Onko muita kerrostaloasukkeja joiden pihalla ei saa kuljettaa koiraa: se täytyy kantaa pihan yli porttien ulkopuolelle ettei se "merkkaile" reviiriään puskaan ohikulkeissaan? Oletteko saaneet huomautuksia siitä että koiranne naarmuttaa rappukäytävän lattiaa? Mitä mieltä olette? Onko tällainen kyttääminen ja huomauttelu laillista? Asun itse tällaisessa kerrostalossa ja paha juttu: omistusasunto... Jos olisikin vuokra-asunto, vois muuttaa nopsasti pois. Koirani on hiljainen eikä ole yksin kotona koskaan. Isännöitsijä sanoo että hän ei voi tilanteelle mitään koska tämä on asukkaiden päätös. Minusta tämä ei ole kohtuullista.
Kerrostaloterroristit
22
876
Vastaukset
- Lue tämä!!
Koiran tai lemmikin pitäminen on jokaisen oikeus,eikä mikään laki edellytä,että sinun pitäisi toimia tuolla tavalla lemmikkisi takia.
Voit riitauttaa asian vaikkapa oikeudessa,sillä taloyhtiön tekemä päätös ja isännöitsijältä saamasi tieto on lainvastainen.
Terveisin Juristi.- ??
sellaista tekstiä löytyy? Pelkkä...juristi ei riitä?
- koiani kusee myös
?? kirjoitti:
Nehän on pahempia koiria kun oikeat.anna kytätä kaikessa rauhassa ja koiran kävellä portista ulos.Naapurir joutaa muuttaa.Jos ihminen noin paljon vihaa avutonta luontokappaletta niin ei sillä lyllä ole tunteita toista ihmistäkään kohtaan.
- sdfg
?? kirjoitti:
Jos haluaa kieltää jotain, pitää löytää laki jolla sen voi kieltää.
Jos taas jokin ei ole laissa kielletty on se sallittu.
Kyllä se todistustaakka on sillä joka kieltoja viljelee. - ei kun etsiin
sdfg kirjoitti:
Jos haluaa kieltää jotain, pitää löytää laki jolla sen voi kieltää.
Jos taas jokin ei ole laissa kielletty on se sallittu.
Kyllä se todistustaakka on sillä joka kieltoja viljelee.Ja tietokoneelta löytyy loput.Aina on olemassa pykälä jos oikein tahtoo jotain kovasti.
Taloyhtiösi yhtiöjärjestys. Ainakin pitäisi olla. Siinä paperissa lukee mikä taloyhtiössä on kielletty ja mikä ei.
Kahteen asiaan pystytään vetoamaan.
-Asunto-osakeyhtiölakiin.
-Yhtiöjärjestykseen.
Kaikki muu on paskanjauhantaa jonka voi kaikessa rauhassa ohittaa..
Yhtiöjärjestystä voi toki muuttaa, mutta siihen tarvittaan kahden kolmasosan enemmistö yhtiökokouksessa ja se maksaa aika pajon.- Koiran omistaja
Heh,missä talossa noin pikkusieluisia ja vaikeita ihmisiä on?
- ...........
Naapurisi taitavat olla juuri tuollaisia tyypillisiä eläinvihaajia, jotka alkavat jopa päässään kuvitella ääniä. Esim. olet matkoilla koiran kera, niin tulee kauhea valitus, että kuului ihan varmasti asunnosta koiran haukuntaa, vaikka olit koiran kanssa 4000 kilometrin päässä.
Sinuna tekisin valituksen jonnekin. Koira aiheuttaa luultavasti paljon vähemmän tuhoa ympäristölleen kuin ihmiset. Naapureillasi luultavasti ei vain ole mitään kokemusta eläimistä kuin sen enempää luonnostakaan, joten tokihan uusi asia pelottaa. Heillä on vain ennakkoluuloja. Ehkä rauhanomainen tutustuminen koiran kanssa naapureihin voisi myös toimia. Ihmiset voisivat päästä ennakkoluuloistaan, kun oppivat ajan kanssa huomaamaan, että ei se koira niin kamala asia olekaan.- kapiturkki
Olen eri mieltä edellisen mielipuolen kanssa.
- opisk.neiti
Kop talon kyttääjä,on sellainen nainen koiran kanssa.
- jooei.
Ei, mutta mua vituttaa meidän pienkerrostalossa se ku eräs saamaton asukki paskattaa koiransa portaiden eteen, ja talvella porraspää on keltasena kusesta, kun kyseinen asukas luulee että se portaan pieli on sen koiran vessa. Eipä oo enää ainakaan paskoja näkyny ku asiasta on mainittu.
Ei sentäs asuta missään pellossa tai venäjällä, ja kyllä se on jo ihan yleisen viihtyvyyden takia selviö, että elukat paskatetaan ja kusetetaan muualle ku siihen pihalle mistä ihmiset kulkee, ja samoin tupakan natsat pannaan roskikseen, eikä vaan heitetä porraspäähän.- Koiratonna ollaan
Lähimmäistä on helppo alkaa määräilemään ja ahdistelemaan jos hänellä sattuu olemaan koira. Muuten on aika vaikea purkaa pahaa oloaan esim. naapuriin.
Kaikki jotka juovat viinaa ja tupakoivat ovat mielestäni menettäneet oikeuden koirankakkapoliiseina. - hau hau vaan!
Koiratonna ollaan kirjoitti:
Lähimmäistä on helppo alkaa määräilemään ja ahdistelemaan jos hänellä sattuu olemaan koira. Muuten on aika vaikea purkaa pahaa oloaan esim. naapuriin.
Kaikki jotka juovat viinaa ja tupakoivat ovat mielestäni menettäneet oikeuden koirankakkapoliiseina.Tämän ketjun aloittajalle vaan tiedoks, että todellakin saat kävelyttää koirasi pihan läpi, herran jumala sentään!!! Oot sä nyt naurettava jos tottelet noita valittajia ja kannat koiras, tsiisus!! Jos mä tietäisin missä toi kerrostalo on niin tulisin varmasti koirani kanssa sinne lenkille ja kiertäisin koko teidän kerrostalon. Oikein odottaisin, että joku tulis valittaan niin saispahan sanoa sellaiselle ääliölle takas!! Kyllä ihmiset on sitte idiootteja, joka asiasta pitää valittaa! Jos ei kestä sitä, että ihmisillä on koiria niin muuttakaa sellaset jonnekki erämaahan. Tuollaiset ihmiset ei todellakaan sovi asumaan kerrostalossa!
- niin no...
Koiratonna ollaan kirjoitti:
Kaikki jotka juovat viinaa ja tupakoivat ovat mielestäni menettäneet oikeuden koirankakkapoliiseina.No minä en polta enkä juo viinaa, ja silti mun mielestä kellään asukkaalla ei ole oikeutta paskattaa tai kusettaa koiraansa ihan porraspäähän. Se, että koira päästää asiansa siihen, on vaan mun mielestä merkki siitä, että kyseistä elukkaa ei käytetä asioillaan tarpeeks usein, jolloin se päästää tarpeensa portaiden viereen, tai kyseinen eläimen omistaja on sen verran laiska, että ei viitti elukkaansa viedä edes kunnon lenkille. Mua ei haittaa jos ihmisillä on kerrostalossa eläimiä, kunhan niistä huolehditaan kunnolla, ja jätökset joko siivotaan pois tai käytetään elukka kauempana asioilla.
- ei sessevihaaja
niin no... kirjoitti:
No minä en polta enkä juo viinaa, ja silti mun mielestä kellään asukkaalla ei ole oikeutta paskattaa tai kusettaa koiraansa ihan porraspäähän. Se, että koira päästää asiansa siihen, on vaan mun mielestä merkki siitä, että kyseistä elukkaa ei käytetä asioillaan tarpeeks usein, jolloin se päästää tarpeensa portaiden viereen, tai kyseinen eläimen omistaja on sen verran laiska, että ei viitti elukkaansa viedä edes kunnon lenkille. Mua ei haittaa jos ihmisillä on kerrostalossa eläimiä, kunhan niistä huolehditaan kunnolla, ja jätökset joko siivotaan pois tai käytetään elukka kauempana asioilla.
Tuo oli asiallinen kommentti.
- Anonyymi
niin no... kirjoitti:
No minä en polta enkä juo viinaa, ja silti mun mielestä kellään asukkaalla ei ole oikeutta paskattaa tai kusettaa koiraansa ihan porraspäähän. Se, että koira päästää asiansa siihen, on vaan mun mielestä merkki siitä, että kyseistä elukkaa ei käytetä asioillaan tarpeeks usein, jolloin se päästää tarpeensa portaiden viereen, tai kyseinen eläimen omistaja on sen verran laiska, että ei viitti elukkaansa viedä edes kunnon lenkille. Mua ei haittaa jos ihmisillä on kerrostalossa eläimiä, kunhan niistä huolehditaan kunnolla, ja jätökset joko siivotaan pois tai käytetään elukka kauempana asioilla.
Hyvä kommentti.Eläinten pito on osalla
Porukalla tunteetonta joten pitäis
Ymmärtää jo eläintä ottaessa.
- Kissaihm.
yhtiökokous voisi tehdä tällaisen päätöksen ja siitäkin voi valittaa ja varmasti menisi valitus läpi.
Aivan naurettavaa, miksi osakkaan lemmikki ei saisi kävellä pihalla :)
Pian teillä joudutaan kantamaan varmaan lapsetkin pihan läpi ;) - Afriikka Karjuu
Jos nämä valittajat joutuisivat asumaan edes yhden yön tumma ihoisten naapurina...loppuisi valitus koirista!Teillä ilmeisesti aika rauhallinen asustella ja nukkua!He valittajat ovat juuri niitä kenellä ei parempaa tekemistä!
- Anonyymi
hakalahessa on näitä kyttääjiä
- Anonyymi
Minusta lapset saisi kantaa pihan yli ja koirat saisivat minun puolesta kakkia ja liikkua miten vain.
- Anonyymi
Mahtaa olla hyvin pehmeää materiaalia kyseisen talon rappukäytävän lattia...
- Anonyymi
taloyhtiön sauna oli joskus kylmä kun marjatta kävi siellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215494- 531535
- 12981
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52937- 57880
- 48868
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom141839Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58828Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49806Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille10785