Onko kokemuksia Felt- merkkisistä hybridipyöristä? Testasin sellaista eilen ja jäi hyvä fiilis. Kohtuuhintainen, monilla foorumeilla kehuttukin. Kannattaisiko ostaa?
Felt-pyörät - kokemuksia?
18
14369
Vastaukset
- Kertausta:
Hybridiä harvoin kannattaa ostaa, koska samalla hinnalla saa käyttöönsäkin sopivia pyöriä. Hinnasta taas kannattaa muistaa, että halpa ei ole koskaan hyvä ja harvoin edes edullinen.
- Laaja skaala
Kilpa- ja harrastepyörien lisäksi Felt'n nimellä myydään ihan tavallisia peruspyöriä. Laatu on vaihtelevaa, mutta seassa on joitakin kiinostaviakin malleja. Tuo voisi sopia pekkaperuskäyttäjälle:
http://www.feltbicycles.com/Finland/2010-Product-Catalog/Fixie/FIXIE-Series/BROUGHAM.aspx- Posetiivi77
Tämä näytti jo aika kalliilta peliltä! Enempi olen katsellut esim. malleja QX65, QX70 ja QX85, joista jälkimmäinen vaikuttaa jo todella hyvältä.
- Benford
Posetiivi77 kirjoitti:
Tämä näytti jo aika kalliilta peliltä! Enempi olen katsellut esim. malleja QX65, QX70 ja QX85, joista jälkimmäinen vaikuttaa jo todella hyvältä.
Hommasin n. kuukausi sitten QX85:n ja toistaiseksi kokemukset ovat posiitiivisia. Edellisellä fillarille tuli ajettua yli 10 vuotta ja varmaan mikä tahansa uusi filari on parempi. Testailin muutamaa muutakin merkkiä mutta esim. Feltin ajoasento tuntui minulle kaikkein luontevimmalta. Lisäksi osasarja vaikuttaa laadukkaalta. Mun käyttöön kyseinen fillari on täysin passeli vaikka näitä palstoja lukeneena saa sellaisen käsityksen ettei "hybridiä" mielletä edes polkupyöräksi.
- Onko se?
Benford kirjoitti:
Hommasin n. kuukausi sitten QX85:n ja toistaiseksi kokemukset ovat posiitiivisia. Edellisellä fillarille tuli ajettua yli 10 vuotta ja varmaan mikä tahansa uusi filari on parempi. Testailin muutamaa muutakin merkkiä mutta esim. Feltin ajoasento tuntui minulle kaikkein luontevimmalta. Lisäksi osasarja vaikuttaa laadukkaalta. Mun käyttöön kyseinen fillari on täysin passeli vaikka näitä palstoja lukeneena saa sellaisen käsityksen ettei "hybridiä" mielletä edes polkupyöräksi.
No kai tuota voi sanoa hybridiksi, kun yleispyörän runkoon on isketty maasto osia. Sitä valintaa pidän ehkä hieman outona, koska vastaavia asfalttisarjojakin on jopa samalla toimittajalla. Haarukka on alumiinia, mutta näyttää asiallisen muotoiselta, eli ei kaikkein kovin mahdollinen.
Ennemmin kutsuisin tuota mallia kuitenkin rapakon takaisella nimellä asphalt tai eurooppalaisittain fitness. Sinänsä paperilla näyttää ihan hyvältä, oleelliseti paremmalta kuin pomppukepillinen QX70, jota kannattaa välttää. - Posetiivi77
Onko se? kirjoitti:
No kai tuota voi sanoa hybridiksi, kun yleispyörän runkoon on isketty maasto osia. Sitä valintaa pidän ehkä hieman outona, koska vastaavia asfalttisarjojakin on jopa samalla toimittajalla. Haarukka on alumiinia, mutta näyttää asiallisen muotoiselta, eli ei kaikkein kovin mahdollinen.
Ennemmin kutsuisin tuota mallia kuitenkin rapakon takaisella nimellä asphalt tai eurooppalaisittain fitness. Sinänsä paperilla näyttää ihan hyvältä, oleelliseti paremmalta kuin pomppukepillinen QX70, jota kannattaa välttää.Siis onko ymmärrettävä, että kannattaisi ostaa mieluummin QX65 kuin QX70? Ilmeisesti! Perusvarustuksenaan noihin fillareihin ei ilmeisesti kuulu tavarateline eikä edes tukijalka, mutta nehän saa lisämaksua vastaan?
Muistan sumuisesti, että jossain mallissa olisi lukenut disc brake compatible eli voiko levyjarruja asentaa myöhemmin pyörään, jossa niitä ei ole? - Nopealla vilkaisulla
Posetiivi77 kirjoitti:
Siis onko ymmärrettävä, että kannattaisi ostaa mieluummin QX65 kuin QX70? Ilmeisesti! Perusvarustuksenaan noihin fillareihin ei ilmeisesti kuulu tavarateline eikä edes tukijalka, mutta nehän saa lisämaksua vastaan?
Muistan sumuisesti, että jossain mallissa olisi lukenut disc brake compatible eli voiko levyjarruja asentaa myöhemmin pyörään, jossa niitä ei ole?Evanssin sivuilta lukaisin äkkiä QX65:n speksit, niin minusta siinä ei ollut mitään ihan hirveää killeriä kertalukemalta. Kyse on selvästi halvalla kasatusta pyörästä, joten jos ei liikaa odota, niin ei pety. Joka tapauksessa se on parempi valinta kuin QX70 jo pelkästään haarukan takia.
Tavaratelineeksi kannattaa harkita satulatolppaan pikakiinitettävää mallia. Silloin sitä ei tarvitse kantaa mukana, jos ei ole tarvetta. Niiden kantavuus vain on rajattu, joten se tulee ottaa huomioon valintaa tehtäessä.
Jalkaa en ole ostanut pyörään enää pitkään aikaan. Pyörä tulee kuitenkin laitettu aaina kiinni johonkin kiinteään aitaan tai tolppaan, joten se on tarpeeton.
- Tugendbold
perusteella karvaset karjut ajaa Feltin pyörillä cylo crossia. Kai se on sitä mistä jotkut tykkää. Oma valinta olisi kyllä joko Bianchin tai Cannondalen katupyörä tai Cameleonthe Binachilta. Tosin itsellä kyllä ei ole vielä kokemusta moisista, mutta pyörän imago kyllä vaikuttaa. Tosin, itse kyllä olen kuullut positiivita palautetta Bianchin C2C ja Cannondalen caad9:stä.
- Feltisti
Ostin pari vuotta sitten Felt QX 85 -fillarin lyhyehkön koeajon perusteella. Toki olin netistä tarkistanut ko. pyörän speksit ennen koeajoa ja ostopäätöstä. Mutta joka tapauksessa olen ollut varsin tyytyväinen Feltiin.
Huomioita:
- Pyörä on kompromissiratkaisu eri fillarityypeistä, eli on puhtaasti hybridi. Jos tämä muodostuu hankintapäätöstä tehdessä kynnyskysymykseksi, kannattaa suosiolla etsiä toisen tyyppistä pyörää esim. cyclocrossia tai maantiepyörää.
- Runko on onnistunut ja toimiva.
- Vakiona jo suhteellisen hyvät komponentit, joita ei tarvitse heti ensi kättelyssä alkaa päivittämään parempiin.
- Jäykkä haarukka, eli keulaa ei ole pilattu halvalla joustohässäkällä. - Itselleni tämä oli hankintapäätöstä tehdessäni eräs tärkeimmistä asioista.
- Suora ohjaustanko. - Tähän ei ole yksiselitteistä vastausta, koska jokaisella on oma mielipide asiasta.
- Kestää ympärivuotista ajoa, myös kovaa pakkasta. Itselläni on tästä kokemusta menneeltä talvelta, kun ajoin Feltillä työmatkat kelillä kuin kelillä, enimmillään 30 asteen pakkasella.
- Jo vakiofillarista paistaa läpi, että suunnitteluun on käytetty aikaa ja vaivaa. Selviä rimanalituksia ei ole.
- Ei ole niin sanottu markettifillari, mikä näkyy hinnassa.
- On menestynyt Fillari-lehden hybridivertailuissa. Oli muistaakseni toissa vuonna ykkössijalla ja viime vuonna pari pykälää huonommalla sijalla, mikä ei ollut yhtään huono sijoitus, kun ottaa huomioon, että Felt joutui kilpailemaan samalla mallilla kilpailijoiden uudistettuja malleja vastaan.- Posetiivi77
Selvä! Reilusti halvemmassa QX65:ssa on varmasti halvemmat komponentit eikä siinä ole levyjarruja. QX85 on vaikuttanut aika hyvältä pakkaukselta, mutta toistaiseksi ei sitten ollut siihen varaa. Myytiin joku aika sitten 700 eurolla, mikä on pari sataa ovh:ta alempi, mutta rahatilanne ei antanut myöten.
- IlariRA
Posetiivi77 kirjoitti:
Selvä! Reilusti halvemmassa QX65:ssa on varmasti halvemmat komponentit eikä siinä ole levyjarruja. QX85 on vaikuttanut aika hyvältä pakkaukselta, mutta toistaiseksi ei sitten ollut siihen varaa. Myytiin joku aika sitten 700 eurolla, mikä on pari sataa ovh:ta alempi, mutta rahatilanne ei antanut myöten.
Joo itse olen kanssa sitä mieltä, että ihan halvimpia malleja kannattaa välttää. Rahalle saa vastinetta vielä johonkin 1000€ pyöriin saakka, minkä jälkeen pienetkin parannukset rupeaa maksamaan. Tuolla oli toi Felt QX-80 799€ http://www.pyorakeskus.fi/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=4&product_id=114&Itemid=6&vmcchk=1&Itemid=6
- Vertailun vuoksi
IlariRA kirjoitti:
Joo itse olen kanssa sitä mieltä, että ihan halvimpia malleja kannattaa välttää. Rahalle saa vastinetta vielä johonkin 1000€ pyöriin saakka, minkä jälkeen pienetkin parannukset rupeaa maksamaan. Tuolla oli toi Felt QX-80 799€ http://www.pyorakeskus.fi/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=4&product_id=114&Itemid=6&vmcchk=1&Itemid=6
Tuossa mennään jo hintaluokaan, jossa kilpailijoilla on vaihtoehtoina normaalilla tangolla varustettuja ylespyöriä. Esimerkiksi GT:n Peace Tour retkipyörä (touring).
- Vaihtoehtoja
Vertailun vuoksi kirjoitti:
Tuossa mennään jo hintaluokaan, jossa kilpailijoilla on vaihtoehtoina normaalilla tangolla varustettuja ylespyöriä. Esimerkiksi GT:n Peace Tour retkipyörä (touring).
Tai INSERA! Jos ei jarruja oteta huomioon, niin TM:n crossaritestissä Inseran CC7000 pärjäsi ihan hyvin. Jos tietää, että paikallinen SPPT kykenee hoitamaan luovutushuollon, niin mikä ettei.
- Pyörällä duuniin!
Vaihtoehtoja kirjoitti:
Tai INSERA! Jos ei jarruja oteta huomioon, niin TM:n crossaritestissä Inseran CC7000 pärjäsi ihan hyvin. Jos tietää, että paikallinen SPPT kykenee hoitamaan luovutushuollon, niin mikä ettei.
Kun maantiellä ja poluilla, retkeillessä ja työmatkoilla pitää olla aina eri pyörä! Myös erilaiset asusteet joka pyöräilyyn samoin kengät. Juoksukengillä ei voi kävellä eikä lenkkikengillä ajaa fillarilla.
Hyvin ovat kauppiaat uunottaneet nykyihmiset.
Kun katselee noita polkupyöriä niin kaikissa on kuitenkin se aataminaikainen "timantti"runko, eroa on ainoastaan ohjaustangossa ja vaihteiden lukumäärässä, sekä TOTTAKAI hinnassa, sillä eihän 200 euron pyörä mitenkään voi kestää!
Ikäänkuin hinta yksin ratkaisisi laadun, voi teitä typeryksiä!
Miljardi kiinalaista pyöräilee joka ikinen päivä ja halvoilla rakkineilla, tuskin yksikään pyörä maksaa 200 euroa ja hyvin toimivat.
Entäs hollantilaiset ja tanskalaiset? Siellä kelpuutetaan isisän aikaiset polkupyörätkin liikenteeseen.
Suomalaisen pitää vain aina näyttää että millä mällätään! - Alkup. Maantiepyöräi
Pyörällä duuniin! kirjoitti:
Kun maantiellä ja poluilla, retkeillessä ja työmatkoilla pitää olla aina eri pyörä! Myös erilaiset asusteet joka pyöräilyyn samoin kengät. Juoksukengillä ei voi kävellä eikä lenkkikengillä ajaa fillarilla.
Hyvin ovat kauppiaat uunottaneet nykyihmiset.
Kun katselee noita polkupyöriä niin kaikissa on kuitenkin se aataminaikainen "timantti"runko, eroa on ainoastaan ohjaustangossa ja vaihteiden lukumäärässä, sekä TOTTAKAI hinnassa, sillä eihän 200 euron pyörä mitenkään voi kestää!
Ikäänkuin hinta yksin ratkaisisi laadun, voi teitä typeryksiä!
Miljardi kiinalaista pyöräilee joka ikinen päivä ja halvoilla rakkineilla, tuskin yksikään pyörä maksaa 200 euroa ja hyvin toimivat.
Entäs hollantilaiset ja tanskalaiset? Siellä kelpuutetaan isisän aikaiset polkupyörätkin liikenteeseen.
Suomalaisen pitää vain aina näyttää että millä mällätään!"...Juoksukengillä ei voi kävellä eikä lenkkikengillä ajaa fillarilla..."
Lenkkari ei todellakaan ole sopiva pyöräilykenkä pidemmillä pyöräilymatkoilla. Sen antama tuki päkiälle ei ole riittävä. Jos ei halua jostain syystä ajaa pyöräilykengillä, niin vaelluskenkä, marssikenkä jopa kävelykenkä tms. toimii jotenkin. Ne riittävät hyvin, jos päivän ajot ovat elle 10 km. Jäykkäpohjaisella vaellus- tai marssikengällä voi ajella pidempiäkin matkoja.
Aikaisemmin ajettiin ihan normaaleilla kengillä! Kannattaa kuitenkin muistaa, että normaali kenkä muutama kymmenen vuotta sitten oli aivan erilainen kuin tänäpäivänä. Vielä 80-luvulla intissä ajoin nahkasaappaalla, jonka pohjan tuki riitti aivan mainiosti.
Matkan ollessa lyhyt, ovat täällä annetut ohjeet muutenkin epäsopivia. Silloin paras pyörä on Jopo, mummis tai citysinkula. Esimerkilläsi Tanskasta ja Hollannista tarkoitit ilmeisesti juuri tätä?
Pyöräilyssä hinta ratkaisee laadun aivan suoraviivaisesti. Poikkeuksena on tietysti alan harrastajien maailmalta ostamat bulkkirungot, joihin kasataan sitten jostain hankituista osista fillareita. Tuon kaltainen toiminta vaatii niin paljon osaamista, että se ei kuulu näiden kysymysten piiriin.
Oma luokkansa ovat osaajat, jotka hankkivat käytettyjä fillareita jopa roskalavoilta ja ahavat niillä tyytyväisinä. Varmasti jostain 80-luvun huippupyörästä saa aivan kilpailukykyisen citysinkulan, kunhan osaa. - Duunari!
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
"...Juoksukengillä ei voi kävellä eikä lenkkikengillä ajaa fillarilla..."
Lenkkari ei todellakaan ole sopiva pyöräilykenkä pidemmillä pyöräilymatkoilla. Sen antama tuki päkiälle ei ole riittävä. Jos ei halua jostain syystä ajaa pyöräilykengillä, niin vaelluskenkä, marssikenkä jopa kävelykenkä tms. toimii jotenkin. Ne riittävät hyvin, jos päivän ajot ovat elle 10 km. Jäykkäpohjaisella vaellus- tai marssikengällä voi ajella pidempiäkin matkoja.
Aikaisemmin ajettiin ihan normaaleilla kengillä! Kannattaa kuitenkin muistaa, että normaali kenkä muutama kymmenen vuotta sitten oli aivan erilainen kuin tänäpäivänä. Vielä 80-luvulla intissä ajoin nahkasaappaalla, jonka pohjan tuki riitti aivan mainiosti.
Matkan ollessa lyhyt, ovat täällä annetut ohjeet muutenkin epäsopivia. Silloin paras pyörä on Jopo, mummis tai citysinkula. Esimerkilläsi Tanskasta ja Hollannista tarkoitit ilmeisesti juuri tätä?
Pyöräilyssä hinta ratkaisee laadun aivan suoraviivaisesti. Poikkeuksena on tietysti alan harrastajien maailmalta ostamat bulkkirungot, joihin kasataan sitten jostain hankituista osista fillareita. Tuon kaltainen toiminta vaatii niin paljon osaamista, että se ei kuulu näiden kysymysten piiriin.
Oma luokkansa ovat osaajat, jotka hankkivat käytettyjä fillareita jopa roskalavoilta ja ahavat niillä tyytyväisinä. Varmasti jostain 80-luvun huippupyörästä saa aivan kilpailukykyisen citysinkulan, kunhan osaa.Itse ajelen työmatkani kesällä ihan tavallisella mummopyörällä keskimäärin 40 km arkisin ja tavalliset sandaalit jalassa, tai sateella lenkkareissa.
Ihan kivasti on sujunut tähän asti, pyörä on luultavasti 30 vuotta vanmha ja merkiltään tunturi!
- tonyli
Ostimme vajaa vuosisitten Felt merkkiset polkupyörät .....
Nyt vein ensimmäiseen niin sanottuun ykkös huotoon ja huomasimme siellä että maalit ovat halki pitkältä matkalta ja osin irti sekä palasia puuttuu ei naarmuja tai kolhuja.
ajettu viimekesänä noin 800 km säilätty katoksessa ja telineessä.
Rungonsisälle jää tosi paljon kondenssivettä (talvisin halkeamis vaara)
eivät myyjän mukaan kuitenkaan kuulu takuuseen, koska rungossa on kondessiveden poistoreijät... ainut vika että neovat väärässä paikassa tai pyörää pitäisi säilöä riiputtamalla että vesi valuisi pois.
Toisesta pyöröstä punaiset värit ovat nyt jo aivan haaleat.
ja kaikki pultit olivat jo kahden kuukauden päästä ruosteessa.....
onko muilla samanlaisia kokemuksia
nimim. Pettynyt - Mikloi2222222455
Jos haluaa laadukkaan polkupyörän maksais siitä noin 1000-3000 euron välillä. Sit ostaa siihe kallis UU lukko. JOo tiiän ne on niin julman kalliita. Ehkä noin 1000€. Iha jees. 1000€ kallis ja laadukas pyörä. :-D.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802