Joutuuko homot helvettiin?

tietämätön56565

Joutuuko homot helvettiin? Jos joutuu, niin ketä muita siellä on? Joutuuko juutalaiset helvettiin, kun ne tappoi jeesuksen? Onko Hitler taivaassa, kun se tappoi juutalaisia ja ilmeisesti piti Jeesuksesta? Jos minun vaimo kuolee ja menen uudelleen naimisiin teenkö syntiä? Onko minulla sitten taivaassa kaksi vaimoa?

15

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luterilainen.
    • Homot joutuu

jos ovat antautuneet toteuttamaan himojaan, myös runkkaus, avosuhde(liitto) ovat haureudensyntejä joista on tehtävä parannus.
      Juutalainen joutuu ellei ota Jeesusta syntien sovittajana elämänsä Herraksi. Sama Jeesuksen armo on ollut Hitlerinkin aikana, mutta ottiko hän sen vastaan?
      Ei syntiä siinä jos leskenä menee naimisiin, ja jos olet sovitettu Kristuksessa niin taivaassa ei mennä naimisiin.

• atheanonis

Jos runkkaan joudunko silloinkin helvettiin? En ole alkuperäisen kirjoittajan kanssa samalla linjalla, vaan uskon, että Hitler on helvetissä, vaikka hän olikin uskovainen.

• Everstiluutnantti
        atheanonis kirjoitti:

Jos runkkaan joudunko silloinkin helvettiin? En ole alkuperäisen kirjoittajan kanssa samalla linjalla, vaan uskon, että Hitler on helvetissä, vaikka hän olikin uskovainen.

Hitlerin ja kirkon välit olivat viileät. Hitler kuitenkin alisti papiston hiljaiseksi ja 'paskaporukaksi'. Missään tapauksessa Hitler ei ollut uskovainen eikä hän edes käyttänyt uskonnollisia vertauksia retorisena keinona.

Hitler oli läpeensä rehellinen. Hän julisti kaikki aikeensa ennakolta. Ne vain olivat niin huimia ja inhottavia, että julistuksia pidettiin epätotena poliittisena pelinä.

• Everstiluutnantti kirjoitti:

Hitlerin ja kirkon välit olivat viileät. Hitler kuitenkin alisti papiston hiljaiseksi ja 'paskaporukaksi'. Missään tapauksessa Hitler ei ollut uskovainen eikä hän edes käyttänyt uskonnollisia vertauksia retorisena keinona.

Hitler oli läpeensä rehellinen. Hän julisti kaikki aikeensa ennakolta. Ne vain olivat niin huimia ja inhottavia, että julistuksia pidettiin epätotena poliittisena pelinä.

Ja käytti hyvin paljon mystiikkaa ja uskonnollisia viittauksia retorisina keinoina. Se, että hän ei ollut ihan samanlainen skotti, tai keltti lainkaan, ei muuta sitä tosiasiaa, että skontlantilaisia kumminkin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skotti

• Meinasin kysyä just toisin päin, mitä jos se helvetti onkin lopulta paikka johon nämä konservatiiviset ja jyrkät ihmiset päätyvät?

• Jospa helvetti onkin paikka, jossa konservatiiviset ja jyrkät ihmiset ovat tällä hetkellä?

Kun me perihyvyyden siunaamat onnelliset ihmiset saamme nauttia maailman kauneudesta ja elämän hyvistä puolista nämä itsensä perisynnissä marinoimat tiukkikset haaskaavat elonpäivänsä kärttyilemiseen.

Elämällä taitaa olla hiukkasen huumorintajuakin.

• Phoebus kirjoitti:

Jospa helvetti onkin paikka, jossa konservatiiviset ja jyrkät ihmiset ovat tällä hetkellä?

Kun me perihyvyyden siunaamat onnelliset ihmiset saamme nauttia maailman kauneudesta ja elämän hyvistä puolista nämä itsensä perisynnissä marinoimat tiukkikset haaskaavat elonpäivänsä kärttyilemiseen.

Elämällä taitaa olla hiukkasen huumorintajuakin.

Koska taivasta ja helvettiä ei ole olemassa, teemme me jokainen omamme eläessämme. Kannattaa siis lakata murehtimasta ja nauttia elämästään - kohtuudella ;o)

• minä vain
        UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:

Koska taivasta ja helvettiä ei ole olemassa, teemme me jokainen omamme eläessämme. Kannattaa siis lakata murehtimasta ja nauttia elämästään - kohtuudella ;o)

ei ihmisistä ole toisia ihmisiä tuomitsemaan. ei ihmisistä ole sanomaan pääsikö tuo taivaaseen vaan joutuiko helvettiin. ne asiat ovat jumalan tiedossa

joten pliis lopettakaa toi tommonen "minä tiedän että hitler on helvetissä" tosi lapsellista ja typerää sanoa että kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. se ei ole meidän asia

raamatussa sanotaan: joka uskoo jeesukseen pääsee taivaaseen. näin ollen jeesukseen uskova uskoo että hän pääsee taivaaseen. jos taas ei usko iankaikkiseen elämään, hän uskoo että tuo jeesukseenkaan uskova ei pääse taivaaseen. kaksi ihmistä, uskovat eri asiaan, kumpi on oikeassa?

vastaus: ei voi tietää. mihin vain voi uskoa mutta mitään uskontoa ei voida sanoa faktaksi, kertoohan jo uskominen/uskonto sen että on jotain mihin USKOTAAN. ei uskoa tarvitse jos asia olisi varma.

uskokaa siihen mihin itse uskotte! uskikset älkää väkisin selittäkö ateisteille mikä on totuus, jos he eivät halua ottaa sitä vastaan, ja päinvastoin. itse uskon jeesukseen mutta kunnioitan silti ihmisiä jotka uskoo eritavalla enkä rupea selittämään että olet väärässä.

oho tää mun viesti menikin vähän kauas aiheesta..

• girl22gr
        minä vain kirjoitti:

ei ihmisistä ole toisia ihmisiä tuomitsemaan. ei ihmisistä ole sanomaan pääsikö tuo taivaaseen vaan joutuiko helvettiin. ne asiat ovat jumalan tiedossa

joten pliis lopettakaa toi tommonen "minä tiedän että hitler on helvetissä" tosi lapsellista ja typerää sanoa että kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. se ei ole meidän asia

raamatussa sanotaan: joka uskoo jeesukseen pääsee taivaaseen. näin ollen jeesukseen uskova uskoo että hän pääsee taivaaseen. jos taas ei usko iankaikkiseen elämään, hän uskoo että tuo jeesukseenkaan uskova ei pääse taivaaseen. kaksi ihmistä, uskovat eri asiaan, kumpi on oikeassa?

vastaus: ei voi tietää. mihin vain voi uskoa mutta mitään uskontoa ei voida sanoa faktaksi, kertoohan jo uskominen/uskonto sen että on jotain mihin USKOTAAN. ei uskoa tarvitse jos asia olisi varma.

uskokaa siihen mihin itse uskotte! uskikset älkää väkisin selittäkö ateisteille mikä on totuus, jos he eivät halua ottaa sitä vastaan, ja päinvastoin. itse uskon jeesukseen mutta kunnioitan silti ihmisiä jotka uskoo eritavalla enkä rupea selittämään että olet väärässä.

oho tää mun viesti menikin vähän kauas aiheesta..

tää oli hyvin kirjotettu! oon samaa mieltä :)

• pahempi juttu

Jos raamatun sadut olisivat totta ja pitäisivät paikkaansa, niin reippaasti yli 95 prosenttia
      koko ihmiskunnasta joutuisi helvettiin. Sillä aivan ylivoimainen valtaosa ihmiskunnasta ei
      ole koskaan uskonut raamatun jumalaan eikä jesseenkään, ei edes niistä jotka kuuluvat
      nimellisesti johonkin kirkkoon tai kristittyjen lahkoon, joita on noin 10000 erilaista ja joista
      joka ikinen on se ainoa oikea pelastuksen usko(nto). Mutta onneksi kyseessä ovatkin vain
      taikauskoiset sadut, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Sinänsä aika heikko suoritus kaikkivaltiaalta, eikö vain? Saatana voittaisi ylivoimaisesti 10-1.

• sm

Helvettiä ei ole olemassa.
        Joissakin käännöksissä on käytetty sanaa helvetti joka tarkoittaa hautaa. Joissakin käännöksissä on käännetty esim. että Jeesus oli helvetissä.

Vine’s Expository Dictionary of Old and New Testament Words (1981, 2. osa, s. 187): ”HAADES – – Se vastaa sanaa ’Šeol’ VT:ssa [Vanhassa testamentissa]. Valitettavasti se on käännetty KJ:ssä ’helvetiksi’ sekä VT:ssa [Vanhassa testamentissa] että UT:ssa [Uudessa testamentissa].”

Collier’s Encyclopedia (1986, 12. osa, s. 28) sanoo sanasta ”helvetti”: ”Se vastaa ensinnäkin heprean Šeolia Vanhassa testamentissa ja kreikan Haadesta Septuagintassa ja Uudessa testamentissa. Koska Šeolilla tarkoitettiin Vanhan testamentin aikoina yksinkertaisesti kuolleiden olinpaikkaa eikä se viitannut mihinkään moraalisiin erotuksiin, niin sana ’helvetti’ sellaisena kuin se nykyään ymmärretään, ei ole onnistunut käännös.”

Ro 6:23 esitetään rangaistus synnistä. Ei puhuttu mitään helvetistä.

• kultapanda__ ei kirj
        sm kirjoitti:

Helvettiä ei ole olemassa.
        Joissakin käännöksissä on käytetty sanaa helvetti joka tarkoittaa hautaa. Joissakin käännöksissä on käännetty esim. että Jeesus oli helvetissä.

Vine’s Expository Dictionary of Old and New Testament Words (1981, 2. osa, s. 187): ”HAADES – – Se vastaa sanaa ’Šeol’ VT:ssa [Vanhassa testamentissa]. Valitettavasti se on käännetty KJ:ssä ’helvetiksi’ sekä VT:ssa [Vanhassa testamentissa] että UT:ssa [Uudessa testamentissa].”

Collier’s Encyclopedia (1986, 12. osa, s. 28) sanoo sanasta ”helvetti”: ”Se vastaa ensinnäkin heprean Šeolia Vanhassa testamentissa ja kreikan Haadesta Septuagintassa ja Uudessa testamentissa. Koska Šeolilla tarkoitettiin Vanhan testamentin aikoina yksinkertaisesti kuolleiden olinpaikkaa eikä se viitannut mihinkään moraalisiin erotuksiin, niin sana ’helvetti’ sellaisena kuin se nykyään ymmärretään, ei ole onnistunut käännös.”

Ro 6:23 esitetään rangaistus synnistä. Ei puhuttu mitään helvetistä.

Kun mä pienenä uskoin Jumalaan, niin uskoin sen niin, että taivas oli ja helvettiä ei. Mulle se oli ihan päivän selvä juttu, että kaikki pääsee taivaaseen, että helvetti oli vaan satu, jolla peloteltiin ihmisiä. Edelleen sen jälkeenkin kun lopetin uskomisen, niin oon aina ajatellu, että vaikka Jumala jossain oliskin olemassa, niin helvettiä ei ainakaan löydy. Se on joku pienestä pitäen päähän iskostettu juttu, jonka siivellä oli helppo uskoa lapsena. Sen takia musta tuntuu pahalta edelleen, kun joskus luen miten lapsillekin opetetaan helvetistä heti vaipoista saakka. Sekös jos mikä saa kääntymään toiseen uskoon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkä nimistä naista

Täällä kaipailet?
      Ikävä
      107
      2381
    2. Minkä nimistä miestä

Täällä kaipailet🤔
      Ikävä
      105
      1862
    3. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      16
      1784
    4. Mitä ajattelit hänestä

Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen
      Ikävä
      98
      1427
    5. Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"

Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol
      Maailman menoa
      188
      1376
    6. Mietitkö tosissasi..

..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole
      Ikävä
      4
      1255
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      936
    8. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      56
      926
    9. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      124
      923
    10. Se hetki kun

Saisi olla kahdestaan ja rutistaa sua
      Ikävä
      76
      900
    Aihe