Ilmalämpöpumppu vai sähköpatteri?

pohkeet rohtuu

Ajattelin 36,5 neliön yksiöön ilmalämpöpumppua. Onko siitä taloudellisesti mitään hyötyä lämmityskustannuksissa näin pieneen kämppään? Koska markkinoilla ei taida olla tarkkaan näin pieneen kämppään suunniteltua ilmalämpöpumppua? Sähköpattereilla ei kunnon tasaista lämpöä saa kuin isoilla sähkölaskuilla :/ Kämppä on muutenkin viileän puoleinen kesällä ja talvella....

2

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilpaaa

Riippuu kuinka hyvin on eristetty yksiö. Jokatapauksessa takaisinmaksu investoinille on todella pitkä.

• energia-ajattelua

Ennen lämmitettiin takkaa. Takan rakenteet lämpenivät ja sitten lämmittivät ilmaa.
      Huom. ILMAA

Samoin toimii patteri. Se lämpenee ja sitten se lämmittää ILMAA

Itse en ainakaan ollut tajunnut taikasana ILMAA.
      Niin kuitenkin aina oli, että huoneiston ilma lämpenee ja sitä halutaan.

Ilmalämpöpumput ovat ilmeisesti aika lapsen kengissä ja kaikenlaisia laitoksia on tarjolla.
      Jossain luki jo kuplan puhkeamisesta, sillä juuri kukaan ei huolla kokeita ( korjaus/ huolto) koska myynti on tuottoisampaa.
      On siis yrityksiä, jotka mielellään asentavat ja myyvät laitteet, mutta sen jälkeen olet yksin.
      Heillä ei ole aikaa tulla korjailemaan, jos vikaa tulee ( varmuudella tulee ajan kanssa).

Itse lämmittäminen on ilmeisesti ( kun ei katsota hankintakuluja) edullisinta ilmalämpöpumpulla(= ilpo).
      Siinä sähkön tuotto lämmitykseen on parasta. Lisäksi huoneilma lämpenee tasaisesti joka puolelta ( puhallus tekee sen).
      Voit ostaa vaikka 100 m2 ( neliön) huoneistoon tarkoitetun pumpun pienempään. Se vaan käy harvemmin ja ei tarvitse täyttä tehoa koko-aikaa.
      Yleensä mitoitus tapahtuu tuisinpäin, että ostetaan laite, joka juuri sopisi huoneiston kokoon parhaiten.
      Kesällä ilpo tuottaa myös viileää ilmaa , joten se on mukava. Samalla se kuitenkin syö säästyneet sähköeurot pois.

Ilpo alue kehittyy ja kokemuksia kasvaa.
      Kauanko kannattaa odottaa ja seurailla ?
      Itse seurailen toistaiseksi. Maksan kovempia sähkölaskuja, mutta käytän halvempia laitteita( ja varmempia).
      Tuulettaminen talvella maksaa kaikissa lämmitysmuodoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      119
      2472
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      32
      1616
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      21
      1522
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1458
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1263
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      346
      1149
    7. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      60
      1023
    8. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1015
    9. 122
      841
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      79
      825
    Aihe