aikoinaan otti kengän jalastaan ja alkoi pyörittää numeroa koron alla sijainneesta kiekosta, hänelle naurettiin.
Eräs kaverini on Australiassa lomalla ja keskustelen hänen kanssaan tietokoneen välityksellä tämän tästä.
Mitä seuraavaksi? Kolmenkymmenen vuoden kuluttua minun alkeelliselle tavalleni pitää yhteyttä kaveriini ehkä nauretaan.
Kun Maxwell Smart
24
215
Vastaukset
- epäilevä-T
tämähän on vain pioneerien sillantekoa pölleistä. Viimein, jos koskaan, päädymme ajatuksen voimalla saamaamme yhteyteen silmästä silmään, korvasta korvaan.
Sikäli, mikäli ihmiskunta sivistyy, hienostuu, henkevöityy, mitä suuresti epäilen, ennen auringon sammumista.sammuu maasta loppuu vesi, joka haihtuu avaruuteen alkaen n. 500 miljoonan vuoden kuluttua. Ehkä siihen mennessä on keskitty kaikki tarpeellinen:-)
Marlo Morgan kuvaa kirjassaan Viesti oikein ihmisten maailmasta Australian aboriginbaalien kykyä kommunikoida keskenään ajatuksen voimalla. Historian aamuhämärässä kaikilla ihmisillä on mahdollisesti ollut tämä taito, mutta se on ns sivistyksen myötä hävinnyt.
- Meriläinen
norMix kirjoitti:
Marlo Morgan kuvaa kirjassaan Viesti oikein ihmisten maailmasta Australian aboriginbaalien kykyä kommunikoida keskenään ajatuksen voimalla. Historian aamuhämärässä kaikilla ihmisillä on mahdollisesti ollut tämä taito, mutta se on ns sivistyksen myötä hävinnyt.
Se on todella upea kirja, suosittelen sitä kaikille.
Siinä on monta upeaa juttua. - Monta näkökulmaa
Meriläinen kirjoitti:
Siinä on monta upeaa juttua.ei uskalla lukea...tuntuu ajatuksena jo pelkästään aika pelottavalta;))) Mutta, tuohon kyllä uskon minäkin että, näillä ns. alkuperäiskansoilla on sellaisia kykyjä, mitkä me olemme hukaneet...jotenkin kovin loogiselta tuntuu...
tsau: Friidu - Meriläinen
Monta näkökulmaa kirjoitti:
ei uskalla lukea...tuntuu ajatuksena jo pelkästään aika pelottavalta;))) Mutta, tuohon kyllä uskon minäkin että, näillä ns. alkuperäiskansoilla on sellaisia kykyjä, mitkä me olemme hukaneet...jotenkin kovin loogiselta tuntuu...
tsau: FriiduKirja ei todellakaan ole pelottava vaan ajatuksia herättävä.
Itse olen lukenut pari kertaa, ostin kirjan itselleni. - Monta näkökulmaa
Meriläinen kirjoitti:
Kirja ei todellakaan ole pelottava vaan ajatuksia herättävä.
Itse olen lukenut pari kertaa, ostin kirjan itselleni.no, sitte voisi harkita...tuo ajatus vaan...yksin..ajatusten siirrosta ja muusta...vaikka itselläni myös kokemuksia näistä vähän yliluonnollista jutuista...herkkä kun olen...mutta, en lähde tarkemmin tälläpalstalla kertomaan.. Tarpeeksi .Höhlän maine muutenkin...;))))
tsau:Friidu - Meriläinen
no, sitte voisi harkita...tuo ajatus vaan...yksin..ajatusten siirrosta ja muusta...vaikka itselläni myös kokemuksia näistä vähän yliluonnollista jutuista...herkkä kun olen...mutta, en lähde tarkemmin tälläpalstalla kertomaan.. Tarpeeksi .Höhlän maine muutenkin...;))))
tsau:FriiduSe on kirja Aboriginaalien elämästä kaikkineen ja yhdestä toimittajasta heidän matkallaan.
Matkallahan meistäkin on jokainen, kuka minkäkinlaisella. Mutta mystisyyttä siinä ei minusta juuri ole.
Toisenlaista elämää vain. - Monta näkökulmaa
Meriläinen kirjoitti:
Se on kirja Aboriginaalien elämästä kaikkineen ja yhdestä toimittajasta heidän matkallaan.
Matkallahan meistäkin on jokainen, kuka minkäkinlaisella. Mutta mystisyyttä siinä ei minusta juuri ole.
Toisenlaista elämää vain.no, sitten Kiitos Meris...otan tuon nimen ylös...jospa sitten vaikka hankituksi voisi tullakin...tuo kirja..Matkallahan me...näin kyllä itsekin elämän näen...eräänlainen välivaihe vaihe täällä..mutta, tuota en edes oikeesti mieti...minne matka...Riittää miettimästä tässäkin elämässä riittävästi että, selviää jotenkin sinne maaliin;))
tsau:Friidu - roskaitellarobotti
Meriläinen kirjoitti:
Se on kirja Aboriginaalien elämästä kaikkineen ja yhdestä toimittajasta heidän matkallaan.
Toisenlaista elämää vain.Kyllä nykyajan ihminenkin osaa jonkin verran ajatuksia lukea. Itselläni esim. on yksi ajatustenlukutehtävä (ihan hauska). Voisin sen laittaa jopa aloitukseksi jos joku niin haluaa?
- Monta näkökulmaa
roskaitellarobotti kirjoitti:
Kyllä nykyajan ihminenkin osaa jonkin verran ajatuksia lukea. Itselläni esim. on yksi ajatustenlukutehtävä (ihan hauska). Voisin sen laittaa jopa aloitukseksi jos joku niin haluaa?
Hei, laita ihmeessä;)))
Itse kun nooh, ei tämä nyt pahajuttu ole niin monesti käynyt sillee...että, kuulen ovikellon soivan...sitte vähän ihmettelen....vähän ajan kuluttua mies tulee kotiin...omilla avaimilla. Jonkin sortin etiäinen hänellä;)) Tuota silloin kysyn että, ajatteeloko hän himaan tulessaan kuinka voimakkaasti minua sillähetkellä.... sillä hetkellä kun kävelee himaan päin..nooh, kyllä;))) Joskus, myös jonku läheisen ystävän kanssa käynyt niin aika usein että, aivan samaan aikaan soitamme toisillemme...ja kumpikin vähän aikaan ihmeissään puhelin kun tuuttaa varattua...näin käy aika usein..
tsau:Friidu Meriläinen kirjoitti:
Siinä on monta upeaa juttua.myös minuun melkoisen vaikutuksen ja jossain määrin vaikutti maailmankuvaani. Heidän suhtautumisessaan luontoon, omistamiseen, elämään, kuolemaan ja toisiin ihmisiin olisi länsimaisilla paljon opittavaa.
no, sitten Kiitos Meris...otan tuon nimen ylös...jospa sitten vaikka hankituksi voisi tullakin...tuo kirja..Matkallahan me...näin kyllä itsekin elämän näen...eräänlainen välivaihe vaihe täällä..mutta, tuota en edes oikeesti mieti...minne matka...Riittää miettimästä tässäkin elämässä riittävästi että, selviää jotenkin sinne maaliin;))
tsau:Friidupuolestani voin suositella. Tosin kannattaa kyllä ensisijaisesti pyrkiä lainaamaan se kahdestakin syystä: Ensinnäkin epäilen, ettei sitä ainakaan uutena tällä hetkellä saa ja toiseksi lainaaminen olisi enemmän kirjan filosofian mukaista! :)
- CallMyName
missä mailmassa nyt olet ?
Get smart, agent maxwell smart.. ja vuosiluku on 2010.- Bueno55
kun Holkeri ja Gorbattisohvi ottivat yhteyttä piimätölkeillä eli niillä Nokian superhienoilla viiden kilon kännyköillä. Tekstiviestit olivat kaukainen unelma. PeeCee oli jo keksitty. Olipa minullakin myöhemmin piimäpurkki mikä ei ollut Gefalua eikä peruspiimää.
- CallMyName
Bueno55 kirjoitti:
kun Holkeri ja Gorbattisohvi ottivat yhteyttä piimätölkeillä eli niillä Nokian superhienoilla viiden kilon kännyköillä. Tekstiviestit olivat kaukainen unelma. PeeCee oli jo keksitty. Olipa minullakin myöhemmin piimäpurkki mikä ei ollut Gefalua eikä peruspiimää.
7,2 kiloo paino ne ekat.
Eikä ne yhteydet olleet nokiat, vaan MOTOROLA ! - Bueno55
CallMyName kirjoitti:
7,2 kiloo paino ne ekat.
Eikä ne yhteydet olleet nokiat, vaan MOTOROLA !painavat? Aika kultaa muistot kun siihen aikaan ei tarvinnut käydä kuntosalilla, sen kuin kantoi (se puhelinhan olikin) Motorolaa eikä Nokiaa. Motorolalta tuli myöhemmin kaiketi ensimmäinen läppä puhelin, sellainenkin oli vielä 90 luvulla. Sittemmin Moto painui unohduksen yöhön ja rupesiko se Nokiaksi merkiltään? Mutta viimeiset kymmenen vuotta....äääs. Menin yli aiheesta. Mitä nykyajasta kun puhe oli Agentti Max... Smartista. Samoihin aikoihin kun tuo agentti oli pinnalla, taisi olla myös Smart tupakkaa? Vai oliko se 60-luvulla? Olin niin nuori poika, piti polttaa salaa.
- CallMyName
Bueno55 kirjoitti:
painavat? Aika kultaa muistot kun siihen aikaan ei tarvinnut käydä kuntosalilla, sen kuin kantoi (se puhelinhan olikin) Motorolaa eikä Nokiaa. Motorolalta tuli myöhemmin kaiketi ensimmäinen läppä puhelin, sellainenkin oli vielä 90 luvulla. Sittemmin Moto painui unohduksen yöhön ja rupesiko se Nokiaksi merkiltään? Mutta viimeiset kymmenen vuotta....äääs. Menin yli aiheesta. Mitä nykyajasta kun puhe oli Agentti Max... Smartista. Samoihin aikoihin kun tuo agentti oli pinnalla, taisi olla myös Smart tupakkaa? Vai oliko se 60-luvulla? Olin niin nuori poika, piti polttaa salaa.
norttia salaa ja pää sekasin..silloin ennen ,eikä se ollu läppää :)
- Bueno55
CallMyName kirjoitti:
norttia salaa ja pää sekasin..silloin ennen ,eikä se ollu läppää :)
pöllittyä Vihreää Norttia tai Ukin askista näpistettyä Työmiestä. Hyviä harjoittelu tupakeita. Viinaksia ei juotu, mitä nyt naapurin juopon kiljupänikästä vähän maistoi. Mut silloin oltiin jo aikamiehiä eli ainakin 14-15 vuotiaita.
- Monta näkökulmaa
Bueno55 kirjoitti:
painavat? Aika kultaa muistot kun siihen aikaan ei tarvinnut käydä kuntosalilla, sen kuin kantoi (se puhelinhan olikin) Motorolaa eikä Nokiaa. Motorolalta tuli myöhemmin kaiketi ensimmäinen läppä puhelin, sellainenkin oli vielä 90 luvulla. Sittemmin Moto painui unohduksen yöhön ja rupesiko se Nokiaksi merkiltään? Mutta viimeiset kymmenen vuotta....äääs. Menin yli aiheesta. Mitä nykyajasta kun puhe oli Agentti Max... Smartista. Samoihin aikoihin kun tuo agentti oli pinnalla, taisi olla myös Smart tupakkaa? Vai oliko se 60-luvulla? Olin niin nuori poika, piti polttaa salaa.
salaa mekin..mutta, faija hiffas kuitenkin ihme olisi ollut ellei....Meillä faija kun ajoi taxia ja näitä kundeja itse jotka oli Vasiskella oman nuoruutensa viettänyt sodan jälkeen...niin, ehdottamasti sitä mieltä...että, naisen ei varsinkaan tytön ei sopinut polttaa kadulla tai gartsalla...Nooh....koska, tiesi että, eihän meitä olisi voinut estääkään...niin antoi sitten luvan että, himassa saatiin rökaa mutta ei gartsalla ...Meillä ei ollut siinä asunnossa parveketta ja sellainen aika snadi keittiö vaa...Nooh, koska meillä sai sitten rökaa niin kaikki skolekaverit tykkäsi että, meillä on tosi kliffat vanhmemmat ja tuli aina meille;))) siis sitä röökin savua...Faija sen verran ylpee luonne vaikka itse ei polttanut...niin periksi ei voinut antaa...luvattu mikä luvattu...
Nyt kun tuolla Pirkkolan Urheiluhallissa missä tämä kahvilan puoli edelleen fyysiseltään tiloiltaan sama...tulee usein mieleen omat nuoruusajat siellä kun sai rökaa myös...nooh, eräät sitte notku siellä....ei urheilemassa vaan röökillä...Vitsi toisinaan vielä tekisi itseni mieli vetää rööki simmaamisen jälkeen kun käyn kahvilla ja kävelen parkkarille autolle...mutta, ei enää kehtaa.:))) hillittävä se tupakanhimo...ja sitten kun pääsenkin himaan asti tuo röökiä ei enää ´mieli....mikä ihan hyvä juttu...
tsau:Friidu
Joka jälleen taas simmamaan mutta ei sen jälkeen suinkaan röökille;)). Monta näkökulmaa kirjoitti:
salaa mekin..mutta, faija hiffas kuitenkin ihme olisi ollut ellei....Meillä faija kun ajoi taxia ja näitä kundeja itse jotka oli Vasiskella oman nuoruutensa viettänyt sodan jälkeen...niin, ehdottamasti sitä mieltä...että, naisen ei varsinkaan tytön ei sopinut polttaa kadulla tai gartsalla...Nooh....koska, tiesi että, eihän meitä olisi voinut estääkään...niin antoi sitten luvan että, himassa saatiin rökaa mutta ei gartsalla ...Meillä ei ollut siinä asunnossa parveketta ja sellainen aika snadi keittiö vaa...Nooh, koska meillä sai sitten rökaa niin kaikki skolekaverit tykkäsi että, meillä on tosi kliffat vanhmemmat ja tuli aina meille;))) siis sitä röökin savua...Faija sen verran ylpee luonne vaikka itse ei polttanut...niin periksi ei voinut antaa...luvattu mikä luvattu...
Nyt kun tuolla Pirkkolan Urheiluhallissa missä tämä kahvilan puoli edelleen fyysiseltään tiloiltaan sama...tulee usein mieleen omat nuoruusajat siellä kun sai rökaa myös...nooh, eräät sitte notku siellä....ei urheilemassa vaan röökillä...Vitsi toisinaan vielä tekisi itseni mieli vetää rööki simmaamisen jälkeen kun käyn kahvilla ja kävelen parkkarille autolle...mutta, ei enää kehtaa.:))) hillittävä se tupakanhimo...ja sitten kun pääsenkin himaan asti tuo röökiä ei enää ´mieli....mikä ihan hyvä juttu...
tsau:Friidu
Joka jälleen taas simmamaan mutta ei sen jälkeen suinkaan röökille;)).vielä puoli askia päivässä, mutta kummasti sen olen saanut pysymään siinä kaikki nämä about yli nelkyt vuotta.:-)
- Monta näkökulmaa
Teotwawki kirjoitti:
vielä puoli askia päivässä, mutta kummasti sen olen saanut pysymään siinä kaikki nämä about yli nelkyt vuotta.:-)
En voi saarnaa minäkään miehelleni tuosta röökistä koska, se oli aivan turhaa...itselläni menee pitkiäkin aikoja jolloin ei yhtäkään röökiä siis pystyn olemaan kuukaudenkin..polttamatta.. Poltan niin vähän että, sen puoleen voisin lopettaa, ei tule sitten lopettua kun meillä täytyy aina olla röökiä himassa, tai jollain kyllä menee totaalisesti kyllä hermo;)..hän polttaa oikeasti myös ihan liikaa...ehdottanut olen kyllä että, edes sen verran vähentäsi että, aski korkeintaan päivässä..mutta, sekin päätös on tiukassa... Onneksi nyt kuitenkin tuo päätös on pitänyt että, ei enää autossa...pysähdytään mieluummin...röökille;)) Mies minullakin kokeili lopettaa näiden lääkkeiden avulla millä toiset ovat onnistuneet....heti kun lääkekuuri tavallaan loppui...niin sama kuin tuota vähennystä ei olisi ollut....En tiedä jos, on pollttanut nuoresta iästä saakka....niin kerta lopetus....ainut keino... Itselläni meni monta vuotta etten polttanut...mutta kun tapasin nykyisen mieheni...tuo tapa valitettavasti alkoi minullakin uudestaan.. Sanonut kyllä olen että, älä sano minulle mennäänkö röökille?....nooh, aina ei tuo kultsukka muista..;))) inhimillistä sekin.. Itse aika hyvin pääsen kyllä tuo "tuskan" ohi...kun vaan päätän että, ei nyt.. Tämä kyllä vaikuttaa kun sitä röökiä meillä täytyy aina monta askia varmuuden vuoksi...pahus...tulee sitten minunkin poltettua...
tsau:Friidu - mitäkä mies
CallMyName kirjoitti:
7,2 kiloo paino ne ekat.
Eikä ne yhteydet olleet nokiat, vaan MOTOROLA !että olis ollut mobiara cityman,tai joku sellainen laatikko,maksio jotain kolkyt tonnia,oli kyllä heinoa kävellä puhelimessa raitilla,kaikki katsoi kuin rikollista:))
- Bueno55
mitäkä mies kirjoitti:
että olis ollut mobiara cityman,tai joku sellainen laatikko,maksio jotain kolkyt tonnia,oli kyllä heinoa kävellä puhelimessa raitilla,kaikki katsoi kuin rikollista:))
eikä motorola, joka tuli paljon paljon myöhemmin ja jotain motorolaa taitaa olla myynnissä vieläkin.
Sitten tuli kevyemmät versiot eli nuo citymanit mutta siinä välissä ehti olla ne "raahattavat" autopuhelimet joka oli kuin salkku ja siinä luuri. Tuo eka kenkäpuhelin maksoi 25000-29000 markkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2191490- 961296
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61157Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171156Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9958Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86930Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66895- 32870
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest41828Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii57813