Koiran lopetus

Henna

Joudun lopettamaan koirani koska se on liian agressiivinen. Se on purrut minua niin monta kertaa jo pahasti ettei sormet riitä laskemaan samoin se on purrut poikaystäävikin. Kissaltamme se raateli hännän ja puri kunnolla niskaan. Ulkona se aivan yht'äkkiä hyökkäsi vastaantulevan jalankulkijan jalkaan kiinni, hyvä etten saanut syytettä!! Tämä olikin se ratkaiseva juttu jolloin päätin että ei tästä tule mitään. Minulla on pitkä kokemus koirista jos jonkinlaisista mutta tässä yksilössä on jotain "vikaa". Koira on uros ja n. 3-vuotias kooltaan se on kuitenkin ihan kääpiökokoa. Kotona ollessamme se vain tarkkailee minua ja murisee..todella pelottavaa :( Se on purrut minua ihan yht'äkkiä..ja lähinnä ne ovat olleet sellaisia pikahyökkäyksiä kun esim. olen silittänyt sitä.

Koira myös hajottaa asuntoa, puree lattialistoja, repii tapetteja, raapii ovia, ulvoo, haukkuu, pissii sisälle...yleensä näitä silloin kun se on yksin mikä ei ole mukavaa koska asun kerrostalossa ja naapuritkin ovat jo valittaneet. Välillä koira kuitenkin on kuin enkeli...mutta voi silmänräpäyksessä muuttua "raivohulluksi". Eläinlääkäri ei pystynyt edes tutkimaan sitä koska se yritti jatkuvasti vain purra.

Tietenkään mieleeni ei tuli myydä tälläistä koiraa kellekkään koska se on niin arvaamaton ja vaarallinenkin joten siksi lopetus tuntuu mielestäni ainoalta vaihtoehdolta. Tätä suositteli myös ystäväni joka on ammatiltaan koirakouluttaja, koirani puri häntä todella pahasti ja aivan yllättäen!!

Kyselisin nyt että tietääkö kukaan paljon lopetus maksaa täällä pääkaupunkiseudulla ja onko kellään vastaavia kokemuksia!!!???

86

27406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Momo

      Onko koirasi aina ollut tuollainen? Pitäisikö kuitenkin vielä tutkituttaa, ettei sillä ole päässä kasvainta tms? Jos ei, niin sitten lienee todella parasta antaa sille armelias piikki, kun kerran koirienkouluttajakin on sitä mieltä.

    • sakuli

      Koiran lopetuksen hinta on 60,20 €.

      2. Mikäli omistaja haluaa kissan tai koiran yhteishautaan, niin eutanasian ja yhteishautauksen hinta on kissalta 52.50 € , ja koiralta 75,20 €.

      Kissan tai koiran voi myös jättää yksilötuhkattavaksi. Eutanasian ja yksilötuhkauksen hinta on Yliopistollisessa eläinsairaalassa kissalta 44,50 €, johon lisätään tuhkauslaitos Vernan uurnakulut. Koiran kohdalla vastaava hinta on 66,20 €. Uurnien hinnat liikkuvat 8 € ylöspäin.

      yksityis eläinasemien hinnat Helsingissä lienee melko samoja mutta kysele seuraavista paikoista hintoja;

      Helsingin pieneläinsairaala Oy
      Koskenhaantie 34
      00940 HELSINKI
      p. 09 3424330

      Malmin Eläinklinikka APEX
      Malminkaari 1
      00700 HELSINKI
      p. 09 3514840

      Etelä-Helsingin eläinlääkäriasema
      Kivenhakkaajankatu 2
      00150 HELSINKI
      p.09 604014
      Ell.asema HAU MAU
      Hietaniemenkatu 7
      00100 HELSINKI

      p. 09 4342410

      Parasta hoitoa parhaalle ystävälle

      Kissaklinikka FELINA
      Työmiehenkatu 4 C
      00180 HELSINKI
      p. 09 6866560, 0400 202099
      Ell.asema MEVET
      Ulvilantie 25
      00350 HELSINKI


      p. 09 558951



      Ell. Tuija Vehmas
      Perustie 33 A
      00330 HELSINKI (länsi Helsinki)
      p. 09 4582885

      Ell.asema KÄPÄLÄMÄKI
      Korppaanmäentie 2
      00300 HELSINKI
      p. 09 4362022

      Yliopistolllinen Eläinsairaala
      Hämeentie 57
      00580 HELSINKI
      p. * 09 1911
      potilastoimisto 09 19149603

      • Moron

        "2. Mikäli omistaja haluaa kissan tai koiran yhteishautaan..."

        Puhe oli koiran lopettamisesta, ei omistajan. Ja luulen, ettei ihmisiä saisi lainsäädännönkään puitteissa haudata kissojen ja koirien hautaan.


      • ninabella
        Moron kirjoitti:

        "2. Mikäli omistaja haluaa kissan tai koiran yhteishautaan..."

        Puhe oli koiran lopettamisesta, ei omistajan. Ja luulen, ettei ihmisiä saisi lainsäädännönkään puitteissa haudata kissojen ja koirien hautaan.

        Et tainnut lukea lausetta kunnolla loppuun, tai et tainnut käsittää että siinä tarkoitettiin että jos omistaja haluaa LEMMIKKINSÄ yhteishautaan (mihin siis haudataan monta koiraa/kissaa). Eli ei siis ollut kyse ihmisen hautaamisesta koiran tai kissan hautaan, tai toisin päin.


      • Haukunhautaaja

        Suomessa on n.300 000 metsästäjää. Eiköhän jokaisen lähipiiristä löydy ainakin yksi, jolta voi pyytää pientä palvelusta. Yksi patruuna ei paljon maksa ja voit niskalaakin jälkeen tarjoutua puhdistamaan pyssyn.
        Järjetöntä maksaa kymmeniä euroja jostain piikittelystä!


      • Anonyymi
        Moron kirjoitti:

        "2. Mikäli omistaja haluaa kissan tai koiran yhteishautaan..."

        Puhe oli koiran lopettamisesta, ei omistajan. Ja luulen, ettei ihmisiä saisi lainsäädännönkään puitteissa haudata kissojen ja koirien hautaan.

        Suomen kieli on tällaista. Leikitellä voi mutta ei mielestäni kaikissa tilanteissa.


    • nipsu5

      Tuo tekstisi oli aivan kuin itse olisin sen tänne kirjaoittanut.. Koiramme on vajaa 3-vuotias kääpiövillakoira ja käyttäytyy aivan arvaamattomasti. Tämä on pahentunut sen jälkeen kun poikamme syntyi kesällä 2005. Olemmekin miettineet lopetusta, koska meille on tulossa perheenlisäystä ensi kesänä, enkä itse enää jaksa taistella koiran kanssa. Pojalle koira ei ole koskaan mitään tehnyt (lähinnä pelkää), mutta minun, mieheni ja vieraitten kimppuun hän käy ja todellakin aivan yllättäen. Koiraa ei voi ottaa mihinkään mukaan, kun koskaan ei tiedä kuinka käyttäytyy, välillä tosiaan osaa olla kuin enkeli. Kotona ollessaan haukkuu taukoamatta, eikä tähän ole auttanut haukunestopanta, eikä pahemmin kuonokoppakaan.Puhumattakaan koulutuksesta.. Lenkillä hyökkii vastaantulevien kimppuun ja murisee isommille koirille. Kotona yksin ollessani (pojan kanssa, mies töissä) murisee ja vahtii jokaista liikettäni ja haukkuu pienimmällekin narahukselle. En keksi enää mitään, mitä jaksaisin koiran vuoksi tehdä, tuntuu ja kuulostaa ehkä tunteettomalta ja sydämettömältä, mutten jaksa enää taistella ja lopetus tuntuu ainoalta "oikealta" ratkaisulta tähän asiaa. En ole edes harkinnut myyväni tälläistä koiraa..

      Joten samassa tilanteessa ollaan, voimia sinulle ja tiedän miltä susta tuntuu.. :)

      Ei kukaan tietäis lopetuksen hintaa Jyväskylässä??

    • Voih..

      Pienellä tapaa lohduttavaa kuulla, että muillakin on tämmöistä koiriensa kanssa...vaikkei tämmöstä ole koskaan kiva lukea :( Minulla on ollut 5 koiraa elämäni aikana. Kaikkien kanssa on mennyt hyvin. Osaan mielestäni tulkita koiran elämää hyvin ja käynyt koirakouluissa yms. Hyvin kilttejä ja fiksuja koiria. Viidennestä koirasta on jo vuosia aikaa. Se vaihtoi kotia kun ulkomailta ei tullut kyseeseen viedä sitä mukanani Suomeen. Asuin pitkään siis ulkomailla. Myöhemmin hommasin uuden koiran. Taas kului aikaa ja rotu vaihtui. Kokemusta alkoi olemaan, hommasin n. vuoden välein kolme koiraa jotka elelivät kuin kuninkaalliset kanssani. Koirani jopa nukkuivat sängyssä kanssani :) Saivat hyvää kotiruokaa ja teimme pitkiä lenkkejä ja harrastelimme kaikenlaista kivaa. Ostin herkkuja joilla palkitsin aina kun olivat kilttejä taikka nameilla kun tekivät mitä halusin. Kävin koirieni kanssa koirakoulutuksessakin. Pitivät siitä kovin. Yksi kohokohtia viikossa :) Kolmesta koirastani yksi oli otettu aikuisena, pahasti masentuneena, haavoja yms. Hoisin hänet kuntoon. Todettiin syöpäkin mutta senkin sain hoidolla, ravinnolla ja rakkaudella kuntoon ja lääkärit pitivät sitä suurena ihmeenä. Nyt tänä kesänä löysin kuitenkin elämäni miehen... Touhusin edelleen paljon koirien kanssa ja poikaystänikin piti niistä. Kerran kun halailimme sohvalla poikaystäväni kanssa, keskimmäinen koirani puraisi häntä ykskaks. Ihmettelimme sitä mutta toruimme ja asia jäi. Ajattelimme, että jos vahingossa olimmekin paineneet hänen häntää tai jalkaa jotenkin. Tilanne muuttui kuitenkin kun veimme koirat kuukaudeksi hoitoon kun asuntooni tuli putkiremontti ja meidän piti asustella toisten nurkissa ja etsiä uutta, yhteistä kämppää. Veimme koirat uuteen kämppään joka oli isompi ja enemmän tilaa peuhata :) Koirapuisto aivan vieressä (n.200m) ja hyvät lenkkeilymaastot. Ongelmia alkoi esiintyä. Vanhin koirani alkoi pissimään vain sisälle, ulkona ei tehnyt mitään. Vaikka kävimme monta kertaa päivässä, ruokailujen jälkeen, tarkkailimme jms. Teimme pitkiä lenkkejä...jotka monesti päättyivät siihen, että kohta sisään tullessa tämä vanhin koira teki sisälle. Olen siivousintoilija joten vanhat pissahajut on pesty pois ettei siitä johtunut. Hän oli kotoisin maalta ja myimme hänet takaisin maalle, omakotitaloon ja ongelmat hänen kohdaltaan loppuivat. Heillä on mennyt mainiosti. Edelleen pidän yhteyttä :) Ei ilmeisesti sopeutunut cityyn. Tämän jälkeen keskimmäinen koirani aloitti shownsa. Lähdin nimittäin töihin ja tein pitkää päivää.. Tänä aikana tämä tyttönen pisti kaikki paikat remonttiin, murisi ja hyökkäili poikaystävääni päin, puri, terrorisoi nuorinta koiraa ja minun kanssa kaikki aivan kuin ei mitään. Käyttäytyi enkelimäisesti. Poikaystäväni usein kysyi minulta neuvoja miten hänen pitäisi menetellä ja hän toimi ohjeideni mukaan. Ongelmaksi muodostui erittäin paha mustasukkaisuus. Jos harrastimme seksiä, pussailimme, halimme, olimme toistemme kainalossa, juttelimme....tämä keskimmäinen koirani vain vahti meitä ja murisi. Sama jos nuorimmainen koira saikin huomioo vaikka hän olisi juuri saanut. Vain häntä olisi pitänyt paijata koko ajan. Kukaan muu ei olisi saanut tulla lähelleni. Tilanne meni siihen, ettei hyvin koulutettu koiramme enään totellut mitään. Mitä vain käskikin, ei tehonnut. Yksin jäädessään tuhosi kaikki paikat, vaikka sitten olisimme laittaneet tavarat piiloon ja hänet kiinni. Mielenosoitus kuset löytyi aina lattialta, oli sitten poissa 5 min tai puol tuntia. Ja vasta käyty ulkona ja tehty asiat sinne. Ennen tätä kyseinen tyttö oli ollut yli 100% luotettava ja ei olisi ikinä tehnyt sisälle. Vaikka olisi masu ollut kipee. On opetettu pyytämään ulos. Jos lupaa/mahdollisuutta ei ollut mahdollista antaa, odotti kiltisti. Vaikka sitten keskellä yötä. Hyvin kultainen koira ja niin rakas. Tilanne äytyi kumminkin niin pahaksi, että terrorisoiminen ja mielenosoitus ja puremiset ja hyökkäilyt muuttuivat niin vaarallisiksi ja hankaliksi ettei koirakouluttajakaan joho otin yhteyttä osannut enään auttaa. Yritimme nimittäin tehdä kaikkea mahdollista, mikään ei toiminut. Koira paskoi ja oksensi kaiken ruoankin sisälle ja mitään vikaa hänessä ei terveydellisesti ollut. Tämäkin jos häntä oli rangaistu tai jätetty yksin tai jos olin rakkaani kanssa. Taloudellista vahinkoa tehty roppa kaupalla...joudumme tekemään remonttia sen takia. Hän ulvoo yöllä koska ei pääse enään sänkyyn viereeni. On kyllä totuttettu ajan kanssa uusiin kuvioihin mutta paikkaan hän on jo toteutunut muttei uuteen elämäntilanteeseen. Minulla on myös paha allergia ja jos hermostun niin saan hirveän paniikkikohtauksen enkä saa henkeä. Toinen koirista on kiltti ja hänen kanssaan ei ole ongelmia. Tämä toinen taas on niin arvaamaton ja kiusaa miltei hengiltä ettei sitä voi myydä. Olemme miettineet piikkiä. Vieläkö jollain tulisi jotain ideoita mieleen...? Toisen kanssa kokeilemme vielä vaikka allergia onkin ja jos saan allergian pysymään aisoissa, hän saa jäädä. Jos en, myymme hänet koska hän sentään on erittäin kiltti ja tottelee. Oikein lutunen :) Ongelma on nyt vain tuon mustasukkaisen tyttösen kanssa joka tuhoo kaikki paikat, hermot, terveyden sekä hyökkäilee ja puree....jopa minua. Tilanteeseen on saatava muutos ja konstit ovat vähissä. Piikki tuntuisi armeliaalta koska ongelmat siirtyisivät uuteen kotiin jos hänet myisi. Sitä ei voi edes miettiä. Uutta vuotta ei tahtoisi enään jatkaa näin.

      • Jasu

        On vaikea päätös aina luopua koirasta ja olipa syy mikä tahansa se saa aina tuntemaan syyllisyyttä.
        Sitä kokee jotenkin epäonnistuneensa ja saa takkiin.
        Minun koirani lopetettiin 3-päivää sitten meidän lasten astman vuoksi se tuli rajusti ja minulle ei aikaa jäänyt.
        Miksi päädyin armokuolemaan oli se ,että saksanpaimenkoira ei hevin unohda omiaan ja kokisi hylkäämisen oli niin minun perään ,että ei ole sitten tosikaan. On järkevää silloin ,jos se on mahdotonta antaa ,tai myydä päästää ystävä lepoon. Se on rakkautta. Tee mikä on koirallesi parasta äläkä tunne syyllisyyttä olet tehnyt kaikkesi.


      • Cecar Millan

        Katsokaa hyvät ihmiset Koirakuiskaajaa, selvästi ongelmat ovat johtuneet omistajan virheistä! Olkaa tasapainoisia laumanjohtajia koirillenne, älkääkä inhimillistäkö niitä! Säännöt, liikunta, rakkaus, tässä järjestyksessä! KOirat ovat eläimiä ja tarvitsevat oikeudenmukaisen ja määrätietoisen laumanjohtajan.


      • Ellu.kas
        Jasu kirjoitti:

        On vaikea päätös aina luopua koirasta ja olipa syy mikä tahansa se saa aina tuntemaan syyllisyyttä.
        Sitä kokee jotenkin epäonnistuneensa ja saa takkiin.
        Minun koirani lopetettiin 3-päivää sitten meidän lasten astman vuoksi se tuli rajusti ja minulle ei aikaa jäänyt.
        Miksi päädyin armokuolemaan oli se ,että saksanpaimenkoira ei hevin unohda omiaan ja kokisi hylkäämisen oli niin minun perään ,että ei ole sitten tosikaan. On järkevää silloin ,jos se on mahdotonta antaa ,tai myydä päästää ystävä lepoon. Se on rakkautta. Tee mikä on koirallesi parasta äläkä tunne syyllisyyttä olet tehnyt kaikkesi.

        Mä olen miettinyt pitkään, toisen koirani lopettamista.
        Jos pitää valita uusi koti (6v. koira)
        tai lopetus niin kumpaan nykypäivänä päätyy..
        Koira ei ole ikinä ollut missää hoidossa tai muualla, aina mun kanssa ja kotona. Nyt koirani ei tule enää toimeen, kyseessä isot koirat, mitkä tappelee tappaakseen, päivisin saan koirat erihuoneisiin, kun töistä tulen ovet rikki ja koirat verisinä odottaa..
        Nyt ei jaksa tälläistä enää, ihan järkyttävää koittaa pitää koiria erossa toisistaan, ja nyt kun ei seinät enää kestä niiden riitoja. koirat ell luona tikataan parin viikon välein, tää on jo liikaa. Kun ei ole mahdollisuutta jaotella niitä erikseen tän enenpää.
        Nyt jos annan toisen uuteen kotiin, esinnäkin, kumman antaisin pois, ja toiseksi miten vanhempi ei-niin-helppo rotu edes tottuisi, kun on "yhden omistajan" koiria..
        Ei tarvitsisi murehtia miten pärjää uudessa paikassa, ja epäilen ettei uutta kotia edes löytyisi tälläisille.
        Järkyttävää, mutta koirat on vain koiria, ei lapsia :(

        Lopettaako edes kaikki ell terveitä koiria?


      • Pauli, koirien kanssa 40 vuotta

        Kyllä oli sinun syysi, että koirasi sekoilivat noin.
        Olet kertomasi mukaan pahasti allerginen, yötöissä, löysit poikaystävän, teitte ison muuton sekä remontoitte, ja mitä vielä kerroittkaan. Kuulostaa aika sekavalta ja suurelta muutokselta.
        Luuletko, että koirat pysyvät tuossa vauhdissa?
        Ethän ota enää koiraa?


      • Pauli, 40 vuotta koirien kanssa
        Ellu.kas kirjoitti:

        Mä olen miettinyt pitkään, toisen koirani lopettamista.
        Jos pitää valita uusi koti (6v. koira)
        tai lopetus niin kumpaan nykypäivänä päätyy..
        Koira ei ole ikinä ollut missää hoidossa tai muualla, aina mun kanssa ja kotona. Nyt koirani ei tule enää toimeen, kyseessä isot koirat, mitkä tappelee tappaakseen, päivisin saan koirat erihuoneisiin, kun töistä tulen ovet rikki ja koirat verisinä odottaa..
        Nyt ei jaksa tälläistä enää, ihan järkyttävää koittaa pitää koiria erossa toisistaan, ja nyt kun ei seinät enää kestä niiden riitoja. koirat ell luona tikataan parin viikon välein, tää on jo liikaa. Kun ei ole mahdollisuutta jaotella niitä erikseen tän enenpää.
        Nyt jos annan toisen uuteen kotiin, esinnäkin, kumman antaisin pois, ja toiseksi miten vanhempi ei-niin-helppo rotu edes tottuisi, kun on "yhden omistajan" koiria..
        Ei tarvitsisi murehtia miten pärjää uudessa paikassa, ja epäilen ettei uutta kotia edes löytyisi tälläisille.
        Järkyttävää, mutta koirat on vain koiria, ei lapsia :(

        Lopettaako edes kaikki ell terveitä koiria?

        Kerroit, että koirasi tappelevat niin, että ovat hajoavat ja kun palaat, ne ovat verisiä kamppailusta.
        Sinulla oli ensin toinen koira. Miksi otit toisen? Tiedät, että toinen on hankala rotu, kuten kerrot. Toinen, se ei-niin-doiminoiva-koira kärsii paljon tämän toisen hyökkäilystä. Kuitenkaan se ei anna periksi, koska sillä on hyvä itsetunto. On väärin, että otit toisen koiran ilman, että selvitit rodun ym. tekijöiden taustoja.
        Toivottavasti teit oikean ratkaisun ja toivon todella, ettet ota enää uusia koiria.
        He eivät ole leluja.


      • Utg
        Ellu.kas kirjoitti:

        Mä olen miettinyt pitkään, toisen koirani lopettamista.
        Jos pitää valita uusi koti (6v. koira)
        tai lopetus niin kumpaan nykypäivänä päätyy..
        Koira ei ole ikinä ollut missää hoidossa tai muualla, aina mun kanssa ja kotona. Nyt koirani ei tule enää toimeen, kyseessä isot koirat, mitkä tappelee tappaakseen, päivisin saan koirat erihuoneisiin, kun töistä tulen ovet rikki ja koirat verisinä odottaa..
        Nyt ei jaksa tälläistä enää, ihan järkyttävää koittaa pitää koiria erossa toisistaan, ja nyt kun ei seinät enää kestä niiden riitoja. koirat ell luona tikataan parin viikon välein, tää on jo liikaa. Kun ei ole mahdollisuutta jaotella niitä erikseen tän enenpää.
        Nyt jos annan toisen uuteen kotiin, esinnäkin, kumman antaisin pois, ja toiseksi miten vanhempi ei-niin-helppo rotu edes tottuisi, kun on "yhden omistajan" koiria..
        Ei tarvitsisi murehtia miten pärjää uudessa paikassa, ja epäilen ettei uutta kotia edes löytyisi tälläisille.
        Järkyttävää, mutta koirat on vain koiria, ei lapsia :(

        Lopettaako edes kaikki ell terveitä koiria?

        On kyllä harvinaisen säälittävää touhua lopetuttaa terve koira sen takia, että ei kykene omaa surkeuttaan hommaamaan uutta kotia koiralle. Varsinkin kun on itse aiheuttant ongelmat hommaamalla toisen selkeästi tilanteeseen soveltumattoman koiran. Anna molemmat koirat pois äläkä enää ikinä hanki lemmikkieläimiä.


      • Älytöntä syyllistämistä
        Pauli, 40 vuotta koirien kanssa kirjoitti:

        Kerroit, että koirasi tappelevat niin, että ovat hajoavat ja kun palaat, ne ovat verisiä kamppailusta.
        Sinulla oli ensin toinen koira. Miksi otit toisen? Tiedät, että toinen on hankala rotu, kuten kerrot. Toinen, se ei-niin-doiminoiva-koira kärsii paljon tämän toisen hyökkäilystä. Kuitenkaan se ei anna periksi, koska sillä on hyvä itsetunto. On väärin, että otit toisen koiran ilman, että selvitit rodun ym. tekijöiden taustoja.
        Toivottavasti teit oikean ratkaisun ja toivon todella, ettet ota enää uusia koiria.
        He eivät ole leluja.

        he eivät ole He.

        Ihmiset ottavat toisia koiria, kolmansia, neljänsiä:
        kukaan ei ota koiraa ajatellen sitä, että noin kävisi. Eihän sitä MISTÄÄN tiedä etukäteen.
        Jopa pentukoiran tuloon ei muuten tasapainoinen aikuinen koira välttämättä sopeudu millään.


      • Äimistynyt
        Utg kirjoitti:

        On kyllä harvinaisen säälittävää touhua lopetuttaa terve koira sen takia, että ei kykene omaa surkeuttaan hommaamaan uutta kotia koiralle. Varsinkin kun on itse aiheuttant ongelmat hommaamalla toisen selkeästi tilanteeseen soveltumattoman koiran. Anna molemmat koirat pois äläkä enää ikinä hanki lemmikkieläimiä.

        Terve koira ?

        Onko tuollainen luonnehäiriö ja tappelupukarius "tervettä" ?

        Tämä on taas sitä kukkahattujen kierrätä-koiraa-vaikka-miljoonaan-kotiin-kunhan-sitä-vain-ei-tapeta,
        vaikka-se-olisi-raadellut-sata-ihmistä-tai-sata-toista-koiraa
        tai tekisi-elämästä-helvettiä.

        Kenen sinä Utg mielestäsi velvoittaisit ottamaan jommankumman tuollain käyttäytyvistä ongelmayksilöistä ?
        kuka normaalijärkinen sellaisen tahtoisi ?

        en minä ainakaan antaisi mitään koiraa sellaisella harkintakyvyllä varustetun ihmisen käteen, joka tuollaista edes menisi tahtomaan ...


      • Äimistynyt äimistelijä
        Pauli, koirien kanssa 40 vuotta kirjoitti:

        Kyllä oli sinun syysi, että koirasi sekoilivat noin.
        Olet kertomasi mukaan pahasti allerginen, yötöissä, löysit poikaystävän, teitte ison muuton sekä remontoitte, ja mitä vielä kerroittkaan. Kuulostaa aika sekavalta ja suurelta muutokselta.
        Luuletko, että koirat pysyvät tuossa vauhdissa?
        Ethän ota enää koiraa?

        Miten omistajan allergia tämän aikaan sai ???

        Ja tuo muu ylläolevako ei kuulu jollain kumman tapaa, jostain kumman syystä, lainkaan normaaliin elämään, minkä normaalin koiran pitäisi kestää ??


      • Utg
        Äimistynyt kirjoitti:

        Terve koira ?

        Onko tuollainen luonnehäiriö ja tappelupukarius "tervettä" ?

        Tämä on taas sitä kukkahattujen kierrätä-koiraa-vaikka-miljoonaan-kotiin-kunhan-sitä-vain-ei-tapeta,
        vaikka-se-olisi-raadellut-sata-ihmistä-tai-sata-toista-koiraa
        tai tekisi-elämästä-helvettiä.

        Kenen sinä Utg mielestäsi velvoittaisit ottamaan jommankumman tuollain käyttäytyvistä ongelmayksilöistä ?
        kuka normaalijärkinen sellaisen tahtoisi ?

        en minä ainakaan antaisi mitään koiraa sellaisella harkintakyvyllä varustetun ihmisen käteen, joka tuollaista edes menisi tahtomaan ...

        Kyse ei ole ongelmakoirista vaan ongelmakoiranomistajasta, joka ei osaa hallita ja kouluttaa koiria ja pitää niitä aivan väärässä ympäristössä. Hankala sanoa onko peruuttamaton vahinko tapahtunut kyseien omistajan taholta vai saisiko koirasta vielä tehtyä yhteiskuntakelpoisen. Se ei selviä, jos koirat vaan lopetetaan.

        Ei minulle se koirien lopettaminen tässä ole niin suuri juttu. Sattuuhan sitä ja koirat tosiaankin on vain koiria. Enemmän häiritsee tyhmän omistajan asenne: hän ei tajua itse aiheuttaneensa tilannetta ja yrittää päästä luikertelemaan siitä eroon helpoimman kautta oppimatta tulevaisuuden varalle yhtään mitään.


      • 3nimo
        Pauli, 40 vuotta koirien kanssa kirjoitti:

        Kerroit, että koirasi tappelevat niin, että ovat hajoavat ja kun palaat, ne ovat verisiä kamppailusta.
        Sinulla oli ensin toinen koira. Miksi otit toisen? Tiedät, että toinen on hankala rotu, kuten kerrot. Toinen, se ei-niin-doiminoiva-koira kärsii paljon tämän toisen hyökkäilystä. Kuitenkaan se ei anna periksi, koska sillä on hyvä itsetunto. On väärin, että otit toisen koiran ilman, että selvitit rodun ym. tekijöiden taustoja.
        Toivottavasti teit oikean ratkaisun ja toivon todella, ettet ota enää uusia koiria.
        He eivät ole leluja.

        Samaa mieltä..antakaa noi koiranne niille jotka osaa koirien elekieltä ja OSAAVAT kouluttaa koiria. Koirat ei ole tosiaan leluja ja niihin pitää perehtyä..eikä vain lopettaa kun ei osaakaan kouluttaa!!

        Ensin tehdään kaikki mitä voidaan(koulutetaan ongelmakoirakouluttajien kera, tutkitaan el.lääkärillä tilanne onko fyysistä vikaa) ja sitten harkitaan mitä tehdään(annetaan kokeneemmalle mikäli vain dominanssiongelma tms.).ja ehkä on parempi ettette enään koiria ota..kun ei ole kykyjä siihen. Koirien on turha maksaa teidän osaamattomuudesta!!! :(


      • 3nimo
        Utg kirjoitti:

        Kyse ei ole ongelmakoirista vaan ongelmakoiranomistajasta, joka ei osaa hallita ja kouluttaa koiria ja pitää niitä aivan väärässä ympäristössä. Hankala sanoa onko peruuttamaton vahinko tapahtunut kyseien omistajan taholta vai saisiko koirasta vielä tehtyä yhteiskuntakelpoisen. Se ei selviä, jos koirat vaan lopetetaan.

        Ei minulle se koirien lopettaminen tässä ole niin suuri juttu. Sattuuhan sitä ja koirat tosiaankin on vain koiria. Enemmän häiritsee tyhmän omistajan asenne: hän ei tajua itse aiheuttaneensa tilannetta ja yrittää päästä luikertelemaan siitä eroon helpoimman kautta oppimatta tulevaisuuden varalle yhtään mitään.

        Samaa mieltä. Usein koiran koulutus mennyt vikaan ja koiraa syytetään vaikka koira toimii kuten koira toimii. Paljon lopetetaan turhaan. :(


      • hän täällä
        Älytöntä syyllistämistä kirjoitti:

        he eivät ole He.

        Ihmiset ottavat toisia koiria, kolmansia, neljänsiä:
        kukaan ei ota koiraa ajatellen sitä, että noin kävisi. Eihän sitä MISTÄÄN tiedä etukäteen.
        Jopa pentukoiran tuloon ei muuten tasapainoinen aikuinen koira välttämättä sopeudu millään.

        puhuttaessa SE eikä hän. Ihan järkyttävää luettavaa oikeasti, kun koirista puhutaan, että hän sitä ja hän tätä.. huh huh..


      • f3fwfwfwf
        Äimistynyt kirjoitti:

        Terve koira ?

        Onko tuollainen luonnehäiriö ja tappelupukarius "tervettä" ?

        Tämä on taas sitä kukkahattujen kierrätä-koiraa-vaikka-miljoonaan-kotiin-kunhan-sitä-vain-ei-tapeta,
        vaikka-se-olisi-raadellut-sata-ihmistä-tai-sata-toista-koiraa
        tai tekisi-elämästä-helvettiä.

        Kenen sinä Utg mielestäsi velvoittaisit ottamaan jommankumman tuollain käyttäytyvistä ongelmayksilöistä ?
        kuka normaalijärkinen sellaisen tahtoisi ?

        en minä ainakaan antaisi mitään koiraa sellaisella harkintakyvyllä varustetun ihmisen käteen, joka tuollaista edes menisi tahtomaan ...

        Siis eikö kyse ollut astamatapauksesta jonka takia koira lopetettiin.

        Se tosiaan on todela säälittävää. Voisi ensin edes koittaa hankkia se uusi koti.


      • Sakkuli
        hän täällä kirjoitti:

        puhuttaessa SE eikä hän. Ihan järkyttävää luettavaa oikeasti, kun koirista puhutaan, että hän sitä ja hän tätä.. huh huh..

        Jos koiralla on nimi, voi ihan hyvin sanoa "hän." Vasarasta tai ruuvimeisselistä voi sanoa "se." Ei se sinun ihmisarvoasi alenna vaikka myös koirasta,- sinun lisäksesi,- käytetään "hän2 nimitystä. Tai sitten sulla on vtun heikko itsetunto.


      • kikkelitonttu
        Cecar Millan kirjoitti:

        Katsokaa hyvät ihmiset Koirakuiskaajaa, selvästi ongelmat ovat johtuneet omistajan virheistä! Olkaa tasapainoisia laumanjohtajia koirillenne, älkääkä inhimillistäkö niitä! Säännöt, liikunta, rakkaus, tässä järjestyksessä! KOirat ovat eläimiä ja tarvitsevat oikeudenmukaisen ja määrätietoisen laumanjohtajan.

        Selvä juttu! kyllä katsotaan!


      • kikkelitonttu
        Utg kirjoitti:

        On kyllä harvinaisen säälittävää touhua lopetuttaa terve koira sen takia, että ei kykene omaa surkeuttaan hommaamaan uutta kotia koiralle. Varsinkin kun on itse aiheuttant ongelmat hommaamalla toisen selkeästi tilanteeseen soveltumattoman koiran. Anna molemmat koirat pois äläkä enää ikinä hanki lemmikkieläimiä.

        Samaa mieltä!


      • minelan
        3nimo kirjoitti:

        Samaa mieltä..antakaa noi koiranne niille jotka osaa koirien elekieltä ja OSAAVAT kouluttaa koiria. Koirat ei ole tosiaan leluja ja niihin pitää perehtyä..eikä vain lopettaa kun ei osaakaan kouluttaa!!

        Ensin tehdään kaikki mitä voidaan(koulutetaan ongelmakoirakouluttajien kera, tutkitaan el.lääkärillä tilanne onko fyysistä vikaa) ja sitten harkitaan mitä tehdään(annetaan kokeneemmalle mikäli vain dominanssiongelma tms.).ja ehkä on parempi ettette enään koiria ota..kun ei ole kykyjä siihen. Koirien on turha maksaa teidän osaamattomuudesta!!! :(

        Kaikista läheskään ole koiranpitäjäksi eikä kouluttajaksi. Joku lellii koiransa liiaksi, eikä koira tiedä voiko se luottaa omistajaansa kaikissa tilanteissa voiko se olla luottavainen aina omistajan läsnä ollessa..Eli koira ei voi hyvin.
        Toiset taas vaativat koiraltaan mahdottomuuksia, eli liikaa.
        Koiran pito on oikeastaan luonnonlahja, jota ei kaikki pysty oppimaan koskaan.


      • kaikillaseonedessä
        Jasu kirjoitti:

        On vaikea päätös aina luopua koirasta ja olipa syy mikä tahansa se saa aina tuntemaan syyllisyyttä.
        Sitä kokee jotenkin epäonnistuneensa ja saa takkiin.
        Minun koirani lopetettiin 3-päivää sitten meidän lasten astman vuoksi se tuli rajusti ja minulle ei aikaa jäänyt.
        Miksi päädyin armokuolemaan oli se ,että saksanpaimenkoira ei hevin unohda omiaan ja kokisi hylkäämisen oli niin minun perään ,että ei ole sitten tosikaan. On järkevää silloin ,jos se on mahdotonta antaa ,tai myydä päästää ystävä lepoon. Se on rakkautta. Tee mikä on koirallesi parasta äläkä tunne syyllisyyttä olet tehnyt kaikkesi.

        Aivan turha tuntea syyllisyyttä. Koira kuolee joskus joka tapauksessa kumminkin, vuosi pari sinne tai tänne ei meinaa mitään. Ei muuta kun kuula kalloon vaan, kyllä se siitä elämä sitten taas kirkastuu, ja koira pääsee autuaammille pureskelu- ja ärhentelymaille.


      • Minelan
        minelan kirjoitti:

        Kaikista läheskään ole koiranpitäjäksi eikä kouluttajaksi. Joku lellii koiransa liiaksi, eikä koira tiedä voiko se luottaa omistajaansa kaikissa tilanteissa voiko se olla luottavainen aina omistajan läsnä ollessa..Eli koira ei voi hyvin.
        Toiset taas vaativat koiraltaan mahdottomuuksia, eli liikaa.
        Koiran pito on oikeastaan luonnonlahja, jota ei kaikki pysty oppimaan koskaan.

        Jasu,

        Kaikista ei koskaan tule hyviä koiranomistajia, Heiltä puuttuu koirasilmää,Tämä 60-v mitä minulla on ollut koiria, 5 kerrallaan ei ole tapahtunut moisia, jota täälläkin palstalta on kirjoitettu. ELL WAHLBERGIN neuvot ovat olleet hyvin päteviä, Koira tarvitsee erittäin hyvälaatuista ruokaa, paljon ulkoilua ja ennen kaikkea aitoa eläinrakkautta . MINULLA EI KOSKAAN ollut vaikeuksia koirien kanssa, ne ovat vain eläneet arjessa mukana, ovat älykkäitä koiria, mutta jos lähtökohta on se, että koira ei osaa varmasti mitään tarvitaan koirakou luja eikä opi mitään, mutta siitä kannattaa pitää huolta että koirasi voi aina luottaa sinuun, ja, sinä koiraasi.


      • Anonyymi
        3nimo kirjoitti:

        Samaa mieltä..antakaa noi koiranne niille jotka osaa koirien elekieltä ja OSAAVAT kouluttaa koiria. Koirat ei ole tosiaan leluja ja niihin pitää perehtyä..eikä vain lopettaa kun ei osaakaan kouluttaa!!

        Ensin tehdään kaikki mitä voidaan(koulutetaan ongelmakoirakouluttajien kera, tutkitaan el.lääkärillä tilanne onko fyysistä vikaa) ja sitten harkitaan mitä tehdään(annetaan kokeneemmalle mikäli vain dominanssiongelma tms.).ja ehkä on parempi ettette enään koiria ota..kun ei ole kykyjä siihen. Koirien on turha maksaa teidän osaamattomuudesta!!! :(

        Luen näitä kommentteja joissa käsketään koiran koulutuksessa mitä ilmeisimmin epäonnistuneita ihmisiä olemaan ottamatta enää koskaan koiria. Olisipa hauska tietää onko muut koiranomistajat sitten luonnonlahjakkuuksia, toisin sanoen, kuinka voi oppia jos ei saa opetella. Vastuu koiran käyttäytymisestä on aina omistajalla, mutta mikä on tämä vimma langettaa koiran pitokieltoa??


    • surullinen koiranomistaja

      Meilläkin on ongelmakoira... Koira on vasta 1-vuotias (terrieri) ja kyseessä on minulle ensimmäinen koira, mutta eläimistä on paljon kokemusta. Minusta on alusta asti tuntunut jostain syystä, että koirassa ei ole kaikki kunnossa. Toisaalta pelkään, että koulutus on vain mennyt pieleen. Koirassa on ihaniakin piirteitä, mutta välillä se käyttäytyy ihan kuin se menisi päästään sekaisin. Jos se kiihtyy, se alkaa hyppimään, haukkumaan ja mikä pahinta puree kuin sekopäinen.

      Mikään koulutus ei ole tuntunut tepsivän tähän eikä koiraan voi saada minkäänlaista yhteyttä kun se saa tällaisen kohtauksen. Se jatkuu niin kauan kuin kiihtymyksen aiheuttanut tapahtuma, ihminen tai esine on näköpiirissä ja vähän sen jälkeenkin. Kohtauksen voi laukaista vaikka maton hakkaaminen, vaikka sitä tapahtuu parin päivän välein tässä kerrostalossa.

      Tunnen itseni epäonnistuneeksi enkä tiedä mitä tehdä. Toivoisin, etten koskaan olisi ottanut koiraa ja usein toivon, että koira vain kuolisi itsestään... En jaksa enää. Olen kaiken lisäksi kärsinyt masennuksesta ja moni sanoo, että lemmikin hankkiminen auttaaa... No minulla se on vain pahentanut masennusta niin, että toivoisin usein itsekin vain kuolevani. :(

      • Pauli, 40 v koirien kanssa

        Hei!
        Toivottavasti et ole antanut periksi! Pane toimeksi. Koirasi on kovin nuori, eikä se ole vielä pilalla.
        Usein pienet terrierit ovat enemmän tai vähemmän kiihkeitä. Siksi ne vaativat jämäkän, määrätietoisen, vakaan, kuin myös äidillisen ja loogisen kasvatuksen. Minusta näyttää siltä, että koirasi on sinulle liikaa, varsinkin, kun et ole ihan kunnossa itsekään.
        Onko sinulla talodellisia SEKÄ ajallisia resursseja panostaa koiraan? Jos on, niin ota yhteyttä koiran kouluttajaan. Löydät sellaisen kysymällä lähimmästä lemmikkieläinliikkeestä, tai internetin avulla.
        Koirasi mahtaa tarvita useamman tunnin, mikä tarkoittaa jopa parin sadan euron laskua. Lisäkis, sinun täytyy noudatta kouluttajan ohjeita ja suorittaa läksyt tunnollisesti. Jos luulet jaksavasi pari kuukautta koirasi kanssa tätä koulua, niin tuloksia alkaa varmasti näkyä.

        Toisaalta, JOS et ole valmis edelliseen, kannustan sinua edelleen panemaan töpinäksi. Sinun kannattaa heti alkaa etsiä koiran kasvattajan tai muun asiantuntijan (esim. eläinsuojeluihmisen) kanssa koiralle uusi ja sopivampi koti. Voit ehkä sopia uuden omiastajan kanssa, että voit käydä joskus tapaamassa koiraa uudessa kodissaan, niin sinun ei tarvitse miettiä, kuinka se jakselee ja ihmetellä, teitkö oikean ratkaisun.

        Joka tapauksessa, älä jätä asiaa roikkumaan. Toivotan sinulle voimia ottaa ongelma haltuun, tavalla tai toisella.


      • p
        Pauli, 40 v koirien kanssa kirjoitti:

        Hei!
        Toivottavasti et ole antanut periksi! Pane toimeksi. Koirasi on kovin nuori, eikä se ole vielä pilalla.
        Usein pienet terrierit ovat enemmän tai vähemmän kiihkeitä. Siksi ne vaativat jämäkän, määrätietoisen, vakaan, kuin myös äidillisen ja loogisen kasvatuksen. Minusta näyttää siltä, että koirasi on sinulle liikaa, varsinkin, kun et ole ihan kunnossa itsekään.
        Onko sinulla talodellisia SEKÄ ajallisia resursseja panostaa koiraan? Jos on, niin ota yhteyttä koiran kouluttajaan. Löydät sellaisen kysymällä lähimmästä lemmikkieläinliikkeestä, tai internetin avulla.
        Koirasi mahtaa tarvita useamman tunnin, mikä tarkoittaa jopa parin sadan euron laskua. Lisäkis, sinun täytyy noudatta kouluttajan ohjeita ja suorittaa läksyt tunnollisesti. Jos luulet jaksavasi pari kuukautta koirasi kanssa tätä koulua, niin tuloksia alkaa varmasti näkyä.

        Toisaalta, JOS et ole valmis edelliseen, kannustan sinua edelleen panemaan töpinäksi. Sinun kannattaa heti alkaa etsiä koiran kasvattajan tai muun asiantuntijan (esim. eläinsuojeluihmisen) kanssa koiralle uusi ja sopivampi koti. Voit ehkä sopia uuden omiastajan kanssa, että voit käydä joskus tapaamassa koiraa uudessa kodissaan, niin sinun ei tarvitse miettiä, kuinka se jakselee ja ihmetellä, teitkö oikean ratkaisun.

        Joka tapauksessa, älä jätä asiaa roikkumaan. Toivotan sinulle voimia ottaa ongelma haltuun, tavalla tai toisella.

        Missä päin asustatte? Voisin tarjota apuani, jos asustatte Porin lähettyvillä..


      • heeeennia

        anna koira kokeneeseen perheeseen jossa on ollut terriereitä. Itselläni on kaksi ja pidän niistä mutta en katso että ne on jokaisen koiria.

        Terrireri vaatii jämptin ja johdiónmukaisen omistajan ja kaikista ei ole siihen.

        Koirakurssilla yhdellä miehellä oli terrieri myös samanrotuinen ja aivan pois hanskasta ei osannut kouluttaa sitä ja sain kerran erottaakin sen omastani silti omistaja seisoi vain tumput suorina. Se oli sen eka koira ja terrieri ei sovi aina ekaksi koiraksi kiihkeän ja dominoivan luonteen vuoksi!!

        eli hae kokenut omistaja ennen kuin aivan pilaat koiran!! Tai mene ongelmakoirakouluttajan luo saamaan oppia miten kouluttaa!!


    • Neuvoja nyt

      Millaisella konitohtorilla kävit oikein, jos ei saanut koiraa tutkittua ?

      Koiran saa toki rauhoitettua.

      Itselläni ei ollut AIVAN tuollainen, mutta se rauhoitettiin tutkittiin ja siitä löytyi korvasta tärykalvoa kiusaava vieras tavara.

      Jos tahdot lopetuttaa tutkimatta enempi, vie kaupungineläinlääkärin vastaanotolle ja ilmoita lopetus syyksi ajantilauksessa. Koiraa ei ole pakko haudata itse, sen voi antaa yhteistuhkaukseen lääkärin vastaanotolta.

    • A I N A HIHNAN

      YLEMMÄSSÄ PÄÄSSÄ ELI OMISTAJASSA!!! "Koirassa on jotain vikaa", joo on, mutta omistajan aiheuttamana! Ottakaa itsellenne sopiva rotu ja opetelkaa kouluttamaan koirianne! Jokaiselle löytyy sopiva rotu, mutta kaikki rodut eivät sovi jokaiselle. Monet ottavat liian työ- ja metsästysintoisia koiria pelkiksi sohvakoiriksi, ja silloin on luvassa takuulla ongelmia!

      Monet koirat joutuvat olemaan pitkiä päiviä yksin ja pääsevät vain lyhyille pissalenkeille talon tai korttelin ympäri. Sellainen elämä ei sovi yhdellekään koiralle. Koira vaatii aikaa: koulutusta. liikuntaa, virikkeitä, harrastamista. Hyvin harvassa ovat ne rodut jotka ovat tyytyväisiä pelkkinä sohvakoirina. Koiran voi pilata myös liialla lellimisellä. Eli koiralle annetaan kaikki periksi eikä pidetä mitään kuria.

      • Kyseessä 10kk uhmaikäinen uros,joka ollut minulla vasta kk':n.Otin sen'"ongelmakoirana", koska sen toinen vaihtoehto olisi ollut ikuinen uni.Koira oli hevostilalta,missä ei ollut ollut koskaan kytkettynä.Ensi krn panta kaulaan ja pissi pelosta!Yritti rimpuilla monta pv taluttimesta irti vetämällä pantaa pään läpi,asunnossa luikki sohvien takana antamatta kiinni jne.Nyt toimii hihnassa moitteetta,seuraa sivulla,istuu ja makaa käskystä,nkkuu vieressä ym.Koirakoulussa on käyty nyt 3krt.Mutta mutta...koiraa ei voi pitää pihalla narussa,puree sen poikki.Ei kettingissä,repii niin kauan,että vahvakin kettinki antaa periksi viimeistään lukon kohdalta ja sitäpaiti kiepittää itsensä hyvin pian solmuun puiden ja pensaiden ympärille.Irti päästessään puri pyöräilijän,tuloksena rikosilmoitus ja mittavat vahingonkorvaukset.Rakensimme piha-aitausen tontin ympäri.Koira tulee siellä hysteeriseksi etsien vain ulospääsyä haukkuen,ravaten aitaa ympäri,kaivautuen ali,rikkoen aitaa tai porttia ym.Nyt repi koko portin saranoiltaan irti ja hyökkäsi talon edessä menevällä kadulla ohikulkevan ulkoilijan jalkaan.Tuloksena TAAS sairaalalaskut ja uusi rikosilmoitus.Okt:ssa asuvana olisi sääli pitää koiraa kotona sisällä aamusta iltaankaan kun olisi vaihtoehtojakin,mutta kuinka ihmeessä voin enää laittaa pihalle ketjuun tai aitauseenkaan?Ja mikä tärkeintä,tietääkö kukaan,kuinka monta koira voi purra ihmisiä,ennenkuin se pakotetaan lopettamaan?Nyt nimittäin jälkimmäinen purennan uhri vaatii sitä ja kuulemma vaikka lakiteitse.Miten asia etenee käytännössä,onko tietoa?Käräjien kautta vai kuinka?


      • Näin se taas menee

        Tyypillistä on sanoa että koirassa on vikaa.
        Ei ole osattu koulutta, kaikki vähääkään tietävät opettavat sen pennusta eikä pitään puruleikkejä! Itse uskon pissimiset yms johtuu juurikin saamattomasta omistajastaa... Koira on oppinut siihe kun on aina kotona ja sekoaa


      • vipsukka76 kirjoitti:

        Kyseessä 10kk uhmaikäinen uros,joka ollut minulla vasta kk':n.Otin sen'"ongelmakoirana", koska sen toinen vaihtoehto olisi ollut ikuinen uni.Koira oli hevostilalta,missä ei ollut ollut koskaan kytkettynä.Ensi krn panta kaulaan ja pissi pelosta!Yritti rimpuilla monta pv taluttimesta irti vetämällä pantaa pään läpi,asunnossa luikki sohvien takana antamatta kiinni jne.Nyt toimii hihnassa moitteetta,seuraa sivulla,istuu ja makaa käskystä,nkkuu vieressä ym.Koirakoulussa on käyty nyt 3krt.Mutta mutta...koiraa ei voi pitää pihalla narussa,puree sen poikki.Ei kettingissä,repii niin kauan,että vahvakin kettinki antaa periksi viimeistään lukon kohdalta ja sitäpaiti kiepittää itsensä hyvin pian solmuun puiden ja pensaiden ympärille.Irti päästessään puri pyöräilijän,tuloksena rikosilmoitus ja mittavat vahingonkorvaukset.Rakensimme piha-aitausen tontin ympäri.Koira tulee siellä hysteeriseksi etsien vain ulospääsyä haukkuen,ravaten aitaa ympäri,kaivautuen ali,rikkoen aitaa tai porttia ym.Nyt repi koko portin saranoiltaan irti ja hyökkäsi talon edessä menevällä kadulla ohikulkevan ulkoilijan jalkaan.Tuloksena TAAS sairaalalaskut ja uusi rikosilmoitus.Okt:ssa asuvana olisi sääli pitää koiraa kotona sisällä aamusta iltaankaan kun olisi vaihtoehtojakin,mutta kuinka ihmeessä voin enää laittaa pihalle ketjuun tai aitauseenkaan?Ja mikä tärkeintä,tietääkö kukaan,kuinka monta koira voi purra ihmisiä,ennenkuin se pakotetaan lopettamaan?Nyt nimittäin jälkimmäinen purennan uhri vaatii sitä ja kuulemma vaikka lakiteitse.Miten asia etenee käytännössä,onko tietoa?Käräjien kautta vai kuinka?

        Tehkää koiralle kunnon tarha. Verkko upotetaan maahan mahdollisimman syvään, ja maanrajaan on hyvä valaa vaikka betonia. Tarhanverkon ylä laitaan iso kallistus tarhan sisään päin. Siis niin että verkkoa tulee esim puol metriä viistosti tarhaan sisälle päin (huono selittämään).
        Ja tarhaan opettelua jonkun herkun kanssa. Niin, että viet koiran esim makkaran kanssa tarhaan laitat oven kiinni perässänne, olette siellä hetken ja tulette molemmat pois. Toistoa toiston perään. Kun tarhaan meno sujuu hyvin, niin jätät koiran tarhaan ja tulet itse pois. Laitat oven kiinni ja avaat sen uudelleen ja otat koiran pois. Ja pikku hiljaa aina koiran tarhassa olo aika pitenee. Ja jos jostain saisi tarhaan kaveri koiran lainaan, siis koiran joka osaa olla tarhassa, opettamaan teidän koiraa =)
        Ja tarhaan kaikkea hyvää, paljon luita ja rustoja ja leluja. Koira oppii että tarhassa on hauskaa! =)

        Koiran lopetus kysymykseen en osaa vastata, kannattaa kysyä oikeusapu toimistosta.

        Jos koiran kanssa ei ole muita ongelmia, siis se ei ole agressiivinen teille yms. älä anna periksi! Se on vielä pentu ja oppii hyvällä opetuksella varmasti!

        Jaksamisia teille =)


    • riita poikki

      Vika siihen, että koiralla on joku käytös häiriö ei todellakaan ole aina omistajan syy.
      Ihan samalla lailla, kuin ihmisillä koirillakin voi todellakin olla jokin vika aivoissa tai jossain muualla mikä aiheuttaa ei toivottua käytöstä. Ei kaikki ihmisetkään ole yhteiskunta kelpoisia.
      Älkää aina syyllistäkö omistajia!

      Mielestäni jos koira on omistajan mielestä sellainen, että se on paras lopettaa, niin silloin se on paras lopettaa.

      • Huolestunut hoitaja

        Miten te konkarit kommentoitte, kun kysymys lk-colliesta. N. vuoden, isohkossa tarhassa kasvanut toisen 3 v. vanhemman uroksen ja äitinsä n. 6 v. kanssa. Omistaja sairaalassa, hoitelen niitä uroksia nyt niiden omassa kodissa, narttu hoidossa muualla. Nuori ei osaa kävellä hihnassa, oppiiko vielä ja miten? Arka, kuten toinenkin mutta se käy hihnassa. Milloin nuori oppii nostamaan jalkaa?
        Ulkoilevat metsässä vapaana ohjauksessa, kuuliaisia ovat.
        Kuinka kestävät kylmää, esim. millainen täytyisi olla kopin, jos sellaisen rakentaisi? Kestääkö lk-collie pakkasta, jos on yöpynyt aiemmin sisätiloissa? Kuinka monta tuntia koira kestää illasta aamuun, jos ovat yksin kotona?
        Tämä on nyt suuri huoli, kun tarkkaan ei tiedetä, milloin omistaja pääsee hoidosta ja miten kuntoutuu.
        Kaipaan aitoja neuvoja, ei siis ilkeitä tai arvostelevia vastauksia. Piikkiä ovat 'huolehtivaisimmat' ehdottaneet, sekin käy mielessä mutta omistajalla mielestäni päätösvalta aikanaan, jollei pärjää.
        Tytär, melkein 60 v.


      • Huolestunut hoitaja kirjoitti:

        Miten te konkarit kommentoitte, kun kysymys lk-colliesta. N. vuoden, isohkossa tarhassa kasvanut toisen 3 v. vanhemman uroksen ja äitinsä n. 6 v. kanssa. Omistaja sairaalassa, hoitelen niitä uroksia nyt niiden omassa kodissa, narttu hoidossa muualla. Nuori ei osaa kävellä hihnassa, oppiiko vielä ja miten? Arka, kuten toinenkin mutta se käy hihnassa. Milloin nuori oppii nostamaan jalkaa?
        Ulkoilevat metsässä vapaana ohjauksessa, kuuliaisia ovat.
        Kuinka kestävät kylmää, esim. millainen täytyisi olla kopin, jos sellaisen rakentaisi? Kestääkö lk-collie pakkasta, jos on yöpynyt aiemmin sisätiloissa? Kuinka monta tuntia koira kestää illasta aamuun, jos ovat yksin kotona?
        Tämä on nyt suuri huoli, kun tarkkaan ei tiedetä, milloin omistaja pääsee hoidosta ja miten kuntoutuu.
        Kaipaan aitoja neuvoja, ei siis ilkeitä tai arvostelevia vastauksia. Piikkiä ovat 'huolehtivaisimmat' ehdottaneet, sekin käy mielessä mutta omistajalla mielestäni päätösvalta aikanaan, jollei pärjää.
        Tytär, melkein 60 v.

        Koira oppii hihna kävelyn vielä vanhanakin, rescue koirat siitä oiva esimerkki =) Koiralle kannattaa laittaa puolikuristava tai kuristava panta, tai kuonopanta, alussa kävelyille, ettei se säikähtäessään pääse karkuun. Kunopanta myöskin estää vetämisen. Maksaa eläinkaupassa ehkä noin 7 euroa. Sitten vaan maltin kanssa liikenteeseen. Koira "imuroi" siun käytöksestä paljon. Jos se vaistoa, että sinä olet varuillasi on sekin varuillaan. Eli rennolla rauhallisella asenteella vaan eteenpäin.
        Uros alkaa nostaa jalkaa yleenä noin vuoden ikäisen, mutta siihen toki vaikuttaa hormoonitoiminta ja koiran kehitys muutenkin. Mutta mikäli pissi on normaalin näköistä, eikä koiraan satu pissiessä, ei pitäisi olla mitään hätää vaikka jalka ei nousisikaan =)
        En rotua tunne sen enempää, mutta uskoisin että normaali eristettykoppi riittää. Lämmin alusta, esim pehkuja, minne pääsee kaivautumaan. Suurimmalle osalle koirista kasvaa nopeasti kunnon karva kun ovat ulkona. Nyt ei kuitenkaan ole vielä niin kovat pakkaset.
        Kyllä koira voi hyvin olla yksin sisälläkin sellaisen kahdeksan tuntia, normaalin työpaivän.

        Älkää ihmeessä nuoria koiria viekä piikille, uudet kodit löytyy varmasti tarvittaessa.

        Asutteko missä päin?


      • normaalisti
        NotAnAngel83 kirjoitti:

        Koira oppii hihna kävelyn vielä vanhanakin, rescue koirat siitä oiva esimerkki =) Koiralle kannattaa laittaa puolikuristava tai kuristava panta, tai kuonopanta, alussa kävelyille, ettei se säikähtäessään pääse karkuun. Kunopanta myöskin estää vetämisen. Maksaa eläinkaupassa ehkä noin 7 euroa. Sitten vaan maltin kanssa liikenteeseen. Koira "imuroi" siun käytöksestä paljon. Jos se vaistoa, että sinä olet varuillasi on sekin varuillaan. Eli rennolla rauhallisella asenteella vaan eteenpäin.
        Uros alkaa nostaa jalkaa yleenä noin vuoden ikäisen, mutta siihen toki vaikuttaa hormoonitoiminta ja koiran kehitys muutenkin. Mutta mikäli pissi on normaalin näköistä, eikä koiraan satu pissiessä, ei pitäisi olla mitään hätää vaikka jalka ei nousisikaan =)
        En rotua tunne sen enempää, mutta uskoisin että normaali eristettykoppi riittää. Lämmin alusta, esim pehkuja, minne pääsee kaivautumaan. Suurimmalle osalle koirista kasvaa nopeasti kunnon karva kun ovat ulkona. Nyt ei kuitenkaan ole vielä niin kovat pakkaset.
        Kyllä koira voi hyvin olla yksin sisälläkin sellaisen kahdeksan tuntia, normaalin työpaivän.

        Älkää ihmeessä nuoria koiria viekä piikille, uudet kodit löytyy varmasti tarvittaessa.

        Asutteko missä päin?

        Huolestuneelle hoitajalle:

        lyhytkarvainen collie EI ole ulkokoira, ei todellakaan ole hyvä idea tehdä sille ulkokoppia. Ja kun koira on tottunut nukkumaan sisällä, miksi ei voisi olla siellä jatkossa?

        Ja kuten edell.kirjoittaja laittoi, koira kestää olla yksin sisällä työpäivän ajan, kun se on aamulla viety lenkille ja viedään heti töistätulon jälkeen lenkille. Koiraa ei pidä siirtää ulkokoppiin tästä syystä, voi hyvänen aika...

        Lyhyesti: pitäkää koira sisällä ja normaalisti lenkkeilytätte niitä ja elätte normaalisti.


      • Aggressiivisuuus
        normaalisti kirjoitti:

        Huolestuneelle hoitajalle:

        lyhytkarvainen collie EI ole ulkokoira, ei todellakaan ole hyvä idea tehdä sille ulkokoppia. Ja kun koira on tottunut nukkumaan sisällä, miksi ei voisi olla siellä jatkossa?

        Ja kuten edell.kirjoittaja laittoi, koira kestää olla yksin sisällä työpäivän ajan, kun se on aamulla viety lenkille ja viedään heti töistätulon jälkeen lenkille. Koiraa ei pidä siirtää ulkokoppiin tästä syystä, voi hyvänen aika...

        Lyhyesti: pitäkää koira sisällä ja normaalisti lenkkeilytätte niitä ja elätte normaalisti.

        TODELLA harvoin koirassa on vikaa, jos se käyttäytyy ongelmallisesti! Kipu, aivokasvaimet ja hermostohäiriöt saattaa aiheuttaa koiran aggressiivisen käytöksen, MUTTA kyllä se syy on yleensä siellä omistajassa! Ennen kuin olet koiraa lopettamassa, niin se kannattaisi eläinlääkärissä tarkistuttaa kunnolla! Jos ei mitään vikaa löydy, niin sitten saa miettiä sitä mikä on mennyt koulutuksessa pieleen.


      • normaalisti kirjoitti:

        Huolestuneelle hoitajalle:

        lyhytkarvainen collie EI ole ulkokoira, ei todellakaan ole hyvä idea tehdä sille ulkokoppia. Ja kun koira on tottunut nukkumaan sisällä, miksi ei voisi olla siellä jatkossa?

        Ja kuten edell.kirjoittaja laittoi, koira kestää olla yksin sisällä työpäivän ajan, kun se on aamulla viety lenkille ja viedään heti töistätulon jälkeen lenkille. Koiraa ei pidä siirtää ulkokoppiin tästä syystä, voi hyvänen aika...

        Lyhyesti: pitäkää koira sisällä ja normaalisti lenkkeilytätte niitä ja elätte normaalisti.

        kopilla kuvittelisin kyllä tarkenevan ulkona, voin olla tietysti väärässäkin. Käsitin, että ovat kuitenkin tarhassa oloon tottuneet..?
        Mutta kuten on mainittukkin niin sisällähän voivat vallan mainiosti olla =)


      • minelan
        Aggressiivisuuus kirjoitti:

        TODELLA harvoin koirassa on vikaa, jos se käyttäytyy ongelmallisesti! Kipu, aivokasvaimet ja hermostohäiriöt saattaa aiheuttaa koiran aggressiivisen käytöksen, MUTTA kyllä se syy on yleensä siellä omistajassa! Ennen kuin olet koiraa lopettamassa, niin se kannattaisi eläinlääkärissä tarkistuttaa kunnolla! Jos ei mitään vikaa löydy, niin sitten saa miettiä sitä mikä on mennyt koulutuksessa pieleen.

        Aggressiviisuus on harvoin koiran vika. yleensä vika on omistajassa, joka ei osaa käsitellä koiraa. Olla hellä ja rakastavainen, samalla ohjata koiraa kunnon koiraksi. En nyt haluaisi kehua itseäni, mutta 7:stä colliestani, 10: .KK-mäyräkoiirastani ja nyt 3 vuotiaasta chihuasta ei koskaan ole ilmennyt agressiivisuuden merkkejä. Ei vieraita kohtaan eikä muutenkaan ole olleet häiriöksi kenellekään.
        Rakastan koiriani yli kaiken ja ne tietävät sen.Tietävät, että minuun voi aina luottaa. Tähän ei ole tarvittu MITÄÄN PAKKOKEINOJA


    • hennia32

      Koira on selvästi stressaantunut eroahdistus päällä joten ylikierroksia tulee ja stressitaso nousee aiheuttaen agressioita kuten ihmisillekin stressikynnyksen kasvaessa herkkyys reagoida suurenee!!

      Kun saat eroahdistuksen hallintaan saat koirasi tasapainoiseksi nyt se ei ole oma itsensä..miten paljon lenkität ja annat aivoillekin puuhaa? Minkä ikäinen mikä rotu?

      Koirasi voi mennä hyvin maalla kokeneessa perheessä missä saa juosta ja purkaa energiaa ja joku on aina lähestulkoon kotosalla..ja kun sanoo ongelmat niin voi saada sille uuden kodin.

      • 6+1

        On se hyvä että vastaat tyypille joka on kirjoituksensa kirjoittanut vasta KUUSI VUOTTA sitten!!!
        On tainnut aikoja sitten hänen ongelmansa ratketa...
        Kannattaisko ihmiset vähän katsoa järki kädessä noita kirjoituksien päivämääriä?


      • gfdshjg
        6+1 kirjoitti:

        On se hyvä että vastaat tyypille joka on kirjoituksensa kirjoittanut vasta KUUSI VUOTTA sitten!!!
        On tainnut aikoja sitten hänen ongelmansa ratketa...
        Kannattaisko ihmiset vähän katsoa järki kädessä noita kirjoituksien päivämääriä?

        niin mistä näitä vanhoja juttuja oikein tulee..turhauttavaa..en ollut itsekään huomannut ..nämkin koirat siis varmaan jo tapettu. :(


    • LL

      minulla on myös kääpiö koira 5.v joudumme lopettamaan hänet huomenna se on todella surullista ja en tiedä paljonko se maksaa mutta minun koirallani oli ihan samoja juttuja kun sinun koirallasi

      • Miun mielestä on erittäin väärin lopettaa koira käytöshäiriöiden vuoksi, mitkä on sen omistajan syytä! Jos koira on fyysisesti terve, on vika sinussa. Mieti sitä.


    • Nobuska

      Säälittävää oikeesti -.-' Täällä puhutaan, että koirat raatelee toisiaan ja jotkut alkaa valittaa, että "koirista ei voi puhua HE. Täytyy puhua Se" ja mäkämäkämäkä.... KESKITTYKÄÄ ASIAAN! Mielestäni ei ole järkyttävää lukea siitä että joku sanoo "he" vaan koirien käytösongelmista, jotka johtuu ihmisestä. Itsellänikin oli ongelmakoira, mutta monien taisteluiden ja ammattiavun kanssa saimme koirasta erittäin kiltin ja tasapainoisen :) Toivotan teille kaikille nykypäivän taistelijoille onnea koirienne kanssa, tiedän miltä tuntuu kadottaa arjesta kaikki hauskuus ja ajatella koiran viimeistä laukkaamista sateenkaarisillalle!

    • koirat ovat ELÄIMIÄ!

      en edes jaksanut lukea koko viestiketjua, mutta yhden asian sanon kaikille tekopyhille koiraihmisille: JOS SYÖTTE LIHAA niin ei koiran lopettaminen voi olla niin helvetin vaikeeta eikä siinä ole mitään väärää. Koirat ovat ELÄIMIÄ!!

    • Jonna-

      Jos koirasi puree salamannopeasti NAKS!
      ja päästää samantien irti voisin luulla että koira puree pelosta.
      Tuhominen ja pissaaminen kielii kovasta stressistä ja eroahdistuksesta.
      Onko koira saanut tarpeeksi liikuntaa, miten olet koiraasi kouluttanut, onko koira ollut sinulla ihan pennusta saakka?
      Miten koirasi on käyttäytynyt ennen hyökkäyksiä?
      Onko se kääntänyt päätään pois, liponut kielellä nenää...
      käyttänyt siis rauhoittavia signaaleja?
      Onko koirasi aina ollu yhtä räjähdysherkkä vai alkoiko käytös myöhemmin?
      ja jos alkoi olisiko joku tilanne voinut laukaista aggressiot?

      Oletko varma ettei koiralla ole kipuja tai se ole jollain tapaa sairas?
      Koirat eivät hevillä näytä olevansa sairaita, kannattaa tutkituttaa se asia kuntoon ensin, ennenkuin lopetat koirasi.

      Voimia :)

    • kaikki vihaiset

      koirat on lopetettava, vie lääkäriin jos et pysty itse ampumaan päähän vaikka haulikolla että kuolee heti, ennenmuinoin vedettiin vesurilla niskaan mutta eikai nyt kukaan niin tee ?

      tähän maailmaan ei mahdu vihaisia koiria ja kaikki selittelyt on paskaa pelkästään

    • 19Niina92

      Itse jouduin lopettamaan 7 vuotiaan leikatun seropi urokseni juurikin agressiivisuuden takia oli aina hampaat irvessä käytiin 4:llä eri ongelmakoirakouluttajalla mutta turhaan joten lopetimme koiramme ja aina pitää miettiä mikä on koiralle paras vaihtoehto raskasta oli ja on vieläkin eikä eläinlääkäri/kouluttajat löytänyt mtn syytä miksi koira muuttui agressiiviseksi.

    • dfgdesfe

      Viet sen koiran suljettuun autotallin ja paat auton käyntiin. Silloin koira vaan nukkuu pois ilman tuskia. Millekkään lääkärille mistään piikeistä kannata maksaa....

      • Suomi-rodun edustaja

        Pitää olla vanha ja halpa auto, että tuo onnistuu. Mutta sähän sen tiedät...


      • Mikki

        Joku vois mennä itse sinne autotalliin,


    • Koirankarvarukkanen

      Äänekoskella kuuluu olevan hyviä koirantappajia. Ei varmaankaan makse edes mitään.

    • loppuunpalanut

      Meillä on 6,5 -vuotias uroskoira. Nuorempana kävimme ahkerasti erilaisissa koulutuksissa mm. tokossa, mutta se oli kovin stressaavaa, koska koira ei ole koskaan (edes pentuna) tullut kenenkään muun koiran kanssa toimeen, aina yrittänyt alistaa ja käyttäytynyt aggressiivisesti, ja stressaantunut paljon näistä koulutuksista. Koira on purrut sekä oman lauman ihmisiä (kaikkia) että vieraita ihmisiä. Purressaan se näyttää siltä, että mikäli ihminen menisi millinkään enää kohti, se hyökkäisi uudestaan ja tekisi pahaa jälkeä, mutta nyt verihaavoista huolimatta ei kukaan olla vielä tarvittu tikkejä. Kerran koira hyökkäsi käteeni pahasti jostain nurkasta, vaikka en huomannut koiran edes olevan huoneessa, enkä tehnyt sitä kohti mitään elettä.. Koira on perusluonteeltaan todella aggressiivinen, koulutuksessa on myös varmasti menty PALJON vikaan.

      Koira on tutkittu ell. toimesta eikä mitään vikaa ole löytynyt. Olemme käyneet myös ongelmakoirakouluttajalla, josta ei mitään suurempaa apua ollut. Meille ei voi tulla ketään vieraita, paitsi muutama koiralle erittäin tuttu henkilö, koska pelkäämme että koira puree. Koiralla on äärettömän heikko hermorakenne, mikä ilmenee esim. piippauksena ja se on todella stressiherkkä. Pelätessään mm. kovia remonttiääniä piileskelee sängyn alla, eli aika arka tapaus kyseessä. Myös koiran sisaruksista osa täsmälleen samanlaisia tapauksia. Koiran kanssa eläminen on jatkuvaa stressiä, kytkemistä ja eristämistä.

      Koska koulutuksessa tehtyjä virheitä emme parhaista yrityksistämme huolimatta pysty, edes ammattilaisen avulla, korjaamaan, ja koira on myös perimältään stressiherkkä ja aggressiivinen, olemme vakavasti miettineet lopetusta. Se tuntuu aivan mahdottomalta, sillä koira on opettanut meille valtavasti ja on parhaimmillaan rauhallisessa ympäristössä omiensa parissa todella mukava ja viisas koira. Koira kuitenkin tekee ihmistensä elämästä todella vaikeaa - ja onko moinen elämä koirallekaan nautittavaa? Koira ei luota meihin, emmekä me koiraan.

      En usko tämän kyseisen tapauksen tulleen hyväksi koirakansalaiseksi missän normaalissa perheessä (sisaruksistakin osa ihan viripäitä), mahdollisesti jonkun todella kokeneen koiraihmisen käsissä se olisi ollut ok. Toisaalta ominaisuuksien kuten terävyyden, heikon hermorakenteen, stressiherkkyyden, vahvan pehmeyden ja perusaggressiivisuden on osoitettu olevan jossain määrin periytyviä, huono tuuri, että kaikki sattui samaan yksilöön.

      Tsemppiä kaikille vastaavanlaisten tapausten kanssa painiville!

    • dog hater

      Tää aloitus on kirjoitettu 7v. sitten. Kyllä kannatti taas nostaa esille, niin pääsee koiraharrastajaidiootit jakaan neuvojaan.....

      • kikkelitonttu

        Hyvä huomio!


    • 10,5v Rami-koirallani on tätä naputellessa elinaikaa about 6 ja puol tuntii, lopetuspiikki tulee klo 17. Tässä silmät punasena oottelen tuomiohetkeä...suolistosyöpä sillä. En erikoisemmin halaile tai silittele sitä. Se satuttas mua vielä enemmän. Lopetuspiikki tulee maksamaa 102,-. Se ulahtelee tuolla, ehkä tuskia...voi elämän kevät. Se on lyhyt aika pennusta tähän kärsimyksen päivään. Kun nukuttava aine on annettu, mä poistun. Tappoliuosta en jää vartoomaan. Eihan se koira unessa ees tiedä, ketä on paikalla.

    • MansikkaMarmeladi

      Apuja kaipaisin, mulla on 2vuotias raskis uros joka on leikatttu. Nyt yht`äkkiä siitä on tullut aggressiivinen muita ihmisiä kohtaan. Syytä en oiken ymmärrä koska sitä on pidetty kuin pikkuvauvaa välillä tietekin komennettu jos meno on ollut liian rajua. Pahinta on se että kun se on niin arvaamaton hetkessä se on kuin enkeli ja samantie valmis repimää ja puremaan silittäjän naaman irti.
      Lapsien kanssa sitä ei edes uskalla samassa tilassa pitää kun ilman syytä yritti käydä 5vuotiaan veljen pojan kimppuun... Onko muuta vaihtoehtoa kuin lopetus?
      Ärsyttää puhua edes lopetuksesta perheen kanssa koska eivät ota pelkoani tosissaan. Surullista kun aina pitää ensin sattua jotakin ennekuin mitään tedään. Haluiain neuvoja mitä tehdä?

    • Minket

      "...sitä on pidetty kuin pikkuvauvaa..." - tässähän se syy on. Lellitystä koirasta tulee helposti vihainen. Omaksuu hyvin dominoivan käytöksen, koska mieltää, että ihmiset ovat sen palvelijoita.
      Omistajat johtajuuskoulutukseen, esim. Pevi -metodia käyttäville kouluttajille. Kehuuvat, että 85% tapauksista korjautuvat, minusta se on aika hyvin, jos totta. Mutta koira ei muutu, ellei omistaja halua muuttua.

    • LopetustaMiettivä..

      Minä myönnän että olen tehnyt jotain väärin koirani kanssa. Ehken ole ollut johdonmukainen koulutuksessa. Mietin nimittäin vajaan kaksi vuotiaan urokseni lopetusta sillä se nyt puri anoppiani niin, että verta alkoi reidestä valua. Syy puremiseen johtuu siitä, että minun koirani otettiin sisälle asuntovaunuun jolloin mieheni koira hyökkäsi koirani kimppuun ja nämä tietty alkoi tapella. Anoppi iski väliin ennen minua ja yritti repiä koiria irti, jolloin koirani vauhkona puraisi anoppia jalasta.
      Mieheni koira on myös uros ja toisinaan murisee koiralleni vaikkei omani tekisi mitään. Nyt tilanne taas laukesi enkä tiedä miksi miehen koira nyt hyökkäsi, kai puolustaakseen vaunussa olleita makkaroita, minua ja tuota anoppia.
      Koirani on ennenkin näykkinyt niin minua kuin miestänikin, lähinnä silloin kun mieheni koira on ollut läheisyydessa ja toisilleen ovat murranneet.
      Nyt se minusta vain puri viimeisen kerran, ehkä siis lopetan sen enkä hanki enää koskaan koiraa..

      • minelan

        Kiroan sinut maan alle. Toivotan sinulle kaikkea pahaa. Koska olet pahaihminen. Kuinka sait hankittuasi tuon koiran, joka nyt saa maksaa hengellään sinun tyhmyydestäsi.
        Koiraa käy sääliksi, mutta sinua ei tippaakaan. Et ole roistoa parempi ihminen. Painu maanalle.


      • touholiini

        Oliko tuo provo. On aaikea uskoa. että nimimerkin tapaisia tyhmiä ja kovaluontoisia ihmisiä löytyy-


    • kikkelitonttu

      Asia käsitelty!

    • kasvattaja

      Lopetus ei koiraan satu ja on usein paras keino koiralle itselleen.Ei tarvitse miettiä,että se joutuu kiertolaiseksi tai jopa koiratappelijoiden harjoituskoiraksi:(.Ihmettelen vaan ,että omistajat ei saa kuriin pieniä koiria.Oletteko edes yriuttäneet olla johtaja? Jos mulla olisi esim.tuo villakoira niin kun murina alkaisi niin saisi vähän aikaa kunnon pöllytystä ja sitten katsottaisiin,että muruseeko vielä.Ei ole olemassa tilanteita,joissa koira omalle väelle (aikuiselle) murisee.Jo ensimmäisestä kerrasta tulee näyttää,ettei homma ole kannattavaa.Enkä nyt tarkoita,että se pitää hakata ja potkia vaan sen verran pöllytetään ,että koira oikeasti alistuu.Monet tekevät tuota ihan epävarmuuttaan kun omistaja ei ole koiran silmissä kunnon johtaja ja häneen ei voi luottaa.Mutta ei ole paha asia myöskään lopetuttaa koiraansa,seuraavan ottoa kannattaakin sitten miettiä tarkoin,että onko itsellä resursseja kasvattamaan koira oikein,eikä pitämään sitä lapsen korvikkeena.

      • LopetustaMiettivä..

        Et varmaan minua tarkoittanut mutta selvennän silti että minä en koiraa ottanut lapsen korvikkeeksi sillä en pidä lapsista minkään vertaa enkä sellaisia halua vaivoikseni.
        Oma koirani on vain kaiketi niin omapäinen ettei taitoni ole riittänyt koiran kouluttamiseen yhteiskuntakelpoiseksi.


    • Koirarakas ihminen

      Minä en ainakaan pysty itse koiraa lopettamaan.armokuolema eli piikki on kivuttomin tapa koiralle maksaisin vaikka vähän enemmän ettei koira kärsisi.jos ammut kiväärillä eikä se kuole heti niin mitipä miltä koirasta tuntuu

    • koirien RAKASTAJA !

      Täällä on taas näitä provo kirjoittajia. Koirat ovat oikeasti kilttejä ja viisaita. Keksikää uskottavampia tarinoita. Laittakaa ajankuluksi koiranne minun takapihalle juoksentelemaan. Siellä odottaa yllätysten yllätys ! Nam !

    • Ikäloppu

      HEI Haloo! Viesti on 8,5 vuotta vanha - kyseinen koira olisi jo siis kohta 12-vuotias. Kannattaako tuon kuolinsyystä enää paljoa vaahdota?

    • loppuko

      Aivankuin olisin kertonut omasta koirastani,joka kylläkin on jo vanhempi n.12vtoivoton

    • touholiini

      nimimerkki, koiran lopetus.
      Taas joutuu yksi koira piikille, omistajan osaamattomuuden takia Häpeäisit edes hieman. Tuollaista koiraa ei synny kuin erittäin väärällä kasvatuksella. Vie koirasi äkkiä lopetukseen, että se pääsee eroon kurjasta elämästään

    • minelan

      Syy on ainoastaan sinussa. Oletko kohdellut koiraa huonosti, silloin kun se oli pentu. Nyt viaton eläin pääsee hengestään sinun tyhmyytesi takia. Älä ikinä enää ota koiraa, koska et osaa käsitellä niitä.

      • xcxb

        Rauhoitu nyt pirkko!

        Muista oma historia.


      • Annajoolla

        Minelan, olet niin epävakaa persoona että väkisin tulee ajatus oletko kykynevä pitämään nykyistä koiraasi ja kissaasi. Pitääköhän sinun luopua niistä ihan suosiolla eläinten parasta ajatellen.


      • minelan
        xcxb kirjoitti:

        Rauhoitu nyt pirkko!

        Muista oma historia.

        Mitä tarkoitit sanomalla, että rauhoitu nyt Pirkko ja muista historiasi.
        Mitä tarkoitat tuolla, eläinrääkkäystä ,esin luolakokeen ketun rääkkäysta olen vastustanut,
        aina,
        koirani ovat viimeisen päälle hyvin hoidettuja, sen kertoo jo historianikin, vai oletko nähnyt, kuullut jonkun kasvattini omistavan valittaneet koiristani.
        Näyttelyissäkin ne ovat pärjänneet hienosti.
        Luolakokeita en harrasta. koska se on mielestäni julmaa ketunrääkkäystä, kerran osallistuin kokeeseen ja koirani oli kokeen paras koira.
        Eli menepä siitä edelle.
        Kateuttas minua kohtaan puhut, Perustele väitteesi ja jos sinulla on näyttöä minusta esim. kasvattajana, KERRO NIMESI JA-POSTIOSOITTEESI.


      • jaitahattuun
        minelan kirjoitti:

        Mitä tarkoitit sanomalla, että rauhoitu nyt Pirkko ja muista historiasi.
        Mitä tarkoitat tuolla, eläinrääkkäystä ,esin luolakokeen ketun rääkkäysta olen vastustanut,
        aina,
        koirani ovat viimeisen päälle hyvin hoidettuja, sen kertoo jo historianikin, vai oletko nähnyt, kuullut jonkun kasvattini omistavan valittaneet koiristani.
        Näyttelyissäkin ne ovat pärjänneet hienosti.
        Luolakokeita en harrasta. koska se on mielestäni julmaa ketunrääkkäystä, kerran osallistuin kokeeseen ja koirani oli kokeen paras koira.
        Eli menepä siitä edelle.
        Kateuttas minua kohtaan puhut, Perustele väitteesi ja jos sinulla on näyttöä minusta esim. kasvattajana, KERRO NIMESI JA-POSTIOSOITTEESI.

        "Luolakokeita en harrasta. koska se on mielestäni julmaa ketunrääkkäystä, kerran osallistuin kokeeseen ja koirani oli kokeen paras koira." Kyllä sinulla on pokkaa ja se pokka pitää näköjään loppuun saakka. Vai yhden ainokaisen kerran olet luolakokeissa käyttänyt koiriasi, tuohon väittämääsi voin sanoa suoralta kädeltä että puhut täyttä p...kaa! Sinun on turha kysellä täällä kenenkään osoitteita, sinun ovesi taakse pitäisi valkotakkisten tulla tarkistamaan henkinen tilasi ja samalla eläintesi tilanne. Minkälaisissa oloissa koirasi elivät ennen kuin jouduit niistä luopumaan?


      • minelan
        xcxb kirjoitti:

        Rauhoitu nyt pirkko!

        Muista oma historia.

        xcxb

        Olen pienestä lapsesta saakka ollut eläinrakas. Ja koirani ovat minulle kaikki kaikessa. Jotain voi päätellä niiden näyttelymenestyksistäkin. Ei huonosti hoidettu koira pärjää niissä. Minulle ne ovat kaikki kaikessa.
        Ylempää kerroin miksi jouduin raastuvan päätöksellä luopumaan koiristani. Syynä oli halvaantuminen, mutta hovioikeus kumosi käräjäoikeuden päätöksen 3 kuukauden kuluttua ja kaikki syytteet hylättiin, sain oikeuden koiriini takaisin silloin.


    • Kävitkö.peruskoulun

      "Aggressiivinen," kaksi geetä. Opetetaan peruskoulun toisella luokalla.

    • Anonyymi

      Mitä vittua???!!!! On hullua piikittää koira kuoliaaksi sen agressiivisten tekojen takia, teidän pitää tehdä rikosilmoitus poliisille tai jos ei ole mahdollista niin häätäkää se koira luontoon mihin se kuuluukin. Se syntiä se piikittely, kuoleman tuottamus!!!!! herranjumala !!!!!!

    • Anonyymi

      Soitat kaupungin tai kunnan eläinlääkärille,maksaa alle satasen .Raadon viet kaatopaikalle erityisjätteeseen, maksaa kympin ja sillä siisti.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe