Huomenta kaikki! näätteks kuinka suloisesti aurinko valaisee? Ihan kirkastuu koko elämä ja mieliala!
Hyväntuulen tupanen oli jo niin täynnä hyvää tuulta omaavia,et pitää avata uus.
Kohta, kohta päästään pimmeestä ajasta, syttyy Joulun valot ja karkoittaa pimeyden. Ja pimeetä ei mielessämme ole ollutkaa, eikä päästetäkkää.
Ihan hyrisee tuolla sisuskunnassa tuo aurinko armas. Heippa, mä nauran kun kirjoitin et haippa....
Aurinkoinen uusi tupa
66
994
Vastaukset
- Tonttu*
mulla on vadillinen vastalevottuja korvapuusteja,ihan ite tehtyjä, ei niitä pakastevalmiita.Mä puin tonttulakin korville, pahuksen tupsu tulee silmille,vadin laitan pöydälle tähän ja keittelen kahvit jos joku pistäytyy.
Ny on oltava niiiin kilttinä, kun mä meinaan kurkkia joka taholle ikkunoista kotona, josko kaikki on kunnolla.
Hei, mikäs pieni kimaltava päivänsäde siellä vilahti? Sekin jäi kurkkimaan mitä täällä hääritään.
Se kuiskii lähtevänsä pois, jos se ei tykkää puheista täällä, ja sittenhän jäätte pimeään! se sano, mutta hymyili.
Otti palan korvapuustia ja istui pikku pallille mutustamaan.- pilvi*
kaipuun tänne. Katsoin hämärässä virtaa , hohde himmeä on kalvonsa. Jostakin se saapuu, virtaa mereen, lakkaamatta vyöryy. Puut ojentavat alastomina oksiaan,vesi pisaroi niissä. Syksyn raskaat värit hallitsevat maisemaa.
Kuljen kotiin päin polkua joka jo pimenee jatkuvasti,koiran ulkoiluttaja ohittaa, ja olen unohtanut talven valoisuuden, hopeiset männyn kyljet,huurteisten pensaiden koristeellisuuden, ja valon häikäisyn joka saa silmäni sirrilleen.
Tällä hetkellä olen yksin metsän hämärässä, kaivaten valoa ja kodin turvaa ja lämpöä. Hiljaa vaellan kotiin.
- musta ku multa
Sitä tässä tarvitaankin kunei päivä paljoo valennu tänäpä.
- *Kukkahame*
Hupsista, täällä ollaan, vauhti oli hurja mutta ovet olivat auki.
Tänään sitten on ollut menokenkä jalassa ja mieli virkeä, tuolla hämärtyvässä illassa näkyy kauniita koristevaloja pensasaidoissa ja puutarhoissa on käytetty hienosti mielikuvitusta, pienet ledvalot ovat kuin timantit tuolla pimeydessä.
Talojen räystäillä ja muidenkin piharakennusten räystäät koristeltu valoilla, se on iso vaivannäkö mutta koristaa pihapiiriä.
Joulun on tulossa ja näin pimeään aikaan nuo valot miellyttää ainakin minua.
Olipa kiva istahtaa tähän laiskanlinnaan ja nauttia nostamalla jalat tuohon pallille, kiinalaisten soittaessa viulukonsertteja, kreikkalaisreseptillä valmistamaani kahvia tässä samalla nautin, ja rauhoitun päivän kiireistä.
Pitääkin vielä kiertää nuo muut ketjut onko yhtään iloisempaa kuin eilen, onko jo keksitty ajankäyttöön parempia aiheita.
Lähdenpä hipsimään eteisestä eteenpäin ;-)) - D:vitamiini
Täältä tullaan, ja mull on kiirus, tarttee tehdä metsäsienisalaattia, kun siin on sitä D-vitamiiniä ! Mull on kauhee himo kananmuniin ja nyt mä sen ymmärrän, mun kroppa huutaa D:tä D,D,D:tä. Aurinko kun kääriytyy vaan paksuun peittoonsa ja ei saakaan enää D:tä niinkus kesällä.
Mä panen nyt suolasienet likoon ja teen illaks hyvän ison sienisalaatin laittaa voileivälle oikein röykkiön!
Tääll on illalla pyjamas party, saa tulla 21,00 jälkeen pyjamassa moikkaamaan.
Oman lasillisen punaviintä saa varata, sitt syyään sienisalaattia. Tervetuloa!
Broilerilihassakii on sitä D:tä, mutt kun ei aina sitä viiti samaa, kalaa nyt tietty voi. Moikka taas.... - eulaalia*
D:vitamiini kirjoitti:
Täältä tullaan, ja mull on kiirus, tarttee tehdä metsäsienisalaattia, kun siin on sitä D-vitamiiniä ! Mull on kauhee himo kananmuniin ja nyt mä sen ymmärrän, mun kroppa huutaa D:tä D,D,D:tä. Aurinko kun kääriytyy vaan paksuun peittoonsa ja ei saakaan enää D:tä niinkus kesällä.
Mä panen nyt suolasienet likoon ja teen illaks hyvän ison sienisalaatin laittaa voileivälle oikein röykkiön!
Broilerilihassakii on sitä D:tä, mutt kun ei aina sitä viiti samaa, kalaa nyt tietty voi. Moikka taas....http://www.youtube.com/watch?v=gtAPC3gwG_0
Iki-ihana My hearth will go on
saa tuoda lempimusiikkiaan :D eulaalia* kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=gtAPC3gwG_0
Iki-ihana My hearth will go on
saa tuoda lempimusiikkiaan :DPumpelipum sinne Aurinkotupaan! Hyvää illanjatkoa ja kauniita unia sitten kun on unenaika.
- pilvi*
capt.cöpenick kirjoitti:
Pumpelipum sinne Aurinkotupaan! Hyvää illanjatkoa ja kauniita unia sitten kun on unenaika.
vaimonkin kuunnella Titanic'ia ja terveiset hänellekin!
- Petteri!
pilvi* kirjoitti:
vaimonkin kuunnella Titanic'ia ja terveiset hänellekin!
http://www.youtube.com/watch?v=0CtRpcAPJhg
ni niin tässä teille tunnelmaa, illan hämärässä! :-i - ösönöm
Petteri! kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=0CtRpcAPJhg
ni niin tässä teille tunnelmaa, illan hämärässä! :-ihttp://www.youtube.com/watch?v=a4Btskq1-vk&feature=related
Kaunista ! - Pilvi*
ösönöm kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=a4Btskq1-vk&feature=related
Kaunista !kauniinmmin todella!
Nyt olen vaihtanut olopyjaman päälleni ja istu nauttimassa musiikista ja kynttilän valosta,
lasi kauniin punaista Rawson's Retreat punaviintä kädessäni.
Olin kaupungilla asioimassa ja katselin jouluvaloja mitään ryysistä ei ollut missään, mutta kotiintulo oli ihanaa. Suihkussa käyty ja nyt rentoudun loppuillan:) Samoin toivon teillekin! - kaipaava*
Pilvi* kirjoitti:
kauniinmmin todella!
Nyt olen vaihtanut olopyjaman päälleni ja istu nauttimassa musiikista ja kynttilän valosta,
lasi kauniin punaista Rawson's Retreat punaviintä kädessäni.
Olin kaupungilla asioimassa ja katselin jouluvaloja mitään ryysistä ei ollut missään, mutta kotiintulo oli ihanaa. Suihkussa käyty ja nyt rentoudun loppuillan:) Samoin toivon teillekin!http://www.youtube.com/watch?v=qeqKXRVxRHo
Upea!----maljani valolle! - tonttu¤¤¤
D:vitamiini kirjoitti:
Broilerilihassakii on sitä D:tä, mutt kun ei aina sitä viiti samaa, kalaa nyt tietty voi. Moikka taas....nyt aamulla, illalla kun tuli vieraita. Kahvia juodessa on ihan kiva fiilis! Uusi aamu ja uudet kujeet.
Kiitos koosteesta. - nikki mikä nikki
tonttu¤¤¤ kirjoitti:
nyt aamulla, illalla kun tuli vieraita. Kahvia juodessa on ihan kiva fiilis! Uusi aamu ja uudet kujeet.
Kiitos koosteesta.mallia näistä Pilvin ketjuista ja rupeisi itsensä kanssa keskustelemaan. Ei se oikein käy, sitten on kaksi höyrähtänyttä palstalla.Vaikka onhan meitä moneks. Niin,siis pilviä moneks.
- kiitos*
nikki mikä nikki kirjoitti:
mallia näistä Pilvin ketjuista ja rupeisi itsensä kanssa keskustelemaan. Ei se oikein käy, sitten on kaksi höyrähtänyttä palstalla.Vaikka onhan meitä moneks. Niin,siis pilviä moneks.
http://www.youtube.com/watch?v=g6JbGHTHzps
älä pelkää tähän aurinkoinen tupa jää---- ja leikki - pupujussi¤¤¤
kiitos* kirjoitti:
älä pelkää tähän aurinkoinen tupa jää---- ja leikkihemmetisti.
En mää tollasii kuuntele,kivinaama-kuusistoo.Otappa sinä kunnon musiikkia,vaikka Aliosha Dimitrievitch Grebeshochki tai Balalaika Czardas-monti taikka Vico Tomani Zigeuner du hast mein Herz gestolen taikka Leo Marjane&Brassai Je suis seul ce soir - pilvi*
pupujussi¤¤¤ kirjoitti:
hemmetisti.
En mää tollasii kuuntele,kivinaama-kuusistoo.Otappa sinä kunnon musiikkia,vaikka Aliosha Dimitrievitch Grebeshochki tai Balalaika Czardas-monti taikka Vico Tomani Zigeuner du hast mein Herz gestolen taikka Leo Marjane&Brassai Je suis seul ce soirhuvittaa, kun palsta on täynnä aggressioita ja purnaamista.No, hieman surettaakin. Minä hassu kun olen laittanut itseni likoon sivupersoonatkin ja kaikki, luovaa hulluuttako? Olkoon sitten!
Ainakin on itselläni ollut hauskaa, enkä usko että elämän pitää olla vain arkista aherruusta , kaappien siivoilua, ja tekemistä.
Oma sisäinen maailma on minulle tärkeä. Missä ajatukseni liikkuu, ja kun tunnen niiden tuovan mielihyvää,ja saavan hymyn syttymään, on ne oikeita minulle.
Nyt nukkumaan onnellisena päivän matkasta ja ystävistä, joiden kanssa sain keskustella ja muistella kesäämme. - etsivivä-amadeus
kiitos* kirjoitti:
älä pelkää tähän aurinkoinen tupa jää---- ja leikkitulee mielikuviini,kun Lokki tulkintaa kuuntelen.
Minun ja sen lokin ystävyys kestänyt jo seitsemän vuotta.
Se lokki on rengastettu v1998 Jämsässä ja sille järvelle jonka rannalla
majaani pidin on matkaa linnunteitse noin 100km,siis Jämsästä.
Nimitinkin sitä Jämsänäijäksi ja kyllä se mokoma nimensä alkoi tuntea. - Dummkopf
pilvi* kirjoitti:
huvittaa, kun palsta on täynnä aggressioita ja purnaamista.No, hieman surettaakin. Minä hassu kun olen laittanut itseni likoon sivupersoonatkin ja kaikki, luovaa hulluuttako? Olkoon sitten!
Ainakin on itselläni ollut hauskaa, enkä usko että elämän pitää olla vain arkista aherruusta , kaappien siivoilua, ja tekemistä.
Oma sisäinen maailma on minulle tärkeä. Missä ajatukseni liikkuu, ja kun tunnen niiden tuovan mielihyvää,ja saavan hymyn syttymään, on ne oikeita minulle.
Nyt nukkumaan onnellisena päivän matkasta ja ystävistä, joiden kanssa sain keskustella ja muistella kesäämme.voi jättää sivupersoonat ahertamaan poistuessaan palstalta. Jännää, mutta ei huvita,vähän surettaa.
Kyselen,kun itse otit puheeksi.
Sanoit,että laitat itsesi likoon.Miten niin, uhraudutko yhteisen hyvän nimissä olemalla läsnä joka paikassa, mutta eri persoonilla. Sekö on sinusta hauskuutta ja tuottaa mielihyvää itsellesi, kaikki eivät ehkä halua kuulla toisen ihmisen sisäisestä maailmasta jatkuvasti.
Oletko kuullut sanasta manipulointi. - 0 x 0 =00
Dummkopf kirjoitti:
voi jättää sivupersoonat ahertamaan poistuessaan palstalta. Jännää, mutta ei huvita,vähän surettaa.
Sanoit,että laitat itsesi likoon.Miten niin, uhraudutko yhteisen hyvän nimissä olemalla läsnä joka paikassa, mutta eri persoonilla. Sekö on sinusta hauskuutta ja tuottaa mielihyvää itsellesi, kaikki eivät ehkä halua kuulla toisen ihmisen sisäisestä maailmasta jatkuvasti.
Oletko kuullut sanasta manipulointi.Niin, taitavat nämä ikuiset hapannaamat pelätä että Pilvi* manipuloi heitä, siinähän kävisi kovin huonosti, jos heillekin löytyisi hymy kasvoille ja kirjoitukset tulisivat iloisiksi ja miellyttäviksi lukea.
Joku konsti olisi kyllä hyvä löytää, tämä jatkuva narina käy korville ja synnyttää vain mielipahaa, suupielet heillä varmaan tapaa jo kengänkärkiä. - nami-nami¤¤
0 x 0 =00 kirjoitti:
Niin, taitavat nämä ikuiset hapannaamat pelätä että Pilvi* manipuloi heitä, siinähän kävisi kovin huonosti, jos heillekin löytyisi hymy kasvoille ja kirjoitukset tulisivat iloisiksi ja miellyttäviksi lukea.
Joku konsti olisi kyllä hyvä löytää, tämä jatkuva narina käy korville ja synnyttää vain mielipahaa, suupielet heillä varmaan tapaa jo kengänkärkiä.se vasta makeat naurut ja hymyt saanut aikaseksi,sillä se vasta huumorin kukka kukkiikin.
Hapankaalii tässä tekemään meinaan tänä päivänä, että silleen. - II vasemmalta
nami-nami¤¤ kirjoitti:
se vasta makeat naurut ja hymyt saanut aikaseksi,sillä se vasta huumorin kukka kukkiikin.
Hapankaalii tässä tekemään meinaan tänä päivänä, että silleen.Joskus todellisesti jo syntyessään kuolleita.
- pilvi*
Dummkopf kirjoitti:
voi jättää sivupersoonat ahertamaan poistuessaan palstalta. Jännää, mutta ei huvita,vähän surettaa.
Oletko kuullut sanasta manipulointi.Tällaisessa leikissä kylläkin voin olla tonttu ja mikä tahansa! Mutta asia keskusteluissa pitäydyn pilvi nimeen.
En tiedä onko sinulla jokin trauma, kun luulet minun joka taholla olevan läsnä?
Ei ole palsta niin kiinnostava enään, että kaikkea edes luen! Huomenta nyt kuitenkin. - pilvi*
etsivivä-amadeus kirjoitti:
tulee mielikuviini,kun Lokki tulkintaa kuuntelen.
Minun ja sen lokin ystävyys kestänyt jo seitsemän vuotta.
Se lokki on rengastettu v1998 Jämsässä ja sille järvelle jonka rannalla
majaani pidin on matkaa linnunteitse noin 100km,siis Jämsästä.
Nimitinkin sitä Jämsänäijäksi ja kyllä se mokoma nimensä alkoi tuntea.Tässä aamiaisen äärellä katselen kuinka taivas on kirkastunut, taidetaan saada aurinkoinen päivä tänään.Niin lokit nuo ilmojen liitäjät saavat meidät kaipaamaan siipiä. Kaarrellessaan ja syöksyessään ne ovat lentotaidon mestareita.
Keväisellä kynnöspellolla ne liikkuvat maassa etsien matoja. Kömpelöiltä ne silloin näyttävät, mutta annas olla kun levittävät upeat siipensä ja pääsevät omaan elementtiinsä.
Saaristossa ne pesivät luodoilla, ja auta armias, jos yrität maihin ne todellä syöksyvät parvissa puolustamaan poikasiaan, joita harmaina palloina on joka kallion halkeamissa ja koloissa hyvin maastoituneina. Uljaita lintuja! - pilvi*
Dummkopf kirjoitti:
Oletko kuullut sanasta manipulointi.milloin minä olen tullut sinun ketjuusi moittimaan ? Kirjoittanut olen niihin kyllä, mielestäni ottaen kantaa siihen mistä kirjoitat.
Se, mihin viittasin, että hieman suren, on että palstan pitkäaikaisemmman ja aina palstan laadun puolesta yrittävän jäsenen aloitukset, viime aikoina yritetään vesittää.
Vaatii paljon hyväntahtoisuutta kestää mollaukset ja asiattomuudet, joita on saanut lukea häneen kohdistuneen.
On suuri puute, kun hyvät aloitteiden tekijät vetäytyvät sellaisesta! - *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
Tässä aamiaisen äärellä katselen kuinka taivas on kirkastunut, taidetaan saada aurinkoinen päivä tänään.Niin lokit nuo ilmojen liitäjät saavat meidät kaipaamaan siipiä. Kaarrellessaan ja syöksyessään ne ovat lentotaidon mestareita.
Keväisellä kynnöspellolla ne liikkuvat maassa etsien matoja. Kömpelöiltä ne silloin näyttävät, mutta annas olla kun levittävät upeat siipensä ja pääsevät omaan elementtiinsä.
Saaristossa ne pesivät luodoilla, ja auta armias, jos yrität maihin ne todellä syöksyvät parvissa puolustamaan poikasiaan, joita harmaina palloina on joka kallion halkeamissa ja koloissa hyvin maastoituneina. Uljaita lintuja!Mukavan tuntuinen aamu lämpöasteita reilusti vuodenaikaan nähden, valo alkaa olla jo ulkona, vaikka sisällä ei ilman valaistusta kyllä näe mitään.
Ihmettelen sentään marraskuu lopuillaan ja eräässä ruusupensaassa vielä latvassa lehtiä, aivan on vielä vihreä.
Tässä aamuhämärissä askaroin kynttilöiden parissa ja ilokseni huomasin kuinka hauskaa niihin on kuvioida, olisi vaan työkaluja, nyt oli vain muutama esine ruokailuvälinelaatikosta he hee, kyllä ihminen on kekseliäs.
Pitää vaan kehitellä hiukan lisää, saa kynttiläasetelmiin lisää ilmettä.
Tämä tästä aamusta jos vaikka Havin myymälään tässä olisi lähiaikoina asiaa.
Rattoisaa Päivää itse kullekin ja kekseliästä mieltä! - Raakkeli
*Kukkahame* kirjoitti:
Mukavan tuntuinen aamu lämpöasteita reilusti vuodenaikaan nähden, valo alkaa olla jo ulkona, vaikka sisällä ei ilman valaistusta kyllä näe mitään.
Ihmettelen sentään marraskuu lopuillaan ja eräässä ruusupensaassa vielä latvassa lehtiä, aivan on vielä vihreä.
Tässä aamuhämärissä askaroin kynttilöiden parissa ja ilokseni huomasin kuinka hauskaa niihin on kuvioida, olisi vaan työkaluja, nyt oli vain muutama esine ruokailuvälinelaatikosta he hee, kyllä ihminen on kekseliäs.
Pitää vaan kehitellä hiukan lisää, saa kynttiläasetelmiin lisää ilmettä.
Tämä tästä aamusta jos vaikka Havin myymälään tässä olisi lähiaikoina asiaa.
Rattoisaa Päivää itse kullekin ja kekseliästä mieltä!Luin askartelusta ja ajattelin ilmoittaa että olen lähdössä reppuineni mäntymetsään, tiedän erään paikan jossa on kaadettu isoja puita ja sain luvan kerätä sieltä oksia ja käpyjä.
Toivottavasti sinne on jäänyt jotain kun hirvitti ne koneet, nyt on jo noin viikko ehkä siellä jo rauhallista ja aarteita löytyy.
Teen kävyistä kransseja, havujen ja varpujen kanssa muutama kukkanenkin mahtuu..
Näin aikakin kuluu mukavasti, tuntui hyvältä kun joku kirjoitti ettei sentään kaikki valmista joulua.
Aurinkoa sydämeen jos sitä ei taivaalta erota... - Rebekka*
Raakkeli kirjoitti:
Luin askartelusta ja ajattelin ilmoittaa että olen lähdössä reppuineni mäntymetsään, tiedän erään paikan jossa on kaadettu isoja puita ja sain luvan kerätä sieltä oksia ja käpyjä.
Toivottavasti sinne on jäänyt jotain kun hirvitti ne koneet, nyt on jo noin viikko ehkä siellä jo rauhallista ja aarteita löytyy.
Teen kävyistä kransseja, havujen ja varpujen kanssa muutama kukkanenkin mahtuu..
Näin aikakin kuluu mukavasti, tuntui hyvältä kun joku kirjoitti ettei sentään kaikki valmista joulua.
Aurinkoa sydämeen jos sitä ei taivaalta erota...Minä otin pussiin metsälenkillä sammalta ja lehtikuusen käpyjä. Otin valokuvia kallion pinnan jäkälistä, eräässä maljamaisessa pienessä jäkälässä oli joulunpunaiset reunat. Nykyikkunoitten väliin ei voi laittaa poronpallerojäkäläsomisteita, hautaseppeleitä monet niistä tekevät. Sammalesta saa kransseja , nyt askartelen sammalsydämen, jossa on paperimassapohja. Siihen pintaan kun kiedon ohutta kullalle kimaltavaa metallilankaa ristiin rastiin, tulee auringonsäteen olo paistamaan sydämeen, muittenkin silmän iloksi. Se säilyy ulkona pitkään kosteassa ilmassa
- Rosamunda*
Rebekka* kirjoitti:
Minä otin pussiin metsälenkillä sammalta ja lehtikuusen käpyjä. Otin valokuvia kallion pinnan jäkälistä, eräässä maljamaisessa pienessä jäkälässä oli joulunpunaiset reunat. Nykyikkunoitten väliin ei voi laittaa poronpallerojäkäläsomisteita, hautaseppeleitä monet niistä tekevät. Sammalesta saa kransseja , nyt askartelen sammalsydämen, jossa on paperimassapohja. Siihen pintaan kun kiedon ohutta kullalle kimaltavaa metallilankaa ristiin rastiin, tulee auringonsäteen olo paistamaan sydämeen, muittenkin silmän iloksi. Se säilyy ulkona pitkään kosteassa ilmassa
sain idean edellisen kirjoittajan inspiroimana askarrella. En olisi metsälenkille enään jaksanut uinnin jälkeen lähteä hakemaan materiaalia, mutta muotoilin tuijaani sisäpihalla, ja leikkasin oksia, jotka tein pöytäkoristeeksi.
Jouduin sitomaan ne tyvestä yhteen, jotta muoto säilyi ja koristelin pienillä puolukka kimpuilla. Tuijan tuoksusta en ihan pidä, se on niin makean äitelä käsissä,muuten kauniin vihreä tausta sopii pirtän punaisten puolukoiden kanssa.Muovisia nuo puolukat ovat, mutta pirteän punaisia:D
Ei tarvitse ostaa kukkia,tuo ilahduttaa silmää pöydällä. Nyt onkin aika antaa jäsenten levätä hyvän kirjan parissa, köllötellen nautinnollisesti! - Raakkeli
Rosamunda* kirjoitti:
sain idean edellisen kirjoittajan inspiroimana askarrella. En olisi metsälenkille enään jaksanut uinnin jälkeen lähteä hakemaan materiaalia, mutta muotoilin tuijaani sisäpihalla, ja leikkasin oksia, jotka tein pöytäkoristeeksi.
Jouduin sitomaan ne tyvestä yhteen, jotta muoto säilyi ja koristelin pienillä puolukka kimpuilla. Tuijan tuoksusta en ihan pidä, se on niin makean äitelä käsissä,muuten kauniin vihreä tausta sopii pirtän punaisten puolukoiden kanssa.Muovisia nuo puolukat ovat, mutta pirteän punaisia:D
Ei tarvitse ostaa kukkia,tuo ilahduttaa silmää pöydällä. Nyt onkin aika antaa jäsenten levätä hyvän kirjan parissa, köllötellen nautinnollisesti!Kuivamassa minullakin on nuo löydökset, kun ei tiedä miten ne kävyt käyttäytyy noin vettä aluvana, jäkälääkin salaa sain muutaman kourallisen, käpyjä on paljon ja ihan vihreitäkin, saalis oli iso ja suurin osa on tuossa ulkona.
Ihmeenkin näöin sielläoli kasvanut joku haaparouskun näköinen sieni värityukseltäänkin oli rypäs 6 sientä, ihmeissäni tutkin, kamera ei tietty kamera mukana.
Jospa innostun huomenna lenkille sinne suuntaan ja muistan sen kameran.
Sormia syyhyttää nuo hommat, pihkaa on erittynyt nyt jo oksista, se ei haittaa kun vaan varon vaatteitani, tuoksu on miellyttävä.
, - *Kukkahame*
Raakkeli kirjoitti:
Kuivamassa minullakin on nuo löydökset, kun ei tiedä miten ne kävyt käyttäytyy noin vettä aluvana, jäkälääkin salaa sain muutaman kourallisen, käpyjä on paljon ja ihan vihreitäkin, saalis oli iso ja suurin osa on tuossa ulkona.
Ihmeenkin näöin sielläoli kasvanut joku haaparouskun näköinen sieni värityukseltäänkin oli rypäs 6 sientä, ihmeissäni tutkin, kamera ei tietty kamera mukana.
Jospa innostun huomenna lenkille sinne suuntaan ja muistan sen kameran.
Sormia syyhyttää nuo hommat, pihkaa on erittynyt nyt jo oksista, se ei haittaa kun vaan varon vaatteitani, tuoksu on miellyttävä.
,No niin, olen löytänyt sen mitä etsin!
Huomenna herkuttelen hyvin vanhalla herkulla, nyt kokeilen että teen taikinan illalla jääkaappiin.
Eräs ihminen tässä pelotteli että älä tee sitä se tulee astiasta yli, no laitan sen isoon muovipussiin ;-DD.
Suomalainen ei usko ennen kuin kokee... peukalot pystyyn illalla ! - pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
No niin, olen löytänyt sen mitä etsin!
Huomenna herkuttelen hyvin vanhalla herkulla, nyt kokeilen että teen taikinan illalla jääkaappiin.
Eräs ihminen tässä pelotteli että älä tee sitä se tulee astiasta yli, no laitan sen isoon muovipussiin ;-DD.
Suomalainen ei usko ennen kuin kokee... peukalot pystyyn illalla !aiot paistaa? Kerro ihmeessä aamulla, ihan mielenkiintoista! On täällä kivaa solidaarisuutta ,on Raakkelia Rosamundaa ja oi kolmas unhtui, enkä pääse kurkkaamaan, mutta kuitenkin hymyilyttää! Jään odottamaan:D
- *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
aiot paistaa? Kerro ihmeessä aamulla, ihan mielenkiintoista! On täällä kivaa solidaarisuutta ,on Raakkelia Rosamundaa ja oi kolmas unhtui, enkä pääse kurkkaamaan, mutta kuitenkin hymyilyttää! Jään odottamaan:D
Hyvää ruuantuoksuista Huomenta!
Uunissa on iso lihakukko!!!
En oikein tiennyt minkälainen taikina siihen tulee ja sain sisareltani (hän on mestari) neuvon, tuoksu on huumaava, siellä possun pala paistuu ja siitä saa moneen käyttöön, vaikka on tässä jo käsi ojossa tyttärelläni ;-DD.
Nautinnollista päivää, tästä on hyvä jatkaa. - pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
Hyvää ruuantuoksuista Huomenta!
Uunissa on iso lihakukko!!!
En oikein tiennyt minkälainen taikina siihen tulee ja sain sisareltani (hän on mestari) neuvon, tuoksu on huumaava, siellä possun pala paistuu ja siitä saa moneen käyttöön, vaikka on tässä jo käsi ojossa tyttärelläni ;-DD.
Nautinnollista päivää, tästä on hyvä jatkaa.aikaiseen olet kukon laittanutkin. Ihan nielin vaikka juuri söin aamiaisen.Enpä ole kuullutkaan lihakukosta, mahtaa olla hyvää!
Heräsin kaatosateeseen, kattoikkunat kohisi mahtavasti, luulin jonkun koneen tulleen pihalle.
Bon apetit! tyttären kanssa nauttikaa:D - Rosamunda*
pilvi* kirjoitti:
aikaiseen olet kukon laittanutkin. Ihan nielin vaikka juuri söin aamiaisen.Enpä ole kuullutkaan lihakukosta, mahtaa olla hyvää!
Heräsin kaatosateeseen, kattoikkunat kohisi mahtavasti, luulin jonkun koneen tulleen pihalle.
Bon apetit! tyttären kanssa nauttikaa:Dpakko kokeilla, sehän on kuin kinkku ruistaikinakuoressa pienoiskoossa! Ja se kuori kun on niin hyvää:D
Tänään vielä meilläkin tuoksuu lihakukolle, teen saman taikinan kuin kalakukkoon, ja paikkailen jos halkee. - pilvi*
Rosamunda* kirjoitti:
pakko kokeilla, sehän on kuin kinkku ruistaikinakuoressa pienoiskoossa! Ja se kuori kun on niin hyvää:D
Tänään vielä meilläkin tuoksuu lihakukolle, teen saman taikinan kuin kalakukkoon, ja paikkailen jos halkee.Tänään on ihana tuoksu kotona. Sadepäivän ratoksi laitoin pullataikinan nousemaan, jotta olisi jotakin kodikkuutta.
Pakkaseen laitoin suurimman osan, ja nyt keitin iltapäiväkahvit ja voisilmäpullat ja korvapuustit on vadilla. Pienestä se mieli on hyvä, kun tulee leivottua pullaa niin harvoin. Sämpylöitä leivon silloin tällöin. kun poika piipahtaa aamiaisella joskus.
Kynttilänkin voi jo sytyttää, hämärään, sadetta vaanropisee koko ajan.
Ihanaa on saada olla sisällä:D
Voi ennen lauantaisin leivoin joka aamupäivä, että riitti viikonlopun yli, lapset vaan halusivat jatkuvasti korvapuusteja lisää. Mutta ilo on muistella kuinka niille maistui.
Kerran ei mahtunut pellille ja tein bostonkakun lopusta ja sanoin, että syökää nyt kerrankin niin paljon kuin haluatte.
Bostonkakku meni kolmeen pekkaan ja litra maitoa kuin tyhjää vain:D
Vaan eipä juostu kysymään iltapäivällä "koska me syödään, tai saaks ottaa voileivän? - Rebekka*
Rosamunda* kirjoitti:
pakko kokeilla, sehän on kuin kinkku ruistaikinakuoressa pienoiskoossa! Ja se kuori kun on niin hyvää:D
Tänään vielä meilläkin tuoksuu lihakukolle, teen saman taikinan kuin kalakukkoon, ja paikkailen jos halkee.Nyt onkin suorastaan trendikästä valmistaa hitaasti hautuvia ruokia ja nauttiakin ne viipyellen , mieluiten mieluisassa seurassa, hyvät jutut ja viini kyytipoikana. Lihakukkoa en ole maistamutkaan, saati valmistanut. Kalakukon osaan laatia, yleensä onkiahvenista, jotka olen opetellut nylkemään. Mutta eihän niitä nyt tähän hätään, joten olisi ihan tilaus lihakukolle, suunnittelisi sen ympärille vaikka pikkujoulun. Voin ihan kielellä tuntea sen mehevän täytetäisen kuoren maun, ja entäs tuoksut ! Mikähän olisi sopiva lihakukkoviini, kalakukollekaan en ole parasta mahdollista ratkaissut. Kokkelipiimän aika alkaa olla jo ohi. :)
Kun kaivattua lumisadetta ei vaan tule, voisi laittaa vanhaan tapaan pumpulipalloja rihmalankoihin ikkunaan roikkumaan. - *Kukkahame*
Rebekka* kirjoitti:
Nyt onkin suorastaan trendikästä valmistaa hitaasti hautuvia ruokia ja nauttiakin ne viipyellen , mieluiten mieluisassa seurassa, hyvät jutut ja viini kyytipoikana. Lihakukkoa en ole maistamutkaan, saati valmistanut. Kalakukon osaan laatia, yleensä onkiahvenista, jotka olen opetellut nylkemään. Mutta eihän niitä nyt tähän hätään, joten olisi ihan tilaus lihakukolle, suunnittelisi sen ympärille vaikka pikkujoulun. Voin ihan kielellä tuntea sen mehevän täytetäisen kuoren maun, ja entäs tuoksut ! Mikähän olisi sopiva lihakukkoviini, kalakukollekaan en ole parasta mahdollista ratkaissut. Kokkelipiimän aika alkaa olla jo ohi. :)
Kun kaivattua lumisadetta ei vaan tule, voisi laittaa vanhaan tapaan pumpulipalloja rihmalankoihin ikkunaan roikkumaan.Meillä on mässätty, vatsa on täysi ja aivan väsyttävä olo.
Lihakukko onnistui, ruistaikina sen tein jo illalla jääkaappiin, aamulla vaan uuni kuumaksi, lihalle sinappihuntu ja siihen merisuolaa.
3h miedossa lämmössä, saman verran paperikääreissä ja on niin hyvää, tämä sopii vaikka joulukinkun valmistukseen, voihan sen ruskistaa erikseen, siitä kuoresta tuleen syötävän hyvää.
Isossa uunivuokassa ei ollut pelkoa että vuotaa, mutta ei ollut suolattu liha ei sitä nestettä silloin tule paljoa.
Possussa on vähemmän rasvaa kuin uskotaankaan, kun ostaa paistilihaa.
Nyt olen hehkuttanut tarpeeksi, maukkaita ruokia kaikille! - pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
Meillä on mässätty, vatsa on täysi ja aivan väsyttävä olo.
Lihakukko onnistui, ruistaikina sen tein jo illalla jääkaappiin, aamulla vaan uuni kuumaksi, lihalle sinappihuntu ja siihen merisuolaa.
3h miedossa lämmössä, saman verran paperikääreissä ja on niin hyvää, tämä sopii vaikka joulukinkun valmistukseen, voihan sen ruskistaa erikseen, siitä kuoresta tuleen syötävän hyvää.
Isossa uunivuokassa ei ollut pelkoa että vuotaa, mutta ei ollut suolattu liha ei sitä nestettä silloin tule paljoa.
Possussa on vähemmän rasvaa kuin uskotaankaan, kun ostaa paistilihaa.
Nyt olen hehkuttanut tarpeeksi, maukkaita ruokia kaikille!poveen, poikien pannessa parastaan palstalla. Prikin pomo porhalsi palstalle
patistaen porukkaa pollea potkimaan polulle.
Pitkäpiimäisen pimeä paikoillaan polki. paneppa parastas polle! :D - pilvi*
tonttu¤¤¤ kirjoitti:
nyt aamulla, illalla kun tuli vieraita. Kahvia juodessa on ihan kiva fiilis! Uusi aamu ja uudet kujeet.
Kiitos koosteesta.Liittyy kirjaan jota luen, vähän kerrallaan( vaikeatajuinen) Stephen Hawking'in teos Ajan lyhyt historia.
Valon nopeuden ylittävällä vauhdilla matkataan menneisyyteen, kuten seuraava loru osoittaa.
Oli neitonen, Säde nimeltään,
joka valoltakin karkasi vikkelään.
Hän suhteellinen
oli matkalainen,
ja palasi jo ennen lähtöään.
suom. Alice Martin. - *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
Liittyy kirjaan jota luen, vähän kerrallaan( vaikeatajuinen) Stephen Hawking'in teos Ajan lyhyt historia.
Valon nopeuden ylittävällä vauhdilla matkataan menneisyyteen, kuten seuraava loru osoittaa.
Oli neitonen, Säde nimeltään,
joka valoltakin karkasi vikkelään.
Hän suhteellinen
oli matkalainen,
ja palasi jo ennen lähtöään.
suom. Alice Martin.Tulin vaan kertomaan näin mäkihyppyjen välillä että näin vilahduksen auringosta, ja ole sekunneissa laskettavissa, mutta v i l a h t i!
- pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
Tulin vaan kertomaan näin mäkihyppyjen välillä että näin vilahduksen auringosta, ja ole sekunneissa laskettavissa, mutta v i l a h t i!
tähtitaivaskin pilvien yläpuolella! Kyllä ne pilvet vielä väistyvät, ja saadaan nähdä aurinko loisteessaan taas. Kiva kun kerroit:)
Aikainen aamu on, hämärä vielä vallitsee, mutta katuvalot antavat valoaan, että voi kipaista lehden hakemassa. On siinä oma viehätyksensä, tuore Hesari , kahvi ja päivä lähtee käyntiin näin 1 adventtina.Tänään kuullaan Hoosianna! - tuulivei
Rosamunda* kirjoitti:
Tänään vielä meilläkin tuoksuu lihakukolle, teen saman taikinan kuin kalakukkoon, ja paikkailen jos halkee.Onkos Rosamunda koskaan syönyt tai tehnyt perunakukkoa. Siis perunaviipaleita ja jos haluaa jonkin verran lihaa, oman maun mukaan.
Kuori sama kuin lihakukolla. Voinokare kai pitaisi panna, jos liha on
rasvatonta. Hautunut peruna, arvaahan miten se koettelee makuhermoja.
Joensuun hallista joskus sitä saa. Mutta itse kai olisi parempi tehdä.
Se peruna saa kuoresta aivan erikoisen aromin. - Rosamunda*
tuulivei kirjoitti:
Onkos Rosamunda koskaan syönyt tai tehnyt perunakukkoa. Siis perunaviipaleita ja jos haluaa jonkin verran lihaa, oman maun mukaan.
Kuori sama kuin lihakukolla. Voinokare kai pitaisi panna, jos liha on
rasvatonta. Hautunut peruna, arvaahan miten se koettelee makuhermoja.
Joensuun hallista joskus sitä saa. Mutta itse kai olisi parempi tehdä.
Se peruna saa kuoresta aivan erikoisen aromin.En ole syönyt, kuullos vihjeestostaa ruokaisalta:) Eikä niin vahvaa kuin pelkällä lihalla arvelen. Kiitos vihjeestä.
- pilvi*
pilvi* kirjoitti:
tähtitaivaskin pilvien yläpuolella! Kyllä ne pilvet vielä väistyvät, ja saadaan nähdä aurinko loisteessaan taas. Kiva kun kerroit:)
Aikainen aamu on, hämärä vielä vallitsee, mutta katuvalot antavat valoaan, että voi kipaista lehden hakemassa. On siinä oma viehätyksensä, tuore Hesari , kahvi ja päivä lähtee käyntiin näin 1 adventtina.Tänään kuullaan Hoosianna!niin kaunis rakkaustarina, että ihan herkistyin. Kuinka viehättäviä nuo kiinattaet ovatkaan! Siroja kuin kukkia.
Kaunis liikehdintä ja eleet.
Kurinalainen koulutus ja täysi omistautuminen ammatilleen. Tässä onneksi oli tavattoman kaunis ja onnellinen loppu. Päänäyttelijätär geisha niin puhtaan suloinen, eikä miehessäkään ollut mitään moittimista. Jalo luonne.
Näen varmaan unta puutarhasta, jossa varisee kirsikkapuun kukkien terälehtiä! - ehta geisha
pilvi* kirjoitti:
niin kaunis rakkaustarina, että ihan herkistyin. Kuinka viehättäviä nuo kiinattaet ovatkaan! Siroja kuin kukkia.
Kaunis liikehdintä ja eleet.
Kurinalainen koulutus ja täysi omistautuminen ammatilleen. Tässä onneksi oli tavattoman kaunis ja onnellinen loppu. Päänäyttelijätär geisha niin puhtaan suloinen, eikä miehessäkään ollut mitään moittimista. Jalo luonne.
Näen varmaan unta puutarhasta, jossa varisee kirsikkapuun kukkien terälehtiä!eipä tiedä omaa määrää.
Voihan olla,että kiinattaret ovat elokuvassa yrittäneet jäljitellä japanittaria.
Kyllä tähän asti ainakin geisha-kulttuurista on kunnia kuulunut Japanille. - pilvi*
ehta geisha kirjoitti:
eipä tiedä omaa määrää.
Voihan olla,että kiinattaret ovat elokuvassa yrittäneet jäljitellä japanittaria.
Kyllä tähän asti ainakin geisha-kulttuurista on kunnia kuulunut Japanille.aina sekoilen tuon saman asian tiimoilta! Se ei tietenkään vähennä tuon kuvauksen ja tarinan viehättävyyttä:) Kiitos oikaisusta! Ja samalla Hyvää huomenta !
- Lorena*
pilvi* kirjoitti:
aina sekoilen tuon saman asian tiimoilta! Se ei tietenkään vähennä tuon kuvauksen ja tarinan viehättävyyttä:) Kiitos oikaisusta! Ja samalla Hyvää huomenta !
Olin Pohjois-Hämeen alueella vierailulla. Pimeyttä ja petoeläinten vierailuja ehkäisemään pihapiirissä oli varustauduttu asentamalla "Dallasin valot" pihapiireihin ja kynttilälyhtyjä talojen ympäristöön. Valettu betonisia karhupatsaita lähettyville, sillä karhujen ja susien yllättävät vierailut lammastarhassa tekevät tuhoa silloin tällöin. Ilves kanta on lisääntynyt riesaksi asti, joskus vain kaksi kiiluvaa silmää pimeydessä osoitta ilveksen olevan lähistöllä.
Luonnonsuojelijat suojelevat petoja jotka ovat vaarana asukkaille. On se kumma että ihmiset joutuvat jokapäiväisessä elämässä suojelemaan pihapiiriä petojen vierailulta.
Mutta ne valot talojen pihapiireissä antoivat kauniin jopa ilahduttavan näkymän pimeässä kulkijalle. Ikkunoilla loisti sähkökynttilöiden valot joten mieleen tuli laulun sanat, "...niin joulu joutui jo taas Pohjolaan, joulu joutui jo rintoihinkin...... - *Kukkahame*
Lorena* kirjoitti:
Olin Pohjois-Hämeen alueella vierailulla. Pimeyttä ja petoeläinten vierailuja ehkäisemään pihapiirissä oli varustauduttu asentamalla "Dallasin valot" pihapiireihin ja kynttilälyhtyjä talojen ympäristöön. Valettu betonisia karhupatsaita lähettyville, sillä karhujen ja susien yllättävät vierailut lammastarhassa tekevät tuhoa silloin tällöin. Ilves kanta on lisääntynyt riesaksi asti, joskus vain kaksi kiiluvaa silmää pimeydessä osoitta ilveksen olevan lähistöllä.
Luonnonsuojelijat suojelevat petoja jotka ovat vaarana asukkaille. On se kumma että ihmiset joutuvat jokapäiväisessä elämässä suojelemaan pihapiiriä petojen vierailulta.
Mutta ne valot talojen pihapiireissä antoivat kauniin jopa ilahduttavan näkymän pimeässä kulkijalle. Ikkunoilla loisti sähkökynttilöiden valot joten mieleen tuli laulun sanat, "...niin joulu joutui jo taas Pohjolaan, joulu joutui jo rintoihinkin......Minulla on unohtumaton kokemus Vihdistä joku vuosi sitten, olin vierailulla ja keskusteltiin pihapiirin lintulaudoista ja syöttöpaikoista, jälkiä oli kovasti paljon pihapiirissä ja talon oma kissa katseli meidän touhuja hiukan kauempaa.
Eipä mennyt kauan kun hämärä alkoi hiipimään maisemaan ja seurasimme metsänrajaa sieltä hiipi matalana joku jota luulin koiraksi vaan se olikin ilves, kiikarilla katsottuna sen tunnisti hyvin tupsukorvista. Naapurin koira piti mahdottoman konsertin, mutta ilves pysyi paikoillaan, sitten se vaan oli häipynyt, ehkä se koiran haukunta lopulta pisti sen perääntymään takaisin metsään.
Olen pitänyt ilvestä isompana, muttei se mikään isokokoinen ole, kävin sitten Korkeasaaressa katsomassa otusta vähän tarkemmin, sen se luonto sai aikaan, uteliaisuus heräsi. - puntari*
*Kukkahame* kirjoitti:
Minulla on unohtumaton kokemus Vihdistä joku vuosi sitten, olin vierailulla ja keskusteltiin pihapiirin lintulaudoista ja syöttöpaikoista, jälkiä oli kovasti paljon pihapiirissä ja talon oma kissa katseli meidän touhuja hiukan kauempaa.
Eipä mennyt kauan kun hämärä alkoi hiipimään maisemaan ja seurasimme metsänrajaa sieltä hiipi matalana joku jota luulin koiraksi vaan se olikin ilves, kiikarilla katsottuna sen tunnisti hyvin tupsukorvista. Naapurin koira piti mahdottoman konsertin, mutta ilves pysyi paikoillaan, sitten se vaan oli häipynyt, ehkä se koiran haukunta lopulta pisti sen perääntymään takaisin metsään.
Olen pitänyt ilvestä isompana, muttei se mikään isokokoinen ole, kävin sitten Korkeasaaressa katsomassa otusta vähän tarkemmin, sen se luonto sai aikaan, uteliaisuus heräsi.asioita. Sitävastoin on palstamme ilmapiiri lähes fanaattinen.Uusia nikkejä nousee jatkuvasti tuomaan liioitellen uhkakuvia eteemme karkein sanoin. Kyllä huomaa monivuotisen uskollisen kirjoittajan poissaolon.
R pystyi terävästi vastustamaan ylilyöntejä, ja oli asialinjalla.Mutta eipä tässä meillä muuta hätää, kuin, ettei tee mieli osallistua moiseen. - *Kukkahame*
puntari* kirjoitti:
asioita. Sitävastoin on palstamme ilmapiiri lähes fanaattinen.Uusia nikkejä nousee jatkuvasti tuomaan liioitellen uhkakuvia eteemme karkein sanoin. Kyllä huomaa monivuotisen uskollisen kirjoittajan poissaolon.
R pystyi terävästi vastustamaan ylilyöntejä, ja oli asialinjalla.Mutta eipä tässä meillä muuta hätää, kuin, ettei tee mieli osallistua moiseen.Siksi tämäkin ketju on avattu, ei jaksa lukea eikä kirjoittaa noihin ylilyönteihin,, lyökööt keskenään.
Jos ihminen on niin itsekäs että luulee täällä saavansa jotain parannusta noin huonolla käytöksellä mitä siinä poistetussakin ketjussa saimme lukea, niin voi voi sanon, se riittäköön.
Mukavampaa on kertoilla päivän tapahtumista ja luonnosta se ei ole loukkaavaa - pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
Siksi tämäkin ketju on avattu, ei jaksa lukea eikä kirjoittaa noihin ylilyönteihin,, lyökööt keskenään.
Jos ihminen on niin itsekäs että luulee täällä saavansa jotain parannusta noin huonolla käytöksellä mitä siinä poistetussakin ketjussa saimme lukea, niin voi voi sanon, se riittäköön.
Mukavampaa on kertoilla päivän tapahtumista ja luonnosta se ei ole loukkaavaaavasinkin. Pimeät voimat liikkuvat vanhankansan mukaan marras-joulukuussa, mutta pidetään me vaan aurinkoista mieltä yllä. Märehtiköön epäkohtia ketkä siitä pitävät, viikkotolkulla. Taitaa olla täydenkuun aikakin vielä:D
- *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
avasinkin. Pimeät voimat liikkuvat vanhankansan mukaan marras-joulukuussa, mutta pidetään me vaan aurinkoista mieltä yllä. Märehtiköön epäkohtia ketkä siitä pitävät, viikkotolkulla. Taitaa olla täydenkuun aikakin vielä:D
Näin on todettu joka talvi alla joulun ihmiset muuttu luonteeltaan ja silloin on myös korkea kuolemien määrä, tämä on rankkaa aikaa.
Parasta meidän olla oma itsemme,en aio lähteä tuohon mukaan missään tapauksessa
Auringon laskun aikaan oli kirkasta taivasta näkyvissä kyllä oli vaaleaa sinistä, niin kuin talvinen jää.
Lumisateesta ei tietoakaan, kunhan olisi pikku pakkasia että saisi jäälyhtyjä tehtyä tuohon nurmelle, sekin on ihan vihreä. - pilvii*
*Kukkahame* kirjoitti:
Näin on todettu joka talvi alla joulun ihmiset muuttu luonteeltaan ja silloin on myös korkea kuolemien määrä, tämä on rankkaa aikaa.
Parasta meidän olla oma itsemme,en aio lähteä tuohon mukaan missään tapauksessa
Auringon laskun aikaan oli kirkasta taivasta näkyvissä kyllä oli vaaleaa sinistä, niin kuin talvinen jää.
Lumisateesta ei tietoakaan, kunhan olisi pikku pakkasia että saisi jäälyhtyjä tehtyä tuohon nurmelle, sekin on ihan vihreä.http://www.youtube.com/watch?v=erSYIb6kUHo
Näin Unelman päivänä onnettelemme , ja unelmoidaan itsekin valkeasta joulusta:) pilvii* kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=erSYIb6kUHo
Näin Unelman päivänä onnettelemme , ja unelmoidaan itsekin valkeasta joulusta:)dream on...
http://www.youtube.com/watch?v=G4rfiNFJUh8&feature=fvw- *Kukkahame*
Ramoona1 kirjoitti:
dream on...
http://www.youtube.com/watch?v=G4rfiNFJUh8&feature=fvwSilmät kiinni ja samettinen ääni hivelee sielua!
Tunnelmaa päiväänne
http://www.youtube.com/watch?v=F4s__QO9kG0&feature=fvw - Lorena*
*Kukkahame* kirjoitti:
Silmät kiinni ja samettinen ääni hivelee sielua!
Tunnelmaa päiväänne
http://www.youtube.com/watch?v=F4s__QO9kG0&feature=fvwLumista joulua odotellessa tervehdys alppimaisemista.
http://www.youtube.com/watch?v=lFfk2Bpok2Q - pilvi*
Lorena* kirjoitti:
Lumista joulua odotellessa tervehdys alppimaisemista.
http://www.youtube.com/watch?v=lFfk2Bpok2QJoku aamu herätään mekin tuohon lumiseen maailmaan. Tänään on niin kiva aamu, ystävättären luo olen lähdössä,ja iltapäiällä on ensin kampaaja.
Tarttee "uusiutua" ja raidottua. kun näitä tapaamisia kertyy joulukuulle.
15 päivä on viimeiset tapaamiset ja sitten rauhoittuu joulunaikaan.
On tullutkin oltua paljon kotona, kun tuo maalaaminen on yksinäistä touhua. - *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
Joku aamu herätään mekin tuohon lumiseen maailmaan. Tänään on niin kiva aamu, ystävättären luo olen lähdössä,ja iltapäiällä on ensin kampaaja.
Tarttee "uusiutua" ja raidottua. kun näitä tapaamisia kertyy joulukuulle.
15 päivä on viimeiset tapaamiset ja sitten rauhoittuu joulunaikaan.
On tullutkin oltua paljon kotona, kun tuo maalaaminen on yksinäistä touhua.Huomenta, pikkupakkanen on ja musta maa, vain autossa näyttää olevan jääpeite.
Jo sekin että on pilvetön taivas valaisee mieltä, tarvitaan jo tässä vaiheessa pientä piristystä, tästä on hyvä aloittaa päivä.
tulossa ,ainakin olen suunnitellut että otan rauhallisesti,--niinkuin aina.
Illalla ajattelin avata tämänsivun ja kuunnella niitä ihania "Juutuupi" musiikkia joita jotkut ovat tänne avanneet.
Ja Glökiä lämmitän 2½ % ,oli vielä viimevuodeltakin yksi pullo kaapinnurkassa.
Laivalta jäi ostamatta "epähuomiossa" glöki joka on terästetty conjakilla.Mutta jos lirahuttaa pikkusen joukkoon niin sinähän sitä onkin,ja minulla on sellaista Vaaleaa glökiäkin se on "lätviinglögg smaksatt med
Hjorton" se konjakki taitaisikin sopia siihen. Punaviiniin ei konjakkia parane sekoittaa.
Illalla tavataan -- nyt on kaunis päivä ,pikkupakkasta ,ei lunta ,ja Jerrynkin tassut pysyy puhtaina,kun lähdemme kohta taasen päiväkävelylle.- pilvi*
lapsuudenystäväni kanssa. Paljon on keskusteltu ja naurettu yhteisille muistoille. Kolmen vanhasta olemme pitäneet yhteyttä, olimme yhtaikaa kampaajalla, ja ystävätär olisi ollut valmis lähtemään vielä ravintola Laguunaan, tässä Lippajärven rannalla.
En välittänyt ravintolaillasta, kun söimme jo hänen luonaan.Hänen miehensä kyyditti vielä kotiinkin, kun oli ostanut juuri uuden auton ja halusi ajella sillä. Kyllä minulle riitti nyt seurustelu tältä.
Tukkaan olen tyytyväinen, leikkautin lyhyemmäksi page malliin, väriä korostettiin ja hieman kullanpunertavia raitoja siellä täällä. Ihana tunne kun hiukset on kunnossa.
Hyvää illan alkua:D pilvi* kirjoitti:
lapsuudenystäväni kanssa. Paljon on keskusteltu ja naurettu yhteisille muistoille. Kolmen vanhasta olemme pitäneet yhteyttä, olimme yhtaikaa kampaajalla, ja ystävätär olisi ollut valmis lähtemään vielä ravintola Laguunaan, tässä Lippajärven rannalla.
En välittänyt ravintolaillasta, kun söimme jo hänen luonaan.Hänen miehensä kyyditti vielä kotiinkin, kun oli ostanut juuri uuden auton ja halusi ajella sillä. Kyllä minulle riitti nyt seurustelu tältä.
Tukkaan olen tyytyväinen, leikkautin lyhyemmäksi page malliin, väriä korostettiin ja hieman kullanpunertavia raitoja siellä täällä. Ihana tunne kun hiukset on kunnossa.
Hyvää illan alkua:Dja glokiä olen nauttinut . En sitä Vaaleeta raskinnut avata ,huomena tulee siskon poika tätiä tervehtimään. Taidamme laittaa sitä Hjorton makuista ,sitä en ole vielä ennen päässytkään maistamaan. Meillä on täälä Ruotsissa tuo Glöki perinne ,jonka olen vasta yli 50v oppinut kun tulin tänne silloin.
Ikävä tulee. Tädin siskonpoikaa joka on muuttamassa Suomeen ,on ollut täälä nuoresta asti ja nyt kun jäi eläkkeelle on hakemassa Taloa johonka asettuisi eläkepäiviksi sinne. Myikin jo täältä omakotitalon jonka oli vaimonsa kanssa laittaneet nuorina. nyt on leski mies ja haluaa koittaa minkälaista on Suomessa olla. On hänellä sielä morsmaikkukin ,että näin sitä aloitetaan uusi elämä .
Kateeksi käy ,tässä sitä vaan olen jäänyt yksin ,vaikka itsehän sitä kukin elämänsä valitsee, en usko kohtaloon.
Olimme jo iltakeikalla Jerrycottoninkanssa ja ,nukkumaan on hyvä mennä kun on saanut pikkuisen rupatella täälä. Toivon kaikille rauhallisia unia ja huomista uutta parempaa päivää,ainahan sitä voi toivoa,
Vaikka ei tässäkäänpäivässä mitään ikäävää sattunut,aurinkokin näyttäytyi ,toivottavast huomennakin.- pilvi*
ullamirjami kirjoitti:
ja glokiä olen nauttinut . En sitä Vaaleeta raskinnut avata ,huomena tulee siskon poika tätiä tervehtimään. Taidamme laittaa sitä Hjorton makuista ,sitä en ole vielä ennen päässytkään maistamaan. Meillä on täälä Ruotsissa tuo Glöki perinne ,jonka olen vasta yli 50v oppinut kun tulin tänne silloin.
Ikävä tulee. Tädin siskonpoikaa joka on muuttamassa Suomeen ,on ollut täälä nuoresta asti ja nyt kun jäi eläkkeelle on hakemassa Taloa johonka asettuisi eläkepäiviksi sinne. Myikin jo täältä omakotitalon jonka oli vaimonsa kanssa laittaneet nuorina. nyt on leski mies ja haluaa koittaa minkälaista on Suomessa olla. On hänellä sielä morsmaikkukin ,että näin sitä aloitetaan uusi elämä .
Kateeksi käy ,tässä sitä vaan olen jäänyt yksin ,vaikka itsehän sitä kukin elämänsä valitsee, en usko kohtaloon.
Olimme jo iltakeikalla Jerrycottoninkanssa ja ,nukkumaan on hyvä mennä kun on saanut pikkuisen rupatella täälä. Toivon kaikille rauhallisia unia ja huomista uutta parempaa päivää,ainahan sitä voi toivoa,
Vaikka ei tässäkäänpäivässä mitään ikäävää sattunut,aurinkokin näyttäytyi ,toivottavast huomennakin.hyvää toivottaen. Kuullaan taas, ja anna pusu Jerry Cottonin viileään kuonoon minultakin:D
terv. pilvi* - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
hyvää toivottaen. Kuullaan taas, ja anna pusu Jerry Cottonin viileään kuonoon minultakin:D
terv. pilvi*ne ilahduttaa silmää ja naapureitakin. Jotakin tuiketta täytyy olla pimeydessä. Uunissa hautuu uuniriisipuuro, siinä on jo iloa illaksi, kunkaneli tuoksuu:)
Sauna saa jäädä huomiseen, on niin hyvä olo ulkoilun jälkeen, ei liukasta ja sopiva pikku pakkanen.
Koti lämmin ja herttainen, mitäpä ihminen paljoa muutakaan tarvitsee. Ystävien kanssa kaikki hyvin, ulkovarast siivottu, tai järjestelty pelkästään, puutarhatuolit pinottu sisäkkäin, terassille kiedon kaiteelle vielä havukranssin ja pari kauralyhdettä saan Sipoosta loppukuusta.
Kuinka paljon helpommalla pääsen nykyään, en stressaa joulusta ollenkaan. Nautin vaan tunnelmasta :D - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
ne ilahduttaa silmää ja naapureitakin. Jotakin tuiketta täytyy olla pimeydessä. Uunissa hautuu uuniriisipuuro, siinä on jo iloa illaksi, kunkaneli tuoksuu:)
Sauna saa jäädä huomiseen, on niin hyvä olo ulkoilun jälkeen, ei liukasta ja sopiva pikku pakkanen.
Koti lämmin ja herttainen, mitäpä ihminen paljoa muutakaan tarvitsee. Ystävien kanssa kaikki hyvin, ulkovarast siivottu, tai järjestelty pelkästään, puutarhatuolit pinottu sisäkkäin, terassille kiedon kaiteelle vielä havukranssin ja pari kauralyhdettä saan Sipoosta loppukuusta.
Kuinka paljon helpommalla pääsen nykyään, en stressaa joulusta ollenkaan. Nautin vaan tunnelmasta :Dtäkäläisen päiväkodin kulissimaalariksi. Olin joskus aikaisemmin tehnyt jotakin pientä rekvisiittaa, mutta nyt sutikoin tallin seiniä, pari puuttuu enään. Kaukalon sain hyvin onnistumaan, heiniä roikkumaan siitä. Pari pienempää jää huomiseksi kapeita, mutta seinien perspektiivi täytyy saada kohdalleen. Hellät on työttömän lihakset kun oikea olkapää on arka, mutta mobilaattia saunan jälkeen auttaa varmaan.
pilvi* kirjoitti:
ne ilahduttaa silmää ja naapureitakin. Jotakin tuiketta täytyy olla pimeydessä. Uunissa hautuu uuniriisipuuro, siinä on jo iloa illaksi, kunkaneli tuoksuu:)
Kuinka paljon helpommalla pääsen nykyään, en stressaa joulusta ollenkaan. Nautin vaan tunnelmasta :DLuulin että jo saatais lunta kun pakkaspäiviä oli paripäivää sitten.
Mutta vettä satoi aamulla.
Sai idean, katsellessani kankasvarastoani,(niitä on vuosien saatossa tullut ostettua)löysin jouluaihesia kankaita . Olen tehnyt kaikille omaisilleni (nyt etupäässä nuorisolle) otka ovat laittaneet uuden kodin sellaisia Sydämmen muotoisia lautasien alusia.
Tekotapa on sama kun joskus teimme joulukuuseen näitä sudämmiä Kahdesta erivärisestä paperista ,korinpohja tekniikalla.
Sain taasen ihania lahjoja näistä nuorille.
Kaikille vanhemmille olinkin jo muutama vuosi sitten laittanut pukin konttiin.Ja kiitosta olen saanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu832032Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3941811- 591808
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691475Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681354Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101350Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751317- 671253
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141123KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1011107