Kuka ottaa kantaa asiaan, ettei älyttömyyksiin jalostettuja ja sairaalloisiksi kehittyneitä koiria, oli sitten papereita tai ei, saa enää jatkojalostaa vaan se rotu pitää hävittää maan päältä tai kehittää uudelleen siihen alkuperäiseen suuntaan???
Sairaat rotukoirat lopetettava!!!
29
195
Vastaukset
- ihast
ekan sakemannit pois päevilt jokkaine
- arkipiru
mutta voisit sinä nyt edes suomea kirjoittaa. Vai uskotko, että jos kirjoitat normaalisti, kaikki tunnistaa sinun henkilöllisyytesi???
arkipiru kirjoitti:
mutta voisit sinä nyt edes suomea kirjoittaa. Vai uskotko, että jos kirjoitat normaalisti, kaikki tunnistaa sinun henkilöllisyytesi???
että osuit asian ytimeen...on pakko vääntää outoa murretta,sillä meillä kaikilla täällä on oma tyyli joka olisi liian helppo tunnistaa ilman muuntelua :)
- sp'
samaa mieltä, minunkin mielest saksanmetsästysterrierit on ihan sairaiks jalostettuja
- arkipiru
davalyan kirjoitti:
että osuit asian ytimeen...on pakko vääntää outoa murretta,sillä meillä kaikilla täällä on oma tyyli joka olisi liian helppo tunnistaa ilman muuntelua :)
mutta ei tuo ihmeen sekarotupuhekielikään mitään hienoa kuultavaa ole.
- kyssyy
arkipiru kirjoitti:
umalehtiselt hää kyl kertovi murtehist ko häähä niit tääl harrastellee ja vääntääpki sit viä niin ouost et ei ihtekään taia tiätä mitä o kirjottant
- arkipiru
kyssyy kirjoitti:
umalehtiselt hää kyl kertovi murtehist ko häähä niit tääl harrastellee ja vääntääpki sit viä niin ouost et ei ihtekään taia tiätä mitä o kirjottant
kyllä ymmärränkin, sehän on aitoa turunmurretta, mutta mitä on tuo sinun jokelluksesi???
Ei yhtään mitään. arkipiru kirjoitti:
kyllä ymmärränkin, sehän on aitoa turunmurretta, mutta mitä on tuo sinun jokelluksesi???
Ei yhtään mitään.Turkulainen aito murre ilman keksittyjä lisäyksiä on Uman tavaramerkki...jota itsekkin hiukan taidan,mutta tuo murrehemmo...ei kirjoita selvästi mitään tietämääni murretta joita kyllä tiedän paljon...kuten tänä hauskan siitä mitä useimmat sanoo :kävelin Lahden kadulla
Aito Lahtelainen sanoo:kävelelin Lahlen kalulla.D kirjain heillä tulee joko T kirjamena tai L kirjaimena.
Ja tää on fakta,sen verran paljon syntyperäisiä,vanhoja Lahtelaisia opin siellä asuttuina vuosina tuntemaan ;)- arkipiru
davalyan kirjoitti:
Turkulainen aito murre ilman keksittyjä lisäyksiä on Uman tavaramerkki...jota itsekkin hiukan taidan,mutta tuo murrehemmo...ei kirjoita selvästi mitään tietämääni murretta joita kyllä tiedän paljon...kuten tänä hauskan siitä mitä useimmat sanoo :kävelin Lahden kadulla
Aito Lahtelainen sanoo:kävelelin Lahlen kalulla.D kirjain heillä tulee joko T kirjamena tai L kirjaimena.
Ja tää on fakta,sen verran paljon syntyperäisiä,vanhoja Lahtelaisia opin siellä asuttuina vuosina tuntemaan ;)se onkin, (nyt minäkin voin taas kirjoittaa näinkin asiallisesti kun linjat ovat sulkeutuneet), päivisin puhuu säännöistä, iltaisin leikkii murkkuikäisiä nuoria kuten on itsekin useasti kertonut ja siinä välissä on sitten joko tai tyyppi, joka potee miesvaltaista pelkoa ja joutuu kokemaan uskonnollisen antaumuksen haluamatta kuitenkaan siihen osallistua.
Kamala paikka sekin, vanhalla naisella. arkipiru kirjoitti:
se onkin, (nyt minäkin voin taas kirjoittaa näinkin asiallisesti kun linjat ovat sulkeutuneet), päivisin puhuu säännöistä, iltaisin leikkii murkkuikäisiä nuoria kuten on itsekin useasti kertonut ja siinä välissä on sitten joko tai tyyppi, joka potee miesvaltaista pelkoa ja joutuu kokemaan uskonnollisen antaumuksen haluamatta kuitenkaan siihen osallistua.
Kamala paikka sekin, vanhalla naisella.linjat voi olla silti auki? :)
- arkipiru
davalyan kirjoitti:
linjat voi olla silti auki? :)
miesväki on jo kotiutunut joten ole huletta, huomenna sitten taas poistuu.
arkipiru kirjoitti:
miesväki on jo kotiutunut joten ole huletta, huomenna sitten taas poistuu.
pitkälti tuntuu menevän ;)))
- arkipiru
davalyan kirjoitti:
pitkälti tuntuu menevän ;)))
Se puhelinlinja näyttää sittenkin olevan auki kun taas lähti muutama viesti.
arkipiru kirjoitti:
Se puhelinlinja näyttää sittenkin olevan auki kun taas lähti muutama viesti.
On se...poistopolitiikka edelleenkin ;)))))
Tuli väärä linkki ja poistin siksi, mutta nyt uusiksi.
Onhan jo joskaan ei FCI:n hyväksymänä vanhaenglanninbuldoggi
http://www.sathy.fi/- arkipiru
mutta ei se silti paranna näitä koiria, jotka eivät enää kuule mitään, näe mitään eivätkä pysty edes hengittämään.
Tuntea ne kyllä pystyvät, kipua. arkipiru kirjoitti:
mutta ei se silti paranna näitä koiria, jotka eivät enää kuule mitään, näe mitään eivätkä pysty edes hengittämään.
Tuntea ne kyllä pystyvät, kipua.asiana on päästää ystävä lepoon, mutta mutta kun ne kaikki rodun edustajat eivät ole sairaita.
Tiedätkö mulla ei esim. ole koskaan vielä ollut hengitysvaikeuksista kärsivää griffonia, vaikka niitä on jo monia ollut vuosikymmenten saatossa.
Yksi tutuistani kasvattaa Mopseja ja iloisia pitkäikäisiä kavereita.
Toinen tuttuni kasvattaa Kiinanpalatsikoiria ja kivoja sympaattisia vekkuleita nekin ja elävät pitkään.
Kummallakaan näistä jotka mainitsin ja samoin mun koirissa ei ole mitään liioiteltuja piirteitä päässä. Sieraimet ovat tarpeeksi isoja ja. . . . . . . .. . . .- arkipiru
umalehtinen kirjoitti:
asiana on päästää ystävä lepoon, mutta mutta kun ne kaikki rodun edustajat eivät ole sairaita.
Tiedätkö mulla ei esim. ole koskaan vielä ollut hengitysvaikeuksista kärsivää griffonia, vaikka niitä on jo monia ollut vuosikymmenten saatossa.
Yksi tutuistani kasvattaa Mopseja ja iloisia pitkäikäisiä kavereita.
Toinen tuttuni kasvattaa Kiinanpalatsikoiria ja kivoja sympaattisia vekkuleita nekin ja elävät pitkään.
Kummallakaan näistä jotka mainitsin ja samoin mun koirissa ei ole mitään liioiteltuja piirteitä päässä. Sieraimet ovat tarpeeksi isoja ja. . . . . . . .. . . .Joka ainoa koiria tunteva ihminen näkee, miten suurin osa näistä ihmisen parhaista ystävistä kituu ja voi huonosti.
Itse otit puheiksi griffinit ja mopsit; miksi koska ainakaan minä en niistä sanallakaan maininnut. - sairaita
arkipiru kirjoitti:
Joka ainoa koiria tunteva ihminen näkee, miten suurin osa näistä ihmisen parhaista ystävistä kituu ja voi huonosti.
Itse otit puheiksi griffinit ja mopsit; miksi koska ainakaan minä en niistä sanallakaan maininnut.Mutku se kalikka kalahtaa jne.
arkipiru kirjoitti:
Joka ainoa koiria tunteva ihminen näkee, miten suurin osa näistä ihmisen parhaista ystävistä kituu ja voi huonosti.
Itse otit puheiksi griffinit ja mopsit; miksi koska ainakaan minä en niistä sanallakaan maininnut.ja otin enkunbullankin;)) Mulle kaikki noi lättänaamat ovat rakkaita ja tiedän niistä aikas paljon.
Myös näyttelylinjaiset sakemannit ovat käyneet tutuksi ja tunnempa muutaman sakunkin kasvattajan joskin heillä ei ole pelkästään ulkomuoto tähtäimessä;))
Joskus tuntuu kuin sellaiset ihmiset joilla ei iknä ole ollut edes tuttua jolla olisi ollut jonkun rodun edustaja tuomitsevat tyystiin koko rodun periaatteesta kun ovat lukeneet tai kuulleet jotakin. Siis pelkkien kuulopuheiden perusteella. Yleisesti haukuttuja ovat juuri noi plättänokkaset tai sakemannit. Dobbereita ja rottiksia sitten taas haukutaan luonnevammaisiksi "tappajiksi"
Kuitenkin se todellinen huolen aihe luonteissa on just siinä ihmisen eksotiikan halussa. Halutaan väen väkisin tuoda tänne alkukantaisia rotuja joilla ei ole mitään mahdollisuutta juurikaan täällä toteuttaa sitä alkuperäistä tarkoitustaan. ..
Näin just pieni aika sitten ihanan sakemannin omistajansa kanssa. Tulivat mua tervehtimään ja sain halata sitä sakemannia kunnolla, ja sain pusun palkaksi.
Ihana narttu eipä siitä muuta voi sanoa ja terveennäköiset liikkeet .- arkipiru
umalehtinen kirjoitti:
ja otin enkunbullankin;)) Mulle kaikki noi lättänaamat ovat rakkaita ja tiedän niistä aikas paljon.
Myös näyttelylinjaiset sakemannit ovat käyneet tutuksi ja tunnempa muutaman sakunkin kasvattajan joskin heillä ei ole pelkästään ulkomuoto tähtäimessä;))
Joskus tuntuu kuin sellaiset ihmiset joilla ei iknä ole ollut edes tuttua jolla olisi ollut jonkun rodun edustaja tuomitsevat tyystiin koko rodun periaatteesta kun ovat lukeneet tai kuulleet jotakin. Siis pelkkien kuulopuheiden perusteella. Yleisesti haukuttuja ovat juuri noi plättänokkaset tai sakemannit. Dobbereita ja rottiksia sitten taas haukutaan luonnevammaisiksi "tappajiksi"
Kuitenkin se todellinen huolen aihe luonteissa on just siinä ihmisen eksotiikan halussa. Halutaan väen väkisin tuoda tänne alkukantaisia rotuja joilla ei ole mitään mahdollisuutta juurikaan täällä toteuttaa sitä alkuperäistä tarkoitustaan. ..
Näin just pieni aika sitten ihanan sakemannin omistajansa kanssa. Tulivat mua tervehtimään ja sain halata sitä sakemannia kunnolla, ja sain pusun palkaksi.
Ihana narttu eipä siitä muuta voi sanoa ja terveennäköiset liikkeet .kasvattajana ja pitkäaikaisena griffonien omistajana enkä suinkaan halua tuomita sinua, mutta vaikka itsekin olen henkeen ja vereen sakemanni-ihminen, myönnän silti sen jalostuksen menneen pieleen kuten myöskin näiden "lättänokkaisten" kehityksessä.
Jos koiran kehitys näyttää selvästi pahenevan, miksi sitä pitää jatkaa kun toinenkin mahdollisuus on???
Eikö tämä sairaalloinen jalostus vastaa NATSISAKSAN halua muuttaa rotu arjalaiseksi, määrättyyn suuntaan ihmisen mieleen??? - ''''''''''''''''
arkipiru kirjoitti:
kasvattajana ja pitkäaikaisena griffonien omistajana enkä suinkaan halua tuomita sinua, mutta vaikka itsekin olen henkeen ja vereen sakemanni-ihminen, myönnän silti sen jalostuksen menneen pieleen kuten myöskin näiden "lättänokkaisten" kehityksessä.
Jos koiran kehitys näyttää selvästi pahenevan, miksi sitä pitää jatkaa kun toinenkin mahdollisuus on???
Eikö tämä sairaalloinen jalostus vastaa NATSISAKSAN halua muuttaa rotu arjalaiseksi, määrättyyn suuntaan ihmisen mieleen???Mutta kun hän RAKASTAA *plättänokkia* !!!
Ja ohan hän halannut sakemanniakin, ja oikeen pusunkin saanut :=DD se on kuule jo koiratietämystä se. - arkipiru
'''''''''''''''' kirjoitti:
Mutta kun hän RAKASTAA *plättänokkia* !!!
Ja ohan hän halannut sakemanniakin, ja oikeen pusunkin saanut :=DD se on kuule jo koiratietämystä se.tuon kummoisempia mielipiteitä, niin miksi kirjoitat ollenkaan???
- hahaaahaa
arkipiru kirjoitti:
tuon kummoisempia mielipiteitä, niin miksi kirjoitat ollenkaan???
Miten haukullisel vois olla mielipiteitä koirista?
Se on päivät yöt palstalla jokainen alotus on sille tilaisuus purkaa pahaa oloa. Se istuu koko ajan koneen ääressä yötä myöten, tämä palsta auki ja seiskan julkkisjuorut... Kun tulee uus alotus on se haukullisen ilottomassa elämässä jonkinlainen tapahtuma, miten se vois olla laittamatta jotain törkeyksiä että sais vastauksia ja huomiota... Tiiän aikas paljon sen elämästä... ;))) arkipiru kirjoitti:
kasvattajana ja pitkäaikaisena griffonien omistajana enkä suinkaan halua tuomita sinua, mutta vaikka itsekin olen henkeen ja vereen sakemanni-ihminen, myönnän silti sen jalostuksen menneen pieleen kuten myöskin näiden "lättänokkaisten" kehityksessä.
Eikö tämä sairaalloinen jalostus vastaa NATSISAKSAN halua muuttaa rotu arjalaiseksi, määrättyyn suuntaan ihmisen mieleen???painaa valtavasti se ettei lähdetä jalostamaan yhtä yksityiskohtaa liikaa.
Toki mainitsemissani roduissa niitä sairaaloisia piirteitä löytyy, ja niille ei olla eikä saada olla sokeita.
Esimerkiksi griffoneissa mulla on mielettömän hyvä tuuri ollut päästessäni valmiiseen kunnon narttulinjaan joilla on hyvä pää ilmeineen. Ei liioiteltu.
Eräskin vaiettu yksityiskohta ns. "turkkiroduissa" on mielestäni se kun turkki on jo niin pitkä että se laahaa maata.- arkipiru
hahaaahaa kirjoitti:
Miten haukullisel vois olla mielipiteitä koirista?
Se on päivät yöt palstalla jokainen alotus on sille tilaisuus purkaa pahaa oloa. Se istuu koko ajan koneen ääressä yötä myöten, tämä palsta auki ja seiskan julkkisjuorut... Kun tulee uus alotus on se haukullisen ilottomassa elämässä jonkinlainen tapahtuma, miten se vois olla laittamatta jotain törkeyksiä että sais vastauksia ja huomiota... Tiiän aikas paljon sen elämästä... ;)))Hommaatko sen hoitoon, niin jos sinulla on mahdollisuuksia???
'''''''''''''''' kirjoitti:
Mutta kun hän RAKASTAA *plättänokkia* !!!
Ja ohan hän halannut sakemanniakin, ja oikeen pusunkin saanut :=DD se on kuule jo koiratietämystä se.halannut tuttusi koiraa jonka näet ekan kerran???? Erittäin sosiaalinen ja erittäin iloinen ihanuus tämä halaamani ja pusuttamani sakemanni on. Tulin sen tapaamisesta todella iloiselle tuulelle;)) Ja niin terveen oloinen ja näköinen liikkeissäänkin.
Ja mitä tulee plättänokkaisiin rotuihin olen aivan myyty niiden ilmeisiin. Kauniimpaa ja ihanampaa ei voi ollakkaan, ja varjele miten ne osaavat puhua ja pelata ilmeillään.
No kyllä minä voin kantaa ottaa,sitä samaa kuin ennenkin...
Eli en lähtisi mihinkään hävityslinjalle,ellei ensin koeteta tehdä asioita paremmaksi oikein toden teolla.Eli pyritään pois ääripiirteistä yhteistuumin,kohti niitä alkuperäisempiä rotumääritelmän mukaisia koiria,kaikilta osin.
Jos hävityslinjalle lähdettäisiin,niin taitaisi tulla jo pelkästään virkakoirapuolelle hankala tilanne...
Ja myöskin roturisteytysten tekemistä voisi todella alkaa kunnolla miettimään,varsinkin pienipopulaatioisissa roduissa,jossa ehkä tarvitaan suurempaa karsintaa.
Minulla on täällä melkein 12 vuotias koira,erittäin terveenä ollut,ja vieläkin melkoisessa iskukyvyssä,jolla sisarukset elossa ja vielä äitikin.
Tuntuu vähän hämmentävältä ajatuskin,että rotu pitäisi joidenkin mielestä hävittaa vaan ulkonäöstä johtuen.Ongelmat tiedostan hyvin tosin tämän,kuin muunkin rodun puolesta,ongelmarttomia kun ei ihan helppo taida olla nykypäivänä löytää,mutta ne mistä ne tulee,niin pitäisi tunnustaa.- Roduissa joissa
sitä esiintyy pitäisi olla pakollinen tutkimus syringomyelian varalta.
Eräs kääpiökoirakasvattaja kertoi palstalla että tutkimus on liian kallis, siksi ei sitä teettänyt.
Raha on siis täekeämpi kuin terve koira.
Eräs kasvattaja väitti näkevänsä alle vuoden ikäisestä koirasta onko sillä perinnöllisiä sairauksia ja siten hän voi käyttää tutkimattomia koiria astutukseen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725