Pelastuvatko ainoastaan jehovantodistajat pian alkavassa Harmagedonissa? Yleensä he sanovat että emme tiedä tai Jumala tulee ratkaisemaan sen. Todistajien julkaisut kuitenkin sanovat suoraan, että ainoastaan aktiivisen todistajat pelastuvat Harmagedonissa. On niin vaikea myöntää se.
Vaikea kysymys
117
1150
Vastaukset
jehovantodistajat tuhotaan myös Harmassa. Ovityö takaa pelastuksen.
- Kuolon uni
Miten kuolleitten jeh.todistajien käy? Heräävätkö he henkiin ja savat elää 1 000 vuotta?
Se minua on aina askarruttanut, koska olen ymmärtänyt, että jehovantodistajilla ei ole kuoleman jälkeistä elämää, vaan kuollut on ja pysyy kuolleena.
Ei ole varmaa onko kenelläkään elämää kuoleman jälkeen ja millaista, mutta useimmissa uskonnoissa luvataan paratiisi ja ikuinen elämä.
- koo.koo
Kyllä ja ei. Sillä mailmanlopun tullessa (siis aivan pian), niin ne, joilla on kädessään wc-kirjallisuutta (esim. ovat juuri pyyhkimässä vt-lehdellä persettään) pelastuvat. Heitä ei ydinräjähdykset, maanjäristykset, tsunamit, viitakon pedot lainkaan vahingoita. Vielä parempi on taitella vt-lehdistä mekko, virsut ja maalarin päähine. Silloin ei maailmanlopun ilmiöt tapa. Näin sanoo herra seefaot Uhtuan Sanomissa.
- Näin on
Ateistien päätiedottaja kookoo,joka ei ole ookoo antoi oman arvionsa maailmanlopusta.
- koo.koo
Näin on kirjoitti:
Ateistien päätiedottaja kookoo,joka ei ole ookoo antoi oman arvionsa maailmanlopusta.
Minä en luule tahi arvioi: minä tiedän. Paljastamani totuus on urbaanikuusen kannon alla elelevän kerupi-peikon (Russel nimeltään) minulle nokkaunessa kertoma. Se on varmasti totuudellisempi kuin wc-seuran sata vuotta julistettu Harmasatu. HOHOHOHOHOHO!
koo.koo kirjoitti:
Minä en luule tahi arvioi: minä tiedän. Paljastamani totuus on urbaanikuusen kannon alla elelevän kerupi-peikon (Russel nimeltään) minulle nokkaunessa kertoma. Se on varmasti totuudellisempi kuin wc-seuran sata vuotta julistettu Harmasatu. HOHOHOHOHOHO!
Sitä on taas nautittu jotain kookoota väkevämpää. Tsot tsot.
Eikös kannattaisi mennä sinne olkinukeista pitävien palstalle takaisin.- koo.koo
helel kirjoitti:
Sitä on taas nautittu jotain kookoota väkevämpää. Tsot tsot.
Eikös kannattaisi mennä sinne olkinukeista pitävien palstalle takaisin.Ei ole.
Olet yhtä väärässä kuin kaikessa muussakin koo.koo-nimimerkkiä arvostelevissasi alkeellisissa sepustuksissasi. En hirveästi ole kiinnostunut nukeilla leikkimisestä. Mutta harrasta sinä sitä, kun olet siellä jo näemmä selaiseen pumpattavaan tykästynyt.
Julkaisujen tarkoitus on pistää vipinää rivitodistajiin. Siksi ne ovat sävyltään ahdistavia, ja todennäköisesti purevat vain niihin, jotka jo ennestään pyrkivät tekemään kaikkensa ollakseen ns. aktiivisia todistajia.
Näinhän se on kaikessa muussakin.
Ne jotka ottavat löysin rantein ja muuten vaan lungisti, ohittavat tekstit turhia rasittumatta.
Eiväthän todistajat voi tietää jumalan puolesta kuka pelastuu ja kuka ei, todistettavasti heilä ei ole suoraa linjaa "taivaaseen".
So, relax and let them talk.- Päivi V.
ja onneksi puolueeton ja oikeudenmukainen, se joka tulossa.
Siksi ei onneksi ihan oikeasti ole merkitystä oletko jehovan todistaja vai et, nimikristitty tai Islamin uskoinen. Siis noin niinku loppupeleissä.
Se mitä Raamattu puhuu asiasta, on kunkin sieltä tarkisteltavissa.
Eli että ykskään meistä ihmisistä ei ole sellasessa asemassa, jotta vois toisestansa mennä tässä asiassa sanomaan yhtään mitään. Parempi olla nimenomaan sanomatta, jos aattelee sanotuks, jotta "sillä tuomiolla, millä te tuomitsette, teidät tullaan tuomitsemaan"...
Jeesuksen nimi on annettu ainoaksi pelastuksen lähteeksi ihmiskunnalle. "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu, joka ei usko, joutuu kadotukseen". "Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi, suun tunnustuksella pelastutaan". "Ei jokainen, joka minulle sanoo: "Herra, Herra, vaan se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon"."
Lain täyttäminen on lähimmäisensä rakastamista niin ajatuksin kuin teoinkin.
"Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä näytän sinulle uskoni teoillani."
Näinä päivinä on valintaa tehtävä myös sen suhteen, varoittaako lähimmäistään.
Etkö itse toivoisi, että ystäväsi ajoissa kertoisi, jos tietäisi käyttämäsi tien päättyvän rotkoon, jotta voisit ajoissa hiljentää ja itse päättää, miten toimit? Jos vain katsomme sivusta, kun toinen kulkee kohti tuhoaan (emmehän voi lähimmäisestämme ulkoapäin nähdä kuka asian jo tietää kuka ei), emmekä eleelläkään häntä pyri varoittamaan, kertooko se rakkaudesta häntä kohtaan?
Jeesus kuoli JOKAISEN IHMISEN PUOLESTA. Jumala toivoo meistä jokaisen valitsevan pelastuksen. Kukin tekee ITSESTÄÄN tilin Jumalalle. Ja Hänellä on täysi oikeus, kyky ja velvollisuus rankaista ne, jotka eivät tottele sanaa, sillä ei Hän voi iankaiken antaa meidän tuhota täällä toisiamme Ilmavallan hallitsijan apureina.
En itse ole enää todistaja (ilmaisen asian, jotta en heille tällä hallaa). Aikanaan tapojeni tähden erosin, enkä enää nykyään heihin liittyisi, mutta he ainakin YRITTÄVÄT varoittaa kanssaihmisiään, mitä ei kovin monista muista voi suoranaisesti sanoa. Itse en oikein ymmärtänyt, että olisi tarvinnut kaikesta kirjaa pitää yms.
Voimia jokaiselle omilla teillään, ennenkuin jos milloin Jeesuksen jälkiä seuraamaan.
Suosittelen niitä lämpimästi! - Alisson86
Jehovan todistajien "pian alkava Harmageddon" alkoi jo 1914... ongelma on vain siinä, ettei loppua tunnu tulevan. Syö vähän uskoa.. :) Myöhemmin ennustukset ovat osuneet vuosiin 1925 ja 1975 sekä 1980-2000 luvulle. Hahahahahaahah!
- Markku_Meilo
>>Jehovan todistajien "pian alkava Harmageddon" alkoi jo 1914...
Itse asiassa se alkoi jo vuonna 1874 ja sen piti päättyä vuonna 1914.
>> ongelma on vain siinä, ettei loppua tunnu tulevan.
Loppu tuntuukin tulevan näillä näkymin aikaisintaan auringon ehtyessä. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jehovan todistajien "pian alkava Harmageddon" alkoi jo 1914...
Itse asiassa se alkoi jo vuonna 1874 ja sen piti päättyä vuonna 1914.
>> ongelma on vain siinä, ettei loppua tunnu tulevan.
Loppu tuntuukin tulevan näillä näkymin aikaisintaan auringon ehtyessä.Onko se jotenkin huono asia että he ovat väärässä?
- Markku_Meilo
helel kirjoitti:
Onko se jotenkin huono asia että he ovat väärässä?
>>Onko se jotenkin huono asia että he ovat väärässä?
Ei sellaiselle, joka pitää valheellisiin väittämiin perustuvaa, tuntemattomiin kohdistuvaa aktiivista maailmanlopulla pelottelua hyvänä asiana. Eikä sillekään, joka pitää hyvänä asiana perheiden hajottamista tai pyrkimystä lapsensa surmaamiseen. - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
Ei sellaiselle, joka pitää valheellisiin väittämiin perustuvaa, tuntemattomiin kohdistuvaa aktiivista maailmanlopulla pelottelua hyvänä asiana. Eikä sillekään, joka pitää hyvänä asiana perheiden hajottamista tai pyrkimystä lapsensa surmaamiseen.Myös näiden "oikeuksien" käyttöön ja rajoittamiseen.
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Myös näiden "oikeuksien" käyttöön ja rajoittamiseen.
>>Myös näiden "oikeuksien" käyttöön ja rajoittamiseen.
Jos uskonnollisten väitteiden esittäjiltä edellytettäisiin todellisuuspohjan osoittamista, niin vähiin kävisivät uskonnollisten väitteiden esittäjät. Markku_Meilo kirjoitti:
Ei sellaiselle, joka pitää valheellisiin väittämiin perustuvaa, tuntemattomiin kohdistuvaa aktiivista maailmanlopulla pelottelua hyvänä asiana. Eikä sillekään, joka pitää hyvänä asiana perheiden hajottamista tai pyrkimystä lapsensa surmaamiseen.Ei joko taas. Markun olkinukke, joka väittää kirjoittajan olevan pelottelija ja pyrkivän lapsensa surmaamiseen, mikäli ei ole Markun kanssa samaa mieltä.
Minusta on ihan hyvä asia ettei ole tullut mitään harmagedonia eikä paratiisia. Mutta tietty sinä näet tämänkin eri tavalla.
Täytyykin tässä ruveta miettimään ihmisten pelottelutaktiikoita .. ja lapsen surmaamistapoja.- Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Myös näiden "oikeuksien" käyttöön ja rajoittamiseen.
Jos uskonnollisten väitteiden esittäjiltä edellytettäisiin todellisuuspohjan osoittamista, niin vähiin kävisivät uskonnollisten väitteiden esittäjät.Sekä niitä toimia, joilla kohdelaan vaikkapa niitä, joita ei enää tervehditä jne. jotka ovat pahimmilaan "henkisen väkivallan ilmenemimuotoja".
- Markku_Meilo
helel kirjoitti:
Ei joko taas. Markun olkinukke, joka väittää kirjoittajan olevan pelottelija ja pyrkivän lapsensa surmaamiseen, mikäli ei ole Markun kanssa samaa mieltä.
Minusta on ihan hyvä asia ettei ole tullut mitään harmagedonia eikä paratiisia. Mutta tietty sinä näet tämänkin eri tavalla.
Täytyykin tässä ruveta miettimään ihmisten pelottelutaktiikoita .. ja lapsen surmaamistapoja.>>...väittää kirjoittajan olevan pelottelija ja pyrkivän lapsensa surmaamiseen, mikäli ei ole Markun kanssa samaa mieltä.
Jos lukisit ajatuksella, niin kyse oli siitä on paha asia jos Vt-seura on väärässä. Jehovantodistajat kuljeksivat vieraiden ovilla sanomanaan se, että ellei ovenavaaja käänny jehovantodistajaksi, niin hän kuolee ennenaikaisesti pian kohtaavassa maailmanlopussa. Jehovantodistajat ovat myös tulleet tunnetuksi karttamisella aiheuttamistaan perheiden särkymisistä ja vielä kuvottavampaa on pyrkimys estää lapsensa hengen pelastaminen jos hoitomuoto ei miellytä Vt-seuraa.
>>Minusta on ihan hyvä asia ettei ole tullut mitään harmagedonia eikä paratiisia. Mutta tietty sinä näet tämänkin eri tavalla.
Kysehän on Jehovan äänitorvena esiintyvän liikkeen katteettomista ja valheeseenkin perustuvista lupauksista, joita liike nimittää huvittavalla tavalla totuudeksi. On aivan jokaisen aikuisen oma asia jos haluaa tietoisesti tulla kusetetuksi, mutta vilpittömien ja tietämättään kusetettujen jehovantodistajien osa ei ole kadehdittava.
Mitenkähän hyvä se 1914-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille raamatuntutkijoille, jotka pettyneinä surmasivat itsensä?
Mitenkähän hyvä se 1925-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille raamatuntutkijoille, jotka maailmanlopun odotuksessaan eivät kylväneet keväällä? Tai niille keväällä 1925 kylväneille, joita moitittiin uskonpuutteesta, mutta armollisesti sitten annettiin ruokkia seuraavan talvena niitä vahvauskoisempia, jotka eivät kylväneet keväällä?
Mitenkähän hyvä se 1975-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille jehovantodistajille, jotka myivät omaisuutensa maailmanlopun aattona, koska Vt-seuran mukaan raha menettäisi arvonsa muutaman vuoden kuluttua? - Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Sekä niitä toimia, joilla kohdelaan vaikkapa niitä, joita ei enää tervehditä jne. jotka ovat pahimmilaan "henkisen väkivallan ilmenemimuotoja".
>>Sekä niitä toimia, joilla kohdelaan vaikkapa niitä, joita ei enää tervehditä jne. jotka ovat pahimmilaan "henkisen väkivallan ilmenemimuotoja".
Minusta myös uskonnon nimissä valehtelun sekä perusteettomien väitteiden esittämisenkin voisi lopettaa. Markku_Meilo kirjoitti:
>>...väittää kirjoittajan olevan pelottelija ja pyrkivän lapsensa surmaamiseen, mikäli ei ole Markun kanssa samaa mieltä.
Jos lukisit ajatuksella, niin kyse oli siitä on paha asia jos Vt-seura on väärässä. Jehovantodistajat kuljeksivat vieraiden ovilla sanomanaan se, että ellei ovenavaaja käänny jehovantodistajaksi, niin hän kuolee ennenaikaisesti pian kohtaavassa maailmanlopussa. Jehovantodistajat ovat myös tulleet tunnetuksi karttamisella aiheuttamistaan perheiden särkymisistä ja vielä kuvottavampaa on pyrkimys estää lapsensa hengen pelastaminen jos hoitomuoto ei miellytä Vt-seuraa.
>>Minusta on ihan hyvä asia ettei ole tullut mitään harmagedonia eikä paratiisia. Mutta tietty sinä näet tämänkin eri tavalla.
Kysehän on Jehovan äänitorvena esiintyvän liikkeen katteettomista ja valheeseenkin perustuvista lupauksista, joita liike nimittää huvittavalla tavalla totuudeksi. On aivan jokaisen aikuisen oma asia jos haluaa tietoisesti tulla kusetetuksi, mutta vilpittömien ja tietämättään kusetettujen jehovantodistajien osa ei ole kadehdittava.
Mitenkähän hyvä se 1914-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille raamatuntutkijoille, jotka pettyneinä surmasivat itsensä?
Mitenkähän hyvä se 1925-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille raamatuntutkijoille, jotka maailmanlopun odotuksessaan eivät kylväneet keväällä? Tai niille keväällä 1925 kylväneille, joita moitittiin uskonpuutteesta, mutta armollisesti sitten annettiin ruokkia seuraavan talvena niitä vahvauskoisempia, jotka eivät kylväneet keväällä?
Mitenkähän hyvä se 1975-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille jehovantodistajille, jotka myivät omaisuutensa maailmanlopun aattona, koska Vt-seuran mukaan raha menettäisi arvonsa muutaman vuoden kuluttua?"Jos lukisit ajatuksella, niin kyse oli siitä on paha asia jos Vt-seura on väärässä. "
Siitä oli kyse, ja siihen minä esitin kysymykseni en muuhun. Sinä nyt vaan vedät mukaan kaiken mahdollisen.
Maailmanlopun tulemisella ei ol emitään tekemistä veriopin kanssa, eikä talojen myymisen kanssa, ei nyt enää.
Uhkailu varmasti jatkuu, mutta surkuhupaisaa on, että kaikki uskonnot harrastavat sitä omalla tavallaan. Eivät he ole sen kummempia, ja jostain syystä pitää arvelle ihmisten pitävän moisesta kurinpidosta kun uskonnoissa ovat. Johanneksen pojan laittama tutkimus asiasta on hyää luettavaa, kannattaa ainakin silmäillä. Jehovan todistajien aktiivisuus asiassa oikeastaan kertoo jotain, se kertoo siitä että jäsenistöön kuuluu ihmisiä, jotka ovat valistuneita, ja jossain vaiheessa ryhtyvät toimiin asioiden eteen, tavalla tai toisella. Monissa muissa lahkoissa vanhat hommat jatkuvat ilman suurempaa mölyä.
"Jehovantodistajat kuljeksivat vieraiden ovilla sanomanaan se, että ellei ovenavaaja käänny jehovantodistajaksi, niin hän kuolee ennenaikaisesti pian kohtaavassa maailmanlopussa."
Siis näinhän he eivät tee, koska jos tekisivät, jäseniä olisi vielä vähemmän kuin nyt. Toki jos joku suoraan kysyy, voi olla että sitten sanovat noin.
Myöskään yksikään Jehovan todistaja ei voi sanoa varmana totuutena että vain kastetut JT:t pelastuvat, koska HE EIVÄT PÄÄTÄ ASIASTA. Vai onko heillä oikeasti muukin jumala kuin seura?
"Jehovantodistajat ovat myös tulleet tunnetuksi karttamisella aiheuttamistaan perheiden särkymisistä ja vielä kuvottavampaa on pyrkimys estää lapsensa hengen pelastaminen jos hoitomuoto ei miellytä Vt-seuraa. "
Minä olen tietoinen asiasta, sinähän olet ollut kastettu todistaja ja sinulla lienee lapsia. Olet varmasti miettinyt asiaa toisenkin kerran noiden sallittujen hoitomuotojen suhteen ja tilannetta sitten jos jotain tapahtuu ja täytyy tehdä huostaanotto, ym.
Karttamisasia on myös selvä, ilmeisesti siihen vaikuttaa myös se kuinka kovalla ryminällä poistuu seurasta.
Viisainta lienee hiipua toimettomaksi tai jotain sen tapaista.
"Kysehän on Jehovan äänitorvena esiintyvän liikkeen katteettomista ja valheeseenkin perustuvista lupauksista, joita liike nimittää huvittavalla tavalla totuudeksi. On aivan jokaisen aikuisen oma asia jos haluaa tietoisesti tulla kusetetuksi, mutta vilpittömien ja tietämättään kusetettujen jehovantodistajien osa ei ole kadehdittava. "
Niin, mutta kuka oikeasti uskoo tuollaisiin juttuihin sataprosenttisesti?? Ja miksi?
Kyllähän siellä Siperiassakin joku oli myynyt talonsa että porukka sai rahaa luolassa asumiseen, kun maailmanlopun piti tulla toukokuussa 2008.
Miksi pitää tappaa itsensä, jos ei tule harmagedonia? Kerro minulle mikä mekaniikka siinä vaikuttaa, sillä useimmat eivä tee niin.
Onhan niitäkin jotka tappavat itsensä kun pörssi romahtaa. Tai muista syistä, luultavasit paljon pahemmista kuin siitä ettei tullut harmagedonia.
Ihminen, joka on myynyt omaisuutensa, lienee pitänyt rahansa itsellään? Vai antoivatko he ne pois??
Kummallista että sinusta koko maailman paha on JT-seura. Minusta tuolla maailmalla tapahtuu paljon pahempia asioita, mutta ehkä olen väärässä.
Tänä päivänä myös puhutaan niin paljon noista vääristä JT_ennustuksista, ettei voi olla juuri ketään joka ei olisi niistä kuullut. Eli tietää mihin menee, jos ryhtyy hommaan.
Minusta olennainen kysymys on, miksi ihmiset uskovat maailmanlopun ennusteita, ja miksi niille ontarvetta.
Niitä ei voida estää, laki voidaan tehdä, mutta ne rehottaisivat silti.- Balttis FRÅgar
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Sekä niitä toimia, joilla kohdelaan vaikkapa niitä, joita ei enää tervehditä jne. jotka ovat pahimmilaan "henkisen väkivallan ilmenemimuotoja".
Minusta myös uskonnon nimissä valehtelun sekä perusteettomien väitteiden esittämisenkin voisi lopettaa.Tuomarina yksi ateisti, - vai mitä?
- Markku_Meilo
helel kirjoitti:
"Jos lukisit ajatuksella, niin kyse oli siitä on paha asia jos Vt-seura on väärässä. "
Siitä oli kyse, ja siihen minä esitin kysymykseni en muuhun. Sinä nyt vaan vedät mukaan kaiken mahdollisen.
Maailmanlopun tulemisella ei ol emitään tekemistä veriopin kanssa, eikä talojen myymisen kanssa, ei nyt enää.
Uhkailu varmasti jatkuu, mutta surkuhupaisaa on, että kaikki uskonnot harrastavat sitä omalla tavallaan. Eivät he ole sen kummempia, ja jostain syystä pitää arvelle ihmisten pitävän moisesta kurinpidosta kun uskonnoissa ovat. Johanneksen pojan laittama tutkimus asiasta on hyää luettavaa, kannattaa ainakin silmäillä. Jehovan todistajien aktiivisuus asiassa oikeastaan kertoo jotain, se kertoo siitä että jäsenistöön kuuluu ihmisiä, jotka ovat valistuneita, ja jossain vaiheessa ryhtyvät toimiin asioiden eteen, tavalla tai toisella. Monissa muissa lahkoissa vanhat hommat jatkuvat ilman suurempaa mölyä.
"Jehovantodistajat kuljeksivat vieraiden ovilla sanomanaan se, että ellei ovenavaaja käänny jehovantodistajaksi, niin hän kuolee ennenaikaisesti pian kohtaavassa maailmanlopussa."
Siis näinhän he eivät tee, koska jos tekisivät, jäseniä olisi vielä vähemmän kuin nyt. Toki jos joku suoraan kysyy, voi olla että sitten sanovat noin.
Myöskään yksikään Jehovan todistaja ei voi sanoa varmana totuutena että vain kastetut JT:t pelastuvat, koska HE EIVÄT PÄÄTÄ ASIASTA. Vai onko heillä oikeasti muukin jumala kuin seura?
"Jehovantodistajat ovat myös tulleet tunnetuksi karttamisella aiheuttamistaan perheiden särkymisistä ja vielä kuvottavampaa on pyrkimys estää lapsensa hengen pelastaminen jos hoitomuoto ei miellytä Vt-seuraa. "
Minä olen tietoinen asiasta, sinähän olet ollut kastettu todistaja ja sinulla lienee lapsia. Olet varmasti miettinyt asiaa toisenkin kerran noiden sallittujen hoitomuotojen suhteen ja tilannetta sitten jos jotain tapahtuu ja täytyy tehdä huostaanotto, ym.
Karttamisasia on myös selvä, ilmeisesti siihen vaikuttaa myös se kuinka kovalla ryminällä poistuu seurasta.
Viisainta lienee hiipua toimettomaksi tai jotain sen tapaista.
"Kysehän on Jehovan äänitorvena esiintyvän liikkeen katteettomista ja valheeseenkin perustuvista lupauksista, joita liike nimittää huvittavalla tavalla totuudeksi. On aivan jokaisen aikuisen oma asia jos haluaa tietoisesti tulla kusetetuksi, mutta vilpittömien ja tietämättään kusetettujen jehovantodistajien osa ei ole kadehdittava. "
Niin, mutta kuka oikeasti uskoo tuollaisiin juttuihin sataprosenttisesti?? Ja miksi?
Kyllähän siellä Siperiassakin joku oli myynyt talonsa että porukka sai rahaa luolassa asumiseen, kun maailmanlopun piti tulla toukokuussa 2008.
Miksi pitää tappaa itsensä, jos ei tule harmagedonia? Kerro minulle mikä mekaniikka siinä vaikuttaa, sillä useimmat eivä tee niin.
Onhan niitäkin jotka tappavat itsensä kun pörssi romahtaa. Tai muista syistä, luultavasit paljon pahemmista kuin siitä ettei tullut harmagedonia.
Ihminen, joka on myynyt omaisuutensa, lienee pitänyt rahansa itsellään? Vai antoivatko he ne pois??
Kummallista että sinusta koko maailman paha on JT-seura. Minusta tuolla maailmalla tapahtuu paljon pahempia asioita, mutta ehkä olen väärässä.
Tänä päivänä myös puhutaan niin paljon noista vääristä JT_ennustuksista, ettei voi olla juuri ketään joka ei olisi niistä kuullut. Eli tietää mihin menee, jos ryhtyy hommaan.
Minusta olennainen kysymys on, miksi ihmiset uskovat maailmanlopun ennusteita, ja miksi niille ontarvetta.
Niitä ei voida estää, laki voidaan tehdä, mutta ne rehottaisivat silti.>>Maailmanlopun tulemisella ei ol emitään tekemistä veriopin kanssa, eikä talojen myymisen kanssa, ei nyt enää.
Joidenkin mielestä ko. asiat liittyvät Vt-seuran väärässäolemiseen, eivätkä kaikki ihaile esimerkiksi Vt-seuran veriuhreja.
>>"Jehovantodistajat kuljeksivat vieraiden ovilla sanomanaan se, että ellei ovenavaaja käänny jehovantodistajaksi, niin hän kuolee ennenaikaisesti pian kohtaavassa maailmanlopussa."
>>Siis näinhän he eivät tee, koska jos tekisivät, jäseniä olisi vielä vähemmän kuin nyt. Toki jos joku suoraan kysyy, voi olla että sitten sanovat noin.
Ei kai kukaan todistaja niin typerä ole, että pelkistäisi sanomansa noin rankasti vain asian ytimeen. Siksi käytin "sanomanansa"-sanaa.
>>Myöskään yksikään Jehovan todistaja ei voi sanoa varmana totuutena että vain kastetut JT:t pelastuvat, koska HE EIVÄT PÄÄTÄ ASIASTA. Vai onko heillä oikeasti muukin jumala kuin seura?
Tuo lienee yksi useimmin ovilla valehdeltu asia, minunkin ovella tuo vale on esitetty. Vt-seura opettaa hyvin selväsanaisesti, että ainoastaan kastetulla jehovantodistajalla on mahdollisuus säilyä hengissä pian kohtaavassa maailmanlopussa. Jehovantodistajat eivät todellakaan päätä asioista, jehovantodistajat toistavat ovilla kritiikittömästi mitä Vt-seura heille opettaa. Poikkeuksena sitten esimerkiksi tämä "kuka säilyy hengissä maailmanlopussa" -kysymys, joka opetus on liian vaikea niellä ja siksi siitä valehdellaan ovilla.
>>Olet varmasti miettinyt asiaa toisenkin kerran noiden sallittujen hoitomuotojen suhteen ja tilannetta sitten jos jotain tapahtuu ja täytyy tehdä huostaanotto, ym.
Ei ole ollut tarvetta miettiä, koska jostain kumman syystä en jehofiilinä puhunut lapsilleni uskonnoista tai Raamatusta sanaakaan.
>>Niin, mutta kuka oikeasti uskoo tuollaisiin juttuihin sataprosenttisesti??
Vilpitön osa jehovantodistajia, kulttuuri- ja muut jehovantodistajat ovat luku sinänsä.
>>Ja miksi?
Kehittyneissä maissa enenevässä määrin siksi, että jt-vanhemmat syöttävät sen soopan lapsilleen.
>>Kyllähän siellä Siperiassakin joku oli myynyt talonsa että porukka sai rahaa luolassa asumiseen, kun maailmanlopun piti tulla toukokuussa 2008.
Toisen sekoilu ei kaikien mielestä ole oikeutus toisenkin sekoilulle.
>>Miksi pitää tappaa itsensä, jos ei tule harmagedonia? Kerro minulle mikä mekaniikka siinä vaikuttaa, sillä useimmat eivä tee niin.
Lienee myöhäistä kysyä niiltä, jotka tuollaiseen epätoivoon vaipuivat. Oli syy sitten mikä tahansa, niin moni pitää henkensä riistämistä pahana asiana.
>>Onhan niitäkin jotka tappavat itsensä kun pörssi romahtaa. Tai muista syistä, luultavasit paljon pahemmista kuin siitä ettei tullut harmagedonia.
En vaan näe miten pörssihain itsemurha antaisi oikeutusta uskonnolliseen epätoivoon joutuneen itsemurhalle.
>>Ihminen, joka on myynyt omaisuutensa, lienee pitänyt rahansa itsellään? Vai antoivatko he ne pois??
Juttelin jokunen viikko sitten tällaisen (ennen vuotta 1975) kaiken kiinteän omaisuutensa myyneen jälkeläisen kanssa ja tämä harmittelee edelleen sitä, että rahat käytettiin matkailuun maailmalla ja muuhun vastaavaan.
>>Kummallista että sinusta koko maailman paha on JT-seura. Minusta tuolla maailmalla tapahtuu paljon pahempia asioita, mutta ehkä olen väärässä.
Missä olen esittänyt Vt-seuran olevan koko maailman paha tai ainoa paha tms?
>>Tänä päivänä myös puhutaan niin paljon noista vääristä JT_ennustuksista, ettei voi olla juuri ketään joka ei olisi niistä kuullut. Eli tietää mihin menee, jos ryhtyy hommaan.
Olet väärässä, länsimaissa kasvu tapahtuu pääosin jt-perheen jälkikasvusta eikä heille selviä menneet mokat. Tiedän myös tapauksen, jossa 1980-luvulla kääntyneelle aikuiselle (nykyään seurakunnan vanhin) oli järkytys saada käteensä otteita Vt-seuran 1975 ennustelusta, josta hänelle ei oltu kerrottu. Aika ajoin tänne tulee jehovantodistajia takki auki, väittäen ettei vuotta 1975 ole ennusteltu. Paras oli eräs seurakunnan vanhin, joka palstalla väitti minulle ettei vuotta 1975 ole edes mainittu itse teksteissä lainkaan. Työmaata riittää, saan aika ajoin kyselyjä todistajilta, joilla on epäilyjä ja näiden kesksutelujen pohjalta tiedän, että rivitodistajilla on todella suuria aukkoja tiedoissa. - Markku_Meilo
Balttis FRÅgar kirjoitti:
Tuomarina yksi ateisti, - vai mitä?
>>Tuomarina yksi ateisti, - vai mitä?
Paneudun tuomarointiin vasta kun asia on ajankohtainen, toistaiseksi en myöskään ole havainnut kenenkään tuppautuneen tuomariksi.
Olen ainoastaan esittänyt oman näkemykseni siitä, että uskonnollisten väitteiden ei tulisi perustua valheeseen ja väitteet tulisi asiallisesti perustella ja perustelu alistaa kritiikille. - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Tuomarina yksi ateisti, - vai mitä?
Paneudun tuomarointiin vasta kun asia on ajankohtainen, toistaiseksi en myöskään ole havainnut kenenkään tuppautuneen tuomariksi.
Olen ainoastaan esittänyt oman näkemykseni siitä, että uskonnollisten väitteiden ei tulisi perustua valheeseen ja väitteet tulisi asiallisesti perustella ja perustelu alistaa kritiikille.Toivottavasti totuutta rakastaen, tosin ehkäpä myös eri lähtökohdista, joten lupputulemakin voi olla erilainen käsitys siitä mikä on totta.
Balttis kirjoitti:
Toivottavasti totuutta rakastaen, tosin ehkäpä myös eri lähtökohdista, joten lupputulemakin voi olla erilainen käsitys siitä mikä on totta.
Lähtökohdista riippumatta tarkoitus on pyrkiä kohti sitä mikä on totta, mikäli tällainen tulos löytyy ja joku haluaa tulkita lopputuloksen toisin tai erilailla, se on hänen asiansa ja hänen vastuullaan.
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Maailmanlopun tulemisella ei ol emitään tekemistä veriopin kanssa, eikä talojen myymisen kanssa, ei nyt enää.
Joidenkin mielestä ko. asiat liittyvät Vt-seuran väärässäolemiseen, eivätkä kaikki ihaile esimerkiksi Vt-seuran veriuhreja.
>>"Jehovantodistajat kuljeksivat vieraiden ovilla sanomanaan se, että ellei ovenavaaja käänny jehovantodistajaksi, niin hän kuolee ennenaikaisesti pian kohtaavassa maailmanlopussa."
>>Siis näinhän he eivät tee, koska jos tekisivät, jäseniä olisi vielä vähemmän kuin nyt. Toki jos joku suoraan kysyy, voi olla että sitten sanovat noin.
Ei kai kukaan todistaja niin typerä ole, että pelkistäisi sanomansa noin rankasti vain asian ytimeen. Siksi käytin "sanomanansa"-sanaa.
>>Myöskään yksikään Jehovan todistaja ei voi sanoa varmana totuutena että vain kastetut JT:t pelastuvat, koska HE EIVÄT PÄÄTÄ ASIASTA. Vai onko heillä oikeasti muukin jumala kuin seura?
Tuo lienee yksi useimmin ovilla valehdeltu asia, minunkin ovella tuo vale on esitetty. Vt-seura opettaa hyvin selväsanaisesti, että ainoastaan kastetulla jehovantodistajalla on mahdollisuus säilyä hengissä pian kohtaavassa maailmanlopussa. Jehovantodistajat eivät todellakaan päätä asioista, jehovantodistajat toistavat ovilla kritiikittömästi mitä Vt-seura heille opettaa. Poikkeuksena sitten esimerkiksi tämä "kuka säilyy hengissä maailmanlopussa" -kysymys, joka opetus on liian vaikea niellä ja siksi siitä valehdellaan ovilla.
>>Olet varmasti miettinyt asiaa toisenkin kerran noiden sallittujen hoitomuotojen suhteen ja tilannetta sitten jos jotain tapahtuu ja täytyy tehdä huostaanotto, ym.
Ei ole ollut tarvetta miettiä, koska jostain kumman syystä en jehofiilinä puhunut lapsilleni uskonnoista tai Raamatusta sanaakaan.
>>Niin, mutta kuka oikeasti uskoo tuollaisiin juttuihin sataprosenttisesti??
Vilpitön osa jehovantodistajia, kulttuuri- ja muut jehovantodistajat ovat luku sinänsä.
>>Ja miksi?
Kehittyneissä maissa enenevässä määrin siksi, että jt-vanhemmat syöttävät sen soopan lapsilleen.
>>Kyllähän siellä Siperiassakin joku oli myynyt talonsa että porukka sai rahaa luolassa asumiseen, kun maailmanlopun piti tulla toukokuussa 2008.
Toisen sekoilu ei kaikien mielestä ole oikeutus toisenkin sekoilulle.
>>Miksi pitää tappaa itsensä, jos ei tule harmagedonia? Kerro minulle mikä mekaniikka siinä vaikuttaa, sillä useimmat eivä tee niin.
Lienee myöhäistä kysyä niiltä, jotka tuollaiseen epätoivoon vaipuivat. Oli syy sitten mikä tahansa, niin moni pitää henkensä riistämistä pahana asiana.
>>Onhan niitäkin jotka tappavat itsensä kun pörssi romahtaa. Tai muista syistä, luultavasit paljon pahemmista kuin siitä ettei tullut harmagedonia.
En vaan näe miten pörssihain itsemurha antaisi oikeutusta uskonnolliseen epätoivoon joutuneen itsemurhalle.
>>Ihminen, joka on myynyt omaisuutensa, lienee pitänyt rahansa itsellään? Vai antoivatko he ne pois??
Juttelin jokunen viikko sitten tällaisen (ennen vuotta 1975) kaiken kiinteän omaisuutensa myyneen jälkeläisen kanssa ja tämä harmittelee edelleen sitä, että rahat käytettiin matkailuun maailmalla ja muuhun vastaavaan.
>>Kummallista että sinusta koko maailman paha on JT-seura. Minusta tuolla maailmalla tapahtuu paljon pahempia asioita, mutta ehkä olen väärässä.
Missä olen esittänyt Vt-seuran olevan koko maailman paha tai ainoa paha tms?
>>Tänä päivänä myös puhutaan niin paljon noista vääristä JT_ennustuksista, ettei voi olla juuri ketään joka ei olisi niistä kuullut. Eli tietää mihin menee, jos ryhtyy hommaan.
Olet väärässä, länsimaissa kasvu tapahtuu pääosin jt-perheen jälkikasvusta eikä heille selviä menneet mokat. Tiedän myös tapauksen, jossa 1980-luvulla kääntyneelle aikuiselle (nykyään seurakunnan vanhin) oli järkytys saada käteensä otteita Vt-seuran 1975 ennustelusta, josta hänelle ei oltu kerrottu. Aika ajoin tänne tulee jehovantodistajia takki auki, väittäen ettei vuotta 1975 ole ennusteltu. Paras oli eräs seurakunnan vanhin, joka palstalla väitti minulle ettei vuotta 1975 ole edes mainittu itse teksteissä lainkaan. Työmaata riittää, saan aika ajoin kyselyjä todistajilta, joilla on epäilyjä ja näiden kesksutelujen pohjalta tiedän, että rivitodistajilla on todella suuria aukkoja tiedoissa.-Joidenkin mielestä ko. asiat liittyvät Vt-seuran väärässäolemiseen, eivätkä kaikki ihaile esimerkiksi Vt-seuran veriuhreja.
Se on hyvä etteivät kaikki ihaile, sinä ilmeisesti teet niin.
"Toisen sekoilu ei kaikien mielestä ole oikeutus toisenkin sekoilulle. "
Ei todellakaan, mutta sitä tapahtuu, hienoa, että olet ymmärtänyt asian.
"Lienee myöhäistä kysyä niiltä, jotka tuollaiseen epätoivoon vaipuivat. Oli syy sitten mikä tahansa, niin moni pitää henkensä riistämistä pahana asiana. "
Puhut varmaan kokemuksen syvällä rintaäänellä.
"En vaan näe miten pörssihain itsemurha antaisi oikeutusta uskonnolliseen epätoivoon joutuneen itsemurhalle"
En tosiaan osaa kanssa sanoa, ilmeisesti keksit omia juttujasi.
"Juttelin jokunen viikko sitten tällaisen (ennen vuotta 1975) kaiken kiinteän omaisuutensa myyneen jälkeläisen kanssa ja tämä harmittelee edelleen sitä, että rahat käytettiin matkailuun maailmalla ja muuhun vastaavaan. "
No olipa kova kohtalo, voi voi.
Ei tullut sitten mieleen ostaa uutta taloa ja hankkia omaisuutta. Kummallista että joku voi ihmetellä näitä vuoden -75 uhreja.
"Missä olen esittänyt Vt-seuran olevan koko maailman paha tai ainoa paha tms? "
Joskus tietysti on vaikea mieltää edes omia asenteitaan, saati toisten. Sinulle annettu ohje omien viestiesi lukemisesta voisi auttaa tässäkin asiassa.
"Työmaata riittää, saan aika ajoin kyselyjä todistajilta, joilla on epäilyjä ja näiden kesksutelujen pohjalta tiedän, että rivitodistajilla on todella suuria aukkoja tiedoissa."
Sinun kannattaisi valita joku näkyvämpi media asiallesi.- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Toivottavasti totuutta rakastaen, tosin ehkäpä myös eri lähtökohdista, joten lupputulemakin voi olla erilainen käsitys siitä mikä on totta.
Uskonnollisista liikkeistä tunnen lähinnä Vt-seuran epärehellisyyden.
Jos sitten laajennan hieman, niin jumalan olemassaolon osoittaminen olisi hyvä alku.
>>...joten lupputulemakin voi olla erilainen käsitys siitä mikä on totta.
Meillä tuntuu olevan erilainen käsitys siitä miten todellisuus käsitetään. - Markku_Meilo
helel kirjoitti:
-Joidenkin mielestä ko. asiat liittyvät Vt-seuran väärässäolemiseen, eivätkä kaikki ihaile esimerkiksi Vt-seuran veriuhreja.
"Lienee myöhäistä kysyä niiltä, jotka tuollaiseen epätoivoon vaipuivat. Oli syy sitten mikä tahansa, niin moni pitää henkensä riistämistä pahana asiana. "
"En vaan näe miten pörssihain itsemurha antaisi oikeutusta uskonnolliseen epätoivoon joutuneen itsemurhalle"
"Juttelin jokunen viikko sitten tällaisen (ennen vuotta 1975) kaiken kiinteän omaisuutensa myyneen jälkeläisen kanssa ja tämä harmittelee edelleen sitä, että rahat käytettiin matkailuun maailmalla ja muuhun vastaavaan. "
Ei tullut sitten mieleen ostaa uutta taloa ja hankkia omaisuutta. Kummallista että joku voi ihmetellä näitä vuoden -75 uhreja.
Joskus tietysti on vaikea mieltää edes omia asenteitaan, saati toisten. Sinulle annettu ohje omien viestiesi lukemisesta voisi auttaa tässäkin asiassa.
"Työmaata riittää, saan aika ajoin kyselyjä todistajilta, joilla on epäilyjä ja näiden kesksutelujen pohjalta tiedän, että rivitodistajilla on todella suuria aukkoja tiedoissa."
Sinun kannattaisi valita joku näkyvämpi media asiallesi.>>Se on hyvä etteivät kaikki ihaile, sinä ilmeisesti teet niin.
Tunnut tietävän minusta enemmän kuin minä itse.
>>Ei todellakaan, mutta sitä tapahtuu, hienoa, että olet ymmärtänyt asian.
Vaan en ymmärrä tuollaista "muutkin tekevät niin" -puolustelua.
>>Puhut varmaan kokemuksen syvällä rintaäänellä.
En varmaankaan ole ainoa, joka pitää uskonnon lupauksiin pettyneen itsemurhaa toivottavana.
>>En tosiaan osaa kanssa sanoa, ilmeisesti keksit omia juttujasi.
En edelleenkään ymmärrä "muutkin tekevät niin" -puolustelua.
>>Kummallista että joku voi ihmetellä näitä vuoden -75 uhreja.
Totta, kaikki eivät pidä uskonnon varjolla tehtyä kusetusta moraalisesti oikeutettuna.
>>Joskus tietysti on vaikea mieltää edes omia asenteitaan, saati toisten.
Sinä esitit väittämän.
>>Sinun kannattaisi valita joku näkyvämpi media asiallesi.
Mistähän sinä nyt olet huolissasi? Ensin selität, että Vt-seuran toilailut ovat jo laajalti tiedossa ja nyt ehdotat näkyvämpää mediaa em. toilailujen esilletuontiin. Jossain vaiheessa negatiivisten asioiden esilletuontini oli pahasta ja hieman myöhemmin negatiivisten asioiden esilletuonti olikin jo toivottavaa. - ihmettelevä ihminen
helel kirjoitti:
-Joidenkin mielestä ko. asiat liittyvät Vt-seuran väärässäolemiseen, eivätkä kaikki ihaile esimerkiksi Vt-seuran veriuhreja.
Sinun kannattaisi valita joku näkyvämpi media asiallesi.MEILO: "Joidenkin mielestä ko. asiat liittyvät Vt-seuran väärässäolemiseen, eivätkä kaikki ihaile esimerkiksi Vt-seuran veriuhreja."
HELEL: "Se on hyvä etteivät kaikki ihaile, sinä ilmeisesti teet niin."
Kysyn heleliltä: miksi sinua ärsyttää Jehovantodistajien järjestön valheiden esille tuominen? Mikä saa sinut tarttumaan jatkuvasti näiden esilletuojien (kuten Meilon) henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, joista et edes voi mitään tietää? Jos sinä kerran olet samaa mieltä Meilon esilletuomien asioiden kanssa, niin MIKSI JATKUVASTI VÄNKÄÄT VASTAAN?
nimimerkki: "ihmettelevä ihminen" - ihmettelevä ihminen
ihmettelevä ihminen kirjoitti:
MEILO: "Joidenkin mielestä ko. asiat liittyvät Vt-seuran väärässäolemiseen, eivätkä kaikki ihaile esimerkiksi Vt-seuran veriuhreja."
Kysyn heleliltä: miksi sinua ärsyttää Jehovantodistajien järjestön valheiden esille tuominen? Mikä saa sinut tarttumaan jatkuvasti näiden esilletuojien (kuten Meilon) henkilökohtaisiin ominaisuuksiin, joista et edes voi mitään tietää? Jos sinä kerran olet samaa mieltä Meilon esilletuomien asioiden kanssa, niin MIKSI JATKUVASTI VÄNKÄÄT VASTAAN?
nimimerkki: "ihmettelevä ihminen"HELEL: "Se on hyvä etteivät kaikki ihaile, sinä ilmeisesti teet niin."
Jokainen Meilon kirjoituksia lukenut on nähnmyt, että hän ei varmasti ihaile tai arvosta vartiotorniseuran verioppia, eikä muitakaan oppeja! Miksi väännät tahallasi asiaa toiseksi, mitä se on? Markku_Meilo kirjoitti:
>>Se on hyvä etteivät kaikki ihaile, sinä ilmeisesti teet niin.
Tunnut tietävän minusta enemmän kuin minä itse.
>>Ei todellakaan, mutta sitä tapahtuu, hienoa, että olet ymmärtänyt asian.
Vaan en ymmärrä tuollaista "muutkin tekevät niin" -puolustelua.
>>Puhut varmaan kokemuksen syvällä rintaäänellä.
En varmaankaan ole ainoa, joka pitää uskonnon lupauksiin pettyneen itsemurhaa toivottavana.
>>En tosiaan osaa kanssa sanoa, ilmeisesti keksit omia juttujasi.
En edelleenkään ymmärrä "muutkin tekevät niin" -puolustelua.
>>Kummallista että joku voi ihmetellä näitä vuoden -75 uhreja.
Totta, kaikki eivät pidä uskonnon varjolla tehtyä kusetusta moraalisesti oikeutettuna.
>>Joskus tietysti on vaikea mieltää edes omia asenteitaan, saati toisten.
Sinä esitit väittämän.
>>Sinun kannattaisi valita joku näkyvämpi media asiallesi.
Mistähän sinä nyt olet huolissasi? Ensin selität, että Vt-seuran toilailut ovat jo laajalti tiedossa ja nyt ehdotat näkyvämpää mediaa em. toilailujen esilletuontiin. Jossain vaiheessa negatiivisten asioiden esilletuontini oli pahasta ja hieman myöhemmin negatiivisten asioiden esilletuonti olikin jo toivottavaa."Tunnut tietävän minusta enemmän kuin minä itse."
En todellakaan, sinä vain tuot itseäsi julki.
"Vaan en ymmärrä tuollaista "muutkin tekevät niin" -puolustelua. "
Sitä on vaikea ymmärtää, mutta koska sinä tuot asiaa koko ajan esille, niin se lienee omassa mielessäsi.
"En varmaankaan ole ainoa, joka pitää uskonnon lupauksiin pettyneen itsemurhaa toivottavana. "
Minä en pidä toivottavana, sinä näemmä pidät ja tuumaat vielä ettet ole ainoa.
"En edelleenkään ymmärrä "muutkin tekevät niin" -puolustelua. "
En todellakaan käsitä juttujasi, mutta sinä varmaan ymmärrät itse.
"Totta, kaikki eivät pidä uskonnon varjolla tehtyä kusetusta moraalisesti oikeutettuna. "
Eivät kaiketi, mutta en puutu enempää oletuksiisi muiden näkemyksistä.
"Sinä esitit väittämän. "
Epäilemättä, koet tilanteen vaikeaksi.
"Mistähän sinä nyt olet huolissasi? "
Vastasin vain näkemykseesi siitä että työtä riittää.
Muu on omaa kuvitelmaasi minun ajatuksistani.- Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
Uskonnollisista liikkeistä tunnen lähinnä Vt-seuran epärehellisyyden.
Jos sitten laajennan hieman, niin jumalan olemassaolon osoittaminen olisi hyvä alku.
>>...joten lupputulemakin voi olla erilainen käsitys siitä mikä on totta.
Meillä tuntuu olevan erilainen käsitys siitä miten todellisuus käsitetään.>> Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
>> Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
>>>> Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
MEILO: "Joidenkin mielestä ko. asiat liittyvät Vt-seuran väärässäolemiseen, eivätkä kaikki ihaile esimerkiksi Vt-seuran veriuhreja."
nimimerkki: "ihmettelevä ihminen""Helel, keskity ASIAAN, älä ihmiseen"
Ihmettele tuota asiaa meilon kanssa.- Markku_Meilo
helel kirjoitti:
"Tunnut tietävän minusta enemmän kuin minä itse."
En todellakaan, sinä vain tuot itseäsi julki.
"Vaan en ymmärrä tuollaista "muutkin tekevät niin" -puolustelua. "
Sitä on vaikea ymmärtää, mutta koska sinä tuot asiaa koko ajan esille, niin se lienee omassa mielessäsi.
"En varmaankaan ole ainoa, joka pitää uskonnon lupauksiin pettyneen itsemurhaa toivottavana. "
Minä en pidä toivottavana, sinä näemmä pidät ja tuumaat vielä ettet ole ainoa.
"En edelleenkään ymmärrä "muutkin tekevät niin" -puolustelua. "
En todellakaan käsitä juttujasi, mutta sinä varmaan ymmärrät itse.
"Totta, kaikki eivät pidä uskonnon varjolla tehtyä kusetusta moraalisesti oikeutettuna. "
Eivät kaiketi, mutta en puutu enempää oletuksiisi muiden näkemyksistä.
"Sinä esitit väittämän. "
Epäilemättä, koet tilanteen vaikeaksi.
"Mistähän sinä nyt olet huolissasi? "
Vastasin vain näkemykseesi siitä että työtä riittää.
Muu on omaa kuvitelmaasi minun ajatuksistani.>>En todellakaan, sinä vain tuot itseäsi julki.
Silloin sinun luulisi olevan väitteittesi tueksi helppoa lainata kirjoittamaani.
>>Sitä on vaikea ymmärtää, mutta koska sinä tuot asiaa koko ajan esille, niin se lienee omassa mielessäsi.
Sinä liitit Vt-seuran ja jehovantodistajuuden ulkopuolisia esimerkkejä siitä, että samoja asioitra on tapahtunut muissakin piireissä.
>>Minä en pidä toivottavana, sinä näemmä pidät ja tuumaat vielä ettet ole ainoa.
Niinpä, siinä oli valitettava kirotusvire.
>>Epäilemättä, koet tilanteen vaikeaksi.
Sitä on vaan niin tottunut siihen, että vastapuoli perustelee esittämänsä asiat, viimeistään niitä kysyttäessä
>>Vastasin vain näkemykseesi siitä että työtä riittää.
Enemmänkin ihmettelen sitä, että jokin aika sitten pidit Vt-seuraan negatiivisten asioiden esilletuontia pahana, toiselle kirjoittajalle totesit negatiivisten asioiden esilletuonnin olevan hyvä asia ja nyt sitten vielä annat minulle ohjetta tuoda negatiivisia asioita tehokkaammin esille. - ihmettelevä ihminen
helel kirjoitti:
"Helel, keskity ASIAAN, älä ihmiseen"
Ihmettele tuota asiaa meilon kanssa.Olet kummallinen keskustelija. Sinun ei tarvitse vastata mihinkään, mutta muiden pitäisi pysyä mielestäsi aiheessa. Saat sotkea asioita ja käydä vapaasti henkilöön kiinni, ja kun sinulle huomauttaa asiasta, vastaat näin:"Ihmettele tuota asiaa meilon kanssa."
Minä en kirjoittanut Meilolle, vaan SINULLE. Markku_Meilo kirjoitti:
>>En todellakaan, sinä vain tuot itseäsi julki.
Silloin sinun luulisi olevan väitteittesi tueksi helppoa lainata kirjoittamaani.
>>Sitä on vaikea ymmärtää, mutta koska sinä tuot asiaa koko ajan esille, niin se lienee omassa mielessäsi.
Sinä liitit Vt-seuran ja jehovantodistajuuden ulkopuolisia esimerkkejä siitä, että samoja asioitra on tapahtunut muissakin piireissä.
>>Minä en pidä toivottavana, sinä näemmä pidät ja tuumaat vielä ettet ole ainoa.
Niinpä, siinä oli valitettava kirotusvire.
>>Epäilemättä, koet tilanteen vaikeaksi.
Sitä on vaan niin tottunut siihen, että vastapuoli perustelee esittämänsä asiat, viimeistään niitä kysyttäessä
>>Vastasin vain näkemykseesi siitä että työtä riittää.
Enemmänkin ihmettelen sitä, että jokin aika sitten pidit Vt-seuraan negatiivisten asioiden esilletuontia pahana, toiselle kirjoittajalle totesit negatiivisten asioiden esilletuonnin olevan hyvä asia ja nyt sitten vielä annat minulle ohjetta tuoda negatiivisia asioita tehokkaammin esille."Silloin sinun luulisi olevan väitteittesi tueksi helppoa lainata kirjoittamaani. "
On turha toistaa asiaoita joista olet itse tietoinen, jos et niin lue uudelleen.
"Sinä liitit Vt-seuran ja jehovantodistajuuden ulkopuolisia esimerkkejä siitä, että samoja asioitra on tapahtunut muissakin piireissä. "
Minä toin esiin sen että toiset ihmiset ovat taipuvaisia etsimään tällaisia asioita, ja turhan herkkäuskoisia.
"Niinpä, siinä oli valitettava kirotusvire. "
Niinpä oli.
"Sitä on vaan niin tottunut siihen, että vastapuoli perustelee esittämänsä asiat, viimeistään niitä kysyttäessä "
Se on ymmärrettävää, minäkin olen tottunut siihen että pysytään asiassa.
"Enemmänkin ihmettelen sitä, että jokin aika sitten pidit Vt-seuraan negatiivisten asioiden esilletuontia pahana, toiselle kirjoittajalle totesit negatiivisten asioiden esilletuonnin olevan hyvä asia ja nyt sitten vielä annat minulle ohjetta tuoda negatiivisia asioita tehokkaammin esille."
Ja jos nyt sitten esität todisteet tähän asiaan. Todisteeksi ei riitä lauseyhteydestä irrotettu pätkä, josta vedät omia johtopääöksisäsi.
Areena on sinun.ihmettelevä ihminen kirjoitti:
Olet kummallinen keskustelija. Sinun ei tarvitse vastata mihinkään, mutta muiden pitäisi pysyä mielestäsi aiheessa. Saat sotkea asioita ja käydä vapaasti henkilöön kiinni, ja kun sinulle huomauttaa asiasta, vastaat näin:"Ihmettele tuota asiaa meilon kanssa."
Minä en kirjoittanut Meilolle, vaan SINULLE.Minun mielestäni meilo ei pysy asiassa, ja minä ihmettelen mitä sinä tuppaat tähän kesksuteluun.
Eikö hän taaskaan pärjää yksin?
Todella säälittävää, taidat olla meilo itse.
Keskustele itsesi kanssa jatkossa tai meilon.- ihmettelevä ihminen
helel kirjoitti:
Minun mielestäni meilo ei pysy asiassa, ja minä ihmettelen mitä sinä tuppaat tähän kesksuteluun.
Eikö hän taaskaan pärjää yksin?
Todella säälittävää, taidat olla meilo itse.
Keskustele itsesi kanssa jatkossa tai meilon."Minun mielestäni meilo ei pysy asiassa"
Meilo on johdonmukaisesti PERUSTELLUT väitteensä, sinä et.
"ja minä ihmettelen mitä sinä tuppaat tähän kesksuteluun"
En ole tuppautunut sinun ja Meilon sananvaihdon väliin, vaan minulla oli asiaa sinulle. Tätä sinun on varmaan vaikea ymmärtää, koska pakenet vastuutasi. Esitit Meilon "ihailevan" jehovantodistajien verioppia, mikä sai minut kirjoittamaan sinulle. Ymmärrätkö?
"Eikö hän taaskaan pärjää yksin"
En ajattele tässä auttavani Meiloa, hän näyttää pärjäävän ihan mainiosti eikä se ole hänen syynsä, että hänelle suutaan soittelevat eivät osaa perustella suunsa soittoa. Kuten olen jo sanonut, koski minun asiani SINUA, ja siksi vastasin SINULLE. Minusta näyttää, että sinä vaan venkoilet, kun kirjoittamasi väittämät herättävät kysymyksiä...
"Todella säälittävää, taidat olla meilo itse"
Kyllä, todellakin säälittävä on asenteesi kun et tuon parempaan enää pysty. Mikset lakkaa lukemasta tätä palstaa, jos noin ärsyttää? Miksi pitää räksyttää? Tykkäätkö siitä?
"Keskustele itsesi kanssa jatkossa tai meilon"
Noin kuusivuotiaan tasoinen vastaus. Sinun kanssasi ei voi keskustella. - matti matkaaja
"Minun mielestäni meilo ei pysy asiassa"
Meilo on johdonmukaisesti PERUSTELLUT väitteensä, sinä et.
"ja minä ihmettelen mitä sinä tuppaat tähän kesksuteluun"
En ole tuppautunut sinun ja Meilon sananvaihdon väliin, vaan minulla oli asiaa sinulle. Tätä sinun on varmaan vaikea ymmärtää, koska pakenet vastuutasi. Esitit Meilon "ihailevan" jehovantodistajien verioppia, mikä sai minut kirjoittamaan sinulle. Ymmärrätkö?
"Eikö hän taaskaan pärjää yksin"
En ajattele tässä auttavani Meiloa, hän näyttää pärjäävän ihan mainiosti eikä se ole hänen syynsä, että hänelle suutaan soittelevat eivät osaa perustella suunsa soittoa. Kuten olen jo sanonut, koski minun asiani SINUA, ja siksi vastasin SINULLE. Minusta näyttää, että sinä vaan venkoilet, kun kirjoittamasi väittämät herättävät kysymyksiä...
"Todella säälittävää, taidat olla meilo itse"
Kyllä, todellakin säälittävä on asenteesi kun et tuon parempaan enää pysty. Mikset lakkaa lukemasta tätä palstaa, jos noin ärsyttää? Miksi pitää räksyttää? Tykkäätkö siitä?
"Keskustele itsesi kanssa jatkossa tai meilon"
Noin kuusivuotiaan tasoinen vastaus. Sinun kanssasi ei voi keskustella.Olen tässä seurannut tätä keskustelua, ja ihmettelen itse että mikä siinä on, kun tämä meilo selvästi kaipaa muilta apua tämän helelin kanssa .
Meilo itse vastaa aina ohi asian ja lisäksi pyrkii selvästi esittämään toisen keskustelijan puolesta mitä tämä ajattelee ja esittää. Niin on mennyt tässäkin keskustelussa. Eniten ihmettelen miksi sinä et näe sitä ja olet noin puolueellinen?
Uskon että kaikki muutkin näkevät ettei tämä meilo ole kovin asiallinen keskustelija. - ihmettelevä ihminen
matti matkaaja kirjoitti:
Olen tässä seurannut tätä keskustelua, ja ihmettelen itse että mikä siinä on, kun tämä meilo selvästi kaipaa muilta apua tämän helelin kanssa .
Meilo itse vastaa aina ohi asian ja lisäksi pyrkii selvästi esittämään toisen keskustelijan puolesta mitä tämä ajattelee ja esittää. Niin on mennyt tässäkin keskustelussa. Eniten ihmettelen miksi sinä et näe sitä ja olet noin puolueellinen?
Uskon että kaikki muutkin näkevät ettei tämä meilo ole kovin asiallinen keskustelija."meilo selvästi kaipaa muilta apua tämän helelin kanssa"
Minulta ei ainakaan ole tullut mitään apua pyytämään, vaan seurasin keskustelua ja tein sitten oma-aloitteisen liikkeen heleliä kohti, oikaista hänen asiatonta kirjoittelutapaansa.
Meilo perustelee väitteensä, mitä tulee Vt-seuran oppeihin. Tämä ei ole mielipidekysymys, vaan fakta. Ja tämä näyttää ärsyttävän monia suunnattomasti. Näiden henkilöiden ainoaksi keinoksi jää Meilon haukkuminen. Todellakin säälittävää, mutta paljonpuhuvaa.
"Uskon että kaikki muutkin näkevät ettei tämä meilo ole kovin asiallinen keskustelija."
Noin ajattelee vain jehovantodistajat, tai heidän oppinsa puolustelijat. Meilo on ollut jo vuosia kantona kaskessa Suomen jehovantodistajille, ja sekös heitä ottaa päähän. Hän on paljastanut järjestön hullutukset kiistattomasti. - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>>> Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
innostu kiistämää tällaisenkaan mahdollisuuden olemassaoloa, ja kaikki päätelty tässä maailmassa on vain sitä suljettua kehäpäättetyä, - lukuun ottamatta Häntä, joka tuli luoksemme tämän maailmamme ulko- ja yläpuoleltä taivaasta. Jälkimmäiseen uskon minä - ja olen vakuuttunut että mitä Hän sanoo se pysyy, vaikka taivas ja maa katoaisivat, - muttu se on se minun armolahjani - ei ehkä sinun, tuntea Hänet ja "elämä joka on meille annettu Hänessä"; 1 Joh.5:9-13.
- Matti Matkaaja
"meilo selvästi kaipaa muilta apua tämän helelin kanssa"
Minulta ei ainakaan ole tullut mitään apua pyytämään, vaan seurasin keskustelua ja tein sitten oma-aloitteisen liikkeen heleliä kohti, oikaista hänen asiatonta kirjoittelutapaansa.
Meilo perustelee väitteensä, mitä tulee Vt-seuran oppeihin. Tämä ei ole mielipidekysymys, vaan fakta. Ja tämä näyttää ärsyttävän monia suunnattomasti. Näiden henkilöiden ainoaksi keinoksi jää Meilon haukkuminen. Todellakin säälittävää, mutta paljonpuhuvaa.
"Uskon että kaikki muutkin näkevät ettei tämä meilo ole kovin asiallinen keskustelija."
Noin ajattelee vain jehovantodistajat, tai heidän oppinsa puolustelijat. Meilo on ollut jo vuosia kantona kaskessa Suomen jehovantodistajille, ja sekös heitä ottaa päähän. Hän on paljastanut järjestön hullutukset kiistattomasti.Meilo kyllä tuppaa vastaamaan toisen puolesta, sen olen huomannut kun olen noita juttuja lukenut. En toki kaikkia. Jopa niin paljon että on monta kertaa tullut mieleen että pitäisi hiukan huomauttaa asiasta.
Nytkin hän antoi selvästi ymmärtää että tämä helel on sitä mieltä että verikäsitys on hyvä ja mitä siinä olikin. Kyllä minä sain siitä sellaisen ymmärryksen.
Enkä usko että tarvitsee olla Jehovan todistaja nähdäkseen että meilo ei ole asiallinen keskustelija, mutta varmasti tarvitsee olla vahvasti vihainen entinen Jehovan todistaja pitääkseen hänen kirjoitteluaan asiallisena.
Monet ovat ennen Meiloa paljastaneet tästä järjestöstä monia asioita, ei hän ole suinkaan ainoa.
Ja edelleenkin, yleensä ihmisten annetaan keskustella keskenään, tämä ei ole ensimmäinen kerta kun meilon ja helelin keskustelu menee näin. Ehkä tämä helel on liian kova pala vanhan miehen purtavaksi, kun tätä esiintyy. - Markku_Meilo
helel kirjoitti:
"Silloin sinun luulisi olevan väitteittesi tueksi helppoa lainata kirjoittamaani. "
On turha toistaa asiaoita joista olet itse tietoinen, jos et niin lue uudelleen.
"Sinä liitit Vt-seuran ja jehovantodistajuuden ulkopuolisia esimerkkejä siitä, että samoja asioitra on tapahtunut muissakin piireissä. "
Minä toin esiin sen että toiset ihmiset ovat taipuvaisia etsimään tällaisia asioita, ja turhan herkkäuskoisia.
"Niinpä, siinä oli valitettava kirotusvire. "
Niinpä oli.
"Sitä on vaan niin tottunut siihen, että vastapuoli perustelee esittämänsä asiat, viimeistään niitä kysyttäessä "
Se on ymmärrettävää, minäkin olen tottunut siihen että pysytään asiassa.
"Enemmänkin ihmettelen sitä, että jokin aika sitten pidit Vt-seuraan negatiivisten asioiden esilletuontia pahana, toiselle kirjoittajalle totesit negatiivisten asioiden esilletuonnin olevan hyvä asia ja nyt sitten vielä annat minulle ohjetta tuoda negatiivisia asioita tehokkaammin esille."
Ja jos nyt sitten esität todisteet tähän asiaan. Todisteeksi ei riitä lauseyhteydestä irrotettu pätkä, josta vedät omia johtopääöksisäsi.
Areena on sinun.>>Ja jos nyt sitten esität todisteet tähän asiaan. Todisteeksi ei riitä lauseyhteydestä irrotettu pätkä, josta vedät omia johtopääöksisäsi.
Otetaan viestit kokonaisuudessaan, ensin negatiivisten asioiden esilletuonti oli paha asia:
"Meilon elämän katkeruus kulminoituu vuosikymmenten takaiseen jäsenyyteen, josta hän ei ole vieläkään päässyt yli. Hänen elämänsä sisältönä on haastaa jokainen jehovantodistaajuudesta kiinnostunut ja siihen edes puolueettomasti suhtautuva henkilö. Vain negatiiviset kommentit järjestöstä ovat sallittuja.
Ehkä hän sitten on elänyt järjestössä jonka hedelmä on, mutta käänteisessä muodossa.
Lievempiäkin tapauksia kyllä löytyy kuin Meilo, joten arvelen luonteella olevan jotain osaa näissä purkauksissa."
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9288311/45781556
Sitten negatiivisten asioiden esilletulo oli hyvä asia:
"Mikään ei myöskään estä sinua käymästä paikkakuntasi kokouksissa tutkailemassa tilannetta ja sitä miten se sinuun vaikuttaa.
Kun koet kovasti heidän olevan se oikea ryhmä, kannattaa tarkistaa että pitääkö tämä näkemys paikkansa. Parhaiten se selviää heidän parissaan, ei suinkaan täällä. Täällä ei juuri niitä ole, jotka löytävät myönteistä sanottavaa heistä. Kaikki negatiivinen tulee kyllä esiin, mikä on tietysti hyvä asia sekin.
Onko luonasi käynyt todistajia?"
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9288311/45810868
Lopuksi kannustus negatiivisten asioiden esilletuontiin:
""Työmaata riittää, saan aika ajoin kyselyjä todistajilta, joilla on epäilyjä ja näiden kesksutelujen pohjalta tiedän, että rivitodistajilla on todella suuria aukkoja tiedoissa."
Sinun kannattaisi valita joku näkyvämpi media asiallesi."
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9306891/45813718 - Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
innostu kiistämää tällaisenkaan mahdollisuuden olemassaoloa, ja kaikki päätelty tässä maailmassa on vain sitä suljettua kehäpäättetyä, - lukuun ottamatta Häntä, joka tuli luoksemme tämän maailmamme ulko- ja yläpuoleltä taivaasta. Jälkimmäiseen uskon minä - ja olen vakuuttunut että mitä Hän sanoo se pysyy, vaikka taivas ja maa katoaisivat, - muttu se on se minun armolahjani - ei ehkä sinun, tuntea Hänet ja "elämä joka on meille annettu Hänessä"; 1 Joh.5:9-13.
>>innostu kiistämää tällaisenkaan mahdollisuuden olemassaoloa,
Mahdollisuuksien olemassaolo ei ole todiste.
>>ja kaikki päätelty tässä maailmassa on vain sitä suljettua kehäpäättetyä,
Käsitämme kehäpäättely-sanan merkityksen kovin eri tavalla. Kas näin minä käsitän kehäpäättelyn:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kehäpäätelmä Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ja jos nyt sitten esität todisteet tähän asiaan. Todisteeksi ei riitä lauseyhteydestä irrotettu pätkä, josta vedät omia johtopääöksisäsi.
Otetaan viestit kokonaisuudessaan, ensin negatiivisten asioiden esilletuonti oli paha asia:
"Meilon elämän katkeruus kulminoituu vuosikymmenten takaiseen jäsenyyteen, josta hän ei ole vieläkään päässyt yli. Hänen elämänsä sisältönä on haastaa jokainen jehovantodistaajuudesta kiinnostunut ja siihen edes puolueettomasti suhtautuva henkilö. Vain negatiiviset kommentit järjestöstä ovat sallittuja.
Ehkä hän sitten on elänyt järjestössä jonka hedelmä on, mutta käänteisessä muodossa.
Lievempiäkin tapauksia kyllä löytyy kuin Meilo, joten arvelen luonteella olevan jotain osaa näissä purkauksissa."
"Mikään ei myöskään estä sinua käymästä paikkakuntasi kokouksissa tutkailemassa tilannetta ja sitä miten se sinuun vaikuttaa.
Kun koet kovasti heidän olevan se oikea ryhmä, kannattaa tarkistaa että pitääkö tämä näkemys paikkansa. Parhaiten se selviää heidän parissaan, ei suinkaan täällä. Täällä ei juuri niitä ole, jotka löytävät myönteistä sanottavaa heistä. Kaikki negatiivinen tulee kyllä esiin, mikä on tietysti hyvä asia sekin.
""Työmaata riittää, saan aika ajoin kyselyjä todistajilta, joilla on epäilyjä ja näiden kesksutelujen pohjalta tiedän, että rivitodistajilla on todella suuria aukkoja tiedoissa."
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9306891/45813718Voi herran je, et muuta keksinyt?? Huomaatko, sinua harmittaa se, että suhtaudun PUOLUEETTOMASTI siihen että joku ihminen haluaa harkita jehovantodistajuutta.
Se on sinulle punainen vaate, koska kaiken pitäisi olla vain kielteistä.
Ja sitten itse kommentit:
"Otetaan viestit kokonaisuudessaan, ensin negatiivisten asioiden esilletuonti oli paha asia:
Lievempiäkin tapauksia kyllä löytyy kuin Meilo, joten arvelen luonteella olevan jotain osaa näissä purkauksissa." "
Sinä näet tämän omalla tavallasi, minusta se ei estä negatiivisten kommenttien esiintuomista. SE KERTOO MINUN NÄKEMYKSESTÄNI SINUSTA, EI SIITÄ SAAKO JEHOVAN TODISTAJISTA TUODA NEGATIVIISTA ESIIN.
Ja jos olisin sitä mieltä ettei saa tuoda, niin minulla olisi muuten siihen oikeus, et sinä sitä päätä.
"Sitten negatiivisten asioiden esilletulo oli hyvä asia:
"
Sinulla on varmasti ollut vaikea löytää mitään väitteisiisi sopivaa.
Olet ottanut herneen nenään siitä että olen puhunut sinusta "läsnäollessasi puhumatta sinulle", jos ymmärrät.
En todellakaan näe mitään ristiriitaa tuossa, sinä keksit ristiriidan itse.
Kukahan tässä hoitoa mahtaa kaivata...
Selostan nyt vielä kerran: minulla on puolueeton suhtautuminen jt:hin, tai niin paljon kuin se voi olla. Jos joku haluaa ruveta heikäläiseksi, se on hänen asiansa. Negatiivisten asioiden esiin tuominen on selviö, ja se pitäisi olla sinullekin selvä, jos ei niin sille en voi mitään.
Minä en kuulu veljesseuraan enkä aio jatkossakaan kuulua. On selvää että siellä meikäläinen olisi jo saanut lähtöpassit, minut olisi niin sanotusti erotettu, eikä kanssani olisi saanut olla tekemisissä enempää.
Huomaatko muuten miten samankaltaisesti (kuin JT:t) suhtaudut niihin jotka eivät ole kanssasi sutena huutamassa todistajia vastaan lauseyhteydestä irroitettuja käsityksiä ja osoittelevia kommentteja? Sinä et itse noudata valinnanvapautta, joka kuuluu kaikille ihmisille.
Ja kuten itse sanoit, se että jos muutkin tekevät jotain , se ei oikeuta hyväksymään asiaa. Eli suomeksi:
jos JT:t eivät noudata valinnavapautta riitävästi, se ei oikeuta sinua lipsumaan asiasta.
Ja minä tulen jatkossakin esittämään asiani ilman sinun tai seurasi lupaa.- Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>innostu kiistämää tällaisenkaan mahdollisuuden olemassaoloa,
Mahdollisuuksien olemassaolo ei ole todiste.
>>ja kaikki päätelty tässä maailmassa on vain sitä suljettua kehäpäättetyä,
Käsitämme kehäpäättely-sanan merkityksen kovin eri tavalla. Kas näin minä käsitän kehäpäättelyn:
http://fi.wikipedia.org/wiki/KehäpäätelmäRaamatulla omansa, mutta varmaa on se että: nykyiset taivaat muuttuvat ja maa katoavat - sekä Herran sanojen mukaan että tieteen tuntemien nykyiten "faktojen mukaan".
- ihmettelevä ihminen
Matti Matkaaja kirjoitti:
Meilo kyllä tuppaa vastaamaan toisen puolesta, sen olen huomannut kun olen noita juttuja lukenut. En toki kaikkia. Jopa niin paljon että on monta kertaa tullut mieleen että pitäisi hiukan huomauttaa asiasta.
Nytkin hän antoi selvästi ymmärtää että tämä helel on sitä mieltä että verikäsitys on hyvä ja mitä siinä olikin. Kyllä minä sain siitä sellaisen ymmärryksen.
Enkä usko että tarvitsee olla Jehovan todistaja nähdäkseen että meilo ei ole asiallinen keskustelija, mutta varmasti tarvitsee olla vahvasti vihainen entinen Jehovan todistaja pitääkseen hänen kirjoitteluaan asiallisena.
Monet ovat ennen Meiloa paljastaneet tästä järjestöstä monia asioita, ei hän ole suinkaan ainoa.
Ja edelleenkin, yleensä ihmisten annetaan keskustella keskenään, tämä ei ole ensimmäinen kerta kun meilon ja helelin keskustelu menee näin. Ehkä tämä helel on liian kova pala vanhan miehen purtavaksi, kun tätä esiintyy."Ehkä tämä helel on liian kova pala vanhan miehen purtavaksi, kun tätä esiintyy."
Helel on henkisesti keskenkasvuinen ja asiaton suunsoittaja. Ei hän perustele kantojaan, kunhan vaan sekoittaa pakkaa.
Vaan eipä näytä helelkään pärjäävän illman puolustelijoita.. - Balttis
"Ehkä tämä helel on liian kova pala vanhan miehen purtavaksi, kun tätä esiintyy."
Helel on henkisesti keskenkasvuinen ja asiaton suunsoittaja. Ei hän perustele kantojaan, kunhan vaan sekoittaa pakkaa.
Vaan eipä näytä helelkään pärjäävän illman puolustelijoita..Eikä siihen pyrikään, vaan hänelle riittää erilaisten heittojen tekeminen, kunnes hänen nimimerkkinsä taas tasonsa mukaisesti palaa loppuun, niin ettei kukaan enää vastaa hänelle, ja siten hetki hijaisuutta, ja uudella rekatulla nikillä kehiin hämmentämään. Kolmen vuoden kokemukselle - väitän näin.
- Matti Matkaaja
"Ehkä tämä helel on liian kova pala vanhan miehen purtavaksi, kun tätä esiintyy."
Vaan eipä näytä helelkään pärjäävän illman puolustelijoita..Niinpä niin, minusta vaikuttaa siltä että meilo on henkisesti keskenkasvuinen. Ja sinulla on lokaamiskampanja menossa, mutta olette siihen tietysti tottuneet.
Minusta helel on perustellut kantansa, jopa paljon paremmin kuin moni muu, joka vain heittelee muutaman raamatunlauseen ja väittää että se tarkoittaa sitä ja tätä, vaikka asiayhteydestä voi lukea aivan muuta.
Tarkoitat tuolla pakan sekoittamisella varmaan sitä ettei hän ole pelkästään negatiivinen Jehovan todistajia kohtaan. Pidä mielessä että elämässä on aina positiivinen ja negatiivinen, jos on pitkään pelkästään kielteistä, se vetää puoleensa väistämättä jotain positiivista.
Sinun mielestäsi ilmeisesti minunkin pitäisi olla meilon puolella, mutta kun nyt en ole. - ihmettelevä ihminen
Niinpä niin, minusta vaikuttaa siltä että meilo on henkisesti keskenkasvuinen. Ja sinulla on lokaamiskampanja menossa, mutta olette siihen tietysti tottuneet.
Minusta helel on perustellut kantansa, jopa paljon paremmin kuin moni muu, joka vain heittelee muutaman raamatunlauseen ja väittää että se tarkoittaa sitä ja tätä, vaikka asiayhteydestä voi lukea aivan muuta.
Tarkoitat tuolla pakan sekoittamisella varmaan sitä ettei hän ole pelkästään negatiivinen Jehovan todistajia kohtaan. Pidä mielessä että elämässä on aina positiivinen ja negatiivinen, jos on pitkään pelkästään kielteistä, se vetää puoleensa väistämättä jotain positiivista.
Sinun mielestäsi ilmeisesti minunkin pitäisi olla meilon puolella, mutta kun nyt en ole."sinulla on lokaamiskampanja menossa"
Helel on ihan itse ansainnut maineensa, niinhän me kaikki teemme. Hänen kirjoittelutyylinsä on usein ollut varsin ala-arvoista ja henkilöön kiinnikäyvää. Eikä hän pysy aiheessa.
Loukkaamiskampanjasta puheen ollen Meilohan tässä on jo kauan ollut loukkaamisen kohteena, mutta tätähän sinä et tietty laske mukaan.
"Minusta helel on perustellut kantansa"
Minusta hän ei useinkaan näin ole tehnyt. Tällaisia hänen vastauksensa usein ovat: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9306891/45815751
Eli ei mitään vastausta itse asiaan, pelkkää tunnepitoista loan heittoa.
"Tarkoitat tuolla pakan sekoittamisella varmaan sitä ettei hän ole pelkästään negatiivinen Jehovan todistajia kohtaan"
En tarkoita. Tarkoitan sillä sitä, että ei pysytä aiheessa, ei vastata yksinkertaisiin kysymyksiin ja käydään henkilöön kiinni kiroilemalla ja joskus jopa haistattelemalla. Elikkä rikkoen suurinta osaa keskustelupalstojen hyvistä käytöstavoista. Mutta jokainenhan vaikuttaa itse siihen kuvaan, mikä hänestä muille muodostuu.
"Pidä mielessä että elämässä on aina positiivinen ja negatiivinen"
Mitä positiivista sinä löydät vartiotorniseuran valehtelusta ja jäsentensä aivopesusta? Muista, että emme ole nyt elämästä keskustelemassa, vaan jehovantodistajuudesta, palstan otsikon mukaisesti. - Balttis
Niinpä niin, minusta vaikuttaa siltä että meilo on henkisesti keskenkasvuinen. Ja sinulla on lokaamiskampanja menossa, mutta olette siihen tietysti tottuneet.
Sinun mielestäsi ilmeisesti minunkin pitäisi olla meilon puolella, mutta kun nyt en ole.Jo pitkään myös juutalaispalstalle juutalisten talmudistien, eli Jeesuksen ristiinnaulitsijoiden, ja sen tokonsä kieltäjien puolustajaksi, tehden hallaa todelliselle juutalaisuudelle suuna päänä hääräten, vailla edes kunnollista tietoa asioista. Minä en ole muuten mikään Vartoitorniseuran ja JT:den lokaaja, vaan he hoitavat homman ihan itse, - oudolla ja Raamatulle vierailla lihallisilla opeillaan ja väittämillään, - niinkuin: "lahkot ja eriseurat" yleensäkin tekevät "lihan tekoina", jotka eivät totuutta, ja tarkastelua Raamatun valossa kestä.
- salaisuus?
helel kirjoitti:
Voi herran je, et muuta keksinyt?? Huomaatko, sinua harmittaa se, että suhtaudun PUOLUEETTOMASTI siihen että joku ihminen haluaa harkita jehovantodistajuutta.
Se on sinulle punainen vaate, koska kaiken pitäisi olla vain kielteistä.
Ja sitten itse kommentit:
"Otetaan viestit kokonaisuudessaan, ensin negatiivisten asioiden esilletuonti oli paha asia:
Lievempiäkin tapauksia kyllä löytyy kuin Meilo, joten arvelen luonteella olevan jotain osaa näissä purkauksissa." "
Sinä näet tämän omalla tavallasi, minusta se ei estä negatiivisten kommenttien esiintuomista. SE KERTOO MINUN NÄKEMYKSESTÄNI SINUSTA, EI SIITÄ SAAKO JEHOVAN TODISTAJISTA TUODA NEGATIVIISTA ESIIN.
Ja jos olisin sitä mieltä ettei saa tuoda, niin minulla olisi muuten siihen oikeus, et sinä sitä päätä.
"Sitten negatiivisten asioiden esilletulo oli hyvä asia:
"
Sinulla on varmasti ollut vaikea löytää mitään väitteisiisi sopivaa.
Olet ottanut herneen nenään siitä että olen puhunut sinusta "läsnäollessasi puhumatta sinulle", jos ymmärrät.
En todellakaan näe mitään ristiriitaa tuossa, sinä keksit ristiriidan itse.
Kukahan tässä hoitoa mahtaa kaivata...
Selostan nyt vielä kerran: minulla on puolueeton suhtautuminen jt:hin, tai niin paljon kuin se voi olla. Jos joku haluaa ruveta heikäläiseksi, se on hänen asiansa. Negatiivisten asioiden esiin tuominen on selviö, ja se pitäisi olla sinullekin selvä, jos ei niin sille en voi mitään.
Minä en kuulu veljesseuraan enkä aio jatkossakaan kuulua. On selvää että siellä meikäläinen olisi jo saanut lähtöpassit, minut olisi niin sanotusti erotettu, eikä kanssani olisi saanut olla tekemisissä enempää.
Huomaatko muuten miten samankaltaisesti (kuin JT:t) suhtaudut niihin jotka eivät ole kanssasi sutena huutamassa todistajia vastaan lauseyhteydestä irroitettuja käsityksiä ja osoittelevia kommentteja? Sinä et itse noudata valinnanvapautta, joka kuuluu kaikille ihmisille.
Ja kuten itse sanoit, se että jos muutkin tekevät jotain , se ei oikeuta hyväksymään asiaa. Eli suomeksi:
jos JT:t eivät noudata valinnavapautta riitävästi, se ei oikeuta sinua lipsumaan asiasta.
Ja minä tulen jatkossakin esittämään asiani ilman sinun tai seurasi lupaa.palstan parasta viihdettä tällä erää...musta muuttuu valkoiseksi ja valkoinen mustaksi tai vt opin mukaan valhe totuudeksi ja totuus valheeksi. Pysy ihmeessä areenalla :-))
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Raamatulla omansa, mutta varmaa on se että: nykyiset taivaat muuttuvat ja maa katoavat - sekä Herran sanojen mukaan että tieteen tuntemien nykyiten "faktojen mukaan".
Juu, loppu tulee.
- salaisuus?
Meilo kyllä tuppaa vastaamaan toisen puolesta, sen olen huomannut kun olen noita juttuja lukenut. En toki kaikkia. Jopa niin paljon että on monta kertaa tullut mieleen että pitäisi hiukan huomauttaa asiasta.
Ja edelleenkin, yleensä ihmisten annetaan keskustella keskenään, tämä ei ole ensimmäinen kerta kun meilon ja helelin keskustelu menee näin. Ehkä tämä helel on liian kova pala vanhan miehen purtavaksi, kun tätä esiintyy.silmiltäsi. Mr. MM pystyy aina keskusteluun, mutta sehän ei jt tai jt mielisiä tietenkään miellytä.
- 5 + 15
"sinulla on lokaamiskampanja menossa"
Helel on ihan itse ansainnut maineensa, niinhän me kaikki teemme. Hänen kirjoittelutyylinsä on usein ollut varsin ala-arvoista ja henkilöön kiinnikäyvää. Eikä hän pysy aiheessa.
Loukkaamiskampanjasta puheen ollen Meilohan tässä on jo kauan ollut loukkaamisen kohteena, mutta tätähän sinä et tietty laske mukaan.
"Minusta helel on perustellut kantansa"
Minusta hän ei useinkaan näin ole tehnyt. Tällaisia hänen vastauksensa usein ovat: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9306891/45815751
Eli ei mitään vastausta itse asiaan, pelkkää tunnepitoista loan heittoa.
"Tarkoitat tuolla pakan sekoittamisella varmaan sitä ettei hän ole pelkästään negatiivinen Jehovan todistajia kohtaan"
En tarkoita. Tarkoitan sillä sitä, että ei pysytä aiheessa, ei vastata yksinkertaisiin kysymyksiin ja käydään henkilöön kiinni kiroilemalla ja joskus jopa haistattelemalla. Elikkä rikkoen suurinta osaa keskustelupalstojen hyvistä käytöstavoista. Mutta jokainenhan vaikuttaa itse siihen kuvaan, mikä hänestä muille muodostuu.
"Pidä mielessä että elämässä on aina positiivinen ja negatiivinen"
Mitä positiivista sinä löydät vartiotorniseuran valehtelusta ja jäsentensä aivopesusta? Muista, että emme ole nyt elämästä keskustelemassa, vaan jehovantodistajuudesta, palstan otsikon mukaisesti.Tämä lienee sinun mielestäsi asiallinen ja perusteltu mielipide:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9320592/45817953
Me olemme keskistelemassa täällä jehovantodistajuudesta, ja sinä et määrittele sitä miten siitä keskustellaan. - 8 + 15
salaisuus? kirjoitti:
silmiltäsi. Mr. MM pystyy aina keskusteluun, mutta sehän ei jt tai jt mielisiä tietenkään miellytä.
Otappa sinä ne negaatiolasit pois, niin huomaat ettei meilo pysty asialliseen keskusteluun, et tosin sinäkään.
- 19 + 2
salaisuus? kirjoitti:
palstan parasta viihdettä tällä erää...musta muuttuu valkoiseksi ja valkoinen mustaksi tai vt opin mukaan valhe totuudeksi ja totuus valheeksi. Pysy ihmeessä areenalla :-))
Mielenkiintoista että näet vain valkoisen ja mustan, useimmat näkevät paljon muutakin.
- 9 + 19
Balttis kirjoitti:
Jo pitkään myös juutalaispalstalle juutalisten talmudistien, eli Jeesuksen ristiinnaulitsijoiden, ja sen tokonsä kieltäjien puolustajaksi, tehden hallaa todelliselle juutalaisuudelle suuna päänä hääräten, vailla edes kunnollista tietoa asioista. Minä en ole muuten mikään Vartoitorniseuran ja JT:den lokaaja, vaan he hoitavat homman ihan itse, - oudolla ja Raamatulle vierailla lihallisilla opeillaan ja väittämillään, - niinkuin: "lahkot ja eriseurat" yleensäkin tekevät "lihan tekoina", jotka eivät totuutta, ja tarkastelua Raamatun valossa kestä.
Odotamme todisteita.
- 20 + 5
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ja jos nyt sitten esität todisteet tähän asiaan. Todisteeksi ei riitä lauseyhteydestä irrotettu pätkä, josta vedät omia johtopääöksisäsi.
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9306891/45813718Markku Meilo on häpeäksi seurallemme tavallaan väännellä asioita.
Meilon käytös on aggressiivista ja hän tarvitsisi opastusta varsinkin tässä, mutta myös asiassa pysyminen ei olisi pahitteeksi.
Hakeudu johonkin koulutukseen ja hanki keskusteluapua, siitä olisi sinulle hyötyä. - 4 + 15
Markku_Meilo kirjoitti:
Juu, loppu tulee.
Kerro lisää.
- Silmät avoinna....
Sinun mielestäsi ilmeisesti minunkin pitäisi olla meilon puolella, mutta kun nyt en ole.Niinpä niin, minusta vaikuttaa siltä että meilo on henkisesti keskenkasvuinen. Ja sinulla on lokaamiskampanja menossa, mutta olette siihen tietysti tottuneet.
"henkisesti keskenkasvuinen", tunnetko Markun (ja olet varmaan seurannut palstaa vuosikaudet!), lokaamiskampanja???, ketä loataan?
"Minusta helel on perustellut kantansa, jopa paljon paremmin kuin moni muu, joka vain heittelee muutaman raamatunlauseen ja väittää että se tarkoittaa sitä ja tätä, vaikka asiayhteydestä voi lukea aivan muuta.
Tarkoitat tuolla pakan sekoittamisella varmaan sitä ettei hän ole pelkästään negatiivinen Jehovan todistajia kohtaan."
Toivottavasti sinulle on valjennut että ns entisillä jt:llä ei ole jehovan todistajia vastaan mitään (siis henkilöitä) vaan Vt seuran oppi on tarkastelussa, ja siinä on vissi ja suuri ero, kuin päivällä ja yöllä....
"Pidä mielessä että elämässä on aina positiivinen ja negatiivinen, jos on pitkään pelkästään kielteistä, se vetää puoleensa väistämättä jotain positiivista.
Sinun mielestäsi ilmeisesti minunkin pitäisi olla meilon puolella, mutta kun nyt en ole"
Positiivinen ja negatiivinen vai oikea ja väärä, kyse on tällä palstalla tarkastella VT seuran edesottamuksia vuosisadan varrelta, ei käydä henkilöihin, mielipiteitä on eri henkilöillä eri asioista, mutta ydin on VT seuran oppi ja sen historia.......kenenkään puolella ei tarvitse olla, asiat puhuu puolestaan ja niiden totuudenmukaisuus.
Tällä palstalla on henkilöitä joille on ollut elintärkeä saada selville Vt seuran ydin-oppi,(valheet)
päästäkseen elämässä eteenpäin, siitä me muutkin olemme saaneet hyötyä, joille Vartitorni seura -Jehovantodistajuus on ollut osa elämää, vuosikymmeniä, vaikka emme ole olleet osa sitä.
Riippakivi pudonnut monen hartioilta, kiitos puurtajien, jotka haluavat ottaa todella selvää totuuden "totuudesta", näissä asioissa ei tarvitse olla kenenkään puolella, vaan sen asian puolella mikä on totuus! - 8 + 9
Silmät avoinna.... kirjoitti:
"henkisesti keskenkasvuinen", tunnetko Markun (ja olet varmaan seurannut palstaa vuosikaudet!), lokaamiskampanja???, ketä loataan?
"Minusta helel on perustellut kantansa, jopa paljon paremmin kuin moni muu, joka vain heittelee muutaman raamatunlauseen ja väittää että se tarkoittaa sitä ja tätä, vaikka asiayhteydestä voi lukea aivan muuta.
Tarkoitat tuolla pakan sekoittamisella varmaan sitä ettei hän ole pelkästään negatiivinen Jehovan todistajia kohtaan."
Toivottavasti sinulle on valjennut että ns entisillä jt:llä ei ole jehovan todistajia vastaan mitään (siis henkilöitä) vaan Vt seuran oppi on tarkastelussa, ja siinä on vissi ja suuri ero, kuin päivällä ja yöllä....
"Pidä mielessä että elämässä on aina positiivinen ja negatiivinen, jos on pitkään pelkästään kielteistä, se vetää puoleensa väistämättä jotain positiivista.
Sinun mielestäsi ilmeisesti minunkin pitäisi olla meilon puolella, mutta kun nyt en ole"
Positiivinen ja negatiivinen vai oikea ja väärä, kyse on tällä palstalla tarkastella VT seuran edesottamuksia vuosisadan varrelta, ei käydä henkilöihin, mielipiteitä on eri henkilöillä eri asioista, mutta ydin on VT seuran oppi ja sen historia.......kenenkään puolella ei tarvitse olla, asiat puhuu puolestaan ja niiden totuudenmukaisuus.
Tällä palstalla on henkilöitä joille on ollut elintärkeä saada selville Vt seuran ydin-oppi,(valheet)
päästäkseen elämässä eteenpäin, siitä me muutkin olemme saaneet hyötyä, joille Vartitorni seura -Jehovantodistajuus on ollut osa elämää, vuosikymmeniä, vaikka emme ole olleet osa sitä.
Riippakivi pudonnut monen hartioilta, kiitos puurtajien, jotka haluavat ottaa todella selvää totuuden "totuudesta", näissä asioissa ei tarvitse olla kenenkään puolella, vaan sen asian puolella mikä on totuus!"kyse on tällä palstalla tarkastella VT seuran edesottamuksia vuosisadan varrelta, ei käydä henkilöihin, mielipiteitä on eri henkilöillä eri asioista, mutta ydin on VT seuran oppi ja sen historia."
Jos tämä palsta on vain tuota varten, sillä on väärä nimi. Se pitää muuttaa joko veljesseuraksi tai Jehovan todistajien vastustajat -nimiseksi.
Niin kauan kuin se on mitä on, täällä voidaan keskustella muutenkin, ja sinä et päätä tätä asiaa.
Mielenkiintoista ettei käyäd henkilöihin?? Olen ollut huomaavinai että käydään oitis, jos mielipide ei miellytä.
Suosittelen aikuistumista.. - Markku_Meilo
4 + 15 kirjoitti:
Kerro lisää.
Mitä haluat tietää?
- 4 + 9
Markku_Meilo kirjoitti:
Mitä haluat tietää?
Sanoit että loppu tulee, kerro lisää .
- 26
Markku_Meilo kirjoitti:
>>...väittää kirjoittajan olevan pelottelija ja pyrkivän lapsensa surmaamiseen, mikäli ei ole Markun kanssa samaa mieltä.
Mitenkähän hyvä se 1975-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille jehovantodistajille, jotka myivät omaisuutensa maailmanlopun aattona, koska Vt-seuran mukaan raha menettäisi arvonsa muutaman vuoden kuluttua?>> Mitenkähän hyvä se 1914-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille raamatuntutkijoille, jotka pettyneinä surmasivat itsensä?
Onko tuosta jossakin miten kattavaa ja tarkkaa tietoa tallennettuna?
Ps. Valitettavasti myös joidenkin erotettujen ja eronneiden ahdinko on johtanut vastaavaan tilanteeseen. - Alisson86
26 kirjoitti:
>> Mitenkähän hyvä se 1914-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille raamatuntutkijoille, jotka pettyneinä surmasivat itsensä?
Ps. Valitettavasti myös joidenkin erotettujen ja eronneiden ahdinko on johtanut vastaavaan tilanteeseen.Hahahaahahahaha!
- Markku_Meilo
26 kirjoitti:
>> Mitenkähän hyvä se 1914-maailmanlopun tulemattomuus olikaan niille raamatuntutkijoille, jotka pettyneinä surmasivat itsensä?
Ps. Valitettavasti myös joidenkin erotettujen ja eronneiden ahdinko on johtanut vastaavaan tilanteeseen.>>Onko tuosta jossakin miten kattavaa ja tarkkaa tietoa tallennettuna?
En tiedä mitään yhtenäistä tallenentta, olen lukenust ainoastaan erillisten kirjoittajien kommentteja siitä kuinka rt-suvuissa on asiasta aikoinaan vaiettu.
>>Ps. Valitettavasti myös joidenkin erotettujen ja eronneiden ahdinko on johtanut vastaavaan tilanteeseen.
Näitä on vaikka ja kuinka, esimerkiksi useampi epätoivoon ajatunut jt-mies on tappanut perheensä, jotta surmatuilla olisi ylösnousemustoivo (ja tappanut joskus myös itsensä). Yksi erilainen tapaus oli noin viisikymppinen jt-nainen, jolla ei ollut jehovantodistajuuden ulkopuolista elämää. Hän poltti tupakkaa ja jäi siitä kiinni, erotettiin ja kolmen päivän kuluttua surmasi itsensä ampumalla. Toinen erilainen tapaus oli ahdistunut nuori jt-mies, joka sitoi köyden tolppaan salin parkkipaikalla ja kiersi sen autossa kaulansa ympäri, kiihdyttäen sitten tolpasta poispäin. Tapahtuman jälkeen eräs seurakunnan jäsen kuulema huomautti, ettei kaveri ollut edes säännöllinen.
Ehdollinen rakkaus teettää kaikenlaista. - helel.
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Onko tuosta jossakin miten kattavaa ja tarkkaa tietoa tallennettuna?
En tiedä mitään yhtenäistä tallenentta, olen lukenust ainoastaan erillisten kirjoittajien kommentteja siitä kuinka rt-suvuissa on asiasta aikoinaan vaiettu.
>>Ps. Valitettavasti myös joidenkin erotettujen ja eronneiden ahdinko on johtanut vastaavaan tilanteeseen.
Näitä on vaikka ja kuinka, esimerkiksi useampi epätoivoon ajatunut jt-mies on tappanut perheensä, jotta surmatuilla olisi ylösnousemustoivo (ja tappanut joskus myös itsensä). Yksi erilainen tapaus oli noin viisikymppinen jt-nainen, jolla ei ollut jehovantodistajuuden ulkopuolista elämää. Hän poltti tupakkaa ja jäi siitä kiinni, erotettiin ja kolmen päivän kuluttua surmasi itsensä ampumalla. Toinen erilainen tapaus oli ahdistunut nuori jt-mies, joka sitoi köyden tolppaan salin parkkipaikalla ja kiersi sen autossa kaulansa ympäri, kiihdyttäen sitten tolpasta poispäin. Tapahtuman jälkeen eräs seurakunnan jäsen kuulema huomautti, ettei kaveri ollut edes säännöllinen.
Ehdollinen rakkaus teettää kaikenlaista."Näitä on vaikka ja kuinka, esimerkiksi useampi epätoivoon ajatunut jt-mies on tappanut perheensä, jotta surmatuilla olisi ylösnousemustoivo"
Nämä ovat jo sellaisia asioita että ne tulevat uutisotsikoihin. Olisiko sinulla jotain lähdettä asiaan?
"Tapahtuman jälkeen eräs seurakunnan jäsen kuulema huomautti, ettei kaveri ollut edes säännöllinen.
Ehdollinen rakkaus teettää kaikenlaista. "
Sinun mielestäsi on siis vain sopivaa puhkaista mahdollisimman monen kupla, jos vaikka ymmärtäisivät sen vuoksi masentua, sairastua, jotua sairaalaan tai vaikka päättää päivänsä? - 26
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Onko tuosta jossakin miten kattavaa ja tarkkaa tietoa tallennettuna?
Ehdollinen rakkaus teettää kaikenlaista.>> En tiedä mitään yhtenäistä tallenentta, olen lukenust ainoastaan erillisten kirjoittajien kommentteja siitä kuinka rt-suvuissa on asiasta aikoinaan vaiettu.
Vähättelemättä yhtäkään 'tapausta', ennen aikojaan menetettyä elämää, niin olettaisin kuitenkin R.F:n kertoneen asiasta kijassaan, mikäli se olisi ollut laajempi asia yksittäisten 'tapausten' sijaan. En muista hänen asiasta kertoneen, ehkä erehdyn.
>> Toinen erilainen tapaus oli ahdistunut nuori jt-mies, joka sitoi köyden tolppaan salin parkkipaikalla ja kiersi sen autossa kaulansa ympäri, kiihdyttäen sitten tolpasta poispäin. Tapahtuman jälkeen eräs seurakunnan jäsen kuulema huomautti, ettei kaveri ollut edes säännöllinen.
Ton "laatuinen" kommentti tuollaisen tilenteen yhteydessä on täysin mahdollinen, valitettavasti.
>> Näitä on vaikka ja kuinka, esimerkiksi useampi epätoivoon ajatunut jt-mies on tappanut perheensä, jotta surmatuilla olisi ylösnousemustoivo (ja tappanut joskus myös itsensä).
Tuo teko ja sen tekijän hypoteettinen odotus seurauksineen ei linjaa eikä liity millään tavoin Jt:n oppinäkemyksiin ( kun taas islamiopissa itsemurhapommittajat pääsevä oitis paratiisiin ). Ihmiset ovat epätäydellisiä ja kaikissa yhteisöissä on mielenterveysongelmaisikain ja valitettavasti jotkut heistä tekevät karmivia asioita. Toki silloin kun joku sellaisen teon tekijä on edes nimellisesti Jt, niin siitä saa hyvin raflaavia otsikoita. Se taas, että missä määrin jehovantodistajuus itsessään on voinut olla osatekijänä edellä mainitun kaltaisiin tilanteisiin johtaviin vakaviin mielentervysongelmiin on varsin spekulatiivinen.
Katsoin asiaa lähinnä siltä kannalta, että millaisia seurauksia voi olla vääriksi osoittautuneilla ennustuksilla ja niihin kohdistuneilla voimakkailla odotuksilla, joihin lijaten myös koko elämä ja usko on keskittynyt, kuten 1914 / 1925 / 1975. Mikäli usko ja elämäntoivoon liittyvä tukipilarit raukeavat samalla kuin vääriksi osittautuneet ennustuksetkin, niin se saattaa järkyttää joissakin tapauksissa kohtalokkain seurauksin.
Tai sitten erottamisen / eroamisen vastaavat seuraumukset, joihin lisättynä totaalinen ja systemaattinen eristäminen jopa läheisistä verisukulaisistaan ja vuosikymmenienkin ystävistään. Tähän liittyy myös koko maailmankuvan ja oman elämän perustuksien pois putoaminen. Juurilta repiminen / repiytyminen ja eristäminen voivat tehdä pahaa jälkeä joidenkin kohdalla. Hypoteesinä olettaisin, että ne jotka kuitenkin säilyttävät henkilökohtaisen uskonsa ( uskonnottomina ), selviävät kokonaisuudessaan keskimäärin paremmin ja tasapainoisempina. - Markku_Meilo
4 + 9 kirjoitti:
>>Sanoit että loppu tulee, kerro lisää .
Odottamani maailmanloppu on käsillä kun aurinko on kuluttanut energiavarantonsa loppuun:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinko
Tuo maailmanloppu ei minulta edellytä sen kummallisempia toimenpiteitä. - Markku_Meilo
26 kirjoitti:
>> En tiedä mitään yhtenäistä tallenentta, olen lukenust ainoastaan erillisten kirjoittajien kommentteja siitä kuinka rt-suvuissa on asiasta aikoinaan vaiettu.
Vähättelemättä yhtäkään 'tapausta', ennen aikojaan menetettyä elämää, niin olettaisin kuitenkin R.F:n kertoneen asiasta kijassaan, mikäli se olisi ollut laajempi asia yksittäisten 'tapausten' sijaan. En muista hänen asiasta kertoneen, ehkä erehdyn.
>> Toinen erilainen tapaus oli ahdistunut nuori jt-mies, joka sitoi köyden tolppaan salin parkkipaikalla ja kiersi sen autossa kaulansa ympäri, kiihdyttäen sitten tolpasta poispäin. Tapahtuman jälkeen eräs seurakunnan jäsen kuulema huomautti, ettei kaveri ollut edes säännöllinen.
Ton "laatuinen" kommentti tuollaisen tilenteen yhteydessä on täysin mahdollinen, valitettavasti.
>> Näitä on vaikka ja kuinka, esimerkiksi useampi epätoivoon ajatunut jt-mies on tappanut perheensä, jotta surmatuilla olisi ylösnousemustoivo (ja tappanut joskus myös itsensä).
Tuo teko ja sen tekijän hypoteettinen odotus seurauksineen ei linjaa eikä liity millään tavoin Jt:n oppinäkemyksiin ( kun taas islamiopissa itsemurhapommittajat pääsevä oitis paratiisiin ). Ihmiset ovat epätäydellisiä ja kaikissa yhteisöissä on mielenterveysongelmaisikain ja valitettavasti jotkut heistä tekevät karmivia asioita. Toki silloin kun joku sellaisen teon tekijä on edes nimellisesti Jt, niin siitä saa hyvin raflaavia otsikoita. Se taas, että missä määrin jehovantodistajuus itsessään on voinut olla osatekijänä edellä mainitun kaltaisiin tilanteisiin johtaviin vakaviin mielentervysongelmiin on varsin spekulatiivinen.
Katsoin asiaa lähinnä siltä kannalta, että millaisia seurauksia voi olla vääriksi osoittautuneilla ennustuksilla ja niihin kohdistuneilla voimakkailla odotuksilla, joihin lijaten myös koko elämä ja usko on keskittynyt, kuten 1914 / 1925 / 1975. Mikäli usko ja elämäntoivoon liittyvä tukipilarit raukeavat samalla kuin vääriksi osittautuneet ennustuksetkin, niin se saattaa järkyttää joissakin tapauksissa kohtalokkain seurauksin.
Tai sitten erottamisen / eroamisen vastaavat seuraumukset, joihin lisättynä totaalinen ja systemaattinen eristäminen jopa läheisistä verisukulaisistaan ja vuosikymmenienkin ystävistään. Tähän liittyy myös koko maailmankuvan ja oman elämän perustuksien pois putoaminen. Juurilta repiminen / repiytyminen ja eristäminen voivat tehdä pahaa jälkeä joidenkin kohdalla. Hypoteesinä olettaisin, että ne jotka kuitenkin säilyttävät henkilökohtaisen uskonsa ( uskonnottomina ), selviävät kokonaisuudessaan keskimäärin paremmin ja tasapainoisempina.>>Vähättelemättä yhtäkään 'tapausta', ennen aikojaan menetettyä elämää, niin olettaisin kuitenkin R.F:n kertoneen asiasta kijassaan, mikäli se olisi ollut laajempi asia yksittäisten 'tapausten' sijaan. En muista hänen asiasta kertoneen, ehkä erehdyn.
Kun RF kirjoitti kirjansa, niin asiasta ei mahdollisesti vielä kesksuteltu. Kun asiasta oli muutama vuosi sitten JWD:llä kesksutelua, niin silloin kävi useammalta taholta ilmi, että rt-suvuissa oli asiasta vaiettu. JWD:n keksuteluissa tuli esille useita tapauksia, enkä näe syytä olettaa, että kaikki tapaukset olisivat sattumalta tulleet sillä kerralla julki.
>>Ton "laatuinen" kommentti tuollaisen tilenteen yhteydessä on täysin mahdollinen, valitettavasti.
Tuo asenne on minullekin tuttu nuoruudestani, epäsäännöllisyys ja toimettomuus olivat ja ovat edelleen helppoja leimakirveitä.
>>Tuo teko ja sen tekijän hypoteettinen odotus seurauksineen ei linjaa eikä liity millään tavoin Jt:n oppinäkemyksiin ( kun taas islamiopissa itsemurhapommittajat pääsevä oitis paratiisiin ).
Kyseessä ei todellakaan ole Vt-seuran virallinen opetus, mutta en usko ko. miesten keksineen asiaa itse. Kahdessa hyvin tunnetussa tapauksessa oli kyse epätoivosta, joka liittyi jehovantodistajuudesta eroamiseen, toinen oli jt-vetoisessa firmassa ja sai tietty monoa. En muista kumpi tappoi myös itsensä, mutta toinen pakeni ja kertoi häntä pidättäneille poliiseille tekonsa motiiviksi taata vaimolleen ja lapsilleen ylösnousemus.
En pääse juuri nyt omalta koneeltani nimiä tarkistamaan kun olen vaihtamassa toiseen käyttöjärjestelmään, eikä Word 2007 kelpaa sille.
Toinen kahdesta muistelemastani tuli juuri mieleen, Christian Longo ja se löytyy hakemalla. - Markku_Meilo
helel. kirjoitti:
"Näitä on vaikka ja kuinka, esimerkiksi useampi epätoivoon ajatunut jt-mies on tappanut perheensä, jotta surmatuilla olisi ylösnousemustoivo"
Nämä ovat jo sellaisia asioita että ne tulevat uutisotsikoihin. Olisiko sinulla jotain lähdettä asiaan?
"Tapahtuman jälkeen eräs seurakunnan jäsen kuulema huomautti, ettei kaveri ollut edes säännöllinen.
Ehdollinen rakkaus teettää kaikenlaista. "
Sinun mielestäsi on siis vain sopivaa puhkaista mahdollisimman monen kupla, jos vaikka ymmärtäisivät sen vuoksi masentua, sairastua, jotua sairaalaan tai vaikka päättää päivänsä?>>Nämä ovat jo sellaisia asioita että ne tulevat uutisotsikoihin. Olisiko sinulla jotain lähdettä asiaan?
En pääse aarrearkkuuni nyt käsiksi, mutta kaksi nimeä on palautunut muistiin, hae; bryant longo jehovah's
>>Sinun mielestäsi on siis vain sopivaa puhkaista mahdollisimman monen kupla, jos vaikka ymmärtäisivät sen vuoksi masentua, sairastua, jotua sairaalaan tai vaikka päättää päivänsä?
Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että en toivo Vt-seuran kärsivän nopeaa väkipakoa, mielenterveysväki ei ehtisi käsitellä sitä potilasmäärän äkillistä nousua.
Minä en ole koskaan kehottanut jehovantodistajaa jättämään uskontoaan, aina kun minulta kysytään apua opillisiin asioihin, vastaan kysyjille. Kun sitten netissä kalastellaan lisää potentiaalisia uhreja, kerron niitä asioita joita jt:t eivät ole halukkaita tuomaan esille. - Balttis
4 + 9 kirjoitti:
2 Piet.7-12; ja Hebr.1:10-12.
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
2 Piet.7-12; ja Hebr.1:10-12.
>>2 Piet.7-12; ja Hebr.1:10-12.
Toki sillä erolla, että raamatunkirjoittajat olivat harhoissaan ja elivät viimeisiä päiviä omana elinaikanaan.
Minä en ole huolissani viiden miljardin vuoden päähän sijoitetuista tapahtumista. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Nämä ovat jo sellaisia asioita että ne tulevat uutisotsikoihin. Olisiko sinulla jotain lähdettä asiaan?
En pääse aarrearkkuuni nyt käsiksi, mutta kaksi nimeä on palautunut muistiin, hae; bryant longo jehovah's
>>Sinun mielestäsi on siis vain sopivaa puhkaista mahdollisimman monen kupla, jos vaikka ymmärtäisivät sen vuoksi masentua, sairastua, jotua sairaalaan tai vaikka päättää päivänsä?
Olen aikaisemminkin kirjoittanut, että en toivo Vt-seuran kärsivän nopeaa väkipakoa, mielenterveysväki ei ehtisi käsitellä sitä potilasmäärän äkillistä nousua.
Minä en ole koskaan kehottanut jehovantodistajaa jättämään uskontoaan, aina kun minulta kysytään apua opillisiin asioihin, vastaan kysyjille. Kun sitten netissä kalastellaan lisää potentiaalisia uhreja, kerron niitä asioita joita jt:t eivät ole halukkaita tuomaan esille.No onhan tuollaiset ikävää luettavaa. On selvä, että erottaminen on LISÄNNYT painolastia ja ollut mukana pahentamassa tilannetta. Toisten on vaikeampi päästä tilanteesta yli kuin toisten.
On kuitenkin selvää, että tällaista tapahtuu myös ilman jehovantodistajuutta.
Eri asia on sitten tämä vanhimpien ymmärtämättömyys yleensä, arvelen että olet hyvä osoitus ihmisestä joka ei ole ollut kovin myötämielinen vanhin? Sama jatkuu nykyään vain toiseen suuntaan?
"Kun sitten netissä kalastellaan lisää potentiaalisia uhreja, kerron niitä asioita joita jt:t eivät ole halukkaita tuomaan esille. "
Sinun kannattaa tosiaan kehottaa heitä heittämään kaikki toivo ja jos on ihan pakko johonkin uskontoon turvatutua, niin harkita vaikka vanhoillislestadiolaisuutta tai islamia.- 26
26 kirjoitti:
>> En tiedä mitään yhtenäistä tallenentta, olen lukenust ainoastaan erillisten kirjoittajien kommentteja siitä kuinka rt-suvuissa on asiasta aikoinaan vaiettu.
Tai sitten erottamisen / eroamisen vastaavat seuraumukset, joihin lisättynä totaalinen ja systemaattinen eristäminen jopa läheisistä verisukulaisistaan ja vuosikymmenienkin ystävistään. Tähän liittyy myös koko maailmankuvan ja oman elämän perustuksien pois putoaminen. Juurilta repiminen / repiytyminen ja eristäminen voivat tehdä pahaa jälkeä joidenkin kohdalla. Hypoteesinä olettaisin, että ne jotka kuitenkin säilyttävät henkilökohtaisen uskonsa ( uskonnottomina ), selviävät kokonaisuudessaan keskimäärin paremmin ja tasapainoisempina.>> Hypoteesinä olettaisin, että ne jotka kuitenkin säilyttävät henkilökohtaisen uskonsa ( uskonnottomina ), selviävät kokonaisuudessaan keskimäärin paremmin ja tasapainoisempina.
Pieni tarkennus omaan viestiini. Oletan, että kaikkein helpommalla / helpoimmin selviytyvät Jt-järjestöstä erottuaan sellaiset pinnalliset nimi-Jehovan todistajat, jotka eivät ole todellisuudessa milloinkaan täysin ja aidosti sitoutuneet jehovantodistajuuteen ja sisäistäneet, sekä uskoneet kaikkeen siihen mitä se merkitsee, orjaluokan asema ja merkitys mukaan lukien.
Sellaisen yksilön on helppo vähätellä eri tavoin kaikkea väärien odotuksien ja oppien aiheuttamaa vahinkoa, koska sellainen henkilö ei ole koskaan edes ollut oikea / aito Jehovan todistaja. - Markku_Meilo
26 kirjoitti:
>> Hypoteesinä olettaisin, että ne jotka kuitenkin säilyttävät henkilökohtaisen uskonsa ( uskonnottomina ), selviävät kokonaisuudessaan keskimäärin paremmin ja tasapainoisempina.
Pieni tarkennus omaan viestiini. Oletan, että kaikkein helpommalla / helpoimmin selviytyvät Jt-järjestöstä erottuaan sellaiset pinnalliset nimi-Jehovan todistajat, jotka eivät ole todellisuudessa milloinkaan täysin ja aidosti sitoutuneet jehovantodistajuuteen ja sisäistäneet, sekä uskoneet kaikkeen siihen mitä se merkitsee, orjaluokan asema ja merkitys mukaan lukien.
Sellaisen yksilön on helppo vähätellä eri tavoin kaikkea väärien odotuksien ja oppien aiheuttamaa vahinkoa, koska sellainen henkilö ei ole koskaan edes ollut oikea / aito Jehovan todistaja.>>Pieni tarkennus omaan viestiini. Oletan, että kaikkein helpommalla / helpoimmin selviytyvät Jt-järjestöstä erottuaan sellaiset pinnalliset nimi-Jehovan todistajat, jotka eivät ole todellisuudessa milloinkaan täysin ja aidosti sitoutuneet jehovantodistajuuteen ja sisäistäneet, sekä uskoneet kaikkeen siihen mitä se merkitsee, orjaluokan asema ja merkitys mukaan lukien.
Näin varmaan on, mutta merkityksellistä on myös henkilön oman perheen, sukulaisten ja ystävien suhde jehovantodistajuuteen ja nimenomaan karttamiseen. Jos ja kun jatkaa jt-rallia vaikka eläkeikään ja kaikki henkilössuhteet ovat jt-mallisia, niin lahkon hylkääminen on pelottavan suuri urakka.
Yhden (aikaa sitten erotetun) kohdalla törmäsin outoon tilanteeseen muutama vuosi sitten. Henkilö kyllä piti Vt-seuran oppeja huuhaana ja kirjoitteli palstoille kuin kuka tahansa paraskin xjt. Hän oli epätoivoisessa elämäntilanteessa ja kertoi joka ilta rukoilevansa Jehovaa. Tämän hän teki vanhasta jehovantodistaja-muistista, hän ei uskonut jumalaan. Oleellista asiassa on myös se, ettei hekilö ole koskaan ollut mallikelpoinen jt.
Totesin henkilölle; "sähän olet edelleen jehovantodistaja" ja hän hieman ihmetteli kommenttiani. Sovimme kokeeksi niin, että hän jättää iltarukouksen kahdeksi viikoksi, jonka hän kertoi tehneensä. Huomasin henkilössä muutoksen ja nyt muutaman vuoden kuluttua tilanne on aivan toinen. Viimeksi eilen puhuimme puhelimessa pitkän tovin ja tämä henkilö edelleen kiitteli minua ohjeesta olla kaksi viikkoa rukoilematta.
Menee jo aiheesta mutta minä en tunne yhtään rukousvastausta (useista rukouksistani huolimatta), mutta olen sivusta seuraamalla havainnut tämän yhden rukoilemattomuusvastauksen.
>>Sellaisen yksilön on helppo vähätellä eri tavoin kaikkea väärien odotuksien ja oppien aiheuttamaa vahinkoa, koska sellainen henkilö ei ole koskaan edes ollut oikea / aito Jehovan todistaja.
Lähtökohtaisesti näen asian samalla tavalla. Meitä on moneen junaan myös toisesta välittämisen suhteen, jonka en usko olevan suorassa suhteessa siihen kuinka syvällä mielenhallinnassa henkilö on käynyt. 26 kirjoitti:
>> Hypoteesinä olettaisin, että ne jotka kuitenkin säilyttävät henkilökohtaisen uskonsa ( uskonnottomina ), selviävät kokonaisuudessaan keskimäärin paremmin ja tasapainoisempina.
Sellaisen yksilön on helppo vähätellä eri tavoin kaikkea väärien odotuksien ja oppien aiheuttamaa vahinkoa, koska sellainen henkilö ei ole koskaan edes ollut oikea / aito Jehovan todistaja."täysin ja aidosti sitoutuneet jehovantodistajuuteen ja sisäistäneet, sekä uskoneet kaikkeen siihen mitä se merkitsee, orjaluokan asema ja merkitys mukaan lukien. "
"henkilö ei ole koskaan edes ollut oikea / aito Jehovan todistaja. "
Sinun mielestäsi siis vain tuollainen on aito JT??
On myös niitä, jotka ovat todenneet että järjestön oppi ei ole totta, ovat jättäneet seuran oman arvoonsa ja tehneet jopa vuosia työtä saadakseen vanhat ehdollistumat pois. He ovat pitäneet ITSELLÄÄN VASTUUN ITSESTÄÄN JA USKOSTAAN, toisin kuin ne jotka antavat sen toisten käsiin. Ja luistavat omasta vastuustaan asiassa.
En tunne sympatiaa niitä kohtaan, jotka myivät asuntonsa reissatakseen ennen harmagedonia.
Tiedän että aikoinaan oli näitä, jotka katselivat minkä talon ottaisivat sitten kun paratiisi tulee. Sinusta ilmeisesti he olivat aitoja todistajia.
Ja en tunne sympatiaa sellaista ihmistä kohtaan, joka on itse ollut potkimassa muita ulos järjestöstä ja sitten kun toteaa että aikaa kului liikaa (ei vaan tullut harmaa), niin jättää koko homman ja alkaa potkimaan muita päähän.- Markku_Meilo
helel kirjoitti:
No onhan tuollaiset ikävää luettavaa. On selvä, että erottaminen on LISÄNNYT painolastia ja ollut mukana pahentamassa tilannetta. Toisten on vaikeampi päästä tilanteesta yli kuin toisten.
On kuitenkin selvää, että tällaista tapahtuu myös ilman jehovantodistajuutta.
Eri asia on sitten tämä vanhimpien ymmärtämättömyys yleensä, arvelen että olet hyvä osoitus ihmisestä joka ei ole ollut kovin myötämielinen vanhin? Sama jatkuu nykyään vain toiseen suuntaan?
"Kun sitten netissä kalastellaan lisää potentiaalisia uhreja, kerron niitä asioita joita jt:t eivät ole halukkaita tuomaan esille. "
Sinun kannattaa tosiaan kehottaa heitä heittämään kaikki toivo ja jos on ihan pakko johonkin uskontoon turvatutua, niin harkita vaikka vanhoillislestadiolaisuutta tai islamia.>>On kuitenkin selvää, että tällaista tapahtuu myös ilman jehovantodistajuutta.
Joka toteamus taas kaventaa väitettyä eroa jehovantodistajuuden ja muun maailman välillä. Illan kevennykseksi voisit vaikka vielä hakea Laree Slack -nimellä, kyseessä oli jt-perhe, jossa äiti oli hoitsu, joten osasi varmaan ammattitaidollaan vaimentaa Lareen tuskia pitämällä pyyhettä tämän suulla, jt-isän hakatessa tytärtään kuoliaaksi säkökaapelinpätkällä.
Niin, enkä tosiaan väitä etteikö samaa tapahdu muuallakin, sekin kaventaen väitettyä eroa jehovantodistajuuden ja muun maailman välillä.
>>Sinun kannattaa tosiaan kehottaa heitä heittämään kaikki toivo ja jos on ihan pakko johonkin uskontoon turvatutua, niin harkita vaikka vanhoillislestadiolaisuutta tai islamia.
Vaikka joidenkin voi olla vaikea käsittää, niin olen edelleen sillä kannalla, että saan tosiaan päätellä omat kannattavuuteni ihan itse.
"Kannattavuuteni" ei anna elämänohjeita, ei millään tavalla omaehtoisesti lähesty ketään jehovantodistajaa yksilönä ilman tämän suostumusta, ei kehota ketään (yksilönä tai kollektiivisesti) jättämään todistajuutta, ei anna kellekään minkäänlaista uskonnollista tai siihen verrattavaa yliluonnollista toivoa.
Jos tuntemani henkilö haluaa jehovantodistajuuden jälkeen turvautua mihin tahansa uskontoon omasta virikkeestään, vaikka palata takaisin jehovantodistajaksi, en ryhdy karttamaan häntä.
Sen sijaan "kannattavuuteni" pyrkii kertomaan Vt-seurasta mahdollisimman pitkälle sen omalla materiaalilla. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Pieni tarkennus omaan viestiini. Oletan, että kaikkein helpommalla / helpoimmin selviytyvät Jt-järjestöstä erottuaan sellaiset pinnalliset nimi-Jehovan todistajat, jotka eivät ole todellisuudessa milloinkaan täysin ja aidosti sitoutuneet jehovantodistajuuteen ja sisäistäneet, sekä uskoneet kaikkeen siihen mitä se merkitsee, orjaluokan asema ja merkitys mukaan lukien.
Näin varmaan on, mutta merkityksellistä on myös henkilön oman perheen, sukulaisten ja ystävien suhde jehovantodistajuuteen ja nimenomaan karttamiseen. Jos ja kun jatkaa jt-rallia vaikka eläkeikään ja kaikki henkilössuhteet ovat jt-mallisia, niin lahkon hylkääminen on pelottavan suuri urakka.
Yhden (aikaa sitten erotetun) kohdalla törmäsin outoon tilanteeseen muutama vuosi sitten. Henkilö kyllä piti Vt-seuran oppeja huuhaana ja kirjoitteli palstoille kuin kuka tahansa paraskin xjt. Hän oli epätoivoisessa elämäntilanteessa ja kertoi joka ilta rukoilevansa Jehovaa. Tämän hän teki vanhasta jehovantodistaja-muistista, hän ei uskonut jumalaan. Oleellista asiassa on myös se, ettei hekilö ole koskaan ollut mallikelpoinen jt.
Totesin henkilölle; "sähän olet edelleen jehovantodistaja" ja hän hieman ihmetteli kommenttiani. Sovimme kokeeksi niin, että hän jättää iltarukouksen kahdeksi viikoksi, jonka hän kertoi tehneensä. Huomasin henkilössä muutoksen ja nyt muutaman vuoden kuluttua tilanne on aivan toinen. Viimeksi eilen puhuimme puhelimessa pitkän tovin ja tämä henkilö edelleen kiitteli minua ohjeesta olla kaksi viikkoa rukoilematta.
Menee jo aiheesta mutta minä en tunne yhtään rukousvastausta (useista rukouksistani huolimatta), mutta olen sivusta seuraamalla havainnut tämän yhden rukoilemattomuusvastauksen.
>>Sellaisen yksilön on helppo vähätellä eri tavoin kaikkea väärien odotuksien ja oppien aiheuttamaa vahinkoa, koska sellainen henkilö ei ole koskaan edes ollut oikea / aito Jehovan todistaja.
Lähtökohtaisesti näen asian samalla tavalla. Meitä on moneen junaan myös toisesta välittämisen suhteen, jonka en usko olevan suorassa suhteessa siihen kuinka syvällä mielenhallinnassa henkilö on käynyt."Lähtökohtaisesti näen asian samalla tavalla. Meitä on moneen junaan myös toisesta välittämisen suhteen, jonka en usko olevan suorassa suhteessa siihen kuinka syvällä mielenhallinnassa henkilö on käynyt. 2
Pakko todeta, että JT:t ja varsinkin ex-JT:t ovat itsekkäimpiä ihmisiä mitä maa päällään kantaa.
Onneksi me miljardit olemme elossa eikä teidän paskaharmanne toteutunut.
Kiitos siitä vaikka jumalalle.- 26
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Pieni tarkennus omaan viestiini. Oletan, että kaikkein helpommalla / helpoimmin selviytyvät Jt-järjestöstä erottuaan sellaiset pinnalliset nimi-Jehovan todistajat, jotka eivät ole todellisuudessa milloinkaan täysin ja aidosti sitoutuneet jehovantodistajuuteen ja sisäistäneet, sekä uskoneet kaikkeen siihen mitä se merkitsee, orjaluokan asema ja merkitys mukaan lukien.
Lähtökohtaisesti näen asian samalla tavalla. Meitä on moneen junaan myös toisesta välittämisen suhteen, jonka en usko olevan suorassa suhteessa siihen kuinka syvällä mielenhallinnassa henkilö on käynyt.>> Hän oli epätoivoisessa elämäntilanteessa ja kertoi joka ilta rukoilevansa Jehovaa. Tämän hän teki vanhasta jehovantodistaja-muistista, hän ei uskonut jumalaan. Oleellista asiassa on myös se, ettei hekilö ole koskaan ollut mallikelpoinen jt.
Tuossa tilanteessa vaikuttaisi olevan olleen ehdollistuminen poikkeuksellisen perusteellinen.
>>> ...mutta merkityksellistä on myös henkilön oman perheen, sukulaisten ja ystävien suhde jehovantodistajuuteen ja nimenomaan karttamiseen. Jos ja kun jatkaa jt-rallia vaikka eläkeikään ja kaikki henkilössuhteet ovat jt-mallisia, niin lahkon hylkääminen on pelottavan suuri urakka.
Pitää täysin paikkansa. Muuan leskeksi jäänyt sisar erotettiin luopioudesta 70 vuoden ( taisi olla reilusti yli ) paikkeilla ilman varsinaisten avainkysymyksien käsittelyä, sitä ennen annettuaan kaikkensa palvelukseen ( myös tarvealueella ) koko ikänsä ja tämä siksi, että oli päätynyt tulokseen ettei vuoden 607eaa. & 1914 laskelma vastaa todellisuutta. Sillä hetkellä hänellä ei ollut yhtäkään ystävää Seuran ulkopuolella.
>> Meitä on moneen junaan myös toisesta välittämisen suhteen, jonka en usko olevan suorassa suhteessa siihen kuinka syvällä mielenhallinnassa henkilö on käynyt.
Kyllä näinkin ja erityisesti ihmisen perusempatian suhteen. Kuitenkin hyvin ovat harvassa exJt:t, jotka väheksyvät ko. taustan eri seurauksia yksilöiden elämässä ja haastetta jota se edustaa ja tämäkin suhteessa sisällä aktivoituun aikaan yksilöllisine olosuhteineen ja taustoineen. Toisinaan kyseessä on myös peruuttamattomia vahinkoja joita ei ole edes mahdollista korjata. Sivua ei käännetä tai pyyhitä puhtaaksi absoluuttiseesa mielessä, vaan mennyt on väistämättä osa ihmistä. Tietenkin seuraavana on kysymys ja vastuu siitä, miten jatkossa elämänsä rakentaa jotta se olisi mahdollisimman tyydyttävä ja tasapainoinen. - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>2 Piet.7-12; ja Hebr.1:10-12.
Toki sillä erolla, että raamatunkirjoittajat olivat harhoissaan ja elivät viimeisiä päiviä omana elinaikanaan.
Minä en ole huolissani viiden miljardin vuoden päähän sijoitetuista tapahtumista.Juutalsisessa kirjallisuudessa, ensimmäisiltä vuosisadoita ennen Kristuksen syntymää, ei esiinny mitään mitään pilareiden varassa olevaa pannukakkumaanta, kuten esittämässäsi kuvassa oli. Esim Eenokin kirjassa sanotaan kapinallisten enkelien sitomisesta, noin: vuodelta 170:ntä eKr.:
>> Sido heidät seitsemäksikymmeneksi vuodeksi MAAN NAVOILLE. - Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Juutalsisessa kirjallisuudessa, ensimmäisiltä vuosisadoita ennen Kristuksen syntymää, ei esiinny mitään mitään pilareiden varassa olevaa pannukakkumaanta, kuten esittämässäsi kuvassa oli. Esim Eenokin kirjassa sanotaan kapinallisten enkelien sitomisesta, noin: vuodelta 170:ntä eKr.:
>> Sido heidät seitsemäksikymmeneksi vuodeksi MAAN NAVOILLE.>>Juutalsisessa kirjallisuudessa, ensimmäisiltä vuosisadoita ennen Kristuksen syntymää
Minä olen kaiken aikaa katsellut asiaa Raamatun tekstien pohjalta, en halua laajentaa asiaa Raamatun tekstin ulkopuolelle. Sinä taas et hyväksy Raamatussa olevia useita mainintoja kyseisitä maan tukipylväistä tai taivaanvahvuuden tukipylväistä.
>>ei esiinny mitään mitään pilareiden varassa olevaa pannukakkumaanta, kuten esittämässäsi kuvassa oli.
Niinpä kuva perustuukin Raamatun teksteihin, eikä ole millään tavalla ainautlaatuinen, kuten sinulle on jo esitettykin.
>>En ryhdy kinaamaan kuitenkaan siitä miten tulkitset,
Minä en ole tulkinnut mitään, vaan lainannut Raamatun tekstisisältöä, mutta se ei kelpaa niille, joiden tulkintojen kanssa Raamattu on ristiriidassa.
Esimerkiksi heidän, jotka odottavat antikristusta edelleen, vaikka antikristuksia oli jo Raamatun mukaan ilmaantunut useampikin tekstien rustailuaikaan. - Markku_Meilo
26 kirjoitti:
>> Hän oli epätoivoisessa elämäntilanteessa ja kertoi joka ilta rukoilevansa Jehovaa. Tämän hän teki vanhasta jehovantodistaja-muistista, hän ei uskonut jumalaan. Oleellista asiassa on myös se, ettei hekilö ole koskaan ollut mallikelpoinen jt.
Tuossa tilanteessa vaikuttaisi olevan olleen ehdollistuminen poikkeuksellisen perusteellinen.
>>> ...mutta merkityksellistä on myös henkilön oman perheen, sukulaisten ja ystävien suhde jehovantodistajuuteen ja nimenomaan karttamiseen. Jos ja kun jatkaa jt-rallia vaikka eläkeikään ja kaikki henkilössuhteet ovat jt-mallisia, niin lahkon hylkääminen on pelottavan suuri urakka.
Pitää täysin paikkansa. Muuan leskeksi jäänyt sisar erotettiin luopioudesta 70 vuoden ( taisi olla reilusti yli ) paikkeilla ilman varsinaisten avainkysymyksien käsittelyä, sitä ennen annettuaan kaikkensa palvelukseen ( myös tarvealueella ) koko ikänsä ja tämä siksi, että oli päätynyt tulokseen ettei vuoden 607eaa. & 1914 laskelma vastaa todellisuutta. Sillä hetkellä hänellä ei ollut yhtäkään ystävää Seuran ulkopuolella.
>> Meitä on moneen junaan myös toisesta välittämisen suhteen, jonka en usko olevan suorassa suhteessa siihen kuinka syvällä mielenhallinnassa henkilö on käynyt.
Kyllä näinkin ja erityisesti ihmisen perusempatian suhteen. Kuitenkin hyvin ovat harvassa exJt:t, jotka väheksyvät ko. taustan eri seurauksia yksilöiden elämässä ja haastetta jota se edustaa ja tämäkin suhteessa sisällä aktivoituun aikaan yksilöllisine olosuhteineen ja taustoineen. Toisinaan kyseessä on myös peruuttamattomia vahinkoja joita ei ole edes mahdollista korjata. Sivua ei käännetä tai pyyhitä puhtaaksi absoluuttiseesa mielessä, vaan mennyt on väistämättä osa ihmistä. Tietenkin seuraavana on kysymys ja vastuu siitä, miten jatkossa elämänsä rakentaa jotta se olisi mahdollisimman tyydyttävä ja tasapainoinen.>>Tuossa tilanteessa vaikuttaisi olevan olleen ehdollistuminen poikkeuksellisen perusteellinen.
Olenkin sanonut hänelle, että olettaisin irtautumisen olevan helpompaa jos tukena on havainto Vt-seuran opillisesta epärehellisyydestä. Hän kun ei ole jt-aikanaan ollut lainkaan kiinnostunut opillisista asioista. Niinpä olen käynyt hänen kanssaan läpi kohta kohdalta läpi 1914-sekoilua ja huomannut sen sekoilun hahmottamisen vaikeuden koska ei ole tarvittavaa aiempaa käsitystä siitä kokonaisuudesta.
Muutama viikko sitten ko. henkilö oli kirkon järjestämäällä muutaman päivän miesleirillä ja kertoi löytäneensä jonkun kaverin, jonka kanssa on pitänyt yhteyttä. Evlut-kirkko ei kysele, vaan auttaa kaikkia joille apu kelpaa.
>>Pitää täysin paikkansa. Muuan leskeksi jäänyt sisar erotettiin luopioudesta 70 vuoden ( taisi olla reilusti yli ) paikkeilla ilman varsinaisten avainkysymyksien käsittelyä, sitä ennen annettuaan kaikkensa palvelukseen ( myös tarvealueella ) koko ikänsä ja tämä siksi, että oli päätynyt tulokseen ettei vuoden 607eaa. & 1914 laskelma vastaa todellisuutta. Sillä hetkellä hänellä ei ollut yhtäkään ystävää Seuran ulkopuolella.
Tuossa johonkin jo jossain mainitsin siitä noin viisikymppisestä amerikkalaissiskosta, joka sai monoa röökin takia. Hänellä ei ollut muita kuin jt-tuttavuuksia ja niinpä hän kolmen (muistaakseni) päivän kuluttua ampui itsensä, joka tapauksessa hetimiten monotuksen jälkeen.
Lähtö jt-ympyröistä on helpompi jos lähtijällä on systeemin ulkopuolisia ystäviä, asia johon kannattaa varmuuden vuoksi panostaa heti kun ajatus poistumisesta käy mielessä.
>>Kyllä näinkin ja erityisesti ihmisen perusempatian suhteen. Kuitenkin hyvin ovat harvassa exJt:t, jotka väheksyvät ko. taustan eri seurauksia yksilöiden elämässä ja haastetta jota se edustaa ja tämäkin suhteessa sisällä aktivoituun aikaan yksilöllisine olosuhteineen ja taustoineen.
Kyllä, mutta silloin nähdäkseni on kyseessä henkilö, joka on nimenomaan pannut pennit (vai olisko nyt sentit) jonoon Vt-seuran ja jehovantodistajuuden kanssa. Mulla on tunne, että hyvin merkittävä osa entisistä jehovantodistajista on koteloinut asian ja työntänyt sen syrjään. Olen saanut usein kommenttia, jossa todetaan, että Vt-seuralla ei ole totuutta, mutta miksi kaivella asiaa. Ja kun nettiaktiivisuutta katsoo vaikka täällä Suomessa, niin hyvin vähän on kirjoittajia kun ottaa huomioon, että entisiä ja toimettomia voi arvioida olevan lähelle sama määrä kuin nykyisiäkin. Sama ilmiö on havaittavissa toki muuallakin. Voin olla väärässäkin, mutta toistaiseksi ajattelen, että yksi merkittävä tekijä tuossa passiivisuudessa on nimenomaan asian työstämättömyys ja sivuuntyöntäminen.
>>Toisinaan kyseessä on myös peruuttamattomia vahinkoja joita ei ole edes mahdollista korjata. Sivua ei käännetä tai pyyhitä puhtaaksi absoluuttiseesa mielessä, vaan mennyt on väistämättä osa ihmistä.
Yksi aihe, joka pakotti minut vihdoin tasaaman tilit Vt-seuran kanssa oli nimenomaan 1996-oppimuutos. Siinä tilanteessa turha reissu tuntui moninverroin turhemmalta, häpesin silloin koko totaalikieltäytymistäni hetken aikaa. Jopa kirjoitin siitä kirjeessä jt-systerilleni, mutta hänellä on ollut niin kiireisiä vuosia, ettei hän ehtinyt kommentoimaan asiaa ja mikäli viimeksi kuulemani pitää paikkansa, hänet on jo haudattukin, joten lopetin odottelun.
Sitten tajusin, että Karvialla opin jotain sellaista, jonka voin kääntää voimavaraksi. Niinpä vuosia sitten eräs karviankaverini kirjoittikin tällä palstalla, että tiedän paljon, mutta minun ei tulisi käyttää tietoani väärin. No joitakin kuukausia tuon kommentin jälkeen hän irtisanoutui jehovantodistajuudesta.
>>Tietenkin seuraavana on kysymys ja vastuu siitä, miten jatkossa elämänsä rakentaa jotta se olisi mahdollisimman tyydyttävä ja tasapainoinen.
Niinpä, yksin ei ole tarvinnut jäädä enää aikoihin, kunhan on vaikka hieman nettiä selannut. Johan konventissakin on kerrottu mistä saa todellista tietoa Vt-seurasta, tosin sitä kutsutaan luopioaineistoksi, vaikka se on Vt-seuran omaa tuotantoa. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Tuossa tilanteessa vaikuttaisi olevan olleen ehdollistuminen poikkeuksellisen perusteellinen.
Olenkin sanonut hänelle, että olettaisin irtautumisen olevan helpompaa jos tukena on havainto Vt-seuran opillisesta epärehellisyydestä. Hän kun ei ole jt-aikanaan ollut lainkaan kiinnostunut opillisista asioista. Niinpä olen käynyt hänen kanssaan läpi kohta kohdalta läpi 1914-sekoilua ja huomannut sen sekoilun hahmottamisen vaikeuden koska ei ole tarvittavaa aiempaa käsitystä siitä kokonaisuudesta.
Muutama viikko sitten ko. henkilö oli kirkon järjestämäällä muutaman päivän miesleirillä ja kertoi löytäneensä jonkun kaverin, jonka kanssa on pitänyt yhteyttä. Evlut-kirkko ei kysele, vaan auttaa kaikkia joille apu kelpaa.
>>Pitää täysin paikkansa. Muuan leskeksi jäänyt sisar erotettiin luopioudesta 70 vuoden ( taisi olla reilusti yli ) paikkeilla ilman varsinaisten avainkysymyksien käsittelyä, sitä ennen annettuaan kaikkensa palvelukseen ( myös tarvealueella ) koko ikänsä ja tämä siksi, että oli päätynyt tulokseen ettei vuoden 607eaa. & 1914 laskelma vastaa todellisuutta. Sillä hetkellä hänellä ei ollut yhtäkään ystävää Seuran ulkopuolella.
Tuossa johonkin jo jossain mainitsin siitä noin viisikymppisestä amerikkalaissiskosta, joka sai monoa röökin takia. Hänellä ei ollut muita kuin jt-tuttavuuksia ja niinpä hän kolmen (muistaakseni) päivän kuluttua ampui itsensä, joka tapauksessa hetimiten monotuksen jälkeen.
Lähtö jt-ympyröistä on helpompi jos lähtijällä on systeemin ulkopuolisia ystäviä, asia johon kannattaa varmuuden vuoksi panostaa heti kun ajatus poistumisesta käy mielessä.
>>Kyllä näinkin ja erityisesti ihmisen perusempatian suhteen. Kuitenkin hyvin ovat harvassa exJt:t, jotka väheksyvät ko. taustan eri seurauksia yksilöiden elämässä ja haastetta jota se edustaa ja tämäkin suhteessa sisällä aktivoituun aikaan yksilöllisine olosuhteineen ja taustoineen.
Kyllä, mutta silloin nähdäkseni on kyseessä henkilö, joka on nimenomaan pannut pennit (vai olisko nyt sentit) jonoon Vt-seuran ja jehovantodistajuuden kanssa. Mulla on tunne, että hyvin merkittävä osa entisistä jehovantodistajista on koteloinut asian ja työntänyt sen syrjään. Olen saanut usein kommenttia, jossa todetaan, että Vt-seuralla ei ole totuutta, mutta miksi kaivella asiaa. Ja kun nettiaktiivisuutta katsoo vaikka täällä Suomessa, niin hyvin vähän on kirjoittajia kun ottaa huomioon, että entisiä ja toimettomia voi arvioida olevan lähelle sama määrä kuin nykyisiäkin. Sama ilmiö on havaittavissa toki muuallakin. Voin olla väärässäkin, mutta toistaiseksi ajattelen, että yksi merkittävä tekijä tuossa passiivisuudessa on nimenomaan asian työstämättömyys ja sivuuntyöntäminen.
>>Toisinaan kyseessä on myös peruuttamattomia vahinkoja joita ei ole edes mahdollista korjata. Sivua ei käännetä tai pyyhitä puhtaaksi absoluuttiseesa mielessä, vaan mennyt on väistämättä osa ihmistä.
Yksi aihe, joka pakotti minut vihdoin tasaaman tilit Vt-seuran kanssa oli nimenomaan 1996-oppimuutos. Siinä tilanteessa turha reissu tuntui moninverroin turhemmalta, häpesin silloin koko totaalikieltäytymistäni hetken aikaa. Jopa kirjoitin siitä kirjeessä jt-systerilleni, mutta hänellä on ollut niin kiireisiä vuosia, ettei hän ehtinyt kommentoimaan asiaa ja mikäli viimeksi kuulemani pitää paikkansa, hänet on jo haudattukin, joten lopetin odottelun.
Sitten tajusin, että Karvialla opin jotain sellaista, jonka voin kääntää voimavaraksi. Niinpä vuosia sitten eräs karviankaverini kirjoittikin tällä palstalla, että tiedän paljon, mutta minun ei tulisi käyttää tietoani väärin. No joitakin kuukausia tuon kommentin jälkeen hän irtisanoutui jehovantodistajuudesta.
>>Tietenkin seuraavana on kysymys ja vastuu siitä, miten jatkossa elämänsä rakentaa jotta se olisi mahdollisimman tyydyttävä ja tasapainoinen.
Niinpä, yksin ei ole tarvinnut jäädä enää aikoihin, kunhan on vaikka hieman nettiä selannut. Johan konventissakin on kerrottu mistä saa todellista tietoa Vt-seurasta, tosin sitä kutsutaan luopioaineistoksi, vaikka se on Vt-seuran omaa tuotantoa."Voin olla väärässäkin, mutta toistaiseksi ajattelen, että yksi merkittävä tekijä tuossa passiivisuudessa on nimenomaan asian työstämättömyys ja sivuuntyöntäminen. "
On paljon ihmisiä, jotka eivät syytä kaikesta seuraa, vaan pyrkivät elämässä eteenpäin. Eikä sinä ole mitään väärää. Jos ihminen toteaa. että häntä on vedetty huulesta, nenästä ja vaikka mistä, niin miksi sitä kannattaa märehtiä? Surkutella itseään vielä lisää, että "Kylläpä olin tyhmä".
Siis, jos on muutakin elämää kuin seuran vastustaminen.- Markku_Meilo
helel kirjoitti:
"Voin olla väärässäkin, mutta toistaiseksi ajattelen, että yksi merkittävä tekijä tuossa passiivisuudessa on nimenomaan asian työstämättömyys ja sivuuntyöntäminen. "
On paljon ihmisiä, jotka eivät syytä kaikesta seuraa, vaan pyrkivät elämässä eteenpäin. Eikä sinä ole mitään väärää. Jos ihminen toteaa. että häntä on vedetty huulesta, nenästä ja vaikka mistä, niin miksi sitä kannattaa märehtiä? Surkutella itseään vielä lisää, että "Kylläpä olin tyhmä".
Siis, jos on muutakin elämää kuin seuran vastustaminen.>>Jos ihminen toteaa. että häntä on vedetty huulesta, nenästä ja vaikka mistä, niin miksi sitä kannattaa märehtiä?
Niin, yhtä vähän kuin esimerkiksi entisen juopon tai narkkarin kannattaa märehtiä menneisyyttään, märehtimättäkin hän voi olla avuksi sellaisille nykyisille juopoille tai narkkareille, jotka haluavat tällaista apua. Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jos ihminen toteaa. että häntä on vedetty huulesta, nenästä ja vaikka mistä, niin miksi sitä kannattaa märehtiä?
Niin, yhtä vähän kuin esimerkiksi entisen juopon tai narkkarin kannattaa märehtiä menneisyyttään, märehtimättäkin hän voi olla avuksi sellaisille nykyisille juopoille tai narkkareille, jotka haluavat tällaista apua.Totta, kaikki kuitenkaan eivät halua tai edes tarvitse. Ei heitä pidä väkisin auttaa, se menee jo hiukan samalle pakottamislinjalle kuin todistajien toiminta. Tietty jollain voi olla sitten kotoinen olo, kun ensin käskee yksi ja sitten toinen.
"Hän kun ei ole jt-aikanaan ollut lainkaan kiinnostunut opillisista asioista. Niinpä olen käynyt hänen kanssaan läpi kohta kohdalta läpi 1914-sekoilua ja huomannut sen sekoilun hahmottamisen vaikeuden koska ei ole tarvittavaa aiempaa käsitystä siitä kokonaisuudesta. "
Tuosta voisi nähdä sen, ettei pelkkä todistelu seuran materiaaleilla ole välttämättä riittävä, sillä kun ei ole väliä. Samasta syystä se ei estä ihmistä liittymästä todistajiin.
Osa noista jutuista on sangen mutkikkaita, ja toiset luottavat siihen mitä joku sanoo.
Voisi sanoa että he uskovat, tai haluavat uskoa.- Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Juutalsisessa kirjallisuudessa, ensimmäisiltä vuosisadoita ennen Kristuksen syntymää
Minä olen kaiken aikaa katsellut asiaa Raamatun tekstien pohjalta, en halua laajentaa asiaa Raamatun tekstin ulkopuolelle. Sinä taas et hyväksy Raamatussa olevia useita mainintoja kyseisitä maan tukipylväistä tai taivaanvahvuuden tukipylväistä.
>>ei esiinny mitään mitään pilareiden varassa olevaa pannukakkumaanta, kuten esittämässäsi kuvassa oli.
Niinpä kuva perustuukin Raamatun teksteihin, eikä ole millään tavalla ainautlaatuinen, kuten sinulle on jo esitettykin.
>>En ryhdy kinaamaan kuitenkaan siitä miten tulkitset,
Minä en ole tulkinnut mitään, vaan lainannut Raamatun tekstisisältöä, mutta se ei kelpaa niille, joiden tulkintojen kanssa Raamattu on ristiriidassa.
Esimerkiksi heidän, jotka odottavat antikristusta edelleen, vaikka antikristuksia oli jo Raamatun mukaan ilmaantunut useampikin tekstien rustailuaikaan.Mainintaa "maan navoista", - eikä tarkoituksenin ole todellakaan pyrkiä kinaamaan tai väittämään näitäkään kirjoituksia, miksikään tieteelliseksi selonteoksi - mutta ei asiat todellakaan oli niin yksioikoisia kuin mitä vaikkapa ns. "teiteen kritiikki" pyrkii esittämään. Hanokin kirjaa lainaa myös "Herran veli" Juuda kirjeessään, ja siinä esitettiin myös näkemys siitä että maalla on "navat", mikä kuulostaa varsin modernilta käsitykseltä, vaikka kyse onkin kijoituksessa aivan muiden asioiden käsittelystä.
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Mainintaa "maan navoista", - eikä tarkoituksenin ole todellakaan pyrkiä kinaamaan tai väittämään näitäkään kirjoituksia, miksikään tieteelliseksi selonteoksi - mutta ei asiat todellakaan oli niin yksioikoisia kuin mitä vaikkapa ns. "teiteen kritiikki" pyrkii esittämään. Hanokin kirjaa lainaa myös "Herran veli" Juuda kirjeessään, ja siinä esitettiin myös näkemys siitä että maalla on "navat", mikä kuulostaa varsin modernilta käsitykseltä, vaikka kyse onkin kijoituksessa aivan muiden asioiden käsittelystä.
>>Mainintaa "maan navoista",
Meillä on sitten kovin erilainen Raamattukin, minulta puuttuu Eenokki. - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Mainintaa "maan navoista",
Meillä on sitten kovin erilainen Raamattukin, minulta puuttuu Eenokki.LIANAA EENOKIN KIRJAA; ja nimi "Enoch" mainitaa Juudan 14:sta jakeessa, mutta toki UM:n käännös eroa jo todelle kreikankielisistä kirjoituksista paljonkin.
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
LIANAA EENOKIN KIRJAA; ja nimi "Enoch" mainitaa Juudan 14:sta jakeessa, mutta toki UM:n käännös eroa jo todelle kreikankielisistä kirjoituksista paljonkin.
>>LIANAA EENOKIN KIRJAA;
Hienosti menee asiasta kolmanteen. Menit maan kannatuspylväisiin, mutta et kommentoi Raamatun useita mainintoja asiasta, vaan menet Eenokin kirjaan. Samoin kommentoimatta on jäänyt ero sinun ja Raamatun välillä antikristuksen esiintymisajankohdasta.
Ei minulle tarvitse todistella, ettei Raamatun mainitsemia maan kannatinpylväitä ole olemassa, en minä sellaisiin usko. - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>LIANAA EENOKIN KIRJAA;
Hienosti menee asiasta kolmanteen. Menit maan kannatuspylväisiin, mutta et kommentoi Raamatun useita mainintoja asiasta, vaan menet Eenokin kirjaan. Samoin kommentoimatta on jäänyt ero sinun ja Raamatun välillä antikristuksen esiintymisajankohdasta.
Ei minulle tarvitse todistella, ettei Raamatun mainitsemia maan kannatinpylväitä ole olemassa, en minä sellaisiin usko.Ettei: se Raamatunkaan maailmankuva kuintekaan niin kälynen ole kuin se editttämäsi pylväsmallipiirros, edes UT:een syntymisä edeltäneinä aikoina - kuten maininta maan navoistakin osoittaa.
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Ettei: se Raamatunkaan maailmankuva kuintekaan niin kälynen ole kuin se editttämäsi pylväsmallipiirros, edes UT:een syntymisä edeltäneinä aikoina - kuten maininta maan navoistakin osoittaa.
>>Ettei: se Raamatunkaan maailmankuva kuintekaan niin kälynen ole kuin se editttämäsi pylväsmallipiirros
Jokin ongelma asiassa kuitenkin on, koska olet ollut täysin haluton kommentoimaan noita Raamatun lukuisia mainintoja, plus vielä sitä antikristuksen esiintymistäkin.
Sinänsä ei ole mikään ihme, että Raamatunkirjoittajat ajattelivat tuollaista maan rakennetta, koska sama ajatus oli vallalla tuolla seudulla yleisemminkin. - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ettei: se Raamatunkaan maailmankuva kuintekaan niin kälynen ole kuin se editttämäsi pylväsmallipiirros
Jokin ongelma asiassa kuitenkin on, koska olet ollut täysin haluton kommentoimaan noita Raamatun lukuisia mainintoja, plus vielä sitä antikristuksen esiintymistäkin.
Sinänsä ei ole mikään ihme, että Raamatunkirjoittajat ajattelivat tuollaista maan rakennetta, koska sama ajatus oli vallalla tuolla seudulla yleisemminkin.Mutta siitä mitä sinä oletat, on siis aika ajanut jo ohi, ja taas se: mitä minä näen sanasta tulevaksi, on pääsosin vielä edessäpäin.
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Mutta siitä mitä sinä oletat, on siis aika ajanut jo ohi, ja taas se: mitä minä näen sanasta tulevaksi, on pääsosin vielä edessäpäin.
>>Mutta siitä mitä sinä oletat, on siis aika ajanut jo ohi, ja taas se: mitä minä näen sanasta tulevaksi, on pääsosin vielä edessäpäin.
Toki aika on tavallaan ajanut ohi Raamatussa manituista maan kannatustolpista, sellaisia ei ole. Teksti on kuitenkin Raamatussa jäljellä, joten Raamatustakin on aika ajanut ohi.
Tämä tulevaisuutesi tulee esille esimerkiksi antikristuksen tapauksessakin, sinä näet sen olevan tulevaisuutta ja Raamattu mainitsee useamankin antikristuksen ilmaantuneen jo ajanlaskumme alussa. Aika on ajanut tuossakin kohden Raamatusta ohi. - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Mutta siitä mitä sinä oletat, on siis aika ajanut jo ohi, ja taas se: mitä minä näen sanasta tulevaksi, on pääsosin vielä edessäpäin.
Toki aika on tavallaan ajanut ohi Raamatussa manituista maan kannatustolpista, sellaisia ei ole. Teksti on kuitenkin Raamatussa jäljellä, joten Raamatustakin on aika ajanut ohi.
Tämä tulevaisuutesi tulee esille esimerkiksi antikristuksen tapauksessakin, sinä näet sen olevan tulevaisuutta ja Raamattu mainitsee useamankin antikristuksen ilmaantuneen jo ajanlaskumme alussa. Aika on ajanut tuossakin kohden Raamatusta ohi.Kuten jotkut luulevat, eikä myöskään ole vielä niitä viimeisten ennustusen osalta vielä suinkaan myöskään täyttänyt.
- Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
Tämä tulevaisuutesi tulee esille esimerkiksi antikristuksen tapauksessakin, sinä näet sen olevan tulevaisuutta ja Raamattu mainitsee useamankin antikristuksen ilmaantuneen jo ajanlaskumme alussa. Aika on ajanut tuossakin kohden Raamatusta ohi.Et siis jätä Raamatullekaan pienintäkään mahdollisuutta, olla vastoin sinun näkemyksiäsi siitä, oikeassa? Yleensä on osoittautunut että, aika ajaa ohi monista sen arvostelijoista, kun sen sijaan Raamatun sanan pysyvät lujina, - kuten Viikunapuun herääminen eloon, ja kulleiden luiden kokoaminen yhteen, sekä nahkan saaminen haudoistaan ylönousseen kansakunnan päälle, 1948:n osoittaa, lähtien Israelin itsenäistymiestä. Henki sen päälle vuodatetaan myös jatkossa alkaen: Sak.12:10.
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Kuten jotkut luulevat, eikä myöskään ole vielä niitä viimeisten ennustusen osalta vielä suinkaan myöskään täyttänyt.
>>Kuten jotkut luulevat, eikä myöskään ole vielä niitä viimeisten ennustusen osalta vielä suinkaan myöskään täyttänyt
Kun homma venyi, niin noin rauhoiteltiin porukkaa jo pari vuosituhatta sitten. - Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Et siis jätä Raamatullekaan pienintäkään mahdollisuutta, olla vastoin sinun näkemyksiäsi siitä, oikeassa? Yleensä on osoittautunut että, aika ajaa ohi monista sen arvostelijoista, kun sen sijaan Raamatun sanan pysyvät lujina, - kuten Viikunapuun herääminen eloon, ja kulleiden luiden kokoaminen yhteen, sekä nahkan saaminen haudoistaan ylönousseen kansakunnan päälle, 1948:n osoittaa, lähtien Israelin itsenäistymiestä. Henki sen päälle vuodatetaan myös jatkossa alkaen: Sak.12:10.
>>Et siis jätä Raamatullekaan pienintäkään mahdollisuutta, olla vastoin sinun näkemyksiäsi siitä, oikeassa?
Häh? tarkoitatko, että Raamatun tekstissä olisi virhe ja sinä tiedät miten tekstin tulisi olla?
>>Yleensä on osoittautunut että, aika ajaa ohi monista sen arvostelijoista,
Sinä ohitit Raamatunjakeiden sisällön toteamalla ajan ajaneen ohi. - Balttia
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Et siis jätä Raamatullekaan pienintäkään mahdollisuutta, olla vastoin sinun näkemyksiäsi siitä, oikeassa?
Häh? tarkoitatko, että Raamatun tekstissä olisi virhe ja sinä tiedät miten tekstin tulisi olla?
>>Yleensä on osoittautunut että, aika ajaa ohi monista sen arvostelijoista,
Sinä ohitit Raamatunjakeiden sisällön toteamalla ajan ajaneen ohi.Ei suinkaan ohi oman "kronologiansa".
- Markku_Meilo
Balttia kirjoitti:
Ei suinkaan ohi oman "kronologiansa".
>>Ei suinkaan ohi oman "kronologiansa".
Ajankuluun liittyen, joko Raamatun antikristus on sinulle asti saapunut? - 26
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Tuossa tilanteessa vaikuttaisi olevan olleen ehdollistuminen poikkeuksellisen perusteellinen.
Niinpä, yksin ei ole tarvinnut jäädä enää aikoihin, kunhan on vaikka hieman nettiä selannut. Johan konventissakin on kerrottu mistä saa todellista tietoa Vt-seurasta, tosin sitä kutsutaan luopioaineistoksi, vaikka se on Vt-seuran omaa tuotantoa.>> Hän kun ei ole jt-aikanaan ollut lainkaan kiinnostunut opillisista asioista. Niinpä olen käynyt hänen kanssaan läpi kohta kohdalta läpi 1914-sekoilua ja huomannut sen sekoilun hahmottamisen vaikeuden koska ei ole tarvittavaa aiempaa käsitystä siitä kokonaisuudesta.
Uskaltaisin olettaa, että merkittävä osa Jt:a ei tunne hyvin järjestön oppihistoriaa ja oppien muutoksia. Toki Seura on kirjoittanut mm. artikkeleita joissa on tehty jonkin asteista yhteenvetoa, joskin oleellistet tekijä poissiivilöityinä, jolloin on mahdoton luoda tapahtumista täyttä kuvaa.
Kannustaisin jokaista poislähtijää lukemaan R.Franzin kirjan C of C ja mahdollisesti myöskin C.F:n, jos vain kielitaito antaa siihen mahdollisuuden, jotta voisi luoda kattavan ja objektiivisen kokonaiskuvan Jäejestön toimintasta ja sen oppihistoriasta. Hän on kirjoittanut nuo kirjat pyrkien mahdollisimman objektiiviseen ja rehelliseen tutkielmaan kaikine dokumentteineen ja tämä suoralla, mutta erittäin tervehenkisellä ja tasapainoisella tavalla, sekä lisäksi rakentavassa hengessä. Melkoinen poikkeus siinäkin suhteessa moniin muihin aiheesta kirjoitettuihin kirjoihin verrattuna. Hän oli korkean moraalin mies, jotka ovat harvassa.
>> Mulla on tunne, että hyvin merkittävä osa entisistä jehovantodistajista on koteloinut asian ja työntänyt sen syrjään. Olen saanut usein kommenttia, jossa todetaan, että Vt-seuralla ei ole totuutta, mutta miksi kaivella asiaa... Voin olla väärässäkin, mutta toistaiseksi ajattelen, että yksi merkittävä tekijä tuossa passiivisuudessa on nimenomaan asian työstämättömyys ja sivuuntyöntäminen.
Ja tuo asioiden riittämätön työstäminen ja tutkiminen johtaa niiden koteloimiseen ja syrjään työntämiseen. Kuitenkin keskeneräiset asiat vaikuttavat ihmiseen eri tavoin, jo alitajuisestikin ja sitä kautta arkeen. Mielestäni työ tulisi yrittää tehdä riittävän perustellisesti jo oman tasapainon ja milenrauhan kannalta.
Yksi mainitun passiivisuuden syy lienee sekin, että monella on uskontoon liittyvä kiintiö niin täysi kaiken autoritäärisyyden, kontrollihengen ja imperatiivisyyden jälkeen, että hellä on vaikea edes keskustella aiheesta. Moni ei myöskään ole todistaja-aikanakaan ollut lunteeltaan kovin 'suuri' tutkijaluonne, joka kääntää kivet kannot, vaan on luottanut Seuran opetukseen kuin itse Raamattuun. Haluavat työntää koko asian syrjään ja keskittyä omaan elämäänsä, mitä se sitten kullekin merkitsee. Ennen sivun kääntämistä kannattaisi kuitenkin koittaa tehdä varsin kattava perustyö, jotta se lepäisi hyvillä perustuksilla.
Tästä tuleekin mieleen kaikkien poisjääneiden "profiilin" jakauma, josta ei liene ole tehty mitään riittävän laajaa tutkielmaa, joka täyttäisi edes suht' hyvin tuon kaltaisen tutkimuksen perusteet ja antaisi riittävän kokonaiskuvan. Olettaisin seuraavan ( vajaan ja ehkä osin karikatyyri ) ryhmitelmän mahdollisine päällekkäisyyksineen, ainakin osittain vastaavan todellisuutta, joskaan prosenttuaalisesta jakaumasta vaikea mennä kommentoimaan.
Ne jotka poisjäätyään :
a) Uskovat edelleenkin Seuralla olevan totuus, ajatellen että he itse eivät heille erityisistä syistä johtuen onnistuneet asetettua mittaa täyttämään. Osa heistä pyrkii takaisin, osa elää tämän vuoksi hyvin raskaiden taakkojen ja syyllisyyden kanssa.
b) Ajattelee Seuralla olevan osittain oikea Raamatun ymmärrys, vaan ei katso sen olevan AOT. Tällainen henkilö uskoo ilman uskontoa.
c) Henkilö joka hylkää kaiken opillisen jehovantodistajuuteen liittyvän, uskoen edelleen ja liittyen mahdollisesti johonkin toiseen ryhmään.
d) Päättämätön. Ei enää oikein tiedä mihin voi / osaa uskoa, uskoo ja ei usko. Järjestäytyneet uskonnot eivät oikein vedä puoleensa.
e) Henkilö joka VT-järjestöstä lähdettyään ei enää usko mihinkään hengellisessä merkityksessä. Ateisti, pragmaatikko. - 26
Markku_Meilo kirjoitti:
Niinpä, yksin ei ole tarvinnut jäädä enää aikoihin, kunhan on vaikka hieman nettiä selannut. Johan konventissakin on kerrottu mistä saa todellista tietoa Vt-seurasta, tosin sitä kutsutaan luopioaineistoksi, vaikka se on Vt-seuran omaa tuotantoa.>> Yksi aihe, joka pakotti minut vihdoin tasaaman tilit Vt-seuran kanssa oli nimenomaan 1996-oppimuutos.
Tähän kun lisää Mexicon toimintamallin ja Seuran asiasta nataman vastineen jossa vastuu siirretâän yksilöille, niin oikeustaju ei enää riitä.
>> Jopa kirjoitin siitä kirjeessä jt-systerilleni, mutta hänellä on ollut niin kiireisiä vuosia, ettei hän ehtinyt kommentoimaan asiaa ja mikäli viimeksi kuulemani pitää paikkansa, hänet on jo haudattukin, joten lopetin odottelun.
Tuon tilanteen taustoja tuntematta, yleensä on kuitenkin niin, että kiusallisilla asioilla ja kysymyksillä on huono vastaanotto jopa läheisten taholta ja tämä riippumatta miten maltillisesti ja asiallisesti asioita haluaisi käsitellä.
Pieni lisäys aiempaan kommenttini : Tietenkin seuraavana on kysymys ja vastuu siitä, miten jatkossa elämänsä rakentaa jotta se olisi mahdollisimman tyydyttävä ja tasapainoinen.
Eri henkilöt regoivat eri tavoin. Tähän liittyy myöskin koko oman maailmankuvan uudelleen rakentaminen, joillekin myös oman uskon ja hengellisyyden suhteen, joillekin ilman edellistä. Urakka on kuitenkin suuri ja siihen vaikuttaa osin myös oma ikä, muu tausta, sisällä olon pituus ja miten on ennen lähtöään oman henkilökohtaisen elämänsä rakentanut, opinnot, ammatti / työ ( taloudelline turva ja toimeentulo ), puoliso, lapset, joista osasta varsin moni on tinkinyt ja sittemmin on liian myöhäistä osalle edellisistä asioista.
Tuleen mieleen mm. R.F puolisoineen, jotka olivat antaneet koko elämänsä ja energiansa kokoaikaiseen toimintaan ja sitten oli jo liian myöhäistä saada lapsia, joita kovasti olisivat halunneet ja taloudellisesti tyhjän päällä heidän iässään, ilman toimeentuloa ja ilman eläkettä.
Ps. s24 saisi laittaa kirjoitusboxiin merkkilaskimen, jotta näkisi milloin rajaa on ylittymässä. Sitten se käskee vielä odottomaan postauksien välillä : "Väärinkäytön välttämiseksi useiden viestien lähettämistä lyhyen ajan sisällä on rajoitettu." - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Ei suinkaan ohi oman "kronologiansa".
Ajankuluun liittyen, joko Raamatun antikristus on sinulle asti saapunut?Ja kenties vielä kerran yksi erehdys, talmudistien traditioon. Mielenkiinnolla seuraten, koska henkiset rakenteet, ovat edellee suotuisat, uskonnollispoliittisen väärän messiaan ja antikristuksen ilmestymiselle, samaoin kuin trad. juut. tekee/valmistaa sijaa sellaisen ilmestymiselle.
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Ja kenties vielä kerran yksi erehdys, talmudistien traditioon. Mielenkiinnolla seuraten, koska henkiset rakenteet, ovat edellee suotuisat, uskonnollispoliittisen väärän messiaan ja antikristuksen ilmestymiselle, samaoin kuin trad. juut. tekee/valmistaa sijaa sellaisen ilmestymiselle.
>>samaoin kuin trad. juut. tekee/valmistaa sijaa sellaisen ilmestymiselle.
Just, siis sinun mukaasi antikristus tulee noin 2000 vuoden kuluttua toista kierrosta, hieman samaan malliin kun Jeesus Vt-seuralle vuosina 1874 ja 1914. Raamatussa mainittu kerta ei sitten riitäkään, tuskin sitten kaksikaan kertaa. - Markku_Meilo
26 kirjoitti:
>> Hän kun ei ole jt-aikanaan ollut lainkaan kiinnostunut opillisista asioista. Niinpä olen käynyt hänen kanssaan läpi kohta kohdalta läpi 1914-sekoilua ja huomannut sen sekoilun hahmottamisen vaikeuden koska ei ole tarvittavaa aiempaa käsitystä siitä kokonaisuudesta.
Uskaltaisin olettaa, että merkittävä osa Jt:a ei tunne hyvin järjestön oppihistoriaa ja oppien muutoksia. Toki Seura on kirjoittanut mm. artikkeleita joissa on tehty jonkin asteista yhteenvetoa, joskin oleellistet tekijä poissiivilöityinä, jolloin on mahdoton luoda tapahtumista täyttä kuvaa.
Kannustaisin jokaista poislähtijää lukemaan R.Franzin kirjan C of C ja mahdollisesti myöskin C.F:n, jos vain kielitaito antaa siihen mahdollisuuden, jotta voisi luoda kattavan ja objektiivisen kokonaiskuvan Jäejestön toimintasta ja sen oppihistoriasta. Hän on kirjoittanut nuo kirjat pyrkien mahdollisimman objektiiviseen ja rehelliseen tutkielmaan kaikine dokumentteineen ja tämä suoralla, mutta erittäin tervehenkisellä ja tasapainoisella tavalla, sekä lisäksi rakentavassa hengessä. Melkoinen poikkeus siinäkin suhteessa moniin muihin aiheesta kirjoitettuihin kirjoihin verrattuna. Hän oli korkean moraalin mies, jotka ovat harvassa.
>> Mulla on tunne, että hyvin merkittävä osa entisistä jehovantodistajista on koteloinut asian ja työntänyt sen syrjään. Olen saanut usein kommenttia, jossa todetaan, että Vt-seuralla ei ole totuutta, mutta miksi kaivella asiaa... Voin olla väärässäkin, mutta toistaiseksi ajattelen, että yksi merkittävä tekijä tuossa passiivisuudessa on nimenomaan asian työstämättömyys ja sivuuntyöntäminen.
Ja tuo asioiden riittämätön työstäminen ja tutkiminen johtaa niiden koteloimiseen ja syrjään työntämiseen. Kuitenkin keskeneräiset asiat vaikuttavat ihmiseen eri tavoin, jo alitajuisestikin ja sitä kautta arkeen. Mielestäni työ tulisi yrittää tehdä riittävän perustellisesti jo oman tasapainon ja milenrauhan kannalta.
Yksi mainitun passiivisuuden syy lienee sekin, että monella on uskontoon liittyvä kiintiö niin täysi kaiken autoritäärisyyden, kontrollihengen ja imperatiivisyyden jälkeen, että hellä on vaikea edes keskustella aiheesta. Moni ei myöskään ole todistaja-aikanakaan ollut lunteeltaan kovin 'suuri' tutkijaluonne, joka kääntää kivet kannot, vaan on luottanut Seuran opetukseen kuin itse Raamattuun. Haluavat työntää koko asian syrjään ja keskittyä omaan elämäänsä, mitä se sitten kullekin merkitsee. Ennen sivun kääntämistä kannattaisi kuitenkin koittaa tehdä varsin kattava perustyö, jotta se lepäisi hyvillä perustuksilla.
Tästä tuleekin mieleen kaikkien poisjääneiden "profiilin" jakauma, josta ei liene ole tehty mitään riittävän laajaa tutkielmaa, joka täyttäisi edes suht' hyvin tuon kaltaisen tutkimuksen perusteet ja antaisi riittävän kokonaiskuvan. Olettaisin seuraavan ( vajaan ja ehkä osin karikatyyri ) ryhmitelmän mahdollisine päällekkäisyyksineen, ainakin osittain vastaavan todellisuutta, joskaan prosenttuaalisesta jakaumasta vaikea mennä kommentoimaan.
Ne jotka poisjäätyään :
a) Uskovat edelleenkin Seuralla olevan totuus, ajatellen että he itse eivät heille erityisistä syistä johtuen onnistuneet asetettua mittaa täyttämään. Osa heistä pyrkii takaisin, osa elää tämän vuoksi hyvin raskaiden taakkojen ja syyllisyyden kanssa.
b) Ajattelee Seuralla olevan osittain oikea Raamatun ymmärrys, vaan ei katso sen olevan AOT. Tällainen henkilö uskoo ilman uskontoa.
c) Henkilö joka hylkää kaiken opillisen jehovantodistajuuteen liittyvän, uskoen edelleen ja liittyen mahdollisesti johonkin toiseen ryhmään.
d) Päättämätön. Ei enää oikein tiedä mihin voi / osaa uskoa, uskoo ja ei usko. Järjestäytyneet uskonnot eivät oikein vedä puoleensa.
e) Henkilö joka VT-järjestöstä lähdettyään ei enää usko mihinkään hengellisessä merkityksessä. Ateisti, pragmaatikko.>>Uskaltaisin olettaa, että merkittävä osa Jt:a ei tunne hyvin järjestön oppihistoriaa ja oppien muutoksia. Toki Seura on kirjoittanut mm. artikkeleita joissa on tehty jonkin asteista yhteenvetoa, joskin oleellistet tekijä poissiivilöityinä, jolloin on mahdoton luoda tapahtumista täyttä kuvaa.
Eräs puuhan jättänyt ikäluokkani vanhin kertoi asiasta kysyttynä, että vanhimpainkurssilla menneet hauskuudet käsiteltiin melkoisen kevyesti ja kursorisesti. Toki ymmärrän syyn, mutta jos vanhimpien valmius on tuota luokkaa, niin mikä onkaan rivitodistajan. Omaehtoinen asioiden tukiminen on ainao tapa päästä perille hiostoriasta, siis siitä joka Vt-seuran oman kannan mukaan olisi hyvä tuntea.
>>Kannustaisin jokaista poislähtijää lukemaan R.Franzin kirjan C of C ja mahdollisesti myöskin C.F:n, jos vain kielitaito antaa siihen mahdollisuuden, jotta voisi luoda kattavan ja objektiivisen kokonaiskuvan Jäejestön toimintasta ja sen oppihistoriasta.
Pentonin "Apocalypse Delayed" on myös hyvä luettava.
>>Ja tuo asioiden riittämätön työstäminen ja tutkiminen johtaa niiden koteloimiseen ja syrjään työntämiseen. Kuitenkin keskeneräiset asiat vaikuttavat ihmiseen eri tavoin, jo alitajuisestikin ja sitä kautta arkeen. Mielestäni työ tulisi yrittää tehdä riittävän perustellisesti jo oman tasapainon ja milenrauhan kannalta.
Joku alan ammattilainen on maininnut, että tuollainen asia saattaa jollekin henkilölle kostautua pitkänkin ajan jälkeen ja vakavana. Yksi asiaan liittyvä ongelma on noissa mielentervaystapauksissa, että jehofiiliasteelle jäänyt ei kovin mielellään tuo sitä varsinaista syytä esille. Tiedän yhden tapauksen, jossa jt-menneisyyden paljastaminen sai aikaan paranemista, potilas panttasi asiaa ensin vuosia.
>>Yksi mainitun passiivisuuden syy lienee sekin, että monella on uskontoon liittyvä kiintiö niin täysi kaiken autoritäärisyyden, kontrollihengen ja imperatiivisyyden jälkeen, että hellä on vaikea edes keskustella aiheesta.
Ja usein kotelointia vahvistaa Vt-seuran istuttama riittämättömyyden muistikuva sekä mahdollinen syyllisyyden tunne, juuri kuten a)-kohdassa toit esille.
>>Tästä tuleekin mieleen kaikkien poisjääneiden "profiilin" jakauma...
>>b) Ajattelee Seuralla olevan osittain oikea Raamatun ymmärrys, vaan ei katso sen olevan AOT. Tällainen henkilö uskoo ilman uskontoa.
En ole tuota vastaan, mutta ehkä tämän ryhmän %-osuus on hyvin pieni, johtuen Vt-seuran opettamasta mustavalkoajattelusta.
>>c) Henkilö joka hylkää kaiken opillisen jehovantodistajuuteen liittyvän, uskoen edelleen ja liittyen mahdollisesti johonkin toiseen ryhmään.
Kun näitä %-osuuksia ajattelen, niin oma karkea näppituntuma on, että meillä 2/3 valitsee jonkin sortin uskonnottomuuden, USA:ssa uskonnollisuus on arkipäiväisempi asia ja siellä on heitettylukua 1/3.
>>d) Päättämätön. Ei enää oikein tiedä mihin voi / osaa uskoa, uskoo ja ei usko. Järjestäytyneet uskonnot eivät oikein vedä puoleensa.
Tähän ryhmään lienee yksi tuntemani xjt on sijoitettava alaryhmäksi, hänelle jumalusko ei ole uskoa Raamatun jumalaan. Toki hän edustaa hyvin pientä ja erikoista joukkoa.
>>e) Henkilö joka VT-järjestöstä lähdettyään ei enää usko mihinkään hengellisessä merkityksessä. Ateisti, pragmaatikko.
d)-kohta voi olla välivaihe, minulla oli hetken aikaa tällainen välivaihe, se hetki eui tosin ollut kovin pitkä. - Markku_Meilo
26 kirjoitti:
>> Yksi aihe, joka pakotti minut vihdoin tasaaman tilit Vt-seuran kanssa oli nimenomaan 1996-oppimuutos.
Tähän kun lisää Mexicon toimintamallin ja Seuran asiasta nataman vastineen jossa vastuu siirretâän yksilöille, niin oikeustaju ei enää riitä.
>> Jopa kirjoitin siitä kirjeessä jt-systerilleni, mutta hänellä on ollut niin kiireisiä vuosia, ettei hän ehtinyt kommentoimaan asiaa ja mikäli viimeksi kuulemani pitää paikkansa, hänet on jo haudattukin, joten lopetin odottelun.
Tuon tilanteen taustoja tuntematta, yleensä on kuitenkin niin, että kiusallisilla asioilla ja kysymyksillä on huono vastaanotto jopa läheisten taholta ja tämä riippumatta miten maltillisesti ja asiallisesti asioita haluaisi käsitellä.
Pieni lisäys aiempaan kommenttini : Tietenkin seuraavana on kysymys ja vastuu siitä, miten jatkossa elämänsä rakentaa jotta se olisi mahdollisimman tyydyttävä ja tasapainoinen.
Eri henkilöt regoivat eri tavoin. Tähän liittyy myöskin koko oman maailmankuvan uudelleen rakentaminen, joillekin myös oman uskon ja hengellisyyden suhteen, joillekin ilman edellistä. Urakka on kuitenkin suuri ja siihen vaikuttaa osin myös oma ikä, muu tausta, sisällä olon pituus ja miten on ennen lähtöään oman henkilökohtaisen elämänsä rakentanut, opinnot, ammatti / työ ( taloudelline turva ja toimeentulo ), puoliso, lapset, joista osasta varsin moni on tinkinyt ja sittemmin on liian myöhäistä osalle edellisistä asioista.
Tuleen mieleen mm. R.F puolisoineen, jotka olivat antaneet koko elämänsä ja energiansa kokoaikaiseen toimintaan ja sitten oli jo liian myöhäistä saada lapsia, joita kovasti olisivat halunneet ja taloudellisesti tyhjän päällä heidän iässään, ilman toimeentuloa ja ilman eläkettä.
Ps. s24 saisi laittaa kirjoitusboxiin merkkilaskimen, jotta näkisi milloin rajaa on ylittymässä. Sitten se käskee vielä odottomaan postauksien välillä : "Väärinkäytön välttämiseksi useiden viestien lähettämistä lyhyen ajan sisällä on rajoitettu.">>Tähän kun lisää Mexicon toimintamallin ja Seuran asiasta nataman vastineen jossa vastuu siirretâän yksilöille, niin oikeustaju ei enää riitä.
Joo, Mehiko ja vaikka Malawi ovat häpeällisyydessään omaa luokkaansa, Mutta koska kärsin nahoissani päätöksestä, josta erotettuna olin tavallaan tyytyväinen, niin romahdus oli suuri nimenomaan koska itse olin pieni osa tuota historiaa. Enhän edes tiennyt Russelin kannasta tai Rutherfordin militaristisista sekoiluista ja epäloogisuuksista. Samalla kerralla vasta sain tietooni, että totaalikieltäytyminen tuli 'Jehovan ilmoituksena Vt-seuralle' vasta vuonna 1951. Vajaa puoli vuosisataa Vt-seura istutti väkeä vankiloissa ja kuten RF (muistaakseni) tuo esille, niin painetta tuolle 1996-oppimuutokselle tuli vuosia aiemmin mm. Suomen haarakonttorista ja oliko Hollannista.
>>Tuon tilanteen taustoja tuntematta...
Niinpä, Vt-seura ei motivoi jehovantodistajia kantamaan moraalista vastuuta omasta käytöksestään tai ovilla levittämistään väitteistä. Jehovantodistaja joutuu ajanoloon mielenhallinan kahlitsemaksi, mieli sulkeutuu ja ristiriitatilanteessa otetaan kognitiivinen dissonanssi avuksi - ja katso - ongelma on poispyyhkäisty.
>>Eri henkilöt regoivat eri tavoin. Tähän liittyy myöskin koko oman maailmankuvan uudelleen rakentaminen, joillekin myös oman uskon ja hengellisyyden suhteen, joillekin ilman edellistä.
Juridisesti uskonto taitaa meillä olla äärimmäisen harvoin koetuksella, heti en saa mieleen yhtään tapausta. Tällöin todellisuuden rakentaminen on henkilön omilla harteilla.
>>Urakka on kuitenkin suuri ja siihen vaikuttaa...
Jt-vahvuudesta ei ole poistuttu eikä poistuta yhdellä ainoalla tavalla, mieleenpainuvin oli se JWD:n jo unohtunut nimmari (skottiko oli), joka lavalta pitämässään puheessa lopulta kiitti tuttujaan jt-vuosista ja ilmoitti jättävänsä kyseisen veljesseuran. Kaikilla ei ole tuollaiseen tietysti tilaisuutta, eikä varmaan voimaakaan.
>>Tuleen mieleen mm. R.F puolisoineen, jotka olivat antaneet koko elämänsä ja energiansa kokoaikaiseen toimintaan ja sitten oli jo liian myöhäistä saada lapsia, joita kovasti olisivat halunneet ja taloudellisesti tyhjän päällä heidän iässään, ilman toimeentuloa ja ilman eläkettä.
Kauhistaa ajatella, että C. ja R. antoivat vain kasvot asialle, joka koskee valtavaa joukkoa jehovantodistajia. Gilead-koulun E.D. taisi olla siinä seitsemänkymppinen kun hän alkoi elättämään itseään normaalilla työnteolla, taisi olla remonttihommaa jos oikein muistan.
>>Ps. s24 saisi laittaa...
Tai ottaa takaisin, sellainen oli käytössä hetken aikaa kun rajoitus otettiin käyttöön. - Balttis
Markku_Meilo kirjoitti:
>>samaoin kuin trad. juut. tekee/valmistaa sijaa sellaisen ilmestymiselle.
Just, siis sinun mukaasi antikristus tulee noin 2000 vuoden kuluttua toista kierrosta, hieman samaan malliin kun Jeesus Vt-seuralle vuosina 1874 ja 1914. Raamatussa mainittu kerta ei sitten riitäkään, tuskin sitten kaksikaan kertaa.Antikisstuksen hengessä, koska he eivät usko ja tunnusta Jeesus Kristusta: vielä "lihassa tuleveksi" - kuten 2 Joh.7; sanoo - tarkoittaen Hänen toista tulemistaan, kuten Sak.14;4-9; - vaan: he opettavat Jeesuksen jäävän vastoin edellistä tekstiä, vain hallitsijaksi taivaaseen, sekä hallitsevan mukamas vain "sijaishallitsijoiden kautta" maan päällä, tarkoittaen tietysti omavalintaista "hallistusluokkaansa!", eli "sijaiskristuksia", sijaisvoideltuja, eli "antikistuksia".
- Markku_Meilo
Balttis kirjoitti:
Antikisstuksen hengessä, koska he eivät usko ja tunnusta Jeesus Kristusta: vielä "lihassa tuleveksi" - kuten 2 Joh.7; sanoo - tarkoittaen Hänen toista tulemistaan, kuten Sak.14;4-9; - vaan: he opettavat Jeesuksen jäävän vastoin edellistä tekstiä, vain hallitsijaksi taivaaseen, sekä hallitsevan mukamas vain "sijaishallitsijoiden kautta" maan päällä, tarkoittaen tietysti omavalintaista "hallistusluokkaansa!", eli "sijaiskristuksia", sijaisvoideltuja, eli "antikistuksia".
>>Antikisstuksen hengessä,
Kierrät tyylikkäästi asiaa, että itse odotat antikristuksen tulemista. - vr
Balttis kirjoitti:
>> Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
Kun jehovat sanoo jotta risti onkin paalu, mutta raamattu sanoo jotta Jeesuksen pään päällä oli kirjoitus:JUUTALAISTEN KUNINGAS,niin eihän sinne sopisi tuo kirjoitus,kun kädet olisi siellä mutta kun se on risti niin kirjoitus kyllä sopii.
- avohej
26 kirjoitti:
>> Hän kun ei ole jt-aikanaan ollut lainkaan kiinnostunut opillisista asioista. Niinpä olen käynyt hänen kanssaan läpi kohta kohdalta läpi 1914-sekoilua ja huomannut sen sekoilun hahmottamisen vaikeuden koska ei ole tarvittavaa aiempaa käsitystä siitä kokonaisuudesta.
Ne jotka poisjäätyään :
e) Henkilö joka VT-järjestöstä lähdettyään ei enää usko mihinkään hengellisessä merkityksessä. Ateisti, pragmaatikko.itseni hyvin pitkälti kohtaan a. uskon ja tiedän että se on totuus mutta en vain yksinkertaisesti pysty/halua elää niiden normien mukaan.. kovasti vuosia yritin mutta koskaan ei mennyt kovin hyvin. roikuin mukana pitkään vain perheen ja ongelmien välttämiseksi mutta sitten sekin kävi liian raskaaksi. jäin pikku hiljaa pois. ratkaisu toi paljon murhetta ja taakkaa mukanaan mutta niin toi muodon vuoksi mukana roikkuminenkin. elän nyt ihan ok perus elämää monine paheineen enkä ole sen onnellisempi tai onnettomampi kuin ennenkään. olen hyväksynyt valintani seuraukset ja elän täysillä tässä hetkessä koska en tiedä milloin loppu tulee. yli 20 vuoden päähän en silti suunnittele mitään. helpottavaa on tietää se että ratkaisuni seuraus on vain kuolema. siinä ei ole mitään pelättävää. se on vain loppu kaikelle. ei kidutusta helvetissä tai hyppimistä eri ruumisiin vain loppu kaikelle.
- Muinainentieto
Se on niin kaksinaista miettiä että joku tuhoutuu :)
Ei kukaan tuhoudu minnekkään.
Ei Jumala tuhoa itseään, kun on Rakkautta joka ei esitä mitään ehtoja rakkaudelle.
Kaikilla on ihan hyvä olla nyt ja tulevaisuudessakin.
On vain vaihtoehto miten suhtautuu asioihin.
Antaako ajatusleikin pelottaa tai ymmärtää että se ajatusleikki harmagedonista onkin kuvittelua, johon ei tarvitse uhrata negatiivisiä ajatuksia.
Antakaa Valonne palaa ja vaalikaa sekä kasvattakaa sitä, niin ei ole mitään pelättävää.
Asiat eivät ole niinkuin kuvittelette.
Pelko on turhaa se on vain pahuuden työkalu.- Tuomasko
ovityössään, etteivät muka tiedä pelastuuko muitakin kuin j-todistajat? Onko niin vaikea sanoa että muut tuhoutuvat Harmagedonissa? Vartiotornihan sanoo selvästi, että vain todistajat pelastuvat ja saavat nähdä kun muut tapetaan.
- nölsä
Tuomasko kirjoitti:
ovityössään, etteivät muka tiedä pelastuuko muitakin kuin j-todistajat? Onko niin vaikea sanoa että muut tuhoutuvat Harmagedonissa? Vartiotornihan sanoo selvästi, että vain todistajat pelastuvat ja saavat nähdä kun muut tapetaan.
se menee niin, että ne jotka ovat saaneet tiedon totuudesta tekevät sen perusteella ratkaisunsa (tahdon vapaus) tottelevatko jumalan ohjeita vai eivät. Jos tottelee, eli alkaa jehovan todistajaksi, niin silloin pelastuu ja jos ei, niin sitten tuhoutuu. Ne jotka eivät ole koskaan saaneet kuulla asiasta tai ovat muuten kykenemättömiä tekemään omaa ratkaisuaan (lisättynä niillä kenen sydämen tilan jumala näkee oikeana), säilyvät elossa tuhat vuotis kaudelle pikku hiljaa täydellisiksi muuttuvina, milloin saatana koettelee houkutuksillaan jokaisen, niin elossa harmagedonista säilyneen, kuin myös ylösnousseen ja sen mukaan joutuu joko ikuiseen tuhoon gehennaan tai pääsee elämään ikuisesti paratiisissa maan päällä.
- eronnut+++
nölsä kirjoitti:
se menee niin, että ne jotka ovat saaneet tiedon totuudesta tekevät sen perusteella ratkaisunsa (tahdon vapaus) tottelevatko jumalan ohjeita vai eivät. Jos tottelee, eli alkaa jehovan todistajaksi, niin silloin pelastuu ja jos ei, niin sitten tuhoutuu. Ne jotka eivät ole koskaan saaneet kuulla asiasta tai ovat muuten kykenemättömiä tekemään omaa ratkaisuaan (lisättynä niillä kenen sydämen tilan jumala näkee oikeana), säilyvät elossa tuhat vuotis kaudelle pikku hiljaa täydellisiksi muuttuvina, milloin saatana koettelee houkutuksillaan jokaisen, niin elossa harmagedonista säilyneen, kuin myös ylösnousseen ja sen mukaan joutuu joko ikuiseen tuhoon gehennaan tai pääsee elämään ikuisesti paratiisissa maan päällä.
on toiseksi tärkein Jeesuksen antama käsky ja pitäis rakastaa myös vihollisia. Ei kuitenkaan erotettuja, niitä tulee vihata. Jehovantodistajat ovat vaan kiinnostuneita omasta pelastumisesta. Ulkopuoliset saavat kuolla Harmagedonissa. Toivotaan oikein pian loppua niin päästään paratiisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311746
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161462Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3291012- 611000
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90884- 66851
- 1770
- 46761
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9681Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62668