Marjakeitot

sopivat hyvin käytettäviksi myöskin jäätelön kastikkeina.

Kotijäätelöä teet näin:
3 munankeltuaista,3 rkl kidesokeria,1 rkl vaniljasokeria,3 dl kuohukermaa

Vispaa kananmunankeltuaiset ja kide- vaniljasokeri vaahdoksi.
Vispaa kerma vaahdoksi.
yhdistä kananmunavaahto varovasti kermavaahtoon .

Laita seos sopivankokoiseen rasiaan ja pakastimeen jäätymään.En nyt muista montako tuntia se kestää
jäätyäkseen kunnolla. Jäätelöä on hyvä sekoittaa kerran tai pari pakastuksen aikana että siitä tulee tasaista.
Jäätelön kanssa sopii erityisen hyvin vadelma-persikkakeitto mutta käyvät toki muutkin keitot.Makuasia.

Joka ei itse jaksa tehdä jäätelöä voi aina ostaa sitä kaupasta mutta itsetehtyä se ei kyllä voita.
Ei kun kokeilemaan!

7

1153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotikokki Maija

Eikö jäätelön teko ole tuon kummoisempaa muka?

• isoäiti Tuula

Tämä on pakko kokeilla.Oikein vesi herahti kielelle kun luin.

• mandy74

tuota on tullut itsekin kokeiltua, keitto sopii hyvin jäätelön kastikkeeksi korvaamaan epäterveellisempiä kinuskikastikkeita ym. varsinkin mustikka- tai mansikkakeitto sopii perusjäätelöön, jossa ei ole kauheasti ylimääräisiä makuja. Esim. mansikkakeitto ja vanilja- tai mansikkajäätelö, ehkä hiukan tuoreita mansikoita päälle.

• isoäiti Tuula

Tein satsin ja aivan mahtavan makuista jäätelöä tuli.
      Oli vain yksi vika..........loppui kesken. Pitää tehdä uusi ja isompi satsi.

• pitää kokeilla hetimiten.Vaikuttaa hyvältä ja helppotekoiselta.Kiitos!

• Eilen aamusella tein ja illalla söimme mansikkahillon kera kun ei sattunut muuta olemaan.
      Aivan mahtavan makuista jäätelöä tuli.Ainoastaan hiukan liika kovaa mielestäni mutta siitä varmaan pääsee sillä kun ei pidä niin kauaa pakastimessa sitä.
      Tämä tulee usein käyttöön meidän perheessä.
      Kiitos Eevaliisa hyvästä ohjeesta.

• Ritva 46v.

kielelleni kun tuon ohjeesi luin.Sitä pitää kokeilla minunkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      67
      1244
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      107
      828
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    Aihe