Ajatuksia illassa

Kuten tiedätte, kirjoitan aika paljon ja tämä on huomattu palstalla usein kielteisenä ilmiönä.

En kuitenkaa kerro itsestäni vaan esitän ihmettelyni palstalaisten käyttäytymisestä:

Pidän äärimmäisen kummallisena sitä, että keskustellaan kirjoittajista kun pitäisi keskustella keskustelunaiheista.

Hetkellisesti on palstalla suvantovaiheita mutta kohta puhkeaa sen seitsemä sanamyrsky. Viihteenähän lukjat pitävvät noita sanailuja, joihin minäkin kyllä tarvittaessa pystyn.

Onko halua ja kykyä asialliseen mielipiteiden vaihtoon??

71

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+15

      Sinulta sitä yritystä riittää!

    • jämpti.

      en vaihda ainakaan Ruunen mielipiteisiin.

    • on ..

      varmasti ihan jokaisella, halu onkin sitten ihan eri asia.

      Asiallisuutta ei voi muille opettaa, kukin sen itse tykönään tietää, mitkä ovat palstan säännöt.
      Vanhan sanonnan sanoin "muita ei voi muuttaa, vain itseään".

      • näin minusta+++

        se on saanut ymmärtämään Sinuakin ihmisenä, miksi pelkkä asiallisuus? Toki mielekiintoisia aiheita käsitellessä, jää persoona taka-alalle, mutta ihminen on aina etusijalla !


      • lukija¤¤¤
        näin minusta+++ kirjoitti:

        se on saanut ymmärtämään Sinuakin ihmisenä, miksi pelkkä asiallisuus? Toki mielekiintoisia aiheita käsitellessä, jää persoona taka-alalle, mutta ihminen on aina etusijalla !

        ei aina pelkkä asiallisuus, jota korostetusti ihannoit, riitä meille mummoille ja vaareille. Me emme ole yliopistoihmisiä useimmat, ja ajattelemme tunnepohjaisesti.

        Ajatteleeko kukaan sinusta täällä asiallisesti? Ramoonan olet maininnut, entä Pilvi ? Hän sisältää aika paljon ajatusta minun ymmärtääkseni.


      • lukija¤¤¤ kirjoitti:

        ei aina pelkkä asiallisuus, jota korostetusti ihannoit, riitä meille mummoille ja vaareille. Me emme ole yliopistoihmisiä useimmat, ja ajattelemme tunnepohjaisesti.

        Ajatteleeko kukaan sinusta täällä asiallisesti? Ramoonan olet maininnut, entä Pilvi ? Hän sisältää aika paljon ajatusta minun ymmärtääkseni.

        Olen taustaltani ja mielestäni muutenkin vaatimaton. En tosin tiedä miten ajatellaan tunnepohjaisesti.

        Toivon kuitenkin, että löytyy ihmisiä, jotka ajattelevat minustakin asiallisesti. Jonkun oletan jopa pitävän minusta. En uskalla luetella nimiä. Yhtä harva uskaltaa tunustaa edes alkeellista arvonantoa kohtaani.


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Olen taustaltani ja mielestäni muutenkin vaatimaton. En tosin tiedä miten ajatellaan tunnepohjaisesti.

        Toivon kuitenkin, että löytyy ihmisiä, jotka ajattelevat minustakin asiallisesti. Jonkun oletan jopa pitävän minusta. En uskalla luetella nimiä. Yhtä harva uskaltaa tunustaa edes alkeellista arvonantoa kohtaani.

        Jos se siitä riippuu. olen rohkea ja uskallan sanoa arvostavani sinua ihmisenä, vaikka kakkiin mielipiteisiisi en voi yhtyä.
        Olemme tavanneet henkilökohtasesti, kuuluimmehan samaan matkaryhmään ja sain tilaisuuden jutella ihan livenäkin kanssasi.
        Täällä ei saa tunnustaa tuntevansa kirjoittajaa, no luulen että olet ainoa mies jonka kirjoittajista tunnen tapaamisenkin perusteella, naisista en ole tavannut myöskään kuin yhden jonka tiedän tänne kirjoittaneen, ainakin aiemmin, nykyistä tilannetta en tiedä hänen osaltaan. Nimimerkkiä ei näy, enkä ala arvailemaan kuka kirjoittaa kenenäkin.

        Persoonallisuus ja henkilökohtaiset ominaisuudet, tai tuttavuudet eivät kuitenkaan täällä merkitse sitä, että pitäisi olla asioista samaa mieltä. En ole aina samaa mieltä kuin joku muu, mutta silloin uskallan sen sanoakin, kiittelyyn ei täällä saa langeta, se tuomitaan.

        Tunnustan arvostavani mielipiteitäsi ja asiantuntemustasi monessa asiassa ja aiheessa, mutta kuten me kaikki, sanomme mielipiteemme usein niin epätarkasti, että tulkitsijoille jää mahdollisuus puuttua asiaan ja huomauttaa kuinka asiaton tai tietämätön, tai röyhkeä kirjoittaja olemme.

        Asiattomiin huomautuksiin en ota kantaa, mutta kyllä täällä mukanaolevilta odottaisi sentään toisen virheidenkin hyväksymisen.
        Kuten tiedät itsekin, olet aika helposti ottamassa kantaa virheisiin, mutta silloinkin kannataa olla hienovarainen, koska usein hymy on parempi ase kuin irvistys. Eikä kaikkiin virheisiin tai asian vierestä puhumisiin kannata kenekään ottaa niin vakavaa kantaa, että siitä ihan loukkaantuu.

        Yritän pysyä omassa mielipiteessäni, mutta rohkenen myös tunnustaa että monissa asioissa arvostan tietämystäsi ja asioiden esille ottamista, mutta joitakin jättäisin ottamatta esille yhä uudelleen.
        Keskitie on usein väistelyä puolelta toiselle, mutta ehkä kannattaa pysytellä sillä, olematta kunkku kummallakaan kaistalla, kuten hiihtäjät usein kävelijöiden suhteen.


    • Aiheeseen vastaaminen jää usein sivujuonteeksi.
      Olisiko parempaa keskustelua tiedossa jos kaikki kirjoittaisivat nimettöminä, vai alkaisiko siitä arvausleikki ja asia jäisi vieläkin arvottomammaksi.

      Yritän muuttaa itseäni. Kenenkään mielipidettä ei voi muuttaa, vaikka se sitten keskittyisikin pelkkään kirjoittajan persoonallisuuden ruotimiseen.
      On ihan turha puhua lapselle Inarijärven syvyydestä, kun hän ei tiedä koko järven olemassaolosta. Kyllä lapsikin silti voi siihen jotain sanoa, mutta koskeeko se asiaa, on eri juttu.
      Samoin näyttää olevan keskusteluissa kautta linjan, ei vain täällä, vaan kaikikialla.
      Ellei puhetta moitita paikan päällä, siitä keskustellaan selän takana ja usein puhuja on silloinkin tärkeämpi kuin puheen sisältö.

      Muiden mitätöinti ei kuulu julkiseen keskusteluun, puhuttakoon selän takana sitten mitä tahansa.
      Jos arvostelee muita, pitäisi itse osoittaa olevansa parempi, eikä siihen riitä vain oma viisautensa toteaminen, siihen tarvitaan enemmänkin muiden luomia mielipiteitä puhujasta. Siinä se taas onkin ydin, jokaisella on oma mielipide, jokainen arvioi omilla perusteillaan ja vain oman tuntemuksensa mukaan.

      En laittaisi kovin suurta painoa täälläkään noille arvosteluille, koska sama kirjoittaja voi lähettää vaikka kymmenellä nimimerkillä poikkeavan mielipiteensä joko vastauksena, tai uutena aloituksena koskien asiaa tai asian sivua.
      Siitä syystä on omasta mielestäni paras vaihtoehto jättää ottamatta kantaa, vaikka sitten asiasta tuntisikin loukkaantuneensa, tai huomaisi muita loukatun. En anna ohjeita kenellekään, esitän vain ja ainoastaan oman mielipiteeni joka perustuu omiin periaatteisiini. En halua riidellä, koska se on hedelmätöntä.

      Eipä ole usein tarvetta osallistua keskusteluun, koska asia ei joko kiinnosta minua, tai joku on jo sanonut senkin mitä olisin voinut sanoa. Tuntuu turhalta kirjoittaa, noin olisin sanonut.
      Nyt tässä on oma mielipieteeni, kun kukaan ei ollut vielä ennättänyt ottamaan kantaa minun tavallani.

    • näsäviisas

      On varmasti parasta ajatella mitä sanoo, ennen kuin sanoo mitä ajattelee.

    • huittarulla

      Olen huomannut, joka on faktaa, pallastalla vaikuttavat jotkut henkilöt vastauksillaa ja aloituksilla. Valikoidaan kenen juttuun vastataan, ollaan kuin ikuisia hiekkalaatikko ikäisiä lapsia, malliin en leiki sun kaa.
      Siski heitänkin kehiin kysymyksen, VALITSETKO KENEN JUTTUUN VASTAAT, onko syy jutun aloittajan tai kirjoittajan bannaaminen.

      Kyllä yhteistä säveltä aina löytyy jos haluaa. Olen lukenut esim sumppipirtin juttuja joissa vallitsee pakonomainen edellisen kirjoittajan kiitteleminen, vaikka juttu olisi täyttä törinää.Tuntuu vallitsevan suorastaan narsistinen ilmapiiri.

      Muut aloitukset ja jutut lyödään lyttyyn joko nimimerkin tai asiallisen ja yleisen kannanoton vuoksi ja tämä on juuri sitä, valikoidaan kirjoittaja jonka juttuihin vastataan. Pidän valikoivaa vastaamista nimimerkin perusteella suorastaan epäkohteliaana osoittaa pienet ovat ympyrät valikoijalla vai onko pöntössä pölinää?.

      • osallistuja myös

        nimimerkin perusteella? Aihe on minusta ratkaiseva.


      • uistinkela

        Jos avaus on kovasti kantaa ottavaan on siihen vastattava saman suuntaisella vastauksella, ei pelkkä myönteinen hyrinä täällä ole hyväksyttyä, nyt se tuli taas kerran esille.
        Tämä erilainen kannan otto poikii näitä eri asteisia tietämättömyyden osanottajiakin, itse avauksesta ei ole mitään sanottavaa ei osata kuin arvailla kuka ja ketkä ovat kirjoittajia.
        Kirjoittaja on se minkä nimimerkin hän kuhunkin kirjoitukseen laittaa, ei siinä ole mitään järkea että koko ikänsä pitää olla auktoriteetti kun on oma nikki, kai se talonduuma määrää näitä eräitä ketä on kierrettävä kaukaa, mitä väliä voihan sitä itse liikutella keulille, ei sekään ole mahdotonta.
        Kaikkien aloitukseen ei vastata jos ei tiedä kuuluvansa tähän kiellettyyn ryhmään.


      • mitä?
        uistinkela kirjoitti:

        Jos avaus on kovasti kantaa ottavaan on siihen vastattava saman suuntaisella vastauksella, ei pelkkä myönteinen hyrinä täällä ole hyväksyttyä, nyt se tuli taas kerran esille.
        Tämä erilainen kannan otto poikii näitä eri asteisia tietämättömyyden osanottajiakin, itse avauksesta ei ole mitään sanottavaa ei osata kuin arvailla kuka ja ketkä ovat kirjoittajia.
        Kirjoittaja on se minkä nimimerkin hän kuhunkin kirjoitukseen laittaa, ei siinä ole mitään järkea että koko ikänsä pitää olla auktoriteetti kun on oma nikki, kai se talonduuma määrää näitä eräitä ketä on kierrettävä kaukaa, mitä väliä voihan sitä itse liikutella keulille, ei sekään ole mahdotonta.
        Kaikkien aloitukseen ei vastata jos ei tiedä kuuluvansa tähän kiellettyyn ryhmään.

        edellisesllä haluttiin sanoa, ei auennut.


      • sitä vaan
        mitä? kirjoitti:

        edellisesllä haluttiin sanoa, ei auennut.

        sulle ei varmaan ollut tarkoitettu, liian vaikeetako?


      • pilvi*
        mitä? kirjoitti:

        edellisesllä haluttiin sanoa, ei auennut.

        Täällä näyttää olevan luja usko "ryhmittymisestä ! Muuta ryhmää on ole kokenut, kuin laihdutus---kahvipirtin----runoilu---kulttuuri. Niihinkin vapaa pääsy kaikilla.

        Loppu palstatila onkin aloitteiden varassa. Aiheen kiinnostavuuden perusteella valitsen osallistumiseni.

        Aloitteessani seuraan myös samaa linjaa,kirjoitan asioista jotka minua kiehtoo.



        PS Joskus vastaan kyllä minua hellyttäväänkin aloitukseen.


      • kertoisin
        mitä? kirjoitti:

        edellisesllä haluttiin sanoa, ei auennut.

        kertoisinko köyhyyden. Laulaa Jukka Kuoppamäki. On aivan totta, että rujot ja elävästä elämästä syrjäytyneet henkilöt ärsyyntyvät lukiessaan elämässään menestyneiden ihmisten kertomuksia. Se ei kuitenkaan saa olla syy syrjintään. Sallituahan on omistakin asioistaan kertoileminen, kuten myös toisten vies teihin vastaaminen. Kertominen niin lapsistaan kuin omastakin elämästään on sallittua. Eihän niitä ole kenenkään yksinäisen erakon tarpeen lukea. Tokihan ne tämmöisissä erakoissa ja kruunun raakeissa silloin herättävätkin pelkkää katkeruutta ja mielipahaa.


      • elämänhaluinen
        kertoisin kirjoitti:

        kertoisinko köyhyyden. Laulaa Jukka Kuoppamäki. On aivan totta, että rujot ja elävästä elämästä syrjäytyneet henkilöt ärsyyntyvät lukiessaan elämässään menestyneiden ihmisten kertomuksia. Se ei kuitenkaan saa olla syy syrjintään. Sallituahan on omistakin asioistaan kertoileminen, kuten myös toisten vies teihin vastaaminen. Kertominen niin lapsistaan kuin omastakin elämästään on sallittua. Eihän niitä ole kenenkään yksinäisen erakon tarpeen lukea. Tokihan ne tämmöisissä erakoissa ja kruunun raakeissa silloin herättävätkin pelkkää katkeruutta ja mielipahaa.

        On maamme köyhä siksi jää jos kultzia kaivannet!
        Katkeruutta on ruokittava, sitä on muistettava evästää joka päivä viikosta viikkoon, siitähän pääsee muuten eroon jos alkaa olemaan ystävällinen ja jutella muiden mukana.
        Miten teillä muilla menee mulla menee lujaa...


      • tulihan se sieltä
        kertoisin kirjoitti:

        kertoisinko köyhyyden. Laulaa Jukka Kuoppamäki. On aivan totta, että rujot ja elävästä elämästä syrjäytyneet henkilöt ärsyyntyvät lukiessaan elämässään menestyneiden ihmisten kertomuksia. Se ei kuitenkaan saa olla syy syrjintään. Sallituahan on omistakin asioistaan kertoileminen, kuten myös toisten vies teihin vastaaminen. Kertominen niin lapsistaan kuin omastakin elämästään on sallittua. Eihän niitä ole kenenkään yksinäisen erakon tarpeen lukea. Tokihan ne tämmöisissä erakoissa ja kruunun raakeissa silloin herättävätkin pelkkää katkeruutta ja mielipahaa.

        Voi kauhistus, ethän sinä koskaan osallistu muitten ketjuihin! Ai se olikin nyt "kertoisin". Tekstin sisältö kertoo kaiken lopun itsensärakastajasta.


      • sitä vaan kirjoitti:

        sulle ei varmaan ollut tarkoitettu, liian vaikeetako?

        Voin muuttaa mielipiteeni, jos se mielestäni on "lipsahtanut" väärille raiteille ja se selkeästi osoitetaan. On asioita, joista on erilaisia käsityksiä ja jopa ratkaisemattomia. Turhaan painostukseen ei ole syytä alistua.

        Itsestään kertomiseen kukin päättää rajat. Minulle riittää "avautumiseen" se, jota kirjoitan nimimerkilläni osallistumiseni yhteydessä.

        Jonkun esittämä asia ei ole" väärä" siitä syystä, jos en ymmärrä sitä. Niitä asioita on paljon ja voin sivuuttaa ne lukemalla. On myös tukuttain aloituksia, joihin mielenkiintoni ei riitä. En tee tätä päätoimisesti, pikemminkin yritän rajoittaa osallistumistani. Selviin herjoihin ja niin asetettuihin kysymyksiin vältän vastaamista.

        Tarpeeton henkilöön (mimimerkkiin) kohdistuva jatkuva rääppiminen ilman asiaa on ällöttävää.

        Huumorikin olisi väliin ihan hyvä harrastettavaksi, mutta...muttamutta...

        Tämä "minäminä" ei ole tarkoitettu itsetehostukseksi, vaan ikäänkuin mielipiteekseni.


      • kertoisin kirjoitti:

        kertoisinko köyhyyden. Laulaa Jukka Kuoppamäki. On aivan totta, että rujot ja elävästä elämästä syrjäytyneet henkilöt ärsyyntyvät lukiessaan elämässään menestyneiden ihmisten kertomuksia. Se ei kuitenkaan saa olla syy syrjintään. Sallituahan on omistakin asioistaan kertoileminen, kuten myös toisten vies teihin vastaaminen. Kertominen niin lapsistaan kuin omastakin elämästään on sallittua. Eihän niitä ole kenenkään yksinäisen erakon tarpeen lukea. Tokihan ne tämmöisissä erakoissa ja kruunun raakeissa silloin herättävätkin pelkkää katkeruutta ja mielipahaa.

        ""On aivan totta, että rujot ja elävästä elämästä syrjäytyneet henkilöt ärsyyntyvät lukiessaan elämässään menestyneiden ihmisten kertomuksia"" on lainaus kirjoituksestasi.

        Olen kiitollinen elämästäni, vaikka en ole millään alalla menetystä kokenut, en kolutusta saanut, enkä arvonimillä palkittu, silti olen uskaltanut olla mukana kirjoittamassa mielipiteitäni.

        ----rujot ja syrjäytyneet, keitä he ovat, vai ajattelitko nyt loukata jotakuta henkilökohtaisesti, koska kenenkään ihmisen jalattomuus tai kädettömyys ei saisi olla ase häntä vastaan.
        Syrjäytyneitä pitäisi yrittää kannustaa tulemaan mukaan, ei vetää esimerkiksi johonkin ärsyynytyneiden ryhmään, koska elämässä usein joutuu ärsyyntymään sellainenkin, joka on julkisuuden valokeilassa.

        ""Tokihan ne tämmöisissä erakoissa ja kruunun raakeissa silloin herättävätkin pelkkää katkeruutta ja mielipahaa"", toinen lauseesi joka kaltaiseni erakoituneen mielestä on harkittua loukkausta.
        Menestys ei usein kuvastu kirjoittajan viestissä ja voin olla rehellinen, noissa lainamissani lauseissa ei ole mielestäni merkkiäkään menestyneen ihmisen kirjoituksesta. Jos sitä niissä on, myönnän tyhmyyteni.

        "En vastaa jos nyt ...." kuten laulussakin sanotaan.


      • en jaksa
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        ""On aivan totta, että rujot ja elävästä elämästä syrjäytyneet henkilöt ärsyyntyvät lukiessaan elämässään menestyneiden ihmisten kertomuksia"" on lainaus kirjoituksestasi.

        Olen kiitollinen elämästäni, vaikka en ole millään alalla menetystä kokenut, en kolutusta saanut, enkä arvonimillä palkittu, silti olen uskaltanut olla mukana kirjoittamassa mielipiteitäni.

        ----rujot ja syrjäytyneet, keitä he ovat, vai ajattelitko nyt loukata jotakuta henkilökohtaisesti, koska kenenkään ihmisen jalattomuus tai kädettömyys ei saisi olla ase häntä vastaan.
        Syrjäytyneitä pitäisi yrittää kannustaa tulemaan mukaan, ei vetää esimerkiksi johonkin ärsyynytyneiden ryhmään, koska elämässä usein joutuu ärsyyntymään sellainenkin, joka on julkisuuden valokeilassa.

        ""Tokihan ne tämmöisissä erakoissa ja kruunun raakeissa silloin herättävätkin pelkkää katkeruutta ja mielipahaa"", toinen lauseesi joka kaltaiseni erakoituneen mielestä on harkittua loukkausta.
        Menestys ei usein kuvastu kirjoittajan viestissä ja voin olla rehellinen, noissa lainamissani lauseissa ei ole mielestäni merkkiäkään menestyneen ihmisen kirjoituksesta. Jos sitä niissä on, myönnän tyhmyyteni.

        "En vastaa jos nyt ...." kuten laulussakin sanotaan.

        Puuttuu vain sikaflunssa!Ei jaksa kiinnostaa sun aiheet!


      • 74
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        ""On aivan totta, että rujot ja elävästä elämästä syrjäytyneet henkilöt ärsyyntyvät lukiessaan elämässään menestyneiden ihmisten kertomuksia"" on lainaus kirjoituksestasi.

        Olen kiitollinen elämästäni, vaikka en ole millään alalla menetystä kokenut, en kolutusta saanut, enkä arvonimillä palkittu, silti olen uskaltanut olla mukana kirjoittamassa mielipiteitäni.

        ----rujot ja syrjäytyneet, keitä he ovat, vai ajattelitko nyt loukata jotakuta henkilökohtaisesti, koska kenenkään ihmisen jalattomuus tai kädettömyys ei saisi olla ase häntä vastaan.
        Syrjäytyneitä pitäisi yrittää kannustaa tulemaan mukaan, ei vetää esimerkiksi johonkin ärsyynytyneiden ryhmään, koska elämässä usein joutuu ärsyyntymään sellainenkin, joka on julkisuuden valokeilassa.

        ""Tokihan ne tämmöisissä erakoissa ja kruunun raakeissa silloin herättävätkin pelkkää katkeruutta ja mielipahaa"", toinen lauseesi joka kaltaiseni erakoituneen mielestä on harkittua loukkausta.
        Menestys ei usein kuvastu kirjoittajan viestissä ja voin olla rehellinen, noissa lainamissani lauseissa ei ole mielestäni merkkiäkään menestyneen ihmisen kirjoituksesta. Jos sitä niissä on, myönnän tyhmyyteni.

        "En vastaa jos nyt ...." kuten laulussakin sanotaan.

        Mistä näitä taliaivoisia apinoita tulee, joilta puuttuu tyystin oma ajatukset. Eivät keksi kuin apinoida toisten kirjoituksia.
        Ei asian tynkääkään. Kysymys oli siitä onko oikeasta elämästä syrjäytyneellä, vuorokaudet ympäriinsä tällä palstalla nuokkuvalla oikeus kieltää toisten kirjoittelu, niin itsestään kuin lapsistaan. Menestyksestään kuin ansioistaan.


      • totuus*
        74 kirjoitti:

        Mistä näitä taliaivoisia apinoita tulee, joilta puuttuu tyystin oma ajatukset. Eivät keksi kuin apinoida toisten kirjoituksia.
        Ei asian tynkääkään. Kysymys oli siitä onko oikeasta elämästä syrjäytyneellä, vuorokaudet ympäriinsä tällä palstalla nuokkuvalla oikeus kieltää toisten kirjoittelu, niin itsestään kuin lapsistaan. Menestyksestään kuin ansioistaan.

        Aiheena on haluammeko ja kykenemmekö keskustelemaan asiallisesti.

        Olet loistava esimerkki h ä i r i k ö s t ä, joka yrittää saada muita mukaansa, parjaamaan mitä epäinhimillisellä tavalla, ja tämä on fakta ! Taidat olla luonnevikainen.


      • 2+4
        totuus* kirjoitti:

        Aiheena on haluammeko ja kykenemmekö keskustelemaan asiallisesti.

        Olet loistava esimerkki h ä i r i k ö s t ä, joka yrittää saada muita mukaansa, parjaamaan mitä epäinhimillisellä tavalla, ja tämä on fakta ! Taidat olla luonnevikainen.

        Taidat puhua nyt itsestäsi. Muuten nousiko kupla otsaasi ? Asiallisesti kysyn ?


      • tulihan se sieltä
        totuus* kirjoitti:

        Aiheena on haluammeko ja kykenemmekö keskustelemaan asiallisesti.

        Olet loistava esimerkki h ä i r i k ö s t ä, joka yrittää saada muita mukaansa, parjaamaan mitä epäinhimillisellä tavalla, ja tämä on fakta ! Taidat olla luonnevikainen.

        Ei kai kukaan usko, että moninikki jepulis myöntäisi olevansa luonnevikainen. Verratkaapa "kertoisin"-tekstiä viimeisen "jättiketjun" aloitusviestiin! Melkein samat sanat.


      • Äsyyntynyt
        2+4 kirjoitti:

        Taidat puhua nyt itsestäsi. Muuten nousiko kupla otsaasi ? Asiallisesti kysyn ?

        Kuuleppas sinä, juuri sinä, joka ärsyttelet ihmisiä, etkö tiedä että ärsytettynä ihmisen aivot toimivat parhaalla kirkkaudella, kaikki kapasiteetti on silloin käytössä ja ärsyttäjä jää nolona häpeään.


      • just joo!
        2+4 kirjoitti:

        Taidat puhua nyt itsestäsi. Muuten nousiko kupla otsaasi ? Asiallisesti kysyn ?

        "totuus" on kyllä sellainen pomottelija ettei paremmasta väliä. Luulee surkimus, että koko palstan pitäisi pyöriä hänen ympärillään, nuoleskellen ja mielistellen. Kyllä tänne sopii kaikkien kirjoitella ei tuommoisella perse aukisella luuserilla ole varaa eniroa ostaa. eikä sillä ole nokan koputtamista siihen mitä tänne kirjoitetaan.


      • 15
        tulihan se sieltä kirjoitti:

        Ei kai kukaan usko, että moninikki jepulis myöntäisi olevansa luonnevikainen. Verratkaapa "kertoisin"-tekstiä viimeisen "jättiketjun" aloitusviestiin! Melkein samat sanat.

        no mikä sulle tuli ? Kerro kerro !


      • pilvi*
        tulihan se sieltä kirjoitti:

        Ei kai kukaan usko, että moninikki jepulis myöntäisi olevansa luonnevikainen. Verratkaapa "kertoisin"-tekstiä viimeisen "jättiketjun" aloitusviestiin! Melkein samat sanat.

        häirikkö palstalle. Luin juuri tuon Uskontoa käsittelevän ja Raamattua ketjun, siellä sen tajuaa. Se ketju päättyi niin hyvin, aloittajan aamuiseen viestiin." Levolle lasken Luojani, armias ollos suojani" Se turva ja suoja on ihana!

        Enkelitkin hymyilee nyt!


      • 4+4
        Äsyyntynyt kirjoitti:

        Kuuleppas sinä, juuri sinä, joka ärsyttelet ihmisiä, etkö tiedä että ärsytettynä ihmisen aivot toimivat parhaalla kirkkaudella, kaikki kapasiteetti on silloin käytössä ja ärsyttäjä jää nolona häpeään.

        Muuten mitä tarkoitaa "Äsyyntynyt" Voisitko ystävällisesti selittää? kun ei ole kuin tuo kansa koulupohja. Liittyykö se noihin idän uskontoihin vai mihin ?


      • Ärsyyntynyt
        4+4 kirjoitti:

        Muuten mitä tarkoitaa "Äsyyntynyt" Voisitko ystävällisesti selittää? kun ei ole kuin tuo kansa koulupohja. Liittyykö se noihin idän uskontoihin vai mihin ?

        Jämöittymistä on jo havaittavissa ärsyttäjällä.


      • kissan viikset
        pilvi* kirjoitti:

        häirikkö palstalle. Luin juuri tuon Uskontoa käsittelevän ja Raamattua ketjun, siellä sen tajuaa. Se ketju päättyi niin hyvin, aloittajan aamuiseen viestiin." Levolle lasken Luojani, armias ollos suojani" Se turva ja suoja on ihana!

        Enkelitkin hymyilee nyt!

        eikös sinun Pilvi* pitänyt poistua palstalta, Luin tuolta jostain ketjusta tämmoisen tiedon. Ruunehan siellä pisti lyttyyn nämä sinun hurtaneisuutesi. Ikään en muuten ole nauranut niin makeasti kuin lukiessani noita kopsattuja kirjoituksiasi.
        Sopisit muuten hyvin pelastusarmeijan kaapuun puettuna Aleksille soittelemaan mandoliinia Romanialaisten kerjäläisten viereen, jospa joku sitten heltyisi jonkun rovon antamaan.


      • 56+9
        Ärsyyntynyt kirjoitti:

        Jämöittymistä on jo havaittavissa ärsyttäjällä.

        Tarkoititko "Äsyyntynyt" , että kysymyksessä onkin Jämöittymistä. Olenko nyt oikein ymmärtänyt että tervehtymisesi olisi alkanut. En kyllä usko. Ota vaan rauhallisesti, ettet olisi enempi "Äsyyntynyt"


      • hussun tussun
        56+9 kirjoitti:

        Tarkoititko "Äsyyntynyt" , että kysymyksessä onkin Jämöittymistä. Olenko nyt oikein ymmärtänyt että tervehtymisesi olisi alkanut. En kyllä usko. Ota vaan rauhallisesti, ettet olisi enempi "Äsyyntynyt"

        Miten voi jämöittyä kun ei ei ole reseptiä
        Jyrsiintymistä kärsivä jämäköityjä


      • nyt.
        pilvi* kirjoitti:

        häirikkö palstalle. Luin juuri tuon Uskontoa käsittelevän ja Raamattua ketjun, siellä sen tajuaa. Se ketju päättyi niin hyvin, aloittajan aamuiseen viestiin." Levolle lasken Luojani, armias ollos suojani" Se turva ja suoja on ihana!

        Enkelitkin hymyilee nyt!

        sitten viimeinkin älysit katsoa peiliin. Kuunaan päivän valkeana en olekkaan tavannut noin itserakasta tyyppiä joka työntää nokkansa lähes kaikkiin ketjuhin, typerine mielipiteineen.


      • ärsyyntynyt
        hussun tussun kirjoitti:

        Miten voi jämöittyä kun ei ei ole reseptiä
        Jyrsiintymistä kärsivä jämäköityjä

        Odotetaan seuraavaa vaihetta, nyt olet jo yrmöittynyt, sellainen on ärsyttäjän osa, otan osaa.


      • Ystävätär*
        nyt. kirjoitti:

        sitten viimeinkin älysit katsoa peiliin. Kuunaan päivän valkeana en olekkaan tavannut noin itserakasta tyyppiä joka työntää nokkansa lähes kaikkiin ketjuhin, typerine mielipiteineen.

        Mielestäni hänen viestinsä oli aivan kiltti ja hyvä.


      • Abrahammi
        Ystävätär* kirjoitti:

        Mielestäni hänen viestinsä oli aivan kiltti ja hyvä.

        älä välitä tuosta ilkkujasta, ketjusta ketjuun tuntuu menevän helmat hampaissa,

        jotenkin vääristynyt luonne ja haluaa vain riitaa


      • Ystävätär*
        Abrahammi kirjoitti:

        älä välitä tuosta ilkkujasta, ketjusta ketjuun tuntuu menevän helmat hampaissa,

        jotenkin vääristynyt luonne ja haluaa vain riitaa

        Omituista!


      • selittäjäää~~~~
        Ystävätär* kirjoitti:

        Omituista!

        voi tavaton tuosta häiriköstä joka Pilviä* morkkaa mennen tullen, miten täällä voi mitään puhua kun pitää sanakirja olla höhöhöhöhöhö


      • Ystävätär*
        selittäjäää~~~~ kirjoitti:

        voi tavaton tuosta häiriköstä joka Pilviä* morkkaa mennen tullen, miten täällä voi mitään puhua kun pitää sanakirja olla höhöhöhöhöhö

        selvemmin,
        mitä tai ketä tarkoitat.

        ~~~~

        Ei millään pahalla.

        :)


      • datanomi
        selittäjäää~~~~ kirjoitti:

        voi tavaton tuosta häiriköstä joka Pilviä* morkkaa mennen tullen, miten täällä voi mitään puhua kun pitää sanakirja olla höhöhöhöhöhö

        sama kirjoittaja kirjoittaa useita viestejä peräjälkeen itse kysyen itse vastaillen Hyi sinua pilvi*


    • 1-Katleija

      Sinut Ruuneperi tunnen. Toivotit minut (Leny) ensimmäisenä tervetulleeksi palstalle 2005 keväällä. Olimme myös pienen ryhmän kanssa Treffi-risteilyllä kerran. Ihan mukaavaahan se tapaaminen oli.
      Uskon että kanssasi palstalla usein esiintyvään "sen seitsämän sanamyrskyn" ihmettelyyn yhtyy moni muu, itse liityn joukkoon.

      Voitaisiinko jotenkin arvailla, mikä sen aiheuttaa. Melkein ketju kun ketju liukuu tuolle arvostelulinjalle. Sitähän tämäkin taas on, mutta voisiko väljemmille vesille miteenkään päästä melomaan.

      Melkein jo näen vastauksen "Katleija taas mollissa, miksi tulet tänne, sinun kirjoituksesi on vaan se hyväksytty jne ......"
      Nii-iin, miksi aina tänne tulemme.

      Ruuneperi on ilmaissut omat tunteensa ja päätynyt siihen, että hän on punainen vaate, tikkataulu ja mitä milloinkin. Ei ole helpottanut pahaa mieltä edes myötätuntoiset viestit, sillä siinä toisessa taskussa on niin painava lasti, ettei niistä hyväksyvistä sanoista ole vastapainoksi.

      Itsestäni olen jo ennenkin kertonut, että minuun tämä palsta on tehnyt negatiivisen vaikutuksen, se on muuttanut minua varautuneemmaksi. Vaikka olen kaksinaamaisuutta aina inhonnut, olen siihen jopa itsekin langennut. Täällä sekin käy päinsä. Kuka tämän uskaltaa tunnustaa.
      Minä voin hyvin sen tehdä, onhan se suoraankin sanottu. Kuitenkin aina teen parannusta kirjoittelen Katleijana kaiken uhallakin. Onhan senkin nahassa siinäkin mustelmia ja okapiikkejä.

      Mutta jokaisessa on se parempikin puoli ja palstalaisissa on sellaisiakin, jotka sen puolen pystyvät esillä joka tilassa pitämään. Vahvoja ja viisaita ihmisiä. Tuoksuvatun kirjoituksessa oli järkeä.

      Mielenkiintoinen keskutelu asintuntijoiden kesken oli yöllä koulukiusaamisesta kuultavissa puheradiossa. Väitöskirjakin aiheesta tehty. Teijä oli myös mukana ohjelmassa.
      Ryhmissä esiintyvät ilmiöt ovat mielenkiintoisia, kun niistä kerrottiin tuon otsikon alla. Kaiketi ne lainalaisuudet ilmenenvät monimutkaisella tavalla myös tässä yhteisössä.

      Ajatelkaa me nimettömät, tässä virtuaalisessa kanssakäymisessä ajatuksiamme ja mielipiteitämme verkkoihin, joko langattomiin tai mobiilisellaisiin, näpyttelevät yritämme KESKUSTELLA 70-vuotiaiden leppoisassa kahvipöydässä. Meidät on kehoitettu liittymään rohkeasti mukaan!

      Millaisin tuntein te muut mukana olette.

      Onko tämä minulle ja sinulle hyväksi?

      • itsekseni

        kun täällä niin ystävyyksistä kirjoitetaan ja on täällä ollut ennenkin juttua miten ainakin yksi sisäpiiri pitää live tapaamisia. Näköjään ollut jo vanha tapa, se selittääkin paljon. On selvää että ei sellaisten kanssa pääse kunnolla samanarvoisena muut kirjoittamaan. Kyllä se tekee sokeaksi tavallisille "yksinäisille" tuntemattomana pysyville kirjoittajille. Pitäisi olla omat suljetut foorumit näille sisäpiireille, miksi muiden pitäisi lukea heidän toinen toistaan ylistäviä juttuja ? Vai eikö se olisikaan enää niin jännää kun ei oltaisi jalustalla rahvaan keskellä, siellä seinien sisällä on niin mukava nimitellä kaikkea aiheellistakin arvostelua kateudeksi.


      • Hintriika*
        itsekseni kirjoitti:

        kun täällä niin ystävyyksistä kirjoitetaan ja on täällä ollut ennenkin juttua miten ainakin yksi sisäpiiri pitää live tapaamisia. Näköjään ollut jo vanha tapa, se selittääkin paljon. On selvää että ei sellaisten kanssa pääse kunnolla samanarvoisena muut kirjoittamaan. Kyllä se tekee sokeaksi tavallisille "yksinäisille" tuntemattomana pysyville kirjoittajille. Pitäisi olla omat suljetut foorumit näille sisäpiireille, miksi muiden pitäisi lukea heidän toinen toistaan ylistäviä juttuja ? Vai eikö se olisikaan enää niin jännää kun ei oltaisi jalustalla rahvaan keskellä, siellä seinien sisällä on niin mukava nimitellä kaikkea aiheellistakin arvostelua kateudeksi.

        Vain pieni kourallinen vakiokirjoittajista esim. kahvipirtissä on osallistunut tapaamisiin. Kuinka me loput siellä pärjäämme? Miten luulisit?

        Jos haluat pysyä niin tuntemattomana, ettet vahingossakaan kirjoita kahta kertaa samalla nikillä, niin vaikea sinuun on silloin ystävystyä ja vaikea sinun päästä ulos yksinäisyydestäsi. Syy on kuitenkin oma, ei muitten kirjoittajien. Olet tällä kertaa yhden lauseen kolmas sana. En tunnista sinua livenä enkä virtuaalisesti. Sinä taas näet, että minä olen nimimerkki Hintriika* ja olet voinut törmätä mielipiteisiini aikaisemminkin.


      • Tieltä eksynyt

        harrastanut täällä, niin kuin olet kertonnut?

        Miksi vaihat nimmareita?


      • 1-Katleija
        Tieltä eksynyt kirjoitti:

        harrastanut täällä, niin kuin olet kertonnut?

        Miksi vaihat nimmareita?

        Nikki vaihtuu pakosta, kun on irtisanoutunut Suomi24 jäsenyydestä ja liittyy uudelleen. Aina olen kertonut että olen se sama Katleija, usein galleriassa profiilissani olen sen kertonut.
        Vaihteluahan se on itselle tuonut.

        Voi olla että kaksinaamaisuus on toista, mitä minä tässä tarkoitin.
        Voimme ymmärtää kaksinaamaisuudella eri asioita. Minä tarkoitin, että Katleijan kirjoitukset hyväksyn itsekin, mutta äryyntyneenä palstan ilkeilyilmapiiriin, olen minäkin niinkuin puskista huomautuksia antanut pahimmille pukareille. Se on ollut itsesuojelua, jotta voisi myös Katleijana kirjoittaa.

        Onhan täällä aivan muutama harva rekisteröitynyt kirjoittaja sinnikkäästi samalla nimellä kirjoittanut ja sen nahoissaan tuntenut.

        Minä olen Katleija ja vastasin sinulle tieltä eksynyt. En jatka enempää tästä asiasta, kun joku muu voi kirjoittaa tieltä eksyneenä.


      • mutta koskaan en il-
        1-Katleija kirjoitti:

        Nikki vaihtuu pakosta, kun on irtisanoutunut Suomi24 jäsenyydestä ja liittyy uudelleen. Aina olen kertonut että olen se sama Katleija, usein galleriassa profiilissani olen sen kertonut.
        Vaihteluahan se on itselle tuonut.

        Voi olla että kaksinaamaisuus on toista, mitä minä tässä tarkoitin.
        Voimme ymmärtää kaksinaamaisuudella eri asioita. Minä tarkoitin, että Katleijan kirjoitukset hyväksyn itsekin, mutta äryyntyneenä palstan ilkeilyilmapiiriin, olen minäkin niinkuin puskista huomautuksia antanut pahimmille pukareille. Se on ollut itsesuojelua, jotta voisi myös Katleijana kirjoittaa.

        Onhan täällä aivan muutama harva rekisteröitynyt kirjoittaja sinnikkäästi samalla nimellä kirjoittanut ja sen nahoissaan tuntenut.

        Minä olen Katleija ja vastasin sinulle tieltä eksynyt. En jatka enempää tästä asiasta, kun joku muu voi kirjoittaa tieltä eksyneenä.

        keästi tai loukkaavasti häiriköllekään. Usein kirjautuneenakin valitsen ilman nikkiä mahdollisuuden.
        En ole nostanut ainoatakaan vanhaa ketjua tänne, en lue niitä.
        Kysymyksen voin esittää, jotta ilkeilijä huomaisi itse miettiä tekemisiään.

        Minusta häiriköt on parasta sivuuttaa.

        Outoa minulle, että heräsin yöllä kesken uniani.


      • 11+3
        mutta koskaan en il- kirjoitti:

        keästi tai loukkaavasti häiriköllekään. Usein kirjautuneenakin valitsen ilman nikkiä mahdollisuuden.
        En ole nostanut ainoatakaan vanhaa ketjua tänne, en lue niitä.
        Kysymyksen voin esittää, jotta ilkeilijä huomaisi itse miettiä tekemisiään.

        Minusta häiriköt on parasta sivuuttaa.

        Outoa minulle, että heräsin yöllä kesken uniani.

        Täytynee pysytellä täältä poissa niin säilyy yöunet.
        Ilman nikkiä valitsen minäkin taas, vaikka olen kirjautuneena.


      • minulle
        itsekseni kirjoitti:

        kun täällä niin ystävyyksistä kirjoitetaan ja on täällä ollut ennenkin juttua miten ainakin yksi sisäpiiri pitää live tapaamisia. Näköjään ollut jo vanha tapa, se selittääkin paljon. On selvää että ei sellaisten kanssa pääse kunnolla samanarvoisena muut kirjoittamaan. Kyllä se tekee sokeaksi tavallisille "yksinäisille" tuntemattomana pysyville kirjoittajille. Pitäisi olla omat suljetut foorumit näille sisäpiireille, miksi muiden pitäisi lukea heidän toinen toistaan ylistäviä juttuja ? Vai eikö se olisikaan enää niin jännää kun ei oltaisi jalustalla rahvaan keskellä, siellä seinien sisällä on niin mukava nimitellä kaikkea aiheellistakin arvostelua kateudeksi.

        Olisi erinomainen asia jos pysyisimme toisitamme erillään.

        Rekiteröidyt ja vakinikit kirjoittaisivat vain omiin ketjuihinsa, nikittömät omiinsa.

        Arvatkaa ketkä pysyvät paremmin omassa karsinassaan!

        Nyt alkaa uusi viikko. Aloitetaan uusi käytäntö heti.


      • juuri näin
        mutta koskaan en il- kirjoitti:

        keästi tai loukkaavasti häiriköllekään. Usein kirjautuneenakin valitsen ilman nikkiä mahdollisuuden.
        En ole nostanut ainoatakaan vanhaa ketjua tänne, en lue niitä.
        Kysymyksen voin esittää, jotta ilkeilijä huomaisi itse miettiä tekemisiään.

        Minusta häiriköt on parasta sivuuttaa.

        Outoa minulle, että heräsin yöllä kesken uniani.

        älä ota edes kekustelun aiheeksi koko häirikköä, niin säästyt ilkeilyltä. Näyttä siltä, että nämä muutamat häirikön huutelijat ovat itse saaneet omilla teksteillään häirikön niskaansa. Monasti saadaksseen vaan keskustelua aikaiseksi, kuten sinäkin puskasta huutelevana ihmispolona joka muutoin jäisit täysin ilman huomiota.


    • oletko sinä

      sellainen ?
      - omaa rekisteröidyn nimimerkin
      - tekee paljon aloituksia eikä juurikaan vastaa muiden tekemiin aloituksiin

      • 1-Katleija

        Mie lainaan tähä savolaista viisautta, otaha sieki opikseis ;-)

        "Ne tekköö, jotka ossoo - jotka ee ossoo, ne arvostelloo.
        Leoka pystyyn kun tulloo kova paekka - pyssyypähän aenae suu kiinni.
        Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin"


      • Kysyvä tien löysi.
        1-Katleija kirjoitti:

        Mie lainaan tähä savolaista viisautta, otaha sieki opikseis ;-)

        "Ne tekköö, jotka ossoo - jotka ee ossoo, ne arvostelloo.
        Leoka pystyyn kun tulloo kova paekka - pyssyypähän aenae suu kiinni.
        Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin"

        ja niissä puitteissa klikkiytymine, sitte hyökkäillää yhessä.
        Täällä on kaik inhottava mahollista.


      • uskoisit jo*
        Kysyvä tien löysi. kirjoitti:

        ja niissä puitteissa klikkiytymine, sitte hyökkäillää yhessä.
        Täällä on kaik inhottava mahollista.

        miksi sähköpostiviestit olisi tae h y ö k k ä ä m i s l l e ? Ei kukaan sellaista halua, eikä suunnittele! Miksi sellaista tekisi, kuka vaan voi lähettää viestin sähköpostilla ! Nuo on kuvitelmia, säästä hyvä ihminen itsesi tuollaisilta ajatuksilta !

        Ei ihmiset ole niin pahoja, en minä ainakaan halua hyökätä ketään vastaan.


      • ulkomlainen
        Kysyvä tien löysi. kirjoitti:

        ja niissä puitteissa klikkiytymine, sitte hyökkäillää yhessä.
        Täällä on kaik inhottava mahollista.

        postikortit; kaik o kaikiin luettavissa, postiljoonit ja muut mikään ei o pyhää enää. Anna mun kaikki tämä kestää, veriruskeat ovat tuommoset synnit, kun räävivä toisten asiat.


      • Hintriika*
        Kysyvä tien löysi. kirjoitti:

        ja niissä puitteissa klikkiytymine, sitte hyökkäillää yhessä.
        Täällä on kaik inhottava mahollista.

        Moni tietä kyselevä tuntuu eksyvän Vainoharhaisuudenpolulle... Ehkäpä he itse harrastavat sitä, mistä toisia syyttävät. Ja joku vainoharhainen on erikoistunut vanhojen ketjujen nostoon. Kiusa se on pienikin kiusa, saahan sillä ainakin palstan tukkoon.


      • uzma
        1-Katleija kirjoitti:

        Mie lainaan tähä savolaista viisautta, otaha sieki opikseis ;-)

        "Ne tekköö, jotka ossoo - jotka ee ossoo, ne arvostelloo.
        Leoka pystyyn kun tulloo kova paekka - pyssyypähän aenae suu kiinni.
        Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin"

        tuoko oli nimi aloituksellesi josta tuli suosittu,mina vaan lueskeln taalla en uskalla tulla mukaan,me tulimme 24 samoihin aikoihin.Kaunista syksya sinulle,pida sikaflunssa kaukana,itsellani on malaria parast aika mutta kylla se parin paivan kuluttua paranee


      • uzma
        uzma kirjoitti:

        tuoko oli nimi aloituksellesi josta tuli suosittu,mina vaan lueskeln taalla en uskalla tulla mukaan,me tulimme 24 samoihin aikoihin.Kaunista syksya sinulle,pida sikaflunssa kaukana,itsellani on malaria parast aika mutta kylla se parin paivan kuluttua paranee

        oli viestini tarkoitettu


      • Mutta aina
        Hintriika* kirjoitti:

        Moni tietä kyselevä tuntuu eksyvän Vainoharhaisuudenpolulle... Ehkäpä he itse harrastavat sitä, mistä toisia syyttävät. Ja joku vainoharhainen on erikoistunut vanhojen ketjujen nostoon. Kiusa se on pienikin kiusa, saahan sillä ainakin palstan tukkoon.

        huomioita voi tehä


      • 1-Katleija
        uzma kirjoitti:

        oli viestini tarkoitettu

        Aivan yllätit minut, voi kun mukavaa. Mutta sinullapa ei ole mukavaa, malaria, voi kauhia. Minä en trooppisista taudeista mitään tiedä. Kuumehorkkako sinulla. Onko siihen hyvät tepsivät lääkkeet olemassa.
        Ei kai se semmoinen tauti ole, joka on tullut jäädäkseen ja ilmiantaa aina ajoittain itsensä.
        Parane pian.
        Kansanradion aikoihin palsta oli erilainen.


      • uzma
        1-Katleija kirjoitti:

        Aivan yllätit minut, voi kun mukavaa. Mutta sinullapa ei ole mukavaa, malaria, voi kauhia. Minä en trooppisista taudeista mitään tiedä. Kuumehorkkako sinulla. Onko siihen hyvät tepsivät lääkkeet olemassa.
        Ei kai se semmoinen tauti ole, joka on tullut jäädäkseen ja ilmiantaa aina ajoittain itsensä.
        Parane pian.
        Kansanradion aikoihin palsta oli erilainen.

        Sain laakityksen,jos sen ottaa ajoissa malaria on nykyaan aika vaaraton,mutta laakityksen pitaa alkaa heti,joten kylla se tasta


      • täältä...
        uzma kirjoitti:

        Sain laakityksen,jos sen ottaa ajoissa malaria on nykyaan aika vaaraton,mutta laakityksen pitaa alkaa heti,joten kylla se tasta

        koto-Suomen yöstä!


      • ei hyvä
        täältä... kirjoitti:

        koto-Suomen yöstä!

        Jaksoin kahlata koko ketjun läpi..Ajatuksia illassa...

        Ilkeitä heittoja puolin ja toisin, mahtavaa!


      • ei hyvä kirjoitti:

        Jaksoin kahlata koko ketjun läpi..Ajatuksia illassa...

        Ilkeitä heittoja puolin ja toisin, mahtavaa!

        mutta mikäs tässä vikana,kun "nikit" saivat sanoa sanottavansa. Vain silleenhän asiat selvenevät.
        Hymistelyäkö vaan pitäisi olla. Tuo "ystävätär"-nikkikin hymyilyttää,vaikkei niin mahtavan makoisasti mikään nauratakaan,mieluummin surettaa,jos joittenkin pitää monella nikillä sanottaviaan sanoa.


      • Käsi paketissa
        ei hyvä kirjoitti:

        Jaksoin kahlata koko ketjun läpi..Ajatuksia illassa...

        Ilkeitä heittoja puolin ja toisin, mahtavaa!

        Mihinkäs koira kirpuistaan pääsee tulee eittämättä mieleen keskustelusta. On Molli-täti Turuust joka jaksaa jakaa omia neuvojaan jokaiselle, tosin mollivoittoisina. Jokaisella on omat aivot ja ajatusmaailma joten näpit irti toisten ajatuksista.

        Kun pönttö viheltää monen sävyisenä se vain tuo rikkautta palstalle. Mitäpä tässä jaarituksiin, lunta tuppaa satamaan lisää ja tien pinta on liukas joten liukustopparit kenkiin.


      • leipäläpi.
        Käsi paketissa kirjoitti:

        Mihinkäs koira kirpuistaan pääsee tulee eittämättä mieleen keskustelusta. On Molli-täti Turuust joka jaksaa jakaa omia neuvojaan jokaiselle, tosin mollivoittoisina. Jokaisella on omat aivot ja ajatusmaailma joten näpit irti toisten ajatuksista.

        Kun pönttö viheltää monen sävyisenä se vain tuo rikkautta palstalle. Mitäpä tässä jaarituksiin, lunta tuppaa satamaan lisää ja tien pinta on liukas joten liukustopparit kenkiin.

        Hintriikka tuolla huolissaan että palsta tukkeutuu. Eipä taida olla pelkoa, onko yksi aloitus tänään tullut? Sekin tuntuu olevan vääränlainen kahvipirtin mielestä. Saako kahvista muuaalla enää puhuakkaan ?


      • Hintriika*
        leipäläpi. kirjoitti:

        Hintriikka tuolla huolissaan että palsta tukkeutuu. Eipä taida olla pelkoa, onko yksi aloitus tänään tullut? Sekin tuntuu olevan vääränlainen kahvipirtin mielestä. Saako kahvista muuaalla enää puhuakkaan ?

        Enpäs uusista aloituksista puhunut mitään, vain vanhojen ketjujen nostelemisesta. Joku on aina olevinaan niin näppärä. Toinen juttu; kahvipirtti ei "kilpailijoihin" kaadu! Puhu ihan vapaasti kahvista ja perusta vaikka oma kuppila!


      • 6"
        Hintriika* kirjoitti:

        Enpäs uusista aloituksista puhunut mitään, vain vanhojen ketjujen nostelemisesta. Joku on aina olevinaan niin näppärä. Toinen juttu; kahvipirtti ei "kilpailijoihin" kaadu! Puhu ihan vapaasti kahvista ja perusta vaikka oma kuppila!

        Joskus Hintriikan jutut on niin pistäviä että hän istunee nastan päällä,
        mahtipontista ja suhisevaa on hänen vuorosanansa, ;-DDD


      • Hintriika*
        6" kirjoitti:

        Joskus Hintriikan jutut on niin pistäviä että hän istunee nastan päällä,
        mahtipontista ja suhisevaa on hänen vuorosanansa, ;-DDD

        Eiks ookki nastaa!


    • On halua ja mahdollisesti kykyäkin asialliseen mielipiteiden vaihtoon. Jatketaan samalla tavalla ja kaikki kukat kukkikoot. Solvaukset ja kenkkuilut pitäsi mielestäni nimetä jotenkin jo otsikossa jotta ne voisi jättää lukematta. Eikö vain, kenkkuilijat?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      124
      1826
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1133
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1097
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      915
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      822
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      779
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      724
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      700
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe