Kamala tilanne

äiti ansassa

Hei,
Aivan pakko on tulla tänne purkamaan pikkuisen sydäntään, kun muuten tuntuu, että pää hajoaa, eikä tutuilta näistä tämmöisistä oikein kehtaa mielipidettä ja neuvoa kysyä, saati avautua.

Olen töissä käyvä, 37 vuotias eronnut kahden lapsen äiti. Oltiin asuttu lasten (9 v ja 5 v) kanssa erossa miehestä vajaat pari vuotta, mutta tossa pitkin syksyä rupes taas löytymään exän kanssa kaikkea kivaa yhteistä ja vanha suola alkoi janottamaan. Niinpä sitte joulukuussa päätettiin kokeilla vielä yhteiseloa, ja mies muutti takaisin meidän kanssa yhteiseen kotiimme, joka oli jäänyt silloin erossa mulle ja lapsille.
No tähän asti yhteiselo mennyt lasten ja minunkin suureksi riemuksi ihan hyvin. Mies on lapsirakas ja hyvä isä, eikä se toinen tilipussikaan haitaksi ole.

Nyt kuitenkin tapahtui sellaista, jotain täysin odottamatonta, mikä sekoitti elämäni täysin.
Mulla menkkojen piti alkaa viime viikonloppuna, mutta kun mitään ei kuulut ja olokin oli pikkuisen outo, niin tein keskiviikko aamusella raskaustestin, joka näytti plussaa.
Olo on ollut siitä saakka todella kaksijakoinen. Tätä ei nyt ehkä vielä olisi tähän saumaan kaivattu.
Mulla ei tässä välissä kerennyt olemaan oikeastaan ketään muita miehiä ja niinpä olimme sopineet, että mies hoitaa ehkäisyn kortsuilla. No alussa kaikki toimikin, kunnes hän alkoi laistaa tuosta sopimuksestamme ja on yrittänyt jatkuvasti tulla paljaalla, perustelunaan mun "varmat päivät". Muutaman kerran pääsikin yllättämään, kun luotin sokeasti mieheen, enkä kokeillut onko kumi päällä.
Kun kerroin asiasta miehelle eilen, hän otti uutisen riemulla vastaan. Kuitenkin mulle tuli aivan semmoinen olo, kuin hän olisi suunnitellutkin asioiden menevän juuri näin. Lopulta asiasta keskustelu ajautui siihen, että minä vain huusin ja lopulla pillahdin itkuun.

Jotenkin tuntuu, että olen tullut huijatuksi ja mies on saanut minut ansaan, panemalla minut kolmannen kerran paksuksi ja jälleen riippuvaiseksi hänestä. Pelkään myös, että kaikki ne, jo kertaalleen selviksi puhuttut vanhat asiat, joka silloin johtivat eroomme, nousevat tämän seurauksena jälleen väliimme.
Pää on aivan sekaisin, kun järki käskee, että abortti on ainut oikea ulospääsy tästä umpikujasta, mutta sydän sanoo toista.

32

2521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmejuttuja

      Epäilen että ap provo. Tai että mies provosoi sut raskaaksi. Mutta ajattele, että vain setsemän vuotta niin koululaisia on teillä jo kaikki, joten eteenpäin.

      • äiti ansassa

        Kyllä se vaan täyttä totta mun kohdalla on... Enkä ole ollenkaan varma, miten tästä eteenpäin mennään.
        Seitsemän vuotta on pitkä aika, etenkin jos tilanne ajautuisi samaan, kuin kaksi vuotta sitte erotessamme.
        Tiukkaa tekisi myös pärjätä yksin kolmen lapsen kanssa. En ole koskaan kuvitellut joutuvani tilanteeseen, että edes joutuisin harkitsemaan aborttia. Nyt se kuitenkin vaikuttaa ainoalta oikealta ratkaisulta, vaikka toisaalta pelkään miten pystyn päätöksen jälkeen elämään.
        No onneksi asiaa ei tarvi päättää vielä tänään. Ajattelin selvitellä ajatuksiani viikonlopun ajan, ja soittaa alkuviikosta neuvolaan ja varata aika.


      • toioeouitpuaa
        äiti ansassa kirjoitti:

        Kyllä se vaan täyttä totta mun kohdalla on... Enkä ole ollenkaan varma, miten tästä eteenpäin mennään.
        Seitsemän vuotta on pitkä aika, etenkin jos tilanne ajautuisi samaan, kuin kaksi vuotta sitte erotessamme.
        Tiukkaa tekisi myös pärjätä yksin kolmen lapsen kanssa. En ole koskaan kuvitellut joutuvani tilanteeseen, että edes joutuisin harkitsemaan aborttia. Nyt se kuitenkin vaikuttaa ainoalta oikealta ratkaisulta, vaikka toisaalta pelkään miten pystyn päätöksen jälkeen elämään.
        No onneksi asiaa ei tarvi päättää vielä tänään. Ajattelin selvitellä ajatuksiani viikonlopun ajan, ja soittaa alkuviikosta neuvolaan ja varata aika.

        Jos oot 37 vuotias JA sinulla jo on lapsia, sinun PITÄISI tietää, miten niitä lapsia saadaan/miten tullaan raskaaksi.
        Jos oot antanu, niin turha sitä enää on vikistä, kun on ns paskat housussa.
        Typerää typerää typerää, muuta tähän ei voi sanoa.


      • !???
        toioeouitpuaa kirjoitti:

        Jos oot 37 vuotias JA sinulla jo on lapsia, sinun PITÄISI tietää, miten niitä lapsia saadaan/miten tullaan raskaaksi.
        Jos oot antanu, niin turha sitä enää on vikistä, kun on ns paskat housussa.
        Typerää typerää typerää, muuta tähän ei voi sanoa.

        sun kuitenkin kannattanut lukea ketjua hiukan eteenpäin, mitä aloittaja siellä elämästään kertoo.
        Asiathan ei aina ole niin yksiselitteisiä.


    • alkupaniikissa...

      Olen tehnyt abortin vuosia sitten. Nykyisin tunne on ristiriitainen: teimme silloin "oikean" ratkaisun, mutta nyt ajattelen, että olisimme ehkä sittenkin selvinneet. Raskaus oli vahinko suhteemme alkuaikoina ja menimme molemmat tietyllä tavalla paniikkiin. Nyt olisin ikionnellinen raskausuutisesta, mutta on mahdollista, ettemme saa sairauteni takia koskaan lapsia.

      Sinulla on tilanne tietysti toinen, kun teillä on jo lapsia, mutta kannattaa aborttia silti harkita tarkkaan. Neljäkymmentä kolkuttelee jo ovella, eikä raskautuminen ole keski-iässä enää niin helppoa, useimmille ainakaan. Nykyiset lapsesi olisivat n. 10- ja 6-vuotiaat vauvan syntyessä, eivät siis mitään pieniä enää, nuorempikin jo kohta koulussa. Noin isoista sisaruksista on varmaan enemmän apua, erilailla kuin aiemmin, jolloin esikoisesi oli vain n. 4-vuotias nuoremman syntyessä.

      Toki ymmärrän sinua tuossa tilanteessa, varsinkin, jos miehesi on mennyt petkuttamaan. Valehtelu ehkäisystä on inhottavaa sekä mieheltä että naiselta tehtynä. Se on petos toista kohtaan, eikä mikään petos tee suhteelle hyvää, ei varsinkaan noin herkässä tilanteessa, kun suhde on vasta alkanut uudestaan... Toisaalta, vastuu ehkäisystä on molemmilla! Varmoihin päiviin ei voi luottaa.

      • äiti ansassa

        Todella, olen jonkinlaisessa paniikissa ja tuntuu, että en pysty ajattelemaan mistään järkevästi.
        Ei yhtään auttanut edes se, että vaikka mies vetosi siihenkin, että joskus silloin naimisiin mennessämme haaveilimme hankkivamme 2 - 3 lasta, ja nythän se kolmas olisi aluilaan. No se oli silloin, ja niin paljon on tässä välissä kerennyt tapahtua sellaista, mitä ei olisi tarvinnut tapahtua.

        Tietenkin myös tiedostan ikäni, ja siksihän tämä niin vaikealle ja pahalle tuntuukin...Miksi hänen piti toimia näin, ja mitä tuon miehen päässä on liikkunut?
        Tiedän kyllä, että jos avaa reitensä miehelle, vastuu on molempien. Mutta mehän olimme nimen omaan sopineet, että mies huolehtii ehkäisystä ja kumin käytöstä.

        Siis tilannehan on aivan sama, jos on yhdessä sovittu, että nainen käyttää pillereitä, mutta haluaakin tulla salaa raskaaksi ja jättää pillerit väliin miehen tietämättä. Tälläkin palstalla on lukuisia kommentteja joissa tämmöinen käytös naiselta tuomitaan jyrkästi.

        Minun mielestäni meillä oli ehkäisystä sovittu, mies vain käytti nyt karkeasti läheisyyden kaipuutani omiin tarkoituksiinsa, tai siltä minusta ainakin tuntuu.


      • Niin makaa kuin peta
        äiti ansassa kirjoitti:

        Todella, olen jonkinlaisessa paniikissa ja tuntuu, että en pysty ajattelemaan mistään järkevästi.
        Ei yhtään auttanut edes se, että vaikka mies vetosi siihenkin, että joskus silloin naimisiin mennessämme haaveilimme hankkivamme 2 - 3 lasta, ja nythän se kolmas olisi aluilaan. No se oli silloin, ja niin paljon on tässä välissä kerennyt tapahtua sellaista, mitä ei olisi tarvinnut tapahtua.

        Tietenkin myös tiedostan ikäni, ja siksihän tämä niin vaikealle ja pahalle tuntuukin...Miksi hänen piti toimia näin, ja mitä tuon miehen päässä on liikkunut?
        Tiedän kyllä, että jos avaa reitensä miehelle, vastuu on molempien. Mutta mehän olimme nimen omaan sopineet, että mies huolehtii ehkäisystä ja kumin käytöstä.

        Siis tilannehan on aivan sama, jos on yhdessä sovittu, että nainen käyttää pillereitä, mutta haluaakin tulla salaa raskaaksi ja jättää pillerit väliin miehen tietämättä. Tälläkin palstalla on lukuisia kommentteja joissa tämmöinen käytös naiselta tuomitaan jyrkästi.

        Minun mielestäni meillä oli ehkäisystä sovittu, mies vain käytti nyt karkeasti läheisyyden kaipuutani omiin tarkoituksiinsa, tai siltä minusta ainakin tuntuu.

        Kylläpä kuulostat vastuun karttajalta kun väität että VAIN mies ON ehkäisystä vastuussa. SELLAISIA SOPIMUKSIA EI TEHDÄ. Se sopimus on jo ollut epäreilu miestä kohtaan. Tiedät sen itsekkin.

        Miksi ihmeessä olet hänet sänkyysi ottanut jos kerran aiot pienen ihmisen alun roskiin itsekkyytesi tähden heittää? Olisit hyvä ihminen vetänyt käteen. Ylen typerä olet, (tai vaan raskaushormoonien heittelemä)

        Mutta ongelma on sinun. Yksin sinun. ( ....ja lastesi) Omasta tyhmästä päästä kärsii oma keho ja omat lapset.


    • 1+1

      siis ole ollut ehkäisyä käytössä...Missä vastuu????

      Miksi soittaisit neuvolaan os olet aikonut päätyä keskeytykseen? Ei silloin minnekään neuvolaan soitella

      • äiti ansassa

        Te kaksi tuomitsijaani olette varmasti molemmat miehiä. Mikä siinä on, että olisi epäreilua sopia, että ehkäisystä huolehtii mies ja käytetään kondomia?
        No ilmeisesti olen typerä, koska en tuota tajua ja ongelma on yksin minun syytäni, niinkuin tuossa kommentoija kirjoittaa.

        Minun mielestäni sopimus on aina sopimus, ehkäistiin sitte pillereillä tai kortsulla. Vai olenko taas väärässä?
        Onko miehistä todella epäreilua käyttää joka kerta kortsua jos siitä on sovittu. Vai pitäisikö siitä vaimon jokikinen kerta erikseen sopia... Todella miehinen ja hassu ajatus.

        Ja vielä. Kyllä meilläpäin ollaan yhteydessä ensin neuvolaan, vaikka myöhemmin aborttia haettaisiinkin.
        Tuskinpa teilläkään mennään Kuppari-Iitan ovelta apua hakemaan näissä asioissa.


      • voimia ja viisautta
        äiti ansassa kirjoitti:

        Te kaksi tuomitsijaani olette varmasti molemmat miehiä. Mikä siinä on, että olisi epäreilua sopia, että ehkäisystä huolehtii mies ja käytetään kondomia?
        No ilmeisesti olen typerä, koska en tuota tajua ja ongelma on yksin minun syytäni, niinkuin tuossa kommentoija kirjoittaa.

        Minun mielestäni sopimus on aina sopimus, ehkäistiin sitte pillereillä tai kortsulla. Vai olenko taas väärässä?
        Onko miehistä todella epäreilua käyttää joka kerta kortsua jos siitä on sovittu. Vai pitäisikö siitä vaimon jokikinen kerta erikseen sopia... Todella miehinen ja hassu ajatus.

        Ja vielä. Kyllä meilläpäin ollaan yhteydessä ensin neuvolaan, vaikka myöhemmin aborttia haettaisiinkin.
        Tuskinpa teilläkään mennään Kuppari-Iitan ovelta apua hakemaan näissä asioissa.

        koeta keskustella asioista järkevästi miehesi kanssa, jonka pitää päätöstäsi kunnioittaa oli se sitten mikä tahansa. eikä miehesi saa painostaa sinua tekemään lasta vasten tahtoasi. abortti on erittäin epämiellyttävä kokemus eikä kukaan tee sitä hetken mielijohteesta.


      • taavettinainen
        äiti ansassa kirjoitti:

        Te kaksi tuomitsijaani olette varmasti molemmat miehiä. Mikä siinä on, että olisi epäreilua sopia, että ehkäisystä huolehtii mies ja käytetään kondomia?
        No ilmeisesti olen typerä, koska en tuota tajua ja ongelma on yksin minun syytäni, niinkuin tuossa kommentoija kirjoittaa.

        Minun mielestäni sopimus on aina sopimus, ehkäistiin sitte pillereillä tai kortsulla. Vai olenko taas väärässä?
        Onko miehistä todella epäreilua käyttää joka kerta kortsua jos siitä on sovittu. Vai pitäisikö siitä vaimon jokikinen kerta erikseen sopia... Todella miehinen ja hassu ajatus.

        Ja vielä. Kyllä meilläpäin ollaan yhteydessä ensin neuvolaan, vaikka myöhemmin aborttia haettaisiinkin.
        Tuskinpa teilläkään mennään Kuppari-Iitan ovelta apua hakemaan näissä asioissa.

        ettäjos sovitaan että nainen syö pillereitä ja jättääkin ne salaa pois, syys on naisen joka viekkaasti vietteli miehen ja tuli salaa raskaaksi..kun on sovittu että käytetään kondomia ja se jääkin syystä tai toisesta pois, sekin on naisen syy koska olisihan naisen silti pitänyt ehkäistä itseäänjotenkin muuten..hoh, uskomatonta ajattelua joiltain..tosin..sinä äiti ansassa, en oikeen ymmärrä, miten et ole huomannut ettei miehellä ole mtn päällä?johan sen tuntee (ainakin minä) ja pakkohan hänen on se käydä laittamassa jen jne...tietenkin jos olette olleet pimeässäniin voihan sen joo jättää pois mutta silti...
        noh, mun mielestä, jos et tätä lasta oikeasti halua, teet abortin ja that's it..ei se ole kivaa eikä siitä tule hyvä mieli mutta...varmasti rakastaisit tätä uutta vauvaa ihan yhtälailla kuin aikaisempiakin mutta se kuink arankkaa sinulla tulisi olemaan jos jäisitkin yksin (tosin ovathan lapsesi jo suht järkeviä kun tämä vauva tulisi)...
        ja minä jättäisin miehen..eihän tossa ole mtn järkeä että se "salaa" panee sut paksuks..hohhoijjaa..mitä teetkin lapsesi suhteen (itse en siis suosittele aborttia mutta jos se on sinusta oikea ratkaisu..)pistätä ukon pihalle, koska nähtävästi se on narsistinen mulkku....


      • äiti ansassa
        taavettinainen kirjoitti:

        ettäjos sovitaan että nainen syö pillereitä ja jättääkin ne salaa pois, syys on naisen joka viekkaasti vietteli miehen ja tuli salaa raskaaksi..kun on sovittu että käytetään kondomia ja se jääkin syystä tai toisesta pois, sekin on naisen syy koska olisihan naisen silti pitänyt ehkäistä itseäänjotenkin muuten..hoh, uskomatonta ajattelua joiltain..tosin..sinä äiti ansassa, en oikeen ymmärrä, miten et ole huomannut ettei miehellä ole mtn päällä?johan sen tuntee (ainakin minä) ja pakkohan hänen on se käydä laittamassa jen jne...tietenkin jos olette olleet pimeässäniin voihan sen joo jättää pois mutta silti...
        noh, mun mielestä, jos et tätä lasta oikeasti halua, teet abortin ja that's it..ei se ole kivaa eikä siitä tule hyvä mieli mutta...varmasti rakastaisit tätä uutta vauvaa ihan yhtälailla kuin aikaisempiakin mutta se kuink arankkaa sinulla tulisi olemaan jos jäisitkin yksin (tosin ovathan lapsesi jo suht järkeviä kun tämä vauva tulisi)...
        ja minä jättäisin miehen..eihän tossa ole mtn järkeä että se "salaa" panee sut paksuks..hohhoijjaa..mitä teetkin lapsesi suhteen (itse en siis suosittele aborttia mutta jos se on sinusta oikea ratkaisu..)pistätä ukon pihalle, koska nähtävästi se on narsistinen mulkku....

        Näinhän tämä nyt näyttää täällä palstalla kääntyvän, että kaikki vastuu jää aina yksin naiselle, olipa sitte ehkäisystä sovittu mitä tahansa. Toisin kuin sinä, suurin osa täälläkin kirjoittaneista on valmis tuomitsemaan minut tästä vahingosta, kun otin exmieheni takaisin yhteiseen sänkyyn ja luotin ehkäisyn hänen hoitoonsa.

        Todellakin luotin tuohon käyttämäämme ehkäisyyn. Luotin siksi, koska aivan samoin toimien hoisimme onnistuneesti ehkäisyn myös esikoisen syntymän jälkeen. Toisen kerra raskaaksi tulin vasta kolmannesta kierrosta siinä vaiheessa, kun yhteisestä sopimuksesta mies lopetti kumien käytön.
        Ihmettelit miksen huomannut, että mies on tulossa ilman mitään suojausta. Niinkuin monessa lapsiperheessä, ei meilläkään puuhastella valot päällä, vaan pimeässä. Jos mies kaikenlisäksi siinä omalla puolellaan sänkyä rapistelee jotain, ja sen jälkeen sovittaa omakätisesti itsensä sisään, en minä ainakaan tunnista onko mitään päällä, ennekuin on liian myöhäistä.

        Miehen kanssa on nyt käyty yhdessä keskusteluja ja yritetty purkaa tilannetta. Hän on ehdottamosti sitä mieltä, että en tekisi aborttia. Lupasi myös itse lähteä, jos niin vaadin.
        Empä tiedä, kovin sekaisin olen ajatusteni kanssa vieläkin. Tuntuu sille, että päätimpä asiassa sitte miten päin vaan, niin pieleen menee kuitenkin.


      • No tuota
        äiti ansassa kirjoitti:

        Näinhän tämä nyt näyttää täällä palstalla kääntyvän, että kaikki vastuu jää aina yksin naiselle, olipa sitte ehkäisystä sovittu mitä tahansa. Toisin kuin sinä, suurin osa täälläkin kirjoittaneista on valmis tuomitsemaan minut tästä vahingosta, kun otin exmieheni takaisin yhteiseen sänkyyn ja luotin ehkäisyn hänen hoitoonsa.

        Todellakin luotin tuohon käyttämäämme ehkäisyyn. Luotin siksi, koska aivan samoin toimien hoisimme onnistuneesti ehkäisyn myös esikoisen syntymän jälkeen. Toisen kerra raskaaksi tulin vasta kolmannesta kierrosta siinä vaiheessa, kun yhteisestä sopimuksesta mies lopetti kumien käytön.
        Ihmettelit miksen huomannut, että mies on tulossa ilman mitään suojausta. Niinkuin monessa lapsiperheessä, ei meilläkään puuhastella valot päällä, vaan pimeässä. Jos mies kaikenlisäksi siinä omalla puolellaan sänkyä rapistelee jotain, ja sen jälkeen sovittaa omakätisesti itsensä sisään, en minä ainakaan tunnista onko mitään päällä, ennekuin on liian myöhäistä.

        Miehen kanssa on nyt käyty yhdessä keskusteluja ja yritetty purkaa tilannetta. Hän on ehdottamosti sitä mieltä, että en tekisi aborttia. Lupasi myös itse lähteä, jos niin vaadin.
        Empä tiedä, kovin sekaisin olen ajatusteni kanssa vieläkin. Tuntuu sille, että päätimpä asiassa sitte miten päin vaan, niin pieleen menee kuitenkin.

        kaatunutta maitoa on turha murehtia:) Jatkatte tästä eteenpäin ja pidätte vauvan tietenkin. Sanot itsekin että teillä on mennyt ihan hyvin nyt joten ei muuta kuin katse eteenpäin. Voi olla että miehesi on sinut juoninut tuohon tilaan mutta toisaalta, mitäs menit antamaan paljaalla;D Sehän vaan tykkää susta paljon kun haluaa lisää muksujakin sun kanssa. Tsemppiä teille:D


      • annapalaaaaaa!
        äiti ansassa kirjoitti:

        Te kaksi tuomitsijaani olette varmasti molemmat miehiä. Mikä siinä on, että olisi epäreilua sopia, että ehkäisystä huolehtii mies ja käytetään kondomia?
        No ilmeisesti olen typerä, koska en tuota tajua ja ongelma on yksin minun syytäni, niinkuin tuossa kommentoija kirjoittaa.

        Minun mielestäni sopimus on aina sopimus, ehkäistiin sitte pillereillä tai kortsulla. Vai olenko taas väärässä?
        Onko miehistä todella epäreilua käyttää joka kerta kortsua jos siitä on sovittu. Vai pitäisikö siitä vaimon jokikinen kerta erikseen sopia... Todella miehinen ja hassu ajatus.

        Ja vielä. Kyllä meilläpäin ollaan yhteydessä ensin neuvolaan, vaikka myöhemmin aborttia haettaisiinkin.
        Tuskinpa teilläkään mennään Kuppari-Iitan ovelta apua hakemaan näissä asioissa.

        mies luotti sun varmoihi päivii???????? herrrajee?? no,anyway..minusta tuntuu et nyt just vauvan kuuluu syntyy teille ja siihen tilanteeseen.. se ny vaan onniin :D


    • eipeliälapsilla

      Lasta, syntymätöntäkään, ei saisi käyttää pelinappulana aikuisten välisissä kiistoissa!

      Suosittelen nyt vakavaa keskustelua elämästänne ja tulevaisuudestanne miehesi kanssa. Ja suostumalla edes kumin kanssa yhdyntään miehesi kanssa tiesit kyllä, että raskaaksi tulemisen mahdollisuus on olemassa. Ei ne kumitkaan aina kestä. Joka tapauksessa teillä on jo lapsia, joten joudutte tavalla tai toisella olemaan yhteydessä jatkossakin, piditpä tämän kolmannen lapsen tai et.

      • vastuutonta!

        kuuluu MOLEMMILLE!
        Olisit itse käyttänyt sitten vaikka spermisidiä!


    • ällkkj

      mikähän se olisi? Sulla ja miehellä on luottamuspula, mies ei ole toiminut tuossa kuvailemassasi seksiasiassa luotettavasti. Ilmeisesti joku tämänkaltainen luottamuspula on ollut osasyy eroon? Sulla on itsetunto-ongelma? Miksi muuten antaisit kohdella itseäsi noin sänkypuuhissa, vasten omaa tahtoasi? Miksi menet sänkyyn jonkun kanssa johon et voi luottaa? Miksi koet itsesi riippuvaiseksi jostakusta johon et voi edes luottaa?

      Abortti ei ole ratkaisu em. kysymyksiin. Ei myöskään vauva. Kysymykset ovat ja pysyvät.

      Mitä tapahtuisi abortin jälkeen? Sama homma uudestaan? Entä vauvan jälkeen? Entä jos tulee ero: retkahdatko taas uuteen epäluotettavaan?

      itse vastustan aborttia, se ei ole pikaratkaisu moneen kysymykseen. Luulen että ratkaisu tilanteessasi löytyy jostain itsetuntemuksen lähettyviltä. Ehkä myös miehesi kohdalla. Luulen että jos aiotte jatkaa yhdessä teidän kummankin on muututtava. Suosittelen muutosta vaikka ette jatkaisikaan yhdessä.

    • 21v:n mutsi

      Luulisi sinun ikäsellä olevan jo omatkin aivot,milla ajatella.Mies siis "salaa" pani sua ilman kumia?Haloo.Ihan yhtä vastuuton sinäkin olet.Vanha sanonta,että uudelleen lämmitetty ei ole enää hyvää,pitää paikkansa.Teidän elämänne tuskin paranee kunhan aikaa taas kuluu.Eroatte ja sitten sulla onkin 3 lasta.Harvat suhteet paranevat kun mennään uudestaan yhteen,valitettavasti.Miksi yleensä lämmitellä vanhaa suhdetta,kun pitäisi olla aikuisia ja katsoa eteenpäin eikä roikkua menneessä.Mun mielestä abortti olis paras ratkaisu vaikka ikäväähän sekin on.Lapsi on kuitenkin sun huolena seuraavat 18 vuotta ja milloin olet ajatellut viettäväsi sitä omaa aikaa ja elämää?Voi kuulostaa julmalta mutta mä olen realisti.

    • äiti ansassa

      Surulliselta tuntuu se, että noinkin moni on ollut valmis suoralta kädeltä tuomitsemaan minut tästä vahingosta.
      Ikävää tuottaa teille pettymys, mutta en ole niitä eronneita äitejä, joille elämän pääsisältö eron jälkeen on miesten kierrätys ja aina uudet retkahdukset, joita seuraa pettymys.
      No osaltaanhan sitä todistaa tuokin, että palasimme jälleen yhteen entisen mieheni kanssa, ilman ketään tässä välissä.

      En ole myöskään joutunut turvautumaan yhteiskunnan tukeen, vaan perheessämme on aina tultu toimeen omillaan. Lisäksi exmieheni on yrittäjänä toimiessaan työllistänyt itsensä lisäksi myös aina muita.
      Lienee nykyaikana myös kummallista, etten koe menettäväni äitinä mitään itseltäni, enkä omasta ajastani.
      En myöskään tunnista itselläni minkään asteista itsetunto-ongelmaa. En sängyssä, enkä sen ulkopuolellakaan.

      Miehen kanssa on nyt käyty yhdessä keskusteluja ja yritetty purkaa ja sopia sovussa tätä elämän tilannetta.
      Hän on kyllä kovasti sitä mieltä, että en saisi tehdä aborttia, koska luulee minun kuitenkin myöhemmin katuvan sitä.
      Lupasi myös itse lähteä, jos niin vaadin. Lupasi myös taloudellisesti huolehtia ja tukea meitä, jos pidän tämän kolmannen...Itse olen vielä viikonkin jälkeen tuosta plussasta jotenkin sekaisin ja kahden vaiheilla. Jotenkin vain tuo abortti tuntuisi tähän saumaan kaikkein helpoimmalta ratkaisulta.

      Reilun parin viikon päästä on se neuvolaan meno, ja siihen mennessä minun olisi osattava tehdä päätös, jonka kanssa koko loppu elämä on elettävä. Empä tiedä, kovin sekaisin olen ajatusteni kanssa vieläkin.
      Tuntuu sille, että päätimpä asiassa sitte miten päin vaan, niin pieleen menee kuitenkin.

      • koapgg

        Täällä palstalla on tietenkin hirveän helppo päteä toisten ihmisten elämäntilanteilla (kasvottomana kommentaattorina) ja hurskastella kuinka ehkäisystä pitää aina huolehtia ja kaikki teot ja valinnat olla oikeita.

        Mutta jos ja kun kortsun käytöstä on yhteisesti sovittu, käsi sydämelle: kuinka moni teistä kommentoijista räväyttää kesken kuumimpien hetkien valot päälle, syynää vehkeen ja tekee vielä ehkäisyvälineellekin vesitestin, ettei kelvoton siippa ole sitä vain parsinneulalla tökkinyt. Voi siinä intohimon tuulet hieman laantua. En minä ainakaan tunne kondomia, jos ei käsin kopeloi. Ja eikö kukaan nainen ikinä ole sortunut unohtamaan kondomivaatimukset kun asia oikein kauniisti ja vetoavasti on esitetty (näinhän aloittajalla ei ollut, mutta sanonpa silti)? Se on hirvittävän typerää, niin ehkäisy- kuin tautimielessäkin, mutta tyhmiä luontokappaleitahan me jokainen ollaan, ainakin jossain tilanteessa ja asiassa. Jos joku on altis miellyttämään kumppaniaan, turha sitäkään olisi halolla otsaan mätkiä.

        Entäpä seksi ja on/off-suhde eksän kanssa...? Käsi taas sydämelle. Onko aloittaja todellakin suuren luokan idiootti alkaessaan moiseen touhuun? Ehkä, mutta eipä ole sekään ennenkuulumatonta, pikemminkin joillekin sääntö kuin poikkeus, että eksän kanssa jotain on. Jos kuvassa on yhteisiä lapsia, voisin pitää eksän kanssa suhteen lämmittelyä jopa hyvänäkin asiana, voihan se johtaa parhaassa tapauksessa parempaan suhteeseen ja siihen, että lapsille tärkeimmät aikuiset ovat taas saman katon alla. Ok, voidaan myös sanoa että uudelleen lämmitelty on uudelleen lämmitelty; edessä voi olla vanhat ongelmat ja uusi ero. Mutta mistä sitäkään tietää.

        Aloittajalle: ota etäisyyttä mieheen ja listaile valintojen eri puolet. Mies tuntuu kertomasi perusteella nyt selittävän kovastikin kaiken lapsen pitämisen tueksi (hän tukee taloudellisesti, hän lähtee pois jos tarvis) mutta ennen kaikkea tarvitset itsellesi selkeyttä mitä haluat. Abortti on yksi niitä asioita, joihin on niin helppoa ottaa kantaa silloin kun se ei kosketa itseä millään tavalla. Se on kuitenkin viime kädessä asianosaisten oma ratkaisu, jonka kanssa eletään, ei ulkopuolisten asia.


      • äiti ansassa
        koapgg kirjoitti:

        Täällä palstalla on tietenkin hirveän helppo päteä toisten ihmisten elämäntilanteilla (kasvottomana kommentaattorina) ja hurskastella kuinka ehkäisystä pitää aina huolehtia ja kaikki teot ja valinnat olla oikeita.

        Mutta jos ja kun kortsun käytöstä on yhteisesti sovittu, käsi sydämelle: kuinka moni teistä kommentoijista räväyttää kesken kuumimpien hetkien valot päälle, syynää vehkeen ja tekee vielä ehkäisyvälineellekin vesitestin, ettei kelvoton siippa ole sitä vain parsinneulalla tökkinyt. Voi siinä intohimon tuulet hieman laantua. En minä ainakaan tunne kondomia, jos ei käsin kopeloi. Ja eikö kukaan nainen ikinä ole sortunut unohtamaan kondomivaatimukset kun asia oikein kauniisti ja vetoavasti on esitetty (näinhän aloittajalla ei ollut, mutta sanonpa silti)? Se on hirvittävän typerää, niin ehkäisy- kuin tautimielessäkin, mutta tyhmiä luontokappaleitahan me jokainen ollaan, ainakin jossain tilanteessa ja asiassa. Jos joku on altis miellyttämään kumppaniaan, turha sitäkään olisi halolla otsaan mätkiä.

        Entäpä seksi ja on/off-suhde eksän kanssa...? Käsi taas sydämelle. Onko aloittaja todellakin suuren luokan idiootti alkaessaan moiseen touhuun? Ehkä, mutta eipä ole sekään ennenkuulumatonta, pikemminkin joillekin sääntö kuin poikkeus, että eksän kanssa jotain on. Jos kuvassa on yhteisiä lapsia, voisin pitää eksän kanssa suhteen lämmittelyä jopa hyvänäkin asiana, voihan se johtaa parhaassa tapauksessa parempaan suhteeseen ja siihen, että lapsille tärkeimmät aikuiset ovat taas saman katon alla. Ok, voidaan myös sanoa että uudelleen lämmitelty on uudelleen lämmitelty; edessä voi olla vanhat ongelmat ja uusi ero. Mutta mistä sitäkään tietää.

        Aloittajalle: ota etäisyyttä mieheen ja listaile valintojen eri puolet. Mies tuntuu kertomasi perusteella nyt selittävän kovastikin kaiken lapsen pitämisen tueksi (hän tukee taloudellisesti, hän lähtee pois jos tarvis) mutta ennen kaikkea tarvitset itsellesi selkeyttä mitä haluat. Abortti on yksi niitä asioita, joihin on niin helppoa ottaa kantaa silloin kun se ei kosketa itseä millään tavalla. Se on kuitenkin viime kädessä asianosaisten oma ratkaisu, jonka kanssa eletään, ei ulkopuolisten asia.

        Sinulle nimimerkki "koapgg", inhimillisestä vastauksestasi.
        Meillä mies lähti torstaina viikon kestävälle työmatkalle ja palaa vasta pääsiäiseksi kotiin, niin saan nyt muutaman päivän rauhassa yksikseni pohtia tätä tilannettamme.
        Vaikka olemme koettaneet puhua asioista niin, etteivät nuo lapset olisi kuulemassa, niin heidän käytöksestään kuitenkin huomaa, että jotenkin he vaistoavat tilanteen.
        No, liika murehtiminen tuskin auttaa meitä tässä eteenpäin. Katsotaan mitä elämä tuo.


      • -mies-

        "että noinkin moni on ollut valmis suoralta kädeltä tuomitsemaan minut tästä vahingosta."

        no tuomitsemaan ja tuomitsemaan, mutta minusta sinä olet toiminut äärimmäisen idioottimaisesti.

        viimeistään siinä vaiheessa kun miehes ensimmäisen kerran "unohti" kumin, olisi pitänyt tajuta turvautua pillereihin. eli minä moitin sinua siitä, että vaikka mies käyttäytyi täysin vastuuttomasti ja toisin kuin sovitte, _sinä_ annoit sen jatkua.

        fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me!


    • mielpide

      Jos olet lapsirakas ja (pahimmassa tapauksessa) omillasi parjaava ilman miehen tukea, niin ilman muuta pida lapsi. Sita et tule katumaan.

      En ollenkaan ymmarra niita jotka ovat sinua taalla moittineet. Ihan inhimillinen tarina. Kerro miten kay!

      • äiti ansassa

        Hei,
        Nyt on menossa kahdeksas raskausviikko ja silläkin uhalla, että saan taas etupäässä moitteita, ajattelin kuitenkin kirjoittaa ja purkaa pikkaisen ajatuksiani täällä. Kenellekään tutuille kun en ole tästä asiasta vielä mitään halunnut kertoa, en edes omille vanhemmilleni.
        Siksi olisi hyvä saada kuulla muidenkin, kuin vain mieheni esittämiä mielipiteitä tilanteestamme.

        Pääsiäiseen asti elin kahden vaiheilla. Pidänkö tämän lapsen (mitä myös mieheni kovasti toivoo), vai keskeytänkö tämän mieheni aikaansaaman "vahinko" raskauden.
        Kävi kuitenkin niin, että pääsiäispyhänä mulle tuli aikaisemmista raskauksista poiketen, jokin ihmeellinen ruskea vuoto, jota kesti reilun vuorokauden. Vuoto oli niin runsasta, että oli pakko käyttää sidettä.
        Pelästyin tietysti kamalasti ja ensimmäinen ajatukseni oli, että tämä menee nyt kesken. Syyttelin itseäni siitäkin, kun en ollut iloinnut tästä raskaudesta, niinkuin noista kahdesta aiemmasta, vaan olin jopa suunnitellut keskeyttäväni sen.
        Silloin tajusin, että jos selviän siitä, niin sydämeni ääni saa voiton, ja tulen pitämään tämän lapsen.

        Kävin ensimmäisen kerran siellä neuvolassa nyt viikolla ja kaikki oli normaalisti kunnossa niinkuin pitää. Sain neuvolatädiksi noilta aiemmilta odotuskerroilta jo enestään tutun, aivan ihanan vanhemman kätilön. Seuraava neuvolassa käynti on noin kuukauden päästä rv/12, jolloin tehdään myös nt-ultra.
        Mies on tietenkin onnellinen päätöksestäni, vaikka tosin vielä eri vuoteissa nukummekin.
        Minulle tämä kirjoittaminen oli taas jonkinlaista terapiaa. Kiitos, jos joku edes viitsi lukea sen.


      • mielpide
        äiti ansassa kirjoitti:

        Hei,
        Nyt on menossa kahdeksas raskausviikko ja silläkin uhalla, että saan taas etupäässä moitteita, ajattelin kuitenkin kirjoittaa ja purkaa pikkaisen ajatuksiani täällä. Kenellekään tutuille kun en ole tästä asiasta vielä mitään halunnut kertoa, en edes omille vanhemmilleni.
        Siksi olisi hyvä saada kuulla muidenkin, kuin vain mieheni esittämiä mielipiteitä tilanteestamme.

        Pääsiäiseen asti elin kahden vaiheilla. Pidänkö tämän lapsen (mitä myös mieheni kovasti toivoo), vai keskeytänkö tämän mieheni aikaansaaman "vahinko" raskauden.
        Kävi kuitenkin niin, että pääsiäispyhänä mulle tuli aikaisemmista raskauksista poiketen, jokin ihmeellinen ruskea vuoto, jota kesti reilun vuorokauden. Vuoto oli niin runsasta, että oli pakko käyttää sidettä.
        Pelästyin tietysti kamalasti ja ensimmäinen ajatukseni oli, että tämä menee nyt kesken. Syyttelin itseäni siitäkin, kun en ollut iloinnut tästä raskaudesta, niinkuin noista kahdesta aiemmasta, vaan olin jopa suunnitellut keskeyttäväni sen.
        Silloin tajusin, että jos selviän siitä, niin sydämeni ääni saa voiton, ja tulen pitämään tämän lapsen.

        Kävin ensimmäisen kerran siellä neuvolassa nyt viikolla ja kaikki oli normaalisti kunnossa niinkuin pitää. Sain neuvolatädiksi noilta aiemmilta odotuskerroilta jo enestään tutun, aivan ihanan vanhemman kätilön. Seuraava neuvolassa käynti on noin kuukauden päästä rv/12, jolloin tehdään myös nt-ultra.
        Mies on tietenkin onnellinen päätöksestäni, vaikka tosin vielä eri vuoteissa nukummekin.
        Minulle tämä kirjoittaminen oli taas jonkinlaista terapiaa. Kiitos, jos joku edes viitsi lukea sen.

        Kiva kuulla! Minusta sina teit oikean ratkaisun. Kerro vaan tulevaisuudessakin miten tarina etenee. Kylla taalla lukijoita riittaa. :)


      • äiti ansassa
        mielpide kirjoitti:

        Kiva kuulla! Minusta sina teit oikean ratkaisun. Kerro vaan tulevaisuudessakin miten tarina etenee. Kylla taalla lukijoita riittaa. :)

        Hei, pitkästä aikaa.
        Alun epätoivon jälkeen, onnellinen odotus täällä jatkuu. Olen nyt rv/13. Lääkärissä on käyty, samalla otettiin se eka ultra pikku tulokkaasta ja kaikki oli kunnossa. Nyt kaikki vasta oikein realisoitui ja tuntui tosi ihanalle, saada nähdä ja kuulla ensikertaa se pikkuinen masussa.

        Paino ei ole vielä noussut juuri ollenkaan. Johtuneeko siitäkin, että olen kärsinyt muutaman viikon ajoittaisesta pahoinvoinnista. Nyt alkuraskauden aikana minulle on myös tullut valtava kahvinhimo, mutta eikös sen sanota oleva pahasta tässä tilassa olevalle naiselle?
        Jatkuvasti väsyttää ja pissalla pitää rampata yhtenään, mutta sehän kuuluukin asiaan.

        Miehen kanssa on palattu yhteiseen aviovuoteeseen ja päätettiin mennä myös uudelleen vihille ennen lapsen syntymistä.
        Miehen firmalla tosin on parikin isohkoa urakaa parinsadan kilometrin päässä kotoa, joten hän joutuu myös yöpymään usein viikolla siellä työmailla.

        Mene ja tiedä... Lopunperin tämä taisi olla elämäni onnellisin vahinko, jonka armas exäni minulle järjesti.
        Olisi kivaa saada lukea myös teidän muiden ajatuksia tekemistäni ratkaisuista.


      • toinen äiti ansassa
        äiti ansassa kirjoitti:

        Hei, pitkästä aikaa.
        Alun epätoivon jälkeen, onnellinen odotus täällä jatkuu. Olen nyt rv/13. Lääkärissä on käyty, samalla otettiin se eka ultra pikku tulokkaasta ja kaikki oli kunnossa. Nyt kaikki vasta oikein realisoitui ja tuntui tosi ihanalle, saada nähdä ja kuulla ensikertaa se pikkuinen masussa.

        Paino ei ole vielä noussut juuri ollenkaan. Johtuneeko siitäkin, että olen kärsinyt muutaman viikon ajoittaisesta pahoinvoinnista. Nyt alkuraskauden aikana minulle on myös tullut valtava kahvinhimo, mutta eikös sen sanota oleva pahasta tässä tilassa olevalle naiselle?
        Jatkuvasti väsyttää ja pissalla pitää rampata yhtenään, mutta sehän kuuluukin asiaan.

        Miehen kanssa on palattu yhteiseen aviovuoteeseen ja päätettiin mennä myös uudelleen vihille ennen lapsen syntymistä.
        Miehen firmalla tosin on parikin isohkoa urakaa parinsadan kilometrin päässä kotoa, joten hän joutuu myös yöpymään usein viikolla siellä työmailla.

        Mene ja tiedä... Lopunperin tämä taisi olla elämäni onnellisin vahinko, jonka armas exäni minulle järjesti.
        Olisi kivaa saada lukea myös teidän muiden ajatuksia tekemistäni ratkaisuista.

        Hei,
        Mahtava lukea, että asiat näyttävät järjestyvän.

        Omassa parisuhteessani on paljon ongelmia ja jotenkin tarinastasi ja miehestäsi tuli mieleen oma aviopuolisoni. Hänessä on paljon hyvää, mutta 10 yhdessä vietetyn vuoden ja kahden pienen lapsen jälkeen mieheni on "pettänyt" minut jättämällä minut yksin arjen vastuiden kanssa. Hän ei tule muuttumaan ikinä.

        Joskus toivoin, että asiat paranevat puhumalla ja ajattelin, että myös minussa on vikaa. Mutta nyt olen liian monta kertaa pettynyt. Jos tulisin kolmannen kerran raskaaksi jatkaisin aivan varmasti yksinhuoltajana kolmen lapsen kanssa. Tai sitten olisin tehnyt abortin.

        Toivottavasti sinä et enää joudu pettymään mieheesi. Toivon sitä sydämestäni. Minä en silti kaiken jälkeen olisi mennyt enää miehesi kanssa uudelleen kimppaan.

        toinen äiti


      • äiti ansassa
        toinen äiti ansassa kirjoitti:

        Hei,
        Mahtava lukea, että asiat näyttävät järjestyvän.

        Omassa parisuhteessani on paljon ongelmia ja jotenkin tarinastasi ja miehestäsi tuli mieleen oma aviopuolisoni. Hänessä on paljon hyvää, mutta 10 yhdessä vietetyn vuoden ja kahden pienen lapsen jälkeen mieheni on "pettänyt" minut jättämällä minut yksin arjen vastuiden kanssa. Hän ei tule muuttumaan ikinä.

        Joskus toivoin, että asiat paranevat puhumalla ja ajattelin, että myös minussa on vikaa. Mutta nyt olen liian monta kertaa pettynyt. Jos tulisin kolmannen kerran raskaaksi jatkaisin aivan varmasti yksinhuoltajana kolmen lapsen kanssa. Tai sitten olisin tehnyt abortin.

        Toivottavasti sinä et enää joudu pettymään mieheesi. Toivon sitä sydämestäni. Minä en silti kaiken jälkeen olisi mennyt enää miehesi kanssa uudelleen kimppaan.

        toinen äiti

        Hei, toinen äiti.

        Minkä ikäisiä sinun lapsesi ovat? Jos tuosta oikein ymmärsin, niin sinunkin miehesi "pettämisessä" ei ole niinkään kyse toisesta naisesta, vaan kaiken kodin arjen ja siihen liittyvän kaatamisesta vaimon kontolle ja yrityksestä sitoa nainen niin kiinni kotiin, että omassa ammatissa menestymiselle, eikä millekään muullekaan jäisi enää tilaa.
        Ilmeisesti olette kuitenkin vielä yksissä ja suhteenne on vielä joillain lailla toimiva.

        Sivusta on tietysti helppoa sanoa, että ei kannata kovin helpolla luovuttaa, mutta kaiken eroonkin liittyvän kokeneena sanon kuitenkin, että loppuun saakka kannattaa yrittää.
        Meillä ainakin lapset kärsivät tuosta lyhyehköksi jääneestä erosta kaikkein eniten. Enkä myöskään kiellä, ettenkö olisi itse kaivannut miehen läheisyyttä. Yhden illan juttuihin kun minusta ei oikein ole.

        Hassua muuten, että minäkin alussa ajattelin tekeväni ilman muuta abortin. Äidin vaisto vei kuitenkin voiton ja nyt seuraan innolla masuni pyöristymistä ja lasken viikkoja, milloin saan tuntea vauvan ensi liikkeet masussa.

        Kyllähän minäkin harkitsin jossain vaiheessa jatkavani yksinhuoltajana, mutta mieheni on todella lapsirakas ja mielestäni lapset tarvitsevat isän ja perheen, jolla on yhteinen kotiosoite.
        Täytyy vain toivoa, että mies olisi lyhyen eromme aikana oppinut arvostamaan myös minun ammatillisia pyrkimyksiäni.

        Et usko miten kivaa on päästä joskus näin anonymisti puimaan asioitaan toisten samassa tilanteessa olevien naisten kanssa. Eihän näistä tämmöisistä viitsi tuttavapiirissä oikein puhua.
        Toivottavasti sinullakin asiat menisivät parempaan suuntaan.


      • 19
        äiti ansassa kirjoitti:

        Hei, toinen äiti.

        Minkä ikäisiä sinun lapsesi ovat? Jos tuosta oikein ymmärsin, niin sinunkin miehesi "pettämisessä" ei ole niinkään kyse toisesta naisesta, vaan kaiken kodin arjen ja siihen liittyvän kaatamisesta vaimon kontolle ja yrityksestä sitoa nainen niin kiinni kotiin, että omassa ammatissa menestymiselle, eikä millekään muullekaan jäisi enää tilaa.
        Ilmeisesti olette kuitenkin vielä yksissä ja suhteenne on vielä joillain lailla toimiva.

        Sivusta on tietysti helppoa sanoa, että ei kannata kovin helpolla luovuttaa, mutta kaiken eroonkin liittyvän kokeneena sanon kuitenkin, että loppuun saakka kannattaa yrittää.
        Meillä ainakin lapset kärsivät tuosta lyhyehköksi jääneestä erosta kaikkein eniten. Enkä myöskään kiellä, ettenkö olisi itse kaivannut miehen läheisyyttä. Yhden illan juttuihin kun minusta ei oikein ole.

        Hassua muuten, että minäkin alussa ajattelin tekeväni ilman muuta abortin. Äidin vaisto vei kuitenkin voiton ja nyt seuraan innolla masuni pyöristymistä ja lasken viikkoja, milloin saan tuntea vauvan ensi liikkeet masussa.

        Kyllähän minäkin harkitsin jossain vaiheessa jatkavani yksinhuoltajana, mutta mieheni on todella lapsirakas ja mielestäni lapset tarvitsevat isän ja perheen, jolla on yhteinen kotiosoite.
        Täytyy vain toivoa, että mies olisi lyhyen eromme aikana oppinut arvostamaan myös minun ammatillisia pyrkimyksiäni.

        Et usko miten kivaa on päästä joskus näin anonymisti puimaan asioitaan toisten samassa tilanteessa olevien naisten kanssa. Eihän näistä tämmöisistä viitsi tuttavapiirissä oikein puhua.
        Toivottavasti sinullakin asiat menisivät parempaan suuntaan.

        ..."äiti ansassa". Luin koko tämän ketjun läpi, ja toivoin koko ajan, että olisit päätynyt pitämään lapsen. Halusin vain kertoa, että et uskokaan, kuinka iloiseksi tulin, kun kerroit tehneesi päätöksen, eli pitää lapsen! :) Toivon koko perheelle ja parisuhteellenne kaikkea hyvää! :) Tulehan tänne kertomaan vielä kuulumisia!!


      • ap.
        19 kirjoitti:

        ..."äiti ansassa". Luin koko tämän ketjun läpi, ja toivoin koko ajan, että olisit päätynyt pitämään lapsen. Halusin vain kertoa, että et uskokaan, kuinka iloiseksi tulin, kun kerroit tehneesi päätöksen, eli pitää lapsen! :) Toivon koko perheelle ja parisuhteellenne kaikkea hyvää! :) Tulehan tänne kertomaan vielä kuulumisia!!

        Hei!
        Mies ja lapset käymässä mummolassa ja minä yksin kotona aikaa tappaessani täällä netissä, törmäsin tähän vanhaan aloittamaani keskusteluun, joten kerronpa vähän mitä meille kuuluu.

        Paljon on kesän aikaan tapahtunut. Vihillä käytiin miehen kanssa ja ollaan nyt taas virallisesti aviopari. Kaikki on miehen kanssa sujunut paremmin kuin mitä osasin edes unelmissa toivoa. Molemmat ollaan ihmetelty ja pohdiskeltu sitä, että miksi yleensä silloin niin hätäisesti erosimme. Vanhemmat lapset odottavat innoissaan pientä siskoa, tai veljeä.

        Mulle on tullut raskauskiloja lisää jo 15, eli reilusti liikaa noihin neuvolan taulukoihin ja aiempiin raskauksiini nähden. Empäs tiedä, oisko se tuo ikäkin, mikä noihin kiloihin vaikuttaa?
        No kyllähän neuvolassa joka käynnillä muistavat siitä kipakasti huomauttaa.

        Vauva on tosi vilkas ja kova potkimaan. Joskus kun potku osuu virtsarakkoon, niin saa oikein henkeä haukkoa, tuntuu, että äidiltä lähtee jalat alta ja pissat lirahtaa pöksyyn.
        Muuten odotusaika on viimeviikkoja lukuun ottamatta sujunut lähes oireitta. Nyt sitte on ollut niin paljon ennakoivia supistuksia ja myös selkä on alkanut vaivata, että lääkäri katsoi viime perjantaina parhaaksi laittaa mut sairaslomalle täksi loppuksi aikaa ennen äitiysloman alkua. Raskaus on nyt viikolla 32. Ajatella, parin kuukauden päästä meillä on pieni käärö kainalossa, jos kaikki vaan menee hyvin.
        Pakko lopettaa. Vauva aloitti tässä koneen äärellä istuessani semmoisen iltajumppan, että taidan mennä hetkeksi pötköttelemään.

        Hyvää syksyä, jos jaksoitte tänne asti lukea.


      • jkölpo
        ap. kirjoitti:

        Hei!
        Mies ja lapset käymässä mummolassa ja minä yksin kotona aikaa tappaessani täällä netissä, törmäsin tähän vanhaan aloittamaani keskusteluun, joten kerronpa vähän mitä meille kuuluu.

        Paljon on kesän aikaan tapahtunut. Vihillä käytiin miehen kanssa ja ollaan nyt taas virallisesti aviopari. Kaikki on miehen kanssa sujunut paremmin kuin mitä osasin edes unelmissa toivoa. Molemmat ollaan ihmetelty ja pohdiskeltu sitä, että miksi yleensä silloin niin hätäisesti erosimme. Vanhemmat lapset odottavat innoissaan pientä siskoa, tai veljeä.

        Mulle on tullut raskauskiloja lisää jo 15, eli reilusti liikaa noihin neuvolan taulukoihin ja aiempiin raskauksiini nähden. Empäs tiedä, oisko se tuo ikäkin, mikä noihin kiloihin vaikuttaa?
        No kyllähän neuvolassa joka käynnillä muistavat siitä kipakasti huomauttaa.

        Vauva on tosi vilkas ja kova potkimaan. Joskus kun potku osuu virtsarakkoon, niin saa oikein henkeä haukkoa, tuntuu, että äidiltä lähtee jalat alta ja pissat lirahtaa pöksyyn.
        Muuten odotusaika on viimeviikkoja lukuun ottamatta sujunut lähes oireitta. Nyt sitte on ollut niin paljon ennakoivia supistuksia ja myös selkä on alkanut vaivata, että lääkäri katsoi viime perjantaina parhaaksi laittaa mut sairaslomalle täksi loppuksi aikaa ennen äitiysloman alkua. Raskaus on nyt viikolla 32. Ajatella, parin kuukauden päästä meillä on pieni käärö kainalossa, jos kaikki vaan menee hyvin.
        Pakko lopettaa. Vauva aloitti tässä koneen äärellä istuessani semmoisen iltajumppan, että taidan mennä hetkeksi pötköttelemään.

        Hyvää syksyä, jos jaksoitte tänne asti lukea.

        Ihana lukea että teillä on mennyt kivasti! Tule vaan kertomaan vielä kuulumisiasi :)


    • Anonyymi

      Onkos se äiti vieläkin ansassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe