Elämän mittainen hyvitys?

ujo haahuilija

Olen tuhdissa keski-iässä ryhtynyt ihmettelmään, mistä elämässäni oikein on kyse, kun kaikki tuntuu menevän päin p:tä. Liekö karmaa vai peräti kirousta?

En tarkoita nyt mitään parin kuukauden hankalaa jaksoa, vaan koko elämääni murrosiästä eteenpäin. Työasioita, ihmissuhteita, kaikkea. Yksi väärä lause tai kummallinen sattuma on särkenyt paljon tai kasvattanut ylittämättömän esteen. Usein on jostain ilmaantunut voimakastahtoinen ihminen, joka on "järjestänyt asiani" ilman, että olen itse voinut mitään.

Olen arka, enkä järin päämäärätietoinen, joten osaksi ongelmat selittyvät luonteellani. Kuitenkin tuntuu, että usein kohdalleni osuus kummallisia sattumia, eivätkä nämä ole koskaan positiivisia. Nykyisin olen jo alkanut pelätä, mitä kaikkea ikävää voikaan tapahtua. Koska niin paljon hankaluuksia on elämässä ollut ja on, ei uskalla enää odottaakaan minkään menevän hyvin. En halua loukata ketään ja yritän olla kuin minua ei olisikaan, mutta tuntuu, että tästä huolimata herätän monissa ihmisissä kielteisiä tunteita.

Voiko kokonainen elämä mennä samoissa merkeissä?

6

840

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tev.

Ota vastuu omasta itsestäsi ja omasta kehityksestäsi ... ota elämä omiin käsiisi.

• ole yksi heistä

Lähes aina valot vaihtuu juuri silloin punaisiksi kun m i n ä lähestyn risteystä autollani. Krooniset sairaudet vaivanneet nuoruudesta kaventaen elämää, elämäniloa ja mahdollisuuksia selvitä elämässä. Etsivä, avoin ja kieltämättä lapsenomainen luonteeni ja hellämielisyyteni vetää kuin "paskakasa kärpäsiä" luokseni, ihmisiä jotka käyttävät minua hyväksi, hyötyvät minusta.
      Annan aina periksi ja hieman katkeroidun, kun kyse on riidoista tai vaateista, tuntuu että "aina minä, miksi ei joskus joku muukin".
      Koskaan en ole voittanut arvoista, kilpailuista, lotosta, totosta tai hiihdossa, puhumattakaqan golffista(jota en edes harrasta).
      Tulee mieleen että olenko ikuinen luuseri, luusereista luuserein, elämän mittainen fiasko. Jotkut vain syntyvät terveinä, fiksuina, hyvin toimeen tulevaan ja arvostettuun perheeseen, hyvillä geeneillä, ulkomuodolla ja asenteella varustettuna heisträ tulee voittajia, se ei ole minun osani..?
      En saa mitään elämässäni aikaan, en kerta kaikkiaan mitään.

• Mars muualle suunta

Kehottaisin kyllä ihan terapiaan hakeutumaan. Taideterapiaa, ryhmäterapiaa... Ei analyyttiset ja älylliset vatvomiset välttämättä kannata. Eikä karmakirjallisuuden lukeminen. Ne voi jätttää toiseen kertaan. Suunnatkaa katseet elämään ja siitä nauttimiseen ja oppimiseen.
        Mindfulnessharjoituksetkin on hyödyllisiä terapian ohella.

• sitä samaa
        Mars muualle suunta kirjoitti:

Kehottaisin kyllä ihan terapiaan hakeutumaan. Taideterapiaa, ryhmäterapiaa... Ei analyyttiset ja älylliset vatvomiset välttämättä kannata. Eikä karmakirjallisuuden lukeminen. Ne voi jätttää toiseen kertaan. Suunnatkaa katseet elämään ja siitä nauttimiseen ja oppimiseen.
        Mindfulnessharjoituksetkin on hyödyllisiä terapian ohella.

Nii ja jooga..

• Paskakasa25

"En halua loukata ketään ja yritän olla kuin minua ei olisikaan, mutta tuntuu, että tästä huolimata herätän monissa ihmisissä kielteisiä tunteita."

Ihan samaa olen miettinyt omalta kohdaltani. Itse tosin olen vielä "nuori", 25 vuotias..
      Olen asian hyväksynyt viimein, koska olen huomannut että tälle vaan ei voi mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      151
      4763
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      205
      3984
    3. 212
      3188
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      109
      3049
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      84
      2873
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      125
      1720
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      12
      1625
    8. 61
      1329
    9. Aitolehti Capital

HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1176
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      149
      1145
    Aihe