Evoluutioteoria.

Ari-JT

Niin kuin nimestäkin käy selville se on pelkkä TEORIA. Minkäänlaista tieteellistä näyttöä, siitä että ihminen olisi ahvenesta polveutunut ei ole.

72

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öörni

Veli kirjoittaa asiaa.

• Totisesti totisesti

No parempi se on kuin raamatuun pohjutuva simsalabim teoria...

• koo.koo

Tunsin kerran jt uskiksen, jonka vanhemmat olivat apinoita. Näin hän ainakin väitti: "Ne on ihan paviaaneja." Lisäksi hän kertoi, että heidän kotinsa oli niin ahdas, että joutuivat nukkumaan kuin sillit sardiinipurkissa. Eli ei nyt ihan ahvenia, mutta sillejä olivat lapsina. Kunnes kasvaessaan muuttuivat ihmisten näköisiksi. Haluatko vielä lisää todisteita?

• Ilmari Aamukaste

Elinikä oli myöskään 6000 vuotta, - kuten WT opettaneen.

• Ari-JT
        Ilmari Aamukaste kirjoitti:

opeteta, että luomakunnan elinikä olisi 6000vuotta.

• öörni
        Ilmari Aamukaste kirjoitti:

Jos joku haluaa olla apinan jälkeläinen niin se on hänen ongelmansa ei minuun

• Miten se oli?
        Ari-JT kirjoitti:

opeteta, että luomakunnan elinikä olisi 6000vuotta.

Vai mikä se oli laskien Aatamista?

• Jt-veli
        Miten se oli? kirjoitti:

Vai mikä se oli laskien Aatamista?

olemassa kauan ennen Aadamia.

• Kylikiluu
        Jt-veli kirjoitti:

olemassa kauan ennen Aadamia.

Olisko se vanhempi kuin vaikka "Pekinin ihminen", jonka iäksi on arvioitu 500 000 vuotta?

• Jt-veli
        Kylikiluu kirjoitti:

Olisko se vanhempi kuin vaikka "Pekinin ihminen", jonka iäksi on arvioitu 500 000 vuotta?

Pekingin ihmistä koskaan ollutkaan vaan on yksi niistä monista huijauksista. Minkäänlaisia luita kalloja tms. ei ole olemassa Ns. Pekingin ihmisestä.

• JYGG

Apinako ihmiseks muutuupii siitähän hulluki suutuuppii ei mei olla apinoita.

• salaisuus?
        öörni kirjoitti:

Jos joku haluaa olla apinan jälkeläinen niin se on hänen ongelmansa ei minuun

jolle on naurettu jt piireissä kymmeniä vuosia sitten. Vanhat kulahtaneet vitsit ei naurata...

• Brother.
        salaisuus? kirjoitti:

jolle on naurettu jt piireissä kymmeniä vuosia sitten. Vanhat kulahtaneet vitsit ei naurata...

niin taivaan tosi.

• Voimantorni
        Brother. kirjoitti:

niin taivaan tosi.

Raamatun esittämällä maailmankuvallla ei yleensäkään ole mitään tekemistä todellisuuksien kanssa. Miksi sen alussa oleva luomistaru pitäisi ottaa sen vakavammin kuin sen esittämät "totuudet" maan päälle putoilevista tähdistä tai pylväistä, joiden päälle maa on asetettu?

Myöskään Raamatun esittämästä koko maan peittävästä vedenpaisumuksesta (noin 4 400 vuotta sitten) ei maallinen historia tiedä mitään. Esimerkkinä vaikkapa Egyptin historia, jossa ei näy merkkiäkään mistään tällaisesta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Muinainen_Egypti

Joten tiedossa avartuminen kannattaa aina; siinä tuskin voi olla mitään pelättävää.

http://www.eso.org/sci/activities/garching/images/Universum.jpg

• 1+1=2 ?
        Jt-veli kirjoitti:

Pekingin ihmistä koskaan ollutkaan vaan on yksi niistä monista huijauksista. Minkäänlaisia luita kalloja tms. ei ole olemassa Ns. Pekingin ihmisestä.

Kuinka kauan aikaa sitten on ensimmäisen ihmisen syntymästä? Teiteelliset todistee Homo Sapiensin syntyajasta, ja vanhimmat jäänteet tai todisteet ihmisistä, varmaankin kiistät, mutta millä peruteilla?

• 1+1=2 ?
        Voimantorni kirjoitti:

Raamatun esittämällä maailmankuvallla ei yleensäkään ole mitään tekemistä todellisuuksien kanssa. Miksi sen alussa oleva luomistaru pitäisi ottaa sen vakavammin kuin sen esittämät "totuudet" maan päälle putoilevista tähdistä tai pylväistä, joiden päälle maa on asetettu?

Myöskään Raamatun esittämästä koko maan peittävästä vedenpaisumuksesta (noin 4 400 vuotta sitten) ei maallinen historia tiedä mitään. Esimerkkinä vaikkapa Egyptin historia, jossa ei näy merkkiäkään mistään tällaisesta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Muinainen_Egypti

Joten tiedossa avartuminen kannattaa aina; siinä tuskin voi olla mitään pelättävää.

http://www.eso.org/sci/activities/garching/images/Universum.jpg

Sillä verenpaisumuskertomus on varsin tunnettu hiukan eri muodossa, ympäri asuttua maanpiiriä, - ja juuri sen jäämisestä vesian alle oli kysymys, - kunnes "arkki" löysi kuivaa maata ja "Araratin" (= pyhä maa).

• Jt-veli
        1+1=2 ? kirjoitti:

Kuinka kauan aikaa sitten on ensimmäisen ihmisen syntymästä? Teiteelliset todistee Homo Sapiensin syntyajasta, ja vanhimmat jäänteet tai todisteet ihmisistä, varmaankin kiistät, mutta millä peruteilla?

mitään tieteellisiä todisteita, että ihminen polveutuisi apinasta ja jne. kalasta. Mutta jos sinun mielestä on niin kertoisitko pitävät linkit/todisteet ihmisen ja kalan välillä. Erillaisia kehitysmuotoja pitäisi olla siinä välissä useita miljoonia, kumma mihin ne on kaikki hävinneet. Ja edelleen erillaisia kehitysmuotoja pitäisi olla nykyiselläänkin olemassa erilajien kesken (miljardeja). Mutta yhtään ei ole?

• Pii on 3.0
        Kylikiluu kirjoitti:

..Itse" ? - -
        Mennäämpäs , lentsikalla, tai vaikka "soutuvenheellä kiinaan," -Ei siis kuin Kroatiaan, osoitteeseen S'etalis'te Vilibalda Sluge bb, 49000 Krapina. On Zagrebin lähistöllä.
        Sieltä jo -1899- kaivettiin esille kuuden vuoden aikana Homo sapiens neanderthalensis - ihmisten luita n, -130.000 vuotta vanhoja , yli -900 ihmisluuta. työkalut, ja keittiökalusteet ovat siinä nähtävillä. he asuivat isoissa luolissa, Ulkona oli isoja Luolamirrejä.Jos luolaemäntä tarvi muotiturkkia, hän lähetti isännän paistinpannu kädessä luolamirriä silittämään ;" mene vaan sen luo, katso tiukasti silmiin, ja silleen.älä pelkää, se on vain -3,5 metriä korkee, sitten kopauta hiljaa mutta vakaalla kädellä kattia silmien väliin, ja Jee!minä saan turkin Naapurien -Luola-akat kuolee kateuteen, ja päläpäläpälä... " . Sudet olivat hevosen kokoisia.
        Sinne vaan tutustumaan , että voi sitten todeta,
        " taivaalle kiitos, ettei tommosia oikeesti ole ollut olemassa. "

• Ilmari Junannusyö
        Jt-veli kirjoitti:

mitään tieteellisiä todisteita, että ihminen polveutuisi apinasta ja jne. kalasta. Mutta jos sinun mielestä on niin kertoisitko pitävät linkit/todisteet ihmisen ja kalan välillä. Erillaisia kehitysmuotoja pitäisi olla siinä välissä useita miljoonia, kumma mihin ne on kaikki hävinneet. Ja edelleen erillaisia kehitysmuotoja pitäisi olla nykyiselläänkin olemassa erilajien kesken (miljardeja). Mutta yhtään ei ole?

Aatamin eli ensimmäisen ihmisen syntymästä? Koska hänet luotiin oli kyssäri.

• öörni
        salaisuus? kirjoitti:

>>toi on vanha Jt tokaisu>>
        Eihän se ole vitsiksi tarkoitettu. Tosiasia ja totista totta.

• APUVA !
        Jt-veli kirjoitti:

HERÄTKÄÄ JA VASTATKAA !

• siirappinen
        APUVA ! kirjoitti:

HERÄTKÄÄ JA VASTATKAA !

Kyllä meidän Herramme tietää

• Ilmari Utelias
        siirappinen kirjoitti:

Kyllä meidän Herramme tietää

Sitä tässä kyselen, kun ovat kuulemme ainoat, jotka maan päällä omaavat: "tarkkaa ja tämällistä tietoa", joka vielä kuulemma "kirkastuu kirkastumistaan". Tietävätkö he, tai ovatko he ilmoittaneen kuinka pitkä aika on Aadamin luomisesta nyt?

• Repa.
        APUVA ! kirjoitti:

HERÄTKÄÄ JA VASTATKAA !

6000 vuotta.

• Ilmari Kianto
        Repa. kirjoitti:

6000 vuotta.

Vanhempia ja teiteellisten tutkimustenkin valossa olleet olemassa, ovat humpuukia tai eivät Aadamista syntyneen ihislajin historiaa. Onko ihmiskunta siis nyt 6000-vutta vanha alkaen Aadamista, Vartiotorniseuran tietojen mukaan? Perustuuko tämä "tarkkaan ja täsmälliseen teitoon, vain mihin?

Teide on siis Vartiotorniseuran mukaan aivan hakoteillä? Kumpi on, mitä olet itse mieltä?

• Repa.
        Ilmari Kianto kirjoitti:

Vanhempia ja teiteellisten tutkimustenkin valossa olleet olemassa, ovat humpuukia tai eivät Aadamista syntyneen ihislajin historiaa. Onko ihmiskunta siis nyt 6000-vutta vanha alkaen Aadamista, Vartiotorniseuran tietojen mukaan? Perustuuko tämä "tarkkaan ja täsmälliseen teitoon, vain mihin?

Teide on siis Vartiotorniseuran mukaan aivan hakoteillä? Kumpi on, mitä olet itse mieltä?

tukee sitä ajatusta että ihmiskunta on noin 6000 vuotta vanha. Mitään kirjoitettua historiaa ei ole löytynyt mistään.

• Repa.
        Repa. kirjoitti:

tukee sitä ajatusta että ihmiskunta on noin 6000 vuotta vanha. Mitään kirjoitettua historiaa ei ole löytynyt mistään.

6000 vuodelta on löytynyt kirjoituksia ei ennen sitä.

• Ilmari Juhannusyönä
        Repa. kirjoitti:

6000 vuodelta on löytynyt kirjoituksia ei ennen sitä.

Vai kuinka?

• Markku_Meilo
        Repa. kirjoitti:

>>tukee sitä ajatusta että ihmiskunta on noin 6000 vuotta vanha

Laittaisitko esille sitä tieteellistä tekstiä, joka sinun mukaan osoittaa ihmiskunnan olevan noin 6000-vuotias?

• Markku_Meilo
        Ilmari Juhannusyönä kirjoitti:

Vai kuinka?

Mulle opetettiin aikanaan, että Aatami kirjoitti ensimmäisessä vaiheessa 1. Moos. 1:1-2:4 ja noin 71 vuotta myöhemmin 1. Moos. 2:5-5:2. Siiten noin 726 vuotta myöhemmin Nooa jatkoi 1: Moos. 5:3-6:9.

Jälkeenpäin minulle on selvinnyt, että tuollainen opetus oli täyttä vedätystä. Heprea ei edes ole vanhin tunnettu kieli ja kuitenkin minua huijattiin uskomaan niin.

• Ilmari Ilmarinta
        Markku_Meilo kirjoitti:

Laittaisitko esille sitä tieteellistä tekstiä, joka sinun mukaan osoittaa ihmiskunnan olevan noin 6000-vuotias?

Saattapi asialle löytyä joitakin selityksiäkin. Minunkin ensimmäinen kirjani Mikki-hiiren kuuraketti oli edellä aikaansa sillä Mikki lensi kuuhun jo 50-luvulla.

• Markku_Meilo
        Ilmari Ilmarinta kirjoitti:

Saattapi asialle löytyä joitakin selityksiäkin. Minunkin ensimmäinen kirjani Mikki-hiiren kuuraketti oli edellä aikaansa sillä Mikki lensi kuuhun jo 50-luvulla.

Sikäli tietysti käsitettävää, että samassa sarjassahan ne painivat.

• Pelle Peloton
        Markku_Meilo kirjoitti:

Sikäli tietysti käsitettävää, että samassa sarjassahan ne painivat.

Mikin matka oli toteuttamiskelpoinen, toisin kuin WT:n väärät odotukset jotka jäävät toteutumatta.

• Markku_Meilo
        Pelle Peloton kirjoitti:

Mikin matka oli toteuttamiskelpoinen, toisin kuin WT:n väärät odotukset jotka jäävät toteutumatta.

Asetin tekstin, joka esittää ihmiskunnan iäksi noin 6000 vuotta ja sarjakuvasankarin toteutuneen kuumatkan samaan sarjaan.

Nythän on niin, että jokainen Vt-seuran historiaa tunteva muistaa Fred Franzin profeetallisen väitteen (vm. 1943) siitä, että ihminen ei koskaan tule raketilla pääsemään ilmakehän ulkopuolelle. Pelkästään tästä syystä vältän vertaamasta Mikin kuumatkaa ja Vt-seuran näkemystä kuumatkojen toteuttamiskelpoisuudesta.

• Heikki.
        Markku_Meilo kirjoitti:

Mulle opetettiin aikanaan, että Aatami kirjoitti ensimmäisessä vaiheessa 1. Moos. 1:1-2:4 ja noin 71 vuotta myöhemmin 1. Moos. 2:5-5:2. Siiten noin 726 vuotta myöhemmin Nooa jatkoi 1: Moos. 5:3-6:9.

Jälkeenpäin minulle on selvinnyt, että tuollainen opetus oli täyttä vedätystä. Heprea ei edes ole vanhin tunnettu kieli ja kuitenkin minua huijattiin uskomaan niin.

Arameakin ole vanhempi kieli?

• Voimantorni
        1+1=2 ? kirjoitti:

Sillä verenpaisumuskertomus on varsin tunnettu hiukan eri muodossa, ympäri asuttua maanpiiriä, - ja juuri sen jäämisestä vesian alle oli kysymys, - kunnes "arkki" löysi kuivaa maata ja "Araratin" (= pyhä maa).

Jehovan todistajat opettavat maailmanlaajuisen vedenpaisumuksen tapahtuneen vuonna 2370 eaa. Miksi maallinen historia ei tiedä tästä mitään?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Vanha_valtakunta

Tässä toinen vastaansanomaton todiste siitä, että maailmanlaajuisesta vedenpaisumuksesta kertovat tarustot ovat vailla todellisuuspohjaa:

"Lisäksi napajäätiköistä pitäisi löytyä todisteita valtavasta sulamisesta ja suolaisen meriveden tunkeutumisesta jääkerrostumiin vedenpaisumuksen tapahtumisaikaan. Mutta ei ole mitään todisteita napajäiden massiivisesta sulamisesta."

"Yksi kerros napajäätiköissä vastaa suurin piirtein yhtä vuotta. Jos napajäätiköt ovat syntyneet vedenpaisumuksen jälkeen kuten jotkut kreationistit olettavat, voidaan laskea että Grönlannin 235 000 jääkerrosta ja Antarktiksen 250 000 jääkerrosta syntyminen vedenpaisumuksen jälkeen merkitsee sitä, että vedenpaisumus olisi pitänyt olla 250 000 vuotta sitten."

"Jos oletetaan napajäätiköiden olleen olemassa jo ennen vedenpaisumusta niin miten ne pystyivät selviämään siitä mullistuksesta niin että tähän yli 235 000 kerrostumahistoriaan ei tullut aukkoja? Eikä mitään jäätiköitä edes olisi pitänyt olla Nooan päivien maailmassa, etenkin jos sitä maailmaa ympäröi höyrykatos, joka teki koko maailmaan trooppiseen ilmaston. Se taas on ristiriidassa jäätiköiden 250 000 vuotisen olemassaolon kanssa."

http://www.argumentti.fi/vedenpaisumus/vedenpaisumus_nooan_arkki.php?id=6

• salaisuus?
        öörni kirjoitti:

>>toi on vanha Jt tokaisu>>
        Eihän se ole vitsiksi tarkoitettu. Tosiasia ja totista totta.

Näin tuumaa jt vuosikymmenten kokemukslla ja syvällä rintaäänellä...... Sanoilla onkin pontta kun kun jt veli tai sisar sanoo sen kun alkaa olla 90 v lasissa. Ei maailmasta löydy järkevää ihmistä, joka tuollaisen vanhuksen lauseen kiistää........Pitää muistaa nyökytellä.....

• Anne,
        Markku_Meilo kirjoitti:

ei sinua ole huijattu yhtään mihinkään ja tiedät kyllä rakas veli mikä on totuus

• kookoo.

Minä olen koo koo enkä ole oo koo.Darwinin on mulla usko, apinasta kehittynyt olen niinkuin lisko.
        Viidakkoon mä jälleen halajan,pääsisin näin esi-isiäni jälleen tapaamaan.Koulutusa olen saanut suotta
        apinaks on mua kutsuttu jo montavuotta.Minun on niin hyvä olla kun saan olla täysi nolla

• Minni Hiiri
        Markku_Meilo kirjoitti:

Asetin tekstin, joka esittää ihmiskunnan iäksi noin 6000 vuotta ja sarjakuvasankarin toteutuneen kuumatkan samaan sarjaan.

Nythän on niin, että jokainen Vt-seuran historiaa tunteva muistaa Fred Franzin profeetallisen väitteen (vm. 1943) siitä, että ihminen ei koskaan tule raketilla pääsemään ilmakehän ulkopuolelle. Pelkästään tästä syystä vältän vertaamasta Mikin kuumatkaa ja Vt-seuran näkemystä kuumatkojen toteuttamiskelpoisuudesta.

Joka elää sydämessäni, - toisin kuin Raataluntutkijoiden/Vartiotorniseuran lukiusat väärät odotukset, erheet, valhtteet ja petokset.

• Markku_Meilo
        Anne, kirjoitti:

ei sinua ole huijattu yhtään mihinkään ja tiedät kyllä rakas veli mikä on totuus

Mielenhallinta on kukkeimmillaan kirjoittamassasi tekstissä. Siinä on tuttuna kuorrutuksena Vartiotorniseuran opettama ylimielisyys. Kukaan täysissä järjissä oleva ei kykene tuollaista kirjoittamaan nauramatta, ellei sitten ole koulittu näyttelijä. Sikäli tekstissä on asiaa, että tiedän mikä on totuus totuudesta, mutta juuri siitä syystä koen perustelluksi väiteen, että minulle on valehdeltu.

Esitänkin useamman kerran toistetun ja retoriseksi jääneen kysymyksen; olisitko sinä mahdollisesti ensimmäinen halukas osoittamaan kirjoituksesi oikeutuksen ja osoittamaan minulle, että Vartiotorniseura ei ole tapavalehtelija?

• Markku_Meilo
        Heikki. kirjoitti:

Arameakin ole vanhempi kieli?

En tunne asiaa niin yksityiskohtaisesti.

• Tuunaten ja höyläten
        Markku_Meilo kirjoitti:

Mielenhallinta on kukkeimmillaan kirjoittamassasi tekstissä. Siinä on tuttuna kuorrutuksena Vartiotorniseuran opettama ylimielisyys. Kukaan täysissä järjissä oleva ei kykene tuollaista kirjoittamaan nauramatta, ellei sitten ole koulittu näyttelijä. Sikäli tekstissä on asiaa, että tiedän mikä on totuus totuudesta, mutta juuri siitä syystä koen perustelluksi väiteen, että minulle on valehdeltu.

Esitänkin useamman kerran toistetun ja retoriseksi jääneen kysymyksen; olisitko sinä mahdollisesti ensimmäinen halukas osoittamaan kirjoituksesi oikeutuksen ja osoittamaan minulle, että Vartiotorniseura ei ole tapavalehtelija?

Jonka he liittävät puheisiinsa, perustellessaan valheita, joita Vartiotorniseura valheen orjille opettaa.

• Markku_Meilo
        Tuunaten ja höyläten kirjoitti:

Jonka he liittävät puheisiinsa, perustellessaan valheita, joita Vartiotorniseura valheen orjille opettaa.

On hyvin mahdollista, että entisenä jehovantodistajana tiedän asian paremmin kuin hyvin, olehan itse ollut tuossa nk. totuudessa, kuten tapasin itsekin puhua.

• Ola.
        Markku_Meilo kirjoitti:

ole kauan kun TVstä tuli dokumentti koskien juuri tätä.

• Markku_Meilo
        Ola. kirjoitti:

ole kauan kun TVstä tuli dokumentti koskien juuri tätä.

Noin pitävällä todistelulla sait minut uskomaan siihen, että tiedekin puoltaa Raamatusta vedettyä käsitystä ihmiskunnan 6000-vuotisesta historiasta. Harvoin tapaa näin hyvin perusteltua asiaa, olen liikkuttunut.

• Ola.
        Markku_Meilo kirjoitti:

Noin pitävällä todistelulla sait minut uskomaan siihen, että tiedekin puoltaa Raamatusta vedettyä käsitystä ihmiskunnan 6000-vuotisesta historiasta. Harvoin tapaa näin hyvin perusteltua asiaa, olen liikkuttunut.

kunhan kerkeän OK?

• Markku_Meilo
        Ola. kirjoitti:

kunhan kerkeän OK?

Aurinko ei ole sammumassa piakkoin.

• -RaM-
        Ola. kirjoitti:

kunhan kerkeän OK?

Jehovan todistajien ja raamatun mukaan ihmiskunta EI ole 6000 vuoden ikäinen, vaan 4300 vuoden. Kaikki sitä edeltänyt hävitettiin kokonaan pois.
        Opettelehan Ola hyvä ensin tuntemaan oma uskosi ja palaa sen jälkeen perusteluihisi.

• kirkastumistaan.
        Markku_Meilo kirjoitti:

kirkastuu

• Markku_Meilo
        kirkastumistaan. kirjoitti:

kirkastuu

Puolusteletko noilla sanoilla Vt-seuran valheellisuutta, vai mitä haluat tuoda esille?

• ???.
        Markku_Meilo kirjoitti:

Puolusteletko noilla sanoilla Vt-seuran valheellisuutta, vai mitä haluat tuoda esille?

selittää suurimman osan Vai mitä?

• Markku_Meilo
        ???. kirjoitti:

selittää suurimman osan Vai mitä?

>>selittää suurimman osan Vai mitä?

Kerro hieman tarkemmin mitä tarkoitat noilla sanoilla?

• ???.
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>selittää suurimman osan Vai mitä?

Kerro hieman tarkemmin mitä tarkoitat noilla sanoilla?

valheena kaikkea sitä missä ymmärrys on lisääntynyt.

• ???.
        Markku_Meilo kirjoitti:

ei ole mitään faktaa varmaan tiedät?

• ???.
        Markku_Meilo kirjoitti:

Aurinko ei ole sammumassa piakkoin.

väittää, että aurinko sammuu?

• Markku_Meilo
        ???. kirjoitti:

valheena kaikkea sitä missä ymmärrys on lisääntynyt.

>>Te pidätte

Ei liene ylenmäärin vaikeaa käsittää, että minä vastaan ainoastaan omista kirjoittelemisistani.

>>valheena

Minä pidän valehteluna ainoastaan tietoista tekoa. Esimerkiksi jehovantodistaja, joka kritiikittömästi levittää Vt-seuran valheita ei mielestäni valehtele. Se mitä pidän valehteluna selvinnee vaikka näillä esimerkeillä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384367

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384448

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384519

>>kaikkea sitä missä ymmärrys on lisääntynyt.

Jos luet asiaan liittyvän Sananlaskujen luvun ajatuksella, niin huomaat ettei siinä ole kyse Amerikkalaisen 1800-luvun uususkonnon oppivenkoiluista, vaan siinä verrataan kahta erilaista elämäntapaa.

Itse asiassa Vt-seuran oppimuutoksista suurin osa on pakon sanelemaa, koska yksikään lukuisista odotetuista asioista ei ole toteutunut. Mielestäni kyse ei ole ymmärryksen lisääntymisestä, vaan pieleenmenneiden asioiden uudelleenselittelystä. Tuo uudelleenselittely oli se mekanismi, jolla raamatuntutkijuus muotoutui millerismin pettymyksen jälkeen. Russell halusi selitellä asioita (seconnd) adventismista poikkeavalla tavalla ja perusti oman selitystoimistonsa. Oikeise jos olen väärässä.

Esitän väitteeseesi kiinteästi liittyvän kysymyksen kahden selkeän esimerkin avulla:

Perusteletko miten ymmärrys lisääntyi Room. 13 luvun esivaltojen suhteen, ne kun olivat aluksi maallisia, sitten taivaallisia (1929-1962) ja nykyään taas maallisia?

Perusteletko miten ymmärrys lisääntyi kun Jeesuksen mainitsema sukupolvi oli alkuun nk. kuriton sukupolvi (1897-1927), sitten voideltuja (1927-1942), jonka jälkeen uudelleen kuriton (1942-2008) ja nykyään (2008-) taas voideltuja?

Itse en käsitä tuollaista menoa ymmärryksen lisääntymiseksi, joten odotan mielenkiinnolla vastaustasi ja jatkan sitten uusilla saman sarjan kysymyksillä kun olet ensin perustellut väitteesi noiden kahden esimerkin suhteen.

• Markku_Meilo

• Markku_Meilo
        ???. kirjoitti:

ei ole mitään faktaa varmaan tiedät?

>>ei ole mitään faktaa varmaan tiedät?

En tiennyt tuota, kerrotko lisää?

Onko tuo mielipiteesi tulkittava siten, että Vt-seuran väite ihmiskunnan historian pituudesta on faktaa?

• Ahven.!

kookoota kuuntelee ja katsoo tosin voi uskoa hyvinkin Evoluutioon.

• Markku_Meilo
      • Repa.

ei ole sitä mieltä, että evoluutioteoria olisi jotain evoluutiofaktaa. Vaan pelkkä spekulaatiota, arvailua, ehkä näin olisi voinut olla, ilman tieteellistä näyttöä.

• Markku_Meilo
        Repa. kirjoitti:

ei ole sitä mieltä, että evoluutioteoria olisi jotain evoluutiofaktaa. Vaan pelkkä spekulaatiota, arvailua, ehkä näin olisi voinut olla, ilman tieteellistä näyttöä.

Luitko lainkaan mitä tieteellinen teoria tarkoittaa?

• salaisuus?

tieteellista näyttöä Aadamista ja Eevasta. Tai edes Nooan ajan vedenpaisumuksesta....niin kuin raamatussa lukee...

• Brother.

Poikkeaa evoluutiosta siinä ett' se ei ole luomisteoria, vaan täyttä faktaa ja tiede tukee myös tätä ajatusta ja perusteita on enemmän kuin uskoa ihan käsittämättömään evolutioon.

• Voimantorni
        Brother. kirjoitti:

Poikkeaa evoluutiosta siinä ett' se ei ole luomisteoria, vaan täyttä faktaa ja tiede tukee myös tätä ajatusta ja perusteita on enemmän kuin uskoa ihan käsittämättömään evolutioon.

>>se ei ole luomisteoria, vaan täyttä faktaa>>

Millä perusteella tällaista esität? Onko jokin asia "täyttä faktaa" vain siksi, että Raamatussa sanotaan niin? Luomistarujahan on monia, mikä saa minut kysymään: miksi valitset juuri Raamatun luomiskertomuksen uskosi kohteeksi? Eikö vaikka vanhin luomiskertomus olisi mitään (Raamatun ei suinkaan ole vanhin)?

Esimerkiksi Gilgamesh-eepos kertoilee aivan samoja asioita kuin Raamattukin koskien luomista, maailmanlaajuista vedenpaisumusta (ja monia muita tapahtumia), ainoastaan tuhat vuotta ennen Vanhan testamentin kirjoittamista. Mitäs siihen sanot? Ennen kuin sanot mitään, kannattaa katsastaa vaikka tämä linkki, ellei aihe ole jo ennestään tuttu:

http://www.argumentti.fi/raamattu_sumerit_sumerien_mytologia/Raamattu_sumerit_kosmologia_maailmankuva.pdf

>>ja tiede tukee myös tätä [luominen] ajatusta>>

Miten?

• Make..
        Voimantorni kirjoitti:

Millä perusteella tällaista esität? Onko jokin asia "täyttä faktaa" vain siksi, että Raamatussa sanotaan niin? Luomistarujahan on monia, mikä saa minut kysymään: miksi valitset juuri Raamatun luomiskertomuksen uskosi kohteeksi? Eikö vaikka vanhin luomiskertomus olisi mitään (Raamatun ei suinkaan ole vanhin)?

Esimerkiksi Gilgamesh-eepos kertoilee aivan samoja asioita kuin Raamattukin koskien luomista, maailmanlaajuista vedenpaisumusta (ja monia muita tapahtumia), ainoastaan tuhat vuotta ennen Vanhan testamentin kirjoittamista. Mitäs siihen sanot? Ennen kuin sanot mitään, kannattaa katsastaa vaikka tämä linkki, ellei aihe ole jo ennestään tuttu:

http://www.argumentti.fi/raamattu_sumerit_sumerien_mytologia/Raamattu_sumerit_kosmologia_maailmankuva.pdf

Miten?

vain todistaa Raamatun paikkansapitävyyden.

• Naru sormusten herra
        Make.. kirjoitti:

vain todistaa Raamatun paikkansapitävyyden.

raamattu on taruopus, ei siihen kannata tuijottaa, kuuluu vaan uskovaisten kerhokirjaksi. Sieltä uskovaiset löytävät mitä pitää tehdä jos ei itse osaa päättää.

• salaisuus?
        Voimantorni kirjoitti:

Miten?

Näin vanhanakin näköjään oppii edelleen uutta...totuutta. Kiitos.

• Teoriat

Miksi! niin monet "entiset" vt-liikkeen teoriohin ennen uskovat,paneutuvat jälkikäteen esim,darwinin "teorioihin".
      Tulos miksi!
      Syy lienee tornissa itsessään heidän toimintansa saa aikaiseksi tällaista "niitettävää".
      Mitä kylvää sitä niittää.
      Sopiva ilmaus "tällekkin liikkeelle".

• Lahtisen unohtumattoman kommentin Tuntemattomasta sotilaasta:"IHMINEN OLI SYNTYJÄNSÄ KALA, JA KYLLÄ SEN ON KAPITALISTINENKIN TIEDEMIES TUNNUSTANU."

• salaisuus?

Entisiä jt on erilaisten ajatuskantojen edustajia....Minulla on monta tuttua, jotka eiväet tunnusta mitään aatetta. Keskusteluissa kyllä puidaan eri asiota ja useat eivät olekaan jumalan kieltäjiä, mutta raamattu ei myöskään tue käsitystä jumalan olemassa olosta.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      39
      8392
    2. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      297
      6469
    3. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      57
      6379
    4. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      98
      5864
    5. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      44
      5488
    6. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      52
      4874
    7. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      228
      4224
    8. Sählyhallitus 2023-2025, mailat heiluvat, mutta pallo karkaa kulmaan

Salibandy on organisoitua. Sähly on taas sitä, kun joku tuo mailat ja palloja on ehkä yksi. Sitä tämä hallituskin on: pe
      Maailman menoa
      4
      4001
    9. Mitä juuri sinulle kuuluu?

Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      151
      3726
    10. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      39
      3272
    Aihe