Marjakeitot

sopivat hyvin käytettäviksi myöskin jäätelön kastikkeina.

Kotijäätelöä teet näin:
3 munankeltuaista,3 rkl kidesokeria,1 rkl vaniljasokeria,3 dl kuohukermaa

Vispaa kananmunankeltuaiset ja kide- vaniljasokeri vaahdoksi.
Vispaa kerma vaahdoksi.
yhdistä kananmunavaahto varovasti kermavaahtoon .

Laita seos sopivankokoiseen rasiaan ja pakastimeen jäätymään.En nyt muista montako tuntia se kestää
jäätyäkseen kunnolla. Jäätelöä on hyvä sekoittaa kerran tai pari pakastuksen aikana että siitä tulee tasaista.
Jäätelön kanssa sopii erityisen hyvin vadelma-persikkakeitto mutta käyvät toki muutkin keitot.Makuasia.

Joka ei itse jaksa tehdä jäätelöä voi aina ostaa sitä kaupasta mutta itsetehtyä se ei kyllä voita.
Ei kun kokeilemaan!

7

1123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotikokki Maija

Eikö jäätelön teko ole tuon kummoisempaa muka?

• isoäiti Tuula

Tämä on pakko kokeilla.Oikein vesi herahti kielelle kun luin.

• mandy74

tuota on tullut itsekin kokeiltua, keitto sopii hyvin jäätelön kastikkeeksi korvaamaan epäterveellisempiä kinuskikastikkeita ym. varsinkin mustikka- tai mansikkakeitto sopii perusjäätelöön, jossa ei ole kauheasti ylimääräisiä makuja. Esim. mansikkakeitto ja vanilja- tai mansikkajäätelö, ehkä hiukan tuoreita mansikoita päälle.

• isoäiti Tuula

Tein satsin ja aivan mahtavan makuista jäätelöä tuli.
      Oli vain yksi vika..........loppui kesken. Pitää tehdä uusi ja isompi satsi.

• pitää kokeilla hetimiten.Vaikuttaa hyvältä ja helppotekoiselta.Kiitos!

• Eilen aamusella tein ja illalla söimme mansikkahillon kera kun ei sattunut muuta olemaan.
      Aivan mahtavan makuista jäätelöä tuli.Ainoastaan hiukan liika kovaa mielestäni mutta siitä varmaan pääsee sillä kun ei pidä niin kauaa pakastimessa sitä.
      Tämä tulee usein käyttöön meidän perheessä.
      Kiitos Eevaliisa hyvästä ohjeesta.

• Ritva 46v.

kielelleni kun tuon ohjeesi luin.Sitä pitää kokeilla minunkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1889
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1377
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1181
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe