oikein tulisesti ja jostakin syystä vedettiin keskusteluun johonka en ole osallistunut viestilläkään minun koirani mukaan, niiden ruokinta, ulkoilu jne esille niin totean seuraavaa.
Meillä on kuusi griffonia nyt ja niitä on ollut yli 40 vuoden ajan meillä. Eka tuli 1960-luvun puolivälissä.
Meillä ei ole ainoatakaan lihavaa koiraa. Koiriemme ruokinta perustuu ROYAL CANIN roturuokiin. Tällä hetkellä on menossa puudeleille tarkoitettu muona. Muonaan sekoitetaan joko raakaa naudan mahaa, raakaa (ihmisille tarkoitettua) jauhelihaa tai kalaa tai keitettyä kanaa.
Teen myös koirille silloin tällöin pataruokaa, jota sekoitan niiden muonan joukkoon. Lohiöljyä koirat saavat kuureittain.
Aamuisin joka ikinen saa pienen voikkarin jonka päällä on juustoa. Samoin meillä annetaan "herkkuja" koirille, koska niiden suu ei ole tuohesta tehty. Tänään maistoivat mielihyvällä Airiston Viineriä ja rouskuttivat herneenpalkoja, ja halusivat Ranskalaisesta päärynästä kukin osansa. . . . . . .puhumtaakaan kotimaisista ompuista.
Mitä tulee niiden ulkoiluun, niitä viedään riittävästi ulos. Koirillamme niillä vanhoillakin on vielä Fannya lukuunottamatta kondiksessa olevat liikkeet ja hyvä lihaskunto.
Meillä ei ole opetettu sanomalehteä pois. Yleensä niille ei tehdä. Mutta on paikka johonka ne voivat tehdä. Tarpeensa ne tekevät pääosin ulos. On päiviä jolloin ne joutuvat olemaan keskenään jopa 7-8 tuntia, ja jos ei pidätys riitä on paikka missä käydä pissillä.
Myös minä vien koirani ulos pissille, vaikka en pystykkään niiden kanssa lenkkeilemään.
Joo meillä ovat urokset merkkailleet silloin kun juoksukierre nartuilla jyllää. Tuskin ovat ainoat kääpiökoiraurokset jotka merkkailevat. Ne jotka eivät usko, voivat seurailla eri kääpiörotujen keskustelufoorumeita. Tuskin kaikilla on koulutuksesta kiinni asia.
Nyt meillä on eteisestä valtaosa plekseistä pois, sillä meillä ei enää ole kuin yksi uros Jussi ja Jussi ei juurikaan merkkaile. Silloin kun vanha-herra vielä eli Emppu-Eemeli eli pojat merkkailivat.
Koiriamme voi koska tahansa tulla kiinnostuneet katselemaan.
Toivon sydämestäni että koirani jätettäisiin tuollaisten riitojen ulkopuolelle, sillä meillä ei ole mitään tekemistä häkitettyjen tai puutarhassa vapaana juoksevien koirien kanssa, ei myöskään metsästyskoirien.
Tuliko tämä nyt kaikille selväksi.
Lisätään vielä Ostamme koirien ruoan länsikeskuksen Musti Ja Mirri liikkeestä.
Tuolla alhaalla kun muistellaan
107
613
Vastaukset
- kuin...
Todella halveksittavaa ja raukkamaista.
Jaksamisia sulle!
Öitä.Aamulla kun näytin noita kirjoituksia. Mulla on kiltti mies joka tulee toimeen lähes kaikkien kanssa. Hänellä on erittäin valoisa asenne elämään ja on hirmuisen auttavainen. Noi koirat johonka viittasi olivat edesmenneet Emppu-Eemeli ja Pipsa-Pippuri. Molemmat miehelleni todella rakkaita.
Jos se on autuaalliseksi tekevä keino ja osoittaa vastuuntuntoisen koiran omistajan kun eläinlääkkäri tyrkkää lopetuspiikin, olen eriä mieltä. Koiria kuolee luonnollisestikin.
En onneksi ole täydellinen ihminen jolla on kaikki täydellistä ja tekee kaiken täydellisesti, koskaan erehtymättä. Olen vain tavallinen kuolevainen omine virheineni ja pienine iloineni.- niitä on ollut
umalehtinen kirjoitti:
Aamulla kun näytin noita kirjoituksia. Mulla on kiltti mies joka tulee toimeen lähes kaikkien kanssa. Hänellä on erittäin valoisa asenne elämään ja on hirmuisen auttavainen. Noi koirat johonka viittasi olivat edesmenneet Emppu-Eemeli ja Pipsa-Pippuri. Molemmat miehelleni todella rakkaita.
Jos se on autuaalliseksi tekevä keino ja osoittaa vastuuntuntoisen koiran omistajan kun eläinlääkkäri tyrkkää lopetuspiikin, olen eriä mieltä. Koiria kuolee luonnollisestikin.
En onneksi ole täydellinen ihminen jolla on kaikki täydellistä ja tekee kaiken täydellisesti, koskaan erehtymättä. Olen vain tavallinen kuolevainen omine virheineni ja pienine iloineni.Etkö muka muista?
niitä on ollut kirjoitti:
Etkö muka muista?
jo edesmenneitä koiria???Varmaan on kun hänellä niitä jo 40 vuotta on ollut tai sitten ovat olleet tooosi pitkä-ikäisiä..
- itekseen kotiin
davalyan kirjoitti:
jo edesmenneitä koiria???Varmaan on kun hänellä niitä jo 40 vuotta on ollut tai sitten ovat olleet tooosi pitkä-ikäisiä..
kuolleita
niitä on ollut kirjoitti:
Etkö muka muista?
niitä edesmenneitä on ollut enemmän yli 40 vuoden aikana.
Tuskimpa arvostelijankaan koirat ikuisesti elävät.- pystytkö
umalehtinen kirjoitti:
Aamulla kun näytin noita kirjoituksia. Mulla on kiltti mies joka tulee toimeen lähes kaikkien kanssa. Hänellä on erittäin valoisa asenne elämään ja on hirmuisen auttavainen. Noi koirat johonka viittasi olivat edesmenneet Emppu-Eemeli ja Pipsa-Pippuri. Molemmat miehelleni todella rakkaita.
En onneksi ole täydellinen ihminen jolla on kaikki täydellistä ja tekee kaiken täydellisesti, koskaan erehtymättä. Olen vain tavallinen kuolevainen omine virheineni ja pienine iloineni.käsi sydämellä sanomaan että et olisi viimeaikoina itse provosoinut?
Kaikki omituiset ilkeät väittämäsi että metsästäjät ovat vaarallisia pontikankeittäjiä jotka kaatokännissä ampuvat ihmisiä.
Et kai kuvittele ettei niitä kirjoituksiasi ole vaikea ymmärtää erääseen suuntaan meneväksi herjaukseksi? pystytkö kirjoitti:
käsi sydämellä sanomaan että et olisi viimeaikoina itse provosoinut?
Kaikki omituiset ilkeät väittämäsi että metsästäjät ovat vaarallisia pontikankeittäjiä jotka kaatokännissä ampuvat ihmisiä.
Et kai kuvittele ettei niitä kirjoituksiasi ole vaikea ymmärtää erääseen suuntaan meneväksi herjaukseksi?mutta metsällä tosiaan tapahtuu onnettomuuksia joissa joko humala tai krapula on osallisena...ja jokavuotinen kuvio se on.
- hän ensin
davalyan kirjoitti:
mutta metsällä tosiaan tapahtuu onnettomuuksia joissa joko humala tai krapula on osallisena...ja jokavuotinen kuvio se on.
kyseisessä keskustelussa suuttui juopuneeseen förikuskiin kohdistuneesta kommentoinnista, aloitti vihjailut etelä-pohjanmaasta ja lahdesta, veti hiukan henkeä ja alkoi kirjoittamaan rankkoja syytöksiään.
On melko selvää mitä hän tarkoitti. hän ensin kirjoitti:
kyseisessä keskustelussa suuttui juopuneeseen förikuskiin kohdistuneesta kommentoinnista, aloitti vihjailut etelä-pohjanmaasta ja lahdesta, veti hiukan henkeä ja alkoi kirjoittamaan rankkoja syytöksiään.
On melko selvää mitä hän tarkoitti.niin metsä vastaa kuin sinne huutaa ;)))
- Sitä juuri tarkoitan
davalyan kirjoitti:
niin metsä vastaa kuin sinne huutaa ;)))
Uma on itse omalla käytöksellään ja ilkeillä vihjailuillaan provosoinut pitkään.
Sitä juuri tarkoitan kirjoitti:
Uma on itse omalla käytöksellään ja ilkeillä vihjailuillaan provosoinut pitkään.
toisaalta käyttäytyy paljon vähemmän vihjailevasti kuin moni(minäkin)muu...silti kaikkein eniten saa paskaa niskaansa...ehkä juuri siksi joskus vihjaileekin...ajattelemisen aihetta itse kullekkin? :)
- jatkuvasti
davalyan kirjoitti:
toisaalta käyttäytyy paljon vähemmän vihjailevasti kuin moni(minäkin)muu...silti kaikkein eniten saa paskaa niskaansa...ehkä juuri siksi joskus vihjaileekin...ajattelemisen aihetta itse kullekkin? :)
jankuttaa etelä-pohjanmaasta ja lahdesta jos saa eriä mieltä olevan vastauksen.On minullekin monta kertaa heittänyt kyseisen arvuuttelunsa, on väittänyt minun olevan rouva etelä-pohjanmaalta.On selvästi huomattavissa että hän haluaa uskoa tietävänsä ja tunnistavansa kirjoittajat ja siihen uskoonsa pohjaa kaikki ilkeydet joita kirjoittaa.
Mielestäni oli viimeaikojen törkeintä antia hänen metsästäjiin kohdistamansa kirjoittelu.
Itse koin sen hyvin loukkaavaksi, kuin mieheni olisi joku juoppo joka kulkee tappamassa ihmisiä.
Ellei sellainen syyttely herätä ihmisissä suuttumusta niin sitten ei mikään. - Olet ilkeä
Jos haluat olla ihmisille paha ole sitä kotona miehellesi, tämä on väärä paikka äsköisen kaltaiselle törkeydelle mitä kirjoitit.
Miksi vihaat niin kovasti että kirjoitat tuollaista kamaluutta vieraille ihmisille? - Pukeli 1
Olet ilkeä kirjoitti:
Jos haluat olla ihmisille paha ole sitä kotona miehellesi, tämä on väärä paikka äsköisen kaltaiselle törkeydelle mitä kirjoitit.
Miksi vihaat niin kovasti että kirjoitat tuollaista kamaluutta vieraille ihmisille?väärin. Eikös vastauksessa mihin minä vastasin kerrottu juuri näistä tapahtumista mihin minä vastasin?
En minä ole ilkeä, mutta suorasukainen olen. En vihjaile enkä oleta mitään. Vastaan mitä kysytään ja toisinaan vastaan vaikka mitään ei kysyttäisikään. - on kuitennii
umalehtinen kirjoitti:
En onneksi ole täydellinen ihminen jolla on kaikki täydellistä ja tekee kaiken täydellisesti, koskaan erehtymättä. Olen vain tavallinen kuolevainen omine virheineni ja pienine iloineni.tosta siun kirjuutukseistais ^Koiria kuolee luonnollisestikin.^sitä miält et vaa idiootti aattellee nui ja mie olen samaa miält. Tollettis aiheuttaa vaa koiral liikka kärsimyst!!!!!!!!!!
- millaisen kuvan
Pukeli 1 kirjoitti:
väärin. Eikös vastauksessa mihin minä vastasin kerrottu juuri näistä tapahtumista mihin minä vastasin?
En minä ole ilkeä, mutta suorasukainen olen. En vihjaile enkä oleta mitään. Vastaan mitä kysytään ja toisinaan vastaan vaikka mitään ei kysyttäisikään.Um maalailee metsästäjistä ilkeyttään,sinä väitit miestäni tappajaksi.
- Pukeli 1
Olet ilkeä kirjoitti:
Miksi vihaat niin kovasti että kirjoitat tuollaista kamaluutta vieraille ihmisille?pyytää anteeksi, olin todella törkeä, kun tarkemmin aloin juttuani ajattelemaan. Mikä minun mielestä on pilailua, niin varmastikaan se ei kaikkien mielestä sitä ole.
Sorry. - mieleni oikein todella
Pukeli 1 kirjoitti:
pyytää anteeksi, olin todella törkeä, kun tarkemmin aloin juttuani ajattelemaan. Mikä minun mielestä on pilailua, niin varmastikaan se ei kaikkien mielestä sitä ole.
Sorry.Kirjoituksesi ei ollut pilailua vaan tahallista ilkeyttä
- vitsi
davalyan kirjoitti:
olix toi vitsix tarkotettu vai kui hä ?
- Pukeli 1
mieleni oikein todella kirjoitti:
Kirjoituksesi ei ollut pilailua vaan tahallista ilkeyttä
asia saataisiin korjatuksi ja mielialasi kohenemaan, että päästäisiin tämän asian yli? Oisko ruskea kirjekuori mitään?
- issu56
ei todellakaan ole kaikki kotona...ei ole ollut aikoihin!!!
on kuitennii kirjoitti:
tosta siun kirjuutukseistais ^Koiria kuolee luonnollisestikin.^sitä miält et vaa idiootti aattellee nui ja mie olen samaa miält. Tollettis aiheuttaa vaa koiral liikka kärsimyst!!!!!!!!!!
Eli sitten kuulut siihen heimoon jolle vain ja ainoastaan eläinlääkärin lopetuspiikki on se ainut oikea tapa koirulin poistua tästä maailmasta. Kaikki muu on sillkkaa kärsimystä ja kiusaamista, vai liittyykö sekin valikointiin???
Mitäs olet mieltä siitä että omistaja lopetuttaa koiransa ampumalla??millaisen kuvan kirjoitti:
Um maalailee metsästäjistä ilkeyttään,sinä väitit miestäni tappajaksi.
En hyviä en huonoja. Tuttavapiiriimme kuuluu metsästäjiä ja on kuulunut kauan.
Metsästäjien joukosta varmaan löytyy niitä pontikan keittäjiäkin, kuten muistakin väestöryhmistä.
Se mitä mieltä olen aseista, onkin sitten taas jo monen tiedossa täällä.
Nytkin odotan taas kun sorsastus alkaa joko paistia tai kutsua murkinalle. Yleensä molemmat toiveet ovat täyttyneet.
Etelä-Pohjanmaa on laaja. Siellä asuu uskoakseni aika montaa Rouvaa ja Herraa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Etelä-Pohjanmaan_maakunta
Lahtikaan ei mitenkään pienempiä paikkakuntia liene. Sielläkin vaikuuttaa useita Herroja ja Rouvia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lahti
Samoin Turussa asuu aitoja Turkulaisia muitakin kuin minä. Aika outoo kun oikein rupee ajattelemaan.;-DD
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turku- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
Metsästäjien joukosta varmaan löytyy niitä pontikan keittäjiäkin, kuten muistakin väestöryhmistä.
Nytkin odotan taas kun sorsastus alkaa joko paistia tai kutsua murkinalle. Yleensä molemmat toiveet ovat täyttyneet.
Lahtikaan ei mitenkään pienempiä paikkakuntia liene. Sielläkin vaikuuttaa useita Herroja ja Rouvia.
Samoin Turussa asuu aitoja Turkulaisia muitakin kuin minä. Aika outoo kun oikein rupee ajattelemaan.;-DD
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turkuja oikein mielenkiinnolla odotan sitä näkyä, kun sorsastajat ilmestyvät rannantuntumaan mikä on meidän omistuksessa.
Minusta kyllä ääntä lähtee, kun lennätän jokaisen ukkelin ja akkelin, joka uskaltautuu sorsiamme uhkailemaan. - mieli aiheeseesi
umalehtinen kirjoitti:
Eli sitten kuulut siihen heimoon jolle vain ja ainoastaan eläinlääkärin lopetuspiikki on se ainut oikea tapa koirulin poistua tästä maailmasta. Kaikki muu on sillkkaa kärsimystä ja kiusaamista, vai liittyykö sekin valikointiin???
Mitäs olet mieltä siitä että omistaja lopetuttaa koiransa ampumalla??LOL!
- esittämistäsi
umalehtinen kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turkukärjistyksistä on mennyt tietoa erääseen instanssiin joka on alun perin perustettu juurikin metsästäjien toimesta ja tarpeisiin.
"Suomalainen kenneltoiminta syntyi metsästyksen tarpeisiin ja aktiivisten metsästäjien toimesta" - on
umalehtinen kirjoitti:
ole kenenkään kuolema.
kaikkinainen ilkeämielinen vihjailu ja piikittely.
Pukeli 1 kirjoitti:
ja oikein mielenkiinnolla odotan sitä näkyä, kun sorsastajat ilmestyvät rannantuntumaan mikä on meidän omistuksessa.
Minusta kyllä ääntä lähtee, kun lennätän jokaisen ukkelin ja akkelin, joka uskaltautuu sorsiamme uhkailemaan.kivaa ole. Onneksi meillä ei ole sellaista paikkaa jonnekka metsästäjät tulisivat saalistamaan.
Silti syön kyllä metsästettyä riistaa.
En osaa niin hyvin tehdä ruokaa esim. sorsasta kuin mitä tuttumme ja tietty samppalinnan ravintola.
Kalkunaakaan en osaa laittaa.- Pukeli 1
umalehtinen kirjoitti:
kivaa ole. Onneksi meillä ei ole sellaista paikkaa jonnekka metsästäjät tulisivat saalistamaan.
Silti syön kyllä metsästettyä riistaa.
En osaa niin hyvin tehdä ruokaa esim. sorsasta kuin mitä tuttumme ja tietty samppalinnan ravintola.
Kalkunaakaan en osaa laittaa.Googleen, löytyisikö reseptejä...... Minä taas tykkään kyllä keitellä ja paistaa, mikä sujuukin kyllä letkeästi, mutta tiskaaminen on yhtä tervanjuontia.
Mieheni on vihjannutkin josko ottaisimme piian esim. Filippiineiltä. Siivouttaisin ja pesettäisin sillä pyykkiä ja samalla voisin itse viettää enemmän aikaa tässä koneella, eiks ois hieno juttu? - kisumiu1
umalehtinen kirjoitti:
Mitäs olet mieltä siitä että omistaja lopetuttaa koiransa ampumalla??En tiedä heimoista Yhtään mitään. Olen vain sitä mieltä, että kun näkee ( kasvattajakin ?) että koiralla on viimeiset kilometrit menossa, niin silloin helpotetaan koiran kärsimyksiä ja käydään eläinlääkärillä.
Mielestäni on törkeää eläinrääkkäystä odottaa ´luonnolista kuolemaa´ siinä tilanteessa ja antaa koiran kitua ja kärsiä.
Mielestäni on suurinta eläinrakkautta ymmärtää milloin koiran elämä ei enää ole oikeaa eikä normaalia koiran elämää, ja päätyä eutanasiaan.
Eikä eutanasiaan päätyminen saisi edes kasvattajalle olla mikään ´alentumisen merkki´ vaan juuri päinvastoin. Häpeäksi minä ja moni muukin kasvattaja sen lukee. MITEN omistaja EI MUKA lue/tunne koiraansa niin hyvin, että ymmärtäisi eutanasian olevan koiralle paras vaihtoehto ? Tietysti siinä säästää sievoisen summan euroja. Mitäpä sitä kuolevaa koiraa enää maksamaan. Kitukoon ja kuolkoon jos tahtoo. USKOMATONTA.
Tosi TÖRKEETÄ !
Ja tuosta OMAN koiran ampumisesta:
Juu, kyllä exäni oli ihan kotipihallaan luopunut kahdesta metsästyskaveristaan ihan oman käden laukauksilla- kolme vuotta oli väliä. Ne olivat hänen parhaat kaverit, ja kun kilometrit, sekä sairaudet ja ikä tuli täys ( molemmilla yli 14v ), niin eutanasia tapahtui ihan omistajan kädestä; ja kerralla.
Suomen Lakikin sanoo, että mm. koira lopetettava KIVUTTOMASTI - ja siihen oikean paikan laukaukseen pystyy vain kokenut metsästäjä. - Myy-Pikkuinen
Pukeli 1 kirjoitti:
ja oikein mielenkiinnolla odotan sitä näkyä, kun sorsastajat ilmestyvät rannantuntumaan mikä on meidän omistuksessa.
Minusta kyllä ääntä lähtee, kun lennätän jokaisen ukkelin ja akkelin, joka uskaltautuu sorsiamme uhkailemaan.etsii netistä se yks juttu mikä on tehty (muistaakseni hesariin) noist linujen metsästäjistä. Siinä vaan hyvin kerrotaan että miten huonosti metsästäjä toisinaan näkee ammuttavan linnun, ellei ole optiikkaa, vai mikäseoli siin aseessa. Ja silloinkaan ei aina välttämättä erota sitä lintuu. Meinaan että bongaajillakin on kunnon kiikaimilla joskus vaikeuksii. Tuollaista kaikkee siin jutus oli.
Niin ja bongarit ei enää ilmoittele netissä ajankohtaisia havaintojaan metsästettävistä linnuista vaan moni laittaa ne jälkikäteen nettiin. No koska jotkut kyttäilee niitä... on kirjoitti:
kaikkinainen ilkeämielinen vihjailu ja piikittely.
oletko viime aikoina uhannut lopetuttaa sen muotovaliokoirasi?
kisumiu1 kirjoitti:
En tiedä heimoista Yhtään mitään. Olen vain sitä mieltä, että kun näkee ( kasvattajakin ?) että koiralla on viimeiset kilometrit menossa, niin silloin helpotetaan koiran kärsimyksiä ja käydään eläinlääkärillä.
Mielestäni on törkeää eläinrääkkäystä odottaa ´luonnolista kuolemaa´ siinä tilanteessa ja antaa koiran kitua ja kärsiä.
Mielestäni on suurinta eläinrakkautta ymmärtää milloin koiran elämä ei enää ole oikeaa eikä normaalia koiran elämää, ja päätyä eutanasiaan.
Eikä eutanasiaan päätyminen saisi edes kasvattajalle olla mikään ´alentumisen merkki´ vaan juuri päinvastoin. Häpeäksi minä ja moni muukin kasvattaja sen lukee. MITEN omistaja EI MUKA lue/tunne koiraansa niin hyvin, että ymmärtäisi eutanasian olevan koiralle paras vaihtoehto ? Tietysti siinä säästää sievoisen summan euroja. Mitäpä sitä kuolevaa koiraa enää maksamaan. Kitukoon ja kuolkoon jos tahtoo. USKOMATONTA.
Tosi TÖRKEETÄ !
Ja tuosta OMAN koiran ampumisesta:
Juu, kyllä exäni oli ihan kotipihallaan luopunut kahdesta metsästyskaveristaan ihan oman käden laukauksilla- kolme vuotta oli väliä. Ne olivat hänen parhaat kaverit, ja kun kilometrit, sekä sairaudet ja ikä tuli täys ( molemmilla yli 14v ), niin eutanasia tapahtui ihan omistajan kädestä; ja kerralla.
Suomen Lakikin sanoo, että mm. koira lopetettava KIVUTTOMASTI - ja siihen oikean paikan laukaukseen pystyy vain kokenut metsästäjä.kuolema tule hiipumalla kivuliaasti vaan yht*äkkisesti.
Epäiletkö etten minä osaa lukea ja tunne koiriani ja tiedä milloin on aika luopua?? Jos minä kajahdan niin paljon, niin eläinlääkärimme kyllä tietää ja uskaltaa sen myös sanoa suoraan kuten senkin onko enään mitään tehtävissä. Meillä käytetään kyllä koirat eläinlääkärissä, silloin kun ne apua tarvitsevat.
Minä en koskaan suostuisi siihen että joku ampuisi koirani. Näin näitä erilaisia mielipiteitä on.- mitä satuilee.
umalehtinen kirjoitti:
kuolema tule hiipumalla kivuliaasti vaan yht*äkkisesti.
Epäiletkö etten minä osaa lukea ja tunne koiriani ja tiedä milloin on aika luopua?? Jos minä kajahdan niin paljon, niin eläinlääkärimme kyllä tietää ja uskaltaa sen myös sanoa suoraan kuten senkin onko enään mitään tehtävissä. Meillä käytetään kyllä koirat eläinlääkärissä, silloin kun ne apua tarvitsevat.
Minä en koskaan suostuisi siihen että joku ampuisi koirani. Näin näitä erilaisia mielipiteitä on.Ai *aina ei kuolema tule hiipumalla kivuliaasti vaan yht*äkkisesti.* ja kuitenkin sinulla oli koirille arkut valmiina kotona, huhuhuh, outoa todella outoa, onko sinulla kaikille koirille varattu arkut kotiin.
mitä satuilee. kirjoitti:
Ai *aina ei kuolema tule hiipumalla kivuliaasti vaan yht*äkkisesti.* ja kuitenkin sinulla oli koirille arkut valmiina kotona, huhuhuh, outoa todella outoa, onko sinulla kaikille koirille varattu arkut kotiin.
kuten siitä että meillä eläimiä rääkätään ja annetaan kitua, pitäisikö sinun ilmoittaa siitä eläinsuojeluvalvojalle tai viranomaisille. Niin minä tekisin välittömästi.
umalehtinen kirjoitti:
kuten siitä että meillä eläimiä rääkätään ja annetaan kitua, pitäisikö sinun ilmoittaa siitä eläinsuojeluvalvojalle tai viranomaisille. Niin minä tekisin välittömästi.
tuolla tollolla mitään tietoa ole :)) Johan tuossa kaikkien selväjärkisten puhelimet olisi käyneet kuumina, jos aihetta olisi ollut
- asiaab.
hinski kirjoitti:
tuolla tollolla mitään tietoa ole :)) Johan tuossa kaikkien selväjärkisten puhelimet olisi käyneet kuumina, jos aihetta olisi ollut
Koska tämä asia on ollut palstalla jo paaaaljon ennen sinun tietäsi tänne, et voi ottaa siihen puolueettomasti kantaa. Ja sikstoisekseen, ko.frouva on ihan itse näistä asioista tällä palstalla ihan omin sanoin ja vapaasti satuillut, ja siksi nämä jutut nyt hänen kasvoilleen luettavaksi tulevat-mitä takseen jättää,ni edestään löytää. Elämä on.
- Miten on?
umalehtinen kirjoitti:
Mitäs olet mieltä siitä että omistaja lopetuttaa koiransa ampumalla??Olivatko syliinne kuolleiden koirien kuolemat kivuttomia?
- +ky7daako
Miten on? kirjoitti:
Olivatko syliinne kuolleiden koirien kuolemat kivuttomia?
Tuskin useastikkaan koiran kuolema on kivuton, jos ei lääkärissä käydä lievitystä hakemassa, mutta rahat siinä kyllä säästyy.
- puhuttiin..
sinun koiristasi?
Vain Pukeli ja sinä väititte että sinusta puhutaan.Oliko se taas sinulta huomion hakua?
Kun lehdissä on kirjoitettu paljastuneista koirien hoidon laiminlyönneistä luuletko niissäkin puhuttavan sinusta ja koiristasi?
Huh millaista itsekeskeisyyttä. vaan =))
Mitäs noista,kukin hoitaa koiransa miten parhaiten näkee,ruokkii miten ruokkii,toiset halvimmalla markettisapuskalla,toiset laadukkaalla muonalla,jotkut kotiruoalla etc...
Se,että miksi sun koirien sisään merkkaamisesta tehdään jotain ainutlaatuista...en tajua???
Netin eri palstoja kun lukee,niin noita tosiaan löytyy,taannoinhan täälläkin joku kysyi siitä,kun hällä kääpiöt merkkasi sisään,niin merkkasi sitten se perheen keskikoinenkin sisälle ;)Rotua en mainitse vaikka sen vielä muistankin,samoin kun sen että ne pikkaset oli pommeja,sen maininnasta taas älämölö nousisi =)
Monilla myös isompien rotujen koirat on opetettu siihen,että päivän venyessä voi kylppärin kaivon päälle esim pissiä...ei se jättikokoinen nuorikaan koira välttämättä vielä siisti ole...kiva se on tanskandoggin pissaa luuta 5 litraa lattialta ;)))on taas tänään näemmä leipälajini ;)))
Ostettiin uusi näppis ja tää on jotenkin niin kevyt,että osa kirjaimista jää pois :))))
Kaitpa tähän tottuu.Opimme sen ensimmäisen griffonin jälkeen ettemme opeta kokonaan sanomalehteä pois.
Nöpö oli erittäin kylmänarka ja sillä oli tapana käydä ihmisistä kaukana pissalla ja kakkalla. Silloin oli vielä kunnon talvia lumineen ja paukkupakkasineen
Kun Nöpö ei tarkentunut ulkona tekemään asioitaan ja sisälle se ei tehnyt oli se yhtä kärsimystä koiralle ja jouduimme usein turvautumaan Turussa toimineeseen kunnon eläinlääkärin Lennart Fagerlundin apuun. Fagerlund manasi äidilleni että miksi hemskutissa opetimme sanomalehdet pois.
Senjälkeen emme samaa virhettä toistaneet.- **LOL**
umalehtinen kirjoitti:
Opimme sen ensimmäisen griffonin jälkeen ettemme opeta kokonaan sanomalehteä pois.
Nöpö oli erittäin kylmänarka ja sillä oli tapana käydä ihmisistä kaukana pissalla ja kakkalla. Silloin oli vielä kunnon talvia lumineen ja paukkupakkasineen
Kun Nöpö ei tarkentunut ulkona tekemään asioitaan ja sisälle se ei tehnyt oli se yhtä kärsimystä koiralle ja jouduimme usein turvautumaan Turussa toimineeseen kunnon eläinlääkärin Lennart Fagerlundin apuun. Fagerlund manasi äidilleni että miksi hemskutissa opetimme sanomalehdet pois.
Senjälkeen emme samaa virhettä toistaneet.Olet sinä kyllä täys pelle noitten valheitten ja selitystesi kanssa, uskoo ken uskoo, minä en.
**LOL** kirjoitti:
Olet sinä kyllä täys pelle noitten valheitten ja selitystesi kanssa, uskoo ken uskoo, minä en.
selitysten maailamanmestari :))
- sanba,M.
umalehtinen kirjoitti:
Opimme sen ensimmäisen griffonin jälkeen ettemme opeta kokonaan sanomalehteä pois.
Senjälkeen emme samaa virhettä toistaneet.Kirjoittaa
Kirjoittanut: hinski / Eilen / klo 22:53
selitysten maailamanmestari :))
- arkipiru
tiedetään, varsinkaan ne jotka mitään muuta ei tee kun tapella haluavat???
- just
kiva ko paljastit taas jottai itestäis.
- *--*
verran sitä ketjua läpi,tosi törkeetä muutamilla rouvilla tuo teidän perheen härkkiminen,yrittäkää kestää,,))
- mainitaan
tämän keskustelun aloittajan perhe?
Onko pikku-griffon jo päässyt kehään? - uskokaa kaikki valheensa
Itse se härkkii itseään puskista ja näin yrittää saada kaikki täällä muutamien kimppuun jotka ei sustu hänen talutushihnaansa, sellainen tuo pyhimyksenne on.
uskokaa kaikki valheensa kirjoitti:
Itse se härkkii itseään puskista ja näin yrittää saada kaikki täällä muutamien kimppuun jotka ei sustu hänen talutushihnaansa, sellainen tuo pyhimyksenne on.
sinä (tonni)davan-nössykkä. Kaikki kirjoittamasi on ehdotonta totuutta :)
tosiaan harrastetaan melkoista "muistelua". Omalta kohdaltani voin kyllä todeta tuohon merkkaamiseen, että muuten täysin sisäsiistit urokset meillä joskus juoksuaikaan sitä intoutuvat harrastamaan. Taitaa olla enemmän luonto tikanpojan puuhun vetänyt kuin pelkkä koulutuskysymys
se mikään suuri harvinaisuus ole,meillä Max ei onneksi merkkaa sisään,mutta nytkin merkkailee mm portaat,portit yms tossa pihassa...jos ei ole juoksuja niin merkkailee just tuolla sallitulla koirien pissi alueella puita ja puskia :)
- *--*
Meillä ei sisääle merkkailla mitään mutta auta armias tuolla ulkona kun saa hajut täpinöissään olevalta nartulta niin ei kuulla eikä nähdä tai tottelisi mitään vaan mennään niitten ihanien tuoksujen perässä,se siintä koulutuksestakin sitten meidän kohdalla,kohta täyttää 4v.,,
meillä myös nämä pikkuset merkkailee jokus. isommat ei koskaan. en usko että kysymys on koulutuksesta koska hyvin useat esim. Chihut merkkailee.
sitä ei jotkut toiset koiranomistajat ymmärrä. enkä itekkään ymmärrä siis miksi ne tekee??? koskaan eivät nosta jalkaansa kun olen näkemässä!!!
siis miten sen saa sitten pois?
jotkut luulevat olevansa niin kaikkitietäviä ja täydellisiä. se minua eniten naurattaa. kuin hitossa voi tietää kuin toisen koiran saa sisäsiistiksi jos ei sitä koiraa itsellä ole???
eikös koiratkin ole yksilöitä kuitenkin???- lueskelen vaan.
Neljän uroksen omistajan a meillä ei ole vieläkään merkkailtu sisällä, vaikka narttuja on ollut asunnossamme jopa sisällä kyläilemässä. Ja jopa muutaman kerran niin , että nartun omistajat ovat kotiin päästyään soittaneet, että juoksu on alkanut, että nyt ei sitten lenkkeillä eikä kyläillä pitkään aikaan...MUTTA meillä ei siis sisällä mitään merkkailua.
Koulutuskysymys - edelleen. piste. lueskelen vaan. kirjoitti:
Neljän uroksen omistajan a meillä ei ole vieläkään merkkailtu sisällä, vaikka narttuja on ollut asunnossamme jopa sisällä kyläilemässä. Ja jopa muutaman kerran niin , että nartun omistajat ovat kotiin päästyään soittaneet, että juoksu on alkanut, että nyt ei sitten lenkkeillä eikä kyläillä pitkään aikaan...MUTTA meillä ei siis sisällä mitään merkkailua.
Koulutuskysymys - edelleen. piste.vaan. olisiko oikeampi määrä 2 n ja yksi leikattu uros ???
- lueskelen vaan
hinski kirjoitti:
vaan. olisiko oikeampi määrä 2 n ja yksi leikattu uros ???
"vaan. olisiko oikeampi määrä 2 n ja yksi leikattu uros ???"
Kyllä nyt meni pieleen: edellen meillä on pelkästään uroksia, ja kaikki ovat ihan pallillisia poikia. Narttuja meillä ei ole koskaan ollut omistuksessa; ainoastaan kyläilemässä ;: milloin mistäkin syystä
Eli joko ystäväperheitä kyläilemässä tai sittten sovittuja tapaamisia astutusten merkeissä;))
SILTI meillä ei ole ikinä merkkaillut sisälle yksikään . lueskelen vaan. kirjoitti:
Koulutuskysymys - edelleen. piste.urokset merkkaa enimmäkseen peittääkseen toisen uroksen hajun. nartulla siinä ei silloin ole väliä. urokset kilpailee.
olis kiva tietää mitä rotuja sinulla on?- ja lukemaan.
majorica kirjoitti:
urokset merkkaa enimmäkseen peittääkseen toisen uroksen hajun. nartulla siinä ei silloin ole väliä. urokset kilpailee.
olis kiva tietää mitä rotuja sinulla on?Käsittääkseni käsitän ettet sinä käsitä koirien merkkailusta yhtään mitään, olet sinä kyllä omituinen *koiraihminen*
Varmasti sinusta olisi kivatietää koirieni rotu, niin saisit taas yhden rodun haukuttavaksesi. ja lukemaan. kirjoitti:
Käsittääkseni käsitän ettet sinä käsitä koirien merkkailusta yhtään mitään, olet sinä kyllä omituinen *koiraihminen*
Varmasti sinusta olisi kivatietää koirieni rotu, niin saisit taas yhden rodun haukuttavaksesi.kummallinen vastaus. minä en ole ikinä mitään rotua haukkunut. kaikki koirat on ihania omalla tavallaan. olipa ihme juttu.
ja juu. kunhan kerkiän niin luempa tosiaan enemmän tuosta koian merkkailusta.
kiitos vinkistä ja mukavaa päivää ;-)- merkkaile sisälle.
majorica kirjoitti:
meillä myös nämä pikkuset merkkailee jokus. isommat ei koskaan. en usko että kysymys on koulutuksesta koska hyvin useat esim. Chihut merkkailee.
sitä ei jotkut toiset koiranomistajat ymmärrä. enkä itekkään ymmärrä siis miksi ne tekee??? koskaan eivät nosta jalkaansa kun olen näkemässä!!!
jotkut luulevat olevansa niin kaikkitietäviä ja täydellisiä. se minua eniten naurattaa. kuin hitossa voi tietää kuin toisen koiran saa sisäsiistiksi jos ei sitä koiraa itsellä ole???
eikös koiratkin ole yksilöitä kuitenkin???Jokaikisen koiran saa sisäsiistiksi jos vaan on viitseliäisyyttä omistajalla, eikä vaan ala keksimään jotain utopisia selityksiä miksi ei muka opi. Pikkukoirien omistajat vaan suurinosa ovat niin patalaiskoja eivät välitä pienistä kusista, siksi niin useat pikkukoirat kuseksii sisälle
- sen kusettamisen
merkkaile sisälle. kirjoitti:
Jokaikisen koiran saa sisäsiistiksi jos vaan on viitseliäisyyttä omistajalla, eikä vaan ala keksimään jotain utopisia selityksiä miksi ei muka opi. Pikkukoirien omistajat vaan suurinosa ovat niin patalaiskoja eivät välitä pienistä kusista, siksi niin useat pikkukoirat kuseksii sisälle
opettaminen on aina helpompaa avaat vain laiskana koiralle oven. kerrostaloissa siihen menee hieman enemmän aikaa.
- Kyllä sen
sen kusettamisen kirjoitti:
opettaminen on aina helpompaa avaat vain laiskana koiralle oven. kerrostaloissa siihen menee hieman enemmän aikaa.
näkee milloin pentu herää, koira kainaloon ja kiireesti ulos.
Jos se ei onnistu kerrostalossa niin kieklletään sitten koirat muista kuin rivareista ja ok-taloista. - 02 048904769
sen kusettamisen kirjoitti:
Sama aika ja vaiva siinä on kerrostalossa oli pentu pieni tai iso, kumma että ne isot koirat saadaan oppimaan kerrostalossakin sisäsiistiksi, niitä ei edes pysty kaappaamaan kainaloon ja kantamaan ulos...eli välinpitämyyttä on pikkukoirien opetuksessa.
Ja jos on nuin ylitsepääsemättömän vaikeeta kerrostalossa opettaa koiraa, niin miksi niitä koiria sinne sitten hankitaan, ihmettelen vaan ? - rakentaa..
02 048904769 kirjoitti:
Sama aika ja vaiva siinä on kerrostalossa oli pentu pieni tai iso, kumma että ne isot koirat saadaan oppimaan kerrostalossakin sisäsiistiksi, niitä ei edes pysty kaappaamaan kainaloon ja kantamaan ulos...eli välinpitämyyttä on pikkukoirien opetuksessa.
Ja jos on nuin ylitsepääsemättömän vaikeeta kerrostalossa opettaa koiraa, niin miksi niitä koiria sinne sitten hankitaan, ihmettelen vaan ?pikku koirille asuntoon sisälle vessapaikkoja, huh huh.sääliksi käy sitä joka muuttaa pilalle kuseksittuun kämppään
- tekee hätänsä
Kyllä sen kirjoitti:
näkee milloin pentu herää, koira kainaloon ja kiireesti ulos.
Jos se ei onnistu kerrostalossa niin kieklletään sitten koirat muista kuin rivareista ja ok-taloista.ainoastaan herättyään? #LOL#
- nuin nuin
02 048904769 kirjoitti:
Ja jos on nuin ylitsepääsemättömän vaikeeta kerrostalossa opettaa koiraa, niin miksi niitä koiria sinne sitten hankitaan, ihmettelen vaan ?nuinko on
- leikittyään myös
tekee hätänsä kirjoitti:
ainoastaan herättyään? #LOL#
Ellei ihminen tiedä milloin ruokkii pentuaan niin koira on väärällä ihmisellä.
- kuseksii silloin
leikittyään myös kirjoitti:
Ellei ihminen tiedä milloin ruokkii pentuaan niin koira on väärällä ihmisellä.
kun hätä on. ei silloin kun me haluamme. sinulla ei sitten pentua ole ollut.
- jokainen on
kuseksii silloin kirjoitti:
kun hätä on. ei silloin kun me haluamme. sinulla ei sitten pentua ole ollut.
oppinut sisäsiistiksi.
Ei ole tarvittu sanomalehtiä ja pleksiä seinissä. majorica kirjoitti:
eikös koiratkin ole yksilöitä kuitenkin???Tuosta merkkaamisesta ollaan syystä tai toisesta hyinkin eri mieltä...
Ja täytyy sanoa,että itse olen samaa mieltä pitkälti nim."lueskelen vaan" kanssa.
Eli,merkkaaminen,jos kyseessä on terve sisäsiistiksi KUNNOLLA opetettu aikuinen koira,niin se on johtajuusongelma ja/tai sijaistoimintaa.
Myöskin joskus isot koirat tekee sitä,mutta yleensä pienet,koska se on taas niille enempi ominainen tapa ilmentää mainitsemiani syitä.Eikä merkkaaminen ole aina pelkästään poikien juttu.
Se pitää paikkansa,että koirat on yksilöitä,ja sekin että eri roduilla on omat pienet nyanssit.Mutta yhteistä kaikille on lajityypillinen käytös,jota kautta voidaan ne käytösraamit tehdä pääasiassa kaikille.
No jos mennään henk.kohtaisiin härkkimisiin,niin ei ole minun juttujani.
Oma lähtökohtani on se,että jokainen tekee,kuten parhaaksi näkee,elää niin,kunhan se on hyväksi myös hankkimilleen eläimille.
Se sitten,onko joku tapa ylitse muiden,kuten esim.miten ruokkii ym.,niin on pikemmin näkemysjuttuja.Eikä kaikesta tehdä henkilökohtaisuuksia.
Pääasia on iloiset, hyvin voivat eläimet,tekee sitten erilailla tai samalla lailla.
Minusta mielipiteitä voi olla vahvojakin ja erilaisia ( jaa minullako,ei kai :DDD ),mutta ei niistä saisi tehdä mitään henkilökohtaisia aseita.
Ja ne asait olisi hyvä pitää mielipidetasolla,vaikka kuinka erilaisia olisikin.
Jokaisella on omanlaisensa tapa toimia,ja kavereitten kanssa joskus naureskellaankin,että " mitä sä tollee,en mä vaan koskaan vois" ja toisinpäin.
Mutta teen itse miten teen,niin ei haittaa,vaikka muut ei ihan samoin tee.Pääasia,että on hyvä olla,ei rasitu polla.Vai miten se sanonta meni :O)
Meillä on koirat melkoisessa marssijärjestyksessä.Se vaan on minun tapa.Mutta,joku muu taas omalla tavallaan omiensa kanssa,kunhan vaan on itse tekemiseensä ja tuloksiin tyytyväinen :O)- lurps
umalehtinen kirjoitti:
kuin olla ja voi.
Kaikki ei sovi kaikille mutta pääasia ne hyvinvoivat koirulit.matam möhkö
- Myy-Pikkuinen
hinski kirjoitti:
välillä niitä lampaita :))
että pyysit sitä laskeen housut kinttuihin että saa maistaa vähän koivuniemen herraa, vai olikse rouvvaa...
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
että pyysit sitä laskeen housut kinttuihin että saa maistaa vähän koivuniemen herraa, vai olikse rouvvaa...
ajatus :) Mä vaan muistelin yhtä sanontaa, jossa lasketaan sataan. Ja voihan sen tehdä lampaillakin :) Ja siitä eteenpäin 5 lammasta on turisteille ;))
- Myy-Pikkuinen
hinski kirjoitti:
ajatus :) Mä vaan muistelin yhtä sanontaa, jossa lasketaan sataan. Ja voihan sen tehdä lampaillakin :) Ja siitä eteenpäin 5 lammasta on turisteille ;))
alat laskeen alespäin niin sun ei tarvi lahjoittaa turisteille mitään! =()
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
alat laskeen alespäin niin sun ei tarvi lahjoittaa turisteille mitään! =()
ei tarvitse kuin väittää :))
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
voi sun kanssa. meinas mennä viinit näytölle. ajattele pikkusen. tää on mun ainut kone mikä toimii..... ;-)))))))
että olet kyllä ehdottomasti ykkös suosikkini. en ole peen nuolija. mutta sinulla on nuita järkeviä mielipiteitä ja just koirista. ajattelet asioita koiran kannalta ja osaat antaa palautetta asiallisesti. suuri ruusuämpärillinen sinulle.
majorica kirjoitti:
että olet kyllä ehdottomasti ykkös suosikkini. en ole peen nuolija. mutta sinulla on nuita järkeviä mielipiteitä ja just koirista. ajattelet asioita koiran kannalta ja osaat antaa palautetta asiallisesti. suuri ruusuämpärillinen sinulle.
kuule sullekin menemään, vaikkei viesti ollutkaan mulle :)))
- Myy-Pikkuinen
majorica kirjoitti:
voi sun kanssa. meinas mennä viinit näytölle. ajattele pikkusen. tää on mun ainut kone mikä toimii..... ;-)))))))
Toivottavasti ei käynyt vahinkoo. =))
hinski kirjoitti:
kuule sullekin menemään, vaikkei viesti ollutkaan mulle :)))
ruusuämpärin ? ei oo totta? mutta kiitos kovasti ;-))))
laitan muuten sen myös sulle ja ihan aidoilla (virituaali)
ihanalle tuoksuville, kaikkia aisteja hivelevän ruusukimpun. monivärisen.
nauti siitä aamukaffeen kera. ;-))))))
älä anna ilkeitten juttujen lannistaa sinua. täällä kirjoitetaan niin paljon sontaa että korvista tulee ulos. netin perusteella ei tosiaankaan voi arvostella KENENKÄÄN koiranhoitamista. miksi ihmiset ei voi keskustella asioista ilman henkilökohtaisuksiin menemistä ja ihan vailla todellista tietoa?
en ole ketjua lukenut, enkä aiokkaan. minulla on parempaa tekemistä useimmin kun lukea näitä ainaisia riitoja ja nälväilyjä. mukavia ketjuja on kiva lukea. ja sitten asiajuttuja mistä voimme oppia koirista jotkakin. ja ihan "pöppöä" kanssa voi jutella huumorilla. kivaa iltaa Uma ;-)- LOL!
umalehtinen kirjoitti:
Kivaa kun taas ilmestyit paikalle.;))
En viitsi jatkaa täällä. Laitan sulle mailia.Ketä tällä kertaa parjaat?
LOL! kirjoitti:
Ketä tällä kertaa parjaat?
(tonni)davan-nössökkä aina noin kateellinen :) Kyllä sinäkin vielä joskus postia saat :)
- n.sorsa
LOL! kirjoitti:
Ketä tällä kertaa parjaat?
ja touhu ei lopu näköjään ja kenenkään on turha sekomaan hän tietää itsekkin mitä on tänään tehnyt, turha kenenkään tulla sekomaan väliin tai kirjoittaa perään muka aikuisen ihmisen käytöstä taas osoitti.
n.sorsa kirjoitti:
ja touhu ei lopu näköjään ja kenenkään on turha sekomaan hän tietää itsekkin mitä on tänään tehnyt, turha kenenkään tulla sekomaan väliin tai kirjoittaa perään muka aikuisen ihmisen käytöstä taas osoitti.
ei vielä(kään) ole kyse sinusta. Häirikkö on kyllä touhunnut koko illan, mutta sinusta ei kyllä ole ollut kirjoitusta ensimmäistäkään nanosekuntia
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
ei vielä(kään) ole kyse sinusta. Häirikkö on kyllä touhunnut koko illan, mutta sinusta ei kyllä ole ollut kirjoitusta ensimmäistäkään nanosekuntia
aivan varma ettet nyt hänen sukuaan haukkunut lakia rikkoen ja herjaten?
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
aivan varma ettet nyt hänen sukuaan haukkunut lakia rikkoen ja herjaten?
siitä koskaan sataprosenttisen varma voi olla, mutta vannon, ettei käynyt edes mielessä :)
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
siitä koskaan sataprosenttisen varma voi olla, mutta vannon, ettei käynyt edes mielessä :)
palstalla tosiaankaan voi olla varma, ja melkein poikkeuksetta muut tietävät mitä kirjoituksilla tarkoitetaan.
Jokos olet kanttarellit tänne postittanut? Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
palstalla tosiaankaan voi olla varma, ja melkein poikkeuksetta muut tietävät mitä kirjoituksilla tarkoitetaan.
Jokos olet kanttarellit tänne postittanut?taisi puuttua oikea postiosoite :) Ja onhan sitä syytä tottua tosiasiaan, että bittiavaruuden oikea käsi tietää paremmin kuin vasen :))
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
taisi puuttua oikea postiosoite :) Ja onhan sitä syytä tottua tosiasiaan, että bittiavaruuden oikea käsi tietää paremmin kuin vasen :))
tietenkin, käskyt ja ohjeistukset kyllä tulee perille ihan oikeaan osoitteeseen, mutta kun pitäisi parista kanttarellista luopua niin johan on osoite hukassa.
tietenkin, käskyt ja ohjeistukset kyllä tulee perille ihan oikeaan osoitteeseen, mutta kun pitäisi parista kanttarellista luopua niin johan on osoite hukassa.
kanttarellit on tärkeämpiä kuin idolit :))
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
kanttarellit on tärkeämpiä kuin idolit :))
olenko minä nyt käsittänyt jotakin väärin, onko nyt tarkoitus lähetellä minulle niitä idoleita?
olenko minä nyt käsittänyt jotakin väärin, onko nyt tarkoitus lähetellä minulle niitä idoleita?
tiedä. Mitä odotat?
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
tiedä. Mitä odotat?
odotan kohta tulevaa Pohjois-Karjalan reissua, ajatuksena on käydä Kuhmossa kalastelemassa.
Mitenkäs sinä, mitä sinä odotat? Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
odotan kohta tulevaa Pohjois-Karjalan reissua, ajatuksena on käydä Kuhmossa kalastelemassa.
Mitenkäs sinä, mitä sinä odotat?aivan erityisesti tämän päivän loppua; sattuneista syistä. Ja sen jälkeen pitkää ja mukavaa harrastusputkea koirien parissa :))
- Virtuaalikoneistaja
hinski kirjoitti:
aivan erityisesti tämän päivän loppua; sattuneista syistä. Ja sen jälkeen pitkää ja mukavaa harrastusputkea koirien parissa :))
syyt on kyllä ihan mukavia odotella, vai miten se nyt oli.
Oikein hauskaa harrastusputkea koirien kanssa. Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
syyt on kyllä ihan mukavia odotella, vai miten se nyt oli.
Oikein hauskaa harrastusputkea koirien kanssa.syyt onneksi potkivat päähän enää vain noin 35 minuuttia. Ja sen jälkeen normipäivä :))
Ketjusta on poistettu 81 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725