ruuanvalmistuksen kulutus?

kokki3,5

onko normaalia että päivittäiseen ruuanvalmistukseen saa kulumaan kerralla 3..3.5kwh sähköä?
onko vika valmistustavassa vai liedessä?
ihmettelin noita energiaraponnoinnin päivittäisiä piikkejä kunnes tajusin että ruoka-aikaa ennen nuo on aina.

todella hyvä muuten tuo tuntikohtainen raportointi niin näkee mihin se sähkö oikeasti kuluu.

6

550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vattenfall_asiantuntija

      Hei,
      kiitos viestistä. Mukavaa, että Energiaraportti on mielestäsi hyvä ja tarpeellinen. Sen avulla tosiaankin voi jäljittää kodin sähkönkulutusta.
      Päivittäiseen ruuanvalmistukseen eli lieden ja uunin käyttöön voi kulua jopa 3 -3,5 kWh sähköä, mutta kyllä silloin liedellä porisee ruokaa jo aika monessa kattilassa ja taitaa paistua jotain uunissakin. Vaikea sanoa johtuuko kulutus valmistustavasta vaiko liedestä, mutta kehottaisin tarkkailemaan ensin valmistustapoja. Niillä on kyllä varsin suuri vaikutus.
      Oikein hyviä, helppoja ja käyttökelpoisiä neuvoja löydät täältä:
      http://www.vattenfall.fi/fi/ruoanvalmistus.htm
      Moni vinkki saattaa tuntua yksinkertaiselta, mutta kannattaa kuitenkin kokeilla. Kerro ihmeessä huomaatko muutoksia, raportoinnin avullahan se tosiaankin on mahdollista.

      Terveisin Airi Laakkonen
      Vattenfallin energia-asintuntija

      • urkinnanvastustaja

        "[Energiaraportin] avulla tosiaankin voi jäljittää kodin sähkönkulutusta."

        Mihin Isoveli tarvitsee tietoja kunkin käyttäjän aktiivisuudesta vuorokauden mittaan?
        Sähkönkäyttäjälle mainostetaan kätevää seurantaa, mutta samalla myös rakennetaan valvontayhteiskunnan urkintatyökaluja. Ja vaikka ihan vielä ei urkittaisikaan, niin tulevaisuudessa kyllä. Tämä on niin nähty -vertaa ehdotetut passin sormenjälkirekisterin uudet käyttötarkoitukset alun lupauksista huolimatta !


    • 17+10
      • Kaasuttaja

        Liesi on hyvä. Mulla valot ja uunissa pyörivä grillivarras vie sähköä...


      • fesfe
        Kaasuttaja kirjoitti:

        Liesi on hyvä. Mulla valot ja uunissa pyörivä grillivarras vie sähköä...

        Jos haluaa säästää sähköä.. Itse en ainakaan sellaiseen menisi ikinä sortumaan, kiitos helvetillisen kaasupullojen vaihto-operaatioiden, joka ei ole edes ihan halpaa


    • omavaraisempaa

      on omavarainen talo. Kaasu ja puuhella, aurinko ja tuulivoimala pihassa. ei tartte paljoakaan välittää syksyn myrskyistä, kun puut kaatuu linjojen päälle.Sähköyhtiöt kyllä soittelevat, että tarjolla olisi halvempaa sähköä. No jos viellä maksetaan, niin vaihdetaan sitten

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe