Iltapäivälehdissä on juttua hautausmaiden läpi oikaisevista koirienulkoiluttajista eritoten Hietsussa.
En ymmärrä!
Ei näköjään löydy kunnioitusta vainajia kohtaan.
Haudat ja koirat
46
234
Vastaukset
Ennenhän ei hautausmaille saanut viedä koiria ollenkaan, nyt on kuulema kieltokyltit poistettu....heti sitte nämä törkeämmät käyttää hautausmaata osana lenkkipolkuaan..ei kiva..
- neloska
Kohta sitten on käytävien vierillä olevat kivet kustu ja jengi talloo pökäleisiin..
neloska kirjoitti:
Kohta sitten on käytävien vierillä olevat kivet kustu ja jengi talloo pökäleisiin..
Sitähän se varmaan tulee olemaan, ja varmasti tulee myös tarpeetonta häirintää/meteliäkin koirien kanssa...
Oisihan tuo kielto saanut olla edelleenkin, ei kai se mikään pakko ole koirien kanssa hautausmailla lenkkeillä...
- Pukeli 1
itsekin ajattelin noin.
Hautojen kukittaminen ja vainajien palvominen on jäännettä pakana-ajalta.
Kuollut on kuollut, niinkuin syksyn lehti.
Hautausmaan läpi on elävän ihmisen mukava oikaista koiransa kanssa ja samalla katsella suuria elinvoimaisia puita, jotka ovat onnistuneet löytämään kasvupaikakseen niinkin ravintorikkaan maaperän.- neljän suora
Meinasin hetken ottaa tuon tosissani..
Tottakai kuollut on kuollut...ja olkoon se jäänne mistä tahansa, niin itse ainakin haluan käydä ja käyn läheisteni haudalla muistamassa heitä ja kukittaakin heidän haudat....
Ja sitä nyt en ymmärrä ollenkaan että se hautausmaa on ainoa paikka missä 'elävän ihmisen' niitä suuriapuita 'koiran kanssa' pitää katsella...se koira ei niitä puita kaipaa, sille kelpaa ihan yhtä hyvin luonnon metsä....'elävä ihminen', jos siltä tuntuu, voi sitte käydä niitä puita katselemassa ilman koiraakin.- Pukeli 1
Sikra kirjoitti:
Tottakai kuollut on kuollut...ja olkoon se jäänne mistä tahansa, niin itse ainakin haluan käydä ja käyn läheisteni haudalla muistamassa heitä ja kukittaakin heidän haudat....
Ja sitä nyt en ymmärrä ollenkaan että se hautausmaa on ainoa paikka missä 'elävän ihmisen' niitä suuriapuita 'koiran kanssa' pitää katsella...se koira ei niitä puita kaipaa, sille kelpaa ihan yhtä hyvin luonnon metsä....'elävä ihminen', jos siltä tuntuu, voi sitte käydä niitä puita katselemassa ilman koiraakin.siellä hautausmaalla käyn, kun se tapa on syöpynyt tuonne takaraivoon, joskus jopa kopautan vanhempieni hautakiveä ja ikäänkuin viestitän heille, että täällä sitä tää yksi vielä tallustelle, että terveisiä vaan.
Näin muuten unta yhdestä kuolleesta kaverista ja hän ei ollut yhtään nokinen eikä musta.
Huokaisin aamulla helpotuksesta:))))))
ollut koiruli matkassa, kun olemme käyneet hautausmaalla. En näe siinä mitään loukkaavaa.
Mikäli pilkkua viilaa, niin silloin pitäisi kieltää myös lasten pääsy hautausmaalle.
Usein näkee lapsia jotka juoksevat keskenään vanhempien välittämättä toisten hautojen ylitse pitäen kaameeta meteliä ja tapella nahistelevat.
Minun puolestani hautausmailla saavat vierailla niin lapset kuin koiratkin.- pikkulapset
haudoille?
Onko koiriesi isovanhemmat haudattu ihmisten hautuumaalle?
Niiden lapsukaisten läheiset on. - kai...
sinne vaan vaikka hevosella, mikäs sen mukavampi paikka on koiran koipeensa nostaa kun hautakivi.
Samaa mieltä olen noista lapsistakin minkä helvetin takia niitä otetaan joka paikkaan mukaan, esim kaupat, kirjastot ja uimarannat olisivat paljon mukavampia paikkoja ilman juoksentelevia ja meluavia kakaroita. - oma työmaa
pikkulapset kirjoitti:
haudoille?
Niiden lapsukaisten läheiset on.Hietsun hautausmaalla joskus harvoin olen nähnyt ihmisten oikaisevan koiransa kanssa rantaraitilta ylös Mechelininkadun ympäristöön. Mielestäni ihan ymmärrettävää jos ei jää haahuilemaan haudoille ja miksi he jäisivät: Naivisti nimittäin uskon että useimmat heistä asuvat hautausmaan lähistöllä olevissa taloissa. Paljon koiria. Itselläni on myös koira enkä ihan heti ole sitä viemässä ulkoilemaan varta vasten hautausmaille ehkä johtuen siitä että kesäisin olen siellä jonkin verran töissä. Koirani kääpiökokoinen oli kerran Kuopion hautausmaalla mukana mutta kannoin sitä lähinnä enkä todellakaan antanut sen asioida mihinkään siellä. Tuollainen mustavalkoinen kielto on kyllä silti ihan vanhankaikaista ja nyt onneksi maalaisjärki voitti
oma työmaa kirjoitti:
Hietsun hautausmaalla joskus harvoin olen nähnyt ihmisten oikaisevan koiransa kanssa rantaraitilta ylös Mechelininkadun ympäristöön. Mielestäni ihan ymmärrettävää jos ei jää haahuilemaan haudoille ja miksi he jäisivät: Naivisti nimittäin uskon että useimmat heistä asuvat hautausmaan lähistöllä olevissa taloissa. Paljon koiria. Itselläni on myös koira enkä ihan heti ole sitä viemässä ulkoilemaan varta vasten hautausmaille ehkä johtuen siitä että kesäisin olen siellä jonkin verran töissä. Koirani kääpiökokoinen oli kerran Kuopion hautausmaalla mukana mutta kannoin sitä lähinnä enkä todellakaan antanut sen asioida mihinkään siellä. Tuollainen mustavalkoinen kielto on kyllä silti ihan vanhankaikaista ja nyt onneksi maalaisjärki voitti
Ei ne meidänkään koirulit sinne asioitaan tee, eikä muiden haudoilla juoksentele.
Pääteitä myöden ollaan kävelty koiran kanssa tai ilman samaa reittiä aina omaisten haudoille.pikkulapset kirjoitti:
haudoille?
Niiden lapsukaisten läheiset on.kyseisestä asiasta, toivottavasti eivät. Mikäli niin tekevät eivät sellaisten lapsosten vanhemmat oikein ole kasvatuksen suhteen onnistuneet.
- kertonut että
umalehtinen kirjoitti:
Ei ne meidänkään koirulit sinne asioitaan tee, eikä muiden haudoilla juoksentele.
Pääteitä myöden ollaan kävelty koiran kanssa tai ilman samaa reittiä aina omaisten haudoille.pikkukoirasi räkyttävät, on melko ikävää että joku raahaa räkyttävän hauvelinsa hautausmaalle jossa saattaa olla meneillään jopa surutilaisuus.
Todella typerää itsekkyyttä. - tosi,,
ekkönää tiännä et hautuumaile on koira kielto,niille ei sais viiä koirii muistuttaa ne si apinoit ja normaalei koirii nii kielto pätee kaikhin.nää oot aikas taukki kurttu
- jeesustelua
umalehtinen kirjoitti:
Pääteitä myöden ollaan kävelty koiran kanssa tai ilman samaa reittiä aina omaisten haudoille.Hautausmailla varikset harakat lokit paskovat, kanit, ketut ja jopa hirvet juoksentelevat, mutta koirilta pitäisi kieltää pääsy. Väitetään koirien häpäisevän hautarauhaa.
Tekohurskautta väittää "" Ei näköjään löydy kunnioitusta vainajia kohtaan."" - ^ummukka^
jeesustelua kirjoitti:
Hautausmailla varikset harakat lokit paskovat, kanit, ketut ja jopa hirvet juoksentelevat, mutta koirilta pitäisi kieltää pääsy. Väitetään koirien häpäisevän hautarauhaa.
Tekohurskautta väittää "" Ei näköjään löydy kunnioitusta vainajia kohtaan.""ei kunnioita ko omaa nappaans jos sen löytää buahah
jeesustelua kirjoitti:
Hautausmailla varikset harakat lokit paskovat, kanit, ketut ja jopa hirvet juoksentelevat, mutta koirilta pitäisi kieltää pääsy. Väitetään koirien häpäisevän hautarauhaa.
Tekohurskautta väittää "" Ei näköjään löydy kunnioitusta vainajia kohtaan.""Äitini piti koirista valtavasti, samoin isäni, kuten isäni äiti jne. tuskin olivat ainoita.
Ei heidän hautarauhaansa ainakaan koirat häiritse, kuten eivät muutkaan eläimet.
Toinen asia taas ovat ne jotka varastavat toisten haudoilta kukkia, lyhtyjä, maljakoita ja ne varkaat kyllä ovat ihmisiä.- ihmiset
umalehtinen kirjoitti:
Äitini piti koirista valtavasti, samoin isäni, kuten isäni äiti jne. tuskin olivat ainoita.
Ei heidän hautarauhaansa ainakaan koirat häiritse, kuten eivät muutkaan eläimet.
Toinen asia taas ovat ne jotka varastavat toisten haudoilta kukkia, lyhtyjä, maljakoita ja ne varkaat kyllä ovat ihmisiä.jotka eivät koirista pidä/pitäneet,, eikö heidän tunteistaan tarvitse välittää jos sinä haluat tehdä jotain?
- ihmiset/
ihmiset kirjoitti:
jotka eivät koirista pidä/pitäneet,, eikö heidän tunteistaan tarvitse välittää jos sinä haluat tehdä jotain?
jotka kärsii allergia/astmaa?
- tai ne
ihmiset/ kirjoitti:
jotka kärsii allergia/astmaa?
jotka pelkäävät koiria. :-)
- eivät ole
umalehtinen kirjoitti:
kyseisestä asiasta, toivottavasti eivät. Mikäli niin tekevät eivät sellaisten lapsosten vanhemmat oikein ole kasvatuksen suhteen onnistuneet.
edes sisäsiistejä, miten muka pystyt takaamaan etteivät ne ulosta tai merkkaa hautausmaalla?
No en minä ymmärrä mitä kunnioituksen puutetta tuo nyt on.Jos siellä hautausmaalla hyvin käyttäydytään ja asiallisesti.
En ylipäätään ymmärrä,miksei koiria voi ottaa mukaan ,kun haudalla käy.
Kun en keksi mitä syntiä tai epäkunnioitettavaa on koirissa tai niiden läsnäolossa hautausmaalla.
Ja kuten sanoin,lähtökohtana paikan kunnioitus,ihan kuin liikuttaessa vaikka lasten kanssa tai ylipäätäänkin.Eli hyvä käytös.- issu56
olen, että liian monelta se tietty kunnioitus puuttuu tyystin...ja varsinkin niiltä, jotka kuvittelevat tämän maailman pyörivän oman napansa ympärillä.
Hautausmaa ei todellakaan ole mikään koirien ulkoilutuspaikka ja hyvin kieltotauluja on ainakin Vaasan hautausmailla noudatettu onneksi.- mutta...
semmosen kieltotaulut on nyt poistettu.
- Myy-Pikkuinen
kävelee koiran kaa hautausmaalla niin silloin ei kunnioita niitä haudattuja?
- issu56
mutta... kirjoitti:
semmosen kieltotaulut on nyt poistettu.
ihan kuule on omassa nupissa silloin vikaa, jos koiran kanssa hautausmaalle menee. Uroksethan nostelee koipeensa milloin mihinkäkin ja onko hautakivi mielestäsi sille hyvä kohde???
Mun mielestäni se ei sitä ole...osoittaa vain ja ainoastaan omistajansa välinpitämättömyyden ja tyhmyyden ja piste!!! issu56 kirjoitti:
ihan kuule on omassa nupissa silloin vikaa, jos koiran kanssa hautausmaalle menee. Uroksethan nostelee koipeensa milloin mihinkäkin ja onko hautakivi mielestäsi sille hyvä kohde???
Mun mielestäni se ei sitä ole...osoittaa vain ja ainoastaan omistajansa välinpitämättömyyden ja tyhmyyden ja piste!!!No tuota,nostaa kait,jos sais...
Kyllä minä olen kontrolloinut tuota juttua,kuten myös merkkaavilta nartuilta,eikä ole nosteltu koipia missä tykkää,ylipäätään.
Samaa vois ajatella toimivan hautausmaallakin.Eli se kuuluu siihen kunnioittavaan käyttäytymiseen,niin hautausmaalla kuin tarvittaessa muuallakin.
Ja se tuskin sitä on,jos nyt täytyy se koira hautakivelle päästä pissimään.Tai välttämättä ollenkaan koko paikkaan.- issu56
molossi kirjoitti:
No tuota,nostaa kait,jos sais...
Kyllä minä olen kontrolloinut tuota juttua,kuten myös merkkaavilta nartuilta,eikä ole nosteltu koipia missä tykkää,ylipäätään.
Samaa vois ajatella toimivan hautausmaallakin.Eli se kuuluu siihen kunnioittavaan käyttäytymiseen,niin hautausmaalla kuin tarvittaessa muuallakin.
Ja se tuskin sitä on,jos nyt täytyy se koira hautakivelle päästä pissimään.Tai välttämättä ollenkaan koko paikkaan.Miksi sen koiran kanssa pitää sinne hautausmaalle yleensä mennä?
Mun mielestäni se on järjen köyhyyttä!!! molossi kirjoitti:
No tuota,nostaa kait,jos sais...
Ja se tuskin sitä on,jos nyt täytyy se koira hautakivelle päästä pissimään.Tai välttämättä ollenkaan koko paikkaan.koskaan hautausmaalla siellä lähellä ylösnousemuskappelia, sellaiseen vanhaan pieneen naiseen ja isoon mustaan koiraan. Kävivät joka päivä hautausmaalla kertomassa päivän tapahtumista rouvan edesmenneelle miehelle.
Kauniilla ilmalla rouvalla oli kahvia termarissa. Mukana myös pieni taitettava jakkara, ja kahvit hän nautti miehensä kummun lähellä.- Joko taas?
umalehtinen kirjoitti:
koskaan hautausmaalla siellä lähellä ylösnousemuskappelia, sellaiseen vanhaan pieneen naiseen ja isoon mustaan koiraan. Kävivät joka päivä hautausmaalla kertomassa päivän tapahtumista rouvan edesmenneelle miehelle.
Kauniilla ilmalla rouvalla oli kahvia termarissa. Mukana myös pieni taitettava jakkara, ja kahvit hän nautti miehensä kummun lähellä.Joko taas tuot palstalle kuulumattoman, tunnistettavan henkilön asioita tänne?
Eikö sinulle ole mikään pyhää, ei edes vanhan ihmisen yksityinen suru? - törtsy taasen.
umalehtinen kirjoitti:
koskaan hautausmaalla siellä lähellä ylösnousemuskappelia, sellaiseen vanhaan pieneen naiseen ja isoon mustaan koiraan. Kävivät joka päivä hautausmaalla kertomassa päivän tapahtumista rouvan edesmenneelle miehelle.
Kauniilla ilmalla rouvalla oli kahvia termarissa. Mukana myös pieni taitettava jakkara, ja kahvit hän nautti miehensä kummun lähellä.Taas jonkun surevan mummun asioita tuot tänne huuhaapalstalle. Jos olet noin utelias kyylä, et pitää ihmisten surujakin kyylätä, niin pidä edes omana tietonasi.
Joko taas? kirjoitti:
Joko taas tuot palstalle kuulumattoman, tunnistettavan henkilön asioita tänne?
Eikö sinulle ole mikään pyhää, ei edes vanhan ihmisen yksityinen suru?on ollut poissa jo yli 20 vuotta.
Olivat todella liikuttava pari. Kellään ei olisi tullut mielen viereenkään sanoa hänelle että rikkoo vainajien rauhaa ja tuijottaa vain omaan napaansa.issu56 kirjoitti:
Miksi sen koiran kanssa pitää sinne hautausmaalle yleensä mennä?
Mun mielestäni se on järjen köyhyyttä!!!Niin no,mitä tarkoittaa pitäisi...Ei kait sinne mikään pakko olekkaan mennä.
Minun pointti nyt lähinnä on se,että mitä epäkunnioitettavaa on koirissa,sen enempää kuin ihmisissä,jos niiden kanssa vaikka käy vainajaa tervehtimässä.
Minä kun en osaa millään pitää koiria minään sellaisena,että niiden kanssa käynti hautausmaalla olisi jotenkin epäkunnioitettavaa.
Oleellinen asiahan on vain se,miten niiden kanssa siellä toimii.Ihan samoin kuin ihmisten käytökselläkin.Jos ei pysty kunnioittavaan käytökseen,tai tiedä mitä se on,oli sitten kyseessä kenenkin käytös ja toiminta,niin järkeväähän se silloin on pysyä poissa.- muut joiden
umalehtinen kirjoitti:
on ollut poissa jo yli 20 vuotta.
Olivat todella liikuttava pari. Kellään ei olisi tullut mielen viereenkään sanoa hänelle että rikkoo vainajien rauhaa ja tuijottaa vain omaan napaansa.asioita tuot näille palstoille?
Esimerkiksi vanha kihloissa oleva pariskunta joiden parisuhdetta olet rääpinyt netissä? umalehtinen kirjoitti:
Kauniilla ilmalla rouvalla oli kahvia termarissa. Mukana myös pieni taitettava jakkara, ja kahvit hän nautti miehensä kummun lähellä.En ole törmännyt.On varmaan olleet hellyyttävä näky...
Enpä tuota kovin epäkunnioitettavaksi ota,päinvastoin.- ,,,,
molossi kirjoitti:
En ole törmännyt.On varmaan olleet hellyyttävä näky...
Enpä tuota kovin epäkunnioitettavaksi ota,päinvastoin.Turun Ylösnousemuskappeli
Bryggmanin kirkkoarkkitehtuurin periaatteet yhdistyvät erityislaatuisella tavalla Turun Ylösnousemuskappelissa. Vuosina 1938-41 rakennettu kappeli kuuluu Riitta Nikulan mukaan idyllisen jälkifunktionalismin pääteoksiin Euroopassa. Kappelin suunnittelussa ja toteutuksessa on piirteitä, jotka viittaavat niin italialaiseen kansanrakentamiseen, suomalaiseen kivikirkkoperinteeseen, pohjoismaiseen 20-luvun klassismiin kuin funktionalismiinkin. Ylösnousemuskappelia tutkinut Janey Bennet toteaakin, että jonkun muun käsissä näistä aineksista suunniteltu harras tila olisi voinut tuntua epämiellyttävältä, mutta Bryggmanin työ heijastaa eheää suunnittelunäkemystä. - Myy-Pikkuinen
issu56 kirjoitti:
Mun mielestäni se ei sitä ole...osoittaa vain ja ainoastaan omistajansa välinpitämättömyyden ja tyhmyyden ja piste!!!että kunnioitat kuolleita enemmän kuin eläviä...outoo...
molossi kirjoitti:
Niin no,mitä tarkoittaa pitäisi...Ei kait sinne mikään pakko olekkaan mennä.
Minun pointti nyt lähinnä on se,että mitä epäkunnioitettavaa on koirissa,sen enempää kuin ihmisissä,jos niiden kanssa vaikka käy vainajaa tervehtimässä.
Minä kun en osaa millään pitää koiria minään sellaisena,että niiden kanssa käynti hautausmaalla olisi jotenkin epäkunnioitettavaa.
Oleellinen asiahan on vain se,miten niiden kanssa siellä toimii.Ihan samoin kuin ihmisten käytökselläkin.Jos ei pysty kunnioittavaan käytökseen,tai tiedä mitä se on,oli sitten kyseessä kenenkin käytös ja toiminta,niin järkeväähän se silloin on pysyä poissa.Minun puolestani jokainen kulkekoon missä tykkää ja laki sallii koirineen...itse en koiria hautausmaalle vie, en tähänkään asti ole tuntenut mitään tarvetta niitä sinne viedä, eikä tuo tarve ole miksikään muuttunut nyt kun se on luvalliseksi tullut koirillekkin siellä liikkua.....
PS,
saas nyt nähdä jatkossa kuinka hyvin käyttäytyviä koiria hautausmaillakin sitte todellisuudessa liikkuu.....molossi kirjoitti:
En ole törmännyt.On varmaan olleet hellyyttävä näky...
Enpä tuota kovin epäkunnioitettavaksi ota,päinvastoin.Se oli heillä tapana;)) Kerron sulle joskus lisää.
Sikra kirjoitti:
Minun puolestani jokainen kulkekoon missä tykkää ja laki sallii koirineen...itse en koiria hautausmaalle vie, en tähänkään asti ole tuntenut mitään tarvetta niitä sinne viedä, eikä tuo tarve ole miksikään muuttunut nyt kun se on luvalliseksi tullut koirillekkin siellä liikkua.....
PS,
saas nyt nähdä jatkossa kuinka hyvin käyttäytyviä koiria hautausmaillakin sitte todellisuudessa liikkuu.....Niin minustakin kulkekoon,varsinkin jos hommat tekee vastuullisesti.Eikä minullakaan varsinaisesti tarvetta ole,tosin eipä varsinaisesti moneen muuhunkaan tekemiseen :D
Silti jotain voin tehdä,mihin ei ole tarvetta.Menipä syvälliseksi :D
Ja tuo hyvinkäyttäytyväisyys lähtee täysin ihmisestä.Epäkunnioittava tai ei,niin hautuumailla kuin muuallakin.
Valitettavasti aina löytyy niitä,jotka pilaavat asioita tai etuja.Tuo nyt siis yleisesti ottaen.
Ja jos nyt näyttää siltä,että jossain on ongelmaa,niin tokihan sen silloin ymmärtää,jos kieltoja pukkaa.
Kun kaikilla ei oma järki päätä pakota,niin pakko niitä kieltoja on tarvittaessa tehdä.,,,, kirjoitti:
Turun Ylösnousemuskappeli
Bryggmanin kirkkoarkkitehtuurin periaatteet yhdistyvät erityislaatuisella tavalla Turun Ylösnousemuskappelissa. Vuosina 1938-41 rakennettu kappeli kuuluu Riitta Nikulan mukaan idyllisen jälkifunktionalismin pääteoksiin Euroopassa. Kappelin suunnittelussa ja toteutuksessa on piirteitä, jotka viittaavat niin italialaiseen kansanrakentamiseen, suomalaiseen kivikirkkoperinteeseen, pohjoismaiseen 20-luvun klassismiin kuin funktionalismiinkin. Ylösnousemuskappelia tutkinut Janey Bennet toteaakin, että jonkun muun käsissä näistä aineksista suunniteltu harras tila olisi voinut tuntua epämiellyttävältä, mutta Bryggmanin työ heijastaa eheää suunnittelunäkemystä..
http://www.turunseurakunnat.fi/files/images/kirkot/kappelit/alttari_-risti-ja-ikkuna.jpg
http://www.turkukuva.fi/components/com_virtuemart/shop_image/product/59e429b9937d4b158ccdb68577c66cf9.jpg
tästä maasta löytyy riittävästi muitakin paikkoja koiran kanssa lenkkeilyyn niin ettei tarvi tunkea niiden karvakuonojen kanssa hautausmaalle.
Mitähän seuraavaksi, haluavatko ihmiset oikeuden viedä koiria synnytyslaitokselle?- Myy-Pikkuinen
kaikki mene äärimmäisyyksiin sinun kaa.
- niinkku**
Koiristahan karisee karvojakin sinne haudoille! Siis ihan järkkyä!
Puhumattakaan kuolasta ja tassujen jäljistä...
voi kamalaa... pyhä maa menee ihan pilalle kun perkeleet siellä
liikkuvat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1393018
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau572398Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.281921- 1301617
- 751414
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641378Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?761375- 891095
- 901039
- 1341009