Olen tuhdissa keski-iässä ryhtynyt ihmettelmään, mistä elämässäni oikein on kyse, kun kaikki tuntuu menevän päin p:tä. Liekö karmaa vai peräti kirousta?
En tarkoita nyt mitään parin kuukauden hankalaa jaksoa, vaan koko elämääni murrosiästä eteenpäin. Työasioita, ihmissuhteita, kaikkea. Yksi väärä lause tai kummallinen sattuma on särkenyt paljon tai kasvattanut ylittämättömän esteen. Usein on jostain ilmaantunut voimakastahtoinen ihminen, joka on "järjestänyt asiani" ilman, että olen itse voinut mitään.
Olen arka, enkä järin päämäärätietoinen, joten osaksi ongelmat selittyvät luonteellani. Kuitenkin tuntuu, että usein kohdalleni osuus kummallisia sattumia, eivätkä nämä ole koskaan positiivisia. Nykyisin olen jo alkanut pelätä, mitä kaikkea ikävää voikaan tapahtua. Koska niin paljon hankaluuksia on elämässä ollut ja on, ei uskalla enää odottaakaan minkään menevän hyvin. En halua loukata ketään ja yritän olla kuin minua ei olisikaan, mutta tuntuu, että tästä huolimata herätän monissa ihmisissä kielteisiä tunteita.
Voiko kokonainen elämä mennä samoissa merkeissä?
Elämän mittainen hyvitys?
6
783
Vastaukset
- tev.
Ota vastuu omasta itsestäsi ja omasta kehityksestäsi ... ota elämä omiin käsiisi.
- ole yksi heistä
Lähes aina valot vaihtuu juuri silloin punaisiksi kun m i n ä lähestyn risteystä autollani. Krooniset sairaudet vaivanneet nuoruudesta kaventaen elämää, elämäniloa ja mahdollisuuksia selvitä elämässä. Etsivä, avoin ja kieltämättä lapsenomainen luonteeni ja hellämielisyyteni vetää kuin "paskakasa kärpäsiä" luokseni, ihmisiä jotka käyttävät minua hyväksi, hyötyvät minusta.
Annan aina periksi ja hieman katkeroidun, kun kyse on riidoista tai vaateista, tuntuu että "aina minä, miksi ei joskus joku muukin".
Koskaan en ole voittanut arvoista, kilpailuista, lotosta, totosta tai hiihdossa, puhumattakaqan golffista(jota en edes harrasta).
Tulee mieleen että olenko ikuinen luuseri, luusereista luuserein, elämän mittainen fiasko. Jotkut vain syntyvät terveinä, fiksuina, hyvin toimeen tulevaan ja arvostettuun perheeseen, hyvillä geeneillä, ulkomuodolla ja asenteella varustettuna heisträ tulee voittajia, se ei ole minun osani..?
En saa mitään elämässäni aikaan, en kerta kaikkiaan mitään.- Mars muualle suunta
Kehottaisin kyllä ihan terapiaan hakeutumaan. Taideterapiaa, ryhmäterapiaa... Ei analyyttiset ja älylliset vatvomiset välttämättä kannata. Eikä karmakirjallisuuden lukeminen. Ne voi jätttää toiseen kertaan. Suunnatkaa katseet elämään ja siitä nauttimiseen ja oppimiseen.
Mindfulnessharjoituksetkin on hyödyllisiä terapian ohella. - sitä samaa
Mars muualle suunta kirjoitti:
Kehottaisin kyllä ihan terapiaan hakeutumaan. Taideterapiaa, ryhmäterapiaa... Ei analyyttiset ja älylliset vatvomiset välttämättä kannata. Eikä karmakirjallisuuden lukeminen. Ne voi jätttää toiseen kertaan. Suunnatkaa katseet elämään ja siitä nauttimiseen ja oppimiseen.
Mindfulnessharjoituksetkin on hyödyllisiä terapian ohella.Nii ja jooga..
- Paskakasa25
"En halua loukata ketään ja yritän olla kuin minua ei olisikaan, mutta tuntuu, että tästä huolimata herätän monissa ihmisissä kielteisiä tunteita."
Ihan samaa olen miettinyt omalta kohdaltani. Itse tosin olen vielä "nuori", 25 vuotias..
Olen asian hyväksynyt viimein, koska olen huomannut että tälle vaan ei voi mitään.- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18234143/metafyysinen-kompassi
Käänteisen puun symboli on symboli maailmasta korkeamman todellisuuden heijastuksena.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723560
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851598Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek261307- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941013- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?62874Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk94817- 62765