Millaisia kokemuksia muilla yksinhuoltajilla on uuden kumppanin löytämisen suhteen? Itse olen ollut yksinhuoltajana pian vuoden verran, ja uuden suhteen aloittaminen alkaa tuntua hyvältä. Ongelmana onkin ajanpuute pienten lasten arjessa.
Tuntuu melkein mahdottomalta, että joskus saattaisin uuden kumppanin löytää. Vapaalla olen toki kahden viikon välein viikonlopun, kun on lasten isän hoitovuoro, mutta jotenkin baareilu ei tunnu oikealta tavalta löytää sopivaa kumppania. Jakakaa toki omia kokemuksianne! =)
Uusi rakkaus.
82
5839
Vastaukset
- m36 dkjfhsdhfdfsd
nettideiteistä löytyi lapseton naisystävä (tosin lapsellisuus ei ollut kriteeri ja enimmäkseen lapsellisia tapailinkin). Vajaan vuoden ramppasin treffeillä ehkä kaikkiaan n. 20 kertaa ja sitten tärppäsi ns. kerta laakista.
Nyt sitten totuteellaan toisiimme (lähinnä lapseni ja nainen, kaikki olisi toki helpompaa toki ilman lasta). Lapseni on luonani etupäässä viikot joten minulla taitaa olla noita viikonloppuja enemmän vapaa-aikaan / yhdessäoloon.- ?merkki
Kuinka kauan tapailitte ennen kuin esittelitte kumppanin lapsille?
Itse laitoin ilmon nettiin ja kappas...sieltä löytyi naapurikunnasta mies, jolla on myös yksi lapsi joka toinen vkl...Hieman minua vanhempi, mutta se ei menoa haittaa:) Yrittäjä, joten aikaa joskus myös arkipäivisin tavata ja sattumalta meillä menee vapaa viikonloputkin yksiin, joten silloin olemme pe-su yhdessä!! Emme ole vielä kauaa tapailleet, joten ei vielä olla lapsia "sekoitettu" tähän...hitaasti hyvä tulee!! Kunhan eka itse tutustumme ja katsomme onko tästä muuhunkin kuin kuukauden huumaan:))
- ....................
?merkki kirjoitti:
Kuinka kauan tapailitte ennen kuin esittelitte kumppanin lapsille?
Ei nyt kauhean kauaa täällä ainakaan. Lapsi oli koko ajan luonani, ei ollut siis viikonloppujakaan silloin tällöin vapaalla ja oli ihan pieni (eikä tiennyt siis edes mitä sanat naisystävä tai seurustella tarkoittaa vaan huomion vei lähinnä leikit, ruoka ja se, että vaippa oli kuiva), ei muista edes ajasta, jolloin exän kanssa olin.
- varattumies ja mä
on hankalaa, mutta mulla on naimisissa oleva mies, ja tapaamme kumpikin silloin kun molemmille sopii.
Se on kätevää.
Jos joskus sitten päädymme yhteen asumaan, se on toinen juttu, mutta nyt kelpaa naimisissa oleva mies tosi hyvin, sillä muutenhan mies olisi täällä jo asumassa, nyt pääsee välillä oleen yksin lastenkin kanssa.
Ei mua haittaa vaik mies on naimisissa, häntä se haittaa kun haluisi jakaa arjen meidän kanssa, mutta oma on hänen päätös.- OOOOOOOOOOO
niin ja sitten kun ja jos te olette vain "kahden" niin luotat täysin sumeilematta pettäjäpuolisoosi...Onneksi olkoon loistavasta valinnasta. Tiesitkö, että olet hänelle varmasti pelkkä O
- vieläkään
Sen kun joku kertoisi että mistä niitä hyviä miehiä löytää niin minäkin haluan sen paikan tietää :)
Itsekään en jaksa baareissa ravata ja arki menee töissä ja lapsen kanssa. Mulla on jo ihan koululainen joten omaa aikaa on paljonkin kun lapsi menee omia menojaan mutta enpä ole silti 6 vuoteen ketään löytänyt. Itsestäni pidän huolta ja harrastan kaikenlaista mutta ei niin ei.. Minua ei kiinnosta miehet joille elämä on yhtä ryyppäämistä ja naimista ympäriinsä ja joitakin 10 vuotta sitten tapahtuneita asioita käytetään tekosyynä että kun ollaan niin traumatisoituneita. Ehkä olen sitten niin tylsä,en tiedä,vikaa on ihan varmasti itsessänikin mutta en täydellistä etsikään. Kun vain löytäs sellaisen jolle perhe ja lapset on tärkeitä ja olis kykeneväinen parisuhteeseen.
En ole mielestäni päällekäyvä enkä liian arkakaan;haaveissa ei ole pamauttaa mennä samantien naimisiin(tuskin koskaan) enkä saman katon alle muuta hetkessä.
Pikkuhiljaa alan tuudittautua siihen ettei minulle miestä ole tarkoitettukaan.- vielä että itse
mielelläni ottaisin sellasen miehen kumppaniksi jolla on jo itsellään lapsia;tietää mitä se arki ja juhlakin on lasten kanssa :) Olen onnellinen tuosta yhdestäkin lapsesta ja varmaan haaveeksi jää toinen oma lapsi mutta saman asian ajaa jos miehellä on edell. suhteesta lapsia. Olen yhden etäisän ja yhden yh-isän kanssa seurustellutkin ja minusta on mukavaa kun on vähän hälinää ja touhua. Suhteet nyt muusta syystä menivät mönkään..
vielä että itse kirjoitti:
mielelläni ottaisin sellasen miehen kumppaniksi jolla on jo itsellään lapsia;tietää mitä se arki ja juhlakin on lasten kanssa :) Olen onnellinen tuosta yhdestäkin lapsesta ja varmaan haaveeksi jää toinen oma lapsi mutta saman asian ajaa jos miehellä on edell. suhteesta lapsia. Olen yhden etäisän ja yhden yh-isän kanssa seurustellutkin ja minusta on mukavaa kun on vähän hälinää ja touhua. Suhteet nyt muusta syystä menivät mönkään..
toivottavasti löydät sen :)
- ffdsdfssf
luin vittu viestisi enkä ihmettele yhtään vaikket miestä löydäkkään, et tuolla asenteella sitä edes anstaitse
- jone44
vielä että itse kirjoitti:
niin ei nitä naisiakaa helppo ole saada olen 3 lapsen yh vaikka tanssin paljon niin ei sieltä ole kyllä ketään mukaan tullut.
- sitten mulle
ffdsdfssf kirjoitti:
luin vittu viestisi enkä ihmettele yhtään vaikket miestä löydäkkään, et tuolla asenteella sitä edes anstaitse
ystävällisesti mikä asenteessani on vikana? Kun näytät asiantuntija olevan ;)
- yks monista
Toisaalta se ei ole hyvää mallia lapsille, että rakas vaihtuu. Itsekin ajattelin näin eroni jälkeen, mutta eipä mennyt kauaa, kun tapasin nykyisen vaimoni. Exäni on sitä mieltä, että lastemme ongelmat johtuvat juuri erosta.
- Äippeliini4
Mulla ois asiaa vaikka kuinka paljon mutta lyhyesti nyt vastailen aloittajalle jotain.
Jäin yh:ksi miehen väkivaltaisuuden takia jo noin 10 vuotta sitten.
Toinen lapsi oli pieni ja toinen tulossa,muttei semmoista elämää,jossa henki hädässä sai olla pystynyt hänen kanssaan enää jatkamaan.Viina teki kiltistä miehestä hirviön.
Alkuvuodet lasten kanssa menivät täysin siihen perheen hoitamiseen ja arjen askareisiin.Ei edes kiinnostanut miehet. Ja se pelko ja ikävä tunne edellisestä pitkästä suhteesta jätti jälkensä.
Sitten kun lapset olivat isompia ja palasin työelämään niin kolmevuorotyö ja lapsiperheen menojen ja hoitojen jne järjestelyt veivät enimmät mehut.Joitain yrityksiä seurustella oli,mutta koska aikaa ei ollut ja lapset ovat minulle kaiken a ja o niin jutut loppuivat.En tiedä jos toisella osapuolella olisi ollut myös lapsia niin ehkä sitten.......
Tämän kymmenen vuoden aikana on ollut siin pari vakavampaa seurustelu yritystä.Kapakoissa en käy joten sieltä en etsi ketään.Netin kautta tutustuin yhteen ihmiseen,mutta alku mukavuuden jälkeen kaveri paljastuikin aikamoiseksi "sekopääksi" enkä olisi lopulta saanut varmaan edes kaupassa kaäydä tmv.Onneksi ei yhteen muutettu koskaan.
Eli netistä en etsi enää mitään,enkä oikestaan muualtakaan. Nyt kun olen tottunut tähän tietynlaiseen "vapauteen" ja lasten kanssa elämiseen niin en kaipaa mitään suhdetta ainakaan sillä pohjalla,että mulla vain olis joku.Eli täytyy todella kiinnostua jostakusta että viitsin mitään aloittaa.
Nyt elämä on värikästä ja rentoa perhe-elämää,mutta ilman miestä..Joo ja mikään "nunna" tahi kylmä kala en ole, mutta jos joku on sattuakseen minullekkin niin sitten on.Ellei niin näillä eväillä eteenpäin.
Onnea aloittajalle rakkauden löytymiseen.- Olen hullu.
En ryyppää. En harrasta. En ravaa vieraissa. Huomioin jopa naisen. Pidän lapsista. Oma kasvanut ulos pesästä. Tupakoin. Olen hullu jo syntymästäni. Omituisin piirre minussa on huumorintaju. En osaa olla tosikko, vakava kylläkin. Perse auki on kivempaa kuin rikkaana. Mutta en ole sosiaalipummi, en siivestäjä.
- Äippeliini4
Olen hullu. kirjoitti:
En ryyppää. En harrasta. En ravaa vieraissa. Huomioin jopa naisen. Pidän lapsista. Oma kasvanut ulos pesästä. Tupakoin. Olen hullu jo syntymästäni. Omituisin piirre minussa on huumorintaju. En osaa olla tosikko, vakava kylläkin. Perse auki on kivempaa kuin rikkaana. Mutta en ole sosiaalipummi, en siivestäjä.
Sinulle olen hullu...sinussahan onn vallan hyviä piirteitä :))
Huumorinkukkaa jos kuka osaa viljellä niin vau.Ja sinulle wpsad... eihän miehen tarvii olla rikas (ovat omahyväisiä) eikä ainakaan lihaksikas (liika lihaksikkuus tekee pahan näköiseksi) sosiaalinen on ihan ok..terveyttä ei voi itse aina määrätä,isomunainen??? mitä isolla munalla tekee jos muuten ei osaa olla kiltti ja hellä.
- wpsadfvxz
niin sun ei tarvitse kuin HENKÄSTÄ miestä kohti niin saat miehen! Toista se on meillä miehillä, jonka pitää olla rikas, lihaksikas, sosiaalisesti lahjakas, fiksu, terve, isomunainen jne. jne.
- kahraum
Ei mistään löydy. 17 sokkotreffit jo takana tällä ison lapsen yh-äidillä ja alkaa tympiin rankasti.
Monta kivaa, mutta ei vaan kolahda :(- riippurinta
elä huoli, mä kävin kai 30 sokkotreffit... toinen toistaan kamalampia ja hullumpia otuksia.
Mutta lopulta pamahti ja kolahti ja serrustelua on nyt yli kaksi vuotta =)
- markku-juhani
Otata valokuva Sinusta ja lapsista samassa kuvassa.
Pistä ilmoitus kuvineen Suomi -treffi -osastolle ja valitse itse päältä
kenet haluat tavata tms. Uuden kumppanin on ehdottomasti oltava
lapsirakas, ei lapsia voi olla hyväksymättä kun Sinut valitsee. - wilma60
Minä en jaksa uskoa siihen, että rakkaus löytyy etsimällä. Pari vuotta keskityin täysillä lapsiin ja kun ero oli työstetty pään sisällä niin päätin kokeilla että löytyykö minulle seuraa netistä. Eipä löytynyt; muutamat treffit mutta ei sen enempää. Seurustelu loppui aina aikapulaan ja pitkiin välimatkoihin. Päätin unohtaa miehet kokonaan ja elää elämääni lasten kanssa.
Lapset olivat heti eron jälkeen puhuneet minulle että perheystävämme se ja se olisi minulle sopiva mies. Nauroin ajatukselle ja sanoin, että hän on tosi kiva mutta on "vain" meidän ystävä. Mutta niinpä vain elämä yllätti kun yhtä aikaa satuimme pitsalle paikalliseen. Jostain kumman syystä siellä ravintolassa hän näytti ihan eri mieheltä kuin meidän keittiönpöydän ääressä. Siitä se sitten lähti; helppoa oli seurustella kun lapset tunsivat hänet ennestään ja hän oli aikaisemminkin viettänyt aikaa lasteni kanssa. Seurustelusta ei puhuttu ennenkuin se oli meille kahdelle selvä asia. Seurustelua takana 1,5 vuotta ja kihloissa ollaan. Yhteistä, virallista osoitetta ei vielä ole mutta paljon aikaa vietetään perheenä.- Totuus"
Ainakin mä saan kenet melkein tahdon. Paitsi että oma kulta löyty melkein heti eron jälkeen. Nuori kun on saa miehiä, mut jos on vanha yh, niin ei oikein miehet halua sellasta. Sellasessa naisessa kun näkyy eletty pilalle menny elämä.
- Iloinen sinkkukinkku
Totuus" kirjoitti:
Ainakin mä saan kenet melkein tahdon. Paitsi että oma kulta löyty melkein heti eron jälkeen. Nuori kun on saa miehiä, mut jos on vanha yh, niin ei oikein miehet halua sellasta. Sellasessa naisessa kun näkyy eletty pilalle menny elämä.
Haista sinä kukkanen!!! Tuommoset pyryharakat haluaa ukon maksajaksi ja lastensa elättäjäksi.Toista se on jo elämää elänyt nainen.Emme roiku mieheswä,vaan nautimme silloj kuin meile sopii.Ei lapsia enää kotona ja saa tavata kun huvittaa :)
Ja vanhenet se kuule sinäkin.Toivottvasti saat elää niin ihanaa elämää,ettei sinussa sitten näy eletty elämä ;) - Äippäliini4
Totuus" kirjoitti:
Sinulle nimimerkki Totuus... Meilläpäin on ihan oma nimitys miehien saalistuksellaan ja ulkonäöllään kehuville naisille.Jätän sen kirjoittamatta koska oot ilmeisesti NIIN NUORI ja märkäkorva ettet tajuaisi kuitenkaan. Ja vain nuori ja itseään huippu kauniina pitävä voi noin tyhmiä itsekehuja kirjoitella.Sekö on hukkaan mennyt elämä jos on elänyt lastensa kanssa????Usein tahtoo olla iaka tyhjä pää kauniilla naisella ja omaa napaa vain tuijotetaan.
Oi voi..paljon on sinulla vielä elämässä oppimista.Itse koen eläneeni rikasta elämää lasteni kanssa.Vaikka rinnat hieman riippuu ja takapuoli pienesti levinnyt niin haittaako tuo.Kauneushan on katsojan silmissä ja vielä se joku KUNNON MIES minutkin löytää jos on löytääkseen. - wilma60
Totuus" kirjoitti:
näkyy kyllä joka kohdassa. On pyöreyttä ja leveyttä, naurun rypyt koristavat silmiä ja taitaapa jokunen harmaa hiuskin löytyä mutta se on todella elettyä elämää. Elämä on opettanut monella tapaa ja ilman näitä elämänkokemuksiani en olisi tämä ihana ihminen joka nyt olen. Koskaan en sano että minun elämäni olisi jossain vaiheessa mennyt pilalle. Se on ollut aina aitoa elämää itkuineen ja nauruineen. Ja se oikea osaa kyllä katsoa pintaa syvemmälle.
- Äippeliini4
wilma60 kirjoitti:
näkyy kyllä joka kohdassa. On pyöreyttä ja leveyttä, naurun rypyt koristavat silmiä ja taitaapa jokunen harmaa hiuskin löytyä mutta se on todella elettyä elämää. Elämä on opettanut monella tapaa ja ilman näitä elämänkokemuksiani en olisi tämä ihana ihminen joka nyt olen. Koskaan en sano että minun elämäni olisi jossain vaiheessa mennyt pilalle. Se on ollut aina aitoa elämää itkuineen ja nauruineen. Ja se oikea osaa kyllä katsoa pintaa syvemmälle.
Olen niin samaamieltä kanssasi nm.wilma60. Kaikki mitä elämässä on ollutkin on antanut tai opettanut jotain. Lisääntykööt siis naururypyt edelleenkin ja jos itkettää niin itketä'än pois.
- Yksäriäiten onneksi
Iloinen sinkkukinkku kirjoitti:
Haista sinä kukkanen!!! Tuommoset pyryharakat haluaa ukon maksajaksi ja lastensa elättäjäksi.Toista se on jo elämää elänyt nainen.Emme roiku mieheswä,vaan nautimme silloj kuin meile sopii.Ei lapsia enää kotona ja saa tavata kun huvittaa :)
Ja vanhenet se kuule sinäkin.Toivottvasti saat elää niin ihanaa elämää,ettei sinussa sitten näy eletty elämä ;)Yksinhuoltajien onni on siinä, että Suomessa on paljon tavismiehiä, jotka eivät saa seksiä muuten kuin alistumalla parisuhteeseen jonkun itseään heikompitasoisen naisen kanssa.
- miehiä piisaa myöh.
Totuus" kirjoitti:
Mikä ääliö että kategorioit ihmisiä iän mukaan, täysi idiottii siis - itsekin vanhenet kovaa vauhtia. "saan kenen tahdot", ei pelkällä ulkonäöllä niitä ukkoja pidetä - voi pyhä yksinkertaisuus, et kehtaat tänne tulla toitottamaan, kauneudella ei pitkälle pötkitä, mutta ilmeisesti sun avut on makuuhuoneen puolella toisin kuin luulet
- nähnyt
Yksäriäiten onneksi kirjoitti:
Yksinhuoltajien onni on siinä, että Suomessa on paljon tavismiehiä, jotka eivät saa seksiä muuten kuin alistumalla parisuhteeseen jonkun itseään heikompitasoisen naisen kanssa.
Sinulle yhäitien onneksi - mihinköhän perustat niin "älykkään ja oivaltavan" mielipiteesi siitä, että yh naiset ovat jotenkin heikompitasoisia naisia kuin tavismiehet -eiköhän he juuri ole niitä kovatasoisia pärjääviä naisia, toisin kuin jotkut naimisissa olevat taaperoiset, jotka eivät pärjää omillaan, ja tarvisevat miehensä kurnuttamaan ja usein vielä elättämään, käymään kaupassa.
Ei varmaankaan suurimmalle osalle yh-naisista ole ongelma miehen saaminen, tai se, että tarjolla olisi vain taviksia, perustat mielipteesi varmaan johonkin "omaan vähä-älyiseen psykologiaasi" vai kuulutko ilmeisesti itse näihin heikkotasoisiin naisiin, joista mainitset (todennäköisesti), jos et asioita pysty syvällisemmin ja laaja-alaisemmin tarkastelemaan. Tuntemani yh-naiset peittoaa tyylillään ja ulkonäöllään menen tullen varattuja, tai naimisissa olevia naisia, he kun ovat aika ronkeleita miesten suhteen, kun on kokemusta, ja tuskin huolivat mitään taviksia, rima on niin korkealla, että harva sen edes ylittää. - vapaa menemään
Iloinen sinkkukinkku kirjoitti:
Ja vanhenet se kuule sinäkin.Toivottvasti saat elää niin ihanaa elämää,ettei sinussa sitten näy eletty elämä ;)Asiaa! voi noita joitakin vähä-älysisiä nuoria naisia, jotka tosiaan kuvittelevat, että heidän vanhenemisensa pysähtyy jostain kumman syystä - mutta oppia ikä kaikki, ristinsä hänellekin suotakoon, niitä koettelemuksia tulee jokaiselle. Ja todellakin yh:oot ja muut kypsät naiset nauttivat elämästä silloin kuin itse haluavat eivätkä suostu tanssimaan kenenkään pillin mukaan, ja itse asiassa sitä taas monet miehet arvostaa, jopa nuoret miehet inhoaa nuorten naisten roikkumis- ja sitomistaipumusta, kun ei saisi mennä omia menojaan, kypsät naiset antaa miesten mennä omia menojaan :)
tiedän mitä se on... olen ollu kans monta vuotta yksinhuoltaja!!!!
- paripylly
Sadat yksin ja kaksinhuoltajat tapailevat toisia ja kolmansia pyöriä Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi
Tutustu sinäkin Pyllykirjan ihmeelliseen maailmaan ja löydä onnesi http://www.pyllykirja.fi - vanha jellona
ei edes etsi eikä usko löytävänsä enää täss 40 iässä vaan hyväksyy kohtalonsa
- iloinen sinkkukinkku
Minäkin 40 nainen enkä enää usko löytäväni ketään.Vaatimukset on sen verran kovat ja en käy juuri missään.Olishan tuo suoranainen ihme,jos hyvä mies yhtäkkiä eteeni osuis :) Mutta näin hyvä.Mieluummin yksin kuin ahdistavassa suhteessa.
- 17
isä ja/tai lapsi voi hyväksyä noin harvoin toteutuvaa isän tapaamismahdollisuutta? Kyllä lapsilla täytyy olla yhtäläiset oikeudet tavata niin isäänsä kuin äitiäänkin. Lasten kannalta paras vaihtoehto on, että lapset ovat puolet ajastaan isällään ja puolet äidillään. Vanhempien tehtävä on sopia, tapahtuuko "kodin vaihto" säännöllisesti määrävälein, vai onko jokin tasoittumisjakso parempi, esim. vuosi tai sitä lyhyempi jakso, jona aikana yhtäläinen isän ja äidin tapaamisoikeus mahdollistetaan lapsille. Vanhempien velvollisuus on toteuttaa tämä yhtäläinen lapsen/lasten oikeus.
- ääääh
Niin nimimerkki 17.Ei kaikki isät tapaa lapsiaan. Eivät halua tai eivät saa siihen oikeutta.
Niin yksinkertaista se on. Lapsen etu ei ole aina se että molemmat vanhemmat kuuluvat hänen elämään.Joskus on parasta olla sotkematta lasta isällä.Sitten kun ovat isompia ja voivat itse huolehtia enemmän itsestään niin sitten voivat ottaa selvää millainen se isukki tai äitykkä on ollutkaan.
Joten ilmeisesti olet vielä niin sinisilmäinen ettet kaikkia ihmiselämän ongelmia tunne.
- 10 vuotta yh
Selasin vastauksia lähettämääsi kysymykseen ja huomasin että kohtalotovereita on. Ei ollut kyllä mielessä silloin aluksi eron jälkeen, että jäisin yksin. Olin alle nelikymppinen enkä ihan vetovoimaton miesten suuntaan koskaan ole ollut. Kuitenkin kävi niin että nyt viisikymppisenä totean, että niin jäin kuin nalli kalliolle ihmettelemään - hyvät miehet varattiin jo vuosikymmeniä sitten. Muutkin syyt yksinjäämiselle ilmeiset: Yh-äitinä olen paljosta vastuussa. Ei ole varaa hukata elämänhallintaa, ts. bailaaminen ei sovi yhtälöön. Duunia on tehtävä, elintaso on meillä ollut koko ajan melko hyvä. En ole kiinnostunut noista baareissa ja mummotunneleissa notkuvista keskenkasvuisen oloisista hidalgoista. Taidan pitää itseäni jopa himppasen alfanaaraana, olenhan joutunut tsemppaamaan melkein kahden edestä. Enkä missään tapauksessa ole miehistä niin riippuvainen, että sortuisin varattuihin - moraalikoodeja on moneen lähtöön, minä taidan edustaa ylpeästi niitä vanhanaikaisia. Nettideittejä olen kokeillut, mutta se on työlästä, kemia on niin ratkaiseva asia parinmuodostuksessa. Mutta tsemppiä meille, eletään toivossa!
- meitä riittää
Olen myös ollut 11v yh. Tapaillut miehiä baareissa, työn ja harrastusten kautta. Mutta ei ole edennyt sen pidemmälle kuin muutaman kuukauden seurusteluksi.
Tulin muutama vuosi sitten raskaaksi ja olen nyt myös 1 1/2v yh. Tämän lapsen syntymän jälkeen on loppunut kokonaan baareissa käynti sekä harrastukset. Ja kotona kun olen vielä lapsen kanssa, niin ei edes töiden kautta tapaa ihmisiä.
Kyllä tässä jo välillä kaipailee miehen seuraakin, mutta myös ongelmana, että mistä sellaisen löytää. Ja tietty sellainen mies kenelle olisi perhe-elämä tärkeää sekä lapset että tavallinen arki.
Ehkä tässä ollaan sinkkuna niin kauan,että pienemmätkin lapset ovat vähintään 10v ja eivät kaipaa jatkuvaa äitien seuraa.- ksöaksjöa
Jäin yh:ksi 30 vuotta sitten. Halusin itse avioeron miehestäni, koska lapsen syntymän jälkeen emme enää fyysisesti lähentyneet. Olin tuolloin 20 v, ja raskaus ja synnytys oli sokki. Elettiin täysin seksittömässä liitossa lapsen jälkeen vielä 4 vuotta. Silloin jo päätin, että ikinä en miestä itselleni ota, koska lapsihan siinä olisi kärsinyt.
Pidin päätökseni, mutta kun täytin 40v aloin seurustelemaan ja menin kihloihin. Lapseni oli jo poissa kotoa tuolloin.
Huomasin, että yh:na vietetyt vuodet olivat muuttaneet minua, ja olinkin liian itsenäinen ja olin oppinut selviytymään yksin. En enää osannut jakaa elämääni miehen kanssa.
Nyt sitten elän yksin, ja olen hyvin tyytyväinen elämääni. Uskoisin, että yksinhuoltajuus muuttaa ihmistä peruuttamattomasti, eikä sen kokemuksen jälkeen enää halua miestä itselleen. - ex yh, nyk yh
ksöaksjöa kirjoitti:
Jäin yh:ksi 30 vuotta sitten. Halusin itse avioeron miehestäni, koska lapsen syntymän jälkeen emme enää fyysisesti lähentyneet. Olin tuolloin 20 v, ja raskaus ja synnytys oli sokki. Elettiin täysin seksittömässä liitossa lapsen jälkeen vielä 4 vuotta. Silloin jo päätin, että ikinä en miestä itselleni ota, koska lapsihan siinä olisi kärsinyt.
Pidin päätökseni, mutta kun täytin 40v aloin seurustelemaan ja menin kihloihin. Lapseni oli jo poissa kotoa tuolloin.
Huomasin, että yh:na vietetyt vuodet olivat muuttaneet minua, ja olinkin liian itsenäinen ja olin oppinut selviytymään yksin. En enää osannut jakaa elämääni miehen kanssa.
Nyt sitten elän yksin, ja olen hyvin tyytyväinen elämääni. Uskoisin, että yksinhuoltajuus muuttaa ihmistä peruuttamattomasti, eikä sen kokemuksen jälkeen enää halua miestä itselleen.Olen samaa mieltä osittain "pitkän kokemuksen" yh:n kanssa. Kuulosti niin tutulta tuo, että kun on tottunut ja oppinut selviytymään kaikesta, siis aivan kaikesta yksin (ja vielä lapsen (lasten) kanssa - lisää yhtälön haastetta selviytymisestä), se muuttaa kyllä ihmistä pysyvästi. Minä menin nuorena naimisiiin, erosin n 8 vuoden jälkeen miehen väkivaltaisuuden takia, tulin raskaaksi myöhemmin, jäin yh:ksi alusta asti (omasta halusta, valinnasta ja tahdosta). Yh:na kymmenisen vuotta, jonka jälkeen tapasin yhden miehen, menin naimisiin - erosin kuitenkin 5 vuoden kuluttua. Vaikeinta siinä oli se toisen kanssa elämään opettelu, tai se, että piti miestä kädestä pitäen opettaa - ihan kaikesta, koska itse ei osannut mihinkään tarttua, eikä tajunnut, että vastuuta esim. kotitöistä kuuluu hänellekin. Ja kun homma on ohi, olen helpottunut, vaikkakin onhan siinä suhteessa se hyvä puoli, että ehkä saa läheisyyttä, rakkautta ym, mutta jos homma ei toimi käytännössä, ei jaksa sellaisten tyyppien kanssa. Miehen pitäisi olla vähintäänkin yhtä itsenäinen ja oma-aloitteinen kuin on itse, eikä sellainen, että odottaa, että nainen hoitaa kaikki hommat. Ja itselläni huomasin, että suhde oikeasti orjuuttaa liikaa, ei jää tilaa itselle. Parempi ettei asu saman katon alla, silloin homma voi toimia, jokainen hoitakoon omat vastuunsa, jos ei pysty niitä toisen kanssa jakamaan - toki on miehiä ja naisia, jotka tajuavat tämän vastuunjaon. Minusta itsestä tuntuu, etten jaksa aikuista murrosikäisen tai pennun tavoin käyttäytyvää miestä riesana, osa miehistä kun käyttäytyy juuri kuin pienet lapset - kiukuttelee, vaatii tilille missä ollaan, ja koska tuut, missä kenen kanssa sitä sun tätä - ei sitä jaksa, kun on lapsissa ollut niin kiinni, että mies käyttäytyy samalla tavalla. Mut kaikki miehet ei ole toki samanlaisia, kuten ei naisetkaan.
- helvetin yksinainen!
ynnätkääpäs näihin vielä kehitysvammainen lapsi ja äidille helkkarin huono itsetunto niin a vot!
yksin tulen varmaan jäämäänkin...- Äippäliini4
Sinulle Helvetin yksinäinen. Voin vain kuvitella että sinulla on raskastakin ja se huono itsetunto on tuttu juttu monellekkin.Itsellekkin oli aikoinaan ja yhäkin joskus esiin tulee se piirre.
Elä sie sure.. ei voi koskaan tietää mitä tuleva tuo. Ja sinulla ihan yhtä arvokas lapsi ja elämä kuin muillakin.Olet hyvä ihminen kun jaksat huolehtia lapsestasi.
Näin se on. - wilma60
Minulla on kaksi erityislasta ja ikääkin aika paljon. Enkä muutenkaan enää missään missimitoissa, itsetuntoa kuitenkin aika tavalla kun on ollut elämässä aina pakko pärjätä. En todellakaan uskonut eron jälkeen tapaavani ketään joka todella rakastaisi minua sekä lapsiani ja kaikkea sitä hullunmyllyä jota meidän elämämämme välillä tuntuu olevan. Mutta ihme tapahtui eräänä keväisenä iltana. Ei kannata menettää toivoaan, aina pitää antaa onnelle mahdollisuus ja tilaisuus. Se tulee jos on tullakseen.
- helvetin yksinainen!
wilma60 kirjoitti:
Minulla on kaksi erityislasta ja ikääkin aika paljon. Enkä muutenkaan enää missään missimitoissa, itsetuntoa kuitenkin aika tavalla kun on ollut elämässä aina pakko pärjätä. En todellakaan uskonut eron jälkeen tapaavani ketään joka todella rakastaisi minua sekä lapsiani ja kaikkea sitä hullunmyllyä jota meidän elämämämme välillä tuntuu olevan. Mutta ihme tapahtui eräänä keväisenä iltana. Ei kannata menettää toivoaan, aina pitää antaa onnelle mahdollisuus ja tilaisuus. Se tulee jos on tullakseen.
no niiinh, mutta usko on jo mennyt. miehet yleensä vierastaa lasta ja ne jotka ei juokse karkuun, ei ole niitä itselle sopivia tai muuten vain olen omalla epävarmuudellani ne sössinyt...
olen nuori nainen ja vuosia sinkkuna. kaipaan läheisyyttä ja yhdessäoloa.
onneksi lapsen halit ja suukot kyllä aina auttaa surumieleen... - dkgslgdsjgösdjöds
wilma60 kirjoitti:
yh-äiti myös. Itse eronnut lähes 6 v sitten, tässä ajassa ollut kaikenlaista.
Monilla deiteillä käynyt, tutustunut miehiin netin kautta ja baareissa, ei vain kolahtanut tarpeeksi. Viime kesänä löin hanskat tiskiin ja ajattelin että hitot, en jaksa enää, etsin uuden työn ja harrastuksia ja sitä kautta sisältöä sitten elämääni jos ei kerran miestä tule.
Siivosin kaapeista kaikki lasten vanhat tavaratkin pois, ajattelin ettei lapsia nyt ainakaan tule enää.
Mutta mutta, sitten kaikki kääntyikin toiseen suuntaan, netin kautta tutustuin nuorempaan lapsettomaan mieheen ja tässä nyt onkin ajatukset sitten ihan menny nurinpäin :)
Ja kun joku tuolla kommentoi että lapset jotenkin kärsisivät uusista kumppaneista niin ainakin omalla kohdallani kaikki on vaan kääntynyt positiivisempaan suuntaan. Nyt lapset istuu mun ja miehen kanssa yhdessä sohvalla ja katsotaan telkkaria ja touhutaan kaikkea yhdessä ja lapset kyselee koko ajan milloin mies tulee taas tänne jne. Hän kuskailee lapsia harrastuksiin ja kouluun, ihan omasta tahdostaan.Joten ainakin meidän elämään tämä on tuonut vain ja ainoastaan hyvää kun lapsetkin ovat surunsa surreet eikä uusi kumppani ole tullut liian nopeesti elämäämme.
Itsekin olen piristynyt ja alkanut taas ulkoilemaan enemmän ja ruokaakin teen pirteemmällä fiiliksellä kun nyt on 4 syömässä.
Joten ap:lle, kyllä se vaan jostain tulee vastaan, kyllä itsekin ajattelin monta kertaa että tässä sitä 30 plus ikäsenä ollaan sinkkuna lopun ikänsä mutta ei vaan niin käynyt :) - helvetin yksinainen!
dkgslgdsjgösdjöds kirjoitti:
yh-äiti myös. Itse eronnut lähes 6 v sitten, tässä ajassa ollut kaikenlaista.
Monilla deiteillä käynyt, tutustunut miehiin netin kautta ja baareissa, ei vain kolahtanut tarpeeksi. Viime kesänä löin hanskat tiskiin ja ajattelin että hitot, en jaksa enää, etsin uuden työn ja harrastuksia ja sitä kautta sisältöä sitten elämääni jos ei kerran miestä tule.
Siivosin kaapeista kaikki lasten vanhat tavaratkin pois, ajattelin ettei lapsia nyt ainakaan tule enää.
Mutta mutta, sitten kaikki kääntyikin toiseen suuntaan, netin kautta tutustuin nuorempaan lapsettomaan mieheen ja tässä nyt onkin ajatukset sitten ihan menny nurinpäin :)
Ja kun joku tuolla kommentoi että lapset jotenkin kärsisivät uusista kumppaneista niin ainakin omalla kohdallani kaikki on vaan kääntynyt positiivisempaan suuntaan. Nyt lapset istuu mun ja miehen kanssa yhdessä sohvalla ja katsotaan telkkaria ja touhutaan kaikkea yhdessä ja lapset kyselee koko ajan milloin mies tulee taas tänne jne. Hän kuskailee lapsia harrastuksiin ja kouluun, ihan omasta tahdostaan.Joten ainakin meidän elämään tämä on tuonut vain ja ainoastaan hyvää kun lapsetkin ovat surunsa surreet eikä uusi kumppani ole tullut liian nopeesti elämäämme.
Itsekin olen piristynyt ja alkanut taas ulkoilemaan enemmän ja ruokaakin teen pirteemmällä fiiliksellä kun nyt on 4 syömässä.
Joten ap:lle, kyllä se vaan jostain tulee vastaan, kyllä itsekin ajattelin monta kertaa että tässä sitä 30 plus ikäsenä ollaan sinkkuna lopun ikänsä mutta ei vaan niin käynyt :)mie olen jo luovuttanut. olen pari vuotta jo rakentanut elämää niin että lapsi ja minä tehdään näin, mennään näin. en enään edes odota siihen ketään muuta kolmatta.
vauvakamasta luovuin vähä aika sitten kun säästelin niitä ystäville, kuka nyt sattuukaan ekana kasalle pääsemään.
deittejä olen jopa päässyt ramppaamaan minäkin, johonkin ne aina karahtaa. pisimmillään tapailin 2 ja puoli kk, jotkin jääneet muutamaan tapaamiseen, ei aina kuitenkaan pakkeja miehen puolelta. (jeejee!) pakkini mitä olen saanut, ovat yleensä jääneet ilman suoraa selitystä miksi, ja sitten jätetään pohtimaan yksin missä mahtoi mennä vikaan! ja voi jeesus että taas itsetunto laskee, juuri kun kuvittelit ettei se sen alemmaksi voisi enään mennä!!! *huoh*
- koskiska
Minulla on lapsi, jonka isä on espanjalainen. Ei ole helppoa löytää miestä itselleen, jos olet yksinhuoltaja, ja lapsi:
-on tehty esim. mustan miehen kanssa
-on ns. yksinäinen lapsi, jonka isästä ei ole tietoa
-on kehitysvammainen
-häriintynyt henkisesti
-on fyysisesti sairas
-aistivammainen esim. kuuro tai sokea
tms.
Yleensä se vaan on niin, että äiti sen lapsensa saa kasvattaa yksin, ja erityisesti silloin jos lapsessa on jotain vikaa. Puhumattakaan tilanteesta, että lapsen äiti olisi esim. jotenkin sairas esim. diabetes tms.
Normaalistikin ukot lähtee käpälämäkeen, jos on ongelmia.
Jos nainen (so. yksinhuoltaja) sitten jonkun miehen löytääkin, mies ottaa etäisyyttä viimeistään silloin kun näkee naisen lapsen. Kuka mies nyt toisen miehen lapselle haluaisi isäksi? Vielä jos kyse on murrosikäisestä nuoresta, niin äidin sulho saattaa tulla heitetyksi pihalle jo ensi viisiitillä.
Monet yh:t sitten joutuvatkin tyytymään yhden yön suhteisiin saadakseen edes hiukan fyysistä läheisyyttä. Yksinhuoltajaäideistä moni oppii vuosien myötä, että he jäävät jotenkin syrjään ja ulkopuolelle.
Ainakin monen yksinhuoltajan lapsi ei missään nimessä haluaisi omalle lapselleen samaa kohtaloa, eli aika moni taistelee parisuhteensa eteen ettei vaan lapset joudu elämään ns. yh-perheessä.- Urpoko ?
Parhaat on viety jo päältä , hampit ja jahvetit vain jääneet jakoperiksi .
Bimpot vain ei saa pitää miestä , ne lähtee tallaamaan omia polkujaan.
- sddaaa
Ne jotka eivät juokse baareissa jokaisen hameenhelman perässä löytyy hyvien harrastusten parista. Tunsin joskus montakin hyvää miestä ja naista jotka eivät kuluttaneet aikaansa kumppanin etsimiseen vaan ajattelivat että se oikea ehkä tupsahtaa eteen. Kyllä niitä kohtaa.
- Vapaana paras
On paras vaihtoehto, etenkin kun itselläkään ole lapsia. Eikä ole edes halua saada niitä! Kyllä yh-naisen tai miehen kanssa eläessä ne ipanat on aina etusijalla ja mihinkään ei pääse, näin se vaan on!
- xöllö
Vapaana paras kirjoitti:
On paras vaihtoehto, etenkin kun itselläkään ole lapsia. Eikä ole edes halua saada niitä! Kyllä yh-naisen tai miehen kanssa eläessä ne ipanat on aina etusijalla ja mihinkään ei pääse, näin se vaan on!
Vapaana paras....Ipanat kuten sinä heitä nimität on elämäni suola.
Ja aina etusijalla...niinkai sinäkin olet ollut omien vanhempieni silloin kun olit lapsi?Ja menot järjestyy kyllä,mutta ei aina tarvii olla menossa jassakin ja lasten mukana turha ryypiskely ja kapakointi vähenee ja se ei voi olla kuin plussaa... Ja sinulle joka kirjoitit että vain hullu on raitis suomessa...huhuuu..hullu tääällä kirjoittelee.
- suomen keskeltä.
Tässkin ja monessa muussakin näen naisten kysymyksen"mistä hyviä miehiä"onhan niitä kuten itsekin olen,en vain tosiassa kiinosta ketään oikeasti näillä(kään)kriteereillä--olen ok näkoinen,hoikka sopivasti lihaksia.sekin isohko ja osaan käyttää sitä,on huumorintajua ym myöskin on talous kunnossa olen lapseton vaikkakin naimisissa ollut.ja tähän kaaatuuu 99% treffeille pääsy ja kirjoittelukin treffipalstoilla.Olen RAITIS en kapakoi enkä käy tansseissa ym.Ja nytkin minulla ollut noin 3 vuotta profiili treffipalstoilla ja kirjoiteltu vaan loppuu heti kun kirjoitan etten juo kaljaa ym ilmeisesti heti johtopäätös_"tylsä tyyppi täytyy olla".Et tässä se tarina miksei "löydy"hyviä miehiä.
- xczrdsta
Mikä siinä juomisessa on niin kauheaa kun sitä ei voi harrastaa? Vain hullu on raitis suomessa, jossa työpaikat, ihmissuhteet ja naiset jaetaan alkoholinkäytön perusteella!
- daddy 69
xczrdsta kirjoitti:
Mikä siinä juomisessa on niin kauheaa kun sitä ei voi harrastaa? Vain hullu on raitis suomessa, jossa työpaikat, ihmissuhteet ja naiset jaetaan alkoholinkäytön perusteella!
Onko aloittaja oikeasti yksinhuoltaja, vai ainoastaan lähivanhempi ?
Kuulostat kyllä lähivanhemmalta.
Itse olen ollut pienen pojan etä-isä kohta pari vuotta.
Olen etsiskellyt uutta, mielellään lapsellista naista elämänkumppaniksi leikkipuistoista, kerhoista ym. Mulla oli jopa deitti-ilmoitus netissä- kuvattomaan ei tullut yhtään vastausta, ja kuvalliseen tasan yksi- sekin venäläiseltä naiselta.
Ei tunnu perhe-elämästä haaveileva pienen lapsen 41 v. etäisä olevan kovinkaan haluttu. - ippäliini4
daddy 69 kirjoitti:
Onko aloittaja oikeasti yksinhuoltaja, vai ainoastaan lähivanhempi ?
Kuulostat kyllä lähivanhemmalta.
Itse olen ollut pienen pojan etä-isä kohta pari vuotta.
Olen etsiskellyt uutta, mielellään lapsellista naista elämänkumppaniksi leikkipuistoista, kerhoista ym. Mulla oli jopa deitti-ilmoitus netissä- kuvattomaan ei tullut yhtään vastausta, ja kuvalliseen tasan yksi- sekin venäläiseltä naiselta.
Ei tunnu perhe-elämästä haaveileva pienen lapsen 41 v. etäisä olevan kovinkaan haluttu.Sinulle daddy69...mullakin oli joskus deitti-ilmoitus kuvattomana netissä.
Koska ei ollut kuvaa niin yht.ottoja tuli vähän ja mitkä tuli niin eipä niistä mitään kerrottavaa ole.
41v olen minäkin...vanha vissiin miesten silmiin..vaikken vanhaksi itseäni tunnekkaan. Moni vaan ei halua naista jolla jo lapsia.
- kilipukki
itse 3 vuotta yhisänä toimineena olen kans pikkusen katsellut jo nais-seuraa
ja pitänee todeta että taitaa olla paras kun vartoilee sitä oikeaa kaikessa rauhassa...
tuntuu seuraa löytyvän kun sitä vähiten osaa odottaa.. mutta se on sitten eri juttu tuleeko valmista..- nainen yksin
Ja täällä nelikymppinen eronnut nainen miettii ihan samaa, että mistä löytyisi se mies, jonka elämään mahtuisi ja jonka haluaisin omaan elämääni.
Peräkammarin poikia on, mutta elämän tyylit ei kohtaa, sitten näitä pelimiehiä on vaikka kuinka paljon. Ja moni ongelmaisia, joillakin alko ongelmana, joillaki väkivaltaiset taipumukset ilman viinaa. En jaksa enää tutustua yhteenkään, kun on ollut niin paljon pettymyksiä. Eli yksin sitten...ja niin, olen tietenkin äiti, jolla kaksi isompaa lasta, jotka eivät ole mitään ongelmanuoria. Ja ovat luonani kaksi viikkoa kuusta.
Joten aikaakin löytyisi suhteeseen jos sellainen olisi tullakseen.
Oma talouteni on hyvä enkä laukkaa baareissa. Netistä en jaksa enää miehiä katsella, joten yksin tätä arkea elän. - mäkin
nainen yksin kirjoitti:
Ja täällä nelikymppinen eronnut nainen miettii ihan samaa, että mistä löytyisi se mies, jonka elämään mahtuisi ja jonka haluaisin omaan elämääni.
Peräkammarin poikia on, mutta elämän tyylit ei kohtaa, sitten näitä pelimiehiä on vaikka kuinka paljon. Ja moni ongelmaisia, joillakin alko ongelmana, joillaki väkivaltaiset taipumukset ilman viinaa. En jaksa enää tutustua yhteenkään, kun on ollut niin paljon pettymyksiä. Eli yksin sitten...ja niin, olen tietenkin äiti, jolla kaksi isompaa lasta, jotka eivät ole mitään ongelmanuoria. Ja ovat luonani kaksi viikkoa kuusta.
Joten aikaakin löytyisi suhteeseen jos sellainen olisi tullakseen.
Oma talouteni on hyvä enkä laukkaa baareissa. Netistä en jaksa enää miehiä katsella, joten yksin tätä arkea elän.Niinpä. Mun mielestä netti on vielä täynnä pelimiehiä, joille yh:t on aika helppoja.
Mutta täytyy vaan uskoa, että jostain se kiva mies tulee elämään, vaikka viivelllä.
Mulla on myös deittejä takana varmaan jo 15 kpl tänä vuonna, mutta ei ole oikein tärpännyt.
Olen ihan omanikäisen näköinen 40 , ylipainoa ja harmahtavia hiuksia näkyy (totta kai värjään..) mutta
muuten varmaan ihan ok. Mutta ei.. rafloissa en ramppaa, käyn kuntosalilla ja mainostan sinkkuutta :)
Hyvät miehet on varattuja, surkeita tapauksia liikkuu kyllä paljon. - n36 myös
mäkin kirjoitti:
Niinpä. Mun mielestä netti on vielä täynnä pelimiehiä, joille yh:t on aika helppoja.
Mutta täytyy vaan uskoa, että jostain se kiva mies tulee elämään, vaikka viivelllä.
Mulla on myös deittejä takana varmaan jo 15 kpl tänä vuonna, mutta ei ole oikein tärpännyt.
Olen ihan omanikäisen näköinen 40 , ylipainoa ja harmahtavia hiuksia näkyy (totta kai värjään..) mutta
muuten varmaan ihan ok. Mutta ei.. rafloissa en ramppaa, käyn kuntosalilla ja mainostan sinkkuutta :)
Hyvät miehet on varattuja, surkeita tapauksia liikkuu kyllä paljon.Ajankohtainen aihe kun olen tänään käynyt vähän pohjamudissa tän asian kanssa. Pari vuotta yhteishuoltajuutta takana ja ihmissuhdeviidakossa tullut rämmittyä jo. :( Hitto kun pitää tällaistakin surra, tuntuu et kannattais vaan keskittyä lapsiin niin ei tarvitse pettyä. Mistä ihmeestä oikeasti löytyisi kiva kunnon mies.. baarista löytyi jo hetkeksi lapseton sinkku, mutta osoittautui sitoutumiskammoiseksi ja lapsellinen elämä tuntui sittenkin kauhistukselta. Vai olikohan se niin, että ei ole sitoutumiskammoisia, on vaan vääriä ihmisiä toisilleen. Netissä ajattelen vain olevan pelaajia ja säätäjiä, enkä jaksa käydä läpi sitä ihmismäärää. Saati että jaksaisi tai ehtisi alkaa sarjadeittailemaan. Baarissa on joskus kivaa käydä, ja seuraa saa, mutta sitten kun lapsista kertoo, niin juostaan karkuun. Ihan oikeesti kadulla tai kirjastossa tai kaupassa ei kyllä tutustu keneenkään. Voi tätä elämää. Ja positiivisena pitäisi pysyä lastenkin takia, mutta kun sitä kaipaa kuitenkin niin kovasti läheisyyttä ja yhdessäoloa, ettei aina jaksa. Sori, piti päästä valittamaan kun on ollut jaska päivä.
- n36 myös jatkaa
n36 myös kirjoitti:
Ajankohtainen aihe kun olen tänään käynyt vähän pohjamudissa tän asian kanssa. Pari vuotta yhteishuoltajuutta takana ja ihmissuhdeviidakossa tullut rämmittyä jo. :( Hitto kun pitää tällaistakin surra, tuntuu et kannattais vaan keskittyä lapsiin niin ei tarvitse pettyä. Mistä ihmeestä oikeasti löytyisi kiva kunnon mies.. baarista löytyi jo hetkeksi lapseton sinkku, mutta osoittautui sitoutumiskammoiseksi ja lapsellinen elämä tuntui sittenkin kauhistukselta. Vai olikohan se niin, että ei ole sitoutumiskammoisia, on vaan vääriä ihmisiä toisilleen. Netissä ajattelen vain olevan pelaajia ja säätäjiä, enkä jaksa käydä läpi sitä ihmismäärää. Saati että jaksaisi tai ehtisi alkaa sarjadeittailemaan. Baarissa on joskus kivaa käydä, ja seuraa saa, mutta sitten kun lapsista kertoo, niin juostaan karkuun. Ihan oikeesti kadulla tai kirjastossa tai kaupassa ei kyllä tutustu keneenkään. Voi tätä elämää. Ja positiivisena pitäisi pysyä lastenkin takia, mutta kun sitä kaipaa kuitenkin niin kovasti läheisyyttä ja yhdessäoloa, ettei aina jaksa. Sori, piti päästä valittamaan kun on ollut jaska päivä.
Niin ja saahan sitä siis tietty lapsilta sitä läheisyyttä ja yhdessäoloa mut kun ei se ole ihan sama juttu... Ehkä oon vaan kärsimätön mut pelottaa että vuodet vaan kuluu ja kuluu ja kohta huomaa et lapset on lähteneet pesästä ja itse on edelleen yksin. Äh, itsesääli on kyllä ärsyttävä olotila.
n36 myös jatkaa kirjoitti:
Niin ja saahan sitä siis tietty lapsilta sitä läheisyyttä ja yhdessäoloa mut kun ei se ole ihan sama juttu... Ehkä oon vaan kärsimätön mut pelottaa että vuodet vaan kuluu ja kuluu ja kohta huomaa et lapset on lähteneet pesästä ja itse on edelleen yksin. Äh, itsesääli on kyllä ärsyttävä olotila.
Nooh et sä yksin jää... Missäpäin suomea suhub voisi tutustua??
- n36 myös
levis2 kirjoitti:
Nooh et sä yksin jää... Missäpäin suomea suhub voisi tutustua??
Nnoh tänään taitaa olla parempi päivä, ehkä mä en oikeasti usko yksin jääväni.. Veetutusiltoina vaan tuntuu välillä epätoivoselta, tiiätte varmasti tunteen. Tuntuu et täällä pk-seudulla ainakin on niin paljon ihmisiä/tarjontaa että on hankalaa törmätä samassa elämäntilanteessa olevaan. Vaikka luulis asian olevan toisinpäin. Ehkä se tarjonta tekee jopa sellaisen fiiliksen ihmisille että aina on nurkan takana parempaa.
Oikeasti alkaa olla jo huvittavaa, kun melko poikkeuksetta baarissa juttelemaan tulevat miehet hyppäävät metrin taaksepäin kun lapsista kertoo. Enkä mä niitä halua salailla. Eikä yhtään yh-isää oo vahingossakaan tullut vastaan! Alla oli rima korkealla oleva yh-äiti... luulen että pitää olla ehkä poikkeuksellisen kaunis tai jotain jos yksin- tai yhteishuoltajuus ei tunnu miehille olevan mikään ongelma. Koska kyllä se oman kokemuksen mukaan sit kuitenkin on, miten muuten pilvin pimein nättejä ja mukavia, omillaan toimeen tulevia yh-äitejä voivottelis samaa miehen löytämisen vaikeutta? En voi uskoa et kaikilla on rimat liian korkeella omaan markkina-arvoonsa (mitä sekin sit on, miksi pitäis tuntea olevansa jotenkin huonompi) nähden, kunhan olis aikuinen fiksu mies ja kemiat pelais.
- mies vaan
Nii on se rakkaus vaikee asia nykyään, kun se rakkaus ei riitä pitää olla talo, töitä, rahaa maksaa kaikki ja sen lisäksi vähintään yksi hunkseista, no joillekin naisille riittää vain se raha. Itse olen ollut yh isä 10 vuotta, kovin montaa vakavaa tapausta ei sinä aikana ole ollut, nykyään tyydynkin vain noihin yhden illan juttuihin, ehkä sen rakkaan vielä joskus löytää viereensä. Suhteellisen kunnollinen mies katsoisin olevani, siis moraaliselta kantilta katsottuna, rahaa ei pahemmin ole ja se tuntuu olevan todella pitkä miinus, ulkonäköä löytyy mutta se ei riitä kuin nuihin yhen illan juttuihin. Kai siitä syystä on sitten tullut jokseenkin kyyniseksi, kamat niskaan aamulla ja kotia kohti ennenkuin nainen herää , vaikka tekisi mieli jäädä viereen. Onneksi on mahtava lapsi ja itse sitä yrittää elää kuin ihminen.
- kakeroc
Niinpä sitä tulee aika sitoutumis ja tutustumiskammoseksi kun ei tiedä millasta kukin haluaa...
- Horsti
Löysin itselleni uuden kumppanin reilun vuoden jälkeen erostani kaverini luota. Hänen miehensä oli iltaa viettämässä jääkiekon ja baarin merkeissä, minä taas olin paikkakunnan vaihdon jälkeen viettämässä iltaa kaverini luona ja lapset ( 4 kpl olivat isänsä luona). Kaverini mies tuli vieraansa kanssa kaverini asuntoon ja se oli menoa se :).
- asian hyväksynyt
oon tässä pari vuotta ollut sinkkuna ja vanhasta liitosta on kaksi poikaa.. huono tässä on naista elämäänsä löytää, ensimmäisenä parin tapaamiskerran jälkeen saa kuulla että homma ei voi jatkua koska nainen ei voi alkaa kilpailemaan lasten kanssa rakkaudesta.. kysynpä vaan että missä on sanottu että rakkautta ei voisi riittää molempiin suuntiin? mielestäni on olemassa jopa koknaisia perheitä missä rakkautta rittää jokaiselle perheenjäsenelle eikä vain lapsille. mikäli asia olis niin eio suhde tulisi toimimaan. toki mun tapauksessa täytyy ottaa huomioon ikä, oman ikäiset naiset eivät oikein ymmärrä miten voin olla jo kahden lapsen rakastava isä, (olen siis 24) pitäisi olla enemmänkin semmoinen kaljaa alituiseen kittaava hampunviljelijä joka siteelee akustista kitaraa ja itkee pahan maailman vuoksi, siis silloin kuin mummojen potkimiselta kerkeää.
- aika helppo
Anna lapset useammin isälle, niin sinulla on enemmän vapaa-aikaa etsiä itsellesi uutta. Esim. riippuen siitä, miten te asutte voisi vuoroviikkojärjestely olla hyvä.
- Alenna tasoa
Yksinhuoltajuus alentaa aika rajusti naisen kiinnostavuutta miehen silmissä, joten sinun täytyy alentaa tasoa siitä mitä ole aikaisemmin pitänyt naamarajana. Niistä ensinäkemältä ei niin houkuttelevista tavismiehistä löytyy sinun onnekesi tosi hyvä tyyppejä, kun paremmin heihin tutustuu!
Ja tavismiehen saa aika helposti sitoutettua parisuhteseen: Hän kun ei saa muuten ollenkaan seksiä...- voi video
Tee kuten mun nykyisen mieheni yh-exä: ala liehitellä miestä (lasten isää) takaisin. Voitte sitten jatkaa siitä mihin eronne jälkeen jäitte ja taatusti tulee jatkoa sarjaan "happy family" tiilitalossa.
Joo siis vakavasti sanottuna ihmettelen tällaista naista joka alkaa mankua exäänsä takaisin kun huomaa ettei hän löydäkään uutta äijää noin vain. Tämä ex luuhaa joka ikinen viikonloppu miehen kantakapakissa ja pitää jotain pientä peliä siellä ja mies on niin munaton ettei voi sanoa tälle naiselle että suksisi vi**uun pystyyn. Ja kai se hivelee itsetuntoa kun ex luo palvovia katseita ja ihailee. Oi kun kivaa. - Herkullista, nam!
voi video kirjoitti:
Tee kuten mun nykyisen mieheni yh-exä: ala liehitellä miestä (lasten isää) takaisin. Voitte sitten jatkaa siitä mihin eronne jälkeen jäitte ja taatusti tulee jatkoa sarjaan "happy family" tiilitalossa.
Joo siis vakavasti sanottuna ihmettelen tällaista naista joka alkaa mankua exäänsä takaisin kun huomaa ettei hän löydäkään uutta äijää noin vain. Tämä ex luuhaa joka ikinen viikonloppu miehen kantakapakissa ja pitää jotain pientä peliä siellä ja mies on niin munaton ettei voi sanoa tälle naiselle että suksisi vi**uun pystyyn. Ja kai se hivelee itsetuntoa kun ex luo palvovia katseita ja ihailee. Oi kun kivaa.Mä en edes haluu uutta äijää, kuorin ex-miehestäni kermat päältä, en halua häntäkään takaisin. Pidä sinä se munaton mies.
- rima korkealla
Nimimerkille "alenna tasoa" - oletko nainen vai mies, vai mihin perustat nuo näkemyksesi? Yh:na ollessa en huomannut yh:n alentavan kiinnostavuutta miesten silmissä - asia oli kyllä päinvastoin, tai sitten sillä ei ollut mitään tekemistä koko asian kanssa (siis onko yh tai ei). Iskeä yrittivät niin sinkut kuin naimisissa olevat, ja tasosta ei ollut pulaa, koska eivät olleet mitään puliukkoja - oma tasoni kulkee siinä, että pitää olla komea ja hyvännäköinen, mukavuus on plussaa, ja se, ettei tupakoi tai kapakoi kaiken aikaa. Itsehän ihminen tekee valintansa, ja miehet metsästää, ei naiset - siksi voi ja pitääkin itse valita, ja aina on ollut varaa valita seuransa, eikä tarvitse todellakaan tyytyyä vähempään tai huonompaan. Olen ollut pari kertaa naimisissakin, mutta osaan päästää irtikin, jos se on ainut järkevä vaihtoehto. Joten kyse ei ole siitä, etteikö flaksi kävisi. Ei voi olla niin miehen tai naisen kipeä, että kuka tahansa kelpaisi.
- yh2
Herkullista, nam! kirjoitti:
Mä en edes haluu uutta äijää, kuorin ex-miehestäni kermat päältä, en halua häntäkään takaisin. Pidä sinä se munaton mies.
pari kertaa naimisissa, ja yh:na kymmenisen vuotta - molemmat miehet pyrkivät kovasti aikoinaan takaisin, ja vielä viimeisin ex soittelee. Ei haittaa, jos joku vie, sain jo riittävästi nähdä puolia hänestäkin, olisi aikanaan tajunnut, et olisi pitänyt hieman joustaa ja kuunnella toista ja ottaa huomioon toisenkin tarpeet ja toiveet (siis lähinnä sosiaaliset). Ja lapsetkin sitovat vain tietyn ajanjakson, sitten yh:tkin pääsevät nauttimaan elämästä täysipainoisesti, myöskin mahdollisesta ihmissuhteesta, kyl sitä kerkee, ei hätää, jos enää kiinnostaa - elämässä on niin paljon kaikenlaista muutakin kuin miehet.
- XXO
voi video kirjoitti:
Joo siis vakavasti sanottuna ihmettelen tällaista naista joka alkaa mankua exäänsä takaisin kun huomaa ettei hän löydäkään uutta äijää noin vain. Tämä ex luuhaa joka ikinen viikonloppu miehen kantakapakissa ja pitää jotain pientä peliä siellä ja mies on niin munaton ettei voi sanoa tälle naiselle että suksisi vi**uun pystyyn. Ja kai se hivelee itsetuntoa kun ex luo palvovia katseita ja ihailee. Oi kun kivaa.Mieti hiukan sitä exää tai oikeastaan itseäsi vastaavassa tilanteessa. Niillä on ollut juttunsa exän kanssa ja vaikka se on ohi toinen voi silti tuntua aika läheiseltä tyypiltä.
Mä luuhasin mun exän kanssa parikymmentä vuotta ja mua on syytetty kovastikin siitä etten ole vielä "oikeasti eronnut". Mä taas mielestäni olen aika selvillä vesillä exän suhteen, kun voin olla sen kanssa kaveri; puhua puhelimessa ja hoitaa lapsiin liittyviä asioita yhteisinä jopa paremmin kuin naimisissa ollessa. En halua exää takaisin, en halua enkä harrasta seksiä kanssaan, mutta ei se, että olemme eronneet tarkoita ettemme tuntisi toisamme ollenkaan. Meille on kehittynyt yhteisten vuosien myötä samanlainen maku ravintoloiden, musiikin ... suhteen. Totta hemmetissä käymme samoissa paikoissa edellen. Ei minulla ole erosta sellaisia traumoja että tarvitsisin kokonaan uuden elämän, olen säilyttänyt yhteisestä elämästämme oman osuuteni ja minä olen minä, ei sille mitään voi. Uusia juttuja tulee päivittäin erosta huolimatta tai sen ansiosta, mutta vanhojakin säilyy.
Älä välitä siitä miehen exästä, me ollaan pikkupiruja, mutta ei ihan niin pahoja kuin miltä näytetään. Suurin osa meistä ei haluaa omaa exäänsä takaisin, vaan nauttii uudesta elämästään siitä olemassa olevasta historiasta huolimatta - eee helevettiläänen
rima korkealla kirjoitti:
Nimimerkille "alenna tasoa" - oletko nainen vai mies, vai mihin perustat nuo näkemyksesi? Yh:na ollessa en huomannut yh:n alentavan kiinnostavuutta miesten silmissä - asia oli kyllä päinvastoin, tai sitten sillä ei ollut mitään tekemistä koko asian kanssa (siis onko yh tai ei). Iskeä yrittivät niin sinkut kuin naimisissa olevat, ja tasosta ei ollut pulaa, koska eivät olleet mitään puliukkoja - oma tasoni kulkee siinä, että pitää olla komea ja hyvännäköinen, mukavuus on plussaa, ja se, ettei tupakoi tai kapakoi kaiken aikaa. Itsehän ihminen tekee valintansa, ja miehet metsästää, ei naiset - siksi voi ja pitääkin itse valita, ja aina on ollut varaa valita seuransa, eikä tarvitse todellakaan tyytyyä vähempään tai huonompaan. Olen ollut pari kertaa naimisissakin, mutta osaan päästää irtikin, jos se on ainut järkevä vaihtoehto. Joten kyse ei ole siitä, etteikö flaksi kävisi. Ei voi olla niin miehen tai naisen kipeä, että kuka tahansa kelpaisi.
ilmeisesti sulle on kuka tahansa kelvannut että olet päästänyt pöksyihisi ja jopa olet päässyt naiisiinkin, kuinka ollakaan, "taso" ei sitten ollutkaan kohdallaan. Kysyn vaan, kumman taso?
- Onnea on...
panin ite telkkarin chattiin ilmoituksen...ja puhelin oli tukossa 3 päiväää...löysin joukosta kultakimpaleen, jonka kanssa nyt ollut jo 9 vuotta ! aivan ihana löytö. Paljon parempi kuin lasten oikea isä.
- rrahalla saaaa
hah - sulla olisi aikaa siis 2 viikon välein. hommaa toy boy, muita vaihtoehtoja ei oikein ole.
- YH.....
Olen elänyt kaksin tai kolmin (koira) lapseni kanssa jo 8 vuotta. Enkä aio ketään enää elämääni kelpuuttaa. Sitä tottuu olemaan yksin siis ilman miestä, yksinhän en muuten ole. Lapsella on turvallinen koti, ilman perheriitoja. Isänsä pitää kyllä häneen yhteyttä, muttei ole mitenkään aktiivisesti lapsesa elämässä. No en ole nuori enää joten on kai helpompi olla ilma kumppania kun nuorempien naisten. Tunnen itseasiassa muitakin yksinhuoltajia jotka elävät ilman kumppania, ihan tyytyväisinä lapsen kanssa vietettyyn elämäänsä.
- äiti vm 81
YH..... kirjoitti:
Olen elänyt kaksin tai kolmin (koira) lapseni kanssa jo 8 vuotta. Enkä aio ketään enää elämääni kelpuuttaa. Sitä tottuu olemaan yksin siis ilman miestä, yksinhän en muuten ole. Lapsella on turvallinen koti, ilman perheriitoja. Isänsä pitää kyllä häneen yhteyttä, muttei ole mitenkään aktiivisesti lapsesa elämässä. No en ole nuori enää joten on kai helpompi olla ilma kumppania kun nuorempien naisten. Tunnen itseasiassa muitakin yksinhuoltajia jotka elävät ilman kumppania, ihan tyytyväisinä lapsen kanssa vietettyyn elämäänsä.
teoreettisesti ajatellen yksin (kaksin lapsen kanssa):
-Saa itse päättää kaikesta
-Saa kasvattaa omien halujensa mukaan lasta
-Ei tarvi kysyä keneltäkään toiselta aikuiselta hänen kantaansa
-Ei tarvi olla tilivelvollinen kenellekään menoistaan, suunnitelmistaan eikä tekemisistään
-Jää töiden jne ohella enemmän aikaa lapselle, kun ei ole kumppania jakamassa sitä muutenkin jo vähäistä vapaa-aikaa.
Mutta on se silti aika perseestä välillä.
- Smiling lady
Kyllä tuo miehen/ naisen saaminen on siitä yh-äidistä tai -isästä itsestään kiinni, jos on hyvä tyyppi, normaalin näköinen, osaa käyttäytyä ja on hymy herkässä, saa varmasti liikaakin tarjokkaita.
Itse jäin yh:ksi 37-vuotiaana neljän lapsen kanssa (3,7,9,12v), eikä ikä, lievä pyöreys, lapset tai muutkaan ulkoiset seikat karkottaneet miehiä. Aina, kun viitsin lähteä ihmisten ilmoille, oli joku kiva tai vähemmän kiva mies jututtamassa. Yritin "karkottaa" innokkaimpia kertomalla heti, että mulla on 4 pientä lasta, mutta eipä se montakaan miestä pelottanut pois. Seurustelin muutaman kanssa 3kk- 5v, kunnes tuli se ihan tavis-mies vastaan eikä antanut periksi, ennenkuin annoin hälle mahdollisuuden. Nyt ollaan pidetty yhtä jo 6 vuotta, lapsetkin ovat siinä ajassa kasvaneet isoiksi, osa jo kotoakin lähteneet.
Moni tuttuni, mies tai nainen, valittavat, ettei heitä kukaan huoli, moni on ollut yksin yli 10 vuotta. Niin varmaan onkin, jos on nyrpeä, ryypiskelevä tai liikaa yrittävä tyrkky. Parasta on olla oma itsensä, niin ei tule ainakaan vastapuolelle vääriä käsityksiä. Jos on jo ollut (pitkässä) parisuhteessa, rima on melko korkealla, kuten moni on tässäkin keskustelussa esiin tuonut. Ei halua enää kokea samaa tilivelvollisuutta, toisen opettamista, kakaramaisten miesten käytöstä tms.
Kaikkea hyvää yyhoille ja heitä rakastaville :)- Lasten kanssa
Parempi olla yksin lapsen/lasten kanssa, eikä ottaa siihen vierasta miestä/naista nurkille. Siitä tulee vain lapselle paha mieli.
- n36 myös
No se on hyvä jos näin iloisesti on käynyt, mutta ei tässä mielestäni ongelma ollutkaan se, ettei ulkona käydessä ole jututtajia ja vonkaajia.. kyllähän niitä varmaan itse kullakin yh:llakin on riittänyt. Mutta se, että tuskin niistä iso osa on kovinkaan tosissaan. Kiva tietysti sulle jos kaikki ovat olleet :) Eikä mun tuntemat yh:t oikeasti ole mitään nyrppiksiä vaan suuri osa normaaleja iloisia ihmisiä, mut silti joutuneet pettymään kaikenmaailman säätäjien kanssa. Et ei se aina vaan itsestä ole kiinni.
- hgfhdjfjfjf
n36 myös kirjoitti:
No se on hyvä jos näin iloisesti on käynyt, mutta ei tässä mielestäni ongelma ollutkaan se, ettei ulkona käydessä ole jututtajia ja vonkaajia.. kyllähän niitä varmaan itse kullakin yh:llakin on riittänyt. Mutta se, että tuskin niistä iso osa on kovinkaan tosissaan. Kiva tietysti sulle jos kaikki ovat olleet :) Eikä mun tuntemat yh:t oikeasti ole mitään nyrppiksiä vaan suuri osa normaaleja iloisia ihmisiä, mut silti joutuneet pettymään kaikenmaailman säätäjien kanssa. Et ei se aina vaan itsestä ole kiinni.
surullisin kohtalo on eronneilla se jos ei uskalleta enää päästää ketään lähelleen ja omaan ja lastensa elämään. Antaa eron pilata koko loppuelämänsä.
Se on aina riski aloittaa uusi suhde, oli mennyt mikä tahansa, ikä mikä tahansa jne.. kukaan ei voi tietää mihin se johtaa.
Itsekin meinasin kovettua ja kyynistyä liikaa ja ajattelin montakin kertaa että hitot olen yksin ja lasten kanssa lopun elämän mutta aina kun jossain juhlissa näin pareja tai oma suku vaikka kokoontui jonnekin ja näin pariskuntia ja perheitä niin ymmärsin ettei ihmistä ole tarkoitettu olemaan yksin vaikka pärjäisikin. Joulun pyhät oli aina se kovin paikka, varsinkin jos lapset isällään.
Ei itselläkään ollut pärjäämisestä kiinni, kyllä moni yh-äiti/isä taipuu vaikka mihin, monilla on todella haastava arki ja elämä mutta on se arki ja juhla paljon kivempaa toisen kanssa jaettuna kuitenkin.
Ja kuten joku kirjoitti ei se ole aina itsestä kiinni, kaikenlaisia pelureita ja huijareita vaan on paljon liikkeellä ja moni yh-äiti saa niistä siipeensä kuten minäkin.
Nyt itsellä alkanut uusi sivu elämässä ja en totisesti tätä vaihtaisi takaisin yh-uraani, sitä tarvoin niin monta vuotta. Nyt uuden suhteen ja rakkauden myötä tajuan mitä paljon multa on puuttunut näinä vuosina ja olen leikkinyt niin pärjäävää ja onnellista vaikka totuus ollut toinen.
Haluan luoda uskoa että se kiva tyyppi tulee varmasti jokaisen eteen. Itsellä meinasi mennä totaalisesti usko siihen 6 vuodessa mutta niin vaan kuitenkin kävi.
Tsemppiä ja valoa kaikille yh-äideille ja isille tähän syksyyn!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618860- 1405093
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.384453- 213638
- 233262
- 603102
- 293007
- 322698
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4232391- 322329