Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
Kotihoito suomussalmella
99
8710
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin ovat hommat hoitaneet
Vaipat vaihtavat I krt vuorokaudessa ja suihkuun vievät milloin muistacat. Koiratkin syövät parempaa ruokaa. Härkökangaalle on paikka varattuna- Anonyymi
Kenelle se paikka on varattuna?
- Anonyymi
Minulla viisi sairautta jotka kaikki estävät liikkumista, loogista ajattelua ja kärsivällisyyttä, eivät ole koskaan tulleet minua hoitamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenelle se paikka on varattuna?
Paljonko maksaa?
- Anonyymi
Miten se tuo ruoka tähän liittyy?
- Anonyymi
Miltä se koiranruoka maistuu, koska noin hyvin tiedät?
- Anonyymi
"Miten se tuo ruoka tähän liittyy?"
Kotihoidon olennainen osa on myös ruoka., - Anonyymi
Kyllä se vaan liittyy.. kotihoidon hoitajat sen ruuan laittaa vanhukselle..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä laita !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä se vaan liittyy.. kotihoidon hoitajat sen ruuan laittaa vanhukselle.."?
Minulla on ollut neljä vanhusta (oikeastaan kuusi, kun molemmilla vaimoilla oli vanhemmat, kaikki nyt pois menneet) joita kodinhoitajat ovat käyneet katsomassa (lähinnä juurikin katsomassa, vain".
Koskaan kukaan ei ole laittanut ruokaa, ruoka on tuotu erikseen jostakin, ei ilmeisesti kovin hyvästä keittiöstä, koska ei sitä paljon syödä. Kohta on itselläni tuo aika käsillä, siis odotella kotiin ei mieleistä ruokaa, nyt laitan vielä itse, aiva kaiken, en osta koskaan eineksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miltä se koiranruoka maistuu, koska noin hyvin tiedät?
Lemmikkien ruokatuotanto on erittäin hyvin valvottu. Makkaroiden, lihajalosteiden ja kuivaruokien ravintoarvot ovat korkeatasoiset. Koirien ruokaprändit kuten Hau hau Champpion tuotteet ovat todella ravintorikkaita.
- Anonyymi
Ruoka liittyy kaikkeen.
- Anonyymi
Jaahas, taas aletaan maalittaa jotakuta/ joitakuita henkilöitä.
- Anonyymi
Maalita sinä vaikka koiria, tuo vain esimerkki, voit valita itse. Taidat maalittaa muita kommentoijia.
- Anonyymi
Koiratkin syövät parempaaruokaa
- Anonyymi
Ei kotihoito tee ruokia vaan kunta päättää ruuan toimittajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupasta ruoka tulee mitä lämmitetään jos lämmitetään. Riippuu hoitajalta. Osa jättää lämmittämättä ja viikon ruoat lähtee roskiin.
Hyvännäköisiä hoitajia kyllä 😍😍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupasta ruoka tulee mitä lämmitetään jos lämmitetään. Riippuu hoitajalta. Osa jättää lämmittämättä ja viikon ruoat lähtee roskiin.
Hyvännäköisiä hoitajia kyllä 😍😍Sekavaa provoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekavaa provoa.
Totta on, omainen muutti vasta kotihoidon piiriin itse asun 500km päässä, viikkoon ei ollut ruokaa lämmitetty ja lopulta pussillinen ruokaa roskiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntahan se on syyllinen kun paskaa ruokaa tilaa!
- Anonyymi
Koirat ja vangit saa parempaa ruokaa, kuin vanhukset, niin on koko Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta on, omainen muutti vasta kotihoidon piiriin itse asun 500km päässä, viikkoon ei ollut ruokaa lämmitetty ja lopulta pussillinen ruokaa roskiin.
Oisit lämmittännä mitä täällä nillität.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mää koirankoppiin tai linnaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet elänyt koirana ja linnaruusuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä muutin vihta 50m päähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kotihoidon piiriin muutetaan ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko isokin pussi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtiovarainministeri Purra leikkauksillaan on syyllinen huonoon ruokaan. Vankiloissakin on paremmat pöperöt. Vangit saavat neljä ateriaa päivässä ja yhden aterian hinnaksi tulee alle neljä euroa (Leijona catering)
https://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000911494.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mää koirankoppiin tai linnaan.
On kyllä sairaita kommentoijia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtiovarainministeri Purra leikkauksillaan on syyllinen huonoon ruokaan. Vankiloissakin on paremmat pöperöt. Vangit saavat neljä ateriaa päivässä ja yhden aterian hinnaksi tulee alle neljä euroa (Leijona catering)
https://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000911494.htmlEi kai Purra niitä ruokia valmista ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ei kunta osta eikä tuo koirille ruokaa, turha koiria haukkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep.Ja ihan pennusta pitäen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on, kun ihminen tavallinen ihminen menee yli 50-vuotiaaksi, työnantaja ja monet muut katsovat, että siinä menee kuluerä.
Sitten, kun alkaa olla huomattavan korkeaikäinen, sanotaan vieläkö sekin on elossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syöminen ei ole velvollisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvännäköisiä hoitajia kyllä 😍😍Keskuskeittiöltä kait se ruoka tulee?
- Anonyymi
Tekevät kaiken hutasemalla
- Anonyymi
Hoitajat kaoehan lihavia miten lie jaksavat ees tehä töitä
- Anonyymi
Se selviää sulle 50 vuoden päästä kun olet hoitoa tarvitsevan iässä.
- Anonyymi
Tosi törkeä aloitus.
- Anonyymi
Suomen parasta kotihoitoa tarjoavat❤️
- Anonyymi
Erikoista..minkä muun työpaikan henkilöstöä arvostellaan tällä tavalla? Jos jollain on jotain henkilökohtaista tiettyä henkilöä kohtaan, eikö sen voisi ilmaista hänelle? Ilman, että koko henkilöstö on arvostelun kohteena. Isoihin työyhteisöihin sopii monenlaista ihmistä, olipa ala mikä hyvänsä.
- Anonyymi
Neljä kertaa päivässä käy kotihoitaja.
Joka kerta eri henkilö.
Onko mitään inhimillisyyttä- Anonyymi
Ei kai kotihoidon tarvi kaveerata vaan hoitaa perusasiat, mee Tinderiin jos oot seuraa vailla.
- Anonyymi
Parasta hoitoa ikinä😜🤪👅🥰
- Anonyymi
Taasko tämä yksi ja sama kätisijä aloittajana,hoida itae omat vanhempasi hautaan saakka,niin ei tarvitse toisia "mollata",sieltä 500 km päästä!
- Anonyymi
Mitenkähän mahtaa käydä sitten, kun koko Kainuusta ei enää löydy ainuttakaan kotihoitajaa? Suomussalmi kuuluu vielä niihin todella syrjäisiin paikkoihin, jonne ei kukaan oikein vapaaehtoisesti halua isommasta kaupungista muuttaa. Kai sitten vanhukset pakataan pikkubussiin ja käydään jakelemassa omaisten oville, että "hoitakaa itse".
- Anonyymi
Ei täällä silloin ole enää yhtään kotihoitoa tarvitsemaakaan.
- Anonyymi
Kotihoidossa ihmisiä ,jotka eivät saa ruokaa mikroon ja sieltä pois, jotta ruoka olisi lämmintä. Montako hoitajaa sinulla käy päivässä. Eikä kukaan ehdi laittaa sitä lautasta minuutiksi mikroon ja sieltä sun eteen?
- Anonyymi
Älä jaksa pellenpoikanen.
- Anonyymi
Lautasiako täällä vanhuksille syötetään, jo on törkeää !
- Anonyymi
Montako ? Laumako sulle pitäsi käydä.
- Anonyymi
Yksi kaksi monta, yheltä pääsi sonta.
- Anonyymi
Mulla käypi jottai nelejä sattoo mutta mulla ei mikroo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla käypi jottai nelejä sattoo mutta mulla ei mikroo
Cittarissa mikro nyt n 60 e. Kaitpa sinulla kahdeksassa kymmenessä vuodessa sen verran on säästyny ,että voi ostaa sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cittarissa mikro nyt n 60 e. Kaitpa sinulla kahdeksassa kymmenessä vuodessa sen verran on säästyny ,että voi ostaa sen.
Hae apua psyykkisiin vaivoihisi, luulet tietäväsi ventovieraiden iät ja varallisuuden.
- Anonyymi
Asiakkaiten luokse mennään suoraan tupakalta aivan jörkyttävä haju. Ja se miten huolimattomasti kaikki hommat tehään, kuhan vaan nopeaa pääsee.
- Anonyymi
Mutkan kauttako pitäsi mennä, silloinhan jäisi vielä vähemmän aikaa.
- Anonyymi
Eräässä kahvila ruokalassa tarjoiltiin asiakkaille kahvia joka oli keitetty böönistä vangeille ja sotilaille
- Anonyymi
Mitä mieltä palvelutalosta ja Jalonkoskesta?
- Anonyymi
Palvelutalo on yksityinen ja siellä hoitajapula.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan avoimia työpaikkoja ole🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten ne raskii palkata kun sairaslomalaisille pitää maksaa palkkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palvelutalon omistaja on aatteellinen yhdistys(vasemmisto puolue),ei löydy taloustietoja eikä omistaja tietoja,tuskin maksaa veroja yhtään Euroa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palvelutalon omistaja on aatteellinen yhdistys(vasemmisto puolue),ei löydy taloustietoja eikä omistaja tietoja,tuskin maksaa veroja yhtään Euroa!
Kaikki tiedot löytyy ja kunnossa ovat.
- Anonyymi
Palvelutalolla parhaat hoitajat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palvelutalolla parhaat hoitajat.
Varmaan kun tuohon aikaan kehutaan.😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäpä juuri,että ei kyllä työntekijöistä pulaa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan kun tuohon aikaan kehutaan.😂😂
Ootko koskaan kuullut yövuorosta? Vai aattelitko, että hoitajat on töissä 8-16. 🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi
On se minusta ikävää lueskella keskustelua hoitajista, missä haukutaan koko laitosta, jos yksi hoitaja on jonkun mielestä sössinyt. Paras kommentti oli, kun joku valitti että neljästi päivässä käy eri hoitaja. Tottakai se on eri, tuplavuoroako jokaisella pitäisi tehdä jokapäivä? He ketkä eivät ymmärrä miten kotihoito toimii, ei sais tulla arvostelemaan.. pitäisi ymmärtää mikä resusrssi vaje sotella on kotihoidossakin, joka taas näkyy esim "kiireenä". Itse olen ollut tyytyväinen hoitajien hoitoon omaiseni kohdalla, parhaansa he tekevät vaikka kiire ja väsymys voi kyllä painaa..
- Anonyymi
Jos hoitajia on kolmessa vuorossa, aamu,ilta ja yö niin miten voi neljä hoitajaa käydä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hoitajia on kolmessa vuorossa, aamu,ilta ja yö niin miten voi neljä hoitajaa käydä?
Oli niin tyhmä provooja ettei osaa jakolaskua.
- Anonyymi
Kyllä on hyvä hoito kotihoidossa,liiankin paljon hoidettavan puolesta tekevät,vaikka hoidettava osaisi/pystyisi itsekin,mutta omaiset eivät sitä ymmärrä.
- Anonyymi
Suomessa ollaan vanhusten hoidossa 20vuotta jäljessä muista Pohjoismaista!
- Anonyymi
Kotona saan paraat hoidot.
- Anonyymi
Jos muuttaa Ssalmelle onko helppo päästä kotipalveluun töihin vai kannattaako vain pysyä täällä suurkaupungissa
- Anonyymi
Niinkin yksinkertainen asia kun kaurapuuron keitto on osalla
kotihoidossa todella huonoa.- Anonyymi
Työntekijöillä on pääsääntöisesti hoitoalan -ei ravintola- alan koulutus, eikä sitä toki vaaditakaan.
- Anonyymi
Keittele ite
- Anonyymi
Ei ole helppoa olla ammatissa, jossa olet jatkuvan, yleensä negatiivisen arvostelun kohteena. Enkä tarkoita, etteikö asioista saisi antaa palautetta, jos on aihetta. Joillekkin vaan on muodostunut toisten arvostelemisesta kanava oman pahan olon purkamiseen.
- Anonyymi
Tulisi osata vaihtaa vaipat, annostella lääkkeet ja laittaa ruokaa mikroon.
Eipä sitä muuta tarvitakkaan 🫡- Anonyymi
Nimenomaan. Nämä on ihan perusasioita joita jo varmasti jokainen nuori opettelee kotona tai viimeistään lähihoitaja koulussa vaipan vaihto.
Mutta kai jokainen osaa lämmittää ruuan mikrossa? Ottaa pussista lääkkeen missä näkyy päivä ja kellonaika.
Mutta kotihoidossa osalle nämäkin tehtävät on liian vaikeita. Työt tehdään hutasemalla, autolla ajetaan tuhatta ja sataa aiheuttaen useampi vaaratilanne, puhelimia kyllä seurataan enemmän kuin mitään muuta.
Ja sitten huudetaan ympäri kylää miten on aina kiire ja mihinkään ei kerkeä kun pitää toimistolla keretä istumaan kaksi tuntia ennen työajan päättymistä.
Seuratkaapa montako soten autoa on parkissa klo 12-16 välillä.
- Anonyymi
Voi peijooni sentään nyt tuli kiire tauolle.
Hyvänen aika ei kerkiä mittään tehdä on niin kauhea kiire - Anonyymi
Ei ne ainakaan käytöstapoja osaa kauhean negatiivisia suurinosa
- Anonyymi
Ja olenpa kuullu luotettavalta taholta, että mukaan mahtuu varkaitakin. Ja näitä esimiestaholla hyssytellän.
- Anonyymi
Kiire on ihmisen itsensä aiheuttama olotila
- Anonyymi
Tai työnantajan
- Anonyymi
Toisen työn arvosteleminen on helppoa, näkee vain ne asiat, joita haluaakin nähdä ja muodostaa niistä oman, "varman ja oikean", mielipiteensä. Kotihoidon työntekijät "vain" autolla ajelevat ja kännykkää selaavat. "Ehkä" tarvitsevat autoa paikasta toiseen siirtymiseen ja kännykässä on kaikki tiedot asiakaskäynneistä, näin olen ymmärtänyt, vaikka en sitä työtä teekkään.
- Anonyymi
Näinpä,helppo on arvostella ja haukkua täällä keskustelupalstalla,näitä kun lukee,niin ei mitään tietoa hoitajan työnkuvasta,ei mitään.
- Anonyymi
Voit jättää vapaamuotoisen hakemuksen ihan milloin vaan. Hoitajia tarvitaan.
- Anonyymi
Hyvä on hoeto kun itestään huolen pittää!
- Anonyymi
Juurikin ne täällä huutelee joilla ei mitään käsitystä kotihoidon hoitajan työnkuvasta..tervemenoa kokeilemaan itse. Ensinnäkin työtä tehdään kuntoutus periaatteella eli niin että se asiakas tekee itse kaiken minkä pystyy. Tämä siis hva:n hoitoperiaate, ei hoitajien itse keksimä toimintamalli. Ja siinä hyvää juuri se että asiakkaan toimintakyky pysyisi mahdollisimman hyvänä. Jotkut omaiset tosiaan ajattelee että kun kotihoidon palvelut otetaan, niin kaikki tehdään puolesta. Ei niin tosiaankaan. Monet toki toivoo puolesta tekemistä sen takia että se omainen saataisiin äkkiä ympärivuorokautuseen hoitoon ja että äkkiä siitä härkö kankaasen..itse ei olla valmiita tekemään sen omaisen eteen yhtään mitään mutta valitetaan Kaikesta mitä muut koittaa tehdä ..
- Anonyymi
Tämä on totta, hoitajat on tiukoilla kun aikaa on vähän. Ei ne jouda seurustelemaan vanhusten kans. Työttömiä on paljon niin kunnat palkkaisi niitä seurustelemaan tai pakottasi työttömät työvelvotteeseen työttömyysrahan edestä?
- Anonyymi
Niin ja miksi kaukaa ja läheltäkin tulevat omaiset katsovat vierestä kun hoitaja tekee työtään,että sitten voi valittaa? On kyllä niin vittumainen ammatti. Ja se kännykkä on työpuhelin jota pitää selata ja vastata,soittaa,johon tulee vielä hälytykset ym. Ja autolla siirrytään paikasta paikkaan. Työskentelet koko ajan paineen alla. Ei enää. Turhapa se on rautalangasta vääntää.
- Anonyymi
Kyllä pitää hoitajia perään kahtoa vähän tekeekö hommasa mitä pitää!
- Anonyymi
Niin,ainahan voi itse tehdä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma202635Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne362499Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.932468Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv732373Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest102244PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist261887Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k741867Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1961742Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel861664- 1341645