Meille tuli koiran pentu virosta reilu vko sitten. Pentu voi hyvin muutaman päivän, jonka jälkeen alkoi ripuli ja oksentelu. Vienti eläinlääkärille paljasti mahdollisen parvo virus tartunnan (ei vahvistettu koska pentu sai rokotukset ko. virusta vastaan 4 päivää ennen oireiden alkamista), näyte voi olla positiivinen myös rokotuksen takia.
Koira on nyt tehohoidossa viikin eläinsairaalassa.
Me emme pentua virosta ottaessamme tienneet että tällainen virus (joka suomesta on onnistuttu kitkemään) on hyvinkin yleinen virossa, samoin rabies.
Koiralla oli siru ja kaikki rokotukset "kunnossa" passin mukaan. Tätähän emme mistään voi vahvistaa ovatko ne kunnossa vai eivät.
Eli ottakaa huomioon virosta koiraa hankkiessanne mitä riskejä siihen liittyy. Loppulasku tehohoidosta tulee olemaan n. 1500,00 eur.
Varoitus kaikille virosta pentua hakeville!
13
459
Vastaukset
Tuliko pentu teille suoraan kasvattajalta?Eli olette olleet suoraan yhteydessä kasvattajaan,kenties käyneet paikanpäällä ja ottaneet selvän,että on vastuullinen Viron kennelliittoon kuuluva kasvattaja?
Oletteko ilmoittaneet asiasta kasvattajalle ja mitä hän on sanonut?
Kiinnostaa tietää.- parvo pentu
Pentu tuli suoraan kasvattajalta. Emme käyneet paikan päällä, vaan omistaja toi pennun suomeen ja haimme hänet satamasta.
Valitettavasti ei tullut mieleen tarkistaa mitään edellä mainittuja seikkoja. Sen verran vielä tarkennan että pentu on sekarotuinen.
Tänään lähti kasvattajalle viesti, odotamme vastausta mielenkiinnolla... parvo pentu kirjoitti:
Pentu tuli suoraan kasvattajalta. Emme käyneet paikan päällä, vaan omistaja toi pennun suomeen ja haimme hänet satamasta.
Valitettavasti ei tullut mieleen tarkistaa mitään edellä mainittuja seikkoja. Sen verran vielä tarkennan että pentu on sekarotuinen.
Tänään lähti kasvattajalle viesti, odotamme vastausta mielenkiinnolla...Sorry,mutta suoraan sanoen,otsikkona pitäisi olla,että "varokaa ostamasta pentua huolimattomasti tai tyhmästi",ei niinkään ,että jossain paikassa olisi vikaa.Virossa kun on ihan samoin kuin suomessa ja muualla maailmassa,niin hyviä,kuin huonoja kasvattajia.Ostajien vastuuseen kuuluu se,että katsoo mitä toimintaa tukee,eli ottaa asioista kunnolla selvää.Ja tuo jo kertoo,että ei ole ainakaan hyvästä kasvattajasta ole kyse,jos tekee sekarotuisia.
Hyvä kasvattaja ei niitä tee,koska kasvattajan kuuluu jalostaa rotua,ei tehdä pentuja pelkästään.
Mutta pääasia,että pikkuinen selviää.
ps.Parvoa on suomessakin,mutta onneksi hyvin vähäisissä määrin.
Virossa tuskin sitä kunnon kasvattajilla,korostan siis kunnon kasvattajilla, sen pahemmin on ongelmana kuin täälläkään,enpä ole ainakaan kuullut,koska he myös huolehtivat asioista kunnolla.- olen juu
molossi kirjoitti:
Sorry,mutta suoraan sanoen,otsikkona pitäisi olla,että "varokaa ostamasta pentua huolimattomasti tai tyhmästi",ei niinkään ,että jossain paikassa olisi vikaa.Virossa kun on ihan samoin kuin suomessa ja muualla maailmassa,niin hyviä,kuin huonoja kasvattajia.Ostajien vastuuseen kuuluu se,että katsoo mitä toimintaa tukee,eli ottaa asioista kunnolla selvää.Ja tuo jo kertoo,että ei ole ainakaan hyvästä kasvattajasta ole kyse,jos tekee sekarotuisia.
Hyvä kasvattaja ei niitä tee,koska kasvattajan kuuluu jalostaa rotua,ei tehdä pentuja pelkästään.
Mutta pääasia,että pikkuinen selviää.
ps.Parvoa on suomessakin,mutta onneksi hyvin vähäisissä määrin.
Virossa tuskin sitä kunnon kasvattajilla,korostan siis kunnon kasvattajilla, sen pahemmin on ongelmana kuin täälläkään,enpä ole ainakaan kuullut,koska he myös huolehtivat asioista kunnolla.Hyvä kasvattaja pyrkii saamaan aikaan hyviä koiria. Joko rotukoiria tai sitten sekarotuisia.
- oippa
olen juu kirjoitti:
Hyvä kasvattaja pyrkii saamaan aikaan hyviä koiria. Joko rotukoiria tai sitten sekarotuisia.
Luettuani aloittajan viestin olen sitä mieltä, että meille on tullut pentu samaan aikaan. Itse olin myös totaalisen tietämätön Virossa esiintyvistä taudeista, esim. rabies. Jotenkin ajattelin, että passit ja muut kun on kunnossa, niin... Pentu kuoli parvoon. Vietiin myös eläinklinikalle, mutta tauti oli niin voimakas, että sanoivat tehohoidonkin olevan vain 50/50% mahdollisuuksilla onnistua, koska pentu oli niin pieni. Ja kun eläinlääkärin kanssa keskustelin mm. tästä väärennetty passi -asiasta, tulimme johtopäätökseen päästää pentu kärsimyksistään.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, joten en kaipaa sellaisia kommentteja lainkaan. Jos olisin tiennyt, että tällaista toimintaa harjoitetaan ihan julkisesti, en olisi ajatellut hetkeäkään ottaa pentua! ÄLKÄÄ HAKEKO KOIRANPENTUA naiselta, joka toimittaa niitä Hgin satamaan!! - aina vaan..................... :(
oippa kirjoitti:
Luettuani aloittajan viestin olen sitä mieltä, että meille on tullut pentu samaan aikaan. Itse olin myös totaalisen tietämätön Virossa esiintyvistä taudeista, esim. rabies. Jotenkin ajattelin, että passit ja muut kun on kunnossa, niin... Pentu kuoli parvoon. Vietiin myös eläinklinikalle, mutta tauti oli niin voimakas, että sanoivat tehohoidonkin olevan vain 50/50% mahdollisuuksilla onnistua, koska pentu oli niin pieni. Ja kun eläinlääkärin kanssa keskustelin mm. tästä väärennetty passi -asiasta, tulimme johtopäätökseen päästää pentu kärsimyksistään.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, joten en kaipaa sellaisia kommentteja lainkaan. Jos olisin tiennyt, että tällaista toimintaa harjoitetaan ihan julkisesti, en olisi ajatellut hetkeäkään ottaa pentua! ÄLKÄÄ HAKEKO KOIRANPENTUA naiselta, joka toimittaa niitä Hgin satamaan!!siltä tuo valitettavasti vaikuttaa. jos meinaatte hankkii viron,tai vaikka ihan kotimaan puoleltakin koiran niin älkää luottako sellasaeen kasvattajaan joka vaan tuo koiran johonkin asemalle vastaan. tällöinhän te ette pääse näkeen sitä,minkälaisista oloista pentuparka on edes lähtöisin. valitettavan usein useimmat pennun ostajat eivät lainkaan kiinnitä tähän kohtaan huomiota,mikä omalta osaltaan vain lisää vettä myllyyn,ja pentutehtailu jatkuu.
ihmiset ostaa niin mielellään söpön ja huokean pentukoiran,jonka todellisista taustoista ei tiedetä oikeastaan mitään. pahimmassa tapauksessa pennulla on jo valmiiksi joku tappava tuliainen mukana,ja saattaa jopa tartuttaa sitä eteenpäin oireettomana. tässä rytäkässä hyötyvät siis eniten pennun myyjä (ostohinta) ja eläinlääkärit (hoito ja tutkimuskulut)
joten kuinka halvaksi se "pimeäkoira" sit loppupeleissä tulee??
- Mopsin omistaja
Minä voisin taas kertoa positiivisen kokemuksen. Hankimme mopsi herran Virosta. Pari päivää meni ihan hyvin mutta sitten se alkoi, ripulointi ja oksentelu. Veimme eläinlääkäriin ja mopsukalla todettiin parvo. Kävimme pari päivää nesteytyksessä kunnes toinen lääkäri lähetti koiramme yliopistolliseen. Lääkärin kanssa soiteltiin päivittäin. Useaan otteeseen lääkäri kertoi arvojen menneen niin huonoiksi, että ei uskonut enää koiran selviytymiseen.
Vajaa viikko meni kun sain kaupassa ollessani ikimuistoisen puhelun. Koiramme arvot olivat parantuneet ja mopsukan voisi hakea kotiin.
Kotona mopsi herramme odottaa varmasti parhaillaan, että isäntäväki saapuu töistä kotiin ja tulee iloisesti häntää heiluttaen vastaan.
Parvo on todella petollinen pennuilla mutta haluan antaa tällä meidän tarinallamme positiivistä valoa :)- huolestasekaisin
Kiitos tästä. Meidän pentu nuy viikissä 24/7 patvon takia hoidossa. Tarttui desifioinnista huolimatta toiselta pennulta. Huoli on suuri. :'( ihana kuulla että onnellisesti on käynyt!
Meidän koiran arvot vielä toistaiseksi hyvät.
Vanha ketjuhan tämä mutta samaa asiaa :/
- Tervepentu
Itse ostin vuos sit pennun Virosta, sirutettuna passi yms.. pari sataa makso ja tuotiin ihan satamasta 20km pidemmälle. Ja nykypäivänäkin kaikki hyvin.
- Vierestä katellu
Tiedän yhden joka osti tehdas pennun sen takia koska kasvattajat kyseli liikaa, liikaa hintaa tai ei halunnu sitoutua mihinkää. Seuraus: koira on kahden trimmattavan rodun rakkauspakkaus täynnä takkuja kun omistaja ei halua maksaa trimmaajalle siistimisestä vaan saksii hieman pois itse. Ruoka on aivan kuraa välillä kissan raksuja ja välillä kaupan muonia. Haluaisi teettää pennut koirallaan ja pettyi kovasti kun oma narttuni olikin leikattu. Ei viitsi muuta kuin lenkittää koiraa ja lääkärissä käytiin vain pätemässä että oli laillinen tuonti.
Tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus että tehtaasta hakee nämä joille ei muuten myytäisi tai jotka ovat löysällä käyviä muuten.
Koira sitten kärsii moisesta ja saatetaan jopa antaa hetken päästä pois kun ei miellytä enää. - Ei FB:n jäsen
Miten voi olla, että ihmiset ei edelleenkään tiedä pentutehtailusta? Onko niin kiire saada koira itselle ettei ehdi lueskella koirasivuja ja kaikenlaisia ketjuja?
Pelkästään keltaisen pörssin myynti-ilmoitukset pitäisi panna miettimään halpojen koirien taustoja. Ei Viro ole mikään halpismaa, jossa rotukoirat olisivat huomattavasti halvempia kuin Suomessa.
Jokainen, joka on tehnyt huonon kaupan tai tietää sellaisesta kertokoon eteenpäin näitä tapauksia. Joku voisi laittaa facebookin keskusteluketjun asiasta.- poika sanoi niin
Minun mielestä siellä on jo ryhmä ko.asialle. Koitapas hakea fb:.n hakkutoiminnolla.
- totuus10
Tuossa taas faktaa elävästä elämästä
http://kideblogi.fi/500mileshigh/2013/03/17/kidustustehtaat/
Erittäin hyvää luettavaa ja odotetaan, mitä tuleman pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215594- 531675
- 211143
- 691017
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,53987Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom162958- 48908
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle57900Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.121889Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58848