Olen ihmetellyt usein, miksi VL vainajan muistokirjoituksessa on teksti; - kuoli vapahtajaansa turvaten.
Luottaako VL ihminen vain Jeesus Nasaretilaiseen? Näin asia teologisesti on.
Raamattu – 92 puhuu Vapahtajasta vain kerran. Silloin kun Hän syntyi ihmiseksi. Luuk. 2:11 Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja.
Jeesus syntyi Vapauttamaan ihmiset laista, ja vain Hänen vapauttamiseen uskomalla ei tule vanhurskaus. Vanhurskaus tulee vain uskomalla Jeesus Kristukseksi, ja Herraksi, kuten jae jatkuu - Hän on Kristus*, Herra.
Tämä on VL ihmisille salailussa, ”sakramentti”.
Jeesuksesta tuli Kristus kun Hän voitti kuoleman, ja Hänet kirkastettiin. Herra Hänestä tuli silloin kun Isä antoi Hänelle kaiken vallan, Taivaassa ja maan päällä. Tämäkin on mysteerio SRK;lle?
Matt. 28:18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Ihmeellinen teksti VL haudalla??
32
835
Vastaukset
- Meiliaikku
Vapahtaja, Lunastaja, Jumalan Poika, Jeesus , Kristus on sama asia. Kesitaksella näyttää olevan ongelma näiden nimien yhteen sovittamisessa; vaikka jokainen nimi näistä on Hänelle yhtä oikea, koska nehän ovat raamatussa mainittu.
Vapahtaja, jos mikä on täysin oikea, koska Hän pelasti meidät iankaikkisesta kuolemasta.Vapahtaja, Lunastaja, Jumalan Poika, Jeesus , Kristus on sama asia. ** Sinulla se vain tämä lyyrimäisyys jatkuu.
Kommentoidaan kyllä, mutta mitään tukea Raamatusta ei ole.
Syntyikö Jeesus Kristuksena?
Syntyikö Hän Herrana?
Sitten lunastaja. Jumala on lunastaja Jeesus sovittaja. Vaikuttaa, ettet ole koskaan avannut Raamattua. Jumala lunastaa Jeesuksen sovittutyön kautta?? Onki liian vaikeaa?
Kesitaksella näyttää olevan ongelma näiden nimien yhteen sovittamisessa; vaikka jokainen nimi näistä on Hänelle yhtä oikea, koska nehän ovat raamatussa mainittu.** On siellä mainittu paljon muutakin, mutta kaikki ei tarkoita samaa. Naurettavia kommentteja. Mutta kertaakaan siellä ei ole mainittu lestadiolaisia, ainoana oikeana lahkona.
Vapahtaja, jos mikä on täysin oikea, koska Hän pelasti meidät iankaikkisesta kuolemasta.** Vapahtaja ei pelastanut, vaan Kristus sovittamalla lain. Hän on VT lupaus.
Etkö tajua todella, Jeesuskin oli lapsi, aikuinen ihminen ja kirkastettu, jolloin HÄNELLÄ OLI KAIKKI VALTA VASTA SITTEN.
Se mitä Raamattu puhuu vapauttajasta, - teille on syntynyt vapahtaja!!!
Pelastiko Jeesus jo silloin sinutkin? Sen koommin Vapahtajasta ei alkutekstin mukaan puhuta, muualla kun VL hautakivessä.
Kes.- utelias kun olen
Kesitas kirjoitti:
Vapahtaja, Lunastaja, Jumalan Poika, Jeesus , Kristus on sama asia. ** Sinulla se vain tämä lyyrimäisyys jatkuu.
Kommentoidaan kyllä, mutta mitään tukea Raamatusta ei ole.
Syntyikö Jeesus Kristuksena?
Syntyikö Hän Herrana?
Sitten lunastaja. Jumala on lunastaja Jeesus sovittaja. Vaikuttaa, ettet ole koskaan avannut Raamattua. Jumala lunastaa Jeesuksen sovittutyön kautta?? Onki liian vaikeaa?
Kesitaksella näyttää olevan ongelma näiden nimien yhteen sovittamisessa; vaikka jokainen nimi näistä on Hänelle yhtä oikea, koska nehän ovat raamatussa mainittu.** On siellä mainittu paljon muutakin, mutta kaikki ei tarkoita samaa. Naurettavia kommentteja. Mutta kertaakaan siellä ei ole mainittu lestadiolaisia, ainoana oikeana lahkona.
Vapahtaja, jos mikä on täysin oikea, koska Hän pelasti meidät iankaikkisesta kuolemasta.** Vapahtaja ei pelastanut, vaan Kristus sovittamalla lain. Hän on VT lupaus.
Etkö tajua todella, Jeesuskin oli lapsi, aikuinen ihminen ja kirkastettu, jolloin HÄNELLÄ OLI KAIKKI VALTA VASTA SITTEN.
Se mitä Raamattu puhuu vapauttajasta, - teille on syntynyt vapahtaja!!!
Pelastiko Jeesus jo silloin sinutkin? Sen koommin Vapahtajasta ei alkutekstin mukaan puhuta, muualla kun VL hautakivessä.
Kes.Mikä on saivartelia? Onko kyseessä joku uusi vl-tyyppinen kielenraiskausyritys? Tuskin sentään Teliasoneran sisaryritys.
utelias kun olen kirjoitti:
Mikä on saivartelia? Onko kyseessä joku uusi vl-tyyppinen kielenraiskausyritys? Tuskin sentään Teliasoneran sisaryritys.
selvää minullekaan, siksi käytin kysjän terminologiaa.
Shalom.- 7+11=?
Kesitas kirjoitti:
selvää minullekaan, siksi käytin kysjän terminologiaa.
Shalom.Henkiö, joka saivartelee, on suomeksi saivartelija, lestaksi saivartelia.
- Yhdys sana
Mitä mahdat tarkoittaa näillä:
-VL haudalla
-VL vainajan
-VL ihminen
-VL ihmisille
- VL;liä
VL:n tiedän, se on VÄESTÖLIITTO (http://www.vaestoliitto.fi/). Mutta miten se liittyy vl-palstaan?- kielitarkka.
niin näet, jos on kynityt hiukset, savun turmelemat hampaat ja sormet, viittaa vahollislestadiolaisuuteen.
myös Vapahtaja joka vapautti kansansa synnistä. Kesitas itse lainasi uudenkäännöksen tekstiä, joka on häntä vastaan:
kesitas: Raamattu – 92 puhuu Vapahtajasta vain kerran. Silloin kun Hän syntyi ihmiseksi. Luuk. 2:11. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra.
Edelleen uusikäännös: 2.Tim.2:10. ja joka nyt on tullut julki, kun meidän Vapahtajamme, Kristus Jeesus, on ilmestynyt. Hän on kukistanut kuoleman ja tuonut valoon elämän ja katoamattomuuden lähettämällä maailmaan evankeliumin.
Sama: Tiit.1:2. tervehtii Titusta, omaa hengellistä poikaansa, saman uskon tunnustajaa. Isän Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen armo ja rauha sinulle!*
Apostolina olen saanut tehtäväkseni auttaa Jumalan valittuja uskomaan, tuntemaan pyhän totuuden.
sama: Tiit.2:13. kun odotamme autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä.
sama: Tiit.3:6. Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
sama: 2.Piet.1:1. Simon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, tervehtii teitä, joille Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus vanhurskaudessaan on suonut saman kalliin uskon kuin meille.
sama: 2.Piet.1:11. ja niin te saatte avatuista ovista vapaasti astua meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
sama: 2.Piet.2:20. Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
samaa sanaa tarkoitetaan monissa muissakin uudenkäännöksen teksteissä, vaikka sana on muuksi käännetty siinä.weha kirjoitti:
myös Vapahtaja joka vapautti kansansa synnistä. Kesitas itse lainasi uudenkäännöksen tekstiä, joka on häntä vastaan:
kesitas: Raamattu – 92 puhuu Vapahtajasta vain kerran. Silloin kun Hän syntyi ihmiseksi. Luuk. 2:11. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra.
Edelleen uusikäännös: 2.Tim.2:10. ja joka nyt on tullut julki, kun meidän Vapahtajamme, Kristus Jeesus, on ilmestynyt. Hän on kukistanut kuoleman ja tuonut valoon elämän ja katoamattomuuden lähettämällä maailmaan evankeliumin.
Sama: Tiit.1:2. tervehtii Titusta, omaa hengellistä poikaansa, saman uskon tunnustajaa. Isän Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen armo ja rauha sinulle!*
Apostolina olen saanut tehtäväkseni auttaa Jumalan valittuja uskomaan, tuntemaan pyhän totuuden.
sama: Tiit.2:13. kun odotamme autuaan toivomme toteutumista, suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä.
sama: Tiit.3:6. Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
sama: 2.Piet.1:1. Simon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, tervehtii teitä, joille Jumalamme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus vanhurskaudessaan on suonut saman kalliin uskon kuin meille.
sama: 2.Piet.1:11. ja niin te saatte avatuista ovista vapaasti astua meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
sama: 2.Piet.2:20. Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
samaa sanaa tarkoitetaan monissa muissakin uudenkäännöksen teksteissä, vaikka sana on muuksi käännetty siinä.kuvaa hyvin uskovaista ihmistä: "...kuoli vapahtajaansa turvaten".
Biblia: Joh.4:41. Ja paljo usiammat uskoivat hänen sanansa tähden.
42. Ja sanoivat sille vaimolle: emme nyt silleen usko sinun puhees tähden; sillä me olemme itse kuulleet ja tiedämme, että hän on totisesti Kristus, maailman Vapahtaja.
Sama 92-käännöksestä:
41. Yhä useammat uskoivat Jeesukseen kuultuaan hänen itsensä puhuvan,
42. ja he sanoivat naiselle: "Nyt emme enää usko vain sinun puheesi perusteella. Me olemme nyt itse kuulleet häntä ja tiedämme, että hän todella on maailman pelastaja."weha kirjoitti:
samaa sanaa tarkoitetaan monissa muissakin uudenkäännöksen teksteissä, vaikka sana on muuksi käännetty siinä.kirjoitin - vapahtaja esiintyy vain kerran. Muutako sen, taivutus on taivutus.
Heräsit, mutta muistatko mikä oli UT enimmäinen uskontunnustus - JEESUS ON HERRA.
Jeesus ei vapauttanut synnistä, synti on aina syntiä, Hän sovitti lain, siinä meni synnit mukana, sovitettuna Isän edessä.weha kirjoitti:
kuvaa hyvin uskovaista ihmistä: "...kuoli vapahtajaansa turvaten".
Biblia: Joh.4:41. Ja paljo usiammat uskoivat hänen sanansa tähden.
42. Ja sanoivat sille vaimolle: emme nyt silleen usko sinun puhees tähden; sillä me olemme itse kuulleet ja tiedämme, että hän on totisesti Kristus, maailman Vapahtaja.
Sama 92-käännöksestä:
41. Yhä useammat uskoivat Jeesukseen kuultuaan hänen itsensä puhuvan,
42. ja he sanoivat naiselle: "Nyt emme enää usko vain sinun puheesi perusteella. Me olemme nyt itse kuulleet häntä ja tiedämme, että hän todella on maailman pelastaja."Herra pelastaa.
Amen.Kesitas kirjoitti:
kirjoitin - vapahtaja esiintyy vain kerran. Muutako sen, taivutus on taivutus.
Heräsit, mutta muistatko mikä oli UT enimmäinen uskontunnustus - JEESUS ON HERRA.
Jeesus ei vapauttanut synnistä, synti on aina syntiä, Hän sovitti lain, siinä meni synnit mukana, sovitettuna Isän edessä.edes kerran, siinämuodossa kun et halua?
11. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra.weha kirjoitti:
edes kerran, siinämuodossa kun et halua?
11. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus*, Herra.Jes.9:5. Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
- luterilainen:
weha kirjoitti:
Jes.9:5. Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
Vapahtaja, hän on myös Vapahtajamme/Vapahtajani.
- 2000 v ennen kristus
luterilainen: kirjoitti:
ne lukemattomien lukemattomat, ketkä syntyivät ja asustivat maan päällä. Esimerkiksi Aatamin ja Eevan? Minulle ei vielä ole mennyt perille se asia. Tietenkin on hyvä jos ihminen uskoo johonkin, Silloin on rauhallista lähteä.
- etsivä-xx
weha kirjoitti:
samaa sanaa tarkoitetaan monissa muissakin uudenkäännöksen teksteissä, vaikka sana on muuksi käännetty siinä.Hyvä Weha. Olen usein ollut vähän eri linjoilla mutta nyt olet poiminut juuri oikeita asioita. Kesitaksella ja minulla lienee kohtuulliset välit, mutta tässä asiassa en häntä ymmärrä, vaikka usein silloinkin ymmärrän kun olen erimieltä. Vanhoiliislestadiolaisuudessa mitä Weha edustaa tulkitaan kastetta hieman eri lailla kuin alla ev lut kirkossa yleisesti, mutta näkemys Jesuksen arvonimistä on lähtökohdiltaan sama:
Jeesus kantoi ihmisen synnin ja kuoleman
Jumalan tapa vastata synnin ja kuoleman uhkaan oli lähettää Poikansa maailmaan. Raamatun mukaan Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Samalla hän tuli yhdeksi meistä. Hän kantoi koko ihmiskuntaa itsessään, ja siksi hän kärsiessään ja kuollessaan ristillä kantoi meidän kärsimyksemme ja kuolemamme.
Jeesuksen sovitustyön kautta olemme myös osallisia hänen ylösnousemuksestaan, elämästään ja ilostaan. Siksi kirkko tunnustaa uskonsa Jeesukseen Kristukseen Lunastajana ja sovittajana, parantajana, joka on pelastanut ja vapauttanut ihmisen synnin ja kuoleman vallasta.
Merkitys ja arvonimet
Jeesus sovitti ihmiskunnan synnit ja sai aikaan sovinnon Jumalan kanssa. Näin hän toi uskoville pelastuksen, kun Kristuksen nimeen kastetut liitetään hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.
Jo ensimmäiset kristityt alkoivat pitää Jeesusta Jumalan Poikana. Kristinuskon opetus Jumalasta vakiintui kirkon ekumeenisissa, vanhakirkollisissa uskontunnustuksissa kolminaisuusopiksi, jossa Poika on toinen kolmiyhteisen Jumalan persoonista. Jeesuksen eettisiä opetuksia, erityisesti vuorisaarnaa, arvostetaan laajalti myös kristikunnan ulkopuolella.
Jeesuksen arvonimiä ovat muun muassa
* Ihmisen Poika
* Jumalan karitsa
* Kristus
* Messias
* Vapahtaja
* Ylkä, joka on vanha sulhasta tarkoittava sana, ja viittaa Raamatun kertomukseen viisaista ja tyhmistä morsiusneidoista, Matt. 25:1–13.
Sana Herra yksinään on yleisimmillään Vanhassa testamentissa. Vaikka Kesita muuta yleensä täällä väittää en ole sinä aikan kun olen ev lut kirkkomme sisällä kuunnellut saarnoja ja opetusta missään muualla kuin lestadiolaisissa seuroissa kuullut niin systemaattisesti puhuttuvan Herra Jeesuksesta. Yhtäkään seuratilaisuutta en ole kuullut missä ei jo aloituksessa olisi ollut HERRA Jeesus. Muualla luterilaisen kirkon sisällä puhutaan enemmän muodossa Jeesus Kristus tai Vapahtaja.
Kesita jätti pois oleellisen osan siteeraamastaan Raamatun kohdasta, aivan kuten Weha jo toteisi:
11. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt VAPAHTAJA. HÄN ON KRISTUS, HERRA.
Minulle Vapahtaja on Kristus, Herra. Hänessä on vapautus synnistä ja ikuinen elämä.
Hengen johdatuksesta hän tuli temppeliin, ja kun Jeesuksen vanhemmat toivat lasta sinne tehdäkseen sen, mikä lain mukaan oli tehtävä, hän otti lapsen käsivarsilleen, ylisti Jumalaa ja sanoi:
-- Herra, nyt sinä annat palvelijasi rauhassa lähteä, niin kuin olet luvannut. Minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi, jonka olet kaikille kansoille valmistanut:
valon, joka koittaa pakanakansoille, kirkkauden, joka loistaa kansallesi Israelille. - Sanan väärentämätön
weha kirjoitti:
samaa sanaa tarkoitetaan monissa muissakin uudenkäännöksen teksteissä, vaikka sana on muuksi käännetty siinä.Vl:t käyttävät jotain muka-suomeksi kirjoitettua raamatunväärennöstä, jonka miltei joka virkettä voidaan tulkita omien tarkoitusperien pönkittämiseksi selittelemällä 'tämä tarkoittaa sitä ja sitä'.
etsivä-xx kirjoitti:
Hyvä Weha. Olen usein ollut vähän eri linjoilla mutta nyt olet poiminut juuri oikeita asioita. Kesitaksella ja minulla lienee kohtuulliset välit, mutta tässä asiassa en häntä ymmärrä, vaikka usein silloinkin ymmärrän kun olen erimieltä. Vanhoiliislestadiolaisuudessa mitä Weha edustaa tulkitaan kastetta hieman eri lailla kuin alla ev lut kirkossa yleisesti, mutta näkemys Jesuksen arvonimistä on lähtökohdiltaan sama:
Jeesus kantoi ihmisen synnin ja kuoleman
Jumalan tapa vastata synnin ja kuoleman uhkaan oli lähettää Poikansa maailmaan. Raamatun mukaan Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Samalla hän tuli yhdeksi meistä. Hän kantoi koko ihmiskuntaa itsessään, ja siksi hän kärsiessään ja kuollessaan ristillä kantoi meidän kärsimyksemme ja kuolemamme.
Jeesuksen sovitustyön kautta olemme myös osallisia hänen ylösnousemuksestaan, elämästään ja ilostaan. Siksi kirkko tunnustaa uskonsa Jeesukseen Kristukseen Lunastajana ja sovittajana, parantajana, joka on pelastanut ja vapauttanut ihmisen synnin ja kuoleman vallasta.
Merkitys ja arvonimet
Jeesus sovitti ihmiskunnan synnit ja sai aikaan sovinnon Jumalan kanssa. Näin hän toi uskoville pelastuksen, kun Kristuksen nimeen kastetut liitetään hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa.
Jo ensimmäiset kristityt alkoivat pitää Jeesusta Jumalan Poikana. Kristinuskon opetus Jumalasta vakiintui kirkon ekumeenisissa, vanhakirkollisissa uskontunnustuksissa kolminaisuusopiksi, jossa Poika on toinen kolmiyhteisen Jumalan persoonista. Jeesuksen eettisiä opetuksia, erityisesti vuorisaarnaa, arvostetaan laajalti myös kristikunnan ulkopuolella.
Jeesuksen arvonimiä ovat muun muassa
* Ihmisen Poika
* Jumalan karitsa
* Kristus
* Messias
* Vapahtaja
* Ylkä, joka on vanha sulhasta tarkoittava sana, ja viittaa Raamatun kertomukseen viisaista ja tyhmistä morsiusneidoista, Matt. 25:1–13.
Sana Herra yksinään on yleisimmillään Vanhassa testamentissa. Vaikka Kesita muuta yleensä täällä väittää en ole sinä aikan kun olen ev lut kirkkomme sisällä kuunnellut saarnoja ja opetusta missään muualla kuin lestadiolaisissa seuroissa kuullut niin systemaattisesti puhuttuvan Herra Jeesuksesta. Yhtäkään seuratilaisuutta en ole kuullut missä ei jo aloituksessa olisi ollut HERRA Jeesus. Muualla luterilaisen kirkon sisällä puhutaan enemmän muodossa Jeesus Kristus tai Vapahtaja.
Kesita jätti pois oleellisen osan siteeraamastaan Raamatun kohdasta, aivan kuten Weha jo toteisi:
11. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt VAPAHTAJA. HÄN ON KRISTUS, HERRA.
Minulle Vapahtaja on Kristus, Herra. Hänessä on vapautus synnistä ja ikuinen elämä.
Hengen johdatuksesta hän tuli temppeliin, ja kun Jeesuksen vanhemmat toivat lasta sinne tehdäkseen sen, mikä lain mukaan oli tehtävä, hän otti lapsen käsivarsilleen, ylisti Jumalaa ja sanoi:
-- Herra, nyt sinä annat palvelijasi rauhassa lähteä, niin kuin olet luvannut. Minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi, jonka olet kaikille kansoille valmistanut:
valon, joka koittaa pakanakansoille, kirkkauden, joka loistaa kansallesi Israelille.Jeesus kantoi ihmisen synnin ja kuoleman
Merkitys ja arvonimet
Tosi hieno vastaus. Mutta usein, kuten olen kertonut, on otettava huomioon, että Jeesus eli ronologisen elämän.
Jeesuksen nimi oli Sana, ennekuin Hän tuli ihmiseksi. Sitten Hänestä tuli Jeesus Nasaretilainen, jossa roolissa Hän eli n 33 vuotta.
Merkille pantavaa on se, että tähän asti Hän aina toteutti Isän tahtoa, ja Hänellä ei ollut valtaa, vaan tehtävä. Ensin maaliman luominen Jumalan tahdosta. Joh; 1 Alussa oli SANA. Sana OLI JUMLAAN LUONA, ja SANA OLI JUMALA. 2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona. 3 KAIKKI SYNTYI SANAN VOIMALLA. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.
Jeesuksena hän kirkasti Isää. Matt. 6:9 Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Mutta Ristintyön, ja kirkastumisen jälkeen Hän tuli Herraksi meidän osalta. Matt. 28:18
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Tämä on usealta jäänyt huomaamatta.
Jeesus itse ei kutsunut itseään, samoin kun Jumala juuri Vapataitajaksi, vaan lupaukseksi ja Uuden testamentin aikana juuri niillä nimillä, mitkä sinä sanoit.
Tärkein on se, että Jeesus tunnustetaan ihmisten edessä Herraksi, eikä Vapahtajaksi, niin täytämme Hänen tahtonsa.
* Ylkä, joka on vanha sulhasta tarkoittava sana, ja viittaa Raamatun kertomukseen viisaista ja tyhmistä morsiusneidoista, ** Ylkä Hän on myös meille, sillä seurakunnan ajassa Jeesuksen morsian on seurakunta ja Israel.
Mehän osallistumme morsiamen häihin Jerusalemissa aikoinaan.
Yhtäkään seuratilaisuutta en ole kuullut missä ei jo aloituksessa olisi ollut HERRA Jeesus. ** On aivan eri asia Herra Voittonen, kun Voittonen on Herra. Niissä on juuri se ero, mikä on ylitsepääsemätön.
11. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt VAPAHTAJA. HÄN ON KRISTUS, HERRA. ** Kyllä se siellä on, kahdessa kohti.
Minulle Vapahtaja on Kristus, Herra. Hänessä on vapautus synnistä ja ikuinen elämä.** Amen, niin minullakin. Näin se kirja, ja Henki on valaissut.
valon, joka koittaa pakanakansoille, kirkkauden, joka loistaa kansallesi Israelille.
** Juuri näin, mutta jos luet tarkoin, mitä Sakarias tässä sanoo Herraksi, ketä? Hän sanoo Isää Herraksi, koska Hän luotti Jumalaan ja SAI NÄHDÄ LUPUKSEN, Jeesuksen, joka sai Herruuden myöhemmin. Jeesuksen Messiaalisuus ei ollut vielä tullut.
Ongelma on meissä juutalaisissa se, että emme kaikki usko sitä, että Jeesus oli se luvattu Messias, Hän uskoi, ja muita Jeesukseen Herrana uskovia nimitetään Miessiaalisksi, Jeesuksen Messias nimen vuoksi.
Kes. Rauhaa.- kaiken tiedät,
weha kirjoitti:
Jes.9:5. Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
veha... miksei sust polosta tullut pappia? jos ei pohjakoulutus riittänyt niin varmaan sust ennen pitkää tehdään saarnamies. silloin kansanjoukot saavat kyytiä kun sinä' mielestäsi olet ainoa oikea uskovainen koko maailmassa ja muut ovat jo pois poikenneet.
- Meiliaikku
huomaa, että Vapahtaja on isolla kirjaimella Raamatussa. Ei mikään tavallinen vapahtaja, vaan Vapahtaja , taivutti sitä miten vain. Hän vapahti meidät synnin ja kuoleman alta ja toi meille iankaikkisen elämän .
- Meiliaikku
2000 v ennen kristus kirjoitti:
ne lukemattomien lukemattomat, ketkä syntyivät ja asustivat maan päällä. Esimerkiksi Aatamin ja Eevan? Minulle ei vielä ole mennyt perille se asia. Tietenkin on hyvä jos ihminen uskoo johonkin, Silloin on rauhallista lähteä.
ennen Jeesuksen syntymää sen ajan uskovaiset uskoivat tulevan Vapahtajan päälle. Syntiin lankeemuksen yhteydesssä Jumala antoi lupauksen , että vaimon siemenestä on tuleva Hän , joka rikki polkee käärmeen pään.
Meiliaikku kirjoitti:
huomaa, että Vapahtaja on isolla kirjaimella Raamatussa. Ei mikään tavallinen vapahtaja, vaan Vapahtaja , taivutti sitä miten vain. Hän vapahti meidät synnin ja kuoleman alta ja toi meille iankaikkisen elämän .
opetan Hänestä.
ristin ryövärille, joka TODISTETUSTI PELASTUI?
- Meiliaikku
Sanan väärentämätön kirjoitti:
Vl:t käyttävät jotain muka-suomeksi kirjoitettua raamatunväärennöstä, jonka miltei joka virkettä voidaan tulkita omien tarkoitusperien pönkittämiseksi selittelemällä 'tämä tarkoittaa sitä ja sitä'.
Raamattua vanh.lestad. kättävät, kuin luterilainen kirkko. sinulla ei taida olla oikeaa tietoa tässtä. Ainoastaan Pyhä Henki avaa Raamatun sanomaa ymmärrettäväksi .
- mitään!
Palopäällikön seppeleen muistonauhassa luki: "Päättynyt on pitkä metku, väsynyt on letkeä letku."
- nostitko kissan hänt
Kyllä Jumala näkee sydämeen, Hän tietää ajatuksemmekin.
Ole ihan rauhassa, meillä tulee olemaan oikeudenmukainen tuomari tuomitsemassa.
Ihmiset eivät myöskän uskonasiossa ole täydellisiä, ja sksi myös ymmärtävät uskonasioita
eritavoin. Olisit hieman armolinen ihminen ,ihmisten vajavaisuudelle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Obelix7.
Uskossa turvaten Vapahtajaansa.
Tätä muotoa näen yleensä käytettävän, en sinun esittämääsi ainakaan muista nähneeni. Kritiikkisi kärki nyt hieman katkesi.- Obelix7.
En osaa sanoa hautakiven teksteistä. En heti hoksannut, että avaaja tarkoitti sitä. Kenties lause juontuu tuosta. Kuolleella usko ja toivo ovat saavutettu ja jäljelle jää rakkaus.
- Meiliaikku
Obelix7. kirjoitti:
En osaa sanoa hautakiven teksteistä. En heti hoksannut, että avaaja tarkoitti sitä. Kenties lause juontuu tuosta. Kuolleella usko ja toivo ovat saavutettu ja jäljelle jää rakkaus.
kyllä muistokirjoituksia, ei hautakiveä. Aivan , kuten sanoit, kuoli uskossa ,turvaten Vapahtajaansa.
- paa-vo69
Joh. 8: 32 Ja teidän pitää totuuden ymmärtämän, ja totuuden pitää teidät vapahtaman.
Gal. 5: 1 Niin pysykäät siis siinä vapaudessa, jolla Kristus meitä vapahtanut on, ja älkäät taas teitänne sekoittako orjuuden ikeeseen.- Leksa-Veksa
Muistokirjoituksen tekstillä oli aijemmin se merkitys, että siitä tunnistettiin, kuka on ollut oikea uskovainen. Tämä tapa on hiljalleen jäämässä pois ja läheskään kaikkien muistokirjoitukseen ei ole pantu tekstiä; "kuoli uskossa turvaten vapahtajaansa!"
Nyt on vain lause; muutti taivaan kotiin, pääsi taivaan kotiin.
Kun itse kuolen, toivon, ettei muistokirjoituksessani ole mitään merkintää taivaasta, sillä kukaan ei pysty sanomaan, minne menen kuolemani jälkeen, vai menenkö minnekkään.
Yhtä hyvin voisi olla maininta, siirtyi iäisyyden rannalle, muutti suureen tuntemattomaan, muutti viheriäisille niityille, autuaammille metsästysmaille, jne..
- kuivamaa....
Kierrän julman hoitomiehen haudan kaukaa. Monet mummut saatanalle heitti, eikä ehtinyt anteeksi pyytelemään.
Taitaa "haistakkin kaikenlaiset henget lähistöllä"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1027073- 474846
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa562711Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52218Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101178Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1821157Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell921043Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai248876Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30866Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179803