Pennussa 2 punkkia!!! :(

minun chihuahua

Huomio kaikille!! Ostin apteekista nämä kapsulit , luin tärkkään ohjeet ja tein kaikki oikein, ja mikä tulos?!! Pennussa( chihuahua) löytyy 2 punkkia!! :(( ehtivät jo purra!! :(
Vituttaa ja itkittaa, niin koiratkin voivat saada borrelioosi kuin ihmisenkin!!...
Ollaan kesä mökillä saaristossa.
Huom! Tämä aine sopii pienille koirille myös, ei vaan kissoille, ohjeessa lukee.
Siis- maksoin sitä reilut 25e , myrkytin koirani TURHAA!! Hujausta ja rahan tuhlausta!!...
Kysymys on tästä aineesta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=4521650.jpg

mietikkää itse, hyvät ihmiset!! :(

18

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antipunkki

      tarkoitettu aine!? ei tehoa koiralle.

      Osta scalibor punkkipanta apteekista, koirallani on jo ollut 2 kuukautta ei vieläkään punkkeja näkynyt turkissa. On juoksut pusikossa ja heinikossa kovasti.

      http://www.scalibor.fi/

    • antipunkki

      koira ui paljon silloin teho heikkenee varsinkin mitä käytit.

      Punkkipannan teho kestää 5-6 kk. Viime kesänä ostin joka kuukausi apteekista jota pannaan niskaan ja hännäntyveen ainetta mutta punkkipanta on helpompi ja halpa maksoi alle 30 €.

      • chihualle

        punkkipanta helvetin ISO pikkuselle chihuahualle! :( se on paksu ja pitkää!!:(
        minun chihu on rottakokoinen. Kävin katsomassa sitä pantaa -todella karkea ja ISO....


      • antipunkki
        chihualle kirjoitti:

        punkkipanta helvetin ISO pikkuselle chihuahualle! :( se on paksu ja pitkää!!:(
        minun chihu on rottakokoinen. Kävin katsomassa sitä pantaa -todella karkea ja ISO....

        sopivan pituiseksi. Koiralleni leikkasin sopivan pituiseksi.


    • koska LUKEE:
    • Latushni

      Olethan huomioinut, että...

      ...mikään tuote ei pysty tarjoamaan 100% suojaa
      ...kahden löydetyn punkin sijaan "koirassasi" saattaisi olla 100 punkkia ilman sitä tuotetta
      ...aine lähtee pois turkista mikäli peset "koiran" shamppoolla tai jos "koira" pääsee nuolemaan annostelukohtaa
      ...aine ei myöskään levity mikäli "koira" on pesty ennen annostelua shamppoolla ja/tai turkin luontainen rasvakerros jostain muusta syystä puuttuu
      ...täyden tehon saavuttamiseksi kuluu useita päiviä annostuksesta
      ...tuote voi tappaa ne punkit vielä senkin jälkeen kun ne ovat ehtineet kiinnittyä
      ...tartuntariski on merkittävä vasta kun punkki on ollut kiinnittyneenä useita tunteja
      ...on olemassa paljon edullisempiakin tuotteita kuin Frontline
      ...ylireagointisi ja uhrin asemaan asettumisesi runsaiden kirjoitusvirheiden säestämänä on todella koomista luettavaa

      • Saugo

        Ei kannata myrkkyjä käyttää.

        www.kirsukuplaa.suntuubi.com


      • antipunkki
        Saugo kirjoitti:

        Ei kannata myrkkyjä käyttää.

        www.kirsukuplaa.suntuubi.com

        kärsiä punkkitaudeista vai myrkytyksestä? Mä luulen siitä Expotista ei kannata laittaa kaikki ainetta pikku koiriin jos on pieni koira laittaisin alle puolet ainetta turkkiin sama juttu punkkipanta lyhyempi panta tai laittais jotenki sopivan mittaiseksi ettei saisi liian suuren annoksen.

        Tämä on mielipiteeni


      • antipunkki
        antipunkki kirjoitti:

        kärsiä punkkitaudeista vai myrkytyksestä? Mä luulen siitä Expotista ei kannata laittaa kaikki ainetta pikku koiriin jos on pieni koira laittaisin alle puolet ainetta turkkiin sama juttu punkkipanta lyhyempi panta tai laittais jotenki sopivan mittaiseksi ettei saisi liian suuren annoksen.

        Tämä on mielipiteeni

        ehkä toi väite pitää paikkansa! koirani on metsästys käyttöön tarkoitettu käytän vain myrkkypantaa kesällä ja syksyllä.

        Täytyy katsoa eteenpäin pitääkö toi uutinen paikkansa.


      • antipunkki kirjoitti:

        ehkä toi väite pitää paikkansa! koirani on metsästys käyttöön tarkoitettu käytän vain myrkkypantaa kesällä ja syksyllä.

        Täytyy katsoa eteenpäin pitääkö toi uutinen paikkansa.

        Eihän se ollut mikään uutinen. Ei se perustunut mihinkään lähteeseen vaan oli yhden ihmisen subjektiivinen ennakkoasenteinen harhakuva asiasta.

        Ihan täyttä scheissea ihminen kirjoittaa vaan provosoidakseen. Noita aineita on tutkittu ihan laboratorio-oloissa, eikä ne juuri lainkaan imeydy nisäkkään ihon läpi. Koira ei siis mitään myrkytystä saa, ellei ainetta varta vasten syötä sille. Kuolemaan johtavaan annokseen pitäisi kaiken lisäksi syöttää koiralle useita kymmeniä pantoja tai pipetillisiä liuosta.

        Lukekaa vaikka itse tieteellisiä tutkimuksia älkääkä uskoko kaikkea hömpää mitä hourupäät täällä kirjoittelee:

        http://www.inchem.org/documents/ehc/ehc/ehc97.htm


      • antipunkki kirjoitti:

        ehkä toi väite pitää paikkansa! koirani on metsästys käyttöön tarkoitettu käytän vain myrkkypantaa kesällä ja syksyllä.

        Täytyy katsoa eteenpäin pitääkö toi uutinen paikkansa.

        Taitavasti naamioitua ironiaa on joskus vaikea tunnistaa. Luulin itsekin aluksi, että tämä "Anu Saugo" (nimi parodinen kyhäelmä anus aukosta) kirjoittaa ihan tosissaan, mutta pelkkä vitsihän tuo sivusto on. Onneksi.


    • aninina

      Minä ostin pennulle punkkipannan apteekista, 20e. Löysin siitä KOLME punkkia pannan laiton jälkeen, viikon sisällä. Ostin lisäksi apteekista (olikohan scalibor 45e/4kpl) iholle laitettavaa nestettä, sen jälkeen ei ole ollut punkin punkkia. Vaikka todella paljon liikutaan rannikoilla ja heinikoissa siltikään ei ole tullut. Ja pentu on uinutkin viikottain.

      • -jke-

        ...lukenut tuoteselosteen huolella, olisit huomannut, että deltametriinin levittyminen pannasta koiran rasvafilmiin kestää sen viikon päivät. Ei siis ole mikään ihme, jos koirasta niitä punkkeja löytyy ennen kuin torjunta on edes käytössä.

        Tämä oli minulle täysin uusi tieto, että deltametriiniä myydään myös paikallisvaleluliuoksena koirille. Mahtava homma. Nyt myös pannan hankaluuden vuoksi tuotteen ostamatta jättävät voivat tätä mainiota yhdistettä koirallaan käyttää. Hinta tosin on aika suolainen, mikäli muistit oikein... Hrr.


      • aninina
        -jke- kirjoitti:

        ...lukenut tuoteselosteen huolella, olisit huomannut, että deltametriinin levittyminen pannasta koiran rasvafilmiin kestää sen viikon päivät. Ei siis ole mikään ihme, jos koirasta niitä punkkeja löytyy ennen kuin torjunta on edes käytössä.

        Tämä oli minulle täysin uusi tieto, että deltametriiniä myydään myös paikallisvaleluliuoksena koirille. Mahtava homma. Nyt myös pannan hankaluuden vuoksi tuotteen ostamatta jättävät voivat tätä mainiota yhdistettä koirallaan käyttää. Hinta tosin on aika suolainen, mikäli muistit oikein... Hrr.

        Kyllä hinta oli tuo, aika hurja mutta toimii meillä.


    • olaan
      • *

        Scalibor-pannasta varmistaisin, että sopiiko se pienelle rodulle!!

        Pienille alle 5kg koirillehan voi antaa juurikin Frontlinen kissojen ainetta. Itselläni on myös se käytössä pienellä koirallani ja punkkeja ei ole ollut. Saaristossahan punkkeja vilisee enemmänkin, joten 100% suojaa ei mikään anna!


      • lautturi tietää...
        * kirjoitti:

        Scalibor-pannasta varmistaisin, että sopiiko se pienelle rodulle!!

        Pienille alle 5kg koirillehan voi antaa juurikin Frontlinen kissojen ainetta. Itselläni on myös se käytössä pienellä koirallani ja punkkeja ei ole ollut. Saaristossahan punkkeja vilisee enemmänkin, joten 100% suojaa ei mikään anna!

        "Scalibor-pannasta varmistaisin, että sopiiko se pienelle rodulle!!"

        Soitta Balle R.

        Hän kylä kertoo sopiko panta vai ei.


    • assassari

      Keväällä laitoin koirilleni punkkipannat, ja koko talo tuntui kuitenkin olevan täynnä punkkeja. Koirista niitä löytyi päivittäin, ja ne mitä ei huomattu poistaa, pyöri pitkin lattioita (oottekos koskaan astunut rapean, kovakuorisen, paisuneen ja verta täynnä olevan punkin päälle lattialla? Aika ällöttävä kokemus, mutta sellaista meillä oli).
      Sitten löysin apteekista Bayvanticin, ja punkit loppui meidän koirilta ja koko huushollista. Aine on sairaan kallista ja sitä pitää laittaa kuukauden välein, mutta meillä sitä tullaan käyttämään jatkossakin. Koirani ovat metsästyskoiria, eivätkä käy uimassa tms, joten aine ei huuhtoudu helposti pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe