EGR venttiilin huolto

Tollisti

Auto on -99 ave 2.0td ja ajettu noin 250 000 km.
Kysynkin onko syytä irrottaa ja puhdistaa kyseinen venttiili ja minkälainen operaatio mahtaa olla, onnistuuko kotikonstein?
Ja minkälaisia oireita tulee jos venttiili ei toimi kunnolla?
Ei taida ainakaan kuulua mihinkään huolto-ohjelmaankaan kyseisen venttiilin huolto ja puhdistus.

48

28328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i30cw 2.0crdi

      Eikai sitä kannata miettiä, jos auto menee katsastuksessa päästöistä läpi eikä näytä savuttavan tms muuta oireilua.. anna venttiilin olla, mitä sitä turhaan purkaamaan jos ei kerran vikaakaan ole.

      EGR:n sielunelämä on kierrättää matalilla kierroksilla pakokaasuja takaisin imuilman sekaan, ymmärtääkseni päästöjen pienentämisen takia.. mutta taas tehokierroksilla venttiili on kiinni ja pytyissä palaa vain imuilmaa. Joku on joskus sanonut että EGR karstoittaa imukanavaa, mutta jos auton käynti on moitteetonta niin eihän se silloin ole ainakaan liiallisesti karstoittunut.

      ..ajoa vain.. kyllä se siitä :)

      • SupraMään

        Lainaus wikipediasta, kun laiskuuttani jaksa selostaa:
        "Pakokaasun takaisinkierrätyksellä on tarkoitus laskea polttomoottorin NOx-päästöjä johtamalla osa pakokaasuista takaisin imusarjaan ja uudelleen sylinteriin. Typenoksidipäästöjä syntyy korkealla moottorin kuormituksella kun sylinterin palamisen huippulämpötila on korkea - takaisinkierrätetty pakokaasu laskee tätä huippulämpötilaa ja laskee päästöjä. EGR-järjestelmä pystyy tapauksesta riippuen vähentämään typen oksideja jopa 60%. Toimintaperiaate on hieman ristiriitainen, sillä typenoksidipäästöjä syntyy korkealla moottorin kuormituksella mutta EGR on aina toiminnassa ainoastaan osakaasulla."

        Ja NOx-päästöjä ei katsastuksessa mittailla.... 3 autosta viskannut EGR-llä vesilintua ja aina mennyt päästöistä läpi. 2 vanhemmasta 90-luvun alkupuolen vehkeestä, myös kattien sisuskalutkin pihalla ja ei ongelmia päästöjen kanssa.


    • Tojo-Köle

      .....tarpeettomalta. Omassa autossa ei ainakaan mitään ole tehty ko. venttiilille ja ajettu 473tkm.

    • nipponisti

      kaverilla alkoi temppuilemaan -03 mallisessa avessa, oli ajettu varmaankin n.250 tkm, muuttui vaaralliseksi kun tehot katsi aivan yllättäen, mielestäni kannattaa huoltaa ennen kun ongelmat alkaa.

    • prt

      siten, että moottorin vikavalo syttyy, jonka jälkeen ohjelmisto poistaa tehoja erityisesti alakierroksilla tuntuvasti. Väittävät, että olisi savuttanut tavanomaista enemmän ennen kuin vikavalo syttyi - en tiedä, kun ei sentään taustapeilistä näkynyt. Homma hoitui egr-venttiilin puhdistuksella merkkiliikkeessä. Koneena 2,0 d4d (126 hp) vm. -06.

    • Ave -05

      Mun Avesta putsattiin 120 000 km:n kohdalla ja oli kuulemma aika likainen.

    • 2,2

      Mulla teki sellasta, että liikkeelle lähtiessä nyki aika pahasti ja putsattiin se egr venttiili niin nyt toimii taas... Maahantuoja sittemmin ilmoitti että sitä venttiiliä ei sais vaihtaa, että uus pitäis vaihtaa ja se taas maksaa tonnin ja työt päälle.

      • 2,2

        siis tarkoitin että ei sais vemttiiliä putsata vaan vaihtaa


      • nipponisti
        2,2 kirjoitti:

        siis tarkoitin että ei sais vemttiiliä putsata vaan vaihtaa

        tietysti haluaisivat myydä uusia venttiileitä, tuleehan niistä rahaa enemmän. Ei mitään järkeä ostaa uutta jos vanha on vain likainen, eikös ihan sama päde kalsareihin?


      • 5+16
        nipponisti kirjoitti:

        tietysti haluaisivat myydä uusia venttiileitä, tuleehan niistä rahaa enemmän. Ei mitään järkeä ostaa uutta jos vanha on vain likainen, eikös ihan sama päde kalsareihin?

        ajelija tässä lukee näitä dieselien venttiili juttuja mielenkiinnolla ,koskapa olen ajumäärien suhteen miettinyt juuri diesel aven hankintaa. Tarkoitan toista korimallia. Sori vaan mutta ihan oikeesti joutuu miettimään että uskaltaako moista hankkia. Kytkin,tuulilasi,egr ja moottorin särkymis ongelmat mietityttää näin päällimmäisenä tässä. Eka korisia bensa vehkeitä ajettu tosi vähillä ongelmilla jo toistasataa tuhatta km. Niin ja hankittu 200 tkm ajettuina meille. Niin uskaltaako?


      • nipponisti
        5+16 kirjoitti:

        ajelija tässä lukee näitä dieselien venttiili juttuja mielenkiinnolla ,koskapa olen ajumäärien suhteen miettinyt juuri diesel aven hankintaa. Tarkoitan toista korimallia. Sori vaan mutta ihan oikeesti joutuu miettimään että uskaltaako moista hankkia. Kytkin,tuulilasi,egr ja moottorin särkymis ongelmat mietityttää näin päällimmäisenä tässä. Eka korisia bensa vehkeitä ajettu tosi vähillä ongelmilla jo toistasataa tuhatta km. Niin ja hankittu 200 tkm ajettuina meille. Niin uskaltaako?

        makuasia sanoi musti kun ....... jne. samoin tuo bensa vstaan diesel. Itse annan arvoa enemmän auton luotettavuudelle kun hieman (teoriassa) pienemmille polttoainekuluille, dieselissä kun noita yllätyksiä tuppaa vaan tuleman enemmän, kaveri jonka autosta tuossa jo mainitsin, joutui hiljattain akun uusimaan, johtuen ainakin osittain eberin käytöstä.


      • kpg1
        nipponisti kirjoitti:

        makuasia sanoi musti kun ....... jne. samoin tuo bensa vstaan diesel. Itse annan arvoa enemmän auton luotettavuudelle kun hieman (teoriassa) pienemmille polttoainekuluille, dieselissä kun noita yllätyksiä tuppaa vaan tuleman enemmän, kaveri jonka autosta tuossa jo mainitsin, joutui hiljattain akun uusimaan, johtuen ainakin osittain eberin käytöstä.

        Aven dieseleillä on taloudessamme ajett yhtu 100 000Km ja tuo egr venttiili vaihdettiin 2006 mallin 2,0 d4d koneeseen heti 20 000 Km:n jälkeen. Sen jälkeen ei ongelmaa ole ollut ( nykyinen 2.2 d4d 40 000Km).


      • nipponisti
        kpg1 kirjoitti:

        Aven dieseleillä on taloudessamme ajett yhtu 100 000Km ja tuo egr venttiili vaihdettiin 2006 mallin 2,0 d4d koneeseen heti 20 000 Km:n jälkeen. Sen jälkeen ei ongelmaa ole ollut ( nykyinen 2.2 d4d 40 000Km).

        eihän noilla kilometreillä vielä mitään saisi ollakkaan, varmaan voortitkin toimii tuon matkaa, ainakin melkein...


      • Maksa ja kärsi

        kuin putsata. Huollot ja korjaukset huolto-ohjelman mukaisesti tehtynä,niin maahantuoja tulee vastaan esim.moottori rikoissa.


      • 19+9
        Maksa ja kärsi kirjoitti:

        kuin putsata. Huollot ja korjaukset huolto-ohjelman mukaisesti tehtynä,niin maahantuoja tulee vastaan esim.moottori rikoissa.

        ymmärtää diesel aven koneen paukahtavan joka tapauksessa. Siis laukeeko ne kaikki?


      • 26
        19+9 kirjoitti:

        ymmärtää diesel aven koneen paukahtavan joka tapauksessa. Siis laukeeko ne kaikki?

        melko kaikki,marginaali yksilöitäkin saattaa löytyä!


      • Toisinaan kuskikin
        19+9 kirjoitti:

        ymmärtää diesel aven koneen paukahtavan joka tapauksessa. Siis laukeeko ne kaikki?

        Ei ole tehty vielä auton moottoria mihinkään merkkiin joka kestäisi ikuisesti!


      • Ave08
        nipponisti kirjoitti:

        eihän noilla kilometreillä vielä mitään saisi ollakkaan, varmaan voortitkin toimii tuon matkaa, ainakin melkein...

        No just, mulla 10/08 käyttöön otettu 2l farkku ja heinäkuussa kun auto oli 45t huollossa siellä oli jo tuo egr venttiili tukossa ;) En nyt muista vaihdettiinko sinne uusi vai puhdistettiinko. En jaksa etsiä edellistä viestiäni aiheesta. Nyt syksyllä taas oli hiukan tehot hukassa, oli "onneks" vaan joku turbon letku huonosti paikallaan. Nyt on kilometrejä kertynyt 71000 ja kaikki tuntuis olevan kohdillaan. Ainoo mitä oon miettiny -> öljyn kulutus... reilu litra/15000 huoltovälillä pitää lisätä. Mites muilla ?


      • kpg1
        Ave08 kirjoitti:

        No just, mulla 10/08 käyttöön otettu 2l farkku ja heinäkuussa kun auto oli 45t huollossa siellä oli jo tuo egr venttiili tukossa ;) En nyt muista vaihdettiinko sinne uusi vai puhdistettiinko. En jaksa etsiä edellistä viestiäni aiheesta. Nyt syksyllä taas oli hiukan tehot hukassa, oli "onneks" vaan joku turbon letku huonosti paikallaan. Nyt on kilometrejä kertynyt 71000 ja kaikki tuntuis olevan kohdillaan. Ainoo mitä oon miettiny -> öljyn kulutus... reilu litra/15000 huoltovälillä pitää lisätä. Mites muilla ?

        Ainakin ajosuoritettetta näyttää kertyvän, jos tuo öljyn lisäys on suurin ongelma, niin hyvin menee kokonaisuutena.
        Itellä samanikänen 2.2 ja nyt 30:n huollossa vaihtoivat 0W-40 --->5W-30 esp öljyt.
        Nyt kymppi jo ajettuna ja ei vielä lisätty yhtään, seuraan tuon joko rupeaa pysymään alarajan yläpuolella koko vaihtovälin ( luulen että paridesiä saa lisätä).
        Ajotyylikin voi vaikuttaa, moottorijarrutukset, vaununveto jne.
        Turbon alipaineletkun laittoivat tuostakin viimehuollossa, kiinnike peltiä irrotettiin ja säädettiin eri asentoon letkun paikallaan pysymiseksi, on nyt pysynyt.

        Tuo egr:n likaantumiseen, verratkaapa öljyjen tuhkapitoisuuksia esim yllä mainitut Mobilit.
        Tuhkapitoisuuden muutos 1.2 -->0.6 paino %.
        http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.asp
        http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp


      • Ave08
        kpg1 kirjoitti:

        Ainakin ajosuoritettetta näyttää kertyvän, jos tuo öljyn lisäys on suurin ongelma, niin hyvin menee kokonaisuutena.
        Itellä samanikänen 2.2 ja nyt 30:n huollossa vaihtoivat 0W-40 --->5W-30 esp öljyt.
        Nyt kymppi jo ajettuna ja ei vielä lisätty yhtään, seuraan tuon joko rupeaa pysymään alarajan yläpuolella koko vaihtovälin ( luulen että paridesiä saa lisätä).
        Ajotyylikin voi vaikuttaa, moottorijarrutukset, vaununveto jne.
        Turbon alipaineletkun laittoivat tuostakin viimehuollossa, kiinnike peltiä irrotettiin ja säädettiin eri asentoon letkun paikallaan pysymiseksi, on nyt pysynyt.

        Tuo egr:n likaantumiseen, verratkaapa öljyjen tuhkapitoisuuksia esim yllä mainitut Mobilit.
        Tuhkapitoisuuden muutos 1.2 -->0.6 paino %.
        http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil_1_New_Life_0W-40.asp
        http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lubes/PDS/GLXXFIPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.asp

        Mulla alko toi öljyn kulutus nousta tossa 40000 jälkeen, mut sit taas vastaavasti löböä menee hiuka vähempi ;) Joo ja noi kilometrit mitä kertyy, vähintään 240km päivässä ja 95% motarilla.
        Että loppujen lopuks ihan hienosti pelittäny, olisko ollu toka huolto kun vaihdettiin jarrulevyt eteen (takuu) ite en ollu huomannu mitään mut huollossa olivat huomanneet jotku urat mitä ei olis pitäny olla.
        Eli pitää sanoa että meillä huollon kanssa on "suhde" täys 10 ;) !


      • pepe69
        5+16 kirjoitti:

        ajelija tässä lukee näitä dieselien venttiili juttuja mielenkiinnolla ,koskapa olen ajumäärien suhteen miettinyt juuri diesel aven hankintaa. Tarkoitan toista korimallia. Sori vaan mutta ihan oikeesti joutuu miettimään että uskaltaako moista hankkia. Kytkin,tuulilasi,egr ja moottorin särkymis ongelmat mietityttää näin päällimmäisenä tässä. Eka korisia bensa vehkeitä ajettu tosi vähillä ongelmilla jo toistasataa tuhatta km. Niin ja hankittu 200 tkm ajettuina meille. Niin uskaltaako?

        :D:D:D:D:D:D:D:D

        Joo. Vanha ketju, mutta jos tuollaisia vikoja elä osta. Tunturin polkupyörässä ei varmaan nuita ole


      • Pommiseon
        5+16 kirjoitti:

        ajelija tässä lukee näitä dieselien venttiili juttuja mielenkiinnolla ,koskapa olen ajumäärien suhteen miettinyt juuri diesel aven hankintaa. Tarkoitan toista korimallia. Sori vaan mutta ihan oikeesti joutuu miettimään että uskaltaako moista hankkia. Kytkin,tuulilasi,egr ja moottorin särkymis ongelmat mietityttää näin päällimmäisenä tässä. Eka korisia bensa vehkeitä ajettu tosi vähillä ongelmilla jo toistasataa tuhatta km. Niin ja hankittu 200 tkm ajettuina meille. Niin uskaltaako?

        Älä missään nimessä osta Tohjon dieseliä. Noi on pieniä ongelmia verrattuna siihen kannen vääntymiseen. Sen jälkeen koko kone on vaihdettava ja sattumalta korjaamo kertoo ongelmata juuri silloin kun takuu on loppunut.


      • Anonyymi
        Pommiseon kirjoitti:

        Älä missään nimessä osta Tohjon dieseliä. Noi on pieniä ongelmia verrattuna siihen kannen vääntymiseen. Sen jälkeen koko kone on vaihdettava ja sattumalta korjaamo kertoo ongelmata juuri silloin kun takuu on loppunut.

        Haistaakaa hattu, mun Wersolla ajettu vasta 408000 km. Ja pelittää ku uusii. On 2.0 D. 2.2 kandee jättää ostamati. Kuluttaa kehä 3 sisäpuolella 5.1l. Toyotan huollot maltillisii kun ei ole joutavia jakohihna vaihtoij. Kaikki tietää noi ketju/Hihna vaihtojen hinnat. Nillä huoltaa Toitsun, eikä tartte vuodessa 200e enempää laittaa huoltoij. Funzatkaa vähän. Ostakaa Ford tai Vag nii saatte maksella 1000e vuodes huoltoij. T. 13 Tojo


    • Tojo-Köle

      Sinänsä hyvä ja asiallinen viestiketju, mutta 95% vastaajista perustaa vastauksensa muuhun, kuin kysyjän MOOTTORIIN.

      Itsekin tässä epäilen samaa, kuin joku muukin jo tuossa aiemmin, että pitääkö vaan pysyä vanhassa turvallisessa mallissa ja kun päivittää, niin päivättää saman tien bensa-autoon?

      Korostan edelleen.... 2.0TD, eikä ongelman ongelmaa liittyen moottoriin....tosin vasta 473tkm takana....

      • Tojo-Köle

        PÄIVITYS VANHAAN VIESTIIN!

        EGR-alkoi jumittelemaan 560tkm kohdalla......että kyllä tuo ainakin huoltamatta kysyjänkin moottorimallissa alkaa temppuilemaan......


    • Satunnainen postaaja

      Yleisesti lähes kaikissa automerkeissä / malleissa karstaa kertyy EGR-venttiiliin ( ja imusarjaan ) ajan myötä.

      Netistä aika karmeita kuvia ainakin Ope, Mercedes, BMW ja VAG -autoista, Toyotan kuvia en ole googlettanut.

      Karstaaminen ei sinänsä haittaa hirveästi, jos ei mene paikat tukkoon. Vaaraa voi aiheuttaa imusarjan läppälaipan karstoittuminen (en tosin ole varma, käyttääkö Toyota tallaista moottoreissaan). Monet valmistajat käyttävät, karstoittumisen myötä läppä voi irrota ja kulkeutua palotilaan.

      Omasta erimerkkisestä kulkineestani olen karstat poistanut, tavaraa oli 5-10mm paksuisesti imusarjassa noin 100tkm ajon jälkeen. tulppasin EGR:n samalla. Operaatio ei omalla kohdallani ollut vaativa, puhdistus ja jynssääminen sen sijaan vie hiukan aikaa ja vaivaa.

      Suosittelen etsimään lisää tietoa vaikka Fintoys -foorumilta karstojen poiston tarpeellisuudesta.

      • Nainen+mersu

        minullakin ja epäilen tuota EGR:n vikaa kun olen netistä etsinyt tietoa....
        Mitä tuon huolto mahtaa maksaa ja onko se tehtävä merkkihuollossa eli mersun omassa??


      • kpg1
        Nainen+mersu kirjoitti:

        minullakin ja epäilen tuota EGR:n vikaa kun olen netistä etsinyt tietoa....
        Mitä tuon huolto mahtaa maksaa ja onko se tehtävä merkkihuollossa eli mersun omassa??

        Ei tarvitse olla merkkiliike, useimmissa diesel huoltoliikkeissä on lukupäätteet ja sieltä se vikakoodista pitäisi avautua, miksi merkkivalo palaa.

        Pyydä kustannussarvio, ennen korjuutusta.


      • nainen ja mersu
        kpg1 kirjoitti:

        Ei tarvitse olla merkkiliike, useimmissa diesel huoltoliikkeissä on lukupäätteet ja sieltä se vikakoodista pitäisi avautua, miksi merkkivalo palaa.

        Pyydä kustannussarvio, ennen korjuutusta.

        No varasin huollosta ajan ja tutkivat ja tekevät arvion...
        Kiitos arviovinkistä, sillä saattaahan olla niin, että kun olen nainen niin myyvät vähän enemmän...tai liikaa!!


    • bensaAvensis

      Täällä on keskusteltu dieselin egr-venttiilistä, mutta onko samanlainen venttiili myös Toyotan bensamoottoreissa? Itsellä on -06 Avensis 1.8VVT-i ja siinä tuntuu nyt olevan hieman tehottomuutta. Sen aiheuttajaa lähdetään selvittelemään imuilmapuolelta.

      • jjfhjhji

        Ei ole benas autoissa egr-venttiiliä. Bensa autoisaa kolmitoimi katalysaattori puhdistaa typenoksidit. Dieseleissä egr laskee palolämpötilaa,koska korkeassa lämpötilassa muodostuu paljon typenoxideja.


      • bensaAvensis
        jjfhjhji kirjoitti:

        Ei ole benas autoissa egr-venttiiliä. Bensa autoisaa kolmitoimi katalysaattori puhdistaa typenoksidit. Dieseleissä egr laskee palolämpötilaa,koska korkeassa lämpötilassa muodostuu paljon typenoxideja.

        Onko todellakin näin? Minkäs takia sitten Wolkkarin bensa-Golfeissa on egr-venttiili (ainakin vanhemmissa) ja sitä kuulemma on jouduttu korjailemaan yhtenään?


      • Anonyymi
        bensaAvensis kirjoitti:

        Onko todellakin näin? Minkäs takia sitten Wolkkarin bensa-Golfeissa on egr-venttiili (ainakin vanhemmissa) ja sitä kuulemma on jouduttu korjailemaan yhtenään?

        On esim priushybrideissä


    • Toyota

      Minun auton egr venttiilin tukkivat toyota liikkeessä! sanoivat että turhaa karstoittaa moottoria

    • tttttttttttt

      scv-venttiilit aiheuttavat savuttamisen 2kpl

    • ppode

      niin, kukaan ei vastannut alkuperäisiin kysymyksiin. eli onnistuuko kotona? tarvitseeko erikoistyökaluja tai aineita puhdistusta varten

      • jupe2

        Onnistuu kotona eikä tarvitse erikoistyökaluja. Todella sotkuista, joten ei kannata keittiöön mennä putsaamaan... Itsellä oireile 2.0 D4D Ave 154 tkm. Loppui vääntö ja alkoi savuttamaan alle turbon kierroksilla. Huoltoon jälkikäteen soitettuani käskettiin antaa hanaa...


    • 19+18

      Onnistuu kotona. Omasta -07 rollasta oon puhdistanut sen jo 5 kertaa 20tkm - 30tkm välein. Venttiili käteen ja jarrukliinerillä suihkutellen puhtaaksi.

    • 2x Toyota

      445tkm ajettu -03 ave, muuta vikaa ei ole kuin että 3000 kiekoissa hyytyy, moottorin sammutus ja taas toimii. Polttoainesuodatin vaihdettu 8tkm sitten. Venttiilin putsaus nyt seuraavana operaationa.

    • noki lähtee nopeasti

      Minulle asentaja konkari kertoi, että EGR-venttiilin puhdistukseen sopii uuninpuhdistus aine esim.k2r ym. Anna vaikuttaa hetken aikaa ja sen jälkeen puhdista vielä pinta jarrukliinerillä ja varmasti on puhdas. Tämä oli ohje opeliin, missä sähköinen venttiili mutta toimii muihinkin.

      • Rassaa

        Toimii netin/youtuben mukaan karstaongelmiin.
        VAGeissa on myös kosteusongelmaakin ja ei merkkipajatkin vaihtaa koko venttiilin kalliilla.


    • qwertyuiogog

      Miten tukitaan egr-venttiili d4d 2,2 vm 07 autossa?
      Onko joku kumiletku, jonka voi tukkia kuten saksalaisissa ja ranskalaisissa?
      Entä miten puhdistetaan? Irti käteen ja pestään puhtaaksi?

    • EGR-pakokaasuttamaton

      Uskoisin näin: EGR-venttiili on helppo poistaa käytöstä - laippa EGR-venttiilin ja imusarjan väliin. Eli kierrätetty ilma ei pääse imusarjaan sotkemaan sitä. Moottori saa myös kylmempää ilmaa eli tuottaa enemmän tehoa. Mutta monesti auton järjestelmä havaitsee ettei EGR toimi, jolloin voi ilmestyä vikavalo mittaristoon. Tämän vikailmoituksen tulon estäminen onnistuu taas ohjelmoimalla. Teoriossa auto lämpenee hitaammin talvella, koska moottori ei lämpene niin nopeasti. Käytännössä lämpenemisessä ei eroa.

    • VanhaMbmies

      Minulla 2006 Avensis 2.2 DVD, ajettu 400000. Egr venttiili jumittaa n. 10000 km välein. Otan irti ja puhdistan sodapuhalluksella. Kun työkalut esillä, 20 min homma.
      Oireet:valot palaa mittaritaulussa ja ei vedä mihinkään, jos kierrokset alle 2000.
      Muutoin ei autossa ole ollut mitään korjattavaa.

      • AvensisPJ

        Käytin tänään Avensista , -03, 210 tkm kolmatta kertaa putsauttamassa EGR:n ja imusarjan. Korjaukseen meni aikaa neljä tuntia ja tinkaamisen jälkeen hinnaksi tuli 200 €. Aika-arvio oli alunperin merkkiliikkeestä noin tunti. Odottelin liikkeessä, onneksi oli kirja mukana.
        Imusarjaa oli pitänyt purkaa aikalailla, jotta sen sai puhdistettua kunnolla. Nyt suositeltiin kovempia kierroksia (4000, 5 min ajan) kerran kuukaudessa. Nykyisin ajan aikalailla vain kaupunkiajoa. Merkkivalo ei muuten syttynyt!???
        Ensimmäsen kerran ongelma ilmaantui muistaakseni välillä 50-100 tkm. Käytin autoa korjaamolla alkuaikoina kolme kertaa ennenkuin asia selkeni. Ajoin siihen aikaan kuitenkin aika paljon myös pitkiä matkoja.
        Auto toimii hienosti, onko niin että välillä kovia kierroksia muutama minuutti?


    • tehthetheh

      Tuon uuninpuhdistajan keksin itse ja egr puhdistusainetta perään ja paljon mitään lähtenyt.Täytyy vain sitten varautua että pulttien takaisinsaaminen sitten kovan työ takia kun sitten väkisin väärille jengoille sitten menossa.

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa, että tämä oli parasta mitä voi toitsulleeen tehdä. 260 000 ajettu d-cat 177 hv, otin venttiilin irti, rassasin imurin kanssa aukot ja jarrun puhdistusprayllä viimeistelin putsauksen. Auto käy kuin uusi, turbo viheltää taas ja tehot on palanneet. Tosi helppo homma ja tulokset uskomattomia.

      • Anonyymi

        Turbo ei kyllä hyvin toimiessaan saisi ääntää mitenkään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe