Ämmänläyskälle

HTZA

on kyselty miehistä vastinetta.

Sellainen on ollut jo vuosia, vaan en minä, sitäkään, ole keksinyt.
Jo ennen tällaisia palstoja, mainittiin lehtien yleisökirjoituksissa että hyvällä miehellä pitää olla vähän vatsaa. Ja tottahan se on että, vain teinit ja puumat ihailevat pyykkilautaa.
Ja siellä kirjoitettiin "rellukkamahasta".
Se sopii miehille, siinä on jotain hellyttävänsuloisenrakastettavaa.
Ainakin minä pidän siitä..
Mutta älkää nyt tunkeko sitä jokaiseen vastaukseen minulle.
Minä olen laihtunut reippaasti.

Ja vielä, kiusatut, teot, handekit, adriat jne. nostavat varmaan metelin, mutta antakaa palaa vaan, kyllä ne siitä tykkäävät.

59

427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krääähh

on yhtä ruma kuin se läyskä.

• HTZA

tuokin jotain, mutta ketaleesta tulee mieleen naisten ikiaikainen epäilys että mies vie naistaan jotenkin, alta lipan.
        Vaikka onkin totta, niin, ja siksi, se ei hellittelystä käy.
        Se saa miehen vetämään viltin korvilleen.

• voisi olla ihan hyvä. Jotenkin tuosta ämmänläyskästä tulee mieleen laiha Justiina riipputisseineen. Äijänvetkula
        olisi sitten se notkoselkäinen ja rellukkamahainen Reinotapaus. Nuo sopisivatkin hyvin yhteen, molemmat vähän hitaanpuoleisia hissukoita. Keskustelu tasolla: "Onks Viljoo näkyny.."

Tosiasiassa ja tässä iässä jo katsoo vähän muita asioita, en käy niitä tässä tarkemin määrittelemään, jääköön omaan tietooni (mutta jos on Reinot ja tekarit, niin äkkiä karkuun).

• HTZA
        firefox58 kirjoitti:

voisi olla ihan hyvä. Jotenkin tuosta ämmänläyskästä tulee mieleen laiha Justiina riipputisseineen. Äijänvetkula
        olisi sitten se notkoselkäinen ja rellukkamahainen Reinotapaus. Nuo sopisivatkin hyvin yhteen, molemmat vähän hitaanpuoleisia hissukoita. Keskustelu tasolla: "Onks Viljoo näkyny.."

Tosiasiassa ja tässä iässä jo katsoo vähän muita asioita, en käy niitä tässä tarkemin määrittelemään, jääköön omaan tietooni (mutta jos on Reinot ja tekarit, niin äkkiä karkuun).

viittaa suloiseen mieheen, liian lähellä ketkulaa ja vetkuttamista, eli sitä että mies ei ole tarpeeksi ripeä imuroinnissa.
        Saa miehen kaikkoamaan pubiin.
        Ja jos sitä käyttää palljon, niin kaikkoa mies muinakin, kuin siivouspäivinä.
        Joskus vetkuttaminen saattaa sopiakin: "On tuo mun mieheni aika vetkuttaja"
        Mutta silloin saa vain tyttöystävät kateellisiksi.

• firefox58 kirjoitti:

voisi olla ihan hyvä. Jotenkin tuosta ämmänläyskästä tulee mieleen laiha Justiina riipputisseineen. Äijänvetkula

nykyään kulevat parikymppiset geelitukat reiskat jalassa!!
        Ei sovi enää yhteen tekarien kans.

Äijänköriläs, jos aloitukseen vastaa.
        Mulkunkantoteline, joskus oon kuullut.

• HTZA
        minttupuu kirjoitti:

nykyään kulevat parikymppiset geelitukat reiskat jalassa!!
        Ei sovi enää yhteen tekarien kans.

Äijänköriläs, jos aloitukseen vastaa.
        Mulkunkantoteline, joskus oon kuullut.

olet oikeassa, mutta äijänköriläs ei sovi näihin ikiin. Tai sopii ison miehen kokoon, muuten sopii köriläs 30-40 vuotiaille miehille..

• vasso-Q

Taidat olla poika, kun tuollaisia kyselet.

• HTZA

kysymys? Luin aloitukseni uudelleen, enkä löytänyt?

• vasso-Q
        HTZA kirjoitti:

kysymys? Luin aloitukseni uudelleen, enkä löytänyt?

Siinäpä se. Ei missään. Minä ontuvine elefantinmuisteineni muistelin sinun kerran tytötelleen minua ja pahastuin. Hirveä kosto nyt seuraa. Ämmänläyskän vastakohta on poika.

Älä sinä poika kuule tule tätille....

• HTZA
        vasso-Q kirjoitti:

Siinäpä se. Ei missään. Minä ontuvine elefantinmuisteineni muistelin sinun kerran tytötelleen minua ja pahastuin. Hirveä kosto nyt seuraa. Ämmänläyskän vastakohta on poika.

Älä sinä poika kuule tule tätille....

hölmöyden, sille ei ihminen voi mitään.
        Ja siinä sivussa saa mennä dementian alkeetkin.

• vasso-Q
        HTZA kirjoitti:

hölmöyden, sille ei ihminen voi mitään.
        Ja siinä sivussa saa mennä dementian alkeetkin.

Mielenkiintoinen tapasi on vetäytyä näinkin leikkisän herjan edessä. Sikiöasentoon välittömästi ja anteex-anteex.
        En minä sinua lyö. Enkä herjaa edes verbaalisesti. Korkeintaan ravistelen ensin ja jos ravistelu ei auta, taputan päähäsi että hyvä poika.

• HTZA
        vasso-Q kirjoitti:

Mielenkiintoinen tapasi on vetäytyä näinkin leikkisän herjan edessä. Sikiöasentoon välittömästi ja anteex-anteex.
        En minä sinua lyö. Enkä herjaa edes verbaalisesti. Korkeintaan ravistelen ensin ja jos ravistelu ei auta, taputan päähäsi että hyvä poika.

kuvaa juuri sitä mitä nyt mielessäsi haluaisit tehdä.

Minä en vetäytynyt minnekään.

• vasso-Q
        HTZA kirjoitti:

kuvaa juuri sitä mitä nyt mielessäsi haluaisit tehdä.

Minä en vetäytynyt minnekään.

Jaa niinkö? Ehkä sitten ollaan tasoissa.

• HTZA
        vasso-Q kirjoitti:

Jaa niinkö? Ehkä sitten ollaan tasoissa.

lähelläkään, sinun täytyy kokea, paljon enemmän.

• vasso-Q
        HTZA kirjoitti:

lähelläkään, sinun täytyy kokea, paljon enemmän.

Viehättää tapasi neuvoa ja jakaa koettua elämääsi ilman hitusenkaan käsitystä. Muistutat isääni, joka kirjoitti minulle kirjeen ollessani 14-vuotias. *Hanki itsellesi poikaystävä*

• HTZA
        vasso-Q kirjoitti:

Viehättää tapasi neuvoa ja jakaa koettua elämääsi ilman hitusenkaan käsitystä. Muistutat isääni, joka kirjoitti minulle kirjeen ollessani 14-vuotias. *Hanki itsellesi poikaystävä*

ikä ei, aina, tarkoita ikää vuosina, vaan myöskin aivoina.

• vasso-Q
        HTZA kirjoitti:

ikä ei, aina, tarkoita ikää vuosina, vaan myöskin aivoina.

Ja päinvastoin. Oletko taatumassa vai hyökkäämässä?

• HTZA
        vasso-Q kirjoitti:

Ja päinvastoin. Oletko taatumassa vai hyökkäämässä?

kiitos kommenteista.
        Eli, vetäydyn.

• vasso-Q
        HTZA kirjoitti:

kiitos kommenteista.
        Eli, vetäydyn.

Kiitos itsellesi. Ansaitsit hyvän väittelijän arvosanan.

Ne jotka eivät siedä tuubilinkkejä varoituksen sana. Tässä tulee Annie mestariampujasta kappale " Anything You can do I can do better"

http://www.youtube.com/watch?v=qspuZ5m9rB8&feature=related

Kiittän HTZA:ta . Koko päivän hain kinakumppania ja hän täytti toiveeni.

• vasso-Q

• yksi ämmä

Rellukkamaha? Siitä tulee mieleen mies, joka on monta kiloa laihtunut. Selällään nukkuessaan, rellukka valuu kylkiä pitkin lakanoille.

Läyskästäkin tulee vähän samoja ajatuksia.

Itse olen huomannut, että miehet hermostuu, kun kutsun heitä pojaksi.

• HTZA

kyllä hermostuvat, MIEHET eivät.
        Läyskä ja rellukka eivät kylläkään kuvaa ulkonäköä, Lapset ne kyllä ottavat noin., tunnepuoli kun on heillä vielä vajavainen.

• yks M
        HTZA kirjoitti:

kyllä hermostuvat, MIEHET eivät.
        Läyskä ja rellukka eivät kylläkään kuvaa ulkonäköä, Lapset ne kyllä ottavat noin., tunnepuoli kun on heillä vielä vajavainen.

Voi sua vanhusta :-).

• HTZA
        yks M kirjoitti:

Voi sua vanhusta :-).

vastaus.
        Ja osuit sillä oikeaan, nuori en enää ole, vaan vanhus.
        Toivottavasti sinusta ei, koskaan, tule.
        Jos niin huonosti käy, saatat voida huonosti, kun muistat kommenttisi.
        Minä olen silloin kuollut, etkä voi enää selittää.

• yks M
        HTZA kirjoitti:

vastaus.
        Ja osuit sillä oikeaan, nuori en enää ole, vaan vanhus.
        Toivottavasti sinusta ei, koskaan, tule.
        Jos niin huonosti käy, saatat voida huonosti, kun muistat kommenttisi.
        Minä olen silloin kuollut, etkä voi enää selittää.

jos en väärin muista, olet vaivaiset 8kk mua vanhempi :-).

Mua saa sanoa vanhukseksi, tytöksi, ämmänläyskäksi, mutta pimuksi älä sano :-).

• HTZA
        yks M kirjoitti:

jos en väärin muista, olet vaivaiset 8kk mua vanhempi :-).

Mua saa sanoa vanhukseksi, tytöksi, ämmänläyskäksi, mutta pimuksi älä sano :-).

tietää, saati arvata kuka sinä olet.
        Ja ikä ei aina tarkoita ikää, vaan lapsellisia mielipiteitä.

• Dorodea

Kellukka sen olla pitää, ei mikään rellukka :) "Voi sinua, ukonkellukka, siirryhän siitä sohvalta".

• HTZA

mutta kellukka ei kuvaa asiaa oikein.
        Rellukka kertoo enemmän.
        Siinä on enemmän, sitä jotain.
        Rellukka on sukua ressukalle, yritä nyt muistaa, miten hoidit ukkoraukkasi päänsärkyä, duunikokouksen jälkeen.

• Dorodea
        HTZA kirjoitti:

mutta kellukka ei kuvaa asiaa oikein.
        Rellukka kertoo enemmän.
        Siinä on enemmän, sitä jotain.
        Rellukka on sukua ressukalle, yritä nyt muistaa, miten hoidit ukkoraukkasi päänsärkyä, duunikokouksen jälkeen.

Hah, vai ressukka! Mähän en ressukoita paapo :)

• HTZA
        Dorodea kirjoitti:

Hah, vai ressukka! Mähän en ressukoita paapo :)

edes, ressukasta ei ole kyse.
        "Voi sua rellukkamahaa, onko pää pipi?
        Jne.

• Dorodea
        HTZA kirjoitti:

edes, ressukasta ei ole kyse.
        "Voi sua rellukkamahaa, onko pää pipi?
        Jne.

Noup, en ajattele, annan niiden ajatella, joilla on välineet siihen :)

• Yxitypy

mieleen yksi, eli ukonrähjäke :=))

• e-m j

Tuo sopii yli 60 vuotialle.

Mä taas sanoisin, et tuuhan "paskanakki" kahffeelle.

• HTZA

kaikki miehet eivät rähjää.

• HTZA
        e-m j kirjoitti:

vielä vuosikymmeniä, ennen kuin ymmärrät aloituksen merkityksen.
        Toivottavasti, kun saat ahaa-elämyksen, muistat aloittaa viestisi: Joskus, muinoin, muistan HTZA:n tehneen aloituksen jonka, vasta nyt ymmärsin...

• Yxitypy
        HTZA kirjoitti:

kaikki miehet eivät rähjää.

sitä tarkoitakaan. Rähjäke on mies joka ei huolehdi vaatteistaan eikä ulkonäöstään :=))

• HTZA
        Yxitypy kirjoitti:

sitä tarkoitakaan. Rähjäke on mies joka ei huolehdi vaatteistaan eikä ulkonäöstään :=))

on sitten hellittelyä.

• Yxitypy
        e-m j kirjoitti:

Voi hitsi että hyvä lempinimi miehille :=)))

• Yxitypy
        HTZA kirjoitti:

on sitten hellittelyä.

Kato kun naiset eivät osaa edes keksiä ämmänläyskään verrattavia inhottavia nimityksiä. Me kun ollaan niin fiksuja :=))

• Heikunkeikku

Jokainen hemmottelusana, on se sitten ihan-ihan mikä tahansa, riippuu Äänensävystä, ilmeestä, silmien katseesta jne... siis kehon kieli ja kielen mieli.

Tuo ämmänläyskä ei kyllä meikäläiseen kolahda. Jos semmonen miehen huulten välistä pursuaa, niin siinä sitten tarttee aikamoisen kasan niitä kehon kieliä ja äänensävyjen riemukasta osaamista.

Jos ton ämmänläyskä-sanan sanana lukee, niin miesvastine vois olla sitten vaikkapa Lällykkä, Nössö tai äijän käppänä.

Rellukkamaha kuulostaa sananakin niin vieraalta, että en oikein mielly siihen. Tosta Rellusta tulee mieleen auto:)

Mutta kuten sanoin, se äänensävy, se äänensävy...

Ai niin, meinas unohtua, mä tykkään pyykkilaudasta. Pikku pyykkilautamasuni ah-armaani, voisi kans olla jossakin yhteydessä käyttökelpoinen lausahdus. Heh.

• Tiiän tyypin, semmoinen kuusikymppinen peräkamarinpoika. Naiset keksikööt sille nimen.

• viivi-amaldiina

just, silloin kutsuttiin kammarinpoikaa nimellä vanhapoika, mut ei hatzatsaa ole kun oan kai hä joskus saanu naista ku hänel lapsiakin... :)))

Mut tuo vastanimike "ukonkuvatukset" siit tulee kyllä mieleen et joskus ollut ehkä mies, nyt kuvatus...

• HTZA
        viivi-amaldiina kirjoitti:

just, silloin kutsuttiin kammarinpoikaa nimellä vanhapoika, mut ei hatzatsaa ole kun oan kai hä joskus saanu naista ku hänel lapsiakin... :)))

Mut tuo vastanimike "ukonkuvatukset" siit tulee kyllä mieleen et joskus ollut ehkä mies, nyt kuvatus...

kuvatuksestakaan ei saa hellittelyä, mutta ei se mahdoton ole.

• henrjii

sehän on se äijänkääkkä.

• Firefox 58

Sehän se on. Siitä on jopa lauluja tehty joten sen täytyy olla...oikea. Siis, Renttu ja siihen voi sitten liittää sopivia lisukkeita.

Minua ei pysty ämmänläyskällä lätkäiseen, korkeintaan lätkäisen takaisin, siitä ei mieleni hapannu, saatan jopa ratketa hervottomaan nauruun riippuen tilanteesta.

En ehdi enää kirjautuun joten ..

• HTZA

kuivettuneelle maratoonarille  < 170 cm.
        Ei toimi hellittelynä.
        Oikeastaan, noille ei ole mitään.
        Kukkakeppi, nahkiainen... täytyypä miettiä.

• henrjii
        HTZA kirjoitti:

kuivettuneelle maratoonarille  < 170 cm.
        Ei toimi hellittelynä.
        Oikeastaan, noille ei ole mitään.
        Kukkakeppi, nahkiainen... täytyypä miettiä.

kääkkä on oikia kanta-astuja, eikä mikään kuivankesän sataseisämkymmenensentin maratoonari

• henrjii kirjoitti:

kääkkä on oikia kanta-astuja, eikä mikään kuivankesän sataseisämkymmenensentin maratoonari

mieleen sellanen persjalkanen ukon junttura karvalakki toisella korvalla ja loppi tupakka huulessa.
        Seisoo siinä tuiskun myterissä kun kotonaan ja ei oo milläänsäkään talvesta.

• k/k

pappia on lysti kuunnella varsinkin kun se uskoo omiin puheisiinsa,jatka vaan rellukka.
      On sitä rikkailla ruista ja rahaa vaan ei tällaista kellukka mahaa.

• HTZA

miehenpuoli.
        Kiitos kommentista.
        Eiköhän, se kuitenkin, ollut rellukkamaha..

• GloriaJoy

sana tuo läyskä, kuulemma kesäinen lippalakki tai vihtan kantosuojus:

http://www.youtube.com/watch?v=1zgbYTzTyxg

.......... tuosta jos johtais et ämmä joutuu löylyttää äijäänsä niin äijä on sit melkoisen rontti tai ketale.

Ehdotans siis : äijän ryöttä

• viivi-amaldiina

kiva tietää mitä miehille tulee mieleen sanasta "ämmänläyskä", olisi naisten ehkä helpompi keksiä miehille vastanimikettä sen jälkeen.
      Et vastauksia nyt kehiin miehet, rehellisiä. Kiitos.

• HTZA

jo kaksivuotta kertonut, antaa muiden yrittää.

• No, minusta nimittely on nimittelyä, äärimmäisen harvoin jotakin muuta kuin loukkaavaa. Kyllä sillä johon nimeä käytetään on oikeus päättää pitääkö siitä vai ei.

• k/k

esim vanhanajan pyykkäri joka valkein sormin pesee vallasväen pyykkiä,nainen on sitä ennen elänyt ns väkevästi elämänsä joka on jättänyt jälkensä ulkonäköön.
        Siinä tauolla kun tupakoi hän purkaa kaunansa kaikkia kohtaan ,höystäen tarinaansa runsailla kirosanoilla ja alapään sanoilla.
        Hän voi olla myös vallasväkeen kuuluva elähtänyt kitisijä, kaiken kokenut ja kaiken nähnyt katkeruus päällimäisenä ,pikku punsissa notkuu tuolilla ja pitää monolokia.
        hellittely sanana en tota läyskää osaa ottaa.

• GJ
        k/k kirjoitti:

esim vanhanajan pyykkäri joka valkein sormin pesee vallasväen pyykkiä,nainen on sitä ennen elänyt ns väkevästi elämänsä joka on jättänyt jälkensä ulkonäköön.
        Siinä tauolla kun tupakoi hän purkaa kaunansa kaikkia kohtaan ,höystäen tarinaansa runsailla kirosanoilla ja alapään sanoilla.
        Hän voi olla myös vallasväkeen kuuluva elähtänyt kitisijä, kaiken kokenut ja kaiken nähnyt katkeruus päällimäisenä ,pikku punsissa notkuu tuolilla ja pitää monolokia.

sinuun voi aina luottaa, hyvä sie ja siun laaja tietämmyksesi ;-) ... nyt ymmärän myös miks tuo vihtansuoja/kannin on läyskä

• Justiisaniin
        k/k kirjoitti:

hyvin pukea sanoiksi ämmänläyskän. Hessulle se saattaa jostain kumman syystä olla hellittelynimi, minulle (ja muillekin) se on vain ruma nimitys toisten rumien, naista halventavien nimitysten joukossa.

Ämmänläyskää ei minulle sanota niin lempeästi, että sen omakseni tuntisin.

Vain miehenretkaleet ämmittelevät naista.

• tai ukonrahjus, valitse niistä mieleisesi.

• että joka sanalle pitää etsiä vastakohta jos on tissikäs niin pitää olla sit munakaskin jne. Sulle vois sopia mulkero jolla on korvat, ainakin välillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1288
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1135
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1047
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      913
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      797
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      705
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      170
      667
    8. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      659
    9. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      656
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      613
    Aihe