Pelottaa, ahdistaa

vielänuori

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä liki kolme vuotta ja asuneet yhdessä jo melkein kaksi vuotta. Ongelma on se, että mieheni haluaisi kovasti lapsen, mutta minua ajatus lähinnä ahdistaa. Aika olisi kyllä otollinen. Minä olen 25-vuotias, hän 29-vuotias, olemme molemmat vakituisissa töissä ja ostimme vuosi sitten oman rivitaloasunnon jota nyt maksamme pois. Asunto on kolmio, joten siinä olisi kyllä tilaa.
Miehelläni on lapsi edellisestä liitostaan, tuo poika on nyt 5-vuotias. Mies kuitenkin jätti naisen, kun tuo oli vielä raskaana ja ehkä minua hieman ahdistaa tämäkin. Mies ei kyllä silloin halunnut lasta, mutta nyt haluaa.
Minä olen aina ollut sitä mieltä että ensin avioliitto ja sitten lapset. Naimisiin mieheni ei kuitenkaan halua mennä. Ei ehkä koskaan.
Ensin hän ehdotti lasta noin kerran kahdessa kuukaudessa mutta nyt viime viikkojen aikana hän on puhunut siitä joka toinen päivä .Ahdistaa mennä kotiin, kun hän ottaa asian aina puheeksi vaikka olen yrittänyt selittää hänelle, että haluan olla ainakin vielä vuoden töissä ennen kuin jään kotiin ja että jos odottaisimme vuoden.
Mitä voisin sanoa hänelle? Olen yrittänyt kaikin tavoin selittää hänelle asian kaikin tavoin, mutta hän jatkaa aina vain

86

6690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinä määräät

      Älä anna miehen manipuloida ja pompottaa sinua. Sano hänelle tiukasti suoraan, ilman mitään selittelyjä ja pehmennyksiä, niinkuin ajattele ja mikä on sinun mielipiteesi asiassa. Aivan kuten tännekkin kirjoitit.
      Kannattaa myös heti tehdä selväksi se seikka, että et halua asiasta puhuttavan, ennen kuin silloin, kun olet siihen itse valmis ja että myös mies on valmis omasta puolestaan menemään kanssasi naimisiin.

      Olet vielä nuori ja jos mies ei voi hyväksyä kantaasi, vaan jatkaa asiasta jauhamista, olisi parempi, että heität mokoman miehen kuvatuksen elämästäsi, sillä hän ei ole sinua ansainnut.
      Pikkuisen epäilystä herättävää on kyllä myös tuo hänen aikaisempi käytöksensä edellisessä suhteessa.
      Miten mies osallistuu poikansa elämään, vai onko lapsi täysin äitinsä hoidossa?

      • mieltä

        edellisen vastaajan kanssa.


      • vielänuori

        Hän tapaa pooikaa harvakseltaan, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja silloinkin joudun patistelemaan häntä tapaamaan lasta. Poika tosiaan asuu suht lähellä ja tästä menee ehkä puolisen tuntia ajaa heille. Eikä kyse olisi siitä että tuo exä vaikeuttaisi isän ja lapsen tapaamista vaan hänkin haluaisi että tuo tapaisi yhteistä lastaan useammin, mutta koko suhteemme aikana mies ei ole edes ottanut poikaa koko viikonlopuksi luokseen. Yhden kerran, vuosi sitten tuo otti pojan luokseen kun pojan mummi ei voinut pitää pidempään ja pojan äiti oli sairaalassa vielä yhden yön


      • sinä määräät
        vielänuori kirjoitti:

        Hän tapaa pooikaa harvakseltaan, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa ja silloinkin joudun patistelemaan häntä tapaamaan lasta. Poika tosiaan asuu suht lähellä ja tästä menee ehkä puolisen tuntia ajaa heille. Eikä kyse olisi siitä että tuo exä vaikeuttaisi isän ja lapsen tapaamista vaan hänkin haluaisi että tuo tapaisi yhteistä lastaan useammin, mutta koko suhteemme aikana mies ei ole edes ottanut poikaa koko viikonlopuksi luokseen. Yhden kerran, vuosi sitten tuo otti pojan luokseen kun pojan mummi ei voinut pitää pidempään ja pojan äiti oli sairaalassa vielä yhden yön

        Ikävä todeta, mutta näillä tiedoin, ei vaikuta kovinkaan lapsirakkaalta mieheltä tämä sinun kumppanisi.
        Nyt sensijaan kaikki merkit viitta siihen, että mies yrittää toimia tuon keran omaksumansa vanhan luuserimaisen kaavansa mukaan. Etenkin jos ei suostu menemään enen lapsen tekoa kanssasi ensin naimisiin, niinkuin sinä toivoisit ja mikä on mielestäni aivan oikein ja kohtuullista.
        Jos hän olisi normaalisti yhteyksissä ja viettäisi enemmän aikaa tuon aiemmasta suhteesta olevan poikansa kanssa, olisi jotenkin ymmärrettävissä tuo hänen painostuksensa lapsentekoon sinua kohtaan.

        Pidä pääsi. Tee selväksi, että tässä asiassa toimitaan pilkulleen sinun tahtosi mukaan ja miehen on parasta lopettaa jatkuva lässytys asiasta.
        Pidä myös kiinni siitä kannastasi, että jos mies haluaa perheen ja myöhemmin lapsia kanssasi, on hänen sitä ennen myös mentävä naimisiin kanssasi.
        Jos mies ei kunnioita ja kuuntele toiveitasi näissä perheen perustamiseen liittyvissä normaaleissa perusasioissa, on parasta, että eroatte.

        Löydät varmasti vielä myös sellaisen miehen, joka on valmis menemään kanssasi naimisiin ja perustamaan perheen, sekä etenemään lastenhankinnassa sinun tahtoasi kuunnellen.


      • turvalleenkin
        mieltä kirjoitti:

        edellisen vastaajan kanssa.

        Minä myös.

        Lasta ei IKINÄ pidä tehdä toisen painostuksen tuloksena. Tottakai luonto varmistaa sen, että äidilliset tunteet heräävät, mutta epäluotettavaksi tiedetty mies (jätti raskaana olevan naisensa) ei kuulosta hyvältä isäkandidaatilta. Lisäksi jos teet lapsen painostettuna, saatat alkaa voida pahoin lapsen viedessä kaiken aikasi.

        Sano, että teette lapsen heti, kun olet palkastasi säästänyt (joku kohtuullista isompi summa palkan mukaan 8000-15000) vauvalle rahan.

        Oma selitykseni miehelleni oli tuon lisäksi: koska työtä oli niin vaikea saada (fakta on, että naisia eivät tahdo alalleni palkata, koska on tapauksia, jotka ovat heti vakipaikan saatuaan pamahtaneet paksuksi ja neljättä lasta tehdään jo työnantajan kustannuksella), en halua heti alkaa taakaksi työnantajalle.


      • Yualle
        mieltä kirjoitti:

        edellisen vastaajan kanssa.

        kerrotko vielä, mikä on vastauksesi lisäarvo?

        :)


      • lollero!
        Yualle kirjoitti:

        kerrotko vielä, mikä on vastauksesi lisäarvo?

        :)

        Taidat olla juuri niitä naisia, jotka heti vakipaikan saatuaan alkavat pukkaamaan lapsia työnantajan kustannuksella, kun noin lisäarvo puuttui?

        Ihan selvä kommentti oli.


      • ahahagag
        lollero! kirjoitti:

        Taidat olla juuri niitä naisia, jotka heti vakipaikan saatuaan alkavat pukkaamaan lapsia työnantajan kustannuksella, kun noin lisäarvo puuttui?

        Ihan selvä kommentti oli.

        lollero:

        Hahahahahha! Lapset eivät ainakaan minulle ole todellakaan mikään ARVO :D olen 27-vuotias nainen, vakitöissä ja onnellisesti naimisissa, emmekä koskaan aio mieheni kanssa hankkia lapsia. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, joista yksi ei kuitenkaan ole minulle työ, vaan perheeni, ystäväni ja tietysti mieheni.

        Että mitäpä jos koittaisit tajuta, että kaikki naiset jotka lykkäävät lapsentekoa tai EIVÄT SELLAISIA KAMALUUKSIA HALUA, eivät ole mitään työnarkomaaneja - heitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta!


      • todellakin
        ahahagag kirjoitti:

        lollero:

        Hahahahahha! Lapset eivät ainakaan minulle ole todellakaan mikään ARVO :D olen 27-vuotias nainen, vakitöissä ja onnellisesti naimisissa, emmekä koskaan aio mieheni kanssa hankkia lapsia. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, joista yksi ei kuitenkaan ole minulle työ, vaan perheeni, ystäväni ja tietysti mieheni.

        Että mitäpä jos koittaisit tajuta, että kaikki naiset jotka lykkäävät lapsentekoa tai EIVÄT SELLAISIA KAMALUUKSIA HALUA, eivät ole mitään työnarkomaaneja - heitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta!

        Kaikki ei todellakaan koe, että koko elämän tarkoitus olisi lapset. Itse en koe, että lapsi tekisi minusta mitenkään onnellisemman tai täydellisemmän.


      • mxcjköl<
        ahahagag kirjoitti:

        lollero:

        Hahahahahha! Lapset eivät ainakaan minulle ole todellakaan mikään ARVO :D olen 27-vuotias nainen, vakitöissä ja onnellisesti naimisissa, emmekä koskaan aio mieheni kanssa hankkia lapsia. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, joista yksi ei kuitenkaan ole minulle työ, vaan perheeni, ystäväni ja tietysti mieheni.

        Että mitäpä jos koittaisit tajuta, että kaikki naiset jotka lykkäävät lapsentekoa tai EIVÄT SELLAISIA KAMALUUKSIA HALUA, eivät ole mitään työnarkomaaneja - heitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta!

        Mikään ei ole pakko. Lapsia joko halutaan tai sitten ei haluta ja se on jokaisen oma valinta. Lapsia tehdessä on hyvä muistaa, että heihin on sitouduttava 20 vuodeksi. Ja jos siihen ei pysty ei lapsia kannata tehdä siks, että on tapana tai joku muu niin sanoo. Lapset eivät ole kamaluuksia; niistä vaan tykkää tai ei tykkää. Ei se sen kummempaa ole eikä ketään tartte sen vuoksi moittia.


      • siis ...
        ahahagag kirjoitti:

        lollero:

        Hahahahahha! Lapset eivät ainakaan minulle ole todellakaan mikään ARVO :D olen 27-vuotias nainen, vakitöissä ja onnellisesti naimisissa, emmekä koskaan aio mieheni kanssa hankkia lapsia. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, joista yksi ei kuitenkaan ole minulle työ, vaan perheeni, ystäväni ja tietysti mieheni.

        Että mitäpä jos koittaisit tajuta, että kaikki naiset jotka lykkäävät lapsentekoa tai EIVÄT SELLAISIA KAMALUUKSIA HALUA, eivät ole mitään työnarkomaaneja - heitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta!

        Sanotko lapsia kamaluudeksi?????
        Et sitten tajua elämästä mitään.Olen saama mieltä kirjoittelun aloittajan kanssa että sitten kun molemmat ovat valmiita vanhemmuuteen niin sitten hankkimaan lasta:aina ei ole itsestään selvyys että lapsia edes saa.Mutta että joku sanoo lapsia kamaluudeksi niin huh huh..
        Eipä voi ihanampaa olla kuin oman vauvan tuoksu ja kehittyvän lapsen seuraaminen.

        Ja en kyllä tajua miten jonkun elämä voi olla täydellistä vain omasta miehestä ja ystävistä...
        No eipähän siinä tarvii vastuuta kenestäkään kantaa.

        Eli vaikka se ei kuulu mulle haluaako kuka lapsia vai ei niin ei noin törkeetä nimittelyä kuitenkaan.Ei sinusta äidiksi oiskaan.


      • isi 71
        ahahagag kirjoitti:

        lollero:

        Hahahahahha! Lapset eivät ainakaan minulle ole todellakaan mikään ARVO :D olen 27-vuotias nainen, vakitöissä ja onnellisesti naimisissa, emmekä koskaan aio mieheni kanssa hankkia lapsia. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, joista yksi ei kuitenkaan ole minulle työ, vaan perheeni, ystäväni ja tietysti mieheni.

        Että mitäpä jos koittaisit tajuta, että kaikki naiset jotka lykkäävät lapsentekoa tai EIVÄT SELLAISIA KAMALUUKSIA HALUA, eivät ole mitään työnarkomaaneja - heitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta!

        Tolla asenteella ei todellakaan kannata hankkia lapsia.Yksikään lapsi ei ansaitse tuollaista äitiä.On parempi, että ootte kahestaan, niin pysyy yllä illuusio täydellisistä ihmisistä, jotka hallitsee kaikki tilanteet.Valitettavasti paljon jää kokematta, niin iloja kuin surujakin. Ne kasvattaa, tekee mun mielestä elämästä elämisen arvoista. Itse oon kahden lapsen onnellinen iskä, en rikas, mutta onnex rakas...


      • päätös
        ahahagag kirjoitti:

        lollero:

        Hahahahahha! Lapset eivät ainakaan minulle ole todellakaan mikään ARVO :D olen 27-vuotias nainen, vakitöissä ja onnellisesti naimisissa, emmekä koskaan aio mieheni kanssa hankkia lapsia. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita, joista yksi ei kuitenkaan ole minulle työ, vaan perheeni, ystäväni ja tietysti mieheni.

        Että mitäpä jos koittaisit tajuta, että kaikki naiset jotka lykkäävät lapsentekoa tai EIVÄT SELLAISIA KAMALUUKSIA HALUA, eivät ole mitään työnarkomaaneja - heitä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta!

        Monesti olen saanut törmätä karseisiin katseisiin, kun olen sanonut etten halua lapsia, ja täälläkin hieman kuultaa rivien välistä ettei täysin ymmärretä että kaikille se vaippojen vaihto ei ole elämän onni ja autuus. Onneksi mies on meillä samoilla linjoilla, joten asiasta ei tule ongelmaa. Elämäni onni koostuu muista asioista kuin lapsista, mutten tuomitse niitä jotka lapsia haluaa, joten älkää tuomitko meitäkään jotka eivät niitä halua :)


      • Jo helepottaa
        mieltä kirjoitti:

        edellisen vastaajan kanssa.

        Ja minä kans. Miksi tehdä lapsia jos äijä ei välitä niistä muuta kuin tekotavasta. Meillä näin. Kauheella innolla hoki et panen sun paksuks. Joo, mentiin naimisiin, 2 lasta saimme, kumpiakaan ei ole edes syliin ottanut. Aina ukko lähti aamulla aikaisin ja tuli yöllä myöhään kotiin, töistänsä.....Minä sain hoitaa koko maatalon työt ja lehmät ym... onneksi appi auttoi peltotöissä. Raskausajat olivat vaikeita jatkuvan pahoinvoinnin takia, alusta loppuun. Sektioiden jälkeen heti vain navettahommiin...lomituksia silloin ei ollut. Mutta hengissä olen säilynyt, kovaa työtä tehnyt.


    • ...

      halua lasta, ainakaan nyt niin toimit sen mukaisesti. Sanot asian selkeästi ja pyydät että toinen lakkaa jankuttamasta aiheesta.
      Naimisiin mieheni ei kuitenkaan halua mennä. Miksi ei?

    • tähtiä täynnä

      Että mitäpä jos vaatisit mieheltä että ottaa ensin vastuun ensimmäisestä lapsestaan ? kerta kahdessa kuukaudessa on sama kuin ei ollenkaan.. haluatko sinä omalle lapselle saman kohtalon, pyydä näyttöä hänen vastuuntunnostaan ja lapsi rakkaudestaan. Ja olet oikealla tiellä, vuosi sinne tänne ei ketään kaada, paitsi huonon suhteen ;)

      • ei ei ei ei

        Edellinen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Kannattaa tosiaankin miettiä sitä, että tekeekö lapsia tälläisen miehen kanssa, joka ei halua edes tavata omaa lastansa! Kyllä sen huomaa edellisistä suhteista, että onko mies vastuulinen ja lapsi rakas ja tämä kyseinen mies ei ole. Haluuako mies vaan omistaa sinut?


    • elämä menee näin.

      Jos tilanne olisi toisinpäin, pitäisi naisen ehdottomasti hommata uusi mies, joka haluaa lapsen. Koskapa naisen biologinen kello tikittää ja naisella on oikeus lapseen aina kun sitä haluaa. Miehellä vain silloin kun nainen sitä haluaa.

      • Äiti minäkin

        olette menneet naimisiin. Sinä olet vielä nuori . Sinulla on aikaa ainakin 10 vuotta että tehdä lapsia. Se on kova vastuu lapsesta . Kannattaa harkita tarkkaan tehdäkkö lapsia . Ja ei sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Monet parit eroaa ja lapset on tuuliajolla . Tiedän sen kun olen eronnut . Yksin sain kasvattaa lapset ja vielä sain päälle entisen miehen haukkumiset.


      • lollero!

        No onneksi se on naisen päätös, eikä miehen. Sehän tästä vielä puuttuisikin jos painostuksella, kiristyksellä tai uhkailulla miehet saisivat naisista synnyttäjän silloin kun itselle sopii.


      • ,,,,,,,,

        Tiesitkös että on myös hyvin epätasa-arvoista että nainen on se joka joutuu lapsen kantamaan 9kk ja synnyttämään? Yksikään mies ei tähän joudu, joten eiköhän se loppujen lopuksi suurin painoarvo ole naisen mielipiteellä tässä asiassa?

        Olisi silloin se tietenkin väärin jos mies haluaa lasta ja nainen ei halua (koskaan), mutta eihän aloittaja sano etteikö haluaisi lasta, hän vaan ei halua sitä nytten. Eihän miehellä mikään kiirre pitäisi olla lapsen saamisessa kun biologinenkello ei miehillä niin pahasti tikitä tossa vaiheessa.


      • kuka tarvitsee ketä?

        Täh..?!

        No tietysti jokainen sukupuolesta riippumatta hankkii lapsia vain jos sitä ITSE haluaa --ja siis sellaisen kumppanin/ henkilön kanssa, joka myös niin haluaa.. mikä siinä muka on ongelmallista..?

        --idiootti on mies, joka suostuu lapsen hankintaan vain, koska nainen niin haluaa ja biologinen kello tikittää--idiootti on myös nainen, joka tällaisen miehen kanssa suostuu lapsen tekemään --lapsi tulee silloin kyllä aikalailla VANHEMPIEN tarpeeseen; siis VANHEMMAT TARVITSEVAT LASTA.. tässä vaiheessa hälytyskellot pitäisi soida; marssijärjestys pitäisi olla, että LAPSEN TARPEET ovat lähtökohtana..


    • Yhäri jee jee

      Sinuna en rupiais tuommosen miehen kanssa mihinkää lapsenteko puuhiin. Vois antaa kyllä enemmän näyttöjä valmiudestaan isäksi ennenku tuommosia ees ehottelee...
      Alottais vaikka siitä että ottais sen ensimmäisen lapsensa joka toiseksi viikonlopuksi ja kattois sitten mihin siitä on miehenä ja isänä. Jos ei oo tähän asti kantanu vastuutaan kunnnolla niin tuleeko hän sitä tekemään jatkossakaan?

    • vanhaviisas

      Älä ihmeessä anna pakottaa itseäsi. Mikä takaa ettei hän jätä sinua samoin kuin ensimmäistään? Sinä haluat naimisiin, hän lasta - sano hänelle että ensin naimisiin ja sitten lapsi, ja jos ei halua naimisiin niin lopettakoon vaatimisensa.

    • tzuryt

      Pillua se on vain vailla!!!!

    • kysy mieheltä

      Onko miehesi sitten valmis jäämään lapsen kanssa kotiin kun hän niin lasta haluaa? Kysypäs asiaa häneltä... Vai olettaako hän että sinä jäät kotiin ja hoidat arjen lapsen kanssa?

      • ellipellipompula

        Ei missään tapauksessa lasta sen miehen kanssa!!!

        Jos ei hoida vastuuta edellisenkään lapsen suhteen, niin ei mikään muutu taatusti tulevankaan suhteen. Naimisiinmeno ei suhdetta paranna suuntaan eikä toiseen, sen takia ei kannata naimisiin mennä, että lapsen voi tehdä. Tuollaisella asialla ei saa kumppania painostaa. Ja mietihän vielä, että jos lapsen teet, olet koko loppuelämäsi sidoksissa siihen mieheen sen lapsen takia, vaikkei suhteenne kestäisikään. Kuten joku tuossa yllä jo sanoi, ei vuoden odotus kaada kuin huonon suhteen, joka sitten jo joutaakin mennä, jos siitä on kiinni.


      • wamic

        no minä ainakin olin mielelläni lapseni kanssa kotona, kun vaimo lähti töihin. harmi vain, että puolivuotta kului liian nopeasti.
        kyllähän se töistä käy, mutta mukavampaa olla muksun kanssa.
        nyt meille on tulossa kolmas muksu, ja olemme miettineet, jos jäisin kolmeksi vuodeksi lapsen kanssa kotiin.
        eli kyllä se mieskin voi jäädä kotiin, ja samalla siinä hoitaa kodin muutenkin. ihmetyttää, että se olisi niin iso asia, että siihen ei mukamas pysty kuin naiset.
        mutta tälläiset ämmät, jotka sitä väittävät, niin tuskin niillä perhettä edes onkaan, kunhan kuvittelevat ja haaveilevat sellaisesta.


    • moninainen-

      pidä kiinni päätöksestäsi, koska et selvästikään ole vielä valmis äidiksi. Miehesi on vähän vanhempi sinua, joten voi olla että olette vähän eri vaihdessa elämässä.

    • 19-14

      Hän ilmeisesti pyörittelee elämäänsä kuin tuuliviiriä? Edellisen naisen isäksi ei ollut valmis jäämään, eikä ole aktiivisesti isä tälle lapselle. Nyt haluaakin lapsen, miksi? Onko hän jo tunnesiteellä isä ensimmäiseen, vai onko tämä jokin keskenkasvuinen "nyt mä haluunki" leikki jossa sinua puhutaan äidiksi? Entä kun lapsi syntyy, ja hän haluaakin leikkiä "en mä nyt haluukaan isiksi ja tota hoitaa" ja omaa ongelmaansa pakenee jättämällä sinut ja vauva, lapsettoman naisen kainaloon? Mieti hei OIKEESTI oletko aikuisen miehen kanssa tekemisissä. Tunnetko häntä ja hänen taustamotiivejaan ylipäänsä, vai onko teillä pinnallinen suhde jossa kumpikaan ei oikeasti tiedä ja tunne mitä toisen sisällä liikkuu... Oletko pelkkä pelinappula. Minä olin lastentekoväline, ja kun vauva oli 6 kk ei mies enää halunnutkaan olla lapselle isä, kun se olikin paljon sitovampaa ja vaikeampaa kuin mitä hän kuvitteli. Olen nyt yksinhuoltaja.

    • <3 <3

      ootko kertonut miehellesi saman mitä kirjoitit täälä? Syy on mielestäni ymmärrettävä, ei ihme, että ajatus lapsesta ahdistaa, sulla on siihen motakin syytä: kun ei halua edes ehkä naimisiin koskaan ja jätti lapsensa äidin kun hän oli raskaana ym. Ymmärrän kyllä miestäsikin mutta sun ahdistelu asiasta pitäis lopettaa ja teidän pitäis puhua nuo syyt mitkä painaa ensin ennenkö varmaan ees voit haluta..

    • Sinun puolellasi

      Mielestäni hänen pitäisi osoittaa ensin olevansa vastuuntuntoisempi, opetella hoitamaan jo olemassaolevaa lasta ja miettiä, onko todella valmis isyyden vastuuseen uuden tulokkaan kanssa, jos aiemminkaan ei ole juuri lapsestaan vastuuta kantanut. Lapsi merkitsee kuitenkin sitoutumista, vastuuta ja huolenpitoa, jota miehesi ei ole lasta kohtaan juuri tähän mennessä osoittanut. Hänen pitäisi myös kyetä sitoutumaan sinuun koko sydämestään. Jos sinä haluat mennä naimisiin ja perustaa perheen vasta sen jälkeen, sinä olet hänen elämänsä nainen, joten hänen tulisi kunnioittaa sinun toiveitasi ja haaveitasi ja osoittaa kasvavansa sinun ja lasten kunnioituksen arvoiseksi. Oma isäni jätti äitini tämän ollessa viimeisillään raskaana ja lasta oli yritetty yhteisestä toivomuksesta jo pitkään. Sitten kun äitini oli oikeasti raskaana isäni halusi avioeron eikä ole näiden lähes 30 vuoden aikana juuri taloudellista eikä muutakaan vastuuta kantanut. Tämä on yksi näitä ikävempiä esimerkkejä. Keskustelkaa asioista pitkään ja hartaasti. Luottamusta täytyy olla ja vastuuntuntoa, että hän oikeasti haluaa olla sinun ja lapsenne elämässä läsnä kaikella tavalla ja ennen kaikkea myös jo olemassaolevan lapsensa elämässä. Lapsi on olemassa vuosikymmeniä teidän elämässä iloissa ja suruissa, ei vain vauvana. Lapsen ei pitäisi olla hetken mielijohde vaan suunniteltu ja harkittu, odotettu perheenlisäys. Pidä sinun ja mahdollisten tulevien lastesi puolta.

    • te

      olette vielä yhdessä? Jos kerta hemmo ilmoittaa että naimisiin ei halua mennä mutta lasta haluaa niin ei ne oikein ole symmetriassa nämä asiat. Mikä sun sai menemään yhteen tommosen kanssa? Mene ja ota joku kunnon Mies kun vielä kerkeät ja heitä tollanen h-ttiin. Ei tosta mitään tule. Ei tollanen mitään naista ansaitse.

      • wamic

        ymmärrän, että ei ketään voi pakottaa lasta tekemään, mutta miksi sitten sen miehen olisi pakko mennä naimisiin? vai pitääkö miehen vain joustaa? onko pakko jos ei taho?


      • hohhoijaa...
        wamic kirjoitti:

        ymmärrän, että ei ketään voi pakottaa lasta tekemään, mutta miksi sitten sen miehen olisi pakko mennä naimisiin? vai pitääkö miehen vain joustaa? onko pakko jos ei taho?

        Höh, no ei tietenkään kenenkään ole PAKKO tehdä yhtään mitään..!

        -ei tietenkään mene naimisinkaan, jollei itse tahdo --mutta ei myöskään silloin tee lapsia naisen kanssa, joka haluaa tehdä lapsensa avioliitossa. -turha tässä on kerätä säälipisteitä "joustamisella" -typeryydestä lähinnä olsi kysymys..

        Jos näkemykset ja se, mitä haluaa ja kuinka pian, eroavat noin paljon toisistaan, niin sitten vaan kantapäät yhteen ja sopivamman kumppanin hakuun molemmat. Ei siinä sen kummempaa.


    • 1

      kerropa miehellesi, että oma on vartalosi. hän ei joudu kantamaan lisäpainoa 9kk, eikä pilaamaan vartaloaan. seksi loppuu kuin seinään mahdollisesti jo raskausaikana, eikä todennäköisesti palaa kuvioon liki vuoteen synnytyksen jölkeen. vaadi häntä sitoutumaan yöheräilyyn ja vaipanvaihtoon, ja takaamaan sinulle omaa aikaa myös synnytyksen jälkeen! näytä synnytysvideoita, ja pyydä tuttavia kertomaan REHELLISESTI vauva-arjesta.... eiköhän auta....

      • wamic

        mikäköhän noista sinun asioista on niin ihmeellistä?
        ei seksi mihinkään lopu, kuin vasta loppuvaiheessa. ja ämmä on pihtari jos synnytyksen jälkeen menee vuosi, että voi harrastaa seksiä.
        mitä ihmeellistä on miehen herätä yöllä ja vaihtaa vaippoja? ei sitten mitään. ainoa mitä ei voi tehdä, niin tissimaitoa on aika vaikea antaa, mutta sekään ei ole meidän miesten vika.
        kyllä minäkin olen antanut vaimolle niin paljon omaa aikaa, kun on tarvinnut. hui! kuinka ihmeellistä. ja REHELLISESTI vauva-arjessa ei ole mitään ihmeellistä. ei ainakaan minun mielestäni, vaikka olenkin mies.


      • 1
        wamic kirjoitti:

        mikäköhän noista sinun asioista on niin ihmeellistä?
        ei seksi mihinkään lopu, kuin vasta loppuvaiheessa. ja ämmä on pihtari jos synnytyksen jälkeen menee vuosi, että voi harrastaa seksiä.
        mitä ihmeellistä on miehen herätä yöllä ja vaihtaa vaippoja? ei sitten mitään. ainoa mitä ei voi tehdä, niin tissimaitoa on aika vaikea antaa, mutta sekään ei ole meidän miesten vika.
        kyllä minäkin olen antanut vaimolle niin paljon omaa aikaa, kun on tarvinnut. hui! kuinka ihmeellistä. ja REHELLISESTI vauva-arjessa ei ole mitään ihmeellistä. ei ainakaan minun mielestäni, vaikka olenkin mies.

        noh, jos sattuu saamaan ns suuritarpeisen vauvan , jolla lisäksi kaikki mahdolliset vaivat pahasta koliikista allergioihin. kaikki vauvat eivät ole tuhisevia suloisia nyyttejä ainoastaan... minut mies jätti yksin valvomaan ja hoitamaan lasta 5 ekaks kuukaudeks, kun hänen piti jaksaa töissä... konttoritöissä, rientoineen. nukkui siis eri huoneessa täydet yöunet, odotti kotipiian hoitavan vauvan ohella kaikki kotityöt, ja vaimo kelpaa vain kun pitää tyydyttää omat tarpeet-viis naisen jaksamisesta , huomioimisesta tai tarpeista. aloittajan mies kuulostaa -kaikella kunnioituksella- juuri tähän kategoriaan luokiteltavalta kusipäältä,kun ei edellsestä lapsestaankan vastuuta ole ottanut.


      • wamic
        1 kirjoitti:

        noh, jos sattuu saamaan ns suuritarpeisen vauvan , jolla lisäksi kaikki mahdolliset vaivat pahasta koliikista allergioihin. kaikki vauvat eivät ole tuhisevia suloisia nyyttejä ainoastaan... minut mies jätti yksin valvomaan ja hoitamaan lasta 5 ekaks kuukaudeks, kun hänen piti jaksaa töissä... konttoritöissä, rientoineen. nukkui siis eri huoneessa täydet yöunet, odotti kotipiian hoitavan vauvan ohella kaikki kotityöt, ja vaimo kelpaa vain kun pitää tyydyttää omat tarpeet-viis naisen jaksamisesta , huomioimisesta tai tarpeista. aloittajan mies kuulostaa -kaikella kunnioituksella- juuri tähän kategoriaan luokiteltavalta kusipäältä,kun ei edellsestä lapsestaankan vastuuta ole ottanut.

        no meillä oli ensinmäisen lapsen kanssa kolme kuukautta koliikkia, muksu ei muuten nukahtanut kuin autoon, niin minä miehenä ajelin öisin pitkin kaupunkia, että muksu nukkuisi. aamulla vein sitten muksun kotiin ja lähden töihin.
        pointtina on, että ihminen jaksaa ihmeen paljon, kun tietää, että se loppuu aikanaan. toinen pointtini on, että kaikki miehet eivät ole tuollaisia lapamatoja, että yhteen paskaan muotiin sitten työnnetään kaikki miehet.


      • 1
        wamic kirjoitti:

        no meillä oli ensinmäisen lapsen kanssa kolme kuukautta koliikkia, muksu ei muuten nukahtanut kuin autoon, niin minä miehenä ajelin öisin pitkin kaupunkia, että muksu nukkuisi. aamulla vein sitten muksun kotiin ja lähden töihin.
        pointtina on, että ihminen jaksaa ihmeen paljon, kun tietää, että se loppuu aikanaan. toinen pointtini on, että kaikki miehet eivät ole tuollaisia lapamatoja, että yhteen paskaan muotiin sitten työnnetään kaikki miehet.

        juu, ei todellakaan kaikki miehet ole tuollaisia, sitä en ole väittänyt. aloittajan viestistä vaan heräsi ajatus, että tuossa ei ole oikea mies perheen perustamiseen tuollaisin lähtökohdin. ja lisään vielä edelliseen, että itse en siis päässyt vauva-aikana edes suihkuun yksikseni. kyllä siinä halut loppuu, kun ei yksinkertaisesti jaksa. kyse ei siis pihtaamisesta. ja puhua yritin asiasta. ikäväkseni minulta puuttui tukiverkosto aikanaan. pahoittelen viestien katkeraa sävyä, kun vaan nousi huonot muistot pintaan. hienos, että olet koti-isänä, osaisit/osaat siis varmaan myös arvostaa naisen lasten- ja kodinhoitoa. siinä ei ole työaikoja vaan se on päivystämistä kellon ympäri. ja toki myös minun mielestä lapset ovat myös ihania. alku voi vaan olla todella-todella hankalaa joskus. eli kannattaa harkita tarkasti mihin ryhtyy.


      • lollero!
        wamic kirjoitti:

        no meillä oli ensinmäisen lapsen kanssa kolme kuukautta koliikkia, muksu ei muuten nukahtanut kuin autoon, niin minä miehenä ajelin öisin pitkin kaupunkia, että muksu nukkuisi. aamulla vein sitten muksun kotiin ja lähden töihin.
        pointtina on, että ihminen jaksaa ihmeen paljon, kun tietää, että se loppuu aikanaan. toinen pointtini on, että kaikki miehet eivät ole tuollaisia lapamatoja, että yhteen paskaan muotiin sitten työnnetään kaikki miehet.

        No sähän varmasti olet joku superäiti, mutta suurin osa muista äideistä ei ole, vaan ihan tavallisia ihmisiä, joilla seksi voi loppua niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin omaan muuttuvaan kroppaan jo raskauden alkuvaiheessa. Kasva aikuiseksi.


      • Et tainnut..
        lollero! kirjoitti:

        No sähän varmasti olet joku superäiti, mutta suurin osa muista äideistä ei ole, vaan ihan tavallisia ihmisiä, joilla seksi voi loppua niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin omaan muuttuvaan kroppaan jo raskauden alkuvaiheessa. Kasva aikuiseksi.

        huomata vastaavasi isälle?


      • wamic
        lollero! kirjoitti:

        No sähän varmasti olet joku superäiti, mutta suurin osa muista äideistä ei ole, vaan ihan tavallisia ihmisiä, joilla seksi voi loppua niinkin yksinkertaiseen asiaan kuin omaan muuttuvaan kroppaan jo raskauden alkuvaiheessa. Kasva aikuiseksi.

        superäiti = isä??? opettele lukemaan


    • älä mene ansaan

      Siis: Mies jätti vaimonsa, vaikka tämä oli raskaana. Nyt ei ole kiinnostusta tavata omaa poikaa ja olla hänelle isä. Lapsi kasvaa ja muuttuu koko ajan ja tämä mies ei halua olla siinä mukana. Silti mankuu lasta sinun kanssasi. Jos noin helposti jättää jo olemassaolevan lapsensa, niin pystyy sen taatusti tekemään tulevaisuudessakin. Mieshän on jo käytöksellään osoittanut, ettei ole lapsirakas. Haluaako vain huvikseen sen toisenkin lapsen, sinun kanssasi. Sitten kun häntä ei enää huvita, niin häipyy kuten on jo edellisen kanssa tehnyt? Ei taida olla oikeaa vastuuntuntoa tällä miehelläsi. Haluaa, että sinä sitoudut lapseen, mutta itse ei välttämättä aio sitä tehdä. Jos olisi tosissaan eli haluamassa lasta oikeista syistä, menisi kyllä naimisiin kanssasi ja olisi mukana tämän 5-vuotiaan poikansa elämässä. Varo miehesi motiiveja, sillä kertomuksesi perusteella sinulla on siihen aihetta.

    • haluaa. Kerronpa

      Sinulle tositarinan lähipiiristäni:

      Avomies halusi lapsen. Tyttö suostui kun aikansa oli kuunnellut kinuamista.

      Raskauden toisella kuukaudella mies jo kyllästyi koko tyttöön ja hankkeeseen. Vieläpä hakkasi tyttönsä.

      Tyttö muutti isän ja äidin luokse. Salasi raskautensa niin kauan aikaa, ettei abortin mahdollisuutta enää ollut.

      Ja sitten tyttö sai lapsensa. Opiskelu oli vaikeaa. Yksinhuoltajan elämä oli vaikeaa.

      No, tuosta on jo kahdeksan vuotta. Lapsikin on jo 8-vuotias.

    • Älä ihmeessä!

      Älä ihmeessä tee koskaan tuollaisen miehen kanssa lasta. Mies jätti edellisenkin naisen hänen ollessa raskaana. Voitko koskaan todella luottaa, että mies ei tekisi sitä myös sinulle? ET VOI! Miksi edes olet hänen kaltaisen miehen kanssa? Anna äijän jankata rauhassa ja etsi kypsempi mies, joka ei ole vain mielijohteidensa ohjaama.
      Haluatko olla yksi naisista, joka jää yksin kakaran kanssa köyhyysloukkuun, kun mies tahtoo jossain vaiheessa uuden ja taas nuoremman naisen rinnalleen? Nämä tapaukset olen nähnyt monet kerrat. Mikäli parisuhde ei ole kunnossa, niin lapsen tekeminen ei sitä myöskään paranna. Päinvastoin mieshän jätti edellisenkin naisen hänen ollessaan raskaana. Ei vaikuta luotettavalta tyypiltä.
      Maailma on miehiä täynnä, ja munaa löytyy, jos näin rumasti saa asian ilmaista.

    • tasa-arvoo

      niin huudetaan tasa-arvon perään ja muuta. Kun nainen haluaa muksun, niin oho. kappas vaan kun unohtu pillerin otto, nyt sitten odotellaan lasta. Kun mies haluaa lasta, niin ei sitten millään, ei ole hyvä aika. Mitäs jos et satukkaan saamaan koskaan lasta?

      Niin vaan meilläkin kävi, kun vaimo ei halunnut lasta ja minä halusin. Viellä pari vuotta koulut loppuun ja vuosi/pari töissä ja sitten vasta. vauvakuumeessa tuhosin kortsut ja sitten myöhemmin kerroin tilanteesta. Vauvaa ei kuulunut. sain vaimon tarkistuksiin ja nyt 10 vuotta myöhempänä 35vuotiaana meillä on hoitojen ansiosta taapero. Jos en olisi koskaan tuhonnut kortsuja, ja odotellut vaimon oikeeta hetkeä, niin nyt käytäisiin läpi syylisyyden tuskaa, että miksi ei silloin nuorempana.

      • ...

        Ei se, että naisille on mahdollista ja helppoa jallittaa joku mies lapsensa isäksi unohtamalla pillerit, tarkoita että se olisi oikein. Tässä asiassa nyt on aika mahdotonta saada aikaan täydellistä tasa-arvoa, miehet kun eivät voi lapsia kantaa eivätkä synnyttää. Ja aika järkyttävä oli tuo sinun tapasi yrittää hoitaa vauvakuumettasi, onneksi jäikin vain yritykseksi.


    • Yksflikka

      Täysin samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Älä tee tälle miehelle lasta. Vaadi ehdottomasti häntä ensin ottamaan vastuu edellisen liittonsa lapsesta! Jos hän ei siihen suostu, niin voi voi.

      Sinun lapsesi ei tule olemaan sen kummallisempi kuin edellisenkään liiton lapsi, jos hän ei tapaa sitäkään lastaan kuin pakolla kerran kahdessa kuukaudessa.. mitä luulet tapahtuvan kun teillä on yhteinen lapsi? Niinpä.. hän kyllästyy nopeasti ja vastuu kaikkineen jää yksin sinulle. Olet vielä nuori, älä sido itseäsi äitiyteen ennen kuin rinnallasi on mies, jonka voit luottaa myös rinnallasi pysyvän.. myötä ja vastamäessä.

    • Mr B

      Ole realistinen. Ei sulla tulevaisuutta tollasen miehen kanssa. Itse olen mies, enkä koskaan jättäisi omia lapsiani noin vähälle huomiolle vaikka eronnut mäkin olen. Toi on tyypillisen rentun elämäntyyliä, tekee lapsia joista ei ota itse minkäänlaista vastuuta, eräänä päivänä taas lähtee kulkemaan kulkurina..

    • täysin kyllästynyt

      Pistää vihaksi kun ihmiset täällä palstoilla kyselee aivan henkilökohtaisia asioita...ja vastauksia tulee laidasta laitaan.Jos noin pattitilanne niin menkää herran jestas sentään jonnekkin terapautin juttusille,ei näistä palstoista mitään apua ole!!

      • Kaikkien parhaaksi

        kuuluisi edes asua yhdessä ja harrastaa seksiä, kun ei ole naimisissa. Että jos vetäisitkin rajan tasan siihen, mihin se kuuluu?


    • ladyowar

      Juu...ymmärrän ja olen sama mieltä. Miten jos sanot miehellesi näin, "Jos sä halut kovasti lapsen, sitte menään naimisiin! Ei avioliito, ei lastakaan." Se on win-win solution!

    • Parisuhekuru

      Sano asia päättäväisesti: en jaksa nyt puhua lapsiasiasta, odotetaan vuosi, OK.

      Voi käydä tosin niin että mies loukkaantuu syvästi, koska kaipa hän sinusta tykkää kun haluaisi lapsenkin tehdä. Jotkut miehet ymmärtää sovittelevan puheen puolittaisena myöntymisenä jos ovat asiasta kovasti innostuneita itse. Topakasti sanottuna asia saattaa mennä perille paremmin. Jos hän tajuaisi että noin iso asia nyt vaan ahistaa sinua, ehkä hän lopettaa lapsipuheet.

      Mutta jos nainen on vauvakuumeessa, voi sitä jankutusta tulla sieltäkin suunnalta. ja negatiivisen kannnan voi nainenkin ymmärtää epäluottamuksen osoitukseksi. ehkä olet itse vuoden päästä vauvakuumeessa, mutta mies ei - sitten ehkä ymmärrät miltä miehestä tuntuu tällä hetkellä. päättäväinen puhe voi johtaa eroon.

    • yks waan

      ainakaan miehen mieliksi tehdä lasta,sillä lapsi tarvitsee äitiäänkin-kummankin huolenpitoa ja rakkautta.lapsia"hankitaan" yhdessä ei vain siksi kun toinen haluaa....muistan itsekkin kun silloinen(entinen)avopuolisono alkoi haluamaan lasta...meillä oli tilanne aivan toinen,asuimme vuokralla ja kummallakin oli opiskelut kesken....no jos sinä et halua lapsia ja hän ei avioliittoa ni miksi pitää jankata asioista?pysyt päätöksessäsi ja jos se ei ukolle riitä ni menkööt menojaan.

    • ei liian aikaisin

      Älä missään nimessä suostu lapsen tekoon jollet ole itse täysin varma asiasta, voisin jopa sanoa sen, että eroa vaikka mielummin kuin teet lapsen vastoin tahtoasi. Olet vielä sen verran nuori, että kyllä sinulla on aikaa harkita lapsen hankkimista vielä monta vuotta. Sinun täytyy vaan sanoa NUORELLE miehellesi, että et ole mikään lapsentekokone hänelle, vaan haluat lapsen silloin kun sinulle se parhaiten sopii ja sellaisen henkilön kanssa mikä parhaiten sopii sínulle. Siis vain ja ainoastaan sinun aikataulun mukaan jos kerran sitä pitää kiirehtiä. Kysypä mieheltäsi miksi hän haluaa lasta niin kovasti kun kerran jätti viimeksikin sen väliin???? Onko hän muuten ihan ok??? Onko lapsi hänelle vain jonkulainen fetissi siitä että hän pystyy niitä tekemään???
      Ei lapsen teko ole eikä saa olla koskaan vain toisen osapuolen tahto eikä siihen saa pakottaa !!!!
      Ainakin minä suosittelen täydellistä keskustelua aiheesta ja syiden pohdiskelua.
      Muista, että sinä omistat oman ruumiisi ja teet sillä juuri mitä sinun tunteesi haluavat, ei kukaan muu.
      Jos olet ahdistunut aiheesta, niin lapsesta ei tule toivottua, joka kyllä myöhemmin tulee ilmi lapsen/sinun käytöksestä suhteessa toisiinne.
      Olet vielä itsekin niin nuori, että haluat kuitenkin viettää aikaasi tyttökavereittesi kanssa istumassa kahvilla tai kaljalla jossain.... Mieti ja mieti ja vielä kerran mieti... SE on elinikäinen juttu.
      Lapsen voi synnyttää vielä kolmenkympin jälkeenkin, niinkuin vaimoni teki ja meillä on sentään kolme lasta.

    • adfhah

      Kamalaa! Ei voi olla mitään ahdistavempaa kuin toinen jankkaa ja jankkaa asiasta eikä millään usko! Sinun ei tarvitse taipua lapsien tekoon vain hänen takiaa. Et voi paljon muuta tehdä, kuin sanoa, että sinä et nyt halua lasta, piste. Jossei sana mee perille, jätä se!

    • Suvikki74

      Avioliitosta voi erota yksipuolisesti, lapsista ei koskaan. Mä otin käyttöön järeät aseet exän kanssa jota kyllä rakastin, mutta en luottanut että pystyisi asettumaan isän rooliin. Jos todella haluat kys. mieshen kanssa naimisiin ja sitten ne lapset, kokeile ensin järkipuhetta. Siitä kuinka selkeämpää on jos jompikumpi teistä sairastuu tai kuolee, niin on lasten elämä paremmin turvattu. Sitten pudota pommi: "Haluatko sä että meidän lapset ovat ÄPÄRIÄ?" Nyt selvennys, mun rakas pikkusisko syntyi avosuhteeseen ja se on lain silmissä yhtä pätevä kuin avioliitossakin, mutta miehen on TUNNUSTETTAVA isyytensä. Muistuta siitä edellisestä kerrasta minä muodossa: Minusta tuntuu pahalta koska pelkään että... ja siihen vielä kunnon itkua. Kukaan tyyppi ei sitä katsele kauaa...Vaara on että menetät koko miehen, mutta parempi niin. Jos ei pysty neuvotteluihin, miten sitten lasten kanssa? Laita tänne sitten uutta viestiä.

      • mk

        Lapsi jonka satunnainen kulkija laittaa tytön paksuksi ja kun hän sen huomaa niin jatkaa matkaansa ja kun tyttö on ylpeä itsestään niin ei koskaan kerro kenellekkään kuka on lapsen isä ja sellaisia oli -50 luvulla kun tukin uittajat kävivät kylillä ja olivat vaikka kesän siellä niin tuli lapsia joita sanottiin äpäriksi. Itse jo 20 vuotta avoliitossa ja meillä yksi läpsi ja se ei ole äpärä kun kummatkin vanhemmat ovat huolehtimassa lapsesta ja asuvat perheenä. Sillä päin missä asun ja kun tyttö meni kouluun niin oli helpompi luetella ne jotka asuivat isän ja äitinsä kanssa kuin ne joiden vanhemmat olivat eronneet tai karanneet. Ei se papin aamen sitä että lapsella olisi parempi olla jos vanhemmat eivät ole sitoutuneet lapseen eikä vanhemmuuteen.


    • YSTÄVÄLTÄ

      Oi pelkosi on täysin oikeutettua! Kerroit että miehesi tapaa, edellisen suhteensa lastaan noin kerran kahdessa kuukaudessa. Joka on ehdottomasti mielestäni liian vähän, varttuvan poikalapsen tapaamiseen.
      Pakosta tässä nyt vähän hälytyskellot soivat, että jotain saattaisi olla pielessä miehellä.
      Mies joka tapaa näin vähän, jo olemassa olevaa pientä lastansa. Mielestäni se kertoo suoranaisesta tunnepuolen köyhyydestä tällä miehelläsi. Kuinka sitten kävisikään, mikäli annat painostukselle periksi ja alat odottamaan teille yhteistä lasta, osallistuisiko miehesi lainkaan lapsen hoitoon tai ottaisiko hänestä vastuuta edes kohtuullisesti, niin että se olisi sietorajan luvussa?
      Epäilen suuresti tätä asiaa, näillä tiedoilla joita kerroit.
      Sinulla on oikeus päättää, koska tahdot että teille tulee lapsi.
      En antaisi miehen stressata, aiheuttaa ahdistusta sinulle näin vakavalla asialla.
      Neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä johonkin kuntanne terveydenhuoltoalan ihmiseen, jonka kanssa voisit jutella tästä tilanteesta / tietenkin aivan luottamuksellisesti, vaikka ihan kahden ensi alkuun niin että miehesi ei ole mukana. Puhuminen auttaa sinua ja antaa sinulle uusia avaimia, tähän aika tavalla poikkeukselliseen tilanteeseen...

    • näin_pääset_rouvaksi

      Hei nimimerkki vielänuori,

      Sanotaanpa nyt ihan ensimmäisenä: Ei ole mitään väärää siinä, että haluaa naimisiin. Se on naisen oikeus. Monet miehetkin menevät mielellään naimisiin.

      Jos naimisiin meneminen on sinulle tärkeä asia, miehesi menee kanssasi naimisiin, jos hän todella rakastaa sinua. Hän tekee sen sinun takiasi. Jos hänellä on traumoja entisestä liitostaan tai vanhempiensa liitosta tai jos hänellä on ongelmia "sitoutumisen" kanssa, hän on valmis menemään vaikka terapiaan selvittääkseen nuo ongelmat ja sitten menemään kanssasi naimisiin. Mies, joka rakastaa naista, tekee kaikkensa pitääkseen tämän onnellisena ja ollakseen menettämättä häntä.

      Mielestäni olet tehnyt suuren virheen muuttamalla miehen kanssa yhteen, vaikkei häitä ollut tiedossa. Monet naiset tekevät nykypäivänä tämän virheen, koska kuvittelevat, että mies nai heidät, kun he ovat koko ajan paikalla. Käytännössä yhteen muuttaminen kuitenkin vain siirtää häitä ikuisuuksien päähän tai sitä kosintaa ei vain koskaan kuulu - ja vuosien jälkeen mies lähtee jonkun muun naisen kelkkaan, joka piti kiinni itsekunnioituksestaan eikä suostunut "jalkavaimoksi". Minun kokemukseni on se, että monet miehet alkavat harkita kosimista vasta sitten, kun pelkäävät menettävänsä naisen - kun vaikkapa nainen haluaa muuttaa eri paikkakunnalle opiskelun tai työn takia tai jos jo asutaan samassa asunnossa, tahtoo muuttaa omaan kämppään.

      Ehdotan seuraavaa: Rupea katselemaan itsellesi vuokra-asuntoa samasta kaupungista tai vaikkapa työpaikkaa eri paikkakunnalta, jos se on sinulle mahdollista. Voit mainita miehellesi, että olet pohtinut omaan asuntoon muuttamista. Kun hän kysyy miksi, älä sano "koska et suostu menemään naimisiin" tai "koska et osaa sitoutua" tai "koska painostat minua lapsen hankkimiseen, vaikka emme ole naimisissa". Sano vain välinpitämättömästi: "En ole varma, onko tämä juttu minua varten. Tarvitsen omaa tilaa."

      Jos ei kosintaa ala kuulua, hanki asunto oikeasti ja muuta pois. Katso, mitä asumusero tekee suhteellenne. Hanki harrastuksia ja muita ystäviä. Voit tapailla muitakin miehiä - ethän ole vielä edes naimisissa! Älä missään tapauksessa luovu hyvästä periaatteestasi "ensin avioliitto, sitten lapset". Se on jokaisen naisen turva ja ihan vain järkevää ajattelua. Olet 25-vuotias. Luultavasti tuolla on joku mukava tyyppi, joka parhaillaan pohdiskelee, mistä löytäisi sellaisen vaimon kuin sinä. Miksi tuhlaat aikaa mieheen, jonka arvot ovat pielessä, joka on jo aiemmin osoittanut kykenemättömyytensä vastuulliseen suhteeseen ja isyyteen ja joka vielä painostaa sinua?

      P.S. Lue seuraavat kirjat: Fein & Schneider: The Rules, The Rules II

      • M43.1/2

        Moni lykää lapsensaantia,vuodella.Kohta sitten jo liian vanha saamaan lapsia, lapsi muuttaa suhdetta sitten todella paljon,silloin parisuhde punnitaan.Ainakin meidän suhdetta se muutti,tuli vastuuta joka on *ihanaa* se vaan on nuorena vitsa väännettävä.sanoo vanha sanalaskukin,ja jakhaan sitä nuorena parremmin valvoa yöitä kuin vanhana.


    • jarkko79

      ei mitään muuta kuin haarat auki ja lapsen tekoon. kai tiedät miten niitä tehdään. on olemassa myös sellainen vaihtoehto että jos et ole halukas hankkimaan lapsia niin äijä ottaa ja lähtee ja etsii sellaisen muijan joka haluaa jälkikasvua..

      • Järjen ääni

        Vaihda äijää.


      • tollaiset äijät

        eikä ole takas tulemista!


    • kun miehestä ei

      siihen ole ennenkuin saat lapsen ? ja jäät myös yksinhuoltajaksi.
      Historia toistaa itseään, aina.
      Ei kunnon suhdetta nykyisiin lapsiin -> ei ole tuleviinkaan
      Ei kunnon sitoutumista sinuun -> ei ole jatkossakaan, katsos erot ovat paljon helpompia, kun ei ole naimisissa eikä tarvitse mitään virallisesti jakaakkaan....
      Onko olemassa "lasten tuottamismania" tai vain erityinen tarve kylvää siementä?
      Tiedätkö varmasti ettei ole suhteen (vanhan ja olemassa olevan) ulkopuolisiakin lapsia, kun vain lasten tekemiseen on tarvetta eikä niistä huolehtimisen tarvetta? Maksaako muuten elatusmaksuja ensimmäisestä lapsestaan?

    • kaamos III

      eivät MIEHE halua lapsia...

    • Onkos kukaan kirjoittajista ehtinyt ajatella asiaa lasten kannalta? Siis sen pojan edellisestä liitosta ja sen jota mies haluaa..
      Aloittajalle: Voisit kysyä mieheltäsi, "Aikooko hän kohdella yhteistä lastanne samaan tapaan kuin ensimmäistä lastaan?" Lapsia ei saa asettaa eriarvoiseen asemaan varsinkaan syistä joihin itse eivät voi vaikuttaa. Sitähän kaikki adoptioperheissä aikuisiksi kasvaneetkin painottavat, ettei kannata adoptoida jos ei kykene kohtelemaan adoptiolasta kuin omaansa. Sama pitäisi päteä myös näihin yhteisiin ja omiin lapsiin. Tottakai Aloittajalle se oma lapsi olisi syntyessään tärkein, mutta isälle molempien pitäisi olla yhtä tärkeitä. Muuten lapsille saattaa jäädä traumoja.

      Haluatko lapsesi kasvavan siihen ylemmyyden tunteeseen, että "Minulla on veli joka, minuun verrattuna ei ole yhtään mitään." Tai varsinkaan haluatko, että miehesi ensimmäinen lapsi kokee tulleensa syrjäytetyksi?

      Mulla ei ole omia lapsia, enkä ole koskaan halunnutkaan. Mutta sen tiedän että lapsia kohtaan täytyy olla oikeudenmukainen. Joku yksinhuoltaja voisi saada minusta miehen itselleen.

      Joten jos tulet miehellesi raskaaksi niin voisittekin samantie lähteä omille teillenne silloin miehesi molemmat lapset olisivat samassa asemassa.

    • onne teille

      teillä on hyvin asiat. Joten miksi ei. Koskaan ei voi ennalta tietää asioita.

      Toki teidän kannattaa jutella ja puida asiat huolellisesti, jotta sinulle tulee varmuus asiaan. Tulee sellainen kuva, että mies todella tahtoo olla sinun kanssa ja suunnitella teidän yhdeistä tulevaisuutta

    • fdgfdgdfgdfg

      Yleensä muijien selitys on tällästä: "no en mä ny tiiä" "puhutaaks välil jostai muust" "en mä osaa sanoo" "hahahahaha".

      Koittakaa vittu puhua suoraan eikä kiertelemällä ja kaartelemalla.

    • spingirl

      Luin koko viestiketjun ja rupesin miettimään, että ymmärtääkö tämä mies mitä se lapsen saaminen OIKEASTI tarkoittaa ja miten se muuttaisi hänen elämänsä?? Aikataulut ja päivät pitää suunnitella TOISEN, PIENEN IHMISEN ELÄMÄNRYTMIN MUKAAN. Ei varmasti ymmärrä, eihän hän ollut mukana edellisen lapsen kasvaessa, joten miten voisi tietää. Mulla itellä ei ole lapsia, mutta tiedän miten työlästä ja vaikeaa aikaa se voi olla, varsinkin jos lapsi ei ole terve! Parhaassa tapauksessa se lujittaa suhdetta ja on ihanaa aikaa, huonoimmassa tapauksessa yleensä huomataan, ettei tämä ollutkaan kivaa, tämä perhe-elämä ja sitten jo erotaan.

      Oma avomieheni innostui yhtäkkiä koirista (omistan itse jo yhden) ja halusi hankkia uuden pikku pennun pieneen perheeseemme. Innostus laantui kun kerroin mitä se pennun hankkiminen sisältää; rahaa menee paljon, kakkaa ja pissaa kaikkialla jopa puolisen vuotta, jyrsittyjä tavaroita, unettomia öitä jne jne..

      Eipä oo avomies sen jälkeen puhunut pennun hankkimisesta ;).. Lasta ja koiraa ei voi verrata, mutta ehkä antaa pienen vinkin sulle, miten asiaa lähestyä. Ehkä miehesi ajattelee, että sinäkin hoidat yksin lastanne, kun hänen exänsä hoiti edellisen. Miehenhän pitää käydä töissä ja nukkua, jotta jaksaa ;)..

      • äiti s. 1960

        Biologinen kello kulkee eri ihmisillä eri tavalla.
        Oma lapsuuteni oli onneton ja köyhä. 25-vuotiaana ajattelin että en ikimaailmassa lapsia tähän maailmaan synnytä. 29 vuotiaana sain esikoiseni ja ihan omasta halusta, en miehen painostuksesta.

        Odota rauhassa, sinä itse päätät milloin olet kypsä äidiksi.


    • savar

      Itse "vierastan" lapsia, silti naimisissa 6v. Pojat 14/12... Entisestä suhteesta lapset. Alussa vaimon oli vaikea ymmärtää, miksi en pidä/ halua lapsia.... Nyt kaikki OK

    • mitvit78

      Ei nykyään naimisiin meno luo mitään turvaa??!! Ei tietenkään kenenkään painostuksesta saa tehdä mitään vasten tahtoaan, mutta miksi vuoden päästä sulle kävis?? Ja se voit olla juuri sinä, joka tulet olemaan lapsettomuushoidoissa/adoptiojonossa, koska odotit vain SINULLE sopivaa aikaa !! Oletko varma haluatko edes lapsia??

      • Lisää lapsia

        Vaikuttaa tyypilliseltä narsistilta,joka tekee mielellään asiat vain oman etunsa tähden.Ex voi tulla myös sinusta, sitten kun jokin muu alkaa taas kinnostaa enemmän kuin kotona imettävä naisihminen.
        Voihan ihminen toki muuttua ajan myötä.Harkitse tarkoin ja mieluimmin avoimesti avomiehesi kanssa keskustellen,miksi lapsi olisi nyt hänen mielestään paras ratkaisu.Ehkä lapsi rakkautta voisi ensin osoittaa jo olevalle 5-vuotiaalle.Kyllä yhteiset viikonloput varmasti lähentäisivät teitä kaikkia ja loisivat pohjaa vanhemmuuteen uusia tulevia lapsiakin ajatellen.En tarkoita mitään koekaniini 5-vuotiasta vaan todellista vastuun ottoa tästä pojasta teidän molempien taholta.Tehän olette jo tämän lapsen toinen perhe.


    • intuitio

      Usein olen kuullut tarinoita ettei mies ole halunnut lasta, mutta mene ja tiedä. Jos ei mies halua sitoutua aviliittoon niin tuskin sitoutuisi lapseenkaan. Olet vielä nuori, eikä lasten hankkimisella ole mikään kiire. Älä alistiu miehen tahtoon jos et ole täysin varma omista haluistasi. Lapsen tehtävä ei ole täyttää vanhemman elämää, vaan vanhemmat ovat lasta varten.

    • vakava paikka

      Lasten paikka on koti, heidän oikeus on isään ja äitiin sekä turvalliseen kasvuympäristöön. Se on elinikäinen sitoumus, joka tehdään sydämen päätöksellä. Miehesi on jo kertaalleen pettänyt päätöksen ja mikä on parempi todiste tulevasta, kuin menneisyys. ÄLÄ missään nimessä ala tehdä lasta miellyttääksesi hänen tarpeitaan. SINULLA PITÄÄ SOIDA HÄLYTYSKELLOT JA KOVAA. Ota todella vakava puhuttelu ja kerro, että et ole aikeissa tehdä lasta avioliiton ulkopuolella, etkä ole siihen valmis. Asiasta keskustelun on päätyttävä. Miten ihmeessä edes pähkäilet asiaa. Taitaa olla sinä, joka jahkaat, etkä saa viestiäsi perille riittävän selvästi.

    • hanski ykkönen

      Ensinnäkin, miksi miehesi ei halua mennä naimisiin kanssasi? Sehän on mielestäni perusedellytys lasten hankkimiseen, eikö vaan, kun kuitenkin parisuhteessa ollaan? Poikkeustapauksiahan kuitenkin on. Pidä pääsi, älä anna periksi. Koska miehelläsi kuitenkin on jo lapsi, jonka äidin hän jätti jo ennen lapsen syntymää, niin ei se senpuoleen hyvältä näytä. Jos olisitte naimisissa, niin asia olisi varmaan aivan toinen. Vaadi, että menette naimisiin ja katsotaan sitten. Se olisi reilua siua kohtaan.
      t. hanski

      • Avioliittohan on oikeasti vanhempien välinen sopimus pysyä lasten vanhempina erimielisyyksistä ja tulevista riidoista huolimatta, eikä mikään lapsettomien seksuaalidiili, millaiseksi se on devalvoitu. Ei kaksi aikuista ihmistä mitään suhdetta lujittavaa sopimusta tarvitse, jos lakkaa rakastamasta, niin silloin lakkaa ja kaksi ihmistä ovat vapaita menemään omille teilleen, mutta lapsi tarvitsee turvakseen sen sopimuksen.
        Pitää vaatia lapselle sitä sopimusta ja sanoa että vasta sitten rupeaa harkitsemaan.


    • Sano miehelle että voisitte adoptoida, että jos haluatte erota, kun ei naimisiinkaan uskalla mennä, niin adoptoidun lapsen voi aina palauttaa välittäjälle, eikä kenekään tarvitse ottaa sitten lapsesta mitään vastuutaa jos vaikka se mies haluaisikin sitten jonkun toisen kanssa tehdä lapsen.

    • ODOTUKSET

      No onko toi nyt vaikeeta; jollet OIKEASTI ITSE halua lasta, niin pidät huolen, ettei lasta tule. Teet myös asian selväksi miehelle ja käsket lopettaa asiasta jauhamisen. Ja jos mies ei OIKEASTI ITSE halua naimisiin, niin ette mene naimisiin. Piste. Asiat/ toisen käännytysyritykset(=manipulointia!) totaalisesti jäihin ja katsot oletteko yhdessä ja onnellisia vielä vuoden -tai puolenvuoden- päästä.. jos suhteenne perustuu vain mielikuviin ja odotuksiin, niin suosittelen, ettette tosiaankaan toteuta kumpaakaan..

      • puutteessanyt

        SIEMENTÄ VAKOON VAAN , lapsissa on tulevaisuus :)


    • terapeutti_Anna

      Lapsen saaminen on niin iso asia, että siihen pitää itse olla valmis. Olet niin nuori, että voit tehdä sen jonkun toisen kumppanin kanssa myöhemminkin. Tuo tapa, millä puolisosi hylkäsi ex kumppanin eikä halua tavata poikaansa kuulostaa todella hälyttävältä. Onko niin, että vauvan saaminen on hetkeksi kuin karkki, joka on hauskaa, ja jolla sitoo sinut itseensä ilman että itse sitoutuu kuten menemällä naimisiin. Vaikuttaa ettei ymmärrä minkälainen sitoumus lapsi on. Lapsi varmasti kärsii siitä että tapaa isäänsä niin harvoin.
      Jos oma toiveesi on avioliitto, niin pidä unelmasta kiinni, ja jos tämä tyyppi ei siihen ole valmis on muita miehiäkin olemassa. Lapsen saamista ei kannata lykätä yli 35 vuoden, koska sen jälkeen se alkaa olla hankalaa. Itse olen 38 ja lapsettomuushoidon avulla nyt raskaana 5. kuulla, ja todella onnellinen, kun lopulta löysin miehen, joka ensin halusi mennä kanssani naimisiin ja alusta asti halusi perheen. Nauti elämästä kun olet vielä nuori, hanki työkokemusta, harrasta, matkusta.. kaikki se on hyväksi lapselle myöhemmin, kun olet saanut elämänkokemusta, eikä tule tunne että olet joutunut luopumaan liianvarhain jostain. Elämä muuttuu todella paljon lapsen myötä. Kun alat kaivata lasta itse, on aika oikea.

      Älä anna periksi painostukselle. Jos et halua keskustella asiasta, voit aina vaikka lähteä lenkille tai muuten osoittaa ettei tämä aihe päivittäin sinua kiinnosta. Ja jos mies ei halua naimisiin niin sitä suuremmalla syyllä mietittävä mistä oikein on kyse. Kuka ostaa lehmän, jos maitoa saa ilmaiseksi??
      Voimia sinulle sisareni. Parisuhde on yksi elämän haastavimmista asioista.

    • Muljuisä

      ÄLÄ hommaa lasta jos et sitä halua. Mutta toisaalta maailma ei siihen kaadukaan. Jos hankitte lapsen, teidän on sen jälkeen kahta kauheammpin panostettava parisuhteeseen. Lapsi vie aikaa ja vaivaa mutta ei se estä olemasta nuori.


      Miehet on siitä kivoja olentoja, että jos niitten kanssa KUNNOLLA selväsanaisesti sopii jostakin asiasta, niin yleensä mies pitäytyy siinä.

      Ole looginen miehellesi. Se on tärkeää. Nyt sinulla on vaan tunne - ahdistus. Se ei puhuttele miestä. Loogisuus puhuttelee miestä. Perustele loogisesti, miksi löapsen aika ei ole vielä.

      Meille tuli yllätysraskaus ja olemme aina halunneet lasta muttei vielä. Nyt kuitenkin luonto päätti näin ja olemme onnellisia.

    • vielänuori

      Puhuimme mieheni kanssa ja sovimme odottavamme noin vuoden ennen kuin puhumme vauva-asiasta uudelleen. Siitä on nyt noin viikko ja sen jälkeen hän ei ole oikeastaan snaonut painokkaasti että voi kun ihania vauvoja. Hän on ollut kuin ennen.
      En minä halua jättää häntä. Rakastan häntä ja hän minua. En luvannut hänelle että teemme vuoden päästä vauvan vaan lupasin, että puhumme asiasta seuraavan kerran vuoden päästä. Sen tein erittäin selväksi.
      Puhuimme avioliitosta ja mies sanoi, että olisi valmis menemään minun kanssani ja minun takiani naimisiin, muttei koe avioliittoa tärkeänä. Siis se ei ole hänelle itselleen tärkeää eikä oikeastaan merkitse hänelle mitään. Hän puhui siitä, että se ei takaa sitä, että suhde on vakaa eikä sitä, että suhde kestäisi. Hän kertoi, että hänen liittonsa ex-vaimon kanssa oli luhistunut kasaan jo paljon ennen kuin nainen alkoi odottaa lasta ja hänen vanhempiensa liitto oli aivan hirveä. Siitä löytyy varmastikin syyt, miksi mieheni avioliittokokemukset ovat niin negatiiviset.

    • Naisen oma valinta

      = toteutukoon jos kyseessä on ei-raskaus. Ukon ei siitä kuulu päättää milloin naisen kuuluu tulla raskaaksi. Nainen itse päättää. Äidiksi tuleminen on niin suuri ja lopullinen projekti että kuuluu miehenkin ymmärtää.
      Turha edes varmaan mainita kuinka hirveä jo pelkkä synnytyskin voi joskus olla naiselle ja aiheuttaa traumoja, vaivoja ja paljon muutakin. Masennusta esiintyy useilla, väsymystä vielkin useammilla ennen ja jälkeen synnytyksen, vielä enemmän valvomisen kanssa tietenkin. Puhumattakaan myöhemmistä vaiheista kun parisuhde väljähtyy ja rahat loppuvat ja se lasta inttänyt mies alkaa juosta omilla teillään ja jättää perheensä ilman rahaa. Vieläkin myöhemmin, nuoret ovat oma maailmansa sinänsä hoidettavina, niiden kanssa tarvitaan sosiaalisia taitoja huimasti nykyään, ja ehdottamasti rahaa. Rahattomia vanhempia syyllistetään joka taholta ja pian tuntuu siltä ettei lapsia olisi kannattanut ikinä ajatellakaan. Työmarkkinatuki ei koskaan riitä niihin menoihin vanhemmilla jotka nykypäivänä voivat milloin vain jäädä työttömiksi meidän ihanassa lottovoittomaassamme.
      Jos nämä läpi ajateltavat mahdolliset tosiasiat vaakakupissa eivät paina ollenkaan vaan siltikin tahtoo vanhemmaksi ruveta niin sitten.. nussiin vaan ja onnea ..mutta mies EI sitä määrää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4783
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1536
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1102
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1091
    Aihe