Jos puuttuu Ig-alaluokka

SamSametti

ImmunoglobuliiniG:stä luokka 3 on alle viitteen. Omituista sairastamista on vähän väliä. Voiko immuunipuolustusta parantaa jotenkin? Nyt on poskiontelotulehdus, mutta immunoglobuliinit aika matalia. pitäisikö niiden nousta infektion aikana. Kolme viikkoa oli hyvin vähäisiä oireita ennen kuin sain antibiootin. se on loppumassa tänään. Miuten voin varmistua, onko tuollainen vähäoireinen mennyt pois. Ei mitään nuhaa tai kuumetta.

5

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SamSametti

      Nyt mulla lienee Cryptosporidium infektio. Loiskystoja on ulosteessa. Jo viikon ripulilla. Mitkä ovat paranemismahdollisuuteni?

      • SamSametti

        Onko ne sitten hiivaiiöitä vai mitä? Kymmenes päivä jo ripulilla ja vatsakivuissa. On sitten hidasta tuo näytteiden analysointi. Levitänpähän kaikille sitten mikä sitten lieneekin, kun en kerta tiedä mikä mulla on..


    • Valio_asiantuntija

      Yleisimmin käytetyn probiootin, Lactobacillus rhamnosus GG (ATCC53103) maitohappobakteerin, on todettu lukuisissa tutkimuksessa tehostavan vastustuskykyä ja yhdessä kolmen muun terveysvaikutteisen bakteerin kanssa rauhoittavan myös ärtyneen suolen oireyhtymää (IBS) sekä vähentävän lasten atooppisten oireiden ja hengitystieinfektioiden tartuntariskiä. Valio käyttää maitohappobakteeria vastustuskykyä lisäävissä LGG® tuotteissa, Valio Gefilus® brändillä myytävissä maidoissa, piimissä, jogurteissa, juustoissa, mehuissa ja marjakeitoissa sekä neljän probiootin yhdistelmässä stressivatsaa rauhoittavissa Valio Gefilus® MAX jogurttitehojuomissa.

      • SamSametti

        koko antibioottihoidon ajan ja sitten ripulia aikana (kapseleita ja Gefilusmehua ja maitovalmisteita). Sitten sain lääkärin reseptin Precosa-hiivavalmisteelle. Sen pitäisi syrjäyttää pahat mikrobit. Epäilen, että suolistossani kasvoi hiiva. salmonellaa ja muita pahulaisia (esim. Clostridium difficileä) ei ollut. Antibiootin jälkeinen vatsaongelma kesti kaksi viikkoa.

        Itiöitä oli ulosteessa aika ajoin enemmän ja sitten välillä vähemmän. En ole saanut vielä vastausta Cryptosporidiumanalyysista. En oikein löydä kuvia hiivaitiöistä. Lienevätkö ne samaa kokoa kuin Cryptosporidium muris? Maitohappobakteerit eivät pystyneet estämään ripulointia ja itiöiden (tai kystojen) esiintymistä (mikroskoopilla katsottu).


    • Huolestunut 40+

      vaan lisää, itse olen yli 40 v ja liikun joka päivä säännollisesti kävellen 5-10 km tai hiihtäen..
      Mahatauti mulla oli ja paha! se oli norovirus kesti 4 päivää mutta flunssat ei ole kyenneet tulemaan : )
      Tietysti järkevä syöminen on myös tarpeen jotta terveys säilyy ja jaksaa painaa..
      Nuoriso sairastelee melkopaljon huonon yleiskuntonsa tähden, olen tosi huolissani että moni nuorempi on huomattavasti huonommassa kunnossa kuin tämmoinen keski-ikäinen mies!
      On mullakin tietokone ja harrastan tietotekniikkaa, mutta silti se si saa olla elämän pääasia!
      Itsestäkin pitää muistaa huolehtia..: )
      Pete

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      71
      1388
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      373
      713
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe