pitäisi saada poimittua päiväyksestä, esim 2.7.2009, numerot erilleen kukin omaan soluunsa, mutta Excel käsittelee päivmäärät lukuina, esim. tuo 2.7.2009 = 39996, joten esim. poimi.teksti alkaa muodosta juuri tuota numerosarjaa.
Ja pitisi siis saada excel poimimaan päiväyksestä numerot tyyliin 0 9 0 7 0 2 , kukin numero siis omaan soluunsa - onko tämä edes mahdolista?
Numeroitten poiminta päiväyksestä
5
361
Vastaukset
- muuan mies
Jos A1 on em päiväys, niin
A2 = vuosi(A1)-2000
A3 = kuukausi(A1)
A4 = päivä(A1)
ja kaikkiin muotoiluksi 00- Kiitos avusta
Joo, kyllähän minä nuo funktiot tutkin, mutten älynnyt tuota -2000! Paljon kiitoksia ja hyvää kesän jatkoa!
- sittenkään....
Huomasitko että nyt menee 09 07 ja 02 samaan soluun? Jos tarkoituksesi oli saada vielä ne nollatkin omiin soluihinsa, niin ei se noin mene. (Valitettavasti vaan minä en osaa auttaa, mutta ehkä joku täällä....) Lykkyä tykö!
- ketjun aloittaja
Tarkoitus tosiaan oli hajottaa ne nollatkin omiin soluihinsa, mutta luulen keksineeni tähänkin lääkkeen: Pitää vaan jatkaa poimi.teksti funktiolla tyyliin
A1 on päiväys, b-d1 on vuosi (miinus 2000), kuukausi, päivä ja e-j1 "jossitellaan":
esim. =JOS(B19;POIMI.TEKSTI(B1;2;1);POIMI.TEKSTI(B1;1;1))
Samaa tyyliä jatketaan kuukauden ja päivän kanssa, ja toimii :=)
(tosin vain vuodesta 2000 alkaen ja vain vuoteen 2099 asti)
Että kiitos vielä teille kommentoijille! ketjun aloittaja kirjoitti:
Tarkoitus tosiaan oli hajottaa ne nollatkin omiin soluihinsa, mutta luulen keksineeni tähänkin lääkkeen: Pitää vaan jatkaa poimi.teksti funktiolla tyyliin
A1 on päiväys, b-d1 on vuosi (miinus 2000), kuukausi, päivä ja e-j1 "jossitellaan":
esim. =JOS(B19;POIMI.TEKSTI(B1;2;1);POIMI.TEKSTI(B1;1;1))
Samaa tyyliä jatketaan kuukauden ja päivän kanssa, ja toimii :=)
(tosin vain vuodesta 2000 alkaen ja vain vuoteen 2099 asti)
Että kiitos vielä teille kommentoijille!päiväykset sarakkeessa A ja purkaa ne sarakkeisiin B-G
taulukon moduuliin...
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim päiväys As Date
Dim päiväys2 As Variant
On Error GoTo virhe
Application.EnableEvents = False
If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
päiväys = CDate(Target)
päiväys2 = Split(päiväys, ".")
If Len(päiväys2(2)) = 4 Then
Range("B1") = Mid(päiväys2(2), 3, 1)
Range("C1") = Right(päiväys2(2), 1)
Else
Range("B1") = 0
Range("C1") = Right(päiväys2(2), 1)
End If
If Len(päiväys2(1)) = 2 Then
Range("D1") = Left(päiväys2(1), 1)
Range("E1") = Right(päiväys2(1), 1)
Else
Range("D1") = 0
Range("E1") = Right(päiväys2(1), 1)
End If
If Len(päiväys2(0)) = 2 Then
Range("F1") = Left(päiväys2(0), 1)
Range("G1") = Right(päiväys2(0), 1)
Else
Range("F1") = 0
Range("G1") = Right(päiväys2(0), 1)
End If
End If
Application.EnableEvents = True
Exit Sub
virhe:
MsgBox "päiväys virheellinen"
Application.EnableEvents = True
End Sub
@Keep Excelling
Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662308Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381893Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣291626Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1721584Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.951426Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1851243Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1241189Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241140En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9962- 77949