potkukelkkoja tehdään nyt oikein urakalla ulkomaita myöten.
Kelkoilla on nyt kysyntää.
Joko olet ostanut vai omistatko jo kelkan entuudestaan.
Hyvä pakkanen, joillekkin työtäkin suomeen.
Jotain hyötyäkin pakkaskaudesta
7
157
Vastaukset
- Aaahhh!!!
etsikääs uusia kuvia, ihana se punainen!
- viivi-amaldiina
kelkka tälläiseen uudempaan malliin, mitenhän tuolla pysyy siinä omassa vauhdissaan on hiukan kepposen oloinen.
Niin ja lisä laitteita miten tuohon niitä saa kiinnitettyä... :)
viedään kauppiaiden käsistä, ei taida aleen olla tarvetta! Tosin enemmistö myytävistä suksista taitaa olla tehty jossain muualla kuin Suomessa.
- -tiina
ostin muutama vuosi sitten. muttei sit ollukkaan käyttöä, myin sen yhdelle mummulle marraskuussa.
- ...
Tsadissa ei voi potkustella, täällä hiekoitetaan. Mökillä voi potkutella maantiellä, sitä ei paljoa hiekoiteta. Liikenne vaan on nykyään niin vilkasta, että ei sillä tiellä oikein uskalla edes kävellä, sama luontevasti kontata ojanpohjia pitkin naapurista konjakkia juomasta. Muuten voi jäädä auton alle jos pikkasen horjahtaa.
Asuin aikanaan keski-suomessa yhdessä HP- pikkukylässä. Siellä oli jatkuva riita kevyenliikenteen väylien hiekoituksesta. Olin diinissa sellaisessa HP- tehtaassa. Yleensä parkkipaikka sellaisen pihalla on täynnä autoja, siellä talvisin potkukelkkoja. Kaikki potkutteli talvisin. Ja hirvee meteli, jos kunta hiekoitti jalkakäytävät.
Vaikkakin Siwa. sahtitehdasja Alko oli ihan vieressä, useemman kerran tuli vedettyä lipat liukkailla keleillä, kunta ei oikein tiennyt hiekoittaisko vai jättäiskö hiekoittamatta. Yleensä jätti hiekoittamatta, sehän tulee halvemmaksi.
Briteissä luemma hauskat lait. Firmoja ja yksityisiä kehotetaan nyt olemaan tekemättä lumitöitä. Syynä se, että jos lumityöt on tehty kehnosti ja joku vetää lipay, se voi haastaa tien ylläpitäjän oikeuteen huonosti tehnyistä lumitöistä. Ihminen kun olettaa, että kun lumityöt on tehty, net on tehty kunnolla eikä ole liukasta. Jos lumitöitä ei ole tehty ollenkaan, ihminen tajuaa, että keli voi olla huono...
Noh, met rämmitään edelleen umpihankeen dallayulla polulla pimeessä. Tossa kymmenen metrin päässä on keinonurmi aurattuna vihreenä ja valotkin on päällä. Viis natiaista potkii siellä palloa just nyt.
Mulla luultavasti on "kunnostusta vaativa" potkukelkka jossain mökillä. Siis jalakset, puuosat taitaapi olla lahonneet jo vuosikymmeniä sitten.
=DW= - ...
Piti aavistus tutkailla asiaa, kun alkoi kiinnostaan.
Potkukelkka on alunperin ruotsalainen keksintö, kehitetty saaristossa liikkumiseen erilaisten vesikelkkojen jne pohjalta. Aika nuori kehitelmä, vasta 1800- luvulta. Suomeen tullut 1889 jonkun everstin tuomana.
Haa, kerrankin seura, johon on pakko liittyä. 1890 on perustettu Suomen ensimmäinen potkukelkkailun erikoisseura, Oulun Potkuriklubi. Pitää hakea sen jäsennyyttä, kun rössöpottuseura ei mua huoli jostain syystä.
Potkureita on valmistettu suomessa parailaan 100 000 cuodessa, nykyisin paljon vähemmän ja vissiin oikeestaan aino joka niitä tekee on toi rollaattorifirma Esla.
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915248
- 534086
- 252209
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271997Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151454
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201056- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991