Kissaklinikka Felina

Kokemuksia?

Hei,

Onko kellään kokemuksia kissaklinikka Felinasta Kampissa? Millainen hintataso esim. sterilointi? Hammaskiven/ hampaan poisto? Onko muita hyviä kissoihin tottuneita eläinlääkäriasemia Helsingin keskustassa? Kissani on vaikea matkakumppani, niin toivoisin, kuten varmasti sekin, suoraan pääseväni operaatioon, ilman turhia reissaamisia :)

10

4904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia,,

      ei ole kuin se, että olen saanut Suvi Pohjola-Stenroosilta erinomaista ja ystävällistä palvelua ihan puhelimitse kun kissani sairastui vakavasti, ja täällä kaukana kaukana Pohjois-Suomessa ei vastaavia kissaklinikoita ole. Hän oli minulle mukava ja avulias vaikka kissani ei tosiaankaan potilaitaan ole, eikä tule koskaan olemaan kiitos välimatkan.
      Muusta en voi sanoa, kuin että ainakin Suvi on alansa huippu!!!

      • Elena Anastasia

        Toinen Helsingissä oleva kissaklinikka on Catvet Haagassa. Erittäin asiantuntevat eläinlääkärit ja todella ystävälliset hoitajat. Suosittelen lämpimästi!


      • spinoff
        Elena Anastasia kirjoitti:

        Toinen Helsingissä oleva kissaklinikka on Catvet Haagassa. Erittäin asiantuntevat eläinlääkärit ja todella ystävälliset hoitajat. Suosittelen lämpimästi!

        Todettakoon, että CatVet Kissaklinikan perustivat vajaa vuosi sitten kolme entistä kokenutta Felinan eläinlääkäriä...


    • aurinkoinen nainen

      hintoja en muista ,mutta kyllä suosittelen ehdottomasti!! olen jo vuosia hoidatuttanut kisujani siellä ja joka kerta saanut erittäin hyvää palvelua ja parasta hoitoa kisuilleni!!

    • Pepita Lopez

      ja lämminhenkistä kohtelua. Kallista mutta hintansa arvoista, ja neuvoja saa sitten puhelimitsekin. Hätätapauksissa pääsee ajanvarauksen ohi ja vakipotilaille etsitään aina aika ajallaan esim. pistossarjan jatkoihin.

    • andia10

      Valitettavasti omat kokemukseni Felinasta eivät ole pelkästään hyviä. Uskon, että lääkäreiden ammattitaito on siellä periaatteessa eriättin hyvä, mutta välillä mietityttää, onko heidän toiminnassaan tervettä järkeä. Tiedän, että kissapiireissä jotkut muutkin pitävät Felinaa paikkana, jossa suhtaudutaan kissoihin vähän hysteerisesti. Aina ei tiedä, kenen etua siellä ajatellaan: kissan, kissaklinikan talouden vai hermostuneen omistajan etua... Kissa on luontokappale, johon ei tule suhtautua kuin vauvaan. Kissa ei pidä eläinlääkärikäynneistä eikä hoitotoimenpiteistä, joten mihinkään turhaan ja ylimääräiseen hoitoon kissaa ei pidä pakottaa. Kissa ei valitettavsti pidä siitäkään, että se pakotetaan joka päivä syömään lääkkeitä, joten pitäisi tarkoin harkita, milloin lääkkeet todella ovat tarpeen! Felinassa esim. kehotetaan syöttämään kaikille ulkokissoille päivittäin punkinestolääke! Lääkkeistä voi seurata erittäin ikäviä sivuoireita, joista kissa ei pysty kertomaan. Kaiken lisäksi sairaudet kuuluvat elämään... Haluan pitää omasta kissastani mahdollisimman hyvää huolta, sillä rakastan kisuani valtavasti. Yritän kuitenkin pitää mielessäni, että se on eläin eikä ymmärrä läheskään kaikkea, mitä sille ja sen ympärillä tapahtuu. Kissa ei ole pehmolelu eikä vauva, eikä ylihuolehtivaa medikalisaatiota pidä ulottaa kissoihin. Tätä Felinassa ei mielestäni oikein ymmärretä.

      • P.K.

        miten eri tavalla me asiat koemme. Itse olen käyttänyt kissojani yli 10v Felinassa ja minä olen saanut vaikutelman lämminhenkisestä ja asiakkaasta aidosti kiinnostuneesta kissaklinikasta jossa ei olla mitenkään hysteerisiä vaan tervejärkisiä.
        Punkinestolääkettä ei ole kehoitettu kertaakaan syömään vaikka punkkialueella asunkin, sen sijaan on kehoitettu tekemään päivittäinen punkkisyyni niin itselle kuin kissoille.

        Asiat voidaan nähdä niin eri lailla


      • kysyisin

        mikä on se lääke jota kissalle pitäisi syöttää punkkiestona päivittäin?

        Felinan perusperiaate on se, että potilas tutkitaan kerralla kunnolla ja huolellisesti jotta vaiva saadaan selvitettyä. Monilla klinikoilla ja lääkäreillä kun on tapana "juoksuttaa" sekä kissaa että omistajaa moneen kertaan näytillä jos kunnon tutkimusta ei tehdä. Se jos mikä stressaa kissaa ja omistajan rahakukkaroakin. Felinan ohjeissa kehotetaan omistajaa valmistautumaan huolella, eli ottamaan huomioon ja painamaan mieleen kissan kaikki oireet. Näillä tiedoilla he alkavat diagnosoida mahdollisia sairauksia ja mitä tutkimuksia sen selvittämiseksi vaaditaan. Omistajan kertomat tiedot antaa lääkärille jo paljon informaatiota, kunhan vaan omistaja on perillä kissansa oirekirjosta. Itse ainakin kerron lääkärille ensin omat epäilyni mahdollisesta taudista ja sitten kissan oireet; miksi niin epäilen. On kokemusta siitäkin, miten eräs lääkäri teki täysin päinvastaisen diagnoosin jos omistaja oli omat epäilynsä kertonut. Näissä hyvin usein oli lopulta omistaja ollut oikeilla jäljillä. On siis lääkäreitä ja lääkäreitä;)

        Itse olen pariin kertaan ajanut muutaman satakilometriä kyseiseen paikkaan ja ollut todella tyytyväinen toimintaan. Siellä kissoja käsitellään ja kohdellaan rauhallisesti, sinne ei muita eläimiä oteta, ettei tule siitäkään häiriötä. Tilat on reilut jotta jokaiselle potilaalle on hyvin tilaa olla - ei ole taudin levittämisriski niin suuri. Kovat äänet on siellä "kiellettyjä" jotta kissat ei säiky jne. Olen myöskin soittanut konsultaatioapua heiltä jos olen kokenut sitä tarvitsevani, sitä tekee myöskin oma lääkärini.

        Lääkärit ovat korkeasti koulutettuja ja kouluttautuneita juuri kissojen vaivoihin perehtyneitä. Tätä eläinlääketieteen osa-aluetta kun ei oikein missään opeteta valmiina, vaan lääkärin on itse haettava tietonsa muualta. Se tarkoittaa yleensä ulkomailta ja erilaisista seminaareista ja opiskelusta jossakin paikan päällä.

        Kissa ei pidä mistään pakottamisesta eikä toki lääkkeiden syömiseen pakottamisesta. Mutta entäs jos kissa antaakin syöttää ne lääkkeet ilman pakottamista? Ei kissalle ole tarvis aina pakolla tehdä asioita, vaan hyvinkin helpolla. Tuolla klinikalla otetaan huomioon todella suurella sydämellä kissan ominaispiireet eläimenä, mitä ei kyllä monella klinikalla voi sanoa tehtävän.

        Mutta onneksi jokaisella on mahdollisuus valita eläimensä lääkäri, eihän kaikkien kemiat toimi muutenkaan, miten sitten eläimen omistajan ja lääkärin voisi.


      • pissimissi
        kysyisin kirjoitti:

        mikä on se lääke jota kissalle pitäisi syöttää punkkiestona päivittäin?

        Felinan perusperiaate on se, että potilas tutkitaan kerralla kunnolla ja huolellisesti jotta vaiva saadaan selvitettyä. Monilla klinikoilla ja lääkäreillä kun on tapana "juoksuttaa" sekä kissaa että omistajaa moneen kertaan näytillä jos kunnon tutkimusta ei tehdä. Se jos mikä stressaa kissaa ja omistajan rahakukkaroakin. Felinan ohjeissa kehotetaan omistajaa valmistautumaan huolella, eli ottamaan huomioon ja painamaan mieleen kissan kaikki oireet. Näillä tiedoilla he alkavat diagnosoida mahdollisia sairauksia ja mitä tutkimuksia sen selvittämiseksi vaaditaan. Omistajan kertomat tiedot antaa lääkärille jo paljon informaatiota, kunhan vaan omistaja on perillä kissansa oirekirjosta. Itse ainakin kerron lääkärille ensin omat epäilyni mahdollisesta taudista ja sitten kissan oireet; miksi niin epäilen. On kokemusta siitäkin, miten eräs lääkäri teki täysin päinvastaisen diagnoosin jos omistaja oli omat epäilynsä kertonut. Näissä hyvin usein oli lopulta omistaja ollut oikeilla jäljillä. On siis lääkäreitä ja lääkäreitä;)

        Itse olen pariin kertaan ajanut muutaman satakilometriä kyseiseen paikkaan ja ollut todella tyytyväinen toimintaan. Siellä kissoja käsitellään ja kohdellaan rauhallisesti, sinne ei muita eläimiä oteta, ettei tule siitäkään häiriötä. Tilat on reilut jotta jokaiselle potilaalle on hyvin tilaa olla - ei ole taudin levittämisriski niin suuri. Kovat äänet on siellä "kiellettyjä" jotta kissat ei säiky jne. Olen myöskin soittanut konsultaatioapua heiltä jos olen kokenut sitä tarvitsevani, sitä tekee myöskin oma lääkärini.

        Lääkärit ovat korkeasti koulutettuja ja kouluttautuneita juuri kissojen vaivoihin perehtyneitä. Tätä eläinlääketieteen osa-aluetta kun ei oikein missään opeteta valmiina, vaan lääkärin on itse haettava tietonsa muualta. Se tarkoittaa yleensä ulkomailta ja erilaisista seminaareista ja opiskelusta jossakin paikan päällä.

        Kissa ei pidä mistään pakottamisesta eikä toki lääkkeiden syömiseen pakottamisesta. Mutta entäs jos kissa antaakin syöttää ne lääkkeet ilman pakottamista? Ei kissalle ole tarvis aina pakolla tehdä asioita, vaan hyvinkin helpolla. Tuolla klinikalla otetaan huomioon todella suurella sydämellä kissan ominaispiireet eläimenä, mitä ei kyllä monella klinikalla voi sanoa tehtävän.

        Mutta onneksi jokaisella on mahdollisuus valita eläimensä lääkäri, eihän kaikkien kemiat toimi muutenkaan, miten sitten eläimen omistajan ja lääkärin voisi.

        Mun kissojen kanssa käytiin aikoinaan sterilisaatioleikkauksessa (naaraiden) sekä myöhemmin hoidossa kun toisella ilmeni virtsakiviä. Kyllähän siellä kaikki mahdolliset tutkimukset varmaan tehtiin (ultrat, munuaisarvot, virtsan koostumuksen analysointi yms) ja laskukin tuli ihan kiitettävästi. Toisaalta tilanne selvitettiin tarkasti eikä jäänyt mitään arvailujen varaan. Maalla kasvaneena olen jonkin verran nähnyt eläinlääkäreitä joilla ei välttämättä ole kovin paljon tietämystä kissojen sairauksista eikä edes laitteita millä tehdä mitään kovin erikoisia tutkimuksia. Jos kissa on sulle tärkeä niin totta kai sille kannattaa hankkia parasta mahdollista hoitoa jos siihen vaan on varaa. Loppuenlopuksi, jos joudut käydä monta kertaa monessa paikassa ennenkuin tilanne selviää niin kalliksihan sekin tulee ja jos on kyse jostain vakavammasta niin siinä on jo kissan henki vaarassa.

        Tietty pääkaupunkiseudulla on varmasti muitakin hyviä eläinlääkäreitä jotka ehkä saattaa tulla vähän halvemmaksi kuin Felina. Tai en tiedä kun en ole oikestaan käynyt ja selvitellyt hintoja. Ruokia olen ostanut ja neuvoja kysynyt Itähelsingin eläinlääkäreiltä sekä Tapiolassa länsituulentiellä?, siinä ostarilla sijaitsevasta klinikalta. Molemmissa olen saanut hyviä neuvoja. Erityiseti Tapiolassa ovat aina tosi ystävällisiä. Se miinus oikeastaan Felinalle että aika kiireistä siellä mun mielestä on joten lääkäriltä ei välttämättä voi kysyä kaikkea mitä tarvitsisi tietää. Ilman muuta kannattaa itse aina selvitää asiasta niin paljon kuin pystyy koska ne ei siellä välttämättä tajua kertoa kaikkea jos asiakas ei osaa kysyä.


    • Anonyymi

      Osaako Felinassa ns. vaikeiden kissojen käsittelyn? Eli jos ei vielä anna pitää kiinni kunnolla ja tehdä hoitotoimenpiteitä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe