Lapsuuden laulu hukassa

Hintriika*

Olen voinut tällä palstalla kysyä aiemminkin samaa tuloksetta, mutta jospa tämän nyt sattuisi lukemaan joku, joka muistaa. Olen nimittäin nuoruuden päiväkirjoissa pitänyt eräänlaisena mottona koulun laulukirjassa olleen laulun kertosäettä:
"Takaa pilvien päivä lämpöinen vihdoin nousee usvat poistaen".

En kuolemaksenikaan muista laulusta mitään muuta. Ei sitä löydy Googlestakaan. Kukaan tutuistani ei muista. Minä muistan jopa tuon kertosäkeen sävelen (niin hyvin kuin laulutaidoton voi muistaa).

Sama laulukirja on koulussa taatusti ollut monella muullakin. Eikö kukaan muu muista tuota laulua?

9

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaupungin-

kirjaston kautta monet ovat saaneet oivia neuvoja kysymyksiinsä. Uskon, että sieltä, jos mistä, voisi tuokin pulma selvitä.
      Ihan outo oli laulu minullekin.

http://igs.kirjastot.fi/

• Hintriika*

"Kysy kirjastonhoitajalta" -palvelu auttoi! Olen käyttänyt sitä ennenkin, mutta eipä tullut mieleen tämän asian yhteydessä. Siis kiitos vinkistä! Vastaus tuli tänään sähköpostiini.

Laulu on nimeltään "Erakko" ja alkaa : "Ol' liki vuoriston maja viisaan erakon...". Kirja "Nuorten laulukirjan säestyksiä" löytyy kuulema kaupunkimme pääkirjaston hyllystä. Ei kun kipin kapin vain tutkimaan!

• Kaupungin-
        Hintriika* kirjoitti:

"Kysy kirjastonhoitajalta" -palvelu auttoi! Olen käyttänyt sitä ennenkin, mutta eipä tullut mieleen tämän asian yhteydessä. Siis kiitos vinkistä! Vastaus tuli tänään sähköpostiini.

Laulu on nimeltään "Erakko" ja alkaa : "Ol' liki vuoriston maja viisaan erakon...". Kirja "Nuorten laulukirjan säestyksiä" löytyy kuulema kaupunkimme pääkirjaston hyllystä. Ei kun kipin kapin vain tutkimaan!

uutinen. Se on tosi hyvä paikka, jos moisia kysymyksiä on, kuten olet huomannutkin.

Arkisto-kohtaa luen monesti ihan huviksi ja tiedonhalusta, sieltä löytää vastauksia mitä mielikutuksellisimpiin kysymyksiin.

• Katso netistä " Koululauluja" Sen on toimittanut Otto Kotilainen.. Vasemmalla sivulla on hakemisto,mistä voi valita,minkä tyyppisiä lauluja haluaa hakea.. Toivottavasti sieltä löytyy.. Terv.Irkku

• Hae "Kotikirjaston uumenista" Löytyy heti oikea paikka..Moi..t.Irkku

• Hintriika*
        irkku-37 kirjoitti:

Hae "Kotikirjaston uumenista" Löytyy heti oikea paikka..Moi..t.Irkku

Kiitos, Irkku, mielenkiintoisen sivuston tiedoista. Menee kuitenkin aikaa etsiä, kun en muista laulun nimeä enkä alkusanoja. Paljon muuta mielenkiintoista tuolta kotikirjaston uumenista kuitenkin voi löytyä. Sinnehän voi vaikka unohtua, jos oikein innostuu...

• capt.cöpenick*
        Hintriika* kirjoitti:

Kiitos, Irkku, mielenkiintoisen sivuston tiedoista. Menee kuitenkin aikaa etsiä, kun en muista laulun nimeä enkä alkusanoja. Paljon muuta mielenkiintoista tuolta kotikirjaston uumenista kuitenkin voi löytyä. Sinnehän voi vaikka unohtua, jos oikein innostuu...

Edesmennyt rakas äitimme opetti kerran meille muksuilleen kauniin Vuodenajat laulun. Muistan tapahtuman elävästi yhä mielessäni.
        Oli kesä. Airinko paistoi tuvan lattialle ikkunan raamit lattiaan maalaten. Saattoi olla herkkä hetki äidillekin. Vain me pienimmät olimme paikalla.

Äidillä oli kaunis, vahva lauluääni.

Laulu on Z Topeliuksen sanoista suomennettu. Eräs naisihminen kirjoitti sanat nettiin, josta sitten sen kopioin.

• näitä
        capt.cöpenick* kirjoitti:

Edesmennyt rakas äitimme opetti kerran meille muksuilleen kauniin Vuodenajat laulun. Muistan tapahtuman elävästi yhä mielessäni.
        Oli kesä. Airinko paistoi tuvan lattialle ikkunan raamit lattiaan maalaten. Saattoi olla herkkä hetki äidillekin. Vain me pienimmät olimme paikalla.

Äidillä oli kaunis, vahva lauluääni.

Laulu on Z Topeliuksen sanoista suomennettu. Eräs naisihminen kirjoitti sanat nettiin, josta sitten sen kopioin.

perheen pienimpiä olen minäkin. Äiti lauloi paljonkin.
        Ja kaunis laulu, osaan sen ulkoa.

• Siinä
        näitä kirjoitti:

perheen pienimpiä olen minäkin. Äiti lauloi paljonkin.
        Ja kaunis laulu, osaan sen ulkoa.

on Hannikaisen kaunis sävel.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      26
      1926
    2. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      57
      1769
    3. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      34
      1478
    4. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      76
      1176
    5. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      52
      1079
    6. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      22
      1005
    7. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      54
      910
    8. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      49
      893
    9. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      24
      884
    10. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      178
      869
    Aihe