Elämän mittainen hyvitys?

ujo haahuilija

Olen tuhdissa keski-iässä ryhtynyt ihmettelmään, mistä elämässäni oikein on kyse, kun kaikki tuntuu menevän päin p:tä. Liekö karmaa vai peräti kirousta?

En tarkoita nyt mitään parin kuukauden hankalaa jaksoa, vaan koko elämääni murrosiästä eteenpäin. Työasioita, ihmissuhteita, kaikkea. Yksi väärä lause tai kummallinen sattuma on särkenyt paljon tai kasvattanut ylittämättömän esteen. Usein on jostain ilmaantunut voimakastahtoinen ihminen, joka on "järjestänyt asiani" ilman, että olen itse voinut mitään.

Olen arka, enkä järin päämäärätietoinen, joten osaksi ongelmat selittyvät luonteellani. Kuitenkin tuntuu, että usein kohdalleni osuus kummallisia sattumia, eivätkä nämä ole koskaan positiivisia. Nykyisin olen jo alkanut pelätä, mitä kaikkea ikävää voikaan tapahtua. Koska niin paljon hankaluuksia on elämässä ollut ja on, ei uskalla enää odottaakaan minkään menevän hyvin. En halua loukata ketään ja yritän olla kuin minua ei olisikaan, mutta tuntuu, että tästä huolimata herätän monissa ihmisissä kielteisiä tunteita.

Voiko kokonainen elämä mennä samoissa merkeissä?

6

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tev.

      Ota vastuu omasta itsestäsi ja omasta kehityksestäsi ... ota elämä omiin käsiisi.

    • ole yksi heistä

      Lähes aina valot vaihtuu juuri silloin punaisiksi kun m i n ä lähestyn risteystä autollani. Krooniset sairaudet vaivanneet nuoruudesta kaventaen elämää, elämäniloa ja mahdollisuuksia selvitä elämässä. Etsivä, avoin ja kieltämättä lapsenomainen luonteeni ja hellämielisyyteni vetää kuin "paskakasa kärpäsiä" luokseni, ihmisiä jotka käyttävät minua hyväksi, hyötyvät minusta.
      Annan aina periksi ja hieman katkeroidun, kun kyse on riidoista tai vaateista, tuntuu että "aina minä, miksi ei joskus joku muukin".
      Koskaan en ole voittanut arvoista, kilpailuista, lotosta, totosta tai hiihdossa, puhumattakaqan golffista(jota en edes harrasta).
      Tulee mieleen että olenko ikuinen luuseri, luusereista luuserein, elämän mittainen fiasko. Jotkut vain syntyvät terveinä, fiksuina, hyvin toimeen tulevaan ja arvostettuun perheeseen, hyvillä geeneillä, ulkomuodolla ja asenteella varustettuna heisträ tulee voittajia, se ei ole minun osani..?
      En saa mitään elämässäni aikaan, en kerta kaikkiaan mitään.

      • Mars muualle suunta

        Kehottaisin kyllä ihan terapiaan hakeutumaan. Taideterapiaa, ryhmäterapiaa... Ei analyyttiset ja älylliset vatvomiset välttämättä kannata. Eikä karmakirjallisuuden lukeminen. Ne voi jätttää toiseen kertaan. Suunnatkaa katseet elämään ja siitä nauttimiseen ja oppimiseen.
        Mindfulnessharjoituksetkin on hyödyllisiä terapian ohella.


      • sitä samaa
        Mars muualle suunta kirjoitti:

        Kehottaisin kyllä ihan terapiaan hakeutumaan. Taideterapiaa, ryhmäterapiaa... Ei analyyttiset ja älylliset vatvomiset välttämättä kannata. Eikä karmakirjallisuuden lukeminen. Ne voi jätttää toiseen kertaan. Suunnatkaa katseet elämään ja siitä nauttimiseen ja oppimiseen.
        Mindfulnessharjoituksetkin on hyödyllisiä terapian ohella.

        Nii ja jooga..


    • Paskakasa25

      "En halua loukata ketään ja yritän olla kuin minua ei olisikaan, mutta tuntuu, että tästä huolimata herätän monissa ihmisissä kielteisiä tunteita."

      Ihan samaa olen miettinyt omalta kohdaltani. Itse tosin olen vielä "nuori", 25 vuotias..
      Olen asian hyväksynyt viimein, koska olen huomannut että tälle vaan ei voi mitään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe