Canal-HD-faktaa, jota ei kerrota!

HUOM!!!

Kun olette tilaamassa Canalin HD systeemiä boxeineen, niin näitä asioita ei teille kerrota.

1. Ruotsalaiset urheilutapahtumat menevät aina reilusti kaikkien muiden edelle. Sport HD kanavalta tulee pääasiassa Ruotsin kansallisia sarjoja.
2. Leffa HD-puolella on vaihtuvuus todella hidasta.... ei ole tarvinnut aikoihin katsoa sieltä yhtään mitään, sillä kaikki on katsottu.
3. Tallentavan HD-boxin kautta tavallisia leffakanavia katsottaessa tekstitys on todella "kökköä" ... iso teksti vielä isomman mustan plakaatin päällä haukkaa viidesosan kuvasta, se otetaan nimittäin suoraan tekstiTV:stä... erittäin häiritsevää...ei hyvä!

Tässäpä kolme esimerkkiä... muitakin voisin esittää, mutta jääköön nyt tähän!

12

1482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vertikaalimamboilija

      1.kanavat on ruotsalaisomistuksessa joten ei niitä kiinnosta suomalaiset
      2.kanavat on ruotsalaisomistuksessa joten ne eivät enää satsaa elokuviin kuten teki saksalaiset.
      3.ota tekstitys pois päältä, englantia ne puhuu, sitä opetetaan koulussa, duh?

      • Ha ........

        4. Vertikaalimamboilija ei tiedä asiasta näemmä mitään, jos luulee, että kaikki leffat on englanninkielisiä!


      • hd vai hd
        Ha ........ kirjoitti:

        4. Vertikaalimamboilija ei tiedä asiasta näemmä mitään, jos luulee, että kaikki leffat on englanninkielisiä!

        Onko tuo tekstitysjuttu oikeesti miten pahan näköinen - meillä kun kaikki ei halua kuunnella kielillä. Saisko jonnekin kuvaa, mistä näkisi? Jos teksti tosiaan on kökkö, pitää harkita vielä kolmannenkin kerran, ennen kuin lähtee kaatamaan puita lautasen tieltä.


      • Canal Digit. asiakas
        hd vai hd kirjoitti:

        Onko tuo tekstitysjuttu oikeesti miten pahan näköinen - meillä kun kaikki ei halua kuunnella kielillä. Saisko jonnekin kuvaa, mistä näkisi? Jos teksti tosiaan on kökkö, pitää harkita vielä kolmannenkin kerran, ennen kuin lähtee kaatamaan puita lautasen tieltä.

        tekstitv-tekstityksestä...hassua kyllä, kuvassa näkyy olevan myös dvb-teksti tai sitten kuvaan poltettu teksti.

        Tekstitv-tekstitys on tuo musta plakaatti jonka päällä tekstitys on:

        http://www.keku.fi/digiboksit/dvb/333jadvb.jpg

        Mutta etkö tyytyis mielummin standardin tarkkuuden kuvaan? Onko pakko olla just HD:tä? nimittäin satelliitissa ei ainakaan normaalin tarkkuuden kanavilla ole tuota häiritsevää tekstitv-tekstitystä. No, Canal kanavista en tiedä mutta ainakaan noilla muilla kanavilla ei ole. Itse vaihdoin aikanaan Viihdepaketin Perhepakettiin, koska kyllästyin Canal :n tapaan alkaa raiskaamaan leffoja silleen että leffan päälle laitetaan "tietoa tulevista ohjelmista".


      • Käyttäjä1080
        Canal Digit. asiakas kirjoitti:

        tekstitv-tekstityksestä...hassua kyllä, kuvassa näkyy olevan myös dvb-teksti tai sitten kuvaan poltettu teksti.

        Tekstitv-tekstitys on tuo musta plakaatti jonka päällä tekstitys on:

        http://www.keku.fi/digiboksit/dvb/333jadvb.jpg

        Mutta etkö tyytyis mielummin standardin tarkkuuden kuvaan? Onko pakko olla just HD:tä? nimittäin satelliitissa ei ainakaan normaalin tarkkuuden kanavilla ole tuota häiritsevää tekstitv-tekstitystä. No, Canal kanavista en tiedä mutta ainakaan noilla muilla kanavilla ei ole. Itse vaihdoin aikanaan Viihdepaketin Perhepakettiin, koska kyllästyin Canal :n tapaan alkaa raiskaamaan leffoja silleen että leffan päälle laitetaan "tietoa tulevista ohjelmista".

        Teksti-tv -tekstityksen ulkoasuun vaikuttaa käytettävä boksi. Tallentava HD-boksi nykysoftassaan näyttää sen noilla mustilla palkeilla kanavilla, joilla teksti-tv -tekstitystä käytetään (Canal leffat poislukien Film HD jolla dvb-tekstitys - sama tekniikka kuin YLEllä, Discoveryn World, Science, Travel Channel - nämä ainakin). Valtaosalla kanavista teksti on poltettuna kuvaan kiinni eli boksiversio ei vaikuta. Canal Digitalin ei-tallentava HD-boksi ei tee noita reunoja.


      • Tapparainen

        Niin onko sitten parempi olla ilman. Ei taida olla kuin kaksi oikeata vaihtoehtoa eli Viasat tai Canal Digital HD.
        Näistä kahdesta itse ainakin valitsisin Canal Digitalin. Halusin olympialaiset HD:nä ja lisäksi nähdä SM-Liigan.

        Tämän vuoksi valitsin itse Canal Digitalin.

        Googlettelin vähän lisäinfoa noista:
        http://www.kanavapaketit.org/


      • tyytyväinen.
        Tapparainen kirjoitti:

        Niin onko sitten parempi olla ilman. Ei taida olla kuin kaksi oikeata vaihtoehtoa eli Viasat tai Canal Digital HD.
        Näistä kahdesta itse ainakin valitsisin Canal Digitalin. Halusin olympialaiset HD:nä ja lisäksi nähdä SM-Liigan.

        Tämän vuoksi valitsin itse Canal Digitalin.

        Googlettelin vähän lisäinfoa noista:
        http://www.kanavapaketit.org/

        Mulla on Canal Digitalin PerheHD-paketti ja tavallinen ei-tallentava sd-tarkkuuden perusboksi ja olen ihan tyytyväinen, tekstitys ei ole mitään tekstitv-tekstiä vaan ihan niinkuin Ylen kanavillakin eli tekstitys ilman mustaa palkkia.


      • 9876543210.
        Käyttäjä1080 kirjoitti:

        Teksti-tv -tekstityksen ulkoasuun vaikuttaa käytettävä boksi. Tallentava HD-boksi nykysoftassaan näyttää sen noilla mustilla palkeilla kanavilla, joilla teksti-tv -tekstitystä käytetään (Canal leffat poislukien Film HD jolla dvb-tekstitys - sama tekniikka kuin YLEllä, Discoveryn World, Science, Travel Channel - nämä ainakin). Valtaosalla kanavista teksti on poltettuna kuvaan kiinni eli boksiversio ei vaikuta. Canal Digitalin ei-tallentava HD-boksi ei tee noita reunoja.

        Ja tämä koskee satelliittikanavia, ei jonkin kanavan antenniverkon versioita koska antenniverkossa esim. Discoveryn ja Disneyn tekstit poltetaan kiinni eikä niitä saa millään asetuksilla pois.

        Satelliitissa tekstitv-tekstityksiä käyttävät ainakin:

        Discovery Channel ja sen kaikki SD-sisarkanavat (Science, World, Animal Planet jne.), s. 694

        Showtime, s. 699
        Silver, s. 699
        TCM, s. 780
        Disney-kanavat, s. 693
        Nickelodeon, s. 694
        Canal kanavat, s. 699
        BBC Knowledge, s. 888
        Star, s. 699
        travel Channel, s. 892

        MYÖS YLE. TV1, s. 451 TV2, s. 452 Teema, s. 453, FST5, s. 779

        Ylellä toki on myös dvb-subit mutta myös wanha kunnon tekstitv-tekstitys löytyy.

        MTV3:n maksukanavilla Maxiin tekstit poltetaan kiinni mutta muissa on pelkästään dvb-subit.

        Tiedot on kaivettu mm. dvdplazalta ja muistakin keskustelufoorumeilta ja lisäksi telenorin ilmoittamien kanavatietojen listalta (löytyy Canal Digitalin sivuilta kohdasta Asiakaspalvelu ja sieltä Thor-satelliittien tiedot).

        Nuo sivunumerot on suomenkielisille tekstityksille, ruotsinkielisiä tekstejä haluavat kaivakoot itse tekstisivut, minä en niitä tiedä eikä suoraan sanottuna vois vähempää kiinnostaakaan.


    • aaawwwwwww

      Kattelin, olisko ollut Fifth element-leffaa, niin siinä oli välillä normaali teksti, mut välillä oli se musta laatikko jonka päällä tekstit...siis tekstitv-tekstitys.

      Alkaakohan SubLeffallakin olla sama systeemi.

      • Käyttäjä1080

        SubLeffa käyttää dvb-tekstitystä eli ei pitäisi olla mitään laatikoita. Joko sinulla oli teksti-tv päällä tai maikkarilla tekninen vika lähetyksessä.


      • aaawwwwwww
        Käyttäjä1080 kirjoitti:

        SubLeffa käyttää dvb-tekstitystä eli ei pitäisi olla mitään laatikoita. Joko sinulla oli teksti-tv päällä tai maikkarilla tekninen vika lähetyksessä.

        koska mä tiedän kyllä että SubLeffalla on dvb-tekstitys eikä sen boksin pitäisi periaatteessa kaivaakaan tekstiä tekstitv:stä, jos sellasta edes on kyseisellä kanavalla. Ja ei ollut mulla tekstitv edes päällä, joten vika on varmaan lähetyksessä. Ellei sitten ala mun boksini vetelemään viimeisiään ja sen takia sekoile omiaan, sekin on toki mahdollista. Boksi on Handan DVB-T5000.

        Kun ei antenniverkon kanavissa edes käytetä mitään muita tekstitysmenetelmiä kuin poltettu teksti (kaupalliset vapaat kanavat maksukanavat Maikkarin kanavia lukuunottamatta paitsi Maxilla on poltettu teksti) ja dvb-teksti (Yle maikkarin maksukanavat poislukien Max). Tekstitv-tekstitykseen en oo törmännyt muissa kuin kuulopuheissa, tosin on kai Ylellä se varasysteeminä mut sitä ei käytännössä käytetä vaan se pitää itse laittaa päälle tekstitv:stä eikä näin ollen toimi automaattisesti.


      • 9876543210.
        aaawwwwwww kirjoitti:

        koska mä tiedän kyllä että SubLeffalla on dvb-tekstitys eikä sen boksin pitäisi periaatteessa kaivaakaan tekstiä tekstitv:stä, jos sellasta edes on kyseisellä kanavalla. Ja ei ollut mulla tekstitv edes päällä, joten vika on varmaan lähetyksessä. Ellei sitten ala mun boksini vetelemään viimeisiään ja sen takia sekoile omiaan, sekin on toki mahdollista. Boksi on Handan DVB-T5000.

        Kun ei antenniverkon kanavissa edes käytetä mitään muita tekstitysmenetelmiä kuin poltettu teksti (kaupalliset vapaat kanavat maksukanavat Maikkarin kanavia lukuunottamatta paitsi Maxilla on poltettu teksti) ja dvb-teksti (Yle maikkarin maksukanavat poislukien Max). Tekstitv-tekstitykseen en oo törmännyt muissa kuin kuulopuheissa, tosin on kai Ylellä se varasysteeminä mut sitä ei käytännössä käytetä vaan se pitää itse laittaa päälle tekstitv:stä eikä näin ollen toimi automaattisesti.

        on ollut olemassa satelliittilaitteita varten, vanhat satelliittiboksit ei tajua DVB-tekstien päälle mitään, siksi noita on käytetty ja käytetään toivottavasti edelleenkin koska niitä bokseja on yhä käytössä. Toimii ne antenniverkossakin mutta ei automaattisesti toisinkuin satelliittibokseissa, antennibokseissa DVB-tekstitys on prioriteetilla etusijalla ja tekstitv-teksti vasta toisella sijalla (siis varalla), digiboksi tunnistaa onko kanavalla DVB-subeja, jos ei ole niin sitten yritetään tunnistaa onko tekstitv-subeja jos ei ole niitäkään niin sitten kanavalla joko ei ole tekstejä tai ne on kuvaan poltettu.

        Vanhoissa satelliittidigibokseissa kun ei tueta niitä DVB-subeja niin niissä tekstitv-subit tunnistetaan ja ajetaan etusijalla jos niitä löytyy.
        Sen takia noissa vanhoissa satelliittidigibokseissa ei MTV3 Leffa tai vaikka MTV3 Scifi näytä tekstityksiä ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe