ruuanvalmistuksen kulutus?

kokki3,5

onko normaalia että päivittäiseen ruuanvalmistukseen saa kulumaan kerralla 3..3.5kwh sähköä?
onko vika valmistustavassa vai liedessä?
ihmettelin noita energiaraponnoinnin päivittäisiä piikkejä kunnes tajusin että ruoka-aikaa ennen nuo on aina.

todella hyvä muuten tuo tuntikohtainen raportointi niin näkee mihin se sähkö oikeasti kuluu.

6

619

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vattenfall_asiantuntija

Hei,
      kiitos viestistä. Mukavaa, että Energiaraportti on mielestäsi hyvä ja tarpeellinen. Sen avulla tosiaankin voi jäljittää kodin sähkönkulutusta.
      Päivittäiseen ruuanvalmistukseen eli lieden ja uunin käyttöön voi kulua jopa 3 -3,5 kWh sähköä, mutta kyllä silloin liedellä porisee ruokaa jo aika monessa kattilassa ja taitaa paistua jotain uunissakin. Vaikea sanoa johtuuko kulutus valmistustavasta vaiko liedestä, mutta kehottaisin tarkkailemaan ensin valmistustapoja. Niillä on kyllä varsin suuri vaikutus.
      Oikein hyviä, helppoja ja käyttökelpoisiä neuvoja löydät täältä:
      http://www.vattenfall.fi/fi/ruoanvalmistus.htm
      Moni vinkki saattaa tuntua yksinkertaiselta, mutta kannattaa kuitenkin kokeilla. Kerro ihmeessä huomaatko muutoksia, raportoinnin avullahan se tosiaankin on mahdollista.

Terveisin Airi Laakkonen
      Vattenfallin energia-asintuntija

• urkinnanvastustaja

"[Energiaraportin] avulla tosiaankin voi jäljittää kodin sähkönkulutusta."

Mihin Isoveli tarvitsee tietoja kunkin käyttäjän aktiivisuudesta vuorokauden mittaan?
        Sähkönkäyttäjälle mainostetaan kätevää seurantaa, mutta samalla myös rakennetaan valvontayhteiskunnan urkintatyökaluja. Ja vaikka ihan vielä ei urkittaisikaan, niin tulevaisuudessa kyllä. Tämä on niin nähty -vertaa ehdotetut passin sormenjälkirekisterin uudet käyttötarkoitukset alun lupauksista huolimatta !

• 17+10
      • Kaasuttaja

Liesi on hyvä. Mulla valot ja uunissa pyörivä grillivarras vie sähköä...

• fesfe
        Kaasuttaja kirjoitti:

Liesi on hyvä. Mulla valot ja uunissa pyörivä grillivarras vie sähköä...

Jos haluaa säästää sähköä.. Itse en ainakaan sellaiseen menisi ikinä sortumaan, kiitos helvetillisen kaasupullojen vaihto-operaatioiden, joka ei ole edes ihan halpaa

• omavaraisempaa

on omavarainen talo. Kaasu ja puuhella, aurinko ja tuulivoimala pihassa. ei tartte paljoakaan välittää syksyn myrskyistä, kun puut kaatuu linjojen päälle.Sähköyhtiöt kyllä soittelevat, että tarjolla olisi halvempaa sähköä. No jos viellä maksetaan, niin vaihdetaan sitten

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      121
      5725
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      472
      1868
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      21
      1252
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1213
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1083
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      995
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      961
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      906
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      23
      867
    10. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      59
      865
    Aihe