Myynti todennäköistä, mitä tehtävissä, ei kiinnitetty.
VUOKRAPELLOT ULOSMITATTU
30
3132
Vastaukset
- älä hätäänny
se auttaa paljon. vaikka omistaja myy pellot, vuokrasopimus pysyy voimassa.
- kaupassa,
mutta pakkomyynnissä voi olla erilaiset sävelet. Tähän se kiinnitys olisi auttanut, mutta nyt sitä ei enää voi tehdä. Valmistaudu luopumaan pelloista tai osta pois kuleksimasta.
- Varsi-lersi
kaupassa, kirjoitti:
mutta pakkomyynnissä voi olla erilaiset sävelet. Tähän se kiinnitys olisi auttanut, mutta nyt sitä ei enää voi tehdä. Valmistaudu luopumaan pelloista tai osta pois kuleksimasta.
Ei se ihan noin mene, kun menet siihen pakkohuutokauppaan ja ilmoitat, että sinulla on vuorasopimus alueeseen, niin silloin se on voimassa vaikka omistaja vaihtuisi, koska se on ostaessa tietänyt vuokrasopimuksesta ja sopimukset on aina voimassa, lain mukaan.
Sopimuksen purkua voi vaatia, jos ei teidä sen olemassa olosta kun maata ostaa, mutta jos tietää niin silloin homma ei päde.
- Paska homma
Joo, pakkohuutokaupassa ja ulosotossa raukeaa kaikki sitoumukset ja sopimukset. Vain kiinnitys olisi voinut auttaa.
- vasta nainut
Ei se mene iahn noin, Suomena lakien mukaan sopimusket on aian pidettävä
- korvenäijä
Ei pidä paikkaansa. Ostin pari vuotta sitten pakkohuutokaupasta reilut kymmenen hehtaaria lisämaita, joissa oli vuokralaisella vielä kolme vuotta vuokrasopimusta jäljellä. Vuokrasopimusta ei oltu käyty vahvistamassa oikeudessa, mutta siltikään en pystynyt purkamaan sopimusta.
Eli älä huoli. Vuokrasopimusta ei pysty purkamaan ilman, että vuokralainen rikkoisi sopimusta. - mv
korvenäijä kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ostin pari vuotta sitten pakkohuutokaupasta reilut kymmenen hehtaaria lisämaita, joissa oli vuokralaisella vielä kolme vuotta vuokrasopimusta jäljellä. Vuokrasopimusta ei oltu käyty vahvistamassa oikeudessa, mutta siltikään en pystynyt purkamaan sopimusta.
Eli älä huoli. Vuokrasopimusta ei pysty purkamaan ilman, että vuokralainen rikkoisi sopimusta.minulla on 10-vuotinen sopimus, josta 9 vuotta jäljellä. Mitä minun täytyy tehdä, jotta puolustan oikeuksiani parhaiten huutokaupan uhatessa. Tarvitsenko asianajajan.
- vanha pieru
mv kirjoitti:
minulla on 10-vuotinen sopimus, josta 9 vuotta jäljellä. Mitä minun täytyy tehdä, jotta puolustan oikeuksiani parhaiten huutokaupan uhatessa. Tarvitsenko asianajajan.
Et tarvitse, mutta jos haluat lakimeieheltä neuvoa, niin kysy MTK:n lakimieheltä, sehän antaa tälläista konsultointia ilmaiseksi järjestön jäsenille, ehkä myös muilla maajusseille ????
- korvenäijä
mv kirjoitti:
minulla on 10-vuotinen sopimus, josta 9 vuotta jäljellä. Mitä minun täytyy tehdä, jotta puolustan oikeuksiani parhaiten huutokaupan uhatessa. Tarvitsenko asianajajan.
Ei aiheuta mitään toimenpiteitä. Kyllä se vuokrasopimus paperi vaan on niin vahva paperi. Sinulta riittää ongelmatilanteessakin aivan hyvin se, että esität vuokrasopimuksen.
Toinen asia on taas se, että jos rikot vuokrasopimusta, niin se voidaan purkaa välittömästi. Ja luulenpa että tässä tapauksessa uusi omistaja katsoo suurennuslasilla toimiasi jatkuvasti. - vuokrasopimuksesi
mv kirjoitti:
pätee vielä pakkomyynnin jälkeenkin, niin ostajat saattavat olla harvassa. Eli menee hyvin halvalla pakkomyynnissä. Suosittelisin tuossa tapauksessa ilman muuta lunastamaan maan itsellesi. Sinun kannattaaisi joka tapauksessa olla yhteyksissä ulosottomieheen, niin varmistaisit, että hän tietää tilanteen.
- Mä lehden luin
Eikös täällä hyppyrimäkien varjossa ole juuri käyty oikeudessa siitä, kuka saa viljellä maakaupan jälkeen. Ei tosin konkasta ole kysymys.
Muistaakseni kaksi oikeusastetta totesi vuokraamisen tarkoittavan kasvukauden mittaista aikaa, eli ostaja sai maat kaupanteon jälkeen kesken vuokrasopimusta.
Kertokaa asiasta paremmin tietävät.- Jesse jussi
Tämmöinen mahdollisuus voi syntyä, jos ostaja voi todentaa sen, ettei hänelle ole kerrottu vuokrasopimuksesta mitään, jolloin voi syntyä tilanne että kauppa onkin tavallaan huijausta, eli myydään maata joka on vuokrattu pitkällä vuokrasopimuksella muualle.
Mutta muuten homma menee niin, että sopimukset on lain mukaan aina pidettävä, se että kyseessä on vuokrasopimus ei muuta tätä asetelmaa, omistajan vaihdos ei sinänsä riitä perusteeksi vuokrasopimuksen purulle.
- Normaalitilanteessa
Normaali vuokrasopimus katkeaa pakkohuutokauppaan. Jos pellonvuokraussa on jotain erityissääntöjä niin selvitä. Puhelin käteen ja soitto voudille kannataa muutenkin, itsekin toteat että myynti tod.näk. Voutihan sen päätöksen tekee tuleeko huutokauppa vai
- alantaitaja
Älä valehtele, ei onnistu.
Perusteleppa nyt väitteesi ja laita viitteeksi lainkohta jolla voi purkaa vuokrasopimuksen!!
Jos joku kiinteistö menee pakkohuutokauppaan, niin silloin esitteessä sekä tilaisuudessa kerrotaan kaikki rasitteet jotka kohdistuvat kyseiseen kiinteistöön. Kuten esimerkiksi juuri vuokrasopimus.
Pellon vuokrasopimus on erittäin vahva sopimus. Ja kyllähän sen tietenkin pystyy purkamaan niin kuin minkä tahansa muunkin sopimuksen. Mutta se tulee maksamaan tolkuttoman paljon. Jos sopimusta esim. kolme vuotta jäljelä, niin joutuu maksamaan kaikki tuet sekä arvioidut viljan myynti tulot vuokralaiselle vuokrasopimuksen loppuun asti. Ja arvaappas vaan saatko tilatuen itsellesi jos alat ahdistelemaan. Et varmasti.
Mutta tässähän oli puhe vuokrasopimuksen katkaisemisesta ilman sanktioita - joka siis ei ole mahdollista. - NuijaTurve
alantaitaja kirjoitti:
Perusteleppa nyt väitteesi ja laita viitteeksi lainkohta jolla voi purkaa vuokrasopimuksen!!
Jos joku kiinteistö menee pakkohuutokauppaan, niin silloin esitteessä sekä tilaisuudessa kerrotaan kaikki rasitteet jotka kohdistuvat kyseiseen kiinteistöön. Kuten esimerkiksi juuri vuokrasopimus.
Pellon vuokrasopimus on erittäin vahva sopimus. Ja kyllähän sen tietenkin pystyy purkamaan niin kuin minkä tahansa muunkin sopimuksen. Mutta se tulee maksamaan tolkuttoman paljon. Jos sopimusta esim. kolme vuotta jäljelä, niin joutuu maksamaan kaikki tuet sekä arvioidut viljan myynti tulot vuokralaiselle vuokrasopimuksen loppuun asti. Ja arvaappas vaan saatko tilatuen itsellesi jos alat ahdistelemaan. Et varmasti.
Mutta tässähän oli puhe vuokrasopimuksen katkaisemisesta ilman sanktioita - joka siis ei ole mahdollista.Pakkohuutokauppa on eri asia kuin vapaaehtoinen kauppa. Pakkohuutokaupasta ostettu kiinteistö ei koskaan sisällä mitään muita kiinnityksiä tai rasitteita kuin ne jotka kiinteistörekisteriin on merkitty! Eli kiinteistön alueella olevat tiet ym. Eri asia on, jos kiinteistöön on haettu kiinnitys vuokraoikeuden vakuudeksi.
Miksi muuten yleensä luulet että on olemassa mahdollisuus hakea kiinnitys vuokraoikeuden vakuudeksi??? Jos vuokrasopimusta ei kerran voi MILLÄÄN katkaista kesken sopimuskauden, miksi sitten siihen ylipäätään on mahdollisuus hakea kiinnitystä?? - suokuokkajajussi
NuijaTurve kirjoitti:
Pakkohuutokauppa on eri asia kuin vapaaehtoinen kauppa. Pakkohuutokaupasta ostettu kiinteistö ei koskaan sisällä mitään muita kiinnityksiä tai rasitteita kuin ne jotka kiinteistörekisteriin on merkitty! Eli kiinteistön alueella olevat tiet ym. Eri asia on, jos kiinteistöön on haettu kiinnitys vuokraoikeuden vakuudeksi.
Miksi muuten yleensä luulet että on olemassa mahdollisuus hakea kiinnitys vuokraoikeuden vakuudeksi??? Jos vuokrasopimusta ei kerran voi MILLÄÄN katkaista kesken sopimuskauden, miksi sitten siihen ylipäätään on mahdollisuus hakea kiinnitystä??Niin! Käyppä juttelemassa ulosottoasiamiehenkanssa asiasta. Kaikki muut rasitteen purkautuvat pakkohuutokaupassa paitsi vuokrasopimus. Vai väitätkö, että minua kusetettiin, kun pari vuotta sitten ostin pakkohuutokaupasta peltoa jossa oli vuokrasopimus päällä ja jota ei ollut kiinnitetty. MTK asiamies sanoi, että siitä vaan purkamaan sopimusta. Mutta eipä onnistunut. Vuokrasopimus katsottiin niin vahvaksi sopimukseksi, että ilman sanktioita purku ei ole mahdollinen. Ja tämä vuokrasopimus asia muuten ilmoitettiin huutokauppa tilaisuudessakin. Eli siellä sanotiin, että vuokrasopimus on voimassa vielä kaksi vuotta.
Tuo kiinnitys on lähinnä pankkien vaatima juttu. Vuokralainen voi näet hakea velkaa vuokrasopimustensa pohjalta ja vakuudeksi katsotaan vuokrasopimus melkein samanlailla kuin oma kiinteistökin. Tässä tapauksessa siis vähintään 5v vuokrasopimus. - jeemassi
NuijaTurve kirjoitti:
Pakkohuutokauppa on eri asia kuin vapaaehtoinen kauppa. Pakkohuutokaupasta ostettu kiinteistö ei koskaan sisällä mitään muita kiinnityksiä tai rasitteita kuin ne jotka kiinteistörekisteriin on merkitty! Eli kiinteistön alueella olevat tiet ym. Eri asia on, jos kiinteistöön on haettu kiinnitys vuokraoikeuden vakuudeksi.
Miksi muuten yleensä luulet että on olemassa mahdollisuus hakea kiinnitys vuokraoikeuden vakuudeksi??? Jos vuokrasopimusta ei kerran voi MILLÄÄN katkaista kesken sopimuskauden, miksi sitten siihen ylipäätään on mahdollisuus hakea kiinnitystä??Kiinnistys haetaan sitä varten, että saadaan veloille vakuuksia ja korot alemmas, kuin on vakuudeton velka, jota ei edes saa kovin paljoa enää nykyään.
Eli velkoja eli kiinnityksen haltija voi estää eteenpäin vuokrauksen halutessaan. - Normaalitilanteessa
alantaitaja kirjoitti:
Mutta tässähän oli puhe vuokrasopimuksen katkaisemisesta ilman sanktioita - joka siis ei ole mahdollista.Enpä valehtelekaan, luepa tarkemmin mitä kirjoitin. Yhden asuinkiinteistön olen pakkohuutokaupasta ostanut ja väki lähti maantielle urputuksesta huolimatta. Toisaalta silloin elettiin vanhan ulosottolain aikaa nykyinen ulosottokaari ei mulle niin tuttu olekaan. Sen enempää en asiaan jaksa paneutua mutta antaiskos nykyisen ulosottokaaren 58§ asiaan osviittaa eli saattaa käydä kumminpäin hyvänsä.
Aloittajalle senverran että voutiin joudut kuitenkin olemaan yhteydessä eli kysy tosiaan sieltä. Voudit on vielä lisäksi sikäli vaikeita että toimivat eri paikkakunnilla vähän eri tavoin. Vielä vaikeammaksi asian tekee se että vaikka vouti tekee selvästi lainvastaisen päätöksen niin asia ei korjaannu. Vouti saa muistutuksen ja vahingon kärsinyt joutuu erikseen nostamaan valtiota vastaan vahingonkarrvauskanteen. Tämäkin polku on kertaalleen läpikäyty - peltoja ostellut
Normaalitilanteessa kirjoitti:
Enpä valehtelekaan, luepa tarkemmin mitä kirjoitin. Yhden asuinkiinteistön olen pakkohuutokaupasta ostanut ja väki lähti maantielle urputuksesta huolimatta. Toisaalta silloin elettiin vanhan ulosottolain aikaa nykyinen ulosottokaari ei mulle niin tuttu olekaan. Sen enempää en asiaan jaksa paneutua mutta antaiskos nykyisen ulosottokaaren 58§ asiaan osviittaa eli saattaa käydä kumminpäin hyvänsä.
Aloittajalle senverran että voutiin joudut kuitenkin olemaan yhteydessä eli kysy tosiaan sieltä. Voudit on vielä lisäksi sikäli vaikeita että toimivat eri paikkakunnilla vähän eri tavoin. Vielä vaikeammaksi asian tekee se että vaikka vouti tekee selvästi lainvastaisen päätöksen niin asia ei korjaannu. Vouti saa muistutuksen ja vahingon kärsinyt joutuu erikseen nostamaan valtiota vastaan vahingonkarrvauskanteen. Tämäkin polku on kertaalleen läpikäytyNo sieltähän se tuli! Et ymmärrä alkuunkaan mistä keskustellaan. HEI! Oli kyseessä pellon vuokrasopimus eikä siis asunnon vuokrasopimus. Eli puhut ihan eri asiasta.
Asunnonsta pystyy aina häätämään vuokralaiset vaikka olisi pitempikin aikainen vuokrasopimus. Mutta pellon vuokralaista et niin vaan häädäkään. Koska se pelto katsotaan ansion hankinnan välineeksi, niin sen vuoksi pellon vuokrasopimus on tehty niin vahvaksi. Asuntoja kun saa aina, mutta peltoja ei. Ostin 80-luvun lopulla ensimmäiset vuokrapeltoni ja kyllä se lain tulikinta oli silloinkin aivan sama kuin nytkin, eli pellon vuokrasopimusta ei niin vaan purettukaan.
Tosin kyllä niitä keinoja purkamiseenkin löytyy, jos haluaa olla äärimmäisen v-mäinen.
- Sej
Pellonvuokrauksessa on aikaa ensikesään selvittää tilanne, ja jos huonosti käy ja pelto menetetään, ehtii talven aikana ehkä löytää uutta vuokrapeltoa menetetyn sijalle.
Meillä kävi niin, että vuokraamamme navetan omistaja kuoli. Vuokrasopimus on jatkuva, jos olisi katkaistu olisi pitänyt katkaista keväällä joten siinä mielessä vuokrasopimus olisi voimassa. Nyt kun omistaja yllättäen kuoli, olisi kuitenkin eläimet saatava sisälle, mutta perikuntakaan ei ole vielä lainkaan tietoinen mitä tilalle tekisi. Ainoa kommentti tähän asti ollut onneksi myönteinen, että "täytyyhän ne eläimet sisälle saada". Jos paikka menee myyntiin miten navetan vuokralaisen oikeudet turvataan - laitetaanko kauppakirjaan ehto, että tämän talven navetassa on eläimet ja pihalla kaikki siihen liittyvä liikenne päivittäin? Jos ostaja on vastahakoinen, ensikeväänä varmaan sopimuksen irtisanoo. Aika näyttää... - Pönttö-Einari
Ostin pakkohuutokaupasta maatilan, jossa oli tukikelpoista peltoa ja ne oli vuokrattu tuolloin. Sain ostamani maatilan ilman mitään rasitteita ja aloitin itse viljelemään kyseisen tilan peltoja saatuani lainhuudot kuntoon. Osa pelloista oli aidattuna laitumeksi, aitaustarvikkeet jouduin luovuttamaan takaisin peltoja vuokranneelle viljelijälle. Hänen vuokrasopimuksensa ei ollut kiinnitetty. Sain kaikki tukioikeudet myöskin itselleni.
- Nuija Turve
Noin se menee minunkin mielestäni.
- Kokemusta omaava
Ja paskaa näköjään tulee suusi täydeltä. Tottakai tuokin onnistuu jos vuokralainen vapaaehtoisesti luopuu vuokrasopimuksestaan, mutta jos ei - joka on todennäköisempää, niin se tulisi sinulle aika kalliiksi. Jos noin olisit tehnyt, niin se maksaisi sinulle noin 800€/ha vuodessa vuokrakauden loppuunasti. Ja todennäköisin syy olisi kuitenkin se, että vuokrasopimus on aikaisemmin ollut toistaiseksi voimassa. Silloin sen on voinut purkaa aina kasvukauden loputtua.
Ja jos olisit viljelijä, niin tietäisit varmasti että tuki oikeuden omistaa vuokralainen, sitä et voisi mitenkään saada ilman että vuokralainen sen sinulle vapaaehtoisesti antaisi. - Pönttö-Einari
Kokemusta omaava kirjoitti:
Ja paskaa näköjään tulee suusi täydeltä. Tottakai tuokin onnistuu jos vuokralainen vapaaehtoisesti luopuu vuokrasopimuksestaan, mutta jos ei - joka on todennäköisempää, niin se tulisi sinulle aika kalliiksi. Jos noin olisit tehnyt, niin se maksaisi sinulle noin 800€/ha vuodessa vuokrakauden loppuunasti. Ja todennäköisin syy olisi kuitenkin se, että vuokrasopimus on aikaisemmin ollut toistaiseksi voimassa. Silloin sen on voinut purkaa aina kasvukauden loputtua.
Ja jos olisit viljelijä, niin tietäisit varmasti että tuki oikeuden omistaa vuokralainen, sitä et voisi mitenkään saada ilman että vuokralainen sen sinulle vapaaehtoisesti antaisi.Minulla ei lainkaan käsitystä, millainen vuokrasopimus oli ollut viljelijällä, joka oli viljellyt pakkohuutokaupasta ostamani tilan peltoja, eikä juuri kiinnostanutkaan, kun homma toimi kuten huutokaupassa nimismies ilmoitti. Hieman vuokralainen juputti jotakin, mutta kaikki meni kuten kirjoitin tuossa aiemmin.
Olen ostanut useamman tilan pakkohuutokaupoista vuosien aikana ja niissä ei ole ollut mitään vemputuksia vuokralaisten kanssa, entisten omistajien kanssa hieman. Yhdeltä tilalta veivät vielä entiset omistajat juuri ennen huutokauppaa ladosta peltikaton ja keskeneräisestä rantasaunasta eristevillat. Kokemus on osoittanut, että lukot on syytä vaihtaa heti rakennuksiin nuijan kopauksen jälkeen tai ostaa omat riippulukot varmistamaan, ettei mitään viedä enään rakennuksista huutokaupan jälkeen. - Pönttö-Einari
Pönttö-Einari kirjoitti:
Minulla ei lainkaan käsitystä, millainen vuokrasopimus oli ollut viljelijällä, joka oli viljellyt pakkohuutokaupasta ostamani tilan peltoja, eikä juuri kiinnostanutkaan, kun homma toimi kuten huutokaupassa nimismies ilmoitti. Hieman vuokralainen juputti jotakin, mutta kaikki meni kuten kirjoitin tuossa aiemmin.
Olen ostanut useamman tilan pakkohuutokaupoista vuosien aikana ja niissä ei ole ollut mitään vemputuksia vuokralaisten kanssa, entisten omistajien kanssa hieman. Yhdeltä tilalta veivät vielä entiset omistajat juuri ennen huutokauppaa ladosta peltikaton ja keskeneräisestä rantasaunasta eristevillat. Kokemus on osoittanut, että lukot on syytä vaihtaa heti rakennuksiin nuijan kopauksen jälkeen tai ostaa omat riippulukot varmistamaan, ettei mitään viedä enään rakennuksista huutokaupan jälkeen....noista pakkohuutseista vielä. Tuossa nimimerkki "Kokemusta omaava" väitti, että minulle olisi tullut jotain maksettavaa huutokaupan jälkeen, muka 800€/ha vuokrakauden loppuun. Ei olisi ollut mitenkään mahdollista, koska tämä tila myytiin rasitteista vapaana. En tiedä, olisiko minun tarvinnut edes palauttaa noita aitaustarvikkeitakaan, kun niistäkään ei ollut missään mainintaa. Katsoin kuitenkin, ettei niillä ollut minulle mitään tarvetta ja mukavan tuntuinen kaverihan tuo vuokralainen oli.
Toivotaan kuitenkin, ettei nyt näitä tiloja tulisi paljoa pakkohuutokauppoihin. - Pönttö-Einari
Pönttö-Einari kirjoitti:
...noista pakkohuutseista vielä. Tuossa nimimerkki "Kokemusta omaava" väitti, että minulle olisi tullut jotain maksettavaa huutokaupan jälkeen, muka 800€/ha vuokrakauden loppuun. Ei olisi ollut mitenkään mahdollista, koska tämä tila myytiin rasitteista vapaana. En tiedä, olisiko minun tarvinnut edes palauttaa noita aitaustarvikkeitakaan, kun niistäkään ei ollut missään mainintaa. Katsoin kuitenkin, ettei niillä ollut minulle mitään tarvetta ja mukavan tuntuinen kaverihan tuo vuokralainen oli.
Toivotaan kuitenkin, ettei nyt näitä tiloja tulisi paljoa pakkohuutokauppoihin....tuli mieleen vielä tuossa pellolla töitä tehdessä näitä pakkohuutokauppa-kokemuksia ja näistä vuokrasopimuksista.
Olin jokunen vuosi sitten yhdessä pakkohuutokaupassa, joka on ollut erikoisin, missä koskaan olen ollut. Maapohja oli jo myyty aikaa sitten pakkohuutokaupalla, mutta rakennukset olivatkin myyyty ns. Delaware-yhtiölle ja tästä olikin tullut melkoinen soppa. Velallinen oli piruuttaan ennen pakkohuutokauppaa myynnyt tilan rakennukset tälläiselle pöytälaatikko-firmalle, jonka hän tietenkin itse omisti. Koko kuvio oli tehty niin monimutkaiseksi kaikkine vuorasopimuksineen, että paikallinen ulosottoviranomainen oli ihmeissään tapahtuneen johdosta. Pari hylsyäkin siinä tuli, eli pidettiin pari pätemätöntäkin huutokauppaa siinä välissä, kun rakennusten omistaja sai vielä vemputettua asiaa lisää. Viimein rakennukset myytiin purettaviksi (eihän niitä kuitenkaan mihinkään purettu, uudehkoja rakennuksia, koska ostajana oli tuo maapohjan omistaja) ja varsin tiukalla aikataululla, ettei juuri ketään muuta kiinnostanut koko rakennuskanta.
En missään ole aiemmin ja sen jälkeen nähnyt, miten velallinen on venkoillut viranomaisia vastaan pakkohuutokaupassa!
- !!!!
"Milloin alue myydään pakkohuutokaupalla, sitoo vuokraoikeus ostajaa vain, kun myynti on tapahtunut sellaisin ehdoin." (12. §: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1966/19660258 ).
Eli kysyjän on mitä kiireemmiten otettava yhteyttä ulosottomieheen, että hän saisi tuollaisen ehdon myyntiin. Selvää on, että velkojat eivät tuollaista ehtoa aseta, sillä noin pitkälle vuokrattu pelto on käytännössä arvoton pakkomyynnissä. Jos ulosottomies suostuu ehdon asettamaan, niin vuokralaisella on tietysti myös mahdollisuus saada pelto kokonaan omakseen pakkomyynnissä hyvinkin edullisesti..- mv
Aion pitää kiinni sopimuksesta viimeiseen saakka, tämä tiedoksi mahdollisille ostajille myös, jotka lukee tätä. Paikallinen maaseutusihteeri oli alkanut kauppaamaan peltoa ympäri kyliä.
Miten minun olisi tuota ehtoa((12. §: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1966/19660258 ) esitettävä ja vaadittava. Tämä ei jää tähän. - ProFarmer
mv kirjoitti:
Aion pitää kiinni sopimuksesta viimeiseen saakka, tämä tiedoksi mahdollisille ostajille myös, jotka lukee tätä. Paikallinen maaseutusihteeri oli alkanut kauppaamaan peltoa ympäri kyliä.
Miten minun olisi tuota ehtoa((12. §: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1966/19660258 ) esitettävä ja vaadittava. Tämä ei jää tähän.Nyt ei viran puolesta saisi ottaa kantaa noihin laisinkaan, saatikka tyrkyttelemään. Teillä on kahjo maaseutusihteeri
- AnonyymiUUSI
Kuinka tämän asian kanssa lopulta kävi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot16317417Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss4610017Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?445879Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman463200Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.172885Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.252812"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita562682Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling862608- 1381860
Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen401857