Voiko lausunnosta päätellä lainkaan mikä puolue saattaisi ajaa tuollaisen kansalaisen elämäntavan mahdollistamista?
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/b20f0dd6-b0bc-49b2-928e-c58f7cf5af6f
"Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen"
163
3136
Vastaukset
- Anonyymi00001
kerro muillekin millä katat kulut kustannukset.
- Anonyymi00002
Nykyinen yhteiskunta perustuu rahaan vaihdannan välineenä.
- Anonyymi00023
porrrvareilta otetaan
- Anonyymi00042
Yhdessä vasemmiston kanssa kohti kehitysmaa suomea! Kuinka kauan työtä tekevä väestö suostuu maksamaan kohtuuttomia veroja kyseisten vapaamatkustajien ja siipeilijöiden elättämiseksi?
- Anonyymi00047
Työnvieroksujat on aina olleet persuja.
- Anonyymi00054
Anonyymi00047 kirjoitti:
Ei oo vaan kepuloisia, tukijussit elää tuilla.
- Anonyymi00055
Anonyymi00047 kirjoitti:
Vasemmiston porho Minja Koskela ihan julkisesti pitää nuorien ja terveiden ihmisten kokoiän velttoilua ja muiden piikkiin siipeilyä ihan hyväksyttävänä toimintana. Myös yksityisyrittäjältä varastaminen on punikeista ihan ok juttu. Kertakaikkiaan oksettavaa rupusakkia.
- Anonyymi00060
Anonyymi00054 kirjoitti:
Ei oo vaan kepuloisia, tukijussit elää tuilla.
Ei elä,kun ovat niin olemattomat
- Anonyymi00077
Joel kertoo myös Iltalehden jutussa:
"Mutta vaikka olen sanonut, ettei minua kiinnosta opiskelu ja työnteko ja olen ylpeästi työtön, haluan kuitenkin painottaa, etten ajatellut olevani työtön loppuelämääni.
Joel hakee parhaillaankin töitä, ja hänellä on myös työvoimaviranomaisen asettama työnhakuvelvoite. Työnhaku on edellytys sille, että saa työttömyystukea.
Joel kertoo hakeneensa myös hiljattain opintoihin. Myöhemmin selviää, pääseekö hän jälleen aloittamaan media-alan opinnot syksyllä.
Opinnot kuitenkin huolettavat, erityisesti Suomen korkean työttömyyden takia.
– Pelottaa velkaantuminen. Mitä siitä seuraa, kun opiskelijat pakotetaan nostamaan lainaa kymmenien tuhansien eurojen edestä? Millä lainan voi maksaa takaisin, jos on vaikea saada töitä, vaikka olisi korkeakoulutettu?
Sama huoli on ollut esillä myös Joelin kaveripiirissä.
– Olemme pohtineet aivan samoja asioita."
Eli hakee parhaillaan työtä ja on hakenut opintoihin. Minä siis koksupersuja hiertää? - Anonyymi00104
Anonyymi00055 kirjoitti:
Vasemmiston porho Minja Koskela ihan julkisesti pitää nuorien ja terveiden ihmisten kokoiän velttoilua ja muiden piikkiin siipeilyä ihan hyväksyttävänä toimintana. Myös yksityisyrittäjältä varastaminen on punikeista ihan ok juttu. Kertakaikkiaan oksettavaa rupusakkia.
Vasemmiston porho Minja Koskela
Bride of Dracula - Anonyymi00111
Anonyymi00077 kirjoitti:
"Mutta vaikka olen sanonut, ettei minua kiinnosta opiskelu ja työnteko ja olen ylpeästi työtön, haluan kuitenkin painottaa, etten ajatellut olevani työtön loppuelämääni.
Joel hakee parhaillaankin töitä, ja hänellä on myös työvoimaviranomaisen asettama työnhakuvelvoite. Työnhaku on edellytys sille, että saa työttömyystukea.
Joel kertoo hakeneensa myös hiljattain opintoihin. Myöhemmin selviää, pääseekö hän jälleen aloittamaan media-alan opinnot syksyllä.
– Pelottaa velkaantuminen. Mitä siitä seuraa, kun opiskelijat pakotetaan nostamaan lainaa kymmenien tuhansien eurojen edestä? Millä lainan voi maksaa takaisin, jos on vaikea saada töitä, vaikka olisi korkeakoulutettu?
Eli hakee parhaillaan työtä ja on hakenut opintoihin. Minä siis koksupersuja hiertää?^ Tämä. Lukekaa koko juttu, eikä vain otsikkoa.
Ja tuo huoli velkaantumisesta on ihan todellinen. Itse en kannusta todellakaan opiskelemaan, jos on vähänkään epävarmuutta työkyvystä tulevaisuudessa. Itse yritin vajaakuntoisena aikoinaan opiskella pari vuotta, ja nyt olen 15 vuotta maksanut pienestä työkyvyttömyyseläkkeestä opintolainaa pois, ja vielä toiset 15 vuotta tätä velkavankeutta olisi jäljellä. Kuka tahansa voi joutua työkyvyttömäksi. Opiskelijoita ei pitäisi pakottaa ottamaan lainaa, vaan heille pitäisi kuulua perustoimeentulotuki opintotuen päälle, kuten muillekin kansalaisille. Tai vähintäänkin opintolainassa pitäisi olla ehto, että sen saa anteeksi, jos joutuu pysyvästi työkyvyttömäksi. - Anonyymi00114
Mene armeijaan oppimaan Suomen puolustusta, ehkä tuon oppijakson jälkeen alkaa taas opiskelu kiinnostaa!!!
Mietipä asiaa! - Anonyymi00115
Anonyymi00042 kirjoitti:
Yhdessä vasemmiston kanssa kohti kehitysmaa suomea! Kuinka kauan työtä tekevä väestö suostuu maksamaan kohtuuttomia veroja kyseisten vapaamatkustajien ja siipeilijöiden elättämiseksi?
Uusaatelisia rälssietuineen. Se on se proletariaatin diktatuuri.
- Anonyymi00116
Anonyymi00042 kirjoitti:
Näihän on tehty jo vuosikymmeniä ulkomaisten vapamatkustajien kanssa. Kyllä kotimaassaan siitetyille suomalaisille tulee taata vähintään samat oikeudet! Mieluiten tuplana...
- Anonyymi00118
Anonyymi00042 kirjoitti:
Nii, muut kustannukset on äärettömiä mutta hyvin taas saatiin laitettua kaikki "vapaamatkustajien " syyksi. Jännä että paskalehti julkaisi tuollaisen tekstin jonka tiesi jo etukäteen räjäyttävän Somen. Eikä ollu eka kerta.
- Anonyymi00119
Anonyymi00060 kirjoitti:
Ei elä,kun ovat niin olemattomat
Totta, maajussit on todellista hätää kärsimässä.
- Anonyymi00125
Anonyymi00042 kirjoitti:
Pahempaa on jos ketku menee poliisiksi Palkkaan kuluu ainakin 15 kertaa enempi, ministerin virasta puhuttaessa kulut veronmaksajalla nousee yli 100 kertaiseksi. Tee kolme lasta niin olet hoitanut kansalaisvelvollisuutesi ja hoida heitä hyvin tulevaksi tövoimaksi isänmaahamme. Suomi kuuluu Suomalaisille.
- Anonyymi00140
Anonyymi00055 kirjoitti:
Työlöisoerheet maksaa miljonääri en yritysten yriyystukiaiset veroissaan saamatta itse mitään vastinetta verolleolen maksanut tuloveroa,autoveroa, dieselveroa,kiinteistöveroa,kirkollisveroa,perintöveroa. Mitä sitten.Kaikkonen ,mikä on ongelma?
Veroja maksetaan että saadaan sosiaalietuutta
Siis terveyden huoltoa edullisesti ja jos joutuu työttömäksi niin saa toimeen tulon
Näin toimii SDP
Mutta kokookoomusken mukaan verovarat kuuluukin suuryrityksille ja niille jaetaan ne raha jotta saavat enenmän voittojaVeroja maksetaan että saadaan sosiaalietuutta
Siis terveyden huoltoa edullisesti ja jos joutuu työttömäksi niin saa toimeen tulon
Näin toimii SDP
Mutta kokookoomusken mukaan verovarat kuuluukin suuryrityksille ja niille jaetaan ne raha jotta saavat enenmän voittojaVeroja maksetaan että saadaan sosiaalietuutta
Näin toimii SDP
Mutta kokookoomusken mukaan verovarat kuuluukin suuryrityksille ja niille jaetaan ne raha jotta saavat enenmän voittoja - Anonyymi00141
Anonyymi00002 kirjoitti:
Nykyinen yhteiskunta perustuu rahaan vaihdannan välineenä.
Kokoomuslaiset loiset elää,yritystukiaiaisilla elikkä toisten maksamalla sosiaalietuudella
Sopisi ihan sekin sulle - Anonyymi00142
Anonyymi00077 kirjoitti:
Eli hakee parhaillaan työtä ja on hakenut opintoihin. Minä siis koksupersuja hiertää?Varmaan on ihan kivaa oliskella media-alaa mutta todennäköisyys tienata sillä elantonsa on surkean pieni.
- Anonyymi00162
Anonyymi00140 kirjoitti:
Työlöisoerheet maksaa miljonääri en yritysten yriyystukiaiset veroissaan saamatta itse mitään vastinetta verolleolen maksanut tuloveroa,autoveroa, dieselveroa,kiinteistöveroa,kirkollisveroa,perintöveroa. Mitä sitten.Kaikkonen ,mikä on ongelma?
Veroja maksetaan että saadaan sosiaalietuutta
Näin toimii SDP
Näin toimii SDP
Näin toimii SDP
Mutta kokookoomusken mukaan verovarat kuuluukin suuryrityksille ja niille jaetaan ne raha jotta saavat enenmän voittojaTekoäly kun tästä hiukan kehittyy niin saadaan tällaisille palstoille jonkinlainen alkolukon vastine, toivottavasti kun tätä koittaa tulkita.
- Anonyymi00169
Anonyymi00042 kirjoitti:
3 vuotta oikeistohallitus on ollut vallassa , miksei mitään positiivista tapahdu ? Verot eivät ole kohtuuttomat , minunkin vero % on 28 % . 65 000 tuloilla . Olis varaa olla korkeampi .
- Anonyymi00003
Vihervasuri kyseessä.
- Anonyymi00004
Miksei sanonut suoraan, että on niin tyhmä ja laiska, ettei pääse opiskelemaan eikä kukaan huolisi edes kadunlakaisijaksi.
- Anonyymi00010
Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
- Anonyymi00012
En menisi sanomaan ketään nuorta tyhmäksi tai laiskaksi, voi olla vaikeuksia pärjätä muiden mukana. Olihan tuo ollut opiskelemassa, mutt keskeyttänyt opintonsa ja oli ollut töissäkin ja hakee yhä töitä ja oli hakenut koulutukseenkin.
Jotkut nuoret eivät tiedä ett mikä on heidän alansa ja varsinkin nykytilanteessa, kun joka alalta on potkittu pois väkeä, ei ole enää sellasta alaa, josta löytäisi pysyvämmän työpaikan. On nuoria, jotka yrittävät päästä opiskelemaan jotain tiettyä alaa, mutt eivät heti pääse opiskelemaan, kun on paljon hakijoita opiskelemaan samaa alaa, - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
En menisi sanomaan ketään nuorta tyhmäksi tai laiskaksi, voi olla vaikeuksia pärjätä muiden mukana. Olihan tuo ollut opiskelemassa, mutt keskeyttänyt opintonsa ja oli ollut töissäkin ja hakee yhä töitä ja oli hakenut koulutukseenkin.
Jotkut nuoret eivät tiedä ett mikä on heidän alansa ja varsinkin nykytilanteessa, kun joka alalta on potkittu pois väkeä, ei ole enää sellasta alaa, josta löytäisi pysyvämmän työpaikan. On nuoria, jotka yrittävät päästä opiskelemaan jotain tiettyä alaa, mutt eivät heti pääse opiskelemaan, kun on paljon hakijoita opiskelemaan samaa alaa,Laiskimpia ovat työeläkeloiset, jotka kuppaavat duunareiden palkkarahat tekemättä lainkaan töitä rahojen eteen. Meilläkin olisi talvella lumitöitä, kesällä nurmikon leikkuuta, autojen pesua ym. tarjolla työeläkeloisille. Olemmehan jo palveluksista etukäteen maksaneet.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Laiskimpia ovat työeläkeloiset, jotka kuppaavat duunareiden palkkarahat tekemättä lainkaan töitä rahojen eteen. Meilläkin olisi talvella lumitöitä, kesällä nurmikon leikkuuta, autojen pesua ym. tarjolla työeläkeloisille. Olemmehan jo palveluksista etukäteen maksaneet.
Meillä eläkeläisillä on aivan riittävästi töitä kotona. Lumitöitä, siivoamista, nurmikon leikkuuta, auton pesemistä ja puutarhan laittamista.
- Anonyymi00024
Anonyymi00016 kirjoitti:
Laiskimpia ovat työeläkeloiset, jotka kuppaavat duunareiden palkkarahat tekemättä lainkaan töitä rahojen eteen. Meilläkin olisi talvella lumitöitä, kesällä nurmikon leikkuuta, autojen pesua ym. tarjolla työeläkeloisille. Olemmehan jo palveluksista etukäteen maksaneet.
Ihanaa olla vanhuus/työeläkkeellä sekä tehdä myös töitä. Olen tosi kiitollinen taivaan Isälle.
- Anonyymi00028
Anonyymi00017 kirjoitti:
Meillä eläkeläisillä on aivan riittävästi töitä kotona. Lumitöitä, siivoamista, nurmikon leikkuuta, auton pesemistä ja puutarhan laittamista.
Ei tuosta työeläkeloisista jankkaajasta kannata piitata. Ei ymmärrä ett työeläke on omalla työllä ansaittua rahaa, kai se joskus sen tajuaa tai sitten ei. Ehkä joku päivä kyllääntyy jauhamiseensa.
Eläkeläisillä on oikeus olla eläkkeellään. Monella se ei edes iso ole, sillä kuitenkin pärjättävä ja maksettava kaikki elämisen kustannukset ja myös sairastamisetkin jne... - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ei tuosta työeläkeloisista jankkaajasta kannata piitata. Ei ymmärrä ett työeläke on omalla työllä ansaittua rahaa, kai se joskus sen tajuaa tai sitten ei. Ehkä joku päivä kyllääntyy jauhamiseensa.
Eläkeläisillä on oikeus olla eläkkeellään. Monella se ei edes iso ole, sillä kuitenkin pärjättävä ja maksettava kaikki elämisen kustannukset ja myös sairastamisetkin jne...Jaksaapa pummi levitellä valheita yhä uudelleen ja uudelleen. Tuosta voit katsoa kuka maksaa, niin ei tarvitse enää jatkossa valehdella.
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/ - Anonyymi00035
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vähänpä tiedät eläkejärjestelmästä. Hommaa nyt eka työpaikka ja jatketaan sitten.
- Anonyymi00043
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jotkut nuoret eivät tiedä ett mikä on heidän alansa ja varsinkin nykytilanteessa, kun joka alalta on potkittu pois väkeä, ei ole enää sellasta alaa, josta löytäisi pysyvämmän työpaikan. On nuoria, jotka yrittävät päästä opiskelemaan jotain tiettyä alaa, mutt eivät heti pääse opiskelemaan, kun on paljon hakijoita opiskelemaan samaa alaa,Voi tuota sinisilmäisyyttä! Tuollaisella hyysäyksellään on vain haittaa, ja ennenkaikkea kyseiselle lokille kaikkein eniten. Muiden hyväksikäyttäjä ei varmasti tule pärjäämään elämässään.
- Anonyymi00046
Anonyymi00012 kirjoitti:
Jotkut nuoret eivät tiedä ett mikä on heidän alansa ja varsinkin nykytilanteessa, kun joka alalta on potkittu pois väkeä, ei ole enää sellasta alaa, josta löytäisi pysyvämmän työpaikan. On nuoria, jotka yrittävät päästä opiskelemaan jotain tiettyä alaa, mutt eivät heti pääse opiskelemaan, kun on paljon hakijoita opiskelemaan samaa alaa,Eli lurkkipoju ja luuseri. Ei noista tule ikinä mitään. Kaikki etuisuudet pois ja johonkin yksinkertaiseen urakkatyöhön niin ehkä asennekin muuttuu.
- Anonyymi00065
Anonyymi00010 kirjoitti:
Tyhmä paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Mäin se menee. Joel tosin voi riladtua kuin huumeiden tai perseen myynnillä. Molemmat sopii varmaan hänen kaltaisilleen lisätienesteinä. Kuittia niistä harva osaa pyytää.
- Anonyymi00092
Anonyymi00016 kirjoitti:
Haista paska. Et tiedä elämästä mitään Olet itse LOINEN. Koetas kusipää miettiä. 12 V oli pakko lähteä Isän kanssa ajaan polttopuita metsästä, Purkaa kuorma ja mennä hakeen uutta. Ja käsityötä.Joka helvetin kantin siitä lhtien olen itse ansainnut.. SINÄ LOINEN ET OLE etkä olisi pärjännyt siellä missä minäkin muiden muassa olin. 14 V koulun jälkeen töihin naapuriin. eikä mitään kevyttä. savottaan. 10km polkupyörällä kello 6 kotoa lähtö . Noin kello 8 metsässä joss lunta 1 metri. Pakkasta vain leudoimmillaan 25 astetta. Kotiin lähdettiin kun oli niin hämärä että alkoi olla vaikea nähdä .10 km 25 asteen pakkasessa polkupyörällä työnantajan kotiin jossa sai ruuan. palkkaa 2 markkaa /tunti. Revi kusipää siitä huumoria. Et olisi pärjännyt edes tuntia siellä. Raukkamainen olet.Kehtaat sontalärviäsi aukoa. Olet vittu kateellinen. työeläkettä ja muutakin alkoi kertyä vasta kun olit 23v. Olet todella typerä. Minä saan työeläkettä 203e/kk Oletko kusipää kateellinen siitä . Mene vittu töihin moinen elätti.
- Anonyymi00105
Anonyymi00016 kirjoitti:
Yritä nyt ensin päästä ensimmäiseen työpaikkaasi
ja puhu vasta sitten.
Toisaalta ketään ei kiinnosta sinun juttusi.
- Anonyymi00005
Koulujen käynti on kympin tyttöjä varten. Miehet oppii pleikkaa pelaamalla.
- Anonyymi00006
Minä toivon että jokainen voisi elää omannäköistä elämää ilman yhteiskunnan maksamia tukia.
- Anonyymi00007
Tyttö nimeltä Joel.
- Anonyymi00009
Ehkä, ehkä ei. Mistä näistä nykyään tietää?
- Anonyymi00013
Mitä sitten??
- Anonyymi00027
Anonyymi00013 kirjoitti:
Mitä sitten??
Ei yhtään mitään, töihin vaan!
- Anonyymi00011
Natsit ovat mielellään nostaneet yksittäistapauksia tikunnokkaan ajaessaan sairasta ihmisvihaansa.
- Anonyymi00025
Natsit hakkasivat poliiseja lätkämailoilla Tampereella.
- Anonyymi00013
Nukkuvien venäjämielisten rauhanaktivistien puolue.
- Anonyymi00015
Miksei tuota mikrofonia voi kiinnittää paidankaulukseen kun se on sellaista mallia?
- Anonyymi00018
Minua ei napeksi mikään.
- Anonyymi00034
Meillä Elokapinassa on aina paikka sinunlaisellesi kadullaistujalle. pysäytetään tulevana kesänä liikenne mahdollisimman hankalista paikoista ja tärvellään kaikki kultturihistoriallinen kauneus ankeasta Helsingistä. Arhinmäki antaa vinkkejä töhrimisestä!
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Meillä Elokapinassa on aina paikka sinunlaisellesi kadullaistujalle. pysäytetään tulevana kesänä liikenne mahdollisimman hankalista paikoista ja tärvellään kaikki kultturihistoriallinen kauneus ankeasta Helsingistä. Arhinmäki antaa vinkkejä töhrimisestä!
Ei jaksa lähtee mihinkään. Woltin kautta saa pitsan.
- Anonyymi00019
Siinäpä se, velkaa kannattaa välttää. Sitä tuputetaan opiskelijoillekin.- Anonyymi00026
Minä otin opintolainaa, en asunut enää kotona ja opiskelin. Siinä se. Kukaan ei pakottanut, ja maksoin aikoinaan lainan takaisin. Mikä siinä nyt niin ongelmallista on?
- Anonyymi00030
Jos ei ole opiskelun ohella töitä, niin se on vähän niinkuin pakko ottaa lainaa millä kustantaa opintonsa. Itsekin jouduin ottamaan opintolainaa, kun opiskelut loppui, piti lainaa lyhentää ja korkoja maksella, onneks pääsin töihin, pystyin maksamaan opintovelan pois pikkuhiljaa. Eipä ole hinkua ollut sen jälkeen kovin herkästi lainarahaa ottaa, kova työ maksella lainanlyhennyksiä ja korkojakin.
- Anonyymi00031
Anonyymi00026 kirjoitti:
Minä otin opintolainaa, en asunut enää kotona ja opiskelin. Siinä se. Kukaan ei pakottanut, ja maksoin aikoinaan lainan takaisin. Mikä siinä nyt niin ongelmallista on?
Minäkin otin, koska oli pakko. Tuoli juotua ja ostettua viihde-elektroniikka. Valtion maksuun ne lopulta meni. Koulult jäivät kesken, enkä koskaan päässyt mukaan työelämään. Osaaminen ei vaam riittänyt. Nykyään olen työkyvyttömyyseläkkeelä, joten ei ole enää uhkaa joutua hikihommiin.
- Anonyymi00044
Anonyymi00031 kirjoitti:
Minäkin otin, koska oli pakko. Tuoli juotua ja ostettua viihde-elektroniikka. Valtion maksuun ne lopulta meni. Koulult jäivät kesken, enkä koskaan päässyt mukaan työelämään. Osaaminen ei vaam riittänyt. Nykyään olen työkyvyttömyyseläkkeelä, joten ei ole enää uhkaa joutua hikihommiin.
Vasemmistopiiperöisen elämänkaari ja arvomaailma. Säälittävää.
- Anonyymi00056
Itse en opintolainaa olisi tarvinnut, mutta veljeni otti sen puolestani hoitaakseen:
- Eihän näin edullista autolainaa pankista saa, hän totesi. Sai autoa nuorennettua sillä - Anonyymi00058
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sama täällä , takuueläkkeellä nyt. Vuodesta -97 asti työkyvyttömyyseläkkeellä.
- Anonyymi00103
Anonyymi00031 kirjoitti:
Siinäpä se ongelma onkin. Minä opiskelin (en kyllä valmistunut) 1970-luvulla, silloin korkeakoulututkinnon suorittanut sai valita mihin työpaikkaan käveli hyvälle palkalle. Nykynuorilla taitaa olla ihan eri tilanne, eipä käy kateeksi.
Valmistuin sitten myöhemmin toiselta alalta 1989, nostin jopa hieman lainaa töissäkäynnin ohessa. Silloin ei vielä opntorahaa juurikaan saatu mutta toimeen tultiin mm. siksi ettei asuttu Helsingin keskustan yksiössä vaan "vähän syrjemmällä" HOASin soluasunnossa.
- Anonyymi00020
Tukieläminen kunniaan!
- Anonyymi00021
Mitä tuossa on outoa, näitä loisivia Persuja meillä on ihan liikaa, mutta kyllä ne vähenee.
- Anonyymi00032
Ihanko persunuori?
Kyllä Joel vaikutti juurikin Elokapinahenkiseltä vasemmistovihreiden ykköstykiltä. - Anonyymi00052
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ihanko persunuori?
Kyllä Joel vaikutti juurikin Elokapinahenkiseltä vasemmistovihreiden ykköstykiltä.tykkipätykki. Ihan parasta A-luokkaa.
- Anonyymi00106
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ihanko persunuori?
Kyllä Joel vaikutti juurikin Elokapinahenkiseltä vasemmistovihreiden ykköstykiltä.Asfaltilla makaajan tulevaisuus. Siinä se työeläke kertyy
"työtä tehdessä"
- Anonyymi00022
Kun ei ole kuin yksi elämä (toisin kuin kissoilla), niin eipä sitä viitsi tuhlata jonkun riistokapitalistin lihottamiseen.
Kaikkien yksityisellä sektorilla työskentelevien tuleekin irtisanoutua. Antaa näiden paskamaha häkäpönttöjen raataa ja raataa, painaa painaa, niin saavat taivaspaikkansa.- Anonyymi00048
Kuka sitten kustantaa viherpunapiiperön elämän?
- Anonyymi00033
Tyypillinen vihervasemmistolainen jäte joka katsoo yhteiskunnan velvollisuudeksi elättä itsensä.
- Anonyymi00037
Normipersuiluahan tuo on. Sopisi hyvin Sebastian Tynkkysen talliin.
- Anonyymi00038
Hyvännäköinen tuo on, eiköhän keksi keinon ansaita elantonsa 👍👍👍👍✌️
- Anonyymi00049
Anonyymi00038 kirjoitti:
En tiiä kiinnostaako Joelia sellainenkaan.
- Anonyymi00107
Anonyymi00038 kirjoitti:
Kontulan Valinta antaa hyödyllisiä neuvoja, kuinka rahoittaa
opiskelunsa. Rahaa tulee vaikka vähän kirvelisikin.
- Anonyymi00040
Milloinpa persua olisi työmailla näkynyt?
- Anonyymi00041
Työttömien palstalla hirveä haloo yhdestä työttömästä. Kaikki kotonaan loisivat heti näppis sauhuten paheksumaan Jooelia.
- Anonyymi00051
Totta toriset. Pitäisi olla vaan ihan hipihiljaa, kun vassut örveltää.
- Anonyymi00045
Kuulostaa ihan persulta. Koulutusvastaisuus erityisesti sen tekee!
- Anonyymi00050
Persulta? kuinka näin?? Mitäköhän purra sanoisi tuolle??? ;D ;D ;D
- Anonyymi00053
No jos persun nyt näkee joka paikassa niin totta toriset.
- Anonyymi00059
Anonyymi00050 kirjoitti:
Persulta? kuinka näin?? Mitäköhän purra sanoisi tuolle??? ;D ;D ;D
Purra sanoo, ettei hän leikkaa Joelilta, koska on selvästikin pienituloinen.
- Anonyymi00108
Näytti ihan muunsukupuoliselta ja näin ollen selvästi punikki.
Mä jokapäivä töitä teen.🎼🕺🎙🕺🎙🎹🎸🎸🥁🎷🎺🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵🎶🎵
- Anonyymi00057
Asioihin perehdyttämättömät asiallaan varmasti. Asiointiyhteydet on toinen asia. Kolmas on tietysti työ. Neljäntenä näiden erottaminen edellisistä kolmansista. Ja ihmisten laitoksista.
- Anonyymi00061
Vituttaa maksaa riisto eroja, jolla tuollainen loisiminen on mahdollista.
Työ verotus nollaan.
Kaikki etuudet nollaan.- Anonyymi00074
En ikibä ilkeis sanoa moista ääneen. Tyhmä pitää olla.
- Anonyymi00090
Anonyymi00074 kirjoitti:
En ikibä ilkeis sanoa moista ääneen. Tyhmä pitää olla.
Olet siis elätti itsekin, minä taas maksaja.
- Anonyymi00062
Meitä ei kiinnosta tommosen elätin elättäminen.
- Anonyymi00063
Julkisesti työstä ja koulutuksesta kieltäytyvät kuuluu spurgujen veljeskuntaan, heille ei tule antaa euron euroa tukia. Pyörikööt kadulla pummaamassa ja roskiksia tonkimassa.
- Anonyymi00064
Nää on näitä SDP:n kasvatteja.
- Anonyymi00066
SKP koska olet kommari.
- Anonyymi00067
Ketä ne muka kiinnostaisi opiskella pitäisi siksi että ilman sitä kallista paskapaperia ei kuulemma mitään osaa ja töitä pitäisi tehdä siksi nykyään että saisi elämässään edes välttämättömät kelan rahat tuskin on riittäny edes niihin enään kakstuhatta luvun alun jälkeen ennen töissä käytiin siksi että voi mahdollistaa elämässään sen ylimääräisen mitä haluaa ja ammattihan kannatti/kannattaa edelleenkin valita sen mukaan mitä ajatteli hankkia lottovoitto on epävarmoista sijoituksista epävarmin
- Anonyymi00068
Sodasta seuraneet velkojen korot ei varmaan kannusta tekemään päivääkään töitä. Ei porvaria haittaa jos se ajaa kansan ulosottoon.
- Anonyymi00069
Ei haittaa sitten se että elää lopun elämäänsä pummina, kun ei koskaan halunnut aloittaa sotaa Venäjää vastaan, euroopan ulkopuolisessa maassa, vieläpä-
- Anonyymi00070
Katsotaan tuleeko ulosotossa oleva, sinne sodan ja miljonäärien edun vuoksi ajettu väestö kuinka halvaksi Suomelle. 700000 työhalutonta velkoihin ajettua on aika paljon kannateltavaa. Saa kyllä olla tyhmä kuin saapas jos jotain miljonääripuoluetta vielä kannattaa.
- Anonyymi00071
Vasemmistoliiton porukka elättänee sinutkin.
- Anonyymi00072
Selkeää persuainesta. Peräkamarissa lojuminen kaljaa litkien on sitä parempaa elämää.
- Anonyymi00075
Miljonääreille enemmän tuloja, meidän kustantamana, ja sillä Suomi nousuun? Hahhah. Hyvät fantasiat botilla.
- Anonyymi00076
Oikeistolainen on kuin jokin vitun mato, ilman keskushermostoa ja älyllistä elämää, loisien toisten työllä itselleen rahaa.
- Anonyymi00078
Punainen aamu on koittanut, ja siitä voimme kiittää äärioikeistoa ✊ On tullut taas aika suorittaa suursiivous. Parasiiteille koittaa pian lähtö.
- Anonyymi00084
Näin on, porvarien aika on tullut päätökseensä. Duunarin palkalla ei enää meinaa tulla toimeen kiitos ahneiden ja itsekkäiden.
- Anonyymi00080
Vassari asialla.
- Anonyymi00081
Vasemmistolle kansanedustajan paikkaa tarjotaan hänelle Sopii hyvn sakkiin.
- Anonyymi00082
Sattui kerran kun olin työtön vuonna 2010 niin työvoimatoimistolle ei käynyt ammatinvaihto. En kuulemma olisi jaksanut motivoitua koulun penkillä.
Toisinsanoen olisin sielä edelleen, jos en olisi itse keksinyt poispääsyä.
Ratkaisun keksiminen ja julki tuominen aiheutti uskomattoman paskamyrsyn kyseisessä toimistossa.
Enpä ole sittemmin ketään työllistänyt kyseisessä kunnassa kun ei kerran kelpaa työssäkävijät... - Anonyymi00083
PeruSSuomalaiset tietysti. Heissä on eniten työtävieroksuvia pirkkakaljan kiskojia.
- Anonyymi00085
täallaisilta luusereilta pois kaikki tuet.
- Anonyymi00133
Ei voi ottaa tukia pois koska oikeusvaltio. Itseasiassa tukia tulee tulevaisuudessa juuri sen vuoksi entistä enemmän. Ellei poistuta EU:sta, joka on jo herännyt vajavaiseen sosialliturvaamme.
Nimenomaan. Mieti. Mitä pidempään EU:ssa, sitä vaikeampaa on toteuttaa kansallisia haavekuvia.
- Anonyymi00086
Jotenkin näistä työttömien haukkumisista ja vähättelyistä paistaa läpi kateus. Kyllä sinullakin on oikeus työttömyyskorvaukseen. Ja huvittavaahan tässä on, että töissä pitäisi käydä mutta korvauksista ei puhuta laisinkaan. Vai eikö muka sinun tavoitteenasi ole kerätä potti kasaan jonka turvin voit lopettaa työssäkäymisen?
Aivan turhaa kitistä työttömistä, sillä jokaista omasta tahdostaan työtöntä kohtaan on tuplasti ihmisiä jotka haluavat töihin. Mahdollistettakoon kaikille haluamansa elämä. Ei ole minulta pois, veroja maksan siitä huolimatta, vaikka suomessa ei olisi yhtä ainoatakaan työtöntä.- Anonyymi00097
Bävähemmän maksaisit, jos kaikki tekisivät oman osansa. Ehkä ainut missä tössä nyt moititaan on juuri se, että nämä vassuloiset eivät tee parastaan vaan elävät muiden siivellä. Se on sairasta. Työttömyydelke ei tleensä voi itse mitään, kysebon siitä mikä oma asenne on. Jos on valmis ottamaan töitä vastaan, on oma velvollisuus hoidettu. Se, että et ole kiinkistunut kuin Kela-korvausten kuittaamisesta ja ylpeä siitä ei edistä toimivaa yhteiskuntaa. Miksi joillekin pitäisi antaa tähän erityisoikeuksia? Ei se voi olla valimta ollavtekemättä työtä.
- Anonyymi00087
Vaikuttaa tyypilliseltä koulupudokaspersulta. Eihän niitä kiinnosta muu kuin kiljun kittaaminen kotisohvalla ja pleikkarin pelaaminen, sekä satunnainen törkyturpainen öyhöttäminen netissä.
- Anonyymi00088
Ei kyllä vaikuta yhtään persulta. Miksi persu nyt itseltään leikkaisi?
- Anonyymi00145
Sinä vaikutat taas aivan Persulta jota kiinnostaa litkiä jotain vitun Laageria viikonloppuisin ja kuset ja paskot housuun vaan että näin
- Anonyymi00089
Persu!
- Anonyymi00091
Isäni oli 12-vuotias orpo sota-aikana.
Hänen piti mennä töihin elääkseen. - Anonyymi00094
Eikö nykyiseen sotahurmiooon sovi hyvin tämä tällainen joutava väki jota tarpeen tullen nostaa riviin. Vai häipyvätkö nämä ensi tilassa maasta joka ei kykene kiinnittämään itseensä millään sitein.
- Anonyymi00096
Ensimäusenä ne on löhdössä karkuun, muiden vammaisten ja vanhusten kanssa. Lasten kanssa.
- Anonyymi00095
Kansallinen onnettomuus: viherpunikit.
t. työmies - Anonyymi00098
Eiköhän 99% tunne noin mutta vain 1% sitten sanoo asiat ääneen.
- Anonyymi00099
Välillä minuakin v tuttaa mennä maanantaina töihin että rapun sossumamut voi jatkaa lokoilua.
- Anonyymi00100
Ihan totta puhuu. Olisinpa tajunnut tuon silloin joskus. Kyllä ottaa päähän kun on 20 vuotta käynyt jossain hikipajassa töissä.
Ja ihan oikeasti, kukaan ei halua tehdä töitä. Työ on ihmiselle täysin luonnotonta. - Anonyymi00101
Pahimmat loisijat on kolmannen polven vassareita kaupunkilaisia, jotka eivät ole koskaan tehneet yhtään mitään hyödyllistä.
- Anonyymi00102
Työt voidaan tehdä tekoälyllä roboteilla ja esimerkiksi pedofiileille voidaan määrätä rangaistukseksi työntekoa. Ja ei tuota pidä kieltää jos jollakin idiootilla ei ole tärkeämpää ja parempaakaan tekemistä ja se päätyy työntekijäksi johonkin hikipajaan.
- Anonyymi00109
Veikkaan.... vasemmistopuolueenkannattajaa.
- Anonyymi00110
Mitä enemmän on kriisitilanteessa ilman työtä olevia, sen enemmän on vapaata joukkoa kutsuntaan käytettävissä ilman että se häiritsee merkittävästi talouden toimintaa.
Työssä olevat jatkavat työn tekoa ja työtä vailla olevat lähtevät rintamalle. Ainut haittaava tekijä on, että liian usein työtä vieroksuvat ovat myös rauhanaktivisteja mutta hätä ei lue lakia. - Anonyymi00112
Yleensä terve ihminen haluaa elättää itsensä työllä. Nuorella voi olla myös toistuvia epäonnistumisen kokemuksia opinnoissa tai työelämässä, joiden vuoksi on tullut vastareaktio, että "en oisi halunnutkaan". Tällaiset ihmiset tarvitsevat moniammatillista tukea (sosiaalityö, mahdollisesti mielenterveystyö, etsivä nuorisotyö jne.) päästäkseen kiinni opintoihin ja työelämään, eivät kokoomuslaisten kauhistelua ja tuomitsemista.
Koko juttu ylipäätään haiskahtaa kokoomuksen maksetulta mainokselta, on maksettu jollekin työttömälle tällaisen videon tekemisestä, jotta saadaan taas lietsottua vihaa työttömiä kohtaan ja kansan hyväksyntä taas uudelle tukien leikkaamiselle.- Anonyymi00113
Kuka vitun terve ihminen muka työtä kaipais? Jos huomisesta lähtien tehtäs niin että palkka juoksee vaikkei töihin menisikään niin veikkaan että hyvin harva terve ihminen sinne työhön menisi.
- Anonyymi00126
Anonyymi00113 kirjoitti:
Kuka vitun terve ihminen muka työtä kaipais? Jos huomisesta lähtien tehtäs niin että palkka juoksee vaikkei töihin menisikään niin veikkaan että hyvin harva terve ihminen sinne työhön menisi.
Ihmisellä on luontainen taipumus tehdä jotain tuottavaa ja motivoivaa. Tästä syystä vaikka olisi kasassa potti itsensä elättämiseen, moni käy siitä huolimatta töissä tai tekee jotain muuta itseään tai muita hyödyttävää. Jos joku kokee ettei halua mennä töihin tai opiskeluun, syy on yleensä terveydellinen.
Ihmistä, joka on menettänyt motivaationsa tehdä työtä tai opiskella, pitää auttaa pääsemään takaisin jaloilleen, eikä rangaista ja potkia ja lytätä lisää maanrakoon. Tällainen toiminta tappaa ihmistä vain enemmän jolloin hänen paluu takaisin työelämään voi muuttua jopa mahdottomaksi. Jyrkät ja tuomitsevat asenteet tulevat kalliimmaksi yhteiskunnalle pitkällä tähtäimellä, kuin ennaltaehkäisevä ja elämänlaatua ylläpitävä tuki.
- Anonyymi00117
Voisin kuvitella, että nykyinen hallitus, kun ovat leikanneet duunarilta, keskituloiselta, pienituloiselta, kausityöntekijöiltä sekä yksinhuoltajilta naisvaltaisia aloja unohtamatta.. Mutta toki äärioikea haluaisi tämän joksikin muuksi kääntää, kun ovat epäonnistuneet aivan kaikissa tavoitteissaan..
- Anonyymi00120
Persut lähinnä juoppoja jotka tappelevat varsinkin öisin.Kivoja naapureita todella.Viinaa latkivat 24/7 yhteiskunnan piikkiin.
- Anonyymi00121
Vasemmistoaate ei kannusta töihin
- Anonyymi00122
Kun aate lupaa ihmiselle kaikki etuisuudet automaattisesti, ei tällainen kannusta töihin.
- Anonyymi00123
Anonyymi00122 kirjoitti:
Kun aate lupaa ihmiselle kaikki etuisuudet automaattisesti, ei tällainen kannusta töihin.
Mutta kun ihminen ei saakaan näitä etuisuuksia koska raha ei kasva puussa, hän katkeroituu ja alkaa kadehtia niitä jotka omistaa.
- Anonyymi00124
Anonyymi00123 kirjoitti:
Mutta kun ihminen ei saakaan näitä etuisuuksia koska raha ei kasva puussa, hän katkeroituu ja alkaa kadehtia niitä jotka omistaa.
Mutta mitäs läksi vassuihin? Mitäs ei lähde vassuista pois?
- Anonyymi00127
Opiskelen joka päivä, joka päivä töissä, en tiedä mistään tukisaamisista mitä töihin tulee en tiedä missä on kelat ja sossun ei ole tarvetta ollut !
Tosin olen vasta vajaa kaheksankymppinen!- Anonyymi00128
Eli saat eläkettä josta neljä viidesosaa on sosiaalitukea.
- Anonyymi00129
Viimeksi maistoin kaljaa 70- luvulla, ei ole pulaa rahasta, mikähän tässä oikein mättää !$%
- Anonyymi00130
Anonyymi00128 kirjoitti:
Eli saat eläkettä josta neljä viidesosaa on sosiaalitukea.
Saan työeläkettä ja kelalta lisäksi reilun satasen ok!
Mikä on ongelma? - Anonyymi00131
Anonyymi00130 kirjoitti:
Saan työeläkettä ja kelalta lisäksi reilun satasen ok!
Mikä on ongelma?Jos on 60 vuotta työssä miksi saisin sosiaalitukia, kuka tietää ?
- Anonyymi00132
kokoomuksen trollitehtaan tekoäly luomus toi esille tullut joel jota ei opiskelu eikä työnteko kiinnosta. Faktaa on et orpo ei tuonu 100 tuhatta uutta työpaikkaa ja työpaikkoja ei ole vaikka mitä opiskelis.
Tollasil provo joeleilla kokoomuksen logiikalla kokoomus saa lisää äänestäjiä. Säälittävää!
orporiikan työpanos myös ollu samaa luokkaa ku esim.
jos alepan myyjä hoitais sydänleikkaukset, yhtä hyvä lopputulos.
Sitä se on ku päästetään feikkiproffat/kapteenit talousnerot ja sukulaiset puikkoihi.
Valheilla pääsee pitkälle. - Anonyymi00134
Haluaisinpa tietää mitä poliittista agendaa tämä yksi esille nostettu elämäntapa-trolli palvelee? Kenen visioita?
Sama juttu edelsi Marinin hallituksen työttömyyteen liittyviä toimenpiteitä.
Ketään ei näytä ketjussa kiinostavan että miksi tämä on esillä juuri nyt? Ja kuten Marinin kaudella, kukaan ei huomannut mitä seurasi.
Mutta ei ole uusi ilmiö.
Ensikertaa kiinitin huomiota vastaavanlaiseen tapaukseen, toisesta aihepiiristä vain, ennen vihapuhelakien nopeata läpirunnomista... - Anonyymi00135
Persut. Siellä niitä Esson baareissa näyttää arkipäivisinkin istuskelevan haisemassa.
- Anonyymi00136
Vasemmisto ei aja "tuollaisen elämäntavan mahdollistamista". Vasemmisto ajaa riittäviä resursseja koulutukseen, terveydenhuoltoon ja mielenterveyspalveluihin sekä lapsiperheköyhyyden poistamista, jotta näitä pudokkaita ei tulisi. Opintovelkaa on ihan todella iso kynnys ottaa, jos tulee köyhästä perheestä, että vanhemmat ei pystykään auttamaan, jos jotain menee pieleen. En ihmettele yhtään, että nuorilla on näin synkät tulevaisuuden näkymät, ettei mikään kiinnosta (ja kyseistä herraahan kuitenkin kiinnosti opiskelu, kun oli kouluun hakenut). Orpon hallitus on vienyt nuorilta viimeisenkin toivon.
- Anonyymi00137
Punikin elämänfilosofiaa.
- Anonyymi00138
Halvemmaksi tulisi, kun maksaisimme suosiolla vastikkeetonta perustuloa kaikille, jolloin ei tarvittaisi Kelan ja työkkärin kaltaisia kalliita byrokratiakoneistoja, vaan ne voitaisiin lakkauttaa ja saada siitä miljardisäästöt. Työttömistä kun kumminkin 99,9% haluaa tehdä töitä. Jos joku haluaa vapaaehtoisesti elää koko elämänsä köyhyysrajan alapuolella, niin järjestelmä kyllä kestäisi ne muutamat tai muutamat kymmenet henkilöt, jotka niin tekisivät. Itse kun olen pakotettuna (työkyvyttömyyseläke) elänyt koko aikuisikäni köyhyysrajan alapuolella, niin ei ole mitään herkkua todellakaan tällainen elämä. Työkkäri on täysin turha palvelu, eikä ole auttanut ketään koskaan työllistymään, vaan tarkoitus on vain hyppyyttää ja vahtia työttömiä, joilla ei ole muuta ongelmaa työllistymisen suhteen kuin se, että töitä ei ole tarjolla. Vajaa-työkykyisille taas toimivammat palvelut löytyisi terveydenhuollosta ja sosiaalityöstä, ei karensseja jakamalla.
Perustulo maksettaisiin kaikille ja työssäkäyviltä se tulojen kasvaessa asteittain verotettaisiin pois. Perustulo kannustaisi vastaanottamaan vaikka yhdenkin päivän pituisen työkeikan, koska palkkaa ei heti vähennettäisi perustulosta, eikä mitään lappuja tarvitsisi täytellä. Se kannustaisi myös yrittäjyyteen, kun perustoimeentulo olisi turvattu, jos yritys ei heti lähtisikään kannattamaan. Kokoaikaista työtä ei riitä kaikille, vaan työelämä on tulevaisuudessa yhä enemmän silppua ja osa-aikaista, ja tällöin vaaditaan sosiaaliturvan ja palkkatyön joustavaa yhdistämistä, jollainen perustulo olisi. Kaikki eivät myöskään syystä tai toisesta kykene kokoaikaiseen työhön, joko terveytensä tai elämäntilanteensa (esim. omaishoitajuus) takia. Eikö tällöin olisi parempi, että he kävisivät töissä edes sen verran mitä pystyvät, kuin että eivät käy ollenkaan?! Nykyinen hallitushan teki osa-aikaisesta työssäkäynnistä tappiollista poistamalla suojaosan.
Ainut ongelma, minkä perustulossa näen, on se, että könttäsumma ei ota huomioon ihmisten eri suuruisia välttämättömiä menoja, kuten nykyinen toimeentulotuki ottaa. Perustulon tulisi olla suuruudeltaan vähintään pari tonnia kuukaudessa, jotta se olisi oikeudenmukainen myös mm. vammaisille ja pitkäaikaissairaille, joilla voi olla paljon lääkekuluja ja terveydenhuollon maksuja. Terve henkilö taas elelisi herroiksi tuolla summalla, ainakin jos asuu Helsingin ulkopuolella, joten ei sekään olisi reilua. Toki jos lääkkeet ja terveydenhuolto olisivat ilmaiset kaikille, sitten voisi riittää esim. 1500 e/kk suuruinen summa. Vuokrien vaihtelu paikkakuntien välillä olisi tällöinkin ongelmana tasapuolisuudessa.
Oikeisto tykkää maalata kuvaa, että kaikki työttömät ovat laiskuuttaan työttömiä, vaikka todellisuudessa suurin osa haluaisi tehdä töitä, ja työkykyisten kohdalla vapaaehtoinen työstäkieltäytyminen on äärimmäisen harvinaista. Ongelma on myös se, että työttömyystilastoissa on tuhansia työkyvyttömiä ihmisiä, jotka pitäisi saada eläkkeen, kuntoutustuen tai sairauspäivärahan piiriin, mutta Kela ei näitä syystä tai toisesta myönnä. Osalla ei välttämättä ole vielä edes diagnoosia. Työkyvytön ei muutu työkykyiseksi sillä, että pakotetaan ja uhataan karenssilla. Työkyvyttömän saaminen työkykyiseksi vaatii asianmukaista kuntoutusta. Tämän kyseisen herran työkykyä en lähde arvioimaan, mutta monesti tällaisten asenteiden taustalla on hoitamattomia mielenterveys- tai päihdeongelmia tai neuroepätyypillisyyttä. Terve ihminen haluaa lähtökohtaisesti elättää itsensä työllä, vaikka se työnteko ei mitään herkkua aina olekaan. - Anonyymi00143
Tyhmä on jos ei kumpikaan kiinnosta.
Omapa ongelma jos hänellä ei ole varaa käydä missään toki onhan moni asia mahdollistanut sen että nyt ihan sikana työttömiä ihmisten pitää opiskella ja käydä armeija ja siltikään pääse töihin.
Musta tämä on aivan käsittämättömän ihme juttu ja tämä vaatii toimia yms noita kiusaaja saastoja kohtaan. - Anonyymi00144
Suomesta on tullut Persujen ja Kokoomuksen takia diktatoori valtio!
- Anonyymi00146
Sitähän kiusaaminen rasismi Salibandy yms teettää
- Anonyymi00149
Ei se kiinnostus ja elämänilo sillä ainakaan lisäänny, että jos ihmisen kimpussa kyräillään ja riehutaan kuin hullut.
- Anonyymi00150
Koulu aikoja muistellen siellä oli muutamia sellaisia joita ei kiinnostanut esim. kielet ja matematiikka. Kuitenkin joku on mennyt palkkaan heidät töihin!
Sitten nämä lukeneet olivat vaan naama kiinni oppikirjassa. Heitä taaas ei kiinnostanut ns käytännön työt! He eivät ole kuitenkaan tehneet päivääkään ns oikeita töitä. Jotkut pelaavat ammatikseen jotain pokeria? Mikä työ ja ammatti se on`?
Mitä nykyajan työhön tulee niin vaikka se työ kiinnostaisi niin sitä on vaikea saada. Vaikea tehdä työtä jos ei ole työpaikkaa eikä sitä tarjota! - Anonyymi00151
Ei se kiinnostus ja elämänilo sillä ainakaan lisäänny, että jos ihmisen kimpussa kyräillään ja riehutaan kuin hullut.
Samaa mieltä ei tuo yhtään työpaikkaa lisää jonkun Joelin haukkuminen suu vaahdossa. Ihme vaahtoajia. Olisivat tyytyväisiä siihen, että heillä on töitä! - Anonyymi00152
Puolue on Yle, joka on antanut kyseiselle henkilölle julkisuutta. Jos ajattelee, mikä niin suuri sanoma hänellä muka oli että se piti koko valtakunnalle kertoa? On tuhansia tavallisia suomalaisia nuoria, joiden on pakko sopeutua työttömyyteen ja toisia jotka ovat tehneet virheen ammattillisessa koulutukseessaan tai eivät sitä pidä arvossa. Jos ei ole töitä, on pakkokin löytää elämään sisältöä ilman työtä. Jos jäät työttömänä syyttämään itseään, menetät ainakin terveytesi. Toisin sanoen Ylen olisi pitänyt tehdä juttunsa tästä sopeutumisesta eikä työn halveksimisesta. Yle tai mikä tahansa media, näitä elämäntapatyötönjuttuja on ollut aikaisemminkin. Ehkä juuri vaalien lähellä.
- Anonyymi00153
Miksi eläkeläisenä vihaat työttömiä jos et enää itsekkään ole normaalissa palkallisessa työsuhteessa!
Kaikenlaisia töitä olisi joo jos vaan joku maksaisi niistä palkan, mutta valittettavasti noista töistä ei saa mitään rahaa! Kyllä on aivan varmasti tulijoita työttömissä jos kyse on normaalista työstä ihan frimassa josta saa palkkaa! - Anonyymi00154
Persut. Siellä niitä Esson baareissa näyttää arkipäivisinkin istuskelevan haisemassa.
Siellä ne istuu 24/7 tai 12/7 aina samat naamat. Ainoastaan viikolla päivällä niitä ei näy kun ne on töissä! On se ihme juttu jos ei ole muuta vapaa-ajan harrastuksia kuin bubissa istuminen! - Anonyymi00155
"Haluaisin joskus päästä opiskelemaan pitsinnypläystä ja edes käymään töissä koska en tiedä millaista siellä on". Näin persujen puolella.
- Anonyymi00156
Vihervasemmistolaisia ruikuttajia ihan selvästi. Ainut asia mikä kiinnostaa vihervasuria on tuet joka tietysti maksaa muut kuin vihervasuridemarit.
- Anonyymi00158
Joka ei työtä tee ei pidä syömänkään.
- Anonyymi00159
Vasuriainesta parhaasta päästä.
Kun ei nappaa opiskelu eikä työnteko niin ei tuo pallinaaman pidä syödäkään. Muiden piikkiin se kuitenkin aterioi. Mahtaako tuolla riittää kovalevyllä ymmärrystä mistä ape naamansa eteen tulee ja kuka sen tekee? Epäilen vahvasti. - Anonyymi00160
Rydmanilla ja Virralla on sexuaalista kemiaa. Kohta ollaan Seiskassa, että ihan tapeltiin TVssä koska panetti niin.
- Anonyymi00161
Olen vihervassari, miksi en saa yli 5000 euroa kuussa elämiseen, ei kukaan minun suvustanikaan ole koskaan töitä tehnyt ja kaikki kallistuu.
- Anonyymi00163
Ihan vaan vittuilevat ettet saa. Tapa joku isorikas ja ota siltä puolimiljoonaa Summa korvaa monta 5000 jokka jääny saamatta. Siinä tappaessasi voit kysellä kannattiko pihtailla.
- Anonyymi00164
Ei minuakaan kiinnosta. Molempia tehnyt. Se on velvollisuus, mut kyllä se siitä vähitellen.
- Anonyymi00165
Juoppojen komppaamista. Katso mistä humaltua, katso tarkasti.
- Anonyymi00166
Elämä niin lyhyt ettei kukaan järkevä sitä rupee tuhraamaan sun tai sun kaveries laatimien lakien ja asetusten noudattamiseen. Jos maksat riittävästi niin voidaan pelleillä että noudatetaan suurinpiirtein voimassa olevia "lakeja". Eli muutaman sadan pulunnussijan asettamia asetuksia.
- Anonyymi00167
Mäellä on 200 kansalaisedustajaa vieläkin.
- Anonyymi00168
Alkukysymykseen, pitäisi perustaa uusi puolue ? TTPL Tyhjäntoimittajien puolue liitto ! Miten homma hoituis on sitten toinen asia ?
- Anonyymi00170
Se on vassari.
- Anonyymi00171
Minä veikkaan Hjalliksen porukkaa?
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 303898
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131869Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631324Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951266Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.671135Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A5981- 47911
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti356878Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26861En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39851