Millaisena munkkisi haluat?
Rinkelinä
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/koti/makuja/reseptit/leivonnaiset/talvi_2009/682413.jpg
vai bullana?
http://www.kesamaenleipomo.fi/images/tuotteet/images/300_munkki.jpg
Basic = sokerilla
http://static.iltalehti.fi/terveys/sokerijuttuunHM_tr.jpg
vai fixattuna?
http://honestinfomercialreviews.com/wp-content/uploads/2009/03/donut_express_review.jpg
Kotitekoisena
http://www-lu.hive.no/plansjer/engelsk/baking.jpg
vai kaupasta kannettuna?
http://en.wikivisual.com/images/8/8b/Supermarket_check_out.JPG
Suuri
21
295
Vastaukset
paras lämpimänä,sokeroituna ja täynnä mansikkahilloa.
Arnoldsin donitseista mustikka-kinuski on aika hyvä ihan lämpimänä.- ei ole
munkki!
Paras munkki on äitimuorin tekemä pyöreä munkkipallero ilman hillova! ei ole kirjoitti:
munkki!
Paras munkki on äitimuorin tekemä pyöreä munkkipallero ilman hillova!Aidot munkit ja munkkipossut tehdään ihan eri tavalla kuin donitsit, taikina on erilainen.
Mun äitimuorini tekee myös tosi hyviä munkkirinkilöitä.
Äiti on kyllä tosi hyvä leipomaan kaikkea muutakin, varsinainen jauhopeukalo.- här!
Haukullinen kirjoitti:
Aidot munkit ja munkkipossut tehdään ihan eri tavalla kuin donitsit, taikina on erilainen.
Mun äitimuorini tekee myös tosi hyviä munkkirinkilöitä.
Äiti on kyllä tosi hyvä leipomaan kaikkea muutakin, varsinainen jauhopeukalo.Äitimuori tekee myös oikein hyviä lihapiirakoita munkkitaikinasta. Osaisinpa minäkin!!!
här! kirjoitti:
Äitimuori tekee myös oikein hyviä lihapiirakoita munkkitaikinasta. Osaisinpa minäkin!!!
ne on niin kuohkeita ja hyviä ja päällä sokeri, ei mitään mantelia.
- korvapuustit!
Haukullinen kirjoitti:
ne on niin kuohkeita ja hyviä ja päällä sokeri, ei mitään mantelia.
Kyllä se mamma osaa!!! Ja sitten ne voisilmäpullat.. ja mustikkapiirakka.. ja raparperipiirakka.. ja letut ja räiskäleet!!
Oih niitä lapsuuden herkkuja! EI ne samalta maistu itse tekemänä.. korvapuustit! kirjoitti:
Kyllä se mamma osaa!!! Ja sitten ne voisilmäpullat.. ja mustikkapiirakka.. ja raparperipiirakka.. ja letut ja räiskäleet!!
Oih niitä lapsuuden herkkuja! EI ne samalta maistu itse tekemänä..mä teen paremmat kuin äiti, mulla piisaa enemmän kärsivällisyyttä niiden ohuiden pitsireunojen paistamiseen.
Mulla on enemmän innostusta kaikenlaisiin piirakoihin kun äidillä mutta voisilmäpullat ja kunnolliset voipullat, niissä ei kukaan päihitä äitiä.- teossa
Haukullinen kirjoitti:
mä teen paremmat kuin äiti, mulla piisaa enemmän kärsivällisyyttä niiden ohuiden pitsireunojen paistamiseen.
Mulla on enemmän innostusta kaikenlaisiin piirakoihin kun äidillä mutta voisilmäpullat ja kunnolliset voipullat, niissä ei kukaan päihitä äitiä.olen tosi tumpelo, mutta onneksi pannukakku sentään onnistuu ihan kelvollisesti. Yksi äitini herkuista on myös lihapiirakka joka tehdään voitaikinaan ts. alle voitaikinalevy ja päälle samanmoinen, ja väliin riisi-jauhelihaseosta! Hyvää!! Kuten myös hänen tekemät juustosarvet ja karjalanpiirakatkin. Nam!!!
teossa kirjoitti:
olen tosi tumpelo, mutta onneksi pannukakku sentään onnistuu ihan kelvollisesti. Yksi äitini herkuista on myös lihapiirakka joka tehdään voitaikinaan ts. alle voitaikinalevy ja päälle samanmoinen, ja väliin riisi-jauhelihaseosta! Hyvää!! Kuten myös hänen tekemät juustosarvet ja karjalanpiirakatkin. Nam!!!
Onko sun mielestäsi munkit ja munkkipossut huonompia kuin ennen, siis leipomoiden tekemät?
Me ollaan pohdittu että onko se tuttu vanhan ajan munkki kadonnut kun paistorasva on erilaista kuin ennen vai laittavatko taikinaan kaikkia lisäaineita niin että munkit on erilaisia kuin ennen.- huoltoasemien
Haukullinen kirjoitti:
Onko sun mielestäsi munkit ja munkkipossut huonompia kuin ennen, siis leipomoiden tekemät?
Me ollaan pohdittu että onko se tuttu vanhan ajan munkki kadonnut kun paistorasva on erilaista kuin ennen vai laittavatko taikinaan kaikkia lisäaineita niin että munkit on erilaisia kuin ennen.munkit ovat jotain ihan muuta mitä pitäisi, mutta joskus torilta saa kotileipomoista oikein hyviä munkkeja sekä possuja!!! Kaupasta, näistä supermarketeista, en edes suostu munkkeja ostamaan, sillä ne ovat kaukana siitä mistä mä tykkään. Ok, erään ketjun minimunkeista, niistä herkkupalleroista, kyllä pidän eli niihin aina lankean. Mutta tottahan se on että nykyiset teolliset munkit ovat jotain ihan muuta kuin se mihin me "vanhoina hyvinä aikoina" olemme tottuneet!!!
Haukullinen kirjoitti:
Me ollaan pohdittu että onko se tuttu vanhan ajan munkki kadonnut kun paistorasva on erilaista kuin ennen vai laittavatko taikinaan kaikkia lisäaineita niin että munkit on erilaisia kuin ennen.on!!! Ihan täysin erillaisia ku ennen! Jotenki ne maistuu "teollisilta", ei samalta kun sillon joskus kun oli pikkuleipomoita melkeen joka korttelissa.
Mun koulumatka kulki yhen pikkuleipomon ohi, aamuisin ostin sieltä monesti lämpimän munkin. "Eilisiä" sai puoleen hintaan, ei nekään hassumpia ollu, mutta ei sitä lämmintä (silloista) munkkia mikään päihitä! :)))- Pukeli 1
teossa kirjoitti:
olen tosi tumpelo, mutta onneksi pannukakku sentään onnistuu ihan kelvollisesti. Yksi äitini herkuista on myös lihapiirakka joka tehdään voitaikinaan ts. alle voitaikinalevy ja päälle samanmoinen, ja väliin riisi-jauhelihaseosta! Hyvää!! Kuten myös hänen tekemät juustosarvet ja karjalanpiirakatkin. Nam!!!
äitiäsi terveyskeskuksessa mittauttamassa kolestroli arvojaan?
On itse tehty rinkelimunkki. Eräällä (en mainosta) huoltsikkalla Turku-Helsinki välillä sai suussa sulavia "itsetehtyjä" rinkelimunkkeja.
- hyvä on,
mutta ai jai jai kun muamon tekemät pallomunkit ovat hyviä!!! Niitä syö tuoreeltaan, kuin myös jo vähän kuivahtaneenakin. Kyllä se äiti osaa!
hyvä on, kirjoitti:
mutta ai jai jai kun muamon tekemät pallomunkit ovat hyviä!!! Niitä syö tuoreeltaan, kuin myös jo vähän kuivahtaneenakin. Kyllä se äiti osaa!
Minä taas muistelen lämmöllä keino-emoni tekemiä munkkeja:)) Ne oli vielä kuivinakin ihanaa nakerreltavaa Seilin saarella sadeilmalla vintin hetekalla maaten aku-ankkaa lukien.
- Myy-Pikkuinen
munkki ja donitseista aina se kinuskiii. =) Tuolta saa hyvää munkkii!
http://www.automuseo.com/index.php?p=kahvio - Jere-lahti
eikä käynyt kalliiksi. :D Mutta noin yleisesti munkkien koosta ja koostumuksesta pari sanaa, se
pyöreä malli tietysti, medium-koko, koska liian isoista tulee ähky. sokerisena,kermavaahdolla.
Eli wienermunkki tai herkkumunkki.Tosin jälkimmäinenkään ei ole enää niin ehtaa kuin vuonna kuokka ja kirves.Ennenvanhaan kunnon possumunkkikin jysähti,mutta nykyään niistä ei saa irti enempää kun kengän pohjallisista.
Donitseista missään muodosssa en ole koskaan tykännyt.
Aikoinaan oli koulutien varrella aivan mielettömän ihana pikkuleipomo.Sinne tuli harva se päivä poikettua koulusta tullessa.Onneksi en ole ollut pyylevyyteen taipuva.Niillä herkuilla kun olisi pikemmin muuten pyöritty kuin kävelty etiäpäin.
Vieläkin kuolanoro alkaa valumaan,kun niitä muistelee :PMeillä tais olla sama koulumatka! :)))
Tai ainaskin yhtä ihana leipomo siinä matkan varrella :)Puskalissu kirjoitti:
Meillä tais olla sama koulumatka! :)))
Tai ainaskin yhtä ihana leipomo siinä matkan varrella :)No pyyhitään sitten yhdessä kaipuukuolat naamasta :D
molossi kirjoitti:
No pyyhitään sitten yhdessä kaipuukuolat naamasta :D
pyyhkästään vaan, mut ei niitä muistikuvia siitä kivijalassa olleesta pikkuleipomosta! (...ne tuoksut... vieläkin muistaa!!!)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725