Viisumi vaimolle Suomeen?

neuvojaplease

Voisiko joku antaa vinkkejä miten saan varmasti vaimolle viisumin Suomeen? Oleskelulupaa hakisimme sitten täällä, mikä on nykyisen lain ja Maahanmuuttoviraston mukaan täysin ok. Manilan Suomen suurlähetystö vastasi kysymyksiini viisumista tylysti ja suosittelee hakemaan oleskelulupaa sieltä, mutta emme todellakaan halua odottaa erillään sen käsittelyä puolta vuotta. Eli kaipaan kokemuksia sekä vinkkejä siitä, millainen viisumin kutsukirjeen tulee olla, mitä erityisiä liitteitä tässä tapauksessa, ym?

128

9632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jostain syystä

      tuntuu, että kaiken valtakunnan pösilöt pesiytyvät töihin Suomen suurlähetystöihin ympäri maailmaa! Anteeksi tämä avautuminen, mutta siltä vain tuntuu, kun itse kokee tai lukee/kuulee näistä kokemuksista.

      Itselläni ei ole kokemusta kyseisestä suurlähetystöstä, mutta sen sijaan olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja aikoinaan me saimme aivan asiallisia neuvoja ja apua soittamalla ulkoministeriöön. Siellä ystävällinen puhelinääni kertoi tarkkaan, mitä kaikkea vapaamuotoisesta kutsukirjeestä pitää ilmetä sekä mitä kaikkea muuta tarvitaan hakemuksen liitteeksi.

      Ja ehdottomasti kannattaa tulla Suomeen turistiviisumilla ja jättää vasta täällä avioliittostatukseen perustuva hakemus. Suurlähetystön kautta sellaisen saamiseen menee parhaimmassa tapauksessa pieni ikuisuus!

    • Kovan työn tehnyt

      Suomen suurlähetystössä Manilassa on nyt töissä sellainen porukka, että tuhlaat vain aikaa hakemalla viisumia sieltä. Joudut antamaan jos jonkinlaista selvitystä ja vastaus on sen jälkeen sataprosenttisesti yksinkertainen EI.

      Miksi näin?

      Kaikenlaiset urpot hankkivat takavuosina tyttöystävilleen turistiviisumin Suomeen ja Suomeen saavuttuaan he menivät maistraatissa heti naimisiin, vaikka olivat suurlähetystölle vakuuttaneet, että kysymys on vain tutustumiskäynnistä. Vaimoni (Filippiineiltä) ystäväpiirissä on 3-4 noita urpoäijien puolisoita, jotka ovat suurlähetystöä huijaamalla saaneet turistiviisumulla naisen Suomeen.

      Urpot saivat aikaan sen, ettei viisumia irtoa sitten kirveelläkään, jos poikaystävä on Suomessa. Vaikka rehellisesti olet jo naimisissa ja kaikki on OK, niin tarpeeksi kusetettu suurlähetystö Manilassa, ei viisumia kovin helposti tarjoile.

      Kiitosta voit lähettää läskeille kaljaveikoille, jotka menivät sieltä mistä aita on matalin ja tekivät rehellisellä pelillä toimiville tilanteen hyvin vaikeaksi. Todella, näiden 3-4 naisen miehet ovat todella urpoja, kun olen heitä tavannut ja heidän lähes lapsimorsiammet ikäero 20-30 vuotta, eli panopuun tänne hankkivat. Jotkut näistä idiooteista, eivät ole vaivautuneet edes rekistreröimään avioliittoansa Filippiineille, koska ei näitä laiskoja kaljamahoja panemisen lisäksi kiinnosta, kuin halpa kalja.

      Filippiinan puolisot voidaan jakaa kahteen kastiin. Kovan työn tehneet, Filippiineillä naimisiin menneet ja rehellisellä pelillä liikkeellä olleet kunnon miehet ja sitten yhteiskunnan rupusakki läskit kaljamahat, jotka huijaamalla ja kikkailemalla saivat tyttöystävän "turistina" Suomeen ja mennä paukauttivat täällä naimisiin.

      • Vaikealta kuulostaa

        mutta tätyy vielä miettiä. Otammeko noin kuukauden ja muutaman Manilan lentomatkan riskin säästääksemme mahdollisesti viisi kuukautta. Erossa oleminen on joka tapauksessa raastavaa.

        On ikävää, jos muutamat pösilöt ovat noin toimillaan pilanneet muiden mahdollisuudet. Lähetystön kanta tuntuu olevan jo ennalta tuomitseva..voittehan te hakea, mutta ei varmasti mene läpi. Lähtökohtaisestihan jokainen on ilmeisesti rikollinen, vaikka olisikin laillisesti mennyt Filippiineillä naimisiin. Ja painottivat, että "Filippiinit on todellinen laittoman maahanmuuton riskivaltio". Saanen kysyä mitä laittoman maahanmuuton riskiä on siinä, että haluaa käyttää oikeuttaan asua samassa maassa vaimonsa kanssa?

        Suurlähetystönhän pitäisi auttaa kansalaisiaan ja heidän perheitään. Tuntuu valta nousseen heillä hattuun. Tässä tapauksessa aivan toivoisi, että tämänkin voisi ratkaista korruptiolla kuten maassa on tapana. Mutta ei taida onnistua.


      • mahal kita vaan
        Vaikealta kuulostaa kirjoitti:

        mutta tätyy vielä miettiä. Otammeko noin kuukauden ja muutaman Manilan lentomatkan riskin säästääksemme mahdollisesti viisi kuukautta. Erossa oleminen on joka tapauksessa raastavaa.

        On ikävää, jos muutamat pösilöt ovat noin toimillaan pilanneet muiden mahdollisuudet. Lähetystön kanta tuntuu olevan jo ennalta tuomitseva..voittehan te hakea, mutta ei varmasti mene läpi. Lähtökohtaisestihan jokainen on ilmeisesti rikollinen, vaikka olisikin laillisesti mennyt Filippiineillä naimisiin. Ja painottivat, että "Filippiinit on todellinen laittoman maahanmuuton riskivaltio". Saanen kysyä mitä laittoman maahanmuuton riskiä on siinä, että haluaa käyttää oikeuttaan asua samassa maassa vaimonsa kanssa?

        Suurlähetystönhän pitäisi auttaa kansalaisiaan ja heidän perheitään. Tuntuu valta nousseen heillä hattuun. Tässä tapauksessa aivan toivoisi, että tämänkin voisi ratkaista korruptiolla kuten maassa on tapana. Mutta ei taida onnistua.

        edellisiin kirjoituksiin.

        Filippiinit on kehitysmaa, joten kehitysmaiden kohdalla viisumin saanti on todella vaikeaa, toisin kuin esimerkiksi Thaimaan kohdalla, jossa juuri monasti noin menetellään.

        Voin myös kertoa, että kyseessä on feministitanttojen temmelyskenttä vailla järkeä tai edes todellista empatiaa taikka välittämistä kyseisen maan naisia kohtaan. Hurskastellaan kaikenmaailman seminaareissa, mutta todellisuudessa ainut tarkoitus on sulkea rajat näiltä naisilta keinoja kaihtamatta ja joskus lain rajamailla kulkien.

        Turhaan syytät näitä miehiä, koska koko homman takana on kukkahattutätien armeija ja ihmekkös tuo, onhan ne naiset siellä jotain spesiaalia, joten pelottaisi minuakin tanttana täällä.

        Itse olen mennyt naimisiin Filippiineillä ja asunut siellä ja liittoni on rekistöröity molemmissa maissa.

        Ja ihan turhaan haet sitä turistiviisumia. Menen naimisiin siellä ja sitten hoidat paprut kuntoon ja koko hommaan menee aikaa 3 - 4 kuukautta ja tämäkin lähinnä virallistamisprosessin takia Filippiineillä. Unohda suurlähetystön poppoo ja pidä hyvät suhteet maahanmuuttovirastoon. Jos asiat heille selität oikein ja asianmukaiset paprut on, niin tyttös ja sinä ette siittä toimistosta joudu muutamaa viikkoa pitempään odotteleen lupaanne.


      • Mitä tarkoitat
        mahal kita vaan kirjoitti:

        edellisiin kirjoituksiin.

        Filippiinit on kehitysmaa, joten kehitysmaiden kohdalla viisumin saanti on todella vaikeaa, toisin kuin esimerkiksi Thaimaan kohdalla, jossa juuri monasti noin menetellään.

        Voin myös kertoa, että kyseessä on feministitanttojen temmelyskenttä vailla järkeä tai edes todellista empatiaa taikka välittämistä kyseisen maan naisia kohtaan. Hurskastellaan kaikenmaailman seminaareissa, mutta todellisuudessa ainut tarkoitus on sulkea rajat näiltä naisilta keinoja kaihtamatta ja joskus lain rajamailla kulkien.

        Turhaan syytät näitä miehiä, koska koko homman takana on kukkahattutätien armeija ja ihmekkös tuo, onhan ne naiset siellä jotain spesiaalia, joten pelottaisi minuakin tanttana täällä.

        Itse olen mennyt naimisiin Filippiineillä ja asunut siellä ja liittoni on rekistöröity molemmissa maissa.

        Ja ihan turhaan haet sitä turistiviisumia. Menen naimisiin siellä ja sitten hoidat paprut kuntoon ja koko hommaan menee aikaa 3 - 4 kuukautta ja tämäkin lähinnä virallistamisprosessin takia Filippiineillä. Unohda suurlähetystön poppoo ja pidä hyvät suhteet maahanmuuttovirastoon. Jos asiat heille selität oikein ja asianmukaiset paprut on, niin tyttös ja sinä ette siittä toimistosta joudu muutamaa viikkoa pitempään odotteleen lupaanne.

        asioiden selittämisellä oikein maahanmuuttovirastolle? Keskustelin heidän virkailijansa kanssa jo aikaisemmin ja kysyin, onko mitään mahdollisuuksia nopeuttaa käsittelyä. Vastaus oli ei, keskimääräinen käsittelyaika on viisi kuukautta ja sillä sipuli.


      • Vaimo jo sieltä
        mahal kita vaan kirjoitti:

        edellisiin kirjoituksiin.

        Filippiinit on kehitysmaa, joten kehitysmaiden kohdalla viisumin saanti on todella vaikeaa, toisin kuin esimerkiksi Thaimaan kohdalla, jossa juuri monasti noin menetellään.

        Voin myös kertoa, että kyseessä on feministitanttojen temmelyskenttä vailla järkeä tai edes todellista empatiaa taikka välittämistä kyseisen maan naisia kohtaan. Hurskastellaan kaikenmaailman seminaareissa, mutta todellisuudessa ainut tarkoitus on sulkea rajat näiltä naisilta keinoja kaihtamatta ja joskus lain rajamailla kulkien.

        Turhaan syytät näitä miehiä, koska koko homman takana on kukkahattutätien armeija ja ihmekkös tuo, onhan ne naiset siellä jotain spesiaalia, joten pelottaisi minuakin tanttana täällä.

        Itse olen mennyt naimisiin Filippiineillä ja asunut siellä ja liittoni on rekistöröity molemmissa maissa.

        Ja ihan turhaan haet sitä turistiviisumia. Menen naimisiin siellä ja sitten hoidat paprut kuntoon ja koko hommaan menee aikaa 3 - 4 kuukautta ja tämäkin lähinnä virallistamisprosessin takia Filippiineillä. Unohda suurlähetystön poppoo ja pidä hyvät suhteet maahanmuuttovirastoon. Jos asiat heille selität oikein ja asianmukaiset paprut on, niin tyttös ja sinä ette siittä toimistosta joudu muutamaa viikkoa pitempään odotteleen lupaanne.

        >>Turhaan syytät näitä miehiä, koska koko homman takana on kukkahattutätien armeija ja ihmekkös tuo

        Juuri noiden urpojen takia, homma oli niin v***n vaikeaa. Lisäksi Manilassa taitaa suurlähetystön (suurlähettiläs) pomo olla mies tätänykyä, eikä tuossa 3-hengen(suomalaisessa) miehityksessä, kovin valtavaa kukkahattutäti armeijaa ole.

        Itse olen mennyt naimisiin myös Filippiineillä ja kyllä vaimon sieltä kotiin saa, jos asiat on kunnossa, mutta mitään pikatoimituksesta on turha haaveilla. Ilman tuota urpoporukkaa, joka homman pilasi, vaimot silloin tällöin pääsi Suomeen turistiviisumilla. Vuoden 2006 jälkeen, en ole kuullut yhdenkään vaimon tulleen Suomeen turistiviisumilla, mutta korjatkaa palstalaiset jos olen väärässä.

        Vuosina 2005 ja 2006 maahan tuli nollle vitun kaljamahaääliöille tyttöystäviä turistiviisumilla ja lähipiirissäni on KOLME perseenreikää, jotka onnistuivat suurlähetystöä kusettamaan "tutustumismatkoilla" Osa noista anusaukoista, jopa esiintyy uskovaisina, joten hehheh rehellistä sakkia.

        Nämä kolme anusaukkoa (anteeksi vaan) ovat jatkaneet samaa persereikäkusetusta täällä Suomessa, eli sosiaaliturvan väärinkäyttöä ynnä muuta paskaa. Juuri nämä anusaukot ovat juuri näille kukkahattutädeille ja muille femakoille sitä polttoainetta, josta noita kauhujuttuja hyväksikäytöstä revitään.


      • mahal kita vaan
        Mitä tarkoitat kirjoitti:

        asioiden selittämisellä oikein maahanmuuttovirastolle? Keskustelin heidän virkailijansa kanssa jo aikaisemmin ja kysyin, onko mitään mahdollisuuksia nopeuttaa käsittelyä. Vastaus oli ei, keskimääräinen käsittelyaika on viisi kuukautta ja sillä sipuli.

        Jos sinulla on riittävästi asumista ja oleskelua vaimosi kotimaassa, jos sukulaisesi (veljet, siskot, äiti, isä) ovat myöskin tavanneet tulevan vaimosi ja tästä kaikesta on todisteet, niin maahanmuuttovirastossa ei teidän tapaukseen tuhlata aikaa ja venytetä. Selvät tapaukset otetaan alkukäsittelyssä pois, ja epäselvät lähtee jonoon jossa aika 5 kuukautta ja jos menee tuon 5 kuukauden yli, on syytä varautua kielteiseen päätökseen.

        Järki mukaan hommaan.


      • Mahal Kita vaan
        Vaimo jo sieltä kirjoitti:

        >>Turhaan syytät näitä miehiä, koska koko homman takana on kukkahattutätien armeija ja ihmekkös tuo

        Juuri noiden urpojen takia, homma oli niin v***n vaikeaa. Lisäksi Manilassa taitaa suurlähetystön (suurlähettiläs) pomo olla mies tätänykyä, eikä tuossa 3-hengen(suomalaisessa) miehityksessä, kovin valtavaa kukkahattutäti armeijaa ole.

        Itse olen mennyt naimisiin myös Filippiineillä ja kyllä vaimon sieltä kotiin saa, jos asiat on kunnossa, mutta mitään pikatoimituksesta on turha haaveilla. Ilman tuota urpoporukkaa, joka homman pilasi, vaimot silloin tällöin pääsi Suomeen turistiviisumilla. Vuoden 2006 jälkeen, en ole kuullut yhdenkään vaimon tulleen Suomeen turistiviisumilla, mutta korjatkaa palstalaiset jos olen väärässä.

        Vuosina 2005 ja 2006 maahan tuli nollle vitun kaljamahaääliöille tyttöystäviä turistiviisumilla ja lähipiirissäni on KOLME perseenreikää, jotka onnistuivat suurlähetystöä kusettamaan "tutustumismatkoilla" Osa noista anusaukoista, jopa esiintyy uskovaisina, joten hehheh rehellistä sakkia.

        Nämä kolme anusaukkoa (anteeksi vaan) ovat jatkaneet samaa persereikäkusetusta täällä Suomessa, eli sosiaaliturvan väärinkäyttöä ynnä muuta paskaa. Juuri nämä anusaukot ovat juuri näille kukkahattutädeille ja muille femakoille sitä polttoainetta, josta noita kauhujuttuja hyväksikäytöstä revitään.

        sen selitti asian lähetystössä? Muuten se suurlähettiläs ei käsittele paskaakaan niitä hakemuksia, vaan kaksi suomalaisrouvaa ja kaksi filippiiniläistä virkailijaa.

        Oletkin ensimmäinen tapaus, joka syyttäämeitä miehiä tästä hommasta. Itse taas olen tavannut muita miehiä, ja jokaisella samat kokemukset lähetystön asenteesta, mutta kukaan ei ole vielä keksinyt syytellä muita miehiä:D

        Toinen virhe sinulta tekstissäsi, tunnen ihan viimevuosilta useita, jotka ovat tulleet tänne sieltä turistiviisumilla vieraileen ja osa mennyt naimisiin täällä ja osa filippiineillä ja joillain taas suhde on lossahtanut vierailun jälkeen.

        Turistiviisumin saanti vaatii vierailuja siis vierailuja Filippiineillä ja nyt ei puhuta 2-3 viikon reissuista.


      • Hinde mo alam ang sinasabi mo.
        Mahal Kita vaan kirjoitti:

        sen selitti asian lähetystössä? Muuten se suurlähettiläs ei käsittele paskaakaan niitä hakemuksia, vaan kaksi suomalaisrouvaa ja kaksi filippiiniläistä virkailijaa.

        Oletkin ensimmäinen tapaus, joka syyttäämeitä miehiä tästä hommasta. Itse taas olen tavannut muita miehiä, ja jokaisella samat kokemukset lähetystön asenteesta, mutta kukaan ei ole vielä keksinyt syytellä muita miehiä:D

        Toinen virhe sinulta tekstissäsi, tunnen ihan viimevuosilta useita, jotka ovat tulleet tänne sieltä turistiviisumilla vieraileen ja osa mennyt naimisiin täällä ja osa filippiineillä ja joillain taas suhde on lossahtanut vierailun jälkeen.

        Turistiviisumin saanti vaatii vierailuja siis vierailuja Filippiineillä ja nyt ei puhuta 2-3 viikon reissuista.

        >>sen selitti asian lähetystössä? Muuten se suurlähettiläs ei käsittele paskaakaan niitä hakemuksia, vaan kaksi suomalaisrouvaa ja kaksi filippiiniläistä virkailijaa.

        Oleetko tosissasi, pölhökustaa, ettei esimieheltä kysytä ratkaisuihin apua,-) Vaimolleni suurlähettiläs itse soitti ja kertoi, että asia on OK. Pliiiiiiis älä levitä paskaa.

        >>Oletkin ensimmäinen tapaus, joka syyttäämeitä miehiä tästä hommasta. Itse taas olen tavannut muita miehiä, ja jokaisella samat kokemukset lähetystön asenteesta, mutta kukaan ei ole vielä keksinyt syytellä muita miehiä:D

        Ilmeisesti itse olet ja lähipiirisi koostuu kyseisestä (kaljanlitkijä) aineksesta. Niin, täytyyhän se suomalainen femakkoarmeija löytää, vaikka kahdesta/kolmesta virkailijasta. Toki lökäpöksy kaljan ryystäjä ei näe itsessä mitään vikaa, kun 30-vuotta nuorempaa lasta suurlähetystöön kiikuttaa.


        >>Toinen virhe sinulta tekstissäsi, tunnen ihan viimevuosilta useita, jotka ovat tulleet tänne sieltä turistiviisumilla vieraileen ja osa mennyt naimisiin täällä ja osa filippiineillä ja joillain taas suhde on lossahtanut vierailun jälkeen.

        Totesin korjatkaa jos muuta tiedätte. Ilmeisesti kajaremmisi osaa asiota hoidella mallikkaasti ;-)


      • on pitkä
        mahal kita vaan kirjoitti:

        Jos sinulla on riittävästi asumista ja oleskelua vaimosi kotimaassa, jos sukulaisesi (veljet, siskot, äiti, isä) ovat myöskin tavanneet tulevan vaimosi ja tästä kaikesta on todisteet, niin maahanmuuttovirastossa ei teidän tapaukseen tuhlata aikaa ja venytetä. Selvät tapaukset otetaan alkukäsittelyssä pois, ja epäselvät lähtee jonoon jossa aika 5 kuukautta ja jos menee tuon 5 kuukauden yli, on syytä varautua kielteiseen päätökseen.

        Järki mukaan hommaan.

        No pari reissua oon tehnyt, yhteensä 5 viikkoa. Ei todellakaan ollut mahdollisuuksia sinne sukulaisia lennättää. Eli tämäkö on sitten epäselvä tapaus? Mitä muita todisteita ja perusteluja kannattaa esittää, että ei joutuisi tohon 5 kk jonoon?

        Onko sulla inside tietoa, vai miten oot maahanmuuttoviraston toiminnasta niin hyvin perillä?


      • mahal kita vaan
        Hinde mo alam ang sinasabi mo. kirjoitti:

        >>sen selitti asian lähetystössä? Muuten se suurlähettiläs ei käsittele paskaakaan niitä hakemuksia, vaan kaksi suomalaisrouvaa ja kaksi filippiiniläistä virkailijaa.

        Oleetko tosissasi, pölhökustaa, ettei esimieheltä kysytä ratkaisuihin apua,-) Vaimolleni suurlähettiläs itse soitti ja kertoi, että asia on OK. Pliiiiiiis älä levitä paskaa.

        >>Oletkin ensimmäinen tapaus, joka syyttäämeitä miehiä tästä hommasta. Itse taas olen tavannut muita miehiä, ja jokaisella samat kokemukset lähetystön asenteesta, mutta kukaan ei ole vielä keksinyt syytellä muita miehiä:D

        Ilmeisesti itse olet ja lähipiirisi koostuu kyseisestä (kaljanlitkijä) aineksesta. Niin, täytyyhän se suomalainen femakkoarmeija löytää, vaikka kahdesta/kolmesta virkailijasta. Toki lökäpöksy kaljan ryystäjä ei näe itsessä mitään vikaa, kun 30-vuotta nuorempaa lasta suurlähetystöön kiikuttaa.


        >>Toinen virhe sinulta tekstissäsi, tunnen ihan viimevuosilta useita, jotka ovat tulleet tänne sieltä turistiviisumilla vieraileen ja osa mennyt naimisiin täällä ja osa filippiineillä ja joillain taas suhde on lossahtanut vierailun jälkeen.

        Totesin korjatkaa jos muuta tiedätte. Ilmeisesti kajaremmisi osaa asiota hoidella mallikkaasti ;-)

        Näemmä ei pysynyt pojalla housut, kun lähdettiin heti aukoon päätä. Sinä voit kuvitella mitä tahansa minusta, mutta totuus on tämä, että sieltä on tultu Suomeen vuoden 2006 jälkeen turistiviisumilla.

        Muutenkin vitun säälittävää alkaa täällä itkemään palstalla, ja luomaan itsestään jotain pyhimystä ja vaimostas äiti teresaa. Saatanan pikkukikkeli itket täällä, kuin pahin neiti ja syytätä muutamien kuukausien odottelusta toisia ihmisiä ja tuomitset heidän suhteitaan täällä. Paskahousuhan sinä olet ilmiselvästi ja taitaa ne lapsimorsian jtut olla omaa fantasiaasi?

        En ole vielä kertaakaan tavannut mitään 30 vuoden, enkä edes 20 vuoden ikäeroilla varustettuja pariskuntia täällä pelle, puhumattakaan kaljamahoista.

        Myöskin tämä samainen käytäntö turistiviisumin kohdalla on kaikissa kolmansien maiden lähertystöissä meillä, johtuen mahdollisuudesta nykyään hakea oleskelulupaa Suomesta käsin. Ennenhän tuota pystyi hakemaan ainoastaan hakijan kotimaasta, joten laki on tehnyt käytännössä lähetystöjen toiminnan sellaiseksi, etteivät he halua antaa turistiviisumia Suomeen mahdollisen väärinkäytöksen takia.

        Jos joku suurlähetystössä itkee kaljamahoista ja lapsimorsiammista, niin kyseinen henkilö puhu paskaa ja olisi syytä muistaa, että Thaimaasta tullaan jatkuvasti tuolla turistiviisumilla Suomeen ja jätetään niitä oleskelulupia täällä, ja eipä näytä kummoisesti haittaavan Thaimaan lähetystön lupien myöntämistahtia, joten?

        Ainoata ongelmat aikoinaan olivat sir vilin vaimonvälitystouhuissa, joista herran pieksut märkäkorva on aikaa jo 20 vuotta ja vili on kuopattu aikoja sitten, ja lietkö sinäkään silloin vielä muualla, kuin isäsi johtimissa.

        Muutenkin voisit nyrkillä tapettava pitää suus supussa ja keskittyä hoitamaan suhdettasi ja kiihkotumistasi, ettei pian tapahdu niin, että jahka naises ymmärtää Suomea paremmin, niin lähtee jonkun muun kelkkaan;)

        Niinkin on käynyt paremmissakin perheissä :D


      • Salamat vaan
        mahal kita vaan kirjoitti:

        Näemmä ei pysynyt pojalla housut, kun lähdettiin heti aukoon päätä. Sinä voit kuvitella mitä tahansa minusta, mutta totuus on tämä, että sieltä on tultu Suomeen vuoden 2006 jälkeen turistiviisumilla.

        Muutenkin vitun säälittävää alkaa täällä itkemään palstalla, ja luomaan itsestään jotain pyhimystä ja vaimostas äiti teresaa. Saatanan pikkukikkeli itket täällä, kuin pahin neiti ja syytätä muutamien kuukausien odottelusta toisia ihmisiä ja tuomitset heidän suhteitaan täällä. Paskahousuhan sinä olet ilmiselvästi ja taitaa ne lapsimorsian jtut olla omaa fantasiaasi?

        En ole vielä kertaakaan tavannut mitään 30 vuoden, enkä edes 20 vuoden ikäeroilla varustettuja pariskuntia täällä pelle, puhumattakaan kaljamahoista.

        Myöskin tämä samainen käytäntö turistiviisumin kohdalla on kaikissa kolmansien maiden lähertystöissä meillä, johtuen mahdollisuudesta nykyään hakea oleskelulupaa Suomesta käsin. Ennenhän tuota pystyi hakemaan ainoastaan hakijan kotimaasta, joten laki on tehnyt käytännössä lähetystöjen toiminnan sellaiseksi, etteivät he halua antaa turistiviisumia Suomeen mahdollisen väärinkäytöksen takia.

        Jos joku suurlähetystössä itkee kaljamahoista ja lapsimorsiammista, niin kyseinen henkilö puhu paskaa ja olisi syytä muistaa, että Thaimaasta tullaan jatkuvasti tuolla turistiviisumilla Suomeen ja jätetään niitä oleskelulupia täällä, ja eipä näytä kummoisesti haittaavan Thaimaan lähetystön lupien myöntämistahtia, joten?

        Ainoata ongelmat aikoinaan olivat sir vilin vaimonvälitystouhuissa, joista herran pieksut märkäkorva on aikaa jo 20 vuotta ja vili on kuopattu aikoja sitten, ja lietkö sinäkään silloin vielä muualla, kuin isäsi johtimissa.

        Muutenkin voisit nyrkillä tapettava pitää suus supussa ja keskittyä hoitamaan suhdettasi ja kiihkotumistasi, ettei pian tapahdu niin, että jahka naises ymmärtää Suomea paremmin, niin lähtee jonkun muun kelkkaan;)

        Niinkin on käynyt paremmissakin perheissä :D

        Olipa vuodatus ;-)

        Eipä tuohon voi todeta muutakun "ime sitä"


      • Mahal Kita vaan
        Salamat vaan kirjoitti:

        Olipa vuodatus ;-)

        Eipä tuohon voi todeta muutakun "ime sitä"

        huudetaan. Tarkista ensin omat huutosi peilin edessä ja odota sen jälkeen maltillisempia vastauksia.

        Edelleenkin Suomen suurlähetystön toiminta Filippiineillä on saanut keskusteluja myöskin aikaiseksi eduskunnan käytävillä, ja tämä on tietoa.

        Toinen fakta on, että sir vilin haamu kummittelee vaikka herra itse on jo kuollut ja kuopattu, sekä itse tapahtumista on aikaa lähes 20 vuotta.

        Turistiviisumeilla lennätetään Thaimaasta kouluttamattomia, kielitaidottomia baarityttöjä Suomeen lomalle, mutta jostain syystä Filippiinien suurlähetystö pitää suurimpina uhkina monasti kouluttautuneita, kielitaitoisia ja hyvin integroituvia varsin vahvoja ja itsenäisiä naisia.

        Kysmys kuuluu miksi ja siihen ei riitä todellakaan vastaus kaljamahaisista äijistä, ja toivotaan todellakin etteivät tuollaista sammakkoa ole päästäneet siellä ulos suustaan, vaan se on ihan sinun oma tulkintasi asioista.


      • mahal kita vaan
        on pitkä kirjoitti:

        No pari reissua oon tehnyt, yhteensä 5 viikkoa. Ei todellakaan ollut mahdollisuuksia sinne sukulaisia lennättää. Eli tämäkö on sitten epäselvä tapaus? Mitä muita todisteita ja perusteluja kannattaa esittää, että ei joutuisi tohon 5 kk jonoon?

        Onko sulla inside tietoa, vai miten oot maahanmuuttoviraston toiminnasta niin hyvin perillä?

        tarvitse lennättää, mutta hyvähän olisi, jos joku pääsisi teidän häihin sinne. Ota vuorotteluvapaata töistäsi, ja viivy Filippiineillä ainakin tuon virallistamisprosessin ajan, johon helpostikkin siellä tuhlaantuu pari kuukautta.

        Vuokralapuista todistukset, valokuvia häistä, chatti logit (joille ei paljoo arvoa anneta), passeista kopiot, jos sukulaisesi ovat yhteyksissä tulevaan vaimoosi, niin heiltä todistukset asiasta.

        Noi edes auttaa asiassa.

        ps. Äläkä ole yhteyksissä sinne suurlähetystöön, vasta sitten kun olette hakemassa oleskelulupaa Suomeen, niin olet yhteydessä heihin. Turhaan lähteä kysymään sieltä mitään neuvoja. Aina paras, jos menette yhdessä sinne lähetystöön, niin osaavat käyttäytyä asiallisesti siellä, kun on Suomalainen seuraamassa paikan päällä. Joka tapauksessa todistetaakka on teillä siellä aina, ja olette epäiltyjä kunnes toisin todistetaan.


      • Joo raiskaat tuota Mahal Kita
        Mahal Kita vaan kirjoitti:

        huudetaan. Tarkista ensin omat huutosi peilin edessä ja odota sen jälkeen maltillisempia vastauksia.

        Edelleenkin Suomen suurlähetystön toiminta Filippiineillä on saanut keskusteluja myöskin aikaiseksi eduskunnan käytävillä, ja tämä on tietoa.

        Toinen fakta on, että sir vilin haamu kummittelee vaikka herra itse on jo kuollut ja kuopattu, sekä itse tapahtumista on aikaa lähes 20 vuotta.

        Turistiviisumeilla lennätetään Thaimaasta kouluttamattomia, kielitaidottomia baarityttöjä Suomeen lomalle, mutta jostain syystä Filippiinien suurlähetystö pitää suurimpina uhkina monasti kouluttautuneita, kielitaitoisia ja hyvin integroituvia varsin vahvoja ja itsenäisiä naisia.

        Kysmys kuuluu miksi ja siihen ei riitä todellakaan vastaus kaljamahaisista äijistä, ja toivotaan todellakin etteivät tuollaista sammakkoa ole päästäneet siellä ulos suustaan, vaan se on ihan sinun oma tulkintasi asioista.

        En odottanut maltillista vastausta.

        Toisekseen pysyn kannassani, sillä lähipiirissäni on sinunkaltaisia intellektuelleja ainakin kolme kappaletta, joilla ei sitä kykyä katsoa peiliin ole.

        Mutta jotten aivan tukehtuisi tuohon narsistiseen ininään "syy on aina muissa" niin ota keksi ja juo jaffaa päälle ;-)


      • Mahal Kita vaan
        Joo raiskaat tuota Mahal Kita kirjoitti:

        En odottanut maltillista vastausta.

        Toisekseen pysyn kannassani, sillä lähipiirissäni on sinunkaltaisia intellektuelleja ainakin kolme kappaletta, joilla ei sitä kykyä katsoa peiliin ole.

        Mutta jotten aivan tukehtuisi tuohon narsistiseen ininään "syy on aina muissa" niin ota keksi ja juo jaffaa päälle ;-)

        Jospa ymmärtäisit ainoan henkilön tässä keskustelussa syyttäneen muita vastoinkäymisistään, olevan juuri sinä.

        No opetteleppa finninaama nyt hoitamaan se suhteesi kunnolla, ja keskity siihen aviovaimoosi ja kunnioita häntä sekä kohtele hyvin. Olethan sominut liiton Filippiineillä ja kuten tiedä heille se on kerran aamen ja tosi paikka, eivätkä he kaipaa nuoria pojankloppien seikkailumielijohteesta naimisiin suhteita:D

        Muutenkin vaikutat agressiiviselta hepulta, ja liekö alko-ongelmaakin jo ilmennyt? Pahalta näyttää ja veikkaankin tyttös ottavan hatkat jahka pysyvä oleskelulupa plakkarissa, ellet ryhdistäydy.

        ps. Filippiinat eivät tykkää ruikuttavista neideistä, kuten ei suomi tytötkään, ja liekö se syynä ettet täällä suomessa onnistunut parisuhdetta luomaankaan?


      • Pojat, pojat!
        Mahal Kita vaan kirjoitti:

        Jospa ymmärtäisit ainoan henkilön tässä keskustelussa syyttäneen muita vastoinkäymisistään, olevan juuri sinä.

        No opetteleppa finninaama nyt hoitamaan se suhteesi kunnolla, ja keskity siihen aviovaimoosi ja kunnioita häntä sekä kohtele hyvin. Olethan sominut liiton Filippiineillä ja kuten tiedä heille se on kerran aamen ja tosi paikka, eivätkä he kaipaa nuoria pojankloppien seikkailumielijohteesta naimisiin suhteita:D

        Muutenkin vaikutat agressiiviselta hepulta, ja liekö alko-ongelmaakin jo ilmennyt? Pahalta näyttää ja veikkaankin tyttös ottavan hatkat jahka pysyvä oleskelulupa plakkarissa, ellet ryhdistäydy.

        ps. Filippiinat eivät tykkää ruikuttavista neideistä, kuten ei suomi tytötkään, ja liekö se syynä ettet täällä suomessa onnistunut parisuhdetta luomaankaan?

        Vaihtakaa nyt jo ihmeessä meiliosoitteita, ja siirtykää solvaamaan toisianne privaatisti! Tämä ei nimittäin välitä teistä kummastakaan kovin tasokasta kuvaa...


      • Magandang Taglagas!
        Pojat, pojat! kirjoitti:

        Vaihtakaa nyt jo ihmeessä meiliosoitteita, ja siirtykää solvaamaan toisianne privaatisti! Tämä ei nimittäin välitä teistä kummastakaan kovin tasokasta kuvaa...

        Olet oikeassa, mutta osaltani "sanailu" päättyy.


      • Mahal Kita vaan
        Magandang Taglagas! kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta osaltani "sanailu" päättyy.

        että todellakin pystyisit olemaan vastaamatta, jos nyt laittaisin tuohon ala letkautukseesi vastauksen.

        Tunnut olevan niitä heppuja, joilla tellus pyörii oman napanöyhdän ympärillä;)


      • ainaaasiaan

        Harmittavan hieno alku oli tällä viestisarjalla " Miten saan Filippiini vaimon Suomeen" !! Itse olen lähdössä parin viikon päästä kyseistä asiaa hoitelemaan, vaikka parit taifuunit on jo maan saattanut aikamoiseen sekasortoon.........Minä ilmoittelen teille kuinka käy, ihan näin vain.......jotta saataisiin asiaan jotain pohjaa....??!!!!! Jatketaan asian käsittelyä tulevaisuudessa!!! Muuten.....olen ollut Manilan suurlähetystöön yhteydessä muutaman kerran sähköpostitse ja puhelimella, erittäin hyvää palvelua olen saannut...


      • Jep Asia on asiaa
        ainaaasiaan kirjoitti:

        Harmittavan hieno alku oli tällä viestisarjalla " Miten saan Filippiini vaimon Suomeen" !! Itse olen lähdössä parin viikon päästä kyseistä asiaa hoitelemaan, vaikka parit taifuunit on jo maan saattanut aikamoiseen sekasortoon.........Minä ilmoittelen teille kuinka käy, ihan näin vain.......jotta saataisiin asiaan jotain pohjaa....??!!!!! Jatketaan asian käsittelyä tulevaisuudessa!!! Muuten.....olen ollut Manilan suurlähetystöön yhteydessä muutaman kerran sähköpostitse ja puhelimella, erittäin hyvää palvelua olen saannut...

        Jep, vitjassa otettiin/otin (otin tarkoittaa pippeliä yhdellä Filippiinien kielistä, noin sivumennen sanoen ;-)) vähän turhaa pulttia, totuus löytyy kait juttujen keskeltä. Suurlähetystössä on ilmeisesti henkilökunnan vaihtuvuus verrattain suurta, sillä varsin eri nimiä ystäväpiirissäni heitellään, kun olen asioista juuri parin "urpon" ja "asiallisen" kanssa keskustellut. Kun itse asioita siellä hoitelin, niin suurlähettiläs oli Riitta Resch, joka oli todella asiallinen ja fiksu nainen, ei mitään vaikeuksia asioiden hoidossa (näyttää olevan nykyään Kyproksella). Uskon että oma käytös vaikuttaa, jos on itse ystävällinen ja asiallinen ja toimittaa pyydetyt domumentit ja todisteet suhteen/avioliiton aitoudesta, niin ainakin jo pelkästään sillä pääsee pitkälle. Jos suurlähetystössä öykkäröi ja kiukkusia sähköposteja/puheluja sorvailee, niin jarrua tulee varmasti.

        Mutta kuten totesin eri ihmiset, eri kokemukset.

        Onnea matkaan, toivottavasti kaikki menee hyvin.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        Jep Asia on asiaa kirjoitti:

        Jep, vitjassa otettiin/otin (otin tarkoittaa pippeliä yhdellä Filippiinien kielistä, noin sivumennen sanoen ;-)) vähän turhaa pulttia, totuus löytyy kait juttujen keskeltä. Suurlähetystössä on ilmeisesti henkilökunnan vaihtuvuus verrattain suurta, sillä varsin eri nimiä ystäväpiirissäni heitellään, kun olen asioista juuri parin "urpon" ja "asiallisen" kanssa keskustellut. Kun itse asioita siellä hoitelin, niin suurlähettiläs oli Riitta Resch, joka oli todella asiallinen ja fiksu nainen, ei mitään vaikeuksia asioiden hoidossa (näyttää olevan nykyään Kyproksella). Uskon että oma käytös vaikuttaa, jos on itse ystävällinen ja asiallinen ja toimittaa pyydetyt domumentit ja todisteet suhteen/avioliiton aitoudesta, niin ainakin jo pelkästään sillä pääsee pitkälle. Jos suurlähetystössä öykkäröi ja kiukkusia sähköposteja/puheluja sorvailee, niin jarrua tulee varmasti.

        Mutta kuten totesin eri ihmiset, eri kokemukset.

        Onnea matkaan, toivottavasti kaikki menee hyvin.

        yksi kymmenestä saa viisumin Suomeen, jos edes sekään. Jos menet naimisiin siellä, niin ette saa sitä turistiviisumia Suomeen, vaan odotatte kiltisti sitä oleskelulupa päätöstä.

        Fakta kaksi. Jos sinulla on vaikutusvaltaisia ystäviä täällä tai olet rikkaista piireistä, niin no problemos.

        Mitään tekemistä asialla ei ole hakijan tai hakijoiden asenteella, vaan puhtaasti käsittelijöiden mielivallasta.

        Onneksi Suomen ulkomaalaistoimistossa on järkeviä ihmisiä, ja siellä ne joilla on todelliset perusteet viettää perhe elämää ja liitto on aito, saavat viikossa parissa oleskeluluvan Suomeen.

        Suurlähetystössä tuntuu pätevän vain ja ainoastaan, sinun status, vaikutusvaltaiset ystävät taikka pärstäsi.

        Onnea vain suurlähetystöön ja jahka saatte kielteisen päätöksen, niin ota rohkeasti yhteyttä tänne, niin neuvotaan sinua miten saat vaimosi Suomeen.


      • jeeps jeeps
        Jep Asia on asiaa kirjoitti:

        Jep, vitjassa otettiin/otin (otin tarkoittaa pippeliä yhdellä Filippiinien kielistä, noin sivumennen sanoen ;-)) vähän turhaa pulttia, totuus löytyy kait juttujen keskeltä. Suurlähetystössä on ilmeisesti henkilökunnan vaihtuvuus verrattain suurta, sillä varsin eri nimiä ystäväpiirissäni heitellään, kun olen asioista juuri parin "urpon" ja "asiallisen" kanssa keskustellut. Kun itse asioita siellä hoitelin, niin suurlähettiläs oli Riitta Resch, joka oli todella asiallinen ja fiksu nainen, ei mitään vaikeuksia asioiden hoidossa (näyttää olevan nykyään Kyproksella). Uskon että oma käytös vaikuttaa, jos on itse ystävällinen ja asiallinen ja toimittaa pyydetyt domumentit ja todisteet suhteen/avioliiton aitoudesta, niin ainakin jo pelkästään sillä pääsee pitkälle. Jos suurlähetystössä öykkäröi ja kiukkusia sähköposteja/puheluja sorvailee, niin jarrua tulee varmasti.

        Mutta kuten totesin eri ihmiset, eri kokemukset.

        Onnea matkaan, toivottavasti kaikki menee hyvin.

        joidenkin menevän syljeskellen ja henkseleitä paukuttaen sinne. Jokainen Suomalainen mies osaa käyttäytyä virastoissa asiallisesti.


      • Öykkäröintiä nähnyt
        jeeps jeeps kirjoitti:

        joidenkin menevän syljeskellen ja henkseleitä paukuttaen sinne. Jokainen Suomalainen mies osaa käyttäytyä virastoissa asiallisesti.

        Että näin on:
        >>Jokainen Suomalainen mies osaa käyttäytyä virastoissa asiallisesti.


      • jeeps, jeeps
        Öykkäröintiä nähnyt kirjoitti:

        Että näin on:
        >>Jokainen Suomalainen mies osaa käyttäytyä virastoissa asiallisesti.

        tädit ottaa herneen nenään, kun kritiikkiä tulee. Ei sielä kukaan öykkäröi ;) Siinä seisoo jo kaveri magnum pistooli vyöllä vieressä vartiossa :D Eikä kukaan selvä järkinen haluaisi viettää yötä filippiiniläisessä vankilassa.


      • Jericho 941
        jeeps, jeeps kirjoitti:

        tädit ottaa herneen nenään, kun kritiikkiä tulee. Ei sielä kukaan öykkäröi ;) Siinä seisoo jo kaveri magnum pistooli vyöllä vieressä vartiossa :D Eikä kukaan selvä järkinen haluaisi viettää yötä filippiiniläisessä vankilassa.

        Itse hieman hämmästelin, kun aseharrastajana huomasin, että pienissä sisätiloissa vartioilla oli lonkalla revolvereja, joiden kaliiperi oli 357 tai 44 magnum. Jos 357 magnumilla ammut ihmistä parin metrin päästä, niin luoti sujahtaa läpi ja menee vielä kevytrakenteisen seinän läpi ja tappaa lisäksi seinän takana tärisseen virkailijan.

        Itse juuri suurlähetystössä ajattelin, kun näin vartijalla 357 magnum Colt python revolverin lonkalla, että voi vittu mikä idiootti, et taida tajuta aseesi/luotisi voimaa. Tuollaisiin sisätiloihin 9mm parabellum luoti on aivan tarpeeksi voimakas.


      • päätös
        Jericho 941 kirjoitti:

        Itse hieman hämmästelin, kun aseharrastajana huomasin, että pienissä sisätiloissa vartioilla oli lonkalla revolvereja, joiden kaliiperi oli 357 tai 44 magnum. Jos 357 magnumilla ammut ihmistä parin metrin päästä, niin luoti sujahtaa läpi ja menee vielä kevytrakenteisen seinän läpi ja tappaa lisäksi seinän takana tärisseen virkailijan.

        Itse juuri suurlähetystössä ajattelin, kun näin vartijalla 357 magnum Colt python revolverin lonkalla, että voi vittu mikä idiootti, et taida tajuta aseesi/luotisi voimaa. Tuollaisiin sisätiloihin 9mm parabellum luoti on aivan tarpeeksi voimakas.

        Enpä uskonut, että näin värikäs keskustelu tästä olisi syntynyt.. Ottamatta kantaa parin riitapukarin välien selvittelyyn haluan kiittää asiallisista neuvoista.

        Näillä eväillä päätettiin, että jätetään se viisumilla uhkapelaaminen väliin ja laitetaan pian oleskelupahakemus sisään. Mitään ihmeempiä kikkaluita tai todisteluja emme siihenkään laita, vaan lähinnä vain vaaditut dokumentit.

        Ilmeisesti ei ole oikotietä onneen, mutta hyvää kannattaa odottaa! Vertailuna voisi todeta, että suomalaisten akkojen kanssa saa helposti tuhlattua vuosiakin, eikä mitään jää käteen. Joten uudella kärsivällisellä asentella eteenpäin..ei tässä huolta, muutama kuukausi sinne tänne.


      • Melor
        päätös kirjoitti:

        Enpä uskonut, että näin värikäs keskustelu tästä olisi syntynyt.. Ottamatta kantaa parin riitapukarin välien selvittelyyn haluan kiittää asiallisista neuvoista.

        Näillä eväillä päätettiin, että jätetään se viisumilla uhkapelaaminen väliin ja laitetaan pian oleskelupahakemus sisään. Mitään ihmeempiä kikkaluita tai todisteluja emme siihenkään laita, vaan lähinnä vain vaaditut dokumentit.

        Ilmeisesti ei ole oikotietä onneen, mutta hyvää kannattaa odottaa! Vertailuna voisi todeta, että suomalaisten akkojen kanssa saa helposti tuhlattua vuosiakin, eikä mitään jää käteen. Joten uudella kärsivällisellä asentella eteenpäin..ei tässä huolta, muutama kuukausi sinne tänne.

        Mieltäni on jo pidemmän aikaa askarruttanut tämä asia, enkä oikeen tästäkään viestiketjusta saanut asiaa selville. Saako Filippiiniläisille helposti Turistiviisumin Suomeen, ja mistä tällaista turistiviisumia anotaan? Paljonko etukäteen pitäsi anoa? Olisi kiva jos osaisitte vastata, niin voisin paremmin suunitella.


      • ryhti-reiska
        Melor kirjoitti:

        Mieltäni on jo pidemmän aikaa askarruttanut tämä asia, enkä oikeen tästäkään viestiketjusta saanut asiaa selville. Saako Filippiiniläisille helposti Turistiviisumin Suomeen, ja mistä tällaista turistiviisumia anotaan? Paljonko etukäteen pitäsi anoa? Olisi kiva jos osaisitte vastata, niin voisin paremmin suunitella.

        JOs sano hae oleskelulupaa kannattaa hakea mulle sano myös ja viisumia hajin manilasta ...!tulos EI me on tosi nihkeittä. mikä kiire siinä on äkkiä saa vaan ongelmia jos ei mene kaikki putkeen .käy maassa pidä häät siellä valokuvia paljon niin hyvin menee mulla paikallispoliisi 6 kuukautta maahanmuutovirasto 3 viikkoa ok papperit..!


      • ryhti-reiska
        ryhti-reiska kirjoitti:

        JOs sano hae oleskelulupaa kannattaa hakea mulle sano myös ja viisumia hajin manilasta ...!tulos EI me on tosi nihkeittä. mikä kiire siinä on äkkiä saa vaan ongelmia jos ei mene kaikki putkeen .käy maassa pidä häät siellä valokuvia paljon niin hyvin menee mulla paikallispoliisi 6 kuukautta maahanmuutovirasto 3 viikkoa ok papperit..!

        Unodin laitaa minä anoin suomessa oleskelulupaa hänen puolesta..! sanovat maahanmuutovirastosta kysyvät minultta asioitta mutta ei kysynyt kun oli selvä juttu...! jos pitää maahanmuutovirastoon lähettää tehkää kunnon pohjat ei tule ongelmia meinaan jos epäilee lumeliitoa !


      • Melor
        ryhti-reiska kirjoitti:

        Unodin laitaa minä anoin suomessa oleskelulupaa hänen puolesta..! sanovat maahanmuutovirastosta kysyvät minultta asioitta mutta ei kysynyt kun oli selvä juttu...! jos pitää maahanmuutovirastoon lähettää tehkää kunnon pohjat ei tule ongelmia meinaan jos epäilee lumeliitoa !

        Et oikeen vastannut suoraan kysymykseeni, että onko mahdollista Filippiiniläisen saada helposti turistiviisumi Suomeen? Haluaisin tuoda henkilön tutustumaan Suomeen, enkä heti rynnätä naimisiin ilman että hän on edes käynyt Suomessa.


      • Manilan kävijä
        Melor kirjoitti:

        Et oikeen vastannut suoraan kysymykseeni, että onko mahdollista Filippiiniläisen saada helposti turistiviisumi Suomeen? Haluaisin tuoda henkilön tutustumaan Suomeen, enkä heti rynnätä naimisiin ilman että hän on edes käynyt Suomessa.

        Suurlähetystö pelkää, että menette Suomessa naimisiin ja tuore vaimo jää odottamaan oleskelulupaa Suomeen. Jos Suomessa oleskelulupa hylätään ja asia menee hallinto-oikeuteen, kun ilman muuta valitatte. Siinä ajassa ehdit panna vaimosi raskaaksi, eikä suomalaiselle miehelle raskaan olevaa koskaan käännytetä. Näin siis ajattelee suurlähetystä Manilassa.

        Poikkeuksia tietenkin on. Jos olet Nokian/Koneen/Wärtsilän insinööri/ekonomi niin no proplems. Jos olet tavallinen asentaja Erkki, niin todistelun ja vakuuttelun määrä on suurlähetystössä tuhatkertainen.

        Siis kysymykseen vastaus:
        >>että onko mahdollista Filippiiniläisen saada helposti turistiviisumi Suomeen?

        Riippuu aivan omasta asemastasi yhteiskunnallisessa nokkimisjärjestyksessäsi. Toiset saavat helpommin, kuin toiset.


      • RYHTI-REISKA
        Melor kirjoitti:

        Et oikeen vastannut suoraan kysymykseeni, että onko mahdollista Filippiiniläisen saada helposti turistiviisumi Suomeen? Haluaisin tuoda henkilön tutustumaan Suomeen, enkä heti rynnätä naimisiin ilman että hän on edes käynyt Suomessa.

        JOS SINULLE SANOTAAN ETTÄ HAE OLESKELULUPAA NIIN VOIN SANOA EI HELPOLLA VIISUMI IRTOA...! SIELLÄ ON NIIN MONTA JOKA ON TULLUT KÄYMÄÄN MUTTA EI PALANNUT .. HAE NIIN NÄET MITEN KÄY..! BOINTI ON MANILA ON NIHKEE KIRJOITAMAAN .. !.... SOITA MANILAAN ON PAIKALLISTA AIKAA 9-12 AUKI ... MITÄ ENEMÄN SINUT TUNTEE SITÄ HELPOMPI ON VIISUMI SAADA....!


      • kwapo ko
        Melor kirjoitti:

        Et oikeen vastannut suoraan kysymykseeni, että onko mahdollista Filippiiniläisen saada helposti turistiviisumi Suomeen? Haluaisin tuoda henkilön tutustumaan Suomeen, enkä heti rynnätä naimisiin ilman että hän on edes käynyt Suomessa.

        Voi saada Suomeen helvetillisen tappelun ja rahanmenon jälkeen. Eli vähintään muutama reissu sun pitää tehdä sinne ja oleskella siellä, niin voi olla pienen pienet mahkut. Jos taas tunnet vaikutusvaltaisia ystäviä, joilta saat tukea tai itse olet tunnetusti vaikuttaja, äveriäämpi ym, niin viisumi tulee.

        Jos olet tavallinen taatelin tallaaja niin silloin jonoon vaan, kuten muutkin oleskelulupaa odottamaan.

        Kyseessä ei ole sinun tai tyttösi vika, vaan ongelma on puhtaasti laissa ja lähetystön asenteessa.


      • HS
        kwapo ko kirjoitti:

        Voi saada Suomeen helvetillisen tappelun ja rahanmenon jälkeen. Eli vähintään muutama reissu sun pitää tehdä sinne ja oleskella siellä, niin voi olla pienen pienet mahkut. Jos taas tunnet vaikutusvaltaisia ystäviä, joilta saat tukea tai itse olet tunnetusti vaikuttaja, äveriäämpi ym, niin viisumi tulee.

        Jos olet tavallinen taatelin tallaaja niin silloin jonoon vaan, kuten muutkin oleskelulupaa odottamaan.

        Kyseessä ei ole sinun tai tyttösi vika, vaan ongelma on puhtaasti laissa ja lähetystön asenteessa.

        Kyllä minun nykyinen vaimo sai turistiviisumin ihan helposti. Kerran olin käynyt häntä tapaamassa siellä n. 6kk aiemmin. Lähetin hänelle vain kutsukirjeen,kopiot passistani ja leimoista filippiinien matkalta. Kutsussa kannattaa mainita että vastaat kaikista hänen kuluista täällä. 2 viikkoa meni ja viisumi myönnetty. Nyt meneillään oleskelulupa prosessi,paperit jätetty maanantaina Manilan lähetystöön. Viisumia eivät myönnä nyt. Avioliitto solmittiin Filippiineillä ja nyt odotellaan sitten päätöstä.


      • ryhti-reiska
        HS kirjoitti:

        Kyllä minun nykyinen vaimo sai turistiviisumin ihan helposti. Kerran olin käynyt häntä tapaamassa siellä n. 6kk aiemmin. Lähetin hänelle vain kutsukirjeen,kopiot passistani ja leimoista filippiinien matkalta. Kutsussa kannattaa mainita että vastaat kaikista hänen kuluista täällä. 2 viikkoa meni ja viisumi myönnetty. Nyt meneillään oleskelulupa prosessi,paperit jätetty maanantaina Manilan lähetystöön. Viisumia eivät myönnä nyt. Avioliitto solmittiin Filippiineillä ja nyt odotellaan sitten päätöstä.

        saako kysyä kuinka kauvan olit philipiineillä käymässä..! 21 päivää 3 kuukauta puolivuotta..! terv ryhti-reiska


      • HS
        ryhti-reiska kirjoitti:

        saako kysyä kuinka kauvan olit philipiineillä käymässä..! 21 päivää 3 kuukauta puolivuotta..! terv ryhti-reiska

        Olin 2 viikkoa siellä ensimmäisellä kerralla. Sitten n.6kk päästä anoi nykyinen vaimo turistiviisumia. Lähetin hänelle kutsukirjeen ja kopiot passin sivuista. Ei mitään ongelmaa saada viisumia ainakaan vuosi sitten.


      • HS
        HS kirjoitti:

        Olin 2 viikkoa siellä ensimmäisellä kerralla. Sitten n.6kk päästä anoi nykyinen vaimo turistiviisumia. Lähetin hänelle kutsukirjeen ja kopiot passin sivuista. Ei mitään ongelmaa saada viisumia ainakaan vuosi sitten.

        sen verran vielä että viisumia anoessa pitää hänellä olla edestakaiset liput varattuna ja viisumia noutaessa maksettuna. Matkavakuutus pitää olla myös.


      • tjaaah
        HS kirjoitti:

        sen verran vielä että viisumia anoessa pitää hänellä olla edestakaiset liput varattuna ja viisumia noutaessa maksettuna. Matkavakuutus pitää olla myös.

        "Eli vähintään muutama reissu sun pitää tehdä sinne ja oleskella siellä, niin voi olla pienen pienet mahkut. Jos taas tunnet vaikutusvaltaisia ystäviä, joilta saat tukea tai itse olet tunnetusti vaikuttaja, äveriäämpi ym, niin viisumi tulee.

        Jos olet tavallinen taatelin tallaaja niin silloin jonoon vaan, kuten muutkin oleskelulupaa odottamaan.

        Kyseessä ei ole sinun tai tyttösi vika, vaan ongelma on puhtaasti laissa ja lähetystön asenteessa."

        Tarinasihan vain vahvisti sen ettei yhdenvertaisuus toteudu lähetystössä.


      • 19+15

        Väität, että:
        "Urpot saivat aikaan sen, ettei viisumia irtoa sitten kirveelläkään, jos poikaystävä on Suomessa. Vaikka rehellisesti olet jo naimisissa ja kaikki on OK, niin tarpeeksi kusetettu suurlähetystö Manilassa, ei viisumia kovin helposti tarjoile."

        Lue tämä..


        "Ulkomaalaislaki uudistui 1.5.2004

        Aiemmin Suomen kansalaisen perheenjäsenen (esim. puolison) oli haettava oleskelulupaa ulkomailla ja odotettava siellä (esim. Filippiineillä) sen käsittelyä. Uuden lain mukaan hän voi tulla Suomeen hakemaan oleskelulupaa perhesiteen perusteella. Oleskeluluvan myöntää paikallispoliisi. "

        Jos et onnistunut saamaan viisumia tyttöystävällesi, on siitä turha syyttää muita!


      • epätoivon partaalla
        19+15 kirjoitti:

        Väität, että:
        "Urpot saivat aikaan sen, ettei viisumia irtoa sitten kirveelläkään, jos poikaystävä on Suomessa. Vaikka rehellisesti olet jo naimisissa ja kaikki on OK, niin tarpeeksi kusetettu suurlähetystö Manilassa, ei viisumia kovin helposti tarjoile."

        Lue tämä..


        "Ulkomaalaislaki uudistui 1.5.2004

        Aiemmin Suomen kansalaisen perheenjäsenen (esim. puolison) oli haettava oleskelulupaa ulkomailla ja odotettava siellä (esim. Filippiineillä) sen käsittelyä. Uuden lain mukaan hän voi tulla Suomeen hakemaan oleskelulupaa perhesiteen perusteella. Oleskeluluvan myöntää paikallispoliisi. "

        Jos et onnistunut saamaan viisumia tyttöystävällesi, on siitä turha syyttää muita!

        '"Ulkomaalaislaki uudistui 1.5.2004

        Aiemmin Suomen kansalaisen perheenjäsenen (esim. puolison) oli haettava oleskelulupaa ulkomailla ja odotettava siellä (esim. Filippiineillä) sen käsittelyä. Uuden lain mukaan hän voi tulla Suomeen hakemaan oleskelulupaa perhesiteen perusteella. Oleskeluluvan myöntää paikallispoliisi. "

        Jos et onnistunut saamaan viisumia tyttöystävällesi, on siitä turha syyttää muita! '

        Hieno asenne...

        Toimimme juuri tuon lain tarkoituksen mukaan. Kerroin lähetystössä että haluaisin avovaimoni ja pienen poikani Suomeen perhesiteiden perusteella että voimme hakea oleskelulupaa Suomessa. Tuohan on juuri lain tarkoitus. Manilan lähetystö haistatti kuvainnollisesti vitut.


      • epätoivon partaalla
        Manilan kävijä kirjoitti:

        Suurlähetystö pelkää, että menette Suomessa naimisiin ja tuore vaimo jää odottamaan oleskelulupaa Suomeen. Jos Suomessa oleskelulupa hylätään ja asia menee hallinto-oikeuteen, kun ilman muuta valitatte. Siinä ajassa ehdit panna vaimosi raskaaksi, eikä suomalaiselle miehelle raskaan olevaa koskaan käännytetä. Näin siis ajattelee suurlähetystä Manilassa.

        Poikkeuksia tietenkin on. Jos olet Nokian/Koneen/Wärtsilän insinööri/ekonomi niin no proplems. Jos olet tavallinen asentaja Erkki, niin todistelun ja vakuuttelun määrä on suurlähetystössä tuhatkertainen.

        Siis kysymykseen vastaus:
        >>että onko mahdollista Filippiiniläisen saada helposti turistiviisumi Suomeen?

        Riippuu aivan omasta asemastasi yhteiskunnallisessa nokkimisjärjestyksessäsi. Toiset saavat helpommin, kuin toiset.

        'Suurlähetystö pelkää, että menette Suomessa naimisiin ja tuore vaimo jää odottamaan oleskelulupaa Suomeen. '

        niin sepä onkin kummaa että uusi laki sanoo että juuri tuon pitäisi olla mahdollista...

        'Uuden lain mukaan hän voi tulla Suomeen hakemaan oleskelulupaa perhesiteen perusteella. Oleskeluluvan myöntää paikallispoliisi.'


      • sdfhEUJH35UYHETDJN<D
        jeeps, jeeps kirjoitti:

        tädit ottaa herneen nenään, kun kritiikkiä tulee. Ei sielä kukaan öykkäröi ;) Siinä seisoo jo kaveri magnum pistooli vyöllä vieressä vartiossa :D Eikä kukaan selvä järkinen haluaisi viettää yötä filippiiniläisessä vankilassa.

        on muuten suomen lähetystö suomen lakien alainen jopa filippiineillä eli ei se viiksiniekka magnuminsa kanssa tee sulle yhtän mitään..voin kertoa kokemuksesta.et pahaksi vaan tiskillä niin jo homma muuttuu


      • sieltä pääsee
        mahal kita vaan kirjoitti:

        Näemmä ei pysynyt pojalla housut, kun lähdettiin heti aukoon päätä. Sinä voit kuvitella mitä tahansa minusta, mutta totuus on tämä, että sieltä on tultu Suomeen vuoden 2006 jälkeen turistiviisumilla.

        Muutenkin vitun säälittävää alkaa täällä itkemään palstalla, ja luomaan itsestään jotain pyhimystä ja vaimostas äiti teresaa. Saatanan pikkukikkeli itket täällä, kuin pahin neiti ja syytätä muutamien kuukausien odottelusta toisia ihmisiä ja tuomitset heidän suhteitaan täällä. Paskahousuhan sinä olet ilmiselvästi ja taitaa ne lapsimorsian jtut olla omaa fantasiaasi?

        En ole vielä kertaakaan tavannut mitään 30 vuoden, enkä edes 20 vuoden ikäeroilla varustettuja pariskuntia täällä pelle, puhumattakaan kaljamahoista.

        Myöskin tämä samainen käytäntö turistiviisumin kohdalla on kaikissa kolmansien maiden lähertystöissä meillä, johtuen mahdollisuudesta nykyään hakea oleskelulupaa Suomesta käsin. Ennenhän tuota pystyi hakemaan ainoastaan hakijan kotimaasta, joten laki on tehnyt käytännössä lähetystöjen toiminnan sellaiseksi, etteivät he halua antaa turistiviisumia Suomeen mahdollisen väärinkäytöksen takia.

        Jos joku suurlähetystössä itkee kaljamahoista ja lapsimorsiammista, niin kyseinen henkilö puhu paskaa ja olisi syytä muistaa, että Thaimaasta tullaan jatkuvasti tuolla turistiviisumilla Suomeen ja jätetään niitä oleskelulupia täällä, ja eipä näytä kummoisesti haittaavan Thaimaan lähetystön lupien myöntämistahtia, joten?

        Ainoata ongelmat aikoinaan olivat sir vilin vaimonvälitystouhuissa, joista herran pieksut märkäkorva on aikaa jo 20 vuotta ja vili on kuopattu aikoja sitten, ja lietkö sinäkään silloin vielä muualla, kuin isäsi johtimissa.

        Muutenkin voisit nyrkillä tapettava pitää suus supussa ja keskittyä hoitamaan suhdettasi ja kiihkotumistasi, ettei pian tapahdu niin, että jahka naises ymmärtää Suomea paremmin, niin lähtee jonkun muun kelkkaan;)

        Niinkin on käynyt paremmissakin perheissä :D

        turistiviisumilla nainen suomeen. Juuri viime kesänä oli siskonpojan tyttöystävä suomessa kuukauden ja ei ollut mitään ongelmia viisumin suhteen. Ehkä siihen vaikutti sekin että he ovat samanikäisiä.
        Minulla saattaa olla vaikeuksia saada tuleva vaimoni suomeen vaikka hän on raskaana minulle koska hän on 30 vuotta ( :-D ) nuorempi minusta. Mutta jos ei onnistu niin muutan asumaan filppareille. Eipähän ole kylmä ja on paljon halvempi elää.


      • Z
        Melor kirjoitti:

        Mieltäni on jo pidemmän aikaa askarruttanut tämä asia, enkä oikeen tästäkään viestiketjusta saanut asiaa selville. Saako Filippiiniläisille helposti Turistiviisumin Suomeen, ja mistä tällaista turistiviisumia anotaan? Paljonko etukäteen pitäsi anoa? Olisi kiva jos osaisitte vastata, niin voisin paremmin suunitella.

        Moi,

        Kylla se viisumi melko helposti jarjestyy - kokemusta on. Nykyinen vaimoni sai viisumin Hong Kongin Suomen lahetystosta suht koht helposti.
        Tama vuonna 2005. Jonka jalkeen saannoliset vierailut ovat kayneet mukavasti - viisumit haettu niin Hong Kongista kuin manilasta. Kertaakaan ei ole tullut bumerangina takaisin.

        Luonnisesti hieman karsivallisyytta ja ymmarrysta - ja asiat hoituvat mainiosti. Toisin kuin Manila Immigraatiossa oleskeluluvan haussa - mutta en mene siihen en halua pilata kenekaan paivaa.

        Z


      • Anonyymi

        nyt oli puhe vaimosta eikä tyttöystävästä jos puhuttaisiin samasta asiasta
        viisumiohjeissa jo lukee että viisumia ei myönnetä suomessa naimisiin menoa varten
        mutta toinen juttu on se jos on jo mennyt filippiineillä naimisiin eikä jaksa odottaa 4-9 kuukautta paperinpyörittelyä
        voisiko täällä kirjoittavat ystävällisesti lukea otsikon
        eikä se nyt mikään ihmeellinen työ ole mennä naimisiin filippiineillä
        netistä löytyy ohjeet ja niitä noudattaen homma onnistuu
        aika paljonhan niitä papruja tarvii mutta onnistuu
        mutta liiton solmimisen jälkeen menee aikaa jonkun verran kaikenmaailman laillistuksiin eli
        1-2 kuukautta viikko avioliiton jälkeen avioliittotodistuksen laillistamiseen PSA
        jonka jälkeen leima DFA (vie 1-2 päivää)
        jonka jälkeen suomen konsulaattiin josta lähettävät suomeen ko. henkilön maistraattiin leimattavaksi , vie (2019 NOIN 6 VIIKKOA , tekevät tämän ilmaiseksi
        SITTEN TILATAAN AIKA SUOMEN KONSULAATISTA Manilasta (chino road eco building)
        netissä on monia eri osotteita ja välillä puhutaan norjan suurlähetystöstä cebussa ; ei hoida enää , muuttui 1.7.2019
        ajan saamiseen voi mennä myös 6 viikkoa tai vähemmän tai enemmän mutta jos sen tilaa samaan aikaan kun lähettää avioliittotodistuksen suomeen niin onhan siinä se 6 viikkoo aikaa odotella sopivaa aikaa
        Sitten voidaan hakea oleskelulupaa tai viisumia
        Eli tämä kaikki kun on menty naimisiin jo (toki naimispaperitkin vie aikaa ja rahaa leimoihin)
        ja häät tietenkin morsiamen kotikylässä :) eli syödään kokonaisena paistettu porsas
        filippiinan puolisot voidaan jakaa tämän perusteella vain yhteen kastiin ; ne jotka on naimisissa ja ne jotka eivät niin eivät myöskään ole puolisoita vaan tyttöystäviä
        Otsikon mukaan puhe oli vaimosta:)


      • Anonyymi
        mahal kita vaan kirjoitti:

        edellisiin kirjoituksiin.

        Filippiinit on kehitysmaa, joten kehitysmaiden kohdalla viisumin saanti on todella vaikeaa, toisin kuin esimerkiksi Thaimaan kohdalla, jossa juuri monasti noin menetellään.

        Voin myös kertoa, että kyseessä on feministitanttojen temmelyskenttä vailla järkeä tai edes todellista empatiaa taikka välittämistä kyseisen maan naisia kohtaan. Hurskastellaan kaikenmaailman seminaareissa, mutta todellisuudessa ainut tarkoitus on sulkea rajat näiltä naisilta keinoja kaihtamatta ja joskus lain rajamailla kulkien.

        Turhaan syytät näitä miehiä, koska koko homman takana on kukkahattutätien armeija ja ihmekkös tuo, onhan ne naiset siellä jotain spesiaalia, joten pelottaisi minuakin tanttana täällä.

        Itse olen mennyt naimisiin Filippiineillä ja asunut siellä ja liittoni on rekistöröity molemmissa maissa.

        Ja ihan turhaan haet sitä turistiviisumia. Menen naimisiin siellä ja sitten hoidat paprut kuntoon ja koko hommaan menee aikaa 3 - 4 kuukautta ja tämäkin lähinnä virallistamisprosessin takia Filippiineillä. Unohda suurlähetystön poppoo ja pidä hyvät suhteet maahanmuuttovirastoon. Jos asiat heille selität oikein ja asianmukaiset paprut on, niin tyttös ja sinä ette siittä toimistosta joudu muutamaa viikkoa pitempään odotteleen lupaanne.

        4-9 kuukautta odotellaan oleskelulupaa sen 3-4 kuukauden lisäksi
        meille ei viisumia myönnetty vaikka olimme laillisesti naimisissa suomessa ja f ilippiineillä
        suomessa laillistaminen kesti 6 viikkoa ja filppareilla 2,5 kuukautta eli 4 kuukautta yhteensä.
        Olkaa varovaisia kun menette vaimon kanssa etelänmatkalle voi olla ettei vaimo pääsekkään suomeen tosin js se on suomalainen niin se voi olla jopa eduksi
        voi johtaa onnellisempaan elämään


      • Anonyymi

        Mikähän saa ihmisen noin katkeraksi ja haukkumaan muita ihmisiä jos joku ei ole tehnyt niin kuin hän haluaa.


    • Balicasag

      No joo, olipas viestiketju. Mina olen hakenut tyttoystavalleni 12kk multi entry visan manilan lahetystosta, ilman vaadittua lentolippua tai matkavakuutusta ja hyvin asiallista palvelua saimme. Tuosta on tosin aikaa jo vuosia ja nykyaan olemme naimisissa. En tieda miten vaikeaa tuon viisumin saanti nykyaan on, mutta uskon vakaasti etta saat viisumin jos paperit ovat kunnossa.

      Aluksi keskustelimme paikallisen asiakaspalvelu henkilon kanssa, mutta asiat tuntuivat kovin monimutkaisilta ja pyysin saada puhua suomalaisen henkilon kanssa. Taman jalkeen asiat sujuivat hyvin nopeasti ja viisumin sai noutaa noin viikon kuluttua. Minulle jai ainakin hyvin positiivinen kuva Manilan lahetystosta.

      • ryhti-reiska

        Kiitos minä vaan kysyin kun mun vaimo on suomessa nyt . viisumia ei saatu. mutta maahanmuuttovirasto papperit vain 3 viikkoa.Manilassa ei niin kivoja ollut..! mulla paperit kunnossa kanssa kalliiit häät 3 kertaa maassa..!eli USKON VAKAASTI ON TAPAUS KOHTAINEN...!ok kiva kuulla jollakin on manilassa luistanut ...!hallusin vaan tietää kun on saatu kuinka helpolla irtosi millä ollolla maassa..! minulle ei merkitysta onneksi vaan tieto kun itse 3 viikkoa oli maahanmuutovirastossa niin hyvät papperit ei mitään kysynyt ...!minä tein hakemuksen suomesta käsin... kerto kysyvät minulta asioitta . mitään ei siis kysytty..ja vaimo suomeen...!


      • ....................

        12kk multi entry visan????

        No ihan ensinmäistä kertaa kuulin kyseisenkaltaisesta visasta, aina parenee. Voisitko ystävällisesti osoittaa jotain virallista lähdettä mistä voi lukea tuon kaltaisesta visasta;)

        Kas, kun itse tunnen vain ja ainoastaan turistiviisumin, jonka voimassa olo aika on 3 kk ja tämän jälkeen 6 kk kotimaassa.

        Oleskelulupa on sitten ihan ihan eri juttu,, kuin viisumi.

        Myöskin valaisetko vähän olitko töissä Filippiineillä tai sattuuko olemaan minkä tason kavereita suomessa;)

        Mitkä paperit kunnossa????

        Kaikki jotka anovat viisumia suomeen toimttava NBI paperin, jonka sinäkin voit halutessasi katsoa, joka sisältää tyttösi rikosrekisterin :D Yhdelläkään joka on saanut hylätyn viisumin ei ole ollut mitää tahroja papruissa, eli mitäs muita papereita meinasit et olis sekaisin ;)

        En usko sinua, kas kun peruste millä viisumi evätään on eu:n maahanmuutto ja matkustus laissa kohta 3 eri virkailijan oman harkinnan mukaan evätty, jota ei tarvitse perustella ja se ei perustu mihinkään oleelliseen virheeseen papruissa. Kaksi edellistähän kohtaa tuossa laissa nimenomaan koskee rikoksia ym, ja näistä en ole koskaan kuullut kenenkään saanneen syyksi, vaan kohta 3 eli virkailijan oma harkinta päätös.

        Tunuttu jo vähän siltä et lähetystö ampuu nyt tarinoita tänne.


      • Balicasag
        .................... kirjoitti:

        12kk multi entry visan????

        No ihan ensinmäistä kertaa kuulin kyseisenkaltaisesta visasta, aina parenee. Voisitko ystävällisesti osoittaa jotain virallista lähdettä mistä voi lukea tuon kaltaisesta visasta;)

        Kas, kun itse tunnen vain ja ainoastaan turistiviisumin, jonka voimassa olo aika on 3 kk ja tämän jälkeen 6 kk kotimaassa.

        Oleskelulupa on sitten ihan ihan eri juttu,, kuin viisumi.

        Myöskin valaisetko vähän olitko töissä Filippiineillä tai sattuuko olemaan minkä tason kavereita suomessa;)

        Mitkä paperit kunnossa????

        Kaikki jotka anovat viisumia suomeen toimttava NBI paperin, jonka sinäkin voit halutessasi katsoa, joka sisältää tyttösi rikosrekisterin :D Yhdelläkään joka on saanut hylätyn viisumin ei ole ollut mitää tahroja papruissa, eli mitäs muita papereita meinasit et olis sekaisin ;)

        En usko sinua, kas kun peruste millä viisumi evätään on eu:n maahanmuutto ja matkustus laissa kohta 3 eri virkailijan oman harkinnan mukaan evätty, jota ei tarvitse perustella ja se ei perustu mihinkään oleelliseen virheeseen papruissa. Kaksi edellistähän kohtaa tuossa laissa nimenomaan koskee rikoksia ym, ja näistä en ole koskaan kuullut kenenkään saanneen syyksi, vaan kohta 3 eli virkailijan oma harkinta päätös.

        Tunuttu jo vähän siltä et lähetystö ampuu nyt tarinoita tänne.

        Ei muuta kuin tuonne ulkoministerion sivuille ja etsit sielta Schengen Visa EC109 (English pdf) dokumentin. Kohdassa "number of entries" rasti ruutuun multiple ja viisumin kestoksi 12kk. Kyseisella viisumilla saa matkustaa Schegen alueelle 12 kuukauden aikana rajoittamattoman maaran, kunhan ei oleskele kuuden kuukauden aikana yli kolmea kuukautta Schengen alueella. Eli yhtajaksoisen kolmen kuukauden oleskelun jalkeen pitaa pysya poissa kolme kuukautta.

        Tuohon aikaan tyoskentelin aasialaisessa yrityksessa myyntijohtajana, tosin en Philippiineilla, vaikka ko. yrityksella oli kylla toimintaa Philippiineillakin. Papereista sen verran, etta laitoimme kopiot molempien passeista ja Philippines immigration leimoista, eli oli samat paivat mennessa ja tullessa useaan kertaan. Lisaksi liitimme mukaan kopiot yhteisen asunnon vuokrasopimuksesta ja oleskeluluvista silloiseen kotimaahan. Mukaan liitettiin viela kutsukirje, jossa vakuutin huolehtia majoituksesta, kustannuksista ja siita etta tyttoystavani poistuu Schegen alueelta viisumin maaraajan puitteissa. Nyt kun oikein muistiani pinnistan, niin joku agentti taisi tosiaan hakea tuolta National Bureau of Investigation jonkun paperin joka liitettiin viisumihakemukseen.

        Tuohon aikaan matkustin saannollisen epasaannolisesti Aasian ja Suomen valissa ja tyttoystavani halusi silloin talloin mukaan, nain tuo jarjestyi mukavasti. Tuohon aikaan en tuntenut sen paremmin Manilan lahetystosta kuin ulkoministeriostakaan ketaan joka olisi naihin aisioihin voinut vaikuttaa, enka kylla tunne vielakaan.


      • ....................
        Balicasag kirjoitti:

        Ei muuta kuin tuonne ulkoministerion sivuille ja etsit sielta Schengen Visa EC109 (English pdf) dokumentin. Kohdassa "number of entries" rasti ruutuun multiple ja viisumin kestoksi 12kk. Kyseisella viisumilla saa matkustaa Schegen alueelle 12 kuukauden aikana rajoittamattoman maaran, kunhan ei oleskele kuuden kuukauden aikana yli kolmea kuukautta Schengen alueella. Eli yhtajaksoisen kolmen kuukauden oleskelun jalkeen pitaa pysya poissa kolme kuukautta.

        Tuohon aikaan tyoskentelin aasialaisessa yrityksessa myyntijohtajana, tosin en Philippiineilla, vaikka ko. yrityksella oli kylla toimintaa Philippiineillakin. Papereista sen verran, etta laitoimme kopiot molempien passeista ja Philippines immigration leimoista, eli oli samat paivat mennessa ja tullessa useaan kertaan. Lisaksi liitimme mukaan kopiot yhteisen asunnon vuokrasopimuksesta ja oleskeluluvista silloiseen kotimaahan. Mukaan liitettiin viela kutsukirje, jossa vakuutin huolehtia majoituksesta, kustannuksista ja siita etta tyttoystavani poistuu Schegen alueelta viisumin maaraajan puitteissa. Nyt kun oikein muistiani pinnistan, niin joku agentti taisi tosiaan hakea tuolta National Bureau of Investigation jonkun paperin joka liitettiin viisumihakemukseen.

        Tuohon aikaan matkustin saannollisen epasaannolisesti Aasian ja Suomen valissa ja tyttoystavani halusi silloin talloin mukaan, nain tuo jarjestyi mukavasti. Tuohon aikaan en tuntenut sen paremmin Manilan lahetystosta kuin ulkoministeriostakaan ketaan joka olisi naihin aisioihin voinut vaikuttaa, enka kylla tunne vielakaan.

        "Tuohon aikaan tyoskentelin aasialaisessa yrityksessa myyntijohtajana, tosin en Philippiineilla, vaikka ko. yrityksella oli kylla toimintaa Philippiineillakin."

        Tuossahan sinä jo vastauksen annoitkin;) Kas tunnen myöskin lääkäris miehen ja kunnan vaikuttajan, joka sai 2 viikon hakureissulla lähes 30 vuotta nuorikkonsa Suomeen asumaan vaikeina aikoina.

        Olisihan muitakin saman tasoisia esimerkkejä, mutta en viitsi alkaa kertoon, pian tunnistavat itsensä täällä.

        Mutta mutta ihan perus tavis Pertti ok tienaava, asiat kunnossa tapaus odottaan 100 % varmasti jonossa ja Manilan lähetystö tulee kaikkine kyselyineen aivan varmasti tutuksi.

        Ja usko pois, heillä on paperit kaikilla kunnossa ja liitto aioto?

        Kysymys kuuluukin, toteutuuko tuolloin asiat ihan lain ja kirjaimen ja varsin lain hengen mukaisesti?


      • ..................
        Balicasag kirjoitti:

        Ei muuta kuin tuonne ulkoministerion sivuille ja etsit sielta Schengen Visa EC109 (English pdf) dokumentin. Kohdassa "number of entries" rasti ruutuun multiple ja viisumin kestoksi 12kk. Kyseisella viisumilla saa matkustaa Schegen alueelle 12 kuukauden aikana rajoittamattoman maaran, kunhan ei oleskele kuuden kuukauden aikana yli kolmea kuukautta Schengen alueella. Eli yhtajaksoisen kolmen kuukauden oleskelun jalkeen pitaa pysya poissa kolme kuukautta.

        Tuohon aikaan tyoskentelin aasialaisessa yrityksessa myyntijohtajana, tosin en Philippiineilla, vaikka ko. yrityksella oli kylla toimintaa Philippiineillakin. Papereista sen verran, etta laitoimme kopiot molempien passeista ja Philippines immigration leimoista, eli oli samat paivat mennessa ja tullessa useaan kertaan. Lisaksi liitimme mukaan kopiot yhteisen asunnon vuokrasopimuksesta ja oleskeluluvista silloiseen kotimaahan. Mukaan liitettiin viela kutsukirje, jossa vakuutin huolehtia majoituksesta, kustannuksista ja siita etta tyttoystavani poistuu Schegen alueelta viisumin maaraajan puitteissa. Nyt kun oikein muistiani pinnistan, niin joku agentti taisi tosiaan hakea tuolta National Bureau of Investigation jonkun paperin joka liitettiin viisumihakemukseen.

        Tuohon aikaan matkustin saannollisen epasaannolisesti Aasian ja Suomen valissa ja tyttoystavani halusi silloin talloin mukaan, nain tuo jarjestyi mukavasti. Tuohon aikaan en tuntenut sen paremmin Manilan lahetystosta kuin ulkoministeriostakaan ketaan joka olisi naihin aisioihin voinut vaikuttaa, enka kylla tunne vielakaan.

        nimen omaanhan puhuin 3 kuukauden kestoisesta viisumista eli sinun on mentävä kotimaahasi tai Schengen alueen ulkopuolelle;) Ja täällähän oli puhetta kuinka kauan saa Suomessa luurata viisumilla ja kerroit alunperin olevan 12 kuukauden multientry visa, mutta sehän oikeuttaa vain yhtäjaksoisesti olemaan Suomessa 3 kuukatta kerrallaan ja sitten ulos ja varmasti ei riitä päivän reissu Venäjälle, vaan nimenomaan pitää olla se 6 kk poissa alueelta.

        Mut aivan sama, tämän ketjun alottaja tulee 2 kuukauden sisällä kyselemään et mitäs nyt kun tuli hylsy Manilasta, joten palataan astialle silloin ja alan neuvomaan kaveria miten saa tyttönsä Suomeen, jos ei ole asemaa ja pätäkkää;)


      • Ketjun aloittaja
        .................. kirjoitti:

        nimen omaanhan puhuin 3 kuukauden kestoisesta viisumista eli sinun on mentävä kotimaahasi tai Schengen alueen ulkopuolelle;) Ja täällähän oli puhetta kuinka kauan saa Suomessa luurata viisumilla ja kerroit alunperin olevan 12 kuukauden multientry visa, mutta sehän oikeuttaa vain yhtäjaksoisesti olemaan Suomessa 3 kuukatta kerrallaan ja sitten ulos ja varmasti ei riitä päivän reissu Venäjälle, vaan nimenomaan pitää olla se 6 kk poissa alueelta.

        Mut aivan sama, tämän ketjun alottaja tulee 2 kuukauden sisällä kyselemään et mitäs nyt kun tuli hylsy Manilasta, joten palataan astialle silloin ja alan neuvomaan kaveria miten saa tyttönsä Suomeen, jos ei ole asemaa ja pätäkkää;)

        "Mut aivan sama, tämän ketjun alottaja tulee 2 kuukauden sisällä kyselemään et mitäs nyt kun tuli hylsy Manilasta, joten palataan astialle silloin ja alan neuvomaan kaveria miten saa tyttönsä Suomeen, jos ei ole asemaa ja pätäkkää;)"

        Kuten jo tuossa aikaisemmin totesin, päätimme lopulta jättää viisumin hakematta ja hakea suoraan oleskelulupaa. Juurikin näistä syistä, ei ole niin paljoa asemaa tai pätäkkää että pystyisi suurlähetystön toimintaan vaikuttamaan. Kesti vaan pitkään tajuta ja uskoa, että suurella todennäköisyydellä emme tulisi viisumia saamaan. Lähetystö ei piittaa pätkääkään laeista eikä yleisistä Schengen ohjeista, vaan feministit siellä tekevät mielivaltaisia tulkintoja ja päätöksiä. Todella pahalta tuntui niellä tämä ja hyväksyä tosiasia, mutta emme halunneet ottaa riskiä ylimääräisistä viivytyksistä. On todella absurdia, että vaikka olet jo naimisissa et saa vaimoasi Suomeen viisumilla, joka on juuri siihen tarkoitettu (perheenjäsenen viisumi, on kaikenlisäksi vielä ilmainen). Maahanmuuttoviraston edustaja sanoi, että tässä tapauksessa olisi täysin ok tulla viisumilla ja hakea oleskelulupaa sitten täällä Suomessa. Mutta lähetystö ei halua antaa siihen mahdollisuutta!

        No nyt odotellaan 1-6 kuukautta oleskelulupaa (käsittelyaika keskimäärin 4 kk). Ja todennäköisesti pakko lähteä sillä välin taas Filippiineille reissuun, kun vaimosta erossa oleminen käy sietämättömäksi. Ihmisoikeuksia tässä rikotaan lähetystön toimesta ja aiheutetaan kärsimystä sekä taloudellista ahdinkoa, vaan milläpä siihen mitään muutosta saataisiin.

        Lykkyä tykö vaan kaikille, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa tai suunnittelevat vastaavaa!


      • HS
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        "Mut aivan sama, tämän ketjun alottaja tulee 2 kuukauden sisällä kyselemään et mitäs nyt kun tuli hylsy Manilasta, joten palataan astialle silloin ja alan neuvomaan kaveria miten saa tyttönsä Suomeen, jos ei ole asemaa ja pätäkkää;)"

        Kuten jo tuossa aikaisemmin totesin, päätimme lopulta jättää viisumin hakematta ja hakea suoraan oleskelulupaa. Juurikin näistä syistä, ei ole niin paljoa asemaa tai pätäkkää että pystyisi suurlähetystön toimintaan vaikuttamaan. Kesti vaan pitkään tajuta ja uskoa, että suurella todennäköisyydellä emme tulisi viisumia saamaan. Lähetystö ei piittaa pätkääkään laeista eikä yleisistä Schengen ohjeista, vaan feministit siellä tekevät mielivaltaisia tulkintoja ja päätöksiä. Todella pahalta tuntui niellä tämä ja hyväksyä tosiasia, mutta emme halunneet ottaa riskiä ylimääräisistä viivytyksistä. On todella absurdia, että vaikka olet jo naimisissa et saa vaimoasi Suomeen viisumilla, joka on juuri siihen tarkoitettu (perheenjäsenen viisumi, on kaikenlisäksi vielä ilmainen). Maahanmuuttoviraston edustaja sanoi, että tässä tapauksessa olisi täysin ok tulla viisumilla ja hakea oleskelulupaa sitten täällä Suomessa. Mutta lähetystö ei halua antaa siihen mahdollisuutta!

        No nyt odotellaan 1-6 kuukautta oleskelulupaa (käsittelyaika keskimäärin 4 kk). Ja todennäköisesti pakko lähteä sillä välin taas Filippiineille reissuun, kun vaimosta erossa oleminen käy sietämättömäksi. Ihmisoikeuksia tässä rikotaan lähetystön toimesta ja aiheutetaan kärsimystä sekä taloudellista ahdinkoa, vaan milläpä siihen mitään muutosta saataisiin.

        Lykkyä tykö vaan kaikille, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa tai suunnittelevat vastaavaa!

        Tälläinen palaute tuli minulle kun kyselin vaimolle viisumia Suomeen jotta hakisimme oleskelulupaa täällä:
        Ulkomaalaislain (30.4.2004/301) 50 §:ssä säädetään Suomen kansalaisen

        perheenjäsenen mahdollisuudesta hakea oleskelulupaa Suomessa tai
        ulkomailla. Jos Suomen kansalaisen perheenjäsen, joka on sellaisen maan
        kansalainen, jolta vaaditaan viisumia, haluaisi tulla viisumilla
        hakemaan oleskelulupaa Suomessa, edellyttää viisumin myöntäminen
        Schengenin rajasäännöstön 5 artiklan ja Schengenin yleissopimuksen 15
        artiklan sekä ulkomaalaislain (30.4.2004/301) mukaisten maahantulon
        edellytysten sekä viisumin myöntämisen edellytysten täyttymistä, joita
        sovelletaan kaikkien viisumihakemusten kohdalla.


        Muiden maahantulon ja viisumin myöntämisen edellytysten ohella Suomen

        kansalaisten perheenjäseniä koskevia viisumihakemuksia arvioitaessa
        joudutaan usein ottamaan kantaa ulkomaalaislain 23 §:ssä säädettyyn niin
        sanottuun kiertosäännökseen. Sen mukaan viisumin myöntäminen edellyttää,
        että ei ole perusteltua syytä epäillä, että tarkoituksena on maahantuloa
        tai maassa oleskelua koskevien säännösten kiertäminen. Tämän säännöksen
        soveltamisessa on otettava huomioon varsinkin tilanteet, joita
        käsitellään Euroopan unionin Neuvoston päätöslauselmassa toimenpiteistä
        lumeavioliittojen estämiseksi (97/C 382/01). Koska Filippiinit
        määritellään korkean laittoman maahanmuuton riskimaaksi, on kyseiset
        näkökulmat otettava erityisen vakavasti huomioon.


        Avioliitto ei siis ehdottomasti takaa viisumivelvollisen maan

        kansalainen Suomeen pääsyä eikä ulkomaalaislain 50 §:n 1 momentissa
        tarkoitettu oleskeluluvan hakeminen Suomessa ole Suomen kansalaisen
        perheenjäsenen subjektiivinen oikeus. Tämän vuoksi yleensä
        suosittelemmekin, että henkilö hakee suoraan oleskelulupaa kotimaassaan,
        erityisesti jos kyse on ollut lyhyestä tuttavuudesta ennen avioliiton
        solmimista ja aikomuksena on selkeästi muuttaa Suomeen asumaan
        pysyvästi.


        Olen pahoillani, jos nettisivustomme antaa liian yksioikoisen kuvan

        tilanteesta. Pyrimme kehittämään sivustoamme jatkuvasti.


        Ystävällisin terveisin

        Mari Alapartanen
        Suomen suurlähetystö
        Manila, Filippiinit


      • näin se vaan menee
        HS kirjoitti:

        Tälläinen palaute tuli minulle kun kyselin vaimolle viisumia Suomeen jotta hakisimme oleskelulupaa täällä:
        Ulkomaalaislain (30.4.2004/301) 50 §:ssä säädetään Suomen kansalaisen

        perheenjäsenen mahdollisuudesta hakea oleskelulupaa Suomessa tai
        ulkomailla. Jos Suomen kansalaisen perheenjäsen, joka on sellaisen maan
        kansalainen, jolta vaaditaan viisumia, haluaisi tulla viisumilla
        hakemaan oleskelulupaa Suomessa, edellyttää viisumin myöntäminen
        Schengenin rajasäännöstön 5 artiklan ja Schengenin yleissopimuksen 15
        artiklan sekä ulkomaalaislain (30.4.2004/301) mukaisten maahantulon
        edellytysten sekä viisumin myöntämisen edellytysten täyttymistä, joita
        sovelletaan kaikkien viisumihakemusten kohdalla.


        Muiden maahantulon ja viisumin myöntämisen edellytysten ohella Suomen

        kansalaisten perheenjäseniä koskevia viisumihakemuksia arvioitaessa
        joudutaan usein ottamaan kantaa ulkomaalaislain 23 §:ssä säädettyyn niin
        sanottuun kiertosäännökseen. Sen mukaan viisumin myöntäminen edellyttää,
        että ei ole perusteltua syytä epäillä, että tarkoituksena on maahantuloa
        tai maassa oleskelua koskevien säännösten kiertäminen. Tämän säännöksen
        soveltamisessa on otettava huomioon varsinkin tilanteet, joita
        käsitellään Euroopan unionin Neuvoston päätöslauselmassa toimenpiteistä
        lumeavioliittojen estämiseksi (97/C 382/01). Koska Filippiinit
        määritellään korkean laittoman maahanmuuton riskimaaksi, on kyseiset
        näkökulmat otettava erityisen vakavasti huomioon.


        Avioliitto ei siis ehdottomasti takaa viisumivelvollisen maan

        kansalainen Suomeen pääsyä eikä ulkomaalaislain 50 §:n 1 momentissa
        tarkoitettu oleskeluluvan hakeminen Suomessa ole Suomen kansalaisen
        perheenjäsenen subjektiivinen oikeus. Tämän vuoksi yleensä
        suosittelemmekin, että henkilö hakee suoraan oleskelulupaa kotimaassaan,
        erityisesti jos kyse on ollut lyhyestä tuttavuudesta ennen avioliiton
        solmimista ja aikomuksena on selkeästi muuttaa Suomeen asumaan
        pysyvästi.


        Olen pahoillani, jos nettisivustomme antaa liian yksioikoisen kuvan

        tilanteesta. Pyrimme kehittämään sivustoamme jatkuvasti.


        Ystävällisin terveisin

        Mari Alapartanen
        Suomen suurlähetystö
        Manila, Filippiinit

        Hylsy sieltä tulee 90 %,jos massia ja hyvä asema Suomessa ei hätää. Tästä on todisteita lähipiirissä.

        hauskin episodihan on tässä, että nää massikaverit ja vaikuttajat menee monasti Suomessa naimisiin ja täten usein avioliittoa ei edes vahvisteta Filippiineillä, joka juuri antaakin sen mahdollisuuden tähän lumeliittoihin, vaikkakaan Suomalainen puolisko välttämättä sitä tiedä, että kuulu tämän naisen suunnitelmiin.

        Sitä vastoin ne jotka menevät naimisiin Filippiineillä, vahvistavat liiton Filippiineillä joutuvat jonoon odottamaan. Kaikki jotka vähänkään tietävät Filippiinien avioliitto systeemistä, niintietävät, että kun siellä aamenen sanot, niin se on ikuinen, joten mihinkä perustuu lumeliitto höpöttely silloin?

        Thaimaan luokittaminen ns. ei lumeliittovaltioksi ja Filippiinien riskivaltioksi, on aivan naurettava tulkinta ja pelkästään femmaritanttojen 90 luvulla masinoima symboli. kaikki perustuu vain ja ainoastaan tuohon vanhaan sir vili tapaukseen, siittä tuli sen kaltainen symboli eräissä naispiireissä, ettei siittä haluta luopua koskaan.

        Me saimme oleskeluluvan Suomeen alle viikossa, koska Suomen maahanmuuttovirastossa asiat perustuu faktoihin ja todisteisiin sekä poliisin lausuntoon!!! Viisumia emme olis koskaan saaneet lähetystöstä ja se ei perustunut yhtään mihinkään erityiseen syyhyn, vaan pelkästään tähän lähetystön maalaisjärjen puuttumiseen, kuten he tuossa jo edellä kertovatkin, eli parempi evätä lähes kaikki viisumi anomukset, kuin että tuhannen hakijan joukosta löytyisi ehkä joku laiton matkaaja.


      • ....................
        HS kirjoitti:

        Tälläinen palaute tuli minulle kun kyselin vaimolle viisumia Suomeen jotta hakisimme oleskelulupaa täällä:
        Ulkomaalaislain (30.4.2004/301) 50 §:ssä säädetään Suomen kansalaisen

        perheenjäsenen mahdollisuudesta hakea oleskelulupaa Suomessa tai
        ulkomailla. Jos Suomen kansalaisen perheenjäsen, joka on sellaisen maan
        kansalainen, jolta vaaditaan viisumia, haluaisi tulla viisumilla
        hakemaan oleskelulupaa Suomessa, edellyttää viisumin myöntäminen
        Schengenin rajasäännöstön 5 artiklan ja Schengenin yleissopimuksen 15
        artiklan sekä ulkomaalaislain (30.4.2004/301) mukaisten maahantulon
        edellytysten sekä viisumin myöntämisen edellytysten täyttymistä, joita
        sovelletaan kaikkien viisumihakemusten kohdalla.


        Muiden maahantulon ja viisumin myöntämisen edellytysten ohella Suomen

        kansalaisten perheenjäseniä koskevia viisumihakemuksia arvioitaessa
        joudutaan usein ottamaan kantaa ulkomaalaislain 23 §:ssä säädettyyn niin
        sanottuun kiertosäännökseen. Sen mukaan viisumin myöntäminen edellyttää,
        että ei ole perusteltua syytä epäillä, että tarkoituksena on maahantuloa
        tai maassa oleskelua koskevien säännösten kiertäminen. Tämän säännöksen
        soveltamisessa on otettava huomioon varsinkin tilanteet, joita
        käsitellään Euroopan unionin Neuvoston päätöslauselmassa toimenpiteistä
        lumeavioliittojen estämiseksi (97/C 382/01). Koska Filippiinit
        määritellään korkean laittoman maahanmuuton riskimaaksi, on kyseiset
        näkökulmat otettava erityisen vakavasti huomioon.


        Avioliitto ei siis ehdottomasti takaa viisumivelvollisen maan

        kansalainen Suomeen pääsyä eikä ulkomaalaislain 50 §:n 1 momentissa
        tarkoitettu oleskeluluvan hakeminen Suomessa ole Suomen kansalaisen
        perheenjäsenen subjektiivinen oikeus. Tämän vuoksi yleensä
        suosittelemmekin, että henkilö hakee suoraan oleskelulupaa kotimaassaan,
        erityisesti jos kyse on ollut lyhyestä tuttavuudesta ennen avioliiton
        solmimista ja aikomuksena on selkeästi muuttaa Suomeen asumaan
        pysyvästi.


        Olen pahoillani, jos nettisivustomme antaa liian yksioikoisen kuvan

        tilanteesta. Pyrimme kehittämään sivustoamme jatkuvasti.


        Ystävällisin terveisin

        Mari Alapartanen
        Suomen suurlähetystö
        Manila, Filippiinit

        "erityisesti jos kyse on ollut lyhyestä tuttavuudesta ennen avioliiton
        solmimista ja aikomuksena on selkeästi muuttaa Suomeen asumaan
        pysyvästi."

        Tämä on paras kohta, repesin nauraan, koska pystyn koska tahansa todistamaan kaksi tapausta missä hyvässä asemassa olevat miehet erittäin lyhyellä (yksi reissu 2-3 viikkoa) tapaamisella toivat morsmaikut Suomeen turistiviisumilla ja naimisiin täällä tapauksia ja sitävastoin myös osoittaa henkilöitä jotka ovat asuneet siellä pitempiä aikoja sekä käyneet monia kertoja, ja menneet naimsiin siellä ja eivät ole saanneet viisumia. kaikilla paprut ym kunnossa!!!

        Lähetystö ei koskaan pysty kiistämään tätä väitettäni, koska tietävät sen olevan totta ja myöskin pystyn sen todistamaan!!!


      • Onnellinen aviomies
        .................... kirjoitti:

        "erityisesti jos kyse on ollut lyhyestä tuttavuudesta ennen avioliiton
        solmimista ja aikomuksena on selkeästi muuttaa Suomeen asumaan
        pysyvästi."

        Tämä on paras kohta, repesin nauraan, koska pystyn koska tahansa todistamaan kaksi tapausta missä hyvässä asemassa olevat miehet erittäin lyhyellä (yksi reissu 2-3 viikkoa) tapaamisella toivat morsmaikut Suomeen turistiviisumilla ja naimisiin täällä tapauksia ja sitävastoin myös osoittaa henkilöitä jotka ovat asuneet siellä pitempiä aikoja sekä käyneet monia kertoja, ja menneet naimsiin siellä ja eivät ole saanneet viisumia. kaikilla paprut ym kunnossa!!!

        Lähetystö ei koskaan pysty kiistämään tätä väitettäni, koska tietävät sen olevan totta ja myöskin pystyn sen todistamaan!!!

        Tehkää niin kuin minä ja hankkikaa neitokaiselle työlupa Suomeen . Eli duuni jonkun tutun firmasta ja hän kutsuu naisen tänne ! Mekään ei turisti visaa saatu mut näin onnistu ja aika nopeasti! Sit on myös enemmän aikaa tutustua, koska työviisumi on pidempi kuin 3 kk . Ei siellä pakko ole töissä olla!! ;)


      • jookos ole varovaine

        Avioehdon Suomalaisen naisen kanssa, koska Suomiliitot päättyy 50 % avioeroon. Muistathan myöskin tehdä tekemättömätkin isyystestit, koska joka kolmas Suominainen pettää puolisoaan.


      • epätoivon partaalla

        'Mina olen hakenut tyttoystavalleni 12kk multi entry visan manilan lahetystosta, ilman vaadittua lentolippua tai matkavakuutusta ja hyvin asiallista palvelua saimme. Tuosta on tosin aikaa jo vuosia'


        Ehkä tuossa onkin juuri se että siitä on aikaa vuosia ja lähetystön asenne on nykyään aivan päin vittua


      • LOFYHDGQWEJOGFOQEWR

        tAITAA KAVERILLA OLLA AIKA PAHASTI VIISUMI ASIAT SEKAISIN..VAI ETTÄ 12KK MULTI ENTRY SUOMEEN..JUUPA JUU...GET A LIFE


      • newy
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

        "Mut aivan sama, tämän ketjun alottaja tulee 2 kuukauden sisällä kyselemään et mitäs nyt kun tuli hylsy Manilasta, joten palataan astialle silloin ja alan neuvomaan kaveria miten saa tyttönsä Suomeen, jos ei ole asemaa ja pätäkkää;)"

        Kuten jo tuossa aikaisemmin totesin, päätimme lopulta jättää viisumin hakematta ja hakea suoraan oleskelulupaa. Juurikin näistä syistä, ei ole niin paljoa asemaa tai pätäkkää että pystyisi suurlähetystön toimintaan vaikuttamaan. Kesti vaan pitkään tajuta ja uskoa, että suurella todennäköisyydellä emme tulisi viisumia saamaan. Lähetystö ei piittaa pätkääkään laeista eikä yleisistä Schengen ohjeista, vaan feministit siellä tekevät mielivaltaisia tulkintoja ja päätöksiä. Todella pahalta tuntui niellä tämä ja hyväksyä tosiasia, mutta emme halunneet ottaa riskiä ylimääräisistä viivytyksistä. On todella absurdia, että vaikka olet jo naimisissa et saa vaimoasi Suomeen viisumilla, joka on juuri siihen tarkoitettu (perheenjäsenen viisumi, on kaikenlisäksi vielä ilmainen). Maahanmuuttoviraston edustaja sanoi, että tässä tapauksessa olisi täysin ok tulla viisumilla ja hakea oleskelulupaa sitten täällä Suomessa. Mutta lähetystö ei halua antaa siihen mahdollisuutta!

        No nyt odotellaan 1-6 kuukautta oleskelulupaa (käsittelyaika keskimäärin 4 kk). Ja todennäköisesti pakko lähteä sillä välin taas Filippiineille reissuun, kun vaimosta erossa oleminen käy sietämättömäksi. Ihmisoikeuksia tässä rikotaan lähetystön toimesta ja aiheutetaan kärsimystä sekä taloudellista ahdinkoa, vaan milläpä siihen mitään muutosta saataisiin.

        Lykkyä tykö vaan kaikille, jotka ovat samanlaisessa tilanteessa tai suunnittelevat vastaavaa!

        hei vaan,
        kaikki puhuu vain tilanteista, jossa filipina ja suomalainen mies.
        minäpä puhun filipinosta ja suomalaisesta naisesta, joilla yhteistä tuttavuutta kolme vuotta. olen käynyt filippiineillä kaksi kertaa 2007 ja 2008. nyt odotan että saa annulmentinsa valmiiksi ja sen jälkeen hakee oleskelulupaa asumaan suomeen kanssani. mies on korkeasti koulutettu filpuissa, proffa.minulla hyvä työ täällä.
        vaikea on ollut saada viisumia tänne, kerran kokeilille ja evättiin silloin.


      • voevoe elämää
        newy kirjoitti:

        hei vaan,
        kaikki puhuu vain tilanteista, jossa filipina ja suomalainen mies.
        minäpä puhun filipinosta ja suomalaisesta naisesta, joilla yhteistä tuttavuutta kolme vuotta. olen käynyt filippiineillä kaksi kertaa 2007 ja 2008. nyt odotan että saa annulmentinsa valmiiksi ja sen jälkeen hakee oleskelulupaa asumaan suomeen kanssani. mies on korkeasti koulutettu filpuissa, proffa.minulla hyvä työ täällä.
        vaikea on ollut saada viisumia tänne, kerran kokeilille ja evättiin silloin.

        meinaan annulmentin saaminen on vaikeaa, yleensä vaati paljon lahjomista eri tasoilla. Itse olen kuullut noin 10 euron budjetista, ja lopputulos epävarma. käsitelyajat n. 3 - 6 vuotta. huh huh....Kylläpä olet hommaan ryhtynyt.


      • smmasmmaa
        voevoe elämää kirjoitti:

        meinaan annulmentin saaminen on vaikeaa, yleensä vaati paljon lahjomista eri tasoilla. Itse olen kuullut noin 10 euron budjetista, ja lopputulos epävarma. käsitelyajat n. 3 - 6 vuotta. huh huh....Kylläpä olet hommaan ryhtynyt.

        siis 10 tuhannen euron budjetista.....kylläpä tänään harottaa.


      • nickspark
        Onnellinen aviomies kirjoitti:

        Tehkää niin kuin minä ja hankkikaa neitokaiselle työlupa Suomeen . Eli duuni jonkun tutun firmasta ja hän kutsuu naisen tänne ! Mekään ei turisti visaa saatu mut näin onnistu ja aika nopeasti! Sit on myös enemmän aikaa tutustua, koska työviisumi on pidempi kuin 3 kk . Ei siellä pakko ole töissä olla!! ;)

        Ei suomesta saa työviisumia eu n ulkopuolelta, kuin erityisaloilla.


    • T T

      Hei!

      Menin 2007 avioon Filippiineillä ja vaimoni sai lokakuussa 2009 viisumin ja se tuli ihan helpolla. Pitää avioliitto rekisteröidä ensin Filippiineillä ja myös sitten Suomessa. Kun hain vaimolle viisumia Manilasta jonne hän oli tuonut kaikki tarvittavat paperit tuon linkin ohjeitten mukaan http://www.finland.ph/public/default.aspx?nodeid=35405&contentlan=1&culture=fi-FI
      Niin kun kyselin parin viikon kuluessa että onko viisumi hyväksytty he kysyivät emailissa että milloin vain haluat että tulee voimaan vaikka heti huomenna...
      Laitoin emailia että sopii ja nyt vaimoni asuu täällä Suomessa, niin voihan se myös vaikuttaa kun meille syntyi lapsi Filippiineillä, että sen vuoksi saattoi olla helppo viisumin saanti siellä. Tottakai toisinaan tuntui kun avioliiton solmimisen jälkeen oli tosi paha paperi rumba monissa toimistoissa ja rahaa piti joka luukulla antaa papereitten käsittelyyn.

      • Mies ja vaimo

        Hankkikaa nyt helvetissä naisellenne työviisumi. Tulee kahdessa viikossa eikä tule hylsyä. Pitää olla vaan joku tutun firma tai yritys joka täyttää määrätyt paperit. Ei sinne tarvitse töihin mennä. Lähetystöön paperien kanssa ja kaks viikkoo odottelua , sitten on nainen suomessa.


      • lissun mies
        Mies ja vaimo kirjoitti:

        Hankkikaa nyt helvetissä naisellenne työviisumi. Tulee kahdessa viikossa eikä tule hylsyä. Pitää olla vaan joku tutun firma tai yritys joka täyttää määrätyt paperit. Ei sinne tarvitse töihin mennä. Lähetystöön paperien kanssa ja kaks viikkoo odottelua , sitten on nainen suomessa.

        Mun vaimo on asunut suomessa jo 50v. eikä kukaan ole häneltä mitään viisumia kysynyt.


      • kokeiltu
        Mies ja vaimo kirjoitti:

        Hankkikaa nyt helvetissä naisellenne työviisumi. Tulee kahdessa viikossa eikä tule hylsyä. Pitää olla vaan joku tutun firma tai yritys joka täyttää määrätyt paperit. Ei sinne tarvitse töihin mennä. Lähetystöön paperien kanssa ja kaks viikkoo odottelua , sitten on nainen suomessa.

        ei ole ihan noin helppoa.yritykselta vaaditaan tyovoimatoimistolta puollot ym..eli ei onnistu millaan


    • epätoivon partaalla

      Mulla on avovaimo ja aivan ihana 1v2kk poika filippiineillä.

      Olemme saaneet järkyttävän vittuilevaa ja kusipäistä kohtelua Suomen lähetystöstä Manilasta.

      Mielellään menisin naimisiin Suomessa mutta jostain syystä virkamiehet ovat sitä mieltä että he haluavat määrätä missä pitää mennä naimisiin. Todella vaikea saada perhettä Suomeen ilman avioliittoa. Mitä se periaatteessa niille kuuluu missä menee naimisiin.

      Kerran jätimme viisumihakemuksen, joka tuli jokseenkin bumerangina takaisin. Vittumaista asiassa oli se että pakottivat ostamaan matkavakuutukset ENNEN hakemuksen jättämistä. Lentolipun kohdalla riittää että on varaus ja lippu maksetaan kun TIEDETÄÄN että viisumi on hyväksytty ja lippu näytetään viisumia haettaessa. Saman pitäisi toimia vakuutuksen kohdalla mutta näin vain ei ole. Pienelle lapselle matkavakuutus on ikävä kyllä 2-3x kalliimpi kuin aikuiselle. Siksi meiltä meni hukkaan jotain 600-800 USD (aikuiselle 150-200 USD ja lapselle 2-3x toi... en muista enää tarkkaan kun vitutti niin paljon).

      Olisivat voineet tietty sanoa etukäteen ettei teillä vittu mitään mahdollisuuksia ole saada viisumia.

      Ensimmäisellä kerralla kun en tiennyt kuinka vittumainen lähetystö on kyseessä niin kysyin aivan avoimesti että miten voisi saada perheen Suomeen nopeiten. Niillä alkoi savu nousta korvista jo siinä vaiheessa... alkoi tivaamaan mun nimeä vaikka ei sillä ole mitään merkitystä yleisen kysymyksen kanssa jonka esitin. Panivat varmaan sen jonnekin talteen että tämä jätkä on mustalla listalla.

      Itse olen Suomessa hankkimassa leipää perheelle (ihan hyväpalkkainen duuni, melkein 5k€ liksa hyvässä firmassa mutta se ei ainakaan tunnu auttavan mitään hakuprosessissa). Todella haluaisin aidosti lapsen ja avovaimon Suomeen, koska todella haluan parasta pojalleni. Ei tunnu kiinnostavan vittuakaan lähetystöä. Pompottelee vain vaimoa kaikenlaisilla lisäkysymyksillä jos se yrittää asioida niiden kanssa. Siis aivan mahdoton yrittää ulkomaisen ihmisen pärjätä keskimääräistä paljon vittumaisemman ja byrokraattisemman suomalaisen femakkobyrokraatin kanssa.

      Katselin juuri ohjeita miten mennä filippiineillä naimisiin... tuntuu jonkinasteiselta paperisodalta siihen verrattuna että filippiiniläinen nainen menisi Suomessa naimisiin kun tarvii vain yhden paperin.

      Tuli mieleen että jos se hakisi turistiviisumin Ruotsiin erään tuttavaperheemme kutsumana. Luuletteko että tuo onnistuisi helpommin?

      • Cebu-man

        >>Tuli mieleen että jos se hakisi turistiviisumin Ruotsiin erään tuttavaperheemme kutsumana. Luuletteko että tuo onnistuisi helpommin?

        Ei onnaa helposti. EU mailla on yhteinen rekisteri, josta ne näkevät onko viisumia haettu johonkin EU maahan, jos kysyvät Suomen suurlähetystöstä, miksi se on siellä evätty, niin ei tipu Ruotsiinkaan. Siis Suomen suurlähetystö saa aika varmuudella tietää, jos haette viisumia Ruotsiin ja sitä taas saat olla siellä Manilassa selittelemässä, että yrititko salakuljettaa vaimon Suomeen.

        Tsemppiä.


      • ....................

        Jos näin on, niin herran pieksut avovaimos ja poikas tulee Suomeen lentäen ja se viranomainen joka tuon on evännyt Manilan lähetystössä, on korviaan myöten kusessa. Perheenyhdistämislaki on ehdoton tässä ja Suomi on ratifioinut tämän YK:n peruskirjan, ja jos lähetystö muuta touhuaa on kyseessä ihmisoikeurikos. Mut mutta, minulla on nyt tunne, että lapsi ei ole sinun vaan avovaimosi aikaisemmasta suhteesta? Onko näin? Tällöin edellä mainutut asiat josta kerroin eivät päde.

        JA OIKEASTI!!! ÄLÄ KUUNTELE NÄIDEN MUUTAMAN LÄSSYTYKSIÄ, ETTÄ VIISUMIN SAA HEITTÄMÄLLÄ SUOMEEN. SE ON ISO VALHE!!!

        Olen itse asian kanssa aikoinaan paininut, ja tiedän että varmin ja helpoin tie teille on avioliitto Filippiineillä ja oleskelulupa hakemus sisään. Reipas asenne ja asiallinen toiminta ulkomaalaisvirastoon ja saat vaimollesi oleskeluluvan 3 - 2 kuukaudessa.


      • suhteellisen viduunt
        .................... kirjoitti:

        Jos näin on, niin herran pieksut avovaimos ja poikas tulee Suomeen lentäen ja se viranomainen joka tuon on evännyt Manilan lähetystössä, on korviaan myöten kusessa. Perheenyhdistämislaki on ehdoton tässä ja Suomi on ratifioinut tämän YK:n peruskirjan, ja jos lähetystö muuta touhuaa on kyseessä ihmisoikeurikos. Mut mutta, minulla on nyt tunne, että lapsi ei ole sinun vaan avovaimosi aikaisemmasta suhteesta? Onko näin? Tällöin edellä mainutut asiat josta kerroin eivät päde.

        JA OIKEASTI!!! ÄLÄ KUUNTELE NÄIDEN MUUTAMAN LÄSSYTYKSIÄ, ETTÄ VIISUMIN SAA HEITTÄMÄLLÄ SUOMEEN. SE ON ISO VALHE!!!

        Olen itse asian kanssa aikoinaan paininut, ja tiedän että varmin ja helpoin tie teille on avioliitto Filippiineillä ja oleskelulupa hakemus sisään. Reipas asenne ja asiallinen toiminta ulkomaalaisvirastoon ja saat vaimollesi oleskeluluvan 3 - 2 kuukaudessa.

        No lapsi on 100% varmasti minun niin hyvin kuin tuollaisen asian voi yleensä tietää. Asuttiin yhdessä filippiineillä 1.5v jona aikana muija tuli paksuksi (tietty kaikki viisastelijat sanovat ettei tuo vielä todista mitään...) No poika on syntynyt ja on täysin minun näköiseni, kaikki sukulaiset sanovat samaa ja mukana on vielä muutama fyysinen yksityiskohta mm. jaloissa, jotka ovat täysin samanlaiset niin ei tuon varmempi voi olla ilman geenitestiä.


      • Kalle-2334
        .................... kirjoitti:

        Jos näin on, niin herran pieksut avovaimos ja poikas tulee Suomeen lentäen ja se viranomainen joka tuon on evännyt Manilan lähetystössä, on korviaan myöten kusessa. Perheenyhdistämislaki on ehdoton tässä ja Suomi on ratifioinut tämän YK:n peruskirjan, ja jos lähetystö muuta touhuaa on kyseessä ihmisoikeurikos. Mut mutta, minulla on nyt tunne, että lapsi ei ole sinun vaan avovaimosi aikaisemmasta suhteesta? Onko näin? Tällöin edellä mainutut asiat josta kerroin eivät päde.

        JA OIKEASTI!!! ÄLÄ KUUNTELE NÄIDEN MUUTAMAN LÄSSYTYKSIÄ, ETTÄ VIISUMIN SAA HEITTÄMÄLLÄ SUOMEEN. SE ON ISO VALHE!!!

        Olen itse asian kanssa aikoinaan paininut, ja tiedän että varmin ja helpoin tie teille on avioliitto Filippiineillä ja oleskelulupa hakemus sisään. Reipas asenne ja asiallinen toiminta ulkomaalaisvirastoon ja saat vaimollesi oleskeluluvan 3 - 2 kuukaudessa.

        Onko tuossa nyt mitään järkeä kiirehtiä naimisiin, niin että nuorikko ei ole edes käynyt tutustumassa puolisonsa kotimaahan, tai vanhempiin? Ja kenties tulevaan kotimaahansa?

        En kyllä voi ymmärtää miksi estävät nuorikon tutustumisen Suomeen ennen avioliittoa. Sama kun Suomalainen nuoripari menisi naimisiin niin ettei ole edes käynyt toisen luona kylässä tai nähnyt toisen vanhempia, mutta toi on oikeasti vielä pahempi jos ei ole edes ikinä käynyt toisen kotimaassa.

        Itse ainakin haluaisin että tuleva vaimoni tulisi ensin tutustumaan Suomeen, ennen kuin päättää avioliitosta.


      • ....................
        suhteellisen viduunt kirjoitti:

        No lapsi on 100% varmasti minun niin hyvin kuin tuollaisen asian voi yleensä tietää. Asuttiin yhdessä filippiineillä 1.5v jona aikana muija tuli paksuksi (tietty kaikki viisastelijat sanovat ettei tuo vielä todista mitään...) No poika on syntynyt ja on täysin minun näköiseni, kaikki sukulaiset sanovat samaa ja mukana on vielä muutama fyysinen yksityiskohta mm. jaloissa, jotka ovat täysin samanlaiset niin ei tuon varmempi voi olla ilman geenitestiä.

        Onko lähetystö tietoinen, että Suomen kansalainen, siis lapsesihan on automaattisesti suomen kansalainen on totaallisen 100 % varmasti oikeutettu tulemaan Suomeen, ja se on aivan perkeleen varma, että jos Manilan tädit tuon estävät nyt tietoisesti, niin siellä alkaa päitä putoon. Heti maanantaina yhteys asianajajaan ja ulkoministyeriöön ja kerrot suomen kansalaisen lapsen olevan siellä. Viisuminne on läpihuuto juttu. Syntymä todistus nyt ensin heti faksilla suomeen,missä isän nimi on sinun. Sinun perhettäsi on loukattu nyt ihmisoikeusrikkomuksilla ja nyt poika otat itseäsi niskasta kiinni ja luet madon luvut. Myöskin jos olet menettänyt rahaa, niin asianajajasi laati sitten siittä omat korvausvaatimukset valtiolta. Olet vahvoilla tässä hommassa. Eikä tartte mennä naimisiin sinun.


      • "Auvoisin aatoksin"
        Kalle-2334 kirjoitti:

        Onko tuossa nyt mitään järkeä kiirehtiä naimisiin, niin että nuorikko ei ole edes käynyt tutustumassa puolisonsa kotimaahan, tai vanhempiin? Ja kenties tulevaan kotimaahansa?

        En kyllä voi ymmärtää miksi estävät nuorikon tutustumisen Suomeen ennen avioliittoa. Sama kun Suomalainen nuoripari menisi naimisiin niin ettei ole edes käynyt toisen luona kylässä tai nähnyt toisen vanhempia, mutta toi on oikeasti vielä pahempi jos ei ole edes ikinä käynyt toisen kotimaassa.

        Itse ainakin haluaisin että tuleva vaimoni tulisi ensin tutustumaan Suomeen, ennen kuin päättää avioliitosta.

        ..ajatellaanpas nyt noita filippiiniläisiä tyttöystäviäkin. Heille saattaa olla aikamoinen järkytys tulla Suo-
        meen ja Marraskuun räntäsateeseen, kun mielikuvat saattaa olla ihan jotain muuta!Joulupukki ja porot
        sekä kaikki 150000 järveä ja kesämökki tai kaksi joka rannalla. Tietysti saattaa Nokialainen aiheuttaa aikamoisia laskuja puheluista Filippiineille vaikka sattuisi koti-ikävä yllättämään pari kertaa päivässä.
        Onko se oltava vaimokokelaan, joka joutuu muuttamaan tuntemattomaan? Itse kyllä suosittelisin, että ennen tutustuttaisiin rauhassa toisiin sekä sukuun,maahan,kulttuuriin,tapoihin..muutamia vaan
        mainitakseni. Omassa suhteessamme olemme vielä aika alussa. Olen käynyt 2 kertaa Filippiineillä tapaa-
        massa tyttöystävääni ja sukuaan, samoin hän saman määrän Suomessa. Turistiviisumin suhteen ei ole ollut ongelmia kummassakaan päässä. Viime kerralla jatkoin viisumia Cebussa Immigration officessa jossa
        täytyi odotella vain tunti-pari leiman saamista.Aion tehdä samoin myös Toukokuussa matkatessani seu-
        raavan kerran tyttöäni tapaamaan. Manilassa aiomme mennä yhdessä suurlähetystöön jättämään tu-
        ristiviisumianomuksen tällä kertaa 6kk maksimi ajalle heti saavuttuani ja yrittää tulla yhdessä Suomen
        suveen.


      • jeeps jeeeeps
        "Auvoisin aatoksin" kirjoitti:

        ..ajatellaanpas nyt noita filippiiniläisiä tyttöystäviäkin. Heille saattaa olla aikamoinen järkytys tulla Suo-
        meen ja Marraskuun räntäsateeseen, kun mielikuvat saattaa olla ihan jotain muuta!Joulupukki ja porot
        sekä kaikki 150000 järveä ja kesämökki tai kaksi joka rannalla. Tietysti saattaa Nokialainen aiheuttaa aikamoisia laskuja puheluista Filippiineille vaikka sattuisi koti-ikävä yllättämään pari kertaa päivässä.
        Onko se oltava vaimokokelaan, joka joutuu muuttamaan tuntemattomaan? Itse kyllä suosittelisin, että ennen tutustuttaisiin rauhassa toisiin sekä sukuun,maahan,kulttuuriin,tapoihin..muutamia vaan
        mainitakseni. Omassa suhteessamme olemme vielä aika alussa. Olen käynyt 2 kertaa Filippiineillä tapaa-
        massa tyttöystävääni ja sukuaan, samoin hän saman määrän Suomessa. Turistiviisumin suhteen ei ole ollut ongelmia kummassakaan päässä. Viime kerralla jatkoin viisumia Cebussa Immigration officessa jossa
        täytyi odotella vain tunti-pari leiman saamista.Aion tehdä samoin myös Toukokuussa matkatessani seu-
        raavan kerran tyttöäni tapaamaan. Manilassa aiomme mennä yhdessä suurlähetystöön jättämään tu-
        ristiviisumianomuksen tällä kertaa 6kk maksimi ajalle heti saavuttuani ja yrittää tulla yhdessä Suomen
        suveen.

        "Heille saattaa olla aikamoinen järkytys tulla Suo-
        meen ja Marraskuun räntäsateeseen, kun mielikuvat saattaa olla ihan jotain muuta!"

        Vaimo tuli talvella ja ei mitään ongelmaa, kaksi vuotta takana ja hyvin menee. kyse on asenteesta tytölläkin, ja sinulla on myös vastuusi antaa selkeä ja kaunistelematon kuva Suomesta.

        "
        Tietysti saattaa Nokialainen aiheuttaa aikamoisia laskuja puheluista Filippiineille vaikka sattuisi koti-ikävä yllättämään pari kertaa päivässä."

        Höpsi höpö, tuota varten on Filippiineillänettikahvilat ja liittymän himaankin saa siellä varsin halvalla. Sinullahan tietty on kohtuullisen nopea nettiyhteys ja SKYPE:llä sitten vaan jutteleen ja live kuva on nykypäivänä ihan selkee ja tarkka, joten vain hölmö soittelee puhelimella.

        " Turistiviisumin suhteen ei ole ollut ongelmia kummassakaan päässä."

        Noh Manilan lähetystössä päteekin pärstäkerroin ja status, sitävastoin voittekin kohdata yllättäviä ongelmia Suomessa migrissä, jossa asiat tutkitaan perusteellisesti ja rehellisesti sekä puolueettomasti, siellä onkin monen matka tyssännyt ja taas niiden joilla oli vaikeuksia saada turistiviisumia saavatkin sen oleskeluluvan hetkessä. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta veikkaus on se, että manilassa katotaan naamaa ja asiat ei perustu mihinkään faktoihin, sitävastoin migrissä pitääkin löytyä paprut, faktat ja taustat katsotaan kunnolla, eikä lässytellä.

        "Viime kerralla jatkoin viisumia Cebussa Immigration officessa jossa
        täytyi odotella vain tunti-pari leiman saamista."

        Noh vinkkinä ensikerraksi, kuinka saat sen viisumin alta puolessa tunnissa, niin pistät 2000 pesoa virkailijan käteen, niin hoituu privatisti, kaffeeta ja lehteä lueskellessa viisumien jatkot.

        " Manilassa aiomme mennä yhdessä suurlähetystöön jättämään tu-
        ristiviisumianomuksen tällä kertaa 6kk maksimi ajalle heti saavuttuani ja yrittää tulla yhdessä Suomen
        suveen."

        Aha, vai oikein 6 kk turistiviisumin, ja eipä tule onnistumaan. Tyttösi saa oleskella Suomessa kerralla 3 kk ja tämän on fakta, tämän jälkeen poistuttava maasta tai jonnekkin muualle eu maahan jos on tämä 6 kk visa, katsos tuo kuuluisa multi visa tarkoittaa vain 6 kk voimassa, mutta ei suinkaan oikeuta 6 kuukauden oleskeluun. taas on mennyt puurot ja jauhot sekaisin täällä :D Tuon 3 kuukauden jälkeen taisi olla puoli buotta oltava poissa Suomesta, joten ei millään pahalla mut nyt alkoi tuntuu ettei herra taida puhua, kuin lämpimikseen.

        "Viisumilla tarkoitetaan maahantulolupaa, joka myönnetään lyhytaikaista ja tilapäistä vierailua varten (enintään 90 vrk 6 kk:n jaksossa). Viisumin perusteella viisumivelvollisen maan kansalainen voi saapua Schengen-alueelle edellyttäen, että hän täyttää muut maahantulolle asetetut ehdo"
        http://www.finland.org.in/public/default.aspx?nodeid=34946&contentlan=1&culture=fi-FI

        heheheh kas, kun joku ei kehu hakevansa lähetystöstä kuuluissa fiance visaa :D


      • Faktoja
        jeeps jeeeeps kirjoitti:

        "Heille saattaa olla aikamoinen järkytys tulla Suo-
        meen ja Marraskuun räntäsateeseen, kun mielikuvat saattaa olla ihan jotain muuta!"

        Vaimo tuli talvella ja ei mitään ongelmaa, kaksi vuotta takana ja hyvin menee. kyse on asenteesta tytölläkin, ja sinulla on myös vastuusi antaa selkeä ja kaunistelematon kuva Suomesta.

        "
        Tietysti saattaa Nokialainen aiheuttaa aikamoisia laskuja puheluista Filippiineille vaikka sattuisi koti-ikävä yllättämään pari kertaa päivässä."

        Höpsi höpö, tuota varten on Filippiineillänettikahvilat ja liittymän himaankin saa siellä varsin halvalla. Sinullahan tietty on kohtuullisen nopea nettiyhteys ja SKYPE:llä sitten vaan jutteleen ja live kuva on nykypäivänä ihan selkee ja tarkka, joten vain hölmö soittelee puhelimella.

        " Turistiviisumin suhteen ei ole ollut ongelmia kummassakaan päässä."

        Noh Manilan lähetystössä päteekin pärstäkerroin ja status, sitävastoin voittekin kohdata yllättäviä ongelmia Suomessa migrissä, jossa asiat tutkitaan perusteellisesti ja rehellisesti sekä puolueettomasti, siellä onkin monen matka tyssännyt ja taas niiden joilla oli vaikeuksia saada turistiviisumia saavatkin sen oleskeluluvan hetkessä. Tiedä sitten mistä johtuu, mutta veikkaus on se, että manilassa katotaan naamaa ja asiat ei perustu mihinkään faktoihin, sitävastoin migrissä pitääkin löytyä paprut, faktat ja taustat katsotaan kunnolla, eikä lässytellä.

        "Viime kerralla jatkoin viisumia Cebussa Immigration officessa jossa
        täytyi odotella vain tunti-pari leiman saamista."

        Noh vinkkinä ensikerraksi, kuinka saat sen viisumin alta puolessa tunnissa, niin pistät 2000 pesoa virkailijan käteen, niin hoituu privatisti, kaffeeta ja lehteä lueskellessa viisumien jatkot.

        " Manilassa aiomme mennä yhdessä suurlähetystöön jättämään tu-
        ristiviisumianomuksen tällä kertaa 6kk maksimi ajalle heti saavuttuani ja yrittää tulla yhdessä Suomen
        suveen."

        Aha, vai oikein 6 kk turistiviisumin, ja eipä tule onnistumaan. Tyttösi saa oleskella Suomessa kerralla 3 kk ja tämän on fakta, tämän jälkeen poistuttava maasta tai jonnekkin muualle eu maahan jos on tämä 6 kk visa, katsos tuo kuuluisa multi visa tarkoittaa vain 6 kk voimassa, mutta ei suinkaan oikeuta 6 kuukauden oleskeluun. taas on mennyt puurot ja jauhot sekaisin täällä :D Tuon 3 kuukauden jälkeen taisi olla puoli buotta oltava poissa Suomesta, joten ei millään pahalla mut nyt alkoi tuntuu ettei herra taida puhua, kuin lämpimikseen.

        "Viisumilla tarkoitetaan maahantulolupaa, joka myönnetään lyhytaikaista ja tilapäistä vierailua varten (enintään 90 vrk 6 kk:n jaksossa). Viisumin perusteella viisumivelvollisen maan kansalainen voi saapua Schengen-alueelle edellyttäen, että hän täyttää muut maahantulolle asetetut ehdo"
        http://www.finland.org.in/public/default.aspx?nodeid=34946&contentlan=1&culture=fi-FI

        heheheh kas, kun joku ei kehu hakevansa lähetystöstä kuuluissa fiance visaa :D

        Ajattelin vain lisätä siihen viisumiasiaan. Jos tyttöystävä on ollut 3 kk Suomessa turistiviisumilla, niin riittää että hän on 3kk Filippiineillä ennen kun hän voi tulla takaisin ja olla taas 3 kk suomessa. Niin me olemme tehneet. Eli 3kk suomessa, sen jälkeen 3kk filippiineillä ja sitten 3kk suomessa taas. Enintään 90 vrk 6kk:n jaksossa täyttyy tällä tavalla!


      • bruige

        olen saman huomannut että filippiiniläiselle viisumia haettaessa suurlähetystö kyllä lupaa että kun täytätte nuo ja nuo vaatimukset sekä haette noita niin viisumi kyllä heltiää, ei pidä paikkaansa.
        3 kertaa on jo haettu 2 vuoden aikana viisumia mutta joka kerta on tullut bumerangina hakemukset takaisin, vaikka suurlähetystö on lupaillut että kyllä se tällä kertaa lohkeaa. jotenkin tuntuu että sinne on kasaantunut kaikki vi...a sakki.


      • Pinoy
        bruige kirjoitti:

        olen saman huomannut että filippiiniläiselle viisumia haettaessa suurlähetystö kyllä lupaa että kun täytätte nuo ja nuo vaatimukset sekä haette noita niin viisumi kyllä heltiää, ei pidä paikkaansa.
        3 kertaa on jo haettu 2 vuoden aikana viisumia mutta joka kerta on tullut bumerangina hakemukset takaisin, vaikka suurlähetystö on lupaillut että kyllä se tällä kertaa lohkeaa. jotenkin tuntuu että sinne on kasaantunut kaikki vi...a sakki.

        Paras tapa nyt olisi mennä vaan naimisiin ja tulla sitten Suomeen.


    • TIETOO ON PALJON

      Tuo eukko suomeen, mielellään niin että tämä on jo alkuraskaana, oikeasti = odottaa lasta, mutta ei näy vielä oikein mitään. Ole Suomessa eukon kanssa viikko, pari ehkä 1 kk sitten mene lääkäriin (tuttu) ja sano ettei vaimo voi lähteä takaisin mistä on tullutkin, koska on raskaana ja pyydä lääkäriltä lausunto poliisia varten että matkustaminen on terveydelle vahingollista vaimon nyt ollessa raskaana, tee saman tien OL = oleskelulupa hakemus paikallispoliisissa, johon teidän pitää esittää kaikki todistukset , myös vihkitodistus, myös käännetty Suomeksi jos vihkiminen on tehty muualla kuin Suomessa.

    • asdd
    • PekkaKuuppa

      Ajattelin kesäkuussa mennä Manilaan hakemaan 3kk turistiviisumia Suomeen tyttöystävälleni Cebusta. Sitoutuisin tietysti hoitamaan kaikki kulut. Tyttöni opiskelee collegessa jossa vuosi jäljellä. Onko mitään vinkkejä mitä tehdä vaikuttaakseen viisumin myöntämiseen? Miten todennäköistä on saada viisumi? Olen käynyt Cebussa kerrran viime vuonna reilun viikon reissulla jonka aikana tapasin tyttöystäväni ja nyt siis menen tapaamaan häntä toisen kerran ja ollaan siis tunnettu n. puoli vuotta. Ajattelimme mennä yhdessä Suomen lähetystöön hakemaan viisumia, katsotaanko tämä positiiviseksi jos mennään yhdessä? Mitä tytölle siellä tapahtuu, joku haastattelu?

      • 13+18

        Samojen kysymysten kanssa painin, mutta mitä tiedän niin tyttösi tarvii paperin collegesta, että hänelle on myönnetty lomaa 3kk.

        Tyttösi haastatellaan kun hän hakee viisumia, varmaan sinultakin kysellään jos olet mukana (en tiedä, kuhan arvailen).

        Myöntämisen todennäköisyyteen en osaa ottaa kantaa, mutta aika nihkeetä se kuulemma on. Itteeni ainakin jännittää miten meidän käy.


    • PekkaKuuppa

      Vaikuttaneeko asiaan sitten se että vaikka tyttöystävälläni on vielä vuosi jäljellä collegessa, hän ei todennäköisesti aloita viimeistä vuottaan nyt kesäkuussa pienten rahoitusongelmien takia. Tulkinneeko sitten lähetystö niin ettei hänellä ole "pakkoa" tai "motivaatiota" palata vaikka näin ei tilanne ole.

      En tiedä. Jos ei viisumia tule niin hankala paikka. Varmaankin se nostaisi todennäköisyyttä jos menisimme naimisiin Filippiineillä ja hän olisi vaimoni. Mutta ei kai keneltäkään voi edellyttää naimisiinmenoa ilman edes vierailua sulhasen kotimaassa. Tai yhteistä lasta ennen kuin ollaan oltu yhdessä pitempään. Ei kai suurlähetystökään voi toimia miten tahtoo mielivaltaisesti, kai on oltava jotkut ihmisoikeudet kaikilla. Pystyn todistamaan että kävin Filippiineillä viime vuonna (lentolippu) mutta muutenhan se kai on aika lailla mahdoton todistella "seurustelusuhteen" olemassaoloa jos eivät usko puhetta.

      Mitä tarkoittaa tuolla suurlähetystön vaadittavat paperit kohdassa oleva "lentovaraus"? Itse en lainkaan ole törmännyt lentovarauksiin vaan ainahan lennot on netistä varattaessa myös maksettava samalla. Miten lennot voi varata maksamatta? Ja mikä varaus se tällainen on?

      ■lentovaraus (Huom! Lentolippuja EI TULE maksaa ennen viisumipäätöstä)
      ■matkavakuutus (Huom! Tulee esittää vasta kun myönteisen päätöksen saanut hakija tulee noutamaan viisumiaan)

    • Masa11+5

      Uskosin että jos collegea on vain vuosi jäljellä, on tilanne kannaltanne etu. Kynnys hoitaa koulu loppuun on niin pieni, että voisi luulla, että hän koulun tulee suorittamaan loppuun.

      Olen miettinyt ihan samaa asiaa, eli mitä jos viisumia ei tule. Ei huvittaisi mennä naimisiin vain sen takia, että saadaan olla yhdessä. Mielummin sitä tutustuisi rauhassa vieraillen vuorotellen kummankin kotimaassa. En tiedä auttaako edes naimisissa olo, koska silloin suurlähetystö luulee, että haette Suomessa oleskelulupaa. Tämä nyt on täyttä arvailua, voi olla että auttaa tai sitten ei.

      Sulla on varmaan myös passissa leimat, että olet käynyt Filippiineillä? Ajanee saman asian kuin lentoliput, ja niistähän (leimoista) tarvit muuten myös kopion viisumihakemukseen.

      Lentovaraus tarkoittaa todellakin lentovarausta. Filippiineilä ihan normaalia, eli lennot varataan eka, ja jos viisumi tulee niin liput ostetaan. En tiedä minkä takia suurlähetystö noi liput haluaa, koska jos viisumi myönnetään ja ostetut liput käydään esittämässä suurlähetystössä niin niiden ei kuitenkaan tarvi olla ne samat liput mitkä olet varannut, vaan voit ostaa toiset jos saat vaikka halvemmalla.

    • ....................

      c) Tyhjätaskut älkää vaivautuko. Sinun velvollisuus on elättää perhe ja tukea myös isää ja äitiä Filippiineillä. Sinun odotetaan lähettävän rahaa säännöllisesti tukeaksesi filippiiniläisen vaimosi vanhempia. Jos hyväksyt tämän tosiasian, olet läpäissyt kolmannen vaatimuksen.


      Ei tarvitse lähettää, toiset lähetttää ja toiset ei.

      d) Naisten naurattajat älkää vaivautuko. Jos taipumuksenasi on käydä vieraissa huoraamassa, unohda filippiiniläiset naiset ja avioliitto heidän kanssaan. Jos pystyt olemaan yhden naisen uskollinen mies, olet läpäissyt neljännen vaatimuksen.

      Tuon, kun filipino mieskin oppisi, on maassa lähes kansallis harrastus.

      "Helpoin tapa on tutustua filippiiniläiseen naiseen jossain muussa maassa kuin Filippiineillä. Netistä löytää tarjokkaita, jotka jo työskentelevät ulkomailla."

      Ja tuo neuvo on juuri kaikista huonoin mitä voit antaa, moni noista varsinkin, jos työskennelleet dubais, singapores taikka hong kongissa ovat puuhanneet tai olleet part time bisnekses;) siellä vaikka mitä... ennen sinua, monta länkkäriä taskussa ja kontaktia, nyt ymmärrän kohdan C tekstissäsi.


      Parhaiten löydät naisen Filippiineiltä, ei Manilan taikka Cebust, vähän pienemmiltä paikkakunnilta, löytää monasti koulutetun, työssäkäyvän kunnon naisen, joka ei ole täysin länkkärihapatuksen pilaama heti alkuunsa.

      • Jiveman

        Kiitos kommenteistasi. Ymmärrä, että esitin helpoimman tavan tutustua filippiiniläiseen naiseen. Toki syrjäkylillekin voi mennä Filippiinien sademetsiin, mutta matkustaminen on hankalampaa kun menee saarelle jossa ei ole kansainvälistä lentokenttää. Tämä on hyvä pitää mielessä tulevaisuutta ajatellen. Entä terveydenhoito, lasten koulutus yms. Parhaat mahdollisuudet esim. Cebussa, jos vaikka muuttaa asumaan Filippiineille.

        Tiedä ettei tule olemaan viisumin saanti ongelmia, kun hakee sitä muualta kuin Manilasta. Tietenkin kaikki Chengen alueen viisumin saanti edellytykset pitää täyttää. Ne eivät ole ylipääsemättömiä. Netistä löytää vaatimukset.

        Taidat olla pahasti ennakkoluuloinen sen part time bisneksen kanssa!

        Sopeutuminen suomeen on helpompaa kun on jo asunut ulkomailla. On hähnyt muutakin kuin Filippiinien ilmaston ja elintavat.

        Esittämäni viisi vaatimusta on tarkoitettu pääsemiseksi parhaaseen A-luokkaan. Tällaisen miehen jokainen isä ja äiti toivoo tyttärelleen, varsinkin kun he tietävät hänen muuttavan kauas pois.


      • 859595858
        Jiveman kirjoitti:

        Kiitos kommenteistasi. Ymmärrä, että esitin helpoimman tavan tutustua filippiiniläiseen naiseen. Toki syrjäkylillekin voi mennä Filippiinien sademetsiin, mutta matkustaminen on hankalampaa kun menee saarelle jossa ei ole kansainvälistä lentokenttää. Tämä on hyvä pitää mielessä tulevaisuutta ajatellen. Entä terveydenhoito, lasten koulutus yms. Parhaat mahdollisuudet esim. Cebussa, jos vaikka muuttaa asumaan Filippiineille.

        Tiedä ettei tule olemaan viisumin saanti ongelmia, kun hakee sitä muualta kuin Manilasta. Tietenkin kaikki Chengen alueen viisumin saanti edellytykset pitää täyttää. Ne eivät ole ylipääsemättömiä. Netistä löytää vaatimukset.

        Taidat olla pahasti ennakkoluuloinen sen part time bisneksen kanssa!

        Sopeutuminen suomeen on helpompaa kun on jo asunut ulkomailla. On hähnyt muutakin kuin Filippiinien ilmaston ja elintavat.

        Esittämäni viisi vaatimusta on tarkoitettu pääsemiseksi parhaaseen A-luokkaan. Tällaisen miehen jokainen isä ja äiti toivoo tyttärelleen, varsinkin kun he tietävät hänen muuttavan kauas pois.

        Tuota tuota, oletkos käynyt Filippiineillä? Yliopistoja on ympäri saaria, ja ei se sademetsä ala Cebusta hehehhe...Davao taitaa olla suurempi kaupunki vielä?
        Terveyden hoidost sen verran, et muuta sit asumaan sairaalan viereen cebus, meinaan juutut ruuhkaan, jos asustelet syrjemällä Cebua. Sairaaloita löytyy myös muualtakin.

        "Taidat olla pahasti ennakkoluuloinen sen part time bisneksen kanssa! "

        En ole ko. kaupungeissa Dubai, Singapore ja Hong Kong paljon part time tyttöjä, valitettavasti.

        "
        Tiedä ettei tule olemaan viisumin saanti ongelmia, kun hakee sitä muualta kuin Manilasta. Tietenkin kaikki Chengen alueen viisumin saanti edellytykset pitää täyttää. Ne eivät ole ylipääsemättömiä. Netistä löytää vaatimukset."

        Jaa tuolta pohjalta ajattelit. No minun ei tarvitse noita asioita mietiskellä enään.

        "Sopeutuminen suomeen on helpompaa kun on jo asunut ulkomailla. On hähnyt muutakin kuin Filippiinien ilmaston ja elintavat. "

        Mihinkäs kokemusperään tuo perustuu? Lähes kaikki tuntemani filipinat tulleet tänne suoraan Filippiineiltä, vain aniharva ollut töissä jossain muussa maassa. Ja hyvinhän tuo omakin vaimo on sopeutunut, tuossa jo vuosia vieres ollut.

        "Esittämäni viisi vaatimusta on tarkoitettu pääsemiseksi parhaaseen A-luokkaan. Tällaisen miehen jokainen isä ja äiti toivoo tyttärelleen, varsinkin kun he tietävät hänen muuttavan kauas pois."

        Vai niin ja jassoo, olipas sen verran lapsellista väkerrystä, että nyt pitäisi jonkun ottaa sut pilvilinnoja rakentelemasta pois, mutta etköhän sinä itsekkin huomaa asiat myöhemmin, ei ne nyt niin hirveitä vaadi siellä appiukot heheeh...

        ps. Pysy tiukkana sen rahan lähettelyn kanssa sit heti alkuunsa, tää oli vinkki.
        Jos itse on töis, niin anna lähetelä, mutta tee hyvä mies selväksi Suomen tavat, ja kyl aito filipina pistää kodin ja omat lapset ensin etusijalle, sit vasta sukulaiset.


    • Balicasag

      a) Alkoholisoituneet äijät älkää vaivautuko – Vahemman tulee noita Filippiino absolutisteja vastaan. On niita toki, mutta valtaosa miesvaestosta vetaa Pula Kabayong Alakia oikein olan takaa paivasta toiseen. On kylla ihan totta, etta alkoholistin saattaa olla hankalampaa loytaa vakituista kumppania, mutta niin se taitaa olla ihan joka puolella maailmaa. Ei se kuitenkaan sita tarkoita etteiko alkoholia voi kayttaa.

      b) Väkivaltaiset äijät älkää vaivautuko! – Niinpa, Filippiineilla ei ole ollenkaan tavatonta, etta iskakulta pikku honossa pieksee ensin akan ja sitten kakarat. Ihan niin kuin Epput laulaa, tosin lumihanki taalta puuttuu. No totta tamakin, mutta taas kerran patee ihan joka puolella.


      c) Tyhjätaskut älkää vaivautuko. – No joo, tahan en viitsi paljon kommentoida. Tosin jonkin verran tarvitsee mammonaa Filippiineille paasyyn.

      d) Naisten naurattajat älkää vaivautuko. – Lahes jokaisen Filippiinon lempilause kuuluu ”Kun suljen kodin oven selkani takana, niin olen vapaa niin kuin taivaan lintu”. Mutta totta puhuakseni nuo filippiinien tytot kylla suoraan sanottuna sekoaa pettamisesta ja onpa joku tainnut jopa silpaista miehensa vehkeen puukolla irti kun aija oli narahtanut toisesta naisesta.


      e) Viidentenä ja viimeisenä vaatimuksena sinun on oltava keskustelukykyinen lapsista aidosti välittävä mies. – Tama on varmaan ihan totta ja patee kasittaakseni ihan joka puolella maailmaa.

      Heh, mutta blokkasit noilla ehdoilla noin 95% Filippiinoista pois.

      Jos nyt ihan totta puhutaan, niin filippiinilaiset ovat kylla ihan samanlaisia ihmisia kuin suomalaisetkin. Kulttuurieroja tietysti on ja hyva esimerkki on vaikkapa tuo aiemmin mainittu perhekeskeisyys. Lisaksi rahan kasittely yleensa ottaen on hieman holtittomampaa, eika rahaa kunnioiteta ihan siina maarin kuin vaikkapa suomessa. On kohtuu normaalia, etta vahavarainen perhe ilman merkittavia tuloja jarjestaa lapselle isohkot syntymapaivajuhlat viimeisilla saastoilla, eli maantapa on olla ”one day millionair and die tomorrow”.

      Perheen auttaminen ainakin alemmissa yhteiskuntaluokissa on maatapa ja keskeinen osa ”sosiaaliturvaa”. Filippiineilla kun on hyvin heikko sosiaaliturva ja iso osa vaestosta ei edes kuulu koko SSS-jarjestelman piiriin, joten jos jaakapissa ei ole muuta kuin valo pidemman aikaa, niin kylla sukulaiset yleensa tulevat hatiin. Tai jos joku joutuu sairaalaan, niin taas suku auttaa ja tama auttaminen toimii vastavuoroisuus periaatteella.

      Filippiinot eivat myoskaan hapeile pyytaa ja jos vaikkapa ostat tytollesi kasilaukun tai korvakorut joista joku toinen pitaa, niin ei ole ollenkaan tavatonta, etta tama toinen pyytaa kyseista asiaa omakseen ja tyttosi saattaa ne jopa on antaa. Myos tavaroiden lainaaminen tuppaa muuttamaan tarvikkeen omistussuhdetta, eli vaikkapa lainaksi pyydetty porakone helposti unohtuu sille tielleen.

      Mutta ihmiset ovat huolettoman ystavallisia ja vieraanvaraisia. Filippinilaiset ovat varmasti maailman hymyilevin kansa.

    • EiooHelppooManilassa

      Kokemuksia viisumin hakemisesta.
      Haimme ensimmäisen kerran vierailuviisumia vaimolleni helmikuussa jolloin emme vielä olleet naimisissa, mutta menimme naimisiin viisumihakemuksen aikana. Käsittely kesti tuolloin 16 päivää ja ilmoitettiin että hakemus on hylätty voitten noutaa passinne. Hylkäämisen syy oli että heillä on syytä epäillä että hän ei palaa kotimaahansa viisumin umpeuduttua. Yritimme tehdä uuden viisumihakemuksen mutta sitä ei edes otettu vastaan koska passiin piti saada uusi sukunimi. Haimme vaimolle uuden passin jonka saaminen kesti 3 kuukautta. Teimme taas uuden viisumihakemuksen, jossa ilmoitimme hakevamme oleskelulupaa perhesiteen perusteella täällä suomessa. Taas tuli hylkäävä päätös samalla perustelulla kuin aikaisemmin. Vaimolle annettiin lomake jossa oli ohjeet oikaisuvaatimuksen tekemiseksi, mutta annettiin ymmärtää että sitä ei kannata tehdä koska se kuitenkin hylättäisiin. Ei mene minun oikeustajuun miten voi olla mahdollista että suomen laissa on pykälä joka oikeuttaa suomalaisen aviopuolison saapumaan maahan odottamaan oleskelulupahakemuksen käsittelyä ja kuitenkin viisumihakemuksen hylkäämisperuste on että heillä on epäilys että vaimoni ei aio palata kotimaahansa viisumin umpeuduttua. Aikamoinen ristiriita. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia? Onko tällainen menttely edes lain mukaista? Onko minulla mitään oikeuksia tällaisessa tilanteessa?

      • jeeeepulist

        Olen jo tätä täällä kaikille toitottanut, että vetäkää se viisumianomus nyt ihan oikeasti takan sytykkeeksi. Tiedän mistä puhun, mutta aina välillä tänne ilmaantuu näitä supersankareita, jotka kehuu et ei mitään ongelmaa jne..Niistä puolet ei ole edes Filippiinejä nähnytkään, puhumattakaan viisumianomuksia rustaillut.

        Teidänkin tapauksessa nyt aivan turhaa sitä päätäs lyöt seinään, parempi nyt vaan et rustaat sen oleskelulupa-anomuksen ja vaimosi toimittaa sen sinne suurlähetystöön ja ne migriin. Eikö ne muka siellä sitä sanoneet? Menettely on ihan lainmukaista, ja suurlähetystöjen toimintaan ei pystytä puuttumaan, kai muu, kuin pressa. Suurlähetystöt ovat hyvin itsenäisiä yksiköitä. Filippiinit ovat kaikkien kukkahattutätien lempimaa, jossa toteutetaan uskomatonta femmaripolitiikkaa ja sir vili on heidän ikoni symboli Suomalaisesta mies siasta.

        Varmaan olet kuullut ne selitykset, kuinka kauhean uskomattomia valheita he siellä kuulevat päivittäin ja siittä suuresta ihmiskaupan vastaisesta taistelusta jonka eturintamassa he seisovat.

        Samaan aikaan valuu jatkuvana solkena Venäläisiä huoria, rikollisia itärajan ylitse päivittäin, puhumattakaan rekka-autollisesta afgaaneja tms..Ja sama juttu Thaimaa, kielitaidottomia ja kouluttamattomia naisia tulee solkenaan, no problemos..Mut mut annas olla, jos kielitaitoinen ja useinmiten koulutettu Filipiina, joka seisoo miehensä rinnalla hautaan asti, niin ei saatana niitä tänne ainakaan, muutenhan Suomen ukot tajuaa et hei etelän hetelmät on hyviä.


        ps. Itse hoidin hommat kotia, joten eipä tarvitse enään surra, onnea vaan teillekkin, lopussa kiitos seisoo.


    • Ei ymmärrä

      Tähän touhuun on kertakaikkiaan saatava muutos. Itselläni ei vielä ole kokemuksia, mutta piakkoin haemme viisumia ja jos samanlainen pelleily alkaa, lupaan tehdä kaikkeni ja valittaa joka helkkarin paikkaan mitä keksin.

      Mitä tapahtui Case Manilalle josta on kirjoteltu jo vuosi sitten? Onko kaikkien viha laantunut pikkuhiljaa?

    • EiooHelppooManilassa

      Joo tuntuu siltä että on syyllistynyt johonkin rikokseen kun olen mennyt filippiiniläisen kanssa filippiineillä naimisiin, ainakin rangaistus tuntuu kovalta. Oleskelulupahakemus on jo jätetty, mutta miksi tuollainen laki jonka perusteella pitäisi päästä suomeen oleskelulupapäätöstä odottamaan. Onkohan kukaan tuosta laista oikeasti hyötyny? Olen soitellu Manilan suurlähetystöön lukuisia kertoja (vieraillut 2 kertaa) ja aina on kohtelu ollut tylyä ja melko loukkaavaakin. Ulkoministeriössä suhtautuminen oli paljon asiallisempaa ja siellä myös ihmeteltiin tuota Manilan toimintaa, mutta ilmeisesti minkäänlaisiin toimiin ei kuitenkaan aiota ryhtyä tilanteen parantamiseksi. Tuntuu että kun rehellisellä pelillä yrittää asioita hoitaa niin pieleen menee ja näin jäkiviisaana vaimo olisi jo ollut suomessa aikaa sitten jos olisi toimittu epärehellisin keinoin. Aion vielä soittaa eduskunnan oikeusasiamiehen toimistoon ja selvittää onko minun todella tyydyttävä Manilan suurlähetystön päätökseen tässä asiassa vai onko tavallisella kansalaisella mitään oikeuksia päättää kenen kanssa menee naimisiin ja milloin haluaa aloittaa tavallisen perhe-elämän.

    • Ei ymmärrä

      Voisitko infota tänne, jos soittelet, että mitä sanoivat. Kysyitkö henkilökohtaisesti Manilasta miten perustelevat tätä päätöstä?

    • Ei ymmärrä
    • EiooHelppooManilassa

      Manilan suurlähetystössä ei minulle hylkäystä mitenkään perusteltu vaikka sitä ystävällisesti tiedustelin. Kommentti oli joka kerralla että "meidän ei sitä sinulle tarvitse perustella". Todennäköisesti teen asiasta kantelun eduskannan oikeusasiamiehen kansliaan. Toivottavasti muutkin vääryyttä suurlähetystössä kokeneet tekevät samoin, että saataisiin Manilaan jonkinnäköistä oikeudenmukaista ja asiallista kohtelua.

    • Aasiasta

      Hyvä ketju tämä!Itsekin olen katsellut itselleni nuorempaa naista AsianDating-sivustolla ja huomannut,että Filippiineiltä olisi tulossa sutena tänne nuoria kauniita naisia vanhemman miehen vaimoksi.Taitaa kuitenkin olla viisaintaa unohtaa nämä tytöt.Voi mennä aika vaikeaksi saada sellaista tänne.Sittenhän Aasiassa on maita,joista saa tulla Suomeen viisumivapaasti(Malesia,Japani,Singapore....)mutta näistä maista ei niin suurta halukkuutta olekaan tulla tänne.

    • uåuåuåuåuåuåip

      Malesia,Japani,Singapore

      Ensinmäisessä muslimienemmistö, siinä syy
      Tokassa, toki halukuttaa naimisiin menoon, mut muutto Japaniin
      Kolmas myös muslimivoittoinen maa

    • Okay, kauheasti ristiriitaisia tarinoita liikenteessä. Mutta mietityttää nyt tämä lentovaraus hommeli. Miten porukat on hoitaneet asian philippiineillä? Oletteko ostaneet vain täyshintaiset liput ja peruneet ne ja ostaneet samoille päiville uudet halpaliput?

      Sekin vielä vähän hämärän peitossa että pitääkö se matkustuspäivä todellakin olla se hakemuksessa ilmoitettu ja varauslipuissa (ostetuissa) mainuttu vai voiko sitä siirtää päivän pari, takaisin tulo toki orig. lipussa mainittu.

    • Balicasag

      Minusta ulkomaalaislaki (Ulkomaalaislaki 30.4.2004/301) saataa seuraavaa selkeasti perheenjasenesta ja perheenjasenen oikeudesta oleskelulupaan. Jos:
      1. Filippinien kansalaisen aviopuolisolla on Suomen kansalaisuus.
      2. Avioliitto on viraalisesti rekisteroity (Filippiineilla. Suomeen rekisterointi ei lain mukaan ole vaatimus, mutta auttaa ehka asiaa)
      3. Aviopuoliso ei vaaranna Suomen kansallista turvallisuutta.

      Yo. tapauksessa minusta konsulaatilla ei yksiselitteisesti ole muuta vaihtoehtoa, kuin myontaa oleskelulupa. Avioliittoon perustuvan oleskeluluvan hakijan ei edes tarvitse osoittaa toimeentuloaan.

      Jos lupaa ei irtoa, niin asiasta voi valittaa tuon viimeisen pykalan mukaan.

      37 §
      Perheenjäsen

      Tätä lakia sovellettaessa perheenjäseneksi katsotaan Suomessa asuvan henkilön aviopuoliso sekä alle 18-vuotias naimaton lapsi, jonka huoltaja on Suomessa asuva henkilö tai tämän aviopuoliso. Jos Suomessa asuva henkilö on alaikäinen lapsi, perheenjäsen on hänen huoltajansa. Perheenjäseneksi katsotaan myös samaa sukupuolta oleva henkilö, jos parisuhde on kansallisesti rekisteröity. (19.5.2006/380)

      Aviopuolisoihin rinnastetaan jatkuvasti yhteisessä taloudessa avioliitonomaisissa olosuhteissa elävät henkilöt sukupuolestaan riippumatta. Tällaisen rinnastuksen edellytyksenä on, että he ovat asuneet vähintään kaksi vuotta yhdessä. Asumisaikaa ei edellytetä, jos henkilöillä on yhteisessä huollossa oleva lapsi tai jos on muu painava syy.

      Edellä 1 momentissa määriteltyyn lapseen rinnastetaan alle 18-vuotias naimaton lapsi, joka on huoltajansa tosiasiallisessa huollossa ja tosiasiallisen huollon tarpeessa oleskelulupahakemuksen ratkaisupäivänä, mutta jonka huoltosuhteesta ei ole saatavissa virallista selvitystä (kasvattilapsi). Rinnastaminen edellyttää lisäksi luotettavaa selvitystä siitä, että lapsen aikaisemmat huoltajat ovat todistettavasti kuolleet tai kadoksissa ja että lapsella on ollut tosiasiallinen huoltosuhde perheenkokoajaan tai tämän aviopuolisoon ennen perheenkokoajan Suomeen saapumista. Jos perheenkokoaja on Suomessa oleva kasvattilapsi, rinnastaminen edellyttää luotettavaa selvitystä siitä, että tosiasiallinen huoltosuhde on ollut olemassa ennen perheenkokoajan Suomeen saapumista. (11.6.2010/549)

      50 § (23.3.2007/360)
      Oleskeluluvan myöntäminen Suomen kansalaisen perheenjäsenelle

      Suomessa asuvan Suomen kansalaisen perheenjäsenelle ja tämän alaikäiselle naimattomalle lapselle myönnetään perhesiteen perusteella jatkuva oleskelulupa Suomessa tai ulkomailla haettuna.

      Jatkuva oleskelulupa myönnetään Suomessa asuvan Suomen kansalaisen muulle omaiselle kuin perheenjäsenelle, jos oleskeluluvan epääminen olisi kohtuutonta sen vuoksi, että asianomaisten on Suomessa tarkoitus jatkaa aikaisemmin viettämäänsä kiinteää perhe-elämää tai että omainen on täysin riippuvainen Suomessa asuvasta Suomen kansalaisesta. Muun omaisen on odotettava lupahakemuksen käsittelyä ulkomailla.

      Jos Suomen kansalainen on käyttänyt Euroopan unionin kansalaisten ja heidän perheenjäsentensä oikeudesta liikkua ja oleskella vapaasti jäsenvaltioiden alueella, asetuksen (ETY) N:o 1612/68 muuttamisesta ja direktiivien 64/221/ETY, 68/360/ETY, 72/194/ETY, 73/148/ETY, 75/34/ETY, 75/35/ETY, 90/364/ETY, 90/365/ETY ja 93/96/ETY kumoamisesta annetussa Euroopan parlamentin ja neuvoston direktiivissä 2004/38/EY (vapaan liikkuvuuden direktiivi) säädettyä liikkumisoikeuttaan siirtymällä toiseen jäsenvaltioon tai oleskelemalla toisessa jäsenvaltiossa ja perheenjäsen on siirtynyt hänen mukanaan tai seurannut häntä myöhemmin, perheenjäsenen maahantuloon ja oleskeluun sovelletaan 10 luvun säännöksiä.

      Tässä pykälässä tarkoitetun oleskeluluvan myöntäminen ei edellytä, että ulkomaalaisen toimeentulo on turvattu.

      191 a § (25.3.2011/266)
      Oikaisuvaatimusmenettely viisumiasioissa

      Viisumisäännöstön mukaiseen viisumin epäämis- ja mitätöintipäätökseen sekä sellaiseen viisumin kumoamispäätökseen, jota ei ole tehty viisuminhaltijan pyynnöstä, haetaan oikaisua päätöksen tehneeltä viranomaiselta siten kuin hallintolain 7 a luvussa säädetään.

      Viisumin epäämis-, mitätöinti- ja kumoamispäätöstä koskeva oikaisuvaatimus on käsiteltävä ilman aiheetonta viivytystä. Oikaisuvaatimusta koskevan asian saa ratkaista asianosaista kuulematta, jollei kuuleminen ole erityisestä syystä tarpeen.

      Oikaisuvaatimukseen tehtävän päätöksen perustelut voidaan jättää esittämättä siltä osin kuin kyse on viisumin epäämis-, mitätöinti- tai kumoamispäätöksen perustana olevasta toisen Schengen-valtion tai kolmannen maan viranomaiselta saadusta viisuminhakijaa koskevasta tiedosta taikka tiedosta, jonka mukaan viisuminhakija saattaa vaarantaa Schengen-valtion yleistä järjestystä tai turvallisuutta taikka kansallista turvallisuutta tai suhteita vieraaseen valtioon.

      Oikaisua ei saa hakea sellaiseen unionin kansalaisen tai häneen rinnastettavan perheenjäsentä koskevaan viisumin epäämis-, mitätöinti- tai kumoamispäätökseen, johon sovelletaan 10 luvun säännöksiä.

    • Balicasag

      LIsaksi valjasti tulkittuna aviopuolison pitaisi saada oleskella Suomessa oleskeluluvan hakuaikana. Ao. kappaleen viimeinen lause.

      "Jatkuva oleskelulupa myönnetään Suomessa asuvan Suomen kansalaisen muulle omaiselle kuin perheenjäsenelle, jos oleskeluluvan epääminen olisi kohtuutonta sen vuoksi, että asianomaisten on Suomessa tarkoitus jatkaa aikaisemmin viettämäänsä kiinteää perhe-elämää tai että omainen on täysin riippuvainen Suomessa asuvasta Suomen kansalaisesta. Muun omaisen on odotettava lupahakemuksen käsittelyä ulkomailla."

      Oleskeluluvan kasittelyajasta ei saadeta yksiseltteisesti, muuta kuin:

      Hallintolaki 6.6.2003/434
      5 luku
      Asian käsittelyä koskevat yleiset vaatimukset
      23 §
      Käsittelyn viivytyksettömyys

      Asia on käsiteltävä ilman aiheetonta viivytystä.

      Viranomaisen on esitettävä asianosaiselle tämän pyynnöstä arvio päätöksen antamisajankohdasta sekä vastattava käsittelyn etenemistä koskeviin tiedusteluihin.

      Hyvän hallinnon perusteet
      6 §
      Hallinnon oikeusperiaatteet

      Viranomaisen on kohdeltava hallinnossa asioivia tasapuolisesti sekä käytettävä toimivaltaansa yksinomaan lain mukaan hyväksyttäviin tarkoituksiin. Viranomaisen toimien on oltava puolueettomia ja oikeassa suhteessa tavoiteltuun päämäärään nähden. Niiden on suojattava oikeusjärjestyksen perusteella oikeutettuja odotuksia.
      7 §
      Palveluperiaate ja palvelun asianmukaisuus

      Asiointi ja asian käsittely viranomaisessa on pyrittävä järjestämään siten, että hallinnossa asioiva saa asianmukaisesti hallinnon palveluita ja viranomainen voi suorittaa tehtävänsä tuloksellisesti.
      8 §
      Neuvonta

      Viranomaisen on toimivaltansa rajoissa annettava asiakkailleen tarpeen mukaan hallintoasian hoitamiseen liittyvää neuvontaa sekä vastattava asiointia koskeviin kysymyksiin ja tiedusteluihin. Neuvonta on maksutonta.

      Jos asia ei kuulu viranomaisen toimivaltaan, sen on pyrittävä opastamaan asiakas toimivaltaiseen viranomaiseen.
      9 §
      Hyvän kielenkäytön vaatimus

      Viranomaisen on käytettävä asiallista, selkeää ja ymmärrettävää kieltä.

      Asiakkaan oikeudesta käyttää omaa kieltään viranomaisessa asioidessaan on voimassa, mitä siitä erikseen säädetään tai mitä johtuu Suomea sitovista kansainvälisistä sopimuksista.
      10 §
      Viranomaisten yhteistyö

      Viranomaisen on toimivaltansa rajoissa ja asian vaatimassa laajuudessa avustettava toista viranomaista tämän pyynnöstä hallintotehtävän hoitamisessa sekä muutoinkin pyrittävä edistämään viranomaisten välistä yhteistyötä.

      Viranomaisten välisestä virka-avusta säädetään erikseen.

    • Balicasag

      Tallainenkin loytyi nettia selatessa:

      Ulkomaalaislaki uudistui 1.5.2004

      Aiemmin Suomen kansalaisen perheenjäsenen (esim. puolison) oli haettava oleskelulupaa ulkomailla ja odotettava siellä (esim. Filippiineillä) sen käsittelyä. Uuden lain mukaan hän voi tulla Suomeen hakemaan oleskelulupaa perhesiteen perusteella. Oleskeluluvan myöntää paikallispoliisi.

      Oleskeluluvan myöntää kaikille ulkomailla asuville ulkomaalaisille Suomen lähetystöjen sijasta Maahanmuuttovirasto eli Migri. Lähetystöt tekevät ainoastaan viisumipäätöksiä.

    • Yksi kokemus

      Kävimme tyttöystävän kanssa jättämässä viisumihakemuksen reilu kuukausi sitten. Aikomuksemme oli mennä Suomessa naimisiin.

      Kysyin suomalaiselta virkailijalta suurlähetystössä onko viisumeita näin yleisesti ottaen myönnetty avioitumista varten ja hän vastasi, että 'kyllä olemme myöntäneet varsinkin ns. vakiintuneessa suhteessa.'

      Haimme viisumia kolmeksi kuukaudeksi. Ilmoitin kutsussa, suullisesti, sekä viisumihakemuksessa, että tulemme menemään naimisiin Suomessa mikäli viisumi myönnetään.

      Suurlähetystöllä tyttöystävääni haastateltiin n. 40 minuuttia sekä suomalaisen, että paikallisen virkailijan toimesta. Lopuksi hän tarkisti ja allekirjoitti vastauslomakkeen. Häneltä oli tiedusteltu mm. missä tapasimme, koska, kuinka, kysymyksiä minun perheestä yms.

      Minua ei haastateltu mitenkään kenenkään toimesta. Viitisen minuuttia juttelin viisumiasioista suomalaisen virkailijan kanssa. Hakemuksen käsittely kesti kolme viikkoa, jonka jälkeen saimme viisumin yhdeksi kuukaudeksi.

      Meillä yhteistä historiaa n. vuosi, ja asuin Filippiineillä jo ennenkö tapasin tyttöystäväni. Tästä vuodesta kuitenkin yli puolet ollaan oltu eri maissa.

      Meinasimme eka jättää viisumin hakematta ja mennä naimisiin Filippiineillä mm. tältä palstalta lukemieni juttujen takia, mutta päätimme kuitenkin kokeilla ja hyvin meni.

      Kaikilla homma ei välttämättä käy yhtä helposti, olin kuitenkin maassa melko pitkään, mutta puheet, että hakemukset hylätään järjestelmällisesti on melko vahvaa liioittelua.

      Vuonna 2010 hakemuksia hylättiin eniten Suomen Abujan-suurlähetystössä Nigeriassa (63,9 %), joten eiköhän Filippiineilläkin ainakin joka toinen hakemus hyväksytä. http://www.formin.fi/public/default.aspx?contentid=209706&nodeid=15145&contentlan=1&culture=fi-FI

      • näin se vaan on

        Ei suinkaan ole vahvaa liioittelua, jutussasihan itsekkin paljastut monelta kohdalta ehkä noin prosentin tapaukseksi:

        "Kaikilla homma ei välttämättä käy yhtä helposti, olin kuitenkin maassa melko pitkään,"

        ", ja asuin Filippiineillä jo ennenkö tapasin tyttöystäväni."

        Käsi ihan oikeasti sydämmellä, uskotko tosissasi, että normaalit työssäkäyv'ät Suomalaiset miehet asustelevat pitkiä aikoja Filippiineillä? Nyt pitkällä ajalla tarkoitan vähintään vuoden oleskelua. Ok vuorotteluvapaa voisi heittää tähän väliin, kuinka monella on mahdollisuus pitää vuoden kahta asuntoa ja kahden maan menoja päällä samaan aikaan?

        " joten eiköhän Filippiineilläkin ainakin joka toinen hakemus hyväksytä. "

        Hyväksytä mistä, siis kyseessähän on kokonaismäärä hakemuksista mistä puhut, mutta kun niitä viisumeita haetaan monesta eri syystä, ei vain tyttöystävälle;) Esim. Opiskelu, työviisumi, sukulaisvierailut jne jne..Oli kokonaisuudessaan voisimme puhua lähes puolet on muita hakemuksia, kuin tyttöystävälle, ja nyt seuraa tärkeä kysymys, kuinka monta tyttöystävälle myönettyä viisumia pääsi läpi, haeppas se tilasto, ja sitähän tilastoa ei näytetä;)

        Ps. Olen aikoinaan saanut kovan taistelun kautta ystävän tänne vierailulle, ja vaimokin tuli vasta tänne, kun oli saanut suoraan oleskeluluvan, emme edes enään hakeneet turistiviisumia, koska tiesin mikä on touhu. Yhtähyvin asiasta voidaan järjestää kysely tänne, kuinka moni sai ekalla kysymällä viisumin Suomeen, vahva epäillys, et n. 30% ja kyse siis on niistä tyttöystävien kutsumisesta.

        Lisäksi kyselyyn voisi vastata seuraavat tiedot: Ammatti, onko tuttuja vaikuttamaassa palleilla, ja kauanko oleskelit Filippiineillä tapaamasa tyttöystävää. Tästähän sen sitten suurinpiirtein näkisimme.

        Tuli mieleen nyt se bussikuski, joka joutui ottaan ensin suomessa kunnolla levyynsä ja makaan sairaalassa, niin vasta sitten tippui oleskelulupa vaimolle suomeen, mistähän mahtoi johtua et kesti niin kauan? Ei tullut viisumia kaverin vaimolle vaikka oli yhteinen lapsi, varmaan ne oli hukanneet ne paprut, mut sit tuli, kun homma oli lehdissä ja jätkä sairaalassa, tuli kiire pistää leimoja papruihin.

        Näin se vaan menee.


      • Yksi kokemus
        näin se vaan on kirjoitti:

        Ei suinkaan ole vahvaa liioittelua, jutussasihan itsekkin paljastut monelta kohdalta ehkä noin prosentin tapaukseksi:

        "Kaikilla homma ei välttämättä käy yhtä helposti, olin kuitenkin maassa melko pitkään,"

        ", ja asuin Filippiineillä jo ennenkö tapasin tyttöystäväni."

        Käsi ihan oikeasti sydämmellä, uskotko tosissasi, että normaalit työssäkäyv'ät Suomalaiset miehet asustelevat pitkiä aikoja Filippiineillä? Nyt pitkällä ajalla tarkoitan vähintään vuoden oleskelua. Ok vuorotteluvapaa voisi heittää tähän väliin, kuinka monella on mahdollisuus pitää vuoden kahta asuntoa ja kahden maan menoja päällä samaan aikaan?

        " joten eiköhän Filippiineilläkin ainakin joka toinen hakemus hyväksytä. "

        Hyväksytä mistä, siis kyseessähän on kokonaismäärä hakemuksista mistä puhut, mutta kun niitä viisumeita haetaan monesta eri syystä, ei vain tyttöystävälle;) Esim. Opiskelu, työviisumi, sukulaisvierailut jne jne..Oli kokonaisuudessaan voisimme puhua lähes puolet on muita hakemuksia, kuin tyttöystävälle, ja nyt seuraa tärkeä kysymys, kuinka monta tyttöystävälle myönettyä viisumia pääsi läpi, haeppas se tilasto, ja sitähän tilastoa ei näytetä;)

        Ps. Olen aikoinaan saanut kovan taistelun kautta ystävän tänne vierailulle, ja vaimokin tuli vasta tänne, kun oli saanut suoraan oleskeluluvan, emme edes enään hakeneet turistiviisumia, koska tiesin mikä on touhu. Yhtähyvin asiasta voidaan järjestää kysely tänne, kuinka moni sai ekalla kysymällä viisumin Suomeen, vahva epäillys, et n. 30% ja kyse siis on niistä tyttöystävien kutsumisesta.

        Lisäksi kyselyyn voisi vastata seuraavat tiedot: Ammatti, onko tuttuja vaikuttamaassa palleilla, ja kauanko oleskelit Filippiineillä tapaamasa tyttöystävää. Tästähän sen sitten suurinpiirtein näkisimme.

        Tuli mieleen nyt se bussikuski, joka joutui ottaan ensin suomessa kunnolla levyynsä ja makaan sairaalassa, niin vasta sitten tippui oleskelulupa vaimolle suomeen, mistähän mahtoi johtua et kesti niin kauan? Ei tullut viisumia kaverin vaimolle vaikka oli yhteinen lapsi, varmaan ne oli hukanneet ne paprut, mut sit tuli, kun homma oli lehdissä ja jätkä sairaalassa, tuli kiire pistää leimoja papruihin.

        Näin se vaan menee.

        "Käsi ihan oikeasti sydämmellä, uskotko tosissasi, että normaalit työssäkäyv'ät Suomalaiset miehet asustelevat pitkiä aikoja Filippiineillä?"

        Ei tarvi uskoa, kun tiedän omasta kokemuksesta, että asuu. Töissä minäkin siellä olin, en kylläkään vuotta. Oma kämppä vuokralle ja mitäs muita kuluja täällä Suomessa juoksee? Palkasta meni verot ym.

        "Hyväksytä mistä, siis kysees...."

        Tätä voimme vain arvailla, soita linkissä mainittuun numeroon ja koeta kysyä.

        "Yhtähyvin asiasta voidaan järjestää kysely tänne, kuinka moni sai ekalla kysymällä viisumin Suomeen, vahva epäillys, et n. 30% ja kyse siis on niistä tyttöystävien kutsumisesta."

        30% on enemmän kuin 9/10 hylättyjä, mitä ilmeisesti juuri sinä olet täällä aikasemmin huudellut. Se on sinun epäilys, en ala kinaan. Voin yhtä hyvin arvata, että ainoastaan 30% on hylättyjä. Se on mun vahva epäilys. Ei perustu sen enempää kuin kokemuksiin ja kuultuihin juttuihin, niin kuin sinullakin.

        Ammattikoulun olen käynyt ja merkkihenkilöitä en Filippiineiltä tunne. Yleensäkkin ajatus herrojen suosimisesta tuntuu naurettavalta. Ehkä tiedät jonkun tämmösen tapauksen. Ite olen duunari ja kaikki meni fiksusti.

        Filippiineillä olin yhteensä n. 6kk, mutta tulevan vaimoni tapasin vasta reissuni loppupuolella.

        Tällein yleisesti voisin vielä todeta teille jotka tätä luette, niin muodostakaa itse omat mielipiteenne. Tätä palstaa lukemalla meikäläinenki sais odotella emäntää Suomeen vielä melkosen pitkään.

        Kyllähän jokaisella järkee on sen verta päässä, että osaa arvioida kannattaako sitä viisumia viikon loman jälkeen hakee. Mutta ajatukset, että ei sitä kuitenkaan ikinä koskaan saa voi mielestäni heittää romukoppaan.

        -Kiitti ja kuitti, enempää en ala asiasta nettipalstalla vääntään, kunhan toin ajatukseni julki. Näin meni meillä, tsemppiä kaikille, jotka leikkiin ryhtyvät!


      • näin se vaan on
        Yksi kokemus kirjoitti:

        "Käsi ihan oikeasti sydämmellä, uskotko tosissasi, että normaalit työssäkäyv'ät Suomalaiset miehet asustelevat pitkiä aikoja Filippiineillä?"

        Ei tarvi uskoa, kun tiedän omasta kokemuksesta, että asuu. Töissä minäkin siellä olin, en kylläkään vuotta. Oma kämppä vuokralle ja mitäs muita kuluja täällä Suomessa juoksee? Palkasta meni verot ym.

        "Hyväksytä mistä, siis kysees...."

        Tätä voimme vain arvailla, soita linkissä mainittuun numeroon ja koeta kysyä.

        "Yhtähyvin asiasta voidaan järjestää kysely tänne, kuinka moni sai ekalla kysymällä viisumin Suomeen, vahva epäillys, et n. 30% ja kyse siis on niistä tyttöystävien kutsumisesta."

        30% on enemmän kuin 9/10 hylättyjä, mitä ilmeisesti juuri sinä olet täällä aikasemmin huudellut. Se on sinun epäilys, en ala kinaan. Voin yhtä hyvin arvata, että ainoastaan 30% on hylättyjä. Se on mun vahva epäilys. Ei perustu sen enempää kuin kokemuksiin ja kuultuihin juttuihin, niin kuin sinullakin.

        Ammattikoulun olen käynyt ja merkkihenkilöitä en Filippiineiltä tunne. Yleensäkkin ajatus herrojen suosimisesta tuntuu naurettavalta. Ehkä tiedät jonkun tämmösen tapauksen. Ite olen duunari ja kaikki meni fiksusti.

        Filippiineillä olin yhteensä n. 6kk, mutta tulevan vaimoni tapasin vasta reissuni loppupuolella.

        Tällein yleisesti voisin vielä todeta teille jotka tätä luette, niin muodostakaa itse omat mielipiteenne. Tätä palstaa lukemalla meikäläinenki sais odotella emäntää Suomeen vielä melkosen pitkään.

        Kyllähän jokaisella järkee on sen verta päässä, että osaa arvioida kannattaako sitä viisumia viikon loman jälkeen hakee. Mutta ajatukset, että ei sitä kuitenkaan ikinä koskaan saa voi mielestäni heittää romukoppaan.

        -Kiitti ja kuitti, enempää en ala asiasta nettipalstalla vääntään, kunhan toin ajatukseni julki. Näin meni meillä, tsemppiä kaikille, jotka leikkiin ryhtyvät!

        "Ei tarvi uskoa, kun tiedän omasta kokemuksesta, että asuu. Töissä minäkin siellä olin, en kylläkään vuotta. Oma kämppä vuokralle ja mitäs muita kuluja täällä Suomessa juoksee? Palkasta meni verot ym."

        Ihanko totta, että kaikki asuvat siellä ja tuovat sitten tyttöystävänsä tänne? Voisinpa väittää, että ei ihan kaikki, ei enemmistö, vaan pieni vähemmistö. Mitäköhän nyt sitä ihmisillä yleensä menee, no esimerkiksi lainat lyhennykset, koittaisitko nyt ihan huviksesi ymmärtää, ettei sielä Filippiineillä voi, kuin muutama hassu suomalainen poikamies oleskella vuodenpäivät ja eläkeläiset. Voi elämä nyt sentäänsä. Muuten Filippiinien palkkataso on vitsi, joten sillä nyt ei kummoisia maksella kotimaahan, paitsi Risto Reipas joka oli lähetystössä töissä;) :D

        "Tätä voimme vain arvailla, soita linkissä mainittuun numeroon ja koeta kysyä. "

        Ei tarvitse, satun tietämään, että tilastoon on niputettu kaikki viisumianomukset, eli ehkäpä vain kolmasosa on näitä tyttöystävä hakemuksia, sitä todistaa esim. solmittujen avioliittojenkin määrä, joka vuositasolla joissakin kymmenissä. Jos soitan vaastatko sinä vai tuttusi?

        "30% on enemmän kuin 9/10 hylättyjä, mitä ilmeisesti juuri sinä olet täällä aikasemmin huudellut. "

        Missä kohtaa niin on täällä sanottu? On sanottu, että valtaosa hylätään, ja prosentti varmastikkin onkin jossain 70% paikkeilla.

        "Kyllähän jokaisella järkee on sen verta päässä, että osaa arvioida kannattaako sitä viisumia viikon loman jälkeen hakee"

        No jos kerran tapasit loppupuolella, niin oliko se viikko ennen paluuta Suomeen? Tuliko vähän narrattua sielä lähetystössä, et juu ollaan täs tunnettu puolisen vuotta, ja löit passin pöytään oleskeluajastasi;) tsot tsot tsot...No vielä on edessä kuitenkin migri, ties vaikka lueskelevat näitä.

        " Mutta ajatukset, että ei sitä kuitenkaan ikinä koskaan saa voi mielestäni heittää romukoppaan. "

        Aivan totta, sen voi saada summamutikassa pärstäkertoimella 3 kymmenestä, hip hip hurraa...No onneksi ko. lähetystö suljetaan piakkoin, malja sille.


      • buenos dias
        näin se vaan on kirjoitti:

        "Ei tarvi uskoa, kun tiedän omasta kokemuksesta, että asuu. Töissä minäkin siellä olin, en kylläkään vuotta. Oma kämppä vuokralle ja mitäs muita kuluja täällä Suomessa juoksee? Palkasta meni verot ym."

        Ihanko totta, että kaikki asuvat siellä ja tuovat sitten tyttöystävänsä tänne? Voisinpa väittää, että ei ihan kaikki, ei enemmistö, vaan pieni vähemmistö. Mitäköhän nyt sitä ihmisillä yleensä menee, no esimerkiksi lainat lyhennykset, koittaisitko nyt ihan huviksesi ymmärtää, ettei sielä Filippiineillä voi, kuin muutama hassu suomalainen poikamies oleskella vuodenpäivät ja eläkeläiset. Voi elämä nyt sentäänsä. Muuten Filippiinien palkkataso on vitsi, joten sillä nyt ei kummoisia maksella kotimaahan, paitsi Risto Reipas joka oli lähetystössä töissä;) :D

        "Tätä voimme vain arvailla, soita linkissä mainittuun numeroon ja koeta kysyä. "

        Ei tarvitse, satun tietämään, että tilastoon on niputettu kaikki viisumianomukset, eli ehkäpä vain kolmasosa on näitä tyttöystävä hakemuksia, sitä todistaa esim. solmittujen avioliittojenkin määrä, joka vuositasolla joissakin kymmenissä. Jos soitan vaastatko sinä vai tuttusi?

        "30% on enemmän kuin 9/10 hylättyjä, mitä ilmeisesti juuri sinä olet täällä aikasemmin huudellut. "

        Missä kohtaa niin on täällä sanottu? On sanottu, että valtaosa hylätään, ja prosentti varmastikkin onkin jossain 70% paikkeilla.

        "Kyllähän jokaisella järkee on sen verta päässä, että osaa arvioida kannattaako sitä viisumia viikon loman jälkeen hakee"

        No jos kerran tapasit loppupuolella, niin oliko se viikko ennen paluuta Suomeen? Tuliko vähän narrattua sielä lähetystössä, et juu ollaan täs tunnettu puolisen vuotta, ja löit passin pöytään oleskeluajastasi;) tsot tsot tsot...No vielä on edessä kuitenkin migri, ties vaikka lueskelevat näitä.

        " Mutta ajatukset, että ei sitä kuitenkaan ikinä koskaan saa voi mielestäni heittää romukoppaan. "

        Aivan totta, sen voi saada summamutikassa pärstäkertoimella 3 kymmenestä, hip hip hurraa...No onneksi ko. lähetystö suljetaan piakkoin, malja sille.

        Nyt viisumien käsittely Suomen Lähetystössä on loppunut.
        Käsittelyt siirtyivät Norjan Lähetystöön. Siellä työskentelee pelkästään filippiinoja ja minulle tuli tunne kuin olisi siirrytty 100 vuotta ajassa taaksepäin. Vaikka hakemus ja vastaanottoajan varaus tehdään netissä, niin sen jälkeen piti käydä läpi normaali filippiiniläinen laputus, luukutus kaikkine paperikopioineen. Virkailijat pöytien takana ja käytävillä osoittivat valtaansa ja mahtiansa juoksuttamalla meitä edestakaisin. Olen käynyt vaimoni kanssa kaksi kertaa aiemmin suomessa normaalilla viisumilla. Viisumin saanti Suomen Lähetystössä hoitui kolmessa päivässä - ei mitään ongelmaa. Tosin samaan aikaan lähetystössä olleita pariskuntia jututettuani, kaikilta oli hakemus hylätty vähintäinkin kerran.
        Olen asunut filippiineillä 6 vuotta ja asuinpaikkani on Filippiinit. Naimisissa olemme olleet 5 vuotta. Avioiduimme Filippiineillä, rekisteröin avioliiton myös Suomessa.
        Nyt alkaa riittää tämän maan kuumat säät ja kurjuuden katselu, olemme tuumineet muuttaa jonnekin eteläiseen espanjaan.
        Sanoivat lähetystössä Shengen viisumin käsittelyn kestävän vähintään 3 viikkoa, sitä nyt odotellaan...


      • Pinoy
        buenos dias kirjoitti:

        Nyt viisumien käsittely Suomen Lähetystössä on loppunut.
        Käsittelyt siirtyivät Norjan Lähetystöön. Siellä työskentelee pelkästään filippiinoja ja minulle tuli tunne kuin olisi siirrytty 100 vuotta ajassa taaksepäin. Vaikka hakemus ja vastaanottoajan varaus tehdään netissä, niin sen jälkeen piti käydä läpi normaali filippiiniläinen laputus, luukutus kaikkine paperikopioineen. Virkailijat pöytien takana ja käytävillä osoittivat valtaansa ja mahtiansa juoksuttamalla meitä edestakaisin. Olen käynyt vaimoni kanssa kaksi kertaa aiemmin suomessa normaalilla viisumilla. Viisumin saanti Suomen Lähetystössä hoitui kolmessa päivässä - ei mitään ongelmaa. Tosin samaan aikaan lähetystössä olleita pariskuntia jututettuani, kaikilta oli hakemus hylätty vähintäinkin kerran.
        Olen asunut filippiineillä 6 vuotta ja asuinpaikkani on Filippiinit. Naimisissa olemme olleet 5 vuotta. Avioiduimme Filippiineillä, rekisteröin avioliiton myös Suomessa.
        Nyt alkaa riittää tämän maan kuumat säät ja kurjuuden katselu, olemme tuumineet muuttaa jonnekin eteläiseen espanjaan.
        Sanoivat lähetystössä Shengen viisumin käsittelyn kestävän vähintään 3 viikkoa, sitä nyt odotellaan...

        Morjens

        No ei se meno siellä Suomen lähetystössäkään kummoista ole, kyllä sielläkin oli paikallinen filipino virkailija, joka kyllä lirkutteli suomitädeille, jos jonkun naama ei miellyttänyt, mutta pienemmässä mittakaavassahan ne Suomen lähetystön touhut on, kuin Norjan, joka on vähän maahanmuutto voittoisempi ja sexikkäämpi maa muuttaa.

        Niinhän se on, et kyllä turistiviisumihakemuksiin lähes poikkeuksetta tulee hylkäys, toisin kuin palstan virtuaali reissaajat antaa ymmärtää, noh teillehän toki viisumi on myönnetty, olette sen verran kauan asuneet Filippiineillä ja yhdessä oloa, samaten, kuin toi oleskelulupakin varmasti irtoaa helposti. Toi 3 viikkoakin teidän kohdalla johtuu et diplomaatti posti rullaa pari viikkoa Suomen Migriin, kun ei mene ihan tavallista reittiä, sama meilläkin oli, mut pari soitto migriin, ja puhelu suoraan käsittelijälle, homman kertominen missä mennään auttoi kummasti ja lupa irtosi selvässä tapauksessa 3 päivässä.


      • starkapu
        Pinoy kirjoitti:

        Morjens

        No ei se meno siellä Suomen lähetystössäkään kummoista ole, kyllä sielläkin oli paikallinen filipino virkailija, joka kyllä lirkutteli suomitädeille, jos jonkun naama ei miellyttänyt, mutta pienemmässä mittakaavassahan ne Suomen lähetystön touhut on, kuin Norjan, joka on vähän maahanmuutto voittoisempi ja sexikkäämpi maa muuttaa.

        Niinhän se on, et kyllä turistiviisumihakemuksiin lähes poikkeuksetta tulee hylkäys, toisin kuin palstan virtuaali reissaajat antaa ymmärtää, noh teillehän toki viisumi on myönnetty, olette sen verran kauan asuneet Filippiineillä ja yhdessä oloa, samaten, kuin toi oleskelulupakin varmasti irtoaa helposti. Toi 3 viikkoakin teidän kohdalla johtuu et diplomaatti posti rullaa pari viikkoa Suomen Migriin, kun ei mene ihan tavallista reittiä, sama meilläkin oli, mut pari soitto migriin, ja puhelu suoraan käsittelijälle, homman kertominen missä mennään auttoi kummasti ja lupa irtosi selvässä tapauksessa 3 päivässä.

        Terve,

        Kysymys - mista alotamme oleskeluluvan hakemisen ?

        Olemme olleet yhdessa vuodesta 2002, ekan kerran kavin manilass 2004, nykyisin vaimoni silloin tyttostavani, oli ekan kerran Suomessa 2005 Hong Kongin lahetyston myontamalla 3kk viisumilla.

        Naimissiin mentiin Suomessa 2010 ja saman tien Filippiineilla 2010 - olen kirjoilla suomessa mutta tyoskentelen aasiassa ja asumme manilassa (vuodesta 2009). Ei yhteisia lapsia.

        Lahdemme taas suomeen marraskuussa pariksi viikoksi, turistiviisumi myonnetty Norjan lahetyston kautta.

        Pitaisiko meidan menna Migriin helsingissa laittamaan hakemus sisaan. Emme kyllakaan ole suunnittelemassa ,ainakaan talla hetkella, muuttoa Helsinkiin.

        kaikki neuvot otetaan vastaan,

        merikapteei ja kapteenska


      • Pinoy
        starkapu kirjoitti:

        Terve,

        Kysymys - mista alotamme oleskeluluvan hakemisen ?

        Olemme olleet yhdessa vuodesta 2002, ekan kerran kavin manilass 2004, nykyisin vaimoni silloin tyttostavani, oli ekan kerran Suomessa 2005 Hong Kongin lahetyston myontamalla 3kk viisumilla.

        Naimissiin mentiin Suomessa 2010 ja saman tien Filippiineilla 2010 - olen kirjoilla suomessa mutta tyoskentelen aasiassa ja asumme manilassa (vuodesta 2009). Ei yhteisia lapsia.

        Lahdemme taas suomeen marraskuussa pariksi viikoksi, turistiviisumi myonnetty Norjan lahetyston kautta.

        Pitaisiko meidan menna Migriin helsingissa laittamaan hakemus sisaan. Emme kyllakaan ole suunnittelemassa ,ainakaan talla hetkella, muuttoa Helsinkiin.

        kaikki neuvot otetaan vastaan,

        merikapteei ja kapteenska

        "Pitaisiko meidan menna Migriin helsingissa laittamaan hakemus sisaan. Emme kyllakaan ole suunnittelemassa ,ainakaan talla hetkella, muuttoa Helsinkiin."

        Minun käsittääkseni teidän pitää hakea oleskelulupaa sen maan Suomen lähetystön taikka Suomen asioita hoitavan lähetystön kautta, missä olette tällä hetkellä eli Filippiineillä. Toi kirjoilla oleminen Suomessa on vähän häilyvä käsite, nimittäin jos olet yli vuoden asunut ulkomailla yhtäjaksoisesti, niin ei sinua Kelan mukaan ainakaan katsota olevan Suomessa kirjoilla, jos sinut on lähetetty Suomesta ulkomaille työkomennukselle asia on eri, jos taas olet löytänyt ulkomailta itse töitä, pätee toi ensinmäinen sääntö.

        Oleskelulupa Suomessa jätetään paikallispoliisille, eli käsittääkseni sen paikkakunnan poliisiasemalle, missä olet sinä kirjoilla, eli jos käytte nyt Suomessa, niin voithan kokeilla oman paikkaunnan poliisiasemalta tätä et huolivatko hakemuksesi. Jos olet hyväksyttävästi kirjoilla Suomessa, eli osoite löytyy, niin varmaan huolivat.

        Muuten ei sitä oleskelulupaa siinä tapauksessa vielä kannata vaimollesi hakea, jos ette aio asettua vuoden sisällä Suomeen asumaan, nimittäin ensinmäisen vuoden oleskelulupa tarran saatuaan pitäisi sitä myös se aika Suomessa asua, jos mielii jatko lupaa saada oleskelulleen, ei koske kuukauden pari lomailuja Filippiineillä, mut jos olette Suomessa vaikkapa vain 3 kuukautta ja lopun aikaa Filippiineillä, niin ei viranomaiset katso vaimosi oleskelevan Suomessa.


    • Iloinen puupenni

      Hei, millä mallilla nämä viisumi hommat ovat tällä hetkellä?
      Tarkoituksena hakea tyttöystävälle viisumi suomeen. Haluaisin ennen naimisiin menoa näyttää hänelle tulevan kotimaan.
      Onko mahdollista hakea työviisumia omistamaani firmaan?
      Miten turistiviisumiin on viime aikoina suhtauduttu?

      • Pinoy

        A) Oletko käynyt Filippiineillä tapaamassa tyttöystävääsi? OK
        B) Et ole käynyt. Unohda koko juttu sitten.

        Työviisumin menee seuraavalla tavalla, ensin sinun pitää hakea työvoimaa Suomesta työvoimatoimiston sekä ETA alueelta kautta 6 kuukautta, sen jälkeen anot lupaa hakea työvoimaa ETA alueen ulkopuolelta, jos et ole löytänyt työvoimaa ETA alueelta ja pitäisi vielä olla kyseinen alue luokiteltu työvoimapula alueeeksi Suomessa. Tämän lisäksi se palkka pitää todistetusti maksaa, verot ja sivukulut myöskin. Lisäksi se kuukausi ansio pitää olla riittävä, ainakin 1300 euroa kuukaudessa minimissään, että työlupa irtoaisi.

        Eiköhän se nyt vaan ole fiksumpaa mennä sinne paikan päälle, sanoo aamenet ja viettää kuukausi lomaa, jottei näytä lumeliitolta pian viranomaisten silmissä. Kyllä se yrittäjänkin pitää yrittää pitää lomaa, edes joskus kuukauden verran.

        Onnea yritykselle.


      • Anonyymi
        Pinoy kirjoitti:

        A) Oletko käynyt Filippiineillä tapaamassa tyttöystävääsi? OK
        B) Et ole käynyt. Unohda koko juttu sitten.

        Työviisumin menee seuraavalla tavalla, ensin sinun pitää hakea työvoimaa Suomesta työvoimatoimiston sekä ETA alueelta kautta 6 kuukautta, sen jälkeen anot lupaa hakea työvoimaa ETA alueen ulkopuolelta, jos et ole löytänyt työvoimaa ETA alueelta ja pitäisi vielä olla kyseinen alue luokiteltu työvoimapula alueeeksi Suomessa. Tämän lisäksi se palkka pitää todistetusti maksaa, verot ja sivukulut myöskin. Lisäksi se kuukausi ansio pitää olla riittävä, ainakin 1300 euroa kuukaudessa minimissään, että työlupa irtoaisi.

        Eiköhän se nyt vaan ole fiksumpaa mennä sinne paikan päälle, sanoo aamenet ja viettää kuukausi lomaa, jottei näytä lumeliitolta pian viranomaisten silmissä. Kyllä se yrittäjänkin pitää yrittää pitää lomaa, edes joskus kuukauden verran.

        Onnea yritykselle.

        3-4 kuukautta lomaa , ensin psa 1,5 kuukautta ja sitten suomen maistraatti 6 viikkoo
        psa kin voi viedä 2,5 kuukautta riippuu siitä mistä roikkuu


    • Iloinen puupenni

      Vaihtoehto A, olen täällä parhaillaan. Enpä vaan lähtiessä arvannut miten käy. Naimisiin meno tällä reissulla ei onnistu koska kaikenmaailman paprut mitä tarvitaan on Suomessa.
      Onko mitään mahdollisuutta saada sitä turisti viisumia?

      • Pinoy

        Onhan se mahdollista, nykyään varmaan fifty-fifty. Jos epäilevät, et aikoo jäädä maahan tai et matkan tarkoitus on mennä naimisiin Suomessa ja jäädä sitten samalla Suomeen mahdollisuudet romahtavat nollaan.

        Mut en pysty sanomaan mitään varmaan saako turistiviisumin vai ei, siihen vaikuttaa moni seikka. Onko teillä iso ikäero, kauanko olette tunteneet ennen tapaamista, menitkö Filippiineille tapaaman häntä, olitko kuinka kauan Filippiineillä hänen kanssaan, onko hänellä työpaikka omassa maassaan, jotta voisi olettaa hänen palaavan kotimaahansa jne jne..

        Tietääkseni toi on helpottunut entisistä ajoista viisumin saanti, itse kun en ole joutunut enään 8 vuoteen noiden asioiden kanssa painimaan, niin en voi mitään varmaa kertoa.


    • Anonyymi

      eu henkilön perheenjäsenelle on viisumi annettava viivytyksettä ja 2 viikon kuluessa eli jos on naimisissa niin näin se menee tai muuten Suomi rikkoo eu sääntöja ja saa siitä sapiskaa
      lukekaa itse ulkoministeriön ja lähetystön sivuilta toki tieto on jonkun verran piilotettu mutta kyllä se sieltä löytty kun kaivelee

      • Anonyymi

        Kuitenkaan lähetystöt ei toimi tämän mukaan. Eikä EUta kiinnosta jonkun suomen toiminta


      • Anonyymi

        ollaan naimisissa ja ei saanu viisumia syynä oli että ei ole lentolippuja ja kuitenkin sanotaan että älkää ostako ennenkuin saatte viisumin , toinen syy oli että ei ollut riittävästi rahaa ja käteinen ei kelpaa kellä filpparilla on tilillä 3000e tai enemmän 6 kuukautta yhtäjaksoisesti...
        että tällasta tänään, vaikuttaa oudolta toiminnalta
        avioliitto on rekisteröity suomeen virallisesti ja silti evätään viisumi
        eiköhän tässäkin lakia rikota
        minun mielestäni jossain luki että kun on perheenjäsen niin viisumi on myönnettävä oli rahaa tai ei ja ei tarvi vakuutusta ja viisumi on myönnettävä viivytyksettä
        tietääkö joku paremmin


    • Anonyymi

      onto joku hakenut ja saanut viisumin vaimolle viivytyksettä?

      • Anonyymi

        Minun vaimo sai viikossa viisumin suomeen, itse olin jo suomessa. Ikä eroa n.30v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun vaimo sai viikossa viisumin suomeen, itse olin jo suomessa. Ikä eroa n.30v.

        Eiks toi oo jo mummo?


    • Anonyymi

      Näkeekö CENOMAR :sta onko philppiininäisellä naisella omia lapsia, jos siitä niitä ei näe niin voiko sitä tarkistaa mistään?

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe