Miehelläni on raskas työ omasta mielestään (8 h työaika, säännöllinen päivätyö), on paskat säät ja pimeää eikä mikään muukaan ole hyvin. Mies syö masennuslääkkeitä aina talvisin, mutta eivät ne mitään auta. Minä olen 25 viikolla raskaana, hoidan kotityöt, kanniskelen kauppaostokset, teen miehelle eväät töihin, ulkoilutan miehen koirat oli ulkona kuinka paskamainen sää tahansa ja koitan kannustaa miestä kun hänellä on niin raskasta (syystä jota en ymmärrä, kun työkin on ihan tavallista). Jos pyydän jotain pientä palvelusta esim. nostamisapua tai autokyytiä kerran viikossa, vastaus on "onko pakko juuri nyt/juuri tänään?". No ei ole pakko, kyllä minä selviän itsekin. Lääkäri on sanonut että kannattaisi ottaa rauhallisesti, kun on supistuksia ja paikat jo pikkuisen pehmentyneet (parin viikon sairauslomakin tuli pidettyä tuossa supistusten takia). Minulla on vuorotyö, mutta minä jaksan aina sekä kotona että töissä. Hellyyspuoli on ollut aina vähän heikoissa kantimissa liitossamme, jos haluan halauksia, pitää mennä itse halaamaan, mies ei koskaan koskettele minua oma-aloitteisesti, mikä olisi hyvin tärkeä asia minulle. Asia ei korjaannu puhumalla, omien sanojensa mukaan mies ehdi tai jaksa. Hellyyspuoli ei ole hänelle koskaan ollut tärkeä. Seksiä kyllä ehtii ja jaksaa harrastaa vielä tässäkin vaiheessa, vaikka minun mahani on jo aika pahasti tiellä. Seksikäs ja ihana olen hänen mielestään edelleenkin jos sattuu näkemään minut vähissä vaatteissa. Se on ainoa kehu mitä hän viljelee, mutta se ei tässä paljoa lohduta.
Tuntuu tosi surulliselta, tätä tämä on varmaan ihan loppuun saakka:( Mies toivoi lasta, mutta minun hyvinvointini ei näköjään liikuta miestä sen kummemmin, olen päin vastoin saanut raskauden myötä aikaisempaa enemmän kotihommia hoidettavakseni ja sen ohessa pitää vielä sääliä ja paapoa miestä.
Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista, millä olette pystyneet tsemppaamaan itseänne ja pystyneet pysymään iloisella mielellä.
Surullinen odotus miehen takia
15
1151
Vastaukset
- ölöpölö..
tuo on todella ärsyttävää. minulla on vähän samantyylinen mies kuin sinulla. tosin hän ei syö lääkkeitä, mutta laiska on kuin mikä!!!
tepsisikö sulla semmoinen, että jättäisit ne kotityöt tekemättä vaikka viikoksi?
tiedän kyllä että rupeaa heti ärsyttämään itseäänkin se sotku, mutta näkisitpä ainakin sen, miten MIEHESI siihen sotkuun suhtautuu. jos hänellä ei viikon jälkeen/aikana ole mitään mielenkiintoa kotitöihin ja koiran ulkoilutukseen, niin käskeppä palkkaamaan teille sitten apua :D siivooja kerran viikkoon ja vaikka joku teinityttö koiria ulkoiluttamaan.
sinä siis yksinkertaisesti vain ILMOITAT miehellesi, että sun palvelukset noilla alueilla päättyy nyt, kun kerta lääkärikin on käskenyt sua lepäämään!!!!! ja mun mielestäni ne seksihommatkin voisit hetkeks lopettaa, jos vaan itse pystyt olemaan ilman ;) jos se ukkos jotain tajuaisi edes sitten. - !!!!!!!!!!!!!
Niin kauan sinua kohdellaan huonosti kun mahdollistat sen. Lopeta se passaaminen.
Minä laittaisin kantapäät yhteen. - gugugug?
herranjumala miten hyökkääviä vastauksia oot saanu! nyt hyvät naiset taidatte sekottaa laiskuuden ja masennuksen. jos miehes on masentunu, niin sillon ikävä kyllä et voi paljoo tehhä asiaa auttaakseks. Itellä on ihan omakohtasta kokemusta. Sillon kun masennuskausi iskee niin se vie miehen niin pohjille ku vaan pystyy eikä siinä auta hellittely, raivoominen, ei mikään. Kyllä tuossa tilanteessa vaikka miten potuttas ja väsyttäs, niin pidä AINA mielessä että se ei ole miehes vika että siitä tuntuu tuollaselta. Se varmasti vihaa itekkin sitä olotilaa. Ainakin oma mieheni on kertonu aina, että kun on se masennuskausi ja mitään ei saa aikaseks, nin hän vihaa itteensä kun on niin inhottava minuu kohtaan, ja se vaan masentaa entisestään.
Ei auta muu ku olla kärsivällinen. ja tiiän kyllä että se on ihan vitun vaikeeta! oon rähjänny miehelle monesti, vaikka ei pitäis. mut mies ei oo valinnu sairastuu siihen masennukseen, mutta minä oon mieheni valinnu ja rakastan häntä hyvässä ja pahassa. Voimia! niitä tarvitaan.- gugugug?
meilä kävi niin että miehen masennus ilmeni kunnolla vasta kun saatiin tietää että odotan esikoistamme. sillon hän ei asiasta puhunu mutta nyt jälkeen päin hän on sanonu että siitä tuli kauheet paineet, miten selviää rahallisesti, millanen isä hänestä tulee, mitä jos hän ei osaakkaan tai pysty olemaan isä ja huolehtimaan pienestä ihmisen alusta.. jne, ne paineet kasvoi ja kasvoi kun ei osannu puhua niistä ja pikkuhiljaa hän vaipui just tuollaseen samanlaiseen hälläväliä tilaan jota kuvailit. Mitään ei jaksa tehdä, mikään ei kiinnosta. Hän jopa lopetti työt. Kun synnytys lähestyi, hän pikkuhiljaa piristyi ja kun lapsi saatiin maailmaan, kaikki muuttui kertaheitolla. Hän oli iloinen ja pirteä, rakastava isä. Täynnä energiaa.
Sen jälkeen ollaan läpikäyty yksi masennuskausi. Se oli tavallaan kauheampaa, kun nyt vauva oli maailmassa eikä häntä silti jaksanut koko ajan kiinnostaa. Sain hoitaa kotityöt itsekseni ja vauvan myös. Mutta kuten jo aikasemmin kirjotin, ite oon mieheni valinnu ja rakastan häntä yli kaiken masennuksesta huolimatta. Se on niin pirullista kun yrittää olla syyttämättä itteensä tai sitä puolisoa kun ei vaan osaa ymmärtää miks toinen ei yksinkertasesti ota itteensä niskasta kiinni ja piristy tai tee jotain.
Mutta siinä ei auta muu ku kärsivällisyys ja aika. Älä painosta miestäs tekemään mitään, mutta yritä ehdotella kaikkee pientä mukavaa. miekin joka päivä pyysin miestä kävelylle ja kauppareissulle vaikka tiesin ettei se kuitenkaan lähde. Älä tuputa seuraas, apuas, neuvojas, mutta älä myöskään hylkää. Se on vaikeeta uskoo, mutta jonain päivänä sie vaan huomaat että onpas hän taas vähän ilosempi.
meille on nyt toinen lapsi tuloillaan, ja pelkään kyllä vähän seuraavaa masennuskautta. Mutta oon tsempannu itteeni sitä varten, ja nyt ainakin viimestään tiiän että se on tulossa, eikä se sitten pääse yllättämään. Edelliskerroilla oon ajatellu että hyvä nyt se meni ohi ja kaikki on taas hyvin. mutta nyt tiiän että se tulee aina olemaan meijän elämässä taustalla. se voi tulla millon vaan, eikä sille sillon mitään voi. täytyy vaan olla ite vahvempi. Ja se tuntuu monesti epäreilulta, että miks miun pitää jaksaa kaikkee vaikka toinen voi vaan luovuttaa ja löhötä sohvalla viikko-kuukausi tolkulla, mutta siinä on vaan nieltävä ylpeytensä ja tehtävä mitä tarvii tehhä.
:) kaikkeen sitä pystyykin ku on kyse jostakin rakkaasta :)
- Jannitar
Sanot että mies on syönyt masennuslääkkeitä talvisin, mutta ne ei auta mitään. Miksi tämä talvi olisi sitten toisenlainen? Odotitko isoa muutosta koska olet raskaana?
Masennus on sairaus, johon ei taida auttaa pelkkä puhe tai kotitöiden tekemättä jättäminen. Miehen voi kyllä yrittää puhua hakemaan muutakin apua kuin lääkkeet, mutta lopputulos on kysymysmerkki. Vaikka pahin masennusjakso olisikin helpottanut, masennukseen liittyvät pessimistiset ja itseä aliarvioivat, jopa halveksivat ajatuskuviot jäävät helposti päälle.
Mies saattoi toivoa raskauden/lapsen muuttavan tilannetta, mutta silti vanha tuttu masennus tuli. Mies voi jopa olla masentuneempi koska on pettynyt edellä mainittuun ja miettii ehkä omia voimavarojaan isän roolista selviytymiseen. Miehillähän voi olla omat paineensa perheen elättämisen, isyyden ym. asioiden suhteen ja hänen tajuttua ettei ainakaan vielä ole kyennyt tilanteeseen täysillä lähtimään voi masennuskin olla pahempaa.
Tottakai tilanne ottaa sinullakin koville, etenkin näin raskausaikana, mutta olethan hänen kanssa elänyt aiempiakin masennusjaksoja (?). Ja niitä varmaan tulee olemaankin, ellei mies saa toimivaa hoitokuviota (lääkitys ja/tai jonkinlainen hoitokontakti/terapia). Jotta et väsyisi olemaan reipas, miehesi tsemppari ja perheenne arjen kannattelija, kannattaa miettiä omaakin roolia ettet valahda ihan hoitajaksi miehellesikin. Ja pyrkiä avoimeen, asialliseen keskusteluun kotona. Miehesi saattaa kovasti hävetä omaa "saamattomuuttaan" ja siksi yrittää sulkea tilanteen pois silmistään, olla niin kuin ennenkin & vältellä asioista puhumista.
Ja voihan se olla niinkin, että jos olet ollut teidän suhteessa aiemminkin se aktiivinen ja "moottori", mies ei vaan osaa toimia muuttuneessa tilanteessa, jossa hänen täytyisikin antaan sinulle tukeaan, hoivaa ja huolenpitoa.
Mulla on omakohtaista kokemusta hiukan vastaavasta tilanteesta. Ex-avokilla ei ollut varsinaisesti masennusta (ei diagnosoitu, mutta jälkikäteen ajateltuna hän ainakin oli alakuloisuuteen ja pessimismiin vahvasti taipuvainen), mutta arki pyöri pitkälti minun aktiivisuuden varassa muista syistä. Lopulta tuntui että olin lähinnä äiti ex-avokille ja se tappoi tehokkaasti kaiken mies-nainen jännitteen. Väsyin myös siihen ettei mies vastoinkäymisten kohdalla kyennyt tukemaan minua lainkaan. En esim. olisi saanut puhua huolistani, koska minun piti olla vahva (näin kärjistetysti). Lapsia ei ehtinyt tulla ja onneksi niin, koska erosimme, suhteen muuttamisyritysten jälkeen.- Musta raita
Talvimasennus ei tullut sinänsä yllätyksenä, mutta se tuli, että se voi olla näin ankaraa ja kestää näin pitkään. Mies ei ole myöskään ennen valittanut noin paljon asioista, kaikki tuntuu olevan huonosti. Se tuntuu loukkaavalta ja turhauttavalta, kun itse yrittää tehdä kaikkensa, että toisella olisi vähän helpompaa. Ehkä se voi olla jonkinlaista paniikkia miehen puolelta nyt kun vauva on tulossa, mutta se ei tunnu reilulta. Kotitöiden tekemättä jättäminen ei tosiaan ole ratkaisu, koska jos minä vaikka jään odottamaan että mies vie roskat, niin meillä on kohta eteinen täynnä roskapusseja. Mikään perfektionisti en onneksi ole noiden kotitöiden suhteen, joten eivät ne minua liikaa rassaisi, jos vaan voisin jättää raskaimmat työt miehelle tai hellittää muutamaksi päiväksi silloin kun oikein supistelee. Koirat on kuitenkin pakko hoitaa päivittäin, pitää keittiö jonkinlaisessa kuosissa ym. Siivota ehtii sitten kun jaksaa. Se auttaisi jaksamaan, jos mies joskus kiittäisi siitä, mitä minä teen. Itse kiitän aina, jos mies tekee jotain sellaista puolestani, mikä ei kuulu hänen normaaleihin rutiineihinsa ja välillä myös niistä tavallisistakin. Minusta toista ihmistä ei saisi pitää itsestäänselvyytenä.
Jaksaisin varmaan paremmin nämä vaikeat ajat, jos mies huolehtisi muulloin minun tarpeistani. Silloin voisi ajatella, että tämä on vaan tällainen vaikeampi kausi ja sitten taas . Hellyyttä saa kuitenkin ruinata aina, vaikka olisi kesä ja kärpäset ja mies kuinka hyvällä tuulella. Sellainen tuntuu nöyryyttävältä ja säälittävältä, enkä siksi viitsi useasti kerjätä, varsinkaan kun se ei tunnu parantavan tilannetta juurikaan. Mies ei jotenkin ota tuota asiaa yhtään vakavasti vaikka olen yrittänyt selittää, että se on minulle tosi tärkeää. Minusta avioliittoon kuuluu se, että puolisot yrittävät täyttää toistensa tarpeet silloin kuin se suinkin on mahdollista.
Keskustelin tuosta hellyysasiasta eilen illalla miehen kanssa ja hän lupasi yrittää. Katsotaan nyt tapahtuuko mitään. Sanoin hänelle sen, että sille ei voi mitään, jos hänellä on vaikeaa eikä jaksa, mutta että yrittäisi muistaa asian silloin kun hänellä menee ihan hyvin.
- jklahjk
Ei sinulla ole kai mitään tietoa, millaista on, kun ihmnen on masentunut.
Ihme, että miehesi ylipäätään jaksaa käydä töissä!
Nyt vielä vauva tulossa, eli varmasti häntä ahdistaa vielä enemmän kuin ennen.- Musta raita
Kärsin nuorempana vakavaksi määritellystä masennuksesta, joka parani pitkällä terapialla niin, ettei ole palannut sen jälkeen, mitä nyt mieliala notkahtaa välillä muutamaksi päiväksi tai viikoksi elämän ongelmien takia, mutta sellaista en kutsuisi masennukseksi. Mieheni ei suostu terapiaan, käy vaan yksityisellä hakemassa lääkkeitä. Olen itse välillä harkinnut terapian aloittamista, mutta tuntuisi vähän hullulta käydä terapiassa hakemassa apua siihen, miten selviän miehen kanssa, joka tarvitsisi terapiaa, mutta ei siihen suostu:o
- dep+paniikkih.
Musta raita kirjoitti:
Kärsin nuorempana vakavaksi määritellystä masennuksesta, joka parani pitkällä terapialla niin, ettei ole palannut sen jälkeen, mitä nyt mieliala notkahtaa välillä muutamaksi päiväksi tai viikoksi elämän ongelmien takia, mutta sellaista en kutsuisi masennukseksi. Mieheni ei suostu terapiaan, käy vaan yksityisellä hakemassa lääkkeitä. Olen itse välillä harkinnut terapian aloittamista, mutta tuntuisi vähän hullulta käydä terapiassa hakemassa apua siihen, miten selviän miehen kanssa, joka tarvitsisi terapiaa, mutta ei siihen suostu:o
ei suostu terapiaan?
Depressio nyt on "hieman" eri kuin Marsit ja Venukset!
Jaksamisia aloittaja sinulle!
- <3 <3
John Gray, Mars ja venus törmäyskurssilla
tai
John Gray, Miehet ovat marsista, naiset venuksesta
Niistä löytyy hyviä neuvoja kuinka mieheltä saa mitä tarvii ja haluaa, kun kumminkin kumpikin, mies ja nainen haluavat samaa, että nainen on tyytyväinen mutta ei mies jaksa jos näyttää siltä ettei nainen ole koskaan tyytyväinen, kunnioitus ja arvostus on miehen motivaatio- frega77
Ai et implisiittisesti vihjaat tän naisen olevan jotenkin syypää miehen tilaan? Älkää nyt helvetissä. Ei tosta oo mistään mies/naiskuviosta kysymys vaan siitä et mies on tottunut passuuttamaan jotakuta (ensin äiti, sitten vaimo) ja voi sitten heittäytyä masentuneeksi kun huvittaa. Jos tietää itse olevansa masentunut niin pitäis suostua terapiaan. Mistä tuollaisia ääliöitä oikein löytyykään? Jotka makaavat sohvalla ja antavat raskaana olevan vaimon tehdä kaiken? Potku persuuksille, ei tuosta miehestä kalua tule. Älä ole marttyyri ja uhraudu tuollaisen kusipään puolesta. Tarvitseeko lapsesi tuollaista isää?? Pärjäät paremmin itseksesi. Suomesta on vissiin miehet loppu kun kaikenlaisia pitäis naisten sietää. Seksiä ilman hellyyttä, valittamista, itsekäs paska, hyi helvetti! Arvosta itseäsi ja jätä se. Jos on joka talvi 'masennus' niin menis valohoitoon tai kävis vaik rantalomalla. Kaikkia meitä masentaa tää pimeys ja kylmyys mut ei se oo mikään tekosyy kohdella toista ihmistä huonosti. On se kumma kun mielenterveysongelmien varjolla saa olla täys kusipää toisia kohtaan. Yhteiskuntamme on liian salliva ja masennus diagnosoidaan liian helposti. Itsekin oisin saanut teis mitä lääkkeitä kun oli avioero ja olin vähän down. IHmiset on niin pullamössöjä nykyään ja burnoutkin on niin muodikasta.
- Musta raita
frega77 kirjoitti:
Ai et implisiittisesti vihjaat tän naisen olevan jotenkin syypää miehen tilaan? Älkää nyt helvetissä. Ei tosta oo mistään mies/naiskuviosta kysymys vaan siitä et mies on tottunut passuuttamaan jotakuta (ensin äiti, sitten vaimo) ja voi sitten heittäytyä masentuneeksi kun huvittaa. Jos tietää itse olevansa masentunut niin pitäis suostua terapiaan. Mistä tuollaisia ääliöitä oikein löytyykään? Jotka makaavat sohvalla ja antavat raskaana olevan vaimon tehdä kaiken? Potku persuuksille, ei tuosta miehestä kalua tule. Älä ole marttyyri ja uhraudu tuollaisen kusipään puolesta. Tarvitseeko lapsesi tuollaista isää?? Pärjäät paremmin itseksesi. Suomesta on vissiin miehet loppu kun kaikenlaisia pitäis naisten sietää. Seksiä ilman hellyyttä, valittamista, itsekäs paska, hyi helvetti! Arvosta itseäsi ja jätä se. Jos on joka talvi 'masennus' niin menis valohoitoon tai kävis vaik rantalomalla. Kaikkia meitä masentaa tää pimeys ja kylmyys mut ei se oo mikään tekosyy kohdella toista ihmistä huonosti. On se kumma kun mielenterveysongelmien varjolla saa olla täys kusipää toisia kohtaan. Yhteiskuntamme on liian salliva ja masennus diagnosoidaan liian helposti. Itsekin oisin saanut teis mitä lääkkeitä kun oli avioero ja olin vähän down. IHmiset on niin pullamössöjä nykyään ja burnoutkin on niin muodikasta.
Olipas railakasta tekstiä... Kyllä minä välillä mietin, että pääsisinkö vähemmällä ja olisinko onnellisempi yksin. Parempaa miestä en kuitenkaan löytänyt vuosikausien etsimisestä huolimatta. Tämä yksilö on monessa mielessä unelmieni mies, mielenkiintoista ja hyvää seuraa, erinomainen rakastaja ja tekee n. puolet kotitöistä silloin kun ei elä masennuksen syövereissä. Meillä on ihan hirmu mukavaa silloin kun on parempi tilanne ja varsinkin loma-aikoina, joita on kyllä harmillisen vähän... Minä uskon oikeasti, että mies ei voi tuolle mitään. Kyllä sen näkee kuinka harmaa toinen on aamuisin, kun pitää herätä ja lähteä töihin. Siinä eivät auta 10 tai 12 tunnin yöunet eikä ole auttanut työpaikan vaihtokaan. Se vaan jurppii, että kehtaa valittaa niin paljon silloin kun hänellä menee huonosti ja ettei tajua niinä hyvinäkään hetkinä hellyyden merkitystä minulle. Olen lukenut marsit ja venukset ja se vastavuoroisuuden idea on hyvä, mutta ei toimi jos vain toinen puolisoista noudattaa sitä. Itse olen sitä mieltä, että seksi ja hellyys ovat sellaisia tarpeita, jotka pitäisi saada tyydytettyä avo/avioliitossa ettei niitä tarvitsisi haeskella muualta, mutta kuten sanottua mieheni ei jaksa eikä ehdi osoittaa hellyyttä, mutta seksiä jaksaa ihme kyllä masentuneenakin. Taidan kokeilla taas seksilakkoa, vaikka aikaisemmin tulos on ollut huono, kun mies ei muista kuin n. päivän kerrallaan miksi en suostu seksiin ja ihmettelee moneen kertaan, että mikä nyt on. Asia ei kerta kaikkiaan mene hänen kaliinsa ja lopulta minä aina vahingossa lankean, kun hänen taitavat sormensa alkavat jonain vapaapäivän aamuna vaellella minun vartalollani, mutta yritetään. Parin päivän takainen keskustelu ei tuonut mitään muutosta miehen käytökseen. Ärsyttää ja raivostuttaa.
Niin, siitä terapiasta... Pari kertaa olen saanut tuon aloittamaan terapian, mutta hän alkaa muutaman käynnin jälkeen myöhästelemään tapaamisista ja peruuttelemaan aikoja. Hän toteaa aina parin kerran perusteella, että terapia ei auta. Ei se varmaan autakaan parissa kerrassa, se aika kuluu varmastikin pelkkään ongelman kartoitukseen. Terapiaa kannattaisi ehkä kokeilla hyvinä aikoina, eikä silloin kun pelkkä töissä käyminenkin on ongelma, saati sitten että pitäisi mennä työpäivän jälkeen tunniksi terapiaan istumaan. - isosisko1
Musta raita kirjoitti:
Olipas railakasta tekstiä... Kyllä minä välillä mietin, että pääsisinkö vähemmällä ja olisinko onnellisempi yksin. Parempaa miestä en kuitenkaan löytänyt vuosikausien etsimisestä huolimatta. Tämä yksilö on monessa mielessä unelmieni mies, mielenkiintoista ja hyvää seuraa, erinomainen rakastaja ja tekee n. puolet kotitöistä silloin kun ei elä masennuksen syövereissä. Meillä on ihan hirmu mukavaa silloin kun on parempi tilanne ja varsinkin loma-aikoina, joita on kyllä harmillisen vähän... Minä uskon oikeasti, että mies ei voi tuolle mitään. Kyllä sen näkee kuinka harmaa toinen on aamuisin, kun pitää herätä ja lähteä töihin. Siinä eivät auta 10 tai 12 tunnin yöunet eikä ole auttanut työpaikan vaihtokaan. Se vaan jurppii, että kehtaa valittaa niin paljon silloin kun hänellä menee huonosti ja ettei tajua niinä hyvinäkään hetkinä hellyyden merkitystä minulle. Olen lukenut marsit ja venukset ja se vastavuoroisuuden idea on hyvä, mutta ei toimi jos vain toinen puolisoista noudattaa sitä. Itse olen sitä mieltä, että seksi ja hellyys ovat sellaisia tarpeita, jotka pitäisi saada tyydytettyä avo/avioliitossa ettei niitä tarvitsisi haeskella muualta, mutta kuten sanottua mieheni ei jaksa eikä ehdi osoittaa hellyyttä, mutta seksiä jaksaa ihme kyllä masentuneenakin. Taidan kokeilla taas seksilakkoa, vaikka aikaisemmin tulos on ollut huono, kun mies ei muista kuin n. päivän kerrallaan miksi en suostu seksiin ja ihmettelee moneen kertaan, että mikä nyt on. Asia ei kerta kaikkiaan mene hänen kaliinsa ja lopulta minä aina vahingossa lankean, kun hänen taitavat sormensa alkavat jonain vapaapäivän aamuna vaellella minun vartalollani, mutta yritetään. Parin päivän takainen keskustelu ei tuonut mitään muutosta miehen käytökseen. Ärsyttää ja raivostuttaa.
Niin, siitä terapiasta... Pari kertaa olen saanut tuon aloittamaan terapian, mutta hän alkaa muutaman käynnin jälkeen myöhästelemään tapaamisista ja peruuttelemaan aikoja. Hän toteaa aina parin kerran perusteella, että terapia ei auta. Ei se varmaan autakaan parissa kerrassa, se aika kuluu varmastikin pelkkään ongelman kartoitukseen. Terapiaa kannattaisi ehkä kokeilla hyvinä aikoina, eikä silloin kun pelkkä töissä käyminenkin on ongelma, saati sitten että pitäisi mennä työpäivän jälkeen tunniksi terapiaan istumaan.Itse olen elänyt masennuspotilaan kanssa samassa taloudessa vuosia ja kokemuksesta voin sanoa että tilanne ei tule muuttumaan jos miehesi ei suostu käymään terapiassa. Lääkkeet helpottavat oloa mutta itse sairaus ei helpota ilman oikeaa hoitoa.
Läheiseni terapia kesti noin 4 vuotta ja nyt kaikki on hyvin, ne viisi vuotta hän oli kuin miehesi.
Pelkään pahoin että pian sinulla on hoidettavana sekä vauva että mies. - laitilanne
Musta raita kirjoitti:
Niin, siitä terapiasta... Pari kertaa olen saanut tuon aloittamaan terapian, mutta hän alkaa muutaman käynnin jälkeen myöhästelemään tapaamisista ja peruuttelemaan aikoja. Hän toteaa aina parin kerran perusteella, että terapia ei auta. Ei se varmaan autakaan parissa kerrassa, se aika kuluu varmastikin pelkkään ongelman kartoitukseen. Terapiaa kannattaisi ehkä kokeilla hyvinä aikoina, eikä silloin kun pelkkä töissä käyminenkin on ongelma, saati sitten että pitäisi mennä työpäivän jälkeen tunniksi terapiaan istumaan.Mut miten voi olla erinomainen rakastaja jos ei osoita minkäänlaista hellyyttä seksin yhteydessä? Saatko orgasmeja sen kanssa?
Ja jos jaksaa seksiä, ei voi olla "liian väsynyt" osoittamaan hellyyttä. Eihän se pusu, halaus tai silitys nyt kauheasti energiaa vie (ainakaan enempää kuin seksi)!
Eihän sillä oo toista naista? NIin kummallista on tuo käytös.
Oon itekin harmaa kun töihin pitää mennä mut se nyt vaan on tää ihmisen elämä sellaista jollei lottovoittoa satu saamaan. Hyväksyttävä asiat joita ei voi muuttaa ja muutettava ne joita voi (jos pitää) ja erotettava ne toisistaan. - Musta raita
laitilanne kirjoitti:
Mut miten voi olla erinomainen rakastaja jos ei osoita minkäänlaista hellyyttä seksin yhteydessä? Saatko orgasmeja sen kanssa?
Ja jos jaksaa seksiä, ei voi olla "liian väsynyt" osoittamaan hellyyttä. Eihän se pusu, halaus tai silitys nyt kauheasti energiaa vie (ainakaan enempää kuin seksi)!
Eihän sillä oo toista naista? NIin kummallista on tuo käytös.
Oon itekin harmaa kun töihin pitää mennä mut se nyt vaan on tää ihmisen elämä sellaista jollei lottovoittoa satu saamaan. Hyväksyttävä asiat joita ei voi muuttaa ja muutettava ne joita voi (jos pitää) ja erotettava ne toisistaan.Mies tulee herkästi koskettelemaan, jos näkee minut vähissä vaatteissa, sattuu näkemään minun kaula-aukostani sisään tms. ja sängyssä koskee silloin kun haluaa seksiä. Hän on tosi taitava koskettelemaan ja huolehtii aina siitä, että minä saan myös orgasmin. Seksiä meillä on lähinnä viikonloppuisin ja muina vaapaapäivinä, mutta seksuaalista koskettelua ja puhetta seksistä muulloinkin.
Tuo minuakin jurppii, kun toinen jaksaa seksiä, joka vaatii todellakin paljon paljon enemmän energiaa kuin muu koskeminen, mutta ei "jaksa" halata/silittää/hipaista edes kerran päivässä tai sanotaan vaikka että edes kerran viikossa. Tuohon ei minusta ole mitään järjellistä selitystä keksittävissä. Kyllä mies silloin vastaa kosketukseen, jos minä halaan häntä, mutta välillä tulee semmoisia kausia, että kaipaisin ihan kuollakseni sitä, että toinen tekisi aloitteen ja näyttäisi sillä lailla, että todella välittää. Sitten kun odotan että toinen koskisi, eikä sitä tapahdu, tulee tosi surullinen ja ahdistunut olo pitkäksi aikaa. On se kumma, miten mies ei viitsi vaivautua ja tehdä puolisoaan onnelliseksi, kun se ei tuon kummempaa vaivannäköä vaadi! Se olisi eri asia, jos minä vaatisin jotain prinsessakohtelua, kynttiläillallisia, romanttista lepertelyä tms., mutta toiveeni ovat mielestäni varsin kohtuullisia.
Toiseen naiseen en usko, koska meillä edelleen seksiä saman verran kuin suhteen alussakin. Sitä paitsi mies tulee aina suoraan töistä kotiin.
En tosiaan tiedä minkä diagnoosin saisi mies, jolla ei periaatteessa ole mitään työntekoa vastaan, mutta ei kuitenkaa jaksa sitä ja on ilmiselvästi kuin eri ihminen loma-aikoina. Se on huono jos on työpaikka, jossa ei ole mitään tekemistä, mutta joka tapauksessa on huono, vaikka työ olisi mielekästä ja sitä olisi sopivasti. Minäkin olisin mieluummin pelkästään kotona ja lomalla, mutta työ on kuitenkin minulle vain työtä, joka ei herätä sen kummempia intohimoja, eikä uupumuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1884697Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2043392Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1172926Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562922Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis442850Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132267Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos522258Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu552025En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131975Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien681565