persona-non-grata
melontaretki. kirjoitti:
Mihinkäs sinä kiikareita tarvitset meloessasi? Minusta ainakin olisi hankalaa samaan aikaan meloa ja kiikaroida:)
Kaunis kesäilta ja lähes peilityyni järven pinta ... käki kukkui kuusikossa ja pikkulinnut lauloivat. Eri lintulajeja näkyi vaikka millä mitoin, puhumattakaan muista eliöistä. Eiköhän kiikarit olleet oikein passeli juttu siellä ;). Sillä välin, kun toinen meloo, toinen voi kiikaroida lintuja mm.
- kivaa.
Kaunis kesäilta ja lähes peilityyni järven pinta ... käki kukkui kuusikossa ja pikkulinnut lauloivat. Eri lintulajeja näkyi vaikka millä mitoin, puhumattakaan muista eliöistä. Eiköhän kiikarit olleet oikein passeli juttu siellä ;). Sillä välin, kun toinen meloo, toinen voi kiikaroida lintuja mm.
Voin kuvitella retkenne onnistuneen yli odotusten. Hyvä kikka tuo kiikareiden mukaan otto. Aviomies melokoon kun vaimo vain kiikaroi:)
- persona-non-grata
kivaa. kirjoitti:
Voin kuvitella retkenne onnistuneen yli odotusten. Hyvä kikka tuo kiikareiden mukaan otto. Aviomies melokoon kun vaimo vain kiikaroi:)
se ottaa yllättävän paljon käsien ja hartioiden päälle kuitenkin. Nyt maksaisi melkein mitä vain, että saisi kunnon hieronnan ... niskat vähän jumissa. Toisaalta eiköhän ne venyttelyllä aukene ;).
- oli?
Kulukiko?
- persona-non-grata
purjeilla ;). Ja kulki riittävän nopsaan ...
- hgegrfsd
ja vaatii paljon aikaa. Yleensä niillä, joilla on varaa ostaa kiva vene, ei ole aikaa käyttää sitä. Niillä joilla on aikaa, ei taas ole varaa. Siksi lähes kaikki veneet ovat aina venelaiturissa.
- persona-non-grata
Mukavaahan se olisi, jos aikaa enemmän ... turhan panttinahan ei kannattaisi mitään isompia veneitä pitää.
- rapiskarpalo
tykkää. Veneessä on ihan kiva istuskella ja kalastella, purjeveneilykin on ollut ihan jees, niin kauan kun ranta näkyy ja on suhteellisen lähellä (mä en oikein osaa uida niin alkaa vähän liikaa pelottaa vaikka onkin pelastusliivit päällä)
Rannoilla loikoilukaan ei oo mun juttu (tuun vaan punaiseksi), mutta tykkään kyllä veden lähistöllä olla ja katsella esim.merelle varjoiselta rannalta. Tykkään kahlata rantaveessä, tykkään rantakalliosta ja pidin oikein kovasti maalla asuessani kun kävimme vesisukseilemassa, aika metkaa touhua ja varmaan joskus pääsee taas kokeilemaan.
Pidän tekemisestä ja katselemisesta kunhan ei tarvitse maata paahtavassa auringossa eikä pelätä pikku paatissa keskellä merta (ainakaan kamalan pitkää).
Siksi toisekseen vedellä on muhun nähden rauhoittava vaikutus eli tykkään juu :>>- persona-non-grata
isommassakin merenkäynnissä, joten ei se ihan noin vaan ykskaks uppoa ;). Tiedän silti, ettei peloilleen mitään voi ja silloinhan se tekeminen ei ole kovinkaan nautittavaa.
Minäkään en tykkää varsinaisesti loikoilla paahtavassa auringonpaisteessa ... mukavampaa on, jos jotain pientä tekemistä löytyy. Nyt en suojannut itseäni kunnolla aurinkovoiteella ja lopputuloksen nään peilistä ... valitettavasti! ;) Toivon mukaan punoitus häviää maanantaihin mennessä. Pahoin silti pelkään, ettei niin käy.
Vesihiihtoa en ole itse koskaan kokeillut ... pitäisikö?
- buahahahahaha!
Pysykin siellä, poissa ihmisten silmistä!
Muutama vuosi sitten olin useaan otteeseen sellaisen vanhan meriläisen, puuveneen kyydissä merellä. Se oli oikein mukava, rauhallinen tapana liikkua merellä. Purjeveneet on mulle aika vieraita, tuntuisi ehkä liian haastavalta. Sellainen vanha meriläinen puksuttaa rauhallisesti ja veneessä voi vaikka yöpyä:)
- persona-non-grata
kaikkein kauneimpia mielestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215404- 501421
- 11837
- 47809
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58798Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52787- 46782
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49776Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132765Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8754