Kaunis tarina kuolemasta ja jälkeen

Saagapolku

25

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kempiläinen

Tämä oli upea.

• kokija

Elämä on niin kiva. Kaikki ihmiset saavat aikanaan samanlaisen oivalluksen jo eläessään. Se on silloin ihan arkisen tavallista. Meillä on sellainen rakenne että se hakeutuu valoon ja korjaa tosiaan itsensä. Sinä olet elämä, minä olen elämä, hän on elämä, me olemme elämä, kaikki on elämä...luultavasti jotain tuollaista on huomisen "uskon"tunnus. Huomisen elämä on uskomatonta elämää ja se on jo nyt.

• Saagapolku

Ennenvanhaan juotiin toiset penkin alle tulevassa iloitaan toiset penkin alle.

• kokija
        Saagapolku kirjoitti:

Ennenvanhaan juotiin toiset penkin alle tulevassa iloitaan toiset penkin alle.

" Freude, schöner Götterfunken, Tochter aus Elysium, wir betreten feuertrunken,
        Himmlische, dein Heiligtum. "

Schillerin runossa johon Beethoven loi sävelen kerrotaan Ilosta, joka on jumalten tytär Elysiumista ja joka juovuttaa tulenpalavasti.
        ( Tätä taivaallista Ambrosiaa nautittuamme muutumme yhä enemmän ja enemmän, kunnes vaikutamme pysyvästi Ilon tilasta käsin )

" Deine Zauber binden wieder, Was die Mode streng geteilt; alle Menschen werden Brüder,
        wo dein sanfter Flügel weilt. "

Muoti eli maailmanmeno on päässyt jotain väliaikaisesti erottamaan. Ilon ja Ykseyden voimalla yhdistetään uudelleen erilleen joutuneet. Kaikista ihmisistä tulee sisaruksia siellä missä tämä pehmeä jumalainen Siivenkosketus hipaisee.

- - - - - - - - -

Elysiumissa otamme lärvit ensin Ilon nektarilla. Jälkipaukuksi kippistelemme Rauhallisuutta ja Selkeyttä sen vastapainoksi. Näin se maailma muuttuu ja me maailman kanssa. Pidot senkuin paranee. :)

• arjuuna
        kokija kirjoitti:

" Freude, schöner Götterfunken, Tochter aus Elysium, wir betreten feuertrunken,
        Himmlische, dein Heiligtum. "

Schillerin runossa johon Beethoven loi sävelen kerrotaan Ilosta, joka on jumalten tytär Elysiumista ja joka juovuttaa tulenpalavasti.
        ( Tätä taivaallista Ambrosiaa nautittuamme muutumme yhä enemmän ja enemmän, kunnes vaikutamme pysyvästi Ilon tilasta käsin )

" Deine Zauber binden wieder, Was die Mode streng geteilt; alle Menschen werden Brüder,
        wo dein sanfter Flügel weilt. "

Muoti eli maailmanmeno on päässyt jotain väliaikaisesti erottamaan. Ilon ja Ykseyden voimalla yhdistetään uudelleen erilleen joutuneet. Kaikista ihmisistä tulee sisaruksia siellä missä tämä pehmeä jumalainen Siivenkosketus hipaisee.

- - - - - - - - -

Elysiumissa otamme lärvit ensin Ilon nektarilla. Jälkipaukuksi kippistelemme Rauhallisuutta ja Selkeyttä sen vastapainoksi. Näin se maailma muuttuu ja me maailman kanssa. Pidot senkuin paranee. :)

Mielenkiintoinen kokemus rajan takaa, ja on samansuuntainen, esittämieni näkemysten kanssa, joita olen esittänyt tällä palstalla

• Saagapolku
        arjuuna kirjoitti:

Mielenkiintoinen kokemus rajan takaa, ja on samansuuntainen, esittämieni näkemysten kanssa, joita olen esittänyt tällä palstalla

Sithän mitä todennäköisesti olet ollut oikeassa.
        Kaiken takana on Rakkaus näinhän ne lauloivat.
        Rajakokemukset ovat hyvin kaksinaisia eli yksilöllisiä jonka kukin kokee niinkuin se on.
        Kotiin palattuamme olemme oikeasti yhtä, kunnes taasen seikkailuun hurjaankin palaamme oppimaan ja muistamaan että ykseys se vain on jolla ei ole edes nimeä.

• kokija
        Saagapolku kirjoitti:

Sithän mitä todennäköisesti olet ollut oikeassa.
        Kaiken takana on Rakkaus näinhän ne lauloivat.
        Rajakokemukset ovat hyvin kaksinaisia eli yksilöllisiä jonka kukin kokee niinkuin se on.
        Kotiin palattuamme olemme oikeasti yhtä, kunnes taasen seikkailuun hurjaankin palaamme oppimaan ja muistamaan että ykseys se vain on jolla ei ole edes nimeä.

Nuorihan tässä ollaan vielä fyysisesti. Meditaatiosimulaatiot antavat vahvaa osviittaa että kierto jatkuu, koska se on toivomukseni ja tarpeellista. Mielelläni synnyn taas, kulttuuri tosin ei ole todennäköisesti suomalainen. Opiskelen englantia paremmalle tolalle jotta opin kielen nopeasti uudessa maassa ja kehossa. Näin voi jatkaa taas seikkailuja.

• Kaiken kokenut
        kokija kirjoitti:

Nuorihan tässä ollaan vielä fyysisesti. Meditaatiosimulaatiot antavat vahvaa osviittaa että kierto jatkuu, koska se on toivomukseni ja tarpeellista. Mielelläni synnyn taas, kulttuuri tosin ei ole todennäköisesti suomalainen. Opiskelen englantia paremmalle tolalle jotta opin kielen nopeasti uudessa maassa ja kehossa. Näin voi jatkaa taas seikkailuja.

Googleta tuo. Sinua ehkä kiinnostaa. Opit Englantia ja Raamattua.
        Suosittelen kokeneena

• kokija
        Kaiken kokenut kirjoitti:

Googleta tuo. Sinua ehkä kiinnostaa. Opit Englantia ja Raamattua.
        Suosittelen kokeneena

Tästä elämästä ensimmäiset 20 vuotta oli raamattuluentoja joka sunnuntai. Synnyin lestadiolaiseksi ja hylkäsin raamatun kun Kristus ilmestyi minulle sisäisesti. Kristus sanoo: taivaan valtakunta on sisäisesti teissä ja kaikki on hyvin. Lue sinä raamattua. Tai no, oikeastaan minä luen kun sinä luet, sillä minä olen sinä :)

• kokija
        kokija kirjoitti:

Tästä elämästä ensimmäiset 20 vuotta oli raamattuluentoja joka sunnuntai. Synnyin lestadiolaiseksi ja hylkäsin raamatun kun Kristus ilmestyi minulle sisäisesti. Kristus sanoo: taivaan valtakunta on sisäisesti teissä ja kaikki on hyvin. Lue sinä raamattua. Tai no, oikeastaan minä luen kun sinä luet, sillä minä olen sinä :)

Kristus sanoo myös että kun ihmiset oppivat olemaan läsnä tässä hetkessä niin he oppivat tuntemaan sisäisen Kristuksensa ja heidän Kristuksensa kasvavat. Nykyhetki on avain.

• kokija
        arjuuna kirjoitti:

Tässä adonai -sivuston tarinassa on jotain oleelliseen viittaavaa. Vinkkinä siellä oli että Jumalaksi nimitetty ei välitä mitä uskontoa ihmiset seuraavat ja mihin ihmiset uskovat.

Kukaan ei tule kysymään rajan takana, että uskotko johonkin. Läsnäoleva elämä on oleellista.

• erotuskyky
        kokija kirjoitti:

Jos Kristus ilmestyy ihmiselle sisäisesti, silloin ihminen ei hylkää Raamattua,
        koska Kristus puhuu juuri Raamatun välityksellä!
        Ja kun Kristus kohdataan sisäisesti, silloin ihminen ei sekoile eri persoonien
        välillä vaan minä olen minä ja sinä olet sinä. Pysytään sinä persoonana,
        joksi itse kukin on luotu.
        Olet kohdannut vääristävän hengen, joka on väittänyt olevansa Kristus.

• Saagapolku
        kokija kirjoitti:

Tässä adonai -sivuston tarinassa on jotain oleelliseen viittaavaa. Vinkkinä siellä oli että Jumalaksi nimitetty ei välitä mitä uskontoa ihmiset seuraavat ja mihin ihmiset uskovat.

Kukaan ei tule kysymään rajan takana, että uskotko johonkin. Läsnäoleva elämä on oleellista.

Se mikä on ääretön, ei voi olla monta, koska moninaisuus on äärellinen käsite. Äärettömässä Luojassa on vain ykseys.

http://yhdenlaki.wordpress.com/2010/01/30/luominen/

• kokija
        Saagapolku kirjoitti:

Se mikä on ääretön, ei voi olla monta, koska moninaisuus on äärellinen käsite. Äärettömässä Luojassa on vain ykseys.

http://yhdenlaki.wordpress.com/2010/01/30/luominen/

Nykyistä aikakauttamme voi nimittää hyvinkin yhdistämisen aikakauden aluksi. Tehdään synteesiä ja uusia yhdistelmiä vanhoista jutuista sekä lisätään uusia painotuksia. Valtiotkin yhdistyvät, on Yhdistyneitä kansakuntia ja monenlaisia yhdistyksiä. Suomi on yhdistysten luvattu maa :)

• mandariiniveka
        erotuskyky kirjoitti:

Jos Kristus ilmestyy ihmiselle sisäisesti, silloin ihminen ei hylkää Raamattua,
        koska Kristus puhuu juuri Raamatun välityksellä!
        Ja kun Kristus kohdataan sisäisesti, silloin ihminen ei sekoile eri persoonien
        välillä vaan minä olen minä ja sinä olet sinä. Pysytään sinä persoonana,
        joksi itse kukin on luotu.
        Olet kohdannut vääristävän hengen, joka on väittänyt olevansa Kristus.

Vaikka omasta mielestäsi olet oikeassa. Se ei tarkoita sitä, että olisit muiden mielestä oikeassa. Tai OIKEASTI oikeassa. Minun mielestäni olet tolkuttoman väärässä. Koska et ole valmis ymmärtämään. Koska et ole valmis ottamaan itse vastuuta, vaan sysäät sen Jeesukselle. Koska tarvitset vielä tukea ja turvaa "isän kädestä". Siksi saat uskoa, ei se haittaa. Lapsikin uskoo joulupukkiin, eikä kukaan häntä siitä tuomitse. Ei kenenkään pitäisi sinuakaan tuomita sokeasta uskostasi. Älä sinäkään tuomitse muita.

• Filadelfi

Ihmisen on kerran kuoleminen ja sitten tulee tuomio. On vain kaksi vaihoehtoa, taivas tai helvetti.
      Helvettiin iankaikkiseen vaivaan joutumiseen ei tartte tehdä mitään.
      Taivaaseen pääsee vain tekemällä parannuksen synneistä, tunnustamalla että Jeesus kärsi puolestani ristillä vuodattamalla sovintoveren, ja että hän on kuolleista herännyt, niin silloin Jumala näkee yhtä vanhurskaana kuin hänen Poika.

• Kempiläinen

että osoitit jälleen kerran, kuinka ankea uskonto kristinuskosta on tullut, ja kuinka kauas se on etääntynyt Jeesuksen alkuperäisistä opetuksista. Uskosi mukaan siis vastasyntynyt vauvakin menee kuollessaan helvettiin, koska ei ehtinyt tehdä mitään. Nikkisi kuvaa veljesrakkautta, mutta oppisi ei korosta ihmisten eikä Jumalan rakkautta vaan loputonta vihaa. Mietipä sitä...

• Saagapolku
        Kempiläinen kirjoitti:

että osoitit jälleen kerran, kuinka ankea uskonto kristinuskosta on tullut, ja kuinka kauas se on etääntynyt Jeesuksen alkuperäisistä opetuksista. Uskosi mukaan siis vastasyntynyt vauvakin menee kuollessaan helvettiin, koska ei ehtinyt tehdä mitään. Nikkisi kuvaa veljesrakkautta, mutta oppisi ei korosta ihmisten eikä Jumalan rakkautta vaan loputonta vihaa. Mietipä sitä...

On vain kaksi vaihoehtoa, taivas tai helvetti.
        Totta Rakkaus tai pelko.
        Ihmiset pelkäävät hyvin paljon näinä päivinä.
        ns. Länsimainen kulttuuri on perustunut hyvin paljon pelkoon.
        Olemmeko juuri nyt helvetissä ?
        Rakkaus asuu sydämmessämme. Onko tämä Rakkaus sitten tie taivaaseen ?
        Voin vastata.
        Mitään muuta meillä ei olekkaan kuin tämä Rakkaus kaikki loppu on harha kuvitelmia.

• Filadelfi
        Kempiläinen kirjoitti:

Kyllä lapsi on taivaskelpoinen siihen saakka kunnes hän tulee käsittämään hyvän ja pahan, ja hän on viaton niin kauan kunnes valitsee pahan; tekee syntiä= rikkomus Jumalaa vastaan.
        Jeesus sanoi >>joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä>> kun he tämän kuulivat heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, ja he menivät kukin pois(Joh.8), myös Paavali Roomalaiskirjeessä ilmoittaa että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
        Ihminen siis valitsee, valitse ELÄMÄ.

• Saagapolku
        Filadelfi kirjoitti:

Kyllä lapsi on taivaskelpoinen siihen saakka kunnes hän tulee käsittämään hyvän ja pahan, ja hän on viaton niin kauan kunnes valitsee pahan; tekee syntiä= rikkomus Jumalaa vastaan.
        Jeesus sanoi >>joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä>> kun he tämän kuulivat heidän omatuntonsa todisti heidät syyllisiksi, ja he menivät kukin pois(Joh.8), myös Paavali Roomalaiskirjeessä ilmoittaa että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.

Vanhemmat useasti oppetavat lapselle mikä on hyvä ja paha.
        Eli siirtävät oman näkemyksen toiselle ihmiselle joka muovaa sitä elämänsä aikana.
        Paha herättää pelkoa ja on myös heitä jotka hallitsevat lapsia pelolla.
        Joten pelko on monella sielun sopukoilla syvemmällä kuin arvaakaan.
        Silti se kuuluu sielun läksyihin oppia pelko, jotta oppisi rakastamaan Rakkautta.

Koskaan ei voi Jumalaa vastaan rikkoa, kun ei ole muuta kuin Jumala.

Ei ole vääriä tai oikeita valintoja on vain tie takaisin Kotiin.

• Kempiläinen
        Filadelfi kirjoitti:

Filadelfi: "Helvettiin iankaikkiseen vaivaan joutumiseen ei tartte tehdä mitään."

Kannattaisi varmaan miettiä vähän tarkemmin, mitä kirjoitat. Toisen viestisi perusteella helvettiin joutuakseen täytyykin tehdä syntiä. Oletko muuten koskaan miettinyt tarkemmin, mitä ja miksi uskot? Suurin osa nykyihmisistä ei hyväksy kidutusta. Miten voit uskoa Jumalaan, joka tuomitsee ihmisen ikuiseen kidutukseen? Sellainen Jumala olisi Hitleriäkin pahempi, mutta niinhän suurin osa kirkoista nykyään opettaa. Raamatun kanssa tällä opetuksella on kuitenkin hyvin vähän tekemistä.

Paavalin mukaan synnin palkka on kuolema. Samoin Jeesuksen puheissa ikuisen elämän vastakohta oli aina kuolema. Jopa hänen puheensa Gehennasta (suom. helvetti) viittasivat kuolemaan. Gehennassa eli Hinnomin laaksossa poltettiin jätteiden lisäksi myös eläinten raatoja ja teloitettujen rikollisten ruumiita - ei kuitenkaan elävältä. Monet ymmärtävät väärin Jeesuksen sanat: "heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu". Jeesus viittaa niillä Jesajan kirjan loppuun. Jesaja puhuu kuitenkin aivan selvästi kuolleista ruumiista eikä elävistä sieluista, ja mato on Raamatussa aina mato eikä ihmisen sielu.

Vasta myöhemmin kristityt alkoivat väittää, että kuolema ei olekaan oikeasti kuolema vaan 'hengellinen kuolema' eli ikuinen kidutus. Tämä ajatus on todennäköisesti peräisin kreikkalaisilta, joiden Haadeksessa oli erityisen pahoille rikollisille varattu osasto nimeltä Tartaros. Siellä kuolleita kidutettiin tulella ja tulikivellä. Mutta Tartaroksestakin oli mahdollista päästä pois: esimerkiksi murhaaja pääsi pois, jos murhattu antoi hänelle anteeksi.

Nykykristityt ovat muuttaneet myös synnin määritelmän. Ainakin protestanteille se on melko epämääräinen asia, jota ei voi millään välttää. Jeesuksen opetuksen valossa ainut todellinen synti on yksinkertaisesti rakkaudettomuus. Kaikissa hänen opetuksissaan ainoa asia, josta ihmiset tuomitaan, on rakkauden/rakkauden tekojen puute. (Nykyisten protestanttien mukaan se on uskon puute). Tässä on esimerkki Jeesuksen opetuksesta:

25. Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" 26. Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
        27. Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
        28. Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".

Apostoleista Johannes oli ehkä ainoa, joka ymmärsi täysin rakkauden merkityksen:

1.Joh 4:7. Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. 8. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. ...16. ..Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. ... 18. Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon, sillä pelossa on rangaistusta; ja joka pelkää, se ei ole päässyt täydelliseksi rakkaudessa.

Kirkkoisät (Augustinus, Tertullianus, Tuomas Akvinolainen) vaihtoivat aikanaan rakkauden tilalle pelon, ja sen jälkeen kristikunta ei ole ikinä päässyt vapaaksi pelon kahleista. Vain rakastavan Jumalan kohtaaminen voi poistaa kaiken pelon. Valitettavasti Jumala on monille kristityillekin vielä pelottava tuomari ja pyöveli - ihmekös tuo, kun sellaista jatkuvasti opetetaan. Kauan meni minultakin, ennen kuin opin tuntemaan Jumalan, joka on oikeasti rakastava Isä eikä koskaan hylkää luotujaan.

• Kempiläinen
        Saagapolku kirjoitti:

On vain kaksi vaihoehtoa, taivas tai helvetti.
        Totta Rakkaus tai pelko.
        Ihmiset pelkäävät hyvin paljon näinä päivinä.
        ns. Länsimainen kulttuuri on perustunut hyvin paljon pelkoon.
        Olemmeko juuri nyt helvetissä ?
        Rakkaus asuu sydämmessämme. Onko tämä Rakkaus sitten tie taivaaseen ?
        Voin vastata.
        Mitään muuta meillä ei olekkaan kuin tämä Rakkaus kaikki loppu on harha kuvitelmia.

Rakkaus pitää meidät hengissä ja ilman sitä meillä ei ole mitään. Samoin kuin valossa ei voi olla pimeyttä, ei rakkaudessakaan voi olla vihaa. Uskonnot yrittävät hallita ihmisiä pelolla, mutta täydellinen rakkaus poistaa kaiken pelon.

Tämä elämä on rakkauden oppitunti: "Neither good nor bad, just a lesson for the learning" ja: "You are always here if you would only know it".
        ks. http://www.youtube.com/watch?v=NPabMyVvC9s

• KAUNEIN NIMI:JEESUS
        Filadelfi kirjoitti:

Juuri näin ! Miedän Luojamme ei ole voimaton pelastaakseen sellaista, joka ei ole koskaan kuullut Kristuksesta. Ihmiselle on annettu OMATUNTO, joka SYYTTÄÄ tai PUOLUSTAA. Kristushan meni tuonelaan saarnaamaan niille, jotka eivät ole hänen lunastuksestaan olleet osallisia. Ei mun Jumala ole kädetön tai joku muu " jos joku juntti ei ole evankelioinut häntä. ON JUMALANPILKKAA VÄITTÄÄ, että sen takia joku joutuu helvettiin, jos joku nuija ei ole evankelionut häntä. MUN LUOJANI ON NIIN SUURI, ETTEI HÄN OLE TODELLAKAAN RIIPPUVAINEN IHMISISTÄ, KUN KYSE ON SIELUJEN PELASTUKSESTA. HÄNELLÄ ON IHAN OMAT VÄYLÄNSÄ, jos niitä tarvitsee.
        MUISTAKAAPAS, ETTÄ MEIDÄN HERRAMME JEESUS, oli alkujaan hiljainen ja nöyrä (tullessaan ensimmäisen kerran maailmaan), onkin nyt tullessaan toisen kerran KUNINGASTEN KUNINGAS JA HERROJEN HERRA ! WAUUTSI !

• arjuuna
        KAUNEIN NIMI:JEESUS kirjoitti:

Juuri näin ! Miedän Luojamme ei ole voimaton pelastaakseen sellaista, joka ei ole koskaan kuullut Kristuksesta. Ihmiselle on annettu OMATUNTO, joka SYYTTÄÄ tai PUOLUSTAA. Kristushan meni tuonelaan saarnaamaan niille, jotka eivät ole hänen lunastuksestaan olleet osallisia. Ei mun Jumala ole kädetön tai joku muu " jos joku juntti ei ole evankelioinut häntä. ON JUMALANPILKKAA VÄITTÄÄ, että sen takia joku joutuu helvettiin, jos joku nuija ei ole evankelionut häntä. MUN LUOJANI ON NIIN SUURI, ETTEI HÄN OLE TODELLAKAAN RIIPPUVAINEN IHMISISTÄ, KUN KYSE ON SIELUJEN PELASTUKSESTA. HÄNELLÄ ON IHAN OMAT VÄYLÄNSÄ, jos niitä tarvitsee.
        MUISTAKAAPAS, ETTÄ MEIDÄN HERRAMME JEESUS, oli alkujaan hiljainen ja nöyrä (tullessaan ensimmäisen kerran maailmaan), onkin nyt tullessaan toisen kerran KUNINGASTEN KUNINGAS JA HERROJEN HERRA ! WAUUTSI !

Miksi,ette ota häntä vastaan, vaan odotatte vuosisadasta toiseen, sellaita Jeesusta joka vastaisi teidän toiveitanne, ja niinollen hylkäätte hänet, niinkuin juutalaisetkin tekivät, Sillä Jeesus ei ollut mikään kunigaste kuningas, vaan ajaton rakkaus

• Filadelfi kirjoitti:

maallistunut kirkko väärensi ikuisen helvetin raamattuun. Samoin kuin se hävitti opetuslasten alkup.käsikirjoitukset.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5933
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2047
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1519
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1304
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1155
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1148
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1127
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1082
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1077
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      59
      1022
    Aihe