Yhteenvetotaulukko ongelma

mkk74

Olen väsäillyt yhteenvetotaulukkoa, joka tuo halutut tiedot useasta identtisestä taulukosta.
Yhteenvetoon olen tehnyt useita yhdistelmäruutuja (alasvetovalikko), joihin olen kytkenyt makron, joka suodattaa muita taulukkoja yhdistelmäruudun valintojen mukaan. Suodatettujen taulukoiden välisummat sitten näytetään yhteenvetotaulukossa. Aika monikäyttöinen siis, mutta nyt haluaisin vielä vaikuttaa yhdistelmäruutujen sisältöön, eli mitä vaihtoehtoja on valittavissa. Eli jos valitsen toisesta yhdistelmäruudusta esim: yhden kunnan, haluasisin saada toisen yhdistelmäruudun näyttämään vain kyseisen kunnan asiakkaat. Nyt on homma rakennettu niin, että jokaisessa yhdistelmäruudussa on aina valittavana kaikki vaihtoehdot.

Joskus olen rakentanut vastaavantyyppiseen tarkoitukseen copy paste toiminnon, joka kopioi suodatetut tiedot halutusta taulukosta ja päivittänyt sillä yhdistelmäruudun sisältöä. Olisikohan tähän jotakin näppärämpää toteutusta tarjolla?
Yhdistelmäruutuina olen käyttänyt lomakkeen yhdistelmäruutua, en ohjausobjektia, koska vanhasta tottumuksesta osaan niitä paremmin käyttää.

2

462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äkkiseltään vosi olla helpoin yhdistellä mun tämän foorumin postauksia...
      ilmeisesti jossain taulukossa on on kaikki tarvittavat tiedot? Jos näin on niin silloin tee haku uniikit/poistatuplat yms mun postauksista ja saat funktiolla uniikit arvot kerättyä yhdistelmäruutuusi (tarpeeksi sarakkeita comboboxiin).
      Change/Click tapahtumassa käytät sitten valintaa ja ja siirät ko. yhdistelmäruudun valinnan tarvittavaan yhdistelmäruutuun sarakeoffsettina esim .Column(1)
      tai sitten
      hae mun postauksista etsijasiirrä /haejasiirrä yms. monitoimifunktiota ja käytä sen palautuksena offsetteja, jotka siirrät haluamaasi yhdistelmäruutuun
      Ei pitäs olla liian hankalaa- siis HAKUA peliin...

Keep Excelling
      @Kunde

• mkk74

Kiitos näistä, näillähän ryhdyn kokeilemaan...
        Excel on sen verran monipuolinen, että aina löytyy jotain uutta, vaikka mielestään olisikin kokenut käyttäjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      133
      1981
    2. Miltä ne katseet tuntui?

😇
      Ikävä
      121
      1405
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      140
      1170
    4. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      307
      1131
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      63
      1112
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      141
      1079
    7. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      0
      1072
    8. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1069
    9. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      937
    10. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      94
      917
    Aihe