2 sakkoa väliaikaisella kortilla

_Mara_

Eli minulla on nyt ollut vähän yli vuoden kortti, vuoden sisällä sain 2 sakkoa(liikenteenvaarantamisesta sekä ylinopeudesta (18km/h ylinopeutta) ja puhuin samalla puhelimeen). Onko kortinlähtö selvä juttu vai pystyykö asiasta neuvottelemaan niin että kortin saisi pitää. Suoritin 3 viikkoa sitten kakkosvaiheen. Minulla on BC kortit, joudunko myös C kortin inssin ja teorian uusimaan jos kortti lähtee?

3

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän...

      Poliisi, nimismies tai tuomioistuin päättää, miten kortin käy. Samalla selviää myös se, joutuuko teorian tai inssin uusimaan, Mikäli näin käy, niin uusinta menee ylemmän korttiluokan mukaan, eli Sinulla edessä on C:n teoria sekä inssi.

      Olisiko ollut parempi miettiä seurauksia ENNEN, kuin aloit hölmöilemään ratin takana?! Kukaan ei vahingossa saa sakkoja liikenteen vaarantamisesta, eikä aja noin paljon yli nopeusrajoituksen! EHKÄ olisi ihan hyvä, että menettäisit korttisi vähäksi aikaa, ja saisit miettiä miten liikenteessä kuuluu liikkua. Siellä on muitakin, kuin vain SINÄ! Myös teoriakokeen ja inssiajon uusinta ei ole pahitteeksi, samalla joudut miettimään omia asenteitasi liikenteessä liikkumista kohtaan, kuten myös kertaamaan, että osaat liikkua yhteisten - sovittujen sääntöjen mukaan.

      • törttöilevä_autoilij

        Itsekin olen melkoinen törttöilijä liikenteessä, ja huono noudattamaan nopeusrajoituksia. Ymmärrän kyllä aloittajan fiiliksen, mutta tottahan se on, että sääntöjä tulisi noudattaa tai sitten siitä maksetaan hintaa.

        Toisaalta, ystäväni menetti kortin puoleksi vuodeksi. Niinpä hän sitten vain ajoi kortitta puoli vuotta, koska se oli pakollista töiden kannalta. Hän vain totesi, että ei sen pitäisi siirtyä kuin parilla kuukaudella uuden kortin saanti, jos jää kiinni kortitta ajamisesta. Heh, en tiedä sitten jakoisko noudattaa nopeusrajoituksia ajaessa kortitta, kun eihän siitä voi ees korttia menettää vaikka ajais kaasu pohjassa - kun ei korttia enää ole. Helpoimmalla pääsee, jos vain pystyy kehittämään kärsivällisyyttä ja huolellisuutta liikenteessä!


      • autoilija112
        törttöilevä_autoilij kirjoitti:

        Itsekin olen melkoinen törttöilijä liikenteessä, ja huono noudattamaan nopeusrajoituksia. Ymmärrän kyllä aloittajan fiiliksen, mutta tottahan se on, että sääntöjä tulisi noudattaa tai sitten siitä maksetaan hintaa.

        Toisaalta, ystäväni menetti kortin puoleksi vuodeksi. Niinpä hän sitten vain ajoi kortitta puoli vuotta, koska se oli pakollista töiden kannalta. Hän vain totesi, että ei sen pitäisi siirtyä kuin parilla kuukaudella uuden kortin saanti, jos jää kiinni kortitta ajamisesta. Heh, en tiedä sitten jakoisko noudattaa nopeusrajoituksia ajaessa kortitta, kun eihän siitä voi ees korttia menettää vaikka ajais kaasu pohjassa - kun ei korttia enää ole. Helpoimmalla pääsee, jos vain pystyy kehittämään kärsivällisyyttä ja huolellisuutta liikenteessä!

        Ei ne rikokset siinä kortissa ole! Kyllä ne ihan rekisteröidään tietokantaan ja parhaassa tapauksessa rikosrekisteriin. Veikkaan että olisi kortti lykkääntynyt vähintään vuodella, koska ei olisi edes enää ensikertalainen.

        Tuo 18km/h vaikuttaa varmasti että joudut uusimaan. Tosin sekin vaikuttaa onko tuo tullut millä alueella. 60/80/100/120 alueella. Huomattavasti suopeammalla katsoo jos se on moottori tai pikatiellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      194
      1987
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1386
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1135
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      63
      1053
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      152
      1016
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      84
      966
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      83
      827
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      818
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      749
    10. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      62
      744
    Aihe