Onko vanhassa Magnumissa (vm. 90-01) jotain rakenteellisia vikoja/ongelmia, joista olisi hyvä tietää ostoa harkittaessa (cc-malli) ? Onko millaisia kokemuksia veneestä?
Vanha Buster Magnum
45
8520
Vastaukset
- L_pusteri
Ne on tehty alumiinista joten ajo-ominaisuudet eivät ole ihan samalla tasolla kuin muista materiaaleista valmistetuissa veneissä. Valmistusmateriaalin ominaisuuksiin kuuluu myös meluisuus, kovat runkoäänet aallokossa, kannattaa mainita myös alumiinin hankala vauriokorjaus esim lasikuitu-, tai puuveneisiin verrattuna. Niitien kannssa on myös ollut ongelmia, kyseessä on aina galvaaninen pari, oli materiaalit sitten kuinka hyvin yhteensovitettuja ja syöpymistä tapahtuu. Nämä asiat eivät nyt koske mitenkään erityisesti Buster Magnumia vaan yleensä kaikkia alumiiniveneitä. Katso tarkaan ettei pohjassa ole lommoja/naarmuja tai huonosti tehtyjä korjauksia, näistä paikoista syöpyminen voi alkaa. Onko kaiteet, pulpetti, ym vielä kunnolla kiinni, onko näkyviltä osin niittauksissa syöpymiä.
- Kalle Vitikkala
Magnumin runko on tunnettu hyvistä ajo-ominaisuuksistaan. Sitä on ilo ajaa rajussakin aallokossa, runko on jykevä ja hiljainen. Ei siinä erityisiä ongelmia ole, uudemmassa 2002 tulleessa mallissa perän kantavuutta parannettiin 225 hp koneille saakka. Vanhemmassahan yläraja on 150 hp. Yleisestikin ottaen voi sanoa, että Busterit ja Silverit ovat hyviä ja yllätyksettömiä ajettavia.
Materiaali on kestävä eikä korjaustarvetta yleensä ole jos pienet lommot ei haittaa. Isommat vauriot on helppo korjata kun vie veneen pätevälle alumiinihitsarille. Korjaustulos on yleensä poikkeuksetta hyvä ja kestävä. Toisin on kuidun kanssa, sillä korjauksen viisteen on oltava tosi reilu: lasikuitumatolla 1:5 ja kudoksella 1:10. Laiska korjaaja tekee jyrkän viisteen, korjauskohdan jäykkyys muuttuu ja syntyy riski uusille murtumille. - MGBuster
Kalle Vitikkala kirjoitti:
Magnumin runko on tunnettu hyvistä ajo-ominaisuuksistaan. Sitä on ilo ajaa rajussakin aallokossa, runko on jykevä ja hiljainen. Ei siinä erityisiä ongelmia ole, uudemmassa 2002 tulleessa mallissa perän kantavuutta parannettiin 225 hp koneille saakka. Vanhemmassahan yläraja on 150 hp. Yleisestikin ottaen voi sanoa, että Busterit ja Silverit ovat hyviä ja yllätyksettömiä ajettavia.
Materiaali on kestävä eikä korjaustarvetta yleensä ole jos pienet lommot ei haittaa. Isommat vauriot on helppo korjata kun vie veneen pätevälle alumiinihitsarille. Korjaustulos on yleensä poikkeuksetta hyvä ja kestävä. Toisin on kuidun kanssa, sillä korjauksen viisteen on oltava tosi reilu: lasikuitumatolla 1:5 ja kudoksella 1:10. Laiska korjaaja tekee jyrkän viisteen, korjauskohdan jäykkyys muuttuu ja syntyy riski uusille murtumille.Nyt alkaa olla varsinaiset Magnumin kelit , muut jo nostelevat veneitä ja pakkaavat nittä talvisäilöön.
Ja ajo-ominaisuudet pääsevät nyt esille !
- Pelikaani.
Yksi kehuu ajo ominaisuuksia toinen moittii.. heh luetun/kysymyksen ymmärtäminen on hiukan huonolla tolalla !
asiaan..
Kriittisin kohta noissa alu veneissä on perä, varsinkin jos moottori koko on ylitetty tai vanhemmissa veneissä käytetty maksisimi kokoa.
Toki käyttö olosuhteilla on huomattava merkitys, toinen kun painaa kelissä kuin kelissä ja toinen jää rantaan jo 4-6 m/s tuulessa..
Katso että kaikki saumat on kunnossa, ei hius halkeamia jne,
Kiville ajoy näkyy lommoisena pohjana, ja vaarana on rungon yleinen heikentyminen.
Yleistä tyyppi vikaa ei Suomessa Bustereissa, Silvereissä jne ole todettu.- Buster XXL
osta pois, siinä loppuelämäksi venettä. Vähän vilkaiset pohjaa, jos ei isompia reikä, osta pois.
ajoominaisuudet huippuluokkaa, eli jos pitää valita lähdetkö Busterilla vai jollain lasikuitukipolla myrskyvälle merelle, niin ehdottomasti Buster. kokemuksesta teidän että kunnon myrsky ja Busteri on mukava yhdistelmä. Kunnon aallokko ja Busteri , parasta ajanvietettä mitä kesällä tiedän. - nauraa!!!
Buster XXL kirjoitti:
osta pois, siinä loppuelämäksi venettä. Vähän vilkaiset pohjaa, jos ei isompia reikä, osta pois.
ajoominaisuudet huippuluokkaa, eli jos pitää valita lähdetkö Busterilla vai jollain lasikuitukipolla myrskyvälle merelle, niin ehdottomasti Buster. kokemuksesta teidän että kunnon myrsky ja Busteri on mukava yhdistelmä. Kunnon aallokko ja Busteri , parasta ajanvietettä mitä kesällä tiedän.Vai ajo-ominaisuudet huippuluokkaa... myrsky ja buster blaa blaa... jos tosissaan joku tollasta sheissee jauhaa, niin ei ole ikinä kunnon venettä ajanut. Buster ei ole mikään kovankelin vene, vaan epämukava ja märkä pienessäkin aallokkossa, keula ei kanna jne. mutta ihmekkös toi, jos kerran se on alunperin tehty näsijärvelle... kokeile vaikka jotain rönkköä, ne on tehty merelle ja eron kyllä huomaa!!!
- Kalle Vitikkala
nauraa!!! kirjoitti:
Vai ajo-ominaisuudet huippuluokkaa... myrsky ja buster blaa blaa... jos tosissaan joku tollasta sheissee jauhaa, niin ei ole ikinä kunnon venettä ajanut. Buster ei ole mikään kovankelin vene, vaan epämukava ja märkä pienessäkin aallokkossa, keula ei kanna jne. mutta ihmekkös toi, jos kerran se on alunperin tehty näsijärvelle... kokeile vaikka jotain rönkköä, ne on tehty merelle ja eron kyllä huomaa!!!
Taas on Runqvist-kauppiaat äänessä, juu.
Busterin maine märkänä veneenä perustuu 1985 Buster RS:ään. Se on kevyt ja hyvä vene mutta roiskuttaa. Vanha L oli keulaltaan huonosti kantava mutta se ei haittaa käyttäjää jos ei kynnä uistinten kanssa hidasta vasta aallokkoa tai keula täynnä rahtia.
Magnum, XXL, XL on kovan kelin hyviä ja syväpohjaisia veneitä. On kokeiltu myös Buster X ja 60 hv 16 m/s vastaisessa ei Näsijärvellä vaan Airistolla eikä ollut valittamista veneen käytöksessä. Aallokkoa oli eikä kauhean mukavaa mutta ei ole millään muullakaan liukuvalla pienellä veneellä. Mutta ei kertaakaan tullut epäilystä etteikö pärjäisi ja vene kestäisi. Tuulilasille tuli vain silloin tällöin roisketta. - Aluminburken
Kalle Vitikkala kirjoitti:
Taas on Runqvist-kauppiaat äänessä, juu.
Busterin maine märkänä veneenä perustuu 1985 Buster RS:ään. Se on kevyt ja hyvä vene mutta roiskuttaa. Vanha L oli keulaltaan huonosti kantava mutta se ei haittaa käyttäjää jos ei kynnä uistinten kanssa hidasta vasta aallokkoa tai keula täynnä rahtia.
Magnum, XXL, XL on kovan kelin hyviä ja syväpohjaisia veneitä. On kokeiltu myös Buster X ja 60 hv 16 m/s vastaisessa ei Näsijärvellä vaan Airistolla eikä ollut valittamista veneen käytöksessä. Aallokkoa oli eikä kauhean mukavaa mutta ei ole millään muullakaan liukuvalla pienellä veneellä. Mutta ei kertaakaan tullut epäilystä etteikö pärjäisi ja vene kestäisi. Tuulilasille tuli vain silloin tällöin roisketta.paskapuhetta, että Buster on hyvä vene kelissä. Anna mun kaikki kestää. Tuhannella eri venemallilla ajaneena ei ole jäänyt yksikään Buster mieleen maininnan arvoisena veneenä.
Onks täällä nyt kaikki katolta pudonneet ruvenneet asiantuntijoiksi? - Lotja!!!
Kalle Vitikkala kirjoitti:
Taas on Runqvist-kauppiaat äänessä, juu.
Busterin maine märkänä veneenä perustuu 1985 Buster RS:ään. Se on kevyt ja hyvä vene mutta roiskuttaa. Vanha L oli keulaltaan huonosti kantava mutta se ei haittaa käyttäjää jos ei kynnä uistinten kanssa hidasta vasta aallokkoa tai keula täynnä rahtia.
Magnum, XXL, XL on kovan kelin hyviä ja syväpohjaisia veneitä. On kokeiltu myös Buster X ja 60 hv 16 m/s vastaisessa ei Näsijärvellä vaan Airistolla eikä ollut valittamista veneen käytöksessä. Aallokkoa oli eikä kauhean mukavaa mutta ei ole millään muullakaan liukuvalla pienellä veneellä. Mutta ei kertaakaan tullut epäilystä etteikö pärjäisi ja vene kestäisi. Tuulilasille tuli vain silloin tällöin roisketta.Vai RS kevyt ja hyvä vene... vähän kyllä niitit vuosi, joten varmaan joka toinen uponnut ainakin kerran... ja L hyvä JOS sitä käyttää siinä ja siinä käytössä??? Onhan vanha savolaismallinen soutuvenekkin hyvä JOS sitä käyttää kukkapenkkinä... Busterin ostajat ovat näitä "no kun muillakin on" poikia jotka eivät veneistä juuri mitään ymmärrä!!!
- MAGNUM MIES
Lotja!!! kirjoitti:
Vai RS kevyt ja hyvä vene... vähän kyllä niitit vuosi, joten varmaan joka toinen uponnut ainakin kerran... ja L hyvä JOS sitä käyttää siinä ja siinä käytössä??? Onhan vanha savolaismallinen soutuvenekkin hyvä JOS sitä käyttää kukkapenkkinä... Busterin ostajat ovat näitä "no kun muillakin on" poikia jotka eivät veneistä juuri mitään ymmärrä!!!
mulla on keskipulpetillinen Magnum, ajoa sillä tulee kesässä keskimäärin 1500km kelissä kuin kelissä. Hyvä vene. Vuosi sitten vaihdoin pohjavanerit ja silloin pääsi runkoa katselemaan, 15 vuotta vanha hylsy ja ei minkäänlaisia jälkiä iästä ja nähdystä aallokosta, kuin uusi vanerien alta. AInoa tyyppivika näissä tuntuu oleva moottorikaivon molemmin puolin hitsaussaumat, näyttävät järjestään pettävän mutta siitä selviiä hitsaamalla.
Vanhat on ihan toista kun nämä uudet lelumagnumit. Magnum Prota ajattelin seuraavaksi venemessuille mennessäni. Kotiin palatessani päätin vain uusia moottorin kun sen aika tulee, idea on kateissa Inhan tehtailla. - niin tätä!!!
MAGNUM MIES kirjoitti:
mulla on keskipulpetillinen Magnum, ajoa sillä tulee kesässä keskimäärin 1500km kelissä kuin kelissä. Hyvä vene. Vuosi sitten vaihdoin pohjavanerit ja silloin pääsi runkoa katselemaan, 15 vuotta vanha hylsy ja ei minkäänlaisia jälkiä iästä ja nähdystä aallokosta, kuin uusi vanerien alta. AInoa tyyppivika näissä tuntuu oleva moottorikaivon molemmin puolin hitsaussaumat, näyttävät järjestään pettävän mutta siitä selviiä hitsaamalla.
Vanhat on ihan toista kun nämä uudet lelumagnumit. Magnum Prota ajattelin seuraavaksi venemessuille mennessäni. Kotiin palatessani päätin vain uusia moottorin kun sen aika tulee, idea on kateissa Inhan tehtailla.Hyvä vene, perä vähän repeilee, mutta hitsari fiksaa???
- MAGNUM MIES
Kuules ny Capt. Jacoby. Työnnä pääsi ämpäriin. Jos et tiedä paljon 1500 km on maileissa tai jaloissa tai ihan missä vaan mittayksikössä niin... ja opettele ymmärtämään lukemaasi... Helvetti näitä kaiken osaavia wannabe capteeneja.
Niin tätälle. Tää on niin tätä. Joku kysyy asiallisesti Busterista niin heti aletaan jauhamaan paskaa. Vastauksesta löytyi yksi vanhan Magnumin tyyppivika, niitä on kaikissa veneissä - varmaan siinä Sinun amerikan sikarissakin. Mutta Busterit tuntuvat olevane pirun seksikkäitä veneitä, mikään muu merkki ei saa niin massiivista runk***sta aikaan täällä palstalla kun Busteri. Hei miehet, se on vaan vene, jollekin sopiva jollekin ei, mutta kaikki siitä tuntuvat kiihottuvan. - sekoittaa...
MAGNUM MIES kirjoitti:
Kuules ny Capt. Jacoby. Työnnä pääsi ämpäriin. Jos et tiedä paljon 1500 km on maileissa tai jaloissa tai ihan missä vaan mittayksikössä niin... ja opettele ymmärtämään lukemaasi... Helvetti näitä kaiken osaavia wannabe capteeneja.
Niin tätälle. Tää on niin tätä. Joku kysyy asiallisesti Busterista niin heti aletaan jauhamaan paskaa. Vastauksesta löytyi yksi vanhan Magnumin tyyppivika, niitä on kaikissa veneissä - varmaan siinä Sinun amerikan sikarissakin. Mutta Busterit tuntuvat olevane pirun seksikkäitä veneitä, mikään muu merkki ei saa niin massiivista runk***sta aikaan täällä palstalla kun Busteri. Hei miehet, se on vaan vene, jollekin sopiva jollekin ei, mutta kaikki siitä tuntuvat kiihottuvan.Miestä ja pusterii, koska ne on ämmiä varten...
MAGNUM MIES kirjoitti:
Kuules ny Capt. Jacoby. Työnnä pääsi ämpäriin. Jos et tiedä paljon 1500 km on maileissa tai jaloissa tai ihan missä vaan mittayksikössä niin... ja opettele ymmärtämään lukemaasi... Helvetti näitä kaiken osaavia wannabe capteeneja.
Niin tätälle. Tää on niin tätä. Joku kysyy asiallisesti Busterista niin heti aletaan jauhamaan paskaa. Vastauksesta löytyi yksi vanhan Magnumin tyyppivika, niitä on kaikissa veneissä - varmaan siinä Sinun amerikan sikarissakin. Mutta Busterit tuntuvat olevane pirun seksikkäitä veneitä, mikään muu merkki ei saa niin massiivista runk***sta aikaan täällä palstalla kun Busteri. Hei miehet, se on vaan vene, jollekin sopiva jollekin ei, mutta kaikki siitä tuntuvat kiihottuvan.Jos peräpeili repeää veneestä jota ei juurikaan edes käytetä, se sinun 55 tuntia/kesä ei oikeasti ole mitään (laskettu 18 solmun keskinopeuden mukaan).
Muuten pidän Magnumia ihan siedettävänä, ei muissakaan tusinaveneissä ole sen parempia ajo-ominaisuuksia.- taassama
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Jos peräpeili repeää veneestä jota ei juurikaan edes käytetä, se sinun 55 tuntia/kesä ei oikeasti ole mitään (laskettu 18 solmun keskinopeuden mukaan).
Muuten pidän Magnumia ihan siedettävänä, ei muissakaan tusinaveneissä ole sen parempia ajo-ominaisuuksia.kysyn, voitko nimetä näitä ei-tusinaveneitä, joissa on näitä "sen parempia" ajo-ominaisuuksia? Vähättely on helppo laji. Muistan magnumia lennätetyn venelehden kokeilussa todella lujaa välimerellä parimetrisessä aallokossa, suurin ylistyslausein. En ole itse buster-fani, mutta otaksun tämän mallin olevan hyvän.
- lasikustaa
taassama kirjoitti:
kysyn, voitko nimetä näitä ei-tusinaveneitä, joissa on näitä "sen parempia" ajo-ominaisuuksia? Vähättely on helppo laji. Muistan magnumia lennätetyn venelehden kokeilussa todella lujaa välimerellä parimetrisessä aallokossa, suurin ylistyslausein. En ole itse buster-fani, mutta otaksun tämän mallin olevan hyvän.
Viedäänpä venelehden pojut välimerelle koeajamaan meidän veneitä ja vähän syötetään, juotetaan ja pidetään muutenkin hyvänä...
Olipa yllättävän positiivinen juttu uusimmassa lehdessä meidän veneistä, eiks vain?
Ja kuka on tyhmä hä?!
Buster on ihan paska pakkilaatikko sanon minä. Sopii erittäin hyvin laumasieluiselle junttisuomalaiselle joka ei paremmasta tiedä. - samasama
lasikustaa kirjoitti:
Viedäänpä venelehden pojut välimerelle koeajamaan meidän veneitä ja vähän syötetään, juotetaan ja pidetään muutenkin hyvänä...
Olipa yllättävän positiivinen juttu uusimmassa lehdessä meidän veneistä, eiks vain?
Ja kuka on tyhmä hä?!
Buster on ihan paska pakkilaatikko sanon minä. Sopii erittäin hyvin laumasieluiselle junttisuomalaiselle joka ei paremmasta tiedä.Ja sulla on vissiin vanerinen bayliner vm.87 jutuistasi päätellen. Näin kuvan jossa vene (mag) lentää miehen korkeudella suuren aallon yläpuolella. Noh, venelehden väki lienee fotoshopannut sen.
Oletko hyvä ja kerrot nyt tämän rakentavan ja asiantuntevan kontribuutiosi jatkoksi yksilöllisestä ja paremmasta veneestä? Joka sopii ranskalaiselle sielullesi ja brasilialaiselle kehollesi ja joka ei ole niin juntti? - MAGNUM MIES
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Jos peräpeili repeää veneestä jota ei juurikaan edes käytetä, se sinun 55 tuntia/kesä ei oikeasti ole mitään (laskettu 18 solmun keskinopeuden mukaan).
Muuten pidän Magnumia ihan siedettävänä, ei muissakaan tusinaveneissä ole sen parempia ajo-ominaisuuksia.aivan oikeassa. Hylsyllä vain on ikää lähes 20 vuotta. Kyllä tuo ikäkin syö oli vene mistä, missä ja milä hyvänsä nimellä valmistettu. Ja tuo repeily on joko tyyppivika tai sitten huonoa suomalaista työtä. mutta korjattavissa se on, pikkujuttu.
- PV 112
taassama kirjoitti:
kysyn, voitko nimetä näitä ei-tusinaveneitä, joissa on näitä "sen parempia" ajo-ominaisuuksia? Vähättely on helppo laji. Muistan magnumia lennätetyn venelehden kokeilussa todella lujaa välimerellä parimetrisessä aallokossa, suurin ylistyslausein. En ole itse buster-fani, mutta otaksun tämän mallin olevan hyvän.
Se oli kyllä se uusi Magnum, jota venelehden sivuilla lennätettiin välimerellä kunnon kaljahuuruissa. Nyt taisi kysymys olla vanhasta mallista, vai...?
Enkä kyllä ymmärrä millä tavalla se, että lennätetään venettä aallokossa todistaa tai sanoo mitään venen hyvyydestä? Saahan minkä tahansa paskan veneen aallolta lentämään jos vauhti riittää.
Ja koska kuitenkin seuraavaksi kysyt, mikä vene sitten on parempi, niin voi yleisesti vastata, että mielestäni sellainen vene, jolla on kokoonsa nähden sen verran massaa ja syväyttä, että se ennemmin puskee itsensä aaltojen lävitsee kuin hyppii niiden päällä kuin mikäkin levoton hyppyheikki. Tämä mielipide perustuu tuhansiin ajotunteihin ihan työn puitteissa.
Buster on kevyt rättänä, joka kyllä lentää aallokossa, mutta ei kukaan oikeasti merellä liikkuva sellaista lelua viitsi pitkään paimentaa. - söözant
PV 112 kirjoitti:
Se oli kyllä se uusi Magnum, jota venelehden sivuilla lennätettiin välimerellä kunnon kaljahuuruissa. Nyt taisi kysymys olla vanhasta mallista, vai...?
Enkä kyllä ymmärrä millä tavalla se, että lennätetään venettä aallokossa todistaa tai sanoo mitään venen hyvyydestä? Saahan minkä tahansa paskan veneen aallolta lentämään jos vauhti riittää.
Ja koska kuitenkin seuraavaksi kysyt, mikä vene sitten on parempi, niin voi yleisesti vastata, että mielestäni sellainen vene, jolla on kokoonsa nähden sen verran massaa ja syväyttä, että se ennemmin puskee itsensä aaltojen lävitsee kuin hyppii niiden päällä kuin mikäkin levoton hyppyheikki. Tämä mielipide perustuu tuhansiin ajotunteihin ihan työn puitteissa.
Buster on kevyt rättänä, joka kyllä lentää aallokossa, mutta ei kukaan oikeasti merellä liikkuva sellaista lelua viitsi pitkään paimentaa.kukaan oikeasti merellä liikkuva pv:n paskoilla leluilla viiti mennä. Symhonyssä on parempi viinikellari, matkanopeus 22 solmua, ja 3 m aallokko ei vielä tunnu missään. Tietysti poikarakkaalle toi miinalaiva on ainoa vaihtoehto. Kukin tavallaan.
- hagge
MAGNUM MIES kirjoitti:
aivan oikeassa. Hylsyllä vain on ikää lähes 20 vuotta. Kyllä tuo ikäkin syö oli vene mistä, missä ja milä hyvänsä nimellä valmistettu. Ja tuo repeily on joko tyyppivika tai sitten huonoa suomalaista työtä. mutta korjattavissa se on, pikkujuttu.
Perinteinen suunsoittohan tänne syntyy kun kysymys on Busterista tai Bavariasta..
Kiitos kommenteista, tulihan siellä väleissä asiaakin. Täytynee tiirailla perän hitsaussaumoja tarkasti.
Hyvää veneilykautta 2010 oli alla sitten Buster tai ei! - buster xl 2006
hagge kirjoitti:
Perinteinen suunsoittohan tänne syntyy kun kysymys on Busterista tai Bavariasta..
Kiitos kommenteista, tulihan siellä väleissä asiaakin. Täytynee tiirailla perän hitsaussaumoja tarkasti.
Hyvää veneilykautta 2010 oli alla sitten Buster tai ei!Hyvä vene toi Busteri, mulla on jo 4 busteri nyt xl , jos vähemmän rahaa osta silver, mutta jos ei paalusta puutetta osta Busteri, ei tartte , sitten kesällä vesillä harmitella.
- Matt Helm
samasama kirjoitti:
Ja sulla on vissiin vanerinen bayliner vm.87 jutuistasi päätellen. Näin kuvan jossa vene (mag) lentää miehen korkeudella suuren aallon yläpuolella. Noh, venelehden väki lienee fotoshopannut sen.
Oletko hyvä ja kerrot nyt tämän rakentavan ja asiantuntevan kontribuutiosi jatkoksi yksilöllisestä ja paremmasta veneestä? Joka sopii ranskalaiselle sielullesi ja brasilialaiselle kehollesi ja joka ei ole niin juntti?Pysy vaan asiassa poitsu. jos kokemuksesi perustuu vain kuviin, jatka jallun lukemista.
Buster on edelleen paska alumiinipurkki. Vanha malli on niin tylsä ajaa, että mieluummin ajaisin vaikka aquadorilla tai bellalla. Joko ymmärsit? - Matt Helm
samasama kirjoitti:
Ja sulla on vissiin vanerinen bayliner vm.87 jutuistasi päätellen. Näin kuvan jossa vene (mag) lentää miehen korkeudella suuren aallon yläpuolella. Noh, venelehden väki lienee fotoshopannut sen.
Oletko hyvä ja kerrot nyt tämän rakentavan ja asiantuntevan kontribuutiosi jatkoksi yksilöllisestä ja paremmasta veneestä? Joka sopii ranskalaiselle sielullesi ja brasilialaiselle kehollesi ja joka ei ole niin juntti?Mikä on kontribuutio?
- Miehen korkeudella
samasama kirjoitti:
Ja sulla on vissiin vanerinen bayliner vm.87 jutuistasi päätellen. Näin kuvan jossa vene (mag) lentää miehen korkeudella suuren aallon yläpuolella. Noh, venelehden väki lienee fotoshopannut sen.
Oletko hyvä ja kerrot nyt tämän rakentavan ja asiantuntevan kontribuutiosi jatkoksi yksilöllisestä ja paremmasta veneestä? Joka sopii ranskalaiselle sielullesi ja brasilialaiselle kehollesi ja joka ei ole niin juntti?"lentää miehen korkeudella"
Mitä siitä? Ite oon hypännyt Terhi Micro funilla samoin. - tuokin todelleen
hagge kirjoitti:
Perinteinen suunsoittohan tänne syntyy kun kysymys on Busterista tai Bavariasta..
Kiitos kommenteista, tulihan siellä väleissä asiaakin. Täytynee tiirailla perän hitsaussaumoja tarkasti.
Hyvää veneilykautta 2010 oli alla sitten Buster tai ei!Paskoja molemmat B-luokan paatit.
- ....................
tuokin todelleen kirjoitti:
Paskoja molemmat B-luokan paatit.
Täällä on pelkkiä urputtajia ei todellisia venemiehiä. Molemmat hyviä ajaa. Nykyajan nettimiehet ei niitä kyllä varmaan osaa ajaa muutaku youtubissa!
- Duralumin
.................... kirjoitti:
Täällä on pelkkiä urputtajia ei todellisia venemiehiä. Molemmat hyviä ajaa. Nykyajan nettimiehet ei niitä kyllä varmaan osaa ajaa muutaku youtubissa!
Ajanut magnum Busteria? Vanhaa mallia ei paljon tehty ja ei ole liian paljon uusiakaan.
Vanha malli kulkee pitkällä vesilinjalla ja on varsinainen ruuhi. Uusi on jo vähän parempi. Katsokaa Busterin pohjaa ja runkoa kuivalla maalla! hoh hoijaa!! Duralumin kirjoitti:
Ajanut magnum Busteria? Vanhaa mallia ei paljon tehty ja ei ole liian paljon uusiakaan.
Vanha malli kulkee pitkällä vesilinjalla ja on varsinainen ruuhi. Uusi on jo vähän parempi. Katsokaa Busterin pohjaa ja runkoa kuivalla maalla! hoh hoijaa!!Kuten taisin jo aiemmin mainita, ajanut vanhaa Magnumia, eikä se ollut hassumpi ajettava (tosin kannen muoto antaa harhakuvan keulan "kyntämisestä"). Uudempaa en ole ajanut, mutta lienee (venelehtien testien perusteella) parempi ajo-ominaisuuksiltaan?!?
- Tenhojuuri
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Kuten taisin jo aiemmin mainita, ajanut vanhaa Magnumia, eikä se ollut hassumpi ajettava (tosin kannen muoto antaa harhakuvan keulan "kyntämisestä"). Uudempaa en ole ajanut, mutta lienee (venelehtien testien perusteella) parempi ajo-ominaisuuksiltaan?!?
Ai ai toveri, olet niin oikeassa!
- MERIMÖKKI
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Kuten taisin jo aiemmin mainita, ajanut vanhaa Magnumia, eikä se ollut hassumpi ajettava (tosin kannen muoto antaa harhakuvan keulan "kyntämisestä"). Uudempaa en ole ajanut, mutta lienee (venelehtien testien perusteella) parempi ajo-ominaisuuksiltaan?!?
vaan jos kerta busteri on ylivoimainen vene merelle niin miksi sitten saaristossa ympäri vuoden vakituisesti asuvilla EI OLE BUSTEREITA ???????
- Pertsa K
MERIMÖKKI kirjoitti:
vaan jos kerta busteri on ylivoimainen vene merelle niin miksi sitten saaristossa ympäri vuoden vakituisesti asuvilla EI OLE BUSTEREITA ???????
Siksi että saaristossa ympäri vuoden asuvilla ei ole rahaa. Silloin on vaihdettava kaukalo viiden vuoden välein ja piilotettava vanha vene vajan taakse.
- MERIMÖKKI
Pertsa K kirjoitti:
Siksi että saaristossa ympäri vuoden asuvilla ei ole rahaa. Silloin on vaihdettava kaukalo viiden vuoden välein ja piilotettava vanha vene vajan taakse.
No onhan nuo esim TG ja kulkuri veneet ihan ilmaisia varmaan verrattuna busteriin ?????
- Anonyymi
niin tätä!!! kirjoitti:
Hyvä vene, perä vähän repeilee, mutta hitsari fiksaa???
Ei se mihinkään repeä kun ajaa kuten kuuluu, alumiinikaan ei ole materiaalina kaikenkestävää.
Repeehän aquadoreistakin peräpeilit kulmista, tekeekö se siitä huonon veneen?
Jep, ei tee - Anonyymi
tuokin todelleen kirjoitti:
Paskoja molemmat B-luokan paatit.
Ei tainnut sinulla tai isälläsi koskaan olla varaa
Magnumiin joten parempi haukkua se pystyyn kateuksissaan ☺️
Suomalainen on aina valmis maksamaan viiskymppiä ettei naapuri saa satasta
- Ralf70
Olen vaihtaunut koneen kerran, Mercury 115->Yamaha 115. Pohjavaneerit ja luukut meni pari vuotta sitten vaihtoon samoin pumput viitiisen vuotta sitten. Asensin toisen pumpun keskiluukun alla koska kuljetin silloin vähän reilumpia kuormia (noin 800 kg) saaristo mökilleni ja en hallunnut että vesi jää killumaan keulaan jos huolimattomasti tulee alas plaanista väärin kuormattuna (liikaa keulapainoa). Olin vähän aikaa sitten 19-20 m/s tuulessa, ja totesin että olen tulossa vanhaksi (viisaksi?) koska otin pelastusliiviin päälle. Ajan noin 150 tuntia/vuodessa.
Hyvät puolet:
kestää hyvin minun käytössäni
kelluva runko
tilaa betonimyllyille ja muille rakennusmateriaaleille
kevyt nostaa trailerille, packetti noin 800 kg koneella
Huonot puolet:
hankala ohjata, ei plaanissa, jos tyhjä, koska kevyt keula ottaa tuulta
tykkää bensasta, noin 20l/tunnissa 2t koneella 23-26 solmua
vaimo ei anna vaihtaa pois koska luottaa veneeseen ja ajaa sitä yksin kauppareisuilla;-) - stolle
Toki Hydrolift hakkaa Busterin hauskuudessa mennen tullen ja vanahan magnumin keula ei kanna riittävästi, vene sukeltaa noin kahden metrin aallokossa. Yli 14 m/s tuulessa olen pari kertaa ollut helisemässä Hankoon läntisellä. Muuten vene on mökkivene/yhteysvene parhaasta päästä. Hinta/laatu kohdallaan ja hakkaa kotimaiset muoviämpärit mennen tullen.
- hakkakkakkaaaaa
Niin kuten Targan ja Paragonin? Kulkurin ja Minorin? Sus takaisin suljetulle.
- Anonyymi
hakkakkakkaaaaa kirjoitti:
Niin kuten Targan ja Paragonin? Kulkurin ja Minorin? Sus takaisin suljetulle.
Kuinka yksinkertainen pitää olla että vertailee 30 kilon venettä 70 kilon veneeseen?
- Puti
Putin ja Medvedev ainakin luottavat Magnumiin:
http://rt.com/news/putin-medvedev-fishing/ - käytössä kuluu
Alu veniden alu kovetuu ja hapertuu vuosien myötä. Siis se kesto heikkenee.
Minä olen kuiduttanut jo kaksi eri alu-venettä, kun niihin alkoi tull vuotoja.
Kuidutettuna vanhakin alu vene kestää.. - valdemarina11
Pysyykö kuidutus hyvin pinnassa Busterissa ja miten se siihen laitetaan. Pitääkö pestä ja jynssätä ensin kauheesti vai?
- vene2000
Täytyy olla aika sekasin jos kehuu ylipäätänsä alumiini venettä, niitä myydään ainoastaa sen takia " että kun naapurillakin on" tai sitte joku kaikkitietävä paikallinen kalastaja joka on muutenkin rokottanu sua nelinkertasesti jostain duunista on kehunu, ei ittekkään tiedä että on edes olemassa vaihtoehtoja.
- ...pska on hyvää
Vähän offtopic mutta juuri samaa ajattelen ihmisesto, joka ostaa autokseen jonkun Corollan tai Golffin. Miljardi kärpästä on varmasti oikeassa...
- magnum2
Ostin juuri uuden Magnumin ja on huomattavasti parempi ajaa kuin luulin. Ja sisätilat ovat uudessa mallissa tosi modernit. Vaikuttaa hyvältä paatilta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1108366- 402555
- 1212263
- 231936
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais151674- 111499
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa161452"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla141399- 151272
Kristityt "pyhät"
Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.121183