Onko täällä fuskun tanssijoita? Mietityttää vaan, että kuinka nopeasti olette oppineet fuskun pääpiirteittäin? Kuinka kauan kestää ja mitkä asiat vaikuttaa eniten?
Kuinka nopeasti opitte fuskun?
132
6838
Vastaukset
- seventeen!
No, ehkä siinä sellainen vartin verran meni.
- Vitsi
Haluaisin nähdä varsinkin miespuolisen henkilön joka varissa opettelee kaikki fuskuun liittyvät kuviot ja oppii vielä soveltamaan ne musiikkiin yhtenäisiksi liikesarjoiksi.
Vaikka naisen rooli onkin helpompi siinä mielessä ettei tarvitse miettiä liikesarjoja niin tuskinpa naisetkaan oppivat fuskun kuvioita vartissa.
Kyllä se kuule normaaleilta ihmisiltä (ei superihmisiltä) menee useita tunteja ohjattua opetusta ja sen jälkeen tuhottomasti tunteja itseopettelussa että kuviot tulevat automaattisesti.
Tietenkin jos riman pistää niin alas että osaa askeleet ja sillä selvä niin kyllä se vartti silloin riittää, ja varsinkin kun vetää vielä pullon viinaa niin sitähän on sen jälkeen ihan pro (ainakin omasta mielestä), näitä näkyy aina silloin tällöin lavoilla. - zöf
Vitsi kirjoitti:
Haluaisin nähdä varsinkin miespuolisen henkilön joka varissa opettelee kaikki fuskuun liittyvät kuviot ja oppii vielä soveltamaan ne musiikkiin yhtenäisiksi liikesarjoiksi.
Vaikka naisen rooli onkin helpompi siinä mielessä ettei tarvitse miettiä liikesarjoja niin tuskinpa naisetkaan oppivat fuskun kuvioita vartissa.
Kyllä se kuule normaaleilta ihmisiltä (ei superihmisiltä) menee useita tunteja ohjattua opetusta ja sen jälkeen tuhottomasti tunteja itseopettelussa että kuviot tulevat automaattisesti.
Tietenkin jos riman pistää niin alas että osaa askeleet ja sillä selvä niin kyllä se vartti silloin riittää, ja varsinkin kun vetää vielä pullon viinaa niin sitähän on sen jälkeen ihan pro (ainakin omasta mielestä), näitä näkyy aina silloin tällöin lavoilla.oli aika laaja. Vähän samanlainen kuin että pidätkö juusutosta, lainkaan huomioimatta tuhansia eri juustolajeja makuvivahteineen.
Fuskuakin on niin monenlaista ja monen muotoista lukuisine kuvioineen että kyllä siinä aikaa vierähtää kun voi valehdellen sanoa osaavansa Fuskua hyvin.
Toki kökköfuskun oppii nopeasti. - orkki
zöf kirjoitti:
oli aika laaja. Vähän samanlainen kuin että pidätkö juusutosta, lainkaan huomioimatta tuhansia eri juustolajeja makuvivahteineen.
Fuskuakin on niin monenlaista ja monen muotoista lukuisine kuvioineen että kyllä siinä aikaa vierähtää kun voi valehdellen sanoa osaavansa Fuskua hyvin.
Toki kökköfuskun oppii nopeasti.Ja sekin vaikuttaa mitä osaa ennen, jos osaa boogie-woogieta niin ns. fuskun oppii kahdessa minuutissa.
Vitsi kirjoitti:
Tietenkin jos riman pistää niin alas että osaa askeleet ja sillä selvä niin kyllä se vartti silloin riittää, ja varsinkin kun vetää vielä pullon viinaa niin sitähän on sen jälkeen ihan pro (ainakin omasta mielestä), näitä näkyy aina silloin tällöin lavoilla....ei suinkaan kysynyt, miten kauan on kestänyt oppia fusku täydellisesti tai edes kohtalaisen hyvin.
Avainsana oli pääpiirtein.
Tuolloin voitaneen ymmärtää asia siten, että riittää jo, kun perusaskelluksen lisäksi pari erilaista paikanvaihtoa ja esimerkiksi spin ovat hallussa.
Tuohon ei ainakaan sellaiselta, joka osaa ennetään foksia kohtalaisen hyvin, todellakaan kovin pitkään mene.
Itse olen ainakin saanut joskus ravintolassa opetusta pyytäneen, aiemmin fuskua tanssimattoman, tekemään nuo mainitsemani fuskun elementit muutaman tanssikappaleen aikana niitä harjoiteltuamme. Eipä siihen juuri varttia kauemmin aikaa kulunut.
Sitä on vaikeata sanoa, milloin joku tanssi on kullakin hyvin hallussa. Fuskunkin kohdalta siihen saattaa mennä joiltakin useita vuosia. Pääosa tanssia ihan oikeasti harrastavista sen kyllä oppii muutaman kurssin aikana ihan riittävän hyvin.
Tietysti ihmiset ovat kovin erilaisia, joten tanssinkin oppimisen suhteen eroja löytyy valtavasti.- Gabella
Truehum kirjoitti:
...ei suinkaan kysynyt, miten kauan on kestänyt oppia fusku täydellisesti tai edes kohtalaisen hyvin.
Tuolloin voitaneen ymmärtää asia siten, että riittää jo, kun perusaskelluksen lisäksi pari erilaista paikanvaihtoa ja esimerkiksi spin ovat hallussa.
Tuohon ei ainakaan sellaiselta, joka osaa ennetään foksia kohtalaisen hyvin, todellakaan kovin pitkään mene.
Itse olen ainakin saanut joskus ravintolassa opetusta pyytäneen, aiemmin fuskua tanssimattoman, tekemään nuo mainitsemani fuskun elementit muutaman tanssikappaleen aikana niitä harjoiteltuamme. Eipä siihen juuri varttia kauemmin aikaa kulunut.
Sitä on vaikeata sanoa, milloin joku tanssi on kullakin hyvin hallussa. Fuskunkin kohdalta siihen saattaa mennä joiltakin useita vuosia. Pääosa tanssia ihan oikeasti harrastavista sen kyllä oppii muutaman kurssin aikana ihan riittävän hyvin.
Tietysti ihmiset ovat kovin erilaisia, joten tanssinkin oppimisen suhteen eroja löytyy valtavasti.Sanotaanko että fuskun alkeet? Mitä se nyt pitääkään sisällään? mutta onko teille riittänyt yksi tunti viikossa kevätkauden? eli yhteensä n.15 tuntia?
Mitä vinkkejä antaisitte minulle, joka on käynyt pari kertaa fuskun alkeissa ja tuntuu että tökkii mutta silti on kivaa eikä halua luovuttaa. Minkäänlaista tanssikokemusta ei ole entuudestaan, joten nollasta lähdetään.
Kiitos - Kommentit
Truehum kirjoitti:
...ei suinkaan kysynyt, miten kauan on kestänyt oppia fusku täydellisesti tai edes kohtalaisen hyvin.
Tietysti ihmiset ovat kovin erilaisia, joten tanssinkin oppimisen suhteen eroja löytyy valtavasti.että oppii 15 minuutissa lannistaa täysin tavallisen tallaajan.
Voin sanoa ihan suoraan että miehenä joka ei ole koskaan tanssinut kädenalitansseja mutta hallitsen foksin ihan hyvin ei muutama kurssikerta todellakaan riitä.
Lisäksi kun itse olen tyypiltäni sellainen joka haluaa osata asiat ennenkuin lähtee esittelemään taitojaan niin aikaa menee ja paljon.
Tietenkin on niitä jotka kerran katsovat miten menee ja alkavat tanssimaan mutta epäilen että niitä ihmisiä ei ole kuin muutama prosentti tanssikansasta ja muutama promille koko väestöstä.
Jos mulle olisi sanottu fuskun tuntien alussa että tämän oppii vartissa niin olisin parin tunnin jälkeen heittänyt jo kintaat nurkkaan ettei tästä tule mitään. Nytkin taitoa on sitä luokkaa että tanssin foksia ja saatan tehdä kuvion pari fuskua ja siirryn taasen foksiin.
Ei lannisteta uusia tanssin alkutaipaleella vaan kerrotaan heille ihan oikeasti miten kauan menee että hallitsee tanssin, on mielekkäämpää opetella kun tietää ettei asioita opi noin vain.
Niin ja aika hassun näköistä on fuskun perusaskeleilla taaplata edes takaisin tehden yhtä tai kahta kuviota, missä menee raja milloin osaa jonkun tanssin (varmaan ikuisuuskysymys). - Kädenalifoksaaja
orkki kirjoitti:
Ja sekin vaikuttaa mitä osaa ennen, jos osaa boogie-woogieta niin ns. fuskun oppii kahdessa minuutissa.
Eihän fusku foksista eroa. Viennit ja seuraamiset kulkee vain hiukan eri tavalla. Hyvä foksaaja seuraa fuskun vientiä luonnostaan, mutta mieheltä vaatii hiukan enemmän.
- Vinkkiä
Gabella kirjoitti:
Sanotaanko että fuskun alkeet? Mitä se nyt pitääkään sisällään? mutta onko teille riittänyt yksi tunti viikossa kevätkauden? eli yhteensä n.15 tuntia?
Mitä vinkkejä antaisitte minulle, joka on käynyt pari kertaa fuskun alkeissa ja tuntuu että tökkii mutta silti on kivaa eikä halua luovuttaa. Minkäänlaista tanssikokemusta ei ole entuudestaan, joten nollasta lähdetään.
KiitosTuossa kommentoinkin nuita kirjoituksia jotka kehuvat vartin riittävän.
Kerroit ettet ole aiemmin tanssinut joten sulla on paljon työtä edessä, ei kukaan joka lähtee oikeasti nollilta opi tanssimaan muutamassa tunnissa.
Mulle ainakin jäi epäselväksi oletko mies vai nainen (veikkaisin naista).
Miehen rooli on isompi kun ajatellaan tanssin sujuvuutta, pitää miettiä kuviot ja sovittaa ne musiikkiin ja vielä ohjata daamia että daami titää minne mennä, tähän kun lisää vielä daamin joka haluaa mennä itse oman pään mukaan niin siinä on sitä haastetta.
Mutta älä lannistu, kun nollista aloittaa niin vuosi menee että vilahtaa ennenkuin alkaa tuntua siltä että osaa homman. - Jiveäkin veivannut
Gabella kirjoitti:
Sanotaanko että fuskun alkeet? Mitä se nyt pitääkään sisällään? mutta onko teille riittänyt yksi tunti viikossa kevätkauden? eli yhteensä n.15 tuntia?
KiitosTuo oli hyvä selvennys, että nollasta lähdetään. Silloin yksi kevätkausi saattaa olla hyvä arvio.
Kuten edellä todettiin, niin fusku on foksin sukulaistanssi. Kannattaa opetella myös foksi samalla kertaa, koska foksissa ja fuskussa on todella paljon yhteisiä piirteitä, vaikka ne aloittelijan silmin saattavat näyttää olevan aivan eri planeetalta.
Jos joku osaa jiveä kohtalaisen hyvin, mutta ei jostain syystä koskaan ole tanssinut fuskua, niin kyllä sellainen henkilö todella voi oppia fuskun varttitunnissa. Tätä aloittaja ei kuitenkaan tarkoittanut. - Utelias mies
Truehum kirjoitti:
Tietysti ihmiset ovat kovin erilaisia, joten tanssinkin oppimisen suhteen eroja löytyy valtavasti.kertoa, kuinka kauan sinulla meni oppia fusku niin hyvin, että voit sanoa osaavasi sitä.
Utelias mies kirjoitti:
kertoa, kuinka kauan sinulla meni oppia fusku niin hyvin, että voit sanoa osaavasi sitä.
...hyvin, missä tarkoituksessa tämä kysymys on esitetty, mutta vastaan ikäänkuin sen olisi tehnyt joku tanssin harrastaja (alamittaiset toki tulevat kommentoimaan,mutta vajaalla virralla käyviltä ei pidäkään odottaa samaa kuin niiltä, joiden akut ovat täydessä latauksessa).
Suoraa vastausta on tuohon mahdotonta antaa, sillä fusku on tullut ikäänkuin hiljaa hiipien mukaan tanssiharrastuksen myötä. Koska aloitin vuonna 1994 LaTaUs:n lattarikurssilla, jota täydensin myöhemmin lattarileirillä Pohjan opistolla ja osallistuin muutaman kerran muutenkin kilpatanssitreeneihin, oli jive tietysti se ka-tanssi, jolla siihen sopivaa musiikkia lavoillakin tanssittiin.
Omien seurojen treeneissä tuli joskus vuosituhannen lopulla mukaan nopeimpien kappaleiden kohdalla se, että opettajat helpottivat niiden osallistumista, jotka eivät jivellä mukana pysyneet. Antoivat luvan jättää chasset pois ja näyttivät, miten asia hoituu foksin askelluksella (siis jo fuskua, vaikka niin ei vielä sitä nimitetykään). Harjoituksissa ja muuallakin käytin minäkin tuota mahdollisuutta silloin, kun parin motoriikka tai muuten taito ei jiveen yltänyt.
1998 syksyllä jo tuli sitten bw mukaan, ja sen merkeissä sekä treenit että leirit paljolti menivät tälle vuosituhannelle tullessa, joten jive jäi vähitellen sivuosaan.
Varsinaisesti fuskua tuli opeteltua ensi kerran vasta 2001 tammikuussa Vesilahdella Aaltosten leirillä. Myös lavarien fuskuleiri Kuusankoskella keväällä 2003 ja saman vuoden syksyllä Mäntyharjulla tuottivat tietysti tulosta. Taisi jossakin määrin myös SUSEL:n suurleirillä tulla fuskua opetelluksi. Tanssikkaan jakamaa fuskuopetusta kävin saamassa Kouvolassa 2004 syksyllä. Uudelleen Aaltostenkin fuskuopetusta tuli saaduksi vielä 2005 joulukuussa Auran leirillä. Muuten on vain joitakin irtotunteja osunut kohdalle satunnaisesti.
Jossakin kohdin siis tuota jaksoa, 1994-2005 on fusku tietysti ruvennut sujumaan riittävän hyvin. Veikkaisin, että tämän vuosituhannen ensimmäisinä vuosina se jo kulki....se jo heti ensimmäiseltä himmein valoin ajavalta kommentti tulikin, kuten viestissäni kerroin tapahtuvan.
Mitähän jos yrittäisit joskus kirjoittaa jotakin tanssiaiheista.
Tässä säikeessä on kysymys fuskun oppimisesta. Sen havaitseminen tietysti edellyttää huomattavasti kehittyneempää lukutaitoa kuin sinulla on.Gabella kirjoitti:
Kiitos> Sanotaanko että fuskun alkeet? Mitä se nyt pitääkään sisällään? mutta onko teille riittänyt yksi tunti
> viikossa kevätkauden? eli yhteensä n.15 tuntia?
> Mitä vinkkejä antaisitte minulle, joka on käynyt pari kertaa fuskun alkeissa ja tuntuu että tökkii
> mutta silti on kivaa eikä halua luovuttaa. Minkäänlaista tanssikokemusta ei ole entuudestaan,
> joten nollasta lähdetään.
Kerran viikossa treenaamalla vain harva nollasta aloittava mies oppii tanssimaan. Harjoittele ja tanssi 2-3 kertaa viikossa, niin oppiminen nopeutuu reilusti. Lajeja voit vaihdella, ei kaiken tarvitse olla fuskua. Lavoille kannattaa lähteä tanssimaan, siellä tulee sitten rutiinia.- heti159
heti
- Aiotko oppia
Gabella kirjoitti:
KiitosVinkkinä totean että kuuntele tanssityyli musiikia jatkuvasti sekä että liiku sen mukaan niin kehosi tottuu ns: kuulemaan mitä sinä kuulet. Se on suurin este tökkiessä...
Sitä ei tee tunnit eikä minuutit vaan kehohermotuksen sisäsitäminen. - Vitsikäski
Vitsi kirjoitti:
Tietenkin jos riman pistää niin alas että osaa askeleet ja sillä selvä niin kyllä se vartti silloin riittää, ja varsinkin kun vetää vielä pullon viinaa niin sitähän on sen jälkeen ihan pro (ainakin omasta mielestä), näitä näkyy aina silloin tällöin lavoilla.No joo.Olet oikeassa, jos opettelee "kaikki fuskuun liittyvät kuviot"niin
kyllähän siihen sitten yli puoli tuntia helposti aikaa tuhraantuu.
Mutta perusaskel ja 5-6 kivaa kuviota joilla saa jo aika näyttävän fuskun aikaiseksi etenkin jos baunssaa voimakkaasti askeleen ja irrottelee lattareita matkivasti käsiliikkeet. Niin sellaisen oppii kyllä noin vartissa.
- Eläkeläisohjaaja
Eläkeläisten fuskukursseja kun olen ohjannut, niin aika moni daami on oppinut fuskun suoraan foksin kylkiäisenä ilman mitään sen kummempaa fuskuharjoittelua. Näyttäisikin siltä, että fuskun tanssiminen on ensisijaisesti kiinni miehen vientitaidosta, ja hyvään vientiin varsin moni daami oppii fuskun hyvinkin nopeasti.
Yllättävän monet eläkeläiset ovat tanssineet "yhdistelmätanssia" eli foksia lisättynä kädenalikuvoioin. Tätä tanssitapaa oli käytössä yleisesti 40-luvulta ja aikaisemminkin, mutta laantui 60-luvulla. Yhdistelmätanssista muodostui "oikea fusku", kun sitä tanssittiin ainoastaan kädenalikuvioin, jättämällä siitä suljetun otteen osiot pois. Näin foksista muodostui kädenalifoksi eli fusku. Tämä selittänee sen miksi monet eläkeläisdaamit oppivat fuskun käytännössä ensiyrittämällä - toki monet nuoremmtkin hyvät foksidaamit.- viejän armoilla
ja on täysin samaa mieltä kanssasi,että viejästä se riippuu,eli jos on hyvä viejä niin heikommillakin tanssitaidoilla varustettu daami osaa tanssia ja se tuntuu helpolta.Itse asian kokenut.
- Gabella
Joo, en aiokaan lannistua, mutta en laita tavotteitakaan liian korkealle, eli etenen rauhassa. Kaikkein vaikeinta fuskussa on omasta mielestäni liikkeiden soveltaminen eri parien kanssa(itse siis olen nainen). Kaikki miehet ovat erilaisia viejiä ja eritasoilla. Toiset taas tuntuvat, että he ovat ihan väärässä lajissa, eli he tekevät liikkeitä erilailla kuin miten ohjaajat näyttävät. Ehkä parinvaihto tuo lisää haastetta fuskuun, ainakin itse koen niin. Myös parin asenne vaikuttaa suuresti. Jos toinen on kärsimätön, kun itse mokaa, niin alkaa kiinnostus koko lajiin hiipua. Onneksi miehistä on kuitenkin moneksi, eikä kaikki kurssilaiset ole asennevikaisia. Olen yrittänyt kotonakin liikuskella vähän fuskun tahtiin, että askelkuviot jäisivät päähän. Onko mitään muita ehdotuksia, millä kannattaisi harjoitella tanssituntien lisäksi??
- Gabella
Että tunnen aina itse syyllisyyttä siitä, jos mies vie "väärin" mutta itse luulee vievänsä oikein, niin homma kaatuu jotenkin aina naisen niskaan, eli nainen tekisi väärin. Onko muilla tällaista kokemusta?
- Humppaukko
"Onko mitään muita ehdotuksia, millä kannattaisi harjoitella tanssituntien lisäksi??"
Mene lavatansseihin. Fusku on nykyään lavojen yleistanssi foksin ja buggin ohella. Lavalla ne taidot oikeasti kehittyvät. Tunneilla oppii vain perustan. - Gabella
Humppaukko kirjoitti:
"Onko mitään muita ehdotuksia, millä kannattaisi harjoitella tanssituntien lisäksi??"
Mene lavatansseihin. Fusku on nykyään lavojen yleistanssi foksin ja buggin ohella. Lavalla ne taidot oikeasti kehittyvät. Tunneilla oppii vain perustan.Voiko lavoille mennä siinä kunnossa, että on kaksi tuntia fuskua alla? Pitääkö minun huomauttaa siitä hakijalle;) Haluaisin mennä lavoille vasta kun olen käynyt ainakin alkeet, eli ehkä kesällä sitten...
- Mieheltä
Gabella kirjoitti:
Että tunnen aina itse syyllisyyttä siitä, jos mies vie "väärin" mutta itse luulee vievänsä oikein, niin homma kaatuu jotenkin aina naisen niskaan, eli nainen tekisi väärin. Onko muilla tällaista kokemusta?
Ota todelakin heti alusta se asenne että mies vie ja sinä tyydyt siihen vientiin, olen taistellut aika kauan daamin kanssa jolla on eri asenne eli hän vie ja minun pitää seurata. Hommasta ei oikein tule mitään.
Eli vaikka mies vie väärin niin seuraa, tiedän että joku älähtää mutta jos opit alussa korjaamaan miehen virheitä niin se voi todellakin jäädä päälle ja alat sitten joka tilanteessa ohjaamaan miestä omien mieltymyksien mukaan.
Niikuin tuossa aiemmin kerroin mieheltä vaaditaan vähän enemmän ja ehkä aloiottelevalla miehellä on sitä epävarmuutta mukana ja kuviot vähän hakemisessa niin siitä huolimatta täytyy antaa sen miehen viedä.
Kuten oma tanssinopettaja sanoi daamilleni kun hän ihmetteli mitä pitää tehdä kun ohjausta ei kuulu, opettaja sanoi että otat perusaskeleita niin kauan että toisin ohjataa (vaikka mies lähtisi kahville niin jatkat perusaskeleita siinä odotellessa (vitsinä)). - Smooth style
Niitä fuskutyylejä on "laidasta laitaan" ja vienti vaihtelee hyvinkin runsaasti tyylin mukaan. 90-luvun alussa fusku vakioitui tiukasti foksimusiikkiin sidotuksi tanssiksi ja kaiken lisäksi se tyyli ei toiminut, kuin tietyn tyyppiseen foksimusiikkiin.
Nykyisin osa ohjaajista opettaa fuskun ilman tarkkaa iskuille baunssausta ja se baunssi tulee mukaan luonnostaan jos musiikki sitä tukee. Se 90-luvun nytkytysbaunssi oli aika voimakkaasti musiikkiin tanssimista rajoittava tekijä. Nykyisin yleistynyt tavallinen foksin jousto on fuskuun paljon joustavampi tapa tanssia kuin se konemainen nytkyttäminen - ja se foksin joustolla tanssiminen on lisäksi paljon kauniimman näköistä. Foksin jousto antaa myös hyvän pohjan tanssia fuskua swing-musiikkiin, vaikkakin parillisille iskuille painottaminen eroaa selvästi perusfoksista - mutta on niitä suffle ja back-beat -rytmisiä foksejakin runsaasti.
Viimeaikoina on myös fuskuun yleistynyt voimakas "smooth" tyyli, ja se eroaa oleellisesti vienniltään perinteisemmästä fuskutyylistä. Smooth tyyli on vanha tanssityyli, mutta se näyttää nyt vasta tekevän uudelleen tuloaan suuremmassa mittakaavassa. On jo ohjaajia joiden perustyyli on smoothia. - noviisiii
Gabella kirjoitti:
Voiko lavoille mennä siinä kunnossa, että on kaksi tuntia fuskua alla? Pitääkö minun huomauttaa siitä hakijalle;) Haluaisin mennä lavoille vasta kun olen käynyt ainakin alkeet, eli ehkä kesällä sitten...
Samaa olen aloittelijana miettinyt, onko hakijalle kohteliasta kertoa jo ennen tanssia että harjoittelun alussa ollaan ja taidot on surkeat? Tuntuu hirveän vaikealta lähteä lavalle pelkän alkeiskurssin jälkeen ettei osaamattomuudellaan pilaisi kokeneiden tanssijoiden iltaa. Jossain määrin arveluttaa sekin että tanssikansa vaikuttaa olevan sisäänlämpeävä piiri, johon ulkopuolisen vaikea päästä mukaan?
- Gabella
noviisiii kirjoitti:
Samaa olen aloittelijana miettinyt, onko hakijalle kohteliasta kertoa jo ennen tanssia että harjoittelun alussa ollaan ja taidot on surkeat? Tuntuu hirveän vaikealta lähteä lavalle pelkän alkeiskurssin jälkeen ettei osaamattomuudellaan pilaisi kokeneiden tanssijoiden iltaa. Jossain määrin arveluttaa sekin että tanssikansa vaikuttaa olevan sisäänlämpeävä piiri, johon ulkopuolisen vaikea päästä mukaan?
Vaikka en lavoilla ole ikinä käynytkään, niin en usko että siellä ollaan "sisäsiittoisia". Se olisi jo aika röyhkeää. Uusia tanssijoita kasvaa kuin sieniä sateella, uskon että siellä on paljon myös sellaisia jotka ovat ensimmäistä kertaa. Voipi kuitenkin olla että monet aloittelijat ottavat parin mukanaan lavalle. Itse aion ainakin olla rehellinen ja kertoa hakijalle että missä mennään, nolompaa se olisi kun kesken tanssin pitäisi alkaa selittelemään mitä osaa ja mitä ei. Tuskin ne kaikki hakijatkaan mitään priimuksia on. Ei kannata maalata piruja seinille. Sitten rohkeus lähteä lavoille voi sammua entisestään.
- Humppaukko
Gabella kirjoitti:
Voiko lavoille mennä siinä kunnossa, että on kaksi tuntia fuskua alla? Pitääkö minun huomauttaa siitä hakijalle;) Haluaisin mennä lavoille vasta kun olen käynyt ainakin alkeet, eli ehkä kesällä sitten...
Voi toki mennä. Itse menin harjoittelemaan fuskua lavalle yhden viikonloppukurssin jälkeen. Pohjalla oli kylläkin foksin tanssimista useiden kuukausien ajalta. Tanssitin aluksi vain samalla kurssilla olleita naisia, jotka tiesivät alkeellisen tasoni. Voisit kysellä käyvätkö kurssilla olevat miehet jossakin lavalla ja mennä samoihin tansseihin. Kurssilta tutut miehet varmaan tanssittavat sinua mielellään.
Parhaiten tanssimisessa kehittyy, kun sitä tekee paljon. Kursseistakin saa parhaimman hyödyn, kun harjoittelee kurssikertojen välissä lavalla. - tantantanssimaan
Gabella kirjoitti:
Vaikka en lavoilla ole ikinä käynytkään, niin en usko että siellä ollaan "sisäsiittoisia". Se olisi jo aika röyhkeää. Uusia tanssijoita kasvaa kuin sieniä sateella, uskon että siellä on paljon myös sellaisia jotka ovat ensimmäistä kertaa. Voipi kuitenkin olla että monet aloittelijat ottavat parin mukanaan lavalle. Itse aion ainakin olla rehellinen ja kertoa hakijalle että missä mennään, nolompaa se olisi kun kesken tanssin pitäisi alkaa selittelemään mitä osaa ja mitä ei. Tuskin ne kaikki hakijatkaan mitään priimuksia on. Ei kannata maalata piruja seinille. Sitten rohkeus lähteä lavoille voi sammua entisestään.
mukavaa ja haastavaa on tuo fusku. Haastavaksi sen tekee sen jo fuskua jotenkin osaavalle se että kaikki (naiset) joita tanssitaa voivat olla aivan eri kurssin käyneitä, ja jokaisessa tanssikoulussa tai kurssilla opetetaan hieman eri tavalla, pitää löytää vain se yhteinen tyyli. Jos on vakipari, tietää nainen jo heti mitä miehellä on mielessä, mutta siinä se viehätys onkin, voi kuitenkin tehdä hieman yllättävän kuviosarjan, aikansa kun on fuskaillut alkaa tekemään joitakin kokeiluja, toiset onnistuu, toise taas ei, mutta aina on mukavaa. Kannattaa lähteä rohkeasti tanssilavoille, kyllä siellä ymmärrystä riittää.
- Vanha Jive
Fuskua on opetettu eri tyyleillä. Vanha jive on 90-luvun fuskua edeltävä tanssi. 90-luvulla opetus muuttui lähes täydellisesti swingisestä tyylistä iskuille baunssaavaan tyyliin. 90-luvun tyyli oli aika sidottrua tietyntyyppiseen musiikkiin ja suuri osa fokseista ei sopinut siihen tyyliin ja tekniikkaan. 90-luvun lopulla tyyli palasi takaisin joustavampaan ja eri foksityyleihin sopivaan fuskuun eli vanhaan joustavaan jiveen. Monia 90-luvun iskuille rytkyttävän tyylin daameilla voi olla ongelmia seurata nykyistä joustavampaa eri musiikkilajeihin soveltuvaa fuskua. Samoin monilla miehillä voi olla vastaavia ongelmia jos se rytkyttävä fusku on muodostunut rutiiniksi. Kokonaisuutena kuitenkin erittäin hyvin 90-luvun tyylistä on päästy irti.
- ...
Itsellä myös vasta muutama fusku-tunti takana ja se on nyt harjoiteltu ja muut tanssit odottaa,ja kyl tuntuu ettei kuviot jää mieleen, toki viejästä riippuu aika paljon, yksi mies kurssilla vei niin hyvin, että tunsin jopa osaavani ja miten nautinkaan silloin tanssimisesta:))
Ei minullakaan kummoiset tanssitaidot olleet, kun lähdin kurssille, enkä näillä taidoilla ainakaan fuskua lähtis lavalla tanssimaan...- Vain askelia
Jos yrittää tanssia jonkin opetetun kuviosarjan mukaan niin pieleen menee. Käytännössä aina joutuu ottamaan huomioon muut tanssijat ja oikeaoppinen kuvioiden tanssiminen johtaa auttamattomasti törmäyksiin. Tanssiin onkin kehittynyt koulukunta mikä hylkää kuvoiden tanssimisen muutamissa tansseissa lähes täysin. Fuskussakin riittää muutama askellukseen liittyvä ja kädenalitussuuntiin liittyvä perusperiaate ja se FUSKU on siinä - se on vain vientiä ja seuraamista ja kaikkia kuvioita voi muokata näiden perusperiaatteiden mukaan tanssitilaan sopiviksi ja omien mieltymysten mukaisiksi.
- fopsia
Fuskuakin on mentävä julkisesti tanssimaan heti kun vähänkin osaa, se vähentää rimakauhua kummasti.
Ei ketään kiinnosta miten huonosti joku tanssii, jos tuntee olevansa epävarma niin siitä voi sanoa parille joka osaa sitten suhtautua asiaan. Joskus ei tiedä onko joku hyvä vai huono tanssija kun hän vain katsoo muualle ja vastaa huonosti vientiin. Tiedän tapauksia jossa tyttö seuraa tahallaan huonosti sillä perusteella koska viejä ei osaa viedä, se on ihan tarpeetonta ylimielisyyttä, yleisissä tansseissa tuntemattoman kanssa
on ihan järkevää auttaa aloittelijaa.
Minäkin menin ensimmäisiä kertoja lavalle tanssimatta yhtään mitään etukäteen. - Haastavampaa.
fopsia kirjoitti:
Fuskuakin on mentävä julkisesti tanssimaan heti kun vähänkin osaa, se vähentää rimakauhua kummasti.
Ei ketään kiinnosta miten huonosti joku tanssii, jos tuntee olevansa epävarma niin siitä voi sanoa parille joka osaa sitten suhtautua asiaan. Joskus ei tiedä onko joku hyvä vai huono tanssija kun hän vain katsoo muualle ja vastaa huonosti vientiin. Tiedän tapauksia jossa tyttö seuraa tahallaan huonosti sillä perusteella koska viejä ei osaa viedä, se on ihan tarpeetonta ylimielisyyttä, yleisissä tansseissa tuntemattoman kanssa
on ihan järkevää auttaa aloittelijaa.
Minäkin menin ensimmäisiä kertoja lavalle tanssimatta yhtään mitään etukäteen.Itse en lähde lavalle pelleilemään jollen osaa tarpeeksi hyvin jotakin tanssilajia, esim. fusku on mulla täysin alkeissa vaikka kävin vuosi sitten pari kertaa alkeita tahkoamassa.
Näyttää holmöltä kun tahkoaa sitä perusliikesarjaa ja siinä miettii että mitenkäs se nyt meni se seuraava liikesarja ja milläs kädellä se liike nyt lähtikään, daami tuskastuu kun on paljon sitä perustahkoamista eestaas.
Sitten vielä lavalla pitäisi näyttää taitoja että onnistuisi haussa hyvin, on pikkaisen ristiriitaa.
Kyllä minä sitten joskus jos opin yleensäkkään fuskun kuviot niin voin kokeilla mutta siihen asti menen foksilla ja jonkun kuvion teen fuskua ja sitten taasen kiireen vilkkaa takaisin foksiin.
En tykkää olla pelle ja muiden jaloissa. - fopsia
Haastavampaa. kirjoitti:
Itse en lähde lavalle pelleilemään jollen osaa tarpeeksi hyvin jotakin tanssilajia, esim. fusku on mulla täysin alkeissa vaikka kävin vuosi sitten pari kertaa alkeita tahkoamassa.
Näyttää holmöltä kun tahkoaa sitä perusliikesarjaa ja siinä miettii että mitenkäs se nyt meni se seuraava liikesarja ja milläs kädellä se liike nyt lähtikään, daami tuskastuu kun on paljon sitä perustahkoamista eestaas.
Sitten vielä lavalla pitäisi näyttää taitoja että onnistuisi haussa hyvin, on pikkaisen ristiriitaa.
Kyllä minä sitten joskus jos opin yleensäkkään fuskun kuviot niin voin kokeilla mutta siihen asti menen foksilla ja jonkun kuvion teen fuskua ja sitten taasen kiireen vilkkaa takaisin foksiin.
En tykkää olla pelle ja muiden jaloissa.No mieshän minäkin olen.
Voihan siellä etelässä ihmiset tuskastua vapaa-ajallaan, mutta rentoutukaa hei. Jokaista aloittelevaa
kohti löytyy aina aloittelija menemään helppoja eikä tarvitse sinunkaan yrittää spesiaalijuttuja, aloittelija
ei vaadi sinulta enempää kuin osaat. Perustanssi on kaiken perusta ja siihen tulee itsestään lisää sitten kun pitkästyy. Kokeneemmallekin on joskus paljon mukavampi mennä perusjuttuja kuin loputtomia kiireisiä häkkyröitä. Hyvään tanssiin ei todellakaan tarvitse enempää kuin pari kuviota ja hyvä kontakti vastapuoleen, henkinen ja fyysinen. Usko vaan, että tansimaan oppii vain tanssimalla, on olemassa paljon
koulussa kieliä opiskelleita jotka eivät uskalla puhua mitään vierasta kieltä. - jonkin verran
fopsia kirjoitti:
No mieshän minäkin olen.
Voihan siellä etelässä ihmiset tuskastua vapaa-ajallaan, mutta rentoutukaa hei. Jokaista aloittelevaa
kohti löytyy aina aloittelija menemään helppoja eikä tarvitse sinunkaan yrittää spesiaalijuttuja, aloittelija
ei vaadi sinulta enempää kuin osaat. Perustanssi on kaiken perusta ja siihen tulee itsestään lisää sitten kun pitkästyy. Kokeneemmallekin on joskus paljon mukavampi mennä perusjuttuja kuin loputtomia kiireisiä häkkyröitä. Hyvään tanssiin ei todellakaan tarvitse enempää kuin pari kuviota ja hyvä kontakti vastapuoleen, henkinen ja fyysinen. Usko vaan, että tansimaan oppii vain tanssimalla, on olemassa paljon
koulussa kieliä opiskelleita jotka eivät uskalla puhua mitään vierasta kieltä.Otit vertailukohdaksi vieraat kielet.
Voin kertoa ihan omakohtaisesta kokemuksesta (tämä on minun tapa oppia).
Muutin ruotsiin lähes ummikkona, opin ruotsin kielen seuraavalla tavalla: kuuntelin ruotsalaisten puhetta ja kun sana tuli tutuksi (ymmärsin mitä se tarkoitti) luin jostakin sen kirjoitettuna ja opettelin ääntämään sen itselle sopivalla tavalla. Tällä tavalla opin puhumaan ruotsia siten että puheestani pystyttiin päättelemään asuinpaikkani. Toinen tapa oli (mitä aika monet käyttävät) on apinoida ja matkia mitä muut puhuvat, no tuloksena ei ollut mitään kaunista ruotsia vähän niinkuin kirveellä veistetty.
Suomessa annettava kielten opetus on tuota ulkoaopettelua ja matkimista jossa ei opita oikeasti puhumaan vierailla kielillä.
Sama on mulla tanssin opettelussa, en vain voi kopioida jonkun liikkeitä ja tosta noin vain lähteä tekemään samoja liikesarjoja, minun tarvitsen tieää mitä tehdä, milloin tehdä ja miksi tehdä.
Tietenkin voisisin opetella fuskussa tietyt vakiokuviot ulkoa ja tanssia aina sillä kuviolla mutta onko se oikeaa tanssimista, ei se ainaskaan tule sydämmestä eikä sovi minulle.
Maailma on pullollaan ihmisiä jotka vain tekevät asioita ilman että tietävät miksi, milloin ja mitenkä, he vain tekevät ulkoa opittuja asioita, pärjäähän sellaisellakin taidolla joten kuten.
Onko tanssin osaaminen sitä että osaa toistaa tiettyjä kuvioita vai sitä että tietää milloin, miksi ja miten. Uskallan väittää että nollista aloittelevalla menee aikaa ja niitä oikopolkuja ei kannata käyttää.
Niin ja olen käynyt muutaman kerran eteläsuomessa tanssimassa.
- Vanha Laahustaja
En fuskua edes opetellut, se alkoi kulkemaan vähän niin kuin vahingossa. Joskus en fuskua edes sietänyt sen korostetun pomppivan baunssin takia. Kun fusku kehittyi enemmän tanssilliseen suuntaan, niin päätin kokeilla ja siitä se alkoi. Nykyisin fusku on suosikkitanssi, syystäkin - koska se sallii melkoisia kikkailuja ja askeleita, ja siinä ei ole pelkoa rytmin sekoamisesta.
- kokemusta on
miehet pääsee helpolla,kunhan vain jalkaa toisen viereen vähän siirrellään,naista pyöritetään kuin räsynukkea.Taitava viejä tanssii itsekkin ja nainen kokee tanssivansa,eikä vain pyri päättömästi kuin hyrrä.
- Reilu liikkuminen
kokemusta on kirjoitti:
miehet pääsee helpolla,kunhan vain jalkaa toisen viereen vähän siirrellään,naista pyöritetään kuin räsynukkea.Taitava viejä tanssii itsekkin ja nainen kokee tanssivansa,eikä vain pyri päättömästi kuin hyrrä.
Usein alkeiden opettelussa rajoitetaan miehen liikkumista siksi että miehelle jäisi enemmän "energiaa vientiin". Rajoitetussa liikkumisessa pienet virheet eivät juurikaan vaikuta tanssin kulkuun ja vientiin voi keskittyä tehokkaammin. Monille tämä minimaalinen liikkuminen vakiintuu tanssitavaksi, vaikka se ei olekaan tarkoitus. On myös vaikuttamassa koulukunta, minkä perustana on miehen minimalisoitu liikkuminen.
Minimaalisessa miehen liikkumisessa on myös omat vaikeutensa, ja ei se aina ole kovin helppoa. Reilu liikkuminen kun antaa kuitenkin myös vientiin vahvemman tuen kuin liikkumisen minimalisointi. Oikeastaan vain alkeiden opettelussa miehen minimalisoitu liikkuminen helpottaa vientiin keskittymistä, mutta kun tanssi muuttuu vaativammaksi, niin silloin reilu liikkuminen helpottaa tanssimista ja myös vientiä. - Perusjäykkä
Jäykkää peruskaavaako pitäisi olla niin kuin aloittelijoilla?
Niinhän kokoneiden tanssi usein NÄYTTÄÄ että ei ole tietoakaan perusaskeleesta. Näin pitääkin olla, mitä hyötyä olisi opetella jotain variaatioita jos niitä ei käytä, ja fuskuun näitä erilaisia variaatioita riittää niin että eipä juuri perusaskelta tanssia tuntematon huomaa, vaikka lähes kaikki on kuitenkin perusasleleen rytmin sovellusta, usein TAPpeja ja hidastuksia. Joku harva 8-count askelsarja opetellaan jo alkeiskursseilla, mutta pääosa kulkee 6-count rytmillä, eli perusrytmillä. Eikä "humppiksen" ja ei muidenkaan taitavien tanssijoiden tanssiminen tästä perusrytmistä poikkea, vaikka ei olekaan sidoksissa jäykkään perusaskelkaavaan. - Hohhoijaa teitä
No on se nyt kumma, että pitää sen yhden ainoan kisan tuloksiin takertua. Siitä on kuitenkin vuosia aikaa. Ei se kerro mitään henkilön taidoista. Enemmän tuon tuloslistan esiin kaivaminen kertoo sen kaivajan henkisestä tasosta.
Hohhoijaa teitä kirjoitti:
No on se nyt kumma, että pitää sen yhden ainoan kisan tuloksiin takertua. Siitä on kuitenkin vuosia aikaa. Ei se kerro mitään henkilön taidoista. Enemmän tuon tuloslistan esiin kaivaminen kertoo sen kaivajan henkisestä tasosta.
Mistähän mahtaa johtua, että nämä eivät tule tähänkään, nimenomaan fuskua käsittelevään, keskusteluun ottaneeksi esille samasta lähteestä juuri tuossa samassa tilaisuudessa (Äänekoski 2004) pidettyjen fuskun SM-kisojen tuloksia?
Siinä lajissa nimittäin olimme kyllä vielä B-finaalissa mukana saavutettuamme C-finaalissa kakkossijan (siinä osuudessa oli vielä 9 paria mukana):
135 Mustamäki Tapani Mustamäki Tuula 4 1 1 2 3 11 1
141 Liipola Heikki Juntto-Soranko Ritva 1 2 4 8 2 17 2
...
Sen myös visusti jättävät mainitsematta, että tuo lavacup, jonka foksi tuossa oli kyseessä, on koko vuoden mittainen (12 lajia), joten yhteen ainoaan kisaan osallistumalla ei kukaan voisi kummoistakaan sijoitusta siinä saada.
Koska noilla kateellisilla ei itsellään ole minkäänlaista lavakokemusta, eivät osaa sitäkään ymmärtää, ettei harjoittelematta ja lajin vaatimuksiin tutustumatta voi juuri menestyä. Me emme todellakaan noihin kisoihin tehneet kumpaakaan. Kuten olen sanonut, ei minulla ollut mitään tarvetta niihin osallistua. En harrasta tanssia kilpaillakseni. Siksi juuri lopetin v 1995 heti ensimmäisen vuoden jälkeen kilpaseurassa ja siirryin lavatanssin puolelle.- selityksen makua
harrastukseni,ollut jo vuosikausia,eli pieleen meni veikkauksesi tanssimattomuudestani.Olet jotenkin hyvin lapsellisen oloinen,kun heti pillastut kysymystäni ja alat nimittelemään idiootiksi.Kilpailuihin osallistumattomuus ei ratkaise pärjäämistä,vaan oliko sinulla itselläsi tunne ettet pärjää kilpailussa ,ja siksi et osallistunutkaan.
- kisaajalle
Truehum kirjoitti:
Mistähän mahtaa johtua, että nämä eivät tule tähänkään, nimenomaan fuskua käsittelevään, keskusteluun ottaneeksi esille samasta lähteestä juuri tuossa samassa tilaisuudessa (Äänekoski 2004) pidettyjen fuskun SM-kisojen tuloksia?
Siinä lajissa nimittäin olimme kyllä vielä B-finaalissa mukana saavutettuamme C-finaalissa kakkossijan (siinä osuudessa oli vielä 9 paria mukana):
135 Mustamäki Tapani Mustamäki Tuula 4 1 1 2 3 11 1
141 Liipola Heikki Juntto-Soranko Ritva 1 2 4 8 2 17 2
...
Sen myös visusti jättävät mainitsematta, että tuo lavacup, jonka foksi tuossa oli kyseessä, on koko vuoden mittainen (12 lajia), joten yhteen ainoaan kisaan osallistumalla ei kukaan voisi kummoistakaan sijoitusta siinä saada.
Koska noilla kateellisilla ei itsellään ole minkäänlaista lavakokemusta, eivät osaa sitäkään ymmärtää, ettei harjoittelematta ja lajin vaatimuksiin tutustumatta voi juuri menestyä. Me emme todellakaan noihin kisoihin tehneet kumpaakaan. Kuten olen sanonut, ei minulla ollut mitään tarvetta niihin osallistua. En harrasta tanssia kilpaillakseni. Siksi juuri lopetin v 1995 heti ensimmäisen vuoden jälkeen kilpaseurassa ja siirryin lavatanssin puolelle."En harrasta tanssia kilpaillakseni. Siksi juuri lopetin v 1995 heti ensimmäisen vuoden jälkeen kilpaseurassa ja siirryin lavatanssin puolelle. "
1995 lopetit kilpaseurassa ja harjoiteltuasi yhdeksän vuotta menit 2004 lavatanssikisaan.
Milloin huomaat ettei tästä lavatanssistakaan tule mitään ja siirryt tanhuajiin. - SLURPS.
En osallistunut kilpailuihin, joten mitenkähän olisin voinut pärjätä? En ollut lajia valinnut omasta tahdostani, vaan silloisen tyttöystäväni toivomuksesta.
...harrastan tanssimista sen tuottaman mielihyvän vuoksi
Osallistuin kisoihin, joihin sitten en osallistunutkaan, toisen henkilön toivomuksesta, ja sain siitä
tanssista mielihyvää selityksen makua kirjoitti:
harrastukseni,ollut jo vuosikausia,eli pieleen meni veikkauksesi tanssimattomuudestani.Olet jotenkin hyvin lapsellisen oloinen,kun heti pillastut kysymystäni ja alat nimittelemään idiootiksi.Kilpailuihin osallistumattomuus ei ratkaise pärjäämistä,vaan oliko sinulla itselläsi tunne ettet pärjää kilpailussa ,ja siksi et osallistunutkaan.
Ihan yhtä idioottimaisen ja alamittaisen kuvan annat itsestäsi tuossakin viestissä. Ei siis ole mitään syytä muuttaa ensivaikutelman antamaa kuvaa.
Sinullekin esitän saman kehotuksen kuin monelle muullekin kaltaisellesi olen esittänyt:
Tule esittäytymään, niin katsotaan, miten seisot sanojesi takana!
Perjantaina Järvenpäässä sinullekin siihen tarjoutuu tilaisuus.
No, tiedän toki, ettei multinimimerkkien taakse kätkeytyvältä löydy ryhtiä moiseen.- Nähtyä
kisaajalle kirjoitti:
"En harrasta tanssia kilpaillakseni. Siksi juuri lopetin v 1995 heti ensimmäisen vuoden jälkeen kilpaseurassa ja siirryin lavatanssin puolelle. "
1995 lopetit kilpaseurassa ja harjoiteltuasi yhdeksän vuotta menit 2004 lavatanssikisaan.
Milloin huomaat ettei tästä lavatanssistakaan tule mitään ja siirryt tanhuajiin.Tanhuajiin siirtyminen ei onnistu: siellä pitää osata tanssia polkkaa ja masurkkaa. Nämä näyttävät aina lavoilla jäävän ao. henkilöltä väliin.
- BB-Antti
Truehum kirjoitti:
Ihan yhtä idioottimaisen ja alamittaisen kuvan annat itsestäsi tuossakin viestissä. Ei siis ole mitään syytä muuttaa ensivaikutelman antamaa kuvaa.
Sinullekin esitän saman kehotuksen kuin monelle muullekin kaltaisellesi olen esittänyt:
No, tiedän toki, ettei multinimimerkkien taakse kätkeytyvältä löydy ryhtiä moiseen.En ole se henkilö, jolle tarjouksen jätit, mutta Jäkeen olen tulossa perjantaina, joten
pistä parastasi ja näytä taitosi. Tarkkailen sinua! BB-Antti kirjoitti:
En ole se henkilö, jolle tarjouksen jätit, mutta Jäkeen olen tulossa perjantaina, joten
pistä parastasi ja näytä taitosi. Tarkkailen sinua!Muuhunhan sinusta ei olisikaan. Saattaa tosin olla, ettei rohkeutesi riitä edes siihen.
Kenellekään en kuitenkaan ole mitään koskaan esittämässä, joten hukkaat aikaasi.
Jotakin hyötyä sinusta kuitenkin lienee -maksat kai pääsylippusi.- numero!
Truehum kirjoitti:
Muuhunhan sinusta ei olisikaan. Saattaa tosin olla, ettei rohkeutesi riitä edes siihen.
Kenellekään en kuitenkaan ole mitään koskaan esittämässä, joten hukkaat aikaasi.
Jotakin hyötyä sinusta kuitenkin lienee -maksat kai pääsylippusi."Jotakin hyötyä sinusta kuitenkin lienee -maksat kai pääsylippusi. "
Koko hinnan. Miun taitoni eivät riitä tanssiseuraan liittymiseen, joten alennuksia en saa.
Opettelen siis tanssimaan. - multinimimerkki
Truehum kirjoitti:
No, tiedän toki, ettei multinimimerkkien taakse kätkeytyvältä löydy ryhtiä moiseen.perjantaina tavataan ihan kasvotusten ja keskustellaan.Keneltähän nyt menee pupu pöksyihin?
- No jopas nyt
numero! kirjoitti:
"Jotakin hyötyä sinusta kuitenkin lienee -maksat kai pääsylippusi. "
Koko hinnan. Miun taitoni eivät riitä tanssiseuraan liittymiseen, joten alennuksia en saa.
Opettelen siis tanssimaan."Miun taitoni eivät riitä tanssiseuraan liittymiseen"
Eihän siihen liittymiseen mitään taitoja tarvia! Vai etkö osaa kirjoittaa tietojasi liittymiskaavakkeeseen? numero! kirjoitti:
"Jotakin hyötyä sinusta kuitenkin lienee -maksat kai pääsylippusi. "
Opettelen siis tanssimaan....näy olevan asioista perillä (etkä siis tanssija lainkaan), sillä Järvenpään tanssikeskuksesta ei saa jäsenkorteilla alennusta.
Vinoiluyrityksesi siis meni jällee pieleen.- Voi voi voii
SLURPS. kirjoitti:
En osallistunut kilpailuihin, joten mitenkähän olisin voinut pärjätä? En ollut lajia valinnut omasta tahdostani, vaan silloisen tyttöystäväni toivomuksesta.
...harrastan tanssimista sen tuottaman mielihyvän vuoksi
Osallistuin kisoihin, joihin sitten en osallistunutkaan, toisen henkilön toivomuksesta, ja sain siitä
tanssista mielihyvääEipä taas ole tuo luetun ymmärtäminen kovin kummoisella tasolla. Eri kilpailuistahan oli kyse.
- kysyyyy
Truehum kirjoitti:
...näy olevan asioista perillä (etkä siis tanssija lainkaan), sillä Järvenpään tanssikeskuksesta ei saa jäsenkorteilla alennusta.
Vinoiluyrityksesi siis meni jällee pieleen."...näy olevan asioista perillä (etkä siis tanssija lainkaan), sillä Järvenpään tanssikeskuksesta ei saa jäsenkorteilla alennusta."
Kerroppa minulle tavalliselle lavatanssijalle, joka ei kuulu mihinkään tanssiseuraan, miten voisin
edes tietää millä lavalla tanssiseuran jäsenkortilla saa alennusta ja millä ei.
Vai kuuluuko tämä tieto jotenkin lavatanssijan yleissivistykseen? multinimimerkki kirjoitti:
perjantaina tavataan ihan kasvotusten ja keskustellaan.Keneltähän nyt menee pupu pöksyihin?
...menee, niin sinulta sitten.
Oikein hyvin sopii, niin saan taas yhden varmistuksen siihen, keitä teistä täällä noita herjakirjoituksia on tyrkkinyt ja muuta loanheittoa (rikoksen tuntomerkitkin usein täyttäviä) on vuosikaudet harrastanut. Aika monta onkin jo ennen sinua tiedossani.
Helpottaa kummasti poliisin työtä.kysyyyy kirjoitti:
"...näy olevan asioista perillä (etkä siis tanssija lainkaan), sillä Järvenpään tanssikeskuksesta ei saa jäsenkorteilla alennusta."
Kerroppa minulle tavalliselle lavatanssijalle, joka ei kuulu mihinkään tanssiseuraan, miten voisin
edes tietää millä lavalla tanssiseuran jäsenkortilla saa alennusta ja millä ei.
Vai kuuluuko tämä tieto jotenkin lavatanssijan yleissivistykseen?...joku sen vertaa ole tanssipaikkojen lippuluukuilla ollut jonottamassa, että tuo seikka olisi selvinnyt, niin eipä juuri voi katsoa lavatanssijasta olevan kyse.
Minulle ainakin (ja tuhansille muille) asia on selvinnyt oikein hyvin ja nopeasti jo kauan ennen kuin itse olin minkään seuran jäsen. Enää en sitä ole taas pariin vuoteen ollut, koska alennuksia ei juuri mistään enää kortilla saa, enkä viitsi sitoa itseäni jäsenmaksuilla kursseista saatavien alennusten vuoksi käymään viikkoharjoituksissa.- -kaiken
Truehum kirjoitti:
...joku sen vertaa ole tanssipaikkojen lippuluukuilla ollut jonottamassa, että tuo seikka olisi selvinnyt, niin eipä juuri voi katsoa lavatanssijasta olevan kyse.
Minulle ainakin (ja tuhansille muille) asia on selvinnyt oikein hyvin ja nopeasti jo kauan ennen kuin itse olin minkään seuran jäsen. Enää en sitä ole taas pariin vuoteen ollut, koska alennuksia ei juuri mistään enää kortilla saa, enkä viitsi sitoa itseäni jäsenmaksuilla kursseista saatavien alennusten vuoksi käymään viikkoharjoituksissa.Kiitos näistä lämpimistä sanoista. Nyt minä tiedän mitä minun pitäisi tietää, vaikka en ole mistään
alennuslipuista edes kiinnostunut. - sopii hyvin
Truehum kirjoitti:
...menee, niin sinulta sitten.
Oikein hyvin sopii, niin saan taas yhden varmistuksen siihen, keitä teistä täällä noita herjakirjoituksia on tyrkkinyt ja muuta loanheittoa (rikoksen tuntomerkitkin usein täyttäviä) on vuosikaudet harrastanut. Aika monta onkin jo ennen sinua tiedossani.
Helpottaa kummasti poliisin työtä.Siispä tavataan,ja jutellaan.Toivottavasti joku joka haluaa myös tavata Truen on myöskin paikalla,jutellaan porukalla.
sopii hyvin kirjoitti:
Siispä tavataan,ja jutellaan.Toivottavasti joku joka haluaa myös tavata Truen on myöskin paikalla,jutellaan porukalla.
...teistä joku osaa edes jutella, kun ei ainakaan tuo kirjoittaminen näy sujuvan.
Sivistymättömien ihmisten kanssa on todella ikävä olla millään tavoin tekemisissä.- sivistymätön
Truehum kirjoitti:
...teistä joku osaa edes jutella, kun ei ainakaan tuo kirjoittaminen näy sujuvan.
Sivistymättömien ihmisten kanssa on todella ikävä olla millään tavoin tekemisissä.sen saat huomata,ja koittaa sinullekkin tilaisuus jutella sivistymättömien ihmisten kanssa.Älä kuitenkaan pelkää,ei se sivistymättömyys tartu.
sivistymätön kirjoitti:
sen saat huomata,ja koittaa sinullekkin tilaisuus jutella sivistymättömien ihmisten kanssa.Älä kuitenkaan pelkää,ei se sivistymättömyys tartu.
...vakavankaan sivistymättömyyden tarttumisesta. Siihen tarvittaisiin syntyminen kulttuuria vihaavaan perheeseen ja samalla tavoin kaikkeen sivistykseen suhtautuvien kanssa oleskelua pääosan elämästään muutenkin.
Toivottavasti sinulla olisi jotakin asiallista sanottavaa, sillä en aio pilata iltaani tyhjänpäiväisen törkyryöpyn kuuntelemisella.
Olen menossa tanssimaan ja tanssista aion myös siellä nauttia. Niinpä en hyväksy sitä, että häiritset sellaisissa tilanteissa, joissa tanssiminen on pääasia.
Toivon myös, että et siellä hyökkää mahdollisesti seurassani olevien naisten kimppuun heitä solvaten, kuten tapanasi täällä on.- lavatapaaminen
Truehum kirjoitti:
...vakavankaan sivistymättömyyden tarttumisesta. Siihen tarvittaisiin syntyminen kulttuuria vihaavaan perheeseen ja samalla tavoin kaikkeen sivistykseen suhtautuvien kanssa oleskelua pääosan elämästään muutenkin.
Toivottavasti sinulla olisi jotakin asiallista sanottavaa, sillä en aio pilata iltaani tyhjänpäiväisen törkyryöpyn kuuntelemisella.
Olen menossa tanssimaan ja tanssista aion myös siellä nauttia. Niinpä en hyväksy sitä, että häiritset sellaisissa tilanteissa, joissa tanssiminen on pääasia.
Toivon myös, että et siellä hyökkää mahdollisesti seurassani olevien naisten kimppuun heitä solvaten, kuten tapanasi täällä on."Toivottavasti sinulla olisi jotakin asiallista sanottavaa, sillä en aio pilata iltaani tyhjänpäiväisen törkyryöpyn kuuntelemisella.
Toivon myös, että et siellä hyökkää mahdollisesti seurassani olevien naisten kimppuun heitä solvaten, kuten tapanasi täällä on. "
Olenko lukevinani rivien välistä, että kun joku ottaa vastaan Truehum kutsun, on hän heti
tapaamista peruumassa.
Ja ei, en ole kutsuun vastannut henkilö. - sivistymätön
Truehum kirjoitti:
Toivon myös, että et siellä hyökkää mahdollisesti seurassani olevien naisten kimppuun heitä solvaten, kuten tapanasi täällä on.keskustelumme kulkeutuu,riippuu pitkälti sinun ,sivistyneen ihmisen johdattelemasta suunnasta.Älä pelkää,että siellä "hyökkään seurassasi olevien naisten kimppuun" niinkuin asian ilmaisit.Eihän toki,se ei kuulu tyyliini,koska asia koskee vain keskustelua sinun kanssasi.Siispä vai sinä ja minä,ja ehkä muutkin,jotka haluavat keskusteluun osallistua.
- sivistymätön
Truehum kirjoitti:
Toivon myös, että et siellä hyökkää mahdollisesti seurassani olevien naisten kimppuun heitä solvaten, kuten tapanasi täällä on.ettei tanssinautintosi häiriinny?
sivistymätön kirjoitti:
ettei tanssinautintosi häiriinny?
...sinun vuoksesi iltaani aikatauluttamaan. Kuten kerroin, olen menossa tanssimaan ja tarkoitus on saada siitä huvia ja nautintoa sekä sitä myös partnereilleni jakaa.
Mitään siihen kuuluvaa en jonkun häirikön takia rupea keskeyttämään.
Tilanteen mukaan siis. Sinä ilmeisesti tunnistat minut, mutta minä en rupea sinun persoonaasi arvailemaan enkä etsiskelemään.
Minä en ole kiinnostunut mistään kanssasi keskustelemaan, koska en pysty kuvittelemaan, mitä muuta voisi olla odotettavissa kuin sitä samaa jankuttamista kuin palstallakin, mutta sinä kun sitä kuitenkin välttämättä haluat, niin yritä nyt sitten asia jotenkin hoitaa!
Olen paikalla ennen kahdeksaa, mutta ensivalsseile tietysti aion tapani mukaan jo osallistua. Poislähtö tuskin tapahtuu ennen Sinitaivaan encorekappaleita (jossakin määrin tietysti riippuu kyytiläisestä, mutta tuo on yleensä ollut loppuun asti).
Etköhän siitä lähes viiden tunnin jaksosta jonkin tilaisuuden löydä.- sivistymätön
Truehum kirjoitti:
...sinun vuoksesi iltaani aikatauluttamaan. Kuten kerroin, olen menossa tanssimaan ja tarkoitus on saada siitä huvia ja nautintoa sekä sitä myös partnereilleni jakaa.
Tilanteen mukaan siis. Sinä ilmeisesti tunnistat minut, mutta minä en rupea sinun persoonaasi arvailemaan enkä etsiskelemään.
Minä en ole kiinnostunut mistään kanssasi keskustelemaan, koska en pysty kuvittelemaan, mitä muuta voisi olla odotettavissa kuin sitä samaa jankuttamista kuin palstallakin, mutta sinä kun sitä kuitenkin välttämättä haluat, niin yritä nyt sitten asia jotenkin hoitaa!
Olen paikalla ennen kahdeksaa, mutta ensivalsseile tietysti aion tapani mukaan jo osallistua. Poislähtö tuskin tapahtuu ennen Sinitaivaan encorekappaleita (jossakin määrin tietysti riippuu kyytiläisestä, mutta tuo on yleensä ollut loppuun asti).
Etköhän siitä lähes viiden tunnin jaksosta jonkin tilaisuuden löydä.on tuo sinun suhtautumisesi asiaan ,kuin asiaan.Myöskin minä aion nauttia tanssimisesta ,enkä ala kyttäämään milloin herralle sopii keskustella.Yritetään sitten asia jotenkin hoitaa.
sivistymätön kirjoitti:
on tuo sinun suhtautumisesi asiaan ,kuin asiaan.Myöskin minä aion nauttia tanssimisesta ,enkä ala kyttäämään milloin herralle sopii keskustella.Yritetään sitten asia jotenkin hoitaa.
...ole alunperinkään sanonut olevani kiinnostunut kanssasi tai muidenkaan häiriköiden kanssa keskustelemaan, kehotin vain tulemaan esittäytymään, jos jotakin sanottavaa on.
Toki olisi helpommin hoitunut palstalla, jos olisit uskaltautunut olemaan tunnistettavissa, kuten minä aina olen.
Mitään ylimielisyyttä on turha viestistäni hakea. Olen moneen kertaa jo aiemminkin tehnyt selväksi, etten multinimierkkeileviä, anonymiteetin suojasta herjaavia puskajusseja pidä missään arvossa. Sellainen suhtautuminen on rehelliselle ihmiselle aivan luonnollista.- PIDETTÄVÄ
Truehum kirjoitti:
Etköhän siitä lähes viiden tunnin jaksosta jonkin tilaisuuden löydä.On se sitten kumma kun mies aina täällä toitottaa "tule tapaamaan face to face" ja sitten kun joku
lupautuu tulemaan, on kaveri heti peruuttamassa lupaustaan. PIDETTÄVÄ kirjoitti:
On se sitten kumma kun mies aina täällä toitottaa "tule tapaamaan face to face" ja sitten kun joku
lupautuu tulemaan, on kaveri heti peruuttamassa lupaustaan....olen jotakin luvannut saati lupauksen perunut?
Kehotin vain tulemaan paikalle, jos katsoo itsellään jotakin sanottavaa olevan.
Opettele todellakin lukemaan.
Olen huomenna Järvenpäässä, kuten olen jo kauan sitten suunnitellutkin ja olen siellä nimenomaan tanssimassa. Uhoaja saa itse huolehtia siitä, että pääsee haluamistaan asioista puhumaan kanssani, kunhan tekee sen niin, ettei tanssiaikaani suotta tuhraannu moiseen. Minä en ole velvollinen hänen kanssaaan mistään aikataulusta sopimaan.
Olette te todella rasittavan yksinkertaista väkeä täällä!- sivistymätön
Truehum kirjoitti:
...olen jotakin luvannut saati lupauksen perunut?
Kehotin vain tulemaan paikalle, jos katsoo itsellään jotakin sanottavaa olevan.
Opettele todellakin lukemaan.
Olen huomenna Järvenpäässä, kuten olen jo kauan sitten suunnitellutkin ja olen siellä nimenomaan tanssimassa. Uhoaja saa itse huolehtia siitä, että pääsee haluamistaan asioista puhumaan kanssani, kunhan tekee sen niin, ettei tanssiaikaani suotta tuhraannu moiseen. Minä en ole velvollinen hänen kanssaaan mistään aikataulusta sopimaan.
Olette te todella rasittavan yksinkertaista väkeä täällä!ylimielistä on asennoitumisesi kanssaihmisiin! "Uhoaja saa itse huolehtia siitä,ettei tanssiaikaani suotta tuhraannu moiseen"koko asenteesi on hyvin ylimielistä.Keskustelu voi kanssasi olla todella vaikeaa asennoitumisesi vuoksi.......... nähtäväksi jää
sivistymätön kirjoitti:
ylimielistä on asennoitumisesi kanssaihmisiin! "Uhoaja saa itse huolehtia siitä,ettei tanssiaikaani suotta tuhraannu moiseen"koko asenteesi on hyvin ylimielistä.Keskustelu voi kanssasi olla todella vaikeaa asennoitumisesi vuoksi.......... nähtäväksi jää
...ei ole selvinnyt, mistä aiot keskustella. Toivottavasti ihan oikeata asiaa on. Aika vaikea on arvata, mitä sellaista voisi ilmetä, mihin kannattaisi aikaa tuhlata.
Oudolta on kaiken aikaa vaikuttanut, että moinen viestimäärä on pitänyt asian suhteen väkertää. Normaalisti keskustelu ihmisten välillä hoituu sillä, että tulee esittäytymään, jos ei ole entuudestaan tuttu ja sitten esittää asiansa.
En koskaan piileskele, missään, joten tavoittamisen pitäisi olla helppoa.- sivistymätön
Truehum kirjoitti:
...ei ole selvinnyt, mistä aiot keskustella. Toivottavasti ihan oikeata asiaa on. Aika vaikea on arvata, mitä sellaista voisi ilmetä, mihin kannattaisi aikaa tuhlata.
Oudolta on kaiken aikaa vaikuttanut, että moinen viestimäärä on pitänyt asian suhteen väkertää. Normaalisti keskustelu ihmisten välillä hoituu sillä, että tulee esittäytymään, jos ei ole entuudestaan tuttu ja sitten esittää asiansa.
En koskaan piileskele, missään, joten tavoittamisen pitäisi olla helppoa.aihe ole sinulle selvä?Palaa sitten kirjoittamiesi viestien pariin,siellä itse ehdottelit tulla keskustelemaan,ja samalla vähättelit,ettei meistä sivistymättömistä siihen ole.
sivistymätön kirjoitti:
aihe ole sinulle selvä?Palaa sitten kirjoittamiesi viestien pariin,siellä itse ehdottelit tulla keskustelemaan,ja samalla vähättelit,ettei meistä sivistymättömistä siihen ole.
...pidät tässä viestissäsi esiin tuomaasi jotenkin keskustelun ja varsinkin sen järjestämiseen näkemäsi vaivan arvoisena (tähän nimittäin silloin vastasin, kun kehotin sinua tulemaan piilostasi ja esittäytymään):
"Tanssi on minunkin
selityksen makua 3.2.2010 12:09
harrastukseni,ollut jo vuosikausia,eli pieleen meni veikkauksesi tanssimattomuudestani.Olet jotenkin hyvin lapsellisen oloinen,kun heti pillastut kysymystäni ja alat nimittelemään idiootiksi.Kilpailuihin osallistumattomuus ei ratkaise pärjäämistä,vaan oliko sinulla itselläsi tunne ettet pärjää kilpailussa ,ja siksi et osallistunutkaan. "
No, eipä ole kaksinen aihe! Esitit provosoivasti typerän kysymyksen ja siitä siis haluat edelleen keskustella!
Kovin vaikuttaa siltä, etteivät sinulla kaikki palikat ole aivan kohdallaan. Mahtaakohan itselläsi olla joitakin traumoja tuon asian suhteen. Niistäkö haluatkin keskustella?
En ole kylläkään psykologi enkä pyri minkäänlaisena terapeuttina esiintymään, joten tuskin pystyn sinua auttamaan.- sivistymätön
Truehum kirjoitti:
...pidät tässä viestissäsi esiin tuomaasi jotenkin keskustelun ja varsinkin sen järjestämiseen näkemäsi vaivan arvoisena (tähän nimittäin silloin vastasin, kun kehotin sinua tulemaan piilostasi ja esittäytymään):
"Tanssi on minunkin
selityksen makua 3.2.2010 12:09
harrastukseni,ollut jo vuosikausia,eli pieleen meni veikkauksesi tanssimattomuudestani.Olet jotenkin hyvin lapsellisen oloinen,kun heti pillastut kysymystäni ja alat nimittelemään idiootiksi.Kilpailuihin osallistumattomuus ei ratkaise pärjäämistä,vaan oliko sinulla itselläsi tunne ettet pärjää kilpailussa ,ja siksi et osallistunutkaan. "
No, eipä ole kaksinen aihe! Esitit provosoivasti typerän kysymyksen ja siitä siis haluat edelleen keskustella!
Kovin vaikuttaa siltä, etteivät sinulla kaikki palikat ole aivan kohdallaan. Mahtaakohan itselläsi olla joitakin traumoja tuon asian suhteen. Niistäkö haluatkin keskustella?
En ole kylläkään psykologi enkä pyri minkäänlaisena terapeuttina esiintymään, joten tuskin pystyn sinua auttamaan.viestisi:3.2. KÄSITYS EI MUUTU,siinä kehotat tulemaan ja esittäytymään...... niinpä nyt noudatan kehotustasi
sivistymätön kirjoitti:
viestisi:3.2. KÄSITYS EI MUUTU,siinä kehotat tulemaan ja esittäytymään...... niinpä nyt noudatan kehotustasi
Enkä usko käsitykseni sinusta edellenkään muuttuvan.
Näin "sivistynyt" oli se viesti, jolla lähdit aikanaan keskusteluun mukaan:
”Siksikö lopetit
selityksen makua 3.2.2010 11:42
kun et pärjännyt?”
Noin provokatoorisella ja asiattomalla tavalla aloittavasta ei myönteistä kuvaa pysty mitenkään saamaan. Kuten alunperinkin jo näin, olet sitä samaa häirikkömassaa kuin muutkin tämän palstan ongelmaiset.- sivistynätön
Truehum kirjoitti:
Enkä usko käsitykseni sinusta edellenkään muuttuvan.
Näin "sivistynyt" oli se viesti, jolla lähdit aikanaan keskusteluun mukaan:
”Siksikö lopetit
selityksen makua 3.2.2010 11:42
kun et pärjännyt?”
Noin provokatoorisella ja asiattomalla tavalla aloittavasta ei myönteistä kuvaa pysty mitenkään saamaan. Kuten alunperinkin jo näin, olet sitä samaa häirikkömassaa kuin muutkin tämän palstan ongelmaiset.olet omasta mielestäsi puhdas kuin pulmunen,ja sivistystaso huippuluokkaa? Käyttämäsi nimitykset muille palstalla kirjoittaville kertoo jostain muusta.Katsotaan, miten keskustellessa sivistystasosi näkyy. . . . . .
sivistynätön kirjoitti:
olet omasta mielestäsi puhdas kuin pulmunen,ja sivistystaso huippuluokkaa? Käyttämäsi nimitykset muille palstalla kirjoittaville kertoo jostain muusta.Katsotaan, miten keskustellessa sivistystasosi näkyy. . . . . .
...näkyy mm. siitä, että et ymmärrä kausaliteetista mitään.
En koskaan aloita muuten kuin asiallisesti. Sitten te kuitenkin aina hyökkäätte sontaa paiskoen kimppuuni (tai tuttavieni kimppuun).
Jokainen normaali ihminen ymmärtää kyllä, miten asiat etenevät. Sinä siis et.
Lähden tästä nyt sinne Jäkeen. Yritä ryhdistäytyä, että osaat edes siellä käyttäytyä!- tantantanssimaan
sivistynätön kirjoitti:
olet omasta mielestäsi puhdas kuin pulmunen,ja sivistystaso huippuluokkaa? Käyttämäsi nimitykset muille palstalla kirjoittaville kertoo jostain muusta.Katsotaan, miten keskustellessa sivistystasosi näkyy. . . . . .
"Arvoisat Herrat!" Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta eikö tuon voisi jo lopettaa? Tanssi on iloinen asia, ja eikähän ole parempi että keskitytään vain siihen tansiimiseen, eikä kannata tuhlata energiaa turhaan väittelyyn. Mukavaa tanssillista viikonloppua kaikille!
- 27
Truehum kirjoitti:
...näkyy mm. siitä, että et ymmärrä kausaliteetista mitään.
En koskaan aloita muuten kuin asiallisesti. Sitten te kuitenkin aina hyökkäätte sontaa paiskoen kimppuuni (tai tuttavieni kimppuun).
Jokainen normaali ihminen ymmärtää kyllä, miten asiat etenevät. Sinä siis et.
Lähden tästä nyt sinne Jäkeen. Yritä ryhdistäytyä, että osaat edes siellä käyttäytyä!--ei kuulu tälle palstalle tiedän .
Viitaten edellä oleviin kirjoituksiin.
Kohtasitteko toisenne Jäkessä,vai oliko kirjoitus helinää vain. ...uskaltautuisit rekisteröitymään tanssinetiin, voisit lukea tämän linkin takaa, miten ilta todellisuudessa meni: http://tanssi.net/keskustelu/s/225/231406.html#t
Sen voin kuitenkin todeta jo tässäkin, että sankarinne ei illan aikana naamaansa näyttänyt. Itse olin oikein hyvin nähtävillä kaiken aikaa.
Ote raporttini alkupuolelta kertoo näin:
"Tuli kyytipyyntökin, joten ei tarvinnut tuppisuuna ajella sen paremmin mennen kuin tullenkaan. Sensijaan eräs Järvenpään tanssikeksukseen kanssani muka keskustelemaan tulossa ollut ei asialle ilmaantunut, mistä en suinkaan pahoillani ollut. Noinhan siinä on aina ennenkin käynyt."- sivistymätön
Truehum kirjoitti:
...uskaltautuisit rekisteröitymään tanssinetiin, voisit lukea tämän linkin takaa, miten ilta todellisuudessa meni: http://tanssi.net/keskustelu/s/225/231406.html#t
Sen voin kuitenkin todeta jo tässäkin, että sankarinne ei illan aikana naamaansa näyttänyt. Itse olin oikein hyvin nähtävillä kaiken aikaa.
Ote raporttini alkupuolelta kertoo näin:
"Tuli kyytipyyntökin, joten ei tarvinnut tuppisuuna ajella sen paremmin mennen kuin tullenkaan. Sensijaan eräs Järvenpään tanssikeksukseen kanssani muka keskustelemaan tulossa ollut ei asialle ilmaantunut, mistä en suinkaan pahoillani ollut. Noinhan siinä on aina ennenkin käynyt."että arvon herra ei halunnut keskustella sivistymättömien kanssa ,eikä halunnut että hänen ja parinsa tanssinautintoa häiritään.Siispä tämä sivistymätön ei häirinnyt,olin kyllä paikalla ja myös huomasin ajoittaisen levottoman pälyilysi,kun sinulla ei ollut partneria,ilmeisesti pelkäsit keskustelutuokiota.Olin kuitenkin niin sivistynyt,että enpä häirinnyt tanssinautintoasi ja loppujen lopuksi,eihän se keskutelu kanssasi olisi varmaan kovin hedelmällinen ollut,kas tyhjän saa pyytämättäkin.
sivistymätön kirjoitti:
että arvon herra ei halunnut keskustella sivistymättömien kanssa ,eikä halunnut että hänen ja parinsa tanssinautintoa häiritään.Siispä tämä sivistymätön ei häirinnyt,olin kyllä paikalla ja myös huomasin ajoittaisen levottoman pälyilysi,kun sinulla ei ollut partneria,ilmeisesti pelkäsit keskustelutuokiota.Olin kuitenkin niin sivistynyt,että enpä häirinnyt tanssinautintoasi ja loppujen lopuksi,eihän se keskutelu kanssasi olisi varmaan kovin hedelmällinen ollut,kas tyhjän saa pyytämättäkin.
Säälittävää!
Yritä ryhdistäytyä!- voi ressua
Truehum kirjoitti:
Säälittävää!
Yritä ryhdistäytyä!minä en tarvitse sääliä,sinun kanssa on toisin. . . . .kyllä vähän säälittää,mutta sellaista elämä on!
voi ressua kirjoitti:
minä en tarvitse sääliä,sinun kanssa on toisin. . . . .kyllä vähän säälittää,mutta sellaista elämä on!
...mihinpä sitä sivistyksen ja rohkeuden (ja ilmeisesti myös tanssitaidonkin) puutteesta kärsivä sääliä tarvitsisi.
No, onhan se hyvä, että olet vaatimattomiin ominaisuuksiisi tyytyväinen. Valehtelemisesta ei kuitenkaan kannattaisi olla ylpeä, mutta mihinkäs sinä siitä pääsisit, kun se näyttää olevan niin syvällä luonteessasi.
Siinä olet oikeassa, ettei keskusteluun mitään aihetta olisi ollut, kuten totesinkin. Samaa typerää jankuttamista se olisi vain ollut kuin koko tässä keskustelussa olet osoittanut käsityksesi keskustelusta olevan. Tarjosin siitä huolimatta kuitenkin tilaisuuden, et vain uskaltanut siihen tarttua.- Tjuomari
Truehum kirjoitti:
...mihinpä sitä sivistyksen ja rohkeuden (ja ilmeisesti myös tanssitaidonkin) puutteesta kärsivä sääliä tarvitsisi.
No, onhan se hyvä, että olet vaatimattomiin ominaisuuksiisi tyytyväinen. Valehtelemisesta ei kuitenkaan kannattaisi olla ylpeä, mutta mihinkäs sinä siitä pääsisit, kun se näyttää olevan niin syvällä luonteessasi.
Siinä olet oikeassa, ettei keskusteluun mitään aihetta olisi ollut, kuten totesinkin. Samaa typerää jankuttamista se olisi vain ollut kuin koko tässä keskustelussa olet osoittanut käsityksesi keskustelusta olevan. Tarjosin siitä huolimatta kuitenkin tilaisuuden, et vain uskaltanut siihen tarttua.Humppis johtaa 2-0. Munaa peliin sivistymätön, tai häviit tyrmäyksellä piakkoin, ellet tunne jo olevasi kanveesissa.
- Tanssssija
Truehum kirjoitti:
No, tiedän toki, ettei multinimimerkkien taakse kätkeytyvältä löydy ryhtiä moiseen.Voi sinua Humppis.
Tulin pitkästä aikaa vilkaisemaan tänne ja löydän sinut täältä räyhäämästä ihan samalla tavalla kuin vuosia sitten.
Eiks sun kannattas jo vähän helpottaa ?
Nämä nykyiset tanssijat näkevät asiat jo hieman eri tavalla, kun
tämä meidän ikäluokka.
- en valita
Oikeastaan mitenkään aiheeseen liittymättä (kuten täällä niin moni muukin viesti) totean vain taas, on se valitettavaa, miten vähän aikaa toiset meistä jaksavat kirjoittaa asiallisesti...
...aiheelliseksi huomauttaa, että nimenomaan tällä palstalla pääosa kirjoittajista ei edes yritä kirjoittaa lyhyttäkään aikaa asiallisesti -ei siis ainoatakaan viestiä.
Motiivit useimmilla tänne kirjoitteluun ovat aivan toiset kuin kiinnostus tanssiin. Eiväthän nuo koskaan edes kuvittelisi itse tanssivansa.
Lähes kaikilla lopuilla sitten tänne mustamaalausviestien kirjoittaminen on tapa helpottaa heidän pahaa oloaan, jonka ovat itse hankkineet sillä, etteivät voi hyväksyä tanssiharrastuksen kehittymistä, vaikka maailma ympärillä muutenkin kehittyy.- pata kattilaa soimaa
Truehum kirjoitti:
...aiheelliseksi huomauttaa, että nimenomaan tällä palstalla pääosa kirjoittajista ei edes yritä kirjoittaa lyhyttäkään aikaa asiallisesti -ei siis ainoatakaan viestiä.
Motiivit useimmilla tänne kirjoitteluun ovat aivan toiset kuin kiinnostus tanssiin. Eiväthän nuo koskaan edes kuvittelisi itse tanssivansa.
Lähes kaikilla lopuilla sitten tänne mustamaalausviestien kirjoittaminen on tapa helpottaa heidän pahaa oloaan, jonka ovat itse hankkineet sillä, etteivät voi hyväksyä tanssiharrastuksen kehittymistä, vaikka maailma ympärillä muutenkin kehittyy.tämäkin kirjoituksesi jo osottaa sen......."eiväthän nuo koskaan edes kuvittelisi itse tanssivansa" jne.
pata kattilaa soimaa kirjoitti:
tämäkin kirjoituksesi jo osottaa sen......."eiväthän nuo koskaan edes kuvittelisi itse tanssivansa" jne.
...yrittäisit opetella ymmärtämään lukemasi?
Tästä normaalille ihmiselle selviää kyllä oikein hyvin, mitä joukkoa tarkoitan: "...nimenomaan tällä palstalla pääosa kirjoittajista ei edes yritä kirjoittaa lyhyttäkään aikaa asiallisesti -ei siis ainoatakaan viestiä.
Motiivit useimmilla tänne kirjoitteluun ovat aivan toiset kuin kiinnostus tanssiin. Eiväthän nuo koskaan edes kuvittelisi itse tanssivansa."
Osoitatkin siis kuuluvasi tuohon joukkoon.
Tanssitko? Jos väität tanssivasi, olisi mukava nähdä joskus todiste siitä.
Aivan hyvin tiedät, että poikkeuksetta osallistun keskusteluun aina tanssiaiheisella asiallisella viestillä, johon sinä ja samantasoiset kumppanisi oitis vastaatte loanpaiskonnalla.
Tuon kyllä ymmärtävät ne muutamat terveet ihmiset, jotka silloin tällöin tällä palstalla myös vierailevat.- Hämmentynyt immeinen
Truehum kirjoitti:
Tästä normaalille ihmiselle selviää kyllä oikein hyvin, mitä joukkoa tarkoitan: "...nimenomaan tällä palstalla pääosa kirjoittajista ei edes yritä kirjoittaa lyhyttäkään aikaa asiallisesti -ei siis ainoatakaan viestiä.
Motiivit useimmilla tänne kirjoitteluun ovat aivan toiset kuin kiinnostus tanssiin. Eiväthän nuo koskaan edes kuvittelisi itse tanssivansa."
Aivan hyvin tiedät, että poikkeuksetta osallistun keskusteluun aina tanssiaiheisella asiallisella viestillä, johon sinä ja samantasoiset kumppanisi oitis vastaatte loanpaiskonnalla.
Tuon kyllä ymmärtävät ne muutamat terveet ihmiset, jotka silloin tällöin tällä palstalla myös vierailevat.Itse olen taannoin käynyt (nelisen vuotta sitten) fuskun alkeet. Sen jälkeen vain lavoilla sitä ilman kurssituksia tanssinut. Minua pohdituttaa eräs asia. Vierailin tässä välissä yhdellä alkeiskurssilla jossa opetettiin fuskua menemään ihan tasajaloin. Lähdettiin siis hiukan koukkupolvin, siitä koivet suoristettiin jne. Taka-askel tehtiin melko lähellä toista jalkaa niin, että kantapää osui kunnolla lattiaan. Nyt kuulin, kun mielenkiinnosta eräältä tutulta kysyin, että tämän samaisen alkeiskurssin kevätosiossa jo painotettiinkin askeleen ottamista päkiän kautta. Kuinka sitä fuskua OIKEAOPPISESTI mennään? Tasajaloin vaiko päkiän kautta alas? Vai opetetaanko aloittelijoille helpompi tapa ja sitten edeteään päkiän kautta menevään askeleeseen johon siis tuplabaunssiakin saatavissa - kaiketi. Kertokaahan seikkaperäisesti missä mennään.
Hämmentynyt immeinen kirjoitti:
Itse olen taannoin käynyt (nelisen vuotta sitten) fuskun alkeet. Sen jälkeen vain lavoilla sitä ilman kurssituksia tanssinut. Minua pohdituttaa eräs asia. Vierailin tässä välissä yhdellä alkeiskurssilla jossa opetettiin fuskua menemään ihan tasajaloin. Lähdettiin siis hiukan koukkupolvin, siitä koivet suoristettiin jne. Taka-askel tehtiin melko lähellä toista jalkaa niin, että kantapää osui kunnolla lattiaan. Nyt kuulin, kun mielenkiinnosta eräältä tutulta kysyin, että tämän samaisen alkeiskurssin kevätosiossa jo painotettiinkin askeleen ottamista päkiän kautta. Kuinka sitä fuskua OIKEAOPPISESTI mennään? Tasajaloin vaiko päkiän kautta alas? Vai opetetaanko aloittelijoille helpompi tapa ja sitten edeteään päkiän kautta menevään askeleeseen johon siis tuplabaunssiakin saatavissa - kaiketi. Kertokaahan seikkaperäisesti missä mennään.
...tiedä missä ja kenen opissa olet ollut, en voi tietystikään mitään varmaa sanoa, mutta oletan kyseessä todellakin olevan pelkästään alkeiskurssin aluksi tarkoitettu tapa osoittaa, miten askellus rytmitetään.
Ikävä kyllä samalla tavoin flättiaskelin tanssittavaa cha cha'ta näkee jopa melko kauankin tanssineiden lavoilla harrastavan. Siinä on samasta asiasta kysymys. Joillakuilla on niin kiire päästä kuvioihin (oikeastaan termi on liike = move) kiinni, etteivät malta siihen askeleen rakenteeseen paneutuvaan oppiin enää osallistua.
Sellainen siis varmaankin on myös mahdollista fuskun alkeisopetuksen kohdalla.
Jatkokursseillahan opetetaan tietysti baunssaamaan (alkeisjatkolla jo toivottavasti viimeistään), kuten kaikissa swing-tansseissa tehdään. Siis päkiän kautta rullaten.
Tuplajousto tulee sitten myöhemmin mukaan, mutta ei se sen kummempaa ole kuin vain musiikin mukaan menemistä. Useimmilla kroppa lähtee automaattisesti tuplabaunssiin, kun musiikki sitä edellyttää.- koitahan jaksaa
Truehum kirjoitti:
Tuon kyllä ymmärtävät ne muutamat terveet ihmiset, jotka silloin tällöin tällä palstalla myös vierailevat.käyttämäsi sanonnat:"normaali ihminen,muutamat terveet ihmiset,yritä opetella lukemaan ,samantasoiset kumppanisi" kertovat sinusta paljon . . . . . .
- anne liimatainen
Truehum kirjoitti:
...tiedä missä ja kenen opissa olet ollut, en voi tietystikään mitään varmaa sanoa, mutta oletan kyseessä todellakin olevan pelkästään alkeiskurssin aluksi tarkoitettu tapa osoittaa, miten askellus rytmitetään.
Ikävä kyllä samalla tavoin flättiaskelin tanssittavaa cha cha'ta näkee jopa melko kauankin tanssineiden lavoilla harrastavan. Siinä on samasta asiasta kysymys. Joillakuilla on niin kiire päästä kuvioihin (oikeastaan termi on liike = move) kiinni, etteivät malta siihen askeleen rakenteeseen paneutuvaan oppiin enää osallistua.
Sellainen siis varmaankin on myös mahdollista fuskun alkeisopetuksen kohdalla.
Jatkokursseillahan opetetaan tietysti baunssaamaan (alkeisjatkolla jo toivottavasti viimeistään), kuten kaikissa swing-tansseissa tehdään. Siis päkiän kautta rullaten.
Tuplajousto tulee sitten myöhemmin mukaan, mutta ei se sen kummempaa ole kuin vain musiikin mukaan menemistä. Useimmilla kroppa lähtee automaattisesti tuplabaunssiin, kun musiikki sitä edellyttää.Asiallisuuttakin löytyy, jopa ihan kiitettävästi!
Miksi aina joskus sorrut mollaamaan toisia kirjoittajia? Varmaan nyt minutkin haukut jonnekin syvälle, mutta kaipa sen sitten ansaitsin...
Kommenttejasi ja tanssin tietämystäsi yleensä on ilo lukea, jos vain pitäytyisit asiassa. Ikäänkuin "laput silmillä", meidän "ala-arvoisten panettelijoiden" solvauksista piittaamatta.
Kiitos! - mikähän vaivaa
anne liimatainen kirjoitti:
Asiallisuuttakin löytyy, jopa ihan kiitettävästi!
Miksi aina joskus sorrut mollaamaan toisia kirjoittajia? Varmaan nyt minutkin haukut jonnekin syvälle, mutta kaipa sen sitten ansaitsin...
Kommenttejasi ja tanssin tietämystäsi yleensä on ilo lukea, jos vain pitäytyisit asiassa. Ikäänkuin "laput silmillä", meidän "ala-arvoisten panettelijoiden" solvauksista piittaamatta.
Kiitos!sanoit naulan kantaan asian,jota minäkin olen monesti mietiskellyt kirjoituksia lukiessani.Humppis osaa olla asiallinen ja asiantuntevakin,mutta väliin tuntuu kuin joku sumentaisi järkensä,ja pahat puheet alkaa ihmisten eriarvoistamisineen.
mikähän vaivaa kirjoitti:
sanoit naulan kantaan asian,jota minäkin olen monesti mietiskellyt kirjoituksia lukiessani.Humppis osaa olla asiallinen ja asiantuntevakin,mutta väliin tuntuu kuin joku sumentaisi järkensä,ja pahat puheet alkaa ihmisten eriarvoistamisineen.
...muutama kohtalaisen tuore ja lievimmän laatuinen esimerkki viesteistä, jotka siis sinun mielestäsi ovat normaalijärkisten, terveiden ihmisten kirjoittamia. Suurin osa on ollut paljon törkeämpiä. (kirjoitusvirheet säilytetty):
Varoittava esimerkki
Kakkapyllyyyyy 4.1.2010 14:39
Miksi tanssit humbat pukkina ?
Trueko terävä tyyppi
ei täysijärkinen 9.1.2010 12:49
Et taida sinäkään kovin terävä olla ,jos olet sitä mieltä että True on terävä tyyppi.Kirjoituksistaan päätellen aika tylsä ja sanoisinko tylsämielinen ,niinkuin ennen asia ilmaistiin tietyntyyppisistä ihmisistä.Eipä viitsi täsätä nyt enempää kirjoitella,se olisi k.y. tyypistä ajan haaskausta.
Ja heti kun tuo oli poistettu, sama uudelleen:
Hölmö on ei terävä
tylsyneet pelit 9.1.2010 20:30
Truehum on lähinnä sinne tylsämielisten joukkoon kuukuva tyyppi,sopii sinne yhdessä sinun kanssasi.
HAISTA VITTU
VITTU1122334 4.1.2010 21:16
HAIASTAVITTU
taas vale
erimikä? 10.1.2010 13:21
Kova oot äijä( se äijä on kyllä kunnianimi ,mut menköön )Puhuun paskaan hakeudut tanssimaan paikkoihin jossa sinut huomataan , se on syy ei tuollaista kumaraa koukkupolvista ukkoa muuten tanssiin kelpuuttaisi pitää siis mainostaa ja näkyä.... Siinä olet erinomainen
Tuossa siis vain aivan muutama lyhyt viesti tammikuun alkupuolelta.
Huhtikuussa tulee seitsemän vuotta siitä, kun tälle palstalle ensikertaa tulin käymään. Silloin minulle nimittäin kerrottiin, että täällä minua solvattiin täyttä päätä.
Jouduin havaitsemaan, että täällä riehuu häiriintyneiden joukko, joka levittää tahallista väärää tietoa varsinkin tanssiharrastusta aloittelevien kysymyksiin vastaillen.
Edelleenkin jokseenkin aina, kun joku aloittelija tai vasta aloittamista harkitseva jotakin kysyy, ovat törkyilijät heti paikalla.
Alkuun muutaman vuoden ajan vain vastailin oikoen vääriä väittämiä, mutta pari vuotta sitten aloin ilmoitella asiattomista viesteistä, kuten palvelimen ylläpito edellyttää. Sen jälkeen on tuhansia törkyviestejä ilmoitusteni perusteella poistettu. Mukana on ollut useita sellaisia, joissa minua on syytetty milloin minkäkinlaisista rikoksista. Joka tapauksessa sekä minuun että tuttavapiiriini kohdistettua valehtelua ja mustamaalaamista aineiston pääosa on ollut ja on edelleen.
Sinäkö edelleen, jos samanlaisia kohdistettaisiin sinuun ja tuttaviisi, pitäisit niiden kirjoittajia kunnon ihmisinä ja aivan täysijärkisinä?- mikähän vaivaa
Truehum kirjoitti:
...muutama kohtalaisen tuore ja lievimmän laatuinen esimerkki viesteistä, jotka siis sinun mielestäsi ovat normaalijärkisten, terveiden ihmisten kirjoittamia. Suurin osa on ollut paljon törkeämpiä. (kirjoitusvirheet säilytetty):
Varoittava esimerkki
Trueko terävä tyyppi
Et taida sinäkään kovin terävä olla ,jos olet sitä mieltä että True on terävä tyyppi.Kirjoituksistaan päätellen aika tylsä ja sanoisinko tylsämielinen ,niinkuin ennen asia ilmaistiin tietyntyyppisistä ihmisistä.Eipä viitsi täsätä nyt enempää kirjoitella,se olisi k.y. tyypistä ajan haaskausta.
Hölmö on ei terävä
Truehum on lähinnä sinne tylsämielisten joukkoon kuukuva tyyppi,sopii sinne yhdessä sinun kanssasi.
HAISTA VITTU
HAIASTAVITTU
taas vale
Kova oot äijä( se äijä on kyllä kunnianimi ,mut menköön )Puhuun paskaan hakeudut tanssimaan paikkoihin jossa sinut huomataan , se on syy ei tuollaista kumaraa koukkupolvista ukkoa muuten tanssiin kelpuuttaisi pitää siis mainostaa ja näkyä.... Siinä olet erinomainen
Huhtikuussa tulee seitsemän vuotta siitä, kun tälle palstalle ensikertaa tulin käymään. Silloin minulle nimittäin kerrottiin, että täällä minua solvattiin täyttä päätä.
Jouduin havaitsemaan, että täällä riehuu häiriintyneiden joukko, joka levittää tahallista väärää tietoa varsinkin tanssiharrastusta aloittelevien kysymyksiin vastaillen.
Edelleenkin jokseenkin aina, kun joku aloittelija tai vasta aloittamista harkitseva jotakin kysyy, ovat törkyilijät heti paikalla.
Alkuun muutaman vuoden ajan vain vastailin oikoen vääriä väittämiä, mutta pari vuotta sitten aloin ilmoitella asiattomista viesteistä, kuten palvelimen ylläpito edellyttää. Sen jälkeen on tuhansia törkyviestejä ilmoitusteni perusteella poistettu. Mukana on ollut useita sellaisia, joissa minua on syytetty milloin minkäkinlaisista rikoksista. Joka tapauksessa sekä minuun että tuttavapiiriini kohdistettua valehtelua ja mustamaalaamista aineiston pääosa on ollut ja on edelleen.
Sinäkö edelleen, jos samanlaisia kohdistettaisiin sinuun ja tuttaviisi, pitäisit niiden kirjoittajia kunnon ihmisinä ja aivan täysijärkisinä?yhtään. . . . . . todella ala-arvoista tekstiä nuo viestit.Ei uskoisi todellakaan,että kukaan kehtaa moista kirjoittaa.Ilmeisesti olen liian harvoin vieraillut palstalla,koska silmiini ei moista törkyä ole sattunut.Ymmärrän jos sitä vastaan koettaa puolustautua.Tsemppiä Sinulle. . . .
- Törkyä tarjolla
yhtään. . . . . . todella ala-arvoista tekstiä nuo viestit.Ei uskoisi todellakaan,että kukaan kehtaa moista kirjoittaa.Ilmeisesti olen liian harvoin vieraillut palstalla,koska silmiini ei moista törkyä ole sattunut.Ymmärrän jos sitä vastaan koettaa puolustautua.Tsemppiä Sinulle. . . .
Täällä hyökättiin törkykirjoittelijoiden toimesta humppista vastaan noin vuoden ajan ennen kuin edes humppis alkoi tänne kirjoittelemaan. Monet humppista vastaan kohdistuneet törkykirjoitukset oli kohdistettu humppikseen oikealla nimellä. Lisäksi kirjoitukset sisälsi runsaasti sellaisia henkilökohtaisuuksia mitkä eivät näille palstoille kuulu.
- mietityttää sanomasi
Truehum kirjoitti:
Tuon kyllä ymmärtävät ne muutamat terveet ihmiset, jotka silloin tällöin tällä palstalla myös vierailevat."Eivät nuo koskaan edes kuvittelisi itse tanssivansa", uskon että tänne palstalle kirjoittava todella tanssii,koska miksi muuten olisi kiinnostunut tästä palstasta?En minäkään koskaan vieraile millään puutarha-aiheisella palstalla,koska se ei minua kiinnosta.
- rakastahuuta
Truehum kirjoitti:
Varoittava esimerkki
Trueko terävä tyyppi
Hölmö on ei terävä
HAISTA VITTU
HAIASTAVITTU
taas vale
Sinäkö edelleen, jos samanlaisia kohdistettaisiin sinuun ja tuttaviisi, pitäisit niiden kirjoittajia kunnon ihmisinä ja aivan täysijärkisinä?Rakas lukasin nuo viestit,mut nehän on totta eikös itsesimielestäkin asiat ovat noin. Opettelisit edes tanssimaan-----------------Lienee kyllä jo sinun eiköhän aika ole jo mennyt ohitsesi
- SaamitäT.
yhtään. . . . . . todella ala-arvoista tekstiä nuo viestit.Ei uskoisi todellakaan,että kukaan kehtaa moista kirjoittaa.Ilmeisesti olen liian harvoin vieraillut palstalla,koska silmiini ei moista törkyä ole sattunut.Ymmärrän jos sitä vastaan koettaa puolustautua.Tsemppiä Sinulle. . . .
Huu on itse tilannut olotilansa, joka kaiken teitää kaiken osaa muut tolloja. Silloinhan tämä on tilaus, eikös mielestäsikin näin ole??
- historiaa...
Taisi siinä vuosi mennä ja noin 30 harjoituskertaa. Sen jälkeen oli mekaaninen suoritus jotenkin kohdallaan. Toisen vuoden jälkeen alkoi musiiikin tulkinta olla kohdallaan (ainakin välillä;)
Kannattaa vaihtaa paria niin oppiminen nopeutuu. - Fuskaaja
"karvalakki" fuskua pystyy tanssimaan tunnin opettelun jälkeen, jos on rytmitajua ja mielenkiinnolla mukana. Mutta tekniikan harjaantumiseen kuluu paljon aikaa. Fuskuun voi soveltaa niin paljon eri variaatioita ja muita piristäviä tekniikoita, ettei sen tanssimiseen kyllästy.
- oppiaikä
Fuskua ei opi ikinä.. Lue ihmisikä ei riitä.. Selvisikö??
- svingaten
oppiaikä kirjoitti:
Fuskua ei opi ikinä.. Lue ihmisikä ei riitä.. Selvisikö??
Lisäänpä minäkin sanasen tähän muutenkin jo pitkään ketjuun.
Samaa voisi sanoa buggasta, perusaskel on varsin helppo ja sanotaanhan, että miehellä ei oikeastaan olekaan varsinaista "askelta". Kuitenkin sujuvasti ja teknisesti oikein buggan tanssimaan oppiminen vie vuosia. Tähän olen kuullut kilpatanssia harrastavilta hyvinkin erilaista mielipidettä, mutta heikälaiset tuskin buggaa edes tanssivat. Eli mielipiteensä ei perustu omakohtaiseen kokemukseen, vaan käsitykseen lavatanssien helppoudesta...
- Fuskatt on
Kannattaakohan tuohon Fuskun opettelimiseen käyttää niin hirveästi aikaa ja voimavaroja voipi käydä niinkuin kävelyhumpalle ettei muutaman vuoden kuluttua sitä ei kovinkaan paljon tanssita.
- tantantanssimaan
voihan sen noinkin ajatella jos on oikein pessimisti, mutta kannattaako niitä kenkiäkään ostaa, jos ei muutaman vuoden kuluttua pysty enään käveleen? Pitäisi osata nauttia tilanteesta tässä ja nyt!
- Fusku voi hyvin
Nykyinen fusku on sama tanssi kuin vanha jive. Vanhaa jiveä on suomessakin opetettu ja tanssittu ainakin 60 vuotta. Tanssi elää ja voi hyvin niin kauan kuin suomessa lavatansseja tanssitaan.
Selvästi taanntunut tanssi on "east coast swing" eli triplettiswing eli se yleisesti nykyisin jivenä tunnettu tanssi. Nykyisen Jiven tanssijoiden määrä lavoilla on suorastaan romahtanut viimevuosina. - jivettäjä
Fusku voi hyvin kirjoitti:
Nykyinen fusku on sama tanssi kuin vanha jive. Vanhaa jiveä on suomessakin opetettu ja tanssittu ainakin 60 vuotta. Tanssi elää ja voi hyvin niin kauan kuin suomessa lavatansseja tanssitaan.
Selvästi taanntunut tanssi on "east coast swing" eli triplettiswing eli se yleisesti nykyisin jivenä tunnettu tanssi. Nykyisen Jiven tanssijoiden määrä lavoilla on suorastaan romahtanut viimevuosina."Nykyisen Jiven tanssijoiden määrä lavoilla on suorastaan romahtanut viimevuosina "
Se johtuu siitä, että tanssi on vaan niin paljon vaikeampaa ja vaativampaa, että sitä tanssii kohta vaan kilpatanssijat, jotka joutuvat sitä treenaamaan kun se kuuluu kilpalattareihin.
Sen on korvannut tietenkin tämä suomalaisten kehittämä foksin askeleeseen perustuva fusku, joka on jiveen verattuna helppo oppia ja käytännössä helppo tanssia, kunhan jotenkin tahtiin toikkaroi.. - lerkgjrtähkjtälqeäöh
jivettäjä kirjoitti:
"Nykyisen Jiven tanssijoiden määrä lavoilla on suorastaan romahtanut viimevuosina "
Se johtuu siitä, että tanssi on vaan niin paljon vaikeampaa ja vaativampaa, että sitä tanssii kohta vaan kilpatanssijat, jotka joutuvat sitä treenaamaan kun se kuuluu kilpalattareihin.
Sen on korvannut tietenkin tämä suomalaisten kehittämä foksin askeleeseen perustuva fusku, joka on jiveen verattuna helppo oppia ja käytännössä helppo tanssia, kunhan jotenkin tahtiin toikkaroi..Jos ajatellaan tanssimisen perustarkoitusta, onko oikeastaan mitään väliä miltä se tanssi näyttää!
Toiset kappaleet sopivat paremmin tanssittavaksi jivenä ja toiset taas ovat tosi mukavia jammailla fuskuna.
Jos kaikki ajattelisivat jatkuvasti tanssinsa näyttävyyttä ja että tanssiiko nyt varmasti oikein, menisi tanssimisesta koko hauskuus!
Onneksi lavatansseissa ei tarvitse miettiä oikeaa tanssiasentoa tai sitä millä hetkellä se askel nyt pitikään oikeaoppisesti ottaa! Lavoilla pitääkin näyttää se tunne minkä sen hetkinen tanssi saa aikaan, vaikka painamalla päät vastakkain.
Tanssin vastakin hyvät jivet jivenä, vaikka en väitäkään osaavani sitä mitenkään hyvin. Osaan joitakin kuvioita ja nautin suunnattomasti saadessani tanssia hyvän musiikin soidessa. Jos jotakuta tanssini ärsyttää, voi hän kääntää katseensa jonnekin toisaalle!
Se on minunkin mielestäni totta, että hyvien jiven tanssijoiden määrä on romahtanut, jos heitä nyt koskaan on lukuisia ollutkaan! Mutta kyllä sinne tanssilattialle aina mahtuu meitäkin, jotka tanssimme fiilis-pohjalta, jotenkin johonkin tahtiin kompuroiden! - Feelistelijä
lerkgjrtähkjtälqeäöh kirjoitti:
Jos ajatellaan tanssimisen perustarkoitusta, onko oikeastaan mitään väliä miltä se tanssi näyttää!
Toiset kappaleet sopivat paremmin tanssittavaksi jivenä ja toiset taas ovat tosi mukavia jammailla fuskuna.
Jos kaikki ajattelisivat jatkuvasti tanssinsa näyttävyyttä ja että tanssiiko nyt varmasti oikein, menisi tanssimisesta koko hauskuus!
Onneksi lavatansseissa ei tarvitse miettiä oikeaa tanssiasentoa tai sitä millä hetkellä se askel nyt pitikään oikeaoppisesti ottaa! Lavoilla pitääkin näyttää se tunne minkä sen hetkinen tanssi saa aikaan, vaikka painamalla päät vastakkain.
Tanssin vastakin hyvät jivet jivenä, vaikka en väitäkään osaavani sitä mitenkään hyvin. Osaan joitakin kuvioita ja nautin suunnattomasti saadessani tanssia hyvän musiikin soidessa. Jos jotakuta tanssini ärsyttää, voi hän kääntää katseensa jonnekin toisaalle!
Se on minunkin mielestäni totta, että hyvien jiven tanssijoiden määrä on romahtanut, jos heitä nyt koskaan on lukuisia ollutkaan! Mutta kyllä sinne tanssilattialle aina mahtuu meitäkin, jotka tanssimme fiilis-pohjalta, jotenkin johonkin tahtiin kompuroiden!Hyvä jive vaatii paljon vaivannäköä. Pelkästään hyvä perusaskeleen tanssiminen vaatii paljon harjoitusta.
Siitä kai se johtuu ,että jiven hyvin taitajia on enää lavoilla harvassa.
On helppo ruveta fuskaamaan ja feelis-pohjalta tanssittuna
tanssi on nopea oppia, helppo tanssia ja menee aina hyvin
Vaikka itse tanssisuoritus menisi miten sattuu ja näyttäisi miltä tahansa niin aina voi vedota sen hetkiseen feelikseen. Eli siis todeta, että suoritin tanssin feeliksen mukaan ja mahtavat oli feelikset.
Aivan siis turhaa vaivata päätänsä liialla tanssin opettelulla, jolla vielä saattais vaarantaa ne mahtavat feelikset. - Triplettiswing
Feelistelijä kirjoitti:
Hyvä jive vaatii paljon vaivannäköä. Pelkästään hyvä perusaskeleen tanssiminen vaatii paljon harjoitusta.
Siitä kai se johtuu ,että jiven hyvin taitajia on enää lavoilla harvassa.
On helppo ruveta fuskaamaan ja feelis-pohjalta tanssittuna
tanssi on nopea oppia, helppo tanssia ja menee aina hyvin
Vaikka itse tanssisuoritus menisi miten sattuu ja näyttäisi miltä tahansa niin aina voi vedota sen hetkiseen feelikseen. Eli siis todeta, että suoritin tanssin feeliksen mukaan ja mahtavat oli feelikset.
Aivan siis turhaa vaivata päätänsä liialla tanssin opettelulla, jolla vielä saattais vaarantaa ne mahtavat feelikset.East Coast Swing kehiin niin ei ole tarvetta tanssia tarkan kaavan mukaan vaan voi fiilistellä swingimmin. Vaikkapa pyöreällä askeleella tai päkiöillä tai mikä tuntuu hyvältä. 6count ECS triplettiaskeleella toimii erittäin hyvin jiven korvikkeena ja on jo perusidealtaan enemmän naatiskelutanssi hitaahkoihin ja keskinopeisiin rytmeihin. Ja ECS sopii jo luonteeltaan lavatanssiksi joustavammin verrattuna oikeaoppiseen jiveen. Tarkasti ottaen sitä oikeaoppista jiveä ei juurikaan tanssilavoilla tanssita, vaan tanssipaikkojen jive on enemmän boogiemaista jiveä.
- Puujalka polvesta po
siihen meni.
- Joustava Foksi
Jos fuskua tanssitaan foksin joustolla ja muutenkin foksin periaatteiden mukaisesti, niin silloin fuskussa ei foksiin verrattuna ole mitään oppimista. Ainoastaan viennit ja seuraamiset ovat paikallaan tanssien kädenalikuvioita. Olen opettanut tällä periaatteella jo vuosia ja jengi ihmettelee, että minkä takia fuskun oppimisesta muualla täytyy tehdä niin vaikeaa, kun siihen on näinkin helppo periaate. Ja se monien ohjaajien fuskun erikoisbaunssilla opettaminen ei edes toimi kuin osaan foksimusiikista. Oikea foksijousto on soivan musiikin mukaista ja myös toimii kaikkeen erilaiseen foksimusiikkiin myös fuskun tapaan tanssittuna.
- Aloittelija 40
Kävin ensimmäisen Fusku tanssikurssin eilen ja ensimmäiset kaksi tuntia meni minulta, enkä oikein vieläkään osaa tätä tanssia. Tuntuu et kestää varmasti enemmän, kuin mitä joku kirjoitti et taitaa 15 minuutissa Fuskun. Itseasiassa en ollut koskaan kuullut tästä tanssilajista. Viimeksi olen tanssinut n. 18 vuotta sitten. Silloin tanssin Valssia, Fox. Salsaa ja jotain muita lattarimusiikkia.
- eiherneitänenään
Omalta kohdaltani voin kertoa että odotin fuskukurssia kuin kuuta taivaalta ja sitten kun se alkoi "sattuikin" olemaan erittäin pätevä ohjaaja, joka opetti niin hyvin että ei minulle tarvinnut näyttää kuin yhden kerran miten sitä tanssitaan ja heti opin.
Naisena minulla ei ole vientivastuuta vaan seurasin erittäin taitavassti ensi hetkestä asti hyvin opetettuja kuvioita ja miehet jotka veivät kurssilla innostuivat minua pyörittämään ihan hurjasti erilaisilla ei opituilla kuvioilla, mutta nekin sujui hyvin ensihämmästyksen voitettuani.
Valitsin mennä jatkokurssille ihan ekana, enkä siis aloittanut ihan alkeista, koska osasin jo muita kädenalityylejä ja koska motivaationi oppia oli huipussaan, ja aikomukseni olikin käydä vain ja ainoastaan se yksi kurssi fuskua. Kun valmistautuu kurssille näillä eväillä, täytyy ottaa huomioon että voi mennä ihan pieleen, jos ei ole hyvä opettaja, mutta sen riskin otin enkä kadu.
Mielestäni fuskua ei voi verrata foxsiin. Ne haluaisin ainakin pitää erillään, sillä koen ne erilaisina. Makunsa kullakin. - 15+17
eiherneitänenään kirjoitti:
Omalta kohdaltani voin kertoa että odotin fuskukurssia kuin kuuta taivaalta ja sitten kun se alkoi "sattuikin" olemaan erittäin pätevä ohjaaja, joka opetti niin hyvin että ei minulle tarvinnut näyttää kuin yhden kerran miten sitä tanssitaan ja heti opin.
Naisena minulla ei ole vientivastuuta vaan seurasin erittäin taitavassti ensi hetkestä asti hyvin opetettuja kuvioita ja miehet jotka veivät kurssilla innostuivat minua pyörittämään ihan hurjasti erilaisilla ei opituilla kuvioilla, mutta nekin sujui hyvin ensihämmästyksen voitettuani.
Valitsin mennä jatkokurssille ihan ekana, enkä siis aloittanut ihan alkeista, koska osasin jo muita kädenalityylejä ja koska motivaationi oppia oli huipussaan, ja aikomukseni olikin käydä vain ja ainoastaan se yksi kurssi fuskua. Kun valmistautuu kurssille näillä eväillä, täytyy ottaa huomioon että voi mennä ihan pieleen, jos ei ole hyvä opettaja, mutta sen riskin otin enkä kadu.
Mielestäni fuskua ei voi verrata foxsiin. Ne haluaisin ainakin pitää erillään, sillä koen ne erilaisina. Makunsa kullakin.Just.
Sorry nyt vaan, mutta tuo "erittäin taitavasti" ei kuulosta uskottavalta. Se, että nainen kykenee räpiköimään mukana kuvioita joita ei ole sillä kurssitunnilla opetettu ei ole täysin tavatonta, ei myöskään se, että miehet kokeilevat aikaisemmin oppimiaan. Noinhan se lavallakin menee, mies vie ja naisen tehtävä on mennä niin kuin viedään, parhaan kykynsä mukaisesti.
Tosiasia kuminkin on, että pidemmän harjoittelun se vaatii aina ennen kuin homma oikeasti toimii. Kädessä tuntee kyllä, jos vastapuoli on aloitteleva. Muiden kädenalilajien osaaminen toki helpottaa hieman, mutta silti se vaatii aina useamman tanssikerran harjaantumista jo pelkän perusliikkumisen osalta. "Erittäin taitavasti" homma sujuu parhaimmillaankin kuukausien intensiivisen harjoittelun jälkeen.
Se, että skippaa alkeet ja hyppää suoraan jatkoon, on juuri sitä mikä ärsyttää monilla tanssikursseilla allekirjoittanutta. Jatkoryhmään tullaan, vaikka alkeet eivät ole hallussa. Tällöin opettaja joutuu pakostakin pitämään pidempää kertausta ja muokkaamaan tunneista yksinkertaisempia, jotta oppilaat pysyisivät edes puoliksi kärryillä opetuksessa.. ne jotka ovat alkeet ja alkeisjatkot käyneet, harjoitelleet ja jotka ne hallitsevat jo, kärsivät niiden osaamattomuudesta, jotka yrittävät "oikopolkuja" pitkin. Pahimmillaan olen edistyneiden rumbatunnin alussa nähnyt miten jotkut pohdiskelivat puoliääneen kuinka se rumban perusaskel nyt menikään..? Oikeasti, siinä EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ tulla jatkotunneille, jos ei alkeita hallitse.
Oma porukkansa ovat sitten nämä omahyväiset jotka KUVITTELEVAT osaavansa vaikka ja mitä, mutta todellinen osaaminen on alkeistasolla. luullaan ,että kun käydään alkeiskurssi, se automaattisesti tarkoittaa, että seuraavaksi voi mennä alkeisjatkoon ja siitä jatkoon jne. riippumatta siitä oppiko edellisen kurssin asiat vai ei. Ymmärtäkää nyt jo hyvät ihmiset, saman kurssin voi käydä useita kertoja, niin kauan että ne asiat on taottu selkärankaan asti. - KädenaliFoksi
eiherneitänenään kirjoitti:
Mielestäni fuskua ei voi verrata foxsiin. Ne haluaisin ainakin pitää erillään, sillä koen ne erilaisina. Makunsa kullakin.Se aikaisemmin opetettu rynkytysfusku on tietysti eri tanssi verrattuna suljetun otteen foksiin. Nykyinen foksijoustoinen fusku on yleistynyt ja nykyisin jo valtaosa lavatanssijoista tanssii foksimaista joustavampaa fuskua. Myös fuskun opettamisessa moni ohjaaja on palannut vanhaan foksiperustaiseen tyyliin. Alkeissa perusotekin voi olla suljettu foksin ote ja kun tanssin omaksuu, niin sitten siitä vasta luovutaan ja senkin jälkeen suljettu ote kuuluu "omana kuviona" fuskuun. Foksiiin perustuva fusku on myös huomattavasti helpommin sovitettavissa erilaisiin foksin rytmeihin verrattuna siihen rynkytysfuskuun.
- eiherneitänenään
Se selvä että viemistä opettelevalla kestää kauemmin oppia fusku. Vietävät kyllä osaavat yleensä seurata varmaa viejää aika pian, eli samantien.
- dtlkjätömmnkatöähm
15+17 kirjoitti:
Just.
Sorry nyt vaan, mutta tuo "erittäin taitavasti" ei kuulosta uskottavalta. Se, että nainen kykenee räpiköimään mukana kuvioita joita ei ole sillä kurssitunnilla opetettu ei ole täysin tavatonta, ei myöskään se, että miehet kokeilevat aikaisemmin oppimiaan. Noinhan se lavallakin menee, mies vie ja naisen tehtävä on mennä niin kuin viedään, parhaan kykynsä mukaisesti.
Tosiasia kuminkin on, että pidemmän harjoittelun se vaatii aina ennen kuin homma oikeasti toimii. Kädessä tuntee kyllä, jos vastapuoli on aloitteleva. Muiden kädenalilajien osaaminen toki helpottaa hieman, mutta silti se vaatii aina useamman tanssikerran harjaantumista jo pelkän perusliikkumisen osalta. "Erittäin taitavasti" homma sujuu parhaimmillaankin kuukausien intensiivisen harjoittelun jälkeen.
Se, että skippaa alkeet ja hyppää suoraan jatkoon, on juuri sitä mikä ärsyttää monilla tanssikursseilla allekirjoittanutta. Jatkoryhmään tullaan, vaikka alkeet eivät ole hallussa. Tällöin opettaja joutuu pakostakin pitämään pidempää kertausta ja muokkaamaan tunneista yksinkertaisempia, jotta oppilaat pysyisivät edes puoliksi kärryillä opetuksessa.. ne jotka ovat alkeet ja alkeisjatkot käyneet, harjoitelleet ja jotka ne hallitsevat jo, kärsivät niiden osaamattomuudesta, jotka yrittävät "oikopolkuja" pitkin. Pahimmillaan olen edistyneiden rumbatunnin alussa nähnyt miten jotkut pohdiskelivat puoliääneen kuinka se rumban perusaskel nyt menikään..? Oikeasti, siinä EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ tulla jatkotunneille, jos ei alkeita hallitse.
Oma porukkansa ovat sitten nämä omahyväiset jotka KUVITTELEVAT osaavansa vaikka ja mitä, mutta todellinen osaaminen on alkeistasolla. luullaan ,että kun käydään alkeiskurssi, se automaattisesti tarkoittaa, että seuraavaksi voi mennä alkeisjatkoon ja siitä jatkoon jne. riippumatta siitä oppiko edellisen kurssin asiat vai ei. Ymmärtäkää nyt jo hyvät ihmiset, saman kurssin voi käydä useita kertoja, niin kauan että ne asiat on taottu selkärankaan asti.Tässä olen samaa mieltä edellisen ("15 17) kirjoittajan kanssa.
Ei ole missään määrätty, miten monta kertaa kutakin kurssia voi käydä. Olenpa kuullut henkilöistä, jotka harrastusmielessä ramppaavat esimerkiksi lattarikurssia vuosi vuoden perään, ihan vaan harrastuksena.
Mikä yleensä voisi olla raja, jonka jälkeen voisi sanoa "nyt osaan kaiken tämän kurssin asiat ja voin siirtyä seuraavalle tasolle"? Monet uskovat tietävänsä vastauksen tuohon ja ehkä myös senkin vuoksi että samojen perusasioiden tankkaaminen alkaa kyllästyttää.
Silloin tällöin olisi useimmille lavatanssijoille hyvä palauttaa mieleensä tanssimiensa tanssien perusteet. Kuinkahan moni kursseja jatkuvasti käymätön yksinkertaisesti unohtaa puolet joskus opettelemistaan kuvioista? Ainakin "allekirjoittaneelle" käy yleensä niin, että mielessä ja muistissa päällimmäisinä ovat vain ne viimeksi opitut kuviot.
Toiset tanssit vaatisivat jatkuvaa kurssitusta, kuten esimerkiksi bugg ja tango. Jos nyt joku väittää osaavansa tanssia edellä mainittuja tansseja jo niin hyvin, ettei tarvitse mitään kurssitusta niihin enää, hän valehtelee!
Täällä oli jokin aika sitten keskustelua, mitkä tanssit vaatisivat jatkuvaa kurssitusta. Tuohon voisin vastata että periaatteessa kaikki tanssit! Mutta kenelläkään ei ole aikaa eikä viitseliäisyyttää jatkuvasti ja useampana iltana viikossa rampata tanssikursseilla, joten käytäntö opastaa kurssittamaan vain joitakin tansseja kerrallaan.
Tanssiseurojen harjoitukset ovat hyvä ratkaisu tuohon jatkuvaan kurssittamiseen, suosittelen kaikille!
- Foksia kädenali
Olen joskus opetellut vanhan foksin ja siihen on tanssittu vuorotellen avoimen otteen kuvioita ja suljetun otteen kuvioita. Kun vähensin suljetun otteen kuvioita, niin nykyaikainen fusku oli valmis ja ei sen kummempaa harjoittelua kaivannut. Eihän fusku ole muuta kuin foksia kädenalikuvioin.
- Sen ku alko
Olin tanssinut foksia muutaman vuoden. Ei siinä fuskussa muuta ollut kun tanssi samaa foksia mutta erona oli vain kädenali menevät kuviot ja enempi sellaista edestakaisempaa paikallaan ja myös pyörien. Ehkä yks tai kaks säkeistöä meni alkuopetteluun. Sit se oli siinä.
- Juupa juu
Kirstin kiharat ja ranskalaiset yms. kuka piru niitä muistaa.
Kyllä pitää olla aika taikuri että pystyy omaksumaan nuo kaikki kuviot yhden tai kahden säkeistön aikana.
Tietenkin jos fuskuna ajattelee sen että muuten foksaa ja tekee pari ka. kuviota niin mikä ettei minäkin osaan silloin täydellisesti fuskua.
Jos fuskulla tarkoitetaan sitä että mennään kuviosta toiseen ja mahdollisimman laajalla repertuaarilla niin minä en osaa ollenkaan vaikka olen käynyt muutaman kerran kurssilla.
No ehkä maailmassa on ihmisiä joilla on valokuva muisti ja kykenevät omakumaan kaikki asiat pelkästään katsomalla niin mikä ettei.
Edes daamit eivät kyne seuraamaan jollei heillä ole harjoituksia takana.
En muista mikä kuvio on kyseessä kun daami viedään seläntakaa ja hän kiertää toiselle puolelle tehden pyörähdyksen samalla.
Mies ei voi ohjata daamia seläntakana vaan daamin pitää tietää mitä tekee tässä kuviossa, näitä kuvioita on varmasti muitakin että daami ohjataan liikkeelle ja hän tekee lopun oma-aloitteisesti.
Joten turha väittää että fuskun oppii tosta noin vain.
Sitten kun jokainen liikesarja on harjoiteltu ja niitä osataan soveltaa niin silloin osaa tanssia foksia.
Niin ja vielä kerran, itse en osaa foksia tanssia, jotain sinne päin mutta en foksia. - Tanssssija
Juupa juu kirjoitti:
Kirstin kiharat ja ranskalaiset yms. kuka piru niitä muistaa.
Kyllä pitää olla aika taikuri että pystyy omaksumaan nuo kaikki kuviot yhden tai kahden säkeistön aikana.
Tietenkin jos fuskuna ajattelee sen että muuten foksaa ja tekee pari ka. kuviota niin mikä ettei minäkin osaan silloin täydellisesti fuskua.
Jos fuskulla tarkoitetaan sitä että mennään kuviosta toiseen ja mahdollisimman laajalla repertuaarilla niin minä en osaa ollenkaan vaikka olen käynyt muutaman kerran kurssilla.
No ehkä maailmassa on ihmisiä joilla on valokuva muisti ja kykenevät omakumaan kaikki asiat pelkästään katsomalla niin mikä ettei.
Edes daamit eivät kyne seuraamaan jollei heillä ole harjoituksia takana.
En muista mikä kuvio on kyseessä kun daami viedään seläntakaa ja hän kiertää toiselle puolelle tehden pyörähdyksen samalla.
Mies ei voi ohjata daamia seläntakana vaan daamin pitää tietää mitä tekee tässä kuviossa, näitä kuvioita on varmasti muitakin että daami ohjataan liikkeelle ja hän tekee lopun oma-aloitteisesti.
Joten turha väittää että fuskun oppii tosta noin vain.
Sitten kun jokainen liikesarja on harjoiteltu ja niitä osataan soveltaa niin silloin osaa tanssia foksia.
Niin ja vielä kerran, itse en osaa foksia tanssia, jotain sinne päin mutta en foksia.Se kuvio on vanha Jiven vuoro nimeltään muistaakseni : Laiskan miehen vuoro. Siinä kun mies tanssii perusaskelta paikallaan ja nainen kiertää miehen, kädet vaihdetaan ja tulee spinnaamalla taas eteen.
Joo olet oikeassa, kuvio ei ole kovin vaikea, mutta naisen on hyvä tuntea kuvio jotta sen tanssiminen onnistuu.
- Antaa rullata
Ompi muotia opettaa fuskua niin että ei oikeestaan mitään opetetakaan. Se vain opeteaan että foksin askel ja sillä mennään käden alta paikallaan tai paikkaa vaihtaen ja kaikkea siltä väliltä. Ja että mennään kumpaankin suuntaan pyörähtäen ja kummallakin kädellä vieden ja seuraten. Ja lisäksi muutama perusaskelsarjasta poikkeava vienti ja seuraaminen. Niistä vanhoista tarkoista kaavoista on pitkälti luovuttu. Moni oppii jo ensimmäisillä kappaleilla perusidean ja se riittääkin lavatanssina vaikka kuinka monipuoliseen tanssiin.
- Tanssssija
" Niistä vanhoista tarkoista kaavoista on pitkälti luovuttu. Moni oppii jo ensimmäisillä kappaleilla perusidean ja se riittääkin lavatanssina vaikka kuinka monipuoliseen tanssiin."
Olet kyllä oikeassa tällaisella perustanssilla pärjää kyllä lavalla ihan hyvin.
Mutta sitten vaan käy niin, että se alkaa melko pian kyllästyttää ja alkaa kaivata tanssiinsa jotain uutta ja näyttävämpää ja kivemmalta tuntuvaa. Sitten se alkaa se vaikeampien kuvioiden opettelu ja harjoittelu ja kun niitä oppii ja ne alkaa käytännössä onnistua niin siinä tuntee todella onnistumisen iloa.
Tanssi on siitä kiva laji, että siinä tuntee aidosti oppimisen iloa. - Smoothdance
Ja ennenkaikkea nykynen vapaampi tyyli tekee tanssista myös näyttävämpää, kun ei ole rasitteena jäykät kuviokaavat. Se valtava määrä kun ei taannut tanssille alkuunkaan mitään näyttävyyttä. Näyttävyys perustuu juurikin siihen että tanssitaan vapaasti soveltaen rennolla tyylillä ja sen rennon tyylin edellytys on kankeista kuviokaavoista luopuminen.
- Discohile
Smoothdance kirjoitti:
Ja ennenkaikkea nykynen vapaampi tyyli tekee tanssista myös näyttävämpää, kun ei ole rasitteena jäykät kuviokaavat. Se valtava määrä kun ei taannut tanssille alkuunkaan mitään näyttävyyttä. Näyttävyys perustuu juurikin siihen että tanssitaan vapaasti soveltaen rennolla tyylillä ja sen rennon tyylin edellytys on kankeista kuviokaavoista luopuminen.
Discotanssi on oivaa vapaan tyylin tanssia jota voi mainiosti tanssia pareittain tai yksinään.
Siinä saa tanssia täysin vapaasti ilman mitään liikerajoituksia nauttia tanssin iloista ja sillä voi tanssin keinoin ilmentää itseään, eikä tarvitse opetella mitään ennalta sovittuja tanssinopettajien keksimiä tanssikuvioita. - allihumppa
Discohile kirjoitti:
Discotanssi on oivaa vapaan tyylin tanssia jota voi mainiosti tanssia pareittain tai yksinään.
Siinä saa tanssia täysin vapaasti ilman mitään liikerajoituksia nauttia tanssin iloista ja sillä voi tanssin keinoin ilmentää itseään, eikä tarvitse opetella mitään ennalta sovittuja tanssinopettajien keksimiä tanssikuvioita.Mutta suurin osa discohileistä menee sen näin:
askel-viereen-askel-viereen..... siis tökstöks kaikki biisit ja koko ilta.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1921425Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 83989
- 81985
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v81902Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/6847