Kaikki maa planeetalla eläneet

ihmiset

Ensin Jeesuksen omat tulevat saamaan kuolemattoman ylösnousemus ruumiin ja pääsevät mukaan elämän ylösnousemukseen. Toinen ryhmä nousee tuomion ylösnousmukseen kuolemattomassa ruumiissa.

(Apt 24:14-15) Mutta sen minä sinulle tunnustan, ---> että minä sitä tietä vaeltaen,

jota he lahkoksi sanovat, --->> niin palvelen isieni Jumalaa,

että minä uskon kaiken, ---->>> mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,

ja pidän sen toivon Jumalaan, ----->>>> että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat,

sekä vanhurskasten ------>>>>> että vääräin.

42

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ad astra

on kristinuskon tragikoomisimpia valheita. Tuli mieleen hauska ajatus siitä kun pasunat törähtävät ja esimerkiksi mies ja nainen lemmenpuuhissa, tapahtuu tempaus ja uskossa ollut morsio lentää (tempaus kuulemma tapahtuu äkkiarvaamatta) kesken lemmenaktin läpi makkarin katon. Varmaan syntinen sulho jää hölmistyneenä katselemaan katon reijän suuntaan katoavia jalkapohjia.

• Aritta

joka ehkä oli juuri saamassa orgasmin eikä sitten saanutkaan. :-)

• Ylös ja ulos

Aika kova pää täytyy morsiamella olla kun katon läpi tempautuu.
        Ja sulhasen osaksi jää kattoremontti.

• ad astra
        Ylös ja ulos kirjoitti:

Aika kova pää täytyy morsiamella olla kun katon läpi tempautuu.
        Ja sulhasen osaksi jää kattoremontti.

sellaisen vahvistetun ylösnousemusruumiin, tai kovennetun pääkopan. Toivottavasti kaikki kirvesmiehet eivät ole uskovaisia sillä heitä tarvitaan sitten.
        Asuntojen hinnat saattaa muutenkin pudota kun tuee paljon autioita taloja puhumattakaan muusta omaisuudesta. Autojakin saa kadulta senkun ottaa.
        Kissanpäivät koittavat meillä sitten kun uskovaiset ovet tempautuneet.

• ad astra
        ad astra kirjoitti:

sellaisen vahvistetun ylösnousemusruumiin, tai kovennetun pääkopan. Toivottavasti kaikki kirvesmiehet eivät ole uskovaisia sillä heitä tarvitaan sitten.
        Asuntojen hinnat saattaa muutenkin pudota kun tuee paljon autioita taloja puhumattakaan muusta omaisuudesta. Autojakin saa kadulta senkun ottaa.
        Kissanpäivät koittavat meillä sitten kun uskovaiset ovet tempautuneet.

kai juutalaisetkin pääsevät tempaukseen?

• tempaukseen?"
        ad astra kirjoitti:

kai juutalaisetkin pääsevät tempaukseen?

Eivät pääse sen perusteella, että ovat Juutalaisia. Ainoastaan Jeeksen omat nousevat ylös ensin ja sitten elossa olevat Jeesuksen veressä puhdistetuin vaattein vaatetetut Jeesuksen omat saavat samanlaisen ruumiin, kuin Jeesuksella on.
        Tämän lisäksi kaikki pikkuvauvat poistuvat myös ensimmäisessä ylösnousemuksessa.

Jumalan Valtakunnan asukkaiden, on myös oltava Jeesuksen kaltaisia Jumalan lapsia!

Kun Jumala luo uuden Taivaan ja maan jossa Vanhurskaus asuu niin ei sinne päästetä ketään muita kuin ne jotka ovat saaneet Jeesuksen ylösnousemus kehon.

Ei siis kannata etsiä Jeesuksen kaltaisuutta kuolleiden uskontojen joukosta, niin kuin Jeesuksen haudalle menneet naiset saivat kokea järkytyksen. "Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: "Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta? "

• Kun Jeesus
        tempaukseen?" kirjoitti:

Eivät pääse sen perusteella, että ovat Juutalaisia. Ainoastaan Jeeksen omat nousevat ylös ensin ja sitten elossa olevat Jeesuksen veressä puhdistetuin vaattein vaatetetut Jeesuksen omat saavat samanlaisen ruumiin, kuin Jeesuksella on.
        Tämän lisäksi kaikki pikkuvauvat poistuvat myös ensimmäisessä ylösnousemuksessa.

Jumalan Valtakunnan asukkaiden, on myös oltava Jeesuksen kaltaisia Jumalan lapsia!

Kun Jumala luo uuden Taivaan ja maan jossa Vanhurskaus asuu niin ei sinne päästetä ketään muita kuin ne jotka ovat saaneet Jeesuksen ylösnousemus kehon.

Ei siis kannata etsiä Jeesuksen kaltaisuutta kuolleiden uskontojen joukosta, niin kuin Jeesuksen haudalle menneet naiset saivat kokea järkytyksen. "Ja he peljästyivät ja kumartuivat kasvoillensa maahan. Niin miehet sanoivat heille: "Miksi te etsitte elävää kuolleitten joukosta? "

hakee omalla verellään puhditamaa morsius seurakuntansa hääjuhlaan.
        Juhliin ei pääse sillä perusteella, että on Juutalainen. Sinne ei pääse myöskään uskonnonharjoittajat, eikä uskonnolliset. Joukkoon pääsee vain ne jotka ovat:

Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: --->>> "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.

Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,

sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

• Pelastuuko vaimosi,vaikka kuin olisit lemmen leikissä,vaikka onkin lahjaa avioliitolle.

• toteutuu

tuomionylösnousemuksen jälkeen viimeisen tuomion yhteydessä.

Älkääkä peljätkö niitä,

jotka tappavat ruumiin,

mutta eivät voi tappaa sielua;

vaan ennemmin peljätkää häntä,

joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.

• tottelet?

Älkääkä peljätkö niitä,

jotka tappavat ruumiin,

mutta eivät voi tappaa sielua;

vaan ennemmin peljätkää häntä,

joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. Tuokin Jeesuksen sanan kohta toteutuu, kun ne, jotka ovat pahaa tehneet, nousevat tuomion ylösnousemukseen.

Jumala on antanut Jeesukselle tuomiovallan ja sen vuoksi ristillä tapettu Jeesus tulee olemaan hyvin pikku tarkka tuomari niille, jotka eivät täällä maanpäällä ollessaan halunneet häntä kuninkaakseen.

Ja hän (Jumala) on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika.

Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä

ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen,

--->> mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, ---->>> tuomion ylösnousemukseen.

• ad astra

niin onko se uskovaisten ylöstempaus tapahtuva yhtä aikaa myös muiden aurinkokuntien asuttujen planeettojen uskovaisten kanssa?
      Vai koskeeko ylöstempaus vain meidän planeettamme uskovaisia?
      Tämä kysymys sen takia että oletan että suurin osa uskovaisistakin jo uskoo että maan ulkopuolella on elämää.

• arjuuna

Vlitettavasti tuo jumala ei ole luonut ihmisen elämää, mutta kylläkin ihmisen sielun, joka on ainut pahuus maailmankaikkeudessa, sillä muuta pahaa ei ole olemassakaan.
        Uskonnot ja aatteet yrittävät opeillaan saada tuolle sielulle ikuisen elämän, jota sillä sillä ajallisuudesta johtuen ei ole, ja hyvä konsti siihen on pitää ihminen jatkuvasssa jälleensyntymien kierrossa.
        Kritinusko kieltää jälleensyntymän, mutta sen kehittämä lunastuoppi takaa sen, että jälleensyntymät ei pääty, ja näin sielu ikuistuu, ja ihminen tekniikan kehittyessä voi levittää pahuutensa myös muille planeetoille, tuhottuaan oman Telluksemme

• keskus

"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!

Ja hän on asuva heidän keskellänsä,

ja he ovat hänen kansansa,

ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ----->>>> Ja tuon Valtakunnan asukkaiden on myös oltava Pyhästä Hengestä syntyneitä Jeesuksen kaltaisia Jumalan lapsia!

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

--->>> Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

• magneettihemmo
        keskus kirjoitti:

"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä!

Ja hän on asuva heidän keskellänsä,

ja he ovat hänen kansansa,

ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ----->>>> Ja tuon Valtakunnan asukkaiden on myös oltava Pyhästä Hengestä syntyneitä Jeesuksen kaltaisia Jumalan lapsia!

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.

Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.

Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;

ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".

Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani.

--->>> Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Kyllä se maapallo menee vaan tulevaisuuteen ja ihmiskunta matkaa pitkin avaruuksia sen ihmeellisyyksiä tutkien ja sen muita sivilisaatioita kohdaten.

Ihmiset ovat matkalla korkeampaan henkisyyteen jota jotkut hieman harhaanjohtavasti kutsuvat jumaluudeksi. Jumalilla usein tarkoitetaan olentoja, jotka tekevät mitä lystäävät mistään mitään välittämättä, minkä Raamatun Jahvekin osoittaa. Ihminenkin tulee jonain päivänä saavuttamaan tason, jossa hän tulee olemaan hyvinkin jumalan kaltainen. Pystyy pitkittämään elämäänsä, muuttamaan olomuotoaan ja tekemään vaikka mitä kummallista. Tiede on jo ottanut ensiaskeleensa siinä kehityksessä ja tämän päivän mielikuvitus käy toteen jo huomispäivänä.

Meidän aikammekin näyttäisi menneen aikojen ihmisestä aivan "maagiselta" lentokoneineen, avaruusaluksineen, tietokoneineen ja nekin ovat vasta kehityksensä alkuvaiheessa.

Todellinen jumaluus on kuitenkin hyvyyttä, ymmärrystä, viisautta ja ennenkaikkea Rakkautta kaikkea kohtaan. Se on alati nöyrää ja pyyteentö palvelustyötä koko luomakunnan hyväksi. Tämän kun ihmiskunta kerran ymmärtää niin kaikki tulee kyllä muuttumaan. Nyt se juoksee lähinnä kaiken ulkoisen hyvän ja kauniin perässä, eikä ymmärrä sitä, että ulkoinen on usein pettävää. Taivaan valtakunta on todellakin sisällämme ja se vain odottaa löytämistään!

Tulevaisuuden tekijät ovat kuitenkin jo joukossamme! ;)

• ad astra
        magneettihemmo kirjoitti:

Kyllä se maapallo menee vaan tulevaisuuteen ja ihmiskunta matkaa pitkin avaruuksia sen ihmeellisyyksiä tutkien ja sen muita sivilisaatioita kohdaten.

Ihmiset ovat matkalla korkeampaan henkisyyteen jota jotkut hieman harhaanjohtavasti kutsuvat jumaluudeksi. Jumalilla usein tarkoitetaan olentoja, jotka tekevät mitä lystäävät mistään mitään välittämättä, minkä Raamatun Jahvekin osoittaa. Ihminenkin tulee jonain päivänä saavuttamaan tason, jossa hän tulee olemaan hyvinkin jumalan kaltainen. Pystyy pitkittämään elämäänsä, muuttamaan olomuotoaan ja tekemään vaikka mitä kummallista. Tiede on jo ottanut ensiaskeleensa siinä kehityksessä ja tämän päivän mielikuvitus käy toteen jo huomispäivänä.

Meidän aikammekin näyttäisi menneen aikojen ihmisestä aivan "maagiselta" lentokoneineen, avaruusaluksineen, tietokoneineen ja nekin ovat vasta kehityksensä alkuvaiheessa.

Todellinen jumaluus on kuitenkin hyvyyttä, ymmärrystä, viisautta ja ennenkaikkea Rakkautta kaikkea kohtaan. Se on alati nöyrää ja pyyteentö palvelustyötä koko luomakunnan hyväksi. Tämän kun ihmiskunta kerran ymmärtää niin kaikki tulee kyllä muuttumaan. Nyt se juoksee lähinnä kaiken ulkoisen hyvän ja kauniin perässä, eikä ymmärrä sitä, että ulkoinen on usein pettävää. Taivaan valtakunta on todellakin sisällämme ja se vain odottaa löytämistään!

Tulevaisuuden tekijät ovat kuitenkin jo joukossamme! ;)

viemme vain noita pirullisia vitsauksia kuin ympäristömyrkyt ja radioaktiiviset saasteet.
        Yksi myrkky on myöskin kiihkouskonnollisuus joka tuo meille sotia.
        Ihmiskunnan puolesta työskentelijöiden on kovasti taisteltava näistä vitsauksista päästäkseen.

• magneettihemmo
        ad astra kirjoitti:

viemme vain noita pirullisia vitsauksia kuin ympäristömyrkyt ja radioaktiiviset saasteet.
        Yksi myrkky on myöskin kiihkouskonnollisuus joka tuo meille sotia.
        Ihmiskunnan puolesta työskentelijöiden on kovasti taisteltava näistä vitsauksista päästäkseen.

Ehkä mahdollisuuksia on monia, mutta en oikein jaksa uskoa mihinkään suurempaan mullistukseen. Onneksi ihmiskunta oppii pienemmistäkin katastrofeista, kuten vaikkapa Hiroshimasta. Kyllä asioihin puututaan aina sieltä "korkeammailta tasoiltakin". Jeesuksen kaltaisiakin ihmisiä on olemassa, vaikka kyynisimmät ihmiset eivät heihin uskoisikaan. Kuoleman jälkeinen elämä on totta, paljon todellisempaa kuin elämämme täällä. Kyynisyys on typerä ja omahyväinen tila josta pitäisi pyrkiä eroon!

http://www.youtube.com/watch?v=c1f7eZ8cHpM&NR=1

Luovuutta lisää elämään hyvät ihmiset!

• mukana,

Kristuksessa jo kuolleet ja Jeesuksen takaisin tulon yhteydessä elossa olevat Herran Jeesuksen omat. Ylöstempauksessa ei ole mukana mahdollisia maapallon ulkopuolisia sivilisaatioiden jäseniä.
        Jos on universumissa muita sivisaatioita, niin niitä tullaan evankelioimaan, vasta silloin, kun maapallon kaikki asukkaat ovat tulleet Jeesuksen vaikuttamalle uskolle kuuliaisiksi.

Huomaa, Loput ihmiset nousevat kuolemattomassa ruumiissaan haudoista, ne tosin suoraan tuomion ylösnousemutseen, Jossa Tuomarina on hyvin pikkutarkka Jeesus Kristus.

(Joh 12lukua ) Mutta Jeesus huusi ja sanoi: "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.

Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.

Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.

Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.

Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

• niissä on!
        arjuuna kirjoitti:

Vlitettavasti tuo jumala ei ole luonut ihmisen elämää, mutta kylläkin ihmisen sielun, joka on ainut pahuus maailmankaikkeudessa, sillä muuta pahaa ei ole olemassakaan.
        Uskonnot ja aatteet yrittävät opeillaan saada tuolle sielulle ikuisen elämän, jota sillä sillä ajallisuudesta johtuen ei ole, ja hyvä konsti siihen on pitää ihminen jatkuvasssa jälleensyntymien kierrossa.
        Kritinusko kieltää jälleensyntymän, mutta sen kehittämä lunastuoppi takaa sen, että jälleensyntymät ei pääty, ja näin sielu ikuistuu, ja ihminen tekniikan kehittyessä voi levittää pahuutensa myös muille planeetoille, tuhottuaan oman Telluksemme

Sen kuultuansa he yksimielisesti korottivat äänensä Jumalan puoleen ja sanoivat: "Herra, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on!

Sinä, joka Pyhän Hengen kautta, isämme Daavidin, sinun palvelijasi, suun kautta, olet puhunut: 'Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat?

Maan kuninkaat nousevat, ja ruhtinaat kokoontuvat yhteen Herraa ja hänen Voideltuansa vastaan.'

Sillä totisesti, tässä kaupungissa kokoontuivat sinun pyhää Poikaasi Jeesusta vastaan, jonka sinä olet voidellut, sekä Herodes että Pontius Pilatus pakanain ja Israelin sukukuntain kanssa,

tekemään kaiken, minkä sinun kätesi ja päätöksesi oli edeltämäärännyt tapahtuvaksi.

Ja nyt, Herra, katso heidän uhkauksiansa ja anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi;

ja ojenna kätesi, niin että sairaat parantuvat ja tunnustekoja ja ihmeitä tapahtuu sinun pyhän Poikasi Jeesuksen nimen kautta."

Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.

Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.

Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla. Apt 4 ja jatkuu 1Ms 1

Jumala teki metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja karjaeläimet, kunkin lajinsa mukaan, ja kaikki maan matelijat, kunkin lajinsa mukaan. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.

--->>> Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

Ja Jumala sanoi: "Katso, minä annan teille kaikkinaiset siementä tekevät ruohot, joita kasvaa kaikkialla maan päällä, ja kaikki puut, joissa on siementä tekevä hedelmä; olkoot ne teille ravinnoksi.

Ja kaikille metsäeläimille ja kaikille taivaan linnuille ja kaikille, jotka maassa matelevat ja joissa on elävä henki, minä annan kaikkinaiset viheriät ruohot ravinnoksi". Ja tapahtui niin.

Ja Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, kuudes päivä.

• Nefilim

Eli vuosituhansia sitten mädäntyneet ruumiit nousevat haudoistaan, zombien näköisiä haisevia raatoja nousee taivaaseen? Kirjaimellisesti lihallisina?

matoja suussa?

Älä viitti...

• ad astra

puhtaan valkoisen pyjaman mallisen hurtuukin. Sitten eikun helemat paukkuen kohti korkeuksia pasunansoiton saattelemana.

• Nefilim
        ad astra kirjoitti:

puhtaan valkoisen pyjaman mallisen hurtuukin. Sitten eikun helemat paukkuen kohti korkeuksia pasunansoiton saattelemana.

;-)

Mihin jäi edes se pieni hippu järkeä...

Noh, uskonto palvelee nuorten ja lapsisielujen kehitystarpeita, eivät kykene näkemään muuta vaihtoehtoa.

• ad astra
        Nefilim kirjoitti:

;-)

Noh, uskonto palvelee nuorten ja lapsisielujen kehitystarpeita, eivät kykene näkemään muuta vaihtoehtoa.

esoteerinen puoli mutta nämä onnettomat pitävät sitä saatanan eksytyksenä.
        Ylöstempauskin liittynee käsitykseni mukaan jälleensyntymään tai johonkin tietoisuustilan saavuttamiseen.

• huihaihippu
        Nefilim kirjoitti:

;-)

"Mihin jäi edes se pieni hippu järkeä..."

Se lähti heidän kanssaan ja maapallolle ei jäänyt hipun murentakaan.

Kirkastettu ruumis on täydellinen ruumis, jossa ei ole sairauksia, ei mädäntymisiä, ei mitään viallista.

Muita vaihtoehtoja ei ole, vaikka niin kovasti sitä haluatkin.

• ad astra kirjoitti:

kuolleista tarkoittaa heräämistä "henkisestä" kuolemasta. Aikoinaan pääsi maaallistuneessa kirkossa valtaan se väärä oppi että kuolleet ruumiit nousisivat ylös. Tätä väärää oppia piti yllä Rooman kirkko, tarvittaessa pakkokeinoin.
        Uuteen testamenttiin mm.väärennettiin se kohta, jossa kerrotaan kuolleiden kalmojen ilmestyneen monille Jerusalemissa.

• papisto
        MarkkuP kirjoitti:

kuolleista tarkoittaa heräämistä "henkisestä" kuolemasta. Aikoinaan pääsi maaallistuneessa kirkossa valtaan se väärä oppi että kuolleet ruumiit nousisivat ylös. Tätä väärää oppia piti yllä Rooman kirkko, tarvittaessa pakkokeinoin.
        Uuteen testamenttiin mm.väärennettiin se kohta, jossa kerrotaan kuolleiden kalmojen ilmestyneen monille Jerusalemissa.

ei osaa muuta kuin vääristellä raamatun totuutta. Jeesusta opetulapset koskettelivat kuolleista nousemisen jäleen. Opetuslapset näkivät kaikki Jeesuksen ristiinnaulisemisesta tulleet haavat. Lisäksi Jeesus vielä söi ruokaakin heidän nähtensä jne.

(Luk 24:34) Ja nämä sanoivat: "Herra on totisesti noussut ylös ja on ilmestynyt Simonille".

(Luk 24:35) Ja itse he kertoivat, mitä oli tapahtunut tiellä ja kuinka he olivat hänet tunteneet, kun hän mursi leivän.

(Luk 24:36) Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"

(Luk 24:37) Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.

(Luk 24:38) Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?

(Luk 24:39) Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."

(Luk 24:40) Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.

(Luk 24:41) Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"

(Luk 24:42) Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.

(Luk 24:43) Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.

(Luk 24:44) Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".

(Luk 24:45) Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.

(Luk 24:46) Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,

(Luk 24:47) ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

(Luk 24:48) Te olette tämän todistajat.

Kaiken lisäksi vielä: Mat: 27:52-53 -->> ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.

• papisto kirjoitti:

ei osaa muuta kuin vääristellä raamatun totuutta. Jeesusta opetulapset koskettelivat kuolleista nousemisen jäleen. Opetuslapset näkivät kaikki Jeesuksen ristiinnaulisemisesta tulleet haavat. Lisäksi Jeesus vielä söi ruokaakin heidän nähtensä jne.

(Luk 24:34) Ja nämä sanoivat: "Herra on totisesti noussut ylös ja on ilmestynyt Simonille".

(Luk 24:35) Ja itse he kertoivat, mitä oli tapahtunut tiellä ja kuinka he olivat hänet tunteneet, kun hän mursi leivän.

(Luk 24:36) Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"

(Luk 24:37) Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.

(Luk 24:38) Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?

(Luk 24:39) Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."

(Luk 24:40) Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.

(Luk 24:41) Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"

(Luk 24:42) Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.

(Luk 24:43) Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.

(Luk 24:44) Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".

(Luk 24:45) Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.

(Luk 24:46) Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,

(Luk 24:47) ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

(Luk 24:48) Te olette tämän todistajat.

Kaiken lisäksi vielä: Mat: 27:52-53 -->> ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.

viimeinen jae on väärennös.

• käsityksiä
        MarkkuP kirjoitti:

viimeinen jae on väärennös.

ylösnousemuksesta juuri Mt. : 27:52-53 -->> ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös. Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle. > 2.Timoteuksen kirje: 2:18
        jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon.

jakeiden johdosta he taas väittivät että ylösnousemus oli jo tapahtunut, eikä mitää muuta ylösnousemusta olekaan odotettavissa. "ja he turmelevat useiden uskon." Tänään, taas kansan kirkon papisto haluaa turmella Jumalan sanan auktoriteetin, poistamalla Raamatusta kaiken yliluonnollisen = Jumalallisen toiminnan ja siksi:(Rom 1:21) koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

(Rom 1:22) Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

(Rom 1:23) ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

(Rom 1:24) Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

(Rom 1:25) nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

(Rom 1:26) Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

(Rom 1:27) samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

(Rom 1:28) Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

(Rom 1:29) He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;

(Rom 1:30) ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

(Rom 1:31) vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

(Rom 1:32) jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Ilmestyskirja:
        20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.

• ad astra
        MarkkuP kirjoitti:

"Kuollessaan" Jeesus jätti fyysisen ruumiinsa mutta oleskeli kauan aikaa(50 v) astraaliruumiissaan maan päällä jatkaen opetuslapsiensa opettamista, vihkien jotkut heistä salaisiin mysterioihin ja sillointällöin ilmestyen fyysillisesti havaittavaksi. Entisen fyysisen ruumiinsa kanssa hänellä ei ollut mitään tekemistä, sen arvattavasti jotkut Essealaiset tai muut uskotut olivat korjanneet pois haudalta. Ylösnousemuskertomuksella kuten kaikilla vankeliumien kertomuksilla, on myös symbolinen merkityksensä ja tarkoittaa silloin eräästä vihkimystä joka tekee ihmisen itsetietoisesti kuolemattomaksi.
        Lähde Pekka Ervasti "Tietäjän aarteisto".

• ad astra kirjoitti:

"Kuollessaan" Jeesus jätti fyysisen ruumiinsa mutta oleskeli kauan aikaa(50 v) astraaliruumiissaan maan päällä jatkaen opetuslapsiensa opettamista, vihkien jotkut heistä salaisiin mysterioihin ja sillointällöin ilmestyen fyysillisesti havaittavaksi. Entisen fyysisen ruumiinsa kanssa hänellä ei ollut mitään tekemistä, sen arvattavasti jotkut Essealaiset tai muut uskotut olivat korjanneet pois haudalta. Ylösnousemuskertomuksella kuten kaikilla vankeliumien kertomuksilla, on myös symbolinen merkityksensä ja tarkoittaa silloin eräästä vihkimystä joka tekee ihmisen itsetietoisesti kuolemattomaksi.

ruumis Benjamin Cremen mukaan ionisoitui haudassa jättäen jälkensä Torinossa säilytettävään kääriinliinaan. Eli lihallinen ruumis dematerialisoitui.

• ihmisrodun
        ad astra kirjoitti:

fyysinen ristillä runneltu ruumis, muuttui kuolemattomaksi täysin uudeksi luodun ihmisrodun ensimmäinen Aadam, uudessa fyysisessä ruumiissa, on ilmestynyt maailmaan.
        Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, aloitti jälleen luoda jotain uutta ja ennen näkemätöntä. Uudelleen luotavan maan ensimmäisen asukkaan.
        Jeesus ei maleksinut maan päällä missään astraaliruumiissa opettamassa idän pimeitä oppeja.

Noita tietäjien aarteistoja on lut kirkollakin omasta takaa, sieltä löytyy meedio saarnaajia kuten Helena Konttinen ja hurja nainen Åkerblom ( http://lib.kokkola.fi/wiirilinnna/mika nainen.htm

40 päivän ajan Jeesus ilmestyi ja opetti opetuslapsiaan ja sen jälkeen hän nousi Taivaallisen Isänsä luokse ja istuu nyt Isänsä Oikealla puolella, odottaen milloin Isä antaa luvan tulla takaisin maanpäälle, perustamaan valtakuntansa näkyvää osaa.
        Sitten hän (Jeesus) vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
        Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.

• ad astra
        ihmisrodun kirjoitti:

fyysinen ristillä runneltu ruumis, muuttui kuolemattomaksi täysin uudeksi luodun ihmisrodun ensimmäinen Aadam, uudessa fyysisessä ruumiissa, on ilmestynyt maailmaan.
        Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, aloitti jälleen luoda jotain uutta ja ennen näkemätöntä. Uudelleen luotavan maan ensimmäisen asukkaan.
        Jeesus ei maleksinut maan päällä missään astraaliruumiissa opettamassa idän pimeitä oppeja.

Noita tietäjien aarteistoja on lut kirkollakin omasta takaa, sieltä löytyy meedio saarnaajia kuten Helena Konttinen ja hurja nainen Åkerblom ( http://lib.kokkola.fi/wiirilinnna/mika nainen.htm

40 päivän ajan Jeesus ilmestyi ja opetti opetuslapsiaan ja sen jälkeen hän nousi Taivaallisen Isänsä luokse ja istuu nyt Isänsä Oikealla puolella, odottaen milloin Isä antaa luvan tulla takaisin maanpäälle, perustamaan valtakuntansa näkyvää osaa.
        Sitten hän (Jeesus) vei heidät pois, lähes Betaniaan asti, ja nosti kätensä ja siunasi heidät.
        Ja tapahtui, että hän siunatessaan heitä erkani heistä, ja hänet otettiin ylös taivaaseen.

eetä kukaan ei voi nousta taivaaseen lihallisena.
        Eli ihan varmasti jeesuskin haudattiin kuoppaan niinkuin kuuluukin.

• ad astra
        ad astra kirjoitti:

lentokoneella kylläkin. Mutta silloin ei ollut sellaisia. Ehkä Intiassa.

• todistajalta,
        ad astra kirjoitti:

häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä

Apt 1:7-11 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,

vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
        Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Uskomaton tyyppi
        todistajalta, kirjoitti:

häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä

Apt 1:7-11 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,

vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".

Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
        Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

"Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. "

Eipä taida pilvi jaksaa kannatella mitään, kun on pelkkää vesihöyryä.

"Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Kaikki mikä heitetään ylös tulee myös alas. Sitä sanotaan maan vetovoimaksi.

• hih :)
        Uskomaton tyyppi kirjoitti:

"Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. "

"Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Aika kauan se maan vetovoima Jeesusta on pidätellytkin! :)

Siis uskot kuitenkin, että Jeesus nousi ylös, koska väität, että kaikki tulee alas maan vetovoiman vaikutuksesta! :)

Ja pilvihän ei kannatellut, vaan vei pois näkyvistä eli tuli eteen, ettei opetuslapset enää nähneet! :)

• taivaaseen,
        hih :) kirjoitti:

Aika kauan se maan vetovoima Jeesusta on pidätellytkin! :)

Siis uskot kuitenkin, että Jeesus nousi ylös, koska väität, että kaikki tulee alas maan vetovoiman vaikutuksesta! :)

Ja pilvihän ei kannatellut, vaan vei pois näkyvistä eli tuli eteen, ettei opetuslapset enää nähneet! :)

Silloin, kulkivat Elia ja Elisa Gilgalista. Näin tästä tapahtumasta kerrotaan (2 Kun 2:1-14)

Ja Elia sanoi Elisalle: "Jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Beeteliin asti". Mutta Elisa vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Ja he menivät Beeteliin.

Niin Beetelissä olevat profeetanoppilaat tulivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa sinun herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".

Ja Elia sanoi hänelle: "Elisa, jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Jerikoon". Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Ja he tulivat Jerikoon.

Niin Jerikossa olevat profeetanoppilaat astuivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".

Ja Elia sanoi hänelle: "Jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Jordanille". Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Niin he kulkivat molemmat yhdessä.

Mutta myös profeetanoppilaita lähti matkaan viisikymmentä miestä, ja he asettuivat syrjään jonkun matkan päähän näiden kahden pysähtyessä Jordanille.

Niin Elia otti vaippansa, kääri sen kokoon ja löi veteen; ja vesi jakaantui kummallekin puolelle, ja he kävivät molemmat virran yli kuivaa myöten.Kun he olivat tulleet yli, sanoi Elia Elisalle: "Pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin, ennenkuin minut otetaan pois sinun tyköäsi". Elisa sanoi: "Tulkoon minuun sinun hengestäsi kaksinkertainen osa".

Hän vastasi: "Pyyntösi on vaikea täyttää. Mutta jos näet, kuinka minut otetaan pois sinun tyköäsi, niin se täytetään; jollet, niin se jää täyttämättä."

--->>> Kun he niin kulkivat ja puhelivat,
        niin katso,
        --->>>äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa,
        ja Elia nousi tuulispäässä taivaaseen.

• taivaaseen
        Uskomaton tyyppi kirjoitti:

--->>> Kun he niin kulkivat ja puhelivat,niin katso,
        --->>>äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset,

ja ne erottivat heidät toisistansa,

• hih :)
        taivaaseen, kirjoitti:

Silloin, kulkivat Elia ja Elisa Gilgalista. Näin tästä tapahtumasta kerrotaan (2 Kun 2:1-14)

Ja Elia sanoi Elisalle: "Jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Beeteliin asti". Mutta Elisa vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Ja he menivät Beeteliin.

Niin Beetelissä olevat profeetanoppilaat tulivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa sinun herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".

Ja Elia sanoi hänelle: "Elisa, jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Jerikoon". Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Ja he tulivat Jerikoon.

Niin Jerikossa olevat profeetanoppilaat astuivat Elisan tykö ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että Herra tänä päivänä ottaa herrasi pois sinun pääsi ylitse?" Hän vastasi: "Tiedän kyllä; olkaa vaiti".

Ja Elia sanoi hänelle: "Jää tähän, sillä Herra on lähettänyt minut Jordanille". Mutta hän vastasi: "Niin totta kuin Herra elää, ja niin totta kuin sinun sielusi elää: minä en jätä sinua". Niin he kulkivat molemmat yhdessä.

Mutta myös profeetanoppilaita lähti matkaan viisikymmentä miestä, ja he asettuivat syrjään jonkun matkan päähän näiden kahden pysähtyessä Jordanille.

Niin Elia otti vaippansa, kääri sen kokoon ja löi veteen; ja vesi jakaantui kummallekin puolelle, ja he kävivät molemmat virran yli kuivaa myöten.Kun he olivat tulleet yli, sanoi Elia Elisalle: "Pyydä minua tekemään hyväksesi jotakin, ennenkuin minut otetaan pois sinun tyköäsi". Elisa sanoi: "Tulkoon minuun sinun hengestäsi kaksinkertainen osa".

Hän vastasi: "Pyyntösi on vaikea täyttää. Mutta jos näet, kuinka minut otetaan pois sinun tyköäsi, niin se täytetään; jollet, niin se jää täyttämättä."

--->>> Kun he niin kulkivat ja puhelivat,
        niin katso,
        --->>>äkkiä ilmestyivät tuliset vaunut ja tuliset hevoset, ja ne erottivat heidät toisistansa,

Siis, gröhömm...

Uskomaton tyyppi kirjoittaa: "Kaikki mikä heitetään ylös tulee myös alas. Sitä sanotaan maan vetovoimaksi.", johon sarkastisesti totesin, että "Aika kauan se maan vetovoima Jeesusta on pidätellytkin! :) "

Viestini sisällön luonne olisi pitänyt ymmärtää jo nimimerkistäni! :)

• 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. 6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
        Ei mene mato suussa.

• Filippus,
        hih :) kirjoitti:

Siis, gröhömm...

Uskomaton tyyppi kirjoittaa: "Kaikki mikä heitetään ylös tulee myös alas. Sitä sanotaan maan vetovoimaksi.", johon sarkastisesti totesin, että "Aika kauan se maan vetovoima Jeesusta on pidätellytkin! :) "

Viestini sisällön luonne olisi pitänyt ymmärtää jo nimimerkistäni! :)

sai kokea sen .Lue viimeinen jae kunnolla ja muista Jeesus sekä Pietari kävelivät veden päällä. Huom! ei minkään jään päällä.

Mutta Filippukselle puhui Herran enkeli sanoen: "Nouse ja mene puolipäivään päin sille tielle, joka vie Jerusalemista alas Gassaan ja on autio".

Ja hän nousi ja lähti. Ja katso, siellä kulki etiopialainen mies, Etiopian kuningattaren Kandaken hoviherra, mahtava mies ja koko hänen aarteistonsa hoitaja; hän oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan

ja oli nyt paluumatkalla ja istui vaunuissaan ja luki profeetta Esaiasta.

Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".

Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Esaiasta ja sanoi: "Ymmärrätkö myös, mitä luet?"

Niin hän sanoi: "Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?" Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä.

Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.

Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. Kuka kertoo hänen syntyperänsä? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."

Ja hoviherra kysyi Filippukselta sanoen: "Minä pyydän sinua: sano, kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"

Niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.

Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"

Ja hän käski pysäyttää vaunut, ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.

Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.

Mutta Filippus tavattiin Asdodissa; ja hän vaelsi ympäri ja julisti evankeliumia kaikissa kaupungeissa, kunnes tuli Kesareaan.

• täytä.
        kuulija1 kirjoitti:

5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. 6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
        Ei mene mato suussa.

Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.

Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,

epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,

kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Lihallinen ihminen ei kapinoi kokoaikaisesti Jumalan Pyhän Henkeä vastaan ja sen vuoksi hän on vielä lihallinen. Ja tuossa tilassa oleva ei pääse Jumalan valtakuntaan. Lainaus Galatalais kirjasta.

• mysteeriä
        kuulija1 kirjoitti:

5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. 6. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
        Ei mene mato suussa.

(1Kor 15:35-57) Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"

Sinä mieletön, se, minkä kylvät, ei virkoa eloon, ellei se ensin kuole!

Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.

Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.

Ei kaikki liha ole samaa lihaa, vaan toista on ihmisten, toista taas karjan liha, toista on lintujen liha, toista kalojen.

Ja on taivaallisia ruumiita ja maallisia ruumiita; mutta toinen on taivaallisten kirkkaus, toinen taas maallisten.

Toinen on auringon kirkkaus ja toinen kuun kirkkaus ja toinen tähtien kirkkaus, ja toinen tähti voittaa toisen kirkkaudessa.

Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa;

kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa; kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa;

kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

Niin on myös kirjoitettu: "Ensimmäisestä ihmisestä, Aadamista, tuli elävä sielu"; viimeisestä Aadamista tuli eläväksitekevä henki.

Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen; sitten on se, mikä on hengellistä.

Ensimmäinen ihminen oli maasta, maallinen, toinen ihminen on taivaasta.

Minkäkaltainen maallinen oli, senkaltaisia ovat myös maalliset; ja minkäkaltainen taivaallinen on, senkaltaisia ovat myös taivaalliset.

Ja niinkuin meissä on ollut maallisen kuva, niin meissä on myös oleva taivaallisen kuva.

Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.

Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,

yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.

Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.

Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".

"Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?"

Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki.

Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4811
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1555
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1440
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      69
      1363
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      326
      1299
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      48
      1276
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1190
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      1011
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      925
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      904
    Aihe