Makaroonipensaita Ja Sekahedelmäpuita...

nooanarkki

on aika hankala saada menestymään täällä kylmässä Suomessa.Mutta mä olen onnistunut jalostamaan molempia lajeja!Ei tarvitse enää monta erilaista hedelmäpuuta vaan syksyllä voi poimia sekahedelmät yhdestä puusta ja tehdä niistä maukasta sekahedelmäsoppaa.Nam!Makaroonien kanssa oli alussa hiukan ongelmia mutta nyt on homma hyvin hanskassa.Mulla on useampaa laatua joista voi valita:On pitkää spagettia lykkääviä pensaita ja lyhyitä kierremakarooneja kasvavia valtavia puskia.Alussa oli vaikeata kun piti erikseen porata jokaiseen makaroonin reikä mutta tällä hetkellä pensaat valmistavat itse täydellisiä,moitteettoman reiän omaavia ja maukkaita 5 minuutin pikamakarooneja.Kyllä nyt kelpaa!

11

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sekametelisoppa1

jakaikki muut sekahedelmät?

• !

haluun!

• Muistaakseni joku ehti jo kehitellä tuon makaronipensaan Sveitsissä 1957. Oli silloin ihan BBC:n uutisissa, huhtikuun ekana.

• tuorepasta puu... Se on tosi hyvää, eikä tartte porata reikiä:) Aattele miten nätti sekin olis jo sillään, olis pinaatti-porkkana ja tavallisen värisiä pastanauhoja oksilla:))))

• ...

Mä nyt tykkään sopasta, siis ruokana. Talvella lämmittää mukavasti ja kesällä saa nestettä, kun tekee vähän laihempaa. Mutta kun soppa on periaatteessa aina soppaa, samat aineet. Sitten nyt vähän riippuu, laittaako makkaraa, kalaa, jauhelihaa jne sekaan. Mutta net porkkanat ja kaalet ja lantut ja sipulit on käytännässä aina samat. Ketsuppia ja punajuurta ja tulee borssia. Siis maailman helpoin ruoka.

Mutta mistä sais ostetuksi soppapuun, mistä sais kaikki perusraaka-aineet kerralla? Outoa, että kaupoissakaan ei ole standardia sopanjuurta myytävänä. Paitti hernesoppa, mutta se pitää tehdä herneistä, eikä peltitölkeistä. Herne sinällään on helppo kasvattaa, mutta palvatun sian kasvattaminen kaupunkioloisssa on vähän hankalaa.

=DW=

• Asuttiin aikas lähellä kaupunkia, olin ehkä viisvee, no, se oli sellanen asuntoalue jonne oli rakennettu vähän rintamamiestyylisiä taloja. Meiltä muutama talo eteenpäin ja tien vastakkaisella puolella olevassa talossa kasvatettiin viel sikaa, oli ainut talo jossa sellainen oli. Kyllä juostiin joitakin kertoja possua ihmettelemässä:)))

• sopivat myös erinomaisesti Suomen ilmastoon. Parhaat korjuusäät ovat tuossa helmikuun loppupuolella!

• hairioilmoitus

"DW" tuolla alhaalla muistutti sinua ihmisen lihanhimosta. Ihminen on lihansyöjä. Makaroonipuu toki pitää ihmisen elossa jonkin aikaa mutta....Nooanarkki ihan oikeasti. Vaikka olisit miten helläsydäminen niin suosittelen kyllä kasvattaa pottujen ja makaroonien lisäksi aitoa lihaa. Possuja, vuohia ja kanoja.

Pistä vaikka silmät kiinni kun kanan kaulan katkaiset. Jos tarjoiluhetkellä peukalosi puuttuu niin siitä olisi tietysti asiallista huomauttaa vierailijoillesi. Tai sitten syö se itse herkkupalana :)

• mitäkä mies

Mikä kasvimaa:))))))))

• hairioilmoitus

No annappa sitten oikein poikamiehen ruokaohje. Miten saa makaroonista hyvää ruokaa ja helpolla! Laitan valmiiksi kynän käteen ja paperiliuskan tuohon eteen.

Lupaan tehdä vihjaamasi ruokaa jos rahat riittävät (olen ns. köyhä)

• R3portteri

-saisin tuon tikapuutaimikkoni menestymään kunnolla. Ovat sen verran kitukasvuisia, ettei niistä saa, kuin hädin tuskin metrisiä keittiötikkaita tehtyä, prkl!
      -Tulevana kesänä on aikomus kokeilla leipäpuulajikkeita.. Hapan, kaura, paahto, ja tietenkin sämpyläpuita on tarkoitus ensin alkuun kasvattaa.. (taimet on vielä hakusessa,)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5177
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1887
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe