Liian seurallinen kissa?

Vicky

Tämä ei varsinaisesti ole ongelma, mutta hieman kiusallista tämä on.
Minulla on kaksi kissaa. Aikuisia leikattuja kolleja, löytökissoja molemmat. Tämä toinen, n.2 vuotta sitten minulle tullut, on "yliseurallinen". Käyn koulua, mutta olen illat ja viikonloput pääosin kotona. Silti tämä ei tunnu riittävän sille. Se seuraa perässäni vessaan ja samassa huoneessa on oltava koko ajan. Kotoa lähtiessäni kuulen, kuinka se jää huutamaan perääni. Rapsutettava olisi koko ajan. Heti kun asetun pitkäkseni sängylle, se tulee päälle makaamaan.
Toisen kissan hankin vuosi sitten seuraksi tälle toiselle, mutta se ei näytä auttavan. Ne kyllä leikkivät keskenään, mutta kissa on silti minusta niin kovin riippuvainen. Rakastan kyllä kissaani, enkä ikinä tekisi sille mitään pahaa, tai siitä luopuisi, mutta välillä tekisi suoraan sanottuna mieli heittää se seinään, kun en hetkeäkään saa olla rauhassa.

12

2630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -kisurakas-

      Jos mielessäsi käy ajatus joka on kauhistuttava "heittää kissa seinään" niin eiköhän olisi parempi hankkia kisulle pikaisesti uusi koti!!!

      • Minna

        Aika kauheaa, että ajattelet edes "leikilläsi" heittäväsi kissan seinään. Minä olisin todella otettu ja iloinen (mitä olen nytkin) jos kissani rakastaisi minua noin aidosti. Kissasi on saavuttanut luottamuksen siteen sinuun, älä ihmeessä riko sitä sidettä - silloin kissasi vieraantuu sinusta ja muista ihmisistä ja luottamuksen saavuttamiseen menee seuraavan kerran todella kauan josko se enää on mahdollistakaan. Anna aikaa kissallesi, se on velvollisuutesi koska olet lemmikin itsellesi ottanut.


      • Vicky
        Minna kirjoitti:

        Aika kauheaa, että ajattelet edes "leikilläsi" heittäväsi kissan seinään. Minä olisin todella otettu ja iloinen (mitä olen nytkin) jos kissani rakastaisi minua noin aidosti. Kissasi on saavuttanut luottamuksen siteen sinuun, älä ihmeessä riko sitä sidettä - silloin kissasi vieraantuu sinusta ja muista ihmisistä ja luottamuksen saavuttamiseen menee seuraavan kerran todella kauan josko se enää on mahdollistakaan. Anna aikaa kissallesi, se on velvollisuutesi koska olet lemmikin itsellesi ottanut.

        ..tekisi millekään eläimelle pahaa, varsinkaan omille kissoilleni! Mutta tämä kissa saa minut tuntemaan todella huonoa omaatuntoa, jos olen tunninkin poissa kotoa.
        Rakastan molempia kissojani yli kaiken, mutta riittääkö se tälle kissalle, siitä olen huolissani. Pakkohan minun on koulussa käydä.
        Tiedän, että koirilla on eroahdistusta, mutta voiko tällaista olla myös kissoilla? On sydäntäsärkevää jättää se kotiin itkemään.


      • Minna
        Vicky kirjoitti:

        ..tekisi millekään eläimelle pahaa, varsinkaan omille kissoilleni! Mutta tämä kissa saa minut tuntemaan todella huonoa omaatuntoa, jos olen tunninkin poissa kotoa.
        Rakastan molempia kissojani yli kaiken, mutta riittääkö se tälle kissalle, siitä olen huolissani. Pakkohan minun on koulussa käydä.
        Tiedän, että koirilla on eroahdistusta, mutta voiko tällaista olla myös kissoilla? On sydäntäsärkevää jättää se kotiin itkemään.

        ..on tottakai onnellinen kun saavut kotiin ja ikävöi sinua - siksi hän ei myöskään laskisi sinua silmistään ;) Tottakai koulut ja muut on käytävä ja kyllähän kissa aikanaan tottuu tuohon päivärytmiin, kunhan vain muistat antaa aikaa kissallesi silloin kun kotona olet. :)

        Itselläni on myös seurallinen kissa joka odottelee minua etuovella kuin tietäen koska tulen kotiin, vaikka aika ei ole aina sama.. Nykyään minua vastassa on kaksi kissaa, molemmat pojat aamuisinkin todella hellyyden kipeitä. Kissat saavatkin kaiken huomion meillä kun tulevat esim. aamulehden päälle. Vessassakaan ei saa käydä rauhassa, kun toinen pojista roikkuu kahvassa. Ja kehtaavat vielä jotkut ihmiset väittää että kissa olisi itsenäinen eikä yhtä seurallinen kuin koira, vai mitä ;)


      • Jansku
        Minna kirjoitti:

        ..on tottakai onnellinen kun saavut kotiin ja ikävöi sinua - siksi hän ei myöskään laskisi sinua silmistään ;) Tottakai koulut ja muut on käytävä ja kyllähän kissa aikanaan tottuu tuohon päivärytmiin, kunhan vain muistat antaa aikaa kissallesi silloin kun kotona olet. :)

        Itselläni on myös seurallinen kissa joka odottelee minua etuovella kuin tietäen koska tulen kotiin, vaikka aika ei ole aina sama.. Nykyään minua vastassa on kaksi kissaa, molemmat pojat aamuisinkin todella hellyyden kipeitä. Kissat saavatkin kaiken huomion meillä kun tulevat esim. aamulehden päälle. Vessassakaan ei saa käydä rauhassa, kun toinen pojista roikkuu kahvassa. Ja kehtaavat vielä jotkut ihmiset väittää että kissa olisi itsenäinen eikä yhtä seurallinen kuin koira, vai mitä ;)

        Moi!

        Minä kyllä tajuan täysin tunteesi..älä oo moksiskaan täällä tuomitsevista 'täydellisistä' ihmisistä. Totuus on se että ihan kuin lastenkin kanssa, on aivan normaalia että välillä 'menee hermot'. Ajatus että 'vois heittää kissan seinään' on SANONTA eikä tarkoita sitä että oikeasti niin koskaan tekisi! Ihmiset vaan tuppaa olemaan niin uskomattoman tuomitsevia, ja kukaan ei ääneen uskalla sanoa että myös negatiiviset tunteet on ihan ok-vaikka miten rakastaisi kissaansa taikka vaikka lastaan! Vai voiko joku vanhempi väittää ettei joskus näe punaista kun muksu rääkyy ja kiukuttelee??? Ei varmaankaan. Silti se ei tarkoita mitään käytännössä. Noniin tuliko selväksi? Heh.

        Asiaan: Sun kisut tosiaan tykkää susta NIIn paljon. Yritä vaan rapsutella sitä hellyydenkipeää heti kun tuut kotiin ja oikein paijata kunnolla. Sitten kun olet sitä mieltä että et halua sen oelvan sylissä enää, hellästi vaan laitat sen lattialle. Pikkuhiljaa se oppii kyllä. Koeta olla ottamatta liikaa paineita sen itksemisestä..kyllä katsos kissat nukkuu n.16h päivässä-eli varmaankin tutii melkein koko ajan kun olet poissa.

        Ajan kanssa..

        t. 2 kissan 'emo'


      • Vicky
        Jansku kirjoitti:

        Moi!

        Minä kyllä tajuan täysin tunteesi..älä oo moksiskaan täällä tuomitsevista 'täydellisistä' ihmisistä. Totuus on se että ihan kuin lastenkin kanssa, on aivan normaalia että välillä 'menee hermot'. Ajatus että 'vois heittää kissan seinään' on SANONTA eikä tarkoita sitä että oikeasti niin koskaan tekisi! Ihmiset vaan tuppaa olemaan niin uskomattoman tuomitsevia, ja kukaan ei ääneen uskalla sanoa että myös negatiiviset tunteet on ihan ok-vaikka miten rakastaisi kissaansa taikka vaikka lastaan! Vai voiko joku vanhempi väittää ettei joskus näe punaista kun muksu rääkyy ja kiukuttelee??? Ei varmaankaan. Silti se ei tarkoita mitään käytännössä. Noniin tuliko selväksi? Heh.

        Asiaan: Sun kisut tosiaan tykkää susta NIIn paljon. Yritä vaan rapsutella sitä hellyydenkipeää heti kun tuut kotiin ja oikein paijata kunnolla. Sitten kun olet sitä mieltä että et halua sen oelvan sylissä enää, hellästi vaan laitat sen lattialle. Pikkuhiljaa se oppii kyllä. Koeta olla ottamatta liikaa paineita sen itksemisestä..kyllä katsos kissat nukkuu n.16h päivässä-eli varmaankin tutii melkein koko ajan kun olet poissa.

        Ajan kanssa..

        t. 2 kissan 'emo'

        Kiitos positiivisesta palautteesta.
        Niin, harvemmin kukaan lapsilleen uutta kotia etsii, kun niihin välillä hermostuu.
        Joo, kyllähän tuo on selväsi rauhoittunut siitä, mitä oli esim. puolitoista vuotta sitten. Pelkää kai raukka, että hylkään sen. Välillä vain tuntuu, ettei mikään hellyyden määrä tai rapsuttelu riitä sille. No, onneksi tuo toinen kissa ei ole niin rapsutusten perään. Nyt vasta alkaa luottaa (oli todella arka kun minulle tuli, ei antanut edes koskea). On ilo seurata sen rohkaistumista ja itku meinasi tulla, kun se ekaa kertaa hyppäsi syliini nukkumaan; oli se niin ihana kokemus, kun tunsi voittaneensa aran kissan luottamuksen.
        Että tällainen "eläinrääkkääjä" minä olen :)


      • Saikku
        Vicky kirjoitti:

        Kiitos positiivisesta palautteesta.
        Niin, harvemmin kukaan lapsilleen uutta kotia etsii, kun niihin välillä hermostuu.
        Joo, kyllähän tuo on selväsi rauhoittunut siitä, mitä oli esim. puolitoista vuotta sitten. Pelkää kai raukka, että hylkään sen. Välillä vain tuntuu, ettei mikään hellyyden määrä tai rapsuttelu riitä sille. No, onneksi tuo toinen kissa ei ole niin rapsutusten perään. Nyt vasta alkaa luottaa (oli todella arka kun minulle tuli, ei antanut edes koskea). On ilo seurata sen rohkaistumista ja itku meinasi tulla, kun se ekaa kertaa hyppäsi syliini nukkumaan; oli se niin ihana kokemus, kun tunsi voittaneensa aran kissan luottamuksen.
        Että tällainen "eläinrääkkääjä" minä olen :)

        Mulla kans kissat erittäin hoidokipeitä, mutta ei ehkä niin paljon kuin sinun kirjoituksestasi päätellen. Ite olen tyytyväinen, että hoitoa kaipaavat, kun kaksi ensimmäistä viikkoa uudessa kodissa olivat vain sohvan takana ja pelkäsivät. Sitten menikin 1,5-2 kuukautta ennen kuin antoivat koskea.

        Vinkkinä kokeilehan laittaa korkea tuoli ikkunan eteen, josta voivat seurata maailman menoa. Minulla ainakin uros niin innoissaan siitä, että istuisi päivät perätysten vain katselemassa lintuja ja maailman menoa.


      • raggari
        Saikku kirjoitti:

        Mulla kans kissat erittäin hoidokipeitä, mutta ei ehkä niin paljon kuin sinun kirjoituksestasi päätellen. Ite olen tyytyväinen, että hoitoa kaipaavat, kun kaksi ensimmäistä viikkoa uudessa kodissa olivat vain sohvan takana ja pelkäsivät. Sitten menikin 1,5-2 kuukautta ennen kuin antoivat koskea.

        Vinkkinä kokeilehan laittaa korkea tuoli ikkunan eteen, josta voivat seurata maailman menoa. Minulla ainakin uros niin innoissaan siitä, että istuisi päivät perätysten vain katselemassa lintuja ja maailman menoa.

        meillä on myös sohva ikkunan edessä, että näkee "maailman menoa" ja huippukeksintö oli laittaa lintulauta ikkunan eteen, näin kissa pääsee seuraamaan lintuja lähietäisyydeltä...
        jäkätykselle ei tule loppua kun lintu sattuu siihen piipahtamaan... nyt jäkätetään myös naapurin koiralle ja lapsille, kärpäsille ja kaikelle mikä liikkuu...
        tämä on toiminut siten, että myös viikonloppuaamuisin olemme saaneet nukkua 6 pidempään, kun avaa sälekaihtimet jo illalla.


      • Soolo

        Heittää kissa seinään, on vaan sanonta, kun oikein ottaa päähän sen kolttoset.


    • Thoo

      Heips! kuule, se sun kisu ehkä pitää sinua sen äitinä..ja se vain tykkää sinusta. mulla on kans kisu (7kk.) ja se on ihan minun perään. Sen pitää päästä mun mukaan vessaan ja saunaankin se tulee.. alimmalla lauteilla istuu ja peseytyy ja rupeaa nukkumaan ja on siellä niin kauan kuin minäkin. Ja kun aamulla meen suihkuun/vessaan ja laitan vahingossa oven kiinni niin se kaaputtaa ovea ja maukuu niin kauan että mä päästän sen ovesta sisään. iltaisin kun katotaan poikakaverini kanssa telkkaria, niin se tulee minun syliin nukkumaan. viihtyy se poikakaverinikin sylissä ja varsinkin silloin kun minä en ole paikalla. Yöllä se nukkuu mun päällä.. tai ihan vieressä. Jos se siis päästetään makkariin yöksi. eli se on ihan mun vauva!!=)

    • miumaumoumau

      Itselläni on myös kissa joka on erittäin seurallinen yksilö, ja ei ole mikään rotu kissa vaikka hieman pidemmän turkin herra omistaakin. Ikääkin on jo 12 vuotta. Kulkee perässä kuin koira. Kissan kiintymyskin täytyy ansaida :) Älkää huutako ja räyhätkö niille eläimille niin niistäkin kasvaa ihan kilttejä kavereita.

    • Soolo

      Sinulla menee kuten minullakin. Kissani SOOLO kuule olohuoneestakin kun suljen makuuhuoneeni oven lukkoon. Parin minuutin päästä se on aukaisemassa vea, jolloin koirani Touho pääse makuuhuoneestani vapaasti liikkumaan, lopuksi asettuu olohuoneen sohvalle. Ilmeisesti rakastaa omaa ääntään, kun nykyisin, viime yö oli poikkeus,aloittaa haukkumisen äänilajin eri muodoissa.
      Eli minun on noustava täydessä unessa sängystäni, mentävä eteiseen kutsumaan TOUHOA, joka tulee un ehtii. Siinä vaiheessa on hermot mennä. Jos kissa ei aukaisisi ovea, Touho ei pääsisi muihin huoneisiin. Nyt menen ostamaan pienen hakasen, että kissani ei saa ovea auki.Raivostuttavaa herätä kesken syvää unta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe