Ollaan nyt asuttu 2,5 kk San Fernandossa, Playa del Inglesin pohjoispuolella. Eilen tehtiin kiertoajelu ja kävely Playalla. Kyllä turistit oli vähissä. Ainoastaan Los Salmones (=lohet, ei salmonellat) hotellin puutarhassa oli parikymmentä asiakasta baarin ympärillä, kun siellä on All inclusive. Me oltiin ainoat maksavat asiakkaat. Rannassa oli vain espanjalaisia, ravintoloissa yksi pari tai ei ketään, rantapromenaadi tyhjä. Minua miellytti rauha, mutta ei sillä espanjalaiset yrittäjät tietenkään elä. Lämpötila on ollut nyt alle tai päälle 30 astetta. Tulkaa ihmeessä nyt lomalle, te, joita ei miellytä remuaminen. Suomalaiset ravintolat ovat kiinni, Matti-Jopen baarissa puhutaan nyt vain englantia. Englantilaisia tulee kesemmällä taas ja yleensäkin he ovat suurin turistiryhmä Kanarialla.- Tänään tehtiin pieni automatka Arinagaan, jone on10 KM Playa del Inglesistä.
Ei ollut sielläkään turisteja, ruokaa saatiin kalastajien alueella rannassa. Oli kyllä ihana kävellä rauhallisilla rantakaduilla. -Vappujuhlat jäivät vähiin, otettiin yksi drinkki ulkobaarissa ja tultiin kotiin töllötintä vahtimaan.
Kanarialle lomalle!
27
393
Vastaukset
- Pirre*
pelota että alkaa tuntua tylsältä..ilman ystäviä ja omaa äidinkieltä, - en voisi ajatellakaan muuttavani kokonaan ulkomaille, mutta muutaman kuukauden mittaisia jaksoja voisin ehkä jossain lämpimässäkin viettää, - olen kai rajoittunut ja jämähtänyt yksilö :)
- muuttolintu43
on kaikki aika mennyt erilaisten virallisten asioiden kuntoon laittamiseen: auton rekisteröinti=15 käyntiä, omat verovelvollisuudet ym. ilmoitusvelvollisuudet, sairaskorttien hankinta oman lääkärin saanti terveyskeskuksessa (hollantilainen nainen, joka puhuu saksaa kuten mekin), lisäksi pation laitto kuntoon kukilla puutarhalla käynteineen ja sisustuksella El Tableron mööpelifirmasta.
Seuraavaksi on suunniteltu espanjan kursseja meillä pidettäväksi, opettaja espanjalainen. Myös pienen firman laitto on järjestettävä kuukauden sisällä. Sille WEB-sivu. Siinä on sitten toimintaa tarpeeksi, kun järjestetään tapaamisia firman puitteissa kotona ja muualla. Ystäviä tulee ja menee elämän varrella, mutta se vähä aika mikä jää, viihdytään kahdestaan.
Näiden rivitalojen arkkitehtuuri on kyllä jotenkin saatu toimivaksi: vaikka nytkin on ulkona n.30 astetta, on sisällä miellyttävät 22 astetta. Auto pysyy viileänä talojen alla olevassa garajessa.
- -------
Onko teillä ilmastoitu huoneisto? Siellä alkaa nyt suomalaisille aivan liian kuumat ajat, en ainakaan minä pysy hengissä yli 30 asteen lämmössä , on toi sydän vika nääs...
Emme ole kaivanneet suomalaisia baareja ja viela vahemman meluisia englantilaisia.
Asunnon sisalampo on pidetty 22-asteessa.
Meilla kemut alkavat ensi viikolla.
Kulkueet, hevosnaytokset, upea ilotulitus, huipputason ulkoilmakonsertti, flamencoesitykset, nayttelyteltat yms.
Elamani sulostuutaja on tahan mennessa tyytynyt harrastuksenani aikaan samiin poperoihin.
Olemme kayneet neljalla Kanarian saarella mutta tutustumisemme on niin ohut ettemme ehtineet mieltymaan yhteenkaan.
Ulko-ovemme edessa olevalla rantabulevardilla on aina elamaa.
Joskus aamulla 5:n tienoissa nuorison aanet hairitsevat mutta ylimman kerroksen asunnon ikkuna sulkeminen tehoaa.- non-rec
Olen käynyt manner-Espanjasta vain Madridissa ja Barcelonassa, en sen etelämpänä (ja Gibraltarissa, mutta sehän on jo ihan toinen juttu). Katselin pari päivää sitten, että Costa del Solille ja jonnekin Torremolinoksen huitteille oli tosi edullisia valmismatkojakin vielä, mutta kun ei Suomesta nyt malttaisi lähteä...
Lokoisaa mukavaa oloa etelän mailla toivottelen Laiska-Lasselle ja elämänsä sulostuttajalle! non-rec kirjoitti:
Olen käynyt manner-Espanjasta vain Madridissa ja Barcelonassa, en sen etelämpänä (ja Gibraltarissa, mutta sehän on jo ihan toinen juttu). Katselin pari päivää sitten, että Costa del Solille ja jonnekin Torremolinoksen huitteille oli tosi edullisia valmismatkojakin vielä, mutta kun ei Suomesta nyt malttaisi lähteä...
Lokoisaa mukavaa oloa etelän mailla toivottelen Laiska-Lasselle ja elämänsä sulostuttajalle!Olen kehunut ruokahuoltoani.
Iltaruskoni lampo istui ruokakaupan osa-aikaisena kassana 22-vuotta ja sanoi nahneensa riittavasti ruokia.
Sopii molemmille!
Me tulemme halpislennoilla silloin kun aika ja hinnat sopivat.
Asunnon hoitovastike porteron palveluineen on noin 400E / VUOSI!
Tarttee palat ennen kesakuun luokkakokousta ja Berliinin matkaa.
Elamani sulostuttaja lahtee elokuussa tyttojen matkalle kahdeksi viikoksi jolloin minun taytyy puristella kiveksiani yksin kun laiskuuttani en viitsi vaihtoehtoakaan etsia.- muuttolintu43
Gran Canarialle vain sen takia, ettei tarvitse palella, ei talvellakaan. Kylmyys oli paha jaloille ja hengitysteille keski-Euroopassa. Muuten olisi voinut hankkia asunnon manner-Espanjasta. Eläminen muuttuu vähitellen aina enemmän kanarialaiseksi. Ihmiset ovat ystävällisiä ja iloisia.
- ,,,
muuttolintu43 kirjoitti:
Gran Canarialle vain sen takia, ettei tarvitse palella, ei talvellakaan. Kylmyys oli paha jaloille ja hengitysteille keski-Euroopassa. Muuten olisi voinut hankkia asunnon manner-Espanjasta. Eläminen muuttuu vähitellen aina enemmän kanarialaiseksi. Ihmiset ovat ystävällisiä ja iloisia.
Se Gran Canaria , pääkaupunki , oli miustakin kodikas, luulisin viihtyväni siellä, mutta mieheni sairastu vakavasti joten muuto jäi haaveeksi , lomalle voin tulla joskus yksinki....
- non-rec
...millainen Ingles on nyt kun suomalaisturistit - ja kaiketi monet muutkin kansallisuudet - loistavat poissaolollaan. Olisi varmaan syytä joskus käydä katsomassa miltä rauhalliset, kansoittamattomat dyynit näyttävät. Matka sinne vaatisi tähän aikaan vuodesta enemmän omatoimisuutta, koska helpot suorat lennot Suomesta ovat jo loppuneet. Ja toisaalta täällä Suomessa on juuri nyt edessä vuoden mahtavin aika, kun luonto herää ja alkukesän heleä vehreys on täällä tuossa tuokiossa.
Nauttikaa rauhallisesta olosta, nyt kun se on mahdollista. Turistivirrat tulevat syssymmällä taas vuorenvarmasti - ja minäkin ehkä mukana. - www.SS.www
Playa del Inglés hotelli Los Salmones Kanattako ostaa ennakko / hotelilta All inclusive.Tai pelkkä aamiainen.Minkä hintainen viikon All inclusive on hotellista ostettuna.
- O - O
Jos vietät paljon aikaa hotellilla, ja olet siellä useimmiten myös ruoka-aikaan luultavasti kannattaa. Vertaile paketteja ja mieti, mitä itse haluat. Netistä ja matkatoimistosta saa varmaan lisätietoja.
Jos voi vapaasti valita, ottaisin luultavasti itse vain aamiaisen, ellei all inclusive -paketti olisi erityisen edullinen, jossain se voi olla myös ainoa vaihtoehto. Haluan mieluiten syödä silloin kun haluan, mitä haluan ja missä milloinkin haluan. Pitkällä lomalla ehtisin luultavasti vierailla kaikissa alueen pikkuravintoissa ja matkoilla liikkuessa muuallakin. Välillä voisin korvata aterian hedelmillä, pähkinöillä tai muulla pienellä välipalalla. Jos juuttuisin paikoilleni, notkuvat ruokapöydät saattaisivat houkuttaa syömään liikaa.;) Tämä hotellihan on apartementos, sieltä edullisimmasta päästä, ja siinä on siis jonkinlainen keittiötila. Kyllä siinä pihvit paistaa ja sopat keittää sekä kahvit ja teet, onpahan jotain askaretta lomallakin. Ja tulee syötyä vain kun on nälkä.
En yleensä koskaan mene hotelliin missä hintaan sisältyy edes aamupala. Inglesin Green Fieldissä joskus kyllästyin niin maar totaalisesti paikalliseen aamiaiseen. Laivamatkat on asia erikseen, enkä nyt tarkoita Tallinnan tai Tukholman risteilyjä. Kristina Katarinan aamiaispöytää uskaltaa suositella kenelle herkkusuulle vaan (en saa maksua tästä "mainoksesta").
Muutamana päivänä viikossa voi etelän lämpimässä illassa fiilistellä ja käydä syömässä hyvin, hyvän viinin kanssa. Edellyttäen että on muistanut liikkua päivällä muutenkin kuin hotellihuoneesta uima-altaalle.
Jännää kun joillakin on päällimmäisenä asiana ulkomaille matkustaessaan ruoka: mistä ja milloin sitä saa, tarpeeksi siis, ja halvalla. Ilmankos ollaan lihavia ja lomilla lihotaan lisää. Mutta loppupelissä tietenkin jokaisen ihka oma asia.
Saanko esitellä:
Maksettu mainosjankuttelija.
Nyt saa nauraa.
H.- bessie*
Kiitos luvasta ja heko heko.
Sinäkö vakavissasi yrität uskotella, että "maksettu mainosjankuttelija" kaivaisi arkistosta vanhan aloituksen?!
Tiedoksesi; on täällä jokunen loogiseen ajatteluun kykeneväkin. Jopa minä pystyn etenemään loogisesti ainakin kolmen pointin kautta. Nyt riitti vähempikin aivotyö.
- No justiisa juu.
Vieläkö on suomessa niin mielisairaita ihmisiä, että lähtevät kalliille lomalle tai yleensäkään lomalle Kanarian saarille, joiden turisti-indeksi- ja arvo on nolla euroa?
Ymmärrän tietysti aikuiset jotka vielä imeskelevät omaa peukaloaan, tarvitsevat tuttuutta ja turvallisuutta kun ikinä eivät ole muualla käyneet. Mutta...sillä rahalla saisi vastinetta sadan verroin kaikkialla muualla, mikä uppoaa köyhiksien Kanarialle.
Siis ei pyhä perk.... Mieluummin menen Stadiin ja metrolla Vuosaareen, niin olen kansainvälisessä ilmapiirissä :D Sää ei ehkä sama kuin Kanarialla. Mutta miljöö lämmittää :D- 16+13
Ihan kiva. Ajele sinä vaan kotimaan ainoalla metrolla eestakasin muiden mielisairaiden (sinä keksit tämän!) kanssa. Ei tosiaan käy katteeks :-D))) enkä kaipaa sinunlaisiasi sinne minne itse matkustan. Milloin mihinkin, jos joku sattuisi kysymään. Indeksejä en laskeskele koskaan, mitä hittoja ne tässä tapauksessa edes on?
Onneksi useimmat meistä voivat elää omien arvojensa mukaan, ja pakolliset kuviot vähenevät vuosi vuodelta.
Muutama viikko Kanarialla tulee luultavasti (ja valitettavasti) matkoineen huomattavasti halvemmaksi kuin lomailu vastaavissa oloissa Suomessa. Mielestäni jokainen määrittelee itse oman turisti-indeksinsä. Uusi ympäristö tarjoaa taatusti aina jotain uutta nähtävää ja uusia kokemuksia. Eurooppalaiset seniorituristit kuuluvat viihtyvän hyvin kaikilla niillä Kanarian saarilla, joihin olen itse ehtinyt tutustua. Britit ja saksalaiset taitavat muodostaa enemmistön. Muistelen kuulleeni, että jollain saarista olisi Suomi-seurakin. Eurooppalaiset ovat perustaneet saarille myös kauppa-, ravintola- ja palveluyrityksiä, eikä suurempaa suosion laskua taida olla näkyvissä. Joidenkin mielestä suosion lasku saattaisi tarjota turisteille ja osa-aika-asukkaille osittain etukin.
Stadiin lähden taas pian ja Vuosaareenkin olen ehtinyt tutustua melko perusteellisesti. Esimerkiksi Teneriffalle tai Madeiralle (joka ei kuulu Kanarian saariin - tiedän.;)) voisin lähteä mielelläni vaikka pari kertaa vuodessa rospuuttokelien aikaan pitemmäksikin aikaa. Gran Canarialla on yksi viehättävä kylä, missä voisin kuvitella viihtyväni. Pitemmille lentomatkoille ei mielestäni kannata lähteä, jos voi nauttia hyvästä olosta ja kauniista maisemista lähempänäkin.
Jos ihminen on sinut itsensä kanssa, hän voi tehdä olonsa viihtyisäksi melkein missä tahansa ympäristössä. Hän löytää omat mielenkiinnon kohteensa ja mukavat ihmiset, joiden kanssa voi seurustella ja harrastaa erilaisia asioita. Ellei viihdy itsensä kanssa, on vaikea viihtyä missään, ja valittamisen aiheita löytyy joka paikassa.
Jospa kertoisit, missä sinun mielestäsi "saisi rahalla vastinetta sadan verroin" enemmän? Missä muissa matkakohteissa sinä olet käynyt kuin stadissa ja Vuosaaressa? Tekstistäsi syntyi vaikutelma, että saatat puhua sellaisella asiantuntemuksella, jonka vain tietämättömyys voi tarjota.- No justiinsa juu.
16+13 kirjoitti:
Ihan kiva. Ajele sinä vaan kotimaan ainoalla metrolla eestakasin muiden mielisairaiden (sinä keksit tämän!) kanssa. Ei tosiaan käy katteeks :-D))) enkä kaipaa sinunlaisiasi sinne minne itse matkustan. Milloin mihinkin, jos joku sattuisi kysymään. Indeksejä en laskeskele koskaan, mitä hittoja ne tässä tapauksessa edes on?
Metrolla ajelu oli vain vertaus luki luki luki.
Koska matkustelen ulkomaille kolmisen kertaa vuodessa.
Ja valinta on aina 100 kertaa laadukkaampi kuin joku Kanaria.
On kaukomatkaa, joskus hieman lyhempää matkaa, kaupunkilomiakin
ja tasokkaita risteilyjä a`la Karibia.
Menkää te köyhät kuivuneille Kanarian saarille. Kotimaiset hiekkamontutkin on tasokkaampia jos lomailla tahtoo - juu ja halvempia kun ottaa oman teltan :D - 17+14
No justiinsa juu. kirjoitti:
Metrolla ajelu oli vain vertaus luki luki luki.
Koska matkustelen ulkomaille kolmisen kertaa vuodessa.
Ja valinta on aina 100 kertaa laadukkaampi kuin joku Kanaria.
On kaukomatkaa, joskus hieman lyhempää matkaa, kaupunkilomiakin
ja tasokkaita risteilyjä a`la Karibia.
Menkää te köyhät kuivuneille Kanarian saarille. Kotimaiset hiekkamontutkin on tasokkaampia jos lomailla tahtoo - juu ja halvempia kun ottaa oman teltan :DMeninpä mihin tahansa niin lomaseurani valitsen tarkkaan. Täydet törpötkin näyttää nykyään matkustavan vaikka mihin - ja luulevat olevansa maaliman parahimmassa paikassa ja ylevöittävät sitten issensä täällä kotimaan saiteilla...
:-)
Menin juuri ohitsesi enkä vilkaissutkaan.
Olen käynyt Inglesissä toistakymmentä kertaa. "Justiinsa juu" on väärässä.
Sieltä löytyy viihdykettä joka makuun. Aamuinen kävelyretki rannalla, bussiajelu saaren sisäosiin, iltaelämä on vilkasta.
En kaipaa mitään ihmeellistä, aurinkoa ja rentoa elämää, eläkeläisenä ja lomaillessani.
Ei siellä kallista ole suomeen verrattuna.
Jos tykkää puskea räntäsateessa Vuosaareen niin mikä siinä.
Kanarialle ei ole puuduttavan pitkä lento, silti on auinkoa, eikä ole niin kuuma kuin jossain Thaimaassa.- la carca
Olen kiertänyt kaikki Kanarian turistisaaret vuosikymmenten varrella moneen otteeseen useampaankin kertaan,myöskin Välimeren ympärillä olevat,Kreikat ja Kyprokset.
Kanariasta jäi mieleen La Palman saari,tyypiltään Madeira.Jokaisessa olen viihtynyt ihan hyvin sen ajan ja jokainen paikka on antanut jotain uutta katsantoa elämään.
Kumma kyllä,kaikki se vaatimattomuus olosuhteissa on just se asia,mitä voi tarkastella ja miettiä,paikallisten asuminen ja elämäntapa,se viehättää.He selviävät mitä alkeellisimmissa oloissaan aaseineen,pikku peltoineen jne.
Matkoillani olen aina halunnut koluta juuri näitä seutuja unohtamatta tietenkään lämmintä rantaa ja ihmisten seuraamista.
Jokaisen reissun jälkeen on miettimistä pitkäksi aikaa,rahaa on palanut mut mitäpä siitä,enkä ole lopettanut reissaamista vieläkään.
Niin kauan kuin pystyy kiipeämään levadoille ja vuorille vielä yli kuuskymppisenä,niin mennään eikä päätä huimaa! - Pirre*
Ps. vieläkö asutte siellä "epsanjassa", ja oletteko viihtyneet? :)
- nyfiken-gul
"muuttolintu 43"
Missä luuraat nykyisin, vieläkö olette Inglesissä? - av
Paikasta ei tiedä vaan viimeisen kerran oli Ruotsin tv:ssä eilen kanava 3 kahdeksan osainen ohjelma tanssi ravintola- Danspalatset Playa del sol, siellä eläkeläiset pitivät juhlaa. Luultavasti keskustassa melko suuri asunto-hotelli.
Pääosa kai ruotsalaisia, omistaja myös.- aamen.plottis
Playa del Sol on Tirajana-kadun varrella oleva ns. ruotsalaishotelli, jonka pohjakerroksessa on suunnilleen tulitikkurasian kokoinen tanssilattia - siis verrattuna pöytien ja baaritiskien määrään. Olen muutaman kerran käväissyt, sekä sinkkuna että porukassa, mutta ei sytyttänyt mitenkään. Hotsku on joidenkin suomalaistenkin matkanjärjestäjien listoilla.
- aamen.plottis
aamen.plottis kirjoitti:
Playa del Sol on Tirajana-kadun varrella oleva ns. ruotsalaishotelli, jonka pohjakerroksessa on suunnilleen tulitikkurasian kokoinen tanssilattia - siis verrattuna pöytien ja baaritiskien määrään. Olen muutaman kerran käväissyt, sekä sinkkuna että porukassa, mutta ei sytyttänyt mitenkään. Hotsku on joidenkin suomalaistenkin matkanjärjestäjien listoilla.
PS muuttolintu43 kirjoittelee nykyisin eri nimimerkillä, jota en nyt kuitenkaan tunne tarvetta paljastaa ellei hän itse halua tulla mukaan keskusteluun.
- av
aamen.plottis kirjoitti:
Paljon oli tanssijoita rasialla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1011021
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt57979Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144788- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel102553Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89547- 78541
- 53527
- 39518